Petak, 14.01.2022.

12:29

Ime od kog podilazi jeza: Kako je Vlad Cepeš postao Drakula

Izvor: B92

Ime od kog podilazi jeza: Kako je Vlad Cepeš postao Drakula IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

84 Komentari

Sortiraj po:

Dragan

pre 2 godine

Bilo je to vreme kada je Transilvanija bila najbezbednija teritorija u Evropi, očišćena od ubica, lopova, pedera, prevaranata, čedomorki, provalnika, siledžija, ostalog ološa i što je najvažnije od Turaka. Kada su Turci ušli u ovu oblast i videli poljanu sa ološem nabijenim na kolac, okrenuli su se i vratili odakle su došli. Prva država sa nultom tolerancijom na kriminal i nemoral.

Inače, ovaj čovek je sa svojom vojskom 1476. godine oslobodio Šabac od Turaka i postavljen za prvog ugarskog gradonačelnika/komandanta ovog grada.

Crnifeniks

pre 2 godine

Nesto mi se cini da su Hitlerovi ljudi bili gori od njega samog.A ako cemo kroz istoriju tu ti je Atila,Temudzin,Pol Pot,Idi Amin a o Staljinu necu ni da pricam

tana

pre 2 godine

Mnogo pre Vlad Cepesa postojao je rumunski knez istog imena, koji je ziveo 5000p.n.e.
Sa koleno na koleno preneta je prica u mojoj porodici, o dalekom predaku Dzejsonu(sin Dzeja),koji je radio za tog izvornog Vlad Cepesa.
Znam da zvuci neverovatno, ali Dzejson je u to vreme bio poznatiji od Vlada. Imao je preduzece za obradu drveta i proizvodnju glogovih kolaca u Kostolcu.
Kolje je distribuirao mamutima za Rumuniju, sa grupom koja je sebe nazivala Argonauti.
O ovome sam pisao Filozoskom fakultetu u Bg, da se istorija mora ponovo uzeti u obzir, no oni nisu hteli da cuju.

Kada je Vlad narucio 20 000kolaca, Dzejson je shvatio da mora kupiti vlastitu sumu, jer ne moze toliko stabala neprimeceno iseci u drzavnom.
Kupio je nikada secenu sumu u Libanu, prepunu kedra.
Nije glog, ali moze da prodje. To je bio i logo firme.
Tek onda nastaju problemi, jer neka zver Humbaba opseda sumu.
Dzejson zove Vlada u pomoc, i dok se oni bore i pobedjuju zver, Vlad biva ujeden od zmaja Humbabe.
Od tada dobija nadimak Dracula, tj. Dragon-zmaj.
Vremenom se kazu pretvorio u zmaja, i sam zavrsio na kolcu.

Posao sa koljem cveta, a Dzejson zaradjeni novac ulaze u grncarijsku radnju u Vinci.
U to vreme glinene tablice isle su kao lude u Sumer.
Otprilike u isto vreme, krece gradnja jedne piramide u Egiptu, a deda iznajmljuje mamuta na 25h po danu.
Sav novac ulaze dalje u kompleks stanova Atlantida na vodi, neposredno pre Velikog potopa. Karijeru zavrsava na Araratu kao drvodelja

Макарије

pre 2 godine

(zoran stokic, 16. januar 2022 19:38)

Зоране, у набројане чињенице би могао укључити и ту да су ти тзв. европски хришћани (Угари) упали у Србију ни два мјесеца послије Боја на Косову и да су пустош направили. Исто раде мање више читаву историју. У тренуцима наших највећих криза задају нам ударце, од којих се једва (ако икада) опорављамо.
Е то је разлог зашто су наши ишли са Турцима - мање су зло.
И сам Његош је, на питање, када би мирао да превјери, гдје би отишао, у Турке или Латине, одговорио: "У Турке, они су бар људи."

balkan

pre 2 godine

(veliki strumf, 16. januar 2022 10:19)




Ajmo redom,
Krstaška vojska nije došla na Balkan da oslobađa pravoslavce već da ih pokatoličava, da su stvarno hteli da pomognu pomogli bi još 1389. godine na Kosovu polju, da ne pričamo o tome što su sramno, svega TRI mesaca nakon Boja na Kosovu, preko Ugarske izvršili invaziju na tadašnju kneževinu Srbiju koja je žestoko krvarila nakon velike tragedije na Kosmetu
Što se pada Carigrada tiče, Carigrad je prvi put izdan od hrišćanske ruke u Četvrtom krstaškom ratu 1204. godine, inače je despot Đurađ Branković 4 godine pre konačnog pada Carigrada aktivno pomagao odbranu tog grada tako što je finansirao obnovu zidina,
1453. godine vizantijski car, Konstantin Dragaš, prelazi na uniju sa papom i time izdaje pravoslavlje u zamenu za papsku i krstašku pomoć koje mu nikada nisu stigle.
1500 rudara iz Novog brda je potkopavalo zidove carigrada gde su zasluženo ubijeni, a 1500 srpskih konjanika je tada bilo u Jedrenama i nisu učestvovali u borbama oko samog Carigrada

zoran stokic

pre 2 godine

@ Krcko86256 Da u pravu ste. Otac, Vlada III, je bio Vlad II Drakul je bio član Reda Zmaja, koji je osnovan da zaštiti hrišćanstvo u Istočnoj Evropi. Kao što je kazao Vinaver srpska tradicija je „osveštani mit“ tj. tabu. Jer da nije tabu našu bi decu u školama sačekale i ovakve činjenice. Da naših nije bilo na pravoj strani kada se odvijao Kosovski boj II. Takođe Srbija je JEDINA hrišcanska država koja je poslala pomoć Osmanlijama pri osvajanju Carigrada, sredista Pravoslavlja. Despot Stefan je samo 7 god posle Kosova ratovao na strani Osmanlija; Djuradj Branković je bacio u tamnicu Janoša Hunjadija...Kada je Hunjadi porazio vojsku Osmanskog carstva kod Niša 1443., Skenderbeg je otkazao vernost sultanu i napustio njegovu vojsku, prešao je u pravoslavlje i od 1444. vodi decenijama bitke protiv osmanlija, zajedno sa Stefanom III iz Moldavije, Vlada III Drakule iz Vlaške, Hunadijem iz Mađarske - brane hrišćansku Evropu od prodora osmanlija; naših tu nema; ima ih na drugoj strani.

Макарије

pre 2 godine

500 godina nije malo, ostavilo je to dosta kompleksa!
(Sandžak, 16. januar 2022 07:23)

Чиме се ти тачно поносиш, кад прозиваш нас за ропство?
Турчин очигледно ниси.
Тима што су ти преци прешли на ислам (милом или силом), па од тада вријеме проводите бранећи исти од рођака, који нису конвертити? Јел то тај понос?

veliki strumf

pre 2 godine

@balkan
Nisu oni bili primorani, nego su tako izabrali!
Krstaska vojska dosla je da oslobodi Balkan! Citav katolicki svet se UJEDINIO da bi spasao PRAVOSLAVCE! A Srbi su ih izdali i cak pobili nekoliko hriscanskih vladara u tim bitkama!
Sramna istorija sramnih vladara!
Djuradj Brankovic je molio evropske vladare da posalju vojsku i spase Srbiju. Kada su oni to uradili, on se POMIRIO s Muratom II, izdao krstase i cak baciu tamnicu velikog Hunjadija, nakon poraza krstaske vojske.
JEDINI hriscanski narod koji je poslao pomoc Osmanlijama pri osvajanju Carigrada, sredista PRAVOSLAVLJA, bili su Srbi koji su poslali 3 000 strucnjaka za rusenje bedema.
To je istorija Srba.
Pa ti vidi ko je koga izdao.

Srbin

pre 2 godine

@500 godina nije malo, ostavilo je to dosta kompleksa!
(Sandžak, 16. januar 2022 07:23)
Slazem se, i danas se deo Srba identifikuje sa Turcima, a nit su turci nit turski znaju, nit turke oni zanimaju.

Americanowski

pre 2 godine

Од оца Владислава и мајке Снежане, ал добро, нема везе.
(Попара, 15. januar 2022 20:34)

Vrh komentar :)

3PADDiČ

pre 2 godine

20 000 ljudi nabio na kolac dok se povlačio od Osmanlija. Kolac treba da se isteše,ukopa u zemlju,pa onda nekoliko ljudi da nabiju nesretnika.. Koliko mu je vremena i ljudstva trebalo da to uradi 20000 puta??? Odakle mu uopšte 20 000 ratnih zarobljenika,a povlači se??

vasa

pre 2 godine

Од оца Владислава и мајке Снежане, ал добро, нема везе.
(Попара, 15. januar 2022 20:34)

Hahahaha carski, bravo buraz, ovo nisam cuo do sad

Vampirica

pre 2 godine

@rumuni znaju

Dobro si nacuo :)))))
Sta mislis, Gebels je slucajno bio to sto je bio :mejstor propagande. Ne, ne postoji slucajnost. On je bio samo dostojan naslednik svojih pokvarenih predaka. A Turci i Nemci su vazda u ljubav. Slican se slicnom raduje . Za Vlada, koliko god je nama sada ovo zastrasujuce, tada to nije bilo sablaznjavajuce, vec svakodnevnica. A on se borio za svoj narod dotle dok nije shvatio da je rulja ipak samo rulja. Onda puko covek.

Милош

pre 2 godine

Када је Сулејман "величанствени" освојио Београд, Османлије су му уприличили дочек тако што су са обе стране пута биле набијене главе на колац несрећног народа који се борио против, како неко рече 'куге из Азије'. Герилски рат су Османлије деценијама водиле против Србије, лака брза коњица улазила је сјуга клала све пред собом и палила све што је стигла, а онда кукавички бежала у шаторе. Док се у традицији тадашњег народа на Балкану знало да се снага одмерава на бољном пољу, када падну барјаци борба се прекидала знао се победник и није било потребе за даљим убијањем и исто тако противник који је бежао никад се није јурио да се убије, пре свега јер су људи углавном били исте вере. Османлије нису држали до моралних начела.

Peter

pre 2 godine

@Zg A sta je to tebe iznerviralo da se javis.Gdje ste vi u nekim slavnim bitkama za slobodu hrvatskoga naroda.Gdje ste?Napisi ili obrazlozi.Ubili ste Matiju Gubca jedinoga borca za vasu slobodu.Sve ostalo se zna.Sluzili ste sve i jednome okupatoru,I sluzite i dallje.

voodoo

pre 2 godine

Ni blizu Mongola sa Džingis kanom kao ni Huna sa Atilom.
(Istorija, 15. januar 2022 21:27)

To nije tacno, nisu oni bili ni blizu Osmanlijama. Posto ti je nik istorija, prolistaj malo. Huni nisu bili osvajaci teritorija, nego pljackasi i samim time nisu primenjivali metoda potlacivanja naroda nad kojima su vladali, jer i nisu drzali teritorije, a okrutnost je proizilazila kao i kod pomenutog Cepesa, kao odgovor na isto pomenutu Rimsku okrutnost. Rimsko carstvo koje zapadni svet gleda kao model je uvelo najgore metoda vladanja nad porobljenim zemljama. A kada pricamo o Dzingis Kanu, pa on je bio prava i jedina pretnja, jedina sila koja je mogla da zbrise Hriscanstvo i Islam zajedno sa planete zemlje, nazalost nije bio dovoljno ambiciozan.

balkan

pre 2 godine

A ti si preskočio umjetnike u turskom vazalstvu, kada su se u bitki na Rovinama srpski vazali hrabro pokazali protiv kršćanske vojske pod vođstvom vlaškog vojvode Mirče. Pa je tu vaš veliki "junak" Marko Mrnjavčević, čuveni Kraljević Marko hrabro poginuo za sultana Bajazita, a Stefan Lazarević pokazao izuzetnu hrabrost u borbi, zajedno sa Konstantinom Dejanovićem i Konstantinom Balšićem. Hrabre srpske vojskovođe pod zastavom sultana Bajazita protiv kršćanske vojske. A što se tiče hrvatskih vojnika, pa, dokaz efikasnosti je što ih i dan danas spominjete sa strahom. I vi i svi drugi. I one prije 80 godina a i one prije 30. Pa čak i ti Nijemci protestanti, koje je katolička vojska pobjedila. Netko se borio za križ a netko za polumjesec kao vazal.
(Zg, 15. januar 2022 22:32)

Da, stim sto su oni tada bili primorani da ucestvuju na toj stran jer ih je nekoliko godina ranije izdao ceo katolicki svet i pustio da sami iskrvare u boju na Kosovu, braneci prag Evrope. Da nisu verovatno bi nestali sa mape kao narod. Elem svakako to se sve desavalo na bojnom polju, junacki. A zna se sta je vasa vojska u Jasenovcu radila, zrtve su bile i zene i deca. Nemojte da se pozivate na križ tj krst, to sto ste radili nije hriscanski.

svasta

pre 2 godine

Pa nabijanje na kolac je bio Turski metod ubijanja radi zastrasivanja. Pricati o okrutnosti prema Osmanlijama koji su imali takvu taktiku i mnoge druge slicne, izmedju ostalih i stvari kao Cele kulu zaista je smesno.
(voodoo, 15. januar 2022 20:48)

Ako se dobro sećam iz škole, Ćele kulu su Turci podigli kao spomenik junaštvu Srba koji su pošli u boj za slobodu u daleko manjem broju sa predznanjem da nemaju šansi i da će izgubiti glave. Tako valjda treba da bude.
Negde je neko poturio informaciju da je Ćele kula služila kao nešto što treba da zatsraši, pa sad svi tako misle.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Ovde nema nikakve misterije.

Morao je da bude suroviji od Turaka , što nije bilo nimalo lako... jer lakše je ići u rat protiv nekog ko te se već plaši.

Vlad je to znao , a znamo i mi, i to se sada zove "specijalni rat".

Mikan

pre 2 godine

Tačno. A mi smo bili 500 godina osvojeni i potlačeni. Malo bolje da razmislimo dok se busamo u prsa junačka. Posebno na “pravo prve bračne noći”.
(Bili d Kid, 15. januar 2022 21:36)

Mi smo vise vremena proveli kao njihovi saveznici nego kao neprijatelji. Tek kada smo dobili vetar sa zapda u ledja i nezvanicno stali na stranu jace Austrougarske tad su krenula organizovana i oozbiljna zverstva nad nasim narodom. Famozna cele kula je nastala pred sam pad carstva.

Lala

pre 2 godine

(voodoo, 15. januar 2022 20:48)

Ni blizu Mongola sa Džingis kanom kao ni Huna sa Atilom.
(Istorija, 15. januar 2022 21:27) # Link komentara

Preskočili ste umetnike u ratnim zverstvima, Hrvate u 30-godišnjem ratu.. Generacije Nemaca su posle plašila svoju decu s Hrvatima i njihovim crvenim maramama (kravate), a poznati natpis na katedrali u Magdeburgu: "Sačuvaj nas Bože, kuge, gladi i Hrvata", sigurno ih stavlja na vrh lestvice u toj disciplini.
Dokazali su se posle i u Francuskoj, Poljskoj, Mađarskoj, Austrijskom carstvu, a da ne pričamo o Jasenovcu.
Jedno je incident, a drugo je tradicija.

Zg

pre 2 godine

Preskočili ste umetnike u ratnim zverstvima, Hrvate u 30-godišnjem ratu.. Generacije Nemaca su posle plašila svoju decu s Hrvatima i njihovim crvenim maramama (kravate), a poznati natpis na katedrali u Magdeburgu: "Sačuvaj nas Bože, kuge, gladi i Hrvata", sigurno ih stavlja na vrh lestvice u toj disciplini.
Dokazali su se posle i u Francuskoj, Poljskoj, Mađarskoj, Austrijskom carstvu, a da ne pričamo o Jasenovcu.
Jedno je incident, a drugo je tradicija.
(Lala, 15. januar 2022 22:02)

A ti si preskočio umjetnike u turskom vazalstvu, kada su se u bitki na Rovinama srpski vazali hrabro pokazali protiv kršćanske vojske pod vođstvom vlaškog vojvode Mirče. Pa je tu vaš veliki "junak" Marko Mrnjavčević, čuveni Kraljević Marko hrabro poginuo za sultana Bajazita, a Stefan Lazarević pokazao izuzetnu hrabrost u borbi, zajedno sa Konstantinom Dejanovićem i Konstantinom Balšićem. Hrabre srpske vojskovođe pod zastavom sultana Bajazita protiv kršćanske vojske. A što se tiče hrvatskih vojnika, pa, dokaz efikasnosti je što ih i dan danas spominjete sa strahom. I vi i svi drugi. I one prije 80 godina a i one prije 30. Pa čak i ti Nijemci protestanti, koje je katolička vojska pobjedila. Netko se borio za križ a netko za polumjesec kao vazal.

ban Kulin

pre 2 godine

(Hammer, 15. januar 2022 21:35)











Tako je, bravo! Vlad se odmetnuo od Osmanlije, praktično im je otkazao poslušnost, iako je bio janjičar, udario je na svoje dojučerašnje mentore, međutim njegov brat, takođe janjičar, ostaje veran muslimanskom okupatoru i islamu, pa se bore jedan protiv drugog, brat na brata, jedan koji je sačuvao svoj identitet i drugi koji je podlegao islamskom ispiranju mozgova u vreme dok je još kao dečak odveden u janjičare!

Dušožder

pre 2 godine

Postoji hipoteza da je Vlad Drakula sahranjen na u manastiru Lapušnja ispod Rtnja, na nekadašnjoj teritoriji Vidinskog sandžaka, a današnjoj teritoriji Srbije.
Ktitor tog manastira je vojvoda Radul Veliki, Drakulin bratanac.
(Petar)
To je bila teritorija Srbije i pre okupacije Turaka.
(ime, 15. januar 2022 21:48)


Vidinski je bio Kalifat!

boris

pre 2 godine

Kao svaka velika sila, tako i Turci su imali svoj "informativni" i propagandvi program. Tako su mamili mlade ljude "serbrtom i brzim konjima", dok danas zapad ili Amerika mami "kolima i koka kolom". Tako su imali i Kara tj. Crnog Djordja, koga bi rado pretvorili u vampira, al im propagandni aparat zatajio, pa ostade samo Vlad, ocrnjen za vjekvjekova. Ostalo su bajke tome prilagodjene.

Kosmos

pre 2 godine

To u matematici, fizici, hemiji, medicini ili elektrotehnici prosto nije zamislivo. Čak se i teologije mnogo više međusobno slažu od istorije. Prosto neverovatno.
(Dejan, 15. januar 2022 21:25)

Pa da, matematika je egzaktna nauka. Istorija nije.

Hammer

pre 2 godine

Grof Drakula ili Vlad Cepeš je janjičar!
Danak u krvi ili devširma je oblik islamskog genocida nad Srbima i hrišćanima koji se sprovodio u kontinuitetu preko 400 godina! Poslednji janjičari na ovim prostorima su raspušteni iz službe 1826. godine.

Otimana su maloletna deca, dečaci uzrasta od svega nekoliko godina, pa naviše!
Ovi ovako kidnapovani dečaci su odvođeni u u islamističke kampove u Istambulu i Jedranama gde je nad njima sprovođen dvostruki genocid!

Dečaci su najpre prevođeni na islam, što je genocid po verskoj osnovi!

A potom je ovoj deci menjan i etnički identitet i to nametanjem arapskih i turskih imena i prezimena, nametanjem arapskog pisma i arapskog i turskog jezika, što je genocid po etničkoj osnovi.

Maloj deci su lako menjali identitet, a veća deca su podvrgavana mučenju i batinama dok ne bi prihvatili veru allahovu i novi turski ili arapski identitet!

Ova nesrećna deca su kao odrasli ljudi, tačnije kao vojnici ili plaćene ubice raspoređivani na hrišćanske teritorije gde su neretko počinjavali stravične zločine, zverstva i genocide!

Vlad Cepeš je redak primer starijeg dečaka koji se prisetio svog pravog identiteta i koji nije zaboravio svoje prave korenove!

Za ovaj oblik islamskog genocida nad Srbima i ostalim hrišćanima nikada niko nije odgovarao, niti je platio ratnu otštetu.

Jelena

pre 2 godine

Par godina sam živela u Rumuniji baš u
podnožju Karpata gde je bila njegova tvrđava za odbranu od Turaka. Jedini vladar koji je zaista pružio otpor Turcima sve ostali posle njega....... Inače Rumuni imaju samo jednu zapamćen bitku u to doba i to je kada su seljaci sa nekog brda gadjali kamenjem vojsku.

Dušan

pre 2 godine

Čudi me da ste izbegli da napišete da su 90%, i više, koje je ubijao bili njegov narod koji je smatrao izdajicama. Džaba se palite da je nabijao Turke na kolac. Malo objektivnosti ne bi bilo na odmet!

milan

pre 2 godine

Pravo ime mu je bilo Vladislav ili na latinskom Vladislaus. Zna se sta znaci na slovenskom a na rumunskom Vlad ne znaci nista al dobro imamo i mi imena poput Stefan i Sofija koje na srpskom ne znace nista a na grckom znace. Moguce je da su Vladislava zvali skraceno Vlada, Vlado ili pak Vlad. Cela fama oko njega je najverovatnije preterana u cilju zastrasivanja neprijatelja. Gde ima dima ima i vatre pa tako je najverovatnije imao barem jedan veoma zastrasujuci postupak. Povezuju ga sa Transilvanijom ali nije imao nista sa njom vec sa Vlaskom. Inace, divim se Transilvaniji kako je uspela uprkos vazalstvu da ostane neokupirana pa tako u Transilvaniji nije bilo nikada islama niti nijedne dzamije. Srbija je imala takav status u vreme despotovine, vazal ali nezavisna i neokupirana. Dubrovnik je imao isti status kao Transilvanija.

Morgot Bauglir

pre 2 godine

Vlad Cepeš bi trebalo da bude legenda svih balkanskih naroda. Čovek je , makar na kratko, zaustavio najezdu azijske kuge. Vlad Cepeš je balkanski kralj Artur.

Bili d Kid

pre 2 godine

Pa nabijanje na kolac je bio Turski metod ubijanja radi zastrasivanja. Pricati o okrutnosti prema Osmanlijama koji su imali takvu taktiku i mnoge druge slicne, izmedju ostalih i stvari kao Cele kulu zaista je smesno. Osmanlije su bili najokrutniji osvajaci koje je svet video, izivljavanje do besvesti iz obesti, apsolutno su imali sve najgore taktike potlacivanja naroda, taj kolac, gradjevinu od lobanja, harac (imali goreg od otimanje dece nekom), "pravo prve bracne noci", najzverskije metode mucenja kao sto su drveni ekseri pod nokte, osakacivanje genitalija ... sve je to dokumentovano, na svim prostorima gde su pojavili kao osvajaci. Doduse ruku na srce dobar deo toga su naucili i nasledili od Rimljana mnogo pre toga i krstasa hriscana, ali ipak su podigli to na jedan novi sadisticki nivo.
(voodoo, 15. januar 2022 20:48)

Tačno. A mi smo bili 500 godina osvojeni i potlačeni. Malo bolje da razmislimo dok se busamo u prsa junačka. Posebno na “pravo prve bračne noći”.

ime

pre 2 godine

Postoji hipoteza da je Vlad Drakula sahranjen na u manastiru Lapušnja ispod Rtnja, na nekadašnjoj teritoriji Vidinskog sandžaka, a današnjoj teritoriji Srbije.
Ktitor tog manastira je vojvoda Radul Veliki, Drakulin bratanac.
(Petar)
To je bila teritorija Srbije i pre okupacije Turaka.

Zok1

pre 2 godine

Bio je okrutan, ali su takva bila i vremena. Život ga nije mazio. A što se tiče nabijanja turskih vojnika na kolac, to je bio psihološki rat u kome je pobedio. Na kraju krajeva, ne vidim ništa loše u tome da se osvajačke bande svirepo pobiju.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 2 godine

Sećam se da je davno u "Politikinom zabavniku" bio strip o Drakulinom životu, baziran na istorijskim činjenicama. U njemu su dobro prikazali zašto je ispao takav kakav jeste: majka mu je umrla dok je bio dečak, stariji brat mu je živ zakopan od strane Turaka, on i njegov polubrat (koga je mrzeo) su odrastali u Jedrenu kao taoci, otac mu je izdan i ubijen u Transilvaniji a opstanak njegove zemlje je svakodnevno bio pod znakom pitanja. Teško je nakon takvog života ostati normalan. Sve u svemu, jedna jako zanimljiva ličnost.

pravo na smetiliste istorije

pre 2 godine

Svaki hriscanin treba da se pokloni kada se spominje Vladovo ime.Sto se tice nabijanja na kolac,treba zapamtiti gde je to naucio.Samo im je dao njihov lek.Covek je bio heroj,zemlja bez kriminala dok je bio vladar.A sto se tice Sasa,nije to bio rat,nego gusenje pobune i sprecavanja cepanja Vlaske.Sasi su bili rudari kod njega i imali povlascen polozaj.Kada su videli koliko su bogati rudnici,daj da otimamo.Kako god,glupost od holivuda koja je pocela delom Bram Stokera ga je napravila negativcem.Vlad je heroj i TACKA.
(objavite komentar., 15. januar 2022 20:47)

Čuj heroj, lik bio poremećen.

Istorija

pre 2 godine

Pa nabijanje na kolac je bio Turski metod ubijanja radi zastrasivanja. Pricati o okrutnosti prema Osmanlijama koji su imali takvu taktiku i mnoge druge slicne, izmedju ostalih i stvari kao Cele kulu zaista je smesno. Osmanlije su bili najokrutniji osvajaci koje je svet video, izivljavanje do besvesti iz obesti, apsolutno su imali sve najgore taktike potlacivanja naroda, taj kolac, gradjevinu od lobanja, harac (imali goreg od otimanje dece nekom), "pravo prve bracne noci", najzverskije metode mucenja kao sto su drveni ekseri pod nokte, osakacivanje genitalija ... sve je to dokumentovano, na svim prostorima gde su pojavili kao osvajaci. Doduse ruku na srce dobar deo toga su naucili i nasledili od Rimljana mnogo pre toga i krstasa hriscana, ali ipak su podigli to na jedan novi sadisticki nivo.
(voodoo, 15. januar 2022 20:48)

Ni blizu Mongola sa Džingis kanom kao ni Huna sa Atilom.

Dejan

pre 2 godine

Ono što je svakako izvesno je to da savremeni čovek zapravo vrlo malo zna o istoriji, ne zato što to nikoga ne zanima, već prosto događaji iz prošlosti vrlo često imaju samo jednog hroničara. Ljudi se ni oko savremenih događaja u svetu ne mogu usaglasiti i postoje potpuno oprečna tumačenja istih zbivanja, a možemo samo da naslutimo koliko se subjektivnog unosilo u hronike događaja iz dalje prošlosti. Istorija je zbog toga verovatno jedina naučna disciplina u kojoj i dan danas postoji ogromna količina oprečnih tumačenja. To u matematici, fizici, hemiji, medicini ili elektrotehnici prosto nije zamislivo. Čak se i teologije mnogo više međusobno slažu od istorije. Prosto neverovatno.

Divni i neudzno stradalni Turci

pre 2 godine

Koliko mi je poznato, na Cepesovom dvoru su konacili neki Englezi. Tih dana, njemu su u ruke pali Turci, posto su njegovi nedavno nabijeni na kolac od tih Turaka, Vlad im je vratio istom merom. I onda se ovi Englezi sablaznili kako on to ljude na kolac, zapisali, naravno bez stradanja Rumuna, nego kako Cepses nabija Turke na kolac i eto.... obavili su posao koji Bbc radi danas. Sto se kaze, objektivno i nepristrasno kako oni znaju.

Transilapsurdistanija

pre 2 godine

Imao je po prirodi nadprosečne očnjake, pa su mu mnogi savetovali da ode u vampire, jer je bio prirodni talenat za tu profesiju. Titulu Drakule je stekao kasnije, jer se dokazao kao najveći vampir međ' jednakima. Neki kažu da je mogao posisati kroz očnjake, pola litre krvi u sekundi, neverovatno zar ne? 🤣

voodoo

pre 2 godine

Pa nabijanje na kolac je bio Turski metod ubijanja radi zastrasivanja. Pricati o okrutnosti prema Osmanlijama koji su imali takvu taktiku i mnoge druge slicne, izmedju ostalih i stvari kao Cele kulu zaista je smesno. Osmanlije su bili najokrutniji osvajaci koje je svet video, izivljavanje do besvesti iz obesti, apsolutno su imali sve najgore taktike potlacivanja naroda, taj kolac, gradjevinu od lobanja, harac (imali goreg od otimanje dece nekom), "pravo prve bracne noci", najzverskije metode mucenja kao sto su drveni ekseri pod nokte, osakacivanje genitalija ... sve je to dokumentovano, na svim prostorima gde su pojavili kao osvajaci. Doduse ruku na srce dobar deo toga su naucili i nasledili od Rimljana mnogo pre toga i krstasa hriscana, ali ipak su podigli to na jedan novi sadisticki nivo.

Uskok

pre 2 godine

Čovek je bio izuzetan strateg, takstičar koji je, pored redovnog, vodio i psihološki rat protiv Turaka. Kada je sultan(takođe izuzetan taktičar i ratni psiholog, nemilosrdan do kosti) video šumu nabijenih na kolac, znao je kako će reagovati njegova vojska. Zastao je par dana, okrenuo se i nije nastavio invaziju te godine.

Petar

pre 2 godine

Postoji hipoteza da je Vlad Drakula sahranjen na u manastiru Lapušnja ispod Rtnja, na nekadašnjoj teritoriji Vidinskog sandžaka, a današnjoj teritoriji Srbije.
Ktitor tog manastira je vojvoda Radul Veliki, Drakulin bratanac.

objavite komentar.

pre 2 godine

Svaki hriscanin treba da se pokloni kada se spominje Vladovo ime.Sto se tice nabijanja na kolac,treba zapamtiti gde je to naucio.Samo im je dao njihov lek.Covek je bio heroj,zemlja bez kriminala dok je bio vladar.A sto se tice Sasa,nije to bio rat,nego gusenje pobune i sprecavanja cepanja Vlaske.Sasi su bili rudari kod njega i imali povlascen polozaj.Kada su videli koliko su bogati rudnici,daj da otimamo.Kako god,glupost od holivuda koja je pocela delom Bram Stokera ga je napravila negativcem.Vlad je heroj i TACKA.

objavite komentar.

pre 2 godine

Svaki hriscanin treba da se pokloni kada se spominje Vladovo ime.Sto se tice nabijanja na kolac,treba zapamtiti gde je to naucio.Samo im je dao njihov lek.Covek je bio heroj,zemlja bez kriminala dok je bio vladar.A sto se tice Sasa,nije to bio rat,nego gusenje pobune i sprecavanja cepanja Vlaske.Sasi su bili rudari kod njega i imali povlascen polozaj.Kada su videli koliko su bogati rudnici,daj da otimamo.Kako god,glupost od holivuda koja je pocela delom Bram Stokera ga je napravila negativcem.Vlad je heroj i TACKA.

voodoo

pre 2 godine

Pa nabijanje na kolac je bio Turski metod ubijanja radi zastrasivanja. Pricati o okrutnosti prema Osmanlijama koji su imali takvu taktiku i mnoge druge slicne, izmedju ostalih i stvari kao Cele kulu zaista je smesno. Osmanlije su bili najokrutniji osvajaci koje je svet video, izivljavanje do besvesti iz obesti, apsolutno su imali sve najgore taktike potlacivanja naroda, taj kolac, gradjevinu od lobanja, harac (imali goreg od otimanje dece nekom), "pravo prve bracne noci", najzverskije metode mucenja kao sto su drveni ekseri pod nokte, osakacivanje genitalija ... sve je to dokumentovano, na svim prostorima gde su pojavili kao osvajaci. Doduse ruku na srce dobar deo toga su naucili i nasledili od Rimljana mnogo pre toga i krstasa hriscana, ali ipak su podigli to na jedan novi sadisticki nivo.

balkan

pre 2 godine

A ti si preskočio umjetnike u turskom vazalstvu, kada su se u bitki na Rovinama srpski vazali hrabro pokazali protiv kršćanske vojske pod vođstvom vlaškog vojvode Mirče. Pa je tu vaš veliki "junak" Marko Mrnjavčević, čuveni Kraljević Marko hrabro poginuo za sultana Bajazita, a Stefan Lazarević pokazao izuzetnu hrabrost u borbi, zajedno sa Konstantinom Dejanovićem i Konstantinom Balšićem. Hrabre srpske vojskovođe pod zastavom sultana Bajazita protiv kršćanske vojske. A što se tiče hrvatskih vojnika, pa, dokaz efikasnosti je što ih i dan danas spominjete sa strahom. I vi i svi drugi. I one prije 80 godina a i one prije 30. Pa čak i ti Nijemci protestanti, koje je katolička vojska pobjedila. Netko se borio za križ a netko za polumjesec kao vazal.
(Zg, 15. januar 2022 22:32)

Da, stim sto su oni tada bili primorani da ucestvuju na toj stran jer ih je nekoliko godina ranije izdao ceo katolicki svet i pustio da sami iskrvare u boju na Kosovu, braneci prag Evrope. Da nisu verovatno bi nestali sa mape kao narod. Elem svakako to se sve desavalo na bojnom polju, junacki. A zna se sta je vasa vojska u Jasenovcu radila, zrtve su bile i zene i deca. Nemojte da se pozivate na križ tj krst, to sto ste radili nije hriscanski.

Morgot Bauglir

pre 2 godine

Vlad Cepeš bi trebalo da bude legenda svih balkanskih naroda. Čovek je , makar na kratko, zaustavio najezdu azijske kuge. Vlad Cepeš je balkanski kralj Artur.

Lala

pre 2 godine

(voodoo, 15. januar 2022 20:48)

Ni blizu Mongola sa Džingis kanom kao ni Huna sa Atilom.
(Istorija, 15. januar 2022 21:27) # Link komentara

Preskočili ste umetnike u ratnim zverstvima, Hrvate u 30-godišnjem ratu.. Generacije Nemaca su posle plašila svoju decu s Hrvatima i njihovim crvenim maramama (kravate), a poznati natpis na katedrali u Magdeburgu: "Sačuvaj nas Bože, kuge, gladi i Hrvata", sigurno ih stavlja na vrh lestvice u toj disciplini.
Dokazali su se posle i u Francuskoj, Poljskoj, Mađarskoj, Austrijskom carstvu, a da ne pričamo o Jasenovcu.
Jedno je incident, a drugo je tradicija.

Divni i neudzno stradalni Turci

pre 2 godine

Koliko mi je poznato, na Cepesovom dvoru su konacili neki Englezi. Tih dana, njemu su u ruke pali Turci, posto su njegovi nedavno nabijeni na kolac od tih Turaka, Vlad im je vratio istom merom. I onda se ovi Englezi sablaznili kako on to ljude na kolac, zapisali, naravno bez stradanja Rumuna, nego kako Cepses nabija Turke na kolac i eto.... obavili su posao koji Bbc radi danas. Sto se kaze, objektivno i nepristrasno kako oni znaju.

Petar

pre 2 godine

Postoji hipoteza da je Vlad Drakula sahranjen na u manastiru Lapušnja ispod Rtnja, na nekadašnjoj teritoriji Vidinskog sandžaka, a današnjoj teritoriji Srbije.
Ktitor tog manastira je vojvoda Radul Veliki, Drakulin bratanac.

Uskok

pre 2 godine

Čovek je bio izuzetan strateg, takstičar koji je, pored redovnog, vodio i psihološki rat protiv Turaka. Kada je sultan(takođe izuzetan taktičar i ratni psiholog, nemilosrdan do kosti) video šumu nabijenih na kolac, znao je kako će reagovati njegova vojska. Zastao je par dana, okrenuo se i nije nastavio invaziju te godine.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 2 godine

Sećam se da je davno u "Politikinom zabavniku" bio strip o Drakulinom životu, baziran na istorijskim činjenicama. U njemu su dobro prikazali zašto je ispao takav kakav jeste: majka mu je umrla dok je bio dečak, stariji brat mu je živ zakopan od strane Turaka, on i njegov polubrat (koga je mrzeo) su odrastali u Jedrenu kao taoci, otac mu je izdan i ubijen u Transilvaniji a opstanak njegove zemlje je svakodnevno bio pod znakom pitanja. Teško je nakon takvog života ostati normalan. Sve u svemu, jedna jako zanimljiva ličnost.

Милош

pre 2 godine

Када је Сулејман "величанствени" освојио Београд, Османлије су му уприличили дочек тако што су са обе стране пута биле набијене главе на колац несрећног народа који се борио против, како неко рече 'куге из Азије'. Герилски рат су Османлије деценијама водиле против Србије, лака брза коњица улазила је сјуга клала све пред собом и палила све што је стигла, а онда кукавички бежала у шаторе. Док се у традицији тадашњег народа на Балкану знало да се снага одмерава на бољном пољу, када падну барјаци борба се прекидала знао се победник и није било потребе за даљим убијањем и исто тако противник који је бежао никад се није јурио да се убије, пре свега јер су људи углавном били исте вере. Османлије нису држали до моралних начела.

Hammer

pre 2 godine

Grof Drakula ili Vlad Cepeš je janjičar!
Danak u krvi ili devširma je oblik islamskog genocida nad Srbima i hrišćanima koji se sprovodio u kontinuitetu preko 400 godina! Poslednji janjičari na ovim prostorima su raspušteni iz službe 1826. godine.

Otimana su maloletna deca, dečaci uzrasta od svega nekoliko godina, pa naviše!
Ovi ovako kidnapovani dečaci su odvođeni u u islamističke kampove u Istambulu i Jedranama gde je nad njima sprovođen dvostruki genocid!

Dečaci su najpre prevođeni na islam, što je genocid po verskoj osnovi!

A potom je ovoj deci menjan i etnički identitet i to nametanjem arapskih i turskih imena i prezimena, nametanjem arapskog pisma i arapskog i turskog jezika, što je genocid po etničkoj osnovi.

Maloj deci su lako menjali identitet, a veća deca su podvrgavana mučenju i batinama dok ne bi prihvatili veru allahovu i novi turski ili arapski identitet!

Ova nesrećna deca su kao odrasli ljudi, tačnije kao vojnici ili plaćene ubice raspoređivani na hrišćanske teritorije gde su neretko počinjavali stravične zločine, zverstva i genocide!

Vlad Cepeš je redak primer starijeg dečaka koji se prisetio svog pravog identiteta i koji nije zaboravio svoje prave korenove!

Za ovaj oblik islamskog genocida nad Srbima i ostalim hrišćanima nikada niko nije odgovarao, niti je platio ratnu otštetu.

Jelena

pre 2 godine

Par godina sam živela u Rumuniji baš u
podnožju Karpata gde je bila njegova tvrđava za odbranu od Turaka. Jedini vladar koji je zaista pružio otpor Turcima sve ostali posle njega....... Inače Rumuni imaju samo jednu zapamćen bitku u to doba i to je kada su seljaci sa nekog brda gadjali kamenjem vojsku.

Zok1

pre 2 godine

Bio je okrutan, ali su takva bila i vremena. Život ga nije mazio. A što se tiče nabijanja turskih vojnika na kolac, to je bio psihološki rat u kome je pobedio. Na kraju krajeva, ne vidim ništa loše u tome da se osvajačke bande svirepo pobiju.

Peter

pre 2 godine

@Zg A sta je to tebe iznerviralo da se javis.Gdje ste vi u nekim slavnim bitkama za slobodu hrvatskoga naroda.Gdje ste?Napisi ili obrazlozi.Ubili ste Matiju Gubca jedinoga borca za vasu slobodu.Sve ostalo se zna.Sluzili ste sve i jednome okupatoru,I sluzite i dallje.

Dejan

pre 2 godine

Ono što je svakako izvesno je to da savremeni čovek zapravo vrlo malo zna o istoriji, ne zato što to nikoga ne zanima, već prosto događaji iz prošlosti vrlo često imaju samo jednog hroničara. Ljudi se ni oko savremenih događaja u svetu ne mogu usaglasiti i postoje potpuno oprečna tumačenja istih zbivanja, a možemo samo da naslutimo koliko se subjektivnog unosilo u hronike događaja iz dalje prošlosti. Istorija je zbog toga verovatno jedina naučna disciplina u kojoj i dan danas postoji ogromna količina oprečnih tumačenja. To u matematici, fizici, hemiji, medicini ili elektrotehnici prosto nije zamislivo. Čak se i teologije mnogo više međusobno slažu od istorije. Prosto neverovatno.

milan

pre 2 godine

Pravo ime mu je bilo Vladislav ili na latinskom Vladislaus. Zna se sta znaci na slovenskom a na rumunskom Vlad ne znaci nista al dobro imamo i mi imena poput Stefan i Sofija koje na srpskom ne znace nista a na grckom znace. Moguce je da su Vladislava zvali skraceno Vlada, Vlado ili pak Vlad. Cela fama oko njega je najverovatnije preterana u cilju zastrasivanja neprijatelja. Gde ima dima ima i vatre pa tako je najverovatnije imao barem jedan veoma zastrasujuci postupak. Povezuju ga sa Transilvanijom ali nije imao nista sa njom vec sa Vlaskom. Inace, divim se Transilvaniji kako je uspela uprkos vazalstvu da ostane neokupirana pa tako u Transilvaniji nije bilo nikada islama niti nijedne dzamije. Srbija je imala takav status u vreme despotovine, vazal ali nezavisna i neokupirana. Dubrovnik je imao isti status kao Transilvanija.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Ovde nema nikakve misterije.

Morao je da bude suroviji od Turaka , što nije bilo nimalo lako... jer lakše je ići u rat protiv nekog ko te se već plaši.

Vlad je to znao , a znamo i mi, i to se sada zove "specijalni rat".

ban Kulin

pre 2 godine

(Hammer, 15. januar 2022 21:35)











Tako je, bravo! Vlad se odmetnuo od Osmanlije, praktično im je otkazao poslušnost, iako je bio janjičar, udario je na svoje dojučerašnje mentore, međutim njegov brat, takođe janjičar, ostaje veran muslimanskom okupatoru i islamu, pa se bore jedan protiv drugog, brat na brata, jedan koji je sačuvao svoj identitet i drugi koji je podlegao islamskom ispiranju mozgova u vreme dok je još kao dečak odveden u janjičare!

Mikan

pre 2 godine

Tačno. A mi smo bili 500 godina osvojeni i potlačeni. Malo bolje da razmislimo dok se busamo u prsa junačka. Posebno na “pravo prve bračne noći”.
(Bili d Kid, 15. januar 2022 21:36)

Mi smo vise vremena proveli kao njihovi saveznici nego kao neprijatelji. Tek kada smo dobili vetar sa zapda u ledja i nezvanicno stali na stranu jace Austrougarske tad su krenula organizovana i oozbiljna zverstva nad nasim narodom. Famozna cele kula je nastala pred sam pad carstva.

voodoo

pre 2 godine

Ni blizu Mongola sa Džingis kanom kao ni Huna sa Atilom.
(Istorija, 15. januar 2022 21:27)

To nije tacno, nisu oni bili ni blizu Osmanlijama. Posto ti je nik istorija, prolistaj malo. Huni nisu bili osvajaci teritorija, nego pljackasi i samim time nisu primenjivali metoda potlacivanja naroda nad kojima su vladali, jer i nisu drzali teritorije, a okrutnost je proizilazila kao i kod pomenutog Cepesa, kao odgovor na isto pomenutu Rimsku okrutnost. Rimsko carstvo koje zapadni svet gleda kao model je uvelo najgore metoda vladanja nad porobljenim zemljama. A kada pricamo o Dzingis Kanu, pa on je bio prava i jedina pretnja, jedina sila koja je mogla da zbrise Hriscanstvo i Islam zajedno sa planete zemlje, nazalost nije bio dovoljno ambiciozan.

3PADDiČ

pre 2 godine

20 000 ljudi nabio na kolac dok se povlačio od Osmanlija. Kolac treba da se isteše,ukopa u zemlju,pa onda nekoliko ljudi da nabiju nesretnika.. Koliko mu je vremena i ljudstva trebalo da to uradi 20000 puta??? Odakle mu uopšte 20 000 ratnih zarobljenika,a povlači se??

Vampirica

pre 2 godine

@rumuni znaju

Dobro si nacuo :)))))
Sta mislis, Gebels je slucajno bio to sto je bio :mejstor propagande. Ne, ne postoji slucajnost. On je bio samo dostojan naslednik svojih pokvarenih predaka. A Turci i Nemci su vazda u ljubav. Slican se slicnom raduje . Za Vlada, koliko god je nama sada ovo zastrasujuce, tada to nije bilo sablaznjavajuce, vec svakodnevnica. A on se borio za svoj narod dotle dok nije shvatio da je rulja ipak samo rulja. Onda puko covek.

Istorija

pre 2 godine

Pa nabijanje na kolac je bio Turski metod ubijanja radi zastrasivanja. Pricati o okrutnosti prema Osmanlijama koji su imali takvu taktiku i mnoge druge slicne, izmedju ostalih i stvari kao Cele kulu zaista je smesno. Osmanlije su bili najokrutniji osvajaci koje je svet video, izivljavanje do besvesti iz obesti, apsolutno su imali sve najgore taktike potlacivanja naroda, taj kolac, gradjevinu od lobanja, harac (imali goreg od otimanje dece nekom), "pravo prve bracne noci", najzverskije metode mucenja kao sto su drveni ekseri pod nokte, osakacivanje genitalija ... sve je to dokumentovano, na svim prostorima gde su pojavili kao osvajaci. Doduse ruku na srce dobar deo toga su naucili i nasledili od Rimljana mnogo pre toga i krstasa hriscana, ali ipak su podigli to na jedan novi sadisticki nivo.
(voodoo, 15. januar 2022 20:48)

Ni blizu Mongola sa Džingis kanom kao ni Huna sa Atilom.

Srbin

pre 2 godine

@500 godina nije malo, ostavilo je to dosta kompleksa!
(Sandžak, 16. januar 2022 07:23)
Slazem se, i danas se deo Srba identifikuje sa Turcima, a nit su turci nit turski znaju, nit turke oni zanimaju.

boris

pre 2 godine

Kao svaka velika sila, tako i Turci su imali svoj "informativni" i propagandvi program. Tako su mamili mlade ljude "serbrtom i brzim konjima", dok danas zapad ili Amerika mami "kolima i koka kolom". Tako su imali i Kara tj. Crnog Djordja, koga bi rado pretvorili u vampira, al im propagandni aparat zatajio, pa ostade samo Vlad, ocrnjen za vjekvjekova. Ostalo su bajke tome prilagodjene.

ime

pre 2 godine

Postoji hipoteza da je Vlad Drakula sahranjen na u manastiru Lapušnja ispod Rtnja, na nekadašnjoj teritoriji Vidinskog sandžaka, a današnjoj teritoriji Srbije.
Ktitor tog manastira je vojvoda Radul Veliki, Drakulin bratanac.
(Petar)
To je bila teritorija Srbije i pre okupacije Turaka.

Bili d Kid

pre 2 godine

Pa nabijanje na kolac je bio Turski metod ubijanja radi zastrasivanja. Pricati o okrutnosti prema Osmanlijama koji su imali takvu taktiku i mnoge druge slicne, izmedju ostalih i stvari kao Cele kulu zaista je smesno. Osmanlije su bili najokrutniji osvajaci koje je svet video, izivljavanje do besvesti iz obesti, apsolutno su imali sve najgore taktike potlacivanja naroda, taj kolac, gradjevinu od lobanja, harac (imali goreg od otimanje dece nekom), "pravo prve bracne noci", najzverskije metode mucenja kao sto su drveni ekseri pod nokte, osakacivanje genitalija ... sve je to dokumentovano, na svim prostorima gde su pojavili kao osvajaci. Doduse ruku na srce dobar deo toga su naucili i nasledili od Rimljana mnogo pre toga i krstasa hriscana, ali ipak su podigli to na jedan novi sadisticki nivo.
(voodoo, 15. januar 2022 20:48)

Tačno. A mi smo bili 500 godina osvojeni i potlačeni. Malo bolje da razmislimo dok se busamo u prsa junačka. Posebno na “pravo prve bračne noći”.

Dušan

pre 2 godine

Čudi me da ste izbegli da napišete da su 90%, i više, koje je ubijao bili njegov narod koji je smatrao izdajicama. Džaba se palite da je nabijao Turke na kolac. Malo objektivnosti ne bi bilo na odmet!

Kosmos

pre 2 godine

To u matematici, fizici, hemiji, medicini ili elektrotehnici prosto nije zamislivo. Čak se i teologije mnogo više međusobno slažu od istorije. Prosto neverovatno.
(Dejan, 15. januar 2022 21:25)

Pa da, matematika je egzaktna nauka. Istorija nije.

Zg

pre 2 godine

Preskočili ste umetnike u ratnim zverstvima, Hrvate u 30-godišnjem ratu.. Generacije Nemaca su posle plašila svoju decu s Hrvatima i njihovim crvenim maramama (kravate), a poznati natpis na katedrali u Magdeburgu: "Sačuvaj nas Bože, kuge, gladi i Hrvata", sigurno ih stavlja na vrh lestvice u toj disciplini.
Dokazali su se posle i u Francuskoj, Poljskoj, Mađarskoj, Austrijskom carstvu, a da ne pričamo o Jasenovcu.
Jedno je incident, a drugo je tradicija.
(Lala, 15. januar 2022 22:02)

A ti si preskočio umjetnike u turskom vazalstvu, kada su se u bitki na Rovinama srpski vazali hrabro pokazali protiv kršćanske vojske pod vođstvom vlaškog vojvode Mirče. Pa je tu vaš veliki "junak" Marko Mrnjavčević, čuveni Kraljević Marko hrabro poginuo za sultana Bajazita, a Stefan Lazarević pokazao izuzetnu hrabrost u borbi, zajedno sa Konstantinom Dejanovićem i Konstantinom Balšićem. Hrabre srpske vojskovođe pod zastavom sultana Bajazita protiv kršćanske vojske. A što se tiče hrvatskih vojnika, pa, dokaz efikasnosti je što ih i dan danas spominjete sa strahom. I vi i svi drugi. I one prije 80 godina a i one prije 30. Pa čak i ti Nijemci protestanti, koje je katolička vojska pobjedila. Netko se borio za križ a netko za polumjesec kao vazal.

pravo na smetiliste istorije

pre 2 godine

Svaki hriscanin treba da se pokloni kada se spominje Vladovo ime.Sto se tice nabijanja na kolac,treba zapamtiti gde je to naucio.Samo im je dao njihov lek.Covek je bio heroj,zemlja bez kriminala dok je bio vladar.A sto se tice Sasa,nije to bio rat,nego gusenje pobune i sprecavanja cepanja Vlaske.Sasi su bili rudari kod njega i imali povlascen polozaj.Kada su videli koliko su bogati rudnici,daj da otimamo.Kako god,glupost od holivuda koja je pocela delom Bram Stokera ga je napravila negativcem.Vlad je heroj i TACKA.
(objavite komentar., 15. januar 2022 20:47)

Čuj heroj, lik bio poremećen.

Americanowski

pre 2 godine

Од оца Владислава и мајке Снежане, ал добро, нема везе.
(Попара, 15. januar 2022 20:34)

Vrh komentar :)

vasa

pre 2 godine

Од оца Владислава и мајке Снежане, ал добро, нема везе.
(Попара, 15. januar 2022 20:34)

Hahahaha carski, bravo buraz, ovo nisam cuo do sad

Transilapsurdistanija

pre 2 godine

Imao je po prirodi nadprosečne očnjake, pa su mu mnogi savetovali da ode u vampire, jer je bio prirodni talenat za tu profesiju. Titulu Drakule je stekao kasnije, jer se dokazao kao najveći vampir međ' jednakima. Neki kažu da je mogao posisati kroz očnjake, pola litre krvi u sekundi, neverovatno zar ne? 🤣

Dušožder

pre 2 godine

Postoji hipoteza da je Vlad Drakula sahranjen na u manastiru Lapušnja ispod Rtnja, na nekadašnjoj teritoriji Vidinskog sandžaka, a današnjoj teritoriji Srbije.
Ktitor tog manastira je vojvoda Radul Veliki, Drakulin bratanac.
(Petar)
To je bila teritorija Srbije i pre okupacije Turaka.
(ime, 15. januar 2022 21:48)


Vidinski je bio Kalifat!

svasta

pre 2 godine

Pa nabijanje na kolac je bio Turski metod ubijanja radi zastrasivanja. Pricati o okrutnosti prema Osmanlijama koji su imali takvu taktiku i mnoge druge slicne, izmedju ostalih i stvari kao Cele kulu zaista je smesno.
(voodoo, 15. januar 2022 20:48)

Ako se dobro sećam iz škole, Ćele kulu su Turci podigli kao spomenik junaštvu Srba koji su pošli u boj za slobodu u daleko manjem broju sa predznanjem da nemaju šansi i da će izgubiti glave. Tako valjda treba da bude.
Negde je neko poturio informaciju da je Ćele kula služila kao nešto što treba da zatsraši, pa sad svi tako misle.

Макарије

pre 2 godine

500 godina nije malo, ostavilo je to dosta kompleksa!
(Sandžak, 16. januar 2022 07:23)

Чиме се ти тачно поносиш, кад прозиваш нас за ропство?
Турчин очигледно ниси.
Тима што су ти преци прешли на ислам (милом или силом), па од тада вријеме проводите бранећи исти од рођака, који нису конвертити? Јел то тај понос?

zoran stokic

pre 2 godine

@ Krcko86256 Da u pravu ste. Otac, Vlada III, je bio Vlad II Drakul je bio član Reda Zmaja, koji je osnovan da zaštiti hrišćanstvo u Istočnoj Evropi. Kao što je kazao Vinaver srpska tradicija je „osveštani mit“ tj. tabu. Jer da nije tabu našu bi decu u školama sačekale i ovakve činjenice. Da naših nije bilo na pravoj strani kada se odvijao Kosovski boj II. Takođe Srbija je JEDINA hrišcanska država koja je poslala pomoć Osmanlijama pri osvajanju Carigrada, sredista Pravoslavlja. Despot Stefan je samo 7 god posle Kosova ratovao na strani Osmanlija; Djuradj Branković je bacio u tamnicu Janoša Hunjadija...Kada je Hunjadi porazio vojsku Osmanskog carstva kod Niša 1443., Skenderbeg je otkazao vernost sultanu i napustio njegovu vojsku, prešao je u pravoslavlje i od 1444. vodi decenijama bitke protiv osmanlija, zajedno sa Stefanom III iz Moldavije, Vlada III Drakule iz Vlaške, Hunadijem iz Mađarske - brane hrišćansku Evropu od prodora osmanlija; naših tu nema; ima ih na drugoj strani.

Макарије

pre 2 godine

(zoran stokic, 16. januar 2022 19:38)

Зоране, у набројане чињенице би могао укључити и ту да су ти тзв. европски хришћани (Угари) упали у Србију ни два мјесеца послије Боја на Косову и да су пустош направили. Исто раде мање више читаву историју. У тренуцима наших највећих криза задају нам ударце, од којих се једва (ако икада) опорављамо.
Е то је разлог зашто су наши ишли са Турцима - мање су зло.
И сам Његош је, на питање, када би мирао да превјери, гдје би отишао, у Турке или Латине, одговорио: "У Турке, они су бар људи."

balkan

pre 2 godine

(veliki strumf, 16. januar 2022 10:19)




Ajmo redom,
Krstaška vojska nije došla na Balkan da oslobađa pravoslavce već da ih pokatoličava, da su stvarno hteli da pomognu pomogli bi još 1389. godine na Kosovu polju, da ne pričamo o tome što su sramno, svega TRI mesaca nakon Boja na Kosovu, preko Ugarske izvršili invaziju na tadašnju kneževinu Srbiju koja je žestoko krvarila nakon velike tragedije na Kosmetu
Što se pada Carigrada tiče, Carigrad je prvi put izdan od hrišćanske ruke u Četvrtom krstaškom ratu 1204. godine, inače je despot Đurađ Branković 4 godine pre konačnog pada Carigrada aktivno pomagao odbranu tog grada tako što je finansirao obnovu zidina,
1453. godine vizantijski car, Konstantin Dragaš, prelazi na uniju sa papom i time izdaje pravoslavlje u zamenu za papsku i krstašku pomoć koje mu nikada nisu stigle.
1500 rudara iz Novog brda je potkopavalo zidove carigrada gde su zasluženo ubijeni, a 1500 srpskih konjanika je tada bilo u Jedrenama i nisu učestvovali u borbama oko samog Carigrada

veliki strumf

pre 2 godine

@balkan
Nisu oni bili primorani, nego su tako izabrali!
Krstaska vojska dosla je da oslobodi Balkan! Citav katolicki svet se UJEDINIO da bi spasao PRAVOSLAVCE! A Srbi su ih izdali i cak pobili nekoliko hriscanskih vladara u tim bitkama!
Sramna istorija sramnih vladara!
Djuradj Brankovic je molio evropske vladare da posalju vojsku i spase Srbiju. Kada su oni to uradili, on se POMIRIO s Muratom II, izdao krstase i cak baciu tamnicu velikog Hunjadija, nakon poraza krstaske vojske.
JEDINI hriscanski narod koji je poslao pomoc Osmanlijama pri osvajanju Carigrada, sredista PRAVOSLAVLJA, bili su Srbi koji su poslali 3 000 strucnjaka za rusenje bedema.
To je istorija Srba.
Pa ti vidi ko je koga izdao.

Crnifeniks

pre 2 godine

Nesto mi se cini da su Hitlerovi ljudi bili gori od njega samog.A ako cemo kroz istoriju tu ti je Atila,Temudzin,Pol Pot,Idi Amin a o Staljinu necu ni da pricam

Dragan

pre 2 godine

Bilo je to vreme kada je Transilvanija bila najbezbednija teritorija u Evropi, očišćena od ubica, lopova, pedera, prevaranata, čedomorki, provalnika, siledžija, ostalog ološa i što je najvažnije od Turaka. Kada su Turci ušli u ovu oblast i videli poljanu sa ološem nabijenim na kolac, okrenuli su se i vratili odakle su došli. Prva država sa nultom tolerancijom na kriminal i nemoral.

Inače, ovaj čovek je sa svojom vojskom 1476. godine oslobodio Šabac od Turaka i postavljen za prvog ugarskog gradonačelnika/komandanta ovog grada.

tana

pre 2 godine

Mnogo pre Vlad Cepesa postojao je rumunski knez istog imena, koji je ziveo 5000p.n.e.
Sa koleno na koleno preneta je prica u mojoj porodici, o dalekom predaku Dzejsonu(sin Dzeja),koji je radio za tog izvornog Vlad Cepesa.
Znam da zvuci neverovatno, ali Dzejson je u to vreme bio poznatiji od Vlada. Imao je preduzece za obradu drveta i proizvodnju glogovih kolaca u Kostolcu.
Kolje je distribuirao mamutima za Rumuniju, sa grupom koja je sebe nazivala Argonauti.
O ovome sam pisao Filozoskom fakultetu u Bg, da se istorija mora ponovo uzeti u obzir, no oni nisu hteli da cuju.

Kada je Vlad narucio 20 000kolaca, Dzejson je shvatio da mora kupiti vlastitu sumu, jer ne moze toliko stabala neprimeceno iseci u drzavnom.
Kupio je nikada secenu sumu u Libanu, prepunu kedra.
Nije glog, ali moze da prodje. To je bio i logo firme.
Tek onda nastaju problemi, jer neka zver Humbaba opseda sumu.
Dzejson zove Vlada u pomoc, i dok se oni bore i pobedjuju zver, Vlad biva ujeden od zmaja Humbabe.
Od tada dobija nadimak Dracula, tj. Dragon-zmaj.
Vremenom se kazu pretvorio u zmaja, i sam zavrsio na kolcu.

Posao sa koljem cveta, a Dzejson zaradjeni novac ulaze u grncarijsku radnju u Vinci.
U to vreme glinene tablice isle su kao lude u Sumer.
Otprilike u isto vreme, krece gradnja jedne piramide u Egiptu, a deda iznajmljuje mamuta na 25h po danu.
Sav novac ulaze dalje u kompleks stanova Atlantida na vodi, neposredno pre Velikog potopa. Karijeru zavrsava na Araratu kao drvodelja

Zg

pre 2 godine

Preskočili ste umetnike u ratnim zverstvima, Hrvate u 30-godišnjem ratu.. Generacije Nemaca su posle plašila svoju decu s Hrvatima i njihovim crvenim maramama (kravate), a poznati natpis na katedrali u Magdeburgu: "Sačuvaj nas Bože, kuge, gladi i Hrvata", sigurno ih stavlja na vrh lestvice u toj disciplini.
Dokazali su se posle i u Francuskoj, Poljskoj, Mađarskoj, Austrijskom carstvu, a da ne pričamo o Jasenovcu.
Jedno je incident, a drugo je tradicija.
(Lala, 15. januar 2022 22:02)

A ti si preskočio umjetnike u turskom vazalstvu, kada su se u bitki na Rovinama srpski vazali hrabro pokazali protiv kršćanske vojske pod vođstvom vlaškog vojvode Mirče. Pa je tu vaš veliki "junak" Marko Mrnjavčević, čuveni Kraljević Marko hrabro poginuo za sultana Bajazita, a Stefan Lazarević pokazao izuzetnu hrabrost u borbi, zajedno sa Konstantinom Dejanovićem i Konstantinom Balšićem. Hrabre srpske vojskovođe pod zastavom sultana Bajazita protiv kršćanske vojske. A što se tiče hrvatskih vojnika, pa, dokaz efikasnosti je što ih i dan danas spominjete sa strahom. I vi i svi drugi. I one prije 80 godina a i one prije 30. Pa čak i ti Nijemci protestanti, koje je katolička vojska pobjedila. Netko se borio za križ a netko za polumjesec kao vazal.

Transilapsurdistanija

pre 2 godine

Imao je po prirodi nadprosečne očnjake, pa su mu mnogi savetovali da ode u vampire, jer je bio prirodni talenat za tu profesiju. Titulu Drakule je stekao kasnije, jer se dokazao kao najveći vampir međ' jednakima. Neki kažu da je mogao posisati kroz očnjake, pola litre krvi u sekundi, neverovatno zar ne? 🤣

Bili d Kid

pre 2 godine

Pa nabijanje na kolac je bio Turski metod ubijanja radi zastrasivanja. Pricati o okrutnosti prema Osmanlijama koji su imali takvu taktiku i mnoge druge slicne, izmedju ostalih i stvari kao Cele kulu zaista je smesno. Osmanlije su bili najokrutniji osvajaci koje je svet video, izivljavanje do besvesti iz obesti, apsolutno su imali sve najgore taktike potlacivanja naroda, taj kolac, gradjevinu od lobanja, harac (imali goreg od otimanje dece nekom), "pravo prve bracne noci", najzverskije metode mucenja kao sto su drveni ekseri pod nokte, osakacivanje genitalija ... sve je to dokumentovano, na svim prostorima gde su pojavili kao osvajaci. Doduse ruku na srce dobar deo toga su naucili i nasledili od Rimljana mnogo pre toga i krstasa hriscana, ali ipak su podigli to na jedan novi sadisticki nivo.
(voodoo, 15. januar 2022 20:48)

Tačno. A mi smo bili 500 godina osvojeni i potlačeni. Malo bolje da razmislimo dok se busamo u prsa junačka. Posebno na “pravo prve bračne noći”.

pravo na smetiliste istorije

pre 2 godine

Svaki hriscanin treba da se pokloni kada se spominje Vladovo ime.Sto se tice nabijanja na kolac,treba zapamtiti gde je to naucio.Samo im je dao njihov lek.Covek je bio heroj,zemlja bez kriminala dok je bio vladar.A sto se tice Sasa,nije to bio rat,nego gusenje pobune i sprecavanja cepanja Vlaske.Sasi su bili rudari kod njega i imali povlascen polozaj.Kada su videli koliko su bogati rudnici,daj da otimamo.Kako god,glupost od holivuda koja je pocela delom Bram Stokera ga je napravila negativcem.Vlad je heroj i TACKA.
(objavite komentar., 15. januar 2022 20:47)

Čuj heroj, lik bio poremećen.

svasta

pre 2 godine

Pa nabijanje na kolac je bio Turski metod ubijanja radi zastrasivanja. Pricati o okrutnosti prema Osmanlijama koji su imali takvu taktiku i mnoge druge slicne, izmedju ostalih i stvari kao Cele kulu zaista je smesno.
(voodoo, 15. januar 2022 20:48)

Ako se dobro sećam iz škole, Ćele kulu su Turci podigli kao spomenik junaštvu Srba koji su pošli u boj za slobodu u daleko manjem broju sa predznanjem da nemaju šansi i da će izgubiti glave. Tako valjda treba da bude.
Negde je neko poturio informaciju da je Ćele kula služila kao nešto što treba da zatsraši, pa sad svi tako misle.

Dušan

pre 2 godine

Čudi me da ste izbegli da napišete da su 90%, i više, koje je ubijao bili njegov narod koji je smatrao izdajicama. Džaba se palite da je nabijao Turke na kolac. Malo objektivnosti ne bi bilo na odmet!

Mikan

pre 2 godine

Tačno. A mi smo bili 500 godina osvojeni i potlačeni. Malo bolje da razmislimo dok se busamo u prsa junačka. Posebno na “pravo prve bračne noći”.
(Bili d Kid, 15. januar 2022 21:36)

Mi smo vise vremena proveli kao njihovi saveznici nego kao neprijatelji. Tek kada smo dobili vetar sa zapda u ledja i nezvanicno stali na stranu jace Austrougarske tad su krenula organizovana i oozbiljna zverstva nad nasim narodom. Famozna cele kula je nastala pred sam pad carstva.

Lala

pre 2 godine

(voodoo, 15. januar 2022 20:48)

Ni blizu Mongola sa Džingis kanom kao ni Huna sa Atilom.
(Istorija, 15. januar 2022 21:27) # Link komentara

Preskočili ste umetnike u ratnim zverstvima, Hrvate u 30-godišnjem ratu.. Generacije Nemaca su posle plašila svoju decu s Hrvatima i njihovim crvenim maramama (kravate), a poznati natpis na katedrali u Magdeburgu: "Sačuvaj nas Bože, kuge, gladi i Hrvata", sigurno ih stavlja na vrh lestvice u toj disciplini.
Dokazali su se posle i u Francuskoj, Poljskoj, Mađarskoj, Austrijskom carstvu, a da ne pričamo o Jasenovcu.
Jedno je incident, a drugo je tradicija.

objavite komentar.

pre 2 godine

Svaki hriscanin treba da se pokloni kada se spominje Vladovo ime.Sto se tice nabijanja na kolac,treba zapamtiti gde je to naucio.Samo im je dao njihov lek.Covek je bio heroj,zemlja bez kriminala dok je bio vladar.A sto se tice Sasa,nije to bio rat,nego gusenje pobune i sprecavanja cepanja Vlaske.Sasi su bili rudari kod njega i imali povlascen polozaj.Kada su videli koliko su bogati rudnici,daj da otimamo.Kako god,glupost od holivuda koja je pocela delom Bram Stokera ga je napravila negativcem.Vlad je heroj i TACKA.

Divni i neudzno stradalni Turci

pre 2 godine

Koliko mi je poznato, na Cepesovom dvoru su konacili neki Englezi. Tih dana, njemu su u ruke pali Turci, posto su njegovi nedavno nabijeni na kolac od tih Turaka, Vlad im je vratio istom merom. I onda se ovi Englezi sablaznili kako on to ljude na kolac, zapisali, naravno bez stradanja Rumuna, nego kako Cepses nabija Turke na kolac i eto.... obavili su posao koji Bbc radi danas. Sto se kaze, objektivno i nepristrasno kako oni znaju.

Hammer

pre 2 godine

Grof Drakula ili Vlad Cepeš je janjičar!
Danak u krvi ili devširma je oblik islamskog genocida nad Srbima i hrišćanima koji se sprovodio u kontinuitetu preko 400 godina! Poslednji janjičari na ovim prostorima su raspušteni iz službe 1826. godine.

Otimana su maloletna deca, dečaci uzrasta od svega nekoliko godina, pa naviše!
Ovi ovako kidnapovani dečaci su odvođeni u u islamističke kampove u Istambulu i Jedranama gde je nad njima sprovođen dvostruki genocid!

Dečaci su najpre prevođeni na islam, što je genocid po verskoj osnovi!

A potom je ovoj deci menjan i etnički identitet i to nametanjem arapskih i turskih imena i prezimena, nametanjem arapskog pisma i arapskog i turskog jezika, što je genocid po etničkoj osnovi.

Maloj deci su lako menjali identitet, a veća deca su podvrgavana mučenju i batinama dok ne bi prihvatili veru allahovu i novi turski ili arapski identitet!

Ova nesrećna deca su kao odrasli ljudi, tačnije kao vojnici ili plaćene ubice raspoređivani na hrišćanske teritorije gde su neretko počinjavali stravične zločine, zverstva i genocide!

Vlad Cepeš je redak primer starijeg dečaka koji se prisetio svog pravog identiteta i koji nije zaboravio svoje prave korenove!

Za ovaj oblik islamskog genocida nad Srbima i ostalim hrišćanima nikada niko nije odgovarao, niti je platio ratnu otštetu.

voodoo

pre 2 godine

Ni blizu Mongola sa Džingis kanom kao ni Huna sa Atilom.
(Istorija, 15. januar 2022 21:27)

To nije tacno, nisu oni bili ni blizu Osmanlijama. Posto ti je nik istorija, prolistaj malo. Huni nisu bili osvajaci teritorija, nego pljackasi i samim time nisu primenjivali metoda potlacivanja naroda nad kojima su vladali, jer i nisu drzali teritorije, a okrutnost je proizilazila kao i kod pomenutog Cepesa, kao odgovor na isto pomenutu Rimsku okrutnost. Rimsko carstvo koje zapadni svet gleda kao model je uvelo najgore metoda vladanja nad porobljenim zemljama. A kada pricamo o Dzingis Kanu, pa on je bio prava i jedina pretnja, jedina sila koja je mogla da zbrise Hriscanstvo i Islam zajedno sa planete zemlje, nazalost nije bio dovoljno ambiciozan.

voodoo

pre 2 godine

Pa nabijanje na kolac je bio Turski metod ubijanja radi zastrasivanja. Pricati o okrutnosti prema Osmanlijama koji su imali takvu taktiku i mnoge druge slicne, izmedju ostalih i stvari kao Cele kulu zaista je smesno. Osmanlije su bili najokrutniji osvajaci koje je svet video, izivljavanje do besvesti iz obesti, apsolutno su imali sve najgore taktike potlacivanja naroda, taj kolac, gradjevinu od lobanja, harac (imali goreg od otimanje dece nekom), "pravo prve bracne noci", najzverskije metode mucenja kao sto su drveni ekseri pod nokte, osakacivanje genitalija ... sve je to dokumentovano, na svim prostorima gde su pojavili kao osvajaci. Doduse ruku na srce dobar deo toga su naucili i nasledili od Rimljana mnogo pre toga i krstasa hriscana, ali ipak su podigli to na jedan novi sadisticki nivo.

balkan

pre 2 godine

A ti si preskočio umjetnike u turskom vazalstvu, kada su se u bitki na Rovinama srpski vazali hrabro pokazali protiv kršćanske vojske pod vođstvom vlaškog vojvode Mirče. Pa je tu vaš veliki "junak" Marko Mrnjavčević, čuveni Kraljević Marko hrabro poginuo za sultana Bajazita, a Stefan Lazarević pokazao izuzetnu hrabrost u borbi, zajedno sa Konstantinom Dejanovićem i Konstantinom Balšićem. Hrabre srpske vojskovođe pod zastavom sultana Bajazita protiv kršćanske vojske. A što se tiče hrvatskih vojnika, pa, dokaz efikasnosti je što ih i dan danas spominjete sa strahom. I vi i svi drugi. I one prije 80 godina a i one prije 30. Pa čak i ti Nijemci protestanti, koje je katolička vojska pobjedila. Netko se borio za križ a netko za polumjesec kao vazal.
(Zg, 15. januar 2022 22:32)

Da, stim sto su oni tada bili primorani da ucestvuju na toj stran jer ih je nekoliko godina ranije izdao ceo katolicki svet i pustio da sami iskrvare u boju na Kosovu, braneci prag Evrope. Da nisu verovatno bi nestali sa mape kao narod. Elem svakako to se sve desavalo na bojnom polju, junacki. A zna se sta je vasa vojska u Jasenovcu radila, zrtve su bile i zene i deca. Nemojte da se pozivate na križ tj krst, to sto ste radili nije hriscanski.

Morgot Bauglir

pre 2 godine

Vlad Cepeš bi trebalo da bude legenda svih balkanskih naroda. Čovek je , makar na kratko, zaustavio najezdu azijske kuge. Vlad Cepeš je balkanski kralj Artur.

Petar

pre 2 godine

Postoji hipoteza da je Vlad Drakula sahranjen na u manastiru Lapušnja ispod Rtnja, na nekadašnjoj teritoriji Vidinskog sandžaka, a današnjoj teritoriji Srbije.
Ktitor tog manastira je vojvoda Radul Veliki, Drakulin bratanac.

Милош

pre 2 godine

Када је Сулејман "величанствени" освојио Београд, Османлије су му уприличили дочек тако што су са обе стране пута биле набијене главе на колац несрећног народа који се борио против, како неко рече 'куге из Азије'. Герилски рат су Османлије деценијама водиле против Србије, лака брза коњица улазила је сјуга клала све пред собом и палила све што је стигла, а онда кукавички бежала у шаторе. Док се у традицији тадашњег народа на Балкану знало да се снага одмерава на бољном пољу, када падну барјаци борба се прекидала знао се победник и није било потребе за даљим убијањем и исто тако противник који је бежао никад се није јурио да се убије, пре свега јер су људи углавном били исте вере. Османлије нису држали до моралних начела.

Peter

pre 2 godine

@Zg A sta je to tebe iznerviralo da se javis.Gdje ste vi u nekim slavnim bitkama za slobodu hrvatskoga naroda.Gdje ste?Napisi ili obrazlozi.Ubili ste Matiju Gubca jedinoga borca za vasu slobodu.Sve ostalo se zna.Sluzili ste sve i jednome okupatoru,I sluzite i dallje.

Zok1

pre 2 godine

Bio je okrutan, ali su takva bila i vremena. Život ga nije mazio. A što se tiče nabijanja turskih vojnika na kolac, to je bio psihološki rat u kome je pobedio. Na kraju krajeva, ne vidim ništa loše u tome da se osvajačke bande svirepo pobiju.

Dušožder

pre 2 godine

Postoji hipoteza da je Vlad Drakula sahranjen na u manastiru Lapušnja ispod Rtnja, na nekadašnjoj teritoriji Vidinskog sandžaka, a današnjoj teritoriji Srbije.
Ktitor tog manastira je vojvoda Radul Veliki, Drakulin bratanac.
(Petar)
To je bila teritorija Srbije i pre okupacije Turaka.
(ime, 15. januar 2022 21:48)


Vidinski je bio Kalifat!

Jelena

pre 2 godine

Par godina sam živela u Rumuniji baš u
podnožju Karpata gde je bila njegova tvrđava za odbranu od Turaka. Jedini vladar koji je zaista pružio otpor Turcima sve ostali posle njega....... Inače Rumuni imaju samo jednu zapamćen bitku u to doba i to je kada su seljaci sa nekog brda gadjali kamenjem vojsku.

ime

pre 2 godine

Postoji hipoteza da je Vlad Drakula sahranjen na u manastiru Lapušnja ispod Rtnja, na nekadašnjoj teritoriji Vidinskog sandžaka, a današnjoj teritoriji Srbije.
Ktitor tog manastira je vojvoda Radul Veliki, Drakulin bratanac.
(Petar)
To je bila teritorija Srbije i pre okupacije Turaka.

boris

pre 2 godine

Kao svaka velika sila, tako i Turci su imali svoj "informativni" i propagandvi program. Tako su mamili mlade ljude "serbrtom i brzim konjima", dok danas zapad ili Amerika mami "kolima i koka kolom". Tako su imali i Kara tj. Crnog Djordja, koga bi rado pretvorili u vampira, al im propagandni aparat zatajio, pa ostade samo Vlad, ocrnjen za vjekvjekova. Ostalo su bajke tome prilagodjene.

ban Kulin

pre 2 godine

(Hammer, 15. januar 2022 21:35)











Tako je, bravo! Vlad se odmetnuo od Osmanlije, praktično im je otkazao poslušnost, iako je bio janjičar, udario je na svoje dojučerašnje mentore, međutim njegov brat, takođe janjičar, ostaje veran muslimanskom okupatoru i islamu, pa se bore jedan protiv drugog, brat na brata, jedan koji je sačuvao svoj identitet i drugi koji je podlegao islamskom ispiranju mozgova u vreme dok je još kao dečak odveden u janjičare!

milan

pre 2 godine

Pravo ime mu je bilo Vladislav ili na latinskom Vladislaus. Zna se sta znaci na slovenskom a na rumunskom Vlad ne znaci nista al dobro imamo i mi imena poput Stefan i Sofija koje na srpskom ne znace nista a na grckom znace. Moguce je da su Vladislava zvali skraceno Vlada, Vlado ili pak Vlad. Cela fama oko njega je najverovatnije preterana u cilju zastrasivanja neprijatelja. Gde ima dima ima i vatre pa tako je najverovatnije imao barem jedan veoma zastrasujuci postupak. Povezuju ga sa Transilvanijom ali nije imao nista sa njom vec sa Vlaskom. Inace, divim se Transilvaniji kako je uspela uprkos vazalstvu da ostane neokupirana pa tako u Transilvaniji nije bilo nikada islama niti nijedne dzamije. Srbija je imala takav status u vreme despotovine, vazal ali nezavisna i neokupirana. Dubrovnik je imao isti status kao Transilvanija.

Istorija

pre 2 godine

Pa nabijanje na kolac je bio Turski metod ubijanja radi zastrasivanja. Pricati o okrutnosti prema Osmanlijama koji su imali takvu taktiku i mnoge druge slicne, izmedju ostalih i stvari kao Cele kulu zaista je smesno. Osmanlije su bili najokrutniji osvajaci koje je svet video, izivljavanje do besvesti iz obesti, apsolutno su imali sve najgore taktike potlacivanja naroda, taj kolac, gradjevinu od lobanja, harac (imali goreg od otimanje dece nekom), "pravo prve bracne noci", najzverskije metode mucenja kao sto su drveni ekseri pod nokte, osakacivanje genitalija ... sve je to dokumentovano, na svim prostorima gde su pojavili kao osvajaci. Doduse ruku na srce dobar deo toga su naucili i nasledili od Rimljana mnogo pre toga i krstasa hriscana, ali ipak su podigli to na jedan novi sadisticki nivo.
(voodoo, 15. januar 2022 20:48)

Ni blizu Mongola sa Džingis kanom kao ni Huna sa Atilom.

Ser Kokeza od FSS-a

pre 2 godine

Sećam se da je davno u "Politikinom zabavniku" bio strip o Drakulinom životu, baziran na istorijskim činjenicama. U njemu su dobro prikazali zašto je ispao takav kakav jeste: majka mu je umrla dok je bio dečak, stariji brat mu je živ zakopan od strane Turaka, on i njegov polubrat (koga je mrzeo) su odrastali u Jedrenu kao taoci, otac mu je izdan i ubijen u Transilvaniji a opstanak njegove zemlje je svakodnevno bio pod znakom pitanja. Teško je nakon takvog života ostati normalan. Sve u svemu, jedna jako zanimljiva ličnost.

Vampirica

pre 2 godine

@rumuni znaju

Dobro si nacuo :)))))
Sta mislis, Gebels je slucajno bio to sto je bio :mejstor propagande. Ne, ne postoji slucajnost. On je bio samo dostojan naslednik svojih pokvarenih predaka. A Turci i Nemci su vazda u ljubav. Slican se slicnom raduje . Za Vlada, koliko god je nama sada ovo zastrasujuce, tada to nije bilo sablaznjavajuce, vec svakodnevnica. A on se borio za svoj narod dotle dok nije shvatio da je rulja ipak samo rulja. Onda puko covek.

Čeki opinionista del cazzo

pre 2 godine

Ovde nema nikakve misterije.

Morao je da bude suroviji od Turaka , što nije bilo nimalo lako... jer lakše je ići u rat protiv nekog ko te se već plaši.

Vlad je to znao , a znamo i mi, i to se sada zove "specijalni rat".

Uskok

pre 2 godine

Čovek je bio izuzetan strateg, takstičar koji je, pored redovnog, vodio i psihološki rat protiv Turaka. Kada je sultan(takođe izuzetan taktičar i ratni psiholog, nemilosrdan do kosti) video šumu nabijenih na kolac, znao je kako će reagovati njegova vojska. Zastao je par dana, okrenuo se i nije nastavio invaziju te godine.

Srbin

pre 2 godine

@500 godina nije malo, ostavilo je to dosta kompleksa!
(Sandžak, 16. januar 2022 07:23)
Slazem se, i danas se deo Srba identifikuje sa Turcima, a nit su turci nit turski znaju, nit turke oni zanimaju.

Kosmos

pre 2 godine

To u matematici, fizici, hemiji, medicini ili elektrotehnici prosto nije zamislivo. Čak se i teologije mnogo više međusobno slažu od istorije. Prosto neverovatno.
(Dejan, 15. januar 2022 21:25)

Pa da, matematika je egzaktna nauka. Istorija nije.

Dejan

pre 2 godine

Ono što je svakako izvesno je to da savremeni čovek zapravo vrlo malo zna o istoriji, ne zato što to nikoga ne zanima, već prosto događaji iz prošlosti vrlo često imaju samo jednog hroničara. Ljudi se ni oko savremenih događaja u svetu ne mogu usaglasiti i postoje potpuno oprečna tumačenja istih zbivanja, a možemo samo da naslutimo koliko se subjektivnog unosilo u hronike događaja iz dalje prošlosti. Istorija je zbog toga verovatno jedina naučna disciplina u kojoj i dan danas postoji ogromna količina oprečnih tumačenja. To u matematici, fizici, hemiji, medicini ili elektrotehnici prosto nije zamislivo. Čak se i teologije mnogo više međusobno slažu od istorije. Prosto neverovatno.

tana

pre 2 godine

Mnogo pre Vlad Cepesa postojao je rumunski knez istog imena, koji je ziveo 5000p.n.e.
Sa koleno na koleno preneta je prica u mojoj porodici, o dalekom predaku Dzejsonu(sin Dzeja),koji je radio za tog izvornog Vlad Cepesa.
Znam da zvuci neverovatno, ali Dzejson je u to vreme bio poznatiji od Vlada. Imao je preduzece za obradu drveta i proizvodnju glogovih kolaca u Kostolcu.
Kolje je distribuirao mamutima za Rumuniju, sa grupom koja je sebe nazivala Argonauti.
O ovome sam pisao Filozoskom fakultetu u Bg, da se istorija mora ponovo uzeti u obzir, no oni nisu hteli da cuju.

Kada je Vlad narucio 20 000kolaca, Dzejson je shvatio da mora kupiti vlastitu sumu, jer ne moze toliko stabala neprimeceno iseci u drzavnom.
Kupio je nikada secenu sumu u Libanu, prepunu kedra.
Nije glog, ali moze da prodje. To je bio i logo firme.
Tek onda nastaju problemi, jer neka zver Humbaba opseda sumu.
Dzejson zove Vlada u pomoc, i dok se oni bore i pobedjuju zver, Vlad biva ujeden od zmaja Humbabe.
Od tada dobija nadimak Dracula, tj. Dragon-zmaj.
Vremenom se kazu pretvorio u zmaja, i sam zavrsio na kolcu.

Posao sa koljem cveta, a Dzejson zaradjeni novac ulaze u grncarijsku radnju u Vinci.
U to vreme glinene tablice isle su kao lude u Sumer.
Otprilike u isto vreme, krece gradnja jedne piramide u Egiptu, a deda iznajmljuje mamuta na 25h po danu.
Sav novac ulaze dalje u kompleks stanova Atlantida na vodi, neposredno pre Velikog potopa. Karijeru zavrsava na Araratu kao drvodelja

veliki strumf

pre 2 godine

@balkan
Nisu oni bili primorani, nego su tako izabrali!
Krstaska vojska dosla je da oslobodi Balkan! Citav katolicki svet se UJEDINIO da bi spasao PRAVOSLAVCE! A Srbi su ih izdali i cak pobili nekoliko hriscanskih vladara u tim bitkama!
Sramna istorija sramnih vladara!
Djuradj Brankovic je molio evropske vladare da posalju vojsku i spase Srbiju. Kada su oni to uradili, on se POMIRIO s Muratom II, izdao krstase i cak baciu tamnicu velikog Hunjadija, nakon poraza krstaske vojske.
JEDINI hriscanski narod koji je poslao pomoc Osmanlijama pri osvajanju Carigrada, sredista PRAVOSLAVLJA, bili su Srbi koji su poslali 3 000 strucnjaka za rusenje bedema.
To je istorija Srba.
Pa ti vidi ko je koga izdao.

vasa

pre 2 godine

Од оца Владислава и мајке Снежане, ал добро, нема везе.
(Попара, 15. januar 2022 20:34)

Hahahaha carski, bravo buraz, ovo nisam cuo do sad

Americanowski

pre 2 godine

Од оца Владислава и мајке Снежане, ал добро, нема везе.
(Попара, 15. januar 2022 20:34)

Vrh komentar :)

3PADDiČ

pre 2 godine

20 000 ljudi nabio na kolac dok se povlačio od Osmanlija. Kolac treba da se isteše,ukopa u zemlju,pa onda nekoliko ljudi da nabiju nesretnika.. Koliko mu je vremena i ljudstva trebalo da to uradi 20000 puta??? Odakle mu uopšte 20 000 ratnih zarobljenika,a povlači se??

Dragan

pre 2 godine

Bilo je to vreme kada je Transilvanija bila najbezbednija teritorija u Evropi, očišćena od ubica, lopova, pedera, prevaranata, čedomorki, provalnika, siledžija, ostalog ološa i što je najvažnije od Turaka. Kada su Turci ušli u ovu oblast i videli poljanu sa ološem nabijenim na kolac, okrenuli su se i vratili odakle su došli. Prva država sa nultom tolerancijom na kriminal i nemoral.

Inače, ovaj čovek je sa svojom vojskom 1476. godine oslobodio Šabac od Turaka i postavljen za prvog ugarskog gradonačelnika/komandanta ovog grada.

zoran stokic

pre 2 godine

@ Krcko86256 Da u pravu ste. Otac, Vlada III, je bio Vlad II Drakul je bio član Reda Zmaja, koji je osnovan da zaštiti hrišćanstvo u Istočnoj Evropi. Kao što je kazao Vinaver srpska tradicija je „osveštani mit“ tj. tabu. Jer da nije tabu našu bi decu u školama sačekale i ovakve činjenice. Da naših nije bilo na pravoj strani kada se odvijao Kosovski boj II. Takođe Srbija je JEDINA hrišcanska država koja je poslala pomoć Osmanlijama pri osvajanju Carigrada, sredista Pravoslavlja. Despot Stefan je samo 7 god posle Kosova ratovao na strani Osmanlija; Djuradj Branković je bacio u tamnicu Janoša Hunjadija...Kada je Hunjadi porazio vojsku Osmanskog carstva kod Niša 1443., Skenderbeg je otkazao vernost sultanu i napustio njegovu vojsku, prešao je u pravoslavlje i od 1444. vodi decenijama bitke protiv osmanlija, zajedno sa Stefanom III iz Moldavije, Vlada III Drakule iz Vlaške, Hunadijem iz Mađarske - brane hrišćansku Evropu od prodora osmanlija; naših tu nema; ima ih na drugoj strani.

Макарије

pre 2 godine

500 godina nije malo, ostavilo je to dosta kompleksa!
(Sandžak, 16. januar 2022 07:23)

Чиме се ти тачно поносиш, кад прозиваш нас за ропство?
Турчин очигледно ниси.
Тима што су ти преци прешли на ислам (милом или силом), па од тада вријеме проводите бранећи исти од рођака, који нису конвертити? Јел то тај понос?

Crnifeniks

pre 2 godine

Nesto mi se cini da su Hitlerovi ljudi bili gori od njega samog.A ako cemo kroz istoriju tu ti je Atila,Temudzin,Pol Pot,Idi Amin a o Staljinu necu ni da pricam

Макарије

pre 2 godine

(zoran stokic, 16. januar 2022 19:38)

Зоране, у набројане чињенице би могао укључити и ту да су ти тзв. европски хришћани (Угари) упали у Србију ни два мјесеца послије Боја на Косову и да су пустош направили. Исто раде мање више читаву историју. У тренуцима наших највећих криза задају нам ударце, од којих се једва (ако икада) опорављамо.
Е то је разлог зашто су наши ишли са Турцима - мање су зло.
И сам Његош је, на питање, када би мирао да превјери, гдје би отишао, у Турке или Латине, одговорио: "У Турке, они су бар људи."

balkan

pre 2 godine

(veliki strumf, 16. januar 2022 10:19)




Ajmo redom,
Krstaška vojska nije došla na Balkan da oslobađa pravoslavce već da ih pokatoličava, da su stvarno hteli da pomognu pomogli bi još 1389. godine na Kosovu polju, da ne pričamo o tome što su sramno, svega TRI mesaca nakon Boja na Kosovu, preko Ugarske izvršili invaziju na tadašnju kneževinu Srbiju koja je žestoko krvarila nakon velike tragedije na Kosmetu
Što se pada Carigrada tiče, Carigrad je prvi put izdan od hrišćanske ruke u Četvrtom krstaškom ratu 1204. godine, inače je despot Đurađ Branković 4 godine pre konačnog pada Carigrada aktivno pomagao odbranu tog grada tako što je finansirao obnovu zidina,
1453. godine vizantijski car, Konstantin Dragaš, prelazi na uniju sa papom i time izdaje pravoslavlje u zamenu za papsku i krstašku pomoć koje mu nikada nisu stigle.
1500 rudara iz Novog brda je potkopavalo zidove carigrada gde su zasluženo ubijeni, a 1500 srpskih konjanika je tada bilo u Jedrenama i nisu učestvovali u borbama oko samog Carigrada