Foto: Shutterstock/Dreamer4787
Foto: Shutterstock/Dreamer4787

Razbili: Komšije imale za sedam meseci više od 10 miliona turista

Podeli

U Hrvatskoj je tokom prvih sedam meseci ove godine ostvareno 10,3 miliona dolazaka i 54,3 miliona noćenja, odnosno 60 odsto više dolazaka i 46 odsto više noćenja nego u istom razdoblju prošle godine, saopštili su danas iz Ministarstva turizma i sporta.

Navode kako je reč o prvim podacima sistema eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima i nautičkom čarteru.

Pritom su strani turisti ostvarili 47,8 miliona noćenja, a domaći 6,6 miliona.

U odnosu na 2019. godine ostvareno je 89 odsto dolazaka i 95 odsto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine.

Najviše je turističkih noćenja ostvareno u Istarskoj (15,8 miliona), Splitsko-dalmatinskoj (9,9 miliona) i Primorsko-goranskoj županiji (9,5 miliona), a potom slede Zadarska županija (7,7 miliona noćenja), Dubrovačko-neretvanska (4,1 miliona) te Šibensko-kninska županija (3,4 miliona).

Prema destinacijama najviše je noćenja od početka godine ostvareno u Rovinju (2,4 miliona), Dubrovniku (2 miliona), Poreču (1,9 miliona), Splitu (1,6 miliona) i Umagu (1,5 miliona).

Posmatrano po tržištima, najveći broj noćenja ostvarili su strani gosti iz Nemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke i Velike Britanije.

Prema vrsti smeštaja najviše noćenja ostvareno je u privatnom smeštaju (20,2 miliona), hotelima (12,2 miliona) i kampovima (10,9 miliona).

"Nakon vrlo dobrih rezultata u prvih šest meseci ove godine, veliki interes za Hrvatskom obeležio je i jul koji se gotovo izjednačio rezultatima iz 2019. godine, a s nekih tržišta poput Nemačke, Češke, Poljske, Austrije nas je posetilo čak 215.000 turista više nego u julu 2019. godine", istakla je ministarka turizma i sporta Nikolina Brnjac.

Ulaskom u jul, kako je navela, koji je uobičajeno po turističkim kretanjima najintenzivniji mesec u godini, očekuje se nastavak tog trenda što će, veruje, pratiti i odlični finansijski rezultati.

Brnjac je rekla i kako gosti svake godine prepoznaju nove vrednosti u hrvatskoj turističkoj ponudi, ove je godine pušten u promet Pelješki most koji je skratio putovanje automobilima na krajnji jug, a i sam most je postao turistička atrakcija.

"Naš je zadatak da se potrudimo i u ovom najintenzivnijem periodu da gosti budu zadovoljni uslugom i doživljajem kako bi trajno upisali Hrvatsku na kartu svojih omiljenih destinacija", istakla je Brnjac.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

strana 1 od 4019 idi na stranu