Za bbb
pre 2 godine
@bbb-ne druze, 30% prodaje je svaki auto sa uticnicom. Ako se ukljuce i obicni hibridi, procenat ide na preko 60%
Ponedeljak, 27.03.2023.
13:17
Izvor: Izvor: B92, poslovni.hr
pre 2 godine
@bbb-ne druze, 30% prodaje je svaki auto sa uticnicom. Ako se ukljuce i obicni hibridi, procenat ide na preko 60%
pre 2 godine
@Prebranac
Ja sam sampion izgleda grande punto 0.9
2 cilindra !!! dobro ste procitali 2 cilindra! nznm koliko zagadjuje.
pre 2 godine
Samo benzin i to turbo. To je neuporedivo sa vožnjom traktora. Ali vidim da ima još ovih što bi samo dizel, nejasno ali o ukusima se ne raspravlja. Svako bira šta voli.
pre 2 godine
U Nemačkoj benzinci sve popularniji, električni zaostaju, dizelašima odzvonilo
Za to vreme u Srbiji za električne nisu ni čuli ili ne žele čuti, benzincu su za babe, a dizeli za baje.
Moj deda je vozio dizel, moj stari je vozio dizel i ja vozim dizel.
I najviše volem šta smo napredni.
pre 2 godine
Evropi stvarno treba staratelj.Nemci su prljavstinu prodavali decenijama u Evropi i to za veliki novac.Svaka im cast.Ovde su se smejali Amerikancima, a oni em voze samo na benzin, em je gorivo mnogo jeftinije, em su motori posledicno mnogo veci, mocniji.Koliko je trebalo vremena da prodje?Da li su Evropljani ispali glupi, placajuci skupo losiju tehnologiju?
pre 2 godine
Autoindustrija se ogresila o benzince narocito na tng.Auto na tng u zadnjih 20 god najmanje su zagađivali zivotnu sredinu.Dizelasi neka imaju i e6 standard stetniji su od bilo kog e4 sa tngom.Hibridi su promasaj a el. vozila su daleko jer treba stvoriti uslove za punjenje,vece baterije-dugotrajnije i naravno cena.Siromasnije zemlje i korisnici nemaju bolje resenje od tnga.Namerno ne pominjem cng jer je njegova cena drasticno skocila iako se radi o zemnom gasu koji moze lako da se proivede.Ako pricamo o ugljen dioksidu koji se oslobađa kod motora sa unutrasnjim sagorevanjem i on je egal sa el.vozilima jer se struja uglavnom dobija iz uglja.
pre 2 godine
Za sve one koji ne znaju, a vole da spocitavaju dizelu, NOx se pravi u svim motorima sa unutrasnjim sagorevanjem jer je posledica oksidacije azota iz vazduha na visokim tempreturama. Znaci benzin, LPG, cak i etanolski benzin. Benzinci ga proizvode manje samo kad su novi, vec posle par godina brojevi se izjednacavaju i cak prevagnu na benzincima jer rade na vecim obrtajima a nijedan dizel NEMA adBlue filtraciju. Ponavljate mantru zelenih kojima je popularnost dizela problem za reforme, bez mnogo analize. Ove cifre su potpuno netacne i izmisljene, sasvim sigurno u Bavariji, ne bi toliko rasle cene dizela polovnjaka da je tako i da ga samo 10% hoce.
pre 2 godine
Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
(moris, 28. mart 2023 13:00)
To o čemu ti pričaš u tom dvolitarskom TDI motoru je traktorski zvuk. Režanje se dobija od 5 cilindara pa naviše.
pre 2 godine
Problem je sto to nema niko. Povrh toga elektricne kupuju oni koji ne mora da odu iz Nisa u BG i nazad u toku dana. :) Tacnije: Elektricne kupuju ljudi koji vole da se igraju.
(Zoran, 28. mart 2023 12:57)
90% vozaca na planeti predje manje od 100km dnevno...
pre 2 godine
@ Sabiram brojeve i razmišljam šta bi kupilo preostalih 28%!?
Benzin 30%, hibridi 15%, električni 16%, dizel 10%, vodonik 1%.
(kognitivna disonanca, 28. mart 2023 09:24)
Ajd razmisli, da li 100% ispitanika zeli kupiti auto. Neki koji zive i rade u urbanim centrima sa razvijenim javnim prevozom, mozda i ne zele. Neko s relativno novijim automobilom mozda i ne planira kupovinu novog, posebno ako je sredovecnih godina i poseduje kvalitetan automobil koji namerava odrzavati do penzije, a posle mu treba taman za do crkve ili supermarketa. Mogao bih se setiti jos par razloga da neko ne zeli kupovati vozilo, ali vec nabrojano je prilicno blizu tih 28% koje ne vidis. Mene zapravo cudi da u ovim uslovima inflacije i sa ovom ponudom proizvodjaca na trzistu 72% ljudi uopste razmislja o kupovini automobila. Realno ni 10% nece uzeti novi, ostali mozda daj sta das ako bas moraju
pre 2 godine
ma da
samo bre bembara benzinjara petak ili šestak
minimum 200 konja pod haubom
sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi
EV nikada
(bembara, 28. mart 2023 14:29)
Veliki poznavaoce, BMW nikada u svojoj istoriji nije ugradio "petaka" u serijski automobil (ni u dizel). Promeni nick po hitno!
pre 2 godine
Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
(moris, 28. mart 2023 13:00)
A neko voli zvuk V6, kao onaj 2.5tdi V6 ko VW-a, bukvalno da ne gledaš auto, mislio bi da je neki stari kamion :)))
pre 2 godine
...jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)
Ili je dpf, ili je dp filter. Ovo sto si ti naveo, ne postoji.
pre 2 godine
sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi
A osećaj kao da si na kokiški... Čista dijagnoza... O jendecima, banderama u kojima završavate svaki dan... drugi put... Jel tako?
pre 2 godine
@Vozač, 28. mart 2023 10:13
Prednost dizela je medjuubrzanje, obrtni moment i potrosnja. Ja prelazim oko 20000km godisnje i zadovoljan sam za sada, jedina "mana" je sto gledam da bar jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)
Nemam problem da prebacim u nižu brzinu i pritisnem gas do, 4,5000 obrtaja kad mi treba međuubrzanje. A joši ne trujem čađu nikog.
pre 2 godine
Dizel je za traktore, motokultivatore, buldozere ...
Gas je za sporete,
Struja je za fenove za kosu, mlinove za kafu, mak itd
BENZIN je za automobile i motocikle ... da zaigra srce kada ga cujes !!
pre 2 godine
tu razliku u potrošnji ostaviš majstoru u servisu za dizne, plivajući, pumpu visokog pritiska, dpf, adblue i ostala dizel sranjca
(lol, 28. mart 2023 14:14)
Izvini burazeru nisam znao da se benzinci ne kvare :)))
Inace i noviji benzinci imaju pandan dpf filteru ako nisi znao, rikavaju im jos mnoge stvari itekako al kad covek nesto nauci kao papagaj pa ponavlja onda je to tako. 6 godina vozim dizel i jos nijedan znacajan kvar nisam imao ali postujem specifikacije kako se vozi dizel a to je da ga ne nagaris u velike obrtaje dok se ne zagreje i da povremeno vozis duze deonice na vecim brzinama zbog dpf-a i egr-a i prilicno si miran.
pre 2 godine
@Dule; Ne znam na koju najbogatiju zemlju Europe on misli, ali ovdje u Ch je najnormalnije pitanje "imate li vi auto?". Pogotovo ako zivis u gradu. Ja sa svojim jedva navucem 10k km godisnje. I to na putovanjima.
Iz moje biciklisticke ekipe samo nas dvoje imamo aute. Cak i obitelji sa djecom cesto nemaju auto.
I ne, nije stvar u novcu. Uz savrseni javni prijevoz, bicikle i car sharing, jednostavno je glupo forsirati imanje auta.
pre 2 godine
Sad će Zrbi glupim Nemcima u komentarima da objasne kako se jeftino vozi na dizlO samo da se skine dpf filter i da se blokira egr ventil i onda samo gaaaaaas
pre 2 godine
ma da
samo bre bembara benzinjara petak ili šestak
minimum 200 konja pod haubom
sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi
EV nikada
pre 2 godine
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)
tu razliku u potrošnji ostaviš majstoru u servisu za dizne, plivajući, pumpu visokog pritiska, dpf, adblue i ostala dizel sranjca
pre 2 godine
Kada električni automobili budu mogli da se pune za 10 minuta i da pređu najmanje koliko benzinci a da ne koštaju više (jer objektivno su daleko jednostavniji) tada će biti pobednici. Za to nam treba nova tehnologija baterija a ne na bazi litijuma.
(Zoran, 27. mart 2023 23:56)
Sve i da izmisle da se pune za 10 min u tom slučaju još 45 min ćeš čekati da dođeš na red za punjač.
Zamisli da na benzinskoj pumpi svaki auto pune 10 min koliki bi se redovi stvorili.
pre 2 godine
Dizel ide u moj old-tajmer IMT 538. Samo prede kad ga upalim jednom godišnje, iz sentimentalnih razloga. U automobile samo TNG. Danas i u bližoj budućnosti to je najekološkije rešenje, ako baš mora da se vozi. Inače 'Specialized' i vozi Mile...
pre 2 godine
Vozio sam jtd, sad u DS-u 4, 2.0 i 163 ks imam HDI... savršen dizel! Ne čuje se, radi kao benzinac, tih, troši 5-6 odsto više od jtd 1.9 150 ks nisam verovao da dizel može da bude tako kultivisan.
Inače, TDI ne može da se poredi sa hdi po mirnoći i tihom radu!
(Milanče, 28. mart 2023 11:46)
Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
pre 2 godine
@pera ždera - totalno netacno. zivim u naj bogatijoj zemlji evrope i nova auta su ili sluzbena (a ima ih jako puno i menjaju se na 2-3 godine), ili lizing (zbog nekih poreskih benefita). ogromna vecina stanovnistva kupuje i vozi polovnjake. pogledaj statistike prosecne starosti automobila po zemljama u EU i sve ce ti biti jasno. nasa primanja u porodicu su iznad proseka zemlje, imamo 3 vozila i prosecna starost je 13 godina. a price of medu i mleku na zapadu zaboravi. da je lose nije, da je bolje nego u srbiji jeste, ali da je tako dobro kako se predstavlja u medijima sigurno nije.
(Nikola, 28. mart 2023 11:12)
Eto Nikola objasnio uzrok svih problema. Porodica ima 3 automobila. Gde se ima tu se i prosipa. Nikakva tehnoloska resenja trenutno (a ni u skoroj buducnosti) nisu u stanju da nadomeste taj nivo rasipanja resursa. Trenutno na svetu ima oko 8 milijardi ljudi i oko 1,5 milijardi automobila. Ako bi pokusali da ispratimo primer ove porodice, broj auta bi morao verovatno da se utrostruci.
Nikola, nemoj ovo shvatiti licno, svako ljudsko bice zeli sebi i svojima vise, ako je to izvodljivo. Ali za sve ljude na ovoj planeti, ovo nije izvodljivo. Tako da veruj mi, kod vas jeste med i mleko.
pre 2 godine
Grande Punto 1.3 75 multijet.
Troši kaoupaljač,zagađuje manje od slavske sveće.
pre 2 godine
Elektricne automkobile kupuju oni koji imaju infrastrukturu da ta auta mogu i da pune. Odakle struja, pa uglavnom solar. Znaci ko ima kucu ili gde je drzava uredjena pa to moze da omoguci na javnim mestima ili firme koje to mogu/zele na svojim parkinzima da ugrade. Znaci sve je do infrastrukture, da li je izvoljivo da se implementira zakonsi i tehnicki a da su troskovi prihvatljivi.
Ako pogledate BG i Srbiju generalno, videcete da nema infrastrukturu za tako neke napredne stvari, pa je stoa i potpuno razumljivost ljudi ne mogu da razumeju zasto tamo neko kupuje el auta i kako to sve funkcionise u praksi.
pre 2 godine
"Elektricne automkobile kupuju oni koji imaju infrastrukturu da ta auta mogu i da pune. "
Problem je sto to nema niko. Povrh toga elektricne kupuju oni koji ne mora da odu iz Nisa u BG i nazad u toku dana. :) Tacnije: Elektricne kupuju ljudi koji vole da se igraju.
pre 2 godine
Što li čitam ove komantare kad tačno znam šta će da napišu?
pre 2 godine
Eeee ovo je sad teranje inata naroda ovim 'zelenim' što su im ispirali mozak unazad godinama o ekologiji i spasu planete ...
pre 2 godine
Pa kako ce onda balkanci da kupuju polovne dizelase iz NemackU ?
pre 2 godine
@Vozač, 28. mart 2023 10:13
Prednost dizela je medjuubrzanje, obrtni moment i potrosnja. Ja prelazim oko 20000km godisnje i zadovoljan sam za sada, jedina "mana" je sto gledam da bar jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
pre 2 godine
Samo diesel.
pre 2 godine
Bravo! Dosta je sarenih laza i njasr iz Davosa!
(Ana, 27. mart 2023 23:02)
Tako je! Povikaše seljaci.
A ne, to je iz druge bajke.
pre 2 godine
@pera ždera - totalno netacno. zivim u naj bogatijoj zemlji evrope i nova auta su ili sluzbena (a ima ih jako puno i menjaju se na 2-3 godine), ili lizing (zbog nekih poreskih benefita). ogromna vecina stanovnistva kupuje i vozi polovnjake. pogledaj statistike prosecne starosti automobila po zemljama u EU i sve ce ti biti jasno. nasa primanja u porodicu su iznad proseka zemlje, imamo 3 vozila i prosecna starost je 13 godina. a price of medu i mleku na zapadu zaboravi. da je lose nije, da je bolje nego u srbiji jeste, ali da je tako dobro kako se predstavlja u medijima sigurno nije.
pre 2 godine
samo dizel, samo TDI!
(pelikan, 27. mart 2023 22:09)
A zašto ne HDI?
(Bazooka, 28. mart 2023 09:26)
Vozio sam jtd, sad u DS-u 4, 2.0 i 163 ks imam HDI... savršen dizel! Ne čuje se, radi kao benzinac, tih, troši 5-6 odsto više od jtd 1.9 150 ks nisam verovao da dizel može da bude tako kultivisan.
Inače, TDI ne može da se poredi sa hdi po mirnoći i tihom radu!
pre 2 godine
Moj dizel jtd 1.9, 180 konja, u alfi gt pri 170 km troši 6.5 litara...
A pežo mog zeta, 407 benzinac, 2.0 i 140 konja pri istoj brzini 14 litara... Pa ti vidi...
Sa 60 litara stignem do Tasosa!
Drugo su hibridi, oni su ok. Samo ne volim tri cilindra...
pre 2 godine
Za koju godinu, ako prevladaju EV biće : Prodajem auto star deset godina, kao nov... Samo treba veliki servis (zamena baterija). Cena povoljna...
pre 2 godine
Po "istrazivanju" samo 16% ljudi hoce EV, i onda izadju rezultati prodaje automobila u Nemackoj za februar 2023 godine kad tamo opaaa 35% prodatih auta EV i PHEV.
I sta cemo sad?
Zaludna istrazivanja.
(Zaludan pop, 27. mart 2023 22:47)
Za istrazivanje nisi racunao hibride. Tako da i tu izadje na 30-ak %.
pre 2 godine
Niko ne spominje magnetne motore....
pre 2 godine
Zato Tesla Y ima rast prodaje od 323% u prva dva meseca ove godine u odnosu na prošlu. To su rezultati realne prodaje novih automobila na nemačkom tržištu i lako se provere.
pre 2 godine
Ceo život vozim na benzin, stotinak hiljada km je bilo i na plin. Ne vidim prednost dizela za kilometraže od 40-60.000km godišnje.
pre 2 godine
@ pera ždera
Da mantra da na zapadu cvetaju ruze, da svi voze nova kola, zive u velikim stanovima, to je moglo mozda da se prodaje pre 10-15 godina.
Standard je i tamo pao, maske su pale. Itekako tamo ljudi voze polovna vozila, zive kao podstanari, i generalno vode tezek zivot.
Prevazidjena je ta prica.
(Donovan, 28. mart 2023 07:43)
Ta prica o tome kako na Zapadu svi "in saus und braus" zive ionako je oduvek samo kod priglupo-naivnih, neinformisanih Srba punih neznanja i predrasuda postojala i postoji.
pre 2 godine
Najbolji I najekonomicniji motori su benzinski i mozda laki hibridi, tu prestaje svaka prica. Em su jeftiii od dizelasa i el.vozila, trenutni benzinski motori trose manje ili isto kao i dizeli, pogotovu ako su hibridi, manje se kvare, manje zagadjuju od dizelasa i dokle god se budu isti proizvodili nece me el.vozila nikada videti, mada i nemam para da za jedan Reno Zoe dam 40k.ili Teslu 100k.
pre 2 godine
Sve rečeno, 49 odsto problemom smatra ograničen vek trajanja baterije.
Više od polovine ispitanih, 63 odsto, izdvojilo je kao nedostatak nedovoljan broj stanica za punjenje, a 66 odsto kažu da im smeta mali razmak između dva punjenja.
pre 2 godine
@Donovan
Sta nas briga, kod nas zlatno doba.
pre 2 godine
Da je iskrene namere za ekologijom razvijala bi se vozila na TNG i CNG samo.
pre 2 godine
Dizelasi ce tek da procvetaju
pre 2 godine
@Fau Ve, pre nego napraviš bateriju za auto moraš da iskopaš kobalt, litijum, i još sijaset metala, a njihovo kopanje je izutetno otrovno za okolinu i trajno uništava zemlju i vodu, potrebne su velike količine struje i nafte zako da o nultoj emisiji ugljendioksida nema ni govora.
pre 2 godine
Sabiram brojeve i razmišljam šta bi kupilo preostalih 28%!?
Benzin 30%, hibridi 15%, električni 16%, dizel 10%, vodonik 1%.
pre 2 godine
samo dizel, samo TDI!
(pelikan, 27. mart 2023 22:09)
A zašto ne HDI?
pre 2 godine
@pera ždera
Decko ti pojma nemas o kolima. Cuti, sedi dole- jedan!!
pre 2 godine
Kupovina novog auta, novog telefona, nove masine za ves, novog tostera. Tu se krije ekologija, a ne elektricni automobil koji se puni strujom proizvedenom na ugalj ili naftu.
pre 2 godine
Da sa dizelima nisu lagali i varali na testovima zagađenja u svakoj mogućoj prilici i to svi proizvođači, ne bi došlo do nasilnog guranja elektro vozila. Ajde da iz nekog razloga ne želite elektro vozila ok, ali da branite dizele i način na koji ih ovi idioti prave zadnjih 15 godina stvarno ne razumem.
pre 2 godine
@ pera ždera
Da mantra da na zapadu cvetaju ruze, da svi voze nova kola, zive u velikim stanovima, to je moglo mozda da se prodaje pre 10-15 godina.
Standard je i tamo pao, maske su pale. Itekako tamo ljudi voze polovna vozila, zive kao podstanari, i generalno vode tezek zivot.
Prevazidjena je ta prica.
pre 2 godine
Dnevna doza propadanja električnih automobila, hahaha!
pre 2 godine
@(Zaludan pop, 27. mart 2023 22:47)
Najveci kupci u Nemackoj su firme, a evo i kod nas neke strane firme forsiraju strogo EV. Procena je da odnos sluzbenih vs privatnih automobila otprilike na 4 sluzbena dodje jedan privatni. Firme svakako sprovode EV agendu (vecina), pa je zato i toliko prodatih EV. Svakako EV ima smisla ako se radi o Zoe, eUp i slicnim automobilima. Ovo ostalo je rasipanje para i resursa (litijuma).
pre 2 godine
Hahahahaha....
Hahahahaha....
Sta ce sad "borci protiv klimatskih promjena"?
pre 2 godine
Bravo! Dosta je sarenih laza i njasr iz Davosa!
pre 2 godine
Kada električni automobili budu mogli da se pune za 10 minuta i da pređu najmanje koliko benzinci a da ne koštaju više (jer objektivno su daleko jednostavniji) tada će biti pobednici. Za to nam treba nova tehnologija baterija a ne na bazi litijuma.
pre 2 godine
@Fau Ve
Pobogu čoveče, da li možež da shvatiš da ljudi u svetu većinom kupuju NOVA kola a polovna ostaju kao izbor donjoj četvrtini stanovništva, pri čemu njihova polovna su stara 3-4-5 godina i NIŠTA im ne fali. Kupiš i voziš bez ulaganja sem za održavanje (ulje, gume, svećice). Ogromna većina ljudi ne zna ništa o kolima a i što bi.
pre 2 godine
samo dizel, samo TDI!
pre 2 godine
Po "istrazivanju" samo 16% ljudi hoce EV, i onda izadju rezultati prodaje automobila u Nemackoj za februar 2023 godine kad tamo opaaa 35% prodatih auta EV i PHEV.
I sta cemo sad?
Zaludna istrazivanja.
pre 2 godine
Tsk, tsk, tsk... Sad će njima Švab, Analena i galerija gretena da objasne kako to tako ne može.
pre 2 godine
Samo klasican benzinac, 4 cilindra bez turbine i hibrida. I to polovnjak.
Mazda ima dobre modele sa ovakvim motorima u poslednjih 5 godina, a tu su i Hyundai i KIA.
pre 2 godine
Samo vi uzivajte u ovakvim "vestima" i gledajte kako se proizvodi sve vise EV a sve manje SUS modela. I kako EV modelima cena polako pada a SUS raste
pre 2 godine
дизел је закон
(да будемо јасни, 27. mart 2023 17:38)
samo na zaostalom Balkanu i zaostalim Balkancima
pre 2 godine
Pa naravno, ko ce da kupi auto kojim moze da ode jedino do supermarketa.
pre 2 godine
Dva problema- punjaci jer su preskupi, i baterije jer su preskupe.
A treca stvar kada bismo svi vozili automobile na struju elektro mreze sistem bi pao jer to je ogromna potrosnja na svetskom nivou. Tako da od te price da ce preuzeti primat nema nista, a bice ih sve manje i manje jer polovan elektro auto niko ne zeli da kupi.
pre 2 godine
Prodaja auta na baterije ce tek poceti da pada. Prostodusni i naivni ekoloski zaludjenici pocinju realno da sagledavaju celokupnu problematiku.
U Nemackoj, a verovatno i u mnogim drzavama u EU, a s sve zbog rata, uveliko se vratilo sagorevanju uglja za proizvodnju struje. Kod nas oduvek los lignit sa stetnim primesama utice 70-80 posto u proizvodnji struje.
Uskoro ce mediji morati javno konstatovati da vozila na baterije u vecini evropskih drzava ne idu na struju, vec idu na UGALJ.
pre 2 godine
Tesla nastavlja da gazi po nemačkoj a kerovi nastavljaju da laju.
Slabi potražnja? Kaze ko, Gasprom ili Exonn?
VW je glup pa ulazu 190 milijardi u elektrifikaciju ponude u narednih 5 godina? Sve moj do moga, stručnjaci...
pre 2 godine
дизел је закон
pre 2 godine
Dva problema- punjaci jer su preskupi, i baterije jer su preskupe.
A treca stvar kada bismo svi vozili automobile na struju elektro mreze sistem bi pao jer to je ogromna potrosnja na svetskom nivou. Tako da od te price da ce preuzeti primat nema nista, a bice ih sve manje i manje jer polovan elektro auto niko ne zeli da kupi.
pre 2 godine
Prodaja auta na baterije ce tek poceti da pada. Prostodusni i naivni ekoloski zaludjenici pocinju realno da sagledavaju celokupnu problematiku.
U Nemackoj, a verovatno i u mnogim drzavama u EU, a s sve zbog rata, uveliko se vratilo sagorevanju uglja za proizvodnju struje. Kod nas oduvek los lignit sa stetnim primesama utice 70-80 posto u proizvodnji struje.
Uskoro ce mediji morati javno konstatovati da vozila na baterije u vecini evropskih drzava ne idu na struju, vec idu na UGALJ.
pre 2 godine
Kada električni automobili budu mogli da se pune za 10 minuta i da pređu najmanje koliko benzinci a da ne koštaju više (jer objektivno su daleko jednostavniji) tada će biti pobednici. Za to nam treba nova tehnologija baterija a ne na bazi litijuma.
pre 2 godine
Pa naravno, ko ce da kupi auto kojim moze da ode jedino do supermarketa.
pre 2 godine
@ pera ždera
Da mantra da na zapadu cvetaju ruze, da svi voze nova kola, zive u velikim stanovima, to je moglo mozda da se prodaje pre 10-15 godina.
Standard je i tamo pao, maske su pale. Itekako tamo ljudi voze polovna vozila, zive kao podstanari, i generalno vode tezek zivot.
Prevazidjena je ta prica.
pre 2 godine
Bravo! Dosta je sarenih laza i njasr iz Davosa!
pre 2 godine
дизел је закон
pre 2 godine
Samo klasican benzinac, 4 cilindra bez turbine i hibrida. I to polovnjak.
Mazda ima dobre modele sa ovakvim motorima u poslednjih 5 godina, a tu su i Hyundai i KIA.
pre 2 godine
дизел је закон
(да будемо јасни, 27. mart 2023 17:38)
samo na zaostalom Balkanu i zaostalim Balkancima
pre 2 godine
@Fau Ve
Pobogu čoveče, da li možež da shvatiš da ljudi u svetu većinom kupuju NOVA kola a polovna ostaju kao izbor donjoj četvrtini stanovništva, pri čemu njihova polovna su stara 3-4-5 godina i NIŠTA im ne fali. Kupiš i voziš bez ulaganja sem za održavanje (ulje, gume, svećice). Ogromna većina ljudi ne zna ništa o kolima a i što bi.
pre 2 godine
Kupovina novog auta, novog telefona, nove masine za ves, novog tostera. Tu se krije ekologija, a ne elektricni automobil koji se puni strujom proizvedenom na ugalj ili naftu.
pre 2 godine
@(Zaludan pop, 27. mart 2023 22:47)
Najveci kupci u Nemackoj su firme, a evo i kod nas neke strane firme forsiraju strogo EV. Procena je da odnos sluzbenih vs privatnih automobila otprilike na 4 sluzbena dodje jedan privatni. Firme svakako sprovode EV agendu (vecina), pa je zato i toliko prodatih EV. Svakako EV ima smisla ako se radi o Zoe, eUp i slicnim automobilima. Ovo ostalo je rasipanje para i resursa (litijuma).
pre 2 godine
Da je iskrene namere za ekologijom razvijala bi se vozila na TNG i CNG samo.
pre 2 godine
@pera ždera - totalno netacno. zivim u naj bogatijoj zemlji evrope i nova auta su ili sluzbena (a ima ih jako puno i menjaju se na 2-3 godine), ili lizing (zbog nekih poreskih benefita). ogromna vecina stanovnistva kupuje i vozi polovnjake. pogledaj statistike prosecne starosti automobila po zemljama u EU i sve ce ti biti jasno. nasa primanja u porodicu su iznad proseka zemlje, imamo 3 vozila i prosecna starost je 13 godina. a price of medu i mleku na zapadu zaboravi. da je lose nije, da je bolje nego u srbiji jeste, ali da je tako dobro kako se predstavlja u medijima sigurno nije.
pre 2 godine
Tesla nastavlja da gazi po nemačkoj a kerovi nastavljaju da laju.
Slabi potražnja? Kaze ko, Gasprom ili Exonn?
VW je glup pa ulazu 190 milijardi u elektrifikaciju ponude u narednih 5 godina? Sve moj do moga, stručnjaci...
pre 2 godine
@Fau Ve, pre nego napraviš bateriju za auto moraš da iskopaš kobalt, litijum, i još sijaset metala, a njihovo kopanje je izutetno otrovno za okolinu i trajno uništava zemlju i vodu, potrebne su velike količine struje i nafte zako da o nultoj emisiji ugljendioksida nema ni govora.
pre 2 godine
Dnevna doza propadanja električnih automobila, hahaha!
pre 2 godine
Tsk, tsk, tsk... Sad će njima Švab, Analena i galerija gretena da objasne kako to tako ne može.
pre 2 godine
Najbolji I najekonomicniji motori su benzinski i mozda laki hibridi, tu prestaje svaka prica. Em su jeftiii od dizelasa i el.vozila, trenutni benzinski motori trose manje ili isto kao i dizeli, pogotovu ako su hibridi, manje se kvare, manje zagadjuju od dizelasa i dokle god se budu isti proizvodili nece me el.vozila nikada videti, mada i nemam para da za jedan Reno Zoe dam 40k.ili Teslu 100k.
pre 2 godine
Da sa dizelima nisu lagali i varali na testovima zagađenja u svakoj mogućoj prilici i to svi proizvođači, ne bi došlo do nasilnog guranja elektro vozila. Ajde da iz nekog razloga ne želite elektro vozila ok, ali da branite dizele i način na koji ih ovi idioti prave zadnjih 15 godina stvarno ne razumem.
pre 2 godine
Što li čitam ove komantare kad tačno znam šta će da napišu?
pre 2 godine
Ceo život vozim na benzin, stotinak hiljada km je bilo i na plin. Ne vidim prednost dizela za kilometraže od 40-60.000km godišnje.
pre 2 godine
Za koju godinu, ako prevladaju EV biće : Prodajem auto star deset godina, kao nov... Samo treba veliki servis (zamena baterija). Cena povoljna...
pre 2 godine
samo dizel, samo TDI!
pre 2 godine
Hahahahaha....
Hahahahaha....
Sta ce sad "borci protiv klimatskih promjena"?
pre 2 godine
Elektricne automkobile kupuju oni koji imaju infrastrukturu da ta auta mogu i da pune. Odakle struja, pa uglavnom solar. Znaci ko ima kucu ili gde je drzava uredjena pa to moze da omoguci na javnim mestima ili firme koje to mogu/zele na svojim parkinzima da ugrade. Znaci sve je do infrastrukture, da li je izvoljivo da se implementira zakonsi i tehnicki a da su troskovi prihvatljivi.
Ako pogledate BG i Srbiju generalno, videcete da nema infrastrukturu za tako neke napredne stvari, pa je stoa i potpuno razumljivost ljudi ne mogu da razumeju zasto tamo neko kupuje el auta i kako to sve funkcionise u praksi.
pre 2 godine
Dizel je za traktore, motokultivatore, buldozere ...
Gas je za sporete,
Struja je za fenove za kosu, mlinove za kafu, mak itd
BENZIN je za automobile i motocikle ... da zaigra srce kada ga cujes !!
pre 2 godine
Po "istrazivanju" samo 16% ljudi hoce EV, i onda izadju rezultati prodaje automobila u Nemackoj za februar 2023 godine kad tamo opaaa 35% prodatih auta EV i PHEV.
I sta cemo sad?
Zaludna istrazivanja.
pre 2 godine
samo dizel, samo TDI!
(pelikan, 27. mart 2023 22:09)
A zašto ne HDI?
pre 2 godine
@Dule; Ne znam na koju najbogatiju zemlju Europe on misli, ali ovdje u Ch je najnormalnije pitanje "imate li vi auto?". Pogotovo ako zivis u gradu. Ja sa svojim jedva navucem 10k km godisnje. I to na putovanjima.
Iz moje biciklisticke ekipe samo nas dvoje imamo aute. Cak i obitelji sa djecom cesto nemaju auto.
I ne, nije stvar u novcu. Uz savrseni javni prijevoz, bicikle i car sharing, jednostavno je glupo forsirati imanje auta.
pre 2 godine
Kada električni automobili budu mogli da se pune za 10 minuta i da pređu najmanje koliko benzinci a da ne koštaju više (jer objektivno su daleko jednostavniji) tada će biti pobednici. Za to nam treba nova tehnologija baterija a ne na bazi litijuma.
(Zoran, 27. mart 2023 23:56)
Sve i da izmisle da se pune za 10 min u tom slučaju još 45 min ćeš čekati da dođeš na red za punjač.
Zamisli da na benzinskoj pumpi svaki auto pune 10 min koliki bi se redovi stvorili.
pre 2 godine
Samo vi uzivajte u ovakvim "vestima" i gledajte kako se proizvodi sve vise EV a sve manje SUS modela. I kako EV modelima cena polako pada a SUS raste
pre 2 godine
"Elektricne automkobile kupuju oni koji imaju infrastrukturu da ta auta mogu i da pune. "
Problem je sto to nema niko. Povrh toga elektricne kupuju oni koji ne mora da odu iz Nisa u BG i nazad u toku dana. :) Tacnije: Elektricne kupuju ljudi koji vole da se igraju.
pre 2 godine
Grande Punto 1.3 75 multijet.
Troši kaoupaljač,zagađuje manje od slavske sveće.
pre 2 godine
samo dizel, samo TDI!
(pelikan, 27. mart 2023 22:09)
A zašto ne HDI?
(Bazooka, 28. mart 2023 09:26)
Vozio sam jtd, sad u DS-u 4, 2.0 i 163 ks imam HDI... savršen dizel! Ne čuje se, radi kao benzinac, tih, troši 5-6 odsto više od jtd 1.9 150 ks nisam verovao da dizel može da bude tako kultivisan.
Inače, TDI ne može da se poredi sa hdi po mirnoći i tihom radu!
pre 2 godine
@Vozač, 28. mart 2023 10:13
Prednost dizela je medjuubrzanje, obrtni moment i potrosnja. Ja prelazim oko 20000km godisnje i zadovoljan sam za sada, jedina "mana" je sto gledam da bar jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
pre 2 godine
@pera ždera - totalno netacno. zivim u naj bogatijoj zemlji evrope i nova auta su ili sluzbena (a ima ih jako puno i menjaju se na 2-3 godine), ili lizing (zbog nekih poreskih benefita). ogromna vecina stanovnistva kupuje i vozi polovnjake. pogledaj statistike prosecne starosti automobila po zemljama u EU i sve ce ti biti jasno. nasa primanja u porodicu su iznad proseka zemlje, imamo 3 vozila i prosecna starost je 13 godina. a price of medu i mleku na zapadu zaboravi. da je lose nije, da je bolje nego u srbiji jeste, ali da je tako dobro kako se predstavlja u medijima sigurno nije.
(Nikola, 28. mart 2023 11:12)
Eto Nikola objasnio uzrok svih problema. Porodica ima 3 automobila. Gde se ima tu se i prosipa. Nikakva tehnoloska resenja trenutno (a ni u skoroj buducnosti) nisu u stanju da nadomeste taj nivo rasipanja resursa. Trenutno na svetu ima oko 8 milijardi ljudi i oko 1,5 milijardi automobila. Ako bi pokusali da ispratimo primer ove porodice, broj auta bi morao verovatno da se utrostruci.
Nikola, nemoj ovo shvatiti licno, svako ljudsko bice zeli sebi i svojima vise, ako je to izvodljivo. Ali za sve ljude na ovoj planeti, ovo nije izvodljivo. Tako da veruj mi, kod vas jeste med i mleko.
pre 2 godine
@ pera ždera
Da mantra da na zapadu cvetaju ruze, da svi voze nova kola, zive u velikim stanovima, to je moglo mozda da se prodaje pre 10-15 godina.
Standard je i tamo pao, maske su pale. Itekako tamo ljudi voze polovna vozila, zive kao podstanari, i generalno vode tezek zivot.
Prevazidjena je ta prica.
(Donovan, 28. mart 2023 07:43)
Ta prica o tome kako na Zapadu svi "in saus und braus" zive ionako je oduvek samo kod priglupo-naivnih, neinformisanih Srba punih neznanja i predrasuda postojala i postoji.
pre 2 godine
Moj dizel jtd 1.9, 180 konja, u alfi gt pri 170 km troši 6.5 litara...
A pežo mog zeta, 407 benzinac, 2.0 i 140 konja pri istoj brzini 14 litara... Pa ti vidi...
Sa 60 litara stignem do Tasosa!
Drugo su hibridi, oni su ok. Samo ne volim tri cilindra...
pre 2 godine
Dizelasi ce tek da procvetaju
pre 2 godine
Eeee ovo je sad teranje inata naroda ovim 'zelenim' što su im ispirali mozak unazad godinama o ekologiji i spasu planete ...
pre 2 godine
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)
tu razliku u potrošnji ostaviš majstoru u servisu za dizne, plivajući, pumpu visokog pritiska, dpf, adblue i ostala dizel sranjca
pre 2 godine
Sabiram brojeve i razmišljam šta bi kupilo preostalih 28%!?
Benzin 30%, hibridi 15%, električni 16%, dizel 10%, vodonik 1%.
pre 2 godine
@Donovan
Sta nas briga, kod nas zlatno doba.
pre 2 godine
Sve rečeno, 49 odsto problemom smatra ograničen vek trajanja baterije.
Više od polovine ispitanih, 63 odsto, izdvojilo je kao nedostatak nedovoljan broj stanica za punjenje, a 66 odsto kažu da im smeta mali razmak između dva punjenja.
pre 2 godine
Pa kako ce onda balkanci da kupuju polovne dizelase iz NemackU ?
pre 2 godine
Bravo! Dosta je sarenih laza i njasr iz Davosa!
(Ana, 27. mart 2023 23:02)
Tako je! Povikaše seljaci.
A ne, to je iz druge bajke.
pre 2 godine
Samo diesel.
pre 2 godine
Po "istrazivanju" samo 16% ljudi hoce EV, i onda izadju rezultati prodaje automobila u Nemackoj za februar 2023 godine kad tamo opaaa 35% prodatih auta EV i PHEV.
I sta cemo sad?
Zaludna istrazivanja.
(Zaludan pop, 27. mart 2023 22:47)
Za istrazivanje nisi racunao hibride. Tako da i tu izadje na 30-ak %.
pre 2 godine
ma da
samo bre bembara benzinjara petak ili šestak
minimum 200 konja pod haubom
sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi
EV nikada
pre 2 godine
ma da
samo bre bembara benzinjara petak ili šestak
minimum 200 konja pod haubom
sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi
EV nikada
(bembara, 28. mart 2023 14:29)
Veliki poznavaoce, BMW nikada u svojoj istoriji nije ugradio "petaka" u serijski automobil (ni u dizel). Promeni nick po hitno!
pre 2 godine
Zato Tesla Y ima rast prodaje od 323% u prva dva meseca ove godine u odnosu na prošlu. To su rezultati realne prodaje novih automobila na nemačkom tržištu i lako se provere.
pre 2 godine
Dizel ide u moj old-tajmer IMT 538. Samo prede kad ga upalim jednom godišnje, iz sentimentalnih razloga. U automobile samo TNG. Danas i u bližoj budućnosti to je najekološkije rešenje, ako baš mora da se vozi. Inače 'Specialized' i vozi Mile...
pre 2 godine
Autoindustrija se ogresila o benzince narocito na tng.Auto na tng u zadnjih 20 god najmanje su zagađivali zivotnu sredinu.Dizelasi neka imaju i e6 standard stetniji su od bilo kog e4 sa tngom.Hibridi su promasaj a el. vozila su daleko jer treba stvoriti uslove za punjenje,vece baterije-dugotrajnije i naravno cena.Siromasnije zemlje i korisnici nemaju bolje resenje od tnga.Namerno ne pominjem cng jer je njegova cena drasticno skocila iako se radi o zemnom gasu koji moze lako da se proivede.Ako pricamo o ugljen dioksidu koji se oslobađa kod motora sa unutrasnjim sagorevanjem i on je egal sa el.vozilima jer se struja uglavnom dobija iz uglja.
pre 2 godine
@Vozač, 28. mart 2023 10:13
Prednost dizela je medjuubrzanje, obrtni moment i potrosnja. Ja prelazim oko 20000km godisnje i zadovoljan sam za sada, jedina "mana" je sto gledam da bar jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)
Nemam problem da prebacim u nižu brzinu i pritisnem gas do, 4,5000 obrtaja kad mi treba međuubrzanje. A joši ne trujem čađu nikog.
pre 2 godine
Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
(moris, 28. mart 2023 13:00)
To o čemu ti pričaš u tom dvolitarskom TDI motoru je traktorski zvuk. Režanje se dobija od 5 cilindara pa naviše.
pre 2 godine
@pera ždera
Decko ti pojma nemas o kolima. Cuti, sedi dole- jedan!!
pre 2 godine
sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi
A osećaj kao da si na kokiški... Čista dijagnoza... O jendecima, banderama u kojima završavate svaki dan... drugi put... Jel tako?
pre 2 godine
...jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)
Ili je dpf, ili je dp filter. Ovo sto si ti naveo, ne postoji.
pre 2 godine
U Nemačkoj benzinci sve popularniji, električni zaostaju, dizelašima odzvonilo
Za to vreme u Srbiji za električne nisu ni čuli ili ne žele čuti, benzincu su za babe, a dizeli za baje.
Moj deda je vozio dizel, moj stari je vozio dizel i ja vozim dizel.
I najviše volem šta smo napredni.
pre 2 godine
tu razliku u potrošnji ostaviš majstoru u servisu za dizne, plivajući, pumpu visokog pritiska, dpf, adblue i ostala dizel sranjca
(lol, 28. mart 2023 14:14)
Izvini burazeru nisam znao da se benzinci ne kvare :)))
Inace i noviji benzinci imaju pandan dpf filteru ako nisi znao, rikavaju im jos mnoge stvari itekako al kad covek nesto nauci kao papagaj pa ponavlja onda je to tako. 6 godina vozim dizel i jos nijedan znacajan kvar nisam imao ali postujem specifikacije kako se vozi dizel a to je da ga ne nagaris u velike obrtaje dok se ne zagreje i da povremeno vozis duze deonice na vecim brzinama zbog dpf-a i egr-a i prilicno si miran.
pre 2 godine
Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
(moris, 28. mart 2023 13:00)
A neko voli zvuk V6, kao onaj 2.5tdi V6 ko VW-a, bukvalno da ne gledaš auto, mislio bi da je neki stari kamion :)))
pre 2 godine
Niko ne spominje magnetne motore....
pre 2 godine
Vozio sam jtd, sad u DS-u 4, 2.0 i 163 ks imam HDI... savršen dizel! Ne čuje se, radi kao benzinac, tih, troši 5-6 odsto više od jtd 1.9 150 ks nisam verovao da dizel može da bude tako kultivisan.
Inače, TDI ne može da se poredi sa hdi po mirnoći i tihom radu!
(Milanče, 28. mart 2023 11:46)
Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
pre 2 godine
Za sve one koji ne znaju, a vole da spocitavaju dizelu, NOx se pravi u svim motorima sa unutrasnjim sagorevanjem jer je posledica oksidacije azota iz vazduha na visokim tempreturama. Znaci benzin, LPG, cak i etanolski benzin. Benzinci ga proizvode manje samo kad su novi, vec posle par godina brojevi se izjednacavaju i cak prevagnu na benzincima jer rade na vecim obrtajima a nijedan dizel NEMA adBlue filtraciju. Ponavljate mantru zelenih kojima je popularnost dizela problem za reforme, bez mnogo analize. Ove cifre su potpuno netacne i izmisljene, sasvim sigurno u Bavariji, ne bi toliko rasle cene dizela polovnjaka da je tako i da ga samo 10% hoce.
pre 2 godine
@ Sabiram brojeve i razmišljam šta bi kupilo preostalih 28%!?
Benzin 30%, hibridi 15%, električni 16%, dizel 10%, vodonik 1%.
(kognitivna disonanca, 28. mart 2023 09:24)
Ajd razmisli, da li 100% ispitanika zeli kupiti auto. Neki koji zive i rade u urbanim centrima sa razvijenim javnim prevozom, mozda i ne zele. Neko s relativno novijim automobilom mozda i ne planira kupovinu novog, posebno ako je sredovecnih godina i poseduje kvalitetan automobil koji namerava odrzavati do penzije, a posle mu treba taman za do crkve ili supermarketa. Mogao bih se setiti jos par razloga da neko ne zeli kupovati vozilo, ali vec nabrojano je prilicno blizu tih 28% koje ne vidis. Mene zapravo cudi da u ovim uslovima inflacije i sa ovom ponudom proizvodjaca na trzistu 72% ljudi uopste razmislja o kupovini automobila. Realno ni 10% nece uzeti novi, ostali mozda daj sta das ako bas moraju
pre 2 godine
Problem je sto to nema niko. Povrh toga elektricne kupuju oni koji ne mora da odu iz Nisa u BG i nazad u toku dana. :) Tacnije: Elektricne kupuju ljudi koji vole da se igraju.
(Zoran, 28. mart 2023 12:57)
90% vozaca na planeti predje manje od 100km dnevno...
pre 2 godine
Sad će Zrbi glupim Nemcima u komentarima da objasne kako se jeftino vozi na dizlO samo da se skine dpf filter i da se blokira egr ventil i onda samo gaaaaaas
pre 2 godine
Evropi stvarno treba staratelj.Nemci su prljavstinu prodavali decenijama u Evropi i to za veliki novac.Svaka im cast.Ovde su se smejali Amerikancima, a oni em voze samo na benzin, em je gorivo mnogo jeftinije, em su motori posledicno mnogo veci, mocniji.Koliko je trebalo vremena da prodje?Da li su Evropljani ispali glupi, placajuci skupo losiju tehnologiju?
pre 2 godine
Samo benzin i to turbo. To je neuporedivo sa vožnjom traktora. Ali vidim da ima još ovih što bi samo dizel, nejasno ali o ukusima se ne raspravlja. Svako bira šta voli.
pre 2 godine
@bbb-ne druze, 30% prodaje je svaki auto sa uticnicom. Ako se ukljuce i obicni hibridi, procenat ide na preko 60%
pre 2 godine
@Prebranac
Ja sam sampion izgleda grande punto 0.9
2 cilindra !!! dobro ste procitali 2 cilindra! nznm koliko zagadjuje.
pre 2 godine
Tesla nastavlja da gazi po nemačkoj a kerovi nastavljaju da laju.
Slabi potražnja? Kaze ko, Gasprom ili Exonn?
VW je glup pa ulazu 190 milijardi u elektrifikaciju ponude u narednih 5 godina? Sve moj do moga, stručnjaci...
pre 2 godine
дизел је закон
pre 2 godine
дизел је закон
(да будемо јасни, 27. mart 2023 17:38)
samo na zaostalom Balkanu i zaostalim Balkancima
pre 2 godine
Samo vi uzivajte u ovakvim "vestima" i gledajte kako se proizvodi sve vise EV a sve manje SUS modela. I kako EV modelima cena polako pada a SUS raste
pre 2 godine
Po "istrazivanju" samo 16% ljudi hoce EV, i onda izadju rezultati prodaje automobila u Nemackoj za februar 2023 godine kad tamo opaaa 35% prodatih auta EV i PHEV.
I sta cemo sad?
Zaludna istrazivanja.
pre 2 godine
samo dizel, samo TDI!
pre 2 godine
Dnevna doza propadanja električnih automobila, hahaha!
pre 2 godine
Da sa dizelima nisu lagali i varali na testovima zagađenja u svakoj mogućoj prilici i to svi proizvođači, ne bi došlo do nasilnog guranja elektro vozila. Ajde da iz nekog razloga ne želite elektro vozila ok, ali da branite dizele i način na koji ih ovi idioti prave zadnjih 15 godina stvarno ne razumem.
pre 2 godine
@Fau Ve
Pobogu čoveče, da li možež da shvatiš da ljudi u svetu većinom kupuju NOVA kola a polovna ostaju kao izbor donjoj četvrtini stanovništva, pri čemu njihova polovna su stara 3-4-5 godina i NIŠTA im ne fali. Kupiš i voziš bez ulaganja sem za održavanje (ulje, gume, svećice). Ogromna većina ljudi ne zna ništa o kolima a i što bi.
pre 2 godine
@ pera ždera
Da mantra da na zapadu cvetaju ruze, da svi voze nova kola, zive u velikim stanovima, to je moglo mozda da se prodaje pre 10-15 godina.
Standard je i tamo pao, maske su pale. Itekako tamo ljudi voze polovna vozila, zive kao podstanari, i generalno vode tezek zivot.
Prevazidjena je ta prica.
pre 2 godine
Dva problema- punjaci jer su preskupi, i baterije jer su preskupe.
A treca stvar kada bismo svi vozili automobile na struju elektro mreze sistem bi pao jer to je ogromna potrosnja na svetskom nivou. Tako da od te price da ce preuzeti primat nema nista, a bice ih sve manje i manje jer polovan elektro auto niko ne zeli da kupi.
pre 2 godine
Samo klasican benzinac, 4 cilindra bez turbine i hibrida. I to polovnjak.
Mazda ima dobre modele sa ovakvim motorima u poslednjih 5 godina, a tu su i Hyundai i KIA.
pre 2 godine
Prodaja auta na baterije ce tek poceti da pada. Prostodusni i naivni ekoloski zaludjenici pocinju realno da sagledavaju celokupnu problematiku.
U Nemackoj, a verovatno i u mnogim drzavama u EU, a s sve zbog rata, uveliko se vratilo sagorevanju uglja za proizvodnju struje. Kod nas oduvek los lignit sa stetnim primesama utice 70-80 posto u proizvodnji struje.
Uskoro ce mediji morati javno konstatovati da vozila na baterije u vecini evropskih drzava ne idu na struju, vec idu na UGALJ.
pre 2 godine
Moj dizel jtd 1.9, 180 konja, u alfi gt pri 170 km troši 6.5 litara...
A pežo mog zeta, 407 benzinac, 2.0 i 140 konja pri istoj brzini 14 litara... Pa ti vidi...
Sa 60 litara stignem do Tasosa!
Drugo su hibridi, oni su ok. Samo ne volim tri cilindra...
pre 2 godine
Vozio sam jtd, sad u DS-u 4, 2.0 i 163 ks imam HDI... savršen dizel! Ne čuje se, radi kao benzinac, tih, troši 5-6 odsto više od jtd 1.9 150 ks nisam verovao da dizel može da bude tako kultivisan.
Inače, TDI ne može da se poredi sa hdi po mirnoći i tihom radu!
(Milanče, 28. mart 2023 11:46)
Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
pre 2 godine
Pa naravno, ko ce da kupi auto kojim moze da ode jedino do supermarketa.
pre 2 godine
Bravo! Dosta je sarenih laza i njasr iz Davosa!
pre 2 godine
@pera ždera
Decko ti pojma nemas o kolima. Cuti, sedi dole- jedan!!
pre 2 godine
Dizelasi ce tek da procvetaju
pre 2 godine
Bravo! Dosta je sarenih laza i njasr iz Davosa!
(Ana, 27. mart 2023 23:02)
Tako je! Povikaše seljaci.
A ne, to je iz druge bajke.
pre 2 godine
Samo diesel.
pre 2 godine
Hahahahaha....
Hahahahaha....
Sta ce sad "borci protiv klimatskih promjena"?
pre 2 godine
Zato Tesla Y ima rast prodaje od 323% u prva dva meseca ove godine u odnosu na prošlu. To su rezultati realne prodaje novih automobila na nemačkom tržištu i lako se provere.
pre 2 godine
Niko ne spominje magnetne motore....
pre 2 godine
Ceo život vozim na benzin, stotinak hiljada km je bilo i na plin. Ne vidim prednost dizela za kilometraže od 40-60.000km godišnje.
pre 2 godine
Dizel je za traktore, motokultivatore, buldozere ...
Gas je za sporete,
Struja je za fenove za kosu, mlinove za kafu, mak itd
BENZIN je za automobile i motocikle ... da zaigra srce kada ga cujes !!
pre 2 godine
ma da
samo bre bembara benzinjara petak ili šestak
minimum 200 konja pod haubom
sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi
EV nikada
pre 2 godine
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)
tu razliku u potrošnji ostaviš majstoru u servisu za dizne, plivajući, pumpu visokog pritiska, dpf, adblue i ostala dizel sranjca
pre 2 godine
Najbolji I najekonomicniji motori su benzinski i mozda laki hibridi, tu prestaje svaka prica. Em su jeftiii od dizelasa i el.vozila, trenutni benzinski motori trose manje ili isto kao i dizeli, pogotovu ako su hibridi, manje se kvare, manje zagadjuju od dizelasa i dokle god se budu isti proizvodili nece me el.vozila nikada videti, mada i nemam para da za jedan Reno Zoe dam 40k.ili Teslu 100k.
pre 2 godine
Kupovina novog auta, novog telefona, nove masine za ves, novog tostera. Tu se krije ekologija, a ne elektricni automobil koji se puni strujom proizvedenom na ugalj ili naftu.
pre 2 godine
Tsk, tsk, tsk... Sad će njima Švab, Analena i galerija gretena da objasne kako to tako ne može.
pre 2 godine
Pa kako ce onda balkanci da kupuju polovne dizelase iz NemackU ?
pre 2 godine
Dizel ide u moj old-tajmer IMT 538. Samo prede kad ga upalim jednom godišnje, iz sentimentalnih razloga. U automobile samo TNG. Danas i u bližoj budućnosti to je najekološkije rešenje, ako baš mora da se vozi. Inače 'Specialized' i vozi Mile...
pre 2 godine
@ pera ždera
Da mantra da na zapadu cvetaju ruze, da svi voze nova kola, zive u velikim stanovima, to je moglo mozda da se prodaje pre 10-15 godina.
Standard je i tamo pao, maske su pale. Itekako tamo ljudi voze polovna vozila, zive kao podstanari, i generalno vode tezek zivot.
Prevazidjena je ta prica.
(Donovan, 28. mart 2023 07:43)
Ta prica o tome kako na Zapadu svi "in saus und braus" zive ionako je oduvek samo kod priglupo-naivnih, neinformisanih Srba punih neznanja i predrasuda postojala i postoji.
pre 2 godine
Sad će Zrbi glupim Nemcima u komentarima da objasne kako se jeftino vozi na dizlO samo da se skine dpf filter i da se blokira egr ventil i onda samo gaaaaaas
pre 2 godine
Kada električni automobili budu mogli da se pune za 10 minuta i da pređu najmanje koliko benzinci a da ne koštaju više (jer objektivno su daleko jednostavniji) tada će biti pobednici. Za to nam treba nova tehnologija baterija a ne na bazi litijuma.
pre 2 godine
@pera ždera - totalno netacno. zivim u naj bogatijoj zemlji evrope i nova auta su ili sluzbena (a ima ih jako puno i menjaju se na 2-3 godine), ili lizing (zbog nekih poreskih benefita). ogromna vecina stanovnistva kupuje i vozi polovnjake. pogledaj statistike prosecne starosti automobila po zemljama u EU i sve ce ti biti jasno. nasa primanja u porodicu su iznad proseka zemlje, imamo 3 vozila i prosecna starost je 13 godina. a price of medu i mleku na zapadu zaboravi. da je lose nije, da je bolje nego u srbiji jeste, ali da je tako dobro kako se predstavlja u medijima sigurno nije.
(Nikola, 28. mart 2023 11:12)
Eto Nikola objasnio uzrok svih problema. Porodica ima 3 automobila. Gde se ima tu se i prosipa. Nikakva tehnoloska resenja trenutno (a ni u skoroj buducnosti) nisu u stanju da nadomeste taj nivo rasipanja resursa. Trenutno na svetu ima oko 8 milijardi ljudi i oko 1,5 milijardi automobila. Ako bi pokusali da ispratimo primer ove porodice, broj auta bi morao verovatno da se utrostruci.
Nikola, nemoj ovo shvatiti licno, svako ljudsko bice zeli sebi i svojima vise, ako je to izvodljivo. Ali za sve ljude na ovoj planeti, ovo nije izvodljivo. Tako da veruj mi, kod vas jeste med i mleko.
pre 2 godine
@(Zaludan pop, 27. mart 2023 22:47)
Najveci kupci u Nemackoj su firme, a evo i kod nas neke strane firme forsiraju strogo EV. Procena je da odnos sluzbenih vs privatnih automobila otprilike na 4 sluzbena dodje jedan privatni. Firme svakako sprovode EV agendu (vecina), pa je zato i toliko prodatih EV. Svakako EV ima smisla ako se radi o Zoe, eUp i slicnim automobilima. Ovo ostalo je rasipanje para i resursa (litijuma).
pre 2 godine
samo dizel, samo TDI!
(pelikan, 27. mart 2023 22:09)
A zašto ne HDI?
(Bazooka, 28. mart 2023 09:26)
Vozio sam jtd, sad u DS-u 4, 2.0 i 163 ks imam HDI... savršen dizel! Ne čuje se, radi kao benzinac, tih, troši 5-6 odsto više od jtd 1.9 150 ks nisam verovao da dizel može da bude tako kultivisan.
Inače, TDI ne može da se poredi sa hdi po mirnoći i tihom radu!
pre 2 godine
samo dizel, samo TDI!
(pelikan, 27. mart 2023 22:09)
A zašto ne HDI?
pre 2 godine
@pera ždera - totalno netacno. zivim u naj bogatijoj zemlji evrope i nova auta su ili sluzbena (a ima ih jako puno i menjaju se na 2-3 godine), ili lizing (zbog nekih poreskih benefita). ogromna vecina stanovnistva kupuje i vozi polovnjake. pogledaj statistike prosecne starosti automobila po zemljama u EU i sve ce ti biti jasno. nasa primanja u porodicu su iznad proseka zemlje, imamo 3 vozila i prosecna starost je 13 godina. a price of medu i mleku na zapadu zaboravi. da je lose nije, da je bolje nego u srbiji jeste, ali da je tako dobro kako se predstavlja u medijima sigurno nije.
pre 2 godine
@Vozač, 28. mart 2023 10:13
Prednost dizela je medjuubrzanje, obrtni moment i potrosnja. Ja prelazim oko 20000km godisnje i zadovoljan sam za sada, jedina "mana" je sto gledam da bar jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
pre 2 godine
@Fau Ve, pre nego napraviš bateriju za auto moraš da iskopaš kobalt, litijum, i još sijaset metala, a njihovo kopanje je izutetno otrovno za okolinu i trajno uništava zemlju i vodu, potrebne su velike količine struje i nafte zako da o nultoj emisiji ugljendioksida nema ni govora.
pre 2 godine
Za koju godinu, ako prevladaju EV biće : Prodajem auto star deset godina, kao nov... Samo treba veliki servis (zamena baterija). Cena povoljna...
pre 2 godine
Grande Punto 1.3 75 multijet.
Troši kaoupaljač,zagađuje manje od slavske sveće.
pre 2 godine
...jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)
Ili je dpf, ili je dp filter. Ovo sto si ti naveo, ne postoji.
pre 2 godine
@ Sabiram brojeve i razmišljam šta bi kupilo preostalih 28%!?
Benzin 30%, hibridi 15%, električni 16%, dizel 10%, vodonik 1%.
(kognitivna disonanca, 28. mart 2023 09:24)
Ajd razmisli, da li 100% ispitanika zeli kupiti auto. Neki koji zive i rade u urbanim centrima sa razvijenim javnim prevozom, mozda i ne zele. Neko s relativno novijim automobilom mozda i ne planira kupovinu novog, posebno ako je sredovecnih godina i poseduje kvalitetan automobil koji namerava odrzavati do penzije, a posle mu treba taman za do crkve ili supermarketa. Mogao bih se setiti jos par razloga da neko ne zeli kupovati vozilo, ali vec nabrojano je prilicno blizu tih 28% koje ne vidis. Mene zapravo cudi da u ovim uslovima inflacije i sa ovom ponudom proizvodjaca na trzistu 72% ljudi uopste razmislja o kupovini automobila. Realno ni 10% nece uzeti novi, ostali mozda daj sta das ako bas moraju
pre 2 godine
Da je iskrene namere za ekologijom razvijala bi se vozila na TNG i CNG samo.
pre 2 godine
Što li čitam ove komantare kad tačno znam šta će da napišu?
pre 2 godine
Za sve one koji ne znaju, a vole da spocitavaju dizelu, NOx se pravi u svim motorima sa unutrasnjim sagorevanjem jer je posledica oksidacije azota iz vazduha na visokim tempreturama. Znaci benzin, LPG, cak i etanolski benzin. Benzinci ga proizvode manje samo kad su novi, vec posle par godina brojevi se izjednacavaju i cak prevagnu na benzincima jer rade na vecim obrtajima a nijedan dizel NEMA adBlue filtraciju. Ponavljate mantru zelenih kojima je popularnost dizela problem za reforme, bez mnogo analize. Ove cifre su potpuno netacne i izmisljene, sasvim sigurno u Bavariji, ne bi toliko rasle cene dizela polovnjaka da je tako i da ga samo 10% hoce.
pre 2 godine
@Dule; Ne znam na koju najbogatiju zemlju Europe on misli, ali ovdje u Ch je najnormalnije pitanje "imate li vi auto?". Pogotovo ako zivis u gradu. Ja sa svojim jedva navucem 10k km godisnje. I to na putovanjima.
Iz moje biciklisticke ekipe samo nas dvoje imamo aute. Cak i obitelji sa djecom cesto nemaju auto.
I ne, nije stvar u novcu. Uz savrseni javni prijevoz, bicikle i car sharing, jednostavno je glupo forsirati imanje auta.
pre 2 godine
tu razliku u potrošnji ostaviš majstoru u servisu za dizne, plivajući, pumpu visokog pritiska, dpf, adblue i ostala dizel sranjca
(lol, 28. mart 2023 14:14)
Izvini burazeru nisam znao da se benzinci ne kvare :)))
Inace i noviji benzinci imaju pandan dpf filteru ako nisi znao, rikavaju im jos mnoge stvari itekako al kad covek nesto nauci kao papagaj pa ponavlja onda je to tako. 6 godina vozim dizel i jos nijedan znacajan kvar nisam imao ali postujem specifikacije kako se vozi dizel a to je da ga ne nagaris u velike obrtaje dok se ne zagreje i da povremeno vozis duze deonice na vecim brzinama zbog dpf-a i egr-a i prilicno si miran.
pre 2 godine
@Vozač, 28. mart 2023 10:13
Prednost dizela je medjuubrzanje, obrtni moment i potrosnja. Ja prelazim oko 20000km godisnje i zadovoljan sam za sada, jedina "mana" je sto gledam da bar jednom ili dvaput mesecno izadjem na autoput i nagarim ga jedno 30-40km da mu ocistim DPF filter da se ne bi zapusivao.
(Dizel, 28. mart 2023 11:13)
Nemam problem da prebacim u nižu brzinu i pritisnem gas do, 4,5000 obrtaja kad mi treba međuubrzanje. A joši ne trujem čađu nikog.
pre 2 godine
U Nemačkoj benzinci sve popularniji, električni zaostaju, dizelašima odzvonilo
Za to vreme u Srbiji za električne nisu ni čuli ili ne žele čuti, benzincu su za babe, a dizeli za baje.
Moj deda je vozio dizel, moj stari je vozio dizel i ja vozim dizel.
I najviše volem šta smo napredni.
pre 2 godine
Eeee ovo je sad teranje inata naroda ovim 'zelenim' što su im ispirali mozak unazad godinama o ekologiji i spasu planete ...
pre 2 godine
Elektricne automkobile kupuju oni koji imaju infrastrukturu da ta auta mogu i da pune. Odakle struja, pa uglavnom solar. Znaci ko ima kucu ili gde je drzava uredjena pa to moze da omoguci na javnim mestima ili firme koje to mogu/zele na svojim parkinzima da ugrade. Znaci sve je do infrastrukture, da li je izvoljivo da se implementira zakonsi i tehnicki a da su troskovi prihvatljivi.
Ako pogledate BG i Srbiju generalno, videcete da nema infrastrukturu za tako neke napredne stvari, pa je stoa i potpuno razumljivost ljudi ne mogu da razumeju zasto tamo neko kupuje el auta i kako to sve funkcionise u praksi.
pre 2 godine
Kada električni automobili budu mogli da se pune za 10 minuta i da pređu najmanje koliko benzinci a da ne koštaju više (jer objektivno su daleko jednostavniji) tada će biti pobednici. Za to nam treba nova tehnologija baterija a ne na bazi litijuma.
(Zoran, 27. mart 2023 23:56)
Sve i da izmisle da se pune za 10 min u tom slučaju još 45 min ćeš čekati da dođeš na red za punjač.
Zamisli da na benzinskoj pumpi svaki auto pune 10 min koliki bi se redovi stvorili.
pre 2 godine
Problem je sto to nema niko. Povrh toga elektricne kupuju oni koji ne mora da odu iz Nisa u BG i nazad u toku dana. :) Tacnije: Elektricne kupuju ljudi koji vole da se igraju.
(Zoran, 28. mart 2023 12:57)
90% vozaca na planeti predje manje od 100km dnevno...
pre 2 godine
Po "istrazivanju" samo 16% ljudi hoce EV, i onda izadju rezultati prodaje automobila u Nemackoj za februar 2023 godine kad tamo opaaa 35% prodatih auta EV i PHEV.
I sta cemo sad?
Zaludna istrazivanja.
(Zaludan pop, 27. mart 2023 22:47)
Za istrazivanje nisi racunao hibride. Tako da i tu izadje na 30-ak %.
pre 2 godine
Sve rečeno, 49 odsto problemom smatra ograničen vek trajanja baterije.
Više od polovine ispitanih, 63 odsto, izdvojilo je kao nedostatak nedovoljan broj stanica za punjenje, a 66 odsto kažu da im smeta mali razmak između dva punjenja.
pre 2 godine
"Elektricne automkobile kupuju oni koji imaju infrastrukturu da ta auta mogu i da pune. "
Problem je sto to nema niko. Povrh toga elektricne kupuju oni koji ne mora da odu iz Nisa u BG i nazad u toku dana. :) Tacnije: Elektricne kupuju ljudi koji vole da se igraju.
pre 2 godine
@Donovan
Sta nas briga, kod nas zlatno doba.
pre 2 godine
Sabiram brojeve i razmišljam šta bi kupilo preostalih 28%!?
Benzin 30%, hibridi 15%, električni 16%, dizel 10%, vodonik 1%.
pre 2 godine
sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi
A osećaj kao da si na kokiški... Čista dijagnoza... O jendecima, banderama u kojima završavate svaki dan... drugi put... Jel tako?
pre 2 godine
Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
(moris, 28. mart 2023 13:00)
A neko voli zvuk V6, kao onaj 2.5tdi V6 ko VW-a, bukvalno da ne gledaš auto, mislio bi da je neki stari kamion :)))
pre 2 godine
Neko ne voli kultivisanosti već da motor “reži”. Kao sto je 2.0tdi u Audiju A4 sa 177ks. Snaga neverovatna a potrošnja me i ne zanima.
(moris, 28. mart 2023 13:00)
To o čemu ti pričaš u tom dvolitarskom TDI motoru je traktorski zvuk. Režanje se dobija od 5 cilindara pa naviše.
pre 2 godine
Autoindustrija se ogresila o benzince narocito na tng.Auto na tng u zadnjih 20 god najmanje su zagađivali zivotnu sredinu.Dizelasi neka imaju i e6 standard stetniji su od bilo kog e4 sa tngom.Hibridi su promasaj a el. vozila su daleko jer treba stvoriti uslove za punjenje,vece baterije-dugotrajnije i naravno cena.Siromasnije zemlje i korisnici nemaju bolje resenje od tnga.Namerno ne pominjem cng jer je njegova cena drasticno skocila iako se radi o zemnom gasu koji moze lako da se proivede.Ako pricamo o ugljen dioksidu koji se oslobađa kod motora sa unutrasnjim sagorevanjem i on je egal sa el.vozilima jer se struja uglavnom dobija iz uglja.
pre 2 godine
Evropi stvarno treba staratelj.Nemci su prljavstinu prodavali decenijama u Evropi i to za veliki novac.Svaka im cast.Ovde su se smejali Amerikancima, a oni em voze samo na benzin, em je gorivo mnogo jeftinije, em su motori posledicno mnogo veci, mocniji.Koliko je trebalo vremena da prodje?Da li su Evropljani ispali glupi, placajuci skupo losiju tehnologiju?
pre 2 godine
@bbb-ne druze, 30% prodaje je svaki auto sa uticnicom. Ako se ukljuce i obicni hibridi, procenat ide na preko 60%
pre 2 godine
ma da
samo bre bembara benzinjara petak ili šestak
minimum 200 konja pod haubom
sam osećaj kad sendeš u premium bavarsko božanstvo i stisneš gas opravdava sva zagadjenja i kršenje svih mogućih nametnutih agendi
EV nikada
(bembara, 28. mart 2023 14:29)
Veliki poznavaoce, BMW nikada u svojoj istoriji nije ugradio "petaka" u serijski automobil (ni u dizel). Promeni nick po hitno!
pre 2 godine
Samo benzin i to turbo. To je neuporedivo sa vožnjom traktora. Ali vidim da ima još ovih što bi samo dizel, nejasno ali o ukusima se ne raspravlja. Svako bira šta voli.
pre 2 godine
@Prebranac
Ja sam sampion izgleda grande punto 0.9
2 cilindra !!! dobro ste procitali 2 cilindra! nznm koliko zagadjuje.
72 Komentari
Sortiraj po: