Zanimljivosti

Utorak, 21.09.2021.

13:00

Tesla S Plaid – bacanje novca? VIDEO

Izvor: B92

Tesla S Plaid – bacanje novca? VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

evfreak

pre 2 godine

@Vozac krseva
Druze ne bih da me pogresno shvatis, ali jednostavno nemas dovoljno znanja o EV automobilima...
Baterija na automobilu je 12v a dizeli potezu preko 400A pri paljenju i tu nastaje problem. Baterija na elektricnim automobilima je 400V i nije problem da isporuci npr 50-100kw snage za pokretanje elektromotora. Nije nikada potpuno hladna jer se konstantno greje!!!)
Postoje odredjene mane ali ne kao sto vi zamisljate elektricna vozila. Ne vozi to sirotinja vec bogati a oni nisu budale. Razmisli malo o tome...

C i n i k

pre 2 godine

rimac ga šije u svakom pogledu je skuplji za 2mil al
(genijalac, 22. septembar 2021 01:16)


Ok Rimac za pocetak neka proda bar 1 auto, samo 1...

Vozac krseva

pre 2 godine

#evfreak, 22. septembar 2021 08:40

Ta Vasa baterija ima te KWh samo na prospektu, ili eventualno kada je potpuno nova i to leti kada su visoke temperature.

Svi vozaci dizela ce Vam reci da kapacitativnost baterija eksponencijalno pada kako pada i spoljna temperatura, a narocito kada padne ispod nule. Pojednostavljeno, sto vise mraz steze, to baterija drasticno gubi na svojim performansama.

To narocito dolazi do izrazaja u primeru iz realnog zivota koji sam naveo-pogotovu kada je auto pun putnika i prtljaga.

Inace primer Beograd-Subotica Vam nije dobar. Bolje razmotrite relaciju, Beograd-Kopaonik. Dakle, uzbrdice, smetove, lance za sneg, cekanje u kolonama sa ukljucenim grejanjem dok se put ne ocisti.

mr

pre 2 godine

Autom su rodjaci dosli iz Holandije i po recima vozaca put nije trajao nista duze zbog punjenja baterije u odnosu na auto na dizel kojeg je imao pre tesle

Теби би чак и онај опсенар Маск рекао да смањиш рибу. Холандија Србија око 2000 киломатара, и ти мислш да су стали два пута да пуне батерије по 10 минута?

bigi

pre 2 godine

@komenti

Meni nije bilo mrsko pa sam potražio po netu mase vozila i stoji da npre Veyron teži oko 2 tone, a Tesla S do 2,2 tone.

Bile da je ipak neki drugi problem, osim guma.

evfreak

pre 2 godine

@(Vozac krseva, 22. septembar 2021 08:03)

Jako slikovito opisano a zapravo niđe veze sa vezom...
Prosečna baterija u EV je oko 60kWh.
Kada je -10 i uključi se grejanje kabine( preko mobilnog dok npr. još spavaš ili se pakuješ!!!) EV treba jako malo vremena da se zagreje.
Tada je potrošnja oko 4 kW i to traje oko 5min. Nakon toga opada na 1-2kW. Brisači, svetla i šta već troše ispod 1kW. Za nekih 15min koliko to sve traje, potrošnja se stabilizuje, jer EV poseduju toplotnu pumpu! i suma ukupne potrošnje je npr 2kWh!!! Od 60kWh!!! Potrošnja u takvim uslovima vožnje je oko 25kWh/100km Što će reći komotnih 200-250km vožnje. Naravno, po gradu i brzinama ispod 120km/h potrošnja je daleko manja...
Dovoljno npr. od Subotice do BG.
Kakav crni agregat. Trebaš da dopuniš 60kWh, to je ogromna količina struje.
Poz

samo jaretina, može i mangulica

pre 2 godine

Pada mrak. Zima je, napolju je -10*C i pada sneg,a ti sa zenom i decom kreces na put.
(Vozac krseva, 22. septembar 2021 08:03)

Pada mrak. Zima je, napolju je -10*C i pada sneg,a ti sa zenom i decom kreces na put.

a ti verglaš i verglaš, psuješ dizlo, život, platu, boga i sve po spisku. i čudiš se kako to da norvežani nikad ne upale vatru.

Gradimir

pre 2 godine

I ja mislim da je Plaid bacanje para, ako nemate u šteku 10x njegovu vrednost. Ali, da imate, morao bi biti pri vrhu liste želja. Da dodam jednu zanimljivost: u Nemačkoj je prethodnog meseca procenat proizvedenih EV prešao 27% svih vozila! Jeste kombinacija razloga, ali je u svakom slučaju mnogo više od 2% koje mnogi ovde podsmešljivo pominju kao mantru.

Vozac krseva

pre 2 godine

Pada mrak. Zima je, napolju je -10*C i pada sneg,a ti sa zenom i decom kreces na put.

Tesla ti je okovan ledom. Ukljucujes grejanje kabine i tek posle 10-tak minuta pocinjes da skidas led sa stakala. Grejanje i dalje radi i brutalno prazni bateriju.

Konacno kreces na put. Ukljucujes: grejace stakala, ventilatore, svetla, brisace, muziku, po potrebi sirenu, migavce i ablendovanje, svako kocenje aktivira i stop svetla.

Sve to trosi puno struje, plus enormna potrosnja struje potrebane za permanentno grejanje kabine.

Ako resis da vozis malo brze potrosnja struje ti eksponencionalno raste. Jos veca potrosnja struje ce biti ako moras da stavis lance za sneg.

Koliki ce biti manji domet tog vozila u navedenim okolnostima od deklarisanog?! Pa bice puno,puno manji, al' ne brini, evo resenja.

U jedan od dva gepeka ubaci generator i nekoliko kanistera sa benzinom. Kad ostanes bez struje, lepo stanes u nekoj nedodjiji, povezes generator, sipas benzin u isti i siguran sam da nece proci ni 12 sati, kada ces moci da nastavis put sa punom baterijom.

Za to vreme cupkajte napolju oko logorske vatre da se ne smrznete.

only fools and horses

pre 2 godine

@Bojan

Nema u mom komentaru nikakvog poređenja Bugatija i Tesle (uostalom neuporedivi su u bilo čemu), samo konstatacija, sa primerom, da postoje gume koje im služe kao izgovor za nedostizanje brzine sa kojom se hvale.
Ali nekad treba pažljivo čitati i razumeti pročitano.

komenti

pre 2 godine

322 km/h, ali bateriju potroši već na pola.
(Pedja, 21. septembar 2021 14:29)

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Trajao bi desetak puta duže nego kod ove prevare.
A koliko se sećam, Bugati je sa specijalnim gumama već postizao te brzine, što znači da postoje. Pre bih rekao da tu projektovanu brzinu ne može da postigne zbog baterija koje to ne mogu da podrže. Da li zbog pregrevanja ili nedostatka snage, pitanje je. Dugo Tesle nisu mogle da završe krug na Nirburingu zbog pregrevanja baterija. Mislim da su to uspeli da reše ali samo kod specijalno pripremljenih vozila, ne i kod onih u serijskoj proizvodnji.

Da se iole razumes u temu, znao bi da za Teslu - elektro, nije bitna samo guma zbog "brzine", nego spec gume jer Tesla tezi tonu vise od drugih. Toliko o gumama.

Igor

pre 2 godine

Vecina komentatora komentarise Teslu a da je nije ni videlo u zivotu.

Imao sam priliku da vozim Teslu Model 3 LR 2021god. Znaci auto koji je ajd da kazem "najslabiji" u celoj teslinoj ponudi i misljenja su mi podeljena. Od toga kako je to prilicno dobar auto do toga da ne vredi tih para. Udobnost je OK, sedista su dobra, ubrzanja NESTVARNA, uzitak u voznji je nadrealan zbog osecaja svemoci na putu. Mozes bilo koga, bilo kada da pretices i znas da si mocniji od njega za dva reda velicine. Autom su rodjaci dosli iz Holandije i po recima vozaca put nije trajao nista duze zbog punjenja baterije u odnosu na auto na dizel kojeg je imao pre tesle. Cela poenta je da pauze nisu pravili na pumpama i odmaralistima nego na punjacima dok se auto puni. Sa jednim punjenjem prelazili su skoro 500km a realno, ko moze da vozi vise od 500km u cugu a da ne napravi sat-dva pauze? Potpuno upotrebljiv auto i za putovanja i za gradsku voznju.

E sad, auto za voznju na punjacima uopste nije jeftin a na punjac je prinudjen svako ko zivi u zgradi. U Holandiji ga po km kosta kao da vozi malog dizela a ako ga tamo puni kuci kosta ga nesto manje od prius-a. Kod nas je na punjacima cena kao da ga tamo puni kuci, znaci prius. Kod nas ima dosta punjaca iako ne deluje tako, ali je problem sto je vecina od 22kw sto znaci sporo punjenje. Druga negativna stvar je relativno losa izrada. Treba da je covek cepidlaka ali ima dosta nedostataka koji su nedopustivi kod nekog zapadnog ili japanskog proizvodjaca.

mrk

pre 2 godine

(evfreak, 21. septembar 2021 20:59)

zaboravio si na spisak tih premium nebitnih aplikacija i youtuba da dodas i uzas zavrsnu obradu, losu farbu, nejednake razmake na panelima, lose uklopljenu plastiku iznutra, kvaku koja se zaglavljuje i blokira na autu od 2000 milja itd...

pogledaj prvo review doug de mura pa onda i ostale jutjubere ako ne verujes

Fžm

pre 2 godine

A kada. je manja poplava i voda na ulicama samo Tesle stoje na putu. Ostala vozila voze.
(lupez, 21. septembar 2021 23:06)

Nisi baš obavešten? Tesla (generalno električna vozila) prolazi vodene barijere tamo gde su fosili odavno postali masa za reciklažu. Kroz dva metra vode prolazi i radi i dalje. Jel’ tvoj folcika to može?

todos

pre 2 godine

Za 3-4 godine pojaviće se vrlo povoljni električni automobili. Moći će i za buraniju na lizing. Ovo nije bacanje para jer se vodi kao luksuzna roba i to neko sasvim normalno može sebi da priušti. Mi ostali nema potrebe ni da komentarišemo ovakvu vest.

Za maxy

pre 2 godine

@maxy - na tvoju srecu Tesla ima dva Superchargera u Srbiji, jedan je kod Ikee na Bubanj Potoku i jedan je kod Hotela Bosphorus kod Aleksinca.
Gradice se jos cetiri - jedan u Novom Sadu, jedan kod Cacka i jedan kod Dimitrovgrada i kod Preseva.

evfreak

pre 2 godine

@Veliki brat
Tvoji argumenti su suludi... Tesla modeli jesu premium ali daleko od luksuza ako na to mislis... Potpuno dve druge kategorije... Da li uopste imas predstavu koliko kosta npr. Mercedes koji ide ispod 3sec do 100? A pri tom, ima autonomnu voznju, i vazdusno ogibljenje? Mesta za 5 osoba i veliki gepek?

bigi

pre 2 godine

Kako ne postoje gume za brzinu 320? Pa prilično "obične" gume sa Y indeksom su deklarisane na 300. Nemoguće da na tržištu ne postoji nešto što može da izgura dodatnih 20kmh. Nije ovo prvi auto na svetu koji može da postigne tu brzinu. Jedino ako je težak 10 tona pa je problem masa, a ne brzina. Ili što neko već reče, neki drugi problem (baterija itd).

Veliki brat

pre 2 godine

...najbolji infotainment na trzistu sa mogucnostu igranja igrica, gledanja Netflix-a, Youtuba, sa ubedljivo najpreklednijim ekranom izuzetne rezolucije napred kao i jedan manji pozadi....
Najbrzi produkcijski model na svetu koji ostavlja u prasini gotovo sve danas sto postoji na ulici...
(evfreak, 21. septembar 2021 20:59)

Pa, nije to ono što neki auto čini premium modelom. Eto, imaš RR (Rolls Royce) primerke koji nisu ni najbrži na svetu niti imaju najveći tablet sa mogućnošću da 24/7 gledaš svašta na internetu, ali su skuplji od ove kutije na točkovima.

Tesla ovo izbacuje samo da dokaže kako vredi tih para, ali većina realnih kritičara kažu da ne vredi ni polovinu tog novca, posebno zbog ogromnih cena delova (ima onaj primer gde je auto malo udaren sa zadnje strane, praktično treba zameniti branik, krilo i vrata prtljažnika, a cena popravke oko 30k dolara), a o softveru da ne pričamo. Za svaku sitnicu će morati da im se plaća... u početku je bilo sve besplatno, ti samo prikačiš auto na internet i super, oni ti nadograde softver koji daje bolju iskorišćenost baterije, performanse, itd.
A sad već počinju da deru, imaš onaj primer gde su liku za bateriju tražili 22500$, a neko mu sredio problem za 5000$ (problem bile dve ćelije u dva modula baterije, pa su ta dva modula zamenjena modulima iz baterije koja je izvađena iz drugog vozila, a ovi iz Tesle su hteli celu bateriju da mu zamene, pri čemu bi ispravne module iskoristili za nešto drugo!

Goxy

pre 2 godine

Kako vozac 20 god krsa koji sipa naftu za par minuta i surdukne kancer iza da nesto shvati? On cak misli da je u zlatnom dobu i lozi se na zvuk motora bencinca kojeg nema jer mu je skupo. Gde beda udje pamet izlazi.

Miloš

pre 2 godine

Ako smo kod bacanja para, meni je svaki auto koji ide 322km/h bacanje para... Čak i da ste zaljubljenik u brzinu i imate novca da se time bavite, pa koliko često možete vremenski sebi da priuštite da idete na neku pistu i vozite tom brzinom?!

Ja sam dosadan što se toga tiče. Volim da je auto velik, udobar, siguran, tih. Ubrzanje nije beznačajno, ali samo u kontekstu preticanja i veće sigurnosti. Da li je max. brzina 160 ili 360, totalno mi je svejedno.

Si

pre 2 godine

@evfreak
Zato sto je baterijama softverski vek ograničen na 8 godina. Prosvetlicu te da je Tesla na prvom mestu softverska kompanija i radi samo ono sto ide u njoj u korist a to je da servisiranje i pristup bilo kakvim promenama na automobilu ima isključivo ovlaseni servis. Sto ume da kosta. Imas skorašnji istup nekog amerikanca u vezi sa servisiranjem njegovog polovnog Tesle i zamene baterija pa se sam prosvetli.

Nikola

pre 2 godine

EV je trenutno besmislen sem za gradsku voznju i pod uslovom da imas garazu..
(C i n i k, 21. septembar 2021 15:49
Evo Bjorn Nuland koga pratim na youtube prevali sa EVma vise od milion km.. Samo model s presao 350 000 km... Evo ovih Dana sad je sa model Y isao od Norveske do Splita.. Tj preko Cele evrope..a ti sa tvojom polovnjakom verovatno strepis I do susednog grada dal ce se pokvari

evfreak

pre 2 godine

@U kom aspektu su premium, osim u ceni?
(Petrolhead, 21. septembar 2021 20:05)
Evo, navescu primer ovog modela iz clanka.
Potpuno aluminijumska sasija, bez okvira vrata, adaptivno vazdusno vesanje, najbolji infotainment na trzistu sa mogucnostu igranja igrica, gledanja Netflix-a, Youtuba, sa ubedljivo najpreklednijim ekranom izuzetne rezolucije napred kao i jedan manji pozadi. Mogucnost 24h monitoringa iz svih kamera kao i funkcije "prizivanja" automobila bez vozaca. Najbolja aplikacija na trzistu koja omogucava da se na daljinu podesi temperatura kabine, proveri napunjenost baterija, voznja bez kljuca, itd... Najbolje fabricko ozvucenje na trzistu.(u rangu najskupljih koji dodju kao dodatna oprema od preko 10.000e)
Najbrzi produkcijski model na svetu koji ostavlja u prasini gotovo sve danas sto postoji na ulici!!!a pri tom najefikasniji u klasi, mogucnost autonomne voznje, najbezbedniji automobil u klasi...izuzetna tisina u voznji zahvaljujuci aktivnom prigusenju buke. Unutrasnjost uradjena sa puno ukusa, sve je skladno sa cistim linijama vrlo slicno kao u najskupljim jahtama. Sedista vrhunske udobnosti koje uglavnom svi hvale, itd,itd... Ako ovo nije premijum i zapravo najbolje ulozeno/dobijeno ikada u svetu automobilizma, ja ne znam sta je... Poz

Bojan

pre 2 godine

322 km/h, ali bateriju potroši već na pola.
(Pedja, 21. septembar 2021 14:29)

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Trajao bi desetak puta duže nego kod ove prevare.
A koliko se sećam, Bugati je sa specijalnim gumama već postizao te brzine, što znači da postoje. Pre bih rekao da tu projektovanu brzinu ne može da postigne zbog baterija koje to ne mogu da podrže. Da li zbog pregrevanja ili nedostatka snage, pitanje je. Dugo Tesle nisu mogle da završe krug na Nirburingu zbog pregrevanja baterija. Mislim da su to uspeli da reše ali samo kod specijalno pripremljenih vozila, ne i kod onih u serijskoj proizvodnji.
(only fools and horses, 21. septembar 2021 18:16)
Tesla S Plaid kosta 125000 dolara, a Bugati 3 miliona. Dve zamene ulja na Bugatiju kostaju kao ova Tesla. Bas ti je dobro poređenje.

only fools and horses

pre 2 godine

322 km/h, ali bateriju potroši već na pola.
(Pedja, 21. septembar 2021 14:29)

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Trajao bi desetak puta duže nego kod ove prevare.
A koliko se sećam, Bugati je sa specijalnim gumama već postizao te brzine, što znači da postoje. Pre bih rekao da tu projektovanu brzinu ne može da postigne zbog baterija koje to ne mogu da podrže. Da li zbog pregrevanja ili nedostatka snage, pitanje je. Dugo Tesle nisu mogle da završe krug na Nirburingu zbog pregrevanja baterija. Mislim da su to uspeli da reše ali samo kod specijalno pripremljenih vozila, ne i kod onih u serijskoj proizvodnji.

Gejmer

pre 2 godine

@Zare zato teslu napunis kuci tokom noci a redovan auto vozis par kilometara kroz grad do prve pumpe i nazad ne bi li napunio rezervoar. Tako svakih 10 dana minimum ili ti 36 puta godisnje vamo tamo do pumpe i potencijalno cekanje da dodjes na red. Teslu punis kuci a ta 2-3 puta godisnje kad ides na duzi put napunis na "pumpi" i sacekas nekih pola sata i to je to. Tesla ti znaci oduzme 60-90 minuta godisnje a redovan auto makar 5x toliko vremena na punjenje. Znaci tesla prakticnija

Marko

pre 2 godine

Tesla automobili su premium, a svaki premium auto je bacanje novca. Kao sto je bacanje novca telefon od preko 200e, krevet preko 500e, patike preko 60e i da ne nabrajam dalje. Postoji nesto sto se zove luksuz, nesto sto vam pruza veci uzitak tokom koriscenja. E to i kosta vise i naravno da ne mogu svi da kupuju luksuznu robu.

Pulsar

pre 2 godine

Sramote nam casno prezime.
(Si, 21. septembar 2021 14:10)

Istraži malo uticaj TE Nikola Tesla i posle toga istraži mišljenje Nikole Tesle o korišćenju uglja za dobijanje energije.

Čisto da vidiš ko kome sramoti prezime.

evfreak

pre 2 godine

@Si
Prosvetli me, molim te, zašto bi uopšte menjao te baterije?
Koliko je meni poznato garancija je 8god. a prosečan vek tih baterija je više stotina hiljada kilometara....

Zare

pre 2 godine

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Rezervoar napuniš za pet minuta a za bateriju trebaju sati.

Mr Majestyk

pre 2 godine

kad smo već na YT, dajte neki gde ta Tesla dere na 400m novu Suzuki Hayabusu ili Mclarena 765lt, ili šta god.
(Auuu, 21. septembar 2021 14:13)

Koliko puta to može da uradi između dva punjenja?

Petrolhead

pre 2 godine

da imam pola milke na računu, bacio bih 120k bez problema.
(samo jaretina, može i mangulica, 21. septembar 2021 13:54)

I ja, ali ne na ovo smeće.

Mare026

pre 2 godine

@
da imam pola milke na računu, bacio bih 120k bez problema.
(samo jaretina, može i mangulica, 21. septembar 2021 13:54)

Pa zato i nemas.

Zare

pre 2 godine

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Rezervoar napuniš za pet minuta a za bateriju trebaju sati.

m

pre 2 godine

322 km/h, ali bateriju potroši već na pola.
(Pedja, 21. septembar 2021 14:29)

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?

Auuu

pre 2 godine

Ne postoji iole popularniji proizvod na svetu, a da ne neko nije napravio video na YT sa sličnim naslovom.
Nego, kad smo već na YT, dajte neki gde ta Tesla dere na 400m novu Suzuki Hayabusu ili Mclarena 765lt, ili šta god.

Zare

pre 2 godine

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Rezervoar napuniš za pet minuta a za bateriju trebaju sati.

m

pre 2 godine

322 km/h, ali bateriju potroši već na pola.
(Pedja, 21. septembar 2021 14:29)

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?

Pulsar

pre 2 godine

Sramote nam casno prezime.
(Si, 21. septembar 2021 14:10)

Istraži malo uticaj TE Nikola Tesla i posle toga istraži mišljenje Nikole Tesle o korišćenju uglja za dobijanje energije.

Čisto da vidiš ko kome sramoti prezime.

Mare026

pre 2 godine

@
da imam pola milke na računu, bacio bih 120k bez problema.
(samo jaretina, može i mangulica, 21. septembar 2021 13:54)

Pa zato i nemas.

Zare

pre 2 godine

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Rezervoar napuniš za pet minuta a za bateriju trebaju sati.

Marko

pre 2 godine

Tesla automobili su premium, a svaki premium auto je bacanje novca. Kao sto je bacanje novca telefon od preko 200e, krevet preko 500e, patike preko 60e i da ne nabrajam dalje. Postoji nesto sto se zove luksuz, nesto sto vam pruza veci uzitak tokom koriscenja. E to i kosta vise i naravno da ne mogu svi da kupuju luksuznu robu.

Auuu

pre 2 godine

Ne postoji iole popularniji proizvod na svetu, a da ne neko nije napravio video na YT sa sličnim naslovom.
Nego, kad smo već na YT, dajte neki gde ta Tesla dere na 400m novu Suzuki Hayabusu ili Mclarena 765lt, ili šta god.

Petrolhead

pre 2 godine

da imam pola milke na računu, bacio bih 120k bez problema.
(samo jaretina, može i mangulica, 21. septembar 2021 13:54)

I ja, ali ne na ovo smeće.

evfreak

pre 2 godine

@U kom aspektu su premium, osim u ceni?
(Petrolhead, 21. septembar 2021 20:05)
Evo, navescu primer ovog modela iz clanka.
Potpuno aluminijumska sasija, bez okvira vrata, adaptivno vazdusno vesanje, najbolji infotainment na trzistu sa mogucnostu igranja igrica, gledanja Netflix-a, Youtuba, sa ubedljivo najpreklednijim ekranom izuzetne rezolucije napred kao i jedan manji pozadi. Mogucnost 24h monitoringa iz svih kamera kao i funkcije "prizivanja" automobila bez vozaca. Najbolja aplikacija na trzistu koja omogucava da se na daljinu podesi temperatura kabine, proveri napunjenost baterija, voznja bez kljuca, itd... Najbolje fabricko ozvucenje na trzistu.(u rangu najskupljih koji dodju kao dodatna oprema od preko 10.000e)
Najbrzi produkcijski model na svetu koji ostavlja u prasini gotovo sve danas sto postoji na ulici!!!a pri tom najefikasniji u klasi, mogucnost autonomne voznje, najbezbedniji automobil u klasi...izuzetna tisina u voznji zahvaljujuci aktivnom prigusenju buke. Unutrasnjost uradjena sa puno ukusa, sve je skladno sa cistim linijama vrlo slicno kao u najskupljim jahtama. Sedista vrhunske udobnosti koje uglavnom svi hvale, itd,itd... Ako ovo nije premijum i zapravo najbolje ulozeno/dobijeno ikada u svetu automobilizma, ja ne znam sta je... Poz

Gejmer

pre 2 godine

@Zare zato teslu napunis kuci tokom noci a redovan auto vozis par kilometara kroz grad do prve pumpe i nazad ne bi li napunio rezervoar. Tako svakih 10 dana minimum ili ti 36 puta godisnje vamo tamo do pumpe i potencijalno cekanje da dodjes na red. Teslu punis kuci a ta 2-3 puta godisnje kad ides na duzi put napunis na "pumpi" i sacekas nekih pola sata i to je to. Tesla ti znaci oduzme 60-90 minuta godisnje a redovan auto makar 5x toliko vremena na punjenje. Znaci tesla prakticnija

Miloš

pre 2 godine

Ako smo kod bacanja para, meni je svaki auto koji ide 322km/h bacanje para... Čak i da ste zaljubljenik u brzinu i imate novca da se time bavite, pa koliko često možete vremenski sebi da priuštite da idete na neku pistu i vozite tom brzinom?!

Ja sam dosadan što se toga tiče. Volim da je auto velik, udobar, siguran, tih. Ubrzanje nije beznačajno, ali samo u kontekstu preticanja i veće sigurnosti. Da li je max. brzina 160 ili 360, totalno mi je svejedno.

Nikola

pre 2 godine

EV je trenutno besmislen sem za gradsku voznju i pod uslovom da imas garazu..
(C i n i k, 21. septembar 2021 15:49
Evo Bjorn Nuland koga pratim na youtube prevali sa EVma vise od milion km.. Samo model s presao 350 000 km... Evo ovih Dana sad je sa model Y isao od Norveske do Splita.. Tj preko Cele evrope..a ti sa tvojom polovnjakom verovatno strepis I do susednog grada dal ce se pokvari

Bojan

pre 2 godine

322 km/h, ali bateriju potroši već na pola.
(Pedja, 21. septembar 2021 14:29)

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Trajao bi desetak puta duže nego kod ove prevare.
A koliko se sećam, Bugati je sa specijalnim gumama već postizao te brzine, što znači da postoje. Pre bih rekao da tu projektovanu brzinu ne može da postigne zbog baterija koje to ne mogu da podrže. Da li zbog pregrevanja ili nedostatka snage, pitanje je. Dugo Tesle nisu mogle da završe krug na Nirburingu zbog pregrevanja baterija. Mislim da su to uspeli da reše ali samo kod specijalno pripremljenih vozila, ne i kod onih u serijskoj proizvodnji.
(only fools and horses, 21. septembar 2021 18:16)
Tesla S Plaid kosta 125000 dolara, a Bugati 3 miliona. Dve zamene ulja na Bugatiju kostaju kao ova Tesla. Bas ti je dobro poređenje.

only fools and horses

pre 2 godine

322 km/h, ali bateriju potroši već na pola.
(Pedja, 21. septembar 2021 14:29)

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Trajao bi desetak puta duže nego kod ove prevare.
A koliko se sećam, Bugati je sa specijalnim gumama već postizao te brzine, što znači da postoje. Pre bih rekao da tu projektovanu brzinu ne može da postigne zbog baterija koje to ne mogu da podrže. Da li zbog pregrevanja ili nedostatka snage, pitanje je. Dugo Tesle nisu mogle da završe krug na Nirburingu zbog pregrevanja baterija. Mislim da su to uspeli da reše ali samo kod specijalno pripremljenih vozila, ne i kod onih u serijskoj proizvodnji.

Veliki brat

pre 2 godine

...najbolji infotainment na trzistu sa mogucnostu igranja igrica, gledanja Netflix-a, Youtuba, sa ubedljivo najpreklednijim ekranom izuzetne rezolucije napred kao i jedan manji pozadi....
Najbrzi produkcijski model na svetu koji ostavlja u prasini gotovo sve danas sto postoji na ulici...
(evfreak, 21. septembar 2021 20:59)

Pa, nije to ono što neki auto čini premium modelom. Eto, imaš RR (Rolls Royce) primerke koji nisu ni najbrži na svetu niti imaju najveći tablet sa mogućnošću da 24/7 gledaš svašta na internetu, ali su skuplji od ove kutije na točkovima.

Tesla ovo izbacuje samo da dokaže kako vredi tih para, ali većina realnih kritičara kažu da ne vredi ni polovinu tog novca, posebno zbog ogromnih cena delova (ima onaj primer gde je auto malo udaren sa zadnje strane, praktično treba zameniti branik, krilo i vrata prtljažnika, a cena popravke oko 30k dolara), a o softveru da ne pričamo. Za svaku sitnicu će morati da im se plaća... u početku je bilo sve besplatno, ti samo prikačiš auto na internet i super, oni ti nadograde softver koji daje bolju iskorišćenost baterije, performanse, itd.
A sad već počinju da deru, imaš onaj primer gde su liku za bateriju tražili 22500$, a neko mu sredio problem za 5000$ (problem bile dve ćelije u dva modula baterije, pa su ta dva modula zamenjena modulima iz baterije koja je izvađena iz drugog vozila, a ovi iz Tesle su hteli celu bateriju da mu zamene, pri čemu bi ispravne module iskoristili za nešto drugo!

Mr Majestyk

pre 2 godine

kad smo već na YT, dajte neki gde ta Tesla dere na 400m novu Suzuki Hayabusu ili Mclarena 765lt, ili šta god.
(Auuu, 21. septembar 2021 14:13)

Koliko puta to može da uradi između dva punjenja?

Si

pre 2 godine

@evfreak
Zato sto je baterijama softverski vek ograničen na 8 godina. Prosvetlicu te da je Tesla na prvom mestu softverska kompanija i radi samo ono sto ide u njoj u korist a to je da servisiranje i pristup bilo kakvim promenama na automobilu ima isključivo ovlaseni servis. Sto ume da kosta. Imas skorašnji istup nekog amerikanca u vezi sa servisiranjem njegovog polovnog Tesle i zamene baterija pa se sam prosvetli.

evfreak

pre 2 godine

@Si
Prosvetli me, molim te, zašto bi uopšte menjao te baterije?
Koliko je meni poznato garancija je 8god. a prosečan vek tih baterija je više stotina hiljada kilometara....

Goxy

pre 2 godine

Kako vozac 20 god krsa koji sipa naftu za par minuta i surdukne kancer iza da nesto shvati? On cak misli da je u zlatnom dobu i lozi se na zvuk motora bencinca kojeg nema jer mu je skupo. Gde beda udje pamet izlazi.

Igor

pre 2 godine

Vecina komentatora komentarise Teslu a da je nije ni videlo u zivotu.

Imao sam priliku da vozim Teslu Model 3 LR 2021god. Znaci auto koji je ajd da kazem "najslabiji" u celoj teslinoj ponudi i misljenja su mi podeljena. Od toga kako je to prilicno dobar auto do toga da ne vredi tih para. Udobnost je OK, sedista su dobra, ubrzanja NESTVARNA, uzitak u voznji je nadrealan zbog osecaja svemoci na putu. Mozes bilo koga, bilo kada da pretices i znas da si mocniji od njega za dva reda velicine. Autom su rodjaci dosli iz Holandije i po recima vozaca put nije trajao nista duze zbog punjenja baterije u odnosu na auto na dizel kojeg je imao pre tesle. Cela poenta je da pauze nisu pravili na pumpama i odmaralistima nego na punjacima dok se auto puni. Sa jednim punjenjem prelazili su skoro 500km a realno, ko moze da vozi vise od 500km u cugu a da ne napravi sat-dva pauze? Potpuno upotrebljiv auto i za putovanja i za gradsku voznju.

E sad, auto za voznju na punjacima uopste nije jeftin a na punjac je prinudjen svako ko zivi u zgradi. U Holandiji ga po km kosta kao da vozi malog dizela a ako ga tamo puni kuci kosta ga nesto manje od prius-a. Kod nas je na punjacima cena kao da ga tamo puni kuci, znaci prius. Kod nas ima dosta punjaca iako ne deluje tako, ali je problem sto je vecina od 22kw sto znaci sporo punjenje. Druga negativna stvar je relativno losa izrada. Treba da je covek cepidlaka ali ima dosta nedostataka koji su nedopustivi kod nekog zapadnog ili japanskog proizvodjaca.

samo jaretina, može i mangulica

pre 2 godine

Pada mrak. Zima je, napolju je -10*C i pada sneg,a ti sa zenom i decom kreces na put.
(Vozac krseva, 22. septembar 2021 08:03)

Pada mrak. Zima je, napolju je -10*C i pada sneg,a ti sa zenom i decom kreces na put.

a ti verglaš i verglaš, psuješ dizlo, život, platu, boga i sve po spisku. i čudiš se kako to da norvežani nikad ne upale vatru.

evfreak

pre 2 godine

@Veliki brat
Tvoji argumenti su suludi... Tesla modeli jesu premium ali daleko od luksuza ako na to mislis... Potpuno dve druge kategorije... Da li uopste imas predstavu koliko kosta npr. Mercedes koji ide ispod 3sec do 100? A pri tom, ima autonomnu voznju, i vazdusno ogibljenje? Mesta za 5 osoba i veliki gepek?

bigi

pre 2 godine

Kako ne postoje gume za brzinu 320? Pa prilično "obične" gume sa Y indeksom su deklarisane na 300. Nemoguće da na tržištu ne postoji nešto što može da izgura dodatnih 20kmh. Nije ovo prvi auto na svetu koji može da postigne tu brzinu. Jedino ako je težak 10 tona pa je problem masa, a ne brzina. Ili što neko već reče, neki drugi problem (baterija itd).

Za maxy

pre 2 godine

@maxy - na tvoju srecu Tesla ima dva Superchargera u Srbiji, jedan je kod Ikee na Bubanj Potoku i jedan je kod Hotela Bosphorus kod Aleksinca.
Gradice se jos cetiri - jedan u Novom Sadu, jedan kod Cacka i jedan kod Dimitrovgrada i kod Preseva.

Gradimir

pre 2 godine

I ja mislim da je Plaid bacanje para, ako nemate u šteku 10x njegovu vrednost. Ali, da imate, morao bi biti pri vrhu liste želja. Da dodam jednu zanimljivost: u Nemačkoj je prethodnog meseca procenat proizvedenih EV prešao 27% svih vozila! Jeste kombinacija razloga, ali je u svakom slučaju mnogo više od 2% koje mnogi ovde podsmešljivo pominju kao mantru.

Fžm

pre 2 godine

A kada. je manja poplava i voda na ulicama samo Tesle stoje na putu. Ostala vozila voze.
(lupez, 21. septembar 2021 23:06)

Nisi baš obavešten? Tesla (generalno električna vozila) prolazi vodene barijere tamo gde su fosili odavno postali masa za reciklažu. Kroz dva metra vode prolazi i radi i dalje. Jel’ tvoj folcika to može?

Vozac krseva

pre 2 godine

Pada mrak. Zima je, napolju je -10*C i pada sneg,a ti sa zenom i decom kreces na put.

Tesla ti je okovan ledom. Ukljucujes grejanje kabine i tek posle 10-tak minuta pocinjes da skidas led sa stakala. Grejanje i dalje radi i brutalno prazni bateriju.

Konacno kreces na put. Ukljucujes: grejace stakala, ventilatore, svetla, brisace, muziku, po potrebi sirenu, migavce i ablendovanje, svako kocenje aktivira i stop svetla.

Sve to trosi puno struje, plus enormna potrosnja struje potrebane za permanentno grejanje kabine.

Ako resis da vozis malo brze potrosnja struje ti eksponencionalno raste. Jos veca potrosnja struje ce biti ako moras da stavis lance za sneg.

Koliki ce biti manji domet tog vozila u navedenim okolnostima od deklarisanog?! Pa bice puno,puno manji, al' ne brini, evo resenja.

U jedan od dva gepeka ubaci generator i nekoliko kanistera sa benzinom. Kad ostanes bez struje, lepo stanes u nekoj nedodjiji, povezes generator, sipas benzin u isti i siguran sam da nece proci ni 12 sati, kada ces moci da nastavis put sa punom baterijom.

Za to vreme cupkajte napolju oko logorske vatre da se ne smrznete.

bigi

pre 2 godine

@komenti

Meni nije bilo mrsko pa sam potražio po netu mase vozila i stoji da npre Veyron teži oko 2 tone, a Tesla S do 2,2 tone.

Bile da je ipak neki drugi problem, osim guma.

Vozac krseva

pre 2 godine

#evfreak, 22. septembar 2021 08:40

Ta Vasa baterija ima te KWh samo na prospektu, ili eventualno kada je potpuno nova i to leti kada su visoke temperature.

Svi vozaci dizela ce Vam reci da kapacitativnost baterija eksponencijalno pada kako pada i spoljna temperatura, a narocito kada padne ispod nule. Pojednostavljeno, sto vise mraz steze, to baterija drasticno gubi na svojim performansama.

To narocito dolazi do izrazaja u primeru iz realnog zivota koji sam naveo-pogotovu kada je auto pun putnika i prtljaga.

Inace primer Beograd-Subotica Vam nije dobar. Bolje razmotrite relaciju, Beograd-Kopaonik. Dakle, uzbrdice, smetove, lance za sneg, cekanje u kolonama sa ukljucenim grejanjem dok se put ne ocisti.

komenti

pre 2 godine

322 km/h, ali bateriju potroši već na pola.
(Pedja, 21. septembar 2021 14:29)

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Trajao bi desetak puta duže nego kod ove prevare.
A koliko se sećam, Bugati je sa specijalnim gumama već postizao te brzine, što znači da postoje. Pre bih rekao da tu projektovanu brzinu ne može da postigne zbog baterija koje to ne mogu da podrže. Da li zbog pregrevanja ili nedostatka snage, pitanje je. Dugo Tesle nisu mogle da završe krug na Nirburingu zbog pregrevanja baterija. Mislim da su to uspeli da reše ali samo kod specijalno pripremljenih vozila, ne i kod onih u serijskoj proizvodnji.

Da se iole razumes u temu, znao bi da za Teslu - elektro, nije bitna samo guma zbog "brzine", nego spec gume jer Tesla tezi tonu vise od drugih. Toliko o gumama.

evfreak

pre 2 godine

@(Vozac krseva, 22. septembar 2021 08:03)

Jako slikovito opisano a zapravo niđe veze sa vezom...
Prosečna baterija u EV je oko 60kWh.
Kada je -10 i uključi se grejanje kabine( preko mobilnog dok npr. još spavaš ili se pakuješ!!!) EV treba jako malo vremena da se zagreje.
Tada je potrošnja oko 4 kW i to traje oko 5min. Nakon toga opada na 1-2kW. Brisači, svetla i šta već troše ispod 1kW. Za nekih 15min koliko to sve traje, potrošnja se stabilizuje, jer EV poseduju toplotnu pumpu! i suma ukupne potrošnje je npr 2kWh!!! Od 60kWh!!! Potrošnja u takvim uslovima vožnje je oko 25kWh/100km Što će reći komotnih 200-250km vožnje. Naravno, po gradu i brzinama ispod 120km/h potrošnja je daleko manja...
Dovoljno npr. od Subotice do BG.
Kakav crni agregat. Trebaš da dopuniš 60kWh, to je ogromna količina struje.
Poz

mr

pre 2 godine

Autom su rodjaci dosli iz Holandije i po recima vozaca put nije trajao nista duze zbog punjenja baterije u odnosu na auto na dizel kojeg je imao pre tesle

Теби би чак и онај опсенар Маск рекао да смањиш рибу. Холандија Србија око 2000 киломатара, и ти мислш да су стали два пута да пуне батерије по 10 минута?

todos

pre 2 godine

Za 3-4 godine pojaviće se vrlo povoljni električni automobili. Moći će i za buraniju na lizing. Ovo nije bacanje para jer se vodi kao luksuzna roba i to neko sasvim normalno može sebi da priušti. Mi ostali nema potrebe ni da komentarišemo ovakvu vest.

mrk

pre 2 godine

(evfreak, 21. septembar 2021 20:59)

zaboravio si na spisak tih premium nebitnih aplikacija i youtuba da dodas i uzas zavrsnu obradu, losu farbu, nejednake razmake na panelima, lose uklopljenu plastiku iznutra, kvaku koja se zaglavljuje i blokira na autu od 2000 milja itd...

pogledaj prvo review doug de mura pa onda i ostale jutjubere ako ne verujes

evfreak

pre 2 godine

@Vozac krseva
Druze ne bih da me pogresno shvatis, ali jednostavno nemas dovoljno znanja o EV automobilima...
Baterija na automobilu je 12v a dizeli potezu preko 400A pri paljenju i tu nastaje problem. Baterija na elektricnim automobilima je 400V i nije problem da isporuci npr 50-100kw snage za pokretanje elektromotora. Nije nikada potpuno hladna jer se konstantno greje!!!)
Postoje odredjene mane ali ne kao sto vi zamisljate elektricna vozila. Ne vozi to sirotinja vec bogati a oni nisu budale. Razmisli malo o tome...

C i n i k

pre 2 godine

rimac ga šije u svakom pogledu je skuplji za 2mil al
(genijalac, 22. septembar 2021 01:16)


Ok Rimac za pocetak neka proda bar 1 auto, samo 1...

only fools and horses

pre 2 godine

@Bojan

Nema u mom komentaru nikakvog poređenja Bugatija i Tesle (uostalom neuporedivi su u bilo čemu), samo konstatacija, sa primerom, da postoje gume koje im služe kao izgovor za nedostizanje brzine sa kojom se hvale.
Ali nekad treba pažljivo čitati i razumeti pročitano.

Gejmer

pre 2 godine

@Zare zato teslu napunis kuci tokom noci a redovan auto vozis par kilometara kroz grad do prve pumpe i nazad ne bi li napunio rezervoar. Tako svakih 10 dana minimum ili ti 36 puta godisnje vamo tamo do pumpe i potencijalno cekanje da dodjes na red. Teslu punis kuci a ta 2-3 puta godisnje kad ides na duzi put napunis na "pumpi" i sacekas nekih pola sata i to je to. Tesla ti znaci oduzme 60-90 minuta godisnje a redovan auto makar 5x toliko vremena na punjenje. Znaci tesla prakticnija

m

pre 2 godine

322 km/h, ali bateriju potroši već na pola.
(Pedja, 21. septembar 2021 14:29)

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?

Zare

pre 2 godine

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Rezervoar napuniš za pet minuta a za bateriju trebaju sati.

Zare

pre 2 godine

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Rezervoar napuniš za pet minuta a za bateriju trebaju sati.

Auuu

pre 2 godine

Ne postoji iole popularniji proizvod na svetu, a da ne neko nije napravio video na YT sa sličnim naslovom.
Nego, kad smo već na YT, dajte neki gde ta Tesla dere na 400m novu Suzuki Hayabusu ili Mclarena 765lt, ili šta god.

evfreak

pre 2 godine

@Si
Prosvetli me, molim te, zašto bi uopšte menjao te baterije?
Koliko je meni poznato garancija je 8god. a prosečan vek tih baterija je više stotina hiljada kilometara....

evfreak

pre 2 godine

@U kom aspektu su premium, osim u ceni?
(Petrolhead, 21. septembar 2021 20:05)
Evo, navescu primer ovog modela iz clanka.
Potpuno aluminijumska sasija, bez okvira vrata, adaptivno vazdusno vesanje, najbolji infotainment na trzistu sa mogucnostu igranja igrica, gledanja Netflix-a, Youtuba, sa ubedljivo najpreklednijim ekranom izuzetne rezolucije napred kao i jedan manji pozadi. Mogucnost 24h monitoringa iz svih kamera kao i funkcije "prizivanja" automobila bez vozaca. Najbolja aplikacija na trzistu koja omogucava da se na daljinu podesi temperatura kabine, proveri napunjenost baterija, voznja bez kljuca, itd... Najbolje fabricko ozvucenje na trzistu.(u rangu najskupljih koji dodju kao dodatna oprema od preko 10.000e)
Najbrzi produkcijski model na svetu koji ostavlja u prasini gotovo sve danas sto postoji na ulici!!!a pri tom najefikasniji u klasi, mogucnost autonomne voznje, najbezbedniji automobil u klasi...izuzetna tisina u voznji zahvaljujuci aktivnom prigusenju buke. Unutrasnjost uradjena sa puno ukusa, sve je skladno sa cistim linijama vrlo slicno kao u najskupljim jahtama. Sedista vrhunske udobnosti koje uglavnom svi hvale, itd,itd... Ako ovo nije premijum i zapravo najbolje ulozeno/dobijeno ikada u svetu automobilizma, ja ne znam sta je... Poz

only fools and horses

pre 2 godine

322 km/h, ali bateriju potroši već na pola.
(Pedja, 21. septembar 2021 14:29)

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Trajao bi desetak puta duže nego kod ove prevare.
A koliko se sećam, Bugati je sa specijalnim gumama već postizao te brzine, što znači da postoje. Pre bih rekao da tu projektovanu brzinu ne može da postigne zbog baterija koje to ne mogu da podrže. Da li zbog pregrevanja ili nedostatka snage, pitanje je. Dugo Tesle nisu mogle da završe krug na Nirburingu zbog pregrevanja baterija. Mislim da su to uspeli da reše ali samo kod specijalno pripremljenih vozila, ne i kod onih u serijskoj proizvodnji.

Petrolhead

pre 2 godine

da imam pola milke na računu, bacio bih 120k bez problema.
(samo jaretina, može i mangulica, 21. septembar 2021 13:54)

I ja, ali ne na ovo smeće.

Marko

pre 2 godine

Tesla automobili su premium, a svaki premium auto je bacanje novca. Kao sto je bacanje novca telefon od preko 200e, krevet preko 500e, patike preko 60e i da ne nabrajam dalje. Postoji nesto sto se zove luksuz, nesto sto vam pruza veci uzitak tokom koriscenja. E to i kosta vise i naravno da ne mogu svi da kupuju luksuznu robu.

Bojan

pre 2 godine

322 km/h, ali bateriju potroši već na pola.
(Pedja, 21. septembar 2021 14:29)

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Trajao bi desetak puta duže nego kod ove prevare.
A koliko se sećam, Bugati je sa specijalnim gumama već postizao te brzine, što znači da postoje. Pre bih rekao da tu projektovanu brzinu ne može da postigne zbog baterija koje to ne mogu da podrže. Da li zbog pregrevanja ili nedostatka snage, pitanje je. Dugo Tesle nisu mogle da završe krug na Nirburingu zbog pregrevanja baterija. Mislim da su to uspeli da reše ali samo kod specijalno pripremljenih vozila, ne i kod onih u serijskoj proizvodnji.
(only fools and horses, 21. septembar 2021 18:16)
Tesla S Plaid kosta 125000 dolara, a Bugati 3 miliona. Dve zamene ulja na Bugatiju kostaju kao ova Tesla. Bas ti je dobro poređenje.

Mare026

pre 2 godine

@
da imam pola milke na računu, bacio bih 120k bez problema.
(samo jaretina, može i mangulica, 21. septembar 2021 13:54)

Pa zato i nemas.

Pulsar

pre 2 godine

Sramote nam casno prezime.
(Si, 21. septembar 2021 14:10)

Istraži malo uticaj TE Nikola Tesla i posle toga istraži mišljenje Nikole Tesle o korišćenju uglja za dobijanje energije.

Čisto da vidiš ko kome sramoti prezime.

Nikola

pre 2 godine

EV je trenutno besmislen sem za gradsku voznju i pod uslovom da imas garazu..
(C i n i k, 21. septembar 2021 15:49
Evo Bjorn Nuland koga pratim na youtube prevali sa EVma vise od milion km.. Samo model s presao 350 000 km... Evo ovih Dana sad je sa model Y isao od Norveske do Splita.. Tj preko Cele evrope..a ti sa tvojom polovnjakom verovatno strepis I do susednog grada dal ce se pokvari

Goxy

pre 2 godine

Kako vozac 20 god krsa koji sipa naftu za par minuta i surdukne kancer iza da nesto shvati? On cak misli da je u zlatnom dobu i lozi se na zvuk motora bencinca kojeg nema jer mu je skupo. Gde beda udje pamet izlazi.

Vozac krseva

pre 2 godine

Pada mrak. Zima je, napolju je -10*C i pada sneg,a ti sa zenom i decom kreces na put.

Tesla ti je okovan ledom. Ukljucujes grejanje kabine i tek posle 10-tak minuta pocinjes da skidas led sa stakala. Grejanje i dalje radi i brutalno prazni bateriju.

Konacno kreces na put. Ukljucujes: grejace stakala, ventilatore, svetla, brisace, muziku, po potrebi sirenu, migavce i ablendovanje, svako kocenje aktivira i stop svetla.

Sve to trosi puno struje, plus enormna potrosnja struje potrebane za permanentno grejanje kabine.

Ako resis da vozis malo brze potrosnja struje ti eksponencionalno raste. Jos veca potrosnja struje ce biti ako moras da stavis lance za sneg.

Koliki ce biti manji domet tog vozila u navedenim okolnostima od deklarisanog?! Pa bice puno,puno manji, al' ne brini, evo resenja.

U jedan od dva gepeka ubaci generator i nekoliko kanistera sa benzinom. Kad ostanes bez struje, lepo stanes u nekoj nedodjiji, povezes generator, sipas benzin u isti i siguran sam da nece proci ni 12 sati, kada ces moci da nastavis put sa punom baterijom.

Za to vreme cupkajte napolju oko logorske vatre da se ne smrznete.

Mr Majestyk

pre 2 godine

kad smo već na YT, dajte neki gde ta Tesla dere na 400m novu Suzuki Hayabusu ili Mclarena 765lt, ili šta god.
(Auuu, 21. septembar 2021 14:13)

Koliko puta to može da uradi između dva punjenja?

Si

pre 2 godine

@evfreak
Zato sto je baterijama softverski vek ograničen na 8 godina. Prosvetlicu te da je Tesla na prvom mestu softverska kompanija i radi samo ono sto ide u njoj u korist a to je da servisiranje i pristup bilo kakvim promenama na automobilu ima isključivo ovlaseni servis. Sto ume da kosta. Imas skorašnji istup nekog amerikanca u vezi sa servisiranjem njegovog polovnog Tesle i zamene baterija pa se sam prosvetli.

samo jaretina, može i mangulica

pre 2 godine

Pada mrak. Zima je, napolju je -10*C i pada sneg,a ti sa zenom i decom kreces na put.
(Vozac krseva, 22. septembar 2021 08:03)

Pada mrak. Zima je, napolju je -10*C i pada sneg,a ti sa zenom i decom kreces na put.

a ti verglaš i verglaš, psuješ dizlo, život, platu, boga i sve po spisku. i čudiš se kako to da norvežani nikad ne upale vatru.

Veliki brat

pre 2 godine

...najbolji infotainment na trzistu sa mogucnostu igranja igrica, gledanja Netflix-a, Youtuba, sa ubedljivo najpreklednijim ekranom izuzetne rezolucije napred kao i jedan manji pozadi....
Najbrzi produkcijski model na svetu koji ostavlja u prasini gotovo sve danas sto postoji na ulici...
(evfreak, 21. septembar 2021 20:59)

Pa, nije to ono što neki auto čini premium modelom. Eto, imaš RR (Rolls Royce) primerke koji nisu ni najbrži na svetu niti imaju najveći tablet sa mogućnošću da 24/7 gledaš svašta na internetu, ali su skuplji od ove kutije na točkovima.

Tesla ovo izbacuje samo da dokaže kako vredi tih para, ali većina realnih kritičara kažu da ne vredi ni polovinu tog novca, posebno zbog ogromnih cena delova (ima onaj primer gde je auto malo udaren sa zadnje strane, praktično treba zameniti branik, krilo i vrata prtljažnika, a cena popravke oko 30k dolara), a o softveru da ne pričamo. Za svaku sitnicu će morati da im se plaća... u početku je bilo sve besplatno, ti samo prikačiš auto na internet i super, oni ti nadograde softver koji daje bolju iskorišćenost baterije, performanse, itd.
A sad već počinju da deru, imaš onaj primer gde su liku za bateriju tražili 22500$, a neko mu sredio problem za 5000$ (problem bile dve ćelije u dva modula baterije, pa su ta dva modula zamenjena modulima iz baterije koja je izvađena iz drugog vozila, a ovi iz Tesle su hteli celu bateriju da mu zamene, pri čemu bi ispravne module iskoristili za nešto drugo!

mr

pre 2 godine

Autom su rodjaci dosli iz Holandije i po recima vozaca put nije trajao nista duze zbog punjenja baterije u odnosu na auto na dizel kojeg je imao pre tesle

Теби би чак и онај опсенар Маск рекао да смањиш рибу. Холандија Србија око 2000 киломатара, и ти мислш да су стали два пута да пуне батерије по 10 минута?

Vozac krseva

pre 2 godine

#evfreak, 22. septembar 2021 08:40

Ta Vasa baterija ima te KWh samo na prospektu, ili eventualno kada je potpuno nova i to leti kada su visoke temperature.

Svi vozaci dizela ce Vam reci da kapacitativnost baterija eksponencijalno pada kako pada i spoljna temperatura, a narocito kada padne ispod nule. Pojednostavljeno, sto vise mraz steze, to baterija drasticno gubi na svojim performansama.

To narocito dolazi do izrazaja u primeru iz realnog zivota koji sam naveo-pogotovu kada je auto pun putnika i prtljaga.

Inace primer Beograd-Subotica Vam nije dobar. Bolje razmotrite relaciju, Beograd-Kopaonik. Dakle, uzbrdice, smetove, lance za sneg, cekanje u kolonama sa ukljucenim grejanjem dok se put ne ocisti.

Miloš

pre 2 godine

Ako smo kod bacanja para, meni je svaki auto koji ide 322km/h bacanje para... Čak i da ste zaljubljenik u brzinu i imate novca da se time bavite, pa koliko često možete vremenski sebi da priuštite da idete na neku pistu i vozite tom brzinom?!

Ja sam dosadan što se toga tiče. Volim da je auto velik, udobar, siguran, tih. Ubrzanje nije beznačajno, ali samo u kontekstu preticanja i veće sigurnosti. Da li je max. brzina 160 ili 360, totalno mi je svejedno.

bigi

pre 2 godine

Kako ne postoje gume za brzinu 320? Pa prilično "obične" gume sa Y indeksom su deklarisane na 300. Nemoguće da na tržištu ne postoji nešto što može da izgura dodatnih 20kmh. Nije ovo prvi auto na svetu koji može da postigne tu brzinu. Jedino ako je težak 10 tona pa je problem masa, a ne brzina. Ili što neko već reče, neki drugi problem (baterija itd).

mrk

pre 2 godine

(evfreak, 21. septembar 2021 20:59)

zaboravio si na spisak tih premium nebitnih aplikacija i youtuba da dodas i uzas zavrsnu obradu, losu farbu, nejednake razmake na panelima, lose uklopljenu plastiku iznutra, kvaku koja se zaglavljuje i blokira na autu od 2000 milja itd...

pogledaj prvo review doug de mura pa onda i ostale jutjubere ako ne verujes

komenti

pre 2 godine

322 km/h, ali bateriju potroši već na pola.
(Pedja, 21. septembar 2021 14:29)

a koliko bi ti trajao pun rezervoar goriva da vozis istom brzinom bez prestanka ?
(m, 21. septembar 2021 14:34)

Trajao bi desetak puta duže nego kod ove prevare.
A koliko se sećam, Bugati je sa specijalnim gumama već postizao te brzine, što znači da postoje. Pre bih rekao da tu projektovanu brzinu ne može da postigne zbog baterija koje to ne mogu da podrže. Da li zbog pregrevanja ili nedostatka snage, pitanje je. Dugo Tesle nisu mogle da završe krug na Nirburingu zbog pregrevanja baterija. Mislim da su to uspeli da reše ali samo kod specijalno pripremljenih vozila, ne i kod onih u serijskoj proizvodnji.

Da se iole razumes u temu, znao bi da za Teslu - elektro, nije bitna samo guma zbog "brzine", nego spec gume jer Tesla tezi tonu vise od drugih. Toliko o gumama.

only fools and horses

pre 2 godine

@Bojan

Nema u mom komentaru nikakvog poređenja Bugatija i Tesle (uostalom neuporedivi su u bilo čemu), samo konstatacija, sa primerom, da postoje gume koje im služe kao izgovor za nedostizanje brzine sa kojom se hvale.
Ali nekad treba pažljivo čitati i razumeti pročitano.

evfreak

pre 2 godine

@Veliki brat
Tvoji argumenti su suludi... Tesla modeli jesu premium ali daleko od luksuza ako na to mislis... Potpuno dve druge kategorije... Da li uopste imas predstavu koliko kosta npr. Mercedes koji ide ispod 3sec do 100? A pri tom, ima autonomnu voznju, i vazdusno ogibljenje? Mesta za 5 osoba i veliki gepek?

Fžm

pre 2 godine

A kada. je manja poplava i voda na ulicama samo Tesle stoje na putu. Ostala vozila voze.
(lupez, 21. septembar 2021 23:06)

Nisi baš obavešten? Tesla (generalno električna vozila) prolazi vodene barijere tamo gde su fosili odavno postali masa za reciklažu. Kroz dva metra vode prolazi i radi i dalje. Jel’ tvoj folcika to može?

C i n i k

pre 2 godine

rimac ga šije u svakom pogledu je skuplji za 2mil al
(genijalac, 22. septembar 2021 01:16)


Ok Rimac za pocetak neka proda bar 1 auto, samo 1...

evfreak

pre 2 godine

@(Vozac krseva, 22. septembar 2021 08:03)

Jako slikovito opisano a zapravo niđe veze sa vezom...
Prosečna baterija u EV je oko 60kWh.
Kada je -10 i uključi se grejanje kabine( preko mobilnog dok npr. još spavaš ili se pakuješ!!!) EV treba jako malo vremena da se zagreje.
Tada je potrošnja oko 4 kW i to traje oko 5min. Nakon toga opada na 1-2kW. Brisači, svetla i šta već troše ispod 1kW. Za nekih 15min koliko to sve traje, potrošnja se stabilizuje, jer EV poseduju toplotnu pumpu! i suma ukupne potrošnje je npr 2kWh!!! Od 60kWh!!! Potrošnja u takvim uslovima vožnje je oko 25kWh/100km Što će reći komotnih 200-250km vožnje. Naravno, po gradu i brzinama ispod 120km/h potrošnja je daleko manja...
Dovoljno npr. od Subotice do BG.
Kakav crni agregat. Trebaš da dopuniš 60kWh, to je ogromna količina struje.
Poz

bigi

pre 2 godine

@komenti

Meni nije bilo mrsko pa sam potražio po netu mase vozila i stoji da npre Veyron teži oko 2 tone, a Tesla S do 2,2 tone.

Bile da je ipak neki drugi problem, osim guma.

Gradimir

pre 2 godine

I ja mislim da je Plaid bacanje para, ako nemate u šteku 10x njegovu vrednost. Ali, da imate, morao bi biti pri vrhu liste želja. Da dodam jednu zanimljivost: u Nemačkoj je prethodnog meseca procenat proizvedenih EV prešao 27% svih vozila! Jeste kombinacija razloga, ali je u svakom slučaju mnogo više od 2% koje mnogi ovde podsmešljivo pominju kao mantru.

Za maxy

pre 2 godine

@maxy - na tvoju srecu Tesla ima dva Superchargera u Srbiji, jedan je kod Ikee na Bubanj Potoku i jedan je kod Hotela Bosphorus kod Aleksinca.
Gradice se jos cetiri - jedan u Novom Sadu, jedan kod Cacka i jedan kod Dimitrovgrada i kod Preseva.

todos

pre 2 godine

Za 3-4 godine pojaviće se vrlo povoljni električni automobili. Moći će i za buraniju na lizing. Ovo nije bacanje para jer se vodi kao luksuzna roba i to neko sasvim normalno može sebi da priušti. Mi ostali nema potrebe ni da komentarišemo ovakvu vest.

Igor

pre 2 godine

Vecina komentatora komentarise Teslu a da je nije ni videlo u zivotu.

Imao sam priliku da vozim Teslu Model 3 LR 2021god. Znaci auto koji je ajd da kazem "najslabiji" u celoj teslinoj ponudi i misljenja su mi podeljena. Od toga kako je to prilicno dobar auto do toga da ne vredi tih para. Udobnost je OK, sedista su dobra, ubrzanja NESTVARNA, uzitak u voznji je nadrealan zbog osecaja svemoci na putu. Mozes bilo koga, bilo kada da pretices i znas da si mocniji od njega za dva reda velicine. Autom su rodjaci dosli iz Holandije i po recima vozaca put nije trajao nista duze zbog punjenja baterije u odnosu na auto na dizel kojeg je imao pre tesle. Cela poenta je da pauze nisu pravili na pumpama i odmaralistima nego na punjacima dok se auto puni. Sa jednim punjenjem prelazili su skoro 500km a realno, ko moze da vozi vise od 500km u cugu a da ne napravi sat-dva pauze? Potpuno upotrebljiv auto i za putovanja i za gradsku voznju.

E sad, auto za voznju na punjacima uopste nije jeftin a na punjac je prinudjen svako ko zivi u zgradi. U Holandiji ga po km kosta kao da vozi malog dizela a ako ga tamo puni kuci kosta ga nesto manje od prius-a. Kod nas je na punjacima cena kao da ga tamo puni kuci, znaci prius. Kod nas ima dosta punjaca iako ne deluje tako, ali je problem sto je vecina od 22kw sto znaci sporo punjenje. Druga negativna stvar je relativno losa izrada. Treba da je covek cepidlaka ali ima dosta nedostataka koji su nedopustivi kod nekog zapadnog ili japanskog proizvodjaca.

evfreak

pre 2 godine

@Vozac krseva
Druze ne bih da me pogresno shvatis, ali jednostavno nemas dovoljno znanja o EV automobilima...
Baterija na automobilu je 12v a dizeli potezu preko 400A pri paljenju i tu nastaje problem. Baterija na elektricnim automobilima je 400V i nije problem da isporuci npr 50-100kw snage za pokretanje elektromotora. Nije nikada potpuno hladna jer se konstantno greje!!!)
Postoje odredjene mane ali ne kao sto vi zamisljate elektricna vozila. Ne vozi to sirotinja vec bogati a oni nisu budale. Razmisli malo o tome...