Ponedeljak, 27.03.2023.

09:11

Da li je ovo bolje rešenje za usporavanje saobraćaja od ležećeg policajca? FOTO

Izvor: Izvor: Revijahak.hr

Da li je ovo bolje rešenje za usporavanje saobraæaja od ležeæeg policajca? FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

StevaDžo

pre 1 godinu

....pre petnaest godina u Londonu....ulica i dva betonska stuba od 80 cm prečnika....pa ti jurišaj između ako si "baja".... A stubovi blizu jedva se prolazi....

Pazi se I bog če te čuvat.

pre 1 godinu

Nemojte me pogrešno shvatit.
Ali dok su pješači pazili na vozače bilo je puno bolje.
A sada kad je obratno nevalja.
Šta drugo reči.
Kako su nas učili kao djecu???
Pogledaj lijevo I desno i problema nema.

Joca

pre 1 godinu

Čekaj da zaživi AI kod automobila, uvešće da sam usporava kad "vidi" saobraćajni znak, a onda će klinci da zezaju postavljajući fantomske znakove da je ograničenje 15km/h tamo gde je 50km/h, ili čak da je 50km/h na autoputu :)
(Veliki brat, 27. mart 2023 23:04)

Kakve "znakove"? Glavni cilj automatizacije vožnje je da se uklone sva sredstva vizuelne signalizacije (vertikalna i horizontalna, semafori) a da ne pominjem ove mehaničke prepreke. Već sada mnogi kompjuteri i benzinskih automobila imaju mogućnost da ograniče brzinu vozila na "servisnu", cca 25 km/h. Tehnološki nije apsolutno nikakav problem da se takva komanda kompjuteru motora pošalje bežičnom mrežom. Vozilima sa prioritetom naprosto bi takva blokada bila isključena (u modu kada su u intervenciji). Šta je potrebno? Samo standardizovati protokol komunikacije sa svakim vozilom, nezavisno od proizvođača. I naravno, da u saobraćaju ne mogu da učestvuju vozila koja nemaju kompjuter. Nemoguće je napraviti sistem koji je jednako pouzdan i siguran za sva vozila ikad napravljena.

Vrlo verovatno ni vožnja samo jednom trakom kolovoza ne bi bila obavezna, eventualno samo "preporučljiva" u početku, zbog nasleđa. Najznačajnije: brzina bi uglavnom bila veća, a potrošnja automobila manja. O uštedama na (već sada nepotrebnoj) vizuelnoj signalizaciji da ne govorim.

Papučica gasa već sada u automobilima realno nije ni potrebna. Kočnica još neko vreme, do pune implementacije AI sistema kada ide i volan. This is the Way.

stefan beograd

pre 1 godinu

ja sam u cetri godine 3. put sada zamenio gugle, spone, letve volana i drugo sto se trapa tice, zato sto imao 200.000 rupa i 16.000 lezecih koji nisu ni za prvu brzinu a ne da predjes 20-30 na sat.. Rupa do rupe, sahta do sahte, do posla i nazad dinge dange dinge dange tup truf pf blup tras cing cang i crveni talas na semaforu.

Terminologija

pre 1 godinu

dobro je ovo, a dobro je i sledece, obrnuti policijac, to je ustvari plitak rov u sirini ulice, deluje u praksi provereno, ispred moje zgrade bili su neki radovi pa je u jednom trenutku skinut asfalt, jedna traka sirine oko pola metra. E sad posto je tu nizbrdica vozaci vole da daju gas i da se sjure kao manijaci, cim se pojavio ovaj rov nema vise jurcanja, svi voze pazljivo, tako da nase vozace najvise plase rupe na putu pa bi mogli ovi obrnuti lezeci da se ukopavaju.
(drt, 27. mart 2023 12:07)

"Udubljenje na putu".

KadPorastemBićuKengur

pre 1 godinu

Mi u Ćupriji već imamo ovaj sistem, samo od betona.
Žardinjera dužine 20 ak metara razdvaja kolovozne trake.
Kolovoz je prekriven kockama koje su neravne kao one u Beogradu, pre okretanja.
Nema šanse da voziš brzo između gimnazije i osnovne škole gde se ovaj usporivač nalazi.

Veliki brat

pre 1 godinu

Uglavnom podigli su kazne za fudbal-huluganstvo na min 10 god robije, prve godine su dvojica osudjena na 10-15 godina … i nijedan od tad. Vise se ni jedan “huligan” nije pravio pametan previse …
(Djorke, 27. mart 2023 13:53)

Možda samo dvojica na tolike kazne, a znaš li koliko ima onih koji ne smeju da priđu stadionima, a kad Engleska ili neki njihov klub igra u inostranstvu, moraju da se javljaju tih dana u policijsku stanicu kako bi dokazali da nisu otputovali na utakmicu.



Najbolji su oni koji se podizu u zavisnosti od prilazne brzine. Ako ides ispod ogranicenja, nema ga, sto je veća brzina više se podiže.Pa sam biraš koliko stresiraš auto. Mislim da ih neka firma iz Bg radi.
(Kavric, 27. mart 2023 11:12)

Bolji su oni napunjeni tečnošću odgovarjaućeg viskoziteta (prema željenom ogrnaičenju), pa kad naiđeš npr. 30km/h, kao da nema ležećeg, jer tečnost uspeva da se dovoljno brzo pomeri unutar "balona", ako naiđeš brže, tečnost zbog intertnosti izaziva udar kao da si naišao na betonski ležeći.



Voleo bi da živim u svetu u kome je kao rešenje za usporavanje saobraćaja dovoljan znak na kom piše kojom brzinom treba da se ide. A ne barijere, ležeći policajci, šiljci...
(gaara, 27. mart 2023 12:00)

Čekaj da zaživi AI kod automobila, uvešće da sam usporava kad "vidi" saobraćajni znak, a onda će klinci da zezaju postavljajući fantomske znakove da je ograničenje 15km/h tamo gde je 50km/h, ili čak da je 50km/h na autoputu :)

Pljuvac Svih Stilova

pre 1 godinu

Mi u Sremskoj Mitrovici nemamo problema. Putevi su uzorani, svakako moramo da vozimo polako tako da nam lezeci nisu ni potrebni. Put je pogotovo katastrofalan kad se ide za SM od sela Jarak. Put je bukvalno kao da je juce bombardovan i tako godinama.

Duca

pre 1 godinu

A jezerca sa krokodilima okolo (ako ne može da se nađe aždaha), pa ko zakači barijeru mora da se okupa u jezeru, ili ide pod giljotinu koja je sastavni deo barijere? Nesavesnima treba statu u kvaj, što bi rekao vojvoda.

Vile sampion

pre 1 godinu

Lezece policajce postavljaju samo debili u 21. veku. Koliko kosta kamera sa radarom? 200-300 eura. Slanacki put ima 10 lezecih, izlomismo kola. Stavi lepo ogranicenje 60 i stavi kameru sa radarom da vidis kako niko ne juri, pored skole i vrtica 30 i kraj price. Odakle pravo nekoj neznalici iz sekreterijata za saobracaj da zbog svog neznanja unistava moju licnu imovinu tj. moj auto? Lezece policajce treba zakonom zabraniti.

Badi

pre 1 godinu

Potez Filmski grad - Šumarski fakultet, na 1500m ima 14 ležećih policajaca. To je jedini pravac od Vidikovca prema gradu. Menjamo nosače motora na godinu dana
(Domaćin, 27. mart 2023 12:02)

U Marickoj ulici u Rakovici prema predanju,svake godine niknu nova dva lezeca policajca.

sasa

pre 1 godinu

kamere + slanje kod psihijatra svakog ko je uhvacen da vozi 30 preko ogranicenja. povecavati duzinu posete psihijatra u zavisnosti koliko je brzo vozio. svakih 10 km preko - mesec dana vise. uz oduzimanje dozvole naravno i kaznu, naravno.

duke nukem

pre 1 godinu

Pre 10-ak godina, periferija Segediba, alfa 147, noc, uzas svetla, kisa lije… kruzni tok sa betonskim loptama za odvajanje traka. Majko mila koliko js to lupilo. Nigde znaka.

seljak iz sumadije

pre 1 godinu

samo psihijatri da rade svoj posao, makar niko ne imao vozacku...ako covek, kao razumno bice, ne moze da shvati da ne sme da jurca, zasto bi uopste imao vozacku...prosto i jednostavno...

Goxy

pre 1 godinu

Dakle kada sistem funkcionice, dovoljan je znak za brzinu, ne trebaju barijere. Barijere, u teoriji, idu za stoku.
(Djorke, 27. mart 2023 13:53)

Da, svi pobijeni pešaci su bili u blizini znakova, sistem savršeno funkcioniše. Zato valjda i nema država bez nekakvih barijera.

A do tada uvesti nešto što uništava kola. Ovo je idealno. Kada ga nasadi naplatiti mu i skidanje paukom i kaznu za opstrukciju saobraćaja. Da vidiš kako će se stoka naučiti brzo.

kiza

pre 1 godinu

sto se tice lezecih, mislim da su kao najbolja opcija po meni oni veliki lezaci u blokovima prema keju, dovoljno veliki da se vide i da uspore a opet manje stetni od malih koji unistavaju kola a i manje su primetni. Prosto kad naidjes na onaj veliki moras da usporis jer ga ima, i previse je obl? a opet ima i neceg zanimljivog kad ga predjes, zagolica stomak

Paradox

pre 1 godinu

Policija ne radi svoj posao! Toliko nepropisnih parkiranja, toliko prekrsaja po gradu, niko ne sankcionise, a meni ce da pisu pojas.e pa znas kad, nikad

Ironija

pre 1 godinu

Treba uređivati gradove za ljude, ne za vozila. Ležeći policajci su možda najlošiji način za regulisanje brzine saobraća. Ko želi neka potraži na Internetu "tfaffic calming". Meni je omiljen način da se ulice dizajniraju kao uske i pomalo krivudave sa gustim drvoredom blizu puta. Mnogo prijatnije za i za vožnju i za šetanje. Takođe mi se sviđa da su svi pešački prelazi u novou trotoara sa blagim usponom i silaženjem za vozila. Pešaci sa dečijim kolicima ili ljudi u invalidskim kolicima mogu bezbedno i brzo da pređu preko ulice, a automobili nemaju problem (osim ako se ne kreću baš brzo).

Pogan

pre 1 godinu

Cenzura je potrebna pod hitno.
(pajo, 27. mart 2023 12:26)

Aj što mešaš babe i žabe, to manje više... Nego ono što meni više smeta u tvom stavu je to što polaziš od pretpostavke da je svuda ograničenje koje stoji na znaku, baš ono koje i treba da bude, što jednostavno nije istina - ne uvek, ali na dovoljno mesta. Jel normalno da bude ograničenje 50 na sat na bulevaru sa 4 trake ogradjenog bankinom samo zato što je put unutar grada? Naravno da nije. Jel normalno da skoro duž cele Ibarske bude 60 na sat, a da te put na tim deonicama "vuče" da voziš 80, negde i 90 (i to bez ikakvog divljanja, umerena penzoska krstareća vožnja). Naravno da nije.

JoJ

pre 1 godinu

Kod nas je gotovo uvek usporenje saobraćaja vezano za zonu škole.
Nije rešenje jer bi trebali da demontiraju tu skalameriju u zoni škole posle 21h.
Po ZOBS-u, član 163 kaže: Brzina kretanja vozila u zoni škole u naselju je ograničena do 30 km/h, a van naselja do 50 km/h, u vremenu od 7,00 do 21,00 sat, osim ako saobraćajnim znakom vreme zabrane nije drugačije određeno.

Dakle ako neko nije znao, 30km/h u zoni škole važi od 7-21h! Potpuno je besmisleno kad neko prolazi tuda u pola noći i nema NIKOG na ulici da se provlači između nekakvih prepreka!

vlada

pre 1 godinu

Policija ne radi svoj posao! Toliko nepropisnih parkiranja, toliko prekrsaja po gradu, niko ne sankcionise, a meni ce da pisu pojas.e pa znas kad, nikad
(Paradox, 27. mart 2023 14:02)
U pravu si i slazem se sto posto, ali ovo epa nikad, moraces da platis ipak.

vozim

pre 1 godinu

vozim savesno i postujem sva ogranicenja, do nivoa da vrlo nerviram sve one iza mene, koji bi hteli da malo ipak nagazim.
Nikako ne volim bahate ljude, koji jure 40-50 na sat brze od mene, ili preticu na 5000 obrtaja u zoni 30.
Ali-
ovakva resenja su garantovane nezgode i unistavanja vozila. Kad imate na tom jednom istom mestu u proseku 3 nesrece nedeljno, to ne znaci da ste uspesno pobedili bahate vozace, to samo znaci da ste uveli znacajnu opasnost po zivot i bezbednost prosecnog vozaca.
Trazite i nadjite druge nacine za ogranicenje brzine.
Kruzni tokovi su sjajni, ne mozete brze od 40-50 kroz kruzni tok, a vecinom je oko 30.
Stavite kamere i jasno oznacite da se na tom mestu meri brzina i automatki slika. U beogradu, a i ka zlatiboru, verovatno i drugde imate one elektro-znakove koji vam mere sadanju brzinu i trepcu dok ne usporite na ogranicenje. Dodajte i kameru, da uslika one koji su i posle 50 m prebrzi.
Moj utisak je da ovo sve sasvim lepo ugusi saobracaj.
Ako jedan od 100 000 automobila prodje prebrzo, naplatite mu kaznu
Ali nema razloga da povecate verovatnocu da covek ne primeti barijeru iz bilo kojeg razloga i pogine zbog toga sto je tuda isao 40, (a ogranicenje je 30) a kroz ove iglene usi ne mozete brze 5 na sat.
Sta je vama sa ovim krvolocnim komentarima ljudi? Toliko zelite da se neko osakati, ni za sta, zbog nekog internalizovanog osecaja za pravdu i zakon.

Djorke

pre 1 godinu

@
Voleo bi da živim u svetu u kome je kao rešenje za usporavanje saobraćaja dovoljan znak na kom piše kojom brzinom treba da se ide. A ne barijere, ležeći policajci, šiljci...
(gaara, 27. mart 2023 12:00)

Kraj 70-tih/rane 80-te engleska je imala problema sa fudbalskim huluganima. Lomili stadione, tukli sve oko sebe, uskakali na teren itd.

Standardna ograda oko terena je bila 3 metra visine, a posto je to postalo beskorisno policija je predlozila novi standard, a to je da ograda bude visine 6 metara. Premijerka Tacerka kada je cula, posizela i odprilike je rekla “Ne nego cete i tih 3 metra da skinete”. Uglavnom podigli su kazne za fudbal-huluganstvo na min 10 god robije, prve godine su dvojica osudjena na 10-15 godina … i nijedan od tad. Vise se ni jedan “huligan” nije pravio pametan previse …

Dakle kada sistem funkcionice, dovoljan je znak za brzinu, ne trebaju barijere. Barijere, u teoriji, idu za stoku.

ns posmatrac

pre 1 godinu

Najbolji su oni koji se podizu u zavisnosti od prilazne brzine. Ako ides ispod ogranicenja, nema ga, sto je veća brzina više se podiže.Pa sam biraš koliko stresiraš auto. Mislim da ih neka firma iz Bg radi.
(Kavric, 27. mart 2023 11:12)

Nemci su eksperimentisali sa slicnim sistemom samo kod njih se rampa spustala sto je vece prekoracenje brzine.
To je mozda i bolji sistem tj bezbedniji a tickovi udaraju u metalnu gredu koja ima ostru ivicu ojacanu.

Pa ko voli nek izvoli.
To je mnogo bezbednihi sistem koji nagradjuje idgovirne i kaznjava bahate.

Aleksa Pufta

pre 1 godinu

A mozda bi moglo neko cudo da istera policajce sa radarima da rade svoj posao 24 casa i da staju pored skola i sporednih ulica a ne da mere po bulevarima od po tri trake u jednom pravcu i od Pupinovog mosta ka Borci gde se bezbedno moze voziti i 80km/h.

lokal-patriota

pre 1 godinu

uf ovo je odlicna stvar, ovo sa betonskim usmerivacima! pa ti misko moj probaj da preletis kao preko lezeceg!!!
inace, lezeci policajac je odraz nemoci vlasti da se obracuna sa bahatim vozacima! pa posto im ne mogu nista onda lepi lezece gde god stignes ... a mi normalni vozaci menjaj nosac motora, solje amortizera, amortizere ....

Domaćin

pre 1 godinu

Potez Filmski grad - Šumarski fakultet, na 1500m ima 14 ležećih policajaca. To je jedini pravac od Vidikovca prema gradu. Menjamo nosače motora na godinu dana

Coyote

pre 1 godinu

Bolje ovo nego lezeci. Kod nas se lezeci izvode van svakih standarda pa morate bukvalno da se zaustavite da bi ste prešli preko. Lezeci se pravi da možete da predje te preko njega sa 30kmh, a ne da se potpuno zaustavljate.

Avaya

pre 1 godinu

Ако се неко сећа у улици Тошин бунар, иза Студењака, део који је пролазио испод ауто-пута, некада су биле означене бетонске баријере које су биле на средини улице и спречавале обилажења преко пуних линија, скретања или полукружна тамо где им није било место - склоњене су после серије погибија будала који су на том делу ишли и преко 100 км/ч мислећи да саобраћајна правила нису за њих. Тако изгледа и овде, тешко да се не примете ове јарко жуте препреке осим ако се не гледа мобилни и не јури улицом...

pajo

pre 1 godinu

Voleo bi da živim u svetu u kome je kao rešenje za usporavanje saobraćaja dovoljan znak na kom piše kojom brzinom treba da se ide. A ne barijere, ležeći policajci, šiljci...
(gaara, 27. mart 2023 12:00)

Potrebno bi bilo promeniti svest ljudi a da bi se to promenilo, potrebno je promeniti i obrazovni sistem ali i uvesti veliku cenzuru na medije.

Kod nas se veliki procenat ljudi nervira kada neko vozi po ogranicenju. Psuju ga, nazivaju pogrdnim recima i sl. kao da je normalno da se vozi brzo.

To je obrazac razmisljanja ljudi koji su svoju svest formirali na misljenju da su oni najbolji u svemu.

Oni misle da je njihovo pravo da po putevima voze brzo jer su sofercine i ljudi koji postuju zakon su samo smetnja koja ne treba da bude na putu.

Njihovo je sve a ostali treba da gledaju sa strane i aplaudiraju.

Inace to je nacin razmisljanja koji se promovise zadnjih 30 godina.

Ramislite o muzici koja se masovno slusa. U pesmama se promovise droga, besna auta, brzine, sticanje bogastva na vrz nacin i sl. Razmislite o filmovima i rijalitijima. Sta se time promovise?

Cenzura je potrebna pod hitno.

Heidelberg

pre 1 godinu

Ovakve barijere postoje u nemačkoj već duže vreme. Samo sto su betonske od 1m visine, plus na to imaju postavljeni čelični znakovi. Kombi kada prolazi između tih znakova, ima svega po par cm od retrovizora. Sve brze od 10kmh prolaskom kroz njih, rizikuje se da se ostane bez retrovizora ili još vece štete. Inače nisu samo za brzinu. Postavljeni su takodje na ulasku u odredjenim naseljima po većim gradovima, kako kamiondžije ne bi ulazile i spavale po parkinzima i ulicama.

Protiv

pre 1 godinu

Problem ležećih u Srbiji je nestandardna veličina i oblik. Ima ih koji su opasni i po tenkove, u nekim ulicama dugačkim 200m ima ih po 4-5 komada.
Ove betonske barijere iz teksta su po meni opasne ne samo po vozila nego i po pešake koji se nađu pored.

drt

pre 1 godinu

dobro je ovo, a dobro je i sledece, obrnuti policijac, to je ustvari plitak rov u sirini ulice, deluje u praksi provereno, ispred moje zgrade bili su neki radovi pa je u jednom trenutku skinut asfalt, jedna traka sirine oko pola metra. E sad posto je tu nizbrdica vozaci vole da daju gas i da se sjure kao manijaci, cim se pojavio ovaj rov nema vise jurcanja, svi voze pazljivo, tako da nase vozace najvise plase rupe na putu pa bi mogli ovi obrnuti lezeci da se ukopavaju.

gaara

pre 1 godinu

Voleo bi da živim u svetu u kome je kao rešenje za usporavanje saobraćaja dovoljan znak na kom piše kojom brzinom treba da se ide. A ne barijere, ležeći policajci, šiljci...

Raspad

pre 1 godinu

Više mi se dopada rešenje u Švedskoj gde naprave umesto ležećeg jako uzan i prilično krivudav deo puta (sa dodatnim malim metalnim ispupčenjima) gde nema šanse da ne ideš 30 na sat inače ćeš se zabiti u metalnu ogradu sa obe strane tog putića.
Ali i ovo nije loše, samo bih ga za naše puteve nadogradio sa metalnim ogradama ili visokim šiljcima po sred ovog žutog betona.

Kavric

pre 1 godinu

Najbolji su oni koji se podizu u zavisnosti od prilazne brzine. Ako ides ispod ogranicenja, nema ga, sto je veća brzina više se podiže.Pa sam biraš koliko stresiraš auto. Mislim da ih neka firma iz Bg radi.

9999999

pre 1 godinu

Bolje nego leželići, bar nas ne bi drali majstori za zamenu amortizera, spona, silen blokova itd... sa ovim rupama i lezecim nema kraja popravakama trapa, ovde treba zabraniti ležeći jer nije potreban, toliko rupa ima da i ne moze da se vozi brzo a i sva paznja vozaca je usmerena na izbegavanje rupa...

dejan

pre 1 godinu

Pa ide to dok se neko ne povredi pa tuži grad ili državu za nanošenje povreda i štete na kolima. Na koji način će da utvrde da li se neko kretao brzo ili sporo kad se nasukao na to.

Ivan GROZNI

pre 1 godinu

Ko na ovo naleti sa 60-70 kmh samo će da preleti (zavisi od visine kola) ali lako može da izleti na trotoar, a onda belaj. Opet, ako se to i uvede, svako naletanje će značiti bar 1-2 sata (kod nas bar 4 sata) zastoja dok gospoda dođe na uviđaj, dok posle odvuku kola ...

Debeljko

pre 1 godinu

Mi iovako ne krpimo kratere od rupa po ulicama i ne stavljamo poklopce šahtova na iste,ukradene.Tako da smo ispred vremena za sve njih u svetu.Kaskaju za nama 30 godina sa"inovacijama".

Jakov

pre 1 godinu

Ovo treba kod nas uvesti! Naravno da će izazvati soavraćajne zastoje kad debili pokušavaju da prelete, posle hedno godinu dana svaki debil će naučiti i neće preletati više a saobraćaj će se odvijati normalnije!

aca

pre 1 godinu

licno bi iz stresa vozio 2km/h 20m pre i 50m posle barijere. pa ovo je za tenk! sto ne bi stavili i nagazne mine okolo za svaki slucaj ??
retardluk.

gaara

pre 1 godinu

Voleo bi da živim u svetu u kome je kao rešenje za usporavanje saobraćaja dovoljan znak na kom piše kojom brzinom treba da se ide. A ne barijere, ležeći policajci, šiljci...

Djorke

pre 1 godinu

@
Voleo bi da živim u svetu u kome je kao rešenje za usporavanje saobraćaja dovoljan znak na kom piše kojom brzinom treba da se ide. A ne barijere, ležeći policajci, šiljci...
(gaara, 27. mart 2023 12:00)

Kraj 70-tih/rane 80-te engleska je imala problema sa fudbalskim huluganima. Lomili stadione, tukli sve oko sebe, uskakali na teren itd.

Standardna ograda oko terena je bila 3 metra visine, a posto je to postalo beskorisno policija je predlozila novi standard, a to je da ograda bude visine 6 metara. Premijerka Tacerka kada je cula, posizela i odprilike je rekla “Ne nego cete i tih 3 metra da skinete”. Uglavnom podigli su kazne za fudbal-huluganstvo na min 10 god robije, prve godine su dvojica osudjena na 10-15 godina … i nijedan od tad. Vise se ni jedan “huligan” nije pravio pametan previse …

Dakle kada sistem funkcionice, dovoljan je znak za brzinu, ne trebaju barijere. Barijere, u teoriji, idu za stoku.

Domaćin

pre 1 godinu

Potez Filmski grad - Šumarski fakultet, na 1500m ima 14 ležećih policajaca. To je jedini pravac od Vidikovca prema gradu. Menjamo nosače motora na godinu dana

Debeljko

pre 1 godinu

Mi iovako ne krpimo kratere od rupa po ulicama i ne stavljamo poklopce šahtova na iste,ukradene.Tako da smo ispred vremena za sve njih u svetu.Kaskaju za nama 30 godina sa"inovacijama".

Kavric

pre 1 godinu

Najbolji su oni koji se podizu u zavisnosti od prilazne brzine. Ako ides ispod ogranicenja, nema ga, sto je veća brzina više se podiže.Pa sam biraš koliko stresiraš auto. Mislim da ih neka firma iz Bg radi.

9999999

pre 1 godinu

Bolje nego leželići, bar nas ne bi drali majstori za zamenu amortizera, spona, silen blokova itd... sa ovim rupama i lezecim nema kraja popravakama trapa, ovde treba zabraniti ležeći jer nije potreban, toliko rupa ima da i ne moze da se vozi brzo a i sva paznja vozaca je usmerena na izbegavanje rupa...

Ivan GROZNI

pre 1 godinu

Ko na ovo naleti sa 60-70 kmh samo će da preleti (zavisi od visine kola) ali lako može da izleti na trotoar, a onda belaj. Opet, ako se to i uvede, svako naletanje će značiti bar 1-2 sata (kod nas bar 4 sata) zastoja dok gospoda dođe na uviđaj, dok posle odvuku kola ...

Aleksa Pufta

pre 1 godinu

A mozda bi moglo neko cudo da istera policajce sa radarima da rade svoj posao 24 casa i da staju pored skola i sporednih ulica a ne da mere po bulevarima od po tri trake u jednom pravcu i od Pupinovog mosta ka Borci gde se bezbedno moze voziti i 80km/h.

Vile sampion

pre 1 godinu

Lezece policajce postavljaju samo debili u 21. veku. Koliko kosta kamera sa radarom? 200-300 eura. Slanacki put ima 10 lezecih, izlomismo kola. Stavi lepo ogranicenje 60 i stavi kameru sa radarom da vidis kako niko ne juri, pored skole i vrtica 30 i kraj price. Odakle pravo nekoj neznalici iz sekreterijata za saobracaj da zbog svog neznanja unistava moju licnu imovinu tj. moj auto? Lezece policajce treba zakonom zabraniti.

Raspad

pre 1 godinu

Više mi se dopada rešenje u Švedskoj gde naprave umesto ležećeg jako uzan i prilično krivudav deo puta (sa dodatnim malim metalnim ispupčenjima) gde nema šanse da ne ideš 30 na sat inače ćeš se zabiti u metalnu ogradu sa obe strane tog putića.
Ali i ovo nije loše, samo bih ga za naše puteve nadogradio sa metalnim ogradama ili visokim šiljcima po sred ovog žutog betona.

pajo

pre 1 godinu

Voleo bi da živim u svetu u kome je kao rešenje za usporavanje saobraćaja dovoljan znak na kom piše kojom brzinom treba da se ide. A ne barijere, ležeći policajci, šiljci...
(gaara, 27. mart 2023 12:00)

Potrebno bi bilo promeniti svest ljudi a da bi se to promenilo, potrebno je promeniti i obrazovni sistem ali i uvesti veliku cenzuru na medije.

Kod nas se veliki procenat ljudi nervira kada neko vozi po ogranicenju. Psuju ga, nazivaju pogrdnim recima i sl. kao da je normalno da se vozi brzo.

To je obrazac razmisljanja ljudi koji su svoju svest formirali na misljenju da su oni najbolji u svemu.

Oni misle da je njihovo pravo da po putevima voze brzo jer su sofercine i ljudi koji postuju zakon su samo smetnja koja ne treba da bude na putu.

Njihovo je sve a ostali treba da gledaju sa strane i aplaudiraju.

Inace to je nacin razmisljanja koji se promovise zadnjih 30 godina.

Ramislite o muzici koja se masovno slusa. U pesmama se promovise droga, besna auta, brzine, sticanje bogastva na vrz nacin i sl. Razmislite o filmovima i rijalitijima. Sta se time promovise?

Cenzura je potrebna pod hitno.

vozim

pre 1 godinu

vozim savesno i postujem sva ogranicenja, do nivoa da vrlo nerviram sve one iza mene, koji bi hteli da malo ipak nagazim.
Nikako ne volim bahate ljude, koji jure 40-50 na sat brze od mene, ili preticu na 5000 obrtaja u zoni 30.
Ali-
ovakva resenja su garantovane nezgode i unistavanja vozila. Kad imate na tom jednom istom mestu u proseku 3 nesrece nedeljno, to ne znaci da ste uspesno pobedili bahate vozace, to samo znaci da ste uveli znacajnu opasnost po zivot i bezbednost prosecnog vozaca.
Trazite i nadjite druge nacine za ogranicenje brzine.
Kruzni tokovi su sjajni, ne mozete brze od 40-50 kroz kruzni tok, a vecinom je oko 30.
Stavite kamere i jasno oznacite da se na tom mestu meri brzina i automatki slika. U beogradu, a i ka zlatiboru, verovatno i drugde imate one elektro-znakove koji vam mere sadanju brzinu i trepcu dok ne usporite na ogranicenje. Dodajte i kameru, da uslika one koji su i posle 50 m prebrzi.
Moj utisak je da ovo sve sasvim lepo ugusi saobracaj.
Ako jedan od 100 000 automobila prodje prebrzo, naplatite mu kaznu
Ali nema razloga da povecate verovatnocu da covek ne primeti barijeru iz bilo kojeg razloga i pogine zbog toga sto je tuda isao 40, (a ogranicenje je 30) a kroz ove iglene usi ne mozete brze 5 na sat.
Sta je vama sa ovim krvolocnim komentarima ljudi? Toliko zelite da se neko osakati, ni za sta, zbog nekog internalizovanog osecaja za pravdu i zakon.

aca

pre 1 godinu

licno bi iz stresa vozio 2km/h 20m pre i 50m posle barijere. pa ovo je za tenk! sto ne bi stavili i nagazne mine okolo za svaki slucaj ??
retardluk.

drt

pre 1 godinu

dobro je ovo, a dobro je i sledece, obrnuti policijac, to je ustvari plitak rov u sirini ulice, deluje u praksi provereno, ispred moje zgrade bili su neki radovi pa je u jednom trenutku skinut asfalt, jedna traka sirine oko pola metra. E sad posto je tu nizbrdica vozaci vole da daju gas i da se sjure kao manijaci, cim se pojavio ovaj rov nema vise jurcanja, svi voze pazljivo, tako da nase vozace najvise plase rupe na putu pa bi mogli ovi obrnuti lezeci da se ukopavaju.

lokal-patriota

pre 1 godinu

uf ovo je odlicna stvar, ovo sa betonskim usmerivacima! pa ti misko moj probaj da preletis kao preko lezeceg!!!
inace, lezeci policajac je odraz nemoci vlasti da se obracuna sa bahatim vozacima! pa posto im ne mogu nista onda lepi lezece gde god stignes ... a mi normalni vozaci menjaj nosac motora, solje amortizera, amortizere ....

Badi

pre 1 godinu

Potez Filmski grad - Šumarski fakultet, na 1500m ima 14 ležećih policajaca. To je jedini pravac od Vidikovca prema gradu. Menjamo nosače motora na godinu dana
(Domaćin, 27. mart 2023 12:02)

U Marickoj ulici u Rakovici prema predanju,svake godine niknu nova dva lezeca policajca.

Avaya

pre 1 godinu

Ако се неко сећа у улици Тошин бунар, иза Студењака, део који је пролазио испод ауто-пута, некада су биле означене бетонске баријере које су биле на средини улице и спречавале обилажења преко пуних линија, скретања или полукружна тамо где им није било место - склоњене су после серије погибија будала који су на том делу ишли и преко 100 км/ч мислећи да саобраћајна правила нису за њих. Тако изгледа и овде, тешко да се не примете ове јарко жуте препреке осим ако се не гледа мобилни и не јури улицом...

Jakov

pre 1 godinu

Ovo treba kod nas uvesti! Naravno da će izazvati soavraćajne zastoje kad debili pokušavaju da prelete, posle hedno godinu dana svaki debil će naučiti i neće preletati više a saobraćaj će se odvijati normalnije!

Paradox

pre 1 godinu

Policija ne radi svoj posao! Toliko nepropisnih parkiranja, toliko prekrsaja po gradu, niko ne sankcionise, a meni ce da pisu pojas.e pa znas kad, nikad

Heidelberg

pre 1 godinu

Ovakve barijere postoje u nemačkoj već duže vreme. Samo sto su betonske od 1m visine, plus na to imaju postavljeni čelični znakovi. Kombi kada prolazi između tih znakova, ima svega po par cm od retrovizora. Sve brze od 10kmh prolaskom kroz njih, rizikuje se da se ostane bez retrovizora ili još vece štete. Inače nisu samo za brzinu. Postavljeni su takodje na ulasku u odredjenim naseljima po većim gradovima, kako kamiondžije ne bi ulazile i spavale po parkinzima i ulicama.

Protiv

pre 1 godinu

Problem ležećih u Srbiji je nestandardna veličina i oblik. Ima ih koji su opasni i po tenkove, u nekim ulicama dugačkim 200m ima ih po 4-5 komada.
Ove betonske barijere iz teksta su po meni opasne ne samo po vozila nego i po pešake koji se nađu pored.

duke nukem

pre 1 godinu

Pre 10-ak godina, periferija Segediba, alfa 147, noc, uzas svetla, kisa lije… kruzni tok sa betonskim loptama za odvajanje traka. Majko mila koliko js to lupilo. Nigde znaka.

seljak iz sumadije

pre 1 godinu

samo psihijatri da rade svoj posao, makar niko ne imao vozacku...ako covek, kao razumno bice, ne moze da shvati da ne sme da jurca, zasto bi uopste imao vozacku...prosto i jednostavno...

Coyote

pre 1 godinu

Bolje ovo nego lezeci. Kod nas se lezeci izvode van svakih standarda pa morate bukvalno da se zaustavite da bi ste prešli preko. Lezeci se pravi da možete da predje te preko njega sa 30kmh, a ne da se potpuno zaustavljate.

Goxy

pre 1 godinu

Dakle kada sistem funkcionice, dovoljan je znak za brzinu, ne trebaju barijere. Barijere, u teoriji, idu za stoku.
(Djorke, 27. mart 2023 13:53)

Da, svi pobijeni pešaci su bili u blizini znakova, sistem savršeno funkcioniše. Zato valjda i nema država bez nekakvih barijera.

A do tada uvesti nešto što uništava kola. Ovo je idealno. Kada ga nasadi naplatiti mu i skidanje paukom i kaznu za opstrukciju saobraćaja. Da vidiš kako će se stoka naučiti brzo.

Pogan

pre 1 godinu

Cenzura je potrebna pod hitno.
(pajo, 27. mart 2023 12:26)

Aj što mešaš babe i žabe, to manje više... Nego ono što meni više smeta u tvom stavu je to što polaziš od pretpostavke da je svuda ograničenje koje stoji na znaku, baš ono koje i treba da bude, što jednostavno nije istina - ne uvek, ali na dovoljno mesta. Jel normalno da bude ograničenje 50 na sat na bulevaru sa 4 trake ogradjenog bankinom samo zato što je put unutar grada? Naravno da nije. Jel normalno da skoro duž cele Ibarske bude 60 na sat, a da te put na tim deonicama "vuče" da voziš 80, negde i 90 (i to bez ikakvog divljanja, umerena penzoska krstareća vožnja). Naravno da nije.

kiza

pre 1 godinu

sto se tice lezecih, mislim da su kao najbolja opcija po meni oni veliki lezaci u blokovima prema keju, dovoljno veliki da se vide i da uspore a opet manje stetni od malih koji unistavaju kola a i manje su primetni. Prosto kad naidjes na onaj veliki moras da usporis jer ga ima, i previse je obl? a opet ima i neceg zanimljivog kad ga predjes, zagolica stomak

Duca

pre 1 godinu

A jezerca sa krokodilima okolo (ako ne može da se nađe aždaha), pa ko zakači barijeru mora da se okupa u jezeru, ili ide pod giljotinu koja je sastavni deo barijere? Nesavesnima treba statu u kvaj, što bi rekao vojvoda.

ns posmatrac

pre 1 godinu

Najbolji su oni koji se podizu u zavisnosti od prilazne brzine. Ako ides ispod ogranicenja, nema ga, sto je veća brzina više se podiže.Pa sam biraš koliko stresiraš auto. Mislim da ih neka firma iz Bg radi.
(Kavric, 27. mart 2023 11:12)

Nemci su eksperimentisali sa slicnim sistemom samo kod njih se rampa spustala sto je vece prekoracenje brzine.
To je mozda i bolji sistem tj bezbedniji a tickovi udaraju u metalnu gredu koja ima ostru ivicu ojacanu.

Pa ko voli nek izvoli.
To je mnogo bezbednihi sistem koji nagradjuje idgovirne i kaznjava bahate.

sasa

pre 1 godinu

kamere + slanje kod psihijatra svakog ko je uhvacen da vozi 30 preko ogranicenja. povecavati duzinu posete psihijatra u zavisnosti koliko je brzo vozio. svakih 10 km preko - mesec dana vise. uz oduzimanje dozvole naravno i kaznu, naravno.

vlada

pre 1 godinu

Policija ne radi svoj posao! Toliko nepropisnih parkiranja, toliko prekrsaja po gradu, niko ne sankcionise, a meni ce da pisu pojas.e pa znas kad, nikad
(Paradox, 27. mart 2023 14:02)
U pravu si i slazem se sto posto, ali ovo epa nikad, moraces da platis ipak.

Ironija

pre 1 godinu

Treba uređivati gradove za ljude, ne za vozila. Ležeći policajci su možda najlošiji način za regulisanje brzine saobraća. Ko želi neka potraži na Internetu "tfaffic calming". Meni je omiljen način da se ulice dizajniraju kao uske i pomalo krivudave sa gustim drvoredom blizu puta. Mnogo prijatnije za i za vožnju i za šetanje. Takođe mi se sviđa da su svi pešački prelazi u novou trotoara sa blagim usponom i silaženjem za vozila. Pešaci sa dečijim kolicima ili ljudi u invalidskim kolicima mogu bezbedno i brzo da pređu preko ulice, a automobili nemaju problem (osim ako se ne kreću baš brzo).

dejan

pre 1 godinu

Pa ide to dok se neko ne povredi pa tuži grad ili državu za nanošenje povreda i štete na kolima. Na koji način će da utvrde da li se neko kretao brzo ili sporo kad se nasukao na to.

Pljuvac Svih Stilova

pre 1 godinu

Mi u Sremskoj Mitrovici nemamo problema. Putevi su uzorani, svakako moramo da vozimo polako tako da nam lezeci nisu ni potrebni. Put je pogotovo katastrofalan kad se ide za SM od sela Jarak. Put je bukvalno kao da je juce bombardovan i tako godinama.

JoJ

pre 1 godinu

Kod nas je gotovo uvek usporenje saobraćaja vezano za zonu škole.
Nije rešenje jer bi trebali da demontiraju tu skalameriju u zoni škole posle 21h.
Po ZOBS-u, član 163 kaže: Brzina kretanja vozila u zoni škole u naselju je ograničena do 30 km/h, a van naselja do 50 km/h, u vremenu od 7,00 do 21,00 sat, osim ako saobraćajnim znakom vreme zabrane nije drugačije određeno.

Dakle ako neko nije znao, 30km/h u zoni škole važi od 7-21h! Potpuno je besmisleno kad neko prolazi tuda u pola noći i nema NIKOG na ulici da se provlači između nekakvih prepreka!

stefan beograd

pre 1 godinu

ja sam u cetri godine 3. put sada zamenio gugle, spone, letve volana i drugo sto se trapa tice, zato sto imao 200.000 rupa i 16.000 lezecih koji nisu ni za prvu brzinu a ne da predjes 20-30 na sat.. Rupa do rupe, sahta do sahte, do posla i nazad dinge dange dinge dange tup truf pf blup tras cing cang i crveni talas na semaforu.

StevaDžo

pre 1 godinu

....pre petnaest godina u Londonu....ulica i dva betonska stuba od 80 cm prečnika....pa ti jurišaj između ako si "baja".... A stubovi blizu jedva se prolazi....

KadPorastemBićuKengur

pre 1 godinu

Mi u Ćupriji već imamo ovaj sistem, samo od betona.
Žardinjera dužine 20 ak metara razdvaja kolovozne trake.
Kolovoz je prekriven kockama koje su neravne kao one u Beogradu, pre okretanja.
Nema šanse da voziš brzo između gimnazije i osnovne škole gde se ovaj usporivač nalazi.

Terminologija

pre 1 godinu

dobro je ovo, a dobro je i sledece, obrnuti policijac, to je ustvari plitak rov u sirini ulice, deluje u praksi provereno, ispred moje zgrade bili su neki radovi pa je u jednom trenutku skinut asfalt, jedna traka sirine oko pola metra. E sad posto je tu nizbrdica vozaci vole da daju gas i da se sjure kao manijaci, cim se pojavio ovaj rov nema vise jurcanja, svi voze pazljivo, tako da nase vozace najvise plase rupe na putu pa bi mogli ovi obrnuti lezeci da se ukopavaju.
(drt, 27. mart 2023 12:07)

"Udubljenje na putu".

Pazi se I bog če te čuvat.

pre 1 godinu

Nemojte me pogrešno shvatit.
Ali dok su pješači pazili na vozače bilo je puno bolje.
A sada kad je obratno nevalja.
Šta drugo reči.
Kako su nas učili kao djecu???
Pogledaj lijevo I desno i problema nema.

Veliki brat

pre 1 godinu

Uglavnom podigli su kazne za fudbal-huluganstvo na min 10 god robije, prve godine su dvojica osudjena na 10-15 godina … i nijedan od tad. Vise se ni jedan “huligan” nije pravio pametan previse …
(Djorke, 27. mart 2023 13:53)

Možda samo dvojica na tolike kazne, a znaš li koliko ima onih koji ne smeju da priđu stadionima, a kad Engleska ili neki njihov klub igra u inostranstvu, moraju da se javljaju tih dana u policijsku stanicu kako bi dokazali da nisu otputovali na utakmicu.



Najbolji su oni koji se podizu u zavisnosti od prilazne brzine. Ako ides ispod ogranicenja, nema ga, sto je veća brzina više se podiže.Pa sam biraš koliko stresiraš auto. Mislim da ih neka firma iz Bg radi.
(Kavric, 27. mart 2023 11:12)

Bolji su oni napunjeni tečnošću odgovarjaućeg viskoziteta (prema željenom ogrnaičenju), pa kad naiđeš npr. 30km/h, kao da nema ležećeg, jer tečnost uspeva da se dovoljno brzo pomeri unutar "balona", ako naiđeš brže, tečnost zbog intertnosti izaziva udar kao da si naišao na betonski ležeći.



Voleo bi da živim u svetu u kome je kao rešenje za usporavanje saobraćaja dovoljan znak na kom piše kojom brzinom treba da se ide. A ne barijere, ležeći policajci, šiljci...
(gaara, 27. mart 2023 12:00)

Čekaj da zaživi AI kod automobila, uvešće da sam usporava kad "vidi" saobraćajni znak, a onda će klinci da zezaju postavljajući fantomske znakove da je ograničenje 15km/h tamo gde je 50km/h, ili čak da je 50km/h na autoputu :)

Joca

pre 1 godinu

Čekaj da zaživi AI kod automobila, uvešće da sam usporava kad "vidi" saobraćajni znak, a onda će klinci da zezaju postavljajući fantomske znakove da je ograničenje 15km/h tamo gde je 50km/h, ili čak da je 50km/h na autoputu :)
(Veliki brat, 27. mart 2023 23:04)

Kakve "znakove"? Glavni cilj automatizacije vožnje je da se uklone sva sredstva vizuelne signalizacije (vertikalna i horizontalna, semafori) a da ne pominjem ove mehaničke prepreke. Već sada mnogi kompjuteri i benzinskih automobila imaju mogućnost da ograniče brzinu vozila na "servisnu", cca 25 km/h. Tehnološki nije apsolutno nikakav problem da se takva komanda kompjuteru motora pošalje bežičnom mrežom. Vozilima sa prioritetom naprosto bi takva blokada bila isključena (u modu kada su u intervenciji). Šta je potrebno? Samo standardizovati protokol komunikacije sa svakim vozilom, nezavisno od proizvođača. I naravno, da u saobraćaju ne mogu da učestvuju vozila koja nemaju kompjuter. Nemoguće je napraviti sistem koji je jednako pouzdan i siguran za sva vozila ikad napravljena.

Vrlo verovatno ni vožnja samo jednom trakom kolovoza ne bi bila obavezna, eventualno samo "preporučljiva" u početku, zbog nasleđa. Najznačajnije: brzina bi uglavnom bila veća, a potrošnja automobila manja. O uštedama na (već sada nepotrebnoj) vizuelnoj signalizaciji da ne govorim.

Papučica gasa već sada u automobilima realno nije ni potrebna. Kočnica još neko vreme, do pune implementacije AI sistema kada ide i volan. This is the Way.

dejan

pre 1 godinu

Pa ide to dok se neko ne povredi pa tuži grad ili državu za nanošenje povreda i štete na kolima. Na koji način će da utvrde da li se neko kretao brzo ili sporo kad se nasukao na to.

aca

pre 1 godinu

licno bi iz stresa vozio 2km/h 20m pre i 50m posle barijere. pa ovo je za tenk! sto ne bi stavili i nagazne mine okolo za svaki slucaj ??
retardluk.

Paradox

pre 1 godinu

Policija ne radi svoj posao! Toliko nepropisnih parkiranja, toliko prekrsaja po gradu, niko ne sankcionise, a meni ce da pisu pojas.e pa znas kad, nikad

Raspad

pre 1 godinu

Više mi se dopada rešenje u Švedskoj gde naprave umesto ležećeg jako uzan i prilično krivudav deo puta (sa dodatnim malim metalnim ispupčenjima) gde nema šanse da ne ideš 30 na sat inače ćeš se zabiti u metalnu ogradu sa obe strane tog putića.
Ali i ovo nije loše, samo bih ga za naše puteve nadogradio sa metalnim ogradama ili visokim šiljcima po sred ovog žutog betona.

Domaćin

pre 1 godinu

Potez Filmski grad - Šumarski fakultet, na 1500m ima 14 ležećih policajaca. To je jedini pravac od Vidikovca prema gradu. Menjamo nosače motora na godinu dana

Jakov

pre 1 godinu

Ovo treba kod nas uvesti! Naravno da će izazvati soavraćajne zastoje kad debili pokušavaju da prelete, posle hedno godinu dana svaki debil će naučiti i neće preletati više a saobraćaj će se odvijati normalnije!

vozim

pre 1 godinu

vozim savesno i postujem sva ogranicenja, do nivoa da vrlo nerviram sve one iza mene, koji bi hteli da malo ipak nagazim.
Nikako ne volim bahate ljude, koji jure 40-50 na sat brze od mene, ili preticu na 5000 obrtaja u zoni 30.
Ali-
ovakva resenja su garantovane nezgode i unistavanja vozila. Kad imate na tom jednom istom mestu u proseku 3 nesrece nedeljno, to ne znaci da ste uspesno pobedili bahate vozace, to samo znaci da ste uveli znacajnu opasnost po zivot i bezbednost prosecnog vozaca.
Trazite i nadjite druge nacine za ogranicenje brzine.
Kruzni tokovi su sjajni, ne mozete brze od 40-50 kroz kruzni tok, a vecinom je oko 30.
Stavite kamere i jasno oznacite da se na tom mestu meri brzina i automatki slika. U beogradu, a i ka zlatiboru, verovatno i drugde imate one elektro-znakove koji vam mere sadanju brzinu i trepcu dok ne usporite na ogranicenje. Dodajte i kameru, da uslika one koji su i posle 50 m prebrzi.
Moj utisak je da ovo sve sasvim lepo ugusi saobracaj.
Ako jedan od 100 000 automobila prodje prebrzo, naplatite mu kaznu
Ali nema razloga da povecate verovatnocu da covek ne primeti barijeru iz bilo kojeg razloga i pogine zbog toga sto je tuda isao 40, (a ogranicenje je 30) a kroz ove iglene usi ne mozete brze 5 na sat.
Sta je vama sa ovim krvolocnim komentarima ljudi? Toliko zelite da se neko osakati, ni za sta, zbog nekog internalizovanog osecaja za pravdu i zakon.

Pogan

pre 1 godinu

Cenzura je potrebna pod hitno.
(pajo, 27. mart 2023 12:26)

Aj što mešaš babe i žabe, to manje više... Nego ono što meni više smeta u tvom stavu je to što polaziš od pretpostavke da je svuda ograničenje koje stoji na znaku, baš ono koje i treba da bude, što jednostavno nije istina - ne uvek, ali na dovoljno mesta. Jel normalno da bude ograničenje 50 na sat na bulevaru sa 4 trake ogradjenog bankinom samo zato što je put unutar grada? Naravno da nije. Jel normalno da skoro duž cele Ibarske bude 60 na sat, a da te put na tim deonicama "vuče" da voziš 80, negde i 90 (i to bez ikakvog divljanja, umerena penzoska krstareća vožnja). Naravno da nije.

9999999

pre 1 godinu

Bolje nego leželići, bar nas ne bi drali majstori za zamenu amortizera, spona, silen blokova itd... sa ovim rupama i lezecim nema kraja popravakama trapa, ovde treba zabraniti ležeći jer nije potreban, toliko rupa ima da i ne moze da se vozi brzo a i sva paznja vozaca je usmerena na izbegavanje rupa...

JoJ

pre 1 godinu

Kod nas je gotovo uvek usporenje saobraćaja vezano za zonu škole.
Nije rešenje jer bi trebali da demontiraju tu skalameriju u zoni škole posle 21h.
Po ZOBS-u, član 163 kaže: Brzina kretanja vozila u zoni škole u naselju je ograničena do 30 km/h, a van naselja do 50 km/h, u vremenu od 7,00 do 21,00 sat, osim ako saobraćajnim znakom vreme zabrane nije drugačije određeno.

Dakle ako neko nije znao, 30km/h u zoni škole važi od 7-21h! Potpuno je besmisleno kad neko prolazi tuda u pola noći i nema NIKOG na ulici da se provlači između nekakvih prepreka!

Goxy

pre 1 godinu

Dakle kada sistem funkcionice, dovoljan je znak za brzinu, ne trebaju barijere. Barijere, u teoriji, idu za stoku.
(Djorke, 27. mart 2023 13:53)

Da, svi pobijeni pešaci su bili u blizini znakova, sistem savršeno funkcioniše. Zato valjda i nema država bez nekakvih barijera.

A do tada uvesti nešto što uništava kola. Ovo je idealno. Kada ga nasadi naplatiti mu i skidanje paukom i kaznu za opstrukciju saobraćaja. Da vidiš kako će se stoka naučiti brzo.

sasa

pre 1 godinu

kamere + slanje kod psihijatra svakog ko je uhvacen da vozi 30 preko ogranicenja. povecavati duzinu posete psihijatra u zavisnosti koliko je brzo vozio. svakih 10 km preko - mesec dana vise. uz oduzimanje dozvole naravno i kaznu, naravno.

Pazi se I bog če te čuvat.

pre 1 godinu

Nemojte me pogrešno shvatit.
Ali dok su pješači pazili na vozače bilo je puno bolje.
A sada kad je obratno nevalja.
Šta drugo reči.
Kako su nas učili kao djecu???
Pogledaj lijevo I desno i problema nema.

Vile sampion

pre 1 godinu

Lezece policajce postavljaju samo debili u 21. veku. Koliko kosta kamera sa radarom? 200-300 eura. Slanacki put ima 10 lezecih, izlomismo kola. Stavi lepo ogranicenje 60 i stavi kameru sa radarom da vidis kako niko ne juri, pored skole i vrtica 30 i kraj price. Odakle pravo nekoj neznalici iz sekreterijata za saobracaj da zbog svog neznanja unistava moju licnu imovinu tj. moj auto? Lezece policajce treba zakonom zabraniti.

pajo

pre 1 godinu

Voleo bi da živim u svetu u kome je kao rešenje za usporavanje saobraćaja dovoljan znak na kom piše kojom brzinom treba da se ide. A ne barijere, ležeći policajci, šiljci...
(gaara, 27. mart 2023 12:00)

Potrebno bi bilo promeniti svest ljudi a da bi se to promenilo, potrebno je promeniti i obrazovni sistem ali i uvesti veliku cenzuru na medije.

Kod nas se veliki procenat ljudi nervira kada neko vozi po ogranicenju. Psuju ga, nazivaju pogrdnim recima i sl. kao da je normalno da se vozi brzo.

To je obrazac razmisljanja ljudi koji su svoju svest formirali na misljenju da su oni najbolji u svemu.

Oni misle da je njihovo pravo da po putevima voze brzo jer su sofercine i ljudi koji postuju zakon su samo smetnja koja ne treba da bude na putu.

Njihovo je sve a ostali treba da gledaju sa strane i aplaudiraju.

Inace to je nacin razmisljanja koji se promovise zadnjih 30 godina.

Ramislite o muzici koja se masovno slusa. U pesmama se promovise droga, besna auta, brzine, sticanje bogastva na vrz nacin i sl. Razmislite o filmovima i rijalitijima. Sta se time promovise?

Cenzura je potrebna pod hitno.

lokal-patriota

pre 1 godinu

uf ovo je odlicna stvar, ovo sa betonskim usmerivacima! pa ti misko moj probaj da preletis kao preko lezeceg!!!
inace, lezeci policajac je odraz nemoci vlasti da se obracuna sa bahatim vozacima! pa posto im ne mogu nista onda lepi lezece gde god stignes ... a mi normalni vozaci menjaj nosac motora, solje amortizera, amortizere ....

Veliki brat

pre 1 godinu

Uglavnom podigli su kazne za fudbal-huluganstvo na min 10 god robije, prve godine su dvojica osudjena na 10-15 godina … i nijedan od tad. Vise se ni jedan “huligan” nije pravio pametan previse …
(Djorke, 27. mart 2023 13:53)

Možda samo dvojica na tolike kazne, a znaš li koliko ima onih koji ne smeju da priđu stadionima, a kad Engleska ili neki njihov klub igra u inostranstvu, moraju da se javljaju tih dana u policijsku stanicu kako bi dokazali da nisu otputovali na utakmicu.



Najbolji su oni koji se podizu u zavisnosti od prilazne brzine. Ako ides ispod ogranicenja, nema ga, sto je veća brzina više se podiže.Pa sam biraš koliko stresiraš auto. Mislim da ih neka firma iz Bg radi.
(Kavric, 27. mart 2023 11:12)

Bolji su oni napunjeni tečnošću odgovarjaućeg viskoziteta (prema željenom ogrnaičenju), pa kad naiđeš npr. 30km/h, kao da nema ležećeg, jer tečnost uspeva da se dovoljno brzo pomeri unutar "balona", ako naiđeš brže, tečnost zbog intertnosti izaziva udar kao da si naišao na betonski ležeći.



Voleo bi da živim u svetu u kome je kao rešenje za usporavanje saobraćaja dovoljan znak na kom piše kojom brzinom treba da se ide. A ne barijere, ležeći policajci, šiljci...
(gaara, 27. mart 2023 12:00)

Čekaj da zaživi AI kod automobila, uvešće da sam usporava kad "vidi" saobraćajni znak, a onda će klinci da zezaju postavljajući fantomske znakove da je ograničenje 15km/h tamo gde je 50km/h, ili čak da je 50km/h na autoputu :)

Ivan GROZNI

pre 1 godinu

Ko na ovo naleti sa 60-70 kmh samo će da preleti (zavisi od visine kola) ali lako može da izleti na trotoar, a onda belaj. Opet, ako se to i uvede, svako naletanje će značiti bar 1-2 sata (kod nas bar 4 sata) zastoja dok gospoda dođe na uviđaj, dok posle odvuku kola ...

gaara

pre 1 godinu

Voleo bi da živim u svetu u kome je kao rešenje za usporavanje saobraćaja dovoljan znak na kom piše kojom brzinom treba da se ide. A ne barijere, ležeći policajci, šiljci...

Protiv

pre 1 godinu

Problem ležećih u Srbiji je nestandardna veličina i oblik. Ima ih koji su opasni i po tenkove, u nekim ulicama dugačkim 200m ima ih po 4-5 komada.
Ove betonske barijere iz teksta su po meni opasne ne samo po vozila nego i po pešake koji se nađu pored.

Coyote

pre 1 godinu

Bolje ovo nego lezeci. Kod nas se lezeci izvode van svakih standarda pa morate bukvalno da se zaustavite da bi ste prešli preko. Lezeci se pravi da možete da predje te preko njega sa 30kmh, a ne da se potpuno zaustavljate.

Djorke

pre 1 godinu

@
Voleo bi da živim u svetu u kome je kao rešenje za usporavanje saobraćaja dovoljan znak na kom piše kojom brzinom treba da se ide. A ne barijere, ležeći policajci, šiljci...
(gaara, 27. mart 2023 12:00)

Kraj 70-tih/rane 80-te engleska je imala problema sa fudbalskim huluganima. Lomili stadione, tukli sve oko sebe, uskakali na teren itd.

Standardna ograda oko terena je bila 3 metra visine, a posto je to postalo beskorisno policija je predlozila novi standard, a to je da ograda bude visine 6 metara. Premijerka Tacerka kada je cula, posizela i odprilike je rekla “Ne nego cete i tih 3 metra da skinete”. Uglavnom podigli su kazne za fudbal-huluganstvo na min 10 god robije, prve godine su dvojica osudjena na 10-15 godina … i nijedan od tad. Vise se ni jedan “huligan” nije pravio pametan previse …

Dakle kada sistem funkcionice, dovoljan je znak za brzinu, ne trebaju barijere. Barijere, u teoriji, idu za stoku.

Kavric

pre 1 godinu

Najbolji su oni koji se podizu u zavisnosti od prilazne brzine. Ako ides ispod ogranicenja, nema ga, sto je veća brzina više se podiže.Pa sam biraš koliko stresiraš auto. Mislim da ih neka firma iz Bg radi.

Aleksa Pufta

pre 1 godinu

A mozda bi moglo neko cudo da istera policajce sa radarima da rade svoj posao 24 casa i da staju pored skola i sporednih ulica a ne da mere po bulevarima od po tri trake u jednom pravcu i od Pupinovog mosta ka Borci gde se bezbedno moze voziti i 80km/h.

duke nukem

pre 1 godinu

Pre 10-ak godina, periferija Segediba, alfa 147, noc, uzas svetla, kisa lije… kruzni tok sa betonskim loptama za odvajanje traka. Majko mila koliko js to lupilo. Nigde znaka.

Duca

pre 1 godinu

A jezerca sa krokodilima okolo (ako ne može da se nađe aždaha), pa ko zakači barijeru mora da se okupa u jezeru, ili ide pod giljotinu koja je sastavni deo barijere? Nesavesnima treba statu u kvaj, što bi rekao vojvoda.

Joca

pre 1 godinu

Čekaj da zaživi AI kod automobila, uvešće da sam usporava kad "vidi" saobraćajni znak, a onda će klinci da zezaju postavljajući fantomske znakove da je ograničenje 15km/h tamo gde je 50km/h, ili čak da je 50km/h na autoputu :)
(Veliki brat, 27. mart 2023 23:04)

Kakve "znakove"? Glavni cilj automatizacije vožnje je da se uklone sva sredstva vizuelne signalizacije (vertikalna i horizontalna, semafori) a da ne pominjem ove mehaničke prepreke. Već sada mnogi kompjuteri i benzinskih automobila imaju mogućnost da ograniče brzinu vozila na "servisnu", cca 25 km/h. Tehnološki nije apsolutno nikakav problem da se takva komanda kompjuteru motora pošalje bežičnom mrežom. Vozilima sa prioritetom naprosto bi takva blokada bila isključena (u modu kada su u intervenciji). Šta je potrebno? Samo standardizovati protokol komunikacije sa svakim vozilom, nezavisno od proizvođača. I naravno, da u saobraćaju ne mogu da učestvuju vozila koja nemaju kompjuter. Nemoguće je napraviti sistem koji je jednako pouzdan i siguran za sva vozila ikad napravljena.

Vrlo verovatno ni vožnja samo jednom trakom kolovoza ne bi bila obavezna, eventualno samo "preporučljiva" u početku, zbog nasleđa. Najznačajnije: brzina bi uglavnom bila veća, a potrošnja automobila manja. O uštedama na (već sada nepotrebnoj) vizuelnoj signalizaciji da ne govorim.

Papučica gasa već sada u automobilima realno nije ni potrebna. Kočnica još neko vreme, do pune implementacije AI sistema kada ide i volan. This is the Way.

StevaDžo

pre 1 godinu

....pre petnaest godina u Londonu....ulica i dva betonska stuba od 80 cm prečnika....pa ti jurišaj između ako si "baja".... A stubovi blizu jedva se prolazi....

Debeljko

pre 1 godinu

Mi iovako ne krpimo kratere od rupa po ulicama i ne stavljamo poklopce šahtova na iste,ukradene.Tako da smo ispred vremena za sve njih u svetu.Kaskaju za nama 30 godina sa"inovacijama".

Ironija

pre 1 godinu

Treba uređivati gradove za ljude, ne za vozila. Ležeći policajci su možda najlošiji način za regulisanje brzine saobraća. Ko želi neka potraži na Internetu "tfaffic calming". Meni je omiljen način da se ulice dizajniraju kao uske i pomalo krivudave sa gustim drvoredom blizu puta. Mnogo prijatnije za i za vožnju i za šetanje. Takođe mi se sviđa da su svi pešački prelazi u novou trotoara sa blagim usponom i silaženjem za vozila. Pešaci sa dečijim kolicima ili ljudi u invalidskim kolicima mogu bezbedno i brzo da pređu preko ulice, a automobili nemaju problem (osim ako se ne kreću baš brzo).

ns posmatrac

pre 1 godinu

Najbolji su oni koji se podizu u zavisnosti od prilazne brzine. Ako ides ispod ogranicenja, nema ga, sto je veća brzina više se podiže.Pa sam biraš koliko stresiraš auto. Mislim da ih neka firma iz Bg radi.
(Kavric, 27. mart 2023 11:12)

Nemci su eksperimentisali sa slicnim sistemom samo kod njih se rampa spustala sto je vece prekoracenje brzine.
To je mozda i bolji sistem tj bezbedniji a tickovi udaraju u metalnu gredu koja ima ostru ivicu ojacanu.

Pa ko voli nek izvoli.
To je mnogo bezbednihi sistem koji nagradjuje idgovirne i kaznjava bahate.

vlada

pre 1 godinu

Policija ne radi svoj posao! Toliko nepropisnih parkiranja, toliko prekrsaja po gradu, niko ne sankcionise, a meni ce da pisu pojas.e pa znas kad, nikad
(Paradox, 27. mart 2023 14:02)
U pravu si i slazem se sto posto, ali ovo epa nikad, moraces da platis ipak.

Pljuvac Svih Stilova

pre 1 godinu

Mi u Sremskoj Mitrovici nemamo problema. Putevi su uzorani, svakako moramo da vozimo polako tako da nam lezeci nisu ni potrebni. Put je pogotovo katastrofalan kad se ide za SM od sela Jarak. Put je bukvalno kao da je juce bombardovan i tako godinama.

drt

pre 1 godinu

dobro je ovo, a dobro je i sledece, obrnuti policijac, to je ustvari plitak rov u sirini ulice, deluje u praksi provereno, ispred moje zgrade bili su neki radovi pa je u jednom trenutku skinut asfalt, jedna traka sirine oko pola metra. E sad posto je tu nizbrdica vozaci vole da daju gas i da se sjure kao manijaci, cim se pojavio ovaj rov nema vise jurcanja, svi voze pazljivo, tako da nase vozace najvise plase rupe na putu pa bi mogli ovi obrnuti lezeci da se ukopavaju.

kiza

pre 1 godinu

sto se tice lezecih, mislim da su kao najbolja opcija po meni oni veliki lezaci u blokovima prema keju, dovoljno veliki da se vide i da uspore a opet manje stetni od malih koji unistavaju kola a i manje su primetni. Prosto kad naidjes na onaj veliki moras da usporis jer ga ima, i previse je obl? a opet ima i neceg zanimljivog kad ga predjes, zagolica stomak

seljak iz sumadije

pre 1 godinu

samo psihijatri da rade svoj posao, makar niko ne imao vozacku...ako covek, kao razumno bice, ne moze da shvati da ne sme da jurca, zasto bi uopste imao vozacku...prosto i jednostavno...

Heidelberg

pre 1 godinu

Ovakve barijere postoje u nemačkoj već duže vreme. Samo sto su betonske od 1m visine, plus na to imaju postavljeni čelični znakovi. Kombi kada prolazi između tih znakova, ima svega po par cm od retrovizora. Sve brze od 10kmh prolaskom kroz njih, rizikuje se da se ostane bez retrovizora ili još vece štete. Inače nisu samo za brzinu. Postavljeni su takodje na ulasku u odredjenim naseljima po većim gradovima, kako kamiondžije ne bi ulazile i spavale po parkinzima i ulicama.

stefan beograd

pre 1 godinu

ja sam u cetri godine 3. put sada zamenio gugle, spone, letve volana i drugo sto se trapa tice, zato sto imao 200.000 rupa i 16.000 lezecih koji nisu ni za prvu brzinu a ne da predjes 20-30 na sat.. Rupa do rupe, sahta do sahte, do posla i nazad dinge dange dinge dange tup truf pf blup tras cing cang i crveni talas na semaforu.

Avaya

pre 1 godinu

Ако се неко сећа у улици Тошин бунар, иза Студењака, део који је пролазио испод ауто-пута, некада су биле означене бетонске баријере које су биле на средини улице и спречавале обилажења преко пуних линија, скретања или полукружна тамо где им није било место - склоњене су после серије погибија будала који су на том делу ишли и преко 100 км/ч мислећи да саобраћајна правила нису за њих. Тако изгледа и овде, тешко да се не примете ове јарко жуте препреке осим ако се не гледа мобилни и не јури улицом...

Badi

pre 1 godinu

Potez Filmski grad - Šumarski fakultet, na 1500m ima 14 ležećih policajaca. To je jedini pravac od Vidikovca prema gradu. Menjamo nosače motora na godinu dana
(Domaćin, 27. mart 2023 12:02)

U Marickoj ulici u Rakovici prema predanju,svake godine niknu nova dva lezeca policajca.

KadPorastemBićuKengur

pre 1 godinu

Mi u Ćupriji već imamo ovaj sistem, samo od betona.
Žardinjera dužine 20 ak metara razdvaja kolovozne trake.
Kolovoz je prekriven kockama koje su neravne kao one u Beogradu, pre okretanja.
Nema šanse da voziš brzo između gimnazije i osnovne škole gde se ovaj usporivač nalazi.

Terminologija

pre 1 godinu

dobro je ovo, a dobro je i sledece, obrnuti policijac, to je ustvari plitak rov u sirini ulice, deluje u praksi provereno, ispred moje zgrade bili su neki radovi pa je u jednom trenutku skinut asfalt, jedna traka sirine oko pola metra. E sad posto je tu nizbrdica vozaci vole da daju gas i da se sjure kao manijaci, cim se pojavio ovaj rov nema vise jurcanja, svi voze pazljivo, tako da nase vozace najvise plase rupe na putu pa bi mogli ovi obrnuti lezeci da se ukopavaju.
(drt, 27. mart 2023 12:07)

"Udubljenje na putu".