Subota, 17.09.2022.

18:45

Dejvid Kultard za B92.net: Formula 1 bi htela da dođe u Srbiju VIDEO

Beograd je imao čast da ugosti Dejvida Kultarda, a B92.net priliku da razgovara sa legendarnim vozačem Formule 1, nekada velikim rivalom Mihaela Šumahera.

Izvor: Stefan Smuða

Dejvid Kultard za B92.net: Formula 1 bi htela da doðe u Srbiju VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

Nikako grejanje na gas!

pre 1 godinu

Srbija je odbila da ima formulu 80-tih godina. Mađari su prihvatili i dobili je.
(Toma, 17. septembar 2022 19:26)

Ne pričaj gluposti da je Srbija odbila da ima formulu!
Jugoslavija je imala odličnu stazu Grobnik pored Rijeke, na kojoj su se dugo vozile Moto GP trke, nažalost ne i formula.
Link https://sh.wikipedia.org/wiki/Automotodrom_Grobnik

Djenka

pre 1 godinu

Za Srbiju bi trke F1 bile dobra stvar iako se to nece desiti u bliskoj buducnosti ..ne radi se tu samo o formuli 1 imaju trke F2 I F3 ZATIM U KARTINGU..a da nepricam o MOTO gp1, gp2 te ostale trke...neko je ovde postavio pitanje da li bi bila dobra poseta na trkama to je zaista neupitno jer na svakoj trci F1 dodje u proseku 100,000 stranaca...pogledajte koliko holanjanja dodje u drugu zemlju i sve ce vam biti jasno..

Puz

pre 1 godinu

E Kulhi, lepo si rekao, pocinje se od kartinga a mi gotovo ni cestitu karting stazu nemamo. A onda prelazak u nize kategorije pa polako ka F1 za sta treba i ozbiljna infrastruktura i ozbiljna staza. I dok bi mi to sve napravili proslo bi novih 83god, a F1 ce tad biti leteca i pista joj nece ni trebati vec samo virtuelni elektronski markeri. Realno ovoj zemlji treba trkacka staza na kojoj bi omladina i napaljeni momci mogli da se trkaju i trose adrenalin u koliko-toliko kontrolisanim uslovima a ne da divljaju po gradskim ulicama i gaze decu i prolaznike po trotoarima i ginu kao na takmicenju.

Bleki

pre 1 godinu

Imam utisak da svi ovi likovi poput Kultarda,kad dođu (prvi i verovatno poslednji put) kod nas,plasiraju priče u ovakvom stilu,po fazonu - “O Srbiji i Srbima samo bolje od najboljeg,al’ puštajte me da izađem živ i čitav iz ove nedođije,k’o Boga vas molim!”

vožnja vijugama

pre 1 godinu

Jedna Nemačka sa nekoliko staza i odličnom infrastrukturom nema trku već nekoliko godina a da ima Srbija. Ne verujte u bajke.

Vladica

pre 1 godinu

Dovoljno je da se rekonstruiše Beranovac... Staza je radjema po uzoru na čuveni Hokenhajm... Dužine je 5200 metara.... Msm što mora sve da bude u Abu Dabiju, Dubai, Dzeda... može I u Kraljevu tj Srbiji

Zoran

pre 1 godinu

Srbija ima jako dugu tradiciju auto-moto sporta. Nažalost zbog svega onoga što nam se u skorijoj istoriji dešavalo nemamo pravi trkačku stazu.

(Brdjanin, 17. septembar 2022 19:28)

Ako se pod "jako duga tradicija" podrazumeva jedina trka F1 1939. god. na uličnoj stazi "Oko Kaelemegdana",(pobednik Tazio Nuvolari, Auto-union) što je inače, kao kuriozitet, bila i poslednja trka pred WWII, onda mi zaista imamo dugu, dugu tradiciju.

A kasnije, moguće da si zapazio Gorana Štroka i Jovicu Palikovića, kao i nezaobilaznog Branimira Mitrovića - Flojda, koji je harao u svetski priznatoj Nac. klasi do 785 ccm- Zastava 750 - Abartovan, budženi Fića. Ako je tako, e onda zaista imamo ogromnu tradiciju... Mada, prva dvojica nekako ne pripadaju našoj dugoj tradiciji a treći je samo lik iz nezaboravnog filma legendranog Gorana Markovića.

Rđa

pre 1 godinu

Kolike smo pare bacili do sad, da smo pametni da napravimo jednu stazetinu pa da dolazi Formula 1, Moto GP... bukvalno svako ko hoće.

Босанчерос

pre 1 godinu

I tu stazu najbolje napraviti u BG. Daleko bilo da se negde drugo nesto dobro napravi
(Ljubo, 17. septembar 2022 19:24)

Јок, него код тебе у Бисни ће да направе.

Veliki brat

pre 1 godinu

Danas je na to mnogo većem nivou, mašine su mnogo jače - možda su jače, ali im je zvuk na nivou gradske zujalice. A popularnost je u padu uprkos društvenim mrežama.
No, svakako bih voleo da se organizuje F1 u BG.
(dzigi, 17. septembar 2022 19:25)

Pa, jesu jači u odnosu na period posle 1989. kada je turbo zabranjen, a 3.5L motori su davali blizu 1000ks (BMW 950ks u sezoni 2005., a za Tojotin motor se tvrdi da je navodno prešao granicu od 1000ks), mada su do godinu pre motori retko koji motor je prelazio 850-900ks, a prvi koji su prešli 900ks su Ferari 047D 1998. godine na stazi u Japanu, a kasnije BMW P83 i Honda RA003E 2003. godine.
Već 2005. zapremina se smanjuje na 2.4 litra, a ograničava se i geometrija motora, broj ventila, kao i masa (ne sme biti manja od 95kg), pa se snaga kretala u rasponu 700-900ks.
Od 2014. se zapremina smanjuje na 1.6 litara, ali je dozvoljen turbo, kao i rekuperacija snage kočenja i sl. (npr. KERS, koji je davao dodatnih 160ks), umesto ograničavanja turbo busta, ograničen je protok goriva na 100kg po satu, ali je već 2015. Mercedesov motor dostizao 870ks, a 2019. Reno je u kvalifikacijama dostizao 1000ks.

Tako da jesu jači u odnosu na vreme kada je Kultard bio vozač, ali gledano celu istoriju F1, ovo danas su igračke u odnosu na 1400ks koje su postizali 1.5L sa turbinom tokom kvalifikacija.

Pantagruel

pre 1 godinu

I tu stazu najbolje napraviti u BG. Daleko bilo da se negde drugo nesto dobro napravi
(Ljubo, 17. septembar 2022 19:24)
Таква стаза мора да се прави у близини међународног аеродрома, јер неће ни екипе, а ни гледаоци из иностранства да долазе таљигама. Према томе, идеална локација за њу је негде у Срему, између Београда и Новог Сада (недалеко од Сурчина и поред аутопута). Ту је и најравније земљиште. Можда да се прошири постојећ стаза у НАВАК центру?

pejafan

pre 1 godinu

Da se napravi na Beranovcu kod Kraljeva,i umesto goriva da se sipa rakija od Nenada Krstica,on tu u okolnom selu Metikosi pravi rakiju jacu cak i od Kerozina...

hakala

pre 1 godinu

A zasto da ne , pa ako se vozi ulicama Monaka , ulice Kaludjerice su pravi bulevari i bez problema bi se vozilo njima , jedino na dva mesta imamo sikane , kod deponije u glavnoj i kod romskog dela , ali bi time draz bila jos veca !

laik

pre 1 godinu

Eklston je ovde dolazio par puta, pregovarali su pre 15-20 god sa Kostunicom i nista se nije desilo. Koliko sam cuo u bubanj potoku je trebala da se pravi staza. Realno nemamo sansi za formulu. Azerbejdzan se vozi kroz Baku i kada se vidi njihova infrastruktura i nasa nema sta da se poredi. Naravno, 2 svetska rata, klima, sankcije itd... Sve ostavlja posledice. Mada bi trka bila luda. Recimo, ako uopste moze da se vozi uzbrdo, francuskom od cara dusana do trga republike pa ostro levo, pa desno, pa na terazije. Pa pored skupstine pa bulevar pa ostro na slaviju pa nemanjina pa savska pa kalemegdan pa opet cara dusana.. .. Stvarno mocna trka...

Brdjanin

pre 1 godinu

Srbija ima jako dugu tradiciju auto-moto sporta. Nažalost zbog svega onoga što nam se u skorijoj istoriji dešavalo nemamo pravi trkačku stazu.
Takodje kod nas ljudi koji imaju mnogo para nemaju šmeka, stila ni želje da investiraju u ovako nešto jer su stavili fokus na kupovinu i rentu nekretnina i zemljišta...
Ako očekujemo nešto od države i tu su slabe šanse jer će odmah neko uprti prstem i reći za te pare možete da izgradite bolnice, vrtiće, škole....

Ali ako bi neko zaista doneo odluku da ovde napravi profi stazu to bi bio veliki uspeh za Srbiju. Kako za zaljubljenike auto-moto sporta, tako i za promociju Srbije i dovlačenje novih ivestitora kod nas.

Nenad

pre 1 godinu

Formula 1 je ponovo u velikom usponu i sam je pratim mnogo cesce nego ranije. Na poslednja tri vikenda prisustvovalo je trkama preko milion ljudi. 300000 ljudi po trci + show sa koncertima i ostalo. Ali cisto sumnjam da u Srbiji ima dovoljno ljubitelja ovog sporta da bi se organizovala trka niti imamo infrastrukturu za to

pera portir

pre 1 godinu

Nije on bio veliki rival Šumahera, to je bio Mika Hakinen. Dejvid je bio drugi vozač Meklarena, kao uloga Serhia Pereza u Red bulu sada.

Toma

pre 1 godinu

Srbija je odbila da ima formulu 80-tih godina. Mađari su prihvatili i dobili je. To je propustena velika prilika ne samo zbog automobilizma, vec zbog mnogo para, razvoja grada i turizma. Bilo lepo da nam se ukaže ta šansa ponovo.

dzigi

pre 1 godinu

Danas je na to mnogo većem nivou, mašine su mnogo jače - možda su jače, ali im je zvuk na nivou gradske zujalice. A popularnost je u padu uprkos društvenim mrežama.
No, svakako bih voleo da se organizuje F1 u BG.

pera portir

pre 1 godinu

Nije on bio veliki rival Šumahera, to je bio Mika Hakinen. Dejvid je bio drugi vozač Meklarena, kao uloga Serhia Pereza u Red bulu sada.

Toma

pre 1 godinu

Srbija je odbila da ima formulu 80-tih godina. Mađari su prihvatili i dobili je. To je propustena velika prilika ne samo zbog automobilizma, vec zbog mnogo para, razvoja grada i turizma. Bilo lepo da nam se ukaže ta šansa ponovo.

Nenad

pre 1 godinu

Formula 1 je ponovo u velikom usponu i sam je pratim mnogo cesce nego ranije. Na poslednja tri vikenda prisustvovalo je trkama preko milion ljudi. 300000 ljudi po trci + show sa koncertima i ostalo. Ali cisto sumnjam da u Srbiji ima dovoljno ljubitelja ovog sporta da bi se organizovala trka niti imamo infrastrukturu za to

Brdjanin

pre 1 godinu

Srbija ima jako dugu tradiciju auto-moto sporta. Nažalost zbog svega onoga što nam se u skorijoj istoriji dešavalo nemamo pravi trkačku stazu.
Takodje kod nas ljudi koji imaju mnogo para nemaju šmeka, stila ni želje da investiraju u ovako nešto jer su stavili fokus na kupovinu i rentu nekretnina i zemljišta...
Ako očekujemo nešto od države i tu su slabe šanse jer će odmah neko uprti prstem i reći za te pare možete da izgradite bolnice, vrtiće, škole....

Ali ako bi neko zaista doneo odluku da ovde napravi profi stazu to bi bio veliki uspeh za Srbiju. Kako za zaljubljenike auto-moto sporta, tako i za promociju Srbije i dovlačenje novih ivestitora kod nas.

hakala

pre 1 godinu

A zasto da ne , pa ako se vozi ulicama Monaka , ulice Kaludjerice su pravi bulevari i bez problema bi se vozilo njima , jedino na dva mesta imamo sikane , kod deponije u glavnoj i kod romskog dela , ali bi time draz bila jos veca !

vožnja vijugama

pre 1 godinu

Jedna Nemačka sa nekoliko staza i odličnom infrastrukturom nema trku već nekoliko godina a da ima Srbija. Ne verujte u bajke.

Zoran

pre 1 godinu

Srbija ima jako dugu tradiciju auto-moto sporta. Nažalost zbog svega onoga što nam se u skorijoj istoriji dešavalo nemamo pravi trkačku stazu.

(Brdjanin, 17. septembar 2022 19:28)

Ako se pod "jako duga tradicija" podrazumeva jedina trka F1 1939. god. na uličnoj stazi "Oko Kaelemegdana",(pobednik Tazio Nuvolari, Auto-union) što je inače, kao kuriozitet, bila i poslednja trka pred WWII, onda mi zaista imamo dugu, dugu tradiciju.

A kasnije, moguće da si zapazio Gorana Štroka i Jovicu Palikovića, kao i nezaobilaznog Branimira Mitrovića - Flojda, koji je harao u svetski priznatoj Nac. klasi do 785 ccm- Zastava 750 - Abartovan, budženi Fića. Ako je tako, e onda zaista imamo ogromnu tradiciju... Mada, prva dvojica nekako ne pripadaju našoj dugoj tradiciji a treći je samo lik iz nezaboravnog filma legendranog Gorana Markovića.

pejafan

pre 1 godinu

Da se napravi na Beranovcu kod Kraljeva,i umesto goriva da se sipa rakija od Nenada Krstica,on tu u okolnom selu Metikosi pravi rakiju jacu cak i od Kerozina...

Босанчерос

pre 1 godinu

I tu stazu najbolje napraviti u BG. Daleko bilo da se negde drugo nesto dobro napravi
(Ljubo, 17. septembar 2022 19:24)

Јок, него код тебе у Бисни ће да направе.

Vladica

pre 1 godinu

Dovoljno je da se rekonstruiše Beranovac... Staza je radjema po uzoru na čuveni Hokenhajm... Dužine je 5200 metara.... Msm što mora sve da bude u Abu Dabiju, Dubai, Dzeda... može I u Kraljevu tj Srbiji

Veliki brat

pre 1 godinu

Danas je na to mnogo većem nivou, mašine su mnogo jače - možda su jače, ali im je zvuk na nivou gradske zujalice. A popularnost je u padu uprkos društvenim mrežama.
No, svakako bih voleo da se organizuje F1 u BG.
(dzigi, 17. septembar 2022 19:25)

Pa, jesu jači u odnosu na period posle 1989. kada je turbo zabranjen, a 3.5L motori su davali blizu 1000ks (BMW 950ks u sezoni 2005., a za Tojotin motor se tvrdi da je navodno prešao granicu od 1000ks), mada su do godinu pre motori retko koji motor je prelazio 850-900ks, a prvi koji su prešli 900ks su Ferari 047D 1998. godine na stazi u Japanu, a kasnije BMW P83 i Honda RA003E 2003. godine.
Već 2005. zapremina se smanjuje na 2.4 litra, a ograničava se i geometrija motora, broj ventila, kao i masa (ne sme biti manja od 95kg), pa se snaga kretala u rasponu 700-900ks.
Od 2014. se zapremina smanjuje na 1.6 litara, ali je dozvoljen turbo, kao i rekuperacija snage kočenja i sl. (npr. KERS, koji je davao dodatnih 160ks), umesto ograničavanja turbo busta, ograničen je protok goriva na 100kg po satu, ali je već 2015. Mercedesov motor dostizao 870ks, a 2019. Reno je u kvalifikacijama dostizao 1000ks.

Tako da jesu jači u odnosu na vreme kada je Kultard bio vozač, ali gledano celu istoriju F1, ovo danas su igračke u odnosu na 1400ks koje su postizali 1.5L sa turbinom tokom kvalifikacija.

Pantagruel

pre 1 godinu

I tu stazu najbolje napraviti u BG. Daleko bilo da se negde drugo nesto dobro napravi
(Ljubo, 17. septembar 2022 19:24)
Таква стаза мора да се прави у близини међународног аеродрома, јер неће ни екипе, а ни гледаоци из иностранства да долазе таљигама. Према томе, идеална локација за њу је негде у Срему, између Београда и Новог Сада (недалеко од Сурчина и поред аутопута). Ту је и најравније земљиште. Можда да се прошири постојећ стаза у НАВАК центру?

laik

pre 1 godinu

Eklston je ovde dolazio par puta, pregovarali su pre 15-20 god sa Kostunicom i nista se nije desilo. Koliko sam cuo u bubanj potoku je trebala da se pravi staza. Realno nemamo sansi za formulu. Azerbejdzan se vozi kroz Baku i kada se vidi njihova infrastruktura i nasa nema sta da se poredi. Naravno, 2 svetska rata, klima, sankcije itd... Sve ostavlja posledice. Mada bi trka bila luda. Recimo, ako uopste moze da se vozi uzbrdo, francuskom od cara dusana do trga republike pa ostro levo, pa desno, pa na terazije. Pa pored skupstine pa bulevar pa ostro na slaviju pa nemanjina pa savska pa kalemegdan pa opet cara dusana.. .. Stvarno mocna trka...

Rđa

pre 1 godinu

Kolike smo pare bacili do sad, da smo pametni da napravimo jednu stazetinu pa da dolazi Formula 1, Moto GP... bukvalno svako ko hoće.

dzigi

pre 1 godinu

Danas je na to mnogo većem nivou, mašine su mnogo jače - možda su jače, ali im je zvuk na nivou gradske zujalice. A popularnost je u padu uprkos društvenim mrežama.
No, svakako bih voleo da se organizuje F1 u BG.

Bleki

pre 1 godinu

Imam utisak da svi ovi likovi poput Kultarda,kad dođu (prvi i verovatno poslednji put) kod nas,plasiraju priče u ovakvom stilu,po fazonu - “O Srbiji i Srbima samo bolje od najboljeg,al’ puštajte me da izađem živ i čitav iz ove nedođije,k’o Boga vas molim!”

Puz

pre 1 godinu

E Kulhi, lepo si rekao, pocinje se od kartinga a mi gotovo ni cestitu karting stazu nemamo. A onda prelazak u nize kategorije pa polako ka F1 za sta treba i ozbiljna infrastruktura i ozbiljna staza. I dok bi mi to sve napravili proslo bi novih 83god, a F1 ce tad biti leteca i pista joj nece ni trebati vec samo virtuelni elektronski markeri. Realno ovoj zemlji treba trkacka staza na kojoj bi omladina i napaljeni momci mogli da se trkaju i trose adrenalin u koliko-toliko kontrolisanim uslovima a ne da divljaju po gradskim ulicama i gaze decu i prolaznike po trotoarima i ginu kao na takmicenju.

Nikako grejanje na gas!

pre 1 godinu

Srbija je odbila da ima formulu 80-tih godina. Mađari su prihvatili i dobili je.
(Toma, 17. septembar 2022 19:26)

Ne pričaj gluposti da je Srbija odbila da ima formulu!
Jugoslavija je imala odličnu stazu Grobnik pored Rijeke, na kojoj su se dugo vozile Moto GP trke, nažalost ne i formula.
Link https://sh.wikipedia.org/wiki/Automotodrom_Grobnik

Djenka

pre 1 godinu

Za Srbiju bi trke F1 bile dobra stvar iako se to nece desiti u bliskoj buducnosti ..ne radi se tu samo o formuli 1 imaju trke F2 I F3 ZATIM U KARTINGU..a da nepricam o MOTO gp1, gp2 te ostale trke...neko je ovde postavio pitanje da li bi bila dobra poseta na trkama to je zaista neupitno jer na svakoj trci F1 dodje u proseku 100,000 stranaca...pogledajte koliko holanjanja dodje u drugu zemlju i sve ce vam biti jasno..

dzigi

pre 1 godinu

Danas je na to mnogo većem nivou, mašine su mnogo jače - možda su jače, ali im je zvuk na nivou gradske zujalice. A popularnost je u padu uprkos društvenim mrežama.
No, svakako bih voleo da se organizuje F1 u BG.

Pantagruel

pre 1 godinu

I tu stazu najbolje napraviti u BG. Daleko bilo da se negde drugo nesto dobro napravi
(Ljubo, 17. septembar 2022 19:24)
Таква стаза мора да се прави у близини међународног аеродрома, јер неће ни екипе, а ни гледаоци из иностранства да долазе таљигама. Према томе, идеална локација за њу је негде у Срему, између Београда и Новог Сада (недалеко од Сурчина и поред аутопута). Ту је и најравније земљиште. Можда да се прошири постојећ стаза у НАВАК центру?

pera portir

pre 1 godinu

Nije on bio veliki rival Šumahera, to je bio Mika Hakinen. Dejvid je bio drugi vozač Meklarena, kao uloga Serhia Pereza u Red bulu sada.

Босанчерос

pre 1 godinu

I tu stazu najbolje napraviti u BG. Daleko bilo da se negde drugo nesto dobro napravi
(Ljubo, 17. septembar 2022 19:24)

Јок, него код тебе у Бисни ће да направе.

Nenad

pre 1 godinu

Formula 1 je ponovo u velikom usponu i sam je pratim mnogo cesce nego ranije. Na poslednja tri vikenda prisustvovalo je trkama preko milion ljudi. 300000 ljudi po trci + show sa koncertima i ostalo. Ali cisto sumnjam da u Srbiji ima dovoljno ljubitelja ovog sporta da bi se organizovala trka niti imamo infrastrukturu za to

laik

pre 1 godinu

Eklston je ovde dolazio par puta, pregovarali su pre 15-20 god sa Kostunicom i nista se nije desilo. Koliko sam cuo u bubanj potoku je trebala da se pravi staza. Realno nemamo sansi za formulu. Azerbejdzan se vozi kroz Baku i kada se vidi njihova infrastruktura i nasa nema sta da se poredi. Naravno, 2 svetska rata, klima, sankcije itd... Sve ostavlja posledice. Mada bi trka bila luda. Recimo, ako uopste moze da se vozi uzbrdo, francuskom od cara dusana do trga republike pa ostro levo, pa desno, pa na terazije. Pa pored skupstine pa bulevar pa ostro na slaviju pa nemanjina pa savska pa kalemegdan pa opet cara dusana.. .. Stvarno mocna trka...

Toma

pre 1 godinu

Srbija je odbila da ima formulu 80-tih godina. Mađari su prihvatili i dobili je. To je propustena velika prilika ne samo zbog automobilizma, vec zbog mnogo para, razvoja grada i turizma. Bilo lepo da nam se ukaže ta šansa ponovo.

Brdjanin

pre 1 godinu

Srbija ima jako dugu tradiciju auto-moto sporta. Nažalost zbog svega onoga što nam se u skorijoj istoriji dešavalo nemamo pravi trkačku stazu.
Takodje kod nas ljudi koji imaju mnogo para nemaju šmeka, stila ni želje da investiraju u ovako nešto jer su stavili fokus na kupovinu i rentu nekretnina i zemljišta...
Ako očekujemo nešto od države i tu su slabe šanse jer će odmah neko uprti prstem i reći za te pare možete da izgradite bolnice, vrtiće, škole....

Ali ako bi neko zaista doneo odluku da ovde napravi profi stazu to bi bio veliki uspeh za Srbiju. Kako za zaljubljenike auto-moto sporta, tako i za promociju Srbije i dovlačenje novih ivestitora kod nas.

Rđa

pre 1 godinu

Kolike smo pare bacili do sad, da smo pametni da napravimo jednu stazetinu pa da dolazi Formula 1, Moto GP... bukvalno svako ko hoće.

pejafan

pre 1 godinu

Da se napravi na Beranovcu kod Kraljeva,i umesto goriva da se sipa rakija od Nenada Krstica,on tu u okolnom selu Metikosi pravi rakiju jacu cak i od Kerozina...

Zoran

pre 1 godinu

Srbija ima jako dugu tradiciju auto-moto sporta. Nažalost zbog svega onoga što nam se u skorijoj istoriji dešavalo nemamo pravi trkačku stazu.

(Brdjanin, 17. septembar 2022 19:28)

Ako se pod "jako duga tradicija" podrazumeva jedina trka F1 1939. god. na uličnoj stazi "Oko Kaelemegdana",(pobednik Tazio Nuvolari, Auto-union) što je inače, kao kuriozitet, bila i poslednja trka pred WWII, onda mi zaista imamo dugu, dugu tradiciju.

A kasnije, moguće da si zapazio Gorana Štroka i Jovicu Palikovića, kao i nezaobilaznog Branimira Mitrovića - Flojda, koji je harao u svetski priznatoj Nac. klasi do 785 ccm- Zastava 750 - Abartovan, budženi Fića. Ako je tako, e onda zaista imamo ogromnu tradiciju... Mada, prva dvojica nekako ne pripadaju našoj dugoj tradiciji a treći je samo lik iz nezaboravnog filma legendranog Gorana Markovića.

vožnja vijugama

pre 1 godinu

Jedna Nemačka sa nekoliko staza i odličnom infrastrukturom nema trku već nekoliko godina a da ima Srbija. Ne verujte u bajke.

Nikako grejanje na gas!

pre 1 godinu

Srbija je odbila da ima formulu 80-tih godina. Mađari su prihvatili i dobili je.
(Toma, 17. septembar 2022 19:26)

Ne pričaj gluposti da je Srbija odbila da ima formulu!
Jugoslavija je imala odličnu stazu Grobnik pored Rijeke, na kojoj su se dugo vozile Moto GP trke, nažalost ne i formula.
Link https://sh.wikipedia.org/wiki/Automotodrom_Grobnik

Vladica

pre 1 godinu

Dovoljno je da se rekonstruiše Beranovac... Staza je radjema po uzoru na čuveni Hokenhajm... Dužine je 5200 metara.... Msm što mora sve da bude u Abu Dabiju, Dubai, Dzeda... može I u Kraljevu tj Srbiji

Bleki

pre 1 godinu

Imam utisak da svi ovi likovi poput Kultarda,kad dođu (prvi i verovatno poslednji put) kod nas,plasiraju priče u ovakvom stilu,po fazonu - “O Srbiji i Srbima samo bolje od najboljeg,al’ puštajte me da izađem živ i čitav iz ove nedođije,k’o Boga vas molim!”

Puz

pre 1 godinu

E Kulhi, lepo si rekao, pocinje se od kartinga a mi gotovo ni cestitu karting stazu nemamo. A onda prelazak u nize kategorije pa polako ka F1 za sta treba i ozbiljna infrastruktura i ozbiljna staza. I dok bi mi to sve napravili proslo bi novih 83god, a F1 ce tad biti leteca i pista joj nece ni trebati vec samo virtuelni elektronski markeri. Realno ovoj zemlji treba trkacka staza na kojoj bi omladina i napaljeni momci mogli da se trkaju i trose adrenalin u koliko-toliko kontrolisanim uslovima a ne da divljaju po gradskim ulicama i gaze decu i prolaznike po trotoarima i ginu kao na takmicenju.

hakala

pre 1 godinu

A zasto da ne , pa ako se vozi ulicama Monaka , ulice Kaludjerice su pravi bulevari i bez problema bi se vozilo njima , jedino na dva mesta imamo sikane , kod deponije u glavnoj i kod romskog dela , ali bi time draz bila jos veca !

Veliki brat

pre 1 godinu

Danas je na to mnogo većem nivou, mašine su mnogo jače - možda su jače, ali im je zvuk na nivou gradske zujalice. A popularnost je u padu uprkos društvenim mrežama.
No, svakako bih voleo da se organizuje F1 u BG.
(dzigi, 17. septembar 2022 19:25)

Pa, jesu jači u odnosu na period posle 1989. kada je turbo zabranjen, a 3.5L motori su davali blizu 1000ks (BMW 950ks u sezoni 2005., a za Tojotin motor se tvrdi da je navodno prešao granicu od 1000ks), mada su do godinu pre motori retko koji motor je prelazio 850-900ks, a prvi koji su prešli 900ks su Ferari 047D 1998. godine na stazi u Japanu, a kasnije BMW P83 i Honda RA003E 2003. godine.
Već 2005. zapremina se smanjuje na 2.4 litra, a ograničava se i geometrija motora, broj ventila, kao i masa (ne sme biti manja od 95kg), pa se snaga kretala u rasponu 700-900ks.
Od 2014. se zapremina smanjuje na 1.6 litara, ali je dozvoljen turbo, kao i rekuperacija snage kočenja i sl. (npr. KERS, koji je davao dodatnih 160ks), umesto ograničavanja turbo busta, ograničen je protok goriva na 100kg po satu, ali je već 2015. Mercedesov motor dostizao 870ks, a 2019. Reno je u kvalifikacijama dostizao 1000ks.

Tako da jesu jači u odnosu na vreme kada je Kultard bio vozač, ali gledano celu istoriju F1, ovo danas su igračke u odnosu na 1400ks koje su postizali 1.5L sa turbinom tokom kvalifikacija.

Djenka

pre 1 godinu

Za Srbiju bi trke F1 bile dobra stvar iako se to nece desiti u bliskoj buducnosti ..ne radi se tu samo o formuli 1 imaju trke F2 I F3 ZATIM U KARTINGU..a da nepricam o MOTO gp1, gp2 te ostale trke...neko je ovde postavio pitanje da li bi bila dobra poseta na trkama to je zaista neupitno jer na svakoj trci F1 dodje u proseku 100,000 stranaca...pogledajte koliko holanjanja dodje u drugu zemlju i sve ce vam biti jasno..