Petak, 02.12.2022.

09:17

Scenario iz noćne more: Putin stiska dugme, a onda šok; I svi znaju za to

Jutarnji list i autor Ivan Fišer napravili su scenario po kom je ruski predsednik odlučio da više nema drugih opcija i odlučuje da stisne nuklearno dugme.

Izvor: Jutarnji list

Scenario iz noæne more: Putin stiska dugme, a onda šok; I svi znaju za to IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

Tri Tacke

pre 1 godinu

Kao nuklearni inženjer mogu da kažem da će se udari DEŠAVATI visinskim EMP bombama jer najveća šteta se nanosi isključivanje električne mreže, a EMP trajno uništava visoko naponsku i srednje naponsku mrežu i to tako što razara keramičke nosače na dalekovoda, zato neke zemlje insistiraju na podzemnim visokonaponslim kablovima. U idealnom slučaju struju ne bi smo imali 15 dana do 3 meseca, mada mislim da je realnije tri godine - gde bi se kupili ti keramički nosači i koliko bi koštali kada svima trebaju, kao i transformatori?!

ja

pre 1 godinu

@ (Tolstoj, 2. decembar 2022 13:12)

Ne, daleko od toga. Pa niko normalan ne bi poželeo da gleda kako se ispaljuju nuklerke. Ja bih najsrećniji bio kad niko na planeti ne bi imao takvo naoružanje.

Nego samo volim kod svake teme da baratam činjenicama, a ne da zasnivam svoje mišljenje na neobaveštenosti, glasinama i poluistinama, kao ogromna većina ljudi. Tek kad sagledaš sve aspekte određenog problema i barataš činjenicama možeš da formiraš pravo mišljenje o nečemu i učestvuješ u konstruktivnoj razmeni mišljenja. A moji stavovi o aktuelnim temama su sledeći:

- Nuklearni rat neće uništiti planetu.
- Električni automobili će doprineti smanjenju zagađenja tek kada se struja bude proizvodila iz obnovljivih izvora.
- Srbija treba da izgradi nuklearnu elektranu da bi zamenila postojeće termoelektrane.
- Vodonik treba da bude gorivo budućnosti i u tu tehnologiju treba ulagati, umesto u baterije, solarne panele i vetrenjače.
- Planeta nije prenaseljena i svetu preti demografska katastrofa zbog niže stope rađanja (samo će to postati očigledno tek za par decenija).

Tolstoj

pre 1 godinu

"Istraživači koji se bave ovim temama daju tek 1% šanse da bi nuklearni rat mogao da dovede čovečanstvo do izumiranja...
(ja, 2. decembar 2022 11:30)"

Ti istrazivaci sluze samo tome da ti povjerujes da ce ti u slucaju nuklearnog rata biti skroz ok, i tako da pripreme javni diskurs da prihvati mogucnost nuklearnog rata. Pa eto, nece biti izumiranja, samo malo radijacije i nuklearne zime, ali nema veze jel da?

Markiz

pre 1 godinu

Njhovi interesi su blizi nego interesi eu-sad gde interesi amerike pustose evropu
(Bla, 02. decembar 2022 11:48)
Kako kad čitava ekonomija Kine zavisi od razmene sa zapadom?

Dragan

pre 1 godinu

Pretpostavka je da bi NATO-ov sistem protivvazdušne odbrane detektovao bombardere kada bi se približili na 470 kilometara od kopnenih radarskih sistema NATO koji se nalaze u Poljskoj, Rumuniji i Letoniji.

Jel to onaj sistem koji se aktivirao kad su pale PVO rakete u Poljsku?
Ako je taj, onda pisi propalo, da se izljubimo pa da se razilazimo.

heisenberg

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.
(Отворено, 2. decembar 2022 09:59)
jasno je. indija, kina i iran jedva cekaju da se stave pod putinovu komandu. to je toliko ocigledno.

ja

pre 1 godinu

@ (Mikica, 2. decembar 2022 10:28)

Ne bi. Sve zemlje sveta imaju ukupno oko 13.000 nuklearnih bojevih glava, od čega ogromna većina otpada na Ameriku i Rusiju. Međutim, nisu sve te bojeve glave operativne (ogromna većina je zapravo uskladištena), operativnih ima tek oko 3.000, a najpesimističnije procene stručnjaka za nuklearno naoružanje kažu da bi ove dve zemlje mogle da ispale (ukupno) 900 nuklearnih bojevih glava u sveopštem nuklearnom ratu.

Sve te nuklearke imaju eksplozivnu snagu koja je jednaka tek malom procentu energije koju bi oslobodila erupcija osrednjeg vulkana. One bi ubile puno ljudi, jer bi njihove eksplozije bile geografski "raštrkane" i gađale bi se gusto naseljene oblasti. Međutim, njihov efekat na planetu, i na 90% populacije koja bi preživala nuklearni rat, bi bio zanemarljiv.

Primera radi, na vrhuncu Hladnog rata, kada je nuklearni arsenal ovih zemalja bio gotovo 3 puta veći, ukupni potencijal svih tih nuklearki bio je oko 13.000 megatona. Erupcija vulkana Tambora, 1815. godine, oslobodila je snagu od 30.000 megatona, a sav materijal koji je tada izbačen u atmosferu, uticao je na planetu tako što se prosečna temperatura naredne godine spustila za oko pola stepena Celzijusa...

Dakle, mnogo više bi na čovečanstvo uticao kolaps globalnog sistema bezbednosti i potencijalni krah društvenih institucija, nego sam nuklearni rat. Istraživači koji se bave ovim temama daju tek 1% šanse da bi nuklearni rat mogao da dovede čovečanstvo do izumiranja...

neutral fe

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.
(Отворено, 02. decembar 2022 09:59)

taj prosti zbir država nije blok jer nemaju zajedničke interese i medjusobno su suprotstavljeni.

Bla

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.
(Отворено, 02. decembar 2022 09:59)

taj prosti zbir država nije blok jer nemaju zajedničke interese i medjusobno su suprotstavljeni.
(neutral fe, 2. decembar 2022 11:22)

Njhovi interesi su blizi nego interesi eu-sad gde interesi amerike pustose evropu

Hammer

pre 1 godinu

Podržavam Rusiju, jer su oni naš naučni i tehničko-tehnološki ponos slovenskog sveta, nijedna druga slovenska država ili nacija nema tako bogatu istoriju nauke ili svoju sopstvenu savremenu tehniku i tehnologije kao oni, Rusi su spram kolektivnog zapada neuporedivo malobrojniji, a opet im svima njima mogu parirati i pored brojnih nedaća kroz koje su prošli, a tu pre svega mislim na višemilionske žrtve koje su dali tokom 20-og veka, da ih je 300 miliona kao što je trebalo da ih bude, svakako da bi danas imali i mnogo više naučnika, pa samim tim i višestruko bolju nauku i tehnologije, nažalost sa zapada su ih u tome dobrano sprečili, prvenstveno zbog toga što su ih u više navrata mnogostruko desetkovali tokom svojih osvajačkih pohoda na istok.

Daytona 500

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.
(Отворено, 02. decembar 2022 09:59)

Odakle ideja da bi Indija bila u vojnom savezu sa Rusijom?

ISTORICAR

pre 1 godinu

Sve je ovo lepo i zanimljivo stivo po sistemu sta bi ako bi. Ipak istorijski gledano do sada jedine 2 atomske bombe lansirala je Amerika. Na CIVILNE ciljeve.

Douglas Bader

pre 1 godinu

Sve je tacno, ali bih ipak malo raspravio na temu ko ce biti ili ko bi mogao biti onaj koji ce prvi ispaliti raketu/aktivirati nuklearnu bombu. Ne bih se kladio u velike pare da ce to biti Putin, tj Rusi.

igor

pre 1 godinu

Onaj dron da je kojim slucajem pao u more niko ne bi znao za njega jer ga niko nije ni registrovao,a vi ovde pricate o nekim radarima i satelitima Nato pakta.

banacanin

pre 1 godinu

ruski vojni sateliti su naoruzani sistemima za unistavanje protivnickih satelita prvo bi unistili protivnicke satelite i onda bi izvrsili nuklearni napad americko oruzije je bolje ali i osetljivije bez globalnog pozicioniranja je samo hrpa gvozdja.

Srki s

pre 1 godinu

Svi znamo da je upotreba nuklearnog oružja kraj ljudi,nas,naših očeva,majki,dece,unuka i nikad više.ne mora to niko ovako opširno da objašnjava.

ja

pre 1 godinu

Prvo - nuklearni kofer koji ima Putin (ili bilo koji drugi lider) ne služi ispaljivanju raketa. To tako izgleda samo na filmovima. Kofer služi za autorizaciju, a rakete ispaljuje neko drugi - živ čovek, sa svojom savešću. Tako da je pitanje koliko bi raketa uopšte bilo ispaljeno, čak i nakon direktnog naređenja.

Drugo - zbog filmova, svi zamišljaju ispaljivanje raketa kao pritisak na jedno dugme. U stvarnosti se radi o ogromnoj logistici. Balističke rakete treba proveriti, postaviti na mesto za lansiranje, opremiti ih nuklearnim glavama, napuniti gorivom,... Dakle, reč je o jednoj izuzetno masovnoj operaciji koja ne može da prođe neprimećeno i uvek će biti prostora ili za deeskalaciju, ili za preventivne udare.

Treće - neka priča o odbrani od ICBM-ova je bajka za laku noć. Kad projektili budu lansirani, tada je već kasno, jer ne postoji ništa što će ih zaustaviti. Čak iako se uspe sa nekim obaranjima projektila, biće reč o zanemarljivom procentu.

Četvrto - ni ICBM-ovi nisu nepogrešive mašine. Veliki broj će zakazati prilikom lansiranja, ili tokom leta. Veliki broj nuklearnih glava takođe neće eksplodirati zbog greške.

Peto - priče o uništenju čovečanstva, ili nuklearnoj zimi, su takođe priče za malu decu i deo su propagande koja treba da izvrši pritisak na političare da se ne upuštaju u nuklearni rat. Poginulo bi mnogo ljudi i neposredna blizina mesta eksplozija bi neko vreme bila nenaseljiva, ali bi ukupan efekat na planetu bio zanemarljiv...

Отворено

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.

Слобода-н

pre 1 godinu

A Posejdon nuklearni torpedo?Kako mislite njega zaustaviti?
Na kraju krajeva Amerika je daleko i mozda uspe da obori vise interkontinentalnih raketa ali vi u Evropi nemate teoretske sanse da se odbranite od strateskih bombardera i podmornica a tu su i supersonicne rakete .
Mnogo ste se zaigrali sa Rusijom i najbolje bi bilo za sve nas da se ovo u Ukraini sto pre zavrsi.

AJA

pre 1 godinu

A kontejner od drona prodje pola evrope i niko ga ne primeti. Padne na lepu vasu i svi mirno spavaju.Ako bi Putin resio to da uradi niko ne bi ni znao sta ga je snaslo.

AJA

pre 1 godinu

A kontejner od drona prodje pola evrope i niko ga ne primeti. Padne na lepu vasu i svi mirno spavaju.Ako bi Putin resio to da uradi niko ne bi ni znao sta ga je snaslo.

Слобода-н

pre 1 godinu

A Posejdon nuklearni torpedo?Kako mislite njega zaustaviti?
Na kraju krajeva Amerika je daleko i mozda uspe da obori vise interkontinentalnih raketa ali vi u Evropi nemate teoretske sanse da se odbranite od strateskih bombardera i podmornica a tu su i supersonicne rakete .
Mnogo ste se zaigrali sa Rusijom i najbolje bi bilo za sve nas da se ovo u Ukraini sto pre zavrsi.

Отворено

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.

igor

pre 1 godinu

Onaj dron da je kojim slucajem pao u more niko ne bi znao za njega jer ga niko nije ni registrovao,a vi ovde pricate o nekim radarima i satelitima Nato pakta.

ISTORICAR

pre 1 godinu

Sve je ovo lepo i zanimljivo stivo po sistemu sta bi ako bi. Ipak istorijski gledano do sada jedine 2 atomske bombe lansirala je Amerika. Na CIVILNE ciljeve.

Srki s

pre 1 godinu

Svi znamo da je upotreba nuklearnog oružja kraj ljudi,nas,naših očeva,majki,dece,unuka i nikad više.ne mora to niko ovako opširno da objašnjava.

banacanin

pre 1 godinu

ruski vojni sateliti su naoruzani sistemima za unistavanje protivnickih satelita prvo bi unistili protivnicke satelite i onda bi izvrsili nuklearni napad americko oruzije je bolje ali i osetljivije bez globalnog pozicioniranja je samo hrpa gvozdja.

Douglas Bader

pre 1 godinu

Sve je tacno, ali bih ipak malo raspravio na temu ko ce biti ili ko bi mogao biti onaj koji ce prvi ispaliti raketu/aktivirati nuklearnu bombu. Ne bih se kladio u velike pare da ce to biti Putin, tj Rusi.

ja

pre 1 godinu

Prvo - nuklearni kofer koji ima Putin (ili bilo koji drugi lider) ne služi ispaljivanju raketa. To tako izgleda samo na filmovima. Kofer služi za autorizaciju, a rakete ispaljuje neko drugi - živ čovek, sa svojom savešću. Tako da je pitanje koliko bi raketa uopšte bilo ispaljeno, čak i nakon direktnog naređenja.

Drugo - zbog filmova, svi zamišljaju ispaljivanje raketa kao pritisak na jedno dugme. U stvarnosti se radi o ogromnoj logistici. Balističke rakete treba proveriti, postaviti na mesto za lansiranje, opremiti ih nuklearnim glavama, napuniti gorivom,... Dakle, reč je o jednoj izuzetno masovnoj operaciji koja ne može da prođe neprimećeno i uvek će biti prostora ili za deeskalaciju, ili za preventivne udare.

Treće - neka priča o odbrani od ICBM-ova je bajka za laku noć. Kad projektili budu lansirani, tada je već kasno, jer ne postoji ništa što će ih zaustaviti. Čak iako se uspe sa nekim obaranjima projektila, biće reč o zanemarljivom procentu.

Četvrto - ni ICBM-ovi nisu nepogrešive mašine. Veliki broj će zakazati prilikom lansiranja, ili tokom leta. Veliki broj nuklearnih glava takođe neće eksplodirati zbog greške.

Peto - priče o uništenju čovečanstva, ili nuklearnoj zimi, su takođe priče za malu decu i deo su propagande koja treba da izvrši pritisak na političare da se ne upuštaju u nuklearni rat. Poginulo bi mnogo ljudi i neposredna blizina mesta eksplozija bi neko vreme bila nenaseljiva, ali bi ukupan efekat na planetu bio zanemarljiv...

Bla

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.
(Отворено, 02. decembar 2022 09:59)

taj prosti zbir država nije blok jer nemaju zajedničke interese i medjusobno su suprotstavljeni.
(neutral fe, 2. decembar 2022 11:22)

Njhovi interesi su blizi nego interesi eu-sad gde interesi amerike pustose evropu

Hammer

pre 1 godinu

Podržavam Rusiju, jer su oni naš naučni i tehničko-tehnološki ponos slovenskog sveta, nijedna druga slovenska država ili nacija nema tako bogatu istoriju nauke ili svoju sopstvenu savremenu tehniku i tehnologije kao oni, Rusi su spram kolektivnog zapada neuporedivo malobrojniji, a opet im svima njima mogu parirati i pored brojnih nedaća kroz koje su prošli, a tu pre svega mislim na višemilionske žrtve koje su dali tokom 20-og veka, da ih je 300 miliona kao što je trebalo da ih bude, svakako da bi danas imali i mnogo više naučnika, pa samim tim i višestruko bolju nauku i tehnologije, nažalost sa zapada su ih u tome dobrano sprečili, prvenstveno zbog toga što su ih u više navrata mnogostruko desetkovali tokom svojih osvajačkih pohoda na istok.

Dragan

pre 1 godinu

Pretpostavka je da bi NATO-ov sistem protivvazdušne odbrane detektovao bombardere kada bi se približili na 470 kilometara od kopnenih radarskih sistema NATO koji se nalaze u Poljskoj, Rumuniji i Letoniji.

Jel to onaj sistem koji se aktivirao kad su pale PVO rakete u Poljsku?
Ako je taj, onda pisi propalo, da se izljubimo pa da se razilazimo.

Daytona 500

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.
(Отворено, 02. decembar 2022 09:59)

Odakle ideja da bi Indija bila u vojnom savezu sa Rusijom?

neutral fe

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.
(Отворено, 02. decembar 2022 09:59)

taj prosti zbir država nije blok jer nemaju zajedničke interese i medjusobno su suprotstavljeni.

heisenberg

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.
(Отворено, 2. decembar 2022 09:59)
jasno je. indija, kina i iran jedva cekaju da se stave pod putinovu komandu. to je toliko ocigledno.

Tolstoj

pre 1 godinu

"Istraživači koji se bave ovim temama daju tek 1% šanse da bi nuklearni rat mogao da dovede čovečanstvo do izumiranja...
(ja, 2. decembar 2022 11:30)"

Ti istrazivaci sluze samo tome da ti povjerujes da ce ti u slucaju nuklearnog rata biti skroz ok, i tako da pripreme javni diskurs da prihvati mogucnost nuklearnog rata. Pa eto, nece biti izumiranja, samo malo radijacije i nuklearne zime, ali nema veze jel da?

ja

pre 1 godinu

@ (Mikica, 2. decembar 2022 10:28)

Ne bi. Sve zemlje sveta imaju ukupno oko 13.000 nuklearnih bojevih glava, od čega ogromna većina otpada na Ameriku i Rusiju. Međutim, nisu sve te bojeve glave operativne (ogromna većina je zapravo uskladištena), operativnih ima tek oko 3.000, a najpesimističnije procene stručnjaka za nuklearno naoružanje kažu da bi ove dve zemlje mogle da ispale (ukupno) 900 nuklearnih bojevih glava u sveopštem nuklearnom ratu.

Sve te nuklearke imaju eksplozivnu snagu koja je jednaka tek malom procentu energije koju bi oslobodila erupcija osrednjeg vulkana. One bi ubile puno ljudi, jer bi njihove eksplozije bile geografski "raštrkane" i gađale bi se gusto naseljene oblasti. Međutim, njihov efekat na planetu, i na 90% populacije koja bi preživala nuklearni rat, bi bio zanemarljiv.

Primera radi, na vrhuncu Hladnog rata, kada je nuklearni arsenal ovih zemalja bio gotovo 3 puta veći, ukupni potencijal svih tih nuklearki bio je oko 13.000 megatona. Erupcija vulkana Tambora, 1815. godine, oslobodila je snagu od 30.000 megatona, a sav materijal koji je tada izbačen u atmosferu, uticao je na planetu tako što se prosečna temperatura naredne godine spustila za oko pola stepena Celzijusa...

Dakle, mnogo više bi na čovečanstvo uticao kolaps globalnog sistema bezbednosti i potencijalni krah društvenih institucija, nego sam nuklearni rat. Istraživači koji se bave ovim temama daju tek 1% šanse da bi nuklearni rat mogao da dovede čovečanstvo do izumiranja...

Markiz

pre 1 godinu

Njhovi interesi su blizi nego interesi eu-sad gde interesi amerike pustose evropu
(Bla, 02. decembar 2022 11:48)
Kako kad čitava ekonomija Kine zavisi od razmene sa zapadom?

Tri Tacke

pre 1 godinu

Kao nuklearni inženjer mogu da kažem da će se udari DEŠAVATI visinskim EMP bombama jer najveća šteta se nanosi isključivanje električne mreže, a EMP trajno uništava visoko naponsku i srednje naponsku mrežu i to tako što razara keramičke nosače na dalekovoda, zato neke zemlje insistiraju na podzemnim visokonaponslim kablovima. U idealnom slučaju struju ne bi smo imali 15 dana do 3 meseca, mada mislim da je realnije tri godine - gde bi se kupili ti keramički nosači i koliko bi koštali kada svima trebaju, kao i transformatori?!

ja

pre 1 godinu

@ (Tolstoj, 2. decembar 2022 13:12)

Ne, daleko od toga. Pa niko normalan ne bi poželeo da gleda kako se ispaljuju nuklerke. Ja bih najsrećniji bio kad niko na planeti ne bi imao takvo naoružanje.

Nego samo volim kod svake teme da baratam činjenicama, a ne da zasnivam svoje mišljenje na neobaveštenosti, glasinama i poluistinama, kao ogromna većina ljudi. Tek kad sagledaš sve aspekte određenog problema i barataš činjenicama možeš da formiraš pravo mišljenje o nečemu i učestvuješ u konstruktivnoj razmeni mišljenja. A moji stavovi o aktuelnim temama su sledeći:

- Nuklearni rat neće uništiti planetu.
- Električni automobili će doprineti smanjenju zagađenja tek kada se struja bude proizvodila iz obnovljivih izvora.
- Srbija treba da izgradi nuklearnu elektranu da bi zamenila postojeće termoelektrane.
- Vodonik treba da bude gorivo budućnosti i u tu tehnologiju treba ulagati, umesto u baterije, solarne panele i vetrenjače.
- Planeta nije prenaseljena i svetu preti demografska katastrofa zbog niže stope rađanja (samo će to postati očigledno tek za par decenija).

ja

pre 1 godinu

Prvo - nuklearni kofer koji ima Putin (ili bilo koji drugi lider) ne služi ispaljivanju raketa. To tako izgleda samo na filmovima. Kofer služi za autorizaciju, a rakete ispaljuje neko drugi - živ čovek, sa svojom savešću. Tako da je pitanje koliko bi raketa uopšte bilo ispaljeno, čak i nakon direktnog naređenja.

Drugo - zbog filmova, svi zamišljaju ispaljivanje raketa kao pritisak na jedno dugme. U stvarnosti se radi o ogromnoj logistici. Balističke rakete treba proveriti, postaviti na mesto za lansiranje, opremiti ih nuklearnim glavama, napuniti gorivom,... Dakle, reč je o jednoj izuzetno masovnoj operaciji koja ne može da prođe neprimećeno i uvek će biti prostora ili za deeskalaciju, ili za preventivne udare.

Treće - neka priča o odbrani od ICBM-ova je bajka za laku noć. Kad projektili budu lansirani, tada je već kasno, jer ne postoji ništa što će ih zaustaviti. Čak iako se uspe sa nekim obaranjima projektila, biće reč o zanemarljivom procentu.

Četvrto - ni ICBM-ovi nisu nepogrešive mašine. Veliki broj će zakazati prilikom lansiranja, ili tokom leta. Veliki broj nuklearnih glava takođe neće eksplodirati zbog greške.

Peto - priče o uništenju čovečanstva, ili nuklearnoj zimi, su takođe priče za malu decu i deo su propagande koja treba da izvrši pritisak na političare da se ne upuštaju u nuklearni rat. Poginulo bi mnogo ljudi i neposredna blizina mesta eksplozija bi neko vreme bila nenaseljiva, ali bi ukupan efekat na planetu bio zanemarljiv...

Отворено

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.

Слобода-н

pre 1 godinu

A Posejdon nuklearni torpedo?Kako mislite njega zaustaviti?
Na kraju krajeva Amerika je daleko i mozda uspe da obori vise interkontinentalnih raketa ali vi u Evropi nemate teoretske sanse da se odbranite od strateskih bombardera i podmornica a tu su i supersonicne rakete .
Mnogo ste se zaigrali sa Rusijom i najbolje bi bilo za sve nas da se ovo u Ukraini sto pre zavrsi.

AJA

pre 1 godinu

A kontejner od drona prodje pola evrope i niko ga ne primeti. Padne na lepu vasu i svi mirno spavaju.Ako bi Putin resio to da uradi niko ne bi ni znao sta ga je snaslo.

banacanin

pre 1 godinu

ruski vojni sateliti su naoruzani sistemima za unistavanje protivnickih satelita prvo bi unistili protivnicke satelite i onda bi izvrsili nuklearni napad americko oruzije je bolje ali i osetljivije bez globalnog pozicioniranja je samo hrpa gvozdja.

Bla

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.
(Отворено, 02. decembar 2022 09:59)

taj prosti zbir država nije blok jer nemaju zajedničke interese i medjusobno su suprotstavljeni.
(neutral fe, 2. decembar 2022 11:22)

Njhovi interesi su blizi nego interesi eu-sad gde interesi amerike pustose evropu

neutral fe

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.
(Отворено, 02. decembar 2022 09:59)

taj prosti zbir država nije blok jer nemaju zajedničke interese i medjusobno su suprotstavljeni.

heisenberg

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.
(Отворено, 2. decembar 2022 09:59)
jasno je. indija, kina i iran jedva cekaju da se stave pod putinovu komandu. to je toliko ocigledno.

ja

pre 1 godinu

@ (Mikica, 2. decembar 2022 10:28)

Ne bi. Sve zemlje sveta imaju ukupno oko 13.000 nuklearnih bojevih glava, od čega ogromna većina otpada na Ameriku i Rusiju. Međutim, nisu sve te bojeve glave operativne (ogromna većina je zapravo uskladištena), operativnih ima tek oko 3.000, a najpesimističnije procene stručnjaka za nuklearno naoružanje kažu da bi ove dve zemlje mogle da ispale (ukupno) 900 nuklearnih bojevih glava u sveopštem nuklearnom ratu.

Sve te nuklearke imaju eksplozivnu snagu koja je jednaka tek malom procentu energije koju bi oslobodila erupcija osrednjeg vulkana. One bi ubile puno ljudi, jer bi njihove eksplozije bile geografski "raštrkane" i gađale bi se gusto naseljene oblasti. Međutim, njihov efekat na planetu, i na 90% populacije koja bi preživala nuklearni rat, bi bio zanemarljiv.

Primera radi, na vrhuncu Hladnog rata, kada je nuklearni arsenal ovih zemalja bio gotovo 3 puta veći, ukupni potencijal svih tih nuklearki bio je oko 13.000 megatona. Erupcija vulkana Tambora, 1815. godine, oslobodila je snagu od 30.000 megatona, a sav materijal koji je tada izbačen u atmosferu, uticao je na planetu tako što se prosečna temperatura naredne godine spustila za oko pola stepena Celzijusa...

Dakle, mnogo više bi na čovečanstvo uticao kolaps globalnog sistema bezbednosti i potencijalni krah društvenih institucija, nego sam nuklearni rat. Istraživači koji se bave ovim temama daju tek 1% šanse da bi nuklearni rat mogao da dovede čovečanstvo do izumiranja...

Hammer

pre 1 godinu

Podržavam Rusiju, jer su oni naš naučni i tehničko-tehnološki ponos slovenskog sveta, nijedna druga slovenska država ili nacija nema tako bogatu istoriju nauke ili svoju sopstvenu savremenu tehniku i tehnologije kao oni, Rusi su spram kolektivnog zapada neuporedivo malobrojniji, a opet im svima njima mogu parirati i pored brojnih nedaća kroz koje su prošli, a tu pre svega mislim na višemilionske žrtve koje su dali tokom 20-og veka, da ih je 300 miliona kao što je trebalo da ih bude, svakako da bi danas imali i mnogo više naučnika, pa samim tim i višestruko bolju nauku i tehnologije, nažalost sa zapada su ih u tome dobrano sprečili, prvenstveno zbog toga što su ih u više navrata mnogostruko desetkovali tokom svojih osvajačkih pohoda na istok.

Daytona 500

pre 1 godinu

Мени блок Русија- Кина - Индија - Иран доста моћније и свјежије изгледа од НАТО пакта.
Сигурно ће бити потребно још пар деценија да запад иструли, али су у силазној путањи дефинитивно.
(Отворено, 02. decembar 2022 09:59)

Odakle ideja da bi Indija bila u vojnom savezu sa Rusijom?

igor

pre 1 godinu

Onaj dron da je kojim slucajem pao u more niko ne bi znao za njega jer ga niko nije ni registrovao,a vi ovde pricate o nekim radarima i satelitima Nato pakta.

Markiz

pre 1 godinu

Njhovi interesi su blizi nego interesi eu-sad gde interesi amerike pustose evropu
(Bla, 02. decembar 2022 11:48)
Kako kad čitava ekonomija Kine zavisi od razmene sa zapadom?

Douglas Bader

pre 1 godinu

Sve je tacno, ali bih ipak malo raspravio na temu ko ce biti ili ko bi mogao biti onaj koji ce prvi ispaliti raketu/aktivirati nuklearnu bombu. Ne bih se kladio u velike pare da ce to biti Putin, tj Rusi.

ISTORICAR

pre 1 godinu

Sve je ovo lepo i zanimljivo stivo po sistemu sta bi ako bi. Ipak istorijski gledano do sada jedine 2 atomske bombe lansirala je Amerika. Na CIVILNE ciljeve.

Srki s

pre 1 godinu

Svi znamo da je upotreba nuklearnog oružja kraj ljudi,nas,naših očeva,majki,dece,unuka i nikad više.ne mora to niko ovako opširno da objašnjava.

Dragan

pre 1 godinu

Pretpostavka je da bi NATO-ov sistem protivvazdušne odbrane detektovao bombardere kada bi se približili na 470 kilometara od kopnenih radarskih sistema NATO koji se nalaze u Poljskoj, Rumuniji i Letoniji.

Jel to onaj sistem koji se aktivirao kad su pale PVO rakete u Poljsku?
Ako je taj, onda pisi propalo, da se izljubimo pa da se razilazimo.

Tolstoj

pre 1 godinu

"Istraživači koji se bave ovim temama daju tek 1% šanse da bi nuklearni rat mogao da dovede čovečanstvo do izumiranja...
(ja, 2. decembar 2022 11:30)"

Ti istrazivaci sluze samo tome da ti povjerujes da ce ti u slucaju nuklearnog rata biti skroz ok, i tako da pripreme javni diskurs da prihvati mogucnost nuklearnog rata. Pa eto, nece biti izumiranja, samo malo radijacije i nuklearne zime, ali nema veze jel da?

ja

pre 1 godinu

@ (Tolstoj, 2. decembar 2022 13:12)

Ne, daleko od toga. Pa niko normalan ne bi poželeo da gleda kako se ispaljuju nuklerke. Ja bih najsrećniji bio kad niko na planeti ne bi imao takvo naoružanje.

Nego samo volim kod svake teme da baratam činjenicama, a ne da zasnivam svoje mišljenje na neobaveštenosti, glasinama i poluistinama, kao ogromna većina ljudi. Tek kad sagledaš sve aspekte određenog problema i barataš činjenicama možeš da formiraš pravo mišljenje o nečemu i učestvuješ u konstruktivnoj razmeni mišljenja. A moji stavovi o aktuelnim temama su sledeći:

- Nuklearni rat neće uništiti planetu.
- Električni automobili će doprineti smanjenju zagađenja tek kada se struja bude proizvodila iz obnovljivih izvora.
- Srbija treba da izgradi nuklearnu elektranu da bi zamenila postojeće termoelektrane.
- Vodonik treba da bude gorivo budućnosti i u tu tehnologiju treba ulagati, umesto u baterije, solarne panele i vetrenjače.
- Planeta nije prenaseljena i svetu preti demografska katastrofa zbog niže stope rađanja (samo će to postati očigledno tek za par decenija).

Tri Tacke

pre 1 godinu

Kao nuklearni inženjer mogu da kažem da će se udari DEŠAVATI visinskim EMP bombama jer najveća šteta se nanosi isključivanje električne mreže, a EMP trajno uništava visoko naponsku i srednje naponsku mrežu i to tako što razara keramičke nosače na dalekovoda, zato neke zemlje insistiraju na podzemnim visokonaponslim kablovima. U idealnom slučaju struju ne bi smo imali 15 dana do 3 meseca, mada mislim da je realnije tri godine - gde bi se kupili ti keramički nosači i koliko bi koštali kada svima trebaju, kao i transformatori?!