Nauka

Sreda, 27.07.2022.

11:17

Zašto ste vi kod kuće izmerili 45 stepeni, a RHMZ kaže da je temperatura bila 39 °C?

Izvor: klima101

Zašto ste vi kod kuæe izmerili 45 stepeni, a RHMZ kaže da je temperatura bila 39 °C? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

52 Komentari

Sortiraj po:

Aleksandar

pre 1 godinu

Da li zaista verujete da rhmz pbjavljuje lažne temperature? Postoje neki standardi za merenje temperature, nismo ih izmislili mi, već se koriste u svetskoj meteorološkoj praksi.

dnevna doza Lidije

pre 1 godinu

Pa citam komentare i razne teorije, ali i dalje je nejasno kako to da temperatura nikada ne predje 39? Ili skoro nikad!? Kazu globalno otopljsvsnje, ali temperature svakog ljeta iste?

Da u Londonu je bilo 40 stepeni, ali opet...

Pero

pre 1 godinu

Meni je prognoza iz sata u sat pisala 40, 41, 41, 41, 40, 39, a trenutna sve vreme bila zakucana na 37 i ni makac gore. I stavio sam termometar u hlad 2 metra iznad trave, pokazivao je sve vreme prognozirane temperature, a ne "trenutnu".

B.Živković

pre 1 godinu

Potpuno je nevažno kolika je zvanično objavljena temperatura već samo ona temperatura koja je izmerena na licu mesta, u hladu. Svojevremeno sam radio u fabrici preciznih instrumenata, koja nažalost više ne postoji. Skoro u svakoj hali ili birou je postojao termometar koji je pokazivao preciznu temperaturu. U neko srećnije vreme, kada radnici nisu bili robovi, desio se sledeći slučaj; na termometrima u fabrici je bilo preko 40 stepeni (bilo je više takvih dana) oko 11 časova pre podne. Svi inženjeri i radnici su to konstatovali, obavestili direktora i napustili fabriku. Direktor je malo negodovao, ali je ipak pozvao sve radnike da napuste fabriku pre kraja radnog vremena. Jedini uslov je bio da se nadoknadi tih nekoliko sati. Radno vreme za sledećih nekoliko "tropskih" dana je promenjeno od 06 do 14, pod uslovom da do 11 časova svi napuste radna mesta. Inače, radno vreme je bilo od 07 do 15 časova. Naravno, kasnije je sve nadoknađeno, nije bilo nikakvih problema. Zvanično, radio i TV su objavljivali da je 39 stepeni, ali to nije imalo nikakvog značaja, jer je na radnom mestu bilo preko 40 stepeni. Tada su poštovana prava radnika i zdravstvena zaštita stanovništva je bila na visokom nivou. Danas ta prava ne postoje i ne treba se čuditi da mladi i sposobni ljudi napuštaju Srbiju. Pozdrav!

Meteorolog

pre 1 godinu

Pa zato što je kod nas u šumi na Brdu u Košutnjaku, gde se meri temperatura, uvek hladnije za nekoliko stepeni. Nikakva misterija, asfalt kad se upali u centru podigne temperatiru za najmanje 4 stepena.

klop

pre 1 godinu

Sve je to lepo, samo mi ne živimo u tim belim kućicama, već na asfaltu i betonu gde je 45,i prestanite više da nam ispirate mozak glupostima
(Vladimir, 27. jul 2022 18:53)


Tebi je već ispran mozak ako misliš da oni ovo namerno rade da bi nam "ispitali mozak".
Ovo je standardizovan način merenja koji se svuda koristi. Samo ovako možeš precizno da izmeriš temperaturu vazduha, kao posledicu sunčevog zračenja.
Ako meriš na asfaltu, to nije temperatura samo zbog Sunca, nego i zbog toplote koju isijava asfalt.
To ti je kao kad bi zimi u stanu merio temperaturu kod/na samom radijatoru, umesto dalje od njega

Mile

pre 1 godinu

Ajd ovako.
1. Temperatura se meri pod istim uslovima svuda u svetu jer je to jedino merodavno za klimatološka istraživanja, a ne zbog vaše šetnje po gradu i posla.
2. Temperatura je u ovom slučaju običan dvocifren broj. Bitno je vaše iskustvo. Ceo život vam govore da je 39, a vi se kuvate na 48. Pa da, ali ako se to ponavlja mnogo leta vi znate da treba da se čuvate ako vam kažu da je 39, ne vidim ništa sporno. Bilo bi vam lakše da je 50? Manje bi vam bilo toplo? Vi znate da je 39 da ne idete u grad jer je 50, i šta je problem? Tako je i zimi, mere - 15, a u gradu - 2 tada ne kukate?
3. Vozio sam u Grčku po najtoplijem delu dana tada i bilo ja 39 inad auto puta, max ja bio kod Skoplja 40. Da vozim auto u servis i kažem da su mi igradili pogrešan termometa jer vi tvrdite da sam žrtva teorije zavere?
4. Ako je vanredno stanje preko 40, šta vam to znači? Lakše podnosite vrućinu ako je vanredno stanje?

DEX

pre 1 godinu

Pozdravljam meteoroška statistička merenja ali mi ipak ne živimo u beloj kućici od drveta koja se nalazi u hladovini, odnosno ne živimo u ambijentu u kome je 39 nego 45 stepeni. Ja lično ne mogu i ne moram da radim na toj temperaturi ali postoje ljudi koji isto tako ne mogu ali moraju da rade. Zbog njih treba da se uvede vanredno stanje iznad 40 stepeni i da im prestane obaveza rada makar u periodu dana kada su najviše temperarure.

milan

pre 1 godinu

Ne vidim nista sporno u standardizovanom merenju temperature vauduha. Kako bi se inace poredile temperature sirom sveta? Pismeni ljudi znaju da je temperatura na suncu i asfaltu za desetak stepeni visa pa tako sve preko 30 (40) predstavlja nepovoljnu temperaturu po coveka koji se nekontrolisano pojacano znoji da bi se ohladio.

pant-LA

pre 1 godinu

Jeste, meri se u debelom 'ladu, samo sto na asfaltu nije 8-10 nego 20 stepeni vise, drugar pre 10ak godina izmerio 65° C u napecenim kolima, eksplodirao mu upaljac, przili jaje na oko na asfaltu.. Ne znam oni jadnici kad moraju da asfaltiraju usred leta, tu verovatno ide i preko 70°C.. Pakao..

Aleksandar

pre 1 godinu

Onda bi moralo da se zove relativna temperatura vazduha jer dosta nas ne radi u strogo kontrolisanim uslovima nego smo direktno izloženi sunčevim zracima.A kad je u toj kućici bilo 45 tamo 2007-8.ko zna koliko je realno bilo.I dan danas se pitam kako su ljudi izdrzavali to.

Blaster

pre 1 godinu

Pre 30 godina bi bilo proglaseno vandredno stanje, niko nebi radio. Sada je sve normalno...
(Vaistinu, 27. jul 2022 18:36)

Samo bi da ne radite a posle kuknjava kako nema para. Te kriv Vučić, pa malo komšija koji se "nakr'o", pa lako je njemu on nasledio... ne daj Bože da nešto radite.

Admiral

pre 1 godinu

Takav nacin merenja je besmislen i nije realan. Ljudi se krecu ulicama, trgovima, asfaltom, na betonu i logicno je da se temperatura meri na tim mestima gde ima najvise ljudi. Ovako sta, zabiju termometar u neku izolovanu kucicu u debelom hladu i onda kazu tolika je temperatura. Ma kako da ne. I u mom podrumu je temperatura deset stepeni niza nego u sobi ali ja boravim u sobi a ne u podrumu, sta me briga kolika je u podrumu.

Савотије

pre 1 godinu

Не пратим извештаје о температури на радију и телевизији. Поуздан мерач ми је мачор Црни. Ако се издужи у хладовини и комира се, тако да ме мјауком стално не прегања за још хране - има више од 32! Данас је тако било у Градишту.

n6

pre 1 godinu

u Nišu se meri u tvrđavi ispod drvoreda ogromnih platana starih oko 150-200god, kućice na 2m visine, hladovina debela, ispod je gusta engleska trava, a zbog blage uzvišenosti vazduh ubrzano struji na tom mestu. mislim da je na asfaltu u centru sigurno više za 8c do 10c, garant. btw trenutni rekorder je Marakeš sa 46c. ko nije bio u Marakešu ne zna šta je paklena vrućina i žega!

Nikola

pre 1 godinu

Da biste poredili temperaturu među gradovima, državama, i imate relevantan podatak o klimatskim tendencijama morate da vršite merenje svuda pod istim uslovima - pod onim koji su navedeni u tekstu.

Kada bi svako merio kako hoće, došlo bi se do toga da ako u Nemačkoj neko meri temperaturu na asfaltu, a u UAE u hladovini iza Burdž Kalife, ispalo bi da je toplije u Nemačkoj nego u Emiratima?

ProkopijeElGrande

pre 1 godinu

Neka se mere obe temperature i objavljuju u izvestajima. U "beloj kucici" je 39, a na gradskim ulicama 46 i kraj price.
Poblem je u zastarelim standardima merenja (koji su bili relevantni pre urbanizacije). Ljudi ipak zive i rade na ovim "zaverenickim" temperaturama, a ne "standardizovanim".
Nauka mora biti u stanju da prepozna kada je vreme da evoluira i uskladi se sa vremenom.
Zamislite da se npr medicina tvrdoglavo drzala starih "standarda"? Jos uvek bismo lecili ljude krilima od slepog misa i zmijskim ocima.

peki

pre 1 godinu

@hadžija meri se na oba mesta leti i zimi, pa imaš lokaciju na telefonu i u odnosu na tvoju lokaciju ako ti je košutnjak bliži, prikaže ti merenje sa košutnjaka ili ako ti je bliži karađorev park prikaže ti tu mernu stanicu, isto tako i za ostale stanice, fruška Gora itd

Matori Kesa

pre 1 godinu

Pa vi smatrate da smo svi redom idioti - merenje temperature je jednostavna stvar - ispod travnata povrsina, 2 m. visina i u hladu - kucica nije nuzna ako je hlad - i manite se vase price - Lazu nas !

Žorž

pre 1 godinu

Pa naravno,citav svijet zna da ljudski organizam na + 45 °, koliko realno i ima u gradovim ne moze funkcionisati,i da bi svuda trebalo proglasiti vanredno stanje.A to znaci da bi sve stalo..

John

pre 1 godinu

"već se merenja vrše prema strogo definisanim standardima "

To je lepo, ali ljudi se ne kreću i ne žive u strogo definisanim standardima. Kreću se po asfaltu, žive u betonu, voze se u automobilima, a ne u belim drvenim kućicama, dva metra iznad tla...

Ovaj način merenja svakako ima svoje prednosti i svoju primenu, ali je za običnog čoveka u realnim uslovima - beskoristan.

Ili, recimo to ovako, običnom čoveku je mnogo značajnije koliko je stepeni na Terazijama nego koliko u Parku Milutina Milankovića.

alex

pre 1 godinu

jel istina: da se leti temperatura meri na košutnjaku a zimi u karadjordjevom parku?
(hadžija, 27. jul 2022 18:27)

Ne, ljeti u Sahari a zimi na Bajkalskom jezeru.

nenad

pre 1 godinu

Merim koliko je stepeni tamo gde se nalazim.... Nisam na metar visine u hladovini udaljen x metara od betona.....merim na asfaltu, na terasi, u autu, to je realnije od stanja na Košutnjaku

Vladimir

pre 1 godinu

Sve je to lepo, samo mi ne živimo u tim belim kućicama, već na asfaltu i betonu gde je 45,i prestanite više da nam ispirate mozak glupostima

bato

pre 1 godinu

најбоље нек мјере у бунару
људи кад изађу вани нису ни каквој кутији
значи њихово мјерење вјештачко ко и све остало

alex

pre 1 godinu

Pa naravno da su te brojke nase bitnije jer u njima bitisemo. Jer nismo u ‘ladu, na 1,42m od zemlje i međ’ boricima i da slucajno jos i vetar ne pirne.

artiljerac

pre 1 godinu

Zašto uvek objavljuju da je 39°.Prosto, zato što se temperatura preko tog broja smatra za elementarnu nepogodu i po zakonu, radnici moraju da se puste kućama i da se prekine rad. Onda je sve jasno. Znači, možete da izmerite 44° ili više, zvanično ne prelazi 39 °.

John

pre 1 godinu

"već se merenja vrše prema strogo definisanim standardima "

To je lepo, ali ljudi se ne kreću i ne žive u strogo definisanim standardima. Kreću se po asfaltu, žive u betonu, voze se u automobilima, a ne u belim drvenim kućicama, dva metra iznad tla...

Ovaj način merenja svakako ima svoje prednosti i svoju primenu, ali je za običnog čoveka u realnim uslovima - beskoristan.

Ili, recimo to ovako, običnom čoveku je mnogo značajnije koliko je stepeni na Terazijama nego koliko u Parku Milutina Milankovića.

nenad

pre 1 godinu

Merim koliko je stepeni tamo gde se nalazim.... Nisam na metar visine u hladovini udaljen x metara od betona.....merim na asfaltu, na terasi, u autu, to je realnije od stanja na Košutnjaku

artiljerac

pre 1 godinu

Zašto uvek objavljuju da je 39°.Prosto, zato što se temperatura preko tog broja smatra za elementarnu nepogodu i po zakonu, radnici moraju da se puste kućama i da se prekine rad. Onda je sve jasno. Znači, možete da izmerite 44° ili više, zvanično ne prelazi 39 °.

bato

pre 1 godinu

најбоље нек мјере у бунару
људи кад изађу вани нису ни каквој кутији
значи њихово мјерење вјештачко ко и све остало

Žorž

pre 1 godinu

Pa naravno,citav svijet zna da ljudski organizam na + 45 °, koliko realno i ima u gradovim ne moze funkcionisati,i da bi svuda trebalo proglasiti vanredno stanje.A to znaci da bi sve stalo..

Admiral

pre 1 godinu

Takav nacin merenja je besmislen i nije realan. Ljudi se krecu ulicama, trgovima, asfaltom, na betonu i logicno je da se temperatura meri na tim mestima gde ima najvise ljudi. Ovako sta, zabiju termometar u neku izolovanu kucicu u debelom hladu i onda kazu tolika je temperatura. Ma kako da ne. I u mom podrumu je temperatura deset stepeni niza nego u sobi ali ja boravim u sobi a ne u podrumu, sta me briga kolika je u podrumu.

DEX

pre 1 godinu

Pozdravljam meteoroška statistička merenja ali mi ipak ne živimo u beloj kućici od drveta koja se nalazi u hladovini, odnosno ne živimo u ambijentu u kome je 39 nego 45 stepeni. Ja lično ne mogu i ne moram da radim na toj temperaturi ali postoje ljudi koji isto tako ne mogu ali moraju da rade. Zbog njih treba da se uvede vanredno stanje iznad 40 stepeni i da im prestane obaveza rada makar u periodu dana kada su najviše temperarure.

alex

pre 1 godinu

Pa naravno da su te brojke nase bitnije jer u njima bitisemo. Jer nismo u ‘ladu, na 1,42m od zemlje i međ’ boricima i da slucajno jos i vetar ne pirne.

Nikola

pre 1 godinu

Da biste poredili temperaturu među gradovima, državama, i imate relevantan podatak o klimatskim tendencijama morate da vršite merenje svuda pod istim uslovima - pod onim koji su navedeni u tekstu.

Kada bi svako merio kako hoće, došlo bi se do toga da ako u Nemačkoj neko meri temperaturu na asfaltu, a u UAE u hladovini iza Burdž Kalife, ispalo bi da je toplije u Nemačkoj nego u Emiratima?

Vladimir

pre 1 godinu

Sve je to lepo, samo mi ne živimo u tim belim kućicama, već na asfaltu i betonu gde je 45,i prestanite više da nam ispirate mozak glupostima

ProkopijeElGrande

pre 1 godinu

Neka se mere obe temperature i objavljuju u izvestajima. U "beloj kucici" je 39, a na gradskim ulicama 46 i kraj price.
Poblem je u zastarelim standardima merenja (koji su bili relevantni pre urbanizacije). Ljudi ipak zive i rade na ovim "zaverenickim" temperaturama, a ne "standardizovanim".
Nauka mora biti u stanju da prepozna kada je vreme da evoluira i uskladi se sa vremenom.
Zamislite da se npr medicina tvrdoglavo drzala starih "standarda"? Jos uvek bismo lecili ljude krilima od slepog misa i zmijskim ocima.

alex

pre 1 godinu

jel istina: da se leti temperatura meri na košutnjaku a zimi u karadjordjevom parku?
(hadžija, 27. jul 2022 18:27)

Ne, ljeti u Sahari a zimi na Bajkalskom jezeru.

Aleksandar

pre 1 godinu

Onda bi moralo da se zove relativna temperatura vazduha jer dosta nas ne radi u strogo kontrolisanim uslovima nego smo direktno izloženi sunčevim zracima.A kad je u toj kućici bilo 45 tamo 2007-8.ko zna koliko je realno bilo.I dan danas se pitam kako su ljudi izdrzavali to.

n6

pre 1 godinu

u Nišu se meri u tvrđavi ispod drvoreda ogromnih platana starih oko 150-200god, kućice na 2m visine, hladovina debela, ispod je gusta engleska trava, a zbog blage uzvišenosti vazduh ubrzano struji na tom mestu. mislim da je na asfaltu u centru sigurno više za 8c do 10c, garant. btw trenutni rekorder je Marakeš sa 46c. ko nije bio u Marakešu ne zna šta je paklena vrućina i žega!

Савотије

pre 1 godinu

Не пратим извештаје о температури на радију и телевизији. Поуздан мерач ми је мачор Црни. Ако се издужи у хладовини и комира се, тако да ме мјауком стално не прегања за још хране - има више од 32! Данас је тако било у Градишту.

B.Živković

pre 1 godinu

Potpuno je nevažno kolika je zvanično objavljena temperatura već samo ona temperatura koja je izmerena na licu mesta, u hladu. Svojevremeno sam radio u fabrici preciznih instrumenata, koja nažalost više ne postoji. Skoro u svakoj hali ili birou je postojao termometar koji je pokazivao preciznu temperaturu. U neko srećnije vreme, kada radnici nisu bili robovi, desio se sledeći slučaj; na termometrima u fabrici je bilo preko 40 stepeni (bilo je više takvih dana) oko 11 časova pre podne. Svi inženjeri i radnici su to konstatovali, obavestili direktora i napustili fabriku. Direktor je malo negodovao, ali je ipak pozvao sve radnike da napuste fabriku pre kraja radnog vremena. Jedini uslov je bio da se nadoknadi tih nekoliko sati. Radno vreme za sledećih nekoliko "tropskih" dana je promenjeno od 06 do 14, pod uslovom da do 11 časova svi napuste radna mesta. Inače, radno vreme je bilo od 07 do 15 časova. Naravno, kasnije je sve nadoknađeno, nije bilo nikakvih problema. Zvanično, radio i TV su objavljivali da je 39 stepeni, ali to nije imalo nikakvog značaja, jer je na radnom mestu bilo preko 40 stepeni. Tada su poštovana prava radnika i zdravstvena zaštita stanovništva je bila na visokom nivou. Danas ta prava ne postoje i ne treba se čuditi da mladi i sposobni ljudi napuštaju Srbiju. Pozdrav!

Matori Kesa

pre 1 godinu

Pa vi smatrate da smo svi redom idioti - merenje temperature je jednostavna stvar - ispod travnata povrsina, 2 m. visina i u hladu - kucica nije nuzna ako je hlad - i manite se vase price - Lazu nas !

pant-LA

pre 1 godinu

Jeste, meri se u debelom 'ladu, samo sto na asfaltu nije 8-10 nego 20 stepeni vise, drugar pre 10ak godina izmerio 65° C u napecenim kolima, eksplodirao mu upaljac, przili jaje na oko na asfaltu.. Ne znam oni jadnici kad moraju da asfaltiraju usred leta, tu verovatno ide i preko 70°C.. Pakao..

Meteorolog

pre 1 godinu

Pa zato što je kod nas u šumi na Brdu u Košutnjaku, gde se meri temperatura, uvek hladnije za nekoliko stepeni. Nikakva misterija, asfalt kad se upali u centru podigne temperatiru za najmanje 4 stepena.

Blaster

pre 1 godinu

Pre 30 godina bi bilo proglaseno vandredno stanje, niko nebi radio. Sada je sve normalno...
(Vaistinu, 27. jul 2022 18:36)

Samo bi da ne radite a posle kuknjava kako nema para. Te kriv Vučić, pa malo komšija koji se "nakr'o", pa lako je njemu on nasledio... ne daj Bože da nešto radite.

peki

pre 1 godinu

@hadžija meri se na oba mesta leti i zimi, pa imaš lokaciju na telefonu i u odnosu na tvoju lokaciju ako ti je košutnjak bliži, prikaže ti merenje sa košutnjaka ili ako ti je bliži karađorev park prikaže ti tu mernu stanicu, isto tako i za ostale stanice, fruška Gora itd

klop

pre 1 godinu

Sve je to lepo, samo mi ne živimo u tim belim kućicama, već na asfaltu i betonu gde je 45,i prestanite više da nam ispirate mozak glupostima
(Vladimir, 27. jul 2022 18:53)


Tebi je već ispran mozak ako misliš da oni ovo namerno rade da bi nam "ispitali mozak".
Ovo je standardizovan način merenja koji se svuda koristi. Samo ovako možeš precizno da izmeriš temperaturu vazduha, kao posledicu sunčevog zračenja.
Ako meriš na asfaltu, to nije temperatura samo zbog Sunca, nego i zbog toplote koju isijava asfalt.
To ti je kao kad bi zimi u stanu merio temperaturu kod/na samom radijatoru, umesto dalje od njega

milan

pre 1 godinu

Ne vidim nista sporno u standardizovanom merenju temperature vauduha. Kako bi se inace poredile temperature sirom sveta? Pismeni ljudi znaju da je temperatura na suncu i asfaltu za desetak stepeni visa pa tako sve preko 30 (40) predstavlja nepovoljnu temperaturu po coveka koji se nekontrolisano pojacano znoji da bi se ohladio.

Mile

pre 1 godinu

Ajd ovako.
1. Temperatura se meri pod istim uslovima svuda u svetu jer je to jedino merodavno za klimatološka istraživanja, a ne zbog vaše šetnje po gradu i posla.
2. Temperatura je u ovom slučaju običan dvocifren broj. Bitno je vaše iskustvo. Ceo život vam govore da je 39, a vi se kuvate na 48. Pa da, ali ako se to ponavlja mnogo leta vi znate da treba da se čuvate ako vam kažu da je 39, ne vidim ništa sporno. Bilo bi vam lakše da je 50? Manje bi vam bilo toplo? Vi znate da je 39 da ne idete u grad jer je 50, i šta je problem? Tako je i zimi, mere - 15, a u gradu - 2 tada ne kukate?
3. Vozio sam u Grčku po najtoplijem delu dana tada i bilo ja 39 inad auto puta, max ja bio kod Skoplja 40. Da vozim auto u servis i kažem da su mi igradili pogrešan termometa jer vi tvrdite da sam žrtva teorije zavere?
4. Ako je vanredno stanje preko 40, šta vam to znači? Lakše podnosite vrućinu ako je vanredno stanje?

Pero

pre 1 godinu

Meni je prognoza iz sata u sat pisala 40, 41, 41, 41, 40, 39, a trenutna sve vreme bila zakucana na 37 i ni makac gore. I stavio sam termometar u hlad 2 metra iznad trave, pokazivao je sve vreme prognozirane temperature, a ne "trenutnu".

dnevna doza Lidije

pre 1 godinu

Pa citam komentare i razne teorije, ali i dalje je nejasno kako to da temperatura nikada ne predje 39? Ili skoro nikad!? Kazu globalno otopljsvsnje, ali temperature svakog ljeta iste?

Da u Londonu je bilo 40 stepeni, ali opet...

Aleksandar

pre 1 godinu

Da li zaista verujete da rhmz pbjavljuje lažne temperature? Postoje neki standardi za merenje temperature, nismo ih izmislili mi, već se koriste u svetskoj meteorološkoj praksi.

Blaster

pre 1 godinu

Pre 30 godina bi bilo proglaseno vandredno stanje, niko nebi radio. Sada je sve normalno...
(Vaistinu, 27. jul 2022 18:36)

Samo bi da ne radite a posle kuknjava kako nema para. Te kriv Vučić, pa malo komšija koji se "nakr'o", pa lako je njemu on nasledio... ne daj Bože da nešto radite.

artiljerac

pre 1 godinu

Zašto uvek objavljuju da je 39°.Prosto, zato što se temperatura preko tog broja smatra za elementarnu nepogodu i po zakonu, radnici moraju da se puste kućama i da se prekine rad. Onda je sve jasno. Znači, možete da izmerite 44° ili više, zvanično ne prelazi 39 °.

Admiral

pre 1 godinu

Takav nacin merenja je besmislen i nije realan. Ljudi se krecu ulicama, trgovima, asfaltom, na betonu i logicno je da se temperatura meri na tim mestima gde ima najvise ljudi. Ovako sta, zabiju termometar u neku izolovanu kucicu u debelom hladu i onda kazu tolika je temperatura. Ma kako da ne. I u mom podrumu je temperatura deset stepeni niza nego u sobi ali ja boravim u sobi a ne u podrumu, sta me briga kolika je u podrumu.

Vladimir

pre 1 godinu

Sve je to lepo, samo mi ne živimo u tim belim kućicama, već na asfaltu i betonu gde je 45,i prestanite više da nam ispirate mozak glupostima

bato

pre 1 godinu

најбоље нек мјере у бунару
људи кад изађу вани нису ни каквој кутији
значи њихово мјерење вјештачко ко и све остало

John

pre 1 godinu

"već se merenja vrše prema strogo definisanim standardima "

To je lepo, ali ljudi se ne kreću i ne žive u strogo definisanim standardima. Kreću se po asfaltu, žive u betonu, voze se u automobilima, a ne u belim drvenim kućicama, dva metra iznad tla...

Ovaj način merenja svakako ima svoje prednosti i svoju primenu, ali je za običnog čoveka u realnim uslovima - beskoristan.

Ili, recimo to ovako, običnom čoveku je mnogo značajnije koliko je stepeni na Terazijama nego koliko u Parku Milutina Milankovića.

Žorž

pre 1 godinu

Pa naravno,citav svijet zna da ljudski organizam na + 45 °, koliko realno i ima u gradovim ne moze funkcionisati,i da bi svuda trebalo proglasiti vanredno stanje.A to znaci da bi sve stalo..

nenad

pre 1 godinu

Merim koliko je stepeni tamo gde se nalazim.... Nisam na metar visine u hladovini udaljen x metara od betona.....merim na asfaltu, na terasi, u autu, to je realnije od stanja na Košutnjaku

Mile

pre 1 godinu

Ajd ovako.
1. Temperatura se meri pod istim uslovima svuda u svetu jer je to jedino merodavno za klimatološka istraživanja, a ne zbog vaše šetnje po gradu i posla.
2. Temperatura je u ovom slučaju običan dvocifren broj. Bitno je vaše iskustvo. Ceo život vam govore da je 39, a vi se kuvate na 48. Pa da, ali ako se to ponavlja mnogo leta vi znate da treba da se čuvate ako vam kažu da je 39, ne vidim ništa sporno. Bilo bi vam lakše da je 50? Manje bi vam bilo toplo? Vi znate da je 39 da ne idete u grad jer je 50, i šta je problem? Tako je i zimi, mere - 15, a u gradu - 2 tada ne kukate?
3. Vozio sam u Grčku po najtoplijem delu dana tada i bilo ja 39 inad auto puta, max ja bio kod Skoplja 40. Da vozim auto u servis i kažem da su mi igradili pogrešan termometa jer vi tvrdite da sam žrtva teorije zavere?
4. Ako je vanredno stanje preko 40, šta vam to znači? Lakše podnosite vrućinu ako je vanredno stanje?

alex

pre 1 godinu

jel istina: da se leti temperatura meri na košutnjaku a zimi u karadjordjevom parku?
(hadžija, 27. jul 2022 18:27)

Ne, ljeti u Sahari a zimi na Bajkalskom jezeru.

ProkopijeElGrande

pre 1 godinu

Neka se mere obe temperature i objavljuju u izvestajima. U "beloj kucici" je 39, a na gradskim ulicama 46 i kraj price.
Poblem je u zastarelim standardima merenja (koji su bili relevantni pre urbanizacije). Ljudi ipak zive i rade na ovim "zaverenickim" temperaturama, a ne "standardizovanim".
Nauka mora biti u stanju da prepozna kada je vreme da evoluira i uskladi se sa vremenom.
Zamislite da se npr medicina tvrdoglavo drzala starih "standarda"? Jos uvek bismo lecili ljude krilima od slepog misa i zmijskim ocima.

klop

pre 1 godinu

Sve je to lepo, samo mi ne živimo u tim belim kućicama, već na asfaltu i betonu gde je 45,i prestanite više da nam ispirate mozak glupostima
(Vladimir, 27. jul 2022 18:53)


Tebi je već ispran mozak ako misliš da oni ovo namerno rade da bi nam "ispitali mozak".
Ovo je standardizovan način merenja koji se svuda koristi. Samo ovako možeš precizno da izmeriš temperaturu vazduha, kao posledicu sunčevog zračenja.
Ako meriš na asfaltu, to nije temperatura samo zbog Sunca, nego i zbog toplote koju isijava asfalt.
To ti je kao kad bi zimi u stanu merio temperaturu kod/na samom radijatoru, umesto dalje od njega

Nikola

pre 1 godinu

Da biste poredili temperaturu među gradovima, državama, i imate relevantan podatak o klimatskim tendencijama morate da vršite merenje svuda pod istim uslovima - pod onim koji su navedeni u tekstu.

Kada bi svako merio kako hoće, došlo bi se do toga da ako u Nemačkoj neko meri temperaturu na asfaltu, a u UAE u hladovini iza Burdž Kalife, ispalo bi da je toplije u Nemačkoj nego u Emiratima?

alex

pre 1 godinu

Pa naravno da su te brojke nase bitnije jer u njima bitisemo. Jer nismo u ‘ladu, na 1,42m od zemlje i međ’ boricima i da slucajno jos i vetar ne pirne.

Matori Kesa

pre 1 godinu

Pa vi smatrate da smo svi redom idioti - merenje temperature je jednostavna stvar - ispod travnata povrsina, 2 m. visina i u hladu - kucica nije nuzna ako je hlad - i manite se vase price - Lazu nas !

Aleksandar

pre 1 godinu

Onda bi moralo da se zove relativna temperatura vazduha jer dosta nas ne radi u strogo kontrolisanim uslovima nego smo direktno izloženi sunčevim zracima.A kad je u toj kućici bilo 45 tamo 2007-8.ko zna koliko je realno bilo.I dan danas se pitam kako su ljudi izdrzavali to.

DEX

pre 1 godinu

Pozdravljam meteoroška statistička merenja ali mi ipak ne živimo u beloj kućici od drveta koja se nalazi u hladovini, odnosno ne živimo u ambijentu u kome je 39 nego 45 stepeni. Ja lično ne mogu i ne moram da radim na toj temperaturi ali postoje ljudi koji isto tako ne mogu ali moraju da rade. Zbog njih treba da se uvede vanredno stanje iznad 40 stepeni i da im prestane obaveza rada makar u periodu dana kada su najviše temperarure.

Савотије

pre 1 godinu

Не пратим извештаје о температури на радију и телевизији. Поуздан мерач ми је мачор Црни. Ако се издужи у хладовини и комира се, тако да ме мјауком стално не прегања за још хране - има више од 32! Данас је тако било у Градишту.

Meteorolog

pre 1 godinu

Pa zato što je kod nas u šumi na Brdu u Košutnjaku, gde se meri temperatura, uvek hladnije za nekoliko stepeni. Nikakva misterija, asfalt kad se upali u centru podigne temperatiru za najmanje 4 stepena.

peki

pre 1 godinu

@hadžija meri se na oba mesta leti i zimi, pa imaš lokaciju na telefonu i u odnosu na tvoju lokaciju ako ti je košutnjak bliži, prikaže ti merenje sa košutnjaka ili ako ti je bliži karađorev park prikaže ti tu mernu stanicu, isto tako i za ostale stanice, fruška Gora itd

pant-LA

pre 1 godinu

Jeste, meri se u debelom 'ladu, samo sto na asfaltu nije 8-10 nego 20 stepeni vise, drugar pre 10ak godina izmerio 65° C u napecenim kolima, eksplodirao mu upaljac, przili jaje na oko na asfaltu.. Ne znam oni jadnici kad moraju da asfaltiraju usred leta, tu verovatno ide i preko 70°C.. Pakao..

Pero

pre 1 godinu

Meni je prognoza iz sata u sat pisala 40, 41, 41, 41, 40, 39, a trenutna sve vreme bila zakucana na 37 i ni makac gore. I stavio sam termometar u hlad 2 metra iznad trave, pokazivao je sve vreme prognozirane temperature, a ne "trenutnu".

Aleksandar

pre 1 godinu

Da li zaista verujete da rhmz pbjavljuje lažne temperature? Postoje neki standardi za merenje temperature, nismo ih izmislili mi, već se koriste u svetskoj meteorološkoj praksi.

n6

pre 1 godinu

u Nišu se meri u tvrđavi ispod drvoreda ogromnih platana starih oko 150-200god, kućice na 2m visine, hladovina debela, ispod je gusta engleska trava, a zbog blage uzvišenosti vazduh ubrzano struji na tom mestu. mislim da je na asfaltu u centru sigurno više za 8c do 10c, garant. btw trenutni rekorder je Marakeš sa 46c. ko nije bio u Marakešu ne zna šta je paklena vrućina i žega!

milan

pre 1 godinu

Ne vidim nista sporno u standardizovanom merenju temperature vauduha. Kako bi se inace poredile temperature sirom sveta? Pismeni ljudi znaju da je temperatura na suncu i asfaltu za desetak stepeni visa pa tako sve preko 30 (40) predstavlja nepovoljnu temperaturu po coveka koji se nekontrolisano pojacano znoji da bi se ohladio.

B.Živković

pre 1 godinu

Potpuno je nevažno kolika je zvanično objavljena temperatura već samo ona temperatura koja je izmerena na licu mesta, u hladu. Svojevremeno sam radio u fabrici preciznih instrumenata, koja nažalost više ne postoji. Skoro u svakoj hali ili birou je postojao termometar koji je pokazivao preciznu temperaturu. U neko srećnije vreme, kada radnici nisu bili robovi, desio se sledeći slučaj; na termometrima u fabrici je bilo preko 40 stepeni (bilo je više takvih dana) oko 11 časova pre podne. Svi inženjeri i radnici su to konstatovali, obavestili direktora i napustili fabriku. Direktor je malo negodovao, ali je ipak pozvao sve radnike da napuste fabriku pre kraja radnog vremena. Jedini uslov je bio da se nadoknadi tih nekoliko sati. Radno vreme za sledećih nekoliko "tropskih" dana je promenjeno od 06 do 14, pod uslovom da do 11 časova svi napuste radna mesta. Inače, radno vreme je bilo od 07 do 15 časova. Naravno, kasnije je sve nadoknađeno, nije bilo nikakvih problema. Zvanično, radio i TV su objavljivali da je 39 stepeni, ali to nije imalo nikakvog značaja, jer je na radnom mestu bilo preko 40 stepeni. Tada su poštovana prava radnika i zdravstvena zaštita stanovništva je bila na visokom nivou. Danas ta prava ne postoje i ne treba se čuditi da mladi i sposobni ljudi napuštaju Srbiju. Pozdrav!

dnevna doza Lidije

pre 1 godinu

Pa citam komentare i razne teorije, ali i dalje je nejasno kako to da temperatura nikada ne predje 39? Ili skoro nikad!? Kazu globalno otopljsvsnje, ali temperature svakog ljeta iste?

Da u Londonu je bilo 40 stepeni, ali opet...