Subota, 27.08.2022.

21:01

Male, "prljave tajne" neutralnosti: Zašto Hitler nije ni pokušao da napadne Švajcarsku?

Izvor: Istorijski zabavnik

Male, "prljave tajne" neutralnosti: Zašto Hitler nije ni pokušao da napadne Švajcarsku? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

101 Komentari

Sortiraj po:

Realno je samo nečije neznaje ovde

pre 1 godinu

(Realno je samo nečije neznaje ovde (2/2), 28. avgust 2022 13:46)

Ja zivim u svajcarskoj a ti izgleda u nemackoj. Ali ocigledno je da nemas prijatelje ni medju jednima ni medju drugima, jer bi onda mogao otvoreno da pricas o ovakvim stvarima.
(Realno, 29. avgust 2022 00:04)

Upravo si sam sebe definisao i kakve to prijatelje imaš kad te još ne opomenuše da više ne lupetaš. Ili te oni opomenuše ali ti ne razumeš sve te dijalekte iz njihove svakodnevice.
Bravo za tebe. I ja živim u CH već 50 godina, i stalno sam po celoj njoj, njenom celom komšiliku i ostalom zapadnom svetu u pokretu, i poslovno i privatno. Još jednom bravo za tebe i tvoju silnu "vidovitost". A o napucanoj arogantnosti i bezobrazluku ćemo neki drugi put. I šta to beše osnovna kultura.

Ćutanje je ponekad zlato

pre 1 godinu

Zasto bi Njemci napadali Njemce i Italijani Italijane u Svici ? Ostaju Francuzi, ali Francuska je vec bila okupirana, nikakva prijetnja.
(Miki, 28. avgust 2022 01:25)

Prijatelju, to što si ti napisao je velika uvreda za Švajcarce da veće od nje nema. Zato što je to velika neistina da u CH žive neki Nemci, neki Italijani, neki Francuzi itd. iz prostog razloga što je Švajcarska (Helvetia) sa istim tim Švajcarcima (Helvetima) već vekovima postojala pre nego što su te države oko nje formirane i dobile ta izmišljena i veštačka imena (FR, DE, IT - sve su to oduvek i danas samo zapadne Jugoslavije, a nikako jedan narod po njima, zato i jesu nacije).

Realno

pre 1 godinu

(Realno je samo nečije neznaje ovde (2/2), 28. avgust 2022 13:46)

Ja zivim u svajcarskoj a ti izgleda u nemackoj. Ali ocigledno je da nemas prijatelje ni medju jednima ni medju drugima, jer bi onda mogao otvoreno da pricas o ovakvim stvarima.

Darko

pre 1 godinu

Koje je to resurse dostavljao SSSR nemačkoj ? Mozda naftu ? Ne, naftu je hitleru dostavljao STANDARD OIL i to do 1943 godine . Mozda gvozdje i čelik ? Ne, to je dostavljala hitleru Švedska . Švajcarska je bila bitna jer je preko jedne od banaka zapad - SAD I UK slao novac hitleru 1932 kako bi dosao na vlast , a posle toga preko švajcarske banke isle su investicije Forda , General motorsa u nemačku ratnu industriju. Dakle dosta više sa lažima o SSSRu. Niste rekli da je pakt o nenapadanju sa hitlerom prva potpisala Poljska 1934 godine ? Niste rekli da je SSSR nudio Uk i Francuskoj savez svake godine do 1939 . Te godine su britanci i francuzi zajedno sa poljacima odbili zadnju ponudu SSSRa za savezom ,nadajući se da će hitler ići na sssr a ne na zapadni evropu. To se i obestinilo- cela evropa, svaka njena drzava je slala vojsku pod nemackom komandom na istocni front gde su pocinili genocid monstruoznih razmera - 7 miliona civila na okupiranim teritorijama SSSRa je pogubljeno . Malo se informišite pa bar da propaganda ima smisla

Realno je samo nečije neznaje ovde (2/2)

pre 1 godinu

nastavak:
"... upravo zbog jezika jer oni za svajcarski dijalekat kazu da predstavlja seljacki nemacki i onda se ljute kad svajcarci nece da im odgovore na njihovom dijalektu. Gledam to svaki dan i slusam i jedne i druge kako kukaju.
(Realno)

I za jezik si definitivno pogrešio. Koji će to Nemac za švajcarko-germanske dijalekte reći da je seljački jezik? Tako nešto postoji samo u balkanski glavama koje i ne znaju o čemu pričaju. Ni Nemačka ne govori standardizovanim (književnim) hochdeutsch jezikom. To je veštački jezik kojeg i Švajcarci punopravno uz Austrijance i Nemce zajedno stvoriše, neguju i dalje zajedno nadograđuju. I Nemačka je puna svojih malih Švajarski, na svakih pola sata vožnje je neka druga i jezički drugačija. Tako imaš i ceo region koji se zove "Mala Švajcarska" u sred Nemačke. Hohdojč je jezik za nacionalne medije i dovedene strance, a sami Nemci u svom svakodnevnom životu govore svojim mnogobrojnim lokalnim dijalektima, kojih i u samoj Švajcarskom ima dva puna tuceta. U Bazelu, Bernu, Lucernu, Cirihu, Huru i St. Galenu se ne govori istim dijalektima, već uvek i svuda sa različitim. Čim neko otvori usta odmah se zna u 5 km odakle dolazi. Isto tako u Nemačkoj i Austriji.

Svi su oni (CH i DE i A) ispunjeni samo sa svojim manjim i većim Makedonijama, koje im se drugačije zovu.

Pitanje za tebe:
- Odgovaraš li ti u Požarevcu jednomSlovencu i S. Makedoncu na njihovom dijalektu/jeziku možda?

Zato te molim da ne širiš više tvoje "Realno" neznanje.

Komša

pre 1 godinu

Rusofili su verovatno i tada svrsavali na rusko dopremanje svega i svacega Nemackoj. Dok su svrsavali. A zna se i tada ko je bio tz. Slobodni svet.
(Slovenac, 27. avgust 2022 22:12) 

Zna se - Četnici.
Iznedju ostalih i slovenački,koji su časno branili svoju otadžbinu. Da si stvarno Slovenac a ne komsija koji uporno baca kosku izmedju Srba i Slovenaca znao bi. Mada je bilo i časnih ljudi iz Hrvatske (recimo Zvonimir Vučković).

Na stranu sve to. Švajcarci su po mentalitetu bankari.Bankarski mozak.Ne igra tu veliku ulogu ni vera ni nacija ni ideologija nego lova.
Jesu pruzali usluge nacistickoj Nemackoj (jeste i Rusija dok je imala računicu i SAD isto) ali su isto tako pruzali usluge i ostalima.
Recimo ,nasa vlada iz Londona je slala novac preko Švajcarske pokretu otpora. Novac se prao preko srpskih firmi ,ispumpavao i koristio i za zbrinjavanje izbeglica i za korupmpiranje Nemaca.A naročito Italijana.
Neko nasi poslovni ljudi tog doba su skoncali u nemackim logorima zbog toga.
Veliki deo novca je koriscen za aktivnosti DM organizacije i finansiranje čitave mreze koju je organizovao Valter (pravi Valter - major Zarko Todorović).
Izmedju ostalih od toga je finansirana i grupa Gordon ,koja je dala ogroman doprinos pobedi saveznika u Africi.
I jos nesto - glsvni opunomocenik za "švajcarsku operaciju" od strane DM je bio general Novak. Slovenački četnik.

Što se Svajcarske

Straight Outta München

pre 1 godinu

(voodoo, 27. avgust 2022 23:56)

Srbin sa 50 god gleda tv i rijaliti program dok Svajcarac od 50 seta po planinama i vozi bicikl…

sasa the king

pre 1 godinu

Nemojte se prviti naivni. Svetski mocnici su rekli Hitleru no-no, tu se cuvaju nase pare, a i ti ces tu cuvati opljackno, tako da zaboravi…

Pera Srbin

pre 1 godinu

Nemci i Rusi su imali izuzetnu saradnju tridesetih godina. Odatle i pakt o nenapadanju. Fašisti i komunisti su dve strane iste medalje Pa i u vreme Kraljevine Jugoslavije su sarađivali teroristi Komunisti i Ustaše. Do napada Nemačke na SSSR komunisti su imali direktivu da ne učestvuju u aktivnim borbama, nego da se pripremaju za klasni sukob sa "srpskim hegemonizmom i etatizmom".

Berliner

pre 1 godinu

Da si ti meni živ i zdrav, a i ostali ovde - kada su Rusi videli šta se dešava i pre 36-7-e, ako se ne varam, hteli da izvrše preventivni napad na Nemačku, u Evropi niko nije hteo da ih podrži - svi su gledali svoja posla. Nakon otvorenog poziva britanskom premijeru Cembrlenu, i njegovog odbijanja, ljudi su rešili da ne budu budale, već da sebe obezbede, a drugima kako bude...a kako je bilo svima videli smo...
(Čačanin, 27. avgust 2022 23:41)

Ahaaaa, pa su onda imali i zajednički vojnu paradu u Brest -Litovsku 1939. Sovjetski i nemački vojnik rame uz rame, u paradi povodom zajedničkog osvajanja Poljske. Originalni snimak te parade imate na YT. Zato su kasnije borbe između Nemaca i Sovjeta bile tako krvave, najkrvavije su borbe između posvađane braće, što smo videli i kod nas '90ih.

Јабучило

pre 1 godinu

Švajcaraka + Britanija = licemrje kakvo covecanstvo ne pamti.
(Vurvuvuruu, 27. avgust 2022 22:55)

Додао бих и Белгију.

kosovskalicnakarta

pre 1 godinu

Ahahahahahhaha... Svajcarska tvrd orah... Ahahahahaha.... Oplakah.... Krucialno je sto je sto je Svajcarska imala jaku vojsku
(momcilo, 27. avgust 2022 22:08)

Danasnja svajcarska bi pregazila srbiju za 48 sati

majstor

pre 1 godinu

Interesantno je da je Hitler stigao do Afrike a nije do Ciriha i Zeneve.
(Zeljko, 27. avgust 2022 23:42)

A jos je interesantnije sto Hića nije zeleo da napadne Veliku Britaniju, a tu mu je ispred nosa. Zasto ? Pa zato sto je njihov covek. Bacio par bombi i to je to cisto da se misli da su na suprotnim stranama.

Don Kihot

pre 1 godinu

Hitler je bio u pravu?
Švajcarci su najodvratniji narod!?
Celom svetu je bila potrebna jedna toliko nemoralna država, gde bi "prali" sav prljavi i krvavi novac i zlato,bila je to Švajcarska,i pre i danas,zahvaljujući prljavim i kriminalnim radnjama su neutralni i bogati!!!

Mad Max

pre 1 godinu

,,Švajcarska je posle rata tvrdila da je jedino što je Hitlera sprečilo da je osvoji, bila činjenica da je imala mnogo naoružanih ljudi. Ipak, to je malo verovatno…''

Pre ce biti da su imali dogovor o cuvanju pokradenog zlata i ostalih vrednosti koje su skladistili po njihovim bankama.

Jegulja

pre 1 godinu

malo je off ali jedan od apsurda je da je nemackoj objavljen rat od strane UK i FRA kada su napali poljsku, medjutim istovremeno i SSSR je usao u poljsku (i to u dogovoru sa adolfom) ali njih niko nije konstatovao, a na kraju su i zavrsili kao sila pobednica u WWII.

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 1 godinu

Hitler je imao veliku podršku u Evropi a pesebno u Americi. Medju 3,5 miliona vojnika bilo je Franciza, Rumuna, Belgijanaca, Holandjana, Ukrajinaca, Hrvata.
Evropa i Amerika okreću ledja Hitleru, tak nakon njegovog sloma u Rusiji.
Potpuno je jasno, što istorija potvrdjuje, da je Rusija jedina pružila pravi otpor Hitleru i Nemačkom fašizmu.

skocko

pre 1 godinu

Zasto bi uopste i napadao Svajcarsku. Hitleru je od pocetka cilj bio da se siri na istok, sto je i napisao u svojoj knjizi. Francuska je njemu objavila rat pa ih je napao, ostale je iz strateskih razloga okupirao, nije postojao nikakv razlog da okupira Svajcarsku koja je ekonomski normalno saradjivala s Nemackom.

Coco

pre 1 godinu

zato što su Švicarci naj naoružanija država na svijetu, zato što ju je pa skoro nemoguće zauzeti zbog konfiguracije terena, plus politički i ekonomski razlozi

Драган Б.

pre 1 godinu

Hrvoje LJakse Zg,
znam da bi ti voleo da to izjednačiš ali ovde se ne pominju Rusi nego sssr,u vrhu sovjetske države je najmanje bilo Rusa

mich

pre 1 godinu

Milan Milutinovic

Uz sve gluposti koje si napisao, Ursula Anders je svedjanka, inace naucno je dokazano da su "jadni" i "siromasni" ljudi bolji ratnici jer se bore za svohe porodice i drzavu jer druge materijalne stvaroći nemaju, dok "bogati" svajcarci bas i ne zele da ginu, lakse je pokupiti lovu i otici preko "bare"

Milos

pre 1 godinu

Ko god je obisao Svajcarsku malo vise zna kako izgleda zemlja. Da je ludak krenuo na Svajcarsku verovatno bi je i osvojio na kraju ali bi gubitci bili preveliki a nista veliko ne bi dobio.. Ludak je napravio jednu jedinu gresku kad je pogazio dogovor sa Staljinom i krenuo na Rusiju. Da to nije uradio, danas bi se pricao Nemacki kao svetski jezik broj 1, a Amerikanci ne bi bili globalna dominantna sila…

Barsoom

pre 1 godinu

@Čačanin Bravo, jedan od retkih normalnih komentara. Nije Sovjetski Savez bio saveznik Hitlera nego je ušao u Poljsku da pomeri liniju fronta što dalje od svoje granice. Po tada vežećem međunarodnom pravu, kada neka država kapitulira (Poljska) njene granice se više ne smatraju važećim te tako Sovjetski Savez (pravno gledano) nije izvršio invaziju na Poljsku. Za ove što veličaju Veliku Britaniju - na osnovu čega su saveznici prosipali Bombe po Beogradu i centralnoj Srbiji? I to toliko da su se i sami Nemci zgražavali.

Saradnja sa nacizmom je najvece zlo!

pre 1 godinu

Da si ti meni živ i zdrav, a i ostali ovde - kada su Rusi videli šta se dešava i pre 36-7-e, ako se ne varam, hteli da izvrše preventivni napad na Nemačku, u Evropi niko nije hteo da ih podrži - svi su gledali svoja posla. Nakon otvorenog poziva britanskom premijeru Cembrlenu, i njegovog odbijanja, ljudi su rešili da ne budu budale, već da sebe obezbede, a drugima kako bude...a kako je bilo svima videli smo...
(Čačanin, 27. avgust 2022 23:41)

Cemu izmisljanje istorije? Od svih naroda na svetu, Rusi najvise vole Nemce i Austrijance. Mozda ce boleti rusofile ali mi Srbi im nismo ni na 20tom mestu njihovih ljubimaca. Necete verovati, ispred nas su i Slovenci i Hrvati. Rusi najvise vole novac i zemlje koje drze svoju rec a to su germanski narodi. Vole oni i Engleze ali ne politicare jer im sipaju istinu u facu. Rusi su pobili 40000 Poljaka u Katinskoj sumi i pokusali prikaciti nacistima. Tu je poceo kraj mita o Sovjetskom savezu kao ljubitelju mira i pravde a takva je i Rusija, ne brinu ih tudje a bogami ni sopstvene zrtve.
Ali imamo i mi nasih prljavstina koje brisemo pisanjem nove istorije. Nikom pisanje istorije nije uspelo pa nece ni nama.

Bob

pre 1 godinu

O saradnji Rusije i Nemacke, posto mnogi to povezuju sa situacijom Svajcarske.

Dakle u vreme pocetka II Svetskog, Rusija (SSSR) je bila izolovana od svih drzava (slicno kao danas). Izopstena zbog komunizma. U takvim uslovima Staljin je znao da ne moze ili da ce tesko da se odupre Nemackoj. A sam Hitler nije ni krio da ga sustinski ne zanima zapad Evrope vec istok (napisao knjigu o tome). Sa zapadom je ratovao jer mu je on objavio rat a ne zato sto je zeleo.
Ugovor (Molotovljev - Ribentrop) o saradnji sa Nemcima trebao je da posluzi kao strategija Rusima da sukob sa Nemcima odloze sto je moguce dalje kako bi:
1. Imali sto vise vremena za pripremu rata,
2. Ocekivali su da se zapad iscrpi u medjusobnim sukobima. U optimistickim scenariumima Sovjeti bi pregazili ratom iscrpljen zapad i napravili komunisticku Evropu.

Stalji je cak o tome drzao i govore 1940-41 pred sam napad.
Sustinski obe strane su znale da je saradnja licemerna. Iznenadjenje je za Staljina bio samo raniji napada od ocekivanog (tipovao je na 1942 ).
Obe drzave (Nemce i Ruse) 1941. god, treba posmatrati kao diktature sa imperialistickim uverenjima.
Niko tu nije bio posebno bolji ili losiji (ukljucujuci i Engleze i Francuze), a motivi svih su bili interesi. Samo su Rusi i Nemci su posebno bili opasni zbog politickog uredjenja kao i zbog cinjenice da su izolovani (Nemci zbog I Svetskog, Rusi zbog komunizma) zbog cega su zeleli reformu svog polozaja (odnosa sa drugim silama).
Zato i danas moramo da se zapitamo da li je dobro izolovati neku veliku vojnu silu i gde to dugorocno vodi.

wiener

pre 1 godinu

iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu
(Hrvoje Ljakse Zg, 27. avgust 2022 23:08)

Nije da to nešto menja o dočekivanju "Nijemaca" sa "cvijećem" u Zagrebu što je bilo čista sramota, ali šta god da je pisalo u članku, Sovjetski Savez nije bio saveznik Nemačke. Ugovor o nenapadanju sa Nemačkom je imala i Poljska pa niko ne govori o savezu između Poljske i Nemačke. Savez je kad se obavežeš da pomogneš drugom u slučaju rata, a ne kad potpišeš da nećeš da ga napadneš. Tako da je hrvatsko "cvijeće" mnogo veća sramota, ne može ni da se poredi.

Aluvial

pre 1 godinu

Hitleru je nezavisna Svajcarska vise znacila nego okupirana. Lako je okupirati Svajcarsku, ali pranje para i placanja kao i izbegavanje zapadnih sankcija, sve su to Nemci radili preko Svajcarske, delimicno i Svedske.

mogwaj

pre 1 godinu

Nisunih napali jer su im čuvali kapital, a mala zemlja.

Pored toga, Švajcarska se inicijalno obogatila pljackom zlata od Jevreja koji su deponovali svoj novac u "neutralnoj" zemlji, ali nisu znali da nece doživeti da taj novac podignu. Sve je to CH lepo prisvojila i posle pametno ulagala i obrtala. Znaci, pocetni kapital im je ipak nastao krađom. Ove cinjenice sakrivaju i o njima ne govore, a sreca njihova da ne postoje naslednici sveg tog novca, inace bi momentalno bankrotirali.

Neobjektivnost

pre 1 godinu

@iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu
(Hrvoje Ljakse Zg, 27. avgust 2022 23:08)

Meni je vas iz HR iskreno žao... Nema potrebe da objašnjavam, jer šta god budem napisao, vi ćete lupiti minus. A i ne želim da trošim energiju.

Ako želite da vidite prava g...a,dođite u hrvatsku 🤣

pre 1 godinu

iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu
(Hrvoje Ljakse Zg, 27. avgust 2022 23:08)

Čim kažeš "pametnom dosta"....nemas ti pameti....

Dubrovnik

pre 1 godinu

Jedan i jedini razlog je što su i nacisti neđe moralu sakrit ukraden zlato i lovu. A švicarske banke ne pitaju puno ko si i što si.

dogodine do Prizrena dogodine do Knina

pre 1 godinu

nemackoj kupuju nemci i ostali dosljaci poput nas sa balkana... Svajcarci nece da sednu u restoran ako ne pise da sluze iskljucivo svajcarsko meso. Razlog lezi i u cinjenici da svajcarci generalno imaju vece plate/bolje pozicije i sopstvene nekretnine pa samim tim imaju visak novca i nece da se stezu za 500 franaka mesecno. I generalno nemci su najomrazenija dosljacka grupa u svajcarskoj, upravo zbog jezika jer oni za svajcarski dijalekat kazu da predstavlja seljacki nemacki i onda se ljute kad svajcarci nece da im odgovore na njihovom dijalektu. Gledam to svaki dan i slusam i jedne i druge kako kukaju.
(Realno, 27. avgust 2022 23:57)

ni jedan svajcarac me poseduje vise od 30 do 35 posto svoje nekretnine. .svi imaju po 30 posto a banka 70. .

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Zavisi to, Srbin od 50 mozda izgleda istrosenije od Svajcarca od 50, ali iza te istrosenosti je i snaga koja dolazi od veceg fizickog rada...
(voodoo, 27. avgust 2022 23:56)

- Iskreno, prva pomisao na našeg tipičnog 50-godišnjaka nije istrošenost zbog fizičkog rada, nego zapuštenost zbog nezdravog života: nezdrava ishrana zasnovana na pecivima, hlebovima, masnoj hrani, pa onda alkohol, holesterol, kardio vaskularni problemi, prekomerna kilaža, nedovoljna fizička aktivnost… naši ljudi se već u 30-tim 40-tim godinama usvinje i zapuste i u gorem su stanju nego što bi trebali da budu. Ne kažem, ima i zdravih i vitkih 50-godišnjaka kod nas, ima i Švajcaraca debelih, ali u proseku u prilično smo lošem stanju od nekih srednjih godina života pa na dalje.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Da si ti meni živ i zdrav, a i ostali ovde - kada su Rusi videli šta se dešava i pre 36-7-e, ako se ne varam, hteli da izvrše preventivni napad na Nemačku, u Evropi niko nije hteo da ih podrži - svi su gledali svoja posla....
(Čačanin, 27. avgust 2022 23:41)

- Varate se. Verovatno čitate Viktora Suvorova i slične “istorijske izvore” iz Rusije koji zastupaju tu teoriju… na žalost bez uporišta u istorijskim činjenicama.

Miki

pre 1 godinu

Zasto bi Njemci napadali Njemce i Italijani Italijane u Svici ? Ostaju Francuzi, ali Francuska je vec bila okupirana, nikakva prijetnja.

ZH

pre 1 godinu

U nemackoj kupuju nemci i ostali dosljaci poput nas sa balkana... Svajcarci nece da sednu u restoran ako ne pise da sluze iskljucivo svajcarsko meso...
(Realno, 27. avgust 2022 23:57)

Vidim švajcarske bajke se prepričavaju i u Srbiji. Objasni samo samousluga-redove na granici i zašto postoji ograničenje za uvoz mesa i alkohola iz inostranstva?
Mućni malo svojom glavom nemoj bas u sve verovati.

Kefalica

pre 1 godinu

(Čačanin, 27. avgust 2022 23:41)

Pa vidi, kako je bilo drugima u 2. ratu kazu brojke. Poginulo je oko 550K Amera i oko 27 miliona Rusa. Slabo se Rusima isplatila politika tada. Francuza je poginulo 50-ak, verov. je 15 palo od korone.

Самосвесна грађанка

pre 1 godinu

(Z, 27. avgust 2022 23:37)



Nemojmo se zvaravati: to je jedino zato što su političari i stanovnici tih država bezmalo isti, pa je to razlog što su one brzo postale članice EU.

Staka Zulu

pre 1 godinu

Interesantno je da je Hitler stigao do Afrike a nije do Ciriha i Zeneve.
(Zeljko, 27. avgust 2022 23:42)

Mozda nije kopnom, ali se avijacijom ponasao kao da Švajcarska ne postoji. Ako prošetaš malo po manjim mestima i pažljivije osmotriš mostove, videćeš table sa datumom otvaranja. Ogromna većina je izgrađena početkom 40tih. Švajcarci su se itekako spremali za napad Nemačke do kojeg ipak nije došlo, a objašnjeno je u poslednjem pasusu i zašto. Bio sam tamo početkom devedesetih, u vreme kada se igralo EP u fudbalu. U finalu Danska i Nemačka. Nije postojao Švajcarac koji je navijao za Nemačku. Pobeda Danske se slavila kao da su Švajcarci pobedili. Objasnili su mi neki prijatelji; kolektivni strah koji su imali 40tih prerastao je u mržnju, i do tad ih je još uvek držala.

Mile

pre 1 godinu

Švajcarci su Nemcima u ratu čuvali zlato, dijamante, platinu i ostalo, a Rusima danas otimaju. Eto kakvi su to ljudi. Zato ih Hitler nije dirao.

Flat Earth

pre 1 godinu

Švajcarska bi bila skršena kao šibica, i najpokornije bi čekali da ih neko drugi oslobodi, kao npr Francuzi. Nije hteo Vođa Rajha da poplaši neke manje državice koje su pokušavale da izigravaju neutralnost ili nekakvo savezništvo sa njegovim Trećim Rajhom, a koje su iz taktičkih razloga trebale da pod Rajh potpadnu malo mekšim metodama. A još Musolini napao Grčku bez mnogo povoda, i bez priprema pa pičeo da gubi.

don

pre 1 godinu

Oplakah.... Krucialno je sto je sto je Svajcarska imala jaku vojsku
(momcilo, 27. avgust 2022 22:08)

Ali svako je dobio pušku koju je čuvao kući….

rcz

pre 1 godinu

Pre svih teorija bice da su imali dogovor sa Hitlerom da peru prljave pare i zlato oteto od svih po evropi . Jer realno to rade oduvek , na najvisem nivou .

Radoznao

pre 1 godinu

@(Bgd, 27. avgust 2022 22:34

Švajcarci su u srednjem veku bili jedna od najpoznatijih plaćenika. Nije samo papa imao švajcarsku gardu, imali su ih i francuski kraljevi, čak i pruski Fridrih prvi je imao švajcarsku gardu. A kao plaćenici učestvovali u svim ratovima u srednjem veku. Bili poznati po tome što se nikada ne predavaju, ali ni ne uzimaju zarobljenike. Bili su najbolja pešadija sa kopljima. Pogledaj malo na internetu, imaš članak na wikipediji i o swiss guards-ima i o swiss mercenaries-ima.

Veliki brat

pre 1 godinu

Svajcarska je zemlja koj aje tek 1974. godine zenama dovolila pravo glasa.
(ManeNBG, 27. avgust 2022 22:12)

Nije 1974., već 1971. godine, i to na saveznim izborima i referendumima.

A "Appenzell Innerrhoden" kanton je poslednji koji je dozvolio ženama glasanje o lokalnim pitanjima, i to odlukom saveznog vrhovnog suda 1991. godine.
Dakle, u tom kantonu je ženama omogućeno glasanje na lokalnim izborima i referendumima o lokalnim pitanjima tek 1991. godine!

Međutim, neki kantoni su omogućili ženama "dosta" ranije da glasaju na lokalnim izborima i referendumima, tako da je prva žena izabrana u lokalnoj upravi gradića Reihen 1959. godine, a prethodne godine je 67% muškaraca na referendumu glasalo protiv toga da se ženama dozvoli pravo glasa na saveznom nivou.

Igorsulic

pre 1 godinu

Ha ha...Jel se sale ovi koji kazu da svicarci "ne vole " nijemce?Ne nego vole albance ili srbe...Svi nijemci iz svicarske njemacje ili austrije te tri drzave zovu sveti trijumvirat.
Svaki nijemac moze raditi u svici. Samo, rade oni kojima se ispöati tj. Kad se sve sabere (porezi, stanarine troskovi) .Nije istina da se uvijek isplati..
Ali mrze nijemce, ha ha ..

Staka Zulu

pre 1 godinu

meni se u ovom tekstu svidjela recenica jedino su se borili Britanci i njihov komnvelt a Rusi ? Ah da oni su pomagali Njemcima i osvajali po komsiluku. I onda mi neko kaze Rusi se bore za denacifikaciju ne drugari jedini se Britanci bore za denacifikaciju
(bokelj, 27. avgust 2022 22:46)

Rusi su se samo ponašali pragmatično. Ne diraš me - ne diram te! Što smo hteli i mi, ali nam je Čerčil organizovao demonstracije 27. marta kako bi otvorio novi front. A to je rezultiralo sa skoro 1,5 milon pobijenih Srba.
Ali ipak na kraju u Berlin nisu ušli Britanci nego Rusi. Što se Britanaca i Francuza tiče, WW2 bi i danas trajao!

Hahahahaha

pre 1 godinu

Kao srbin koji zivi u svajcarskoj, dođe mi da puknem od smeha kad citam komentare od vas koji nikad niste videli svet van svog sela

Čačanin

pre 1 godinu

meni se u ovom tekstu svidjela recenica jedino su se borili Britanci i njihov komnvelt a Rusi ? Ah da oni su pomagali Njemcima i osvajali po komsiluku. I onda mi neko kaze Rusi se bore za denacifikaciju ne drugari jedini se Britanci bore za denacifikaciju
(bokelj, 27. avgust 2022 22:46)
*************************
Da si ti meni živ i zdrav, a i ostali ovde - kada su Rusi videli šta se dešava i pre 36-7-e, ako se ne varam, hteli da izvrše preventivni napad na Nemačku, u Evropi niko nije hteo da ih podrži - svi su gledali svoja posla. Nakon otvorenog poziva britanskom premijeru Cembrlenu, i njegovog odbijanja, ljudi su rešili da ne budu budale, već da sebe obezbede, a drugima kako bude...a kako je bilo svima videli smo...

Jovan Kursula

pre 1 godinu

Suština ovoga je u knjizi "Sivi vuk" koju su mnogi odbacivali kao teoriju zavere a svakim danom se main stream istoriografijom pojavljuju tekstovi koji već postoje dokazani u ovoj knjizi.

voodoo

pre 1 godinu

Pogledajte Švajcarca od 50 godina i Srbina istih godina. Onda pogledajte Švajcarca od 60 godina i Srbina istih godina. Onda ih vodite na sportske aktivnosti. I to one koje su bitne za ratovanje. Bilo šta. Onda će vam biti jasno zašto se Švabo oduvek plašio Švajcarca, a nikada Srbina. Uzgred, svaki Švabo bi prodao kevu, ženu i ćerku, da može da živi u Švici. Sve je tamo bolje. Ah, jedna je Ursula Andres.
(Milan Milutinović, 27. avgust 2022 23:44)

Zavisi to, Srbin od 50 mozda izgleda istrosenije od Svajcarca od 50, ali iza te istrosenosti je i snaga koja dolazi od veceg fizickog rada. To sto su oni uglavnom u odelima, a mi u uniformi (mislim neka fabricka, radnicka ...) to jeste lose po nas u mnogo toga, ali ne u vojnom smislu. Samo sto mi vise nemamo rezerviste prakticno. Drugo sva ova prica je prekrajanje istorije, Svajcarski nisu osvojili jer ona im jeste cuvala pare, kupovali su imovinu po celom svetu od pokradenih para koje su prali preko Svajcarskih banaka i to je jedino razlog i danas sto im se moze da izigravaju neutralnost i sto su bogati, tj uspesni, pranje i cuvanje krvavog novca i nista drugo.

simon

pre 1 godinu

Rodjen sam i odrastao u Švici tu sam 37 godina.Odgovorno tvrdim da Centralna Švajcarska i sva Nemacko govorna podrucja koje dobro poznajem.Veci su Nacisti od samih Nemaca,u te neboluze kako su ih Nemci ostavili za kraj i sami neveruju,ovde niko i neporiče da su uzimali od Nemaca iz Logora Robove da rade za njih u prozvodnji naoruzanja za Rajh ali i za sopstvene potrebe.Jedina pozitivna stvar da je vecina Logorasa tako prezivila.Ali verovatno samo zato jer Nemacka izgubila Rat.

Hrvoje Ljakse Zg

pre 1 godinu

iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu

Milan

pre 1 godinu

# Link komentara
Zato što je SSSR bio saveznik Hitlerove Nemačke i zajedno su napali Poljsku. To što je Staljin bio naivan pa je tikva brzo pukla je druga stvar. Ali u Suštini tačno da je jedino Britanija bila simbol otpora Nemačkoj, sviđalo se tebi ili ne kao komunisti, to je bilo tako. Kraljevina Jugoslavja je takođe bila uz Britaniju, titovi partizani Takođe.

Boka

pre 1 godinu

Ovo je trebalo da bude kao utjeha zato sto su hrvati docekivali njemce cvjecem? Rusija je imala pakt o ne napadanju, nije bila sveznik. Prodavala je svoje resurse njemcima, kao sto su i americke banke finansirale Hitlera. Trajalo je to dok im nije pocelo drugacije odgovarat, i kednima i drugima.


iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu
(Hrvoje Ljakse Zg, 27. avgust 2022 23:08)

Realno

pre 1 godinu

(brainstorm, 27. avgust 2022 23:15)

U nemackoj kupuju nemci i ostali dosljaci poput nas sa balkana... Svajcarci nece da sednu u restoran ako ne pise da sluze iskljucivo svajcarsko meso. Razlog lezi i u cinjenici da svajcarci generalno imaju vece plate/bolje pozicije i sopstvene nekretnine pa samim tim imaju visak novca i nece da se stezu za 500 franaka mesecno. I generalno nemci su najomrazenija dosljacka grupa u svajcarskoj, upravo zbog jezika jer oni za svajcarski dijalekat kazu da predstavlja seljacki nemacki i onda se ljute kad svajcarci nece da im odgovore na njihovom dijalektu. Gledam to svaki dan i slusam i jedne i druge kako kukaju.

Milan Milutinović

pre 1 godinu

Pogledajte Švajcarca od 50 godina i Srbina istih godina. Onda pogledajte Švajcarca od 60 godina i Srbina istih godina. Onda ih vodite na sportske aktivnosti. I to one koje su bitne za ratovanje. Bilo šta. Onda će vam biti jasno zašto se Švabo oduvek plašio Švajcarca, a nikada Srbina. Uzgred, svaki Švabo bi prodao kevu, ženu i ćerku, da može da živi u Švici. Sve je tamo bolje. Ah, jedna je Ursula Andres.

kentaur

pre 1 godinu

meni se u ovom tekstu svidjela recenica jedino su se borili Britanci i njihov komnvelt a Rusi ? Ah da oni su pomagali Njemcima i osvajali po komsiluku. I onda mi neko kaze Rusi se bore za denacifikaciju ne drugari jedini se Britanci bore za denacifikaciju
(bokelj, 27. avgust 2022 22:46)

Nakon vjekovnog upražnjavanja kolonijalizma, rasizma i nacizma. Britanci su izmislili nacizam prije Nijemaca.

Realno

pre 1 godinu

(Bgd, 27. avgust 2022 22:34)

Svajcarci su u to vreme demontirali drzavu koja je bila poznata kao Burgundija. Potukli su ih u 3-4 bitke za redom iako su bili malobrojniji. Ta drzava je u sustini bila francusko vojvodstvo koje je bilo toliko veliko i bogato da je cesto ratovalo sa francuskim kraljevima. Burgundinci su pretendovali da naprave ogromnu drzavu od italije do holandije, sto je u to vreme bio najveci trgovacki put po zemlji u evropi. U tome su ih omeli svajcarci. E sad slazem se da posle toga svajcarci i nisu nesto mnogo ratovali i da su danas generalno seka perse, ali ti sto su napravili svajcarsku su bili opasni gorstaci. Ali slazem se, prvo Srbi pa svi ostali :))

Ser Kokeza od FSS-a

pre 1 godinu

Zašto bi napao svog saveznika? Ista priča kao i sa Švedskom - poslovni partneri koji, u suštini, nisu imali ništa posebno protiv njegove politike.

Bgd

pre 1 godinu

Svajcarski placenici su smesni u odnosu na srpske iz tog perioda. Svajcarci kao Katolici su bili licna garda Pape. Zato su stekli slavu, ali su se malo gde u pravoj bitci pokazali.

Milan

pre 1 godinu

U Baselskom kantonu na raskrsnici nas zaustavio policajac na motoru. Odmah je naišla kolona tenkova Leopard švajcarske armije, prolazili su tako jedno 15 minuta..... Daleko od toga da su goloruki.

Sasa

pre 1 godinu

Zna se ciji je trezor vekovima u Svajcarskoj, nisu Svajcarci nista pametniji od Nemaca i drugih, samo su imali srece da su izbarani da budu to sto jesu.

bokelj

pre 1 godinu

meni se u ovom tekstu svidjela recenica jedino su se borili Britanci i njihov komnvelt a Rusi ? Ah da oni su pomagali Njemcima i osvajali po komsiluku. I onda mi neko kaze Rusi se bore za denacifikaciju ne drugari jedini se Britanci bore za denacifikaciju

Slovenac

pre 1 godinu

Rusofili su verovatno i tada svrsavali na rusko dopremanje svega i svacega Nemackoj. Dok su svrsavali. A zna se i tada ko je bio tz. Slobodni svet.

ManeNBG

pre 1 godinu

Svajcarska je zemlja koj aje tek 1974. godine zenama dovolila pravo glasa. Eeej tek 1974. Maltene cela Afrika je zavrsila tu pricu decenijama pre Svajcarske. Nagojene profiterchine na tudjim nesrecama. Retko odvratna drzava, istorija i narod.

Pingvin iz Nišavu

pre 1 godinu

Zato što su Švajcarci bili veći nacisti i od samih Nemaca. I posle rata 40 godina skriveno koristili novac i dragocenosti koje su jevrejske porodice ostavile u njihovim bankama, ali ih nikad nisu podigli jer su pobijeni u koncentracionim logorima.

Pingvin iz Nišavu

pre 1 godinu

Zato što su Švajcarci bili veći nacisti i od samih Nemaca. I posle rata 40 godina skriveno koristili novac i dragocenosti koje su jevrejske porodice ostavile u njihovim bankama, ali ih nikad nisu podigli jer su pobijeni u koncentracionim logorima.

ManeNBG

pre 1 godinu

Svajcarska je zemlja koj aje tek 1974. godine zenama dovolila pravo glasa. Eeej tek 1974. Maltene cela Afrika je zavrsila tu pricu decenijama pre Svajcarske. Nagojene profiterchine na tudjim nesrecama. Retko odvratna drzava, istorija i narod.

simon

pre 1 godinu

Rodjen sam i odrastao u Švici tu sam 37 godina.Odgovorno tvrdim da Centralna Švajcarska i sva Nemacko govorna podrucja koje dobro poznajem.Veci su Nacisti od samih Nemaca,u te neboluze kako su ih Nemci ostavili za kraj i sami neveruju,ovde niko i neporiče da su uzimali od Nemaca iz Logora Robove da rade za njih u prozvodnji naoruzanja za Rajh ali i za sopstvene potrebe.Jedina pozitivna stvar da je vecina Logorasa tako prezivila.Ali verovatno samo zato jer Nemacka izgubila Rat.

voodoo

pre 1 godinu

Pogledajte Švajcarca od 50 godina i Srbina istih godina. Onda pogledajte Švajcarca od 60 godina i Srbina istih godina. Onda ih vodite na sportske aktivnosti. I to one koje su bitne za ratovanje. Bilo šta. Onda će vam biti jasno zašto se Švabo oduvek plašio Švajcarca, a nikada Srbina. Uzgred, svaki Švabo bi prodao kevu, ženu i ćerku, da može da živi u Švici. Sve je tamo bolje. Ah, jedna je Ursula Andres.
(Milan Milutinović, 27. avgust 2022 23:44)

Zavisi to, Srbin od 50 mozda izgleda istrosenije od Svajcarca od 50, ali iza te istrosenosti je i snaga koja dolazi od veceg fizickog rada. To sto su oni uglavnom u odelima, a mi u uniformi (mislim neka fabricka, radnicka ...) to jeste lose po nas u mnogo toga, ali ne u vojnom smislu. Samo sto mi vise nemamo rezerviste prakticno. Drugo sva ova prica je prekrajanje istorije, Svajcarski nisu osvojili jer ona im jeste cuvala pare, kupovali su imovinu po celom svetu od pokradenih para koje su prali preko Svajcarskih banaka i to je jedino razlog i danas sto im se moze da izigravaju neutralnost i sto su bogati, tj uspesni, pranje i cuvanje krvavog novca i nista drugo.

Čačanin

pre 1 godinu

meni se u ovom tekstu svidjela recenica jedino su se borili Britanci i njihov komnvelt a Rusi ? Ah da oni su pomagali Njemcima i osvajali po komsiluku. I onda mi neko kaze Rusi se bore za denacifikaciju ne drugari jedini se Britanci bore za denacifikaciju
(bokelj, 27. avgust 2022 22:46)
*************************
Da si ti meni živ i zdrav, a i ostali ovde - kada su Rusi videli šta se dešava i pre 36-7-e, ako se ne varam, hteli da izvrše preventivni napad na Nemačku, u Evropi niko nije hteo da ih podrži - svi su gledali svoja posla. Nakon otvorenog poziva britanskom premijeru Cembrlenu, i njegovog odbijanja, ljudi su rešili da ne budu budale, već da sebe obezbede, a drugima kako bude...a kako je bilo svima videli smo...

Ser Kokeza od FSS-a

pre 1 godinu

Zašto bi napao svog saveznika? Ista priča kao i sa Švedskom - poslovni partneri koji, u suštini, nisu imali ništa posebno protiv njegove politike.

kentaur

pre 1 godinu

meni se u ovom tekstu svidjela recenica jedino su se borili Britanci i njihov komnvelt a Rusi ? Ah da oni su pomagali Njemcima i osvajali po komsiluku. I onda mi neko kaze Rusi se bore za denacifikaciju ne drugari jedini se Britanci bore za denacifikaciju
(bokelj, 27. avgust 2022 22:46)

Nakon vjekovnog upražnjavanja kolonijalizma, rasizma i nacizma. Britanci su izmislili nacizam prije Nijemaca.

Realno

pre 1 godinu

(brainstorm, 27. avgust 2022 23:15)

U nemackoj kupuju nemci i ostali dosljaci poput nas sa balkana... Svajcarci nece da sednu u restoran ako ne pise da sluze iskljucivo svajcarsko meso. Razlog lezi i u cinjenici da svajcarci generalno imaju vece plate/bolje pozicije i sopstvene nekretnine pa samim tim imaju visak novca i nece da se stezu za 500 franaka mesecno. I generalno nemci su najomrazenija dosljacka grupa u svajcarskoj, upravo zbog jezika jer oni za svajcarski dijalekat kazu da predstavlja seljacki nemacki i onda se ljute kad svajcarci nece da im odgovore na njihovom dijalektu. Gledam to svaki dan i slusam i jedne i druge kako kukaju.

Sasa

pre 1 godinu

Zna se ciji je trezor vekovima u Svajcarskoj, nisu Svajcarci nista pametniji od Nemaca i drugih, samo su imali srece da su izbarani da budu to sto jesu.

Realno

pre 1 godinu

(Bgd, 27. avgust 2022 22:34)

Svajcarci su u to vreme demontirali drzavu koja je bila poznata kao Burgundija. Potukli su ih u 3-4 bitke za redom iako su bili malobrojniji. Ta drzava je u sustini bila francusko vojvodstvo koje je bilo toliko veliko i bogato da je cesto ratovalo sa francuskim kraljevima. Burgundinci su pretendovali da naprave ogromnu drzavu od italije do holandije, sto je u to vreme bio najveci trgovacki put po zemlji u evropi. U tome su ih omeli svajcarci. E sad slazem se da posle toga svajcarci i nisu nesto mnogo ratovali i da su danas generalno seka perse, ali ti sto su napravili svajcarsku su bili opasni gorstaci. Ali slazem se, prvo Srbi pa svi ostali :))

Bgd

pre 1 godinu

Svajcarski placenici su smesni u odnosu na srpske iz tog perioda. Svajcarci kao Katolici su bili licna garda Pape. Zato su stekli slavu, ali su se malo gde u pravoj bitci pokazali.

Milan

pre 1 godinu

U Baselskom kantonu na raskrsnici nas zaustavio policajac na motoru. Odmah je naišla kolona tenkova Leopard švajcarske armije, prolazili su tako jedno 15 minuta..... Daleko od toga da su goloruki.

Milan

pre 1 godinu

# Link komentara
Zato što je SSSR bio saveznik Hitlerove Nemačke i zajedno su napali Poljsku. To što je Staljin bio naivan pa je tikva brzo pukla je druga stvar. Ali u Suštini tačno da je jedino Britanija bila simbol otpora Nemačkoj, sviđalo se tebi ili ne kao komunisti, to je bilo tako. Kraljevina Jugoslavja je takođe bila uz Britaniju, titovi partizani Takođe.

Jovan Kursula

pre 1 godinu

Suština ovoga je u knjizi "Sivi vuk" koju su mnogi odbacivali kao teoriju zavere a svakim danom se main stream istoriografijom pojavljuju tekstovi koji već postoje dokazani u ovoj knjizi.

bokelj

pre 1 godinu

meni se u ovom tekstu svidjela recenica jedino su se borili Britanci i njihov komnvelt a Rusi ? Ah da oni su pomagali Njemcima i osvajali po komsiluku. I onda mi neko kaze Rusi se bore za denacifikaciju ne drugari jedini se Britanci bore za denacifikaciju

Boka

pre 1 godinu

Ovo je trebalo da bude kao utjeha zato sto su hrvati docekivali njemce cvjecem? Rusija je imala pakt o ne napadanju, nije bila sveznik. Prodavala je svoje resurse njemcima, kao sto su i americke banke finansirale Hitlera. Trajalo je to dok im nije pocelo drugacije odgovarat, i kednima i drugima.


iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu
(Hrvoje Ljakse Zg, 27. avgust 2022 23:08)

Slovenac

pre 1 godinu

Rusofili su verovatno i tada svrsavali na rusko dopremanje svega i svacega Nemackoj. Dok su svrsavali. A zna se i tada ko je bio tz. Slobodni svet.

Milan Milutinović

pre 1 godinu

Pogledajte Švajcarca od 50 godina i Srbina istih godina. Onda pogledajte Švajcarca od 60 godina i Srbina istih godina. Onda ih vodite na sportske aktivnosti. I to one koje su bitne za ratovanje. Bilo šta. Onda će vam biti jasno zašto se Švabo oduvek plašio Švajcarca, a nikada Srbina. Uzgred, svaki Švabo bi prodao kevu, ženu i ćerku, da može da živi u Švici. Sve je tamo bolje. Ah, jedna je Ursula Andres.

Hrvoje Ljakse Zg

pre 1 godinu

iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu

Darko

pre 1 godinu

Koje je to resurse dostavljao SSSR nemačkoj ? Mozda naftu ? Ne, naftu je hitleru dostavljao STANDARD OIL i to do 1943 godine . Mozda gvozdje i čelik ? Ne, to je dostavljala hitleru Švedska . Švajcarska je bila bitna jer je preko jedne od banaka zapad - SAD I UK slao novac hitleru 1932 kako bi dosao na vlast , a posle toga preko švajcarske banke isle su investicije Forda , General motorsa u nemačku ratnu industriju. Dakle dosta više sa lažima o SSSRu. Niste rekli da je pakt o nenapadanju sa hitlerom prva potpisala Poljska 1934 godine ? Niste rekli da je SSSR nudio Uk i Francuskoj savez svake godine do 1939 . Te godine su britanci i francuzi zajedno sa poljacima odbili zadnju ponudu SSSRa za savezom ,nadajući se da će hitler ići na sssr a ne na zapadni evropu. To se i obestinilo- cela evropa, svaka njena drzava je slala vojsku pod nemackom komandom na istocni front gde su pocinili genocid monstruoznih razmera - 7 miliona civila na okupiranim teritorijama SSSRa je pogubljeno . Malo se informišite pa bar da propaganda ima smisla

Straight Outta München

pre 1 godinu

(voodoo, 27. avgust 2022 23:56)

Srbin sa 50 god gleda tv i rijaliti program dok Svajcarac od 50 seta po planinama i vozi bicikl…

wiener

pre 1 godinu

iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu
(Hrvoje Ljakse Zg, 27. avgust 2022 23:08)

Nije da to nešto menja o dočekivanju "Nijemaca" sa "cvijećem" u Zagrebu što je bilo čista sramota, ali šta god da je pisalo u članku, Sovjetski Savez nije bio saveznik Nemačke. Ugovor o nenapadanju sa Nemačkom je imala i Poljska pa niko ne govori o savezu između Poljske i Nemačke. Savez je kad se obavežeš da pomogneš drugom u slučaju rata, a ne kad potpišeš da nećeš da ga napadneš. Tako da je hrvatsko "cvijeće" mnogo veća sramota, ne može ni da se poredi.

Mad Max

pre 1 godinu

,,Švajcarska je posle rata tvrdila da je jedino što je Hitlera sprečilo da je osvoji, bila činjenica da je imala mnogo naoružanih ljudi. Ipak, to je malo verovatno…''

Pre ce biti da su imali dogovor o cuvanju pokradenog zlata i ostalih vrednosti koje su skladistili po njihovim bankama.

Realno je samo nečije neznaje ovde (2/2)

pre 1 godinu

nastavak:
"... upravo zbog jezika jer oni za svajcarski dijalekat kazu da predstavlja seljacki nemacki i onda se ljute kad svajcarci nece da im odgovore na njihovom dijalektu. Gledam to svaki dan i slusam i jedne i druge kako kukaju.
(Realno)

I za jezik si definitivno pogrešio. Koji će to Nemac za švajcarko-germanske dijalekte reći da je seljački jezik? Tako nešto postoji samo u balkanski glavama koje i ne znaju o čemu pričaju. Ni Nemačka ne govori standardizovanim (književnim) hochdeutsch jezikom. To je veštački jezik kojeg i Švajcarci punopravno uz Austrijance i Nemce zajedno stvoriše, neguju i dalje zajedno nadograđuju. I Nemačka je puna svojih malih Švajarski, na svakih pola sata vožnje je neka druga i jezički drugačija. Tako imaš i ceo region koji se zove "Mala Švajcarska" u sred Nemačke. Hohdojč je jezik za nacionalne medije i dovedene strance, a sami Nemci u svom svakodnevnom životu govore svojim mnogobrojnim lokalnim dijalektima, kojih i u samoj Švajcarskom ima dva puna tuceta. U Bazelu, Bernu, Lucernu, Cirihu, Huru i St. Galenu se ne govori istim dijalektima, već uvek i svuda sa različitim. Čim neko otvori usta odmah se zna u 5 km odakle dolazi. Isto tako u Nemačkoj i Austriji.

Svi su oni (CH i DE i A) ispunjeni samo sa svojim manjim i većim Makedonijama, koje im se drugačije zovu.

Pitanje za tebe:
- Odgovaraš li ti u Požarevcu jednomSlovencu i S. Makedoncu na njihovom dijalektu/jeziku možda?

Zato te molim da ne širiš više tvoje "Realno" neznanje.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Zavisi to, Srbin od 50 mozda izgleda istrosenije od Svajcarca od 50, ali iza te istrosenosti je i snaga koja dolazi od veceg fizickog rada...
(voodoo, 27. avgust 2022 23:56)

- Iskreno, prva pomisao na našeg tipičnog 50-godišnjaka nije istrošenost zbog fizičkog rada, nego zapuštenost zbog nezdravog života: nezdrava ishrana zasnovana na pecivima, hlebovima, masnoj hrani, pa onda alkohol, holesterol, kardio vaskularni problemi, prekomerna kilaža, nedovoljna fizička aktivnost… naši ljudi se već u 30-tim 40-tim godinama usvinje i zapuste i u gorem su stanju nego što bi trebali da budu. Ne kažem, ima i zdravih i vitkih 50-godišnjaka kod nas, ima i Švajcaraca debelih, ali u proseku u prilično smo lošem stanju od nekih srednjih godina života pa na dalje.

kosovskalicnakarta

pre 1 godinu

Ahahahahahhaha... Svajcarska tvrd orah... Ahahahahaha.... Oplakah.... Krucialno je sto je sto je Svajcarska imala jaku vojsku
(momcilo, 27. avgust 2022 22:08)

Danasnja svajcarska bi pregazila srbiju za 48 sati

mogwaj

pre 1 godinu

Nisunih napali jer su im čuvali kapital, a mala zemlja.

Pored toga, Švajcarska se inicijalno obogatila pljackom zlata od Jevreja koji su deponovali svoj novac u "neutralnoj" zemlji, ali nisu znali da nece doživeti da taj novac podignu. Sve je to CH lepo prisvojila i posle pametno ulagala i obrtala. Znaci, pocetni kapital im je ipak nastao krađom. Ove cinjenice sakrivaju i o njima ne govore, a sreca njihova da ne postoje naslednici sveg tog novca, inace bi momentalno bankrotirali.

Milos

pre 1 godinu

Ko god je obisao Svajcarsku malo vise zna kako izgleda zemlja. Da je ludak krenuo na Svajcarsku verovatno bi je i osvojio na kraju ali bi gubitci bili preveliki a nista veliko ne bi dobio.. Ludak je napravio jednu jedinu gresku kad je pogazio dogovor sa Staljinom i krenuo na Rusiju. Da to nije uradio, danas bi se pricao Nemacki kao svetski jezik broj 1, a Amerikanci ne bi bili globalna dominantna sila…

Don Kihot

pre 1 godinu

Hitler je bio u pravu?
Švajcarci su najodvratniji narod!?
Celom svetu je bila potrebna jedna toliko nemoralna država, gde bi "prali" sav prljavi i krvavi novac i zlato,bila je to Švajcarska,i pre i danas,zahvaljujući prljavim i kriminalnim radnjama su neutralni i bogati!!!

Јабучило

pre 1 godinu

Švajcaraka + Britanija = licemrje kakvo covecanstvo ne pamti.
(Vurvuvuruu, 27. avgust 2022 22:55)

Додао бих и Белгију.

Neobjektivnost

pre 1 godinu

@iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu
(Hrvoje Ljakse Zg, 27. avgust 2022 23:08)

Meni je vas iz HR iskreno žao... Nema potrebe da objašnjavam, jer šta god budem napisao, vi ćete lupiti minus. A i ne želim da trošim energiju.

Barsoom

pre 1 godinu

@Čačanin Bravo, jedan od retkih normalnih komentara. Nije Sovjetski Savez bio saveznik Hitlera nego je ušao u Poljsku da pomeri liniju fronta što dalje od svoje granice. Po tada vežećem međunarodnom pravu, kada neka država kapitulira (Poljska) njene granice se više ne smatraju važećim te tako Sovjetski Savez (pravno gledano) nije izvršio invaziju na Poljsku. Za ove što veličaju Veliku Britaniju - na osnovu čega su saveznici prosipali Bombe po Beogradu i centralnoj Srbiji? I to toliko da su se i sami Nemci zgražavali.

ZH

pre 1 godinu

U nemackoj kupuju nemci i ostali dosljaci poput nas sa balkana... Svajcarci nece da sednu u restoran ako ne pise da sluze iskljucivo svajcarsko meso...
(Realno, 27. avgust 2022 23:57)

Vidim švajcarske bajke se prepričavaju i u Srbiji. Objasni samo samousluga-redove na granici i zašto postoji ograničenje za uvoz mesa i alkohola iz inostranstva?
Mućni malo svojom glavom nemoj bas u sve verovati.

Ako želite da vidite prava g...a,dođite u hrvatsku 🤣

pre 1 godinu

iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu
(Hrvoje Ljakse Zg, 27. avgust 2022 23:08)

Čim kažeš "pametnom dosta"....nemas ti pameti....

sasa the king

pre 1 godinu

Nemojte se prviti naivni. Svetski mocnici su rekli Hitleru no-no, tu se cuvaju nase pare, a i ti ces tu cuvati opljackno, tako da zaboravi…

Dubrovnik

pre 1 godinu

Jedan i jedini razlog je što su i nacisti neđe moralu sakrit ukraden zlato i lovu. A švicarske banke ne pitaju puno ko si i što si.

Bob

pre 1 godinu

O saradnji Rusije i Nemacke, posto mnogi to povezuju sa situacijom Svajcarske.

Dakle u vreme pocetka II Svetskog, Rusija (SSSR) je bila izolovana od svih drzava (slicno kao danas). Izopstena zbog komunizma. U takvim uslovima Staljin je znao da ne moze ili da ce tesko da se odupre Nemackoj. A sam Hitler nije ni krio da ga sustinski ne zanima zapad Evrope vec istok (napisao knjigu o tome). Sa zapadom je ratovao jer mu je on objavio rat a ne zato sto je zeleo.
Ugovor (Molotovljev - Ribentrop) o saradnji sa Nemcima trebao je da posluzi kao strategija Rusima da sukob sa Nemcima odloze sto je moguce dalje kako bi:
1. Imali sto vise vremena za pripremu rata,
2. Ocekivali su da se zapad iscrpi u medjusobnim sukobima. U optimistickim scenariumima Sovjeti bi pregazili ratom iscrpljen zapad i napravili komunisticku Evropu.

Stalji je cak o tome drzao i govore 1940-41 pred sam napad.
Sustinski obe strane su znale da je saradnja licemerna. Iznenadjenje je za Staljina bio samo raniji napada od ocekivanog (tipovao je na 1942 ).
Obe drzave (Nemce i Ruse) 1941. god, treba posmatrati kao diktature sa imperialistickim uverenjima.
Niko tu nije bio posebno bolji ili losiji (ukljucujuci i Engleze i Francuze), a motivi svih su bili interesi. Samo su Rusi i Nemci su posebno bili opasni zbog politickog uredjenja kao i zbog cinjenice da su izolovani (Nemci zbog I Svetskog, Rusi zbog komunizma) zbog cega su zeleli reformu svog polozaja (odnosa sa drugim silama).
Zato i danas moramo da se zapitamo da li je dobro izolovati neku veliku vojnu silu i gde to dugorocno vodi.

majstor

pre 1 godinu

Interesantno je da je Hitler stigao do Afrike a nije do Ciriha i Zeneve.
(Zeljko, 27. avgust 2022 23:42)

A jos je interesantnije sto Hića nije zeleo da napadne Veliku Britaniju, a tu mu je ispred nosa. Zasto ? Pa zato sto je njihov covek. Bacio par bombi i to je to cisto da se misli da su na suprotnim stranama.

Radoznao

pre 1 godinu

@(Bgd, 27. avgust 2022 22:34

Švajcarci su u srednjem veku bili jedna od najpoznatijih plaćenika. Nije samo papa imao švajcarsku gardu, imali su ih i francuski kraljevi, čak i pruski Fridrih prvi je imao švajcarsku gardu. A kao plaćenici učestvovali u svim ratovima u srednjem veku. Bili poznati po tome što se nikada ne predavaju, ali ni ne uzimaju zarobljenike. Bili su najbolja pešadija sa kopljima. Pogledaj malo na internetu, imaš članak na wikipediji i o swiss guards-ima i o swiss mercenaries-ima.

mich

pre 1 godinu

Milan Milutinovic

Uz sve gluposti koje si napisao, Ursula Anders je svedjanka, inace naucno je dokazano da su "jadni" i "siromasni" ljudi bolji ratnici jer se bore za svohe porodice i drzavu jer druge materijalne stvaroći nemaju, dok "bogati" svajcarci bas i ne zele da ginu, lakse je pokupiti lovu i otici preko "bare"

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 1 godinu

Hitler je imao veliku podršku u Evropi a pesebno u Americi. Medju 3,5 miliona vojnika bilo je Franciza, Rumuna, Belgijanaca, Holandjana, Ukrajinaca, Hrvata.
Evropa i Amerika okreću ledja Hitleru, tak nakon njegovog sloma u Rusiji.
Potpuno je jasno, što istorija potvrdjuje, da je Rusija jedina pružila pravi otpor Hitleru i Nemačkom fašizmu.

Komša

pre 1 godinu

Rusofili su verovatno i tada svrsavali na rusko dopremanje svega i svacega Nemackoj. Dok su svrsavali. A zna se i tada ko je bio tz. Slobodni svet.
(Slovenac, 27. avgust 2022 22:12) 

Zna se - Četnici.
Iznedju ostalih i slovenački,koji su časno branili svoju otadžbinu. Da si stvarno Slovenac a ne komsija koji uporno baca kosku izmedju Srba i Slovenaca znao bi. Mada je bilo i časnih ljudi iz Hrvatske (recimo Zvonimir Vučković).

Na stranu sve to. Švajcarci su po mentalitetu bankari.Bankarski mozak.Ne igra tu veliku ulogu ni vera ni nacija ni ideologija nego lova.
Jesu pruzali usluge nacistickoj Nemackoj (jeste i Rusija dok je imala računicu i SAD isto) ali su isto tako pruzali usluge i ostalima.
Recimo ,nasa vlada iz Londona je slala novac preko Švajcarske pokretu otpora. Novac se prao preko srpskih firmi ,ispumpavao i koristio i za zbrinjavanje izbeglica i za korupmpiranje Nemaca.A naročito Italijana.
Neko nasi poslovni ljudi tog doba su skoncali u nemackim logorima zbog toga.
Veliki deo novca je koriscen za aktivnosti DM organizacije i finansiranje čitave mreze koju je organizovao Valter (pravi Valter - major Zarko Todorović).
Izmedju ostalih od toga je finansirana i grupa Gordon ,koja je dala ogroman doprinos pobedi saveznika u Africi.
I jos nesto - glsvni opunomocenik za "švajcarsku operaciju" od strane DM je bio general Novak. Slovenački četnik.

Što se Svajcarske

Igorsulic

pre 1 godinu

Ha ha...Jel se sale ovi koji kazu da svicarci "ne vole " nijemce?Ne nego vole albance ili srbe...Svi nijemci iz svicarske njemacje ili austrije te tri drzave zovu sveti trijumvirat.
Svaki nijemac moze raditi u svici. Samo, rade oni kojima se ispöati tj. Kad se sve sabere (porezi, stanarine troskovi) .Nije istina da se uvijek isplati..
Ali mrze nijemce, ha ha ..

Aluvial

pre 1 godinu

Hitleru je nezavisna Svajcarska vise znacila nego okupirana. Lako je okupirati Svajcarsku, ali pranje para i placanja kao i izbegavanje zapadnih sankcija, sve su to Nemci radili preko Svajcarske, delimicno i Svedske.

Драган Б.

pre 1 godinu

Hrvoje LJakse Zg,
znam da bi ti voleo da to izjednačiš ali ovde se ne pominju Rusi nego sssr,u vrhu sovjetske države je najmanje bilo Rusa

Saradnja sa nacizmom je najvece zlo!

pre 1 godinu

Da si ti meni živ i zdrav, a i ostali ovde - kada su Rusi videli šta se dešava i pre 36-7-e, ako se ne varam, hteli da izvrše preventivni napad na Nemačku, u Evropi niko nije hteo da ih podrži - svi su gledali svoja posla. Nakon otvorenog poziva britanskom premijeru Cembrlenu, i njegovog odbijanja, ljudi su rešili da ne budu budale, već da sebe obezbede, a drugima kako bude...a kako je bilo svima videli smo...
(Čačanin, 27. avgust 2022 23:41)

Cemu izmisljanje istorije? Od svih naroda na svetu, Rusi najvise vole Nemce i Austrijance. Mozda ce boleti rusofile ali mi Srbi im nismo ni na 20tom mestu njihovih ljubimaca. Necete verovati, ispred nas su i Slovenci i Hrvati. Rusi najvise vole novac i zemlje koje drze svoju rec a to su germanski narodi. Vole oni i Engleze ali ne politicare jer im sipaju istinu u facu. Rusi su pobili 40000 Poljaka u Katinskoj sumi i pokusali prikaciti nacistima. Tu je poceo kraj mita o Sovjetskom savezu kao ljubitelju mira i pravde a takva je i Rusija, ne brinu ih tudje a bogami ni sopstvene zrtve.
Ali imamo i mi nasih prljavstina koje brisemo pisanjem nove istorije. Nikom pisanje istorije nije uspelo pa nece ni nama.

Jegulja

pre 1 godinu

malo je off ali jedan od apsurda je da je nemackoj objavljen rat od strane UK i FRA kada su napali poljsku, medjutim istovremeno i SSSR je usao u poljsku (i to u dogovoru sa adolfom) ali njih niko nije konstatovao, a na kraju su i zavrsili kao sila pobednica u WWII.

don

pre 1 godinu

Oplakah.... Krucialno je sto je sto je Svajcarska imala jaku vojsku
(momcilo, 27. avgust 2022 22:08)

Ali svako je dobio pušku koju je čuvao kući….

Mile

pre 1 godinu

Švajcarci su Nemcima u ratu čuvali zlato, dijamante, platinu i ostalo, a Rusima danas otimaju. Eto kakvi su to ljudi. Zato ih Hitler nije dirao.

Staka Zulu

pre 1 godinu

meni se u ovom tekstu svidjela recenica jedino su se borili Britanci i njihov komnvelt a Rusi ? Ah da oni su pomagali Njemcima i osvajali po komsiluku. I onda mi neko kaze Rusi se bore za denacifikaciju ne drugari jedini se Britanci bore za denacifikaciju
(bokelj, 27. avgust 2022 22:46)

Rusi su se samo ponašali pragmatično. Ne diraš me - ne diram te! Što smo hteli i mi, ali nam je Čerčil organizovao demonstracije 27. marta kako bi otvorio novi front. A to je rezultiralo sa skoro 1,5 milon pobijenih Srba.
Ali ipak na kraju u Berlin nisu ušli Britanci nego Rusi. Što se Britanaca i Francuza tiče, WW2 bi i danas trajao!

dogodine do Prizrena dogodine do Knina

pre 1 godinu

nemackoj kupuju nemci i ostali dosljaci poput nas sa balkana... Svajcarci nece da sednu u restoran ako ne pise da sluze iskljucivo svajcarsko meso. Razlog lezi i u cinjenici da svajcarci generalno imaju vece plate/bolje pozicije i sopstvene nekretnine pa samim tim imaju visak novca i nece da se stezu za 500 franaka mesecno. I generalno nemci su najomrazenija dosljacka grupa u svajcarskoj, upravo zbog jezika jer oni za svajcarski dijalekat kazu da predstavlja seljacki nemacki i onda se ljute kad svajcarci nece da im odgovore na njihovom dijalektu. Gledam to svaki dan i slusam i jedne i druge kako kukaju.
(Realno, 27. avgust 2022 23:57)

ni jedan svajcarac me poseduje vise od 30 do 35 posto svoje nekretnine. .svi imaju po 30 posto a banka 70. .

Veliki brat

pre 1 godinu

Svajcarska je zemlja koj aje tek 1974. godine zenama dovolila pravo glasa.
(ManeNBG, 27. avgust 2022 22:12)

Nije 1974., već 1971. godine, i to na saveznim izborima i referendumima.

A "Appenzell Innerrhoden" kanton je poslednji koji je dozvolio ženama glasanje o lokalnim pitanjima, i to odlukom saveznog vrhovnog suda 1991. godine.
Dakle, u tom kantonu je ženama omogućeno glasanje na lokalnim izborima i referendumima o lokalnim pitanjima tek 1991. godine!

Međutim, neki kantoni su omogućili ženama "dosta" ranije da glasaju na lokalnim izborima i referendumima, tako da je prva žena izabrana u lokalnoj upravi gradića Reihen 1959. godine, a prethodne godine je 67% muškaraca na referendumu glasalo protiv toga da se ženama dozvoli pravo glasa na saveznom nivou.

rcz

pre 1 godinu

Pre svih teorija bice da su imali dogovor sa Hitlerom da peru prljave pare i zlato oteto od svih po evropi . Jer realno to rade oduvek , na najvisem nivou .

Hahahahaha

pre 1 godinu

Kao srbin koji zivi u svajcarskoj, dođe mi da puknem od smeha kad citam komentare od vas koji nikad niste videli svet van svog sela

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Da si ti meni živ i zdrav, a i ostali ovde - kada su Rusi videli šta se dešava i pre 36-7-e, ako se ne varam, hteli da izvrše preventivni napad na Nemačku, u Evropi niko nije hteo da ih podrži - svi su gledali svoja posla....
(Čačanin, 27. avgust 2022 23:41)

- Varate se. Verovatno čitate Viktora Suvorova i slične “istorijske izvore” iz Rusije koji zastupaju tu teoriju… na žalost bez uporišta u istorijskim činjenicama.

Berliner

pre 1 godinu

Da si ti meni živ i zdrav, a i ostali ovde - kada su Rusi videli šta se dešava i pre 36-7-e, ako se ne varam, hteli da izvrše preventivni napad na Nemačku, u Evropi niko nije hteo da ih podrži - svi su gledali svoja posla. Nakon otvorenog poziva britanskom premijeru Cembrlenu, i njegovog odbijanja, ljudi su rešili da ne budu budale, već da sebe obezbede, a drugima kako bude...a kako je bilo svima videli smo...
(Čačanin, 27. avgust 2022 23:41)

Ahaaaa, pa su onda imali i zajednički vojnu paradu u Brest -Litovsku 1939. Sovjetski i nemački vojnik rame uz rame, u paradi povodom zajedničkog osvajanja Poljske. Originalni snimak te parade imate na YT. Zato su kasnije borbe između Nemaca i Sovjeta bile tako krvave, najkrvavije su borbe između posvađane braće, što smo videli i kod nas '90ih.

Staka Zulu

pre 1 godinu

Interesantno je da je Hitler stigao do Afrike a nije do Ciriha i Zeneve.
(Zeljko, 27. avgust 2022 23:42)

Mozda nije kopnom, ali se avijacijom ponasao kao da Švajcarska ne postoji. Ako prošetaš malo po manjim mestima i pažljivije osmotriš mostove, videćeš table sa datumom otvaranja. Ogromna većina je izgrađena početkom 40tih. Švajcarci su se itekako spremali za napad Nemačke do kojeg ipak nije došlo, a objašnjeno je u poslednjem pasusu i zašto. Bio sam tamo početkom devedesetih, u vreme kada se igralo EP u fudbalu. U finalu Danska i Nemačka. Nije postojao Švajcarac koji je navijao za Nemačku. Pobeda Danske se slavila kao da su Švajcarci pobedili. Objasnili su mi neki prijatelji; kolektivni strah koji su imali 40tih prerastao je u mržnju, i do tad ih je još uvek držala.

Miki

pre 1 godinu

Zasto bi Njemci napadali Njemce i Italijani Italijane u Svici ? Ostaju Francuzi, ali Francuska je vec bila okupirana, nikakva prijetnja.

skocko

pre 1 godinu

Zasto bi uopste i napadao Svajcarsku. Hitleru je od pocetka cilj bio da se siri na istok, sto je i napisao u svojoj knjizi. Francuska je njemu objavila rat pa ih je napao, ostale je iz strateskih razloga okupirao, nije postojao nikakv razlog da okupira Svajcarsku koja je ekonomski normalno saradjivala s Nemackom.

Coco

pre 1 godinu

zato što su Švicarci naj naoružanija država na svijetu, zato što ju je pa skoro nemoguće zauzeti zbog konfiguracije terena, plus politički i ekonomski razlozi

Самосвесна грађанка

pre 1 godinu

(Z, 27. avgust 2022 23:37)



Nemojmo se zvaravati: to je jedino zato što su političari i stanovnici tih država bezmalo isti, pa je to razlog što su one brzo postale članice EU.

Pera Srbin

pre 1 godinu

Nemci i Rusi su imali izuzetnu saradnju tridesetih godina. Odatle i pakt o nenapadanju. Fašisti i komunisti su dve strane iste medalje Pa i u vreme Kraljevine Jugoslavije su sarađivali teroristi Komunisti i Ustaše. Do napada Nemačke na SSSR komunisti su imali direktivu da ne učestvuju u aktivnim borbama, nego da se pripremaju za klasni sukob sa "srpskim hegemonizmom i etatizmom".

Flat Earth

pre 1 godinu

Švajcarska bi bila skršena kao šibica, i najpokornije bi čekali da ih neko drugi oslobodi, kao npr Francuzi. Nije hteo Vođa Rajha da poplaši neke manje državice koje su pokušavale da izigravaju neutralnost ili nekakvo savezništvo sa njegovim Trećim Rajhom, a koje su iz taktičkih razloga trebale da pod Rajh potpadnu malo mekšim metodama. A još Musolini napao Grčku bez mnogo povoda, i bez priprema pa pičeo da gubi.

Realno

pre 1 godinu

(Realno je samo nečije neznaje ovde (2/2), 28. avgust 2022 13:46)

Ja zivim u svajcarskoj a ti izgleda u nemackoj. Ali ocigledno je da nemas prijatelje ni medju jednima ni medju drugima, jer bi onda mogao otvoreno da pricas o ovakvim stvarima.

Ćutanje je ponekad zlato

pre 1 godinu

Zasto bi Njemci napadali Njemce i Italijani Italijane u Svici ? Ostaju Francuzi, ali Francuska je vec bila okupirana, nikakva prijetnja.
(Miki, 28. avgust 2022 01:25)

Prijatelju, to što si ti napisao je velika uvreda za Švajcarce da veće od nje nema. Zato što je to velika neistina da u CH žive neki Nemci, neki Italijani, neki Francuzi itd. iz prostog razloga što je Švajcarska (Helvetia) sa istim tim Švajcarcima (Helvetima) već vekovima postojala pre nego što su te države oko nje formirane i dobile ta izmišljena i veštačka imena (FR, DE, IT - sve su to oduvek i danas samo zapadne Jugoslavije, a nikako jedan narod po njima, zato i jesu nacije).

Kefalica

pre 1 godinu

(Čačanin, 27. avgust 2022 23:41)

Pa vidi, kako je bilo drugima u 2. ratu kazu brojke. Poginulo je oko 550K Amera i oko 27 miliona Rusa. Slabo se Rusima isplatila politika tada. Francuza je poginulo 50-ak, verov. je 15 palo od korone.

Realno je samo nečije neznaje ovde

pre 1 godinu

(Realno je samo nečije neznaje ovde (2/2), 28. avgust 2022 13:46)

Ja zivim u svajcarskoj a ti izgleda u nemackoj. Ali ocigledno je da nemas prijatelje ni medju jednima ni medju drugima, jer bi onda mogao otvoreno da pricas o ovakvim stvarima.
(Realno, 29. avgust 2022 00:04)

Upravo si sam sebe definisao i kakve to prijatelje imaš kad te još ne opomenuše da više ne lupetaš. Ili te oni opomenuše ali ti ne razumeš sve te dijalekte iz njihove svakodnevice.
Bravo za tebe. I ja živim u CH već 50 godina, i stalno sam po celoj njoj, njenom celom komšiliku i ostalom zapadnom svetu u pokretu, i poslovno i privatno. Još jednom bravo za tebe i tvoju silnu "vidovitost". A o napucanoj arogantnosti i bezobrazluku ćemo neki drugi put. I šta to beše osnovna kultura.

Milan Milutinović

pre 1 godinu

Pogledajte Švajcarca od 50 godina i Srbina istih godina. Onda pogledajte Švajcarca od 60 godina i Srbina istih godina. Onda ih vodite na sportske aktivnosti. I to one koje su bitne za ratovanje. Bilo šta. Onda će vam biti jasno zašto se Švabo oduvek plašio Švajcarca, a nikada Srbina. Uzgred, svaki Švabo bi prodao kevu, ženu i ćerku, da može da živi u Švici. Sve je tamo bolje. Ah, jedna je Ursula Andres.

bokelj

pre 1 godinu

meni se u ovom tekstu svidjela recenica jedino su se borili Britanci i njihov komnvelt a Rusi ? Ah da oni su pomagali Njemcima i osvajali po komsiluku. I onda mi neko kaze Rusi se bore za denacifikaciju ne drugari jedini se Britanci bore za denacifikaciju

Hrvoje Ljakse Zg

pre 1 godinu

iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu

Slovenac

pre 1 godinu

Rusofili su verovatno i tada svrsavali na rusko dopremanje svega i svacega Nemackoj. Dok su svrsavali. A zna se i tada ko je bio tz. Slobodni svet.

Milan

pre 1 godinu

# Link komentara
Zato što je SSSR bio saveznik Hitlerove Nemačke i zajedno su napali Poljsku. To što je Staljin bio naivan pa je tikva brzo pukla je druga stvar. Ali u Suštini tačno da je jedino Britanija bila simbol otpora Nemačkoj, sviđalo se tebi ili ne kao komunisti, to je bilo tako. Kraljevina Jugoslavja je takođe bila uz Britaniju, titovi partizani Takođe.

Boka

pre 1 godinu

Ovo je trebalo da bude kao utjeha zato sto su hrvati docekivali njemce cvjecem? Rusija je imala pakt o ne napadanju, nije bila sveznik. Prodavala je svoje resurse njemcima, kao sto su i americke banke finansirale Hitlera. Trajalo je to dok im nije pocelo drugacije odgovarat, i kednima i drugima.


iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu
(Hrvoje Ljakse Zg, 27. avgust 2022 23:08)

Čačanin

pre 1 godinu

meni se u ovom tekstu svidjela recenica jedino su se borili Britanci i njihov komnvelt a Rusi ? Ah da oni su pomagali Njemcima i osvajali po komsiluku. I onda mi neko kaze Rusi se bore za denacifikaciju ne drugari jedini se Britanci bore za denacifikaciju
(bokelj, 27. avgust 2022 22:46)
*************************
Da si ti meni živ i zdrav, a i ostali ovde - kada su Rusi videli šta se dešava i pre 36-7-e, ako se ne varam, hteli da izvrše preventivni napad na Nemačku, u Evropi niko nije hteo da ih podrži - svi su gledali svoja posla. Nakon otvorenog poziva britanskom premijeru Cembrlenu, i njegovog odbijanja, ljudi su rešili da ne budu budale, već da sebe obezbede, a drugima kako bude...a kako je bilo svima videli smo...

Bgd

pre 1 godinu

Svajcarski placenici su smesni u odnosu na srpske iz tog perioda. Svajcarci kao Katolici su bili licna garda Pape. Zato su stekli slavu, ali su se malo gde u pravoj bitci pokazali.

voodoo

pre 1 godinu

Pogledajte Švajcarca od 50 godina i Srbina istih godina. Onda pogledajte Švajcarca od 60 godina i Srbina istih godina. Onda ih vodite na sportske aktivnosti. I to one koje su bitne za ratovanje. Bilo šta. Onda će vam biti jasno zašto se Švabo oduvek plašio Švajcarca, a nikada Srbina. Uzgred, svaki Švabo bi prodao kevu, ženu i ćerku, da može da živi u Švici. Sve je tamo bolje. Ah, jedna je Ursula Andres.
(Milan Milutinović, 27. avgust 2022 23:44)

Zavisi to, Srbin od 50 mozda izgleda istrosenije od Svajcarca od 50, ali iza te istrosenosti je i snaga koja dolazi od veceg fizickog rada. To sto su oni uglavnom u odelima, a mi u uniformi (mislim neka fabricka, radnicka ...) to jeste lose po nas u mnogo toga, ali ne u vojnom smislu. Samo sto mi vise nemamo rezerviste prakticno. Drugo sva ova prica je prekrajanje istorije, Svajcarski nisu osvojili jer ona im jeste cuvala pare, kupovali su imovinu po celom svetu od pokradenih para koje su prali preko Svajcarskih banaka i to je jedino razlog i danas sto im se moze da izigravaju neutralnost i sto su bogati, tj uspesni, pranje i cuvanje krvavog novca i nista drugo.

Pingvin iz Nišavu

pre 1 godinu

Zato što su Švajcarci bili veći nacisti i od samih Nemaca. I posle rata 40 godina skriveno koristili novac i dragocenosti koje su jevrejske porodice ostavile u njihovim bankama, ali ih nikad nisu podigli jer su pobijeni u koncentracionim logorima.

ManeNBG

pre 1 godinu

Svajcarska je zemlja koj aje tek 1974. godine zenama dovolila pravo glasa. Eeej tek 1974. Maltene cela Afrika je zavrsila tu pricu decenijama pre Svajcarske. Nagojene profiterchine na tudjim nesrecama. Retko odvratna drzava, istorija i narod.

Milan

pre 1 godinu

U Baselskom kantonu na raskrsnici nas zaustavio policajac na motoru. Odmah je naišla kolona tenkova Leopard švajcarske armije, prolazili su tako jedno 15 minuta..... Daleko od toga da su goloruki.

kentaur

pre 1 godinu

meni se u ovom tekstu svidjela recenica jedino su se borili Britanci i njihov komnvelt a Rusi ? Ah da oni su pomagali Njemcima i osvajali po komsiluku. I onda mi neko kaze Rusi se bore za denacifikaciju ne drugari jedini se Britanci bore za denacifikaciju
(bokelj, 27. avgust 2022 22:46)

Nakon vjekovnog upražnjavanja kolonijalizma, rasizma i nacizma. Britanci su izmislili nacizam prije Nijemaca.

Realno

pre 1 godinu

(brainstorm, 27. avgust 2022 23:15)

U nemackoj kupuju nemci i ostali dosljaci poput nas sa balkana... Svajcarci nece da sednu u restoran ako ne pise da sluze iskljucivo svajcarsko meso. Razlog lezi i u cinjenici da svajcarci generalno imaju vece plate/bolje pozicije i sopstvene nekretnine pa samim tim imaju visak novca i nece da se stezu za 500 franaka mesecno. I generalno nemci su najomrazenija dosljacka grupa u svajcarskoj, upravo zbog jezika jer oni za svajcarski dijalekat kazu da predstavlja seljacki nemacki i onda se ljute kad svajcarci nece da im odgovore na njihovom dijalektu. Gledam to svaki dan i slusam i jedne i druge kako kukaju.

Realno

pre 1 godinu

(Bgd, 27. avgust 2022 22:34)

Svajcarci su u to vreme demontirali drzavu koja je bila poznata kao Burgundija. Potukli su ih u 3-4 bitke za redom iako su bili malobrojniji. Ta drzava je u sustini bila francusko vojvodstvo koje je bilo toliko veliko i bogato da je cesto ratovalo sa francuskim kraljevima. Burgundinci su pretendovali da naprave ogromnu drzavu od italije do holandije, sto je u to vreme bio najveci trgovacki put po zemlji u evropi. U tome su ih omeli svajcarci. E sad slazem se da posle toga svajcarci i nisu nesto mnogo ratovali i da su danas generalno seka perse, ali ti sto su napravili svajcarsku su bili opasni gorstaci. Ali slazem se, prvo Srbi pa svi ostali :))

simon

pre 1 godinu

Rodjen sam i odrastao u Švici tu sam 37 godina.Odgovorno tvrdim da Centralna Švajcarska i sva Nemacko govorna podrucja koje dobro poznajem.Veci su Nacisti od samih Nemaca,u te neboluze kako su ih Nemci ostavili za kraj i sami neveruju,ovde niko i neporiče da su uzimali od Nemaca iz Logora Robove da rade za njih u prozvodnji naoruzanja za Rajh ali i za sopstvene potrebe.Jedina pozitivna stvar da je vecina Logorasa tako prezivila.Ali verovatno samo zato jer Nemacka izgubila Rat.

Sasa

pre 1 godinu

Zna se ciji je trezor vekovima u Svajcarskoj, nisu Svajcarci nista pametniji od Nemaca i drugih, samo su imali srece da su izbarani da budu to sto jesu.

Jovan Kursula

pre 1 godinu

Suština ovoga je u knjizi "Sivi vuk" koju su mnogi odbacivali kao teoriju zavere a svakim danom se main stream istoriografijom pojavljuju tekstovi koji već postoje dokazani u ovoj knjizi.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 1 godinu

Zašto bi napao svog saveznika? Ista priča kao i sa Švedskom - poslovni partneri koji, u suštini, nisu imali ništa posebno protiv njegove politike.

Saradnja sa nacizmom je najvece zlo!

pre 1 godinu

Da si ti meni živ i zdrav, a i ostali ovde - kada su Rusi videli šta se dešava i pre 36-7-e, ako se ne varam, hteli da izvrše preventivni napad na Nemačku, u Evropi niko nije hteo da ih podrži - svi su gledali svoja posla. Nakon otvorenog poziva britanskom premijeru Cembrlenu, i njegovog odbijanja, ljudi su rešili da ne budu budale, već da sebe obezbede, a drugima kako bude...a kako je bilo svima videli smo...
(Čačanin, 27. avgust 2022 23:41)

Cemu izmisljanje istorije? Od svih naroda na svetu, Rusi najvise vole Nemce i Austrijance. Mozda ce boleti rusofile ali mi Srbi im nismo ni na 20tom mestu njihovih ljubimaca. Necete verovati, ispred nas su i Slovenci i Hrvati. Rusi najvise vole novac i zemlje koje drze svoju rec a to su germanski narodi. Vole oni i Engleze ali ne politicare jer im sipaju istinu u facu. Rusi su pobili 40000 Poljaka u Katinskoj sumi i pokusali prikaciti nacistima. Tu je poceo kraj mita o Sovjetskom savezu kao ljubitelju mira i pravde a takva je i Rusija, ne brinu ih tudje a bogami ni sopstvene zrtve.
Ali imamo i mi nasih prljavstina koje brisemo pisanjem nove istorije. Nikom pisanje istorije nije uspelo pa nece ni nama.

majstor

pre 1 godinu

Interesantno je da je Hitler stigao do Afrike a nije do Ciriha i Zeneve.
(Zeljko, 27. avgust 2022 23:42)

A jos je interesantnije sto Hića nije zeleo da napadne Veliku Britaniju, a tu mu je ispred nosa. Zasto ? Pa zato sto je njihov covek. Bacio par bombi i to je to cisto da se misli da su na suprotnim stranama.

Pera Srbin

pre 1 godinu

Nemci i Rusi su imali izuzetnu saradnju tridesetih godina. Odatle i pakt o nenapadanju. Fašisti i komunisti su dve strane iste medalje Pa i u vreme Kraljevine Jugoslavije su sarađivali teroristi Komunisti i Ustaše. Do napada Nemačke na SSSR komunisti su imali direktivu da ne učestvuju u aktivnim borbama, nego da se pripremaju za klasni sukob sa "srpskim hegemonizmom i etatizmom".

Berliner

pre 1 godinu

Da si ti meni živ i zdrav, a i ostali ovde - kada su Rusi videli šta se dešava i pre 36-7-e, ako se ne varam, hteli da izvrše preventivni napad na Nemačku, u Evropi niko nije hteo da ih podrži - svi su gledali svoja posla. Nakon otvorenog poziva britanskom premijeru Cembrlenu, i njegovog odbijanja, ljudi su rešili da ne budu budale, već da sebe obezbede, a drugima kako bude...a kako je bilo svima videli smo...
(Čačanin, 27. avgust 2022 23:41)

Ahaaaa, pa su onda imali i zajednički vojnu paradu u Brest -Litovsku 1939. Sovjetski i nemački vojnik rame uz rame, u paradi povodom zajedničkog osvajanja Poljske. Originalni snimak te parade imate na YT. Zato su kasnije borbe između Nemaca i Sovjeta bile tako krvave, najkrvavije su borbe između posvađane braće, što smo videli i kod nas '90ih.

Darko

pre 1 godinu

Koje je to resurse dostavljao SSSR nemačkoj ? Mozda naftu ? Ne, naftu je hitleru dostavljao STANDARD OIL i to do 1943 godine . Mozda gvozdje i čelik ? Ne, to je dostavljala hitleru Švedska . Švajcarska je bila bitna jer je preko jedne od banaka zapad - SAD I UK slao novac hitleru 1932 kako bi dosao na vlast , a posle toga preko švajcarske banke isle su investicije Forda , General motorsa u nemačku ratnu industriju. Dakle dosta više sa lažima o SSSRu. Niste rekli da je pakt o nenapadanju sa hitlerom prva potpisala Poljska 1934 godine ? Niste rekli da je SSSR nudio Uk i Francuskoj savez svake godine do 1939 . Te godine su britanci i francuzi zajedno sa poljacima odbili zadnju ponudu SSSRa za savezom ,nadajući se da će hitler ići na sssr a ne na zapadni evropu. To se i obestinilo- cela evropa, svaka njena drzava je slala vojsku pod nemackom komandom na istocni front gde su pocinili genocid monstruoznih razmera - 7 miliona civila na okupiranim teritorijama SSSRa je pogubljeno . Malo se informišite pa bar da propaganda ima smisla

Coco

pre 1 godinu

zato što su Švicarci naj naoružanija država na svijetu, zato što ju je pa skoro nemoguće zauzeti zbog konfiguracije terena, plus politički i ekonomski razlozi

kosovskalicnakarta

pre 1 godinu

Ahahahahahhaha... Svajcarska tvrd orah... Ahahahahaha.... Oplakah.... Krucialno je sto je sto je Svajcarska imala jaku vojsku
(momcilo, 27. avgust 2022 22:08)

Danasnja svajcarska bi pregazila srbiju za 48 sati

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Da si ti meni živ i zdrav, a i ostali ovde - kada su Rusi videli šta se dešava i pre 36-7-e, ako se ne varam, hteli da izvrše preventivni napad na Nemačku, u Evropi niko nije hteo da ih podrži - svi su gledali svoja posla....
(Čačanin, 27. avgust 2022 23:41)

- Varate se. Verovatno čitate Viktora Suvorova i slične “istorijske izvore” iz Rusije koji zastupaju tu teoriju… na žalost bez uporišta u istorijskim činjenicama.

SIN LOVCA NA MEDVEDE

pre 1 godinu

Hitler je imao veliku podršku u Evropi a pesebno u Americi. Medju 3,5 miliona vojnika bilo je Franciza, Rumuna, Belgijanaca, Holandjana, Ukrajinaca, Hrvata.
Evropa i Amerika okreću ledja Hitleru, tak nakon njegovog sloma u Rusiji.
Potpuno je jasno, što istorija potvrdjuje, da je Rusija jedina pružila pravi otpor Hitleru i Nemačkom fašizmu.

Јабучило

pre 1 godinu

Švajcaraka + Britanija = licemrje kakvo covecanstvo ne pamti.
(Vurvuvuruu, 27. avgust 2022 22:55)

Додао бих и Белгију.

Staka Zulu

pre 1 godinu

meni se u ovom tekstu svidjela recenica jedino su se borili Britanci i njihov komnvelt a Rusi ? Ah da oni su pomagali Njemcima i osvajali po komsiluku. I onda mi neko kaze Rusi se bore za denacifikaciju ne drugari jedini se Britanci bore za denacifikaciju
(bokelj, 27. avgust 2022 22:46)

Rusi su se samo ponašali pragmatično. Ne diraš me - ne diram te! Što smo hteli i mi, ali nam je Čerčil organizovao demonstracije 27. marta kako bi otvorio novi front. A to je rezultiralo sa skoro 1,5 milon pobijenih Srba.
Ali ipak na kraju u Berlin nisu ušli Britanci nego Rusi. Što se Britanaca i Francuza tiče, WW2 bi i danas trajao!

Kefalica

pre 1 godinu

(Čačanin, 27. avgust 2022 23:41)

Pa vidi, kako je bilo drugima u 2. ratu kazu brojke. Poginulo je oko 550K Amera i oko 27 miliona Rusa. Slabo se Rusima isplatila politika tada. Francuza je poginulo 50-ak, verov. je 15 palo od korone.

Ako želite da vidite prava g...a,dođite u hrvatsku 🤣

pre 1 godinu

iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu
(Hrvoje Ljakse Zg, 27. avgust 2022 23:08)

Čim kažeš "pametnom dosta"....nemas ti pameti....

Драган Б.

pre 1 godinu

Hrvoje LJakse Zg,
znam da bi ti voleo da to izjednačiš ali ovde se ne pominju Rusi nego sssr,u vrhu sovjetske države je najmanje bilo Rusa

Jegulja

pre 1 godinu

malo je off ali jedan od apsurda je da je nemackoj objavljen rat od strane UK i FRA kada su napali poljsku, medjutim istovremeno i SSSR je usao u poljsku (i to u dogovoru sa adolfom) ali njih niko nije konstatovao, a na kraju su i zavrsili kao sila pobednica u WWII.

Don Kihot

pre 1 godinu

Hitler je bio u pravu?
Švajcarci su najodvratniji narod!?
Celom svetu je bila potrebna jedna toliko nemoralna država, gde bi "prali" sav prljavi i krvavi novac i zlato,bila je to Švajcarska,i pre i danas,zahvaljujući prljavim i kriminalnim radnjama su neutralni i bogati!!!

Hahahahaha

pre 1 godinu

Kao srbin koji zivi u svajcarskoj, dođe mi da puknem od smeha kad citam komentare od vas koji nikad niste videli svet van svog sela

Neobjektivnost

pre 1 godinu

@iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu
(Hrvoje Ljakse Zg, 27. avgust 2022 23:08)

Meni je vas iz HR iskreno žao... Nema potrebe da objašnjavam, jer šta god budem napisao, vi ćete lupiti minus. A i ne želim da trošim energiju.

Barsoom

pre 1 godinu

@Čačanin Bravo, jedan od retkih normalnih komentara. Nije Sovjetski Savez bio saveznik Hitlera nego je ušao u Poljsku da pomeri liniju fronta što dalje od svoje granice. Po tada vežećem međunarodnom pravu, kada neka država kapitulira (Poljska) njene granice se više ne smatraju važećim te tako Sovjetski Savez (pravno gledano) nije izvršio invaziju na Poljsku. Za ove što veličaju Veliku Britaniju - na osnovu čega su saveznici prosipali Bombe po Beogradu i centralnoj Srbiji? I to toliko da su se i sami Nemci zgražavali.

mich

pre 1 godinu

Milan Milutinovic

Uz sve gluposti koje si napisao, Ursula Anders je svedjanka, inace naucno je dokazano da su "jadni" i "siromasni" ljudi bolji ratnici jer se bore za svohe porodice i drzavu jer druge materijalne stvaroći nemaju, dok "bogati" svajcarci bas i ne zele da ginu, lakse je pokupiti lovu i otici preko "bare"

sasa the king

pre 1 godinu

Nemojte se prviti naivni. Svetski mocnici su rekli Hitleru no-no, tu se cuvaju nase pare, a i ti ces tu cuvati opljackno, tako da zaboravi…

Straight Outta München

pre 1 godinu

(voodoo, 27. avgust 2022 23:56)

Srbin sa 50 god gleda tv i rijaliti program dok Svajcarac od 50 seta po planinama i vozi bicikl…

Realno je samo nečije neznaje ovde (2/2)

pre 1 godinu

nastavak:
"... upravo zbog jezika jer oni za svajcarski dijalekat kazu da predstavlja seljacki nemacki i onda se ljute kad svajcarci nece da im odgovore na njihovom dijalektu. Gledam to svaki dan i slusam i jedne i druge kako kukaju.
(Realno)

I za jezik si definitivno pogrešio. Koji će to Nemac za švajcarko-germanske dijalekte reći da je seljački jezik? Tako nešto postoji samo u balkanski glavama koje i ne znaju o čemu pričaju. Ni Nemačka ne govori standardizovanim (književnim) hochdeutsch jezikom. To je veštački jezik kojeg i Švajcarci punopravno uz Austrijance i Nemce zajedno stvoriše, neguju i dalje zajedno nadograđuju. I Nemačka je puna svojih malih Švajarski, na svakih pola sata vožnje je neka druga i jezički drugačija. Tako imaš i ceo region koji se zove "Mala Švajcarska" u sred Nemačke. Hohdojč je jezik za nacionalne medije i dovedene strance, a sami Nemci u svom svakodnevnom životu govore svojim mnogobrojnim lokalnim dijalektima, kojih i u samoj Švajcarskom ima dva puna tuceta. U Bazelu, Bernu, Lucernu, Cirihu, Huru i St. Galenu se ne govori istim dijalektima, već uvek i svuda sa različitim. Čim neko otvori usta odmah se zna u 5 km odakle dolazi. Isto tako u Nemačkoj i Austriji.

Svi su oni (CH i DE i A) ispunjeni samo sa svojim manjim i većim Makedonijama, koje im se drugačije zovu.

Pitanje za tebe:
- Odgovaraš li ti u Požarevcu jednomSlovencu i S. Makedoncu na njihovom dijalektu/jeziku možda?

Zato te molim da ne širiš više tvoje "Realno" neznanje.

Mile

pre 1 godinu

Švajcarci su Nemcima u ratu čuvali zlato, dijamante, platinu i ostalo, a Rusima danas otimaju. Eto kakvi su to ljudi. Zato ih Hitler nije dirao.

wiener

pre 1 godinu

iz članka bih izdvojio rečenicu "Sovjetski Savez koje je tada bio saveznik sa Nemačkom".....pametnom dosta! A i onima koji pričaju o dočekivanju Nijemaca sa cvijećem u Zagrebu
(Hrvoje Ljakse Zg, 27. avgust 2022 23:08)

Nije da to nešto menja o dočekivanju "Nijemaca" sa "cvijećem" u Zagrebu što je bilo čista sramota, ali šta god da je pisalo u članku, Sovjetski Savez nije bio saveznik Nemačke. Ugovor o nenapadanju sa Nemačkom je imala i Poljska pa niko ne govori o savezu između Poljske i Nemačke. Savez je kad se obavežeš da pomogneš drugom u slučaju rata, a ne kad potpišeš da nećeš da ga napadneš. Tako da je hrvatsko "cvijeće" mnogo veća sramota, ne može ni da se poredi.

mogwaj

pre 1 godinu

Nisunih napali jer su im čuvali kapital, a mala zemlja.

Pored toga, Švajcarska se inicijalno obogatila pljackom zlata od Jevreja koji su deponovali svoj novac u "neutralnoj" zemlji, ali nisu znali da nece doživeti da taj novac podignu. Sve je to CH lepo prisvojila i posle pametno ulagala i obrtala. Znaci, pocetni kapital im je ipak nastao krađom. Ove cinjenice sakrivaju i o njima ne govore, a sreca njihova da ne postoje naslednici sveg tog novca, inace bi momentalno bankrotirali.

Bob

pre 1 godinu

O saradnji Rusije i Nemacke, posto mnogi to povezuju sa situacijom Svajcarske.

Dakle u vreme pocetka II Svetskog, Rusija (SSSR) je bila izolovana od svih drzava (slicno kao danas). Izopstena zbog komunizma. U takvim uslovima Staljin je znao da ne moze ili da ce tesko da se odupre Nemackoj. A sam Hitler nije ni krio da ga sustinski ne zanima zapad Evrope vec istok (napisao knjigu o tome). Sa zapadom je ratovao jer mu je on objavio rat a ne zato sto je zeleo.
Ugovor (Molotovljev - Ribentrop) o saradnji sa Nemcima trebao je da posluzi kao strategija Rusima da sukob sa Nemcima odloze sto je moguce dalje kako bi:
1. Imali sto vise vremena za pripremu rata,
2. Ocekivali su da se zapad iscrpi u medjusobnim sukobima. U optimistickim scenariumima Sovjeti bi pregazili ratom iscrpljen zapad i napravili komunisticku Evropu.

Stalji je cak o tome drzao i govore 1940-41 pred sam napad.
Sustinski obe strane su znale da je saradnja licemerna. Iznenadjenje je za Staljina bio samo raniji napada od ocekivanog (tipovao je na 1942 ).
Obe drzave (Nemce i Ruse) 1941. god, treba posmatrati kao diktature sa imperialistickim uverenjima.
Niko tu nije bio posebno bolji ili losiji (ukljucujuci i Engleze i Francuze), a motivi svih su bili interesi. Samo su Rusi i Nemci su posebno bili opasni zbog politickog uredjenja kao i zbog cinjenice da su izolovani (Nemci zbog I Svetskog, Rusi zbog komunizma) zbog cega su zeleli reformu svog polozaja (odnosa sa drugim silama).
Zato i danas moramo da se zapitamo da li je dobro izolovati neku veliku vojnu silu i gde to dugorocno vodi.

Komša

pre 1 godinu

Rusofili su verovatno i tada svrsavali na rusko dopremanje svega i svacega Nemackoj. Dok su svrsavali. A zna se i tada ko je bio tz. Slobodni svet.
(Slovenac, 27. avgust 2022 22:12) 

Zna se - Četnici.
Iznedju ostalih i slovenački,koji su časno branili svoju otadžbinu. Da si stvarno Slovenac a ne komsija koji uporno baca kosku izmedju Srba i Slovenaca znao bi. Mada je bilo i časnih ljudi iz Hrvatske (recimo Zvonimir Vučković).

Na stranu sve to. Švajcarci su po mentalitetu bankari.Bankarski mozak.Ne igra tu veliku ulogu ni vera ni nacija ni ideologija nego lova.
Jesu pruzali usluge nacistickoj Nemackoj (jeste i Rusija dok je imala računicu i SAD isto) ali su isto tako pruzali usluge i ostalima.
Recimo ,nasa vlada iz Londona je slala novac preko Švajcarske pokretu otpora. Novac se prao preko srpskih firmi ,ispumpavao i koristio i za zbrinjavanje izbeglica i za korupmpiranje Nemaca.A naročito Italijana.
Neko nasi poslovni ljudi tog doba su skoncali u nemackim logorima zbog toga.
Veliki deo novca je koriscen za aktivnosti DM organizacije i finansiranje čitave mreze koju je organizovao Valter (pravi Valter - major Zarko Todorović).
Izmedju ostalih od toga je finansirana i grupa Gordon ,koja je dala ogroman doprinos pobedi saveznika u Africi.
I jos nesto - glsvni opunomocenik za "švajcarsku operaciju" od strane DM je bio general Novak. Slovenački četnik.

Što se Svajcarske

Ćutanje je ponekad zlato

pre 1 godinu

Zasto bi Njemci napadali Njemce i Italijani Italijane u Svici ? Ostaju Francuzi, ali Francuska je vec bila okupirana, nikakva prijetnja.
(Miki, 28. avgust 2022 01:25)

Prijatelju, to što si ti napisao je velika uvreda za Švajcarce da veće od nje nema. Zato što je to velika neistina da u CH žive neki Nemci, neki Italijani, neki Francuzi itd. iz prostog razloga što je Švajcarska (Helvetia) sa istim tim Švajcarcima (Helvetima) već vekovima postojala pre nego što su te države oko nje formirane i dobile ta izmišljena i veštačka imena (FR, DE, IT - sve su to oduvek i danas samo zapadne Jugoslavije, a nikako jedan narod po njima, zato i jesu nacije).

Flat Earth

pre 1 godinu

Švajcarska bi bila skršena kao šibica, i najpokornije bi čekali da ih neko drugi oslobodi, kao npr Francuzi. Nije hteo Vođa Rajha da poplaši neke manje državice koje su pokušavale da izigravaju neutralnost ili nekakvo savezništvo sa njegovim Trećim Rajhom, a koje su iz taktičkih razloga trebale da pod Rajh potpadnu malo mekšim metodama. A još Musolini napao Grčku bez mnogo povoda, i bez priprema pa pičeo da gubi.

dogodine do Prizrena dogodine do Knina

pre 1 godinu

nemackoj kupuju nemci i ostali dosljaci poput nas sa balkana... Svajcarci nece da sednu u restoran ako ne pise da sluze iskljucivo svajcarsko meso. Razlog lezi i u cinjenici da svajcarci generalno imaju vece plate/bolje pozicije i sopstvene nekretnine pa samim tim imaju visak novca i nece da se stezu za 500 franaka mesecno. I generalno nemci su najomrazenija dosljacka grupa u svajcarskoj, upravo zbog jezika jer oni za svajcarski dijalekat kazu da predstavlja seljacki nemacki i onda se ljute kad svajcarci nece da im odgovore na njihovom dijalektu. Gledam to svaki dan i slusam i jedne i druge kako kukaju.
(Realno, 27. avgust 2022 23:57)

ni jedan svajcarac me poseduje vise od 30 do 35 posto svoje nekretnine. .svi imaju po 30 posto a banka 70. .

skocko

pre 1 godinu

Zasto bi uopste i napadao Svajcarsku. Hitleru je od pocetka cilj bio da se siri na istok, sto je i napisao u svojoj knjizi. Francuska je njemu objavila rat pa ih je napao, ostale je iz strateskih razloga okupirao, nije postojao nikakv razlog da okupira Svajcarsku koja je ekonomski normalno saradjivala s Nemackom.

Realno

pre 1 godinu

(Realno je samo nečije neznaje ovde (2/2), 28. avgust 2022 13:46)

Ja zivim u svajcarskoj a ti izgleda u nemackoj. Ali ocigledno je da nemas prijatelje ni medju jednima ni medju drugima, jer bi onda mogao otvoreno da pricas o ovakvim stvarima.

rcz

pre 1 godinu

Pre svih teorija bice da su imali dogovor sa Hitlerom da peru prljave pare i zlato oteto od svih po evropi . Jer realno to rade oduvek , na najvisem nivou .

Radoznao

pre 1 godinu

@(Bgd, 27. avgust 2022 22:34

Švajcarci su u srednjem veku bili jedna od najpoznatijih plaćenika. Nije samo papa imao švajcarsku gardu, imali su ih i francuski kraljevi, čak i pruski Fridrih prvi je imao švajcarsku gardu. A kao plaćenici učestvovali u svim ratovima u srednjem veku. Bili poznati po tome što se nikada ne predavaju, ali ni ne uzimaju zarobljenike. Bili su najbolja pešadija sa kopljima. Pogledaj malo na internetu, imaš članak na wikipediji i o swiss guards-ima i o swiss mercenaries-ima.

Miki

pre 1 godinu

Zasto bi Njemci napadali Njemce i Italijani Italijane u Svici ? Ostaju Francuzi, ali Francuska je vec bila okupirana, nikakva prijetnja.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Zavisi to, Srbin od 50 mozda izgleda istrosenije od Svajcarca od 50, ali iza te istrosenosti je i snaga koja dolazi od veceg fizickog rada...
(voodoo, 27. avgust 2022 23:56)

- Iskreno, prva pomisao na našeg tipičnog 50-godišnjaka nije istrošenost zbog fizičkog rada, nego zapuštenost zbog nezdravog života: nezdrava ishrana zasnovana na pecivima, hlebovima, masnoj hrani, pa onda alkohol, holesterol, kardio vaskularni problemi, prekomerna kilaža, nedovoljna fizička aktivnost… naši ljudi se već u 30-tim 40-tim godinama usvinje i zapuste i u gorem su stanju nego što bi trebali da budu. Ne kažem, ima i zdravih i vitkih 50-godišnjaka kod nas, ima i Švajcaraca debelih, ali u proseku u prilično smo lošem stanju od nekih srednjih godina života pa na dalje.

Dubrovnik

pre 1 godinu

Jedan i jedini razlog je što su i nacisti neđe moralu sakrit ukraden zlato i lovu. A švicarske banke ne pitaju puno ko si i što si.

Aluvial

pre 1 godinu

Hitleru je nezavisna Svajcarska vise znacila nego okupirana. Lako je okupirati Svajcarsku, ali pranje para i placanja kao i izbegavanje zapadnih sankcija, sve su to Nemci radili preko Svajcarske, delimicno i Svedske.

Milos

pre 1 godinu

Ko god je obisao Svajcarsku malo vise zna kako izgleda zemlja. Da je ludak krenuo na Svajcarsku verovatno bi je i osvojio na kraju ali bi gubitci bili preveliki a nista veliko ne bi dobio.. Ludak je napravio jednu jedinu gresku kad je pogazio dogovor sa Staljinom i krenuo na Rusiju. Da to nije uradio, danas bi se pricao Nemacki kao svetski jezik broj 1, a Amerikanci ne bi bili globalna dominantna sila…

Mad Max

pre 1 godinu

,,Švajcarska je posle rata tvrdila da je jedino što je Hitlera sprečilo da je osvoji, bila činjenica da je imala mnogo naoružanih ljudi. Ipak, to je malo verovatno…''

Pre ce biti da su imali dogovor o cuvanju pokradenog zlata i ostalih vrednosti koje su skladistili po njihovim bankama.

don

pre 1 godinu

Oplakah.... Krucialno je sto je sto je Svajcarska imala jaku vojsku
(momcilo, 27. avgust 2022 22:08)

Ali svako je dobio pušku koju je čuvao kući….

Staka Zulu

pre 1 godinu

Interesantno je da je Hitler stigao do Afrike a nije do Ciriha i Zeneve.
(Zeljko, 27. avgust 2022 23:42)

Mozda nije kopnom, ali se avijacijom ponasao kao da Švajcarska ne postoji. Ako prošetaš malo po manjim mestima i pažljivije osmotriš mostove, videćeš table sa datumom otvaranja. Ogromna većina je izgrađena početkom 40tih. Švajcarci su se itekako spremali za napad Nemačke do kojeg ipak nije došlo, a objašnjeno je u poslednjem pasusu i zašto. Bio sam tamo početkom devedesetih, u vreme kada se igralo EP u fudbalu. U finalu Danska i Nemačka. Nije postojao Švajcarac koji je navijao za Nemačku. Pobeda Danske se slavila kao da su Švajcarci pobedili. Objasnili su mi neki prijatelji; kolektivni strah koji su imali 40tih prerastao je u mržnju, i do tad ih je još uvek držala.

Самосвесна грађанка

pre 1 godinu

(Z, 27. avgust 2022 23:37)



Nemojmo se zvaravati: to je jedino zato što su političari i stanovnici tih država bezmalo isti, pa je to razlog što su one brzo postale članice EU.

ZH

pre 1 godinu

U nemackoj kupuju nemci i ostali dosljaci poput nas sa balkana... Svajcarci nece da sednu u restoran ako ne pise da sluze iskljucivo svajcarsko meso...
(Realno, 27. avgust 2022 23:57)

Vidim švajcarske bajke se prepričavaju i u Srbiji. Objasni samo samousluga-redove na granici i zašto postoji ograničenje za uvoz mesa i alkohola iz inostranstva?
Mućni malo svojom glavom nemoj bas u sve verovati.

Veliki brat

pre 1 godinu

Svajcarska je zemlja koj aje tek 1974. godine zenama dovolila pravo glasa.
(ManeNBG, 27. avgust 2022 22:12)

Nije 1974., već 1971. godine, i to na saveznim izborima i referendumima.

A "Appenzell Innerrhoden" kanton je poslednji koji je dozvolio ženama glasanje o lokalnim pitanjima, i to odlukom saveznog vrhovnog suda 1991. godine.
Dakle, u tom kantonu je ženama omogućeno glasanje na lokalnim izborima i referendumima o lokalnim pitanjima tek 1991. godine!

Međutim, neki kantoni su omogućili ženama "dosta" ranije da glasaju na lokalnim izborima i referendumima, tako da je prva žena izabrana u lokalnoj upravi gradića Reihen 1959. godine, a prethodne godine je 67% muškaraca na referendumu glasalo protiv toga da se ženama dozvoli pravo glasa na saveznom nivou.

Igorsulic

pre 1 godinu

Ha ha...Jel se sale ovi koji kazu da svicarci "ne vole " nijemce?Ne nego vole albance ili srbe...Svi nijemci iz svicarske njemacje ili austrije te tri drzave zovu sveti trijumvirat.
Svaki nijemac moze raditi u svici. Samo, rade oni kojima se ispöati tj. Kad se sve sabere (porezi, stanarine troskovi) .Nije istina da se uvijek isplati..
Ali mrze nijemce, ha ha ..

Realno je samo nečije neznaje ovde

pre 1 godinu

(Realno je samo nečije neznaje ovde (2/2), 28. avgust 2022 13:46)

Ja zivim u svajcarskoj a ti izgleda u nemackoj. Ali ocigledno je da nemas prijatelje ni medju jednima ni medju drugima, jer bi onda mogao otvoreno da pricas o ovakvim stvarima.
(Realno, 29. avgust 2022 00:04)

Upravo si sam sebe definisao i kakve to prijatelje imaš kad te još ne opomenuše da više ne lupetaš. Ili te oni opomenuše ali ti ne razumeš sve te dijalekte iz njihove svakodnevice.
Bravo za tebe. I ja živim u CH već 50 godina, i stalno sam po celoj njoj, njenom celom komšiliku i ostalom zapadnom svetu u pokretu, i poslovno i privatno. Još jednom bravo za tebe i tvoju silnu "vidovitost". A o napucanoj arogantnosti i bezobrazluku ćemo neki drugi put. I šta to beše osnovna kultura.