Prva vožnja: MG Motor ponovo u Srbiji

MG se vraća na tržište! Na početku prodaje ponudu će otvoriti krosover B segmenta pod nazivom ZS, krosover C segmenta EHS, kao i dva potpuno električna modela – karavan MG 5 i SUV Marvel R.

Izvor: B92

Utorak, 04.10.2022.

13:47

Prva vožnja: MG Motor ponovo u Srbiji
MG je prvi put izložio nove modele na ovogodišnjem sajmu automobila u Beogradu (Foto: AK/B92)

• Tekst - Aleksandar Bursać; Izvor - Auto Magazin; Foto - Auto Magazin

Rovinj, Hrvatska

Domaće tržište, ali i ona iz okruženja bogatija su za novi-stari automobilski brend. Reč je o MG Motoru, koji već duže vreme nije bio prisutan na tržištu. Čuvena britanska marka osnovana je 1924. godine od strane Vilijama Morisa, vlasnika tadašnje kompanije Morris Garages, po kojoj je i dobila ime.

Bila je poznata širom sveta po sportskim automobilima, a ostvareno je i 40 svetskih brzinskih rekorda. Vremenom, MG je imao saradnju sa drugim markama, a poslednje što je bilo "britansko" bio je MG Rover. Nakon toga, MG dolazi u kineske ruke, gde je i danas. Sastavni je deo kompanije SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation), pod čijim okriljem su brendovi Reve (Roewe), Maksus (Maxus), SAIC Volkswagen i druge. Već godinama unazad imaju vrlo razvijenu gamu vozila, sa brojnim modelima razvrstanim po segmentima. Zanimljivo je da se ne prodaju u Kini, već su namenjeni izvozu.

Nedavno su se odlučili za prodor na zahtevno evropsko tržište, a koliko im je do toga stalo, pokazuje i činjenica da su od 2019. godine partner fudbalskog kluba Liverpul. Tokom 2020. MG Motor je prodao 7200 vozila, a 2021. ta cifra je utrostručena, na ukupno 22.000 primeraka.

Prodaju bi trebalo da pojača ekspanzija, koja sada uključuje Adriatik regiju, odnosno zemlje bivše SFRJ i Albaniju. Tako smo dobili poziv da se na regionalnoj prezentaciji u Rovinju upoznamo sa gamom Em-džija. Za prvi susret novinara sa MG brendom pripremljeno je četiri modela, sa nekoliko varijanti pogona.

MG ZS

Najmanji u gami je MG ZS. Dostupan je u potpuno električnoj i verziji sa SUS motorima. Osnovnu ponudu čini 1.5 atmosferski benzinac sa četiri cilindra i 106 konjskih snaga. Do stotke stiže za 10,9 sekundi, a maksimalna brzina mu je 175 km/h.

Mi smo imali prilike da testiramo drugu verziju, sa 1.0 trocilindarskim turbo-benzincem od 111 KS i 160 Nm.

Demo vozilo je opremljeno šestostepenim manuelnim menjačem sa kojim do 100 km/h ubrzava za 11,2 sekunde. Maksimalna brzina je 180 km/h.
Dizajn nije previše upečatljiv, ali svakako prati moderne trendove. Isto se odnosi i na enterijer, s tim što je primetno da se MG potrudio da bogato tapacira unutrašnjost čak i najmanjeg modela, što nije uobičajeno u ovoj klasi.

Sa druge strane, skaj kojim su obložena sedišta, tapacirunzi vrata i komandna tabla nešto manje liči na pravu kožu, za razliku od materijala drugih brendova.

Bez obzira na to, lep gest je što su površine pod tvrdom plastikom svedene na minimum, uključujući i gornji deo komandne table koji je kompletno izliven od mekih, gumasto-penastih materijala.
Pravo iznenađenje je način na koji se auto vozi. Pre svega, ergonomija je dobra, pa se pozicija za volanom lako pronalazi. Komande su meke i precizne, uključujući i ručicu menjača.

Zapravo, uglađenost kvačila i motora, kao i odziv na gas se gotovo i ne razlikuju od, na primer, nemačkih konkurenata.

Turbo rupa je zaista minimalna, a jedino što nam je zasmetalo u kratkoj test vožnji je da je auto preupravljen. Konkretno, prilikom naglih ubrzanja iz stanja mirovanja je potrebna mala intervencija upravljačem kako bi se zadržao pravac.

Sve u svemu, MG ZS se ponaša predvidljivo i lako se dovodi u red.
Dopalo nam se to što je oprema vrlo bogata i uključuje panoramski krov sa otvaranjem, digitalne instrumente, kameru od 360 stepeni i veliki displej multimedije (10,1 inč) ispod koga su prečice za najvažnija podešavanja poput "klime", navigacije…

Osim sa manuelnim, može da se poruči i sa automatskim menjačem.
Električna verzija MG ZS EV se spolja gledano jedino razlikuje po drugačijoj masci, s obzirom da nema potrebe za hladnjakom.

Kupci će moći da se odluče za jednu od dve baterije – sa 50,3 kWh i 70 kWh. Sa prvom može da pređe do 320 km, a sa većom 440 km po WLTP standardima.

Omogućava i brzo punjenje do 92 kW na DC punjaču, koje se od pet do 80 posto obavlja za 40 minuta.

MG EHS

Sledeći na redu za kratku test vožnju bio je MG EHS. Reč je o krosoveru C segmenta za koji pretpostavljamo da će biti najzanimljiviji domaćim kupcima.

Nudi obilje prostora, vrlo atraktivnu opremu i što je najvažnije, pokreće ga plug-in hibridna kombinacija 1.5 litarskog turbo-benzinca i elektromotora ukupne snage sistema od 258 KS.
Osim vrlo respektabilnih performansi sa ubrzanjem do stotke za manje od sedam sekundi, odlikuje ga i mogućnost vožnje samo na struju do 52 kilometra.

To je omogućeno ugradnjom baterije kapaciteta 16,6 kWh, koja se od nule do 100 posto kapaciteta puni za četiri i po sata.
Nas je, pre svega, iznenadio kvalitet završne obrade, koji je evidentan već hvatanjem za kvake i zvukom zatvaranja vrata.

Unutrašnjost je takođe veoma bogato tapacirana sličnim materijalima kao u manjem modelu, uz različite kombinacije boja uključujući i crveni enterijer kao na test primerku.
Biće dostupna dva paketa opreme, s tim što već osnovni ima automatsko kočenje do 43 km/h, beskontaktno otključavanje i startovanje motora, multimediju od 10,1 inča i digitalne instrumente dijagonale 12,3 inča.

Grejači prednjih sedišta i LED farovi su takođe standard, baš kao i adaptivni tempomat, prednji i zadnji parking senzori, kamera za vožnju unazad, dvozonska "klima"…
Luksuznija verzija ima panoramski krov sa otvaranjem, kameru od 360 stepeni, elektropodesivo sedište za vozača… Kabina je zaista prostrana, a isto se može reći i za prtljažnik zapremine 448 litara.

Sedi se vrlo komforno, a u vožnji je dosta ozbiljniji od manjeg brata, uključujući i upravljivost.

Bez obzira na potpuno ispražnjenu bateriju, postigli smo prosek od 7,2 l/100 km u kratkoj vožnji po centru Rovinja. MG EHS može da se pohvali i činjenicom da je osvojio maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP kreš testovima.

Marvel R

Testirali smo i perjanicu game – MG marvel R. Ovo je potpuno električni SUV koji ima očiglednu nameru da kupce pridobije svojim luksuzom i sjajnim performansama.

Da, i sami smo se iznenadili zrelošću konstrukcije i voznim karakteristikama koje se gotovo ne razlikuju u odnosu na južnokorejske pa i nemačke modele.
Marvel R brutalno ubrzava, stabilno zadržavajući pravac, bez iznenađenja za vozača, uključujući i ponašanje u krivinama.

Eko-koža kojom je obložen enterijer je interesantna u pogledu boja, uključujući i bež kao na test primerku.

Za razliku od jeftinijih modela MG-a, ovde je primenjena interpretacija alkantare na centralnim delovima sedišta, kao i aplikacije sa izgledom drveta.
Uz ogromni centralni displej dijagonale 19,4 inča, utisak je zaista impozantan, pogotovo kada se uzme u obzir izuzetno prostrana kabina (međuosovinsko rastojanje je 2800 mm) i atraktivan dizajn spoljašnjosti.

LED svetla su dominantna, sa sve trakama koji se prostiru celom širinom vozila.

Prtljažnik raspolaže sa 357 litara zapremine, a ispod haube je dodatni prostor od 150 litara.
U ponudi će biti tri paketa opreme; osnovni podrazumeva dvozonsku klimu, panoramski krov, vozačevo sedište na struju i mogućnost poluautonomne vožnje drugog nivoa.

Što se tiče ponuda, MG marvel R je dostupan sa zadnjim i pogonom na sva četiri točka. U prvom slučaju ima elektromotor od 189 KS i 410 Nm, koji do stotke stiže za 7,9 sekundi.

AWD varijanta ima čak tri elektro-motora, dva nazad i jedan napred. Ukupna snaga sistema je 288 KS i 665 Nm, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h od svega 4,9 sekundi i maksimalnih 200 km/h.
Baterija kapaciteta 70 kWh obezbeđuje domet od 402 km za zadnji i 370 km za pogon na sva četiri točka.

Projektovana je za punjenje snagom od 92 kW. Od pet do 80 posto kapaciteta puni se za 40 minuta.
Lepa vest je da je Marvel R opremljen i V2L (Vehicle-to-Load) sistemom sa kojim auto može da vam služi kao izvor napajanja za uređaje snage do 2500 vati, kao što su frižideri, audio-uređaji, električni bicikli i skuteri…

MG 5

Na kraju, karavan MG5 je interesantan zbog svoje upotrebljivosti i tradicionalnog koncepta.

Nije SUV, ali ima vrlo prostranu kabinu i prtljažnik od 479 litara.
I on ima isključivo električni pogon u vidu motora snage 156 "konja" koji pokreće prednje točkove.

Reč je o štedljivijoj varijanti sa većom baterijom od 61,1 kWh i autonomijom od 400 km, dok verzija sa manjom baterijom od 50,3 kWh omogućava bolje performanse zahvaljujući jačem motoru od 177 KS, ali manji domet od 320 KS.
Na DC punjačima može da podnese snagu punjenja od 87 kW, što je dovoljno za punjenje do 80 posto za 40 minuta.

AC punjenje je moguće do 11 kW snage.

Uskoro početak prodaje

Kompletna MG gama je već dostupna za poručivanje u Srbiji.

Uvoznik za našu zemlju je kompanija Adriatic Auto iz Beograda.

Garancija jedan od aduta

Jedan od aduta brenda za koji se veruje da će biti vrlo značajan svakako je garancija.Sva vozila imaju sedam godina garancije ili 150 hiljada pređenih kilometara.

U MG Motoru ne kriju kako im je jedan od ciljeva preuzimanje kupaca modela Hyundai i Kia.

"Auto magazin" je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

20 Komentari

Možda vas zanima

Svet

16.700 vojnika raspoređeno: Počelo je...

Filipinske i američke trupe počele su danas vojne vežbe "Balikatan" u Filipinima, koje će trajati do 10. maja, a uključivaće i pomorske vežbe u Južnom kineskom moru, na čije teritorije polažu pravo i Kina i Filipini.

12:24

22.4.2024.

1 d

Podeli: