Nedelja, 27.11.2022.

12:01

Hrvatska po meri Engleza: Bogata istorija i plaže svetske klase

Izvor: Veèernji.hr

Hrvatska po meri Engleza: Bogata istorija i plaže svetske klase IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

89 Komentari

Sortiraj po:

ketiS

pre 1 godinu

@Ivar "Tocno slazem se, slovenski ali ne srpski...."

Tacno slazem se slovenski, ali ne ni srpski ni hrvatski. Ako govorimo o tkz "etnogenezi" odnosno artikulaciji etnoidentiteta, onda se srpski etnoidentitet poceo artikulisati vek do vek i po ranije od hrvatskog, tacnije od prve polovine 18-og veka u krugu svetovne i duhovne elite juznoslovenskih pravoslavaca nastanjenih na prostorima severno od Save i Dunava ili pak zapadno ka Primorju. O hrvatskom etnoidentiteu necu ovom prilikom jer je to posebna i vrlo problematicna tema. Sto se tice slovenskih katolika, uzimajuci u obzir ono sto sam navela u svom prethodnom postu, ne vidim po cemu ti negdasnji Sloveni ne bi mogli biti preci i danasnjih Srba. Konacno, ja stvari ne posmatram kroz brojke i procente, vec kroz cinjenicu da su kulturni i duhovni tragovi Srba vekovima prisutni na prostorima danasnje Hrvatske, te da je to glavna "tapija" a ne bilo cija veca ili manja brojnost. Na kraju krajeva, i ta cinjenica o danasnjoj brojnosti Hrvata na tim prostorima je vrlo osetljiva za raspravu, a verovatno znas zbog cega, Takodje uzimajuci u obzir "glavnu temu" nase rasprave, postavlja se pitanje sta vama Hrvatima vredi tolika brojnost, kada u danasnjoj drzavi u kultruno-istorijskom smislu nemate sopstevno etnokulturno nasledje. Za mene je to sustina jer drzave "dodju i prodju", brojke i procenti se menjaju, ali kulturni i duhovni tragovi opstaju "vo vijeki vijekov"!

mario

pre 1 godinu

Ti s druge strane ocito "brkas" istoriju Hrvatske kao oblasti svojevremeno u sastavu Kraljevine Ugarske, Austrije ili Venecije, (te je sasvim logicno sto se ta oblast spominje u arhivima posvecenim istoriji tih nekadasnjih drzava) sa prilicno nepouzdanom i evropski nedovoljno poznatom istorijom Hrvata kao etniciteta. Sto se tice istorije drzave Srbije i Srba dovoljno je da "odes" do zvanicnog sajta Uneska i sve ce ti biti jasno.
(ketiS, 30. novembar 2022 02:54)
Dakle upravo tako idi do stranice UNESO, pa vidi što je u Hrvatskoj zaštitio UNESO, pa svima onda tu reci čije je to?
Dakle svima držiš lekcije, a 500 godina ste bili pod utjecajem Turske, Vojvodina je izgrađena pod utjecajem AU i ti sad drugima držiš lekcije..!??
Iz tvojh upisa se samo razaznaje nacionalizam jer po tebi Hrvatska bi trebala u stvari da kaže da to što je na njezinom tlu u stvari nije njezino?
Uglavnom tebi je kompleks što Hrvatska ima more i ima najrazvijeniji turizam na ovim prostorima.

Ivar

pre 1 godinu

Cinjenica je da je slovenski element u Dalmaciji i Bosni prisutan jos od 7-og (vekaketiS, 30. novembar 2022 02:42)
Tocno slazem se, ali ne srpski. U tome lezi razlika a to sto neki od vas izjednacavaju slovenski = srpski, to je vas problem. Slovenski / slavenski koji je poslije sa etnogenezom postao vecinski hrvatski. Tamo gdje je bio vecinski srpski nije zbog etnogeneze nego posto su Srbi bjezali od Osmana i tamo se naselili. Nigdje na teritoriji Hrvatske Srbi nisu bili vecina prije dolaska Osmana, isto to vazi i za Bosnu.

apsolutno nebitno

pre 1 godinu

@ KetiS
Pa šta i da je sve tako kako kažeš? Ti bi tu državu možda ukinula? Ili bi je primorala da promeni ime, pa da se zove Srbohrvatska. Još jednom - ne budalesaj!

ketiS

pre 1 godinu

@Ivar

Tvrdnja da su Srbi stigli u Dalmaciju i Bosnu bezeci od Turaka je tipican pravaski, protoustaski stereotip. Cinjenica je da je slovenski element u Dalmaciji i Bosni prisutan jos od 7-og veka, te da su delovi Dalmacije, kao i Hercegovina i delovi Bosne bili u sastavu Nemanjicke Srbije. Inace, sve to vreme nisu postojali nikakvi etnicki identiteti i to vazi i za juznoslovenske katolike i pravoslavce. Prema tome, katolicko stanovnistvo toga vremena nisu bili nikakvi Hrvati, stavise veliki deo njih su se poistovecivali sa kulturom i istorijom srednjovekovne Srbije, dok su s druge strane mnogi bili potpuno deslovenizirani i ziveli i radili u Veneciji ili Ugarskoj. Shodno tome, "tesko" da su vam to preci, Tvrdnja da u Dalmaciji nema nasledja srednjovekovne Srbije pored Krke, Krupe ili Dragovica, manastira podignutih u vreme vladavine Kralja Milutina i Cara Dusana (prva polovina 14-og veka) je najblaze receno neozbiljna. Na kraju, ja ne izjednacavam pravoslavlje i srpstvo, kao sto se ne moze izjednacavati ni katolicanstvo i hrvatstvo. Stavise, veliki delovi katolicke elite Dalmacije i Dubrovnika su se tokom druge polovine 19-og i prve polovine 20-og veka izjasnjavali kao Srbi ili Jugosloveni, a takvih ima i danas pre svega mislim na dalmatinske katolike koji zive u Beogradu. Sto se tice onih pravoslavaca koji se osecaju Hrvatima, njihovo je pravo da se izjasnjavaju kako hoce. Sve u svemu treba postovati cinjenice i izbegavati politizaciju istorije.

ketiS

pre 1 godinu

@apsolutno nebitno

Ti si ocigledno "pobrkao loncice" jer se ovde ne radi o turizmu i zaradi od istog, vec o nepostojanju hrvatskog etno-kulturnog nasledja i to u drzavi koja se zvanicno zove Hrvatska.

@Ivan drugi

Ti s druge strane ocito "brkas" istoriju Hrvatske kao oblasti svojevremeno u sastavu Kraljevine Ugarske, Austrije ili Venecije, (te je sasvim logicno sto se ta oblast spominje u arhivima posvecenim istoriji tih nekadasnjih drzava) sa prilicno nepouzdanom i evropski nedovoljno poznatom istorijom Hrvata kao etniciteta. Sto se tice istorije drzave Srbije i Srba dovoljno je da "odes" do zvanicnog sajta Uneska i sve ce ti biti jasno.

Ivan drugi

pre 1 godinu

Nisu mi jasni ovi hrvatski komentatori koji pokušavaju uvjeriti Srbe u nešto. Pa opće je poznato da je u Srbiji njihova istorija puna svakakvih mitova i da oni u to vjeruju. Pa pustimo ih da žive i vjeruju kako hoće. A mi imamo svoju povijest i svoje arhive, imamo spise u Vatikanu, Beču, Budimpešti i sl gdje se vidi naša povijest. A srpsku istoriju svjetski naučnici ne uzimaju za ozbiljno a ni nitko drugi.

apsolutno nebitno

pre 1 godinu

@ ketiS
A šta bi se desilo kad bi se Hrvati odrekli prava na to nasleđe (koje se kao i mnoga druga prava, kako vidimo na planeti, NE MORA poštovati)? Da ne bi kojim slučajem presušio turistički stampedo na dalmatinsku i istarsku obalu. Ajde ne budali!

Ivar

pre 1 godinu

Na tlu danasnje Hrvatske, tj. Dalmacije jer o njoj je ovde rec, su ziveli preci mnogih danasnjih etniciteta. Romansko ili slovensko-srpsko kulturno nasledje Dalmacije i danasnje Hrvatske nema nikakve veze sa Hrvatima i vi nemate pravo na to nasledje.(ketiS, 28. novembar 2022 23:00)
Naravno da je bilo svega kao sto sam i napisao ali vecina potomajka tadasnjih ljudi na primoriju i otocima su danasnji Hrvati, tako da se slobodno pomiri sa time jer je tako. To vase negiranje je postalo malo jadno. Slovensko - srpsko masljede ne postoji, Srbi su samo jedan dio svih Slavena i dosli su u Bosnu i Dalmaciju bjezajuci od Turaka. Oni koji su bili prije nije imali etnicku odrednicu jer tada nacije nisu postojale, i pravoslavno ne znaci srpsko, to sto SPC je napravila jednazbu pravoslavlje = srpstvo, to je vas problem jer postoje i Hrvati pravoslavci.

ketiS

pre 1 godinu

@Ivar ....."Buduci da na tlu Hrvatske su vecinom zivjeli preci danasnjih Hrvata....

Na tlu danasnje Hrvatske, tj. Dalmacije jer o njoj je ovde rec, su ziveli preci mnogih danasnjih etniciteta. Romansko ili slovensko-srpsko kulturno nasledje Dalmacije i danasnje Hrvatske nema nikakve veze sa Hrvatima i vi nemate pravo na to nasledje. Cinjenica da se sa njim poistovecujete ocigledno je poseldica nemanja sopstvenog etno-kulturnog nasledja, no to opet ne menja cinjenicu da na to nasledje nemate pravo vi, vec danasnji Italijani i Srbi. Konacno, tvrdnja "da istorija nema gospodara" je potpuna anticivilizacijska relativizacija iste, jer svaka etno-kultura ima svoju istoriju koja je sastavni deo istorije citave ljudske civilizacije, ali se etnicka pozadina svake istorije i kulture mora postovati.

Bender

pre 1 godinu

Nešto si pomiješao. Do CRKVENOG RASKOLA 1054. , Srbi su bili katolici, pa se u skladu s tvojom logikom, prije može reći da su Srbi "popravoslavljeni" Hrvati.
(Dubrovčanin, 28. novembar 2022 13:59)

Nešto si ti zapravo pomešao. Do 1054., postojala je jedna crkva, nisu postojali katolici.
Takodje, neki kažu da su se 1954. katolici ocepili od te jednecrkve i kreirali novu - Katoličku.

Ali ovde se ne radi o tome. Prethodni komentator kaže da su katolici u današnjoj Velikoj Hrvatiji u stvari zapravo bivši etnički Srbi, koje su vekovima "pohrvatili" i sada su svi katolici, iz nekog neopakog razloga, Hrvati.

Bender

pre 1 godinu

istorija je nekome italijanska, nekome turska... šta ćeš.
(mile, 27. novembar 2022 18:13)

A tom nekom koji misli da mu je istorija samo italijanska je ta istorija zapravo i italijanska, ali i mađarska, austrijska pa i turska. Samo što ti Mile ne znaš to, ili ne želiš da to znaš.

Dubrovčanin

pre 1 godinu

"Zasto Rvatiii imaju toliki kompleks od Srba?! Pa zato što su nekad bili Srbi pravoslavci a sada su pokatoličeni Srbi i glume većeg papu od pape.... Sve objašnjeno!
(veljko, 27. novembar 2022 13:53) "


Nešto si pomiješao. Do CRKVENOG RASKOLA 1054. , Srbi su bili katolici, pa se u skladu s tvojom logikom, prije može reći da su Srbi "popravoslavljeni" Hrvati.

Ivar

pre 1 godinu

Koja istorija, mislite na Italijansku istoriju?
(Nsadjanin, 27. novembar 2022 17:19)
Istorija nema gospodara, ona je od svih. Buduci da na tlu Hrvatske su vecinom zivjeli preci danansnjih Hrvata imaju pravo da osjecaju to ko svoje jer su dio te bastine. Kroz povijest ljudi su se kretali i gradili, i hvala bogu da je tako. Hrvatska obala je uvije bila mix raznih kultura i civilizacija, kao i sve obale i pomorski gradovi u sredozemlju.

Милош

pre 1 godinu

Нагодину нема више ни Куне.... Ндх2 не постоји то је ЕУ а море је Јадранско.

Deni

pre 1 godinu

Ma šta ima onaj ko je samo 10km od mora? Ili da kažem onaj u Vinkovxima itd? Samo standard se gleda. Lako ja sa svojim novcem biram da li ću na naše more ili Špansko, Karipsko... Dakle samo se standard meri. Srbija je čuvena po proizvodnji guma. To nije dobro ni za vazduh ni za njive i sve što na njima rađa. Ali kako god.

A mi gde smo mi

pre 1 godinu

Listu predvodi susedna Slovenija dok je na poslednjem mestu Luksemburg za kog se navodi da je jedna od najskupljih država u Evropi.

Iza Slovenije nalazi se Portugal, a potom slede Estonija, Španija, Paragvaj, Češka i Mađarska.

Kažem vam da su Slovenci standardom skoro jednaki Nemcima kad se svi obavezni troškovi uzmu u obzir. A priroda skoro kao Švajcarska.

bračanin

pre 1 godinu

@ Morgot Bauglir
Ma nemoj, ti misliš da mi nismo bili na Kritu (Kreti), sve obišli i proputovali, pri čemu zaboravljaš da mi liti namlatimo toliko para da moremo putovati di nas volja. Pritom smo tamo koncem 9. miseca od Srba sretali samo šankere i konobare.

Morgot Bauglir

pre 1 godinu

Dođite na Krit da vidite šta je istorija, patriotizam, čiste i lepe plaže i hrana. Cela Hrvatska ni do članaka jednom Kritu.

Miloš

pre 1 godinu

Vidim da većina hrvata tumači historiju onako kako im odgovara.
Pa da malo rasvijetlimo.
"Reliqiae reliquiarum", odnosno "ostaci ostataka" - tako su Hrvati, uključujući Nikolu Zrinskog, zvali Hrvatsku nako što su Turci zauzeli veći dio današnje Hrvatske. Ali, to u glavama nekih ljudi ne postoji.
Most u Osijeku su gradili... Turci! Zvao se Sulejmanov most, pretpostaviću da Suljo nije bio 'rvat.
Petrinju su osnovali... Turci! Možemo tako do besvijesti, no najbolje je da na hrvatskoj enciklopediji pogledate do kuda su stigli Turci:

https://hr.wikipedia.org/wiki/Hrvatske_zemlje_pod_osmanskom_vlašću

Valjda ćete njoj vjerovati. Mada...

redovan gost

pre 1 godinu

@ miki
Već sam objasnio, ali da ponovim. U Hrvatskoj postoji (poznati) portal u kojem se svaka tema poprati sa najmanje 200 komentara. Dakle, portal imamo. Na tom istom portalu komentiraju mnogi Srbi i iz otadžbine i iz dijaspore. Dakle, nema razloga da i mi kod vas ne gostujemo.

Stradija

pre 1 godinu

E Srbi, ne brukajte se ovako niskim komentarima. Zašto uvek mržnja? Ako nas neki Hrvati i ne vole, zašto mržnjom odgovaramo na mržnju? Da li su nas tome učili? Sramota me koliko smo zlobni.

mile

pre 1 godinu

Koja istorija, mislite na Italijansku istoriju?
(Nsadjanin, 27. novembar 2022 17:19)

istorija je nekome italijanska, nekome turska... šta ćeš.

C i n i k

pre 1 godinu

da u našoj povijesti nema 500 godina pod Turcima.A neki su ponosni na tu činjenicu.
(Marko, 27. novembar 2022 16:20)


TR su bili i u danasnjoj hr, dal si cuo za sela Islam Grcki i Islam Latinski ?
To je zaledje Dalmacije.
Tu je bila granica Mlecana i TR, ko je tebe ucio istoriju nznm ali da nzns bukvalno nista to je evidentno.

Mirko

pre 1 godinu

“ A regionalni tigar?
(Pera, 27. novembar 2022 12:54) “

Misliš regionalni lider ili ekonomski tigar ?

Ne zaboravi sa je tigar grabljivac…

Lala

pre 1 godinu

Realno istorija je italijanska, zato je i bogata.
Današnji korisnici treba da se zahvale Aleksandru karađorđeviću jugoslovenskom.
More je lepo, a plaže su stvar ukusa, ko voli kamenje i beton.
Ko voli peščane plaže, pronaći će mnogo bolje destinacije.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Sve ove zemlje na listi su u redu, zaobišao bih Meksiko, možda i Paragvaj. Meksiko sam prošao uzduž i popreko, u Paragvaju nisam bio pa možda i grešim. Meksiko je u redu turistički, zanimljiva i raznovrsna zemlja, ali živeti tamo, ne hvala. Naravno, postoje delovi koji su izuzetno dobro sredjeni, ali odmah pored kriminal i rasulo, previše blizu, korupcija je valjda deo mentaliteta.

H20

pre 1 godinu

Hrvatska ima sve osim plaza.. Hrvatska su pre svega betonske rive i obale, kamen i hridi i nauticki turizam..jedan otok u grckoj ima vise plaza nego cela hrvatska!
(Djidji, 27. novembar 2022 13:35)

I ?
opet vise miliona nocenja u sezoni...jer neki zele i to.....

Pancirus

pre 1 godinu

Samo one kuće po Dalmaciji i Istri građene od kamena su nevjerojatna kulturna baština a da ne nabrajamo sve te ostale stvari utvrde,palače, koloseum...

H20

pre 1 godinu

Ljubomoru, mora da se salis.Pa vi hrvati imate kompleks Srba.U suprotnom ne bi visili na Srpskim sajtovima.A sto se tice vaseg mora, neka hvala.O vasoj istoriji necu ni rec napisati, taman toliko je i imate.
(long live and David Coverdale, 27. novembar 2022 13:37)

priznaj....lik te pogodio u centar....

H20

pre 1 godinu

Da su Hrvati pametni pa da se uopšte ne reklamiraju u Britaniji. Englezi, gde kod sam bio, znače samo ubijanje od alkohola, buka iz barova do ranih jutarnjih sati, a onda povraćanje u fontanama i po ulici... Ukratko, dobar posao samo za lokalne traumatologe jer pijani se lome gde stignu.
(Pingvin iz Nišavu, 27. novembar 2022 12:33)

halo ,govori se o penzionerima....nece baba i dida, i da zele ne mogu da partijaju do sutra..zele mir ,sunce ,more i hranu ...uz njihovu penziju to sve mogu dobiti lako

H20

pre 1 godinu

"Bogata istorija"?
Cela Dalmacija, Istra, Rijeka, Zadar, Dubrovnik, itd. (o tome se priča) sve je to bile Venecija i Dubrovnik i to su istorije tih entiteta, a ne Hrvatske.
Velika Hrvatija je nezasluženo dobila sve te teritorije, izgubivši dva svetska rata.
(Bender, 27. novembar 2022 12:37)

i sta htjede pjesnik reci,odim sto si ljut i nezadovoljan...

mr

pre 1 godinu

За енглезе немам појма, али он што читам то је да им се морнари увек са осмехом враћају, без обзира на годишње доба.

simo

pre 1 godinu

Nit Hrvatska ima plaze nit istorije. A Englezima nit su bitne plaze nit istorija. Jedina nacija koja svoj letnji odmor provodi iskljucivo ispijajuci pivo u kaficima ili pored bazena. Njih sigurno necete videti kad na nekom putovanju obilazite istorijske i kulturne lokalitete.

redovan gost

pre 1 godinu

@ long live...
Uvijek ponovo ista greška: mi ne visimo na srpskim sajovima, ni visimo na OVOM sajtu (i to isključivo pri temama koje nas se tiču). A možda ne znaš da vaših zemljaka u dosta većoj količini visi na jednom našem sajtu (ne ću ga reklamirati, ali se zna). Zato smo mi tu - zbog ravnoteže!

ketiS

pre 1 godinu

Za ove koji se "sprdaju" sa bogatom istorijom, u tekstu se misli na istoriju svih poznatih evropskih kraljevina, republika i carevina kojih je deo bio prostor danasnje Hrvatske, dakle od Venecije preko Ugarske pa do Habsburske Kraljevine i Austrougarske. Za nas je zanimljiva cinjenica da su delovi Dalmacije bili u sastavu Nemanjicke drzave, te da je zahvaljujuci tome u kulturu i umetnost tadasnje Srbije prodirao uticaj sa prostora danasnje Italije.

C i n i k

pre 1 godinu

Sve ok samo me zanima na koju to njihovu "istoriju" tacno misli taj portal?
Oni istoriju nemaju, sve sto postoji u Dalmaciji,svaka zdgrada starija od 50 god je kulturno nasledje IT.

miki

pre 1 godinu

кад већ фовпримо о историји...опет видим прегршт хрватијанских коментатора .... а све зато што ни историјски, а ни сада немају својих електронских портала за коментарисање

More

pre 1 godinu

Djidji.....imaju 5300 km obale i plaža, većinom šljunčane ali ima i one sa sitnim peskom u Ninu i središnjoj Dalmaciji i na mnogim ostrvima. Sitni pesak nije doba jer se zavlači tamo gde ne treba.

Djidji

pre 1 godinu

Hrvatska ima sve osim plaza.. Hrvatska su pre svega betonske rive i obale, kamen i hridi i nauticki turizam..jedan otok u grckoj ima vise plaza nego cela hrvatska!

long live and David Coverdale

pre 1 godinu

zasto gnjavite Srbe sa ovim , da bi mogli iskazati nedostojanstvo i ljubomoru, nevidim svrhu, ili da se Hrvati naslađuju tim slabostima
(eto, 27. novembar 2022 13:17)

Ljubomoru, mora da se salis.Pa vi hrvati imate kompleks Srba.U suprotnom ne bi visili na Srpskim sajtovima.A sto se tice vaseg mora, neka hvala.O vasoj istoriji necu ni rec napisati, taman toliko je i imate.

Milos

pre 1 godinu

Ne znam sto bi bio bilo ko ljubomoran. Cinjenica da smo mi Srbi budale koji su oslobadjali te teritorije u oba svetska rata, ali ne mozete ignorisati da je ta zemlja prelepa. E sada, kada pricaju u istoriji isto treba imati na umu da je to istorija tih prostora...ali brate mili nema nikakve veze sa nama dragim Hrvatima...kakva crna hrvatska istorija...to je vec cirkus

veljko

pre 1 godinu

Zasto Rvatiii imaju toliki kompleks od Srba?! Pa zato što su nekad bili Srbi pravoslavci a sada su pokatoličeni Srbi i glume većeg papu od pape.... Sve objašnjeno!

Net

pre 1 godinu

Ričarlison.........nije ti u istoriji Beogrda bilo samo robovanje 500g i pravilo prve bračne noći, o ovome se ćuti i dan danas:
JESTE LI ČULI ZA ĐOJLENE? Pre gotovo 200 godina Srbija je iz budžeta plaćala mlade gejeve da budu LJUBAVNICI TURCIMA.

Дрндоје

pre 1 godinu

Енглези као највеће зло у задњих 1000 година и њихова творевина Хрватска као највећи крволоци. Леп тандем

a

pre 1 godinu

За тако добру позицију НДХ-2,заслужан је један Енглез.Черчил.1941. Србе увукао у рат.После свих покоља,1944. прави владу тито-Шубашић ,са два хрвата.И то комунистом и баном !?Патолошки мрзитељ комуниста !?Шта је то он знао а Стаљин није ?

Bender

pre 1 godinu

"Bogata istorija"?
Cela Dalmacija, Istra, Rijeka, Zadar, Dubrovnik, itd. (o tome se priča) sve je to bile Venecija i Dubrovnik i to su istorije tih entiteta, a ne Hrvatske.
Velika Hrvatija je nezasluženo dobila sve te teritorije, izgubivši dva svetska rata.

Pingvin iz Nišavu

pre 1 godinu

Da su Hrvati pametni pa da se uopšte ne reklamiraju u Britaniji. Englezi, gde kod sam bio, znače samo ubijanje od alkohola, buka iz barova do ranih jutarnjih sati, a onda povraćanje u fontanama i po ulici... Ukratko, dobar posao samo za lokalne traumatologe jer pijani se lome gde stignu.

Net

pre 1 godinu

Ričarlison.........nije ti u istoriji Beogrda bilo samo robovanje 500g i pravilo prve bračne noći, o ovome se ćuti i dan danas:
JESTE LI ČULI ZA ĐOJLENE? Pre gotovo 200 godina Srbija je iz budžeta plaćala mlade gejeve da budu LJUBAVNICI TURCIMA.

Bender

pre 1 godinu

"Bogata istorija"?
Cela Dalmacija, Istra, Rijeka, Zadar, Dubrovnik, itd. (o tome se priča) sve je to bile Venecija i Dubrovnik i to su istorije tih entiteta, a ne Hrvatske.
Velika Hrvatija je nezasluženo dobila sve te teritorije, izgubivši dva svetska rata.

Дрндоје

pre 1 godinu

Енглези као највеће зло у задњих 1000 година и њихова творевина Хрватска као највећи крволоци. Леп тандем

mile

pre 1 godinu

Koja istorija, mislite na Italijansku istoriju?
(Nsadjanin, 27. novembar 2022 17:19)

istorija je nekome italijanska, nekome turska... šta ćeš.

H20

pre 1 godinu

"Bogata istorija"?
Cela Dalmacija, Istra, Rijeka, Zadar, Dubrovnik, itd. (o tome se priča) sve je to bile Venecija i Dubrovnik i to su istorije tih entiteta, a ne Hrvatske.
Velika Hrvatija je nezasluženo dobila sve te teritorije, izgubivši dva svetska rata.
(Bender, 27. novembar 2022 12:37)

i sta htjede pjesnik reci,odim sto si ljut i nezadovoljan...

long live and David Coverdale

pre 1 godinu

zasto gnjavite Srbe sa ovim , da bi mogli iskazati nedostojanstvo i ljubomoru, nevidim svrhu, ili da se Hrvati naslađuju tim slabostima
(eto, 27. novembar 2022 13:17)

Ljubomoru, mora da se salis.Pa vi hrvati imate kompleks Srba.U suprotnom ne bi visili na Srpskim sajtovima.A sto se tice vaseg mora, neka hvala.O vasoj istoriji necu ni rec napisati, taman toliko je i imate.

H20

pre 1 godinu

Ljubomoru, mora da se salis.Pa vi hrvati imate kompleks Srba.U suprotnom ne bi visili na Srpskim sajtovima.A sto se tice vaseg mora, neka hvala.O vasoj istoriji necu ni rec napisati, taman toliko je i imate.
(long live and David Coverdale, 27. novembar 2022 13:37)

priznaj....lik te pogodio u centar....

Djidji

pre 1 godinu

Hrvatska ima sve osim plaza.. Hrvatska su pre svega betonske rive i obale, kamen i hridi i nauticki turizam..jedan otok u grckoj ima vise plaza nego cela hrvatska!

H20

pre 1 godinu

Hrvatska ima sve osim plaza.. Hrvatska su pre svega betonske rive i obale, kamen i hridi i nauticki turizam..jedan otok u grckoj ima vise plaza nego cela hrvatska!
(Djidji, 27. novembar 2022 13:35)

I ?
opet vise miliona nocenja u sezoni...jer neki zele i to.....

Stradija

pre 1 godinu

E Srbi, ne brukajte se ovako niskim komentarima. Zašto uvek mržnja? Ako nas neki Hrvati i ne vole, zašto mržnjom odgovaramo na mržnju? Da li su nas tome učili? Sramota me koliko smo zlobni.

a

pre 1 godinu

За тако добру позицију НДХ-2,заслужан је један Енглез.Черчил.1941. Србе увукао у рат.После свих покоља,1944. прави владу тито-Шубашић ,са два хрвата.И то комунистом и баном !?Патолошки мрзитељ комуниста !?Шта је то он знао а Стаљин није ?

Pancirus

pre 1 godinu

Samo one kuće po Dalmaciji i Istri građene od kamena su nevjerojatna kulturna baština a da ne nabrajamo sve te ostale stvari utvrde,palače, koloseum...

More

pre 1 godinu

Djidji.....imaju 5300 km obale i plaža, većinom šljunčane ali ima i one sa sitnim peskom u Ninu i središnjoj Dalmaciji i na mnogim ostrvima. Sitni pesak nije doba jer se zavlači tamo gde ne treba.

redovan gost

pre 1 godinu

@ miki
Već sam objasnio, ali da ponovim. U Hrvatskoj postoji (poznati) portal u kojem se svaka tema poprati sa najmanje 200 komentara. Dakle, portal imamo. Na tom istom portalu komentiraju mnogi Srbi i iz otadžbine i iz dijaspore. Dakle, nema razloga da i mi kod vas ne gostujemo.

H20

pre 1 godinu

Da su Hrvati pametni pa da se uopšte ne reklamiraju u Britaniji. Englezi, gde kod sam bio, znače samo ubijanje od alkohola, buka iz barova do ranih jutarnjih sati, a onda povraćanje u fontanama i po ulici... Ukratko, dobar posao samo za lokalne traumatologe jer pijani se lome gde stignu.
(Pingvin iz Nišavu, 27. novembar 2022 12:33)

halo ,govori se o penzionerima....nece baba i dida, i da zele ne mogu da partijaju do sutra..zele mir ,sunce ,more i hranu ...uz njihovu penziju to sve mogu dobiti lako

Dubrovčanin

pre 1 godinu

"Zasto Rvatiii imaju toliki kompleks od Srba?! Pa zato što su nekad bili Srbi pravoslavci a sada su pokatoličeni Srbi i glume većeg papu od pape.... Sve objašnjeno!
(veljko, 27. novembar 2022 13:53) "


Nešto si pomiješao. Do CRKVENOG RASKOLA 1054. , Srbi su bili katolici, pa se u skladu s tvojom logikom, prije može reći da su Srbi "popravoslavljeni" Hrvati.

redovan gost

pre 1 godinu

@ long live...
Uvijek ponovo ista greška: mi ne visimo na srpskim sajovima, ni visimo na OVOM sajtu (i to isključivo pri temama koje nas se tiču). A možda ne znaš da vaših zemljaka u dosta većoj količini visi na jednom našem sajtu (ne ću ga reklamirati, ali se zna). Zato smo mi tu - zbog ravnoteže!

bračanin

pre 1 godinu

@ Morgot Bauglir
Ma nemoj, ti misliš da mi nismo bili na Kritu (Kreti), sve obišli i proputovali, pri čemu zaboravljaš da mi liti namlatimo toliko para da moremo putovati di nas volja. Pritom smo tamo koncem 9. miseca od Srba sretali samo šankere i konobare.

Morgot Bauglir

pre 1 godinu

Dođite na Krit da vidite šta je istorija, patriotizam, čiste i lepe plaže i hrana. Cela Hrvatska ni do članaka jednom Kritu.

Ivan drugi

pre 1 godinu

Nisu mi jasni ovi hrvatski komentatori koji pokušavaju uvjeriti Srbe u nešto. Pa opće je poznato da je u Srbiji njihova istorija puna svakakvih mitova i da oni u to vjeruju. Pa pustimo ih da žive i vjeruju kako hoće. A mi imamo svoju povijest i svoje arhive, imamo spise u Vatikanu, Beču, Budimpešti i sl gdje se vidi naša povijest. A srpsku istoriju svjetski naučnici ne uzimaju za ozbiljno a ni nitko drugi.

Pingvin iz Nišavu

pre 1 godinu

Da su Hrvati pametni pa da se uopšte ne reklamiraju u Britaniji. Englezi, gde kod sam bio, znače samo ubijanje od alkohola, buka iz barova do ranih jutarnjih sati, a onda povraćanje u fontanama i po ulici... Ukratko, dobar posao samo za lokalne traumatologe jer pijani se lome gde stignu.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Sve ove zemlje na listi su u redu, zaobišao bih Meksiko, možda i Paragvaj. Meksiko sam prošao uzduž i popreko, u Paragvaju nisam bio pa možda i grešim. Meksiko je u redu turistički, zanimljiva i raznovrsna zemlja, ali živeti tamo, ne hvala. Naravno, postoje delovi koji su izuzetno dobro sredjeni, ali odmah pored kriminal i rasulo, previše blizu, korupcija je valjda deo mentaliteta.

ketiS

pre 1 godinu

Za ove koji se "sprdaju" sa bogatom istorijom, u tekstu se misli na istoriju svih poznatih evropskih kraljevina, republika i carevina kojih je deo bio prostor danasnje Hrvatske, dakle od Venecije preko Ugarske pa do Habsburske Kraljevine i Austrougarske. Za nas je zanimljiva cinjenica da su delovi Dalmacije bili u sastavu Nemanjicke drzave, te da je zahvaljujuci tome u kulturu i umetnost tadasnje Srbije prodirao uticaj sa prostora danasnje Italije.

A mi gde smo mi

pre 1 godinu

Listu predvodi susedna Slovenija dok je na poslednjem mestu Luksemburg za kog se navodi da je jedna od najskupljih država u Evropi.

Iza Slovenije nalazi se Portugal, a potom slede Estonija, Španija, Paragvaj, Češka i Mađarska.

Kažem vam da su Slovenci standardom skoro jednaki Nemcima kad se svi obavezni troškovi uzmu u obzir. A priroda skoro kao Švajcarska.

Ivar

pre 1 godinu

Koja istorija, mislite na Italijansku istoriju?
(Nsadjanin, 27. novembar 2022 17:19)
Istorija nema gospodara, ona je od svih. Buduci da na tlu Hrvatske su vecinom zivjeli preci danansnjih Hrvata imaju pravo da osjecaju to ko svoje jer su dio te bastine. Kroz povijest ljudi su se kretali i gradili, i hvala bogu da je tako. Hrvatska obala je uvije bila mix raznih kultura i civilizacija, kao i sve obale i pomorski gradovi u sredozemlju.

Ivar

pre 1 godinu

Na tlu danasnje Hrvatske, tj. Dalmacije jer o njoj je ovde rec, su ziveli preci mnogih danasnjih etniciteta. Romansko ili slovensko-srpsko kulturno nasledje Dalmacije i danasnje Hrvatske nema nikakve veze sa Hrvatima i vi nemate pravo na to nasledje.(ketiS, 28. novembar 2022 23:00)
Naravno da je bilo svega kao sto sam i napisao ali vecina potomajka tadasnjih ljudi na primoriju i otocima su danasnji Hrvati, tako da se slobodno pomiri sa time jer je tako. To vase negiranje je postalo malo jadno. Slovensko - srpsko masljede ne postoji, Srbi su samo jedan dio svih Slavena i dosli su u Bosnu i Dalmaciju bjezajuci od Turaka. Oni koji su bili prije nije imali etnicku odrednicu jer tada nacije nisu postojale, i pravoslavno ne znaci srpsko, to sto SPC je napravila jednazbu pravoslavlje = srpstvo, to je vas problem jer postoje i Hrvati pravoslavci.

Mirko

pre 1 godinu

“ A regionalni tigar?
(Pera, 27. novembar 2022 12:54) “

Misliš regionalni lider ili ekonomski tigar ?

Ne zaboravi sa je tigar grabljivac…

veljko

pre 1 godinu

Zasto Rvatiii imaju toliki kompleks od Srba?! Pa zato što su nekad bili Srbi pravoslavci a sada su pokatoličeni Srbi i glume većeg papu od pape.... Sve objašnjeno!

simo

pre 1 godinu

Nit Hrvatska ima plaze nit istorije. A Englezima nit su bitne plaze nit istorija. Jedina nacija koja svoj letnji odmor provodi iskljucivo ispijajuci pivo u kaficima ili pored bazena. Njih sigurno necete videti kad na nekom putovanju obilazite istorijske i kulturne lokalitete.

C i n i k

pre 1 godinu

da u našoj povijesti nema 500 godina pod Turcima.A neki su ponosni na tu činjenicu.
(Marko, 27. novembar 2022 16:20)


TR su bili i u danasnjoj hr, dal si cuo za sela Islam Grcki i Islam Latinski ?
To je zaledje Dalmacije.
Tu je bila granica Mlecana i TR, ko je tebe ucio istoriju nznm ali da nzns bukvalno nista to je evidentno.

Milos

pre 1 godinu

Ne znam sto bi bio bilo ko ljubomoran. Cinjenica da smo mi Srbi budale koji su oslobadjali te teritorije u oba svetska rata, ali ne mozete ignorisati da je ta zemlja prelepa. E sada, kada pricaju u istoriji isto treba imati na umu da je to istorija tih prostora...ali brate mili nema nikakve veze sa nama dragim Hrvatima...kakva crna hrvatska istorija...to je vec cirkus

Lala

pre 1 godinu

Realno istorija je italijanska, zato je i bogata.
Današnji korisnici treba da se zahvale Aleksandru karađorđeviću jugoslovenskom.
More je lepo, a plaže su stvar ukusa, ko voli kamenje i beton.
Ko voli peščane plaže, pronaći će mnogo bolje destinacije.

apsolutno nebitno

pre 1 godinu

@ KetiS
Pa šta i da je sve tako kako kažeš? Ti bi tu državu možda ukinula? Ili bi je primorala da promeni ime, pa da se zove Srbohrvatska. Još jednom - ne budalesaj!

Miloš

pre 1 godinu

Vidim da većina hrvata tumači historiju onako kako im odgovara.
Pa da malo rasvijetlimo.
"Reliqiae reliquiarum", odnosno "ostaci ostataka" - tako su Hrvati, uključujući Nikolu Zrinskog, zvali Hrvatsku nako što su Turci zauzeli veći dio današnje Hrvatske. Ali, to u glavama nekih ljudi ne postoji.
Most u Osijeku su gradili... Turci! Zvao se Sulejmanov most, pretpostaviću da Suljo nije bio 'rvat.
Petrinju su osnovali... Turci! Možemo tako do besvijesti, no najbolje je da na hrvatskoj enciklopediji pogledate do kuda su stigli Turci:

https://hr.wikipedia.org/wiki/Hrvatske_zemlje_pod_osmanskom_vlašću

Valjda ćete njoj vjerovati. Mada...

Deni

pre 1 godinu

Ma šta ima onaj ko je samo 10km od mora? Ili da kažem onaj u Vinkovxima itd? Samo standard se gleda. Lako ja sa svojim novcem biram da li ću na naše more ili Špansko, Karipsko... Dakle samo se standard meri. Srbija je čuvena po proizvodnji guma. To nije dobro ni za vazduh ni za njive i sve što na njima rađa. Ali kako god.

apsolutno nebitno

pre 1 godinu

@ ketiS
A šta bi se desilo kad bi se Hrvati odrekli prava na to nasleđe (koje se kao i mnoga druga prava, kako vidimo na planeti, NE MORA poštovati)? Da ne bi kojim slučajem presušio turistički stampedo na dalmatinsku i istarsku obalu. Ajde ne budali!

mario

pre 1 godinu

Ti s druge strane ocito "brkas" istoriju Hrvatske kao oblasti svojevremeno u sastavu Kraljevine Ugarske, Austrije ili Venecije, (te je sasvim logicno sto se ta oblast spominje u arhivima posvecenim istoriji tih nekadasnjih drzava) sa prilicno nepouzdanom i evropski nedovoljno poznatom istorijom Hrvata kao etniciteta. Sto se tice istorije drzave Srbije i Srba dovoljno je da "odes" do zvanicnog sajta Uneska i sve ce ti biti jasno.
(ketiS, 30. novembar 2022 02:54)
Dakle upravo tako idi do stranice UNESO, pa vidi što je u Hrvatskoj zaštitio UNESO, pa svima onda tu reci čije je to?
Dakle svima držiš lekcije, a 500 godina ste bili pod utjecajem Turske, Vojvodina je izgrađena pod utjecajem AU i ti sad drugima držiš lekcije..!??
Iz tvojh upisa se samo razaznaje nacionalizam jer po tebi Hrvatska bi trebala u stvari da kaže da to što je na njezinom tlu u stvari nije njezino?
Uglavnom tebi je kompleks što Hrvatska ima more i ima najrazvijeniji turizam na ovim prostorima.

C i n i k

pre 1 godinu

Sve ok samo me zanima na koju to njihovu "istoriju" tacno misli taj portal?
Oni istoriju nemaju, sve sto postoji u Dalmaciji,svaka zdgrada starija od 50 god je kulturno nasledje IT.

mr

pre 1 godinu

За енглезе немам појма, али он што читам то је да им се морнари увек са осмехом враћају, без обзира на годишње доба.

miki

pre 1 godinu

кад већ фовпримо о историји...опет видим прегршт хрватијанских коментатора .... а све зато што ни историјски, а ни сада немају својих електронских портала за коментарисање

Ivar

pre 1 godinu

Cinjenica je da je slovenski element u Dalmaciji i Bosni prisutan jos od 7-og (vekaketiS, 30. novembar 2022 02:42)
Tocno slazem se, ali ne srpski. U tome lezi razlika a to sto neki od vas izjednacavaju slovenski = srpski, to je vas problem. Slovenski / slavenski koji je poslije sa etnogenezom postao vecinski hrvatski. Tamo gdje je bio vecinski srpski nije zbog etnogeneze nego posto su Srbi bjezali od Osmana i tamo se naselili. Nigdje na teritoriji Hrvatske Srbi nisu bili vecina prije dolaska Osmana, isto to vazi i za Bosnu.

Bender

pre 1 godinu

istorija je nekome italijanska, nekome turska... šta ćeš.
(mile, 27. novembar 2022 18:13)

A tom nekom koji misli da mu je istorija samo italijanska je ta istorija zapravo i italijanska, ali i mađarska, austrijska pa i turska. Samo što ti Mile ne znaš to, ili ne želiš da to znaš.

Bender

pre 1 godinu

Nešto si pomiješao. Do CRKVENOG RASKOLA 1054. , Srbi su bili katolici, pa se u skladu s tvojom logikom, prije može reći da su Srbi "popravoslavljeni" Hrvati.
(Dubrovčanin, 28. novembar 2022 13:59)

Nešto si ti zapravo pomešao. Do 1054., postojala je jedna crkva, nisu postojali katolici.
Takodje, neki kažu da su se 1954. katolici ocepili od te jednecrkve i kreirali novu - Katoličku.

Ali ovde se ne radi o tome. Prethodni komentator kaže da su katolici u današnjoj Velikoj Hrvatiji u stvari zapravo bivši etnički Srbi, koje su vekovima "pohrvatili" i sada su svi katolici, iz nekog neopakog razloga, Hrvati.

ketiS

pre 1 godinu

@Ivar ....."Buduci da na tlu Hrvatske su vecinom zivjeli preci danasnjih Hrvata....

Na tlu danasnje Hrvatske, tj. Dalmacije jer o njoj je ovde rec, su ziveli preci mnogih danasnjih etniciteta. Romansko ili slovensko-srpsko kulturno nasledje Dalmacije i danasnje Hrvatske nema nikakve veze sa Hrvatima i vi nemate pravo na to nasledje. Cinjenica da se sa njim poistovecujete ocigledno je poseldica nemanja sopstvenog etno-kulturnog nasledja, no to opet ne menja cinjenicu da na to nasledje nemate pravo vi, vec danasnji Italijani i Srbi. Konacno, tvrdnja "da istorija nema gospodara" je potpuna anticivilizacijska relativizacija iste, jer svaka etno-kultura ima svoju istoriju koja je sastavni deo istorije citave ljudske civilizacije, ali se etnicka pozadina svake istorije i kulture mora postovati.

Милош

pre 1 godinu

Нагодину нема више ни Куне.... Ндх2 не постоји то је ЕУ а море је Јадранско.

ketiS

pre 1 godinu

@Ivar

Tvrdnja da su Srbi stigli u Dalmaciju i Bosnu bezeci od Turaka je tipican pravaski, protoustaski stereotip. Cinjenica je da je slovenski element u Dalmaciji i Bosni prisutan jos od 7-og veka, te da su delovi Dalmacije, kao i Hercegovina i delovi Bosne bili u sastavu Nemanjicke Srbije. Inace, sve to vreme nisu postojali nikakvi etnicki identiteti i to vazi i za juznoslovenske katolike i pravoslavce. Prema tome, katolicko stanovnistvo toga vremena nisu bili nikakvi Hrvati, stavise veliki deo njih su se poistovecivali sa kulturom i istorijom srednjovekovne Srbije, dok su s druge strane mnogi bili potpuno deslovenizirani i ziveli i radili u Veneciji ili Ugarskoj. Shodno tome, "tesko" da su vam to preci, Tvrdnja da u Dalmaciji nema nasledja srednjovekovne Srbije pored Krke, Krupe ili Dragovica, manastira podignutih u vreme vladavine Kralja Milutina i Cara Dusana (prva polovina 14-og veka) je najblaze receno neozbiljna. Na kraju, ja ne izjednacavam pravoslavlje i srpstvo, kao sto se ne moze izjednacavati ni katolicanstvo i hrvatstvo. Stavise, veliki delovi katolicke elite Dalmacije i Dubrovnika su se tokom druge polovine 19-og i prve polovine 20-og veka izjasnjavali kao Srbi ili Jugosloveni, a takvih ima i danas pre svega mislim na dalmatinske katolike koji zive u Beogradu. Sto se tice onih pravoslavaca koji se osecaju Hrvatima, njihovo je pravo da se izjasnjavaju kako hoce. Sve u svemu treba postovati cinjenice i izbegavati politizaciju istorije.

ketiS

pre 1 godinu

@apsolutno nebitno

Ti si ocigledno "pobrkao loncice" jer se ovde ne radi o turizmu i zaradi od istog, vec o nepostojanju hrvatskog etno-kulturnog nasledja i to u drzavi koja se zvanicno zove Hrvatska.

@Ivan drugi

Ti s druge strane ocito "brkas" istoriju Hrvatske kao oblasti svojevremeno u sastavu Kraljevine Ugarske, Austrije ili Venecije, (te je sasvim logicno sto se ta oblast spominje u arhivima posvecenim istoriji tih nekadasnjih drzava) sa prilicno nepouzdanom i evropski nedovoljno poznatom istorijom Hrvata kao etniciteta. Sto se tice istorije drzave Srbije i Srba dovoljno je da "odes" do zvanicnog sajta Uneska i sve ce ti biti jasno.

ketiS

pre 1 godinu

@Ivar "Tocno slazem se, slovenski ali ne srpski...."

Tacno slazem se slovenski, ali ne ni srpski ni hrvatski. Ako govorimo o tkz "etnogenezi" odnosno artikulaciji etnoidentiteta, onda se srpski etnoidentitet poceo artikulisati vek do vek i po ranije od hrvatskog, tacnije od prve polovine 18-og veka u krugu svetovne i duhovne elite juznoslovenskih pravoslavaca nastanjenih na prostorima severno od Save i Dunava ili pak zapadno ka Primorju. O hrvatskom etnoidentiteu necu ovom prilikom jer je to posebna i vrlo problematicna tema. Sto se tice slovenskih katolika, uzimajuci u obzir ono sto sam navela u svom prethodnom postu, ne vidim po cemu ti negdasnji Sloveni ne bi mogli biti preci i danasnjih Srba. Konacno, ja stvari ne posmatram kroz brojke i procente, vec kroz cinjenicu da su kulturni i duhovni tragovi Srba vekovima prisutni na prostorima danasnje Hrvatske, te da je to glavna "tapija" a ne bilo cija veca ili manja brojnost. Na kraju krajeva, i ta cinjenica o danasnjoj brojnosti Hrvata na tim prostorima je vrlo osetljiva za raspravu, a verovatno znas zbog cega, Takodje uzimajuci u obzir "glavnu temu" nase rasprave, postavlja se pitanje sta vama Hrvatima vredi tolika brojnost, kada u danasnjoj drzavi u kultruno-istorijskom smislu nemate sopstevno etnokulturno nasledje. Za mene je to sustina jer drzave "dodju i prodju", brojke i procenti se menjaju, ali kulturni i duhovni tragovi opstaju "vo vijeki vijekov"!

Bender

pre 1 godinu

"Bogata istorija"?
Cela Dalmacija, Istra, Rijeka, Zadar, Dubrovnik, itd. (o tome se priča) sve je to bile Venecija i Dubrovnik i to su istorije tih entiteta, a ne Hrvatske.
Velika Hrvatija je nezasluženo dobila sve te teritorije, izgubivši dva svetska rata.

Djidji

pre 1 godinu

Hrvatska ima sve osim plaza.. Hrvatska su pre svega betonske rive i obale, kamen i hridi i nauticki turizam..jedan otok u grckoj ima vise plaza nego cela hrvatska!

long live and David Coverdale

pre 1 godinu

zasto gnjavite Srbe sa ovim , da bi mogli iskazati nedostojanstvo i ljubomoru, nevidim svrhu, ili da se Hrvati naslađuju tim slabostima
(eto, 27. novembar 2022 13:17)

Ljubomoru, mora da se salis.Pa vi hrvati imate kompleks Srba.U suprotnom ne bi visili na Srpskim sajtovima.A sto se tice vaseg mora, neka hvala.O vasoj istoriji necu ni rec napisati, taman toliko je i imate.

Дрндоје

pre 1 godinu

Енглези као највеће зло у задњих 1000 година и њихова творевина Хрватска као највећи крволоци. Леп тандем

a

pre 1 godinu

За тако добру позицију НДХ-2,заслужан је један Енглез.Черчил.1941. Србе увукао у рат.После свих покоља,1944. прави владу тито-Шубашић ,са два хрвата.И то комунистом и баном !?Патолошки мрзитељ комуниста !?Шта је то он знао а Стаљин није ?

Morgot Bauglir

pre 1 godinu

Dođite na Krit da vidite šta je istorija, patriotizam, čiste i lepe plaže i hrana. Cela Hrvatska ni do članaka jednom Kritu.

Pingvin iz Nišavu

pre 1 godinu

Da su Hrvati pametni pa da se uopšte ne reklamiraju u Britaniji. Englezi, gde kod sam bio, znače samo ubijanje od alkohola, buka iz barova do ranih jutarnjih sati, a onda povraćanje u fontanama i po ulici... Ukratko, dobar posao samo za lokalne traumatologe jer pijani se lome gde stignu.

C i n i k

pre 1 godinu

da u našoj povijesti nema 500 godina pod Turcima.A neki su ponosni na tu činjenicu.
(Marko, 27. novembar 2022 16:20)


TR su bili i u danasnjoj hr, dal si cuo za sela Islam Grcki i Islam Latinski ?
To je zaledje Dalmacije.
Tu je bila granica Mlecana i TR, ko je tebe ucio istoriju nznm ali da nzns bukvalno nista to je evidentno.

C i n i k

pre 1 godinu

Sve ok samo me zanima na koju to njihovu "istoriju" tacno misli taj portal?
Oni istoriju nemaju, sve sto postoji u Dalmaciji,svaka zdgrada starija od 50 god je kulturno nasledje IT.

simo

pre 1 godinu

Nit Hrvatska ima plaze nit istorije. A Englezima nit su bitne plaze nit istorija. Jedina nacija koja svoj letnji odmor provodi iskljucivo ispijajuci pivo u kaficima ili pored bazena. Njih sigurno necete videti kad na nekom putovanju obilazite istorijske i kulturne lokalitete.

ketiS

pre 1 godinu

@Ivar ....."Buduci da na tlu Hrvatske su vecinom zivjeli preci danasnjih Hrvata....

Na tlu danasnje Hrvatske, tj. Dalmacije jer o njoj je ovde rec, su ziveli preci mnogih danasnjih etniciteta. Romansko ili slovensko-srpsko kulturno nasledje Dalmacije i danasnje Hrvatske nema nikakve veze sa Hrvatima i vi nemate pravo na to nasledje. Cinjenica da se sa njim poistovecujete ocigledno je poseldica nemanja sopstvenog etno-kulturnog nasledja, no to opet ne menja cinjenicu da na to nasledje nemate pravo vi, vec danasnji Italijani i Srbi. Konacno, tvrdnja "da istorija nema gospodara" je potpuna anticivilizacijska relativizacija iste, jer svaka etno-kultura ima svoju istoriju koja je sastavni deo istorije citave ljudske civilizacije, ali se etnicka pozadina svake istorije i kulture mora postovati.

veljko

pre 1 godinu

Zasto Rvatiii imaju toliki kompleks od Srba?! Pa zato što su nekad bili Srbi pravoslavci a sada su pokatoličeni Srbi i glume većeg papu od pape.... Sve objašnjeno!

Lala

pre 1 godinu

Realno istorija je italijanska, zato je i bogata.
Današnji korisnici treba da se zahvale Aleksandru karađorđeviću jugoslovenskom.
More je lepo, a plaže su stvar ukusa, ko voli kamenje i beton.
Ko voli peščane plaže, pronaći će mnogo bolje destinacije.

Net

pre 1 godinu

Ričarlison.........nije ti u istoriji Beogrda bilo samo robovanje 500g i pravilo prve bračne noći, o ovome se ćuti i dan danas:
JESTE LI ČULI ZA ĐOJLENE? Pre gotovo 200 godina Srbija je iz budžeta plaćala mlade gejeve da budu LJUBAVNICI TURCIMA.

Milos

pre 1 godinu

Ne znam sto bi bio bilo ko ljubomoran. Cinjenica da smo mi Srbi budale koji su oslobadjali te teritorije u oba svetska rata, ali ne mozete ignorisati da je ta zemlja prelepa. E sada, kada pricaju u istoriji isto treba imati na umu da je to istorija tih prostora...ali brate mili nema nikakve veze sa nama dragim Hrvatima...kakva crna hrvatska istorija...to je vec cirkus

Miloš

pre 1 godinu

Vidim da većina hrvata tumači historiju onako kako im odgovara.
Pa da malo rasvijetlimo.
"Reliqiae reliquiarum", odnosno "ostaci ostataka" - tako su Hrvati, uključujući Nikolu Zrinskog, zvali Hrvatsku nako što su Turci zauzeli veći dio današnje Hrvatske. Ali, to u glavama nekih ljudi ne postoji.
Most u Osijeku su gradili... Turci! Zvao se Sulejmanov most, pretpostaviću da Suljo nije bio 'rvat.
Petrinju su osnovali... Turci! Možemo tako do besvijesti, no najbolje je da na hrvatskoj enciklopediji pogledate do kuda su stigli Turci:

https://hr.wikipedia.org/wiki/Hrvatske_zemlje_pod_osmanskom_vlašću

Valjda ćete njoj vjerovati. Mada...

miki

pre 1 godinu

кад већ фовпримо о историји...опет видим прегршт хрватијанских коментатора .... а све зато што ни историјски, а ни сада немају својих електронских портала за коментарисање

ketiS

pre 1 godinu

Za ove koji se "sprdaju" sa bogatom istorijom, u tekstu se misli na istoriju svih poznatih evropskih kraljevina, republika i carevina kojih je deo bio prostor danasnje Hrvatske, dakle od Venecije preko Ugarske pa do Habsburske Kraljevine i Austrougarske. Za nas je zanimljiva cinjenica da su delovi Dalmacije bili u sastavu Nemanjicke drzave, te da je zahvaljujuci tome u kulturu i umetnost tadasnje Srbije prodirao uticaj sa prostora danasnje Italije.

Bender

pre 1 godinu

Nešto si pomiješao. Do CRKVENOG RASKOLA 1054. , Srbi su bili katolici, pa se u skladu s tvojom logikom, prije može reći da su Srbi "popravoslavljeni" Hrvati.
(Dubrovčanin, 28. novembar 2022 13:59)

Nešto si ti zapravo pomešao. Do 1054., postojala je jedna crkva, nisu postojali katolici.
Takodje, neki kažu da su se 1954. katolici ocepili od te jednecrkve i kreirali novu - Katoličku.

Ali ovde se ne radi o tome. Prethodni komentator kaže da su katolici u današnjoj Velikoj Hrvatiji u stvari zapravo bivši etnički Srbi, koje su vekovima "pohrvatili" i sada su svi katolici, iz nekog neopakog razloga, Hrvati.

H20

pre 1 godinu

Ljubomoru, mora da se salis.Pa vi hrvati imate kompleks Srba.U suprotnom ne bi visili na Srpskim sajtovima.A sto se tice vaseg mora, neka hvala.O vasoj istoriji necu ni rec napisati, taman toliko je i imate.
(long live and David Coverdale, 27. novembar 2022 13:37)

priznaj....lik te pogodio u centar....

Stradija

pre 1 godinu

E Srbi, ne brukajte se ovako niskim komentarima. Zašto uvek mržnja? Ako nas neki Hrvati i ne vole, zašto mržnjom odgovaramo na mržnju? Da li su nas tome učili? Sramota me koliko smo zlobni.

Deni

pre 1 godinu

Ma šta ima onaj ko je samo 10km od mora? Ili da kažem onaj u Vinkovxima itd? Samo standard se gleda. Lako ja sa svojim novcem biram da li ću na naše more ili Špansko, Karipsko... Dakle samo se standard meri. Srbija je čuvena po proizvodnji guma. To nije dobro ni za vazduh ni za njive i sve što na njima rađa. Ali kako god.

Bender

pre 1 godinu

istorija je nekome italijanska, nekome turska... šta ćeš.
(mile, 27. novembar 2022 18:13)

A tom nekom koji misli da mu je istorija samo italijanska je ta istorija zapravo i italijanska, ali i mađarska, austrijska pa i turska. Samo što ti Mile ne znaš to, ili ne želiš da to znaš.

H20

pre 1 godinu

"Bogata istorija"?
Cela Dalmacija, Istra, Rijeka, Zadar, Dubrovnik, itd. (o tome se priča) sve je to bile Venecija i Dubrovnik i to su istorije tih entiteta, a ne Hrvatske.
Velika Hrvatija je nezasluženo dobila sve te teritorije, izgubivši dva svetska rata.
(Bender, 27. novembar 2022 12:37)

i sta htjede pjesnik reci,odim sto si ljut i nezadovoljan...

A mi gde smo mi

pre 1 godinu

Listu predvodi susedna Slovenija dok je na poslednjem mestu Luksemburg za kog se navodi da je jedna od najskupljih država u Evropi.

Iza Slovenije nalazi se Portugal, a potom slede Estonija, Španija, Paragvaj, Češka i Mađarska.

Kažem vam da su Slovenci standardom skoro jednaki Nemcima kad se svi obavezni troškovi uzmu u obzir. A priroda skoro kao Švajcarska.

mile

pre 1 godinu

Koja istorija, mislite na Italijansku istoriju?
(Nsadjanin, 27. novembar 2022 17:19)

istorija je nekome italijanska, nekome turska... šta ćeš.

ketiS

pre 1 godinu

@Ivar "Tocno slazem se, slovenski ali ne srpski...."

Tacno slazem se slovenski, ali ne ni srpski ni hrvatski. Ako govorimo o tkz "etnogenezi" odnosno artikulaciji etnoidentiteta, onda se srpski etnoidentitet poceo artikulisati vek do vek i po ranije od hrvatskog, tacnije od prve polovine 18-og veka u krugu svetovne i duhovne elite juznoslovenskih pravoslavaca nastanjenih na prostorima severno od Save i Dunava ili pak zapadno ka Primorju. O hrvatskom etnoidentiteu necu ovom prilikom jer je to posebna i vrlo problematicna tema. Sto se tice slovenskih katolika, uzimajuci u obzir ono sto sam navela u svom prethodnom postu, ne vidim po cemu ti negdasnji Sloveni ne bi mogli biti preci i danasnjih Srba. Konacno, ja stvari ne posmatram kroz brojke i procente, vec kroz cinjenicu da su kulturni i duhovni tragovi Srba vekovima prisutni na prostorima danasnje Hrvatske, te da je to glavna "tapija" a ne bilo cija veca ili manja brojnost. Na kraju krajeva, i ta cinjenica o danasnjoj brojnosti Hrvata na tim prostorima je vrlo osetljiva za raspravu, a verovatno znas zbog cega, Takodje uzimajuci u obzir "glavnu temu" nase rasprave, postavlja se pitanje sta vama Hrvatima vredi tolika brojnost, kada u danasnjoj drzavi u kultruno-istorijskom smislu nemate sopstevno etnokulturno nasledje. Za mene je to sustina jer drzave "dodju i prodju", brojke i procenti se menjaju, ali kulturni i duhovni tragovi opstaju "vo vijeki vijekov"!

ketiS

pre 1 godinu

@Ivar

Tvrdnja da su Srbi stigli u Dalmaciju i Bosnu bezeci od Turaka je tipican pravaski, protoustaski stereotip. Cinjenica je da je slovenski element u Dalmaciji i Bosni prisutan jos od 7-og veka, te da su delovi Dalmacije, kao i Hercegovina i delovi Bosne bili u sastavu Nemanjicke Srbije. Inace, sve to vreme nisu postojali nikakvi etnicki identiteti i to vazi i za juznoslovenske katolike i pravoslavce. Prema tome, katolicko stanovnistvo toga vremena nisu bili nikakvi Hrvati, stavise veliki deo njih su se poistovecivali sa kulturom i istorijom srednjovekovne Srbije, dok su s druge strane mnogi bili potpuno deslovenizirani i ziveli i radili u Veneciji ili Ugarskoj. Shodno tome, "tesko" da su vam to preci, Tvrdnja da u Dalmaciji nema nasledja srednjovekovne Srbije pored Krke, Krupe ili Dragovica, manastira podignutih u vreme vladavine Kralja Milutina i Cara Dusana (prva polovina 14-og veka) je najblaze receno neozbiljna. Na kraju, ja ne izjednacavam pravoslavlje i srpstvo, kao sto se ne moze izjednacavati ni katolicanstvo i hrvatstvo. Stavise, veliki delovi katolicke elite Dalmacije i Dubrovnika su se tokom druge polovine 19-og i prve polovine 20-og veka izjasnjavali kao Srbi ili Jugosloveni, a takvih ima i danas pre svega mislim na dalmatinske katolike koji zive u Beogradu. Sto se tice onih pravoslavaca koji se osecaju Hrvatima, njihovo je pravo da se izjasnjavaju kako hoce. Sve u svemu treba postovati cinjenice i izbegavati politizaciju istorije.

redovan gost

pre 1 godinu

@ miki
Već sam objasnio, ali da ponovim. U Hrvatskoj postoji (poznati) portal u kojem se svaka tema poprati sa najmanje 200 komentara. Dakle, portal imamo. Na tom istom portalu komentiraju mnogi Srbi i iz otadžbine i iz dijaspore. Dakle, nema razloga da i mi kod vas ne gostujemo.

ketiS

pre 1 godinu

@apsolutno nebitno

Ti si ocigledno "pobrkao loncice" jer se ovde ne radi o turizmu i zaradi od istog, vec o nepostojanju hrvatskog etno-kulturnog nasledja i to u drzavi koja se zvanicno zove Hrvatska.

@Ivan drugi

Ti s druge strane ocito "brkas" istoriju Hrvatske kao oblasti svojevremeno u sastavu Kraljevine Ugarske, Austrije ili Venecije, (te je sasvim logicno sto se ta oblast spominje u arhivima posvecenim istoriji tih nekadasnjih drzava) sa prilicno nepouzdanom i evropski nedovoljno poznatom istorijom Hrvata kao etniciteta. Sto se tice istorije drzave Srbije i Srba dovoljno je da "odes" do zvanicnog sajta Uneska i sve ce ti biti jasno.

bračanin

pre 1 godinu

@ Morgot Bauglir
Ma nemoj, ti misliš da mi nismo bili na Kritu (Kreti), sve obišli i proputovali, pri čemu zaboravljaš da mi liti namlatimo toliko para da moremo putovati di nas volja. Pritom smo tamo koncem 9. miseca od Srba sretali samo šankere i konobare.

mr

pre 1 godinu

За енглезе немам појма, али он што читам то је да им се морнари увек са осмехом враћају, без обзира на годишње доба.

H20

pre 1 godinu

Hrvatska ima sve osim plaza.. Hrvatska su pre svega betonske rive i obale, kamen i hridi i nauticki turizam..jedan otok u grckoj ima vise plaza nego cela hrvatska!
(Djidji, 27. novembar 2022 13:35)

I ?
opet vise miliona nocenja u sezoni...jer neki zele i to.....

Pancirus

pre 1 godinu

Samo one kuće po Dalmaciji i Istri građene od kamena su nevjerojatna kulturna baština a da ne nabrajamo sve te ostale stvari utvrde,palače, koloseum...

Dubrovčanin

pre 1 godinu

"Zasto Rvatiii imaju toliki kompleks od Srba?! Pa zato što su nekad bili Srbi pravoslavci a sada su pokatoličeni Srbi i glume većeg papu od pape.... Sve objašnjeno!
(veljko, 27. novembar 2022 13:53) "


Nešto si pomiješao. Do CRKVENOG RASKOLA 1054. , Srbi su bili katolici, pa se u skladu s tvojom logikom, prije može reći da su Srbi "popravoslavljeni" Hrvati.

More

pre 1 godinu

Djidji.....imaju 5300 km obale i plaža, većinom šljunčane ali ima i one sa sitnim peskom u Ninu i središnjoj Dalmaciji i na mnogim ostrvima. Sitni pesak nije doba jer se zavlači tamo gde ne treba.

redovan gost

pre 1 godinu

@ long live...
Uvijek ponovo ista greška: mi ne visimo na srpskim sajovima, ni visimo na OVOM sajtu (i to isključivo pri temama koje nas se tiču). A možda ne znaš da vaših zemljaka u dosta većoj količini visi na jednom našem sajtu (ne ću ga reklamirati, ali se zna). Zato smo mi tu - zbog ravnoteže!

Mirko

pre 1 godinu

“ A regionalni tigar?
(Pera, 27. novembar 2022 12:54) “

Misliš regionalni lider ili ekonomski tigar ?

Ne zaboravi sa je tigar grabljivac…

Милош

pre 1 godinu

Нагодину нема више ни Куне.... Ндх2 не постоји то је ЕУ а море је Јадранско.

H20

pre 1 godinu

Da su Hrvati pametni pa da se uopšte ne reklamiraju u Britaniji. Englezi, gde kod sam bio, znače samo ubijanje od alkohola, buka iz barova do ranih jutarnjih sati, a onda povraćanje u fontanama i po ulici... Ukratko, dobar posao samo za lokalne traumatologe jer pijani se lome gde stignu.
(Pingvin iz Nišavu, 27. novembar 2022 12:33)

halo ,govori se o penzionerima....nece baba i dida, i da zele ne mogu da partijaju do sutra..zele mir ,sunce ,more i hranu ...uz njihovu penziju to sve mogu dobiti lako

Ivar

pre 1 godinu

Koja istorija, mislite na Italijansku istoriju?
(Nsadjanin, 27. novembar 2022 17:19)
Istorija nema gospodara, ona je od svih. Buduci da na tlu Hrvatske su vecinom zivjeli preci danansnjih Hrvata imaju pravo da osjecaju to ko svoje jer su dio te bastine. Kroz povijest ljudi su se kretali i gradili, i hvala bogu da je tako. Hrvatska obala je uvije bila mix raznih kultura i civilizacija, kao i sve obale i pomorski gradovi u sredozemlju.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Sve ove zemlje na listi su u redu, zaobišao bih Meksiko, možda i Paragvaj. Meksiko sam prošao uzduž i popreko, u Paragvaju nisam bio pa možda i grešim. Meksiko je u redu turistički, zanimljiva i raznovrsna zemlja, ali živeti tamo, ne hvala. Naravno, postoje delovi koji su izuzetno dobro sredjeni, ali odmah pored kriminal i rasulo, previše blizu, korupcija je valjda deo mentaliteta.

Ivan drugi

pre 1 godinu

Nisu mi jasni ovi hrvatski komentatori koji pokušavaju uvjeriti Srbe u nešto. Pa opće je poznato da je u Srbiji njihova istorija puna svakakvih mitova i da oni u to vjeruju. Pa pustimo ih da žive i vjeruju kako hoće. A mi imamo svoju povijest i svoje arhive, imamo spise u Vatikanu, Beču, Budimpešti i sl gdje se vidi naša povijest. A srpsku istoriju svjetski naučnici ne uzimaju za ozbiljno a ni nitko drugi.

Ivar

pre 1 godinu

Na tlu danasnje Hrvatske, tj. Dalmacije jer o njoj je ovde rec, su ziveli preci mnogih danasnjih etniciteta. Romansko ili slovensko-srpsko kulturno nasledje Dalmacije i danasnje Hrvatske nema nikakve veze sa Hrvatima i vi nemate pravo na to nasledje.(ketiS, 28. novembar 2022 23:00)
Naravno da je bilo svega kao sto sam i napisao ali vecina potomajka tadasnjih ljudi na primoriju i otocima su danasnji Hrvati, tako da se slobodno pomiri sa time jer je tako. To vase negiranje je postalo malo jadno. Slovensko - srpsko masljede ne postoji, Srbi su samo jedan dio svih Slavena i dosli su u Bosnu i Dalmaciju bjezajuci od Turaka. Oni koji su bili prije nije imali etnicku odrednicu jer tada nacije nisu postojale, i pravoslavno ne znaci srpsko, to sto SPC je napravila jednazbu pravoslavlje = srpstvo, to je vas problem jer postoje i Hrvati pravoslavci.

apsolutno nebitno

pre 1 godinu

@ ketiS
A šta bi se desilo kad bi se Hrvati odrekli prava na to nasleđe (koje se kao i mnoga druga prava, kako vidimo na planeti, NE MORA poštovati)? Da ne bi kojim slučajem presušio turistički stampedo na dalmatinsku i istarsku obalu. Ajde ne budali!

apsolutno nebitno

pre 1 godinu

@ KetiS
Pa šta i da je sve tako kako kažeš? Ti bi tu državu možda ukinula? Ili bi je primorala da promeni ime, pa da se zove Srbohrvatska. Još jednom - ne budalesaj!

Ivar

pre 1 godinu

Cinjenica je da je slovenski element u Dalmaciji i Bosni prisutan jos od 7-og (vekaketiS, 30. novembar 2022 02:42)
Tocno slazem se, ali ne srpski. U tome lezi razlika a to sto neki od vas izjednacavaju slovenski = srpski, to je vas problem. Slovenski / slavenski koji je poslije sa etnogenezom postao vecinski hrvatski. Tamo gdje je bio vecinski srpski nije zbog etnogeneze nego posto su Srbi bjezali od Osmana i tamo se naselili. Nigdje na teritoriji Hrvatske Srbi nisu bili vecina prije dolaska Osmana, isto to vazi i za Bosnu.

mario

pre 1 godinu

Ti s druge strane ocito "brkas" istoriju Hrvatske kao oblasti svojevremeno u sastavu Kraljevine Ugarske, Austrije ili Venecije, (te je sasvim logicno sto se ta oblast spominje u arhivima posvecenim istoriji tih nekadasnjih drzava) sa prilicno nepouzdanom i evropski nedovoljno poznatom istorijom Hrvata kao etniciteta. Sto se tice istorije drzave Srbije i Srba dovoljno je da "odes" do zvanicnog sajta Uneska i sve ce ti biti jasno.
(ketiS, 30. novembar 2022 02:54)
Dakle upravo tako idi do stranice UNESO, pa vidi što je u Hrvatskoj zaštitio UNESO, pa svima onda tu reci čije je to?
Dakle svima držiš lekcije, a 500 godina ste bili pod utjecajem Turske, Vojvodina je izgrađena pod utjecajem AU i ti sad drugima držiš lekcije..!??
Iz tvojh upisa se samo razaznaje nacionalizam jer po tebi Hrvatska bi trebala u stvari da kaže da to što je na njezinom tlu u stvari nije njezino?
Uglavnom tebi je kompleks što Hrvatska ima more i ima najrazvijeniji turizam na ovim prostorima.