Aktuelno

Utorak, 14.12.2021.

16:21

Koliko je zaista Draga Mašin bila starija od kralja Aleksandra?

Izvor: Marko Marinkoviæ

Koliko je zaista Draga Mašin bila starija od kralja Aleksandra? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

forma

pre 2 godine

@Zoran Knezevic

Cenite da je pogrom koji je usledio posle Majskog prevrata, u kome je pobijeno više od 100 članova porodice Obrenović, bio prihvatljiv scenario.
Ako se ubistvo Karađorđa i Aleksandra Obrenovića možda i moglo okarakterisati kao političko, zatiranje cele porodice svakako nije.

To što vi kažete da danas Karađorđevića, hvala bogu, ima a Obrenovića nema, ima svoj vrlo jasan uzrok u masakru neviđene brutalnosti.

Divan način da Karađorđevići dođu na vlast.

Ostin A

pre 2 godine

Prvo, nije Draga Mašin već Draga Obrenović. Forsiranje prezimena Mašin je bilo od strane medijske propagande.

Drugo, to nije bio razlog za Majski prevrat, ali je bilo idealno za propagandu da se ne voli kralj. Politička neslaganja i podele vlasti su bile razlog. Crna ruka je postala previše moćna i ušla je u sukob sa kraljem. Kralj je odlučio da se reši Crne ruke, Crna ruka se rešila njega pre.

Zoran Knezevic

pre 2 godine

@Moje ime nije bitno:
Mozda ste u pravu? Medjutim, sudbina, Bog ili neka kosmicka pravda, nisu dozvolili da izdajstvom i ubistvom svoga kuma, ciju su glavu u bisagama poslali Turcima u Istambul, Obrenovici mogu da postoje. Kao dinastija i kao familija. Stiglo ih je prokletstvo, u koje duboko veruje ovaj narod. Karadjordjevici, ma kakvi da su, postoje i danas. Obrenovici ne. Naprosto, neke stvari se ne rade, niti su oprostive.

Dosta zamajavanja!

pre 2 godine

O cemu pricate vi sto kritikujete Dragin izgled?
Niste valjda ocekivali da ce u ono doba da lici na ove danasnje stangle koje se izgladnjuju da bi imale prostor izmedju butina, ili na Kejt Midlton kojoj fali bar 5 pravilno rasporedjenih kila da ne bi licila na vesalicu?
Draga je bila LEPA i izgledala je vise nego NORMALNO za svoje doba, uostalom, bila je lepa Aleksandru, a to je jedino i bilo bitno za njih dvoje.
I to sve skupa nema bas nikakve veze sa ubistvom i prevratom, nego su se i tada - KAO I SADA - velike sile prepucavale preko ledja Srbije, a ona ko neko ostavljemo kuce, presretna kad joj bilo ko pokloni bar malo paznje, pa odmah mase repom i na sva usta se dere da su joj to prijatelji do groba, pa do groba i bude, pitanje je samo cijeg.
Ovaj je bio Aleksandrov i Dragin.

Ljuta paprika

pre 2 godine

Znam samo da mi imamo burnu i cak filmsku istoriju na koju trebamo biti ponosni. Serija "kraj dinastije Obrenovic" je vrhunska.

Knezevic Zoran

pre 2 godine

@ Maksa: Koliko ja vidim radi se o veoma prirodnoj i lepoj zeni, cak i za sadasnje vreme samo, bez vestackih umetaka, bez usana koje podsecaju na kokosije dupe, bez silikona u grudima i dupetu. Ovu "ruznu" zenu, ne bih menjao za sijaset ovih danasnjih "gumenjajki", preko kojih je "pretrcao" makar jedan fudbalski tim i koje lice na sve samo ne na zenu. Mada, danas su bas takve na sceni. Sto su buljavije, prsatije i sa zadnjicom koja za njima kaska, kao i da su dobro "razradjene", one su prvoklasne udavace i biraju samo one dobrostojece momke. Da je to tacno pogledajte i pobrojte sve ove mladozenje, koji imaju gomile para ali, nemaju mozga. Njima te zene sluze da bi ih promovisale a ne zato sto su oni veliki muskarci. Primer je gospodin koji se sudi oko deteta sa pevaljkom koja je najvecu popularnost stekla onim svojim pornicem. Inace, ljubav koju je Aleksandar osecao prema ovoj zeni je neverovatna i jedinstvena. Poginuo je zbog te svoje ljubavi i za svoju ljubav. Ne volim Obrenovice ali, njega pored Mihaila koji je bio izuzetan vladar, smatram hrabrim i pozitivnim covekom.

Moje ime nije bitno

pre 2 godine

Ja sam u nekom dalekom tj. predalekom srodstvu sa Karađorđevićima. Ako se ne varam Karađorđev deda koji se doselio u Srbiju iz Crne Gore i taj neki mamin predak su rođena braća (davno bilo kad su mi objašnjavali, ne držite me za reč). Zašto je ovo važno? Uopšte nije ali mi je važno da napomenem pre nego što napišem sledeću rečenicu…
Karađorđevići su nas upropastili, prvenstveno kralj Aleksandar. Obrenovići su politički bili mnogo sposobniji i pametniji i verujem da bi danas Srbija na čelu sa njima bila jedna prosperitetna evropska država. Sa ovim mojim “rođacima” ne očekujem ništa dobro. Oni od čika Pere nemaju nikog vrednog pomena.

Guns N Roses

pre 2 godine

Nepoznavanje istorijskih činjenica. Aleksandar Obrenović je bio proruski orijentisan. Njegov otac jeste bio blizak Austriji ali Aleksandar je bio blizak Rusiji, zato je i pomilovao Nikolu Pašića i radikale koji su bili na robiji posle Ivandanjskog atentata.

Bocko

pre 2 godine

Ložač kotlare- Aleksandar Obrenović je bio natprosečno inteligentna osoba, što su istoričari dokazali. Ali dozvolio je da bude izmanipulisan od stane Drage u njene klike. Šta reći kad je suspendovao ustav, proglasio novi, promenio ministre, a posle dva sata vratio stari ustav ! To je nezabeleženo u političkoj istoriji Evrope. Inače i ja mislim da bi Srbiji bili bolje da su Obrenovići ostali na vlasti.

Vlada

pre 2 godine

Čitam gluposti ovde,pa me interesuje,odakle nekima ideja da su Karađorđevići bili proruski vladari,a Đinđić proevropski?Karađorđevići su bili Francuski ubačeni element,odande su nam i došli ,a matori kralj jedva da je znao maternji jezik kada je došao u Srbiju.Po Francuskom nalogu su ratovali,i napravili Jugoslaviju,samim tim omogućili sve što se nakon toga desilo,ndh,raspad države krajem prošlog veka.Do je Zoran Đinđić bio prosrpski,Srpski političar, koji je istoj toj evropi rekao da mu nisu prijatelji ako traže od njega da pljune na nacionalne interese,zbog toga je i ubijen.

Danilo

pre 2 godine

Ovi pljuvači što pišu Ne protiv monarhije, veče permanentno protiv Karađorđevića istomišljenici su crnorukaša. Ubili bi oni svakog monarha bez obzira kako se zvao i kakve vladar imao zasluge. Neka neko kaže nešto loše za našeg čika Peru!! Pa i on je bio Karađorđević Na kraju: Bez kralja, Ne valja.
(e, 15. decembar 2021 07:56)

Evo, imam ja da kažem loše. Tukao je ženu, princezu Zorku, kao pseto sa ulice. Čak i trudnu u stomak. Šurovao sa crnorukašima i bio debelo umešan i majski prevrat. Zajedno sa mlađim sinom je svog rođenog statijeg sina strpao u ludnicu i tako mu oduzeo prirodno pravo nasledstva. Samo mogu da kažem - pogrešnog sina je zatvorio u ludaru. Zadnjih par godina života je završio bolestan, sam i izolovan, a regent mu ni na sahranu nije došao. Valjda po zasluzi.

Profesor Dušan

pre 2 godine

inače Aleksandra i Dragu je upoznala Kraljica Natalija, upoznala ih je u Švajcarskoj a uloga Drage je bila da nauči mladog Aleksandra kako da zadovolji ženu, što je bila praksa u kraljevskim porodicama. ( sad se možete našaliti e to je bila majka a ne ko ove danas ) .
U toku tog ,,učenja" kraljica Natalija je prisluškivala iz susedne sobe kako napreduju ,,časovi".

Ono na šta nisu računali ni ona ni Milan ni ostali je da će se ovaj zatalabiti u Dragu ko tele u šarena vrata.

Razlozi za ubistvo su svakako višestruki i treba ih posmatrati zajedno a ne uzeti brak sa Dragom kao 1 jedini uzrok, smatram da je taj brak bio više atentatorima iritantan nego što je bio razlog za ubistvo.

Hwt

pre 2 godine

@Meni je fascinantan njen izgled na osnovu slike..Da li je moguce da neko ko moze da ima koju zeli,da se zaludi sa ovakvom? Aj da izgleda ko Ljilja Blagojevic sto ju je glumila ali ovo na slici to mi ne ide u glavu..ili su fotografi i slikari bili totalni amateri..
(Maksa, 14. decembar 2021 23:38)

Poznajem jednog starijeg čoveka koji je mogao koju hoće. Oženio se ženom u koju ne možeš gledati koliko je ružna, ali zaista ti se okrene stomak od njene pojave. Dodatno je i puna sebe, priglupa, aljkava. Ali, ona stisla i ne pušta. Svi koji ih znaju komentarišu šta nije u redu sa njim kad je završio sa takvom. Eto, nešto nije u redu. Mada, on nju stalno vara, od pre braka, evo već trideset godina, valjda da bi sačuvao brak.

Nata

pre 2 godine

Kao i sva ostala ubistva vladara i istaknurih licnosti u Srbiji, kroz istoriju su organizovali Englezi ( tj. njihova tajna sluzba). I poslednji Obrenovic je ubijen zbog politickih interesa zapadnih zemalja. Naravno to im neposredno izvrsavaju domaci izdajnici i kriminalci. Pa kad cujem da neki pametnjakovic pocne da prica- kad bih ja dosao na vlast, ja bih….E bajo, ubili bi te odmah.

Posmatrač

pre 2 godine

Mi imamo kolektivnu karakternu osobinu da verujemo da smo mnogo bolji od istorijske stvarnosti koja dokazuje posve suprotno.

Nazovimo stvari pravim imenom

pre 2 godine

@ Maksa treba da znas da se pojam lepote menjao kroz vreme. Ona je bas odgovarala tipu tadasnje lepotice.

I šta

pre 2 godine

Zašto je to bitno? U srbiji su se menjale dinastije: proruski Karadjordjevići i proevropski Obrenovići. Kad smo se previše primakli Evropi, ubijeni su, kao što je ubijen i Djindjić i imamo prorusku vlast, kupujemo migove... a pričamo kako jedva čekamo da udjemo u EU. SLično je bilo i u vreme Nemanjića, svaki brat (ili sin) kome ne pripada presto je gledao da se domogne vlasti šurujući sa velikom silom koja će ga podržati, a kojoj će kasnije biti naklonjen, za razliku od trenutnog vladara koji je naklonjen nekoj drugoj velikoj sili. Draga Mašin i razlika u godinama su tu bitni kao lanjski sneg.

marko_sthlm

pre 2 godine

@ "Prestanite da je zovete Dragom Mašin, ona je bila Draga Obrenović, ma kakva da je bila, bila je srpska kraljica.
(BanovanStrahinjić, 14. decembar 2021 22:09) # Link komentara

@
Kralj (suveren) moze da bude samo jedan. A Draga je bila samo žena od kralja a ne kraljica. Neka me neko ispravi ako grešim. Mogla je da ima neku dodeljenu plemićku titulu ali ne mislim da je to bila titula kraljice. Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.
(Emir Kan, 14. decembar 2021 23:30)"


Ne izmišljaj!


Zato je po tebi Sylvia Sommerlath nešto drugo a ne švedska kraljica? Ili Sonja nije kraljica Norveške već samo Haraldova žena?

Udajom za kralja žena postaje kraljica.

E sad, zašto muškarac koji se oženi kraljicom (po rođenju) ne postaje kralj već princ, vojvoda ili tome slično to je već drugo pitanje na koje odgovor nemam.

ja

pre 2 godine

Da je bez veze da kralj oženi 10 ili više godina stariju ženu pa još i udovicu koja nije mogla da rodi naslednika je u to vreme bilo u najmanju ruku čudno. I danas ne znam mnogo takvih primera i uvek izazivaju čuđenje. Ali da je ako je pitanju nasledstvo njega mogao naslediti i neko iz bočne linije nasleđivanja je takođe nesto sto nije bilo neuobičajeno. Mozda bi se i razveo i oženio mlađu za par godina. Hoću da kažem da je to samo bio povod za ubistvo. Kasniji sled događaja kod nas je samo to potvrdio. Na žalost posle njega su došli nesrećni Karađorđevići. Koji su nas zavili u crno da se više nikada ne možemo oporaviti.

mm

pre 2 godine

"Postoji li jedna jedina kraljica (iz bilo koje istorijske epohe) koja se u našoj javnosti oslovljava prezimenom koje je nosila pre udaje. "
Meghan Matkle, Kate Middleton, Kamilla Parker Bowles...dobro, nisu kraljice, ali neka od njih će biti.
"Draga je bila samo žena od kralja..."
Dobro da nije bila žena od sultanato. Mogla je da bude jedino kraljeva žena, a niposto "žena od kralja".

e

pre 2 godine

Ovi pljuvači što pišu Ne protiv monarhije, veče permanentno protiv Karađorđevića istomišljenici su crnorukaša. Ubili bi oni svakog monarha bez obzira kako se zvao i kakve vladar imao zasluge. Neka neko kaže nešto loše za našeg čika Peru!! Pa i on je bio Karađorđević Na kraju: Bez kralja, Ne valja.

Bro

pre 2 godine

@ Postoji li jedna jedina kraljica (iz bilo koje istorijske epohe) koja se u našoj javnosti oslovljava prezimenom koje je nosila pre udaje. Zašto je poslednja srpska kraljica, Draga Obrenović izuzetak?

Grejs Keli!

Stanoje

pre 2 godine

činjenica da je poslednji Obrenović na čelu Srbije oženio ženu stariju od sebe, pa još i udovicu, i danas se pominje kao jedan od mnogih razloga Majskog prevrata i njihovog ubistva.

Kakav razlog za ubistvo dvoje ljudi, nema sta...
(Serpico, 14. decembar 2021 22:43)

Ma sto su ih pobili, nego su ih nozevima izmrcvarili do neprepoznavanja, pogotovu Draginju, a onda ih jos tako unakazene bacaju sa balkona kao simbolicni cin doslovnog pada (pad sa balkona) dinastije Obrenovic. Krvavi pir je bio to, nasladjivanje u krvi. Mogao je nesposobni Obrenovic i na kulturniji nacin biti odstranjen.

Radoje D.

pre 2 godine

ako je to bio " i jedan od razloga majskog prevrata" onda Srbi nisu ništa bolji i civilizovaniji bili od Turaka
(Aleksa78, 14. decembar 2021 21:52)

Zar je to ikada tema bila da su Srbi civilizovaniji od Turaka? Po cemu to neka bi Srbi bili civilizovaniji od Turaka?

Nikola N.

pre 2 godine

Meni je fascinantan njen izgled na osnovu slike..Da li je moguce da neko ko moze da ima koju zeli,da se zaludi sa ovakvom? Aj da izgleda ko Ljilja Blagojevic sto ju je glumila ali ovo na slici to mi ne ide u glavu..ili su fotografi i slikari bili totalni amateri..
(Maksa, 14. decembar 2021 23:38)

Pogledaj prvo njega na sta je licio pre nego sto njen izgled komentarises. I uopste, u te dve dinastije, osim Karadjordja koga su slikari i vajari maksimalno ulepsavali, nemas jednog jedinog medju njima da lici na coveka. Svi izgledaju kao da su plod incesta. Doduse, ni britanska kraljevska loza ne izgleda bolje.

sergio

pre 2 godine

Karadjordjevici - ubili Srpskog kralja, pobegli u Albaniju i urnisali srpsku vojsku, vratili se i ukinuli kraljevine Crnu Goru i Srbiju, proglasili kraljevinu SHS kasnije Jugoslaviju. A sad bi im bila dobra i monarhija u Srbiji. Srbija nije svesna koliko zlo su ovi Karadjordjevici!

Sandra

pre 2 godine

Uzrok bi trebalo po zvanicnoj istoriji(ako joj mozemo verovati) biti taj sto Draga nije mogla da rodi naslednika. Ni u predhodnom braku nije imala dece pa jos podosta starija u ono vreme blizu 40_te ta mogucnost se i iskljucivala. Mislim da kada se pocelo govoriti da ce Dragin brat naslediti presto da su tada doneli ovu radikalnu odluku. A kralj je odbijao razvod i novi brak.

Analiticar

pre 2 godine

Kako god hvala bogu da vise nismo kraljevina nego republika !!!

Da kraljevine valjaju onda bi se republike kao Nemacka, Austrija, Rusija,Madjarska,Ceska,Poljska,Italija,Grcka,... vratile u taj oblik a ne da budu kao i danas republike
(Analiticar, 14. decembar 2021 22:08)

Аха, срећом па су краљевине попут Уједињеног краљевства, Шпаније, Холандије, Белгије, Норвешке, Шведске, Данске, Канаде, Јапана, Новог Зеланда, Аустралије... баш несрећне и назадне.
(my way, 14. decembar 2021 22:47)

Ujedinjeno kraljevstvo sve manje i nebitnije.
Spanski kralj poznat po korupciji.
Belgija bi se odkad raspala da joj nije Brisela kao centra EU i voskih plata zbog toga.
Norveska i Svedska su kraljevine jer ljudi nemaju snage i volje da u tim fjordovima ispresecanim zemljama prave revolucije.
Kanada? -premijer je sve a kraljica samo na postanskoj markici tj neplacaju joj apanazu.
Novi Zeland, pa ko jos zna da li je on kraljevina.
...
Mogao si da pricas o kraljevstvima na kazes i za Saudijsku Arabiju, Jordan,...

Maja

pre 2 godine

Kralj (suveren) moze da bude samo jedan. A Draga je bila samo žena od kralja a ne kraljica. Neka me neko ispravi ako grešim. Mogla je da ima neku dodeljenu plemićku titulu ali ne mislim da je to bila titula kraljice. Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.
(Emir Kan, 14. decembar 2021 23:30)

A kraljica Marija Karađorđević je bila šta onda? Po kome nosi ulica ime Kraljice Marije?

John

pre 2 godine

Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.
(Emir Kan, 14. decembar 2021 23:30)

Nisu jednake.
Postoje dve "vrste" kraljica - kraljica koja vlada (kao Elizabeta II) i kraljica koja je samo supruga kralja (kao npr. španska kraljica Leticija). U engleskom jeziku postoje i dva različita pojma - queen regnant i queen consort.
Kralj je titula viša i od "kraljice koja vlada", zato njen muž neće imati titulu kralja, već samo princa ili kneza - ne postoji "king consort", već samo "prince consort" (što je bio Elizabetin Filip)

Danilo

pre 2 godine

Narod koji je zdušno i tako strastveno podržao zločinačko ubistvo svog kralja nije mogao ničemu dobrom da se nada, što se na kraju i ispostavilo kao tačno Isto tako Karađorđevići, šta su mislili, da se na tuđoj krvi gradi sreća? Izgubili su presto nakon samo 40 godina, a kralj Aleksandar i glavu. Kako su došli na vlast, dobro su i prošli. Propast Srbije počinje ubistvom Obrenovića, a posledice osećamo i danas.

MM

pre 2 godine

Verujem da je ona i ubila Kralja tokom prevrata i ranila Apisa u Zelji da ga likvidira, i da su je izvrsioci prevrata jednostavno likvidirali nakon toga , te njihova tela bacili sa terase nebili zamazali istragu i drzali uz svoje ideje javnost.

Arhivator

pre 2 godine

Aleksandar ubijen jer nije imao potomaka - u 27. godini.
(Milos, 14. decembar 2021 23:53)

Ne, ubijen je (izneđu ostalog) jer ga nije bilo briga da li će ih imati ili ne, zato što se oženio ženom koja nije mogla da mu rodi decu. A pitanje nasleđa prestola je u svakoj monarhiji najbitnije.
Tome su doprinele i glasine (makar i netačne) da bi za prestolonaslednika mogao da bude proglašen crnogorski Mirko Petrović ili, još gore i nezamislivo, jedan od kraljičine braće.

DEDA CVETKO

pre 2 godine

Kralj (suveren) moze da bude samo jedan. A Draga je bila samo žena od kralja a ne kraljica. Neka me neko ispravi ako grešim. Mogla je da ima neku dodeljenu plemićku titulu ali ne mislim da je to bila titula kraljice. Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.
(Emir Kan, 14. decembar 2021 23:30)

--

Pogresno. Kraljeva legitimna supruga, PO DEFINICIJI, jeste kraljica, osim u slucajevima gde zakon propisuje drugacije (npr. Sofija Hotek, supruga Franje Ferdinanda, ne bi automatski postala kraljica zato sto nije bila kraljevske krvi), ali takvi zakoni se u Srbiji NISU primenjivali, sto Dragu Obrenovic automatski cini drugom po redu srpskom kraljicom u (modernoj) srpskoj istoriji. Druga je stvar to sto ta i takva srpska kraljica ne bi posedovala ingerencije suverena i drzavnog suvereniteta i da bi se njena uloga, u slucaju suprugove smrti, najverovatnije ogranicila - kao i u svim tradicionalnim monarhijama - na regentstvo, ali to i u kom slucaju ne umanjuje njenju kraljevsku titulu. Dakle, da sumiram: kraljica Draga Obrenovic JESTE bila legitimna srpska kraljica, i najtragicnija figura moderne srpske istorije. Slava joj, i hvala.

Ložač kotlare

pre 2 godine

Istorija bi kod nas imala potpuno drugačiji tok da nije ubijen poslednji Obrenović. Kralj je često u narodu prikazivan kao infantilan, samovoljan, paranoičan vladar, nesposoban da vlada zemljom, što sve apsolutno nije tačno. Njegov tragični primer stradanja govori koliko smo puta mi, kao narod, sami sebi pucali u nogu, a bogami i u glavu. Ali tako nam je izgleda negde zapisano.

Неко123

pre 2 godine

ako je to bio " i jedan od razloga majskog prevrata" onda Srbi nisu ništa bolji i civilizovaniji bili od Turaka
(Aleksa78, 14. decembar 2021 21:52)

Дајмо мало реалности. Па у Британији је 1936. (значи после овог догађаја) краљ објавио да жели да ожени разведену жену, па је под притиском јавности први пут у њиховој историји абдицирао. А тек скандали са Чарлсом и Дајаном, па чак и сада са Меган и Харијем.. увек је љубавни живот краљева био битан, било је битно ко ће бити мајка будућих краљева!
Не браним никога јер сам лично против система у којем неко влада зато што му је прадеда био неко и нешто, само кажем да у таквом систему има смисла да цела јавност брине о избору краљице.

Maksa

pre 2 godine

Meni je fascinantan njen izgled na osnovu slike..Da li je moguce da neko ko moze da ima koju zeli,da se zaludi sa ovakvom? Aj da izgleda ko Ljilja Blagojevic sto ju je glumila ali ovo na slici to mi ne ide u glavu..ili su fotografi i slikari bili totalni amateri..

iks

pre 2 godine

A onda došli Karađorđevići i zbog pohlepe za što većom vlašću ukinuli državu Srbiju formiranjem države SHS. I danas ti isti koji su ukinuli državu Srbiju traže povratak monarhije i da ponovo zasedu na čelo. Neka idu u Sloveniju i Hrvatsku da tamo traže da budu na čelu država.

Emir Kan

pre 2 godine

Prestanite da je zovete Dragom Mašin, ona je bila Draga Obrenović, ma kakva da je bila, bila je srpska kraljica.
(BanovanStrahinjić, 14. decembar 2021 22:09) # Link komentara

@
Kralj (suveren) moze da bude samo jedan. A Draga je bila samo žena od kralja a ne kraljica. Neka me neko ispravi ako grešim. Mogla je da ima neku dodeljenu plemićku titulu ali ne mislim da je to bila titula kraljice. Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.

lazna istorija

pre 2 godine

Istoriju cesto pisu lazovi i nitkovi.

Razlog za ubistvo kralja i kraljice sigurno nije sto je kraljica starija. Kome oni pisu takvu kvazi istoriju, ko treba da veruje u takve budalastine.

Ljubomilko

pre 2 godine

Mislim kada imate Skupštinu kao zakonodavnu vlast i Vladu kao izvršnu i nezavisno sudstvo, sasvim je svejedno da li će šef države biti kralj, predsednik ili direktorijum. Svakako su oni svedeni na ceremonijalne uloge i ništa više.
(Risz, 14. decembar 2021 22:22)
To posebno važi kod nas.
Samo obrnutim redom.

Risz

pre 2 godine

@Analiticar,

na stranu moje lično mišljenje ali ima i obrnutih primera recimo Holandija i Velika Britanija (tj. Ujedinjeno Kraljevstvo) bili su u nekom trenutku republike pa su se vratili na monarhiju.
Mislim kada imate Skupštinu kao zakonodavnu vlast i Vladu kao izvršnu i nezavisno sudstvo, sasvim je svejedno da li će šef države biti kralj, predsednik ili direktorijum. Svakako su oni svedeni na ceremonijalne uloge i ništa više.

my way

pre 2 godine

Kako god hvala bogu da vise nismo kraljevina nego republika !!!

Da kraljevine valjaju onda bi se republike kao Nemacka, Austrija, Rusija,Madjarska,Ceska,Poljska,Italija,Grcka,... vratile u taj oblik a ne da budu kao i danas republike
(Analiticar, 14. decembar 2021 22:08)

Аха, срећом па су краљевине попут Уједињеног краљевства, Шпаније, Холандије, Белгије, Норвешке, Шведске, Данске, Канаде, Јапана, Новог Зеланда, Аустралије... баш несрећне и назадне. Елем, није за једну државу кључно уређење власти као такво, већ идентитет, континуитет, стабилност, јасна стратегија и пут. Ми смо то са нашим револуцијама, па још и ескперименталним југословенским пројектима изгубили, а кад се један народ погуби може да му ради ко шта хоће, а да он тога није ни свестан. Елем, мајски преврат је тешка издајничка, терористичка акција црнорукаша.

ja

pre 2 godine

@ (BanovanStrahinjić, 14. decembar 2021 22:09)

Ne samo to, već i sama činjenica da je i dan-danas zovemo Dragom (nadimak, od milja - inače joj je kršteno ime Draginja), dovoljno govori da ona nije bila tako omražena u narodu kako je zvanična propaganda Karađorđevića to forsirala, već upravo suprotno - a to je čini, verovatno, najtragičnijom figurom u našoj istoriji...

Srbijica

pre 2 godine

Mislim kada imate Skupštinu kao zakonodavnu vlast i Vladu kao izvršnu i nezavisno sudstvo, sasvim je svejedno da li će šef države biti kralj, predsednik ili direktorijum. Svakako su oni svedeni na ceremonijalne uloge i ništa više.
(Risz, 14. decembar 2021 22:22)
U nekim državama i nisu baš.

miletrans

pre 2 godine

Zašto se prilikom spominjanja kraljice Drage uvek insistira na prezimenu Mašin? Kapiram da su Karađorđevići hteli da ocrne bivšu vlast na svakom koraku, a komunisti se posle nisu cimali da to menjaju, ali ta vremena su davno prošla. Postoji li jedna jedina kraljica (iz bilo koje istorijske epohe) koja se u našoj javnosti oslovljava prezimenom koje je nosila pre udaje. Zašto je poslednja srpska kraljica, Draga Obrenović izuzetak?

Analiticar

pre 2 godine

Kako god hvala bogu da vise nismo kraljevina nego republika !!!

Da kraljevine valjaju onda bi se republike kao Nemacka, Austrija, Rusija,Madjarska,Ceska,Poljska,Italija,Grcka,... vratile u taj oblik a ne da budu kao i danas republike

Serpico

pre 2 godine

činjenica da je poslednji Obrenović na čelu Srbije oženio ženu stariju od sebe, pa još i udovicu, i danas se pominje kao jedan od mnogih razloga Majskog prevrata i njihovog ubistva.

Kakav razlog za ubistvo dvoje ljudi, nema sta...

miletrans

pre 2 godine

Zašto se prilikom spominjanja kraljice Drage uvek insistira na prezimenu Mašin? Kapiram da su Karađorđevići hteli da ocrne bivšu vlast na svakom koraku, a komunisti se posle nisu cimali da to menjaju, ali ta vremena su davno prošla. Postoji li jedna jedina kraljica (iz bilo koje istorijske epohe) koja se u našoj javnosti oslovljava prezimenom koje je nosila pre udaje. Zašto je poslednja srpska kraljica, Draga Obrenović izuzetak?

Serpico

pre 2 godine

činjenica da je poslednji Obrenović na čelu Srbije oženio ženu stariju od sebe, pa još i udovicu, i danas se pominje kao jedan od mnogih razloga Majskog prevrata i njihovog ubistva.

Kakav razlog za ubistvo dvoje ljudi, nema sta...

my way

pre 2 godine

Kako god hvala bogu da vise nismo kraljevina nego republika !!!

Da kraljevine valjaju onda bi se republike kao Nemacka, Austrija, Rusija,Madjarska,Ceska,Poljska,Italija,Grcka,... vratile u taj oblik a ne da budu kao i danas republike
(Analiticar, 14. decembar 2021 22:08)

Аха, срећом па су краљевине попут Уједињеног краљевства, Шпаније, Холандије, Белгије, Норвешке, Шведске, Данске, Канаде, Јапана, Новог Зеланда, Аустралије... баш несрећне и назадне. Елем, није за једну државу кључно уређење власти као такво, већ идентитет, континуитет, стабилност, јасна стратегија и пут. Ми смо то са нашим револуцијама, па још и ескперименталним југословенским пројектима изгубили, а кад се један народ погуби може да му ради ко шта хоће, а да он тога није ни свестан. Елем, мајски преврат је тешка издајничка, терористичка акција црнорукаша.

iks

pre 2 godine

A onda došli Karađorđevići i zbog pohlepe za što većom vlašću ukinuli državu Srbiju formiranjem države SHS. I danas ti isti koji su ukinuli državu Srbiju traže povratak monarhije i da ponovo zasedu na čelo. Neka idu u Sloveniju i Hrvatsku da tamo traže da budu na čelu država.

Ložač kotlare

pre 2 godine

Istorija bi kod nas imala potpuno drugačiji tok da nije ubijen poslednji Obrenović. Kralj je često u narodu prikazivan kao infantilan, samovoljan, paranoičan vladar, nesposoban da vlada zemljom, što sve apsolutno nije tačno. Njegov tragični primer stradanja govori koliko smo puta mi, kao narod, sami sebi pucali u nogu, a bogami i u glavu. Ali tako nam je izgleda negde zapisano.

ja

pre 2 godine

@ (BanovanStrahinjić, 14. decembar 2021 22:09)

Ne samo to, već i sama činjenica da je i dan-danas zovemo Dragom (nadimak, od milja - inače joj je kršteno ime Draginja), dovoljno govori da ona nije bila tako omražena u narodu kako je zvanična propaganda Karađorđevića to forsirala, već upravo suprotno - a to je čini, verovatno, najtragičnijom figurom u našoj istoriji...

lazna istorija

pre 2 godine

Istoriju cesto pisu lazovi i nitkovi.

Razlog za ubistvo kralja i kraljice sigurno nije sto je kraljica starija. Kome oni pisu takvu kvazi istoriju, ko treba da veruje u takve budalastine.

Risz

pre 2 godine

@Analiticar,

na stranu moje lično mišljenje ali ima i obrnutih primera recimo Holandija i Velika Britanija (tj. Ujedinjeno Kraljevstvo) bili su u nekom trenutku republike pa su se vratili na monarhiju.
Mislim kada imate Skupštinu kao zakonodavnu vlast i Vladu kao izvršnu i nezavisno sudstvo, sasvim je svejedno da li će šef države biti kralj, predsednik ili direktorijum. Svakako su oni svedeni na ceremonijalne uloge i ništa više.

Неко123

pre 2 godine

ako je to bio " i jedan od razloga majskog prevrata" onda Srbi nisu ništa bolji i civilizovaniji bili od Turaka
(Aleksa78, 14. decembar 2021 21:52)

Дајмо мало реалности. Па у Британији је 1936. (значи после овог догађаја) краљ објавио да жели да ожени разведену жену, па је под притиском јавности први пут у њиховој историји абдицирао. А тек скандали са Чарлсом и Дајаном, па чак и сада са Меган и Харијем.. увек је љубавни живот краљева био битан, било је битно ко ће бити мајка будућих краљева!
Не браним никога јер сам лично против система у којем неко влада зато што му је прадеда био неко и нешто, само кажем да у таквом систему има смисла да цела јавност брине о избору краљице.

Ljubomilko

pre 2 godine

Mislim kada imate Skupštinu kao zakonodavnu vlast i Vladu kao izvršnu i nezavisno sudstvo, sasvim je svejedno da li će šef države biti kralj, predsednik ili direktorijum. Svakako su oni svedeni na ceremonijalne uloge i ništa više.
(Risz, 14. decembar 2021 22:22)
To posebno važi kod nas.
Samo obrnutim redom.

Analiticar

pre 2 godine

Kako god hvala bogu da vise nismo kraljevina nego republika !!!

Da kraljevine valjaju onda bi se republike kao Nemacka, Austrija, Rusija,Madjarska,Ceska,Poljska,Italija,Grcka,... vratile u taj oblik a ne da budu kao i danas republike

Srbijica

pre 2 godine

Mislim kada imate Skupštinu kao zakonodavnu vlast i Vladu kao izvršnu i nezavisno sudstvo, sasvim je svejedno da li će šef države biti kralj, predsednik ili direktorijum. Svakako su oni svedeni na ceremonijalne uloge i ništa više.
(Risz, 14. decembar 2021 22:22)
U nekim državama i nisu baš.

Stanoje

pre 2 godine

činjenica da je poslednji Obrenović na čelu Srbije oženio ženu stariju od sebe, pa još i udovicu, i danas se pominje kao jedan od mnogih razloga Majskog prevrata i njihovog ubistva.

Kakav razlog za ubistvo dvoje ljudi, nema sta...
(Serpico, 14. decembar 2021 22:43)

Ma sto su ih pobili, nego su ih nozevima izmrcvarili do neprepoznavanja, pogotovu Draginju, a onda ih jos tako unakazene bacaju sa balkona kao simbolicni cin doslovnog pada (pad sa balkona) dinastije Obrenovic. Krvavi pir je bio to, nasladjivanje u krvi. Mogao je nesposobni Obrenovic i na kulturniji nacin biti odstranjen.

ja

pre 2 godine

Da je bez veze da kralj oženi 10 ili više godina stariju ženu pa još i udovicu koja nije mogla da rodi naslednika je u to vreme bilo u najmanju ruku čudno. I danas ne znam mnogo takvih primera i uvek izazivaju čuđenje. Ali da je ako je pitanju nasledstvo njega mogao naslediti i neko iz bočne linije nasleđivanja je takođe nesto sto nije bilo neuobičajeno. Mozda bi se i razveo i oženio mlađu za par godina. Hoću da kažem da je to samo bio povod za ubistvo. Kasniji sled događaja kod nas je samo to potvrdio. Na žalost posle njega su došli nesrećni Karađorđevići. Koji su nas zavili u crno da se više nikada ne možemo oporaviti.

Emir Kan

pre 2 godine

Prestanite da je zovete Dragom Mašin, ona je bila Draga Obrenović, ma kakva da je bila, bila je srpska kraljica.
(BanovanStrahinjić, 14. decembar 2021 22:09) # Link komentara

@
Kralj (suveren) moze da bude samo jedan. A Draga je bila samo žena od kralja a ne kraljica. Neka me neko ispravi ako grešim. Mogla je da ima neku dodeljenu plemićku titulu ali ne mislim da je to bila titula kraljice. Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.

I šta

pre 2 godine

Zašto je to bitno? U srbiji su se menjale dinastije: proruski Karadjordjevići i proevropski Obrenovići. Kad smo se previše primakli Evropi, ubijeni su, kao što je ubijen i Djindjić i imamo prorusku vlast, kupujemo migove... a pričamo kako jedva čekamo da udjemo u EU. SLično je bilo i u vreme Nemanjića, svaki brat (ili sin) kome ne pripada presto je gledao da se domogne vlasti šurujući sa velikom silom koja će ga podržati, a kojoj će kasnije biti naklonjen, za razliku od trenutnog vladara koji je naklonjen nekoj drugoj velikoj sili. Draga Mašin i razlika u godinama su tu bitni kao lanjski sneg.

Maksa

pre 2 godine

Meni je fascinantan njen izgled na osnovu slike..Da li je moguce da neko ko moze da ima koju zeli,da se zaludi sa ovakvom? Aj da izgleda ko Ljilja Blagojevic sto ju je glumila ali ovo na slici to mi ne ide u glavu..ili su fotografi i slikari bili totalni amateri..

Danilo

pre 2 godine

Narod koji je zdušno i tako strastveno podržao zločinačko ubistvo svog kralja nije mogao ničemu dobrom da se nada, što se na kraju i ispostavilo kao tačno Isto tako Karađorđevići, šta su mislili, da se na tuđoj krvi gradi sreća? Izgubili su presto nakon samo 40 godina, a kralj Aleksandar i glavu. Kako su došli na vlast, dobro su i prošli. Propast Srbije počinje ubistvom Obrenovića, a posledice osećamo i danas.

sergio

pre 2 godine

Karadjordjevici - ubili Srpskog kralja, pobegli u Albaniju i urnisali srpsku vojsku, vratili se i ukinuli kraljevine Crnu Goru i Srbiju, proglasili kraljevinu SHS kasnije Jugoslaviju. A sad bi im bila dobra i monarhija u Srbiji. Srbija nije svesna koliko zlo su ovi Karadjordjevici!

Nikola N.

pre 2 godine

Meni je fascinantan njen izgled na osnovu slike..Da li je moguce da neko ko moze da ima koju zeli,da se zaludi sa ovakvom? Aj da izgleda ko Ljilja Blagojevic sto ju je glumila ali ovo na slici to mi ne ide u glavu..ili su fotografi i slikari bili totalni amateri..
(Maksa, 14. decembar 2021 23:38)

Pogledaj prvo njega na sta je licio pre nego sto njen izgled komentarises. I uopste, u te dve dinastije, osim Karadjordja koga su slikari i vajari maksimalno ulepsavali, nemas jednog jedinog medju njima da lici na coveka. Svi izgledaju kao da su plod incesta. Doduse, ni britanska kraljevska loza ne izgleda bolje.

marko_sthlm

pre 2 godine

@ "Prestanite da je zovete Dragom Mašin, ona je bila Draga Obrenović, ma kakva da je bila, bila je srpska kraljica.
(BanovanStrahinjić, 14. decembar 2021 22:09) # Link komentara

@
Kralj (suveren) moze da bude samo jedan. A Draga je bila samo žena od kralja a ne kraljica. Neka me neko ispravi ako grešim. Mogla je da ima neku dodeljenu plemićku titulu ali ne mislim da je to bila titula kraljice. Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.
(Emir Kan, 14. decembar 2021 23:30)"


Ne izmišljaj!


Zato je po tebi Sylvia Sommerlath nešto drugo a ne švedska kraljica? Ili Sonja nije kraljica Norveške već samo Haraldova žena?

Udajom za kralja žena postaje kraljica.

E sad, zašto muškarac koji se oženi kraljicom (po rođenju) ne postaje kralj već princ, vojvoda ili tome slično to je već drugo pitanje na koje odgovor nemam.

John

pre 2 godine

Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.
(Emir Kan, 14. decembar 2021 23:30)

Nisu jednake.
Postoje dve "vrste" kraljica - kraljica koja vlada (kao Elizabeta II) i kraljica koja je samo supruga kralja (kao npr. španska kraljica Leticija). U engleskom jeziku postoje i dva različita pojma - queen regnant i queen consort.
Kralj je titula viša i od "kraljice koja vlada", zato njen muž neće imati titulu kralja, već samo princa ili kneza - ne postoji "king consort", već samo "prince consort" (što je bio Elizabetin Filip)

Maja

pre 2 godine

Kralj (suveren) moze da bude samo jedan. A Draga je bila samo žena od kralja a ne kraljica. Neka me neko ispravi ako grešim. Mogla je da ima neku dodeljenu plemićku titulu ali ne mislim da je to bila titula kraljice. Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.
(Emir Kan, 14. decembar 2021 23:30)

A kraljica Marija Karađorđević je bila šta onda? Po kome nosi ulica ime Kraljice Marije?

Sandra

pre 2 godine

Uzrok bi trebalo po zvanicnoj istoriji(ako joj mozemo verovati) biti taj sto Draga nije mogla da rodi naslednika. Ni u predhodnom braku nije imala dece pa jos podosta starija u ono vreme blizu 40_te ta mogucnost se i iskljucivala. Mislim da kada se pocelo govoriti da ce Dragin brat naslediti presto da su tada doneli ovu radikalnu odluku. A kralj je odbijao razvod i novi brak.

Hwt

pre 2 godine

@Meni je fascinantan njen izgled na osnovu slike..Da li je moguce da neko ko moze da ima koju zeli,da se zaludi sa ovakvom? Aj da izgleda ko Ljilja Blagojevic sto ju je glumila ali ovo na slici to mi ne ide u glavu..ili su fotografi i slikari bili totalni amateri..
(Maksa, 14. decembar 2021 23:38)

Poznajem jednog starijeg čoveka koji je mogao koju hoće. Oženio se ženom u koju ne možeš gledati koliko je ružna, ali zaista ti se okrene stomak od njene pojave. Dodatno je i puna sebe, priglupa, aljkava. Ali, ona stisla i ne pušta. Svi koji ih znaju komentarišu šta nije u redu sa njim kad je završio sa takvom. Eto, nešto nije u redu. Mada, on nju stalno vara, od pre braka, evo već trideset godina, valjda da bi sačuvao brak.

DEDA CVETKO

pre 2 godine

Kralj (suveren) moze da bude samo jedan. A Draga je bila samo žena od kralja a ne kraljica. Neka me neko ispravi ako grešim. Mogla je da ima neku dodeljenu plemićku titulu ali ne mislim da je to bila titula kraljice. Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.
(Emir Kan, 14. decembar 2021 23:30)

--

Pogresno. Kraljeva legitimna supruga, PO DEFINICIJI, jeste kraljica, osim u slucajevima gde zakon propisuje drugacije (npr. Sofija Hotek, supruga Franje Ferdinanda, ne bi automatski postala kraljica zato sto nije bila kraljevske krvi), ali takvi zakoni se u Srbiji NISU primenjivali, sto Dragu Obrenovic automatski cini drugom po redu srpskom kraljicom u (modernoj) srpskoj istoriji. Druga je stvar to sto ta i takva srpska kraljica ne bi posedovala ingerencije suverena i drzavnog suvereniteta i da bi se njena uloga, u slucaju suprugove smrti, najverovatnije ogranicila - kao i u svim tradicionalnim monarhijama - na regentstvo, ali to i u kom slucaju ne umanjuje njenju kraljevsku titulu. Dakle, da sumiram: kraljica Draga Obrenovic JESTE bila legitimna srpska kraljica, i najtragicnija figura moderne srpske istorije. Slava joj, i hvala.

Analiticar

pre 2 godine

Kako god hvala bogu da vise nismo kraljevina nego republika !!!

Da kraljevine valjaju onda bi se republike kao Nemacka, Austrija, Rusija,Madjarska,Ceska,Poljska,Italija,Grcka,... vratile u taj oblik a ne da budu kao i danas republike
(Analiticar, 14. decembar 2021 22:08)

Аха, срећом па су краљевине попут Уједињеног краљевства, Шпаније, Холандије, Белгије, Норвешке, Шведске, Данске, Канаде, Јапана, Новог Зеланда, Аустралије... баш несрећне и назадне.
(my way, 14. decembar 2021 22:47)

Ujedinjeno kraljevstvo sve manje i nebitnije.
Spanski kralj poznat po korupciji.
Belgija bi se odkad raspala da joj nije Brisela kao centra EU i voskih plata zbog toga.
Norveska i Svedska su kraljevine jer ljudi nemaju snage i volje da u tim fjordovima ispresecanim zemljama prave revolucije.
Kanada? -premijer je sve a kraljica samo na postanskoj markici tj neplacaju joj apanazu.
Novi Zeland, pa ko jos zna da li je on kraljevina.
...
Mogao si da pricas o kraljevstvima na kazes i za Saudijsku Arabiju, Jordan,...

Arhivator

pre 2 godine

Aleksandar ubijen jer nije imao potomaka - u 27. godini.
(Milos, 14. decembar 2021 23:53)

Ne, ubijen je (izneđu ostalog) jer ga nije bilo briga da li će ih imati ili ne, zato što se oženio ženom koja nije mogla da mu rodi decu. A pitanje nasleđa prestola je u svakoj monarhiji najbitnije.
Tome su doprinele i glasine (makar i netačne) da bi za prestolonaslednika mogao da bude proglašen crnogorski Mirko Petrović ili, još gore i nezamislivo, jedan od kraljičine braće.

Radoje D.

pre 2 godine

ako je to bio " i jedan od razloga majskog prevrata" onda Srbi nisu ništa bolji i civilizovaniji bili od Turaka
(Aleksa78, 14. decembar 2021 21:52)

Zar je to ikada tema bila da su Srbi civilizovaniji od Turaka? Po cemu to neka bi Srbi bili civilizovaniji od Turaka?

mm

pre 2 godine

"Postoji li jedna jedina kraljica (iz bilo koje istorijske epohe) koja se u našoj javnosti oslovljava prezimenom koje je nosila pre udaje. "
Meghan Matkle, Kate Middleton, Kamilla Parker Bowles...dobro, nisu kraljice, ali neka od njih će biti.
"Draga je bila samo žena od kralja..."
Dobro da nije bila žena od sultanato. Mogla je da bude jedino kraljeva žena, a niposto "žena od kralja".

Bro

pre 2 godine

@ Postoji li jedna jedina kraljica (iz bilo koje istorijske epohe) koja se u našoj javnosti oslovljava prezimenom koje je nosila pre udaje. Zašto je poslednja srpska kraljica, Draga Obrenović izuzetak?

Grejs Keli!

Moje ime nije bitno

pre 2 godine

Ja sam u nekom dalekom tj. predalekom srodstvu sa Karađorđevićima. Ako se ne varam Karađorđev deda koji se doselio u Srbiju iz Crne Gore i taj neki mamin predak su rođena braća (davno bilo kad su mi objašnjavali, ne držite me za reč). Zašto je ovo važno? Uopšte nije ali mi je važno da napomenem pre nego što napišem sledeću rečenicu…
Karađorđevići su nas upropastili, prvenstveno kralj Aleksandar. Obrenovići su politički bili mnogo sposobniji i pametniji i verujem da bi danas Srbija na čelu sa njima bila jedna prosperitetna evropska država. Sa ovim mojim “rođacima” ne očekujem ništa dobro. Oni od čika Pere nemaju nikog vrednog pomena.

Danilo

pre 2 godine

Ovi pljuvači što pišu Ne protiv monarhije, veče permanentno protiv Karađorđevića istomišljenici su crnorukaša. Ubili bi oni svakog monarha bez obzira kako se zvao i kakve vladar imao zasluge. Neka neko kaže nešto loše za našeg čika Peru!! Pa i on je bio Karađorđević Na kraju: Bez kralja, Ne valja.
(e, 15. decembar 2021 07:56)

Evo, imam ja da kažem loše. Tukao je ženu, princezu Zorku, kao pseto sa ulice. Čak i trudnu u stomak. Šurovao sa crnorukašima i bio debelo umešan i majski prevrat. Zajedno sa mlađim sinom je svog rođenog statijeg sina strpao u ludnicu i tako mu oduzeo prirodno pravo nasledstva. Samo mogu da kažem - pogrešnog sina je zatvorio u ludaru. Zadnjih par godina života je završio bolestan, sam i izolovan, a regent mu ni na sahranu nije došao. Valjda po zasluzi.

Dosta zamajavanja!

pre 2 godine

O cemu pricate vi sto kritikujete Dragin izgled?
Niste valjda ocekivali da ce u ono doba da lici na ove danasnje stangle koje se izgladnjuju da bi imale prostor izmedju butina, ili na Kejt Midlton kojoj fali bar 5 pravilno rasporedjenih kila da ne bi licila na vesalicu?
Draga je bila LEPA i izgledala je vise nego NORMALNO za svoje doba, uostalom, bila je lepa Aleksandru, a to je jedino i bilo bitno za njih dvoje.
I to sve skupa nema bas nikakve veze sa ubistvom i prevratom, nego su se i tada - KAO I SADA - velike sile prepucavale preko ledja Srbije, a ona ko neko ostavljemo kuce, presretna kad joj bilo ko pokloni bar malo paznje, pa odmah mase repom i na sva usta se dere da su joj to prijatelji do groba, pa do groba i bude, pitanje je samo cijeg.
Ovaj je bio Aleksandrov i Dragin.

e

pre 2 godine

Ovi pljuvači što pišu Ne protiv monarhije, veče permanentno protiv Karađorđevića istomišljenici su crnorukaša. Ubili bi oni svakog monarha bez obzira kako se zvao i kakve vladar imao zasluge. Neka neko kaže nešto loše za našeg čika Peru!! Pa i on je bio Karađorđević Na kraju: Bez kralja, Ne valja.

Profesor Dušan

pre 2 godine

inače Aleksandra i Dragu je upoznala Kraljica Natalija, upoznala ih je u Švajcarskoj a uloga Drage je bila da nauči mladog Aleksandra kako da zadovolji ženu, što je bila praksa u kraljevskim porodicama. ( sad se možete našaliti e to je bila majka a ne ko ove danas ) .
U toku tog ,,učenja" kraljica Natalija je prisluškivala iz susedne sobe kako napreduju ,,časovi".

Ono na šta nisu računali ni ona ni Milan ni ostali je da će se ovaj zatalabiti u Dragu ko tele u šarena vrata.

Razlozi za ubistvo su svakako višestruki i treba ih posmatrati zajedno a ne uzeti brak sa Dragom kao 1 jedini uzrok, smatram da je taj brak bio više atentatorima iritantan nego što je bio razlog za ubistvo.

Guns N Roses

pre 2 godine

Nepoznavanje istorijskih činjenica. Aleksandar Obrenović je bio proruski orijentisan. Njegov otac jeste bio blizak Austriji ali Aleksandar je bio blizak Rusiji, zato je i pomilovao Nikolu Pašića i radikale koji su bili na robiji posle Ivandanjskog atentata.

Ljuta paprika

pre 2 godine

Znam samo da mi imamo burnu i cak filmsku istoriju na koju trebamo biti ponosni. Serija "kraj dinastije Obrenovic" je vrhunska.

Posmatrač

pre 2 godine

Mi imamo kolektivnu karakternu osobinu da verujemo da smo mnogo bolji od istorijske stvarnosti koja dokazuje posve suprotno.

Knezevic Zoran

pre 2 godine

@ Maksa: Koliko ja vidim radi se o veoma prirodnoj i lepoj zeni, cak i za sadasnje vreme samo, bez vestackih umetaka, bez usana koje podsecaju na kokosije dupe, bez silikona u grudima i dupetu. Ovu "ruznu" zenu, ne bih menjao za sijaset ovih danasnjih "gumenjajki", preko kojih je "pretrcao" makar jedan fudbalski tim i koje lice na sve samo ne na zenu. Mada, danas su bas takve na sceni. Sto su buljavije, prsatije i sa zadnjicom koja za njima kaska, kao i da su dobro "razradjene", one su prvoklasne udavace i biraju samo one dobrostojece momke. Da je to tacno pogledajte i pobrojte sve ove mladozenje, koji imaju gomile para ali, nemaju mozga. Njima te zene sluze da bi ih promovisale a ne zato sto su oni veliki muskarci. Primer je gospodin koji se sudi oko deteta sa pevaljkom koja je najvecu popularnost stekla onim svojim pornicem. Inace, ljubav koju je Aleksandar osecao prema ovoj zeni je neverovatna i jedinstvena. Poginuo je zbog te svoje ljubavi i za svoju ljubav. Ne volim Obrenovice ali, njega pored Mihaila koji je bio izuzetan vladar, smatram hrabrim i pozitivnim covekom.

Nazovimo stvari pravim imenom

pre 2 godine

@ Maksa treba da znas da se pojam lepote menjao kroz vreme. Ona je bas odgovarala tipu tadasnje lepotice.

Vlada

pre 2 godine

Čitam gluposti ovde,pa me interesuje,odakle nekima ideja da su Karađorđevići bili proruski vladari,a Đinđić proevropski?Karađorđevići su bili Francuski ubačeni element,odande su nam i došli ,a matori kralj jedva da je znao maternji jezik kada je došao u Srbiju.Po Francuskom nalogu su ratovali,i napravili Jugoslaviju,samim tim omogućili sve što se nakon toga desilo,ndh,raspad države krajem prošlog veka.Do je Zoran Đinđić bio prosrpski,Srpski političar, koji je istoj toj evropi rekao da mu nisu prijatelji ako traže od njega da pljune na nacionalne interese,zbog toga je i ubijen.

Zoran Knezevic

pre 2 godine

@Moje ime nije bitno:
Mozda ste u pravu? Medjutim, sudbina, Bog ili neka kosmicka pravda, nisu dozvolili da izdajstvom i ubistvom svoga kuma, ciju su glavu u bisagama poslali Turcima u Istambul, Obrenovici mogu da postoje. Kao dinastija i kao familija. Stiglo ih je prokletstvo, u koje duboko veruje ovaj narod. Karadjordjevici, ma kakvi da su, postoje i danas. Obrenovici ne. Naprosto, neke stvari se ne rade, niti su oprostive.

Bocko

pre 2 godine

Ložač kotlare- Aleksandar Obrenović je bio natprosečno inteligentna osoba, što su istoričari dokazali. Ali dozvolio je da bude izmanipulisan od stane Drage u njene klike. Šta reći kad je suspendovao ustav, proglasio novi, promenio ministre, a posle dva sata vratio stari ustav ! To je nezabeleženo u političkoj istoriji Evrope. Inače i ja mislim da bi Srbiji bili bolje da su Obrenovići ostali na vlasti.

forma

pre 2 godine

@Zoran Knezevic

Cenite da je pogrom koji je usledio posle Majskog prevrata, u kome je pobijeno više od 100 članova porodice Obrenović, bio prihvatljiv scenario.
Ako se ubistvo Karađorđa i Aleksandra Obrenovića možda i moglo okarakterisati kao političko, zatiranje cele porodice svakako nije.

To što vi kažete da danas Karađorđevića, hvala bogu, ima a Obrenovića nema, ima svoj vrlo jasan uzrok u masakru neviđene brutalnosti.

Divan način da Karađorđevići dođu na vlast.

MM

pre 2 godine

Verujem da je ona i ubila Kralja tokom prevrata i ranila Apisa u Zelji da ga likvidira, i da su je izvrsioci prevrata jednostavno likvidirali nakon toga , te njihova tela bacili sa terase nebili zamazali istragu i drzali uz svoje ideje javnost.

Ostin A

pre 2 godine

Prvo, nije Draga Mašin već Draga Obrenović. Forsiranje prezimena Mašin je bilo od strane medijske propagande.

Drugo, to nije bio razlog za Majski prevrat, ali je bilo idealno za propagandu da se ne voli kralj. Politička neslaganja i podele vlasti su bile razlog. Crna ruka je postala previše moćna i ušla je u sukob sa kraljem. Kralj je odlučio da se reši Crne ruke, Crna ruka se rešila njega pre.

Nata

pre 2 godine

Kao i sva ostala ubistva vladara i istaknurih licnosti u Srbiji, kroz istoriju su organizovali Englezi ( tj. njihova tajna sluzba). I poslednji Obrenovic je ubijen zbog politickih interesa zapadnih zemalja. Naravno to im neposredno izvrsavaju domaci izdajnici i kriminalci. Pa kad cujem da neki pametnjakovic pocne da prica- kad bih ja dosao na vlast, ja bih….E bajo, ubili bi te odmah.

Analiticar

pre 2 godine

Kako god hvala bogu da vise nismo kraljevina nego republika !!!

Da kraljevine valjaju onda bi se republike kao Nemacka, Austrija, Rusija,Madjarska,Ceska,Poljska,Italija,Grcka,... vratile u taj oblik a ne da budu kao i danas republike

Maksa

pre 2 godine

Meni je fascinantan njen izgled na osnovu slike..Da li je moguce da neko ko moze da ima koju zeli,da se zaludi sa ovakvom? Aj da izgleda ko Ljilja Blagojevic sto ju je glumila ali ovo na slici to mi ne ide u glavu..ili su fotografi i slikari bili totalni amateri..

Emir Kan

pre 2 godine

Prestanite da je zovete Dragom Mašin, ona je bila Draga Obrenović, ma kakva da je bila, bila je srpska kraljica.
(BanovanStrahinjić, 14. decembar 2021 22:09) # Link komentara

@
Kralj (suveren) moze da bude samo jedan. A Draga je bila samo žena od kralja a ne kraljica. Neka me neko ispravi ako grešim. Mogla je da ima neku dodeljenu plemićku titulu ali ne mislim da je to bila titula kraljice. Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.

my way

pre 2 godine

Kako god hvala bogu da vise nismo kraljevina nego republika !!!

Da kraljevine valjaju onda bi se republike kao Nemacka, Austrija, Rusija,Madjarska,Ceska,Poljska,Italija,Grcka,... vratile u taj oblik a ne da budu kao i danas republike
(Analiticar, 14. decembar 2021 22:08)

Аха, срећом па су краљевине попут Уједињеног краљевства, Шпаније, Холандије, Белгије, Норвешке, Шведске, Данске, Канаде, Јапана, Новог Зеланда, Аустралије... баш несрећне и назадне. Елем, није за једну државу кључно уређење власти као такво, већ идентитет, континуитет, стабилност, јасна стратегија и пут. Ми смо то са нашим револуцијама, па још и ескперименталним југословенским пројектима изгубили, а кад се један народ погуби може да му ради ко шта хоће, а да он тога није ни свестан. Елем, мајски преврат је тешка издајничка, терористичка акција црнорукаша.

e

pre 2 godine

Ovi pljuvači što pišu Ne protiv monarhije, veče permanentno protiv Karađorđevića istomišljenici su crnorukaša. Ubili bi oni svakog monarha bez obzira kako se zvao i kakve vladar imao zasluge. Neka neko kaže nešto loše za našeg čika Peru!! Pa i on je bio Karađorđević Na kraju: Bez kralja, Ne valja.

iks

pre 2 godine

A onda došli Karađorđevići i zbog pohlepe za što većom vlašću ukinuli državu Srbiju formiranjem države SHS. I danas ti isti koji su ukinuli državu Srbiju traže povratak monarhije i da ponovo zasedu na čelo. Neka idu u Sloveniju i Hrvatsku da tamo traže da budu na čelu država.

Serpico

pre 2 godine

činjenica da je poslednji Obrenović na čelu Srbije oženio ženu stariju od sebe, pa još i udovicu, i danas se pominje kao jedan od mnogih razloga Majskog prevrata i njihovog ubistva.

Kakav razlog za ubistvo dvoje ljudi, nema sta...

ja

pre 2 godine

@ (BanovanStrahinjić, 14. decembar 2021 22:09)

Ne samo to, već i sama činjenica da je i dan-danas zovemo Dragom (nadimak, od milja - inače joj je kršteno ime Draginja), dovoljno govori da ona nije bila tako omražena u narodu kako je zvanična propaganda Karađorđevića to forsirala, već upravo suprotno - a to je čini, verovatno, najtragičnijom figurom u našoj istoriji...

miletrans

pre 2 godine

Zašto se prilikom spominjanja kraljice Drage uvek insistira na prezimenu Mašin? Kapiram da su Karađorđevići hteli da ocrne bivšu vlast na svakom koraku, a komunisti se posle nisu cimali da to menjaju, ali ta vremena su davno prošla. Postoji li jedna jedina kraljica (iz bilo koje istorijske epohe) koja se u našoj javnosti oslovljava prezimenom koje je nosila pre udaje. Zašto je poslednja srpska kraljica, Draga Obrenović izuzetak?

MM

pre 2 godine

Verujem da je ona i ubila Kralja tokom prevrata i ranila Apisa u Zelji da ga likvidira, i da su je izvrsioci prevrata jednostavno likvidirali nakon toga , te njihova tela bacili sa terase nebili zamazali istragu i drzali uz svoje ideje javnost.

Risz

pre 2 godine

@Analiticar,

na stranu moje lično mišljenje ali ima i obrnutih primera recimo Holandija i Velika Britanija (tj. Ujedinjeno Kraljevstvo) bili su u nekom trenutku republike pa su se vratili na monarhiju.
Mislim kada imate Skupštinu kao zakonodavnu vlast i Vladu kao izvršnu i nezavisno sudstvo, sasvim je svejedno da li će šef države biti kralj, predsednik ili direktorijum. Svakako su oni svedeni na ceremonijalne uloge i ništa više.

Неко123

pre 2 godine

ako je to bio " i jedan od razloga majskog prevrata" onda Srbi nisu ništa bolji i civilizovaniji bili od Turaka
(Aleksa78, 14. decembar 2021 21:52)

Дајмо мало реалности. Па у Британији је 1936. (значи после овог догађаја) краљ објавио да жели да ожени разведену жену, па је под притиском јавности први пут у њиховој историји абдицирао. А тек скандали са Чарлсом и Дајаном, па чак и сада са Меган и Харијем.. увек је љубавни живот краљева био битан, било је битно ко ће бити мајка будућих краљева!
Не браним никога јер сам лично против система у којем неко влада зато што му је прадеда био неко и нешто, само кажем да у таквом систему има смисла да цела јавност брине о избору краљице.

Srbijica

pre 2 godine

Mislim kada imate Skupštinu kao zakonodavnu vlast i Vladu kao izvršnu i nezavisno sudstvo, sasvim je svejedno da li će šef države biti kralj, predsednik ili direktorijum. Svakako su oni svedeni na ceremonijalne uloge i ništa više.
(Risz, 14. decembar 2021 22:22)
U nekim državama i nisu baš.

Ložač kotlare

pre 2 godine

Istorija bi kod nas imala potpuno drugačiji tok da nije ubijen poslednji Obrenović. Kralj je često u narodu prikazivan kao infantilan, samovoljan, paranoičan vladar, nesposoban da vlada zemljom, što sve apsolutno nije tačno. Njegov tragični primer stradanja govori koliko smo puta mi, kao narod, sami sebi pucali u nogu, a bogami i u glavu. Ali tako nam je izgleda negde zapisano.

Analiticar

pre 2 godine

Kako god hvala bogu da vise nismo kraljevina nego republika !!!

Da kraljevine valjaju onda bi se republike kao Nemacka, Austrija, Rusija,Madjarska,Ceska,Poljska,Italija,Grcka,... vratile u taj oblik a ne da budu kao i danas republike
(Analiticar, 14. decembar 2021 22:08)

Аха, срећом па су краљевине попут Уједињеног краљевства, Шпаније, Холандије, Белгије, Норвешке, Шведске, Данске, Канаде, Јапана, Новог Зеланда, Аустралије... баш несрећне и назадне.
(my way, 14. decembar 2021 22:47)

Ujedinjeno kraljevstvo sve manje i nebitnije.
Spanski kralj poznat po korupciji.
Belgija bi se odkad raspala da joj nije Brisela kao centra EU i voskih plata zbog toga.
Norveska i Svedska su kraljevine jer ljudi nemaju snage i volje da u tim fjordovima ispresecanim zemljama prave revolucije.
Kanada? -premijer je sve a kraljica samo na postanskoj markici tj neplacaju joj apanazu.
Novi Zeland, pa ko jos zna da li je on kraljevina.
...
Mogao si da pricas o kraljevstvima na kazes i za Saudijsku Arabiju, Jordan,...

Hwt

pre 2 godine

@Meni je fascinantan njen izgled na osnovu slike..Da li je moguce da neko ko moze da ima koju zeli,da se zaludi sa ovakvom? Aj da izgleda ko Ljilja Blagojevic sto ju je glumila ali ovo na slici to mi ne ide u glavu..ili su fotografi i slikari bili totalni amateri..
(Maksa, 14. decembar 2021 23:38)

Poznajem jednog starijeg čoveka koji je mogao koju hoće. Oženio se ženom u koju ne možeš gledati koliko je ružna, ali zaista ti se okrene stomak od njene pojave. Dodatno je i puna sebe, priglupa, aljkava. Ali, ona stisla i ne pušta. Svi koji ih znaju komentarišu šta nije u redu sa njim kad je završio sa takvom. Eto, nešto nije u redu. Mada, on nju stalno vara, od pre braka, evo već trideset godina, valjda da bi sačuvao brak.

I šta

pre 2 godine

Zašto je to bitno? U srbiji su se menjale dinastije: proruski Karadjordjevići i proevropski Obrenovići. Kad smo se previše primakli Evropi, ubijeni su, kao što je ubijen i Djindjić i imamo prorusku vlast, kupujemo migove... a pričamo kako jedva čekamo da udjemo u EU. SLično je bilo i u vreme Nemanjića, svaki brat (ili sin) kome ne pripada presto je gledao da se domogne vlasti šurujući sa velikom silom koja će ga podržati, a kojoj će kasnije biti naklonjen, za razliku od trenutnog vladara koji je naklonjen nekoj drugoj velikoj sili. Draga Mašin i razlika u godinama su tu bitni kao lanjski sneg.

Sandra

pre 2 godine

Uzrok bi trebalo po zvanicnoj istoriji(ako joj mozemo verovati) biti taj sto Draga nije mogla da rodi naslednika. Ni u predhodnom braku nije imala dece pa jos podosta starija u ono vreme blizu 40_te ta mogucnost se i iskljucivala. Mislim da kada se pocelo govoriti da ce Dragin brat naslediti presto da su tada doneli ovu radikalnu odluku. A kralj je odbijao razvod i novi brak.

sergio

pre 2 godine

Karadjordjevici - ubili Srpskog kralja, pobegli u Albaniju i urnisali srpsku vojsku, vratili se i ukinuli kraljevine Crnu Goru i Srbiju, proglasili kraljevinu SHS kasnije Jugoslaviju. A sad bi im bila dobra i monarhija u Srbiji. Srbija nije svesna koliko zlo su ovi Karadjordjevici!

Nikola N.

pre 2 godine

Meni je fascinantan njen izgled na osnovu slike..Da li je moguce da neko ko moze da ima koju zeli,da se zaludi sa ovakvom? Aj da izgleda ko Ljilja Blagojevic sto ju je glumila ali ovo na slici to mi ne ide u glavu..ili su fotografi i slikari bili totalni amateri..
(Maksa, 14. decembar 2021 23:38)

Pogledaj prvo njega na sta je licio pre nego sto njen izgled komentarises. I uopste, u te dve dinastije, osim Karadjordja koga su slikari i vajari maksimalno ulepsavali, nemas jednog jedinog medju njima da lici na coveka. Svi izgledaju kao da su plod incesta. Doduse, ni britanska kraljevska loza ne izgleda bolje.

lazna istorija

pre 2 godine

Istoriju cesto pisu lazovi i nitkovi.

Razlog za ubistvo kralja i kraljice sigurno nije sto je kraljica starija. Kome oni pisu takvu kvazi istoriju, ko treba da veruje u takve budalastine.

Nata

pre 2 godine

Kao i sva ostala ubistva vladara i istaknurih licnosti u Srbiji, kroz istoriju su organizovali Englezi ( tj. njihova tajna sluzba). I poslednji Obrenovic je ubijen zbog politickih interesa zapadnih zemalja. Naravno to im neposredno izvrsavaju domaci izdajnici i kriminalci. Pa kad cujem da neki pametnjakovic pocne da prica- kad bih ja dosao na vlast, ja bih….E bajo, ubili bi te odmah.

Bro

pre 2 godine

@ Postoji li jedna jedina kraljica (iz bilo koje istorijske epohe) koja se u našoj javnosti oslovljava prezimenom koje je nosila pre udaje. Zašto je poslednja srpska kraljica, Draga Obrenović izuzetak?

Grejs Keli!

Arhivator

pre 2 godine

Aleksandar ubijen jer nije imao potomaka - u 27. godini.
(Milos, 14. decembar 2021 23:53)

Ne, ubijen je (izneđu ostalog) jer ga nije bilo briga da li će ih imati ili ne, zato što se oženio ženom koja nije mogla da mu rodi decu. A pitanje nasleđa prestola je u svakoj monarhiji najbitnije.
Tome su doprinele i glasine (makar i netačne) da bi za prestolonaslednika mogao da bude proglašen crnogorski Mirko Petrović ili, još gore i nezamislivo, jedan od kraljičine braće.

Radoje D.

pre 2 godine

ako je to bio " i jedan od razloga majskog prevrata" onda Srbi nisu ništa bolji i civilizovaniji bili od Turaka
(Aleksa78, 14. decembar 2021 21:52)

Zar je to ikada tema bila da su Srbi civilizovaniji od Turaka? Po cemu to neka bi Srbi bili civilizovaniji od Turaka?

Danilo

pre 2 godine

Narod koji je zdušno i tako strastveno podržao zločinačko ubistvo svog kralja nije mogao ničemu dobrom da se nada, što se na kraju i ispostavilo kao tačno Isto tako Karađorđevići, šta su mislili, da se na tuđoj krvi gradi sreća? Izgubili su presto nakon samo 40 godina, a kralj Aleksandar i glavu. Kako su došli na vlast, dobro su i prošli. Propast Srbije počinje ubistvom Obrenovića, a posledice osećamo i danas.

Vlada

pre 2 godine

Čitam gluposti ovde,pa me interesuje,odakle nekima ideja da su Karađorđevići bili proruski vladari,a Đinđić proevropski?Karađorđevići su bili Francuski ubačeni element,odande su nam i došli ,a matori kralj jedva da je znao maternji jezik kada je došao u Srbiju.Po Francuskom nalogu su ratovali,i napravili Jugoslaviju,samim tim omogućili sve što se nakon toga desilo,ndh,raspad države krajem prošlog veka.Do je Zoran Đinđić bio prosrpski,Srpski političar, koji je istoj toj evropi rekao da mu nisu prijatelji ako traže od njega da pljune na nacionalne interese,zbog toga je i ubijen.

Ljubomilko

pre 2 godine

Mislim kada imate Skupštinu kao zakonodavnu vlast i Vladu kao izvršnu i nezavisno sudstvo, sasvim je svejedno da li će šef države biti kralj, predsednik ili direktorijum. Svakako su oni svedeni na ceremonijalne uloge i ništa više.
(Risz, 14. decembar 2021 22:22)
To posebno važi kod nas.
Samo obrnutim redom.

Stanoje

pre 2 godine

činjenica da je poslednji Obrenović na čelu Srbije oženio ženu stariju od sebe, pa još i udovicu, i danas se pominje kao jedan od mnogih razloga Majskog prevrata i njihovog ubistva.

Kakav razlog za ubistvo dvoje ljudi, nema sta...
(Serpico, 14. decembar 2021 22:43)

Ma sto su ih pobili, nego su ih nozevima izmrcvarili do neprepoznavanja, pogotovu Draginju, a onda ih jos tako unakazene bacaju sa balkona kao simbolicni cin doslovnog pada (pad sa balkona) dinastije Obrenovic. Krvavi pir je bio to, nasladjivanje u krvi. Mogao je nesposobni Obrenovic i na kulturniji nacin biti odstranjen.

Knezevic Zoran

pre 2 godine

@ Maksa: Koliko ja vidim radi se o veoma prirodnoj i lepoj zeni, cak i za sadasnje vreme samo, bez vestackih umetaka, bez usana koje podsecaju na kokosije dupe, bez silikona u grudima i dupetu. Ovu "ruznu" zenu, ne bih menjao za sijaset ovih danasnjih "gumenjajki", preko kojih je "pretrcao" makar jedan fudbalski tim i koje lice na sve samo ne na zenu. Mada, danas su bas takve na sceni. Sto su buljavije, prsatije i sa zadnjicom koja za njima kaska, kao i da su dobro "razradjene", one su prvoklasne udavace i biraju samo one dobrostojece momke. Da je to tacno pogledajte i pobrojte sve ove mladozenje, koji imaju gomile para ali, nemaju mozga. Njima te zene sluze da bi ih promovisale a ne zato sto su oni veliki muskarci. Primer je gospodin koji se sudi oko deteta sa pevaljkom koja je najvecu popularnost stekla onim svojim pornicem. Inace, ljubav koju je Aleksandar osecao prema ovoj zeni je neverovatna i jedinstvena. Poginuo je zbog te svoje ljubavi i za svoju ljubav. Ne volim Obrenovice ali, njega pored Mihaila koji je bio izuzetan vladar, smatram hrabrim i pozitivnim covekom.

Ljuta paprika

pre 2 godine

Znam samo da mi imamo burnu i cak filmsku istoriju na koju trebamo biti ponosni. Serija "kraj dinastije Obrenovic" je vrhunska.

Dosta zamajavanja!

pre 2 godine

O cemu pricate vi sto kritikujete Dragin izgled?
Niste valjda ocekivali da ce u ono doba da lici na ove danasnje stangle koje se izgladnjuju da bi imale prostor izmedju butina, ili na Kejt Midlton kojoj fali bar 5 pravilno rasporedjenih kila da ne bi licila na vesalicu?
Draga je bila LEPA i izgledala je vise nego NORMALNO za svoje doba, uostalom, bila je lepa Aleksandru, a to je jedino i bilo bitno za njih dvoje.
I to sve skupa nema bas nikakve veze sa ubistvom i prevratom, nego su se i tada - KAO I SADA - velike sile prepucavale preko ledja Srbije, a ona ko neko ostavljemo kuce, presretna kad joj bilo ko pokloni bar malo paznje, pa odmah mase repom i na sva usta se dere da su joj to prijatelji do groba, pa do groba i bude, pitanje je samo cijeg.
Ovaj je bio Aleksandrov i Dragin.

mm

pre 2 godine

"Postoji li jedna jedina kraljica (iz bilo koje istorijske epohe) koja se u našoj javnosti oslovljava prezimenom koje je nosila pre udaje. "
Meghan Matkle, Kate Middleton, Kamilla Parker Bowles...dobro, nisu kraljice, ali neka od njih će biti.
"Draga je bila samo žena od kralja..."
Dobro da nije bila žena od sultanato. Mogla je da bude jedino kraljeva žena, a niposto "žena od kralja".

ja

pre 2 godine

Da je bez veze da kralj oženi 10 ili više godina stariju ženu pa još i udovicu koja nije mogla da rodi naslednika je u to vreme bilo u najmanju ruku čudno. I danas ne znam mnogo takvih primera i uvek izazivaju čuđenje. Ali da je ako je pitanju nasledstvo njega mogao naslediti i neko iz bočne linije nasleđivanja je takođe nesto sto nije bilo neuobičajeno. Mozda bi se i razveo i oženio mlađu za par godina. Hoću da kažem da je to samo bio povod za ubistvo. Kasniji sled događaja kod nas je samo to potvrdio. Na žalost posle njega su došli nesrećni Karađorđevići. Koji su nas zavili u crno da se više nikada ne možemo oporaviti.

Zoran Knezevic

pre 2 godine

@Moje ime nije bitno:
Mozda ste u pravu? Medjutim, sudbina, Bog ili neka kosmicka pravda, nisu dozvolili da izdajstvom i ubistvom svoga kuma, ciju su glavu u bisagama poslali Turcima u Istambul, Obrenovici mogu da postoje. Kao dinastija i kao familija. Stiglo ih je prokletstvo, u koje duboko veruje ovaj narod. Karadjordjevici, ma kakvi da su, postoje i danas. Obrenovici ne. Naprosto, neke stvari se ne rade, niti su oprostive.

Ostin A

pre 2 godine

Prvo, nije Draga Mašin već Draga Obrenović. Forsiranje prezimena Mašin je bilo od strane medijske propagande.

Drugo, to nije bio razlog za Majski prevrat, ali je bilo idealno za propagandu da se ne voli kralj. Politička neslaganja i podele vlasti su bile razlog. Crna ruka je postala previše moćna i ušla je u sukob sa kraljem. Kralj je odlučio da se reši Crne ruke, Crna ruka se rešila njega pre.

DEDA CVETKO

pre 2 godine

Kralj (suveren) moze da bude samo jedan. A Draga je bila samo žena od kralja a ne kraljica. Neka me neko ispravi ako grešim. Mogla je da ima neku dodeljenu plemićku titulu ali ne mislim da je to bila titula kraljice. Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.
(Emir Kan, 14. decembar 2021 23:30)

--

Pogresno. Kraljeva legitimna supruga, PO DEFINICIJI, jeste kraljica, osim u slucajevima gde zakon propisuje drugacije (npr. Sofija Hotek, supruga Franje Ferdinanda, ne bi automatski postala kraljica zato sto nije bila kraljevske krvi), ali takvi zakoni se u Srbiji NISU primenjivali, sto Dragu Obrenovic automatski cini drugom po redu srpskom kraljicom u (modernoj) srpskoj istoriji. Druga je stvar to sto ta i takva srpska kraljica ne bi posedovala ingerencije suverena i drzavnog suvereniteta i da bi se njena uloga, u slucaju suprugove smrti, najverovatnije ogranicila - kao i u svim tradicionalnim monarhijama - na regentstvo, ali to i u kom slucaju ne umanjuje njenju kraljevsku titulu. Dakle, da sumiram: kraljica Draga Obrenovic JESTE bila legitimna srpska kraljica, i najtragicnija figura moderne srpske istorije. Slava joj, i hvala.

John

pre 2 godine

Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.
(Emir Kan, 14. decembar 2021 23:30)

Nisu jednake.
Postoje dve "vrste" kraljica - kraljica koja vlada (kao Elizabeta II) i kraljica koja je samo supruga kralja (kao npr. španska kraljica Leticija). U engleskom jeziku postoje i dva različita pojma - queen regnant i queen consort.
Kralj je titula viša i od "kraljice koja vlada", zato njen muž neće imati titulu kralja, već samo princa ili kneza - ne postoji "king consort", već samo "prince consort" (što je bio Elizabetin Filip)

Maja

pre 2 godine

Kralj (suveren) moze da bude samo jedan. A Draga je bila samo žena od kralja a ne kraljica. Neka me neko ispravi ako grešim. Mogla je da ima neku dodeljenu plemićku titulu ali ne mislim da je to bila titula kraljice. Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.
(Emir Kan, 14. decembar 2021 23:30)

A kraljica Marija Karađorđević je bila šta onda? Po kome nosi ulica ime Kraljice Marije?

marko_sthlm

pre 2 godine

@ "Prestanite da je zovete Dragom Mašin, ona je bila Draga Obrenović, ma kakva da je bila, bila je srpska kraljica.
(BanovanStrahinjić, 14. decembar 2021 22:09) # Link komentara

@
Kralj (suveren) moze da bude samo jedan. A Draga je bila samo žena od kralja a ne kraljica. Neka me neko ispravi ako grešim. Mogla je da ima neku dodeljenu plemićku titulu ali ne mislim da je to bila titula kraljice. Titule kralj i kraljica su jednake po važnosti a to bi dovelo do političkog haosa.
(Emir Kan, 14. decembar 2021 23:30)"


Ne izmišljaj!


Zato je po tebi Sylvia Sommerlath nešto drugo a ne švedska kraljica? Ili Sonja nije kraljica Norveške već samo Haraldova žena?

Udajom za kralja žena postaje kraljica.

E sad, zašto muškarac koji se oženi kraljicom (po rođenju) ne postaje kralj već princ, vojvoda ili tome slično to je već drugo pitanje na koje odgovor nemam.

Posmatrač

pre 2 godine

Mi imamo kolektivnu karakternu osobinu da verujemo da smo mnogo bolji od istorijske stvarnosti koja dokazuje posve suprotno.

Nazovimo stvari pravim imenom

pre 2 godine

@ Maksa treba da znas da se pojam lepote menjao kroz vreme. Ona je bas odgovarala tipu tadasnje lepotice.

Danilo

pre 2 godine

Ovi pljuvači što pišu Ne protiv monarhije, veče permanentno protiv Karađorđevića istomišljenici su crnorukaša. Ubili bi oni svakog monarha bez obzira kako se zvao i kakve vladar imao zasluge. Neka neko kaže nešto loše za našeg čika Peru!! Pa i on je bio Karađorđević Na kraju: Bez kralja, Ne valja.
(e, 15. decembar 2021 07:56)

Evo, imam ja da kažem loše. Tukao je ženu, princezu Zorku, kao pseto sa ulice. Čak i trudnu u stomak. Šurovao sa crnorukašima i bio debelo umešan i majski prevrat. Zajedno sa mlađim sinom je svog rođenog statijeg sina strpao u ludnicu i tako mu oduzeo prirodno pravo nasledstva. Samo mogu da kažem - pogrešnog sina je zatvorio u ludaru. Zadnjih par godina života je završio bolestan, sam i izolovan, a regent mu ni na sahranu nije došao. Valjda po zasluzi.

Bocko

pre 2 godine

Ložač kotlare- Aleksandar Obrenović je bio natprosečno inteligentna osoba, što su istoričari dokazali. Ali dozvolio je da bude izmanipulisan od stane Drage u njene klike. Šta reći kad je suspendovao ustav, proglasio novi, promenio ministre, a posle dva sata vratio stari ustav ! To je nezabeleženo u političkoj istoriji Evrope. Inače i ja mislim da bi Srbiji bili bolje da su Obrenovići ostali na vlasti.

Guns N Roses

pre 2 godine

Nepoznavanje istorijskih činjenica. Aleksandar Obrenović je bio proruski orijentisan. Njegov otac jeste bio blizak Austriji ali Aleksandar je bio blizak Rusiji, zato je i pomilovao Nikolu Pašića i radikale koji su bili na robiji posle Ivandanjskog atentata.

Moje ime nije bitno

pre 2 godine

Ja sam u nekom dalekom tj. predalekom srodstvu sa Karađorđevićima. Ako se ne varam Karađorđev deda koji se doselio u Srbiju iz Crne Gore i taj neki mamin predak su rođena braća (davno bilo kad su mi objašnjavali, ne držite me za reč). Zašto je ovo važno? Uopšte nije ali mi je važno da napomenem pre nego što napišem sledeću rečenicu…
Karađorđevići su nas upropastili, prvenstveno kralj Aleksandar. Obrenovići su politički bili mnogo sposobniji i pametniji i verujem da bi danas Srbija na čelu sa njima bila jedna prosperitetna evropska država. Sa ovim mojim “rođacima” ne očekujem ništa dobro. Oni od čika Pere nemaju nikog vrednog pomena.

Profesor Dušan

pre 2 godine

inače Aleksandra i Dragu je upoznala Kraljica Natalija, upoznala ih je u Švajcarskoj a uloga Drage je bila da nauči mladog Aleksandra kako da zadovolji ženu, što je bila praksa u kraljevskim porodicama. ( sad se možete našaliti e to je bila majka a ne ko ove danas ) .
U toku tog ,,učenja" kraljica Natalija je prisluškivala iz susedne sobe kako napreduju ,,časovi".

Ono na šta nisu računali ni ona ni Milan ni ostali je da će se ovaj zatalabiti u Dragu ko tele u šarena vrata.

Razlozi za ubistvo su svakako višestruki i treba ih posmatrati zajedno a ne uzeti brak sa Dragom kao 1 jedini uzrok, smatram da je taj brak bio više atentatorima iritantan nego što je bio razlog za ubistvo.

forma

pre 2 godine

@Zoran Knezevic

Cenite da je pogrom koji je usledio posle Majskog prevrata, u kome je pobijeno više od 100 članova porodice Obrenović, bio prihvatljiv scenario.
Ako se ubistvo Karađorđa i Aleksandra Obrenovića možda i moglo okarakterisati kao političko, zatiranje cele porodice svakako nije.

To što vi kažete da danas Karađorđevića, hvala bogu, ima a Obrenovića nema, ima svoj vrlo jasan uzrok u masakru neviđene brutalnosti.

Divan način da Karađorđevići dođu na vlast.