Test: Mercedes S-klase

Pojavom svake nove generacije S-klase u automobilskoj industriji započinje nova tehnološka era. Ta promena nije izostala ni ovoga puta, dolaskom sedme generacije ovog prestižnog modela.

Automobili

Izvor: B92

Ponedeljak, 11.07.2022.

07:52

Test: Mercedes S-klase
Dimenzije (dužina/širina/visina): 5320/2130/1503 mm. Meðuosovinsko rastojanje: 3216 mm

Tekst - Milan Derbogosijan; Izvor - Auto Magazin; Foto - Auto Magazin

Nova generacija jedne od najprestižnijih limuzina sveta stigla je na test u redakciju Auto magazina.

Do sada smo se uzdržavali od komentara i ocena uz reči da se automobilsko novinarstvo ne zasniva na gledanju prezentacija, već testiranju u realnim uslovima i donošenja sopstvenih zaključaka, ocena i zapažanja koja ćemo vam profesionalno i preneti.

Sada je došao i taj trenutak, da novu S-klasu zaista osetimo u svojim rukama.
Mercedes-Benz S400d 4Matic: zapremina 2950 ccm; snaga 330 KS pri 3600-4200 o/min; maks. o. mom. 700 Nm pri 1200-3200 o/min
U današnje vreme teško je ostati jedinstven, a ne pređi granicu „ludila“ kada je dizajn novog modela u pitanju. Kod S-klase je ovaj zadatak posebno težak jer nosi breme najstarijeg luksuznog modela na svetu.

Jedino što je možda bio teži zadatak od ovoga jeste dizajn nove generacije G-klase posle 40 godina proizvodnje neprikosnovenog prethodnika, ali videli smo da je Mercedes i u tome uspeo.

Ipak, rešili smo da se u ovom testu ne bavimo previše dizajnom, jer smo o tome već puno govorili i pisali. Posvetićemo se ličnim iskustvima u vožnji i uživanjem – jer ovo je automobil upravo za to.
Test S-klase počinjemo ulaskom u vozilo, na zadnje sedište razume se. Najpre, da biste ušli, potrebno je da vam se izvuku ručice vrata koje su u potpunosti uvučene u oplatu.

Jednim dodirom izvlači se masivna ručica sa hromiranim natpisom brenda. Vrlo elegantan detalj.

Otvarate vrata za koja vam treba izuzetno mnogo prostora, tako da na parkinge šoping centara jednostavno možete da zaboravite.
U enterijeru su primenjeni najfiniji materijali od posebno mekog velura na tepihu, preko kožnih obloga vrata, pa sve do krova.

Sedišta su, naravno, remek delo sama za sebe. Izrađena od najkvalitetnije kože, izuzetno široka, sa funkcijama grejanja i hlađenja, a mogu biti opremljena i masažnom funkcijom sa imitacijom masaže vulkanskim kamenjem.

Elektronskim izvlačenjem donjeg podupirača za listove i stopala, kao i obaranjem naslona sedišta unazad, dobijate gotovo horizontalnu površinu za spavanje.
Detalj koji se svima dopao jeste najobičnije mekano jastuče od velura koje je prikačeno na naslon za glavu. Jednostavno, a tako efektno i udobno da ne možete a da ga ne volite.

Sa zadnjeg sedišta se tasterom može upravljati čak i podešavanjem prednjeg suvozačkog sedišta koje možete pomeriti skroz unapred kako bi vaš „krevet“ imao još više mesta pozadi.

Naravno, pretpostavljate da u automobilu dužine 5,32 metra mesta ne manjka i inače, ali ovo je automobil za ljude koji žele više.
Na vratima se još nalaze i komande za memorisanje pozicije sedišta, upravljanje prozorima i posebnim zavesama za zadnja vrata i zadnje staklo koje se izvlače i zatvaraju, i inače potpuno zatamnjena stakla tako da je privatnost u ovom automobilu zagarantovana.

Već poznate komande u obliku sedišta na vratima koje služe za podešavanje sedišta ovoga puta imaju više tradicionalnu ulogu jer, za razliku od prethodnih generacija, delovi tog tastera se više ne pomeraju već su osetljivi na dodir.

Zanimljiv spoj tradicije i nove tehnologije.
Između zadnjih sedišta nalazi se centralna konzola sa držačima za čaše, pregradama za sitnice, USB priključcima i postoljem za bežično punjenje smart telefona, a može se opciono poručiti i još jedan centralni displej od 7 inča za upravljanje svim funkcijama komfora vozila sa zadnjih sedišta.

Tu je čak i otvor za skije koje možete ugurati kroz prtljažnik u kabinu, mada nam se ovaj detalj čini potpuno bizarnim i nepotrebnim u ovakvom automobilu.

Ako se zadnji centralni naslon uspravi, u teoriji, tu se može smestiti i treći putnik pozadi, ali je i ovo potpuno nebitna funkcija. Da li zaista mislite da neko planira da sedi na pomoćnom sedištu u S-klasi?

Ambijentalno osvetljenje se pruža od prednje konzole preko bokova automobila pa sve do zadnjeg dela.

Posebno nam se svidelo što ide i iza zadnjih sedišta čime zakružuje jednu celovitu sliku i pruža poseban osećaj „ušuškanosti“ i smirenosti tako da znate da se nalazite u bezbednom i maksimalno privatnom okruženju. Izbor boja osvetljenja je gotovo neograničen, a imate i ponuđene predefinisane kombinacije koje su vrlo elegantne.
Svideo nam se detalj u vožnji kada cela jedna strana u određenom trenutku počne da treperi crvenom bojom ukazujući na opasnost sa te strane - vozilo u mrtvom uglu ili nenamerno napuštanje vozne trake recimo.

Ogroman panoramski stakleni krov može da pruži obilje svetlosti u kabini, uz naravno obaveznu UV-zaštitu, dok prevlačenjem zastora pruža dodatnu zaštitu od sunca i privatnost.

Nerado napuštamo zadnje sedište i prelazimo u vozačko okruženje. Ništa manje komfora ni na prednjim sedištima koja se podešavaju u apsolutnom svim smerovima.

Ukoliko u meniju za podešavanje vozila unesete i svoju visinu, automobil će sam podesiti sedišta, upravljač i retrovizore u idealnu vozačku poziciju.

Ako ipak vaša pozicija sedenja zaklanja makar deo komandnog displeja koji se nalazi iza upravljača, senzor koji prati pokrete vaših očiju će vam prikazati dodatno upozorenje i tačkice na displeju koje vam ukazuju koliko treba da podignete ili spustite upravljač ili mu promenite nagib tako da biste imali potpuni pregled nad displejom.
Upravljač je izrađen od kombinacije kože i drveta u visokom sjaju, a sve komande na njemu su osetljive na dodir.

To je otprilike i mana koju smo spomenuli i prilikom testiranja E-klase. Iako izgledaju neuporedivo elegantnije od hrpe tastera i nude više mogućnosti za podešavanja direktno sa upravljača, komande osetljive na dodir zahtevaju i da pažnju usmerite na displeje kako biste videli šta radite, a to ume lako da odvuče pažnju sa situacije na putu.

Deo oko koga smo imali najveću nedoumicu i negodovanje na virtuelnoj prezentaciji i slikama koje smo do sada videli jeste veliki centralni OLED displej. Smatrali smo da je prevelik i da bukvalno jednom vertikalno okrenutom televizoru tu nije mesto. Međutim, realnost je potpuno drugačija.

Ovaj displej od 12,8 inča uopšte ne izgleda preveliko i toliko je jednostavan i intuitivan za snalaženje i kretanje kroz postavke da to možete činiti bez značajnog sklanjanja pogleda sa puta. Čak osećate i vibraciju pritiskom na komande na displeju čime sistem imitira pritisak na tastere i daje vam potvrdu da ste pritisnuli neku komandu.

Zapravo, ovaj displej je i mnogo praktičniji od centralnog komandnog tastera kod drugih Mercedesovih modela ili prethodnika.
U novoj S-klasi sve komande se nalaze na površinama osetljivim na dodir, bez obzira da li je reč o displejima ili plastičnim površinama sa slajderima osetljivim na dodir.

Zapravo postoji samo jedno dugme – za paljenje sva četiri migavca. Podržavamo ovu odluku!

Termatronik četvorozonski klima-uređaj sa zasebnim komandama napred i pozadi nudi izuzetne mogućnosti personalizacije i klimatizacije svakog dela vozila zasebno tako da je održavanje prijatne temperature u vozilu uvek lako i bez kompromisa po ostale putnike.
Startujemo motor i krećemo. Da se zaista krećete znaćete samo po tome što vam se okolina „pomera“.

Nikakvih zvukova koji bi možda doprli iz spoljašnjosti u S-klasu jednostavno nema. To čak može biti i mali problem ako se kao autor ovog teksta zaigrate na semaforu proučavajući postavke na displeju i ne primetite da se upalilo zeleno svetlo, a vozači iza vas vam trube. Vi jednostavno ne čujete da oni trube.

S-klase je otišla korak dalje u aero-akustici. Novi model je još tiši od prethodnika. Visoka krutost karoserije pruža osnovu za izvanrednu udobnost uz smanjenje buke i vibracija, a to je postignuto finim podešavanjem.

Da bi se postigao zvuk motora koji se u unutrašnjosti doživljava prefinjeno i nenametljivo, izolacija zaštitnog zida proširena je na bočna područja A-stubova i na pod.
Mercedes takođe prvi put koristi akustičnu penu u određenim delovima karoserije. Ako pak ne volite tišinu u vozilu na raspolaganju vam je fantastični Burmaster premijum 3D audio sistem sa čak 15 zvučnika i ukupnom izlaznom snagom od 710 vati! Privatna koncertna dvorana.

Svim digitalnim inovacijama upravlja MBUX sistem veštačke inteligencije koji je sada, u svojoj drugoj generaciji, sposoban za samostalno učenje, a svoje mogućnosti je podigao na mnogo više nivo.

Zahvaljujući novim senzorima, parking sistemi pružaju vozaču još bolju podršku prilikom manevrisanja pri malim brzinama. Integracija u MBUX sistem znači da je nivo vizuelizacije sada ušao u potpuno novu dimenziju.
Prtljažnik: 550 l
Nova funkcija Pre-Safe Impulse Side i E-Active Body Control ogibljenje mogu podići karoseriju vozila za osam centimetara neposredno pred bočni sudar.

Na taj način bolje će pripremiti putnike u vozilu za bočni udar i zaštiti ih prenosom energije udarca ka donjem delu vozila.

E-Active Body Control ogibljenje će se u deliću sekunde prilagođavati situaciji na putu, ne samo neravninama, već i naginjanju karoserije u krivinama, prilikom kočenja, ubrzanja…

Odjednom će vam svi naši putevi izgledati mnogo kvalitetniji nego što zaista jesu - skoro onakvi kakve nam političari godinama, pa i decenijama obećavaju.

Vožnja S-klase je pravo uživanje i za putnike, ali i za vozača. Ni najduže relacije ne stvaraju nikakav umor i prosto vas mami da odete negde još dalje kako biste se vozili duže.
Uprkos velikim dimenzijama S-klasa je izuzetno pregledna, a ogromna hauba sa čuvenim „nišanom“ na vrhu vam najbolje sugeriše da se nalazite u ekstremno dugačkom automobilu.

Naravno sistemi asistencije za sve moguće situacije su tu da priskoče u pomoć ako je to potrebno. Računajte samo na to da iziskuje puno mesta za parkiranje, a naročito za otvaranje vrata koja su veoma dugačka i otvaraju se široko.

Dizel motor koji nosi oznaku 400d nažalost više ne označava ni zapreminu ni snagu motora, pa nas ova odluka Mercedesa o novoj nomenklaturi koja je uvedena pre nekoliko godina i dalje prilično nervira.

Reč je zapravo o rednom šestocilindričnom motoru zapremine tri litra sa 330 KS. Iako je masa vozila preko dve tone, ovaj motor svojim monstruoznim obrtnim momentom od čak 700 Nm sa lakoćom dostiže elektronski limitiranu brzinu od 250 km/h uz ubrzanje od svega pet i po sekundi do 100 km/h.

Ako se pitate kada će vam to trebati, odgovor je – nikada. S-klasa je automobil namenjen prefinjenom iskustvu vožnje, koji može mnogo toga – ako hoće i ako je potrebno.
Devetostepeni 9G-tronic automatski menjač besprekorno i neprimetno radi svoj posao kako ne bi uznemiravao ni vozača ni putnike. Na primer, na auto-putu pri brzini od 130 km/h na tempomatu, motor se vrti na oko 1450 obrtaja u minutu trošeći u proseku ispod 6 litara dizela u tom momentu.

Mi smo naš test od oko 1.100 kilometara vožnje u svim uslovima završili sa prosekom od 7,2 l/100 km (ako je to uopšte bitno vlasnicima ovog automobila).

Za kraj dolazimo i do vlasnika. Klijentela ovog automobila je svakako malobrojna i odabrana, a po pravilu i vrlo lojalna S-klasi kroz generacije. Njima uopšte nije važno što ovakav automobil startuje sa cenom od 114.540 evra, niti što primerak kakav smo mi vozili košta tačno 151.030,80 evra, niti što je čak i to tek sredina cenovne skale koju S-klasa može da dobaci.

Oni žele i, što je još važnije, mogu da uživaju u vrhuncu onoga što automobilska industrija danas može da ponudi. Tu se sva dalja polemika završava.

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Mercedes-Benz S400d 4Matic: Tehnički podaci

Motor: Redni 6 cilindara, zapremina 2950 ccm; snaga: 330 KS pri 3600-4200 o/min; Obrtni moment: 700 Nm pri 1200-3200 o/min; automatski 9-stepeni menjač; 4Matic pogon na svim točkovima

Dimenzije: D/Š/V 5320/2130/1503 mm; međuos. rastojanje 3216 mm; prtljažnik 550 l; rezervoar: 76 l; masa 2090 kg; pneumatici Continental 255/40R20

Performanse: Maks.brzina 250 km/h; 0-100 km/h 5,4 s, potrošnja (WLTP) 6,7-7,9 l/100 km; CO2 emisija (WLTP) 175-209 g/km

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

33 Komentari

Možda vas zanima

Svet

Bure baruta pred eksplozijom: Počinje veliki rat?

Bliski istok, zbog promene ravnoteže snaga i dubokih kriza, pre svega palestinsko-izraelske, može se smatrati buretom baruta i ima potencijal da dovede ne samo do regionalnog sukoba, već i do globalnog konflikta.

20:40

17.4.2024.

1 d

Svet

Uništeno; Zelenski: Hvala na preciznosti

U ukrajinskom napadu na vojni aerodrom na Krimu u sredu ozbiljno su oštećena četiri lansera raketa, tri radarske stanice i druga oprema, saopštila je danas Ukrajinska vojna obaveštajna agencija.

14:21

18.4.2024.

19 h

Politika

Mediji: Ultimatum za Srbiju

Višegodišnja dilema "Kosovo ili Evropska unija", koja je lebdela nad Srbijom, dobiće svoj praktični izraz sledeće nedelje, pišu mediji.

13:01

17.4.2024.

1 d

Podeli: