Utorak, 17.05.2022.

17:30

ABA liga oko meča Cedevite i Zvezde: Odluka sudija bila je ispravna

Upravni odbor ABA lige izašao je sa saopštenjem povodom odluke sudija u drugoj utakmici serije polufinala između Cedevita Olimpije i Crvene zvezde.

Izvor: B92

ABA liga oko meèa Cedevite i Zvezde: Odluka sudija bila je ispravna IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

113 Komentari

Sortiraj po:

Kb9

pre 1 godinu

sve je to ok. ali nek objasni ABA zasto je na utakmici Partizan Borac LiDeju ponisten kos iz identicne situacije. Zasto je sudija koji je priznao kos Zvezdi, vec 3-4 puta kaznjen po dve utakmice zbog propusta i uvek na utakmicama Zvezde. Da li je slucajno neko od srpskih novinara objavio spornu situaciju koraka igraca Buducnosti u poslednjem napadu? NE!

Zagi

pre 1 godinu

Ovako stoji na FIBA sajtu:

If the player is fouled as, or just before, the game clock signal sounds for the end
of the quarter or overtime or as, or just before, the shot clock signal sounds, while
the ball is still in the player's hand(s) and the field goal is successful, THE GOAL
SHALL NOT COUNT AND 2 OR 3 FREE THROWS SHALL BE AWARDED.
(Sto Jes Yes, 17. maj 2022 20:03)

To je to. Znači klasična povreda pravila igre. Ovo bi moralo da vuce suspenziju i ove sudije ne bi smele da sude finalnu seriju, jer ne poznaju pravila igre. Srećom po ovu utakmicu, ova greška nije uticala na pobednika.

x

pre 1 godinu

Kada odes na FIBA oficijelni sajt ne postoji dokument sa pravilima koja vaze od januara 2022, kako pise ovde, postoje samo pravila od 2020. i pravila koja stupaju na snagu u oktobru ove godine. U pravilniku koji svi mozemo da vidimo i koji je svima dostupan sinocna situacija nije ispravno dosudjena. Ispravno bi bilo da je dosudjen faul i 2 slobodna bacanja. Taj pravilnik o kojem prica gospoda iz ABA lige ocigledno je samo njima poznat.
(firga, 17. maj 2022 17:55) # Link komentara

Tako je, ne postoji dokument sa pravilima koja vaze od januara 2022, ali postoje zvanična objašnjenja pravila iz 2020. (Official Interpretation) verzija 4.0 koja su stupila na snagu 1.1.2022. i tu piše ovo što je i navedeno u saopštenju.

Firga

pre 1 godinu

Kao i trojka Drobnjaka iz auta ili pauza u Vršcu na poluvremenu od pola sata dok Vujošević prevaspitava sudije kako treba da se sudi da Hemofarm ne dobije jer je bolji.
Jaaaaa sećam se......
(bVb, 17. maj 2022 19:32)

Je l se isto tako secas prekida kup utakmice kada su Zvezdini navijaci pravili haos a onda Djilas, NC i Rakocevic kapiten doneli odluku da se mec prekine, i to bas u trenutku kada je Partizan krenuo da gazi.. i sve to brz saglasnosti klupe Partizana? Da li ti je poznata ta situacija?

One night in May

pre 1 godinu

Upinju se Zocovi milijarderi iz petnih zila ne bi li izbegli Zvezdu u finalu - ali uzalud trud, dervisi, uzalud trud!!

Kad ste poslednji put pobedili Zvezdu, kad je bila domacin? Trazite, trazite, bice vam potrebno mnogo vremena, godine su prosle pune muka...

Zgazicemo vas u finalu - po navici!

Jer smo tako u mogucnosti...

dundo maroje

pre 1 godinu

o čemu pričaš bre,kada igrač ide na prolaz i ima kontakt na prvom koraku i sudija svira faul a igrač nastavi dvokorak i postigne koš te sudija prizna koš i dodeli dodatno bacanje šta misliš kada se zaustavlja vreme,onda kada je sudija svirao faul ili kada je lopta napustila ruku igrača,kada vi grobari odgovorite na ovo pitanje znaćete da li je odluka ispravna
(DžejAr65, 17. maj 2022 21:32)

Ajd sad ti pogledaj snimak opet pa zaustavi u trenutku kada igrac Cedevite faulira Mitrovica.. cisto da vidis da li svetli tabla crvenom bojom.

bvb

pre 1 godinu

Da budemo iskreni, prvo je bio faul na sutu za tri nad Ivanovicem. A ovi Tegeltijini svedoci bolje da cute posle prebijanja sudija dok predsednik drzi vrata, davanja koseva iz auta, otimanja igraca na ponocnim komisijama i slicno.

bezveze

pre 1 godinu

Ma sve bi to bilo ok da faul nije napravljen na 0.0, a sudije su izmislile tu desetinku i liga moze sad da pise sta hoce kradja je bila. Znaci nije bilo nacina da na snimku vide faul pre isteka vremena jer ga nije bilo. Kakvo crno pozivanje na pravila kad je osnovno prekrseno, svirali su faul posle isteka vremena, a onda kao vratili desetinku, smesno. Ali na stranu sve to, kako je onaj Dragic onoliko glup da pravi faul na isteku utakmice kada Zvezdi treba trojka, neverovatno. Da je neki balavac pa i da mu se progleda kroz prste, ali ovo je totalna debilnost praviti faul u ovakvoj situaciji.

hulu

pre 1 godinu

Sto bi bilo zanimljivo da se na sledećoj utakmici desi ista situacija ali za cedevitu, pa da vidimo kako navedena pravila više ne važe.

Globtroter

pre 1 godinu

https://www.fiba.basketball/documents

Prvi dokument je validan tek od 1. oktobra 2022. Drugi po redu je trenutno važeći i po tom pravilniku nije trebalo da se prizna koš.

Ne razumem što se tako blamiraju.

Radijator

pre 1 godinu

Ovo je samo priprema za ono što se sprema u Beogradu. Toliko će biti brutalna kradja da ni GSW ne bi mogao da pobedi.
Ovo je bila proba.. da se opipa puls. Ako moze da se prizna koš nakon isteka, sta tek sve može da prodje. Oni koji Ovo pravdaju, samo nek mi navedu jednu utakmicu u zivotu da su videli da se ovako nesto dogodi. Jednu jedinu.

DžejAr65

pre 1 godinu

Grobar sam, i ovo je nebuloza od prepicavanja indijanaca koji ne mogu da prebole Vujosevica. Covek nije u klubu tolike godine. Faul je bio pre isteka vremena, lopta je bila na ruci Mitrovica u trenutku 00:00. Kako to moze biti priznat kos? Po meni, faul i dva bacanja, faul i kos nikako.
(Marko, 17. maj 2022 20:26)
o čemu pričaš bre,kada igrač ide na prolaz i ima kontakt na prvom koraku i sudija svira faul a igrač nastavi dvokorak i postigne koš te sudija prizna koš i dodeli dodatno bacanje šta misliš kada se zaustavlja vreme,onda kada je sudija svirao faul ili kada je lopta napustila ruku igrača,kada vi grobari odgovorite na ovo pitanje znaćete da li je odluka ispravna

jg

pre 1 godinu

208

Kradu ne krste se.
(NR, 17. maj 2022 17:40)

Ko, ovi sto su imali 10x vise bacanja?!
(Sabre, 17. maj 2022 17:58)

na malo, ovi sto su ispalili 43 trojke

sudac

pre 1 godinu

Kradu ne krste se.
(NR, 17. maj 2022 17:40)

Niko ne krade samo vi nemate pojma o pravilima
(Eto toliko, 17. maj 2022 17:54)
ko smo mi, a ko ste vi?

Sto Jes Yes

pre 1 godinu

Ovako stoji na FIBA sajtu:

If the player is fouled as, or just before, the game clock signal sounds for the end
of the quarter or overtime or as, or just before, the shot clock signal sounds, while
the ball is still in the player's hand(s) and the field goal is successful, THE GOAL
SHALL NOT COUNT AND 2 OR 3 FREE THROWS SHALL BE AWARDED.

fenomen

pre 1 godinu

Sta ste zapenili? Bitan je krajnji ishod. Videli smo pljaćku protiv Krke onomad, pad struje u reportaznim kolima, drmanje koševa, pp aparate u akciji, Simonovica u kradji pehara itd. Ima toga jos. Sve ce pantere Panter da dovede u red. Ko razume shvatiće.

Marko

pre 1 godinu

Grobar sam, i ovo je nebuloza od prepicavanja indijanaca koji ne mogu da prebole Vujosevica. Covek nije u klubu tolike godine. Faul je bio pre isteka vremena, lopta je bila na ruci Mitrovica u trenutku 00:00. Kako to moze biti priznat kos? Po meni, faul i dva bacanja, faul i kos nikako.

Oslo

pre 1 godinu

Sta ste zapenili? Bitan je krajnji ishod. Videli smo pljaćku protiv Krke onomad, pad struje u reportaznim kolima, drmanje koševa, pp aparate u akciji, Simonovica u kradji pehara itd. Ima toga jos. Sve ce pantere Panter da dovede u red. Ko razume shvatiće.
(fenomen, 17. maj 2022 20:12)

Videli smo i trojku iz auta, videli smo i prebijanja sudija, videli smo i stipanje sudija, preziveli i BFC.... Pretis nam ovim igracem od 1.200.000 po sezoni sa 0 poena u utakmici polu-finala.... Jadni mi....

Globtroter

pre 1 godinu

Ovo je prilično neozbiljno ili jako bezobrazno za jednu od najboljih evropskih liga. Na sajtu FIBA-e, a može svako da vidi, piše tako kako stoji u članku u pravilniku ispod koga piše da je validan od 1. oktobra 2022.

Ne razumem šta rade novinari? Zašto ne postavljaju prava pitanja? Ovo je informacija koja može da se proveri za 1 minut. Zašto je problem da se kaže da su napravili grešku koja je skupo mogla da košta Olimpiju i da se izvine? Jel' toliko strašno reći izvini na Balkanu?

Vule

pre 1 godinu

У праву си из Аба да ће то да буде правило, али није тачно да је ступило на снагу од јануара 2022. Свако може да уђе на сајт ФИБА и отвори pdf верзију измјене правила, која је објављена у априлу, а гдје јасно пише да правила ступају на снагу од октобра. У измјенама правила јасно пише да се брише члан 34.2.2 и да ће да се примјењује ово о чему пишу из Аба, али не можеш да примјењујеш правила прије него што ступе на снагу. Да будемо јасни, мени није битно ко је побиједио, Звезда је играла очајно, Цедевита Олимпији је свиран невјероватно велики број слободних бацања и опет је Звезда била егал. Али, треба бити реалан, ако нешто није по тренутним правилима, зашто га аминовати? Можда су судије свирале домаћински цијелу утакмицу, али то није разлог да подржавамо правило које не важи.

bVb

pre 1 godinu

Naravno kao četvorokorak Berona i to je ispravno.Ova ABA polako postaje cirkus i gubi na kvalitetu,sve se vrti oko Čovića.Jer obo zlo sepske košarke ne podnosi poraz.Biže nedaj,da neko drugi uzme titulu,pa ovaj će poludeti sa saopštenjima.Zvezda polako ali sigurno gubi primat u ligi.
(Rade74, 17. maj 2022 18:15)

Kao i trojka Drobnjaka iz auta ili pauza u Vršcu na poluvremenu od pola sata dok Vujošević prevaspitava sudije kako treba da se sudi da Hemofarm ne dobije jer je bolji.
Jaaaaa sećam se......

nele

pre 1 godinu

Aman, napravite razliku. Da je sudija svirao PO isteku vremena, iako se faul dogodio pre, to su dva slobodna bacanja. ALI, posto je svirao pre, važe pravila koja su ista u prvoj i poslednjoj sekundi. Vreme se zaustavlja u momentu zvižduka (0.1 sec u ovom slučaju) a akcija se završava. U slučaju koša, koš se priznaje i dodatno bacanje.. Zar je toliko teško??

rrrrrrr

pre 1 godinu

Iskren da budem pratim košarku dugo vremena i nisam znao da je ovo faul koš,smeo bi stan da stavim da nije al eto.....čak je komentator koji poznaje odlično košarku rekao da je to 1:1....

bVb

pre 1 godinu

Jedan primer, mislim cetvrti faul Mitrovica, sto je sudjeno faul u napadu, covek je stajao nepomicno pre kontakta sa igracem protivnickog tima. Da ne pricamo o celoj utakmici. Cinjenica je da su celu utakmicu sudije katastrofalno sudile, ne razumem sto se svi ovde hvataju za taj poslednji trenutak. Pogledajte utakmicu realno, ako mislite da je Cedevita zasluzila 40+ bacanja, predlazem da predjete na bocanje.
(Srgota, 17. maj 2022 18:21)

Faul Kaline na trojci dodirom, a nije na Ivanoviću naskoči mu na leđa....

just the facts ma'am

pre 1 godinu

"Režiseri srpske drame. Njima je i koš Kecmana bio regularan, na satu 0.6 potroši 2 sekunde za izbačaj. Molim vas 0,6 toliko ni udžbenik vožnje ne pretpostavlja za refleks običnog kočenja nogom, gdje je još kinetika uvis do ruke."

1. U srpskom jeziku se koristi decimalni zarez, a ne tacka. Znaci 0,6 sekundi, ne 0.6.

2. Teoretski je moguce postignuti kos i za 0,3 sekunde (ako se sutira, ne racunajuci odbojku; NBA liga ima pravila u vezi ovoga, to pravilo je 2010. godine uvedeno u FIBA-inim takmicenjima, a i basket 3 na 3 ima to pravilo). Derek Fiser je, na primer, dao kos za 0,4 sekunde protiv San Antonija u drugoj rundi plejofa 2004. godine (ima jos primera).

3. Vreme je merio domacin (Cibona). Imas izjavu coveka koji je kontrolisao vreme na tom mecu (inace je to decenijama radio za Cibonu). Imas kameru gde se vidi da je sut izbacen na vreme. Vreme se racuna od primanja lopte.

4. Ovo je inace bilo solomonsko resenje sudija. Naime, zbog ulaska vise igraca i pripadnika strucnog staba Cibone, Cibona je trebala da dobije vise tehnickih gresaka. U to vreme, za svaku tehnicku gresku su se sutirala dva (2) slobodna bacanja (danas je jedno). Znaci da bi Partizan sutirao najmanje sest (6) slobodnih bacanja, ako ne i vise. Ako cemo striktno ici po pravilima kosarkaske igre... Sto znaci da bi Partizan pobedio u svakom slucaju.

5. Ne moze se porediti refleks nenadanog i necega sto ocekujes. Npr. profesionalni igraci video igrica imaju refleks od 0,1 sekunde.

....

pre 1 godinu

Судије су крале Звезду капом и шаком.Богдан 50 ови 48 слободних бацања.
(misko, 17. maj 2022 18:46)

Opet teorija zavere, ne secas se kad je tvoj tim imao 50 slobodnih bacanja protiv Partizana.

Šumadija

pre 1 godinu

Onomad kad je u finalu kupa jedan isti faul ovako sviran u poslednjim trenucima meča, jedan klub je danima pisao saopštenja kako je pokraden jer se zaboga ne svira faul u poslednjoj sekundi...

Pa šta je sad ovo,kamo saopštenje borca za pravdu i prosperitet srpske košarke????

macconi

pre 1 godinu

Ovo je zargonski receno faul kos...sudije su gledale da li je faul bio dosudjen pre isteka vremena,a ne kada je upucen sut,posto se igra zaustavlja u momentu kada je bio faul...posto su utvrdili da je bio pre isteka vremena,igra se nastavlja posle izvedenog slobodnog bacanja,u ovom slucaju 0,1 sekund preostalog vremena do kraja

Batko

pre 1 godinu

Onomad kad je u finalu kupa jedan isti faul ovako sviran u poslednjim trenucima meča, jedan klub je danima pisao saopštenja kako je pokraden jer se zaboga ne svira faul u poslednjoj sekundi...

Pa šta je sad ovo,kamo saopštenje borca za pravdu i prosperitet srpske košarke????
(Šumadija, 17. maj 2022 19:01)

Nisu ti javili da se faul svira kada je faul ?

ništa lično

pre 1 godinu

"Obzirom da je lična greška bila u toku vremena za igru, po Pravilima igre sat se u tom trenutku zaustavlja – to se desilo na 0.1sek do kraja. Dalje je utvrđeno da je igrač na kojem se dogodila lična greška bio u akciji šutiranja i u kontinualnoj kretnji, pa mu se mora dopustiti da istu završi. Proizvod toga je bio koš, koji je po Pravilima igre postignut u vreme igre – na 0.1 sekund do kraja, pa koš mora biti priznat. Nastavak za ovo je opet po Pravilima igre dodatno slobodna bacanje."

Ovo je izjava bivšeg sudije ali razni gmizavci znaju bolje.

One night in May

pre 1 godinu

Navijaci Igokee prestali da prate kosarku 2014, kad je Radonja oterao u penziju samozvanog generala...I tu su stali i sa pravilima, jos su na onima iz 2014.

Dejan

pre 1 godinu

@Aman, napravite razliku. Da je sudija svirao PO isteku vremena, iako se faul dogodio pre, to su dva slobodna bacanja. ALI, posto je svirao pre, važe pravila koja su ista u prvoj i poslednjoj sekundi. Vreme se zaustavlja u momentu zvižduka (0.1 sec u ovom slučaju) a akcija se završava. U slučaju koša, koš se priznaje i dodatno bacanje.. Zar je toliko teško??
(nele, 17. maj 2022 19:00)

Al si ga objasnio. Vidim da je tebi baš teško.
A jel se računa mozda koliko je zvižduk sudije trajao. Jel se za faul računa kada je zvižduk počeo ili kada se završio. Mora da su izmerili da je baš kratko zviznuo, pa nije isteklo vreme!?
E, crni ti. Pa šta misliš, čemu služi video tehnologija, i šta su gledali. Naravno da je odlučio momenat KADA je nastao KONTAKT koji je okarakterisan kao FAUL. I za taj kontakt su gledanjem snimka utvrdili da se desio 0.1 pre isteka. Koš je po tom pravilu regularan.
Jok, gledaju dal je sudija u desetinki sekunde zviždao.

Pečenjevce

pre 1 godinu

A šta je s fibinim pravilnikom gde je sve lepo opisano pod tačkom 34.2.2, a stoji sledeće: "Ako je greška načinjena na igraču neposredno pre ili kada se ograsi signal sata za igru za završetak
četvrtine ili produžetka, ili neposredno pre ili kada se oglasi signal sata za šut, dok je lopta još u
šaci(kama) igrača i pogodak iz igre je uspešan, pogodak se ne računa i dodeljuju se 2 ili 3 slobodna bacanja"?

Mohikanac

pre 1 godinu

Nije da se ne nameštaju sami...

Hoće li bar jedno pravilo da pogode ovi što "prate Partizan i košarku 40 godina"...jedno samo, ne tražim više.

navijac

pre 1 godinu

Samo sto kada se dogodio faul uveliko je isteklo vreme. U trenutku kada je na satu bilo 0,1 do kraja lopta jos uvek nije bila u rukama igraca Zvezde. Dakle ako je cak i bio faul u ton trenutku, moglo je samo da bude dva bacanja.

Dejan

pre 1 godinu

@Ja ne verujemm šta čitam,faul je sviran na 0.0 uzmite vi iz Aba lige pa malo bolje pogledajte,i da je bio faul to je za dva sl bac,a ovo što su svirali ne bi li miljenica pobedila je za suspenziju lige i sudija!
(Alek, 17. maj 2022 17:51)

I ja ne verujem sta ti pišeš!?
Kad je svirao, nije bitno. Gledan je snimak, i u kom momentu je bio kontakt za faul. Kod kontakta je vreme zaustavljeno i to je 0.1 sec. Ali šta I ja objašnjavam uzalud..
Inače, baš me zabole i za Zvezdu i Olimpiju.

neko

pre 1 godinu

Režiseri srpske drame. Njima je i koš Kecmana bio regularan, na satu 0.6 potroši 2 sekunde za izbačaj. Molim vas 0,6 toliko ni udžbenik vožnje ne pretpostavlja za refleks običnog kočenja nogom, gdje je još kinetika uvis do ruke.
(Ustaše

Svaka čast. Tu je isto i onaj koš kada za isto vreme Jaramaz dobije loptu u ruke, napravi dva koraka, okrene se i šutne trojku, onda ti je jasno koliko čovek treba da veruje u sud grobars.

Što se tiče ove situacije, stvar je jasna. To je isto kada napadač krene na ulaz u dvokorak, bude fauliran na PRVOM koraku, on napravi i drugi korak i uspe da postigne koš. Sudije dosude faul i priznaju koš iako je faul napravljen možda i sekundu pre polaganja lopte u koš. Ako neko spomene vreme u ovom mom primeru, trebao bi da zna da se vreme računa u momentu faula a ne izbacivanja lopte ka košu, tako da ta nebuloza pada u vodu.

Osim toga, ista situacija je bila baš protiv Zvezde kada je partizanov k. cemtar(onaj belac, ne znam mu ime) bio fauliran od strane Berona kada je ovaj ubacio koš. Znači. Računa se vreme u trenutku faula a ne izbacivanja lopte iz ruke. To izbacivanje lopte iz ruke se gleda kada NEMA faula.

nista o nicemu

pre 1 godinu

Kada odes na FIBA oficijelni sajt ne postoji dokument sa pravilima koja vaze od januara 2022, kako pise ovde, postoje samo pravila od 2020. i pravila koja stupaju na snagu u oktobru ove godine. U pravilniku koji svi mozemo da vidimo i koji je svima dostupan sinocna situacija nije ispravno dosudjena. Ispravno bi bilo da je dosudjen faul i 2 slobodna bacanja. Taj pravilnik o kojem prica gospoda iz ABA lige ocigledno je samo njima poznat.
(firga, 17. maj 2022 17:55)

Vaze ULEB pravila :)

Rade74

pre 1 godinu

Naravno kao četvorokorak Berona i to je ispravno.Ova ABA polako postaje cirkus i gubi na kvalitetu,sve se vrti oko Čovića.Jer obo zlo sepske košarke ne podnosi poraz.Biže nedaj,da neko drugi uzme titulu,pa ovaj će poludeti sa saopštenjima.Zvezda polako ali sigurno gubi primat u ligi.

Retro

pre 1 godinu

Xoxoxo...posle vrha table i ovde bauljaju stručnjaci iz Zagorja.

Možda je do kako rekoše "Tivolija" a i to ne znaju da su Stožice. Prosto dvorana ih zbunjuje...koji balvani.

Mohikanac

pre 1 godinu

Ne znam stvarno ali ako je ovo po pravilima, to pravilo je glupost najobicnija. Hajde faul da se svira, to je ok, logicno jer je bio pre isteka vremena ali naknadni kos, Boze sacuvaj.
(Darko, 17. maj 2022 18:02)

Razmisli malo...u toku utakmice se svira faul nebitno koliko ima ili nema do kraja nečega... zaustavlja se vreme (pištaljka je sinhronizovana sa satom) i pušta se "kontinuirana kretnja" napadača iako VREME STOJI ...koš se priznaje zar ne?

Nije teško razumeti sled događaja jer vreme utakmice u ovom slučaju nije bitno očigledno.

Srgota

pre 1 godinu

Obozavam ove ostrascene komentatore koji ne gledaju realno stanje. Ove sudije koji su sudili, po meni, ne bi smeli vise da sude ni u albanskoj razvojnoj ligi, a ne ABA. Nepostojeci faulovi u napadu, kontakti gde ih nema i to na obe strane (mnogo vise na stetu Zvezde).
Jedan primer, mislim cetvrti faul Mitrovica, sto je sudjeno faul u napadu, covek je stajao nepomicno pre kontakta sa igracem protivnickog tima. Da ne pricamo o celoj utakmici. Cinjenica je da su celu utakmicu sudije katastrofalno sudile, ne razumem sto se svi ovde hvataju za taj poslednji trenutak. Pogledajte utakmicu realno, ako mislite da je Cedevita zasluzila 40+ bacanja, predlazem da predjete na bocanje.

Zhol

pre 1 godinu

E, a ovo mi je najjace kod navijaca blizanaca, prvo kukaju kako je nesto protiv pravila, pa kad im pokazu da je prema pravilima, onda bude "ma gde to pise, sta ovi lupetaju" xD Ovo ie klasican orimer gde su navijaci Partizana nenormalni potpuno, isto je bilo i pre koju godinu za Jaramaza i sut za pobedu protiv Cedevite, bilo je "koraci, koraci, opleo je kolo", pa kad je izasao usporen snimak gde se lepo videlo da je sve prema pravilima, jer je decko iskoristio zero step sto je po pravikima bilo jos koju godinu ore toga, onda je bilo "ma kakav zero step, sta se lozite, korwci su ovo" od strane navijaca CZ. Stvarno, da Srba nema, trebalo bi nas izmisliti, jer mnogo smo smesan narod.

Sta reci...

pre 1 godinu

Izgleda da najveci navijaci cedevite olimpije su tkz grobarcici..koji su tu uvek da obuku dres Cedevite I da botuju za njihove interese

Darko

pre 1 godinu

Ne znam stvarno ali ako je ovo po pravilima, to pravilo je glupost najobicnija. Hajde faul da se svira, to je ok, logicno jer je bio pre isteka vremena ali naknadni kos, Boze sacuvaj.

smeh

pre 1 godinu

Zar su ljudi napali sudije zbog toga što su sudili po pravilima? Nisam gledao utakmicu ali čim se javljaju iz ABA lige sa pravilnikom izgleda da je bilo tako. Šta ćeš, najbolje je izleda da se sudi onako kako gledaoci žele, koga briga za pravila.

duledudule

pre 1 godinu

Pravila su svima dostupna, jasna i nedvosmislena. Ono je bilo dva bacanja. Sto su sudije presudile sta su presudile samo oni i Covic znaju. Al to nije vise ni bitno. Ako nekako i izmuftaju finale, tamo im sledi katanac. Al ovaj put za vjek vjekova ;)
(Zapisnik, 17. maj 2022 18:13)
Polako bre, dobicete svi porciju, kako dolikuje.

Loznica

pre 1 godinu

Ja ne verujemm šta čitam,faul je sviran na 0.0 uzmite vi iz Aba lige pa malo bolje pogledajte,i da je bio faul to je za dva sl bac,a ovo što su svirali ne bi li miljenica pobedila je za suspenziju lige i sudija!
(Alek, 17. maj 2022 17:51)

I ja ne verujem sta ti pišeš!?
Kad je svirao, nije bitno. Gledan je snimak, i u kom momentu je bio kontakt za faul. Kod kontakta je vreme zaustavljeno i to je 0.1 sec. Ali šta I ja objašnjavam uzalud..
Inače, baš me zabole i za Zvezdu i Olimpiju.
(Dejan, 17. maj 2022 18:04)

OK faul, objasni nam zašto su priznata dva poena? Ovo sto čelnici aba tumače znači da on nije ni morao da šutne koš, koš bi se priznao. Ispravite me ako grešim.

Sta reci...

pre 1 godinu

Izgleda da najveci navijaci cedevite olimpije su tkz grobarcici..koji su tu uvek da obuku dres Cedevite I da botuju za njihove interese

matori

pre 1 godinu

A šta kaže ABA liga na činjenicu da dva kluba imaju istog gazdu? Legendu Severa. Pa jedan od njih uvek ima 4 boda pre početka takmičenja?

Zapisnik

pre 1 godinu

Pravila su svima dostupna, jasna i nedvosmislena. Ono je bilo dva bacanja. Sto su sudije presudile sta su presudile samo oni i Covic znaju. Al to nije vise ni bitno. Ako nekako i izmuftaju finale, tamo im sledi katanac. Al ovaj put za vjek vjekova ;)

звездале

pre 1 godinu

Невероватно како људи лажу...

https://www.fiba.basketball/documents

посљедна тачка:

Basketball Rules > Official Basketball Rules 2020 - Official Interpretations Version 4.0

Valid as of 1st of January 2022 (!)

Пише тачно као у саопштењу. Све било коректно по прописима.

Duhom institucije protiv prostitucije

pre 1 godinu

Ako su ljubitelji pravde "gospoda"iz predgrađa neka lepo pogledaju snimak gde lopta pada u ruke Mitrovića dok je na semaforu 0.0.
Šteta što nije nestalo struje u reportažnim kolima ,ah da to je samo u Bg.
Dobiše koš i slobodno bacanje posle isteka vremena i svojom čuvenom čašću i poštenjem ismevaju sve ostale ?
Pa i vrapci na grani znaju u kom grmu leži zec !

Zhol

pre 1 godinu

@Gossa placa Zeljko upravo tako covek, navijaci CZ i Partizana nisu normalni koliko su zaslepljeni. Ili bandoglavi samo. Ili i jedno i drugo, nemam pojma.

cccc

pre 1 godinu

Tegijevi nepismeni botovi moraju bolje da prate košarkaška pravila. Nešto im ne ide a toliko se busaju da znaju sve. Sad verovatno laže i Aba liga, hakovao Čović i naterao ih.

chox

pre 1 godinu

Pravila su svima dostupna, jasna i nedvosmislena. Ono je bilo dva bacanja. Sto su sudije presudile sta su presudile samo oni i Covic znaju. Al to nije vise ni bitno. Ako nekako i izmuftaju finale, tamo im sledi katanac. Al ovaj put za vjek vjekova ;)
(Zapisnik, 17. maj 2022 18:13)

E neka si malo olaksao dusu ... A faul nad Ivanovicem pre toga za 3 bacanja nisi video

Aleksej je bilde

pre 1 godinu

Ako je u redu da jedan klub nosi ime drugog, zamrznutog kluba, ako je u redu da u istoj ligi ima svoj drugi tim, onda je u redu valjda sve što vi poželite da bude.

Back in Black

pre 1 godinu

Au bre šta radite Stanojevicu morace opet da menja terapiju i da ga vezuju za krevet.
Pa njemu je jedina nada ostala da Cedevita izbaci Zvezdu nema veze što je košarka.

Trancer

pre 1 godinu

Imaju dva kluba u ligi, delegiraju sudije, a sad još i određuju nova pravila... definicija privatne lige!
(ja, 17. maj 2022 17:53)

Vi navijaci jsd ste bas tesko iskompleksirani.

Ustaše

pre 1 godinu

Režiseri srpske drame. Njima je i koš Kecmana bio regularan, na satu 0.6 potroši 2 sekunde za izbačaj. Molim vas 0,6 toliko ni udžbenik vožnje ne pretpostavlja za refleks običnog kočenja nogom, gdje je još kinetika uvis do ruke.

firga

pre 1 godinu

Kada odes na FIBA oficijelni sajt ne postoji dokument sa pravilima koja vaze od januara 2022, kako pise ovde, postoje samo pravila od 2020. i pravila koja stupaju na snagu u oktobru ove godine. U pravilniku koji svi mozemo da vidimo i koji je svima dostupan sinocna situacija nije ispravno dosudjena. Ispravno bi bilo da je dosudjen faul i 2 slobodna bacanja. Taj pravilnik o kojem prica gospoda iz ABA lige ocigledno je samo njima poznat.

Alek

pre 1 godinu

Ja ne verujemm šta čitam,faul je sviran na 0.0 uzmite vi iz Aba lige pa malo bolje pogledajte,i da je bio faul to je za dva sl bac,a ovo što su svirali ne bi li miljenica pobedila je za suspenziju lige i sudija!

Gossa placa Zeljko 89

pre 1 godinu

Ma jok, sad ce Teglica da nam objansi njegova pravila iz samo njemu znanih izvora. Nego, sta kaze ABA za namerno udaranje Mitrovica od strane Augusta? Zasto to nije namerna? Jel kaze nesto o udranju Mitrovica po ruci od strane Edzama kako nije faul i kako to da Kalina dobije lakat u glavu a da mu se sudi faul? Jel ima nesto u pravilniku i o Kasper faulu na Jogijem koji je su samo sudije videle?

firga

pre 1 godinu

Kada odes na FIBA oficijelni sajt ne postoji dokument sa pravilima koja vaze od januara 2022, kako pise ovde, postoje samo pravila od 2020. i pravila koja stupaju na snagu u oktobru ove godine. U pravilniku koji svi mozemo da vidimo i koji je svima dostupan sinocna situacija nije ispravno dosudjena. Ispravno bi bilo da je dosudjen faul i 2 slobodna bacanja. Taj pravilnik o kojem prica gospoda iz ABA lige ocigledno je samo njima poznat.

Gossa placa Zeljko 89

pre 1 godinu

Ma jok, sad ce Teglica da nam objansi njegova pravila iz samo njemu znanih izvora. Nego, sta kaze ABA za namerno udaranje Mitrovica od strane Augusta? Zasto to nije namerna? Jel kaze nesto o udranju Mitrovica po ruci od strane Edzama kako nije faul i kako to da Kalina dobije lakat u glavu a da mu se sudi faul? Jel ima nesto u pravilniku i o Kasper faulu na Jogijem koji je su samo sudije videle?

Alek

pre 1 godinu

Ja ne verujemm šta čitam,faul je sviran na 0.0 uzmite vi iz Aba lige pa malo bolje pogledajte,i da je bio faul to je za dva sl bac,a ovo što su svirali ne bi li miljenica pobedila je za suspenziju lige i sudija!

Duhom institucije protiv prostitucije

pre 1 godinu

Ako su ljubitelji pravde "gospoda"iz predgrađa neka lepo pogledaju snimak gde lopta pada u ruke Mitrovića dok je na semaforu 0.0.
Šteta što nije nestalo struje u reportažnim kolima ,ah da to je samo u Bg.
Dobiše koš i slobodno bacanje posle isteka vremena i svojom čuvenom čašću i poštenjem ismevaju sve ostale ?
Pa i vrapci na grani znaju u kom grmu leži zec !

Globtroter

pre 1 godinu

Ovo je prilično neozbiljno ili jako bezobrazno za jednu od najboljih evropskih liga. Na sajtu FIBA-e, a može svako da vidi, piše tako kako stoji u članku u pravilniku ispod koga piše da je validan od 1. oktobra 2022.

Ne razumem šta rade novinari? Zašto ne postavljaju prava pitanja? Ovo je informacija koja može da se proveri za 1 minut. Zašto je problem da se kaže da su napravili grešku koja je skupo mogla da košta Olimpiju i da se izvine? Jel' toliko strašno reći izvini na Balkanu?

Zapisnik

pre 1 godinu

Pravila su svima dostupna, jasna i nedvosmislena. Ono je bilo dva bacanja. Sto su sudije presudile sta su presudile samo oni i Covic znaju. Al to nije vise ni bitno. Ako nekako i izmuftaju finale, tamo im sledi katanac. Al ovaj put za vjek vjekova ;)

Sto Jes Yes

pre 1 godinu

Ovako stoji na FIBA sajtu:

If the player is fouled as, or just before, the game clock signal sounds for the end
of the quarter or overtime or as, or just before, the shot clock signal sounds, while
the ball is still in the player's hand(s) and the field goal is successful, THE GOAL
SHALL NOT COUNT AND 2 OR 3 FREE THROWS SHALL BE AWARDED.

duledudule

pre 1 godinu

Pravila su svima dostupna, jasna i nedvosmislena. Ono je bilo dva bacanja. Sto su sudije presudile sta su presudile samo oni i Covic znaju. Al to nije vise ni bitno. Ako nekako i izmuftaju finale, tamo im sledi katanac. Al ovaj put za vjek vjekova ;)
(Zapisnik, 17. maj 2022 18:13)
Polako bre, dobicete svi porciju, kako dolikuje.

chox

pre 1 godinu

Pravila su svima dostupna, jasna i nedvosmislena. Ono je bilo dva bacanja. Sto su sudije presudile sta su presudile samo oni i Covic znaju. Al to nije vise ni bitno. Ako nekako i izmuftaju finale, tamo im sledi katanac. Al ovaj put za vjek vjekova ;)
(Zapisnik, 17. maj 2022 18:13)

E neka si malo olaksao dusu ... A faul nad Ivanovicem pre toga za 3 bacanja nisi video

Marko

pre 1 godinu

Grobar sam, i ovo je nebuloza od prepicavanja indijanaca koji ne mogu da prebole Vujosevica. Covek nije u klubu tolike godine. Faul je bio pre isteka vremena, lopta je bila na ruci Mitrovica u trenutku 00:00. Kako to moze biti priznat kos? Po meni, faul i dva bacanja, faul i kos nikako.

bVb

pre 1 godinu

Naravno kao četvorokorak Berona i to je ispravno.Ova ABA polako postaje cirkus i gubi na kvalitetu,sve se vrti oko Čovića.Jer obo zlo sepske košarke ne podnosi poraz.Biže nedaj,da neko drugi uzme titulu,pa ovaj će poludeti sa saopštenjima.Zvezda polako ali sigurno gubi primat u ligi.
(Rade74, 17. maj 2022 18:15)

Kao i trojka Drobnjaka iz auta ili pauza u Vršcu na poluvremenu od pola sata dok Vujošević prevaspitava sudije kako treba da se sudi da Hemofarm ne dobije jer je bolji.
Jaaaaa sećam se......

fenomen

pre 1 godinu

Sta ste zapenili? Bitan je krajnji ishod. Videli smo pljaćku protiv Krke onomad, pad struje u reportaznim kolima, drmanje koševa, pp aparate u akciji, Simonovica u kradji pehara itd. Ima toga jos. Sve ce pantere Panter da dovede u red. Ko razume shvatiće.

Aleksej je bilde

pre 1 godinu

Ako je u redu da jedan klub nosi ime drugog, zamrznutog kluba, ako je u redu da u istoj ligi ima svoj drugi tim, onda je u redu valjda sve što vi poželite da bude.

ništa lično

pre 1 godinu

"Obzirom da je lična greška bila u toku vremena za igru, po Pravilima igre sat se u tom trenutku zaustavlja – to se desilo na 0.1sek do kraja. Dalje je utvrđeno da je igrač na kojem se dogodila lična greška bio u akciji šutiranja i u kontinualnoj kretnji, pa mu se mora dopustiti da istu završi. Proizvod toga je bio koš, koji je po Pravilima igre postignut u vreme igre – na 0.1 sekund do kraja, pa koš mora biti priznat. Nastavak za ovo je opet po Pravilima igre dodatno slobodna bacanje."

Ovo je izjava bivšeg sudije ali razni gmizavci znaju bolje.

....

pre 1 godinu

Судије су крале Звезду капом и шаком.Богдан 50 ови 48 слободних бацања.
(misko, 17. maj 2022 18:46)

Opet teorija zavere, ne secas se kad je tvoj tim imao 50 slobodnih bacanja protiv Partizana.

smeh

pre 1 godinu

Zar su ljudi napali sudije zbog toga što su sudili po pravilima? Nisam gledao utakmicu ali čim se javljaju iz ABA lige sa pravilnikom izgleda da je bilo tako. Šta ćeš, najbolje je izleda da se sudi onako kako gledaoci žele, koga briga za pravila.

hulu

pre 1 godinu

Sto bi bilo zanimljivo da se na sledećoj utakmici desi ista situacija ali za cedevitu, pa da vidimo kako navedena pravila više ne važe.

Globtroter

pre 1 godinu

https://www.fiba.basketball/documents

Prvi dokument je validan tek od 1. oktobra 2022. Drugi po redu je trenutno važeći i po tom pravilniku nije trebalo da se prizna koš.

Ne razumem što se tako blamiraju.

Mohikanac

pre 1 godinu

Ne znam stvarno ali ako je ovo po pravilima, to pravilo je glupost najobicnija. Hajde faul da se svira, to je ok, logicno jer je bio pre isteka vremena ali naknadni kos, Boze sacuvaj.
(Darko, 17. maj 2022 18:02)

Razmisli malo...u toku utakmice se svira faul nebitno koliko ima ili nema do kraja nečega... zaustavlja se vreme (pištaljka je sinhronizovana sa satom) i pušta se "kontinuirana kretnja" napadača iako VREME STOJI ...koš se priznaje zar ne?

Nije teško razumeti sled događaja jer vreme utakmice u ovom slučaju nije bitno očigledno.

Vule

pre 1 godinu

У праву си из Аба да ће то да буде правило, али није тачно да је ступило на снагу од јануара 2022. Свако може да уђе на сајт ФИБА и отвори pdf верзију измјене правила, која је објављена у априлу, а гдје јасно пише да правила ступају на снагу од октобра. У измјенама правила јасно пише да се брише члан 34.2.2 и да ће да се примјењује ово о чему пишу из Аба, али не можеш да примјењујеш правила прије него што ступе на снагу. Да будемо јасни, мени није битно ко је побиједио, Звезда је играла очајно, Цедевита Олимпији је свиран невјероватно велики број слободних бацања и опет је Звезда била егал. Али, треба бити реалан, ако нешто није по тренутним правилима, зашто га аминовати? Можда су судије свирале домаћински цијелу утакмицу, али то није разлог да подржавамо правило које не важи.

just the facts ma'am

pre 1 godinu

"Režiseri srpske drame. Njima je i koš Kecmana bio regularan, na satu 0.6 potroši 2 sekunde za izbačaj. Molim vas 0,6 toliko ni udžbenik vožnje ne pretpostavlja za refleks običnog kočenja nogom, gdje je još kinetika uvis do ruke."

1. U srpskom jeziku se koristi decimalni zarez, a ne tacka. Znaci 0,6 sekundi, ne 0.6.

2. Teoretski je moguce postignuti kos i za 0,3 sekunde (ako se sutira, ne racunajuci odbojku; NBA liga ima pravila u vezi ovoga, to pravilo je 2010. godine uvedeno u FIBA-inim takmicenjima, a i basket 3 na 3 ima to pravilo). Derek Fiser je, na primer, dao kos za 0,4 sekunde protiv San Antonija u drugoj rundi plejofa 2004. godine (ima jos primera).

3. Vreme je merio domacin (Cibona). Imas izjavu coveka koji je kontrolisao vreme na tom mecu (inace je to decenijama radio za Cibonu). Imas kameru gde se vidi da je sut izbacen na vreme. Vreme se racuna od primanja lopte.

4. Ovo je inace bilo solomonsko resenje sudija. Naime, zbog ulaska vise igraca i pripadnika strucnog staba Cibone, Cibona je trebala da dobije vise tehnickih gresaka. U to vreme, za svaku tehnicku gresku su se sutirala dva (2) slobodna bacanja (danas je jedno). Znaci da bi Partizan sutirao najmanje sest (6) slobodnih bacanja, ako ne i vise. Ako cemo striktno ici po pravilima kosarkaske igre... Sto znaci da bi Partizan pobedio u svakom slucaju.

5. Ne moze se porediti refleks nenadanog i necega sto ocekujes. Npr. profesionalni igraci video igrica imaju refleks od 0,1 sekunde.

Ustaše

pre 1 godinu

Režiseri srpske drame. Njima je i koš Kecmana bio regularan, na satu 0.6 potroši 2 sekunde za izbačaj. Molim vas 0,6 toliko ni udžbenik vožnje ne pretpostavlja za refleks običnog kočenja nogom, gdje je još kinetika uvis do ruke.

matori

pre 1 godinu

A šta kaže ABA liga na činjenicu da dva kluba imaju istog gazdu? Legendu Severa. Pa jedan od njih uvek ima 4 boda pre početka takmičenja?

Šumadija

pre 1 godinu

Onomad kad je u finalu kupa jedan isti faul ovako sviran u poslednjim trenucima meča, jedan klub je danima pisao saopštenja kako je pokraden jer se zaboga ne svira faul u poslednjoj sekundi...

Pa šta je sad ovo,kamo saopštenje borca za pravdu i prosperitet srpske košarke????

Firga

pre 1 godinu

Kao i trojka Drobnjaka iz auta ili pauza u Vršcu na poluvremenu od pola sata dok Vujošević prevaspitava sudije kako treba da se sudi da Hemofarm ne dobije jer je bolji.
Jaaaaa sećam se......
(bVb, 17. maj 2022 19:32)

Je l se isto tako secas prekida kup utakmice kada su Zvezdini navijaci pravili haos a onda Djilas, NC i Rakocevic kapiten doneli odluku da se mec prekine, i to bas u trenutku kada je Partizan krenuo da gazi.. i sve to brz saglasnosti klupe Partizana? Da li ti je poznata ta situacija?

cccc

pre 1 godinu

Tegijevi nepismeni botovi moraju bolje da prate košarkaška pravila. Nešto im ne ide a toliko se busaju da znaju sve. Sad verovatno laže i Aba liga, hakovao Čović i naterao ih.

Rade74

pre 1 godinu

Naravno kao četvorokorak Berona i to je ispravno.Ova ABA polako postaje cirkus i gubi na kvalitetu,sve se vrti oko Čovića.Jer obo zlo sepske košarke ne podnosi poraz.Biže nedaj,da neko drugi uzme titulu,pa ovaj će poludeti sa saopštenjima.Zvezda polako ali sigurno gubi primat u ligi.

Oslo

pre 1 godinu

Sta ste zapenili? Bitan je krajnji ishod. Videli smo pljaćku protiv Krke onomad, pad struje u reportaznim kolima, drmanje koševa, pp aparate u akciji, Simonovica u kradji pehara itd. Ima toga jos. Sve ce pantere Panter da dovede u red. Ko razume shvatiće.
(fenomen, 17. maj 2022 20:12)

Videli smo i trojku iz auta, videli smo i prebijanja sudija, videli smo i stipanje sudija, preziveli i BFC.... Pretis nam ovim igracem od 1.200.000 po sezoni sa 0 poena u utakmici polu-finala.... Jadni mi....

Radijator

pre 1 godinu

Ovo je samo priprema za ono što se sprema u Beogradu. Toliko će biti brutalna kradja da ni GSW ne bi mogao da pobedi.
Ovo je bila proba.. da se opipa puls. Ako moze da se prizna koš nakon isteka, sta tek sve može da prodje. Oni koji Ovo pravdaju, samo nek mi navedu jednu utakmicu u zivotu da su videli da se ovako nesto dogodi. Jednu jedinu.

navijac

pre 1 godinu

Samo sto kada se dogodio faul uveliko je isteklo vreme. U trenutku kada je na satu bilo 0,1 do kraja lopta jos uvek nije bila u rukama igraca Zvezde. Dakle ako je cak i bio faul u ton trenutku, moglo je samo da bude dva bacanja.

dundo maroje

pre 1 godinu

o čemu pričaš bre,kada igrač ide na prolaz i ima kontakt na prvom koraku i sudija svira faul a igrač nastavi dvokorak i postigne koš te sudija prizna koš i dodeli dodatno bacanje šta misliš kada se zaustavlja vreme,onda kada je sudija svirao faul ili kada je lopta napustila ruku igrača,kada vi grobari odgovorite na ovo pitanje znaćete da li je odluka ispravna
(DžejAr65, 17. maj 2022 21:32)

Ajd sad ti pogledaj snimak opet pa zaustavi u trenutku kada igrac Cedevite faulira Mitrovica.. cisto da vidis da li svetli tabla crvenom bojom.

Sta reci...

pre 1 godinu

Izgleda da najveci navijaci cedevite olimpije su tkz grobarcici..koji su tu uvek da obuku dres Cedevite I da botuju za njihove interese

Trancer

pre 1 godinu

Imaju dva kluba u ligi, delegiraju sudije, a sad još i određuju nova pravila... definicija privatne lige!
(ja, 17. maj 2022 17:53)

Vi navijaci jsd ste bas tesko iskompleksirani.

Sta reci...

pre 1 godinu

Izgleda da najveci navijaci cedevite olimpije su tkz grobarcici..koji su tu uvek da obuku dres Cedevite I da botuju za njihove interese

Srgota

pre 1 godinu

Obozavam ove ostrascene komentatore koji ne gledaju realno stanje. Ove sudije koji su sudili, po meni, ne bi smeli vise da sude ni u albanskoj razvojnoj ligi, a ne ABA. Nepostojeci faulovi u napadu, kontakti gde ih nema i to na obe strane (mnogo vise na stetu Zvezde).
Jedan primer, mislim cetvrti faul Mitrovica, sto je sudjeno faul u napadu, covek je stajao nepomicno pre kontakta sa igracem protivnickog tima. Da ne pricamo o celoj utakmici. Cinjenica je da su celu utakmicu sudije katastrofalno sudile, ne razumem sto se svi ovde hvataju za taj poslednji trenutak. Pogledajte utakmicu realno, ako mislite da je Cedevita zasluzila 40+ bacanja, predlazem da predjete na bocanje.

bezveze

pre 1 godinu

Ma sve bi to bilo ok da faul nije napravljen na 0.0, a sudije su izmislile tu desetinku i liga moze sad da pise sta hoce kradja je bila. Znaci nije bilo nacina da na snimku vide faul pre isteka vremena jer ga nije bilo. Kakvo crno pozivanje na pravila kad je osnovno prekrseno, svirali su faul posle isteka vremena, a onda kao vratili desetinku, smesno. Ali na stranu sve to, kako je onaj Dragic onoliko glup da pravi faul na isteku utakmice kada Zvezdi treba trojka, neverovatno. Da je neki balavac pa i da mu se progleda kroz prste, ali ovo je totalna debilnost praviti faul u ovakvoj situaciji.

Pečenjevce

pre 1 godinu

A šta je s fibinim pravilnikom gde je sve lepo opisano pod tačkom 34.2.2, a stoji sledeće: "Ako je greška načinjena na igraču neposredno pre ili kada se ograsi signal sata za igru za završetak
četvrtine ili produžetka, ili neposredno pre ili kada se oglasi signal sata za šut, dok je lopta još u
šaci(kama) igrača i pogodak iz igre je uspešan, pogodak se ne računa i dodeljuju se 2 ili 3 slobodna bacanja"?

Batko

pre 1 godinu

Onomad kad je u finalu kupa jedan isti faul ovako sviran u poslednjim trenucima meča, jedan klub je danima pisao saopštenja kako je pokraden jer se zaboga ne svira faul u poslednjoj sekundi...

Pa šta je sad ovo,kamo saopštenje borca za pravdu i prosperitet srpske košarke????
(Šumadija, 17. maj 2022 19:01)

Nisu ti javili da se faul svira kada je faul ?

One night in May

pre 1 godinu

Navijaci Igokee prestali da prate kosarku 2014, kad je Radonja oterao u penziju samozvanog generala...I tu su stali i sa pravilima, jos su na onima iz 2014.

bVb

pre 1 godinu

Jedan primer, mislim cetvrti faul Mitrovica, sto je sudjeno faul u napadu, covek je stajao nepomicno pre kontakta sa igracem protivnickog tima. Da ne pricamo o celoj utakmici. Cinjenica je da su celu utakmicu sudije katastrofalno sudile, ne razumem sto se svi ovde hvataju za taj poslednji trenutak. Pogledajte utakmicu realno, ako mislite da je Cedevita zasluzila 40+ bacanja, predlazem da predjete na bocanje.
(Srgota, 17. maj 2022 18:21)

Faul Kaline na trojci dodirom, a nije na Ivanoviću naskoči mu na leđa....

DžejAr65

pre 1 godinu

Grobar sam, i ovo je nebuloza od prepicavanja indijanaca koji ne mogu da prebole Vujosevica. Covek nije u klubu tolike godine. Faul je bio pre isteka vremena, lopta je bila na ruci Mitrovica u trenutku 00:00. Kako to moze biti priznat kos? Po meni, faul i dva bacanja, faul i kos nikako.
(Marko, 17. maj 2022 20:26)
o čemu pričaš bre,kada igrač ide na prolaz i ima kontakt na prvom koraku i sudija svira faul a igrač nastavi dvokorak i postigne koš te sudija prizna koš i dodeli dodatno bacanje šta misliš kada se zaustavlja vreme,onda kada je sudija svirao faul ili kada je lopta napustila ruku igrača,kada vi grobari odgovorite na ovo pitanje znaćete da li je odluka ispravna

sudac

pre 1 godinu

Kradu ne krste se.
(NR, 17. maj 2022 17:40)

Niko ne krade samo vi nemate pojma o pravilima
(Eto toliko, 17. maj 2022 17:54)
ko smo mi, a ko ste vi?

bvb

pre 1 godinu

Da budemo iskreni, prvo je bio faul na sutu za tri nad Ivanovicem. A ovi Tegeltijini svedoci bolje da cute posle prebijanja sudija dok predsednik drzi vrata, davanja koseva iz auta, otimanja igraca na ponocnim komisijama i slicno.

Dejan

pre 1 godinu

@Ja ne verujemm šta čitam,faul je sviran na 0.0 uzmite vi iz Aba lige pa malo bolje pogledajte,i da je bio faul to je za dva sl bac,a ovo što su svirali ne bi li miljenica pobedila je za suspenziju lige i sudija!
(Alek, 17. maj 2022 17:51)

I ja ne verujem sta ti pišeš!?
Kad je svirao, nije bitno. Gledan je snimak, i u kom momentu je bio kontakt za faul. Kod kontakta je vreme zaustavljeno i to je 0.1 sec. Ali šta I ja objašnjavam uzalud..
Inače, baš me zabole i za Zvezdu i Olimpiju.

nele

pre 1 godinu

Aman, napravite razliku. Da je sudija svirao PO isteku vremena, iako se faul dogodio pre, to su dva slobodna bacanja. ALI, posto je svirao pre, važe pravila koja su ista u prvoj i poslednjoj sekundi. Vreme se zaustavlja u momentu zvižduka (0.1 sec u ovom slučaju) a akcija se završava. U slučaju koša, koš se priznaje i dodatno bacanje.. Zar je toliko teško??

rrrrrrr

pre 1 godinu

Iskren da budem pratim košarku dugo vremena i nisam znao da je ovo faul koš,smeo bi stan da stavim da nije al eto.....čak je komentator koji poznaje odlično košarku rekao da je to 1:1....

Dejan

pre 1 godinu

@Aman, napravite razliku. Da je sudija svirao PO isteku vremena, iako se faul dogodio pre, to su dva slobodna bacanja. ALI, posto je svirao pre, važe pravila koja su ista u prvoj i poslednjoj sekundi. Vreme se zaustavlja u momentu zvižduka (0.1 sec u ovom slučaju) a akcija se završava. U slučaju koša, koš se priznaje i dodatno bacanje.. Zar je toliko teško??
(nele, 17. maj 2022 19:00)

Al si ga objasnio. Vidim da je tebi baš teško.
A jel se računa mozda koliko je zvižduk sudije trajao. Jel se za faul računa kada je zvižduk počeo ili kada se završio. Mora da su izmerili da je baš kratko zviznuo, pa nije isteklo vreme!?
E, crni ti. Pa šta misliš, čemu služi video tehnologija, i šta su gledali. Naravno da je odlučio momenat KADA je nastao KONTAKT koji je okarakterisan kao FAUL. I za taj kontakt su gledanjem snimka utvrdili da se desio 0.1 pre isteka. Koš je po tom pravilu regularan.
Jok, gledaju dal je sudija u desetinki sekunde zviždao.

Mohikanac

pre 1 godinu

Nije da se ne nameštaju sami...

Hoće li bar jedno pravilo da pogode ovi što "prate Partizan i košarku 40 godina"...jedno samo, ne tražim više.

Zhol

pre 1 godinu

@Gossa placa Zeljko upravo tako covek, navijaci CZ i Partizana nisu normalni koliko su zaslepljeni. Ili bandoglavi samo. Ili i jedno i drugo, nemam pojma.

Loznica

pre 1 godinu

Ja ne verujemm šta čitam,faul je sviran na 0.0 uzmite vi iz Aba lige pa malo bolje pogledajte,i da je bio faul to je za dva sl bac,a ovo što su svirali ne bi li miljenica pobedila je za suspenziju lige i sudija!
(Alek, 17. maj 2022 17:51)

I ja ne verujem sta ti pišeš!?
Kad je svirao, nije bitno. Gledan je snimak, i u kom momentu je bio kontakt za faul. Kod kontakta je vreme zaustavljeno i to je 0.1 sec. Ali šta I ja objašnjavam uzalud..
Inače, baš me zabole i za Zvezdu i Olimpiju.
(Dejan, 17. maj 2022 18:04)

OK faul, objasni nam zašto su priznata dva poena? Ovo sto čelnici aba tumače znači da on nije ni morao da šutne koš, koš bi se priznao. Ispravite me ako grešim.

macconi

pre 1 godinu

Ovo je zargonski receno faul kos...sudije su gledale da li je faul bio dosudjen pre isteka vremena,a ne kada je upucen sut,posto se igra zaustavlja u momentu kada je bio faul...posto su utvrdili da je bio pre isteka vremena,igra se nastavlja posle izvedenog slobodnog bacanja,u ovom slucaju 0,1 sekund preostalog vremena do kraja

звездале

pre 1 godinu

Невероватно како људи лажу...

https://www.fiba.basketball/documents

посљедна тачка:

Basketball Rules > Official Basketball Rules 2020 - Official Interpretations Version 4.0

Valid as of 1st of January 2022 (!)

Пише тачно као у саопштењу. Све било коректно по прописима.

jg

pre 1 godinu

208

Kradu ne krste se.
(NR, 17. maj 2022 17:40)

Ko, ovi sto su imali 10x vise bacanja?!
(Sabre, 17. maj 2022 17:58)

na malo, ovi sto su ispalili 43 trojke

Darko

pre 1 godinu

Ne znam stvarno ali ako je ovo po pravilima, to pravilo je glupost najobicnija. Hajde faul da se svira, to je ok, logicno jer je bio pre isteka vremena ali naknadni kos, Boze sacuvaj.

Back in Black

pre 1 godinu

Au bre šta radite Stanojevicu morace opet da menja terapiju i da ga vezuju za krevet.
Pa njemu je jedina nada ostala da Cedevita izbaci Zvezdu nema veze što je košarka.

neko

pre 1 godinu

Režiseri srpske drame. Njima je i koš Kecmana bio regularan, na satu 0.6 potroši 2 sekunde za izbačaj. Molim vas 0,6 toliko ni udžbenik vožnje ne pretpostavlja za refleks običnog kočenja nogom, gdje je još kinetika uvis do ruke.
(Ustaše

Svaka čast. Tu je isto i onaj koš kada za isto vreme Jaramaz dobije loptu u ruke, napravi dva koraka, okrene se i šutne trojku, onda ti je jasno koliko čovek treba da veruje u sud grobars.

Što se tiče ove situacije, stvar je jasna. To je isto kada napadač krene na ulaz u dvokorak, bude fauliran na PRVOM koraku, on napravi i drugi korak i uspe da postigne koš. Sudije dosude faul i priznaju koš iako je faul napravljen možda i sekundu pre polaganja lopte u koš. Ako neko spomene vreme u ovom mom primeru, trebao bi da zna da se vreme računa u momentu faula a ne izbacivanja lopte ka košu, tako da ta nebuloza pada u vodu.

Osim toga, ista situacija je bila baš protiv Zvezde kada je partizanov k. cemtar(onaj belac, ne znam mu ime) bio fauliran od strane Berona kada je ovaj ubacio koš. Znači. Računa se vreme u trenutku faula a ne izbacivanja lopte iz ruke. To izbacivanje lopte iz ruke se gleda kada NEMA faula.

Kb9

pre 1 godinu

sve je to ok. ali nek objasni ABA zasto je na utakmici Partizan Borac LiDeju ponisten kos iz identicne situacije. Zasto je sudija koji je priznao kos Zvezdi, vec 3-4 puta kaznjen po dve utakmice zbog propusta i uvek na utakmicama Zvezde. Da li je slucajno neko od srpskih novinara objavio spornu situaciju koraka igraca Buducnosti u poslednjem napadu? NE!

Zhol

pre 1 godinu

E, a ovo mi je najjace kod navijaca blizanaca, prvo kukaju kako je nesto protiv pravila, pa kad im pokazu da je prema pravilima, onda bude "ma gde to pise, sta ovi lupetaju" xD Ovo ie klasican orimer gde su navijaci Partizana nenormalni potpuno, isto je bilo i pre koju godinu za Jaramaza i sut za pobedu protiv Cedevite, bilo je "koraci, koraci, opleo je kolo", pa kad je izasao usporen snimak gde se lepo videlo da je sve prema pravilima, jer je decko iskoristio zero step sto je po pravikima bilo jos koju godinu ore toga, onda je bilo "ma kakav zero step, sta se lozite, korwci su ovo" od strane navijaca CZ. Stvarno, da Srba nema, trebalo bi nas izmisliti, jer mnogo smo smesan narod.

Retro

pre 1 godinu

Xoxoxo...posle vrha table i ovde bauljaju stručnjaci iz Zagorja.

Možda je do kako rekoše "Tivolija" a i to ne znaju da su Stožice. Prosto dvorana ih zbunjuje...koji balvani.

One night in May

pre 1 godinu

Upinju se Zocovi milijarderi iz petnih zila ne bi li izbegli Zvezdu u finalu - ali uzalud trud, dervisi, uzalud trud!!

Kad ste poslednji put pobedili Zvezdu, kad je bila domacin? Trazite, trazite, bice vam potrebno mnogo vremena, godine su prosle pune muka...

Zgazicemo vas u finalu - po navici!

Jer smo tako u mogucnosti...

Zagi

pre 1 godinu

Ovako stoji na FIBA sajtu:

If the player is fouled as, or just before, the game clock signal sounds for the end
of the quarter or overtime or as, or just before, the shot clock signal sounds, while
the ball is still in the player's hand(s) and the field goal is successful, THE GOAL
SHALL NOT COUNT AND 2 OR 3 FREE THROWS SHALL BE AWARDED.
(Sto Jes Yes, 17. maj 2022 20:03)

To je to. Znači klasična povreda pravila igre. Ovo bi moralo da vuce suspenziju i ove sudije ne bi smele da sude finalnu seriju, jer ne poznaju pravila igre. Srećom po ovu utakmicu, ova greška nije uticala na pobednika.

nista o nicemu

pre 1 godinu

Kada odes na FIBA oficijelni sajt ne postoji dokument sa pravilima koja vaze od januara 2022, kako pise ovde, postoje samo pravila od 2020. i pravila koja stupaju na snagu u oktobru ove godine. U pravilniku koji svi mozemo da vidimo i koji je svima dostupan sinocna situacija nije ispravno dosudjena. Ispravno bi bilo da je dosudjen faul i 2 slobodna bacanja. Taj pravilnik o kojem prica gospoda iz ABA lige ocigledno je samo njima poznat.
(firga, 17. maj 2022 17:55)

Vaze ULEB pravila :)

x

pre 1 godinu

Kada odes na FIBA oficijelni sajt ne postoji dokument sa pravilima koja vaze od januara 2022, kako pise ovde, postoje samo pravila od 2020. i pravila koja stupaju na snagu u oktobru ove godine. U pravilniku koji svi mozemo da vidimo i koji je svima dostupan sinocna situacija nije ispravno dosudjena. Ispravno bi bilo da je dosudjen faul i 2 slobodna bacanja. Taj pravilnik o kojem prica gospoda iz ABA lige ocigledno je samo njima poznat.
(firga, 17. maj 2022 17:55) # Link komentara

Tako je, ne postoji dokument sa pravilima koja vaze od januara 2022, ali postoje zvanična objašnjenja pravila iz 2020. (Official Interpretation) verzija 4.0 koja su stupila na snagu 1.1.2022. i tu piše ovo što je i navedeno u saopštenju.

firga

pre 1 godinu

Kada odes na FIBA oficijelni sajt ne postoji dokument sa pravilima koja vaze od januara 2022, kako pise ovde, postoje samo pravila od 2020. i pravila koja stupaju na snagu u oktobru ove godine. U pravilniku koji svi mozemo da vidimo i koji je svima dostupan sinocna situacija nije ispravno dosudjena. Ispravno bi bilo da je dosudjen faul i 2 slobodna bacanja. Taj pravilnik o kojem prica gospoda iz ABA lige ocigledno je samo njima poznat.

Ustaše

pre 1 godinu

Režiseri srpske drame. Njima je i koš Kecmana bio regularan, na satu 0.6 potroši 2 sekunde za izbačaj. Molim vas 0,6 toliko ni udžbenik vožnje ne pretpostavlja za refleks običnog kočenja nogom, gdje je još kinetika uvis do ruke.

Gossa placa Zeljko 89

pre 1 godinu

Ma jok, sad ce Teglica da nam objansi njegova pravila iz samo njemu znanih izvora. Nego, sta kaze ABA za namerno udaranje Mitrovica od strane Augusta? Zasto to nije namerna? Jel kaze nesto o udranju Mitrovica po ruci od strane Edzama kako nije faul i kako to da Kalina dobije lakat u glavu a da mu se sudi faul? Jel ima nesto u pravilniku i o Kasper faulu na Jogijem koji je su samo sudije videle?

Alek

pre 1 godinu

Ja ne verujemm šta čitam,faul je sviran na 0.0 uzmite vi iz Aba lige pa malo bolje pogledajte,i da je bio faul to je za dva sl bac,a ovo što su svirali ne bi li miljenica pobedila je za suspenziju lige i sudija!

Zapisnik

pre 1 godinu

Pravila su svima dostupna, jasna i nedvosmislena. Ono je bilo dva bacanja. Sto su sudije presudile sta su presudile samo oni i Covic znaju. Al to nije vise ni bitno. Ako nekako i izmuftaju finale, tamo im sledi katanac. Al ovaj put za vjek vjekova ;)

bVb

pre 1 godinu

Naravno kao četvorokorak Berona i to je ispravno.Ova ABA polako postaje cirkus i gubi na kvalitetu,sve se vrti oko Čovića.Jer obo zlo sepske košarke ne podnosi poraz.Biže nedaj,da neko drugi uzme titulu,pa ovaj će poludeti sa saopštenjima.Zvezda polako ali sigurno gubi primat u ligi.
(Rade74, 17. maj 2022 18:15)

Kao i trojka Drobnjaka iz auta ili pauza u Vršcu na poluvremenu od pola sata dok Vujošević prevaspitava sudije kako treba da se sudi da Hemofarm ne dobije jer je bolji.
Jaaaaa sećam se......

cccc

pre 1 godinu

Tegijevi nepismeni botovi moraju bolje da prate košarkaška pravila. Nešto im ne ide a toliko se busaju da znaju sve. Sad verovatno laže i Aba liga, hakovao Čović i naterao ih.

Oslo

pre 1 godinu

Sta ste zapenili? Bitan je krajnji ishod. Videli smo pljaćku protiv Krke onomad, pad struje u reportaznim kolima, drmanje koševa, pp aparate u akciji, Simonovica u kradji pehara itd. Ima toga jos. Sve ce pantere Panter da dovede u red. Ko razume shvatiće.
(fenomen, 17. maj 2022 20:12)

Videli smo i trojku iz auta, videli smo i prebijanja sudija, videli smo i stipanje sudija, preziveli i BFC.... Pretis nam ovim igracem od 1.200.000 po sezoni sa 0 poena u utakmici polu-finala.... Jadni mi....

Duhom institucije protiv prostitucije

pre 1 godinu

Ako su ljubitelji pravde "gospoda"iz predgrađa neka lepo pogledaju snimak gde lopta pada u ruke Mitrovića dok je na semaforu 0.0.
Šteta što nije nestalo struje u reportažnim kolima ,ah da to je samo u Bg.
Dobiše koš i slobodno bacanje posle isteka vremena i svojom čuvenom čašću i poštenjem ismevaju sve ostale ?
Pa i vrapci na grani znaju u kom grmu leži zec !

duledudule

pre 1 godinu

Pravila su svima dostupna, jasna i nedvosmislena. Ono je bilo dva bacanja. Sto su sudije presudile sta su presudile samo oni i Covic znaju. Al to nije vise ni bitno. Ako nekako i izmuftaju finale, tamo im sledi katanac. Al ovaj put za vjek vjekova ;)
(Zapisnik, 17. maj 2022 18:13)
Polako bre, dobicete svi porciju, kako dolikuje.

ništa lično

pre 1 godinu

"Obzirom da je lična greška bila u toku vremena za igru, po Pravilima igre sat se u tom trenutku zaustavlja – to se desilo na 0.1sek do kraja. Dalje je utvrđeno da je igrač na kojem se dogodila lična greška bio u akciji šutiranja i u kontinualnoj kretnji, pa mu se mora dopustiti da istu završi. Proizvod toga je bio koš, koji je po Pravilima igre postignut u vreme igre – na 0.1 sekund do kraja, pa koš mora biti priznat. Nastavak za ovo je opet po Pravilima igre dodatno slobodna bacanje."

Ovo je izjava bivšeg sudije ali razni gmizavci znaju bolje.

Trancer

pre 1 godinu

Imaju dva kluba u ligi, delegiraju sudije, a sad još i određuju nova pravila... definicija privatne lige!
(ja, 17. maj 2022 17:53)

Vi navijaci jsd ste bas tesko iskompleksirani.

Sta reci...

pre 1 godinu

Izgleda da najveci navijaci cedevite olimpije su tkz grobarcici..koji su tu uvek da obuku dres Cedevite I da botuju za njihove interese

One night in May

pre 1 godinu

Navijaci Igokee prestali da prate kosarku 2014, kad je Radonja oterao u penziju samozvanog generala...I tu su stali i sa pravilima, jos su na onima iz 2014.

Sta reci...

pre 1 godinu

Izgleda da najveci navijaci cedevite olimpije su tkz grobarcici..koji su tu uvek da obuku dres Cedevite I da botuju za njihove interese

smeh

pre 1 godinu

Zar su ljudi napali sudije zbog toga što su sudili po pravilima? Nisam gledao utakmicu ali čim se javljaju iz ABA lige sa pravilnikom izgleda da je bilo tako. Šta ćeš, najbolje je izleda da se sudi onako kako gledaoci žele, koga briga za pravila.

DžejAr65

pre 1 godinu

Grobar sam, i ovo je nebuloza od prepicavanja indijanaca koji ne mogu da prebole Vujosevica. Covek nije u klubu tolike godine. Faul je bio pre isteka vremena, lopta je bila na ruci Mitrovica u trenutku 00:00. Kako to moze biti priznat kos? Po meni, faul i dva bacanja, faul i kos nikako.
(Marko, 17. maj 2022 20:26)
o čemu pričaš bre,kada igrač ide na prolaz i ima kontakt na prvom koraku i sudija svira faul a igrač nastavi dvokorak i postigne koš te sudija prizna koš i dodeli dodatno bacanje šta misliš kada se zaustavlja vreme,onda kada je sudija svirao faul ili kada je lopta napustila ruku igrača,kada vi grobari odgovorite na ovo pitanje znaćete da li je odluka ispravna

One night in May

pre 1 godinu

Upinju se Zocovi milijarderi iz petnih zila ne bi li izbegli Zvezdu u finalu - ali uzalud trud, dervisi, uzalud trud!!

Kad ste poslednji put pobedili Zvezdu, kad je bila domacin? Trazite, trazite, bice vam potrebno mnogo vremena, godine su prosle pune muka...

Zgazicemo vas u finalu - po navici!

Jer smo tako u mogucnosti...

Dejan

pre 1 godinu

@Ja ne verujemm šta čitam,faul je sviran na 0.0 uzmite vi iz Aba lige pa malo bolje pogledajte,i da je bio faul to je za dva sl bac,a ovo što su svirali ne bi li miljenica pobedila je za suspenziju lige i sudija!
(Alek, 17. maj 2022 17:51)

I ja ne verujem sta ti pišeš!?
Kad je svirao, nije bitno. Gledan je snimak, i u kom momentu je bio kontakt za faul. Kod kontakta je vreme zaustavljeno i to je 0.1 sec. Ali šta I ja objašnjavam uzalud..
Inače, baš me zabole i za Zvezdu i Olimpiju.

Marko

pre 1 godinu

Grobar sam, i ovo je nebuloza od prepicavanja indijanaca koji ne mogu da prebole Vujosevica. Covek nije u klubu tolike godine. Faul je bio pre isteka vremena, lopta je bila na ruci Mitrovica u trenutku 00:00. Kako to moze biti priznat kos? Po meni, faul i dva bacanja, faul i kos nikako.

bvb

pre 1 godinu

Da budemo iskreni, prvo je bio faul na sutu za tri nad Ivanovicem. A ovi Tegeltijini svedoci bolje da cute posle prebijanja sudija dok predsednik drzi vrata, davanja koseva iz auta, otimanja igraca na ponocnim komisijama i slicno.

Loznica

pre 1 godinu

Ja ne verujemm šta čitam,faul je sviran na 0.0 uzmite vi iz Aba lige pa malo bolje pogledajte,i da je bio faul to je za dva sl bac,a ovo što su svirali ne bi li miljenica pobedila je za suspenziju lige i sudija!
(Alek, 17. maj 2022 17:51)

I ja ne verujem sta ti pišeš!?
Kad je svirao, nije bitno. Gledan je snimak, i u kom momentu je bio kontakt za faul. Kod kontakta je vreme zaustavljeno i to je 0.1 sec. Ali šta I ja objašnjavam uzalud..
Inače, baš me zabole i za Zvezdu i Olimpiju.
(Dejan, 17. maj 2022 18:04)

OK faul, objasni nam zašto su priznata dva poena? Ovo sto čelnici aba tumače znači da on nije ni morao da šutne koš, koš bi se priznao. Ispravite me ako grešim.

fenomen

pre 1 godinu

Sta ste zapenili? Bitan je krajnji ishod. Videli smo pljaćku protiv Krke onomad, pad struje u reportaznim kolima, drmanje koševa, pp aparate u akciji, Simonovica u kradji pehara itd. Ima toga jos. Sve ce pantere Panter da dovede u red. Ko razume shvatiće.

navijac

pre 1 godinu

Samo sto kada se dogodio faul uveliko je isteklo vreme. U trenutku kada je na satu bilo 0,1 do kraja lopta jos uvek nije bila u rukama igraca Zvezde. Dakle ako je cak i bio faul u ton trenutku, moglo je samo da bude dva bacanja.

Batko

pre 1 godinu

Onomad kad je u finalu kupa jedan isti faul ovako sviran u poslednjim trenucima meča, jedan klub je danima pisao saopštenja kako je pokraden jer se zaboga ne svira faul u poslednjoj sekundi...

Pa šta je sad ovo,kamo saopštenje borca za pravdu i prosperitet srpske košarke????
(Šumadija, 17. maj 2022 19:01)

Nisu ti javili da se faul svira kada je faul ?

chox

pre 1 godinu

Pravila su svima dostupna, jasna i nedvosmislena. Ono je bilo dva bacanja. Sto su sudije presudile sta su presudile samo oni i Covic znaju. Al to nije vise ni bitno. Ako nekako i izmuftaju finale, tamo im sledi katanac. Al ovaj put za vjek vjekova ;)
(Zapisnik, 17. maj 2022 18:13)

E neka si malo olaksao dusu ... A faul nad Ivanovicem pre toga za 3 bacanja nisi video

Mohikanac

pre 1 godinu

Ne znam stvarno ali ako je ovo po pravilima, to pravilo je glupost najobicnija. Hajde faul da se svira, to je ok, logicno jer je bio pre isteka vremena ali naknadni kos, Boze sacuvaj.
(Darko, 17. maj 2022 18:02)

Razmisli malo...u toku utakmice se svira faul nebitno koliko ima ili nema do kraja nečega... zaustavlja se vreme (pištaljka je sinhronizovana sa satom) i pušta se "kontinuirana kretnja" napadača iako VREME STOJI ...koš se priznaje zar ne?

Nije teško razumeti sled događaja jer vreme utakmice u ovom slučaju nije bitno očigledno.

neko

pre 1 godinu

Režiseri srpske drame. Njima je i koš Kecmana bio regularan, na satu 0.6 potroši 2 sekunde za izbačaj. Molim vas 0,6 toliko ni udžbenik vožnje ne pretpostavlja za refleks običnog kočenja nogom, gdje je još kinetika uvis do ruke.
(Ustaše

Svaka čast. Tu je isto i onaj koš kada za isto vreme Jaramaz dobije loptu u ruke, napravi dva koraka, okrene se i šutne trojku, onda ti je jasno koliko čovek treba da veruje u sud grobars.

Što se tiče ove situacije, stvar je jasna. To je isto kada napadač krene na ulaz u dvokorak, bude fauliran na PRVOM koraku, on napravi i drugi korak i uspe da postigne koš. Sudije dosude faul i priznaju koš iako je faul napravljen možda i sekundu pre polaganja lopte u koš. Ako neko spomene vreme u ovom mom primeru, trebao bi da zna da se vreme računa u momentu faula a ne izbacivanja lopte ka košu, tako da ta nebuloza pada u vodu.

Osim toga, ista situacija je bila baš protiv Zvezde kada je partizanov k. cemtar(onaj belac, ne znam mu ime) bio fauliran od strane Berona kada je ovaj ubacio koš. Znači. Računa se vreme u trenutku faula a ne izbacivanja lopte iz ruke. To izbacivanje lopte iz ruke se gleda kada NEMA faula.

звездале

pre 1 godinu

Невероватно како људи лажу...

https://www.fiba.basketball/documents

посљедна тачка:

Basketball Rules > Official Basketball Rules 2020 - Official Interpretations Version 4.0

Valid as of 1st of January 2022 (!)

Пише тачно као у саопштењу. Све било коректно по прописима.

Globtroter

pre 1 godinu

Ovo je prilično neozbiljno ili jako bezobrazno za jednu od najboljih evropskih liga. Na sajtu FIBA-e, a može svako da vidi, piše tako kako stoji u članku u pravilniku ispod koga piše da je validan od 1. oktobra 2022.

Ne razumem šta rade novinari? Zašto ne postavljaju prava pitanja? Ovo je informacija koja može da se proveri za 1 minut. Zašto je problem da se kaže da su napravili grešku koja je skupo mogla da košta Olimpiju i da se izvine? Jel' toliko strašno reći izvini na Balkanu?

Mohikanac

pre 1 godinu

Nije da se ne nameštaju sami...

Hoće li bar jedno pravilo da pogode ovi što "prate Partizan i košarku 40 godina"...jedno samo, ne tražim više.

Back in Black

pre 1 godinu

Au bre šta radite Stanojevicu morace opet da menja terapiju i da ga vezuju za krevet.
Pa njemu je jedina nada ostala da Cedevita izbaci Zvezdu nema veze što je košarka.

Aleksej je bilde

pre 1 godinu

Ako je u redu da jedan klub nosi ime drugog, zamrznutog kluba, ako je u redu da u istoj ligi ima svoj drugi tim, onda je u redu valjda sve što vi poželite da bude.

Pečenjevce

pre 1 godinu

A šta je s fibinim pravilnikom gde je sve lepo opisano pod tačkom 34.2.2, a stoji sledeće: "Ako je greška načinjena na igraču neposredno pre ili kada se ograsi signal sata za igru za završetak
četvrtine ili produžetka, ili neposredno pre ili kada se oglasi signal sata za šut, dok je lopta još u
šaci(kama) igrača i pogodak iz igre je uspešan, pogodak se ne računa i dodeljuju se 2 ili 3 slobodna bacanja"?

Šumadija

pre 1 godinu

Onomad kad je u finalu kupa jedan isti faul ovako sviran u poslednjim trenucima meča, jedan klub je danima pisao saopštenja kako je pokraden jer se zaboga ne svira faul u poslednjoj sekundi...

Pa šta je sad ovo,kamo saopštenje borca za pravdu i prosperitet srpske košarke????

Rade74

pre 1 godinu

Naravno kao četvorokorak Berona i to je ispravno.Ova ABA polako postaje cirkus i gubi na kvalitetu,sve se vrti oko Čovića.Jer obo zlo sepske košarke ne podnosi poraz.Biže nedaj,da neko drugi uzme titulu,pa ovaj će poludeti sa saopštenjima.Zvezda polako ali sigurno gubi primat u ligi.

matori

pre 1 godinu

A šta kaže ABA liga na činjenicu da dva kluba imaju istog gazdu? Legendu Severa. Pa jedan od njih uvek ima 4 boda pre početka takmičenja?

nele

pre 1 godinu

Aman, napravite razliku. Da je sudija svirao PO isteku vremena, iako se faul dogodio pre, to su dva slobodna bacanja. ALI, posto je svirao pre, važe pravila koja su ista u prvoj i poslednjoj sekundi. Vreme se zaustavlja u momentu zvižduka (0.1 sec u ovom slučaju) a akcija se završava. U slučaju koša, koš se priznaje i dodatno bacanje.. Zar je toliko teško??

Radijator

pre 1 godinu

Ovo je samo priprema za ono što se sprema u Beogradu. Toliko će biti brutalna kradja da ni GSW ne bi mogao da pobedi.
Ovo je bila proba.. da se opipa puls. Ako moze da se prizna koš nakon isteka, sta tek sve može da prodje. Oni koji Ovo pravdaju, samo nek mi navedu jednu utakmicu u zivotu da su videli da se ovako nesto dogodi. Jednu jedinu.

macconi

pre 1 godinu

Ovo je zargonski receno faul kos...sudije su gledale da li je faul bio dosudjen pre isteka vremena,a ne kada je upucen sut,posto se igra zaustavlja u momentu kada je bio faul...posto su utvrdili da je bio pre isteka vremena,igra se nastavlja posle izvedenog slobodnog bacanja,u ovom slucaju 0,1 sekund preostalog vremena do kraja

Dejan

pre 1 godinu

@Aman, napravite razliku. Da je sudija svirao PO isteku vremena, iako se faul dogodio pre, to su dva slobodna bacanja. ALI, posto je svirao pre, važe pravila koja su ista u prvoj i poslednjoj sekundi. Vreme se zaustavlja u momentu zvižduka (0.1 sec u ovom slučaju) a akcija se završava. U slučaju koša, koš se priznaje i dodatno bacanje.. Zar je toliko teško??
(nele, 17. maj 2022 19:00)

Al si ga objasnio. Vidim da je tebi baš teško.
A jel se računa mozda koliko je zvižduk sudije trajao. Jel se za faul računa kada je zvižduk počeo ili kada se završio. Mora da su izmerili da je baš kratko zviznuo, pa nije isteklo vreme!?
E, crni ti. Pa šta misliš, čemu služi video tehnologija, i šta su gledali. Naravno da je odlučio momenat KADA je nastao KONTAKT koji je okarakterisan kao FAUL. I za taj kontakt su gledanjem snimka utvrdili da se desio 0.1 pre isteka. Koš je po tom pravilu regularan.
Jok, gledaju dal je sudija u desetinki sekunde zviždao.

jg

pre 1 godinu

208

Kradu ne krste se.
(NR, 17. maj 2022 17:40)

Ko, ovi sto su imali 10x vise bacanja?!
(Sabre, 17. maj 2022 17:58)

na malo, ovi sto su ispalili 43 trojke

Retro

pre 1 godinu

Xoxoxo...posle vrha table i ovde bauljaju stručnjaci iz Zagorja.

Možda je do kako rekoše "Tivolija" a i to ne znaju da su Stožice. Prosto dvorana ih zbunjuje...koji balvani.

Firga

pre 1 godinu

Kao i trojka Drobnjaka iz auta ili pauza u Vršcu na poluvremenu od pola sata dok Vujošević prevaspitava sudije kako treba da se sudi da Hemofarm ne dobije jer je bolji.
Jaaaaa sećam se......
(bVb, 17. maj 2022 19:32)

Je l se isto tako secas prekida kup utakmice kada su Zvezdini navijaci pravili haos a onda Djilas, NC i Rakocevic kapiten doneli odluku da se mec prekine, i to bas u trenutku kada je Partizan krenuo da gazi.. i sve to brz saglasnosti klupe Partizana? Da li ti je poznata ta situacija?

Srgota

pre 1 godinu

Obozavam ove ostrascene komentatore koji ne gledaju realno stanje. Ove sudije koji su sudili, po meni, ne bi smeli vise da sude ni u albanskoj razvojnoj ligi, a ne ABA. Nepostojeci faulovi u napadu, kontakti gde ih nema i to na obe strane (mnogo vise na stetu Zvezde).
Jedan primer, mislim cetvrti faul Mitrovica, sto je sudjeno faul u napadu, covek je stajao nepomicno pre kontakta sa igracem protivnickog tima. Da ne pricamo o celoj utakmici. Cinjenica je da su celu utakmicu sudije katastrofalno sudile, ne razumem sto se svi ovde hvataju za taj poslednji trenutak. Pogledajte utakmicu realno, ako mislite da je Cedevita zasluzila 40+ bacanja, predlazem da predjete na bocanje.

....

pre 1 godinu

Судије су крале Звезду капом и шаком.Богдан 50 ови 48 слободних бацања.
(misko, 17. maj 2022 18:46)

Opet teorija zavere, ne secas se kad je tvoj tim imao 50 slobodnih bacanja protiv Partizana.

dundo maroje

pre 1 godinu

o čemu pričaš bre,kada igrač ide na prolaz i ima kontakt na prvom koraku i sudija svira faul a igrač nastavi dvokorak i postigne koš te sudija prizna koš i dodeli dodatno bacanje šta misliš kada se zaustavlja vreme,onda kada je sudija svirao faul ili kada je lopta napustila ruku igrača,kada vi grobari odgovorite na ovo pitanje znaćete da li je odluka ispravna
(DžejAr65, 17. maj 2022 21:32)

Ajd sad ti pogledaj snimak opet pa zaustavi u trenutku kada igrac Cedevite faulira Mitrovica.. cisto da vidis da li svetli tabla crvenom bojom.

Darko

pre 1 godinu

Ne znam stvarno ali ako je ovo po pravilima, to pravilo je glupost najobicnija. Hajde faul da se svira, to je ok, logicno jer je bio pre isteka vremena ali naknadni kos, Boze sacuvaj.

just the facts ma'am

pre 1 godinu

"Režiseri srpske drame. Njima je i koš Kecmana bio regularan, na satu 0.6 potroši 2 sekunde za izbačaj. Molim vas 0,6 toliko ni udžbenik vožnje ne pretpostavlja za refleks običnog kočenja nogom, gdje je još kinetika uvis do ruke."

1. U srpskom jeziku se koristi decimalni zarez, a ne tacka. Znaci 0,6 sekundi, ne 0.6.

2. Teoretski je moguce postignuti kos i za 0,3 sekunde (ako se sutira, ne racunajuci odbojku; NBA liga ima pravila u vezi ovoga, to pravilo je 2010. godine uvedeno u FIBA-inim takmicenjima, a i basket 3 na 3 ima to pravilo). Derek Fiser je, na primer, dao kos za 0,4 sekunde protiv San Antonija u drugoj rundi plejofa 2004. godine (ima jos primera).

3. Vreme je merio domacin (Cibona). Imas izjavu coveka koji je kontrolisao vreme na tom mecu (inace je to decenijama radio za Cibonu). Imas kameru gde se vidi da je sut izbacen na vreme. Vreme se racuna od primanja lopte.

4. Ovo je inace bilo solomonsko resenje sudija. Naime, zbog ulaska vise igraca i pripadnika strucnog staba Cibone, Cibona je trebala da dobije vise tehnickih gresaka. U to vreme, za svaku tehnicku gresku su se sutirala dva (2) slobodna bacanja (danas je jedno). Znaci da bi Partizan sutirao najmanje sest (6) slobodnih bacanja, ako ne i vise. Ako cemo striktno ici po pravilima kosarkaske igre... Sto znaci da bi Partizan pobedio u svakom slucaju.

5. Ne moze se porediti refleks nenadanog i necega sto ocekujes. Npr. profesionalni igraci video igrica imaju refleks od 0,1 sekunde.

Globtroter

pre 1 godinu

https://www.fiba.basketball/documents

Prvi dokument je validan tek od 1. oktobra 2022. Drugi po redu je trenutno važeći i po tom pravilniku nije trebalo da se prizna koš.

Ne razumem što se tako blamiraju.

bezveze

pre 1 godinu

Ma sve bi to bilo ok da faul nije napravljen na 0.0, a sudije su izmislile tu desetinku i liga moze sad da pise sta hoce kradja je bila. Znaci nije bilo nacina da na snimku vide faul pre isteka vremena jer ga nije bilo. Kakvo crno pozivanje na pravila kad je osnovno prekrseno, svirali su faul posle isteka vremena, a onda kao vratili desetinku, smesno. Ali na stranu sve to, kako je onaj Dragic onoliko glup da pravi faul na isteku utakmice kada Zvezdi treba trojka, neverovatno. Da je neki balavac pa i da mu se progleda kroz prste, ali ovo je totalna debilnost praviti faul u ovakvoj situaciji.

nista o nicemu

pre 1 godinu

Kada odes na FIBA oficijelni sajt ne postoji dokument sa pravilima koja vaze od januara 2022, kako pise ovde, postoje samo pravila od 2020. i pravila koja stupaju na snagu u oktobru ove godine. U pravilniku koji svi mozemo da vidimo i koji je svima dostupan sinocna situacija nije ispravno dosudjena. Ispravno bi bilo da je dosudjen faul i 2 slobodna bacanja. Taj pravilnik o kojem prica gospoda iz ABA lige ocigledno je samo njima poznat.
(firga, 17. maj 2022 17:55)

Vaze ULEB pravila :)

Zhol

pre 1 godinu

E, a ovo mi je najjace kod navijaca blizanaca, prvo kukaju kako je nesto protiv pravila, pa kad im pokazu da je prema pravilima, onda bude "ma gde to pise, sta ovi lupetaju" xD Ovo ie klasican orimer gde su navijaci Partizana nenormalni potpuno, isto je bilo i pre koju godinu za Jaramaza i sut za pobedu protiv Cedevite, bilo je "koraci, koraci, opleo je kolo", pa kad je izasao usporen snimak gde se lepo videlo da je sve prema pravilima, jer je decko iskoristio zero step sto je po pravikima bilo jos koju godinu ore toga, onda je bilo "ma kakav zero step, sta se lozite, korwci su ovo" od strane navijaca CZ. Stvarno, da Srba nema, trebalo bi nas izmisliti, jer mnogo smo smesan narod.

sudac

pre 1 godinu

Kradu ne krste se.
(NR, 17. maj 2022 17:40)

Niko ne krade samo vi nemate pojma o pravilima
(Eto toliko, 17. maj 2022 17:54)
ko smo mi, a ko ste vi?

hulu

pre 1 godinu

Sto bi bilo zanimljivo da se na sledećoj utakmici desi ista situacija ali za cedevitu, pa da vidimo kako navedena pravila više ne važe.

x

pre 1 godinu

Kada odes na FIBA oficijelni sajt ne postoji dokument sa pravilima koja vaze od januara 2022, kako pise ovde, postoje samo pravila od 2020. i pravila koja stupaju na snagu u oktobru ove godine. U pravilniku koji svi mozemo da vidimo i koji je svima dostupan sinocna situacija nije ispravno dosudjena. Ispravno bi bilo da je dosudjen faul i 2 slobodna bacanja. Taj pravilnik o kojem prica gospoda iz ABA lige ocigledno je samo njima poznat.
(firga, 17. maj 2022 17:55) # Link komentara

Tako je, ne postoji dokument sa pravilima koja vaze od januara 2022, ali postoje zvanična objašnjenja pravila iz 2020. (Official Interpretation) verzija 4.0 koja su stupila na snagu 1.1.2022. i tu piše ovo što je i navedeno u saopštenju.

rrrrrrr

pre 1 godinu

Iskren da budem pratim košarku dugo vremena i nisam znao da je ovo faul koš,smeo bi stan da stavim da nije al eto.....čak je komentator koji poznaje odlično košarku rekao da je to 1:1....

bVb

pre 1 godinu

Jedan primer, mislim cetvrti faul Mitrovica, sto je sudjeno faul u napadu, covek je stajao nepomicno pre kontakta sa igracem protivnickog tima. Da ne pricamo o celoj utakmici. Cinjenica je da su celu utakmicu sudije katastrofalno sudile, ne razumem sto se svi ovde hvataju za taj poslednji trenutak. Pogledajte utakmicu realno, ako mislite da je Cedevita zasluzila 40+ bacanja, predlazem da predjete na bocanje.
(Srgota, 17. maj 2022 18:21)

Faul Kaline na trojci dodirom, a nije na Ivanoviću naskoči mu na leđa....

Sto Jes Yes

pre 1 godinu

Ovako stoji na FIBA sajtu:

If the player is fouled as, or just before, the game clock signal sounds for the end
of the quarter or overtime or as, or just before, the shot clock signal sounds, while
the ball is still in the player's hand(s) and the field goal is successful, THE GOAL
SHALL NOT COUNT AND 2 OR 3 FREE THROWS SHALL BE AWARDED.

Kb9

pre 1 godinu

sve je to ok. ali nek objasni ABA zasto je na utakmici Partizan Borac LiDeju ponisten kos iz identicne situacije. Zasto je sudija koji je priznao kos Zvezdi, vec 3-4 puta kaznjen po dve utakmice zbog propusta i uvek na utakmicama Zvezde. Da li je slucajno neko od srpskih novinara objavio spornu situaciju koraka igraca Buducnosti u poslednjem napadu? NE!

Zhol

pre 1 godinu

@Gossa placa Zeljko upravo tako covek, navijaci CZ i Partizana nisu normalni koliko su zaslepljeni. Ili bandoglavi samo. Ili i jedno i drugo, nemam pojma.

Vule

pre 1 godinu

У праву си из Аба да ће то да буде правило, али није тачно да је ступило на снагу од јануара 2022. Свако може да уђе на сајт ФИБА и отвори pdf верзију измјене правила, која је објављена у априлу, а гдје јасно пише да правила ступају на снагу од октобра. У измјенама правила јасно пише да се брише члан 34.2.2 и да ће да се примјењује ово о чему пишу из Аба, али не можеш да примјењујеш правила прије него што ступе на снагу. Да будемо јасни, мени није битно ко је побиједио, Звезда је играла очајно, Цедевита Олимпији је свиран невјероватно велики број слободних бацања и опет је Звезда била егал. Али, треба бити реалан, ако нешто није по тренутним правилима, зашто га аминовати? Можда су судије свирале домаћински цијелу утакмицу, али то није разлог да подржавамо правило које не важи.

Zagi

pre 1 godinu

Ovako stoji na FIBA sajtu:

If the player is fouled as, or just before, the game clock signal sounds for the end
of the quarter or overtime or as, or just before, the shot clock signal sounds, while
the ball is still in the player's hand(s) and the field goal is successful, THE GOAL
SHALL NOT COUNT AND 2 OR 3 FREE THROWS SHALL BE AWARDED.
(Sto Jes Yes, 17. maj 2022 20:03)

To je to. Znači klasična povreda pravila igre. Ovo bi moralo da vuce suspenziju i ove sudije ne bi smele da sude finalnu seriju, jer ne poznaju pravila igre. Srećom po ovu utakmicu, ova greška nije uticala na pobednika.