Neželjena pošta ipak stiže i još košta 200 dinara

Beograd -- Duže od godinu dana Beograđanka N. V. od svoje banke gotovo svaki mesec dobija pisano obaveštenje da nije izmirila ratu za stambeni kredit na vreme.

Izvor: Novosti
Podeli
Ilustracija: Depositphotos, lofilolo
Ilustracija: Depositphotos, lofilolo

Iako je obavestila filijalu da se promenila dinamika isplate zarada i da će zato morati da kasni najviše šest dana sa uplatom rate, ali i da ne želi napismeno izveštaj, poštar ga i dalje redovno donosi. To, međutim, nije problem samo zbog nepotrebnog štampanja papira, već i zato što banka takvu informaciju naplaćuje 200 dinara.

Stambeni kredit je uzela pre nekoliko godina u ekspozituri jedne banke u Leštanima. Nije bilo problema sa otplatom do prošle godine, kada je poslodavac promenio datum isplate zarade, koja dolazi u dva dela. Tako se već po ustaljenoj šemi događa da za mesečnu obavezu od 26.000 dinara, u vreme kada stiže na naplatu, svakog 5. u mesecu, na računu ostane 18.000 dinara. Ostatak rate pokrije šest dana kasnije.

"Otišla sam u ekspozituru u Leštane i zamolila ih da mi pomere datum ako mogu, jer je u pitanju otplata dugotrajnog duga, ali mi je rečeno da se radi o automatizmu na osnovu sklopljenog ugovora i da se datumi ne mogu menjati", kaže sagovornica Novosti.

"Savetovali su mi da ostavim neophodnu sumu na računu od prethodne plate, ali ne uspevam. Mnogo mi više, ipak, smeta što mi uporno, osim preko SMS, šalju obaveštenje poštom. I za taj neželjeni posao mi se redovno skida sa računa 200 dinara", nastavlja.

Kako ova Beograđanka objašnjava, svaki mesec, bez obzira na to što se nikada nije dogodilo da preskoči plaćanje rate, banka joj u štampanom obliku preti da će podaci o tome biti dostavljeni Kreditnom birou. A u poštansko sanduče izveštaj joj stiže dan ili dva nakon što je cela rata već izmirena.

Iz banke nisu odgovorili Novostima na pitanje zašto šalju pisma svojim klijentima i kada to ne žele, ali iz Narodne banke Srbije kažu da dostavljanje obaveštenja poštom nije zakonom propisano, već zavisi od ugovorenih uslova.

"Kada je reč o troškovima slanja opomena, ali i učestalosti dostavljanja, NBS je prilikom postupanja po pritužbama korisnika, zauzela stav da banka mora ugovorom da predvidi visinu troškova opomene i učestalost slanja", kažu u NBS.

Pritom banka opomenu može da šalje i putem imejla.

Besplatno na šest meseci

Nezavisno od opomena u slučaju kašnjenja, banke su dužne da korisniku šestomesečno, besplatno dostavljaju podatke o stanju duga po kreditu, objašnjavaju u Centralnoj banci.

"U slučaju dozvoljenog prekoračenja računa, banka je dužna da najmanje jedanput mesečno bez uračunavanja troškova dostavi korisniku obaveštenje - izvod o svim promenama na njegovom računu. Obaveza je da obaveštenje dostavi i na zahtev korisnika, ali uz pravo na naknadu u skladu sa aktima banke."

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

strana 1 od 157 idi na stranu