Test: Nissan Juke – kradljivac pogleda

Druga generacija modela Juke je još atraktivnija od prethodne, koja je važila za jedan od najpoželjnijih automobila u klasi. Za sada je u ponudi samo jedan motor, sa automatskim i manuelnim menjačem.

Automobili

Izvor: B92

Sreda, 13.10.2021.

11:39

Test: Nissan Juke – kradljivac pogleda
Dimenzije (dužina/širina/visina): 4210/1800/1595 mm. Meðuosovinsko rastojanje: 2636 mm

Tekst - Aleksandar Bursać; Izvor - Auto Magazin; Foto - Auto Magazin

Ponuda krosovera u B segmentu je više nego bogata.

Proizvođači se trude da njihovi modeli budu originalni i drugačiji od konkurencije, pa je ovo možda segment sa najraznovrsnijim izborom.

Ipak, jedan auto se apsolutno razlikuje od svih njih – Nissan Juke.
Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 DCT: zapremina 999 ccm; snaga 86 kW (117 KS) pri 5250 o/min; maks. o. mom. 180 Nm pri 1750 o/min
Kada se pojavila prva generacija pre tačno deset godina, izazvala je ogromnu pažnju zbog toga što je konceptualno predstavljala prvi kupe-krosover u klasi.

To je auto koji do poslednjeg trenutka nije izgledao zastareo a kupci su ga redovno svrstavali u listu želja kao da se tek pojavio.

Pred dizajnerima Nissana je bio zaista težak zadatak; ne samo što su napravili čudo u segmentu, već su dobili zadatak da to čudo u drugoj generaciji bude još atraktivnije.
Naizgled nemoguć zadatak uspešno je rešen. Novi Juke izgleda još neobičnije od prethodnika, sa dizajnom koji je možda najbolje opisati kao vozilo iz mašte nekog strip crtača.

Naravno, jedno je render a drugo je realnost. Međutim, Juke je prešao tu barijeru iz nestvarnog u stvarno i uživo izgleda još impresivnije.

Za to su "krivi" jedinstveni kupe oblik karoserije, ogromne "devetnaestice" i svetla koja podsećaju na ilustracije iz SF tematike.

Najlepše od svega je što je auto vrlo upotrebljiv i pristupačan, pa nema onog "nedodirljivog" momenta.
Izbor kupaca je, zapravo, vrlo jednostavan. U ponudi je samo jedan motor zapremine 1.0 litra sa 114 KS, a ono što može da se bira je manuelni šestostepeni ili sedmostepeni automatizovani menjač sa dve lamele.

I naravno, boja. Ovo je jedan od retkih automobila koji možda najbolje izgleda u beloj metalik boji, sa crnim krovom.

Na raspolaganju su i četiri paketa opreme, s tim što se treći i četvrti utrkuju raznovrsnošću ponude i skoro identičnom cenom.
Najjeftiniji Juke od 17.650 evra ima veoma bogatu opremu, posebno iz oblasti bezbednosti.

Standard su automatsko kočenje sa prepoznavanjem pešaka i biciklista, upozorenje na nenamerno napuštanje saobraćajne trake, automatska aktivacija dugih svetala, prepoznavanje saobraćajnih znakova, pomoć pri kretanju na uzbrdici i tempomat.

Drugim rečima, neiskusan vozač će se osećati maksimalno bezbedno u automobilu, pogotovo u višim paketima opreme koji dodatno sadrže kameru od 360 stepeni, kontrolu mrtvog ugla, adaptivni tempomat i aktivnu asistenciju koja koriguje volan u slučaju nenamernog napuštanja saobraćajne trake.

Posebno je koristan sistem za kontrolu nailazećeg bočnog saobraćaja prilikom isparkiravanja unazad, pogotovo kada je preglednost smanjena. Tada se na centralnom displeju prikazuje iz kog pravca nailaze automobili ili pešaci.
Razlika u odnosu na prethodnu generaciju je velika. Pre svega, unutrašnjost je luksuznija, sa mnogo više tapaciranih površina i proštepanih elemenata.

Ambijentalno osvetljenje narandžaste boje je u vratima i oko ručice menjača a možda najatraktivniju novinu predstavlja fenomenalno Bose ozvučenje, sa posebnim zvučnicima u prednjim naslonima za glavu.

Opšti utisak je da je auto dosta sportskiji, bar u odnosu na standardne verzije prve generacije.
Sedišta su relativno uska i kratka, sa izraženom bočnom podrškom koja stvara dodatni osećaj stabilnosti.

Ovo je posebno bitno jer je auto dosta oštriji na upravljanju; volan je direktniji, sa manje naginjanja cozila u krivinama.

A kako drže široke "devetnaestice", to je tek posebna priča.
Iznenadio nas je i izduvni sistem. Juke ima vrlo dubok ton, kao da je pod haubom neuporedivo veća mašina.

Kada smo već kod nje, 114 "konja" je više nego dovoljno za svakodnevne potrebe. Nema problem sa nedostatkom snage, koji postaje evidentan tek na auto-putu pri velikim brzinama.

Motor je prilično utišan; zvuk karakterističan za trocilindraše je izražen na preko 3500 obrtaja, uz vrlo prigušene vibracije.

Po ovom pitanju nije najbolji u klasi ali je svakako u samom vrhu, tako da prosečan vozač uopšte ne bi primetio da mu "fali" cilindar.
Slično je i sa turbo-rupom koja je neprimetna, između ostalog, i zahvaljujući inteligentnom sedmostepenom automatizovanom menjaču sa dve lamele.

Programiran je tako da bude malo grublji prilikom puštanja kvačila prilikom polaska iz mesta, bez imalo proklizavanja kao kod nekih drugih automobila.

To ne znači da brzine ne menja uglađeno, već se može okarakterisati kao vrlo iskusan vozač koji zna da štedi lamelu.
Vrlo je zanimljiva i manuelna promena brzina preko komandi na volanu. Kliktanjem plus ili minus "klackalice", menjač ne ostaje u manuelnom režimu, već se posle nekoliko trenutaka vraća u automatski ukoliko primeti da vam je dosadilo da sami menjate brzine.

Sa druge strane, ume da prepozna da ste na nizbrdici i tada neće prebaciti stepen naviše, već će omogućiti da kočite motorom.

Ukoliko dođete u situaciju da su vam potrebne maksimalne performanse i spremnost motora da što brže odreaguje na komandu gasa, tu je "sport" mod. Drži motor na višim obrtajima, volan postaje nešto teži a pedala gasa postaje osetljivija.

U ovom režimu niko ne može da kaže da Juke nije zanimljiv za vožnju, pa čak i oni koji imaju visoke standarde u pogledu snage i ponašanja automobila na putu.

Ako je ovako oštar sa 1.0 motorom, kakav li će tek biti u jačim verzijama koje bi tek trebalo da se pojave…
Ako ste među onima koji vode računa o potrošnji, Juke vas neće razočarati. Prosek u gradu se kreće između sedam i osam litara benzina u zavisnosti od stila vožnje.

Mi smo zabeležili 7,2 l/100 km u vožnji po Beogradu.

Pri 130 km/h je na oko 2800 obrtaja, a putni računar na toj brzini pokazuje trenutnu vrednost od oko 7 l/100 km.
Inače, novi Juke je vrlo upotrebljiv auto. Ima dovoljno mesta za sitnice i veće mobilne telefone, a iznenađujuće je komforan i pozadi.

Putnici prosečne visine imaju podjednako mesta za glavu kao u najnovijim hečbek modelima C segmenta, što će reći da ostaje još nekoliko centimetara lufta.

Nije tesno ni za kolena, a prtljažnik je tek posebna priča. Raspolaže sa ukupno 422 litra, što je cifra koja se odnosi na varijantu bez duplog dna i bez rezervnog točka koji je standard na test primerku.
Cena najskupljeg Nissana Juke je 24.480 evra, što i nije tako mnogo ako se uzme u obzir napredna tehnologija iz oblasti bezbednosti, automatizovan menjač i veoma bogata oprema. O jedinstvenom i originalnom dizajnu da i ne govorimo.

Za pohvalu je i povećanje unutrašnjeg prostora, pa bez problema može da posluži i kao porodični auto, s obzirom da se po dimenzijama enterijera približio prethodnoj generaciji modela Qashqai.

Na žalost, nema više pogona na sva četiri točka. To nije slučajnost jer se vrlo malo kupaca odlučivalo za takvu verziju.

Sada je akcenat na sportskom karakteru, kvalitetnim materijalima, haj-tek detaljima i više nego atraktivnom izgledu.

Ozvučenje za primer

Nissan je još na aktuelnoj Micri eksperimentisao sa ozvučenjem u partnerstvu sa kompanijom Bose.

Tada su u naslon za glavu vozačevog sedišta ugradili posebne zvučnike a sada je taj koncept prenet i na novi Juke. Ovaj put, i suvozač je dobio privilegiju da uživa u trodimenzionalnom rasprostiranju zvuka.

U meniju centralnog displeja možete da podesite koliko želite da bude izražen 3D efekat kao i druge parametre. Doplata za Bose ozvučenje je 650 evra.

Poluautonomna vožnja

ProPilot sistem sa modela Qashqai i X-Trail je ugrađen i u Juke. Reč je o kombinaciji adaptivnog tempomata i sistema za prevenciju napuštanja saobraćajne trake koji obezbeđuju da auto sam održava odstojanje od vozila ispred.

U varijanti sa automatizovanim menjačem u potpunosti može da zaustavi auto prateći kolonu, kao i da krene za vozilom ispred posle kraćeg stajanja.

Ovo je od velike pomoći u stani kreni vožnji, ali i na otvorenom, bilo da je reč o magistralnom ili auto-putu.

Najnapredniji bezbednosni sistemi

Čak i bazična verzija Nissana Juke ima većinu naprednih bezbednosnih sistema. Tekna paket opreme standardno obuhvata ne samo ProPilot sistem, već i aktivnu kontrolu mrtvog ugla.

To znači da će auto sam izvršiti korekciju volana kako bi izbegao sudar ukoliko slučajno krenete da se prestrojavate u auto koji ne vidite u mrtvom uglu. Isto tako, auto će izvršiti korekciju upravljača ukoliko se nenamerno, odnosno bez migavaca približite liniji koja razdvaja saobraćajne trake.

Izdvojili bi smo i radarski senzor sa zadnje strane. On pomaže prilikom isparkiravanja unazad kada nemate dobru preglednost puta, pa će vas zvučnim signalom a i preko kamere na centralnom displeju upozoriti na nailazeća vozila ili pešake.

Naravno, svaki od ovih sistema može da se deaktivira ili da se posebno isključi intervencija volana.

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 DCT Tekna: Specifikacije

Motor: zapremina 999 ccm, snaga 86 kW (117 KS) pri 5250 o/min, maks. o. moment 180 Nm pri 1750 o/min (200 Nm sa Over Torque), menjač automatizovani, 7 stepeni

Dimenzije: D/Š/V 4210/1800/1595 mm, međuos. rastojanje 2636 mm, prtljažnik 422 l, rezevoar – nije navedeno, pneumatici 225/45 R19, masa 1210 kg

Performanse: maks. brzina 180 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11,1 s, potrošnja nije navedena, emisija CO2 116 g/km

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

71 Komentari

Možda vas zanima

Svet

Uništeno; Zelenski: Hvala na preciznosti

U ukrajinskom napadu na vojni aerodrom na Krimu u sredu ozbiljno su oštećena četiri lansera raketa, tri radarske stanice i druga oprema, saopštila je danas Ukrajinska vojna obaveštajna agencija.

14:21

18.4.2024.

1 d

Podeli: