Ponedeljak, 27.03.2023.

13:17

U Nemačkoj benzinci sve popularniji, električni zaostaju, dizelašima odzvonilo

Izvor: Izvor: B92, poslovni.hr

U Nemaèkoj benzinci sve popularniji, elektrièni zaostaju, dizelašima odzvonilo IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

Nenad

pre 1 godinu

Samo benzin i to turbo. To je neuporedivo sa vožnjom traktora. Ali vidim da ima još ovih što bi samo dizel, nejasno ali o ukusima se ne raspravlja. Svako bira šta voli.

Milutin

pre 1 godinu

U Nemačkoj benzinci sve popularniji, električni zaostaju, dizelašima odzvonilo

Za to vreme u Srbiji za električne nisu ni čuli ili ne žele čuti, benzincu su za babe, a dizeli za baje.
Moj deda je vozio dizel, moj stari je vozio dizel i ja vozim dizel.
I najviše volem šta smo napredni.

Petar

pre 1 godinu

Evropi stvarno treba staratelj.Nemci su prljavstinu prodavali decenijama u Evropi i to za veliki novac.Svaka im cast.Ovde su se smejali Amerikancima, a oni em voze samo na benzin, em je gorivo mnogo jeftinije, em su motori posledicno mnogo veci, mocniji.Koliko je trebalo vremena da prodje?Da li su Evropljani ispali glupi, placajuci skupo losiju tehnologiju?

Eko smederevac

pre 1 godinu

Autoindustrija se ogresila o benzince narocito na tng.Auto na tng u zadnjih 20 god najmanje su zagađivali zivotnu sredinu.Dizelasi neka imaju i e6 standard stetniji su od bilo kog e4 sa tngom.Hibridi su promasaj a el. vozila su daleko jer treba stvoriti uslove za punjenje,vece baterije-dugotrajnije i naravno cena.Siromasnije zemlje i korisnici nemaju bolje resenje od tnga.Namerno ne pominjem cng jer je njegova cena drasticno skocila iako se radi o zemnom gasu koji moze lako da se proivede.Ako pricamo o ugljen dioksidu koji se oslobađa kod motora sa unutrasnjim sagorevanjem i on je egal sa el.vozilima jer se struja uglavnom dobija iz uglja.

Miljan Bavarac

pre 1 godinu

Za sve one koji ne znaju, a vole da spocitavaju dizelu, NOx se pravi u svim motorima sa unutrasnjim sagorevanjem jer je posledica oksidacije azota iz vazduha na visokim tempreturama. Znaci benzin, LPG, cak i etanolski benzin. Benzinci ga proizvode manje samo kad su novi, vec posle par godina brojevi se izjednacavaju i cak prevagnu na benzincima jer rade na vecim obrtajima a nijedan dizel NEMA adBlue filtraciju. Ponavljate mantru zelenih kojima je popularnost dizela problem za reforme, bez mnogo analize. Ove cifre su potpuno netacne i izmisljene, sasvim sigurno u Bavariji, ne bi toliko rasle cene dizela polovnjaka da je tako i da ga samo 10% hoce.

mile rizik

pre 1 godinu

Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
(moris, 28. mart 2023 13:00)


To o čemu ti pričaš u tom dvolitarskom TDI motoru je traktorski zvuk. Režanje se dobija od 5 cilindara pa naviše.

elon pozer

pre 1 godinu

Problem je sto to nema niko. Povrh toga elektricne kupuju oni koji ne mora da odu iz Nisa u BG i nazad u toku dana. :) Tacnije: Elektricne kupuju ljudi koji vole da se igraju.
(Zoran, 28. mart 2023 12:57)

90% vozaca na planeti predje manje od 100km dnevno...

Splavar

pre 1 godinu

@ Sabiram brojeve i razmišljam šta bi kupilo preostalih 28%!?
Benzin 30%, hibridi 15%, električni 16%, dizel 10%, vodonik 1%.
(kognitivna disonanca, 28. mart 2023 09:24)

Ajd razmisli, da li 100% ispitanika zeli kupiti auto. Neki koji zive i rade u urbanim centrima sa razvijenim javnim prevozom, mozda i ne zele. Neko s relativno novijim automobilom mozda i ne planira kupovinu novog, posebno ako je sredovecnih godina i poseduje kvalitetan automobil koji namerava odrzavati do penzije, a posle mu treba taman za do crkve ili supermarketa. Mogao bih se setiti jos par razloga da neko ne zeli kupovati vozilo, ali vec nabrojano je prilicno blizu tih 28% koje ne vidis. Mene zapravo cudi da u ovim uslovima inflacije i sa ovom ponudom proizvodjaca na trzistu 72% ljudi uopste razmislja o kupovini automobila. Realno ni 10% nece uzeti novi, ostali mozda daj sta das ako bas moraju

Inception

pre 1 godinu

ma da
samo bre bembara benzinjara petak ili šestak
minimum 200 konja pod haubom

sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi

EV nikada
(bembara, 28. mart 2023 14:29)


Veliki poznavaoce, BMW nikada u svojoj istoriji nije ugradio "petaka" u serijski automobil (ni u dizel). Promeni nick po hitno!

Veliki brat

pre 1 godinu

Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
(moris, 28. mart 2023 13:00)

A neko voli zvuk V6, kao onaj 2.5tdi V6 ko VW-a, bukvalno da ne gledaš auto, mislio bi da je neki stari kamion :)))

Lazar

pre 1 godinu

...jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)

Ili je dpf, ili je dp filter. Ovo sto si ti naveo, ne postoji.

Milanče

pre 1 godinu

sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi

A osećaj kao da si na kokiški... Čista dijagnoza... O jendecima, banderama u kojima završavate svaki dan... drugi put... Jel tako?

Vozač

pre 1 godinu

@Vozač, 28. mart 2023 10:13

Prednost dizela je medjuubrzanje, obrtni moment i potrosnja. Ja prelazim oko 20000km godisnje i zadovoljan sam za sada, jedina "mana" je sto gledam da bar jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)

Nemam problem da prebacim u nižu brzinu i pritisnem gas do, 4,5000 obrtaja kad mi treba međuubrzanje. A joši ne trujem čađu nikog.

NS oldtajmer

pre 1 godinu

Dizel je za traktore, motokultivatore, buldozere ...
Gas je za sporete,
Struja je za fenove za kosu, mlinove za kafu, mak itd
BENZIN je za automobile i motocikle ... da zaigra srce kada ga cujes !!

Dizel

pre 1 godinu

tu razliku u potrošnji ostaviš majstoru u servisu za dizne, plivajući, pumpu visokog pritiska, dpf, adblue i ostala dizel sranjca
(lol, 28. mart 2023 14:14)

Izvini burazeru nisam znao da se benzinci ne kvare :)))
Inace i noviji benzinci imaju pandan dpf filteru ako nisi znao, rikavaju im jos mnoge stvari itekako al kad covek nesto nauci kao papagaj pa ponavlja onda je to tako. 6 godina vozim dizel i jos nijedan znacajan kvar nisam imao ali postujem specifikacije kako se vozi dizel a to je da ga ne nagaris u velike obrtaje dok se ne zagreje i da povremeno vozis duze deonice na vecim brzinama zbog dpf-a i egr-a i prilicno si miran.

Hm

pre 1 godinu

@Dule; Ne znam na koju najbogatiju zemlju Europe on misli, ali ovdje u Ch je najnormalnije pitanje "imate li vi auto?". Pogotovo ako zivis u gradu. Ja sa svojim jedva navucem 10k km godisnje. I to na putovanjima.
Iz moje biciklisticke ekipe samo nas dvoje imamo aute. Cak i obitelji sa djecom cesto nemaju auto.
I ne, nije stvar u novcu. Uz savrseni javni prijevoz, bicikle i car sharing, jednostavno je glupo forsirati imanje auta.

lol

pre 1 godinu

Sad će Zrbi glupim Nemcima u komentarima da objasne kako se jeftino vozi na dizlO samo da se skine dpf filter i da se blokira egr ventil i onda samo gaaaaaas

bembara

pre 1 godinu

ma da
samo bre bembara benzinjara petak ili šestak
minimum 200 konja pod haubom

sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi

EV nikada

lol

pre 1 godinu

(Dizel, 28. mart 2023 11:13)

tu razliku u potrošnji ostaviš majstoru u servisu za dizne, plivajući, pumpu visokog pritiska, dpf, adblue i ostala dizel sranjca

33 33

pre 1 godinu

Kada električni automobili budu mogli da se pune za 10 minuta i da pređu najmanje koliko benzinci a da ne koštaju više (jer objektivno su daleko jednostavniji) tada će biti pobednici. Za to nam treba nova tehnologija baterija a ne na bazi litijuma.
(Zoran, 27. mart 2023 23:56)

Sve i da izmisle da se pune za 10 min u tom slučaju još 45 min ćeš čekati da dođeš na red za punjač.
Zamisli da na benzinskoj pumpi svaki auto pune 10 min koliki bi se redovi stvorili.

Mile

pre 1 godinu

Dizel ide u moj old-tajmer IMT 538. Samo prede kad ga upalim jednom godišnje, iz sentimentalnih razloga. U automobile samo TNG. Danas i u bližoj budućnosti to je najekološkije rešenje, ako baš mora da se vozi. Inače 'Specialized' i vozi Mile...

moris

pre 1 godinu

Vozio sam jtd, sad u DS-u 4, 2.0 i 163 ks imam HDI... savršen dizel! Ne čuje se, radi kao benzinac, tih, troši 5-6 odsto više od jtd 1.9 150 ks nisam verovao da dizel može da bude tako kultivisan.
Inače, TDI ne može da se poredi sa hdi po mirnoći i tihom radu!
(Milanče, 28. mart 2023 11:46)
Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.

dule

pre 1 godinu

@pera ždera - totalno netacno. zivim u naj bogatijoj zemlji evrope i nova auta su ili sluzbena (a ima ih jako puno i menjaju se na 2-3 godine), ili lizing (zbog nekih poreskih benefita). ogromna vecina stanovnistva kupuje i vozi polovnjake. pogledaj statistike prosecne starosti automobila po zemljama u EU i sve ce ti biti jasno. nasa primanja u porodicu su iznad proseka zemlje, imamo 3 vozila i prosecna starost je 13 godina. a price of medu i mleku na zapadu zaboravi. da je lose nije, da je bolje nego u srbiji jeste, ali da je tako dobro kako se predstavlja u medijima sigurno nije.
(Nikola, 28. mart 2023 11:12)


Eto Nikola objasnio uzrok svih problema. Porodica ima 3 automobila. Gde se ima tu se i prosipa. Nikakva tehnoloska resenja trenutno (a ni u skoroj buducnosti) nisu u stanju da nadomeste taj nivo rasipanja resursa. Trenutno na svetu ima oko 8 milijardi ljudi i oko 1,5 milijardi automobila. Ako bi pokusali da ispratimo primer ove porodice, broj auta bi morao verovatno da se utrostruci.

Nikola, nemoj ovo shvatiti licno, svako ljudsko bice zeli sebi i svojima vise, ako je to izvodljivo. Ali za sve ljude na ovoj planeti, ovo nije izvodljivo. Tako da veruj mi, kod vas jeste med i mleko.

qwerty

pre 1 godinu

Elektricne automkobile kupuju oni koji imaju infrastrukturu da ta auta mogu i da pune. Odakle struja, pa uglavnom solar. Znaci ko ima kucu ili gde je drzava uredjena pa to moze da omoguci na javnim mestima ili firme koje to mogu/zele na svojim parkinzima da ugrade. Znaci sve je do infrastrukture, da li je izvoljivo da se implementira zakonsi i tehnicki a da su troskovi prihvatljivi.
Ako pogledate BG i Srbiju generalno, videcete da nema infrastrukturu za tako neke napredne stvari, pa je stoa i potpuno razumljivost ljudi ne mogu da razumeju zasto tamo neko kupuje el auta i kako to sve funkcionise u praksi.

Zoran

pre 1 godinu

"Elektricne automkobile kupuju oni koji imaju infrastrukturu da ta auta mogu i da pune. "

Problem je sto to nema niko. Povrh toga elektricne kupuju oni koji ne mora da odu iz Nisa u BG i nazad u toku dana. :) Tacnije: Elektricne kupuju ljudi koji vole da se igraju.

Dizel

pre 1 godinu

@Vozač, 28. mart 2023 10:13

Prednost dizela je medjuubrzanje, obrtni moment i potrosnja. Ja prelazim oko 20000km godisnje i zadovoljan sam za sada, jedina "mana" je sto gledam da bar jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.

Nikola

pre 1 godinu

@pera ždera - totalno netacno. zivim u naj bogatijoj zemlji evrope i nova auta su ili sluzbena (a ima ih jako puno i menjaju se na 2-3 godine), ili lizing (zbog nekih poreskih benefita). ogromna vecina stanovnistva kupuje i vozi polovnjake. pogledaj statistike prosecne starosti automobila po zemljama u EU i sve ce ti biti jasno. nasa primanja u porodicu su iznad proseka zemlje, imamo 3 vozila i prosecna starost je 13 godina. a price of medu i mleku na zapadu zaboravi. da je lose nije, da je bolje nego u srbiji jeste, ali da je tako dobro kako se predstavlja u medijima sigurno nije.

Milanče

pre 1 godinu

samo dizel, samo TDI!
(pelikan, 27. mart 2023 22:09)

A zašto ne HDI?
(Bazooka, 28. mart 2023 09:26)

Vozio sam jtd, sad u DS-u 4, 2.0 i 163 ks imam HDI... savršen dizel! Ne čuje se, radi kao benzinac, tih, troši 5-6 odsto više od jtd 1.9 150 ks nisam verovao da dizel može da bude tako kultivisan.
Inače, TDI ne može da se poredi sa hdi po mirnoći i tihom radu!

Stanko

pre 1 godinu

Moj dizel jtd 1.9, 180 konja, u alfi gt pri 170 km troši 6.5 litara...
A pežo mog zeta, 407 benzinac, 2.0 i 140 konja pri istoj brzini 14 litara... Pa ti vidi...
Sa 60 litara stignem do Tasosa!
Drugo su hibridi, oni su ok. Samo ne volim tri cilindra...

Stanko

pre 1 godinu

Za koju godinu, ako prevladaju EV biće : Prodajem auto star deset godina, kao nov... Samo treba veliki servis (zamena baterija). Cena povoljna...

Bbb

pre 1 godinu

Po "istrazivanju" samo 16% ljudi hoce EV, i onda izadju rezultati prodaje automobila u Nemackoj za februar 2023 godine kad tamo opaaa 35% prodatih auta EV i PHEV.
I sta cemo sad?
Zaludna istrazivanja.
(Zaludan pop, 27. mart 2023 22:47)

Za istrazivanje nisi racunao hibride. Tako da i tu izadje na 30-ak %.

kojotski

pre 1 godinu

Zato Tesla Y ima rast prodaje od 323% u prva dva meseca ove godine u odnosu na prošlu. To su rezultati realne prodaje novih automobila na nemačkom tržištu i lako se provere.

Infantilna Srbadija

pre 1 godinu

@ pera ždera
Da mantra da na zapadu cvetaju ruze, da svi voze nova kola, zive u velikim stanovima, to je moglo mozda da se prodaje pre 10-15 godina.
Standard je i tamo pao, maske su pale. Itekako tamo ljudi voze polovna vozila, zive kao podstanari, i generalno vode tezek zivot.
Prevazidjena je ta prica.
(Donovan, 28. mart 2023 07:43)

Ta prica o tome kako na Zapadu svi "in saus und braus" zive ionako je oduvek samo kod priglupo-naivnih, neinformisanih Srba punih neznanja i predrasuda postojala i postoji.

Ccc

pre 1 godinu

Najbolji I najekonomicniji motori su benzinski i mozda laki hibridi, tu prestaje svaka prica. Em su jeftiii od dizelasa i el.vozila, trenutni benzinski motori trose manje ili isto kao i dizeli, pogotovu ako su hibridi, manje se kvare, manje zagadjuju od dizelasa i dokle god se budu isti proizvodili nece me el.vozila nikada videti, mada i nemam para da za jedan Reno Zoe dam 40k.ili Teslu 100k.

Kari Pesic

pre 1 godinu

Sve rečeno, 49 odsto problemom smatra ograničen vek trajanja baterije.
Više od polovine ispitanih, 63 odsto, izdvojilo je kao nedostatak nedovoljan broj stanica za punjenje, a 66 odsto kažu da im smeta mali razmak između dva punjenja.

rebro

pre 1 godinu

@Fau Ve, pre nego napraviš bateriju za auto moraš da iskopaš kobalt, litijum, i još sijaset metala, a njihovo kopanje je izutetno otrovno za okolinu i trajno uništava zemlju i vodu, potrebne su velike količine struje i nafte zako da o nultoj emisiji ugljendioksida nema ni govora.

kognitivna disonanca

pre 1 godinu

Sabiram brojeve i razmišljam šta bi kupilo preostalih 28%!?
Benzin 30%, hibridi 15%, električni 16%, dizel 10%, vodonik 1%.

ime

pre 1 godinu

Kupovina novog auta, novog telefona, nove masine za ves, novog tostera. Tu se krije ekologija, a ne elektricni automobil koji se puni strujom proizvedenom na ugalj ili naftu.

dzordz

pre 1 godinu

Da sa dizelima nisu lagali i varali na testovima zagađenja u svakoj mogućoj prilici i to svi proizvođači, ne bi došlo do nasilnog guranja elektro vozila. Ajde da iz nekog razloga ne želite elektro vozila ok, ali da branite dizele i način na koji ih ovi idioti prave zadnjih 15 godina stvarno ne razumem.

Donovan

pre 1 godinu

@ pera ždera
Da mantra da na zapadu cvetaju ruze, da svi voze nova kola, zive u velikim stanovima, to je moglo mozda da se prodaje pre 10-15 godina.
Standard je i tamo pao, maske su pale. Itekako tamo ljudi voze polovna vozila, zive kao podstanari, i generalno vode tezek zivot.
Prevazidjena je ta prica.

Objasnjenje

pre 1 godinu

@(Zaludan pop, 27. mart 2023 22:47)

Najveci kupci u Nemackoj su firme, a evo i kod nas neke strane firme forsiraju strogo EV. Procena je da odnos sluzbenih vs privatnih automobila otprilike na 4 sluzbena dodje jedan privatni. Firme svakako sprovode EV agendu (vecina), pa je zato i toliko prodatih EV. Svakako EV ima smisla ako se radi o Zoe, eUp i slicnim automobilima. Ovo ostalo je rasipanje para i resursa (litijuma).

Zoran

pre 1 godinu

Kada električni automobili budu mogli da se pune za 10 minuta i da pređu najmanje koliko benzinci a da ne koštaju više (jer objektivno su daleko jednostavniji) tada će biti pobednici. Za to nam treba nova tehnologija baterija a ne na bazi litijuma.

pera ždera

pre 1 godinu

@Fau Ve
Pobogu čoveče, da li možež da shvatiš da ljudi u svetu većinom kupuju NOVA kola a polovna ostaju kao izbor donjoj četvrtini stanovništva, pri čemu njihova polovna su stara 3-4-5 godina i NIŠTA im ne fali. Kupiš i voziš bez ulaganja sem za održavanje (ulje, gume, svećice). Ogromna većina ljudi ne zna ništa o kolima a i što bi.

Zaludan pop

pre 1 godinu

Po "istrazivanju" samo 16% ljudi hoce EV, i onda izadju rezultati prodaje automobila u Nemackoj za februar 2023 godine kad tamo opaaa 35% prodatih auta EV i PHEV.
I sta cemo sad?
Zaludna istrazivanja.

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Samo klasican benzinac, 4 cilindra bez turbine i hibrida. I to polovnjak.
Mazda ima dobre modele sa ovakvim motorima u poslednjih 5 godina, a tu su i Hyundai i KIA.

ne za podsmeh vec ismevanje

pre 1 godinu

Samo vi uzivajte u ovakvim "vestima" i gledajte kako se proizvodi sve vise EV a sve manje SUS modela. I kako EV modelima cena polako pada a SUS raste

Fau Ve

pre 1 godinu

Dva problema- punjaci jer su preskupi, i baterije jer su preskupe.
A treca stvar kada bismo svi vozili automobile na struju elektro mreze sistem bi pao jer to je ogromna potrosnja na svetskom nivou. Tako da od te price da ce preuzeti primat nema nista, a bice ih sve manje i manje jer polovan elektro auto niko ne zeli da kupi.

Vozac krseva

pre 1 godinu

Prodaja auta na baterije ce tek poceti da pada. Prostodusni i naivni ekoloski zaludjenici pocinju realno da sagledavaju celokupnu problematiku.

U Nemackoj, a verovatno i u mnogim drzavama u EU, a s sve zbog rata, uveliko se vratilo sagorevanju uglja za proizvodnju struje. Kod nas oduvek los lignit sa stetnim primesama utice 70-80 posto u proizvodnji struje.

Uskoro ce mediji morati javno konstatovati da vozila na baterije u vecini evropskih drzava ne idu na struju, vec idu na UGALJ.

Alo Bing?

pre 1 godinu

Tesla nastavlja da gazi po nemačkoj a kerovi nastavljaju da laju.

Slabi potražnja? Kaze ko, Gasprom ili Exonn?

VW je glup pa ulazu 190 milijardi u elektrifikaciju ponude u narednih 5 godina? Sve moj do moga, stručnjaci...

Fau Ve

pre 1 godinu

Dva problema- punjaci jer su preskupi, i baterije jer su preskupe.
A treca stvar kada bismo svi vozili automobile na struju elektro mreze sistem bi pao jer to je ogromna potrosnja na svetskom nivou. Tako da od te price da ce preuzeti primat nema nista, a bice ih sve manje i manje jer polovan elektro auto niko ne zeli da kupi.

Vozac krseva

pre 1 godinu

Prodaja auta na baterije ce tek poceti da pada. Prostodusni i naivni ekoloski zaludjenici pocinju realno da sagledavaju celokupnu problematiku.

U Nemackoj, a verovatno i u mnogim drzavama u EU, a s sve zbog rata, uveliko se vratilo sagorevanju uglja za proizvodnju struje. Kod nas oduvek los lignit sa stetnim primesama utice 70-80 posto u proizvodnji struje.

Uskoro ce mediji morati javno konstatovati da vozila na baterije u vecini evropskih drzava ne idu na struju, vec idu na UGALJ.

Zoran

pre 1 godinu

Kada električni automobili budu mogli da se pune za 10 minuta i da pređu najmanje koliko benzinci a da ne koštaju više (jer objektivno su daleko jednostavniji) tada će biti pobednici. Za to nam treba nova tehnologija baterija a ne na bazi litijuma.

Donovan

pre 1 godinu

@ pera ždera
Da mantra da na zapadu cvetaju ruze, da svi voze nova kola, zive u velikim stanovima, to je moglo mozda da se prodaje pre 10-15 godina.
Standard je i tamo pao, maske su pale. Itekako tamo ljudi voze polovna vozila, zive kao podstanari, i generalno vode tezek zivot.
Prevazidjena je ta prica.

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Samo klasican benzinac, 4 cilindra bez turbine i hibrida. I to polovnjak.
Mazda ima dobre modele sa ovakvim motorima u poslednjih 5 godina, a tu su i Hyundai i KIA.

pera ždera

pre 1 godinu

@Fau Ve
Pobogu čoveče, da li možež da shvatiš da ljudi u svetu većinom kupuju NOVA kola a polovna ostaju kao izbor donjoj četvrtini stanovništva, pri čemu njihova polovna su stara 3-4-5 godina i NIŠTA im ne fali. Kupiš i voziš bez ulaganja sem za održavanje (ulje, gume, svećice). Ogromna većina ljudi ne zna ništa o kolima a i što bi.

ime

pre 1 godinu

Kupovina novog auta, novog telefona, nove masine za ves, novog tostera. Tu se krije ekologija, a ne elektricni automobil koji se puni strujom proizvedenom na ugalj ili naftu.

Objasnjenje

pre 1 godinu

@(Zaludan pop, 27. mart 2023 22:47)

Najveci kupci u Nemackoj su firme, a evo i kod nas neke strane firme forsiraju strogo EV. Procena je da odnos sluzbenih vs privatnih automobila otprilike na 4 sluzbena dodje jedan privatni. Firme svakako sprovode EV agendu (vecina), pa je zato i toliko prodatih EV. Svakako EV ima smisla ako se radi o Zoe, eUp i slicnim automobilima. Ovo ostalo je rasipanje para i resursa (litijuma).

Nikola

pre 1 godinu

@pera ždera - totalno netacno. zivim u naj bogatijoj zemlji evrope i nova auta su ili sluzbena (a ima ih jako puno i menjaju se na 2-3 godine), ili lizing (zbog nekih poreskih benefita). ogromna vecina stanovnistva kupuje i vozi polovnjake. pogledaj statistike prosecne starosti automobila po zemljama u EU i sve ce ti biti jasno. nasa primanja u porodicu su iznad proseka zemlje, imamo 3 vozila i prosecna starost je 13 godina. a price of medu i mleku na zapadu zaboravi. da je lose nije, da je bolje nego u srbiji jeste, ali da je tako dobro kako se predstavlja u medijima sigurno nije.

Alo Bing?

pre 1 godinu

Tesla nastavlja da gazi po nemačkoj a kerovi nastavljaju da laju.

Slabi potražnja? Kaze ko, Gasprom ili Exonn?

VW je glup pa ulazu 190 milijardi u elektrifikaciju ponude u narednih 5 godina? Sve moj do moga, stručnjaci...

rebro

pre 1 godinu

@Fau Ve, pre nego napraviš bateriju za auto moraš da iskopaš kobalt, litijum, i još sijaset metala, a njihovo kopanje je izutetno otrovno za okolinu i trajno uništava zemlju i vodu, potrebne su velike količine struje i nafte zako da o nultoj emisiji ugljendioksida nema ni govora.

Ccc

pre 1 godinu

Najbolji I najekonomicniji motori su benzinski i mozda laki hibridi, tu prestaje svaka prica. Em su jeftiii od dizelasa i el.vozila, trenutni benzinski motori trose manje ili isto kao i dizeli, pogotovu ako su hibridi, manje se kvare, manje zagadjuju od dizelasa i dokle god se budu isti proizvodili nece me el.vozila nikada videti, mada i nemam para da za jedan Reno Zoe dam 40k.ili Teslu 100k.

dzordz

pre 1 godinu

Da sa dizelima nisu lagali i varali na testovima zagađenja u svakoj mogućoj prilici i to svi proizvođači, ne bi došlo do nasilnog guranja elektro vozila. Ajde da iz nekog razloga ne želite elektro vozila ok, ali da branite dizele i način na koji ih ovi idioti prave zadnjih 15 godina stvarno ne razumem.

Stanko

pre 1 godinu

Za koju godinu, ako prevladaju EV biće : Prodajem auto star deset godina, kao nov... Samo treba veliki servis (zamena baterija). Cena povoljna...

qwerty

pre 1 godinu

Elektricne automkobile kupuju oni koji imaju infrastrukturu da ta auta mogu i da pune. Odakle struja, pa uglavnom solar. Znaci ko ima kucu ili gde je drzava uredjena pa to moze da omoguci na javnim mestima ili firme koje to mogu/zele na svojim parkinzima da ugrade. Znaci sve je do infrastrukture, da li je izvoljivo da se implementira zakonsi i tehnicki a da su troskovi prihvatljivi.
Ako pogledate BG i Srbiju generalno, videcete da nema infrastrukturu za tako neke napredne stvari, pa je stoa i potpuno razumljivost ljudi ne mogu da razumeju zasto tamo neko kupuje el auta i kako to sve funkcionise u praksi.

NS oldtajmer

pre 1 godinu

Dizel je za traktore, motokultivatore, buldozere ...
Gas je za sporete,
Struja je za fenove za kosu, mlinove za kafu, mak itd
BENZIN je za automobile i motocikle ... da zaigra srce kada ga cujes !!

Zaludan pop

pre 1 godinu

Po "istrazivanju" samo 16% ljudi hoce EV, i onda izadju rezultati prodaje automobila u Nemackoj za februar 2023 godine kad tamo opaaa 35% prodatih auta EV i PHEV.
I sta cemo sad?
Zaludna istrazivanja.

Hm

pre 1 godinu

@Dule; Ne znam na koju najbogatiju zemlju Europe on misli, ali ovdje u Ch je najnormalnije pitanje "imate li vi auto?". Pogotovo ako zivis u gradu. Ja sa svojim jedva navucem 10k km godisnje. I to na putovanjima.
Iz moje biciklisticke ekipe samo nas dvoje imamo aute. Cak i obitelji sa djecom cesto nemaju auto.
I ne, nije stvar u novcu. Uz savrseni javni prijevoz, bicikle i car sharing, jednostavno je glupo forsirati imanje auta.

33 33

pre 1 godinu

Kada električni automobili budu mogli da se pune za 10 minuta i da pređu najmanje koliko benzinci a da ne koštaju više (jer objektivno su daleko jednostavniji) tada će biti pobednici. Za to nam treba nova tehnologija baterija a ne na bazi litijuma.
(Zoran, 27. mart 2023 23:56)

Sve i da izmisle da se pune za 10 min u tom slučaju još 45 min ćeš čekati da dođeš na red za punjač.
Zamisli da na benzinskoj pumpi svaki auto pune 10 min koliki bi se redovi stvorili.

ne za podsmeh vec ismevanje

pre 1 godinu

Samo vi uzivajte u ovakvim "vestima" i gledajte kako se proizvodi sve vise EV a sve manje SUS modela. I kako EV modelima cena polako pada a SUS raste

Zoran

pre 1 godinu

"Elektricne automkobile kupuju oni koji imaju infrastrukturu da ta auta mogu i da pune. "

Problem je sto to nema niko. Povrh toga elektricne kupuju oni koji ne mora da odu iz Nisa u BG i nazad u toku dana. :) Tacnije: Elektricne kupuju ljudi koji vole da se igraju.

Milanče

pre 1 godinu

samo dizel, samo TDI!
(pelikan, 27. mart 2023 22:09)

A zašto ne HDI?
(Bazooka, 28. mart 2023 09:26)

Vozio sam jtd, sad u DS-u 4, 2.0 i 163 ks imam HDI... savršen dizel! Ne čuje se, radi kao benzinac, tih, troši 5-6 odsto više od jtd 1.9 150 ks nisam verovao da dizel može da bude tako kultivisan.
Inače, TDI ne može da se poredi sa hdi po mirnoći i tihom radu!

Dizel

pre 1 godinu

@Vozač, 28. mart 2023 10:13

Prednost dizela je medjuubrzanje, obrtni moment i potrosnja. Ja prelazim oko 20000km godisnje i zadovoljan sam za sada, jedina "mana" je sto gledam da bar jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.

dule

pre 1 godinu

@pera ždera - totalno netacno. zivim u naj bogatijoj zemlji evrope i nova auta su ili sluzbena (a ima ih jako puno i menjaju se na 2-3 godine), ili lizing (zbog nekih poreskih benefita). ogromna vecina stanovnistva kupuje i vozi polovnjake. pogledaj statistike prosecne starosti automobila po zemljama u EU i sve ce ti biti jasno. nasa primanja u porodicu su iznad proseka zemlje, imamo 3 vozila i prosecna starost je 13 godina. a price of medu i mleku na zapadu zaboravi. da je lose nije, da je bolje nego u srbiji jeste, ali da je tako dobro kako se predstavlja u medijima sigurno nije.
(Nikola, 28. mart 2023 11:12)


Eto Nikola objasnio uzrok svih problema. Porodica ima 3 automobila. Gde se ima tu se i prosipa. Nikakva tehnoloska resenja trenutno (a ni u skoroj buducnosti) nisu u stanju da nadomeste taj nivo rasipanja resursa. Trenutno na svetu ima oko 8 milijardi ljudi i oko 1,5 milijardi automobila. Ako bi pokusali da ispratimo primer ove porodice, broj auta bi morao verovatno da se utrostruci.

Nikola, nemoj ovo shvatiti licno, svako ljudsko bice zeli sebi i svojima vise, ako je to izvodljivo. Ali za sve ljude na ovoj planeti, ovo nije izvodljivo. Tako da veruj mi, kod vas jeste med i mleko.

Infantilna Srbadija

pre 1 godinu

@ pera ždera
Da mantra da na zapadu cvetaju ruze, da svi voze nova kola, zive u velikim stanovima, to je moglo mozda da se prodaje pre 10-15 godina.
Standard je i tamo pao, maske su pale. Itekako tamo ljudi voze polovna vozila, zive kao podstanari, i generalno vode tezek zivot.
Prevazidjena je ta prica.
(Donovan, 28. mart 2023 07:43)

Ta prica o tome kako na Zapadu svi "in saus und braus" zive ionako je oduvek samo kod priglupo-naivnih, neinformisanih Srba punih neznanja i predrasuda postojala i postoji.

Stanko

pre 1 godinu

Moj dizel jtd 1.9, 180 konja, u alfi gt pri 170 km troši 6.5 litara...
A pežo mog zeta, 407 benzinac, 2.0 i 140 konja pri istoj brzini 14 litara... Pa ti vidi...
Sa 60 litara stignem do Tasosa!
Drugo su hibridi, oni su ok. Samo ne volim tri cilindra...

lol

pre 1 godinu

(Dizel, 28. mart 2023 11:13)

tu razliku u potrošnji ostaviš majstoru u servisu za dizne, plivajući, pumpu visokog pritiska, dpf, adblue i ostala dizel sranjca

kognitivna disonanca

pre 1 godinu

Sabiram brojeve i razmišljam šta bi kupilo preostalih 28%!?
Benzin 30%, hibridi 15%, električni 16%, dizel 10%, vodonik 1%.

Kari Pesic

pre 1 godinu

Sve rečeno, 49 odsto problemom smatra ograničen vek trajanja baterije.
Više od polovine ispitanih, 63 odsto, izdvojilo je kao nedostatak nedovoljan broj stanica za punjenje, a 66 odsto kažu da im smeta mali razmak između dva punjenja.

Bbb

pre 1 godinu

Po "istrazivanju" samo 16% ljudi hoce EV, i onda izadju rezultati prodaje automobila u Nemackoj za februar 2023 godine kad tamo opaaa 35% prodatih auta EV i PHEV.
I sta cemo sad?
Zaludna istrazivanja.
(Zaludan pop, 27. mart 2023 22:47)

Za istrazivanje nisi racunao hibride. Tako da i tu izadje na 30-ak %.

bembara

pre 1 godinu

ma da
samo bre bembara benzinjara petak ili šestak
minimum 200 konja pod haubom

sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi

EV nikada

Inception

pre 1 godinu

ma da
samo bre bembara benzinjara petak ili šestak
minimum 200 konja pod haubom

sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi

EV nikada
(bembara, 28. mart 2023 14:29)


Veliki poznavaoce, BMW nikada u svojoj istoriji nije ugradio "petaka" u serijski automobil (ni u dizel). Promeni nick po hitno!

kojotski

pre 1 godinu

Zato Tesla Y ima rast prodaje od 323% u prva dva meseca ove godine u odnosu na prošlu. To su rezultati realne prodaje novih automobila na nemačkom tržištu i lako se provere.

Mile

pre 1 godinu

Dizel ide u moj old-tajmer IMT 538. Samo prede kad ga upalim jednom godišnje, iz sentimentalnih razloga. U automobile samo TNG. Danas i u bližoj budućnosti to je najekološkije rešenje, ako baš mora da se vozi. Inače 'Specialized' i vozi Mile...

Eko smederevac

pre 1 godinu

Autoindustrija se ogresila o benzince narocito na tng.Auto na tng u zadnjih 20 god najmanje su zagađivali zivotnu sredinu.Dizelasi neka imaju i e6 standard stetniji su od bilo kog e4 sa tngom.Hibridi su promasaj a el. vozila su daleko jer treba stvoriti uslove za punjenje,vece baterije-dugotrajnije i naravno cena.Siromasnije zemlje i korisnici nemaju bolje resenje od tnga.Namerno ne pominjem cng jer je njegova cena drasticno skocila iako se radi o zemnom gasu koji moze lako da se proivede.Ako pricamo o ugljen dioksidu koji se oslobađa kod motora sa unutrasnjim sagorevanjem i on je egal sa el.vozilima jer se struja uglavnom dobija iz uglja.

Vozač

pre 1 godinu

@Vozač, 28. mart 2023 10:13

Prednost dizela je medjuubrzanje, obrtni moment i potrosnja. Ja prelazim oko 20000km godisnje i zadovoljan sam za sada, jedina "mana" je sto gledam da bar jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)

Nemam problem da prebacim u nižu brzinu i pritisnem gas do, 4,5000 obrtaja kad mi treba međuubrzanje. A joši ne trujem čađu nikog.

mile rizik

pre 1 godinu

Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
(moris, 28. mart 2023 13:00)


To o čemu ti pričaš u tom dvolitarskom TDI motoru je traktorski zvuk. Režanje se dobija od 5 cilindara pa naviše.

Milanče

pre 1 godinu

sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi

A osećaj kao da si na kokiški... Čista dijagnoza... O jendecima, banderama u kojima završavate svaki dan... drugi put... Jel tako?

Lazar

pre 1 godinu

...jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)

Ili je dpf, ili je dp filter. Ovo sto si ti naveo, ne postoji.

Milutin

pre 1 godinu

U Nemačkoj benzinci sve popularniji, električni zaostaju, dizelašima odzvonilo

Za to vreme u Srbiji za električne nisu ni čuli ili ne žele čuti, benzincu su za babe, a dizeli za baje.
Moj deda je vozio dizel, moj stari je vozio dizel i ja vozim dizel.
I najviše volem šta smo napredni.

Dizel

pre 1 godinu

tu razliku u potrošnji ostaviš majstoru u servisu za dizne, plivajući, pumpu visokog pritiska, dpf, adblue i ostala dizel sranjca
(lol, 28. mart 2023 14:14)

Izvini burazeru nisam znao da se benzinci ne kvare :)))
Inace i noviji benzinci imaju pandan dpf filteru ako nisi znao, rikavaju im jos mnoge stvari itekako al kad covek nesto nauci kao papagaj pa ponavlja onda je to tako. 6 godina vozim dizel i jos nijedan znacajan kvar nisam imao ali postujem specifikacije kako se vozi dizel a to je da ga ne nagaris u velike obrtaje dok se ne zagreje i da povremeno vozis duze deonice na vecim brzinama zbog dpf-a i egr-a i prilicno si miran.

Veliki brat

pre 1 godinu

Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
(moris, 28. mart 2023 13:00)

A neko voli zvuk V6, kao onaj 2.5tdi V6 ko VW-a, bukvalno da ne gledaš auto, mislio bi da je neki stari kamion :)))

moris

pre 1 godinu

Vozio sam jtd, sad u DS-u 4, 2.0 i 163 ks imam HDI... savršen dizel! Ne čuje se, radi kao benzinac, tih, troši 5-6 odsto više od jtd 1.9 150 ks nisam verovao da dizel može da bude tako kultivisan.
Inače, TDI ne može da se poredi sa hdi po mirnoći i tihom radu!
(Milanče, 28. mart 2023 11:46)
Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.

Miljan Bavarac

pre 1 godinu

Za sve one koji ne znaju, a vole da spocitavaju dizelu, NOx se pravi u svim motorima sa unutrasnjim sagorevanjem jer je posledica oksidacije azota iz vazduha na visokim tempreturama. Znaci benzin, LPG, cak i etanolski benzin. Benzinci ga proizvode manje samo kad su novi, vec posle par godina brojevi se izjednacavaju i cak prevagnu na benzincima jer rade na vecim obrtajima a nijedan dizel NEMA adBlue filtraciju. Ponavljate mantru zelenih kojima je popularnost dizela problem za reforme, bez mnogo analize. Ove cifre su potpuno netacne i izmisljene, sasvim sigurno u Bavariji, ne bi toliko rasle cene dizela polovnjaka da je tako i da ga samo 10% hoce.

Splavar

pre 1 godinu

@ Sabiram brojeve i razmišljam šta bi kupilo preostalih 28%!?
Benzin 30%, hibridi 15%, električni 16%, dizel 10%, vodonik 1%.
(kognitivna disonanca, 28. mart 2023 09:24)

Ajd razmisli, da li 100% ispitanika zeli kupiti auto. Neki koji zive i rade u urbanim centrima sa razvijenim javnim prevozom, mozda i ne zele. Neko s relativno novijim automobilom mozda i ne planira kupovinu novog, posebno ako je sredovecnih godina i poseduje kvalitetan automobil koji namerava odrzavati do penzije, a posle mu treba taman za do crkve ili supermarketa. Mogao bih se setiti jos par razloga da neko ne zeli kupovati vozilo, ali vec nabrojano je prilicno blizu tih 28% koje ne vidis. Mene zapravo cudi da u ovim uslovima inflacije i sa ovom ponudom proizvodjaca na trzistu 72% ljudi uopste razmislja o kupovini automobila. Realno ni 10% nece uzeti novi, ostali mozda daj sta das ako bas moraju

elon pozer

pre 1 godinu

Problem je sto to nema niko. Povrh toga elektricne kupuju oni koji ne mora da odu iz Nisa u BG i nazad u toku dana. :) Tacnije: Elektricne kupuju ljudi koji vole da se igraju.
(Zoran, 28. mart 2023 12:57)

90% vozaca na planeti predje manje od 100km dnevno...

lol

pre 1 godinu

Sad će Zrbi glupim Nemcima u komentarima da objasne kako se jeftino vozi na dizlO samo da se skine dpf filter i da se blokira egr ventil i onda samo gaaaaaas

Petar

pre 1 godinu

Evropi stvarno treba staratelj.Nemci su prljavstinu prodavali decenijama u Evropi i to za veliki novac.Svaka im cast.Ovde su se smejali Amerikancima, a oni em voze samo na benzin, em je gorivo mnogo jeftinije, em su motori posledicno mnogo veci, mocniji.Koliko je trebalo vremena da prodje?Da li su Evropljani ispali glupi, placajuci skupo losiju tehnologiju?

Nenad

pre 1 godinu

Samo benzin i to turbo. To je neuporedivo sa vožnjom traktora. Ali vidim da ima još ovih što bi samo dizel, nejasno ali o ukusima se ne raspravlja. Svako bira šta voli.

Alo Bing?

pre 1 godinu

Tesla nastavlja da gazi po nemačkoj a kerovi nastavljaju da laju.

Slabi potražnja? Kaze ko, Gasprom ili Exonn?

VW je glup pa ulazu 190 milijardi u elektrifikaciju ponude u narednih 5 godina? Sve moj do moga, stručnjaci...

ne za podsmeh vec ismevanje

pre 1 godinu

Samo vi uzivajte u ovakvim "vestima" i gledajte kako se proizvodi sve vise EV a sve manje SUS modela. I kako EV modelima cena polako pada a SUS raste

Zaludan pop

pre 1 godinu

Po "istrazivanju" samo 16% ljudi hoce EV, i onda izadju rezultati prodaje automobila u Nemackoj za februar 2023 godine kad tamo opaaa 35% prodatih auta EV i PHEV.
I sta cemo sad?
Zaludna istrazivanja.

dzordz

pre 1 godinu

Da sa dizelima nisu lagali i varali na testovima zagađenja u svakoj mogućoj prilici i to svi proizvođači, ne bi došlo do nasilnog guranja elektro vozila. Ajde da iz nekog razloga ne želite elektro vozila ok, ali da branite dizele i način na koji ih ovi idioti prave zadnjih 15 godina stvarno ne razumem.

pera ždera

pre 1 godinu

@Fau Ve
Pobogu čoveče, da li možež da shvatiš da ljudi u svetu većinom kupuju NOVA kola a polovna ostaju kao izbor donjoj četvrtini stanovništva, pri čemu njihova polovna su stara 3-4-5 godina i NIŠTA im ne fali. Kupiš i voziš bez ulaganja sem za održavanje (ulje, gume, svećice). Ogromna većina ljudi ne zna ništa o kolima a i što bi.

Donovan

pre 1 godinu

@ pera ždera
Da mantra da na zapadu cvetaju ruze, da svi voze nova kola, zive u velikim stanovima, to je moglo mozda da se prodaje pre 10-15 godina.
Standard je i tamo pao, maske su pale. Itekako tamo ljudi voze polovna vozila, zive kao podstanari, i generalno vode tezek zivot.
Prevazidjena je ta prica.

Fau Ve

pre 1 godinu

Dva problema- punjaci jer su preskupi, i baterije jer su preskupe.
A treca stvar kada bismo svi vozili automobile na struju elektro mreze sistem bi pao jer to je ogromna potrosnja na svetskom nivou. Tako da od te price da ce preuzeti primat nema nista, a bice ih sve manje i manje jer polovan elektro auto niko ne zeli da kupi.

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Samo klasican benzinac, 4 cilindra bez turbine i hibrida. I to polovnjak.
Mazda ima dobre modele sa ovakvim motorima u poslednjih 5 godina, a tu su i Hyundai i KIA.

Vozac krseva

pre 1 godinu

Prodaja auta na baterije ce tek poceti da pada. Prostodusni i naivni ekoloski zaludjenici pocinju realno da sagledavaju celokupnu problematiku.

U Nemackoj, a verovatno i u mnogim drzavama u EU, a s sve zbog rata, uveliko se vratilo sagorevanju uglja za proizvodnju struje. Kod nas oduvek los lignit sa stetnim primesama utice 70-80 posto u proizvodnji struje.

Uskoro ce mediji morati javno konstatovati da vozila na baterije u vecini evropskih drzava ne idu na struju, vec idu na UGALJ.

Stanko

pre 1 godinu

Moj dizel jtd 1.9, 180 konja, u alfi gt pri 170 km troši 6.5 litara...
A pežo mog zeta, 407 benzinac, 2.0 i 140 konja pri istoj brzini 14 litara... Pa ti vidi...
Sa 60 litara stignem do Tasosa!
Drugo su hibridi, oni su ok. Samo ne volim tri cilindra...

moris

pre 1 godinu

Vozio sam jtd, sad u DS-u 4, 2.0 i 163 ks imam HDI... savršen dizel! Ne čuje se, radi kao benzinac, tih, troši 5-6 odsto više od jtd 1.9 150 ks nisam verovao da dizel može da bude tako kultivisan.
Inače, TDI ne može da se poredi sa hdi po mirnoći i tihom radu!
(Milanče, 28. mart 2023 11:46)
Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.

kojotski

pre 1 godinu

Zato Tesla Y ima rast prodaje od 323% u prva dva meseca ove godine u odnosu na prošlu. To su rezultati realne prodaje novih automobila na nemačkom tržištu i lako se provere.

NS oldtajmer

pre 1 godinu

Dizel je za traktore, motokultivatore, buldozere ...
Gas je za sporete,
Struja je za fenove za kosu, mlinove za kafu, mak itd
BENZIN je za automobile i motocikle ... da zaigra srce kada ga cujes !!

bembara

pre 1 godinu

ma da
samo bre bembara benzinjara petak ili šestak
minimum 200 konja pod haubom

sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi

EV nikada

lol

pre 1 godinu

(Dizel, 28. mart 2023 11:13)

tu razliku u potrošnji ostaviš majstoru u servisu za dizne, plivajući, pumpu visokog pritiska, dpf, adblue i ostala dizel sranjca

Ccc

pre 1 godinu

Najbolji I najekonomicniji motori su benzinski i mozda laki hibridi, tu prestaje svaka prica. Em su jeftiii od dizelasa i el.vozila, trenutni benzinski motori trose manje ili isto kao i dizeli, pogotovu ako su hibridi, manje se kvare, manje zagadjuju od dizelasa i dokle god se budu isti proizvodili nece me el.vozila nikada videti, mada i nemam para da za jedan Reno Zoe dam 40k.ili Teslu 100k.

ime

pre 1 godinu

Kupovina novog auta, novog telefona, nove masine za ves, novog tostera. Tu se krije ekologija, a ne elektricni automobil koji se puni strujom proizvedenom na ugalj ili naftu.

Mile

pre 1 godinu

Dizel ide u moj old-tajmer IMT 538. Samo prede kad ga upalim jednom godišnje, iz sentimentalnih razloga. U automobile samo TNG. Danas i u bližoj budućnosti to je najekološkije rešenje, ako baš mora da se vozi. Inače 'Specialized' i vozi Mile...

Infantilna Srbadija

pre 1 godinu

@ pera ždera
Da mantra da na zapadu cvetaju ruze, da svi voze nova kola, zive u velikim stanovima, to je moglo mozda da se prodaje pre 10-15 godina.
Standard je i tamo pao, maske su pale. Itekako tamo ljudi voze polovna vozila, zive kao podstanari, i generalno vode tezek zivot.
Prevazidjena je ta prica.
(Donovan, 28. mart 2023 07:43)

Ta prica o tome kako na Zapadu svi "in saus und braus" zive ionako je oduvek samo kod priglupo-naivnih, neinformisanih Srba punih neznanja i predrasuda postojala i postoji.

lol

pre 1 godinu

Sad će Zrbi glupim Nemcima u komentarima da objasne kako se jeftino vozi na dizlO samo da se skine dpf filter i da se blokira egr ventil i onda samo gaaaaaas

Zoran

pre 1 godinu

Kada električni automobili budu mogli da se pune za 10 minuta i da pređu najmanje koliko benzinci a da ne koštaju više (jer objektivno su daleko jednostavniji) tada će biti pobednici. Za to nam treba nova tehnologija baterija a ne na bazi litijuma.

dule

pre 1 godinu

@pera ždera - totalno netacno. zivim u naj bogatijoj zemlji evrope i nova auta su ili sluzbena (a ima ih jako puno i menjaju se na 2-3 godine), ili lizing (zbog nekih poreskih benefita). ogromna vecina stanovnistva kupuje i vozi polovnjake. pogledaj statistike prosecne starosti automobila po zemljama u EU i sve ce ti biti jasno. nasa primanja u porodicu su iznad proseka zemlje, imamo 3 vozila i prosecna starost je 13 godina. a price of medu i mleku na zapadu zaboravi. da je lose nije, da je bolje nego u srbiji jeste, ali da je tako dobro kako se predstavlja u medijima sigurno nije.
(Nikola, 28. mart 2023 11:12)


Eto Nikola objasnio uzrok svih problema. Porodica ima 3 automobila. Gde se ima tu se i prosipa. Nikakva tehnoloska resenja trenutno (a ni u skoroj buducnosti) nisu u stanju da nadomeste taj nivo rasipanja resursa. Trenutno na svetu ima oko 8 milijardi ljudi i oko 1,5 milijardi automobila. Ako bi pokusali da ispratimo primer ove porodice, broj auta bi morao verovatno da se utrostruci.

Nikola, nemoj ovo shvatiti licno, svako ljudsko bice zeli sebi i svojima vise, ako je to izvodljivo. Ali za sve ljude na ovoj planeti, ovo nije izvodljivo. Tako da veruj mi, kod vas jeste med i mleko.

Objasnjenje

pre 1 godinu

@(Zaludan pop, 27. mart 2023 22:47)

Najveci kupci u Nemackoj su firme, a evo i kod nas neke strane firme forsiraju strogo EV. Procena je da odnos sluzbenih vs privatnih automobila otprilike na 4 sluzbena dodje jedan privatni. Firme svakako sprovode EV agendu (vecina), pa je zato i toliko prodatih EV. Svakako EV ima smisla ako se radi o Zoe, eUp i slicnim automobilima. Ovo ostalo je rasipanje para i resursa (litijuma).

Milanče

pre 1 godinu

samo dizel, samo TDI!
(pelikan, 27. mart 2023 22:09)

A zašto ne HDI?
(Bazooka, 28. mart 2023 09:26)

Vozio sam jtd, sad u DS-u 4, 2.0 i 163 ks imam HDI... savršen dizel! Ne čuje se, radi kao benzinac, tih, troši 5-6 odsto više od jtd 1.9 150 ks nisam verovao da dizel može da bude tako kultivisan.
Inače, TDI ne može da se poredi sa hdi po mirnoći i tihom radu!

Nikola

pre 1 godinu

@pera ždera - totalno netacno. zivim u naj bogatijoj zemlji evrope i nova auta su ili sluzbena (a ima ih jako puno i menjaju se na 2-3 godine), ili lizing (zbog nekih poreskih benefita). ogromna vecina stanovnistva kupuje i vozi polovnjake. pogledaj statistike prosecne starosti automobila po zemljama u EU i sve ce ti biti jasno. nasa primanja u porodicu su iznad proseka zemlje, imamo 3 vozila i prosecna starost je 13 godina. a price of medu i mleku na zapadu zaboravi. da je lose nije, da je bolje nego u srbiji jeste, ali da je tako dobro kako se predstavlja u medijima sigurno nije.

Dizel

pre 1 godinu

@Vozač, 28. mart 2023 10:13

Prednost dizela je medjuubrzanje, obrtni moment i potrosnja. Ja prelazim oko 20000km godisnje i zadovoljan sam za sada, jedina "mana" je sto gledam da bar jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.

rebro

pre 1 godinu

@Fau Ve, pre nego napraviš bateriju za auto moraš da iskopaš kobalt, litijum, i još sijaset metala, a njihovo kopanje je izutetno otrovno za okolinu i trajno uništava zemlju i vodu, potrebne su velike količine struje i nafte zako da o nultoj emisiji ugljendioksida nema ni govora.

Stanko

pre 1 godinu

Za koju godinu, ako prevladaju EV biće : Prodajem auto star deset godina, kao nov... Samo treba veliki servis (zamena baterija). Cena povoljna...

Lazar

pre 1 godinu

...jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)

Ili je dpf, ili je dp filter. Ovo sto si ti naveo, ne postoji.

Splavar

pre 1 godinu

@ Sabiram brojeve i razmišljam šta bi kupilo preostalih 28%!?
Benzin 30%, hibridi 15%, električni 16%, dizel 10%, vodonik 1%.
(kognitivna disonanca, 28. mart 2023 09:24)

Ajd razmisli, da li 100% ispitanika zeli kupiti auto. Neki koji zive i rade u urbanim centrima sa razvijenim javnim prevozom, mozda i ne zele. Neko s relativno novijim automobilom mozda i ne planira kupovinu novog, posebno ako je sredovecnih godina i poseduje kvalitetan automobil koji namerava odrzavati do penzije, a posle mu treba taman za do crkve ili supermarketa. Mogao bih se setiti jos par razloga da neko ne zeli kupovati vozilo, ali vec nabrojano je prilicno blizu tih 28% koje ne vidis. Mene zapravo cudi da u ovim uslovima inflacije i sa ovom ponudom proizvodjaca na trzistu 72% ljudi uopste razmislja o kupovini automobila. Realno ni 10% nece uzeti novi, ostali mozda daj sta das ako bas moraju

Miljan Bavarac

pre 1 godinu

Za sve one koji ne znaju, a vole da spocitavaju dizelu, NOx se pravi u svim motorima sa unutrasnjim sagorevanjem jer je posledica oksidacije azota iz vazduha na visokim tempreturama. Znaci benzin, LPG, cak i etanolski benzin. Benzinci ga proizvode manje samo kad su novi, vec posle par godina brojevi se izjednacavaju i cak prevagnu na benzincima jer rade na vecim obrtajima a nijedan dizel NEMA adBlue filtraciju. Ponavljate mantru zelenih kojima je popularnost dizela problem za reforme, bez mnogo analize. Ove cifre su potpuno netacne i izmisljene, sasvim sigurno u Bavariji, ne bi toliko rasle cene dizela polovnjaka da je tako i da ga samo 10% hoce.

Hm

pre 1 godinu

@Dule; Ne znam na koju najbogatiju zemlju Europe on misli, ali ovdje u Ch je najnormalnije pitanje "imate li vi auto?". Pogotovo ako zivis u gradu. Ja sa svojim jedva navucem 10k km godisnje. I to na putovanjima.
Iz moje biciklisticke ekipe samo nas dvoje imamo aute. Cak i obitelji sa djecom cesto nemaju auto.
I ne, nije stvar u novcu. Uz savrseni javni prijevoz, bicikle i car sharing, jednostavno je glupo forsirati imanje auta.

Dizel

pre 1 godinu

tu razliku u potrošnji ostaviš majstoru u servisu za dizne, plivajući, pumpu visokog pritiska, dpf, adblue i ostala dizel sranjca
(lol, 28. mart 2023 14:14)

Izvini burazeru nisam znao da se benzinci ne kvare :)))
Inace i noviji benzinci imaju pandan dpf filteru ako nisi znao, rikavaju im jos mnoge stvari itekako al kad covek nesto nauci kao papagaj pa ponavlja onda je to tako. 6 godina vozim dizel i jos nijedan znacajan kvar nisam imao ali postujem specifikacije kako se vozi dizel a to je da ga ne nagaris u velike obrtaje dok se ne zagreje i da povremeno vozis duze deonice na vecim brzinama zbog dpf-a i egr-a i prilicno si miran.

Vozač

pre 1 godinu

@Vozač, 28. mart 2023 10:13

Prednost dizela je medjuubrzanje, obrtni moment i potrosnja. Ja prelazim oko 20000km godisnje i zadovoljan sam za sada, jedina "mana" je sto gledam da bar jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)

Nemam problem da prebacim u nižu brzinu i pritisnem gas do, 4,5000 obrtaja kad mi treba međuubrzanje. A joši ne trujem čađu nikog.

Milutin

pre 1 godinu

U Nemačkoj benzinci sve popularniji, električni zaostaju, dizelašima odzvonilo

Za to vreme u Srbiji za električne nisu ni čuli ili ne žele čuti, benzincu su za babe, a dizeli za baje.
Moj deda je vozio dizel, moj stari je vozio dizel i ja vozim dizel.
I najviše volem šta smo napredni.

qwerty

pre 1 godinu

Elektricne automkobile kupuju oni koji imaju infrastrukturu da ta auta mogu i da pune. Odakle struja, pa uglavnom solar. Znaci ko ima kucu ili gde je drzava uredjena pa to moze da omoguci na javnim mestima ili firme koje to mogu/zele na svojim parkinzima da ugrade. Znaci sve je do infrastrukture, da li je izvoljivo da se implementira zakonsi i tehnicki a da su troskovi prihvatljivi.
Ako pogledate BG i Srbiju generalno, videcete da nema infrastrukturu za tako neke napredne stvari, pa je stoa i potpuno razumljivost ljudi ne mogu da razumeju zasto tamo neko kupuje el auta i kako to sve funkcionise u praksi.

33 33

pre 1 godinu

Kada električni automobili budu mogli da se pune za 10 minuta i da pređu najmanje koliko benzinci a da ne koštaju više (jer objektivno su daleko jednostavniji) tada će biti pobednici. Za to nam treba nova tehnologija baterija a ne na bazi litijuma.
(Zoran, 27. mart 2023 23:56)

Sve i da izmisle da se pune za 10 min u tom slučaju još 45 min ćeš čekati da dođeš na red za punjač.
Zamisli da na benzinskoj pumpi svaki auto pune 10 min koliki bi se redovi stvorili.

elon pozer

pre 1 godinu

Problem je sto to nema niko. Povrh toga elektricne kupuju oni koji ne mora da odu iz Nisa u BG i nazad u toku dana. :) Tacnije: Elektricne kupuju ljudi koji vole da se igraju.
(Zoran, 28. mart 2023 12:57)

90% vozaca na planeti predje manje od 100km dnevno...

Bbb

pre 1 godinu

Po "istrazivanju" samo 16% ljudi hoce EV, i onda izadju rezultati prodaje automobila u Nemackoj za februar 2023 godine kad tamo opaaa 35% prodatih auta EV i PHEV.
I sta cemo sad?
Zaludna istrazivanja.
(Zaludan pop, 27. mart 2023 22:47)

Za istrazivanje nisi racunao hibride. Tako da i tu izadje na 30-ak %.

Kari Pesic

pre 1 godinu

Sve rečeno, 49 odsto problemom smatra ograničen vek trajanja baterije.
Više od polovine ispitanih, 63 odsto, izdvojilo je kao nedostatak nedovoljan broj stanica za punjenje, a 66 odsto kažu da im smeta mali razmak između dva punjenja.

Zoran

pre 1 godinu

"Elektricne automkobile kupuju oni koji imaju infrastrukturu da ta auta mogu i da pune. "

Problem je sto to nema niko. Povrh toga elektricne kupuju oni koji ne mora da odu iz Nisa u BG i nazad u toku dana. :) Tacnije: Elektricne kupuju ljudi koji vole da se igraju.

kognitivna disonanca

pre 1 godinu

Sabiram brojeve i razmišljam šta bi kupilo preostalih 28%!?
Benzin 30%, hibridi 15%, električni 16%, dizel 10%, vodonik 1%.

Milanče

pre 1 godinu

sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi

A osećaj kao da si na kokiški... Čista dijagnoza... O jendecima, banderama u kojima završavate svaki dan... drugi put... Jel tako?

Veliki brat

pre 1 godinu

Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
(moris, 28. mart 2023 13:00)

A neko voli zvuk V6, kao onaj 2.5tdi V6 ko VW-a, bukvalno da ne gledaš auto, mislio bi da je neki stari kamion :)))

mile rizik

pre 1 godinu

Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
(moris, 28. mart 2023 13:00)


To o čemu ti pričaš u tom dvolitarskom TDI motoru je traktorski zvuk. Režanje se dobija od 5 cilindara pa naviše.

Eko smederevac

pre 1 godinu

Autoindustrija se ogresila o benzince narocito na tng.Auto na tng u zadnjih 20 god najmanje su zagađivali zivotnu sredinu.Dizelasi neka imaju i e6 standard stetniji su od bilo kog e4 sa tngom.Hibridi su promasaj a el. vozila su daleko jer treba stvoriti uslove za punjenje,vece baterije-dugotrajnije i naravno cena.Siromasnije zemlje i korisnici nemaju bolje resenje od tnga.Namerno ne pominjem cng jer je njegova cena drasticno skocila iako se radi o zemnom gasu koji moze lako da se proivede.Ako pricamo o ugljen dioksidu koji se oslobađa kod motora sa unutrasnjim sagorevanjem i on je egal sa el.vozilima jer se struja uglavnom dobija iz uglja.

Petar

pre 1 godinu

Evropi stvarno treba staratelj.Nemci su prljavstinu prodavali decenijama u Evropi i to za veliki novac.Svaka im cast.Ovde su se smejali Amerikancima, a oni em voze samo na benzin, em je gorivo mnogo jeftinije, em su motori posledicno mnogo veci, mocniji.Koliko je trebalo vremena da prodje?Da li su Evropljani ispali glupi, placajuci skupo losiju tehnologiju?

Inception

pre 1 godinu

ma da
samo bre bembara benzinjara petak ili šestak
minimum 200 konja pod haubom

sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi

EV nikada
(bembara, 28. mart 2023 14:29)


Veliki poznavaoce, BMW nikada u svojoj istoriji nije ugradio "petaka" u serijski automobil (ni u dizel). Promeni nick po hitno!

Nenad

pre 1 godinu

Samo benzin i to turbo. To je neuporedivo sa vožnjom traktora. Ali vidim da ima još ovih što bi samo dizel, nejasno ali o ukusima se ne raspravlja. Svako bira šta voli.