Ponedeljak, 22.05.2023.

20:16

Sunovrat prodaje plug-in hibrida u Nemačkoj nakon ukidanja subvencija

Izvor: Izvor: dpa

Sunovrat prodaje plug-in hibrida u Nemaèkoj nakon ukidanja subvencija IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

Ja

pre 3 meseca

Ja sam za el. Automobil ali sa ovakvim cemama mogu samo da sanjam o jednom takvam
Pre ili kasnije baterije ce biti jeftinije i veceg kapaciteta
Sta su sve naucnici do sad otkrili samo je pitanje vremena kao u filmovima masta da preraste u realnost samo moraze shvatiti uvek je neko morao da plati razvoj zato sad imamo manje efikasne el.automobile polako ce biti sve efikasniji

rebro

pre 10 meseci

@ljudi, i šta kažeš "uštedeo si novac", a zaboravio si da napomeneš cenu tog automobila koja je duplo veća od benzinskog pandana.
Auto na baterije - neviđena glupost. Da to valja Ameri bi tenkove pravili po tom principu.

Inception

pre 10 meseci

Da, zato što na potrošnju najviše utiču ubrzanja, posebno nagla ubrzanja i kretanje iz mesta, a kod hibrida tu pomaže elektromotor, čime se smanjuje potrošnja benzina, a elektromotor ima odličan obrtni moment, zbog čega mislim da bi bilo idealno rešenje ove "kosilice" od 1000ccm iskoristiti da preko generatora napajaju elektromotor koji bi sve vreme bio glavni pogon. Time bi se smanjilo zagađenje izduvnim gasovima, jer bi taj "agregat" mogao da radi u idealnom režimu (nema naglog dodavanja gasa i sl.), pa bi filtriranje izduvnih gasova bilo jednostavnije i jeftinije za realizaciju (nema naglog povećanja broja obrtaja pri ubrzanjima i sl.), a time nema ni pregrevanja izduvnog sistema.

Kad zažive neke druge tehnologije za proizvodnju struje (pa i taj vodonik), SUS motor se samo zameni njima i to je to.
(Veliki brat, 23. maj 2023 23:37)



Izmislio si toplu vodu. To Nisan vec nudi u svom SUV segmentu.

Helios

pre 10 meseci

Subvencije su u ogromnoj većini slučajeva katastrofalna nebuloza. To je primena neoboljševičke fore "pozitivne diskriminacije" u sferi novca, tehnologije i nametnute regulative. A šlag "pozitivna" nikako, ali nikako ne može da prekrije na duže staze onaj osnov koji je "diskriminacija".
U prevodu neko uspe tako da zavuče foru, i nasilno uzme svima nama lovu za svoju foru. Koja je ili neka idiotska i pogrešna agenda, ili prosto otimačina love na račun gluposti, povodljivosti ili panike mase.
Ovde je od svega još i najgore što su većina "ekoloških" modernih rešenja veća ekološka šteta nego da ih nema. Količina rudarenja potrebna za retke elemente koji su neophodni za baterije ili solarne panele itd. je veća eko-šteta nego da sve ide na dizel. O otpadu toga istoga da ne govorimo. I nedostatku struje za prelazak itd.
Inženjerski gledano postoji - MOŽDA - vrlo uzana zona optimizacije gde dvopogonski dvogorivni sistem može da iskoristi prednosti obe tehnologije a bez previše mana, obe, i mana prevelike cene i težine dvojnosti. MOŽDA. I bez subvencija. Ali je veliko pitanje postoji li de fakto takav u realnosti, pa još spram cene.

pera što ga...

pre 10 meseci

@Naslov
Naravno,uz sve povlastice i nameta na druga vozila. Nije ni čudo, sve duhu kapitalizma ravnopravani uslovi na tržištu.

Naslov

pre 10 meseci

Naslov bi trebao da bude "Sunovrat prodaje plug-in hibrida u Nemackoj, EV vozila nadomestila pad prodaje i jos i povecala trzisni udeo".
Trenutno je u Nemackoj preko 30% prodaje EV!
Jel vama ljudi jasno da svaki treci prodat auto u Nemackoj ide na struju?

Veliki brat

pre 10 meseci

Za par godišnjih dužih putovanja benzina trošim prosečno oko 4,4 litara na 100km
(ljud, 23. maj 2023 12:07)
Da, zato što na potrošnju najviše utiču ubrzanja, posebno nagla ubrzanja i kretanje iz mesta, a kod hibrida tu pomaže elektromotor, čime se smanjuje potrošnja benzina, a elektromotor ima odličan obrtni moment, zbog čega mislim da bi bilo idealno rešenje ove "kosilice" od 1000ccm iskoristiti da preko generatora napajaju elektromotor koji bi sve vreme bio glavni pogon. Time bi se smanjilo zagađenje izduvnim gasovima, jer bi taj "agregat" mogao da radi u idealnom režimu (nema naglog dodavanja gasa i sl.), pa bi filtriranje izduvnih gasova bilo jednostavnije i jeftinije za realizaciju (nema naglog povećanja broja obrtaja pri ubrzanjima i sl.), a time nema ni pregrevanja izduvnog sistema.

Kad zažive neke druge tehnologije za proizvodnju struje (pa i taj vodonik), SUS motor se samo zameni njima i to je to.

objektivno

pre 10 meseci

Ovo je sve bzvz pisu se komentari o minimumu prezivljavanja uz minimum novca. Ako je to slucaj ja preporucujem hodanje, bicikl injavni prevoz. Mnogo je veliko mucenje gnjaviti se bez preke potrebe u kolima. Ko zeli da se cima automobilom to je vec druga prica svakako niko nije lud da plati mnogo nesto sto nije potrebno, ali lepse je voziti hibrid koji klizi od obicnog automobila.

Zok1

pre 10 meseci

Generalni problem sa ovim hibridima je da imate dva motora i samim tim održavanje je skuplje. Ideja je dobra, ako vozite sporo po gradu, na ograničene udaljenosti - praktično ćete se voziti na bateriju. SUS motor će se paliti kada idete brže. Međutim, to ima svoju cenu. Kada se preračuna, za veliki broj ljudi je jednostavno isplativije da kupe automobile sa SUS motorima. Sa druge strane, održavanje čisto električnih automobila je neuporedivo jeftinije, tako da se oni koji žele električne automobile verovatno odlučuju za njih.

Djorke

pre 10 meseci

..: Ušteda je ogromna. Po gradu i okolini vozim na struju, s potrošnjom od 10 do 15 kWh/100km …

… Za par godišnjih dužih putovanja benzina trošim prosečno oko 4,4 litara na 100km …

Tako da, ušteda novca je i po osnovu jeftinijeg goriva i po osnovu jeftinog održavanja a i zbog visokog kvaliteta vozila koje se praktično ne kvari.
(ljud, 23. maj 2023 12:07)

Naravno da je usteda velika, a narocito jer ti auto trosi manje struje i manje benzina od fabrickih specifikacija. Verovatno se zato i ne kvari, jer ocigledno vozis samo nizbrdo.
Hajde svi u glas: “Tojota je to!”

C i n i k

pre 10 meseci

Prosecna cena plug in SUV/a je u D, 55.000 evra..a EV oko 60.000 evra..
Vrv mnogi komentatori smatraju da te pare imaju svi u D pa to stvara kod njih zbunjenost...
Valjda se ocekuje da se to kupuje i bez subvencija..?
Do 2019 si za 60.000 e mogao da kupis Ferari u D, danas je to prosecan SuV pola struja pola benzin..
Plate su povecane malo ali su troskovi zivota nenormalno otisli u nebesa tako da..

ljud

pre 10 meseci

Plug-in hibrid, hvališ, na sva usta, ok. A cena novog? Servis, održavanje? Prava sitnica. O tome nisi napisao ni reč. Ali ok, svaki čiča svoga konja hvali..
(Zoro, 23. maj 2023 13:10)

Ništa ne krijem.
Kupio sam ga polovnog, sa 195.000 km i 5 god. starog.
Servis ima samo mali, ulje (5W30) i filtere menjam sam. Veliki servis nema pošto nema nikakav kaiš a vodena pumpa ima el.motorni pogon. To je održavanje.
Nema nikakve kvarove.
Čudesan auto.

Zoro

pre 10 meseci

@ ljud

Plug-in hibrid, hvališ, na sva usta, ok. A cena novog? Servis, održavanje? Prava sitnica. O tome nisi napisao ni reč. Ali ok, svaki čiča svoga konja hvali..

Kimko

pre 10 meseci

Tojota za mali servis, ponovicu za MALI SERVIS, trazi od 35 hiljada dinara pa navise u zavisnosti od mnogih faktora da ne nabrajam. Mali servis na Fiat ili Dacia ili Opel je oko 15 hiljada u ovlascenom servisu, a ako ga radite kod vaseg majstora oko 10 hiljada. Ko prelazi manje od 12 hiljada kilometara godisnje, ja ne vidim neku veliku ustedu u ceni kroz gorivo. A ako uzmemo u obzir da je najjeftinija toyota hibrid model Jaris koja pocinje od 25 hiljada, dok pezo 208 moze da se kupi za nekih 17 ili opel korsa za otprilike isto toliko para, za razliku u cenu izmedju jarisa i 208 mozes da se vozis dobrih 7 godina u korist pezoa ili opela ili citroena koji su u tom gabaritnom rangu. Logike nema kupiti hibrid ako si prosecan srbin koji prelazi godisnje 10 hiljada kilometara i koji radi za 500 evra platu.

Ironija

pre 10 meseci

Živim za obraćanje,
Ako misliš za greške u porukama, pravim ih, kao i većina onih koji ostavljaju komentare, najviše zbog telefona koji često ispravlja i ono što ne bi trebalo. Nemam strpljenja, a ni dovoljno tanke prste, da prolazim kroz poruku i sve ispravim.

ljud

pre 10 meseci

Hibrid. Ni dobar elektricni ni dobar fosilni. Dobije se dva losa pogona, dva seta problema a ustede nigde, a skup nov. Vodonik je buducnost ali ne dozvoljava naftni lobi.
(Dusan, 23. maj 2023 10:33)

Prvo, hibrid obični i hibrid plug-in nisu isto. Obični hibrid puni svoju bateriju skromnog kapaciteta isključivo rekuperacijom (prilikom usporavanja vozila).
Dobar plug-in ima i dobar benz. motor i dobar el. motor, i dobru bateriju i dobar automatski menjač. Svi rade besprekorno, govorim o svom vozilu (Prius plug-in) a prešlo je već skoro 240.000 km za 7 god.

Ušteda je ogromna. Po gradu i okolini vozim na struju, s potrošnjom od 10 do 15 kWh/100km, a struju plaćam kao za domaćinstvo, znači oko 7 din/kWh danju a 4x jeftinije noću.

Za par godišnjih dužih putovanja benzina trošim prosečno oko 4,4 litara na 100km

Tako da, ušteda novca je i po osnovu jeftinijeg goriva i po osnovu jeftinog održavanja a i zbog visokog kvaliteta vozila koje se praktično ne kvari.

pera

pre 10 meseci

Pozdrav iz Nemacke.
Sluzbeni auto mi je hibrid, i trosim 5 litara goriva mesecno, ponekad i nista.
Proslo oporezivanje je bilo za vozila sa dometom od min 40 km, sada je to minimum 50, a takva vozila su rasprodata preko godinu dana unapred. Jednostavno ne mozete da ih porucite.
Nije pad prodaje, nego ih nema, plus se sad oporezuju kao obicni ako nemaju domet od 50.
Svakako jedna smejurija.

Ivan ZG

pre 10 meseci

Auti su užasno skupi, a plug-in hibridi još skuplji.
Razlika u cijeni je 4,5,6.000 eura i više. Gdje je tu računica?
Na kraju je sve to nedostupno za 70% građana.
Baš me čudi da se ne prodaje kao ludo.

Djorke

pre 10 meseci

Pa naravno kada je sve skupo kao otrov. Kostaju po 10-15-20.000 vise od standardnih modela i malo ko je lud da da taj novac, samo da bi ustedeo koju litru goriva.

Subvencionisanje bilo cega nikada ne daje realnu sliku onoga sta ljudi zele … Hibride ljudi kupuju jer im je jeftinija voznja, a ne zato jer veruju da ce tako ostvariti neki ekoloski benefit za prirodnu sredinu. Dajte subvencije na EV, prodavace se EV, dajte subvencije na dizele, prodavace se dizeli - subvencije na hibride, prodavace se hibridi.

Mika

pre 10 meseci

Treba puškama naterati ljude da promene mišljenje. To je u njihovom interesu.
Možda.
(Kiflistan, 23. maj 2023 09:18). Da, isto kao i za vakcine….ha ha ha

Dusan

pre 10 meseci

Hibrid. Ni dobar elektricni ni dobar fosilni. Dobije se dva losa pogona, dva seta problema a ustede nigde, a skup nov. Vodonik je buducnost ali ne dozvoljava naftni lobi.

Ironija

pre 10 meseci

Naravno sa će biti manja prodaja. Ako sada neko želi da kupi hibrid plati će ga 6750€ više nego prošle godine. Taj iznos može da bude i 20% cene automobila.
Za ukidanje subvencija se znalo od ranije i svi koji su želeli da kupe hibrid su to već učinili tj. požurili su sa kupovinom. Tako da ne čudi što je mesecima nakon toga niska prodaja.
Prodaja EV je skočila za tu razliku pošto je sada manja razlika u ceni EV i hibrida.

Nikola

pre 10 meseci

Da li su bile potrebne subvencije za kupovinu mobilnih telefona na primer i da li je bilo potrebno ukidanje klasicne telefonske mreze da bi se ljudi naterali da koriste tu novu tehnologiju? Jasno je da baterije u automobilima nisu prihvacene.

ljud

pre 10 meseci

Plug-in hibridi su skupi, istina je.
Ali su veoma isplativi za:

1. One koji prelaze malo km dnevno, do 25 za one starije i do 80 za one hibride novije proizvodnje, sa kapacitetnijom baterijom.

2. I koji imaju mogućnost punjenja baterije preko svoje kućne utičnice.

3. Osim toga, Toyota kao rodonačelnik ovih vozila proizvodi ih vrlo kvalitetne, pouzdane i dugotrajne, što je od krucijalne važnosti npr. taksistima širom sveta, jer njima svaki dan proveden kod majstora predstavlja čist gubitak zarade.

I četvrto što ih odlikuje, jeste da se isplati kupiti ih polovne pošto njihova baterija traje mnogo duže nego kod isključivo baterijskih vozila. Ovo je zahvaljujući tome što softver vozila štiti bateriju od ekstrema pri punjenju i pražnjenju:
ne dopušta ispražnjavanje ispod 20% niti punjenje preko 80% kapaciteta.

ljud

pre 10 meseci

Plug-in hibridi su skupi, istina je.
Ali su veoma isplativi za:

1. One koji prelaze malo km dnevno, do 25 za one starije i do 80 za one hibride novije proizvodnje, sa kapacitetnijom baterijom.

2. I koji imaju mogućnost punjenja baterije preko svoje kućne utičnice.

3. Osim toga, Toyota kao rodonačelnik ovih vozila proizvodi ih vrlo kvalitetne, pouzdane i dugotrajne, što je od krucijalne važnosti npr. taksistima širom sveta, jer njima svaki dan proveden kod majstora predstavlja čist gubitak zarade.

I četvrto što ih odlikuje, jeste da se isplati kupiti ih polovne pošto njihova baterija traje mnogo duže nego kod isključivo baterijskih vozila. Ovo je zahvaljujući tome što softver vozila štiti bateriju od ekstrema pri punjenju i pražnjenju:
ne dopušta ispražnjavanje ispod 20% niti punjenje preko 80% kapaciteta.

ljud

pre 10 meseci

Hibrid. Ni dobar elektricni ni dobar fosilni. Dobije se dva losa pogona, dva seta problema a ustede nigde, a skup nov. Vodonik je buducnost ali ne dozvoljava naftni lobi.
(Dusan, 23. maj 2023 10:33)

Prvo, hibrid obični i hibrid plug-in nisu isto. Obični hibrid puni svoju bateriju skromnog kapaciteta isključivo rekuperacijom (prilikom usporavanja vozila).
Dobar plug-in ima i dobar benz. motor i dobar el. motor, i dobru bateriju i dobar automatski menjač. Svi rade besprekorno, govorim o svom vozilu (Prius plug-in) a prešlo je već skoro 240.000 km za 7 god.

Ušteda je ogromna. Po gradu i okolini vozim na struju, s potrošnjom od 10 do 15 kWh/100km, a struju plaćam kao za domaćinstvo, znači oko 7 din/kWh danju a 4x jeftinije noću.

Za par godišnjih dužih putovanja benzina trošim prosečno oko 4,4 litara na 100km

Tako da, ušteda novca je i po osnovu jeftinijeg goriva i po osnovu jeftinog održavanja a i zbog visokog kvaliteta vozila koje se praktično ne kvari.

Kimko

pre 10 meseci

Tojota za mali servis, ponovicu za MALI SERVIS, trazi od 35 hiljada dinara pa navise u zavisnosti od mnogih faktora da ne nabrajam. Mali servis na Fiat ili Dacia ili Opel je oko 15 hiljada u ovlascenom servisu, a ako ga radite kod vaseg majstora oko 10 hiljada. Ko prelazi manje od 12 hiljada kilometara godisnje, ja ne vidim neku veliku ustedu u ceni kroz gorivo. A ako uzmemo u obzir da je najjeftinija toyota hibrid model Jaris koja pocinje od 25 hiljada, dok pezo 208 moze da se kupi za nekih 17 ili opel korsa za otprilike isto toliko para, za razliku u cenu izmedju jarisa i 208 mozes da se vozis dobrih 7 godina u korist pezoa ili opela ili citroena koji su u tom gabaritnom rangu. Logike nema kupiti hibrid ako si prosecan srbin koji prelazi godisnje 10 hiljada kilometara i koji radi za 500 evra platu.

Djorke

pre 10 meseci

Pa naravno kada je sve skupo kao otrov. Kostaju po 10-15-20.000 vise od standardnih modela i malo ko je lud da da taj novac, samo da bi ustedeo koju litru goriva.

Subvencionisanje bilo cega nikada ne daje realnu sliku onoga sta ljudi zele … Hibride ljudi kupuju jer im je jeftinija voznja, a ne zato jer veruju da ce tako ostvariti neki ekoloski benefit za prirodnu sredinu. Dajte subvencije na EV, prodavace se EV, dajte subvencije na dizele, prodavace se dizeli - subvencije na hibride, prodavace se hibridi.

Nikola

pre 10 meseci

Da li su bile potrebne subvencije za kupovinu mobilnih telefona na primer i da li je bilo potrebno ukidanje klasicne telefonske mreze da bi se ljudi naterali da koriste tu novu tehnologiju? Jasno je da baterije u automobilima nisu prihvacene.

ljud

pre 10 meseci

Plug-in hibrid, hvališ, na sva usta, ok. A cena novog? Servis, održavanje? Prava sitnica. O tome nisi napisao ni reč. Ali ok, svaki čiča svoga konja hvali..
(Zoro, 23. maj 2023 13:10)

Ništa ne krijem.
Kupio sam ga polovnog, sa 195.000 km i 5 god. starog.
Servis ima samo mali, ulje (5W30) i filtere menjam sam. Veliki servis nema pošto nema nikakav kaiš a vodena pumpa ima el.motorni pogon. To je održavanje.
Nema nikakve kvarove.
Čudesan auto.

pera

pre 10 meseci

Pozdrav iz Nemacke.
Sluzbeni auto mi je hibrid, i trosim 5 litara goriva mesecno, ponekad i nista.
Proslo oporezivanje je bilo za vozila sa dometom od min 40 km, sada je to minimum 50, a takva vozila su rasprodata preko godinu dana unapred. Jednostavno ne mozete da ih porucite.
Nije pad prodaje, nego ih nema, plus se sad oporezuju kao obicni ako nemaju domet od 50.
Svakako jedna smejurija.

Ironija

pre 10 meseci

Naravno sa će biti manja prodaja. Ako sada neko želi da kupi hibrid plati će ga 6750€ više nego prošle godine. Taj iznos može da bude i 20% cene automobila.
Za ukidanje subvencija se znalo od ranije i svi koji su želeli da kupe hibrid su to već učinili tj. požurili su sa kupovinom. Tako da ne čudi što je mesecima nakon toga niska prodaja.
Prodaja EV je skočila za tu razliku pošto je sada manja razlika u ceni EV i hibrida.

Mika

pre 10 meseci

Treba puškama naterati ljude da promene mišljenje. To je u njihovom interesu.
Možda.
(Kiflistan, 23. maj 2023 09:18). Da, isto kao i za vakcine….ha ha ha

Ivan ZG

pre 10 meseci

Auti su užasno skupi, a plug-in hibridi još skuplji.
Razlika u cijeni je 4,5,6.000 eura i više. Gdje je tu računica?
Na kraju je sve to nedostupno za 70% građana.
Baš me čudi da se ne prodaje kao ludo.

Ironija

pre 10 meseci

Živim za obraćanje,
Ako misliš za greške u porukama, pravim ih, kao i većina onih koji ostavljaju komentare, najviše zbog telefona koji često ispravlja i ono što ne bi trebalo. Nemam strpljenja, a ni dovoljno tanke prste, da prolazim kroz poruku i sve ispravim.

Zoro

pre 10 meseci

@ ljud

Plug-in hibrid, hvališ, na sva usta, ok. A cena novog? Servis, održavanje? Prava sitnica. O tome nisi napisao ni reč. Ali ok, svaki čiča svoga konja hvali..

Djorke

pre 10 meseci

..: Ušteda je ogromna. Po gradu i okolini vozim na struju, s potrošnjom od 10 do 15 kWh/100km …

… Za par godišnjih dužih putovanja benzina trošim prosečno oko 4,4 litara na 100km …

Tako da, ušteda novca je i po osnovu jeftinijeg goriva i po osnovu jeftinog održavanja a i zbog visokog kvaliteta vozila koje se praktično ne kvari.
(ljud, 23. maj 2023 12:07)

Naravno da je usteda velika, a narocito jer ti auto trosi manje struje i manje benzina od fabrickih specifikacija. Verovatno se zato i ne kvari, jer ocigledno vozis samo nizbrdo.
Hajde svi u glas: “Tojota je to!”

objektivno

pre 10 meseci

Ovo je sve bzvz pisu se komentari o minimumu prezivljavanja uz minimum novca. Ako je to slucaj ja preporucujem hodanje, bicikl injavni prevoz. Mnogo je veliko mucenje gnjaviti se bez preke potrebe u kolima. Ko zeli da se cima automobilom to je vec druga prica svakako niko nije lud da plati mnogo nesto sto nije potrebno, ali lepse je voziti hibrid koji klizi od obicnog automobila.

C i n i k

pre 10 meseci

Prosecna cena plug in SUV/a je u D, 55.000 evra..a EV oko 60.000 evra..
Vrv mnogi komentatori smatraju da te pare imaju svi u D pa to stvara kod njih zbunjenost...
Valjda se ocekuje da se to kupuje i bez subvencija..?
Do 2019 si za 60.000 e mogao da kupis Ferari u D, danas je to prosecan SuV pola struja pola benzin..
Plate su povecane malo ali su troskovi zivota nenormalno otisli u nebesa tako da..

Dusan

pre 10 meseci

Hibrid. Ni dobar elektricni ni dobar fosilni. Dobije se dva losa pogona, dva seta problema a ustede nigde, a skup nov. Vodonik je buducnost ali ne dozvoljava naftni lobi.

Naslov

pre 10 meseci

Naslov bi trebao da bude "Sunovrat prodaje plug-in hibrida u Nemackoj, EV vozila nadomestila pad prodaje i jos i povecala trzisni udeo".
Trenutno je u Nemackoj preko 30% prodaje EV!
Jel vama ljudi jasno da svaki treci prodat auto u Nemackoj ide na struju?

Inception

pre 10 meseci

Da, zato što na potrošnju najviše utiču ubrzanja, posebno nagla ubrzanja i kretanje iz mesta, a kod hibrida tu pomaže elektromotor, čime se smanjuje potrošnja benzina, a elektromotor ima odličan obrtni moment, zbog čega mislim da bi bilo idealno rešenje ove "kosilice" od 1000ccm iskoristiti da preko generatora napajaju elektromotor koji bi sve vreme bio glavni pogon. Time bi se smanjilo zagađenje izduvnim gasovima, jer bi taj "agregat" mogao da radi u idealnom režimu (nema naglog dodavanja gasa i sl.), pa bi filtriranje izduvnih gasova bilo jednostavnije i jeftinije za realizaciju (nema naglog povećanja broja obrtaja pri ubrzanjima i sl.), a time nema ni pregrevanja izduvnog sistema.

Kad zažive neke druge tehnologije za proizvodnju struje (pa i taj vodonik), SUS motor se samo zameni njima i to je to.
(Veliki brat, 23. maj 2023 23:37)



Izmislio si toplu vodu. To Nisan vec nudi u svom SUV segmentu.

pera što ga...

pre 10 meseci

@Naslov
Naravno,uz sve povlastice i nameta na druga vozila. Nije ni čudo, sve duhu kapitalizma ravnopravani uslovi na tržištu.

Helios

pre 10 meseci

Subvencije su u ogromnoj većini slučajeva katastrofalna nebuloza. To je primena neoboljševičke fore "pozitivne diskriminacije" u sferi novca, tehnologije i nametnute regulative. A šlag "pozitivna" nikako, ali nikako ne može da prekrije na duže staze onaj osnov koji je "diskriminacija".
U prevodu neko uspe tako da zavuče foru, i nasilno uzme svima nama lovu za svoju foru. Koja je ili neka idiotska i pogrešna agenda, ili prosto otimačina love na račun gluposti, povodljivosti ili panike mase.
Ovde je od svega još i najgore što su većina "ekoloških" modernih rešenja veća ekološka šteta nego da ih nema. Količina rudarenja potrebna za retke elemente koji su neophodni za baterije ili solarne panele itd. je veća eko-šteta nego da sve ide na dizel. O otpadu toga istoga da ne govorimo. I nedostatku struje za prelazak itd.
Inženjerski gledano postoji - MOŽDA - vrlo uzana zona optimizacije gde dvopogonski dvogorivni sistem može da iskoristi prednosti obe tehnologije a bez previše mana, obe, i mana prevelike cene i težine dvojnosti. MOŽDA. I bez subvencija. Ali je veliko pitanje postoji li de fakto takav u realnosti, pa još spram cene.

Zok1

pre 10 meseci

Generalni problem sa ovim hibridima je da imate dva motora i samim tim održavanje je skuplje. Ideja je dobra, ako vozite sporo po gradu, na ograničene udaljenosti - praktično ćete se voziti na bateriju. SUS motor će se paliti kada idete brže. Međutim, to ima svoju cenu. Kada se preračuna, za veliki broj ljudi je jednostavno isplativije da kupe automobile sa SUS motorima. Sa druge strane, održavanje čisto električnih automobila je neuporedivo jeftinije, tako da se oni koji žele električne automobile verovatno odlučuju za njih.

Veliki brat

pre 10 meseci

Za par godišnjih dužih putovanja benzina trošim prosečno oko 4,4 litara na 100km
(ljud, 23. maj 2023 12:07)
Da, zato što na potrošnju najviše utiču ubrzanja, posebno nagla ubrzanja i kretanje iz mesta, a kod hibrida tu pomaže elektromotor, čime se smanjuje potrošnja benzina, a elektromotor ima odličan obrtni moment, zbog čega mislim da bi bilo idealno rešenje ove "kosilice" od 1000ccm iskoristiti da preko generatora napajaju elektromotor koji bi sve vreme bio glavni pogon. Time bi se smanjilo zagađenje izduvnim gasovima, jer bi taj "agregat" mogao da radi u idealnom režimu (nema naglog dodavanja gasa i sl.), pa bi filtriranje izduvnih gasova bilo jednostavnije i jeftinije za realizaciju (nema naglog povećanja broja obrtaja pri ubrzanjima i sl.), a time nema ni pregrevanja izduvnog sistema.

Kad zažive neke druge tehnologije za proizvodnju struje (pa i taj vodonik), SUS motor se samo zameni njima i to je to.

rebro

pre 10 meseci

@ljudi, i šta kažeš "uštedeo si novac", a zaboravio si da napomeneš cenu tog automobila koja je duplo veća od benzinskog pandana.
Auto na baterije - neviđena glupost. Da to valja Ameri bi tenkove pravili po tom principu.

Ja

pre 3 meseca

Ja sam za el. Automobil ali sa ovakvim cemama mogu samo da sanjam o jednom takvam
Pre ili kasnije baterije ce biti jeftinije i veceg kapaciteta
Sta su sve naucnici do sad otkrili samo je pitanje vremena kao u filmovima masta da preraste u realnost samo moraze shvatiti uvek je neko morao da plati razvoj zato sad imamo manje efikasne el.automobile polako ce biti sve efikasniji

Dusan

pre 10 meseci

Hibrid. Ni dobar elektricni ni dobar fosilni. Dobije se dva losa pogona, dva seta problema a ustede nigde, a skup nov. Vodonik je buducnost ali ne dozvoljava naftni lobi.

Djorke

pre 10 meseci

..: Ušteda je ogromna. Po gradu i okolini vozim na struju, s potrošnjom od 10 do 15 kWh/100km …

… Za par godišnjih dužih putovanja benzina trošim prosečno oko 4,4 litara na 100km …

Tako da, ušteda novca je i po osnovu jeftinijeg goriva i po osnovu jeftinog održavanja a i zbog visokog kvaliteta vozila koje se praktično ne kvari.
(ljud, 23. maj 2023 12:07)

Naravno da je usteda velika, a narocito jer ti auto trosi manje struje i manje benzina od fabrickih specifikacija. Verovatno se zato i ne kvari, jer ocigledno vozis samo nizbrdo.
Hajde svi u glas: “Tojota je to!”

Zoro

pre 10 meseci

@ ljud

Plug-in hibrid, hvališ, na sva usta, ok. A cena novog? Servis, održavanje? Prava sitnica. O tome nisi napisao ni reč. Ali ok, svaki čiča svoga konja hvali..

rebro

pre 10 meseci

@ljudi, i šta kažeš "uštedeo si novac", a zaboravio si da napomeneš cenu tog automobila koja je duplo veća od benzinskog pandana.
Auto na baterije - neviđena glupost. Da to valja Ameri bi tenkove pravili po tom principu.

Veliki brat

pre 10 meseci

Za par godišnjih dužih putovanja benzina trošim prosečno oko 4,4 litara na 100km
(ljud, 23. maj 2023 12:07)
Da, zato što na potrošnju najviše utiču ubrzanja, posebno nagla ubrzanja i kretanje iz mesta, a kod hibrida tu pomaže elektromotor, čime se smanjuje potrošnja benzina, a elektromotor ima odličan obrtni moment, zbog čega mislim da bi bilo idealno rešenje ove "kosilice" od 1000ccm iskoristiti da preko generatora napajaju elektromotor koji bi sve vreme bio glavni pogon. Time bi se smanjilo zagađenje izduvnim gasovima, jer bi taj "agregat" mogao da radi u idealnom režimu (nema naglog dodavanja gasa i sl.), pa bi filtriranje izduvnih gasova bilo jednostavnije i jeftinije za realizaciju (nema naglog povećanja broja obrtaja pri ubrzanjima i sl.), a time nema ni pregrevanja izduvnog sistema.

Kad zažive neke druge tehnologije za proizvodnju struje (pa i taj vodonik), SUS motor se samo zameni njima i to je to.

Zok1

pre 10 meseci

Generalni problem sa ovim hibridima je da imate dva motora i samim tim održavanje je skuplje. Ideja je dobra, ako vozite sporo po gradu, na ograničene udaljenosti - praktično ćete se voziti na bateriju. SUS motor će se paliti kada idete brže. Međutim, to ima svoju cenu. Kada se preračuna, za veliki broj ljudi je jednostavno isplativije da kupe automobile sa SUS motorima. Sa druge strane, održavanje čisto električnih automobila je neuporedivo jeftinije, tako da se oni koji žele električne automobile verovatno odlučuju za njih.

ljud

pre 10 meseci

Hibrid. Ni dobar elektricni ni dobar fosilni. Dobije se dva losa pogona, dva seta problema a ustede nigde, a skup nov. Vodonik je buducnost ali ne dozvoljava naftni lobi.
(Dusan, 23. maj 2023 10:33)

Prvo, hibrid obični i hibrid plug-in nisu isto. Obični hibrid puni svoju bateriju skromnog kapaciteta isključivo rekuperacijom (prilikom usporavanja vozila).
Dobar plug-in ima i dobar benz. motor i dobar el. motor, i dobru bateriju i dobar automatski menjač. Svi rade besprekorno, govorim o svom vozilu (Prius plug-in) a prešlo je već skoro 240.000 km za 7 god.

Ušteda je ogromna. Po gradu i okolini vozim na struju, s potrošnjom od 10 do 15 kWh/100km, a struju plaćam kao za domaćinstvo, znači oko 7 din/kWh danju a 4x jeftinije noću.

Za par godišnjih dužih putovanja benzina trošim prosečno oko 4,4 litara na 100km

Tako da, ušteda novca je i po osnovu jeftinijeg goriva i po osnovu jeftinog održavanja a i zbog visokog kvaliteta vozila koje se praktično ne kvari.

Nikola

pre 10 meseci

Da li su bile potrebne subvencije za kupovinu mobilnih telefona na primer i da li je bilo potrebno ukidanje klasicne telefonske mreze da bi se ljudi naterali da koriste tu novu tehnologiju? Jasno je da baterije u automobilima nisu prihvacene.

Djorke

pre 10 meseci

Pa naravno kada je sve skupo kao otrov. Kostaju po 10-15-20.000 vise od standardnih modela i malo ko je lud da da taj novac, samo da bi ustedeo koju litru goriva.

Subvencionisanje bilo cega nikada ne daje realnu sliku onoga sta ljudi zele … Hibride ljudi kupuju jer im je jeftinija voznja, a ne zato jer veruju da ce tako ostvariti neki ekoloski benefit za prirodnu sredinu. Dajte subvencije na EV, prodavace se EV, dajte subvencije na dizele, prodavace se dizeli - subvencije na hibride, prodavace se hibridi.

Kimko

pre 10 meseci

Tojota za mali servis, ponovicu za MALI SERVIS, trazi od 35 hiljada dinara pa navise u zavisnosti od mnogih faktora da ne nabrajam. Mali servis na Fiat ili Dacia ili Opel je oko 15 hiljada u ovlascenom servisu, a ako ga radite kod vaseg majstora oko 10 hiljada. Ko prelazi manje od 12 hiljada kilometara godisnje, ja ne vidim neku veliku ustedu u ceni kroz gorivo. A ako uzmemo u obzir da je najjeftinija toyota hibrid model Jaris koja pocinje od 25 hiljada, dok pezo 208 moze da se kupi za nekih 17 ili opel korsa za otprilike isto toliko para, za razliku u cenu izmedju jarisa i 208 mozes da se vozis dobrih 7 godina u korist pezoa ili opela ili citroena koji su u tom gabaritnom rangu. Logike nema kupiti hibrid ako si prosecan srbin koji prelazi godisnje 10 hiljada kilometara i koji radi za 500 evra platu.

Naslov

pre 10 meseci

Naslov bi trebao da bude "Sunovrat prodaje plug-in hibrida u Nemackoj, EV vozila nadomestila pad prodaje i jos i povecala trzisni udeo".
Trenutno je u Nemackoj preko 30% prodaje EV!
Jel vama ljudi jasno da svaki treci prodat auto u Nemackoj ide na struju?

Mika

pre 10 meseci

Treba puškama naterati ljude da promene mišljenje. To je u njihovom interesu.
Možda.
(Kiflistan, 23. maj 2023 09:18). Da, isto kao i za vakcine….ha ha ha

ljud

pre 10 meseci

Plug-in hibridi su skupi, istina je.
Ali su veoma isplativi za:

1. One koji prelaze malo km dnevno, do 25 za one starije i do 80 za one hibride novije proizvodnje, sa kapacitetnijom baterijom.

2. I koji imaju mogućnost punjenja baterije preko svoje kućne utičnice.

3. Osim toga, Toyota kao rodonačelnik ovih vozila proizvodi ih vrlo kvalitetne, pouzdane i dugotrajne, što je od krucijalne važnosti npr. taksistima širom sveta, jer njima svaki dan proveden kod majstora predstavlja čist gubitak zarade.

I četvrto što ih odlikuje, jeste da se isplati kupiti ih polovne pošto njihova baterija traje mnogo duže nego kod isključivo baterijskih vozila. Ovo je zahvaljujući tome što softver vozila štiti bateriju od ekstrema pri punjenju i pražnjenju:
ne dopušta ispražnjavanje ispod 20% niti punjenje preko 80% kapaciteta.

Ironija

pre 10 meseci

Živim za obraćanje,
Ako misliš za greške u porukama, pravim ih, kao i većina onih koji ostavljaju komentare, najviše zbog telefona koji često ispravlja i ono što ne bi trebalo. Nemam strpljenja, a ni dovoljno tanke prste, da prolazim kroz poruku i sve ispravim.

pera

pre 10 meseci

Pozdrav iz Nemacke.
Sluzbeni auto mi je hibrid, i trosim 5 litara goriva mesecno, ponekad i nista.
Proslo oporezivanje je bilo za vozila sa dometom od min 40 km, sada je to minimum 50, a takva vozila su rasprodata preko godinu dana unapred. Jednostavno ne mozete da ih porucite.
Nije pad prodaje, nego ih nema, plus se sad oporezuju kao obicni ako nemaju domet od 50.
Svakako jedna smejurija.

ljud

pre 10 meseci

Plug-in hibrid, hvališ, na sva usta, ok. A cena novog? Servis, održavanje? Prava sitnica. O tome nisi napisao ni reč. Ali ok, svaki čiča svoga konja hvali..
(Zoro, 23. maj 2023 13:10)

Ništa ne krijem.
Kupio sam ga polovnog, sa 195.000 km i 5 god. starog.
Servis ima samo mali, ulje (5W30) i filtere menjam sam. Veliki servis nema pošto nema nikakav kaiš a vodena pumpa ima el.motorni pogon. To je održavanje.
Nema nikakve kvarove.
Čudesan auto.

Helios

pre 10 meseci

Subvencije su u ogromnoj većini slučajeva katastrofalna nebuloza. To je primena neoboljševičke fore "pozitivne diskriminacije" u sferi novca, tehnologije i nametnute regulative. A šlag "pozitivna" nikako, ali nikako ne može da prekrije na duže staze onaj osnov koji je "diskriminacija".
U prevodu neko uspe tako da zavuče foru, i nasilno uzme svima nama lovu za svoju foru. Koja je ili neka idiotska i pogrešna agenda, ili prosto otimačina love na račun gluposti, povodljivosti ili panike mase.
Ovde je od svega još i najgore što su većina "ekoloških" modernih rešenja veća ekološka šteta nego da ih nema. Količina rudarenja potrebna za retke elemente koji su neophodni za baterije ili solarne panele itd. je veća eko-šteta nego da sve ide na dizel. O otpadu toga istoga da ne govorimo. I nedostatku struje za prelazak itd.
Inženjerski gledano postoji - MOŽDA - vrlo uzana zona optimizacije gde dvopogonski dvogorivni sistem može da iskoristi prednosti obe tehnologije a bez previše mana, obe, i mana prevelike cene i težine dvojnosti. MOŽDA. I bez subvencija. Ali je veliko pitanje postoji li de fakto takav u realnosti, pa još spram cene.

Ironija

pre 10 meseci

Naravno sa će biti manja prodaja. Ako sada neko želi da kupi hibrid plati će ga 6750€ više nego prošle godine. Taj iznos može da bude i 20% cene automobila.
Za ukidanje subvencija se znalo od ranije i svi koji su želeli da kupe hibrid su to već učinili tj. požurili su sa kupovinom. Tako da ne čudi što je mesecima nakon toga niska prodaja.
Prodaja EV je skočila za tu razliku pošto je sada manja razlika u ceni EV i hibrida.

Ivan ZG

pre 10 meseci

Auti su užasno skupi, a plug-in hibridi još skuplji.
Razlika u cijeni je 4,5,6.000 eura i više. Gdje je tu računica?
Na kraju je sve to nedostupno za 70% građana.
Baš me čudi da se ne prodaje kao ludo.

objektivno

pre 10 meseci

Ovo je sve bzvz pisu se komentari o minimumu prezivljavanja uz minimum novca. Ako je to slucaj ja preporucujem hodanje, bicikl injavni prevoz. Mnogo je veliko mucenje gnjaviti se bez preke potrebe u kolima. Ko zeli da se cima automobilom to je vec druga prica svakako niko nije lud da plati mnogo nesto sto nije potrebno, ali lepse je voziti hibrid koji klizi od obicnog automobila.

C i n i k

pre 10 meseci

Prosecna cena plug in SUV/a je u D, 55.000 evra..a EV oko 60.000 evra..
Vrv mnogi komentatori smatraju da te pare imaju svi u D pa to stvara kod njih zbunjenost...
Valjda se ocekuje da se to kupuje i bez subvencija..?
Do 2019 si za 60.000 e mogao da kupis Ferari u D, danas je to prosecan SuV pola struja pola benzin..
Plate su povecane malo ali su troskovi zivota nenormalno otisli u nebesa tako da..

pera što ga...

pre 10 meseci

@Naslov
Naravno,uz sve povlastice i nameta na druga vozila. Nije ni čudo, sve duhu kapitalizma ravnopravani uslovi na tržištu.

Inception

pre 10 meseci

Da, zato što na potrošnju najviše utiču ubrzanja, posebno nagla ubrzanja i kretanje iz mesta, a kod hibrida tu pomaže elektromotor, čime se smanjuje potrošnja benzina, a elektromotor ima odličan obrtni moment, zbog čega mislim da bi bilo idealno rešenje ove "kosilice" od 1000ccm iskoristiti da preko generatora napajaju elektromotor koji bi sve vreme bio glavni pogon. Time bi se smanjilo zagađenje izduvnim gasovima, jer bi taj "agregat" mogao da radi u idealnom režimu (nema naglog dodavanja gasa i sl.), pa bi filtriranje izduvnih gasova bilo jednostavnije i jeftinije za realizaciju (nema naglog povećanja broja obrtaja pri ubrzanjima i sl.), a time nema ni pregrevanja izduvnog sistema.

Kad zažive neke druge tehnologije za proizvodnju struje (pa i taj vodonik), SUS motor se samo zameni njima i to je to.
(Veliki brat, 23. maj 2023 23:37)



Izmislio si toplu vodu. To Nisan vec nudi u svom SUV segmentu.

Ja

pre 3 meseca

Ja sam za el. Automobil ali sa ovakvim cemama mogu samo da sanjam o jednom takvam
Pre ili kasnije baterije ce biti jeftinije i veceg kapaciteta
Sta su sve naucnici do sad otkrili samo je pitanje vremena kao u filmovima masta da preraste u realnost samo moraze shvatiti uvek je neko morao da plati razvoj zato sad imamo manje efikasne el.automobile polako ce biti sve efikasniji