Formula 1 3

Nedelja, 20.11.2022.

18:00

Red Bul je "kriv" za ovu dominaciju

Završena je još jedna sezona Formule 1.

Red Bul je "kriv" za ovu dominaciju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

3 Komentari

Sortiraj po:

nBgd

pre 1 godinu

Nije niko kriv sem FIA-e i vlasnika F1. Tehnologije i sposobnost timova da pronadju rešenja izvan okvira pravila su drastično veće nego ikada u istoriji sporta. Apsurdno je da rešenja pojedinih timova FIA proverava na osnovu primedbi drugih timova, a ne na osnovu sopstvenih sposobnosti da ih kontrolišu. Samim tim ukoliko neki tim ne posumnja je konkurent izašao iz okvira pravila, ništa se neće dogoditi. Od početka hibridne ere šampionsku ekipu odredjivala je sposobnost da što maštovitije izadje izvan okvira pravila. Mercedes je to godinama bio zahvaljujući nekim rešenjima u okviru pogonske jedinice, Ferrari je jedne godine pokušao isto, pa je bio provaljen od istog tog Mercedesa, što implicira da znaju i da su pronašli mehanizam kako da sakriju to rešenje za razliku od Ferrari-ja. Prošle sezone je bila frka oko fleksibilnosti prednjih i zadnjih krila Mercedesa i Red Bula, pre 2 sezone čuveni Mercedesov DAS sistem koji je samo te sezone bio legalan, što je apsurd nevidjenih razmera. Ove godine se sumnja da je Red Bul imao mnogo veći protok goriva nego što je dozvoljen, ali očigledno da niko od drugih timova nije uspeo da do kraja dokuči kako bi podneli prijavu. Sve je manje mogućnosti da na čist vozački kvalitet jedna ekipa pobedi drugu, samim tim imamo ovakve šampionate gde jedna ekipa dominira, kako god se ona zvala.

nBgd

pre 1 godinu

Nije niko kriv sem FIA-e i vlasnika F1. Tehnologije i sposobnost timova da pronadju rešenja izvan okvira pravila su drastično veće nego ikada u istoriji sporta. Apsurdno je da rešenja pojedinih timova FIA proverava na osnovu primedbi drugih timova, a ne na osnovu sopstvenih sposobnosti da ih kontrolišu. Samim tim ukoliko neki tim ne posumnja je konkurent izašao iz okvira pravila, ništa se neće dogoditi. Od početka hibridne ere šampionsku ekipu odredjivala je sposobnost da što maštovitije izadje izvan okvira pravila. Mercedes je to godinama bio zahvaljujući nekim rešenjima u okviru pogonske jedinice, Ferrari je jedne godine pokušao isto, pa je bio provaljen od istog tog Mercedesa, što implicira da znaju i da su pronašli mehanizam kako da sakriju to rešenje za razliku od Ferrari-ja. Prošle sezone je bila frka oko fleksibilnosti prednjih i zadnjih krila Mercedesa i Red Bula, pre 2 sezone čuveni Mercedesov DAS sistem koji je samo te sezone bio legalan, što je apsurd nevidjenih razmera. Ove godine se sumnja da je Red Bul imao mnogo veći protok goriva nego što je dozvoljen, ali očigledno da niko od drugih timova nije uspeo da do kraja dokuči kako bi podneli prijavu. Sve je manje mogućnosti da na čist vozački kvalitet jedna ekipa pobedi drugu, samim tim imamo ovakve šampionate gde jedna ekipa dominira, kako god se ona zvala.

nBgd

pre 1 godinu

Nije niko kriv sem FIA-e i vlasnika F1. Tehnologije i sposobnost timova da pronadju rešenja izvan okvira pravila su drastično veće nego ikada u istoriji sporta. Apsurdno je da rešenja pojedinih timova FIA proverava na osnovu primedbi drugih timova, a ne na osnovu sopstvenih sposobnosti da ih kontrolišu. Samim tim ukoliko neki tim ne posumnja je konkurent izašao iz okvira pravila, ništa se neće dogoditi. Od početka hibridne ere šampionsku ekipu odredjivala je sposobnost da što maštovitije izadje izvan okvira pravila. Mercedes je to godinama bio zahvaljujući nekim rešenjima u okviru pogonske jedinice, Ferrari je jedne godine pokušao isto, pa je bio provaljen od istog tog Mercedesa, što implicira da znaju i da su pronašli mehanizam kako da sakriju to rešenje za razliku od Ferrari-ja. Prošle sezone je bila frka oko fleksibilnosti prednjih i zadnjih krila Mercedesa i Red Bula, pre 2 sezone čuveni Mercedesov DAS sistem koji je samo te sezone bio legalan, što je apsurd nevidjenih razmera. Ove godine se sumnja da je Red Bul imao mnogo veći protok goriva nego što je dozvoljen, ali očigledno da niko od drugih timova nije uspeo da do kraja dokuči kako bi podneli prijavu. Sve je manje mogućnosti da na čist vozački kvalitet jedna ekipa pobedi drugu, samim tim imamo ovakve šampionate gde jedna ekipa dominira, kako god se ona zvala.