Srpska premijera: Vozili smo Alfa Romeo Tonale FOTO

Samo par meseci nakon svetske premijere, novi Alfin SUV stigao je i na naše tržište.

Automobili

Izvor: Nenad Æosiæ

Utorak, 12.07.2022.

09:59

Srpska premijera: Vozili smo Alfa Romeo Tonale FOTO
Dimenzije (dužina/širina/visina): 4530/1840/1600 mm. Meðuosovinsko rastojanje: 2630 mm

Najnoviji model čuvenog italijanskog brenda, kompaktni SUV Tonale, rođen je kao koncept još 2019. a tri godine kasnije pred nama je produkcijska verzija ovog automobila. Za svaku pohvalu je da je Alfa Romeo u velikoj meri zadržao atraktivan dizajn koncepta, tako da serijski model uživo izgleda impresivno.

Tonale je imao svetsku premijeru pre samo nekoliko meseci, pa smo bili pomalo iznenađeni kada je u našu redakciju stigao poziv za srpsku prezentaciju ovog automobila.

Stellantis je za domaću premijeru izabrao centar NAVAK, kako bismo iz prve ruke mogli da se uverimo u vozne karakteristike novog modela italijanskog brenda koji je sinonim za sportsku vožnju.
Foto: B92/NÆ
Alfa Romeo je modelom Tonale zakoračio u jedan od najkonkurentnijih (i trenutno najpopularnijih) premijum segmenata, takozvanu C-SUV klasu. Dimenzije (dužina/širina/visina) vozila su: 4530/1840/1600 mm.

Glavni rivali su mu Mercedes GLA, BMW X1, Audi Q3, a ne treba zaboraviti ni Volvo XC40, Jaguar E-Pace i Range Rover Evoque.

S obzirom na konkurenciju, ne čudi što se italijanski proizvođač veoma potrudio da napravi auto koji će moći da im se suprotstavi na tržištu.
Foto: B92/NÆ
Na NAVAK-u su nas sačekala tri primerka novog SUV-a, dva u crvenoj i jedan u metalik plavoj boji.

Prvi utisak je da Tonale izgleda podjednako atraktivno uživo kao i na fotografijama.

Prednji i zadnji deo vozila krase tanka trodelna LED svetla sa 3D efektom, koja će verovatno postati zaštitni znak budućih Alfi.
Foto: B92/NÆ
Pogled u putničku kabinu otkriva skladno dizajnirani enterijer, koji možda pomalo "kvari" centralni displej multimedijalnog sistema nalik tabletu, ali s obzirom da je to sada već neizostavni detalj svakog novog modela i da su se vozači već navilkli na ove ekrane, dizajnerima se ne može mnogo zameriti.

Postavljen je relativno visoko, u nivou instrument table, pa tokom vožnje nije potrebno spuštati pogled.

Ergonomija vozačeve pozicije je odlična, idealan položaj za sedenje se lako pronalazi, pa ćete vrlo brzo biti spremni za vožnju, sa rukama na malom sportskom Alfinom volanu koji sa leve strane sadrži i dugme za startovanje motora.
Foto: B92/NÆ
Na volanu su i poluge za manuelnu promenu brzina sedmostepenog TCT menjača sa dvostrukim kvačilom. Ovde treba napomenuti da se Tonale isporučuje iksljučivo sa automatskim menjačima (sa 6 ili 7 stepeni prenosa), bez obzira na pogonski agregat i nivo opreme.

Novi Alfin SUV je ujedno i prvi model sa potpuno digitalizovanom instrument tablom (dijagonale 12,3 inča), koja se može konfigurisati po želji vozača, ali je zadržan tradicionalni prikaz sa dva "analogna" sata – brzinomerom i obrtomerom.
Foto: Alfa Romeo promo
Zaljubljenici u Alfa Romeo zapaziće i jedan zanimljiv detalj na instrumet tabli, a to je da brojevi koji označavaju brzinu i broj obrtaja menjaju svoju orijentaciju, u zavisnosti od položaja na satu.

Tako su, recimo, brojevi 20 i 40 na brzinomeru okrenuti na jednu stranu, dok su oni od 60 do 200 postavljenu drugačije, da bi se orijentacija ponovo promenila kada se dođe do kraja skale i brojeva 220, 240 i 260.

Ovakav dizajn instrumenata omaž je klasičnim modelima iz istorije Alfa Romea.
Foto: Alfa Romeo promo
Kada je reč o multimedijalnom sistemu, centralni ekran ima dijagonalu od 10,25 inča, što je optimalna veličina – ni premali, ni preveliki.

Iz Alfa Romea navode da je ovaj sistem deo standardne ponude i da nudi sadržaje, funkcije i usluge koje su uvek ažurirane, sa Android operativnim sistemom koji se može prilagođavati i 4G konekcijom sa bežičnim ažuriranjem (Over-the-Air OTA).
Foto: B92/NÆ
Italijanski proizvođač se pohvalio i novom NFT tehnologijom (Non-Fungible Token) koja debituje u modelu Tonale. To je, kako kažu, potpuno nova karakteristika u automobilskom sektoru, a Alfa Romeo je prvi proizvođač koji povezuje NFT digitalni sertifikat sa vozilom.

Tehnologija je zasnovana na konceptu blokčejn kartice, poverljivog i nepromenljivog digitalnog registra u koji se beleže glavne informacije o svakom vozilu (neka vrsta digitalne lične karte vozila).
Foto: B92/NÆ
NFT generiše sertifikat u koji se beleže podaci tokom životnog veka vozila. Ovaj sertifikat se može koristiti kao garancija da se vozilo dobro održavalo i, posledično, kao podrška njegovoj vrednosti kasnije, kada se prodaje kao polovnjak.

NFT verifikacija se na tržištu polovnih automobila smatra dodatnim izvorom kredibiliteta koji pomaže vlasniku/preprodavcu, ali i uverava kupca u bezbednost izbora pri kupovini polovnog vozila, s obzirom da se podaci o servisiranju i održavanju vozila upisuju u bazu podataka i ne mogu se naknadno menjati.
Foto: B92/NÆ
Što se motorizacije tiče, Tonale se proizvodi u četiri pogonske opcije, od čega su tri benzinci sa različitim nivoom električne podrške. Osim toga, novi Alfin SUV dostupan je i dizel verziji.

Sva tri test vozila koja su nam bila dostupna na NAVAK-u imala su ispod haube isti motor.

U pitanju je 1.5-litarski benzac sa turbopunjačem varijabilne geometrije, uparen sa 7-brzinskim automatskim menjačem sa duplim kvačilom.
Tonale je dostupan i sa premijum audio sistemom Harman Kardon sa 14 zvuènika (Foto: B92/NÆ)
Ovaj motor proizvodi 130 KS i ima podršku elektromotora od 20 konjskih snaga.

Iako je tehnički u pitanju 48-voltni "laki" hibrid (MHEV), proizvođač navodi da ga neke njegove karakteristike, poput činjenice da može da pokreće točkove čak i kada je motor sa unutrašnjim sagorevanjem isključen, suštinski svrstavaju u klasičan hibridni pogonski sistem (full hybrid).

Iapk, to nije bilo dovoljno da prilikom homologacije u Srbiji bude sertifikovan kao "full hybrid", već samo kao "laki", pa kupci na žalost ne mogu da računaju na državnu subvenciju od 2.500 evra.
Foto: B92/NÆ
Italijanski proizvođač ponudio je i snažniju verziju istog motora sa 160 KS i, takođe, tehnologijom "lakog" hibirda koja doprinosi sa dodatnih 20 KS.

Na papiru, slabiji benzinac sa 130 KS ubrzava do stotke za 9,9 s i dostiže 195 km/h, dok se ubrzanje 0-100 km/h u slučaju snažnije verzije realizuje za 8,8 s, a maksimalna brzina je 210 km/h.
Foto: B92/NÆ
Prvi utisak iz vožnje je da Tonale sa benzincem od 130 "konja" ima sasvim dovoljno snage, barem kada su u automobilu dve osobe. Ipak, za jedan porodični auto, koji na dužim putovanjima može da bude maksimalno opterećen, optimalna varijanta je verzija sa 160 konjskih snaga.

Kratka test vožnja na stazi NAVAK pokazala je da se, iako je u pitanju SUV automobil povišene karoserije i odstojanja od tla, vozilo u krivinama ponaša kao prava Alfa – ostaje prilepljeno za asfalt čak i pri brzinama koje se u svakodnevnoj vožnji na putu neće dostizati. Tome doprinose i niskoprofilne gume dimenzija 235/40 na alu felnama prečnika 20 inča.

Utisak je još bolji kada se na DNA prekidaču izabere D (Dynamic) opcija.
Foto: B92/NÆ
Snaga se prenosi na prednje točkove a automobil je standardno opremljen Alfa Romeo Dynamic Torque Vectoring sistemom i FSD (Frequency Selective Damping) amortizerima.

Kao opcija, dostupni su aktivni Dual Stage Valve amortizeri sa elektronski kontrolisanim prigušenjem.

U oba slučaja, ogibljenje je tipa MacPherson na obe osovine.
Alfa Romeo je prilikom lansiranja modela Tonale naveo da će na nekim evropskim tržištima biti dostupna i dizel varijanta, a Srbija je jedno od njih.

Pored pomenutih benzinaca sa električnom podrškom, kupcima u našoj zemlji na raspolaganju je i 1.6 turbodizelaš sa 130 KS i 320 Nm. I ova verzija je uparena sa automatskim menjačem sa duplim kvačilom, ali sa 6 stepeni prenosa.

Dizelaš je ujedno i najjeftiniji na našem tržištu sa početnom cenom od 35.500 evra. Najjeftiniji benzinac (sa 130 KS) u osnovnoj verziji košta 1.000 evra više.
Foto: B92/NÆ
Do kraja godine bi u prodaji trebalo da se nađe i najsnažniji, plug-in hibridni Tonale (PHEV). Italijanski proizvođač navodi da će ovaj model imati Q4 pogon na sva četiri točka, dok će ukupna snaga hibridnog pogona iznositi 275 "konja".

Menjač je automatski sa šest stepeni prenosa, a u čisto električnom režimu vožnje Tonale PHEV će moći da pređe preko 60 km.

Ukoliko se pitate šta je sa ekstremnom, Quadrifoglio verzijom, iz Alfe su nam na prezentaciji potvrdili da je ona u planu, ali nisu otkrili kada će se pojaviti na tržištu i sa kakvim motorom.
Foto: B92/NÆ
Važno je napomenuti i da je Tonale usvojio Integrisani sistem kočenja (IBS) koji je jedinstven u njegovoj klasi i predstavlja inovativan elektromehanički sistem koji kombinuje kontrolu stabilnosti sa konvencionalnim servo kočnicama.

Kako kažu u Alfa Romeu, sistem garantuje momentalnu reakciju kočnica zahvaljujući integraciji elektronike i mehanike.

Tonale je opremljen i standardnim kočnim čeljustima koje je proizveo Brembo, sa 4 klipa i diskovima sa sopstvenom ventilacijom napred i punim diskovima pozadi.
Foto: B92/NÆ
Alfa Romeo Tonale takođe omogućava autonomnu vožnju 2. nivoa, kombinovanjem sistema "inteligentnog adaptivnog tempomata" (IACC), sistema za održavanje vozila u traci (LC) i prednje kamere, koja uzdužno i poprečno nadzire okolinu automobila.

Sistem IACC koristi adaptivni tempomat, koji automatski prilagođava brzinu vozila kako bi se održala bezbedna razdaljina sa vozilima ispred, kao i sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova i inteligentnu kontrolu brzine.

Prvi koristi kameru vozila da prepoznaje saobraćajne znakove, prikazuje ih na displeju i upozorava vozača na trenutno ograničenje brzine. Drugi predlaže vozaču da smanji brzinu ukoliko je detektovano ograničenje; ukoliko vozač prihvati, automatski se menjaju podešavanja tempomata.

Sa druge strane, sistem LC kontroliše poprečno kretanje kako bi se vozilo zadržalo u traci kojom se kreće.

Kada se Alfin SUV automatski zaustavi u slučaju gužve i vožnje stani-krenu, čim vozilo ispred ponovo nastavi kretanje, pokrenuće se i Tonale
Prtljažnik 500 l (Foto: B92/NÆ)
Najjači utisak sa prezentacije je da se Alfa Romeo modelom Tonale veoma približio premijum konkurentima, kako po dizajnu i ergonomiji, tako i po kvalitetu upotrebljenih materijala u kabini i završnoj obradi.

Kabina je dovoljno prostrana za ovaj automobilski segment, pa pozadi bez problema mogu da se smeste osobe visoke i 190 cm, čak i ukoliko je vozač slične, natprosečne visine. Prtljažnik od 500 litara je pravilnog oblika, sasvim zadovoljavajuće zapremine.

Alfa Romeo je ponudio kupcima raznovrsnu mottorizaciju, pa kada na tržište stigne i najavljeni Tonale plug-in hybrid, biće za svakog ponešto.

Za detaljnije utiske o ovom automobilu biće neophodna duža test vožnja.
Foto: B92/NÆ
Što se cenovnika tiče, uskoro će na zvaničnom sajtu biti dostupan konfigurator, a uvoznik je za kupce pripremio i specijalnu ponudu finansiranja na četiri godine.

Jedan od primera tog finansiranja izgleda ovako:

Za model Tonale Hybrid 1.5 130 KS Speciale crvene boje spoljašnjosti, sa automatskim menjačem učešće iznosi 33% ukupne cene, a sledećih 48 rata po 389 evra. Poslednja, 49. rata iznosi takođe 33% ukupne cene vozila.

Spisak opreme paketa Speciale možete pogledati ispod:

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

72 Komentari

Možda vas zanima

Svet

Uništeno; Zelenski: Hvala na preciznosti

U ukrajinskom napadu na vojni aerodrom na Krimu u sredu ozbiljno su oštećena četiri lansera raketa, tri radarske stanice i druga oprema, saopštila je danas Ukrajinska vojna obaveštajna agencija.

14:21

18.4.2024.

1 d

Podeli: