Utorak, 14.02.2023.

14:30

Test: Mercedes GLB 200d – za porodicu na okupu

Izvor: Izvor: Auto magazin

Test: Mercedes GLB 200d – za porodicu na okupu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

oooo

pre 1 godinu

bas me zanima koja kola ovde ljudi voze? na komentarima ne valjuju mazde, mercedesi, dacije, fordovi, renoi, bmw i su ruzni, pa kako to,sta vi vozite ja ne kapiram pa da to volja i da je za preporuku a da je dostupno za normalan narod i novac?

Lars

pre 1 godinu

@zvinite, a sta je to DIZEL?
Pitam za druga (iz dijaspore).
Unapred hvala.
(Neko iz dijaspore, 15. februar 2023 14:37)

To brate znaci da si najaci, brz i opasan.. a sa druge strane nezan i osetljiv.

Jovan

pre 1 godinu

Mercedes više nije Mercedes nego je fabrika za proizvodnju profita akcionarima i sve je podređeno toj činjenici počev od cene ovog modela do kvaliteta. Ta taj novac ima da se kupi dosta drugih modela od kojih je barem polovina ozbiljnija od Mercedesa. Vozim Mercedes zadnjih 25 godina i nakon ovog koji posedujem menjam brend, sit sam sirotinjske fame o mercedesu kad je očigledno da iza brenda više ne stoji onaj kvalitet i da se Mercedes utopio u more ponude i ni po čemu se više ne izdvaja.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Vala, ako cemo o zdravom razumu, postavlja se pitanje - zasto, uopste, kupiti ovakav automobil, obzirom na cijenu? Dalje, iskustvo nam govori da se Mercedes automobili, uglavnom, kupuju zbog prestiza i iz navike (tzv. lojalnost brendu), dok su se kupci nekad odlucivali i zbog dodatnih razloga - pouzdanosti i kvaliteta. Uopste, kupovina automobila, narocito ako je rijec o renomiranim proizvodjacima, je rijetko rezultat racionalnod izbora, uskladjenog sa objektivnim potrebama kupca. Kad to imamo u vidu, da se vratimo na pitanje, ovog puta sa stanovista neracionalnosti - zasto bi neko kupio GLB, kad nema imidz "pravog" Mercedesa, ne djeluje kao ozbiljan automobil (sto ne znaci da nije, ali vazna je percepcija), vise lici na veliku igracku?
Inace, ta (nominalno) veca prostranost gubi znacaj u praksi, ako (opravdano) pretpostavimo da je ovo porodicni automobil, te da ce na zadnjoj klupi sjedjeti djeca - njima cm ili dva, naprijed ili gore, ne znace nista, pogotovo djeci u namjenskim sjedistima. Osim prakticnosti, tesko da pruza dodatni kvalitet ili prednost (izuzmemo li simboliku, odnosno znacaj brenda), a prakticnost ne opravdava cijenu (51700), posto se taj kriterijum moze dostici i izborom pomenutog, relativno novog (ne "NOV NOV NOV" ) modela u okviru Mercedes porodice (GLC), po istoj ili osjetno nizoj cijeni, ili kupovinom modela drugog proizvodjaca, novog, a znacajno jeftinijeg (CX-5 i slicno). U slucaju da kupcu nije vazan SUV profil automobila, onda izbor mozemo prosiriti na E klasu karavan (2021-2022) - veci prtljazni prostor, bolje vozne karakteristike, snazniji motor, 10-20 hiljada predjenih km, garancija (kome je vazno, treba dodati i spominjani imidz u racunicu). Potrosnja je na strani GLB, mada, ona nije odlucujuci faktor za kupce tzv. premijum automobila.


Kad smo kod potrosnje, u tekstu je navedeno da je potrosnja 7 litara po gradu (na testu, odnosno u realnim uslovima), a pomenuto je i da se, bez ikakvih kompromisa, moze smjestiti 5 osoba, sto bi znacilo 3 na zadnjoj klupi - imam ozbiljnu rezervu prema ovim podacima. Potrosnja bi mogla da bude 7 litara, ali na Novom Beogradu (recimo, u Jurija Gagarina, Milutina Milankovica...). U drugim djelovima grada, tesko.
Za zadnju klupu nemam dileme, to je pretjerivanje, a to potvrdjuje i fotografija br. 5. Naravno, 3 osobe mogu da se smjeste, ima i komfora za noge kao da je rijec o produzenoj limuzini, ali ne bez kompromisa na klupi. Nije rijec samo o dimenzijama vec i o obliku srednjeg "sjedista". Doduse, ovo je porodicno vozilo, zadnja klupa nije za 3 odrasle osobe.
(Orangutan, 15. februar 2023 07:07)

- Sve ste lepo analizirali ali to je Vaš ugao gledanja. Siguran sam da Mercedes radi ozbiljne analize tržišta pre nego što se upuste u razvoj novog modela. U 2022. godini GLC je bio najprodavaniji Mercedesov model sa preko 350,000 prodatih primeraka. Ubedjen sam da će i GLB pronaći svoje kupce na tržištu.

Филипинац

pre 1 godinu

Само ме занима где су опробали тај клима уређај који хвале у фебруару на високим температурама.
Нисам видео цену али собзиром на ситуацију сигурно кошта као С класа пре пар година.

cosmo

pre 1 godinu

Cilja nepremium kupce premium cijenom. Podjeća me na Vaneo, jako dobar auto, ali preskup pored nepremium konkurencije, od koje nw nudi ništa posebno više osim brenda.

Slično motorizovani GLB (47k EUR) i novi GLC (60k EUR) - potonji nudi sofisticiranu RWD platformu, pravi 9G torque c. automatik, umjesto DSG-a i FWD platforme kompakta. Materijali, oprema, GLC je ipak pravi premium, ovo baš i nije.

S druge strane, ovaj GLB je dobar auto, ali ne mnogo bolji od nepremium ponude - Mazda CX-5, Tucson, dobro opremljeni i motorizovani su jeftiniji, a ciljnoj grupi takvih automobila extra cijena ta brend i nije baš u prvom planu.

Auto za usku tržišnu nišu, vjerovatno razvijen za malo novca na konto već razrađenih modela.

Fau2

pre 1 godinu

@ gagit
9gtronic je menjac iz porodice gtronic i nije nikakvo cudo tehnike. Proizvodi ga daimler i jatco. Inace ugradjuje se i u neke nissan modele.
Taj menjac je tehnicki verovatno najslabiji deo novijih mercedesa. Bmw-ov zf, audi stronic su u vecini parametara bolji menjaci od gtronica.

nick

pre 1 godinu

@Komadant Ljubo

Ne znam da li si razumeo sta sam napisao.
Pokusao sam da na ironican nacin kazem da uobicajena plata bilo gde sa svojim povecanjem od 30-40% ne cini nista za kupovinu necega sto kosta 60k evra, sem ako plata mesecna nije 10K evra i vise.

Komadant Ljubo

pre 1 godinu

To sto su otisle plate 30-40%, bas vadi situaciju.Ima smisla ko zaradjuje vise od 10k evra mesecno pa da tu nabaci neki petogodisnji kredit za sporetic od 70k evra.
(nick, 15. februar 2023 11:59)

Kakav nebulozan komentar i za Evropu, a kamo li za Srbiju.
Neto p latu preko 10k evra kao uobičajena plata, i to za visoko obrazovane ljde, može da se ima u Švajcarskoj, Luksemburgu, Engleskoj, Norveškoj. U ostalim zemljama Evrope to nije uobičajena plata ni za visoko obrazovane.

gagit

pre 1 godinu

Jednu stvar niko nije primetio ili vam nije bitno, ali nije da nije vazno. Ovi manji Mercedesi koriste automatske menjace sa dva kvacila, proizvodi ih za MB fabrika Getrag (prave i za VW, Audi, Reno itd), dok u vecim Mercedesima idu njihovi menjaci, mercedesovi klasicni automatski sa konvertorom devetostepeni, cuveni 9Gtronic. To su stvari koje ne mogu da se porede, ni po kvalitetu, ni po nacinu rada. Ja volim Mercedes, imao sam do sada 3 E klase, ali ovaj GLB ne bih kupio, cak bi pre uzeo neku KIA ili Hyundai Tucson, nego ovo.

nick

pre 1 godinu

kele®

To sto su otisle plate 30-40%, bas vadi situaciju.Ima smisla ko zaradjuje vise od 10k evra mesecno pa da tu nabaci neki petogodisnji kredit za sporetic od 70k evra.

nick

pre 1 godinu

mile@
Super za Yarisa, sa srecom mu bilo (mogli su da tu insekt sprdnju od kola poteraju i za 45k, meni kao posmatracu cirkusa nista ne smeta).
Kad budem imao firmu sa 150 zaposlenih, i vise milionski obrt, onda i da razmislim da za start up sporet bacim za klot verziju 50k para.Mislim cisto da Mercedes moze da se pohvali da posluje sa profitom tako sto mene i meni slicne dere.

XpO

pre 1 godinu

Dati 50.000 eur za pokusaj suv-a samo zbog znaka mercedesa, nema puno smisla.
Za manje novca, u istoj klasi, skoda, mazda, reno, vw, honda...svi proizvodjaci imaju takmaca.
Ko se odusevljava lampicama u enterijeru samo nek izvoli.

Srb

pre 1 godinu

Realno je budžet verzija GLS-a. Tri reda sedišta su vrlo praktična stvar a u ovom slučaju je baš za malu decu, doduše nema mesta u gepeku uopšte kad se digne treći red.

Orangutan

pre 1 godinu

Prostraniji u kabini, veći gepek od glc-a, motori isti. Postavlja se zdravorazumsko pitanje: zašto onda uzimati GLC?
(Alex, 14. februar 2023 17:52)

Vala, ako cemo o zdravom razumu, postavlja se pitanje - zasto, uopste, kupiti ovakav automobil, obzirom na cijenu? Dalje, iskustvo nam govori da se Mercedes automobili, uglavnom, kupuju zbog prestiza i iz navike (tzv. lojalnost brendu), dok su se kupci nekad odlucivali i zbog dodatnih razloga - pouzdanosti i kvaliteta. Uopste, kupovina automobila, narocito ako je rijec o renomiranim proizvodjacima, je rijetko rezultat racionalnod izbora, uskladjenog sa objektivnim potrebama kupca. Kad to imamo u vidu, da se vratimo na pitanje, ovog puta sa stanovista neracionalnosti - zasto bi neko kupio GLB, kad nema imidz "pravog" Mercedesa, ne djeluje kao ozbiljan automobil (sto ne znaci da nije, ali vazna je percepcija), vise lici na veliku igracku?
Inace, ta (nominalno) veca prostranost gubi znacaj u praksi, ako (opravdano) pretpostavimo da je ovo porodicni automobil, te da ce na zadnjoj klupi sjedjeti djeca - njima cm ili dva, naprijed ili gore, ne znace nista, pogotovo djeci u namjenskim sjedistima. Osim prakticnosti, tesko da pruza dodatni kvalitet ili prednost (izuzmemo li simboliku, odnosno znacaj brenda), a prakticnost ne opravdava cijenu (51700), posto se taj kriterijum moze dostici i izborom pomenutog, relativno novog (ne "NOV NOV NOV" ) modela u okviru Mercedes porodice (GLC), po istoj ili osjetno nizoj cijeni, ili kupovinom modela drugog proizvodjaca, novog, a znacajno jeftinijeg (CX-5 i slicno). U slucaju da kupcu nije vazan SUV profil automobila, onda izbor mozemo prosiriti na E klasu karavan (2021-2022) - veci prtljazni prostor, bolje vozne karakteristike, snazniji motor, 10-20 hiljada predjenih km, garancija (kome je vazno, treba dodati i spominjani imidz u racunicu). Potrosnja je na strani GLB, mada, ona nije odlucujuci faktor za kupce tzv. premijum automobila.


Kad smo kod potrosnje, u tekstu je navedeno da je potrosnja 7 litara po gradu (na testu, odnosno u realnim uslovima), a pomenuto je i da se, bez ikakvih kompromisa, moze smjestiti 5 osoba, sto bi znacilo 3 na zadnjoj klupi - imam ozbiljnu rezervu prema ovim podacima. Potrosnja bi mogla da bude 7 litara, ali na Novom Beogradu (recimo, u Jurija Gagarina, Milutina Milankovica...). U drugim djelovima grada, tesko.
Za zadnju klupu nemam dileme, to je pretjerivanje, a to potvrdjuje i fotografija br. 5. Naravno, 3 osobe mogu da se smjeste, ima i komfora za noge kao da je rijec o produzenoj limuzini, ali ne bez kompromisa na klupi. Nije rijec samo o dimenzijama vec i o obliku srednjeg "sjedista". Doduse, ovo je porodicno vozilo, zadnja klupa nije za 3 odrasle osobe.

w

pre 1 godinu

@Alex
Kvalitet i performance ne mere se na metar. Platforma GLCa je C klasa, a ovoga A klasa. Znači zadnja vuča, bolje vešanje i vozne osobine, materijale u kabini ima GLC. Ovaj GLB je kao neka Dačija unutar Mercedesa, više lima za manje para uz kompromise, pa kome to odgovara odgovara.

moravac

pre 1 godinu

Ko ce verovati neka veruje, ko nece ne mora. Ima poznanik takav jedan samo je nov maltene, 2021 ili 2022…I sad dolazimo kod njih, porodica i ja, reko super sad cu da se provozam ovo ono, ludilo, mecka jbg, nova.. E, pa ja se tako skenjao, jao, pa kao da sam u Berlingo seo(sala mala), ali stvarno to je tako sve puno plasticetine, ali bas onako evidentno, bas sam onako gledao i reko wtf jel ovo mercedes ili sta?! Nisam niciji poklonik, sve volim, ali za te pare…Au! On meni pokazuje svetla i ostvetljenje u kabini( mogu se boje menjati), a ja ono gledam pa jbt sta je ovo?! Jako jako sam se skenjao ? Misio sam da cu imati jaci utisak kad sednem unutra.. Jaoj ? Ja ga ne bih kupio..

Autoanalist

pre 1 godinu

@ Alex
Glc je konstruisan na platformi C klase.
GLB je jednostavnija, prostija platforma, evoluirala iz A klase, zamisljena prvenstveno kao platforma za prednji pogon.
GLC je luksuzniji, sofisticiraniji proizvod. Ko hoce pravog mercedesa, glb-a nece gledati.
Sa stanovista cene, razlika je velika. Da li je opravdana? Tako gledano, ima vrlo dobrih suv-a koji su jeftiniji od glb-a.
Tako da...mercedes ih je pozicionirao taman kako treba. Da se razumemo, glb je odlican auto, ali da je u rangu glc-a...nije.

Aleks

pre 1 godinu

Prostraniji u kabini, veći gepek od glc-a, motori isti. Postavlja se zdravorazumsko pitanje: zašto onda uzimati GLC?

Zbog toga sam se i odlucio za njega, na lizing naravno.
Sto se tice motora, nisu isti. Glc u ponudi ima i mnogo snasnije benzince i dizele, uz ove osnovne motore.

Sto se tice cene, jeftiniji je od GLC, nista losije uradjen. E sad, izbacili su novi model GLC-a, to je onda vec druga prica, mnogo je i luksuzniji i nekako mocniji. Ako poredimo sa pre restyle GLC, ne znam zasto bi neko dao vise para...

Sun ce

pre 1 godinu

S' obzirom na to koliko su otišle u vis cene automobila, verovatno ni ovaj nije izuzetak, pa još je i mercedes? Mada imajući u vidu da je kako se i navodi, svaki treći suv u svetu prodat - mercedes, sigurno je to da i za ovaj ima mesta, ako ničim drugim onda svojom praktičnošću?

Autoanalist

pre 1 godinu

@ Alex
Glc je konstruisan na platformi C klase.
GLB je jednostavnija, prostija platforma, evoluirala iz A klase, zamisljena prvenstveno kao platforma za prednji pogon.
GLC je luksuzniji, sofisticiraniji proizvod. Ko hoce pravog mercedesa, glb-a nece gledati.
Sa stanovista cene, razlika je velika. Da li je opravdana? Tako gledano, ima vrlo dobrih suv-a koji su jeftiniji od glb-a.
Tako da...mercedes ih je pozicionirao taman kako treba. Da se razumemo, glb je odlican auto, ali da je u rangu glc-a...nije.

moravac

pre 1 godinu

Ko ce verovati neka veruje, ko nece ne mora. Ima poznanik takav jedan samo je nov maltene, 2021 ili 2022…I sad dolazimo kod njih, porodica i ja, reko super sad cu da se provozam ovo ono, ludilo, mecka jbg, nova.. E, pa ja se tako skenjao, jao, pa kao da sam u Berlingo seo(sala mala), ali stvarno to je tako sve puno plasticetine, ali bas onako evidentno, bas sam onako gledao i reko wtf jel ovo mercedes ili sta?! Nisam niciji poklonik, sve volim, ali za te pare…Au! On meni pokazuje svetla i ostvetljenje u kabini( mogu se boje menjati), a ja ono gledam pa jbt sta je ovo?! Jako jako sam se skenjao ? Misio sam da cu imati jaci utisak kad sednem unutra.. Jaoj ? Ja ga ne bih kupio..

XpO

pre 1 godinu

Dati 50.000 eur za pokusaj suv-a samo zbog znaka mercedesa, nema puno smisla.
Za manje novca, u istoj klasi, skoda, mazda, reno, vw, honda...svi proizvodjaci imaju takmaca.
Ko se odusevljava lampicama u enterijeru samo nek izvoli.

Komadant Ljubo

pre 1 godinu

To sto su otisle plate 30-40%, bas vadi situaciju.Ima smisla ko zaradjuje vise od 10k evra mesecno pa da tu nabaci neki petogodisnji kredit za sporetic od 70k evra.
(nick, 15. februar 2023 11:59)

Kakav nebulozan komentar i za Evropu, a kamo li za Srbiju.
Neto p latu preko 10k evra kao uobičajena plata, i to za visoko obrazovane ljde, može da se ima u Švajcarskoj, Luksemburgu, Engleskoj, Norveškoj. U ostalim zemljama Evrope to nije uobičajena plata ni za visoko obrazovane.

w

pre 1 godinu

@Alex
Kvalitet i performance ne mere se na metar. Platforma GLCa je C klasa, a ovoga A klasa. Znači zadnja vuča, bolje vešanje i vozne osobine, materijale u kabini ima GLC. Ovaj GLB je kao neka Dačija unutar Mercedesa, više lima za manje para uz kompromise, pa kome to odgovara odgovara.

Sun ce

pre 1 godinu

S' obzirom na to koliko su otišle u vis cene automobila, verovatno ni ovaj nije izuzetak, pa još je i mercedes? Mada imajući u vidu da je kako se i navodi, svaki treći suv u svetu prodat - mercedes, sigurno je to da i za ovaj ima mesta, ako ničim drugim onda svojom praktičnošću?

gagit

pre 1 godinu

Jednu stvar niko nije primetio ili vam nije bitno, ali nije da nije vazno. Ovi manji Mercedesi koriste automatske menjace sa dva kvacila, proizvodi ih za MB fabrika Getrag (prave i za VW, Audi, Reno itd), dok u vecim Mercedesima idu njihovi menjaci, mercedesovi klasicni automatski sa konvertorom devetostepeni, cuveni 9Gtronic. To su stvari koje ne mogu da se porede, ni po kvalitetu, ni po nacinu rada. Ja volim Mercedes, imao sam do sada 3 E klase, ali ovaj GLB ne bih kupio, cak bi pre uzeo neku KIA ili Hyundai Tucson, nego ovo.

Orangutan

pre 1 godinu

Prostraniji u kabini, veći gepek od glc-a, motori isti. Postavlja se zdravorazumsko pitanje: zašto onda uzimati GLC?
(Alex, 14. februar 2023 17:52)

Vala, ako cemo o zdravom razumu, postavlja se pitanje - zasto, uopste, kupiti ovakav automobil, obzirom na cijenu? Dalje, iskustvo nam govori da se Mercedes automobili, uglavnom, kupuju zbog prestiza i iz navike (tzv. lojalnost brendu), dok su se kupci nekad odlucivali i zbog dodatnih razloga - pouzdanosti i kvaliteta. Uopste, kupovina automobila, narocito ako je rijec o renomiranim proizvodjacima, je rijetko rezultat racionalnod izbora, uskladjenog sa objektivnim potrebama kupca. Kad to imamo u vidu, da se vratimo na pitanje, ovog puta sa stanovista neracionalnosti - zasto bi neko kupio GLB, kad nema imidz "pravog" Mercedesa, ne djeluje kao ozbiljan automobil (sto ne znaci da nije, ali vazna je percepcija), vise lici na veliku igracku?
Inace, ta (nominalno) veca prostranost gubi znacaj u praksi, ako (opravdano) pretpostavimo da je ovo porodicni automobil, te da ce na zadnjoj klupi sjedjeti djeca - njima cm ili dva, naprijed ili gore, ne znace nista, pogotovo djeci u namjenskim sjedistima. Osim prakticnosti, tesko da pruza dodatni kvalitet ili prednost (izuzmemo li simboliku, odnosno znacaj brenda), a prakticnost ne opravdava cijenu (51700), posto se taj kriterijum moze dostici i izborom pomenutog, relativno novog (ne "NOV NOV NOV" ) modela u okviru Mercedes porodice (GLC), po istoj ili osjetno nizoj cijeni, ili kupovinom modela drugog proizvodjaca, novog, a znacajno jeftinijeg (CX-5 i slicno). U slucaju da kupcu nije vazan SUV profil automobila, onda izbor mozemo prosiriti na E klasu karavan (2021-2022) - veci prtljazni prostor, bolje vozne karakteristike, snazniji motor, 10-20 hiljada predjenih km, garancija (kome je vazno, treba dodati i spominjani imidz u racunicu). Potrosnja je na strani GLB, mada, ona nije odlucujuci faktor za kupce tzv. premijum automobila.


Kad smo kod potrosnje, u tekstu je navedeno da je potrosnja 7 litara po gradu (na testu, odnosno u realnim uslovima), a pomenuto je i da se, bez ikakvih kompromisa, moze smjestiti 5 osoba, sto bi znacilo 3 na zadnjoj klupi - imam ozbiljnu rezervu prema ovim podacima. Potrosnja bi mogla da bude 7 litara, ali na Novom Beogradu (recimo, u Jurija Gagarina, Milutina Milankovica...). U drugim djelovima grada, tesko.
Za zadnju klupu nemam dileme, to je pretjerivanje, a to potvrdjuje i fotografija br. 5. Naravno, 3 osobe mogu da se smjeste, ima i komfora za noge kao da je rijec o produzenoj limuzini, ali ne bez kompromisa na klupi. Nije rijec samo o dimenzijama vec i o obliku srednjeg "sjedista". Doduse, ovo je porodicno vozilo, zadnja klupa nije za 3 odrasle osobe.

Aleks

pre 1 godinu

Prostraniji u kabini, veći gepek od glc-a, motori isti. Postavlja se zdravorazumsko pitanje: zašto onda uzimati GLC?

Zbog toga sam se i odlucio za njega, na lizing naravno.
Sto se tice motora, nisu isti. Glc u ponudi ima i mnogo snasnije benzince i dizele, uz ove osnovne motore.

Sto se tice cene, jeftiniji je od GLC, nista losije uradjen. E sad, izbacili su novi model GLC-a, to je onda vec druga prica, mnogo je i luksuzniji i nekako mocniji. Ako poredimo sa pre restyle GLC, ne znam zasto bi neko dao vise para...

Fau2

pre 1 godinu

@ gagit
9gtronic je menjac iz porodice gtronic i nije nikakvo cudo tehnike. Proizvodi ga daimler i jatco. Inace ugradjuje se i u neke nissan modele.
Taj menjac je tehnicki verovatno najslabiji deo novijih mercedesa. Bmw-ov zf, audi stronic su u vecini parametara bolji menjaci od gtronica.

Srb

pre 1 godinu

Realno je budžet verzija GLS-a. Tri reda sedišta su vrlo praktična stvar a u ovom slučaju je baš za malu decu, doduše nema mesta u gepeku uopšte kad se digne treći red.

nick

pre 1 godinu

mile@
Super za Yarisa, sa srecom mu bilo (mogli su da tu insekt sprdnju od kola poteraju i za 45k, meni kao posmatracu cirkusa nista ne smeta).
Kad budem imao firmu sa 150 zaposlenih, i vise milionski obrt, onda i da razmislim da za start up sporet bacim za klot verziju 50k para.Mislim cisto da Mercedes moze da se pohvali da posluje sa profitom tako sto mene i meni slicne dere.

Jovan

pre 1 godinu

Mercedes više nije Mercedes nego je fabrika za proizvodnju profita akcionarima i sve je podređeno toj činjenici počev od cene ovog modela do kvaliteta. Ta taj novac ima da se kupi dosta drugih modela od kojih je barem polovina ozbiljnija od Mercedesa. Vozim Mercedes zadnjih 25 godina i nakon ovog koji posedujem menjam brend, sit sam sirotinjske fame o mercedesu kad je očigledno da iza brenda više ne stoji onaj kvalitet i da se Mercedes utopio u more ponude i ni po čemu se više ne izdvaja.

cosmo

pre 1 godinu

Cilja nepremium kupce premium cijenom. Podjeća me na Vaneo, jako dobar auto, ali preskup pored nepremium konkurencije, od koje nw nudi ništa posebno više osim brenda.

Slično motorizovani GLB (47k EUR) i novi GLC (60k EUR) - potonji nudi sofisticiranu RWD platformu, pravi 9G torque c. automatik, umjesto DSG-a i FWD platforme kompakta. Materijali, oprema, GLC je ipak pravi premium, ovo baš i nije.

S druge strane, ovaj GLB je dobar auto, ali ne mnogo bolji od nepremium ponude - Mazda CX-5, Tucson, dobro opremljeni i motorizovani su jeftiniji, a ciljnoj grupi takvih automobila extra cijena ta brend i nije baš u prvom planu.

Auto za usku tržišnu nišu, vjerovatno razvijen za malo novca na konto već razrađenih modela.

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Vala, ako cemo o zdravom razumu, postavlja se pitanje - zasto, uopste, kupiti ovakav automobil, obzirom na cijenu? Dalje, iskustvo nam govori da se Mercedes automobili, uglavnom, kupuju zbog prestiza i iz navike (tzv. lojalnost brendu), dok su se kupci nekad odlucivali i zbog dodatnih razloga - pouzdanosti i kvaliteta. Uopste, kupovina automobila, narocito ako je rijec o renomiranim proizvodjacima, je rijetko rezultat racionalnod izbora, uskladjenog sa objektivnim potrebama kupca. Kad to imamo u vidu, da se vratimo na pitanje, ovog puta sa stanovista neracionalnosti - zasto bi neko kupio GLB, kad nema imidz "pravog" Mercedesa, ne djeluje kao ozbiljan automobil (sto ne znaci da nije, ali vazna je percepcija), vise lici na veliku igracku?
Inace, ta (nominalno) veca prostranost gubi znacaj u praksi, ako (opravdano) pretpostavimo da je ovo porodicni automobil, te da ce na zadnjoj klupi sjedjeti djeca - njima cm ili dva, naprijed ili gore, ne znace nista, pogotovo djeci u namjenskim sjedistima. Osim prakticnosti, tesko da pruza dodatni kvalitet ili prednost (izuzmemo li simboliku, odnosno znacaj brenda), a prakticnost ne opravdava cijenu (51700), posto se taj kriterijum moze dostici i izborom pomenutog, relativno novog (ne "NOV NOV NOV" ) modela u okviru Mercedes porodice (GLC), po istoj ili osjetno nizoj cijeni, ili kupovinom modela drugog proizvodjaca, novog, a znacajno jeftinijeg (CX-5 i slicno). U slucaju da kupcu nije vazan SUV profil automobila, onda izbor mozemo prosiriti na E klasu karavan (2021-2022) - veci prtljazni prostor, bolje vozne karakteristike, snazniji motor, 10-20 hiljada predjenih km, garancija (kome je vazno, treba dodati i spominjani imidz u racunicu). Potrosnja je na strani GLB, mada, ona nije odlucujuci faktor za kupce tzv. premijum automobila.


Kad smo kod potrosnje, u tekstu je navedeno da je potrosnja 7 litara po gradu (na testu, odnosno u realnim uslovima), a pomenuto je i da se, bez ikakvih kompromisa, moze smjestiti 5 osoba, sto bi znacilo 3 na zadnjoj klupi - imam ozbiljnu rezervu prema ovim podacima. Potrosnja bi mogla da bude 7 litara, ali na Novom Beogradu (recimo, u Jurija Gagarina, Milutina Milankovica...). U drugim djelovima grada, tesko.
Za zadnju klupu nemam dileme, to je pretjerivanje, a to potvrdjuje i fotografija br. 5. Naravno, 3 osobe mogu da se smjeste, ima i komfora za noge kao da je rijec o produzenoj limuzini, ali ne bez kompromisa na klupi. Nije rijec samo o dimenzijama vec i o obliku srednjeg "sjedista". Doduse, ovo je porodicno vozilo, zadnja klupa nije za 3 odrasle osobe.
(Orangutan, 15. februar 2023 07:07)

- Sve ste lepo analizirali ali to je Vaš ugao gledanja. Siguran sam da Mercedes radi ozbiljne analize tržišta pre nego što se upuste u razvoj novog modela. U 2022. godini GLC je bio najprodavaniji Mercedesov model sa preko 350,000 prodatih primeraka. Ubedjen sam da će i GLB pronaći svoje kupce na tržištu.

Филипинац

pre 1 godinu

Само ме занима где су опробали тај клима уређај који хвале у фебруару на високим температурама.
Нисам видео цену али собзиром на ситуацију сигурно кошта као С класа пре пар година.

nick

pre 1 godinu

@Komadant Ljubo

Ne znam da li si razumeo sta sam napisao.
Pokusao sam da na ironican nacin kazem da uobicajena plata bilo gde sa svojim povecanjem od 30-40% ne cini nista za kupovinu necega sto kosta 60k evra, sem ako plata mesecna nije 10K evra i vise.

nick

pre 1 godinu

kele®

To sto su otisle plate 30-40%, bas vadi situaciju.Ima smisla ko zaradjuje vise od 10k evra mesecno pa da tu nabaci neki petogodisnji kredit za sporetic od 70k evra.

Lars

pre 1 godinu

@zvinite, a sta je to DIZEL?
Pitam za druga (iz dijaspore).
Unapred hvala.
(Neko iz dijaspore, 15. februar 2023 14:37)

To brate znaci da si najaci, brz i opasan.. a sa druge strane nezan i osetljiv.

oooo

pre 1 godinu

bas me zanima koja kola ovde ljudi voze? na komentarima ne valjuju mazde, mercedesi, dacije, fordovi, renoi, bmw i su ruzni, pa kako to,sta vi vozite ja ne kapiram pa da to volja i da je za preporuku a da je dostupno za normalan narod i novac?

moravac

pre 1 godinu

Ko ce verovati neka veruje, ko nece ne mora. Ima poznanik takav jedan samo je nov maltene, 2021 ili 2022…I sad dolazimo kod njih, porodica i ja, reko super sad cu da se provozam ovo ono, ludilo, mecka jbg, nova.. E, pa ja se tako skenjao, jao, pa kao da sam u Berlingo seo(sala mala), ali stvarno to je tako sve puno plasticetine, ali bas onako evidentno, bas sam onako gledao i reko wtf jel ovo mercedes ili sta?! Nisam niciji poklonik, sve volim, ali za te pare…Au! On meni pokazuje svetla i ostvetljenje u kabini( mogu se boje menjati), a ja ono gledam pa jbt sta je ovo?! Jako jako sam se skenjao ? Misio sam da cu imati jaci utisak kad sednem unutra.. Jaoj ? Ja ga ne bih kupio..

nick

pre 1 godinu

mile@
Super za Yarisa, sa srecom mu bilo (mogli su da tu insekt sprdnju od kola poteraju i za 45k, meni kao posmatracu cirkusa nista ne smeta).
Kad budem imao firmu sa 150 zaposlenih, i vise milionski obrt, onda i da razmislim da za start up sporet bacim za klot verziju 50k para.Mislim cisto da Mercedes moze da se pohvali da posluje sa profitom tako sto mene i meni slicne dere.

w

pre 1 godinu

@Alex
Kvalitet i performance ne mere se na metar. Platforma GLCa je C klasa, a ovoga A klasa. Znači zadnja vuča, bolje vešanje i vozne osobine, materijale u kabini ima GLC. Ovaj GLB je kao neka Dačija unutar Mercedesa, više lima za manje para uz kompromise, pa kome to odgovara odgovara.

nick

pre 1 godinu

kele®

To sto su otisle plate 30-40%, bas vadi situaciju.Ima smisla ko zaradjuje vise od 10k evra mesecno pa da tu nabaci neki petogodisnji kredit za sporetic od 70k evra.

Sun ce

pre 1 godinu

S' obzirom na to koliko su otišle u vis cene automobila, verovatno ni ovaj nije izuzetak, pa još je i mercedes? Mada imajući u vidu da je kako se i navodi, svaki treći suv u svetu prodat - mercedes, sigurno je to da i za ovaj ima mesta, ako ničim drugim onda svojom praktičnošću?

XpO

pre 1 godinu

Dati 50.000 eur za pokusaj suv-a samo zbog znaka mercedesa, nema puno smisla.
Za manje novca, u istoj klasi, skoda, mazda, reno, vw, honda...svi proizvodjaci imaju takmaca.
Ko se odusevljava lampicama u enterijeru samo nek izvoli.

Orangutan

pre 1 godinu

Prostraniji u kabini, veći gepek od glc-a, motori isti. Postavlja se zdravorazumsko pitanje: zašto onda uzimati GLC?
(Alex, 14. februar 2023 17:52)

Vala, ako cemo o zdravom razumu, postavlja se pitanje - zasto, uopste, kupiti ovakav automobil, obzirom na cijenu? Dalje, iskustvo nam govori da se Mercedes automobili, uglavnom, kupuju zbog prestiza i iz navike (tzv. lojalnost brendu), dok su se kupci nekad odlucivali i zbog dodatnih razloga - pouzdanosti i kvaliteta. Uopste, kupovina automobila, narocito ako je rijec o renomiranim proizvodjacima, je rijetko rezultat racionalnod izbora, uskladjenog sa objektivnim potrebama kupca. Kad to imamo u vidu, da se vratimo na pitanje, ovog puta sa stanovista neracionalnosti - zasto bi neko kupio GLB, kad nema imidz "pravog" Mercedesa, ne djeluje kao ozbiljan automobil (sto ne znaci da nije, ali vazna je percepcija), vise lici na veliku igracku?
Inace, ta (nominalno) veca prostranost gubi znacaj u praksi, ako (opravdano) pretpostavimo da je ovo porodicni automobil, te da ce na zadnjoj klupi sjedjeti djeca - njima cm ili dva, naprijed ili gore, ne znace nista, pogotovo djeci u namjenskim sjedistima. Osim prakticnosti, tesko da pruza dodatni kvalitet ili prednost (izuzmemo li simboliku, odnosno znacaj brenda), a prakticnost ne opravdava cijenu (51700), posto se taj kriterijum moze dostici i izborom pomenutog, relativno novog (ne "NOV NOV NOV" ) modela u okviru Mercedes porodice (GLC), po istoj ili osjetno nizoj cijeni, ili kupovinom modela drugog proizvodjaca, novog, a znacajno jeftinijeg (CX-5 i slicno). U slucaju da kupcu nije vazan SUV profil automobila, onda izbor mozemo prosiriti na E klasu karavan (2021-2022) - veci prtljazni prostor, bolje vozne karakteristike, snazniji motor, 10-20 hiljada predjenih km, garancija (kome je vazno, treba dodati i spominjani imidz u racunicu). Potrosnja je na strani GLB, mada, ona nije odlucujuci faktor za kupce tzv. premijum automobila.


Kad smo kod potrosnje, u tekstu je navedeno da je potrosnja 7 litara po gradu (na testu, odnosno u realnim uslovima), a pomenuto je i da se, bez ikakvih kompromisa, moze smjestiti 5 osoba, sto bi znacilo 3 na zadnjoj klupi - imam ozbiljnu rezervu prema ovim podacima. Potrosnja bi mogla da bude 7 litara, ali na Novom Beogradu (recimo, u Jurija Gagarina, Milutina Milankovica...). U drugim djelovima grada, tesko.
Za zadnju klupu nemam dileme, to je pretjerivanje, a to potvrdjuje i fotografija br. 5. Naravno, 3 osobe mogu da se smjeste, ima i komfora za noge kao da je rijec o produzenoj limuzini, ali ne bez kompromisa na klupi. Nije rijec samo o dimenzijama vec i o obliku srednjeg "sjedista". Doduse, ovo je porodicno vozilo, zadnja klupa nije za 3 odrasle osobe.

gagit

pre 1 godinu

Jednu stvar niko nije primetio ili vam nije bitno, ali nije da nije vazno. Ovi manji Mercedesi koriste automatske menjace sa dva kvacila, proizvodi ih za MB fabrika Getrag (prave i za VW, Audi, Reno itd), dok u vecim Mercedesima idu njihovi menjaci, mercedesovi klasicni automatski sa konvertorom devetostepeni, cuveni 9Gtronic. To su stvari koje ne mogu da se porede, ni po kvalitetu, ni po nacinu rada. Ja volim Mercedes, imao sam do sada 3 E klase, ali ovaj GLB ne bih kupio, cak bi pre uzeo neku KIA ili Hyundai Tucson, nego ovo.

Aleks

pre 1 godinu

Prostraniji u kabini, veći gepek od glc-a, motori isti. Postavlja se zdravorazumsko pitanje: zašto onda uzimati GLC?

Zbog toga sam se i odlucio za njega, na lizing naravno.
Sto se tice motora, nisu isti. Glc u ponudi ima i mnogo snasnije benzince i dizele, uz ove osnovne motore.

Sto se tice cene, jeftiniji je od GLC, nista losije uradjen. E sad, izbacili su novi model GLC-a, to je onda vec druga prica, mnogo je i luksuzniji i nekako mocniji. Ako poredimo sa pre restyle GLC, ne znam zasto bi neko dao vise para...

Zemljoradnik

pre 1 godinu

Vala, ako cemo o zdravom razumu, postavlja se pitanje - zasto, uopste, kupiti ovakav automobil, obzirom na cijenu? Dalje, iskustvo nam govori da se Mercedes automobili, uglavnom, kupuju zbog prestiza i iz navike (tzv. lojalnost brendu), dok su se kupci nekad odlucivali i zbog dodatnih razloga - pouzdanosti i kvaliteta. Uopste, kupovina automobila, narocito ako je rijec o renomiranim proizvodjacima, je rijetko rezultat racionalnod izbora, uskladjenog sa objektivnim potrebama kupca. Kad to imamo u vidu, da se vratimo na pitanje, ovog puta sa stanovista neracionalnosti - zasto bi neko kupio GLB, kad nema imidz "pravog" Mercedesa, ne djeluje kao ozbiljan automobil (sto ne znaci da nije, ali vazna je percepcija), vise lici na veliku igracku?
Inace, ta (nominalno) veca prostranost gubi znacaj u praksi, ako (opravdano) pretpostavimo da je ovo porodicni automobil, te da ce na zadnjoj klupi sjedjeti djeca - njima cm ili dva, naprijed ili gore, ne znace nista, pogotovo djeci u namjenskim sjedistima. Osim prakticnosti, tesko da pruza dodatni kvalitet ili prednost (izuzmemo li simboliku, odnosno znacaj brenda), a prakticnost ne opravdava cijenu (51700), posto se taj kriterijum moze dostici i izborom pomenutog, relativno novog (ne "NOV NOV NOV" ) modela u okviru Mercedes porodice (GLC), po istoj ili osjetno nizoj cijeni, ili kupovinom modela drugog proizvodjaca, novog, a znacajno jeftinijeg (CX-5 i slicno). U slucaju da kupcu nije vazan SUV profil automobila, onda izbor mozemo prosiriti na E klasu karavan (2021-2022) - veci prtljazni prostor, bolje vozne karakteristike, snazniji motor, 10-20 hiljada predjenih km, garancija (kome je vazno, treba dodati i spominjani imidz u racunicu). Potrosnja je na strani GLB, mada, ona nije odlucujuci faktor za kupce tzv. premijum automobila.


Kad smo kod potrosnje, u tekstu je navedeno da je potrosnja 7 litara po gradu (na testu, odnosno u realnim uslovima), a pomenuto je i da se, bez ikakvih kompromisa, moze smjestiti 5 osoba, sto bi znacilo 3 na zadnjoj klupi - imam ozbiljnu rezervu prema ovim podacima. Potrosnja bi mogla da bude 7 litara, ali na Novom Beogradu (recimo, u Jurija Gagarina, Milutina Milankovica...). U drugim djelovima grada, tesko.
Za zadnju klupu nemam dileme, to je pretjerivanje, a to potvrdjuje i fotografija br. 5. Naravno, 3 osobe mogu da se smjeste, ima i komfora za noge kao da je rijec o produzenoj limuzini, ali ne bez kompromisa na klupi. Nije rijec samo o dimenzijama vec i o obliku srednjeg "sjedista". Doduse, ovo je porodicno vozilo, zadnja klupa nije za 3 odrasle osobe.
(Orangutan, 15. februar 2023 07:07)

- Sve ste lepo analizirali ali to je Vaš ugao gledanja. Siguran sam da Mercedes radi ozbiljne analize tržišta pre nego što se upuste u razvoj novog modela. U 2022. godini GLC je bio najprodavaniji Mercedesov model sa preko 350,000 prodatih primeraka. Ubedjen sam da će i GLB pronaći svoje kupce na tržištu.

Autoanalist

pre 1 godinu

@ Alex
Glc je konstruisan na platformi C klase.
GLB je jednostavnija, prostija platforma, evoluirala iz A klase, zamisljena prvenstveno kao platforma za prednji pogon.
GLC je luksuzniji, sofisticiraniji proizvod. Ko hoce pravog mercedesa, glb-a nece gledati.
Sa stanovista cene, razlika je velika. Da li je opravdana? Tako gledano, ima vrlo dobrih suv-a koji su jeftiniji od glb-a.
Tako da...mercedes ih je pozicionirao taman kako treba. Da se razumemo, glb je odlican auto, ali da je u rangu glc-a...nije.

Jovan

pre 1 godinu

Mercedes više nije Mercedes nego je fabrika za proizvodnju profita akcionarima i sve je podređeno toj činjenici počev od cene ovog modela do kvaliteta. Ta taj novac ima da se kupi dosta drugih modela od kojih je barem polovina ozbiljnija od Mercedesa. Vozim Mercedes zadnjih 25 godina i nakon ovog koji posedujem menjam brend, sit sam sirotinjske fame o mercedesu kad je očigledno da iza brenda više ne stoji onaj kvalitet i da se Mercedes utopio u more ponude i ni po čemu se više ne izdvaja.

Fau2

pre 1 godinu

@ gagit
9gtronic je menjac iz porodice gtronic i nije nikakvo cudo tehnike. Proizvodi ga daimler i jatco. Inace ugradjuje se i u neke nissan modele.
Taj menjac je tehnicki verovatno najslabiji deo novijih mercedesa. Bmw-ov zf, audi stronic su u vecini parametara bolji menjaci od gtronica.

Srb

pre 1 godinu

Realno je budžet verzija GLS-a. Tri reda sedišta su vrlo praktična stvar a u ovom slučaju je baš za malu decu, doduše nema mesta u gepeku uopšte kad se digne treći red.

cosmo

pre 1 godinu

Cilja nepremium kupce premium cijenom. Podjeća me na Vaneo, jako dobar auto, ali preskup pored nepremium konkurencije, od koje nw nudi ništa posebno više osim brenda.

Slično motorizovani GLB (47k EUR) i novi GLC (60k EUR) - potonji nudi sofisticiranu RWD platformu, pravi 9G torque c. automatik, umjesto DSG-a i FWD platforme kompakta. Materijali, oprema, GLC je ipak pravi premium, ovo baš i nije.

S druge strane, ovaj GLB je dobar auto, ali ne mnogo bolji od nepremium ponude - Mazda CX-5, Tucson, dobro opremljeni i motorizovani su jeftiniji, a ciljnoj grupi takvih automobila extra cijena ta brend i nije baš u prvom planu.

Auto za usku tržišnu nišu, vjerovatno razvijen za malo novca na konto već razrađenih modela.

nick

pre 1 godinu

@Komadant Ljubo

Ne znam da li si razumeo sta sam napisao.
Pokusao sam da na ironican nacin kazem da uobicajena plata bilo gde sa svojim povecanjem od 30-40% ne cini nista za kupovinu necega sto kosta 60k evra, sem ako plata mesecna nije 10K evra i vise.

Komadant Ljubo

pre 1 godinu

To sto su otisle plate 30-40%, bas vadi situaciju.Ima smisla ko zaradjuje vise od 10k evra mesecno pa da tu nabaci neki petogodisnji kredit za sporetic od 70k evra.
(nick, 15. februar 2023 11:59)

Kakav nebulozan komentar i za Evropu, a kamo li za Srbiju.
Neto p latu preko 10k evra kao uobičajena plata, i to za visoko obrazovane ljde, može da se ima u Švajcarskoj, Luksemburgu, Engleskoj, Norveškoj. U ostalim zemljama Evrope to nije uobičajena plata ni za visoko obrazovane.

Филипинац

pre 1 godinu

Само ме занима где су опробали тај клима уређај који хвале у фебруару на високим температурама.
Нисам видео цену али собзиром на ситуацију сигурно кошта као С класа пре пар година.

Lars

pre 1 godinu

@zvinite, a sta je to DIZEL?
Pitam za druga (iz dijaspore).
Unapred hvala.
(Neko iz dijaspore, 15. februar 2023 14:37)

To brate znaci da si najaci, brz i opasan.. a sa druge strane nezan i osetljiv.

oooo

pre 1 godinu

bas me zanima koja kola ovde ljudi voze? na komentarima ne valjuju mazde, mercedesi, dacije, fordovi, renoi, bmw i su ruzni, pa kako to,sta vi vozite ja ne kapiram pa da to volja i da je za preporuku a da je dostupno za normalan narod i novac?