Sreda, 18.01.2023.

08:00

Mona Liza - od zanosnog osmeha do pljačke

Izvor: B92

Mona Liza - od zanosnog osmeha do pljaèke IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

5 Komentari

Sortiraj po:

zoran stokic

pre 1 godinu

Pikaso tada 1911., još nije bio "ikona" slikarstva, bio je na putu da to postane. Stvaranje je uvek "množina"! Leonardo Da Vinči i Direr su mogli da postanu ikone slikarstva jer su pre njih postojali Italijanski renesansni slikari, arhitekte, matematičari uključujući Masaccio, Paolo Uccello, Piero della Francesca , Luca Pacioli, Donatello, Masaccio, Lorenzo Ghiberti, Masolino da Panicale, Paolo Uccello i Filippo Lippi, Alberti - proučavali su linearnu perspektivu, pisali rasprave o njoj i ugrađivali je u svoja umetnička dela, doprinoseći tako vezi između matematike i umetnosti.
Kada je 1906., umro Sezan (stvorio je mnoge stvari pa i "kubizam"1904.), Apoliner je 1910., kazao: „većina novih slikara tvrdi da su naslednici ovog ozbiljnog slikara kojeg je zanimala samo umetnost"; na njegovom tragu su se kretali: prvo Anri Matis i Andre Deren, a za njima i Pikaso, Fernan Leže, Žorž Brak, Marsel Dišan i Mondrijan. Sezan se odrekao, tradicije koja je započela sa Đotom, slikanja "stvarne esencijalne slike" i okrenuo se ka subjetnivnom stvaranju forme i boje - afirmaciji sopstvenog prostora i sopstvenog cilja. U modernoj umetnosti slikari su postali pravi "naučnici/matematičari/fizičari/hemičari/ - slikarstva". Dok su stari majstori više bili slikari a manje naučnici, novi slikari su sada više bili naučnici a manje slikari! Da bi gledalac "doživeo" tu savremenu "sliku" on prvo mora pročitati "manifest" i &; slično je i u muzici i drugim modernim umetnostima.

Triput

pre 1 godinu

"Ukoliko sliku posmatrate dok stojite tačno ispred nje ... učiniće vam se da je osmeh širi. ... ukoliko se fokusirate na usne ... utisak da se osmeh smanjio."

Ako pak gledate sliku sa 30 metara udaljenosti osmeh kao da potpuno nestaje...

Jabuka i vino

pre 1 godinu

Zaista dobra fotka. Ko je išao u Italiju zna kakve sve stare kuće ima i dvorci iko zna kakve sve slike su tu sakrivene i zaturene možda čak i bolje od te Đjakonde.

Triput

pre 1 godinu

"Ukoliko sliku posmatrate dok stojite tačno ispred nje ... učiniće vam se da je osmeh širi. ... ukoliko se fokusirate na usne ... utisak da se osmeh smanjio."

Ako pak gledate sliku sa 30 metara udaljenosti osmeh kao da potpuno nestaje...

Jabuka i vino

pre 1 godinu

Zaista dobra fotka. Ko je išao u Italiju zna kakve sve stare kuće ima i dvorci iko zna kakve sve slike su tu sakrivene i zaturene možda čak i bolje od te Đjakonde.

zoran stokic

pre 1 godinu

Pikaso tada 1911., još nije bio "ikona" slikarstva, bio je na putu da to postane. Stvaranje je uvek "množina"! Leonardo Da Vinči i Direr su mogli da postanu ikone slikarstva jer su pre njih postojali Italijanski renesansni slikari, arhitekte, matematičari uključujući Masaccio, Paolo Uccello, Piero della Francesca , Luca Pacioli, Donatello, Masaccio, Lorenzo Ghiberti, Masolino da Panicale, Paolo Uccello i Filippo Lippi, Alberti - proučavali su linearnu perspektivu, pisali rasprave o njoj i ugrađivali je u svoja umetnička dela, doprinoseći tako vezi između matematike i umetnosti.
Kada je 1906., umro Sezan (stvorio je mnoge stvari pa i "kubizam"1904.), Apoliner je 1910., kazao: „većina novih slikara tvrdi da su naslednici ovog ozbiljnog slikara kojeg je zanimala samo umetnost"; na njegovom tragu su se kretali: prvo Anri Matis i Andre Deren, a za njima i Pikaso, Fernan Leže, Žorž Brak, Marsel Dišan i Mondrijan. Sezan se odrekao, tradicije koja je započela sa Đotom, slikanja "stvarne esencijalne slike" i okrenuo se ka subjetnivnom stvaranju forme i boje - afirmaciji sopstvenog prostora i sopstvenog cilja. U modernoj umetnosti slikari su postali pravi "naučnici/matematičari/fizičari/hemičari/ - slikarstva". Dok su stari majstori više bili slikari a manje naučnici, novi slikari su sada više bili naučnici a manje slikari! Da bi gledalac "doživeo" tu savremenu "sliku" on prvo mora pročitati "manifest" i &; slično je i u muzici i drugim modernim umetnostima.

Jabuka i vino

pre 1 godinu

Zaista dobra fotka. Ko je išao u Italiju zna kakve sve stare kuće ima i dvorci iko zna kakve sve slike su tu sakrivene i zaturene možda čak i bolje od te Đjakonde.

Triput

pre 1 godinu

"Ukoliko sliku posmatrate dok stojite tačno ispred nje ... učiniće vam se da je osmeh širi. ... ukoliko se fokusirate na usne ... utisak da se osmeh smanjio."

Ako pak gledate sliku sa 30 metara udaljenosti osmeh kao da potpuno nestaje...

zoran stokic

pre 1 godinu

Pikaso tada 1911., još nije bio "ikona" slikarstva, bio je na putu da to postane. Stvaranje je uvek "množina"! Leonardo Da Vinči i Direr su mogli da postanu ikone slikarstva jer su pre njih postojali Italijanski renesansni slikari, arhitekte, matematičari uključujući Masaccio, Paolo Uccello, Piero della Francesca , Luca Pacioli, Donatello, Masaccio, Lorenzo Ghiberti, Masolino da Panicale, Paolo Uccello i Filippo Lippi, Alberti - proučavali su linearnu perspektivu, pisali rasprave o njoj i ugrađivali je u svoja umetnička dela, doprinoseći tako vezi između matematike i umetnosti.
Kada je 1906., umro Sezan (stvorio je mnoge stvari pa i "kubizam"1904.), Apoliner je 1910., kazao: „većina novih slikara tvrdi da su naslednici ovog ozbiljnog slikara kojeg je zanimala samo umetnost"; na njegovom tragu su se kretali: prvo Anri Matis i Andre Deren, a za njima i Pikaso, Fernan Leže, Žorž Brak, Marsel Dišan i Mondrijan. Sezan se odrekao, tradicije koja je započela sa Đotom, slikanja "stvarne esencijalne slike" i okrenuo se ka subjetnivnom stvaranju forme i boje - afirmaciji sopstvenog prostora i sopstvenog cilja. U modernoj umetnosti slikari su postali pravi "naučnici/matematičari/fizičari/hemičari/ - slikarstva". Dok su stari majstori više bili slikari a manje naučnici, novi slikari su sada više bili naučnici a manje slikari! Da bi gledalac "doživeo" tu savremenu "sliku" on prvo mora pročitati "manifest" i &; slično je i u muzici i drugim modernim umetnostima.