Aktuelno

Četvrtak, 22.12.2022.

12:00

Koliko je potrebno da se akumulator isprazni – a da se u vožnji napuni?

Izvor: B92

Koliko je potrebno da se akumulator isprazni – a da se u vožnji napuni? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

20 Komentari

Sortiraj po:

Za svaki slučaj

pre 1 godinu

Pošto vozim uglavnom na kratkim relacijama(3-5km),povremeno provozam auto oko pola sata(oko 30km).Da li je to dovoljno da se održi "zdravlje" akumulatora, ne znam, za sada nemam problema,kupio sam ga pre godinu i po dana.

Dušan el inž, vozač

pre 1 godinu

Akumulator uopšte ne može, i ne sme da se isprazni, tako da su svi tekstovi o akumulatorima gubljenje vremena i zaglupljivanje! Akumulator treba da služi 8-10 godina, bez ikakvog punjača! Auto mora biti ispravan i ne sme se "verglati" akumlatorom! Ako auto treba da "vergla" ne pomaže ni akumulator, ni punač koji je izmišljotina davnih prošlih vremena! Auto koji "vergla" je za otpad zajedno sa akumulatorom! Posle nedeljnog stajanja auta, na -25°C, auto mora upaliti iz prve, na dva "zuba", a akumulator mora biti pun do drugog semafora tj najdalje 500m, ili posle 5-10 minuta rada auta na leru!

Mikica

pre 1 godinu

Koliko će se brzo puniti akumulator zavisi u prvom redu od snage alternatora.
Taj podatak je vidno i krupno napisan na svakom alternatoru.
Alternatori slabiji od 115A su neozbiljni, a na žalost takvi su u većini automobila.
Što se tiče klasičnih olovnih akumulatora, svi proizvođači su krajnje maliciozni i u međusobnom dogovoru da ih prave taman da izdrže garantni rok.
Nija nikakva mudrost i teškoća da bilo koji proizvođač napravi akumulator koji će bez ikakvih problema trajati 20 godina, ali to nije u interesu niti jednog proizvođača.
Nešto je bolja situacija kada rade akumulatore za prvu ugradnju jer tada moraju da rade po ugovoru i specifikaciji.
Stvar je u čistoći olova i debljini olovnih ploča koje su složene u akumulatoru.
Svi proizvođači uzimaju nazad stare akumulatore vade iz njih stare ploče, peglaju ih stavljaju u nove akumulatore. Pri čemu su toliko bahati da čak ne ispoštuju ni da sve ploče budu istih dimenzija.

Zoran

pre 1 godinu

to nema veze kubikaza i broj cilindara nego zavisi od dužina stepena prenosa
(daki, 23. decembar 2022 12:21)

Ali ne mozes ti na slabom autu da stavis veliki odnos prenosa, on nema snagu da okrece. To je kao kad dete vozi trkacku biciklu i stavis napred na najveci zupcanik, a nazad na najmanji, dete nece moci da ga makne. Ali zato kad ja sednem na takav prenos, okrenem za cas. Zasto? Zato sto je moja znaga VECA. Tako i kod kola. Da je to tako kako ti pricas, svaka kola bi mogla da idu 300 samo je pitanje prenosa. A tako nije. Mora i snaga.

daki

pre 1 godinu

Treba na preko 2000 obrtaja da radi da bi stvarno ozbiljno punio. Kad god kupite neki aparat da merite jel alternator puni, u upustvu vam pise da treba bar 2000 obrataja. I nije mi jasno kako napravili ovaj moj bjuik, 6 cilindra, kad vozim po auto putu on 2000 obrtaja ne prelazi, traba mu 2 sata da prestane sa punjenjem, doduse stoji mesec, dva da se ne vozi. Znaci on ide sa 1850 obrtaja 120km/h. Oni sa 8 cilindra verovatno ne idu preko 1500. :)
Mora da nisu nesto bas sjajno prijektovali Ameri kod njega, ali vrsi posao godinama.
(Zoran, 23. decembar 2022 00:54)

to nema veze kubikaza i broj cilindara nego zavisi od dužina stepena prenosa

AC

pre 1 godinu

Alternator, koji proizvodi struju, to čini, i puni akumulator, i u leru, u mestu. Kretanje vozila u svrhu punjenja akumulatora nije potrebno.
(ljud, 22. decembar 2022 23:41)

Nadam se da su minusi na tvoj komentar zbog obilato nepotrebnih zareza, a inače si u pravu. Već odavno nema automobila sa dinamom koji "u leru" nisu proizvodili dovoljno visok napon za punjenje akumulatora. Ni sa dinamom i mehaničkim reglerom nije bilo neophodno da se automobil kreće, ali je motor morao da radi na većem broju obrtaja.

Zoran

pre 1 godinu

Treba na preko 2000 obrtaja da radi da bi stvarno ozbiljno punio. Kad god kupite neki aparat da merite jel alternator puni, u upustvu vam pise da treba bar 2000 obrataja. I nije mi jasno kako napravili ovaj moj bjuik, 6 cilindra, kad vozim po auto putu on 2000 obrtaja ne prelazi, traba mu 2 sata da prestane sa punjenjem, doduse stoji mesec, dva da se ne vozi. Znaci on ide sa 1850 obrtaja 120km/h. Oni sa 8 cilindra verovatno ne idu preko 1500. :)
Mora da nisu nesto bas sjajno prijektovali Ameri kod njega, ali vrsi posao godinama.

Sava

pre 1 godinu

Te sijalice u kabini se retko ručno uključuju pa se lako zaboravi da su ostale uključene. Kada bi se isključivale i kontakt bravom ne bi imale osnovnu svrhu. Jedina pametna preventiva je zameniti ih LED sijalicama i može da se desi da ne isprazne akumulator ni nakon dugog stajanja na mrazu. Ta izmena se toleriše na tehničkom pregledu. Zamena svetala u farovima LED sijalicama već nije dozvoljena.

ljud

pre 1 godinu

Koliko treba voziti?
Ne treba uopšte voziti!
Alternator, koji proizvodi struju, to čini, i puni akumulator, i u leru, u mestu. Kretanje vozila u svrhu punjenja akumulatora nije potrebno.

Argentto

pre 1 godinu

Baterija kao i svaka druga. Kad se ispazni, kupiš drugu i rešen problem. Previše filozofije za potrošni deo.
(Alex, 22. decembar 2022 14:20)

Upravo tako.. evo bas prosle nedelje zamenih akumulator.
100 eur, nek traje 3 godine, to je po 33 eur godisnje.. nit razmisljam kad se puni, nit kad se prazni, samo vozi..

YPT

pre 1 godinu

Toyotini hybridi su auta danasnjice i zaboravite dizel i te gluposti !!!
(Max, 22. decembar 2022 14:29)

Nama današnjica kasni 10 godina. Svakako, uvažiću vaš komentar 2032 godine.

XXL

pre 1 godinu

Da ne preterujem al' sad već par godina unazad kada su izlazili tekstovi o održavanju akomulatora i sve u vezi njega sam pratio na ovim stranicama. Savete sam ozbiljno shvatio i pridržavao se navedenog. Ta ne bi mi onomad u augustu crk'o akomulator posle 9.g. vernog služenja i to baš kad sam pomislio da doživljava drugu mladost. Žao mi ga je al' crk'o je pred sam kraj svog radnog veka, a bio je onaj sa kiselinom standardan stara garda ne sa nekakvim želeom niti oznakom - bez održavanja. Zato i crkavaju ovi novi.

Serviser

pre 1 godinu

U voznji moze samo da se dopuni ukoliko je malo ispraznjen, ukoliko je duboko ispraznjen, prvo ide na desulfator pa onda na odgovarajuci punjac 12 - 15 sati !

Sonsi

pre 1 godinu

Ima li ko da pojasni
Cest problem ne hibrida
Moje info stare 60 god.
Tj.puni se uvek sa 4a nije potrbno ništa gasirati
Punilo se slabom strujom duže nekad
Sad i nema ampermetar da se vidi tendencija baterije

Lone

pre 1 godinu

Nismo u 18 veku da gledamo u sijalice.
Kupiš kod kineza omnimetat, daš 1000 dinara i imaš ga dok si vozač.
Meriš akumulator u stenbaju, kada je opterećen, kada se puni...
Sve vrednosti možete naći na internetu.

YPT

pre 1 godinu

Toyotini hybridi su auta danasnjice i zaboravite dizel i te gluposti !!!
(Max, 22. decembar 2022 14:29)

Nama današnjica kasni 10 godina. Svakako, uvažiću vaš komentar 2032 godine.

Serviser

pre 1 godinu

U voznji moze samo da se dopuni ukoliko je malo ispraznjen, ukoliko je duboko ispraznjen, prvo ide na desulfator pa onda na odgovarajuci punjac 12 - 15 sati !

Lone

pre 1 godinu

Nismo u 18 veku da gledamo u sijalice.
Kupiš kod kineza omnimetat, daš 1000 dinara i imaš ga dok si vozač.
Meriš akumulator u stenbaju, kada je opterećen, kada se puni...
Sve vrednosti možete naći na internetu.

Argentto

pre 1 godinu

Baterija kao i svaka druga. Kad se ispazni, kupiš drugu i rešen problem. Previše filozofije za potrošni deo.
(Alex, 22. decembar 2022 14:20)

Upravo tako.. evo bas prosle nedelje zamenih akumulator.
100 eur, nek traje 3 godine, to je po 33 eur godisnje.. nit razmisljam kad se puni, nit kad se prazni, samo vozi..

ljud

pre 1 godinu

Koliko treba voziti?
Ne treba uopšte voziti!
Alternator, koji proizvodi struju, to čini, i puni akumulator, i u leru, u mestu. Kretanje vozila u svrhu punjenja akumulatora nije potrebno.

AC

pre 1 godinu

Alternator, koji proizvodi struju, to čini, i puni akumulator, i u leru, u mestu. Kretanje vozila u svrhu punjenja akumulatora nije potrebno.
(ljud, 22. decembar 2022 23:41)

Nadam se da su minusi na tvoj komentar zbog obilato nepotrebnih zareza, a inače si u pravu. Već odavno nema automobila sa dinamom koji "u leru" nisu proizvodili dovoljno visok napon za punjenje akumulatora. Ni sa dinamom i mehaničkim reglerom nije bilo neophodno da se automobil kreće, ali je motor morao da radi na većem broju obrtaja.

XXL

pre 1 godinu

Da ne preterujem al' sad već par godina unazad kada su izlazili tekstovi o održavanju akomulatora i sve u vezi njega sam pratio na ovim stranicama. Savete sam ozbiljno shvatio i pridržavao se navedenog. Ta ne bi mi onomad u augustu crk'o akomulator posle 9.g. vernog služenja i to baš kad sam pomislio da doživljava drugu mladost. Žao mi ga je al' crk'o je pred sam kraj svog radnog veka, a bio je onaj sa kiselinom standardan stara garda ne sa nekakvim želeom niti oznakom - bez održavanja. Zato i crkavaju ovi novi.

Mikica

pre 1 godinu

Koliko će se brzo puniti akumulator zavisi u prvom redu od snage alternatora.
Taj podatak je vidno i krupno napisan na svakom alternatoru.
Alternatori slabiji od 115A su neozbiljni, a na žalost takvi su u većini automobila.
Što se tiče klasičnih olovnih akumulatora, svi proizvođači su krajnje maliciozni i u međusobnom dogovoru da ih prave taman da izdrže garantni rok.
Nija nikakva mudrost i teškoća da bilo koji proizvođač napravi akumulator koji će bez ikakvih problema trajati 20 godina, ali to nije u interesu niti jednog proizvođača.
Nešto je bolja situacija kada rade akumulatore za prvu ugradnju jer tada moraju da rade po ugovoru i specifikaciji.
Stvar je u čistoći olova i debljini olovnih ploča koje su složene u akumulatoru.
Svi proizvođači uzimaju nazad stare akumulatore vade iz njih stare ploče, peglaju ih stavljaju u nove akumulatore. Pri čemu su toliko bahati da čak ne ispoštuju ni da sve ploče budu istih dimenzija.

Sava

pre 1 godinu

Te sijalice u kabini se retko ručno uključuju pa se lako zaboravi da su ostale uključene. Kada bi se isključivale i kontakt bravom ne bi imale osnovnu svrhu. Jedina pametna preventiva je zameniti ih LED sijalicama i može da se desi da ne isprazne akumulator ni nakon dugog stajanja na mrazu. Ta izmena se toleriše na tehničkom pregledu. Zamena svetala u farovima LED sijalicama već nije dozvoljena.

Sonsi

pre 1 godinu

Ima li ko da pojasni
Cest problem ne hibrida
Moje info stare 60 god.
Tj.puni se uvek sa 4a nije potrbno ništa gasirati
Punilo se slabom strujom duže nekad
Sad i nema ampermetar da se vidi tendencija baterije

daki

pre 1 godinu

Treba na preko 2000 obrtaja da radi da bi stvarno ozbiljno punio. Kad god kupite neki aparat da merite jel alternator puni, u upustvu vam pise da treba bar 2000 obrataja. I nije mi jasno kako napravili ovaj moj bjuik, 6 cilindra, kad vozim po auto putu on 2000 obrtaja ne prelazi, traba mu 2 sata da prestane sa punjenjem, doduse stoji mesec, dva da se ne vozi. Znaci on ide sa 1850 obrtaja 120km/h. Oni sa 8 cilindra verovatno ne idu preko 1500. :)
Mora da nisu nesto bas sjajno prijektovali Ameri kod njega, ali vrsi posao godinama.
(Zoran, 23. decembar 2022 00:54)

to nema veze kubikaza i broj cilindara nego zavisi od dužina stepena prenosa

Dušan el inž, vozač

pre 1 godinu

Akumulator uopšte ne može, i ne sme da se isprazni, tako da su svi tekstovi o akumulatorima gubljenje vremena i zaglupljivanje! Akumulator treba da služi 8-10 godina, bez ikakvog punjača! Auto mora biti ispravan i ne sme se "verglati" akumlatorom! Ako auto treba da "vergla" ne pomaže ni akumulator, ni punač koji je izmišljotina davnih prošlih vremena! Auto koji "vergla" je za otpad zajedno sa akumulatorom! Posle nedeljnog stajanja auta, na -25°C, auto mora upaliti iz prve, na dva "zuba", a akumulator mora biti pun do drugog semafora tj najdalje 500m, ili posle 5-10 minuta rada auta na leru!

Zoran

pre 1 godinu

to nema veze kubikaza i broj cilindara nego zavisi od dužina stepena prenosa
(daki, 23. decembar 2022 12:21)

Ali ne mozes ti na slabom autu da stavis veliki odnos prenosa, on nema snagu da okrece. To je kao kad dete vozi trkacku biciklu i stavis napred na najveci zupcanik, a nazad na najmanji, dete nece moci da ga makne. Ali zato kad ja sednem na takav prenos, okrenem za cas. Zasto? Zato sto je moja znaga VECA. Tako i kod kola. Da je to tako kako ti pricas, svaka kola bi mogla da idu 300 samo je pitanje prenosa. A tako nije. Mora i snaga.

Zoran

pre 1 godinu

Treba na preko 2000 obrtaja da radi da bi stvarno ozbiljno punio. Kad god kupite neki aparat da merite jel alternator puni, u upustvu vam pise da treba bar 2000 obrataja. I nije mi jasno kako napravili ovaj moj bjuik, 6 cilindra, kad vozim po auto putu on 2000 obrtaja ne prelazi, traba mu 2 sata da prestane sa punjenjem, doduse stoji mesec, dva da se ne vozi. Znaci on ide sa 1850 obrtaja 120km/h. Oni sa 8 cilindra verovatno ne idu preko 1500. :)
Mora da nisu nesto bas sjajno prijektovali Ameri kod njega, ali vrsi posao godinama.

Za svaki slučaj

pre 1 godinu

Pošto vozim uglavnom na kratkim relacijama(3-5km),povremeno provozam auto oko pola sata(oko 30km).Da li je to dovoljno da se održi "zdravlje" akumulatora, ne znam, za sada nemam problema,kupio sam ga pre godinu i po dana.

Dušan el inž, vozač

pre 1 godinu

Akumulator uopšte ne može, i ne sme da se isprazni, tako da su svi tekstovi o akumulatorima gubljenje vremena i zaglupljivanje! Akumulator treba da služi 8-10 godina, bez ikakvog punjača! Auto mora biti ispravan i ne sme se "verglati" akumlatorom! Ako auto treba da "vergla" ne pomaže ni akumulator, ni punač koji je izmišljotina davnih prošlih vremena! Auto koji "vergla" je za otpad zajedno sa akumulatorom! Posle nedeljnog stajanja auta, na -25°C, auto mora upaliti iz prve, na dva "zuba", a akumulator mora biti pun do drugog semafora tj najdalje 500m, ili posle 5-10 minuta rada auta na leru!

XXL

pre 1 godinu

Da ne preterujem al' sad već par godina unazad kada su izlazili tekstovi o održavanju akomulatora i sve u vezi njega sam pratio na ovim stranicama. Savete sam ozbiljno shvatio i pridržavao se navedenog. Ta ne bi mi onomad u augustu crk'o akomulator posle 9.g. vernog služenja i to baš kad sam pomislio da doživljava drugu mladost. Žao mi ga je al' crk'o je pred sam kraj svog radnog veka, a bio je onaj sa kiselinom standardan stara garda ne sa nekakvim želeom niti oznakom - bez održavanja. Zato i crkavaju ovi novi.

ljud

pre 1 godinu

Koliko treba voziti?
Ne treba uopšte voziti!
Alternator, koji proizvodi struju, to čini, i puni akumulator, i u leru, u mestu. Kretanje vozila u svrhu punjenja akumulatora nije potrebno.

Argentto

pre 1 godinu

Baterija kao i svaka druga. Kad se ispazni, kupiš drugu i rešen problem. Previše filozofije za potrošni deo.
(Alex, 22. decembar 2022 14:20)

Upravo tako.. evo bas prosle nedelje zamenih akumulator.
100 eur, nek traje 3 godine, to je po 33 eur godisnje.. nit razmisljam kad se puni, nit kad se prazni, samo vozi..

Zoran

pre 1 godinu

Treba na preko 2000 obrtaja da radi da bi stvarno ozbiljno punio. Kad god kupite neki aparat da merite jel alternator puni, u upustvu vam pise da treba bar 2000 obrataja. I nije mi jasno kako napravili ovaj moj bjuik, 6 cilindra, kad vozim po auto putu on 2000 obrtaja ne prelazi, traba mu 2 sata da prestane sa punjenjem, doduse stoji mesec, dva da se ne vozi. Znaci on ide sa 1850 obrtaja 120km/h. Oni sa 8 cilindra verovatno ne idu preko 1500. :)
Mora da nisu nesto bas sjajno prijektovali Ameri kod njega, ali vrsi posao godinama.

Serviser

pre 1 godinu

U voznji moze samo da se dopuni ukoliko je malo ispraznjen, ukoliko je duboko ispraznjen, prvo ide na desulfator pa onda na odgovarajuci punjac 12 - 15 sati !

Lone

pre 1 godinu

Nismo u 18 veku da gledamo u sijalice.
Kupiš kod kineza omnimetat, daš 1000 dinara i imaš ga dok si vozač.
Meriš akumulator u stenbaju, kada je opterećen, kada se puni...
Sve vrednosti možete naći na internetu.

Sonsi

pre 1 godinu

Ima li ko da pojasni
Cest problem ne hibrida
Moje info stare 60 god.
Tj.puni se uvek sa 4a nije potrbno ništa gasirati
Punilo se slabom strujom duže nekad
Sad i nema ampermetar da se vidi tendencija baterije

Sava

pre 1 godinu

Te sijalice u kabini se retko ručno uključuju pa se lako zaboravi da su ostale uključene. Kada bi se isključivale i kontakt bravom ne bi imale osnovnu svrhu. Jedina pametna preventiva je zameniti ih LED sijalicama i može da se desi da ne isprazne akumulator ni nakon dugog stajanja na mrazu. Ta izmena se toleriše na tehničkom pregledu. Zamena svetala u farovima LED sijalicama već nije dozvoljena.

YPT

pre 1 godinu

Toyotini hybridi su auta danasnjice i zaboravite dizel i te gluposti !!!
(Max, 22. decembar 2022 14:29)

Nama današnjica kasni 10 godina. Svakako, uvažiću vaš komentar 2032 godine.

Zoran

pre 1 godinu

to nema veze kubikaza i broj cilindara nego zavisi od dužina stepena prenosa
(daki, 23. decembar 2022 12:21)

Ali ne mozes ti na slabom autu da stavis veliki odnos prenosa, on nema snagu da okrece. To je kao kad dete vozi trkacku biciklu i stavis napred na najveci zupcanik, a nazad na najmanji, dete nece moci da ga makne. Ali zato kad ja sednem na takav prenos, okrenem za cas. Zasto? Zato sto je moja znaga VECA. Tako i kod kola. Da je to tako kako ti pricas, svaka kola bi mogla da idu 300 samo je pitanje prenosa. A tako nije. Mora i snaga.

AC

pre 1 godinu

Alternator, koji proizvodi struju, to čini, i puni akumulator, i u leru, u mestu. Kretanje vozila u svrhu punjenja akumulatora nije potrebno.
(ljud, 22. decembar 2022 23:41)

Nadam se da su minusi na tvoj komentar zbog obilato nepotrebnih zareza, a inače si u pravu. Već odavno nema automobila sa dinamom koji "u leru" nisu proizvodili dovoljno visok napon za punjenje akumulatora. Ni sa dinamom i mehaničkim reglerom nije bilo neophodno da se automobil kreće, ali je motor morao da radi na većem broju obrtaja.

daki

pre 1 godinu

Treba na preko 2000 obrtaja da radi da bi stvarno ozbiljno punio. Kad god kupite neki aparat da merite jel alternator puni, u upustvu vam pise da treba bar 2000 obrataja. I nije mi jasno kako napravili ovaj moj bjuik, 6 cilindra, kad vozim po auto putu on 2000 obrtaja ne prelazi, traba mu 2 sata da prestane sa punjenjem, doduse stoji mesec, dva da se ne vozi. Znaci on ide sa 1850 obrtaja 120km/h. Oni sa 8 cilindra verovatno ne idu preko 1500. :)
Mora da nisu nesto bas sjajno prijektovali Ameri kod njega, ali vrsi posao godinama.
(Zoran, 23. decembar 2022 00:54)

to nema veze kubikaza i broj cilindara nego zavisi od dužina stepena prenosa

Mikica

pre 1 godinu

Koliko će se brzo puniti akumulator zavisi u prvom redu od snage alternatora.
Taj podatak je vidno i krupno napisan na svakom alternatoru.
Alternatori slabiji od 115A su neozbiljni, a na žalost takvi su u većini automobila.
Što se tiče klasičnih olovnih akumulatora, svi proizvođači su krajnje maliciozni i u međusobnom dogovoru da ih prave taman da izdrže garantni rok.
Nija nikakva mudrost i teškoća da bilo koji proizvođač napravi akumulator koji će bez ikakvih problema trajati 20 godina, ali to nije u interesu niti jednog proizvođača.
Nešto je bolja situacija kada rade akumulatore za prvu ugradnju jer tada moraju da rade po ugovoru i specifikaciji.
Stvar je u čistoći olova i debljini olovnih ploča koje su složene u akumulatoru.
Svi proizvođači uzimaju nazad stare akumulatore vade iz njih stare ploče, peglaju ih stavljaju u nove akumulatore. Pri čemu su toliko bahati da čak ne ispoštuju ni da sve ploče budu istih dimenzija.

Za svaki slučaj

pre 1 godinu

Pošto vozim uglavnom na kratkim relacijama(3-5km),povremeno provozam auto oko pola sata(oko 30km).Da li je to dovoljno da se održi "zdravlje" akumulatora, ne znam, za sada nemam problema,kupio sam ga pre godinu i po dana.