Petak, 27.01.2023.

16:00

Run-flat gume – sve što treba da znate

Izvor: B92

Run-flat gume – sve što treba da znate IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

19 Komentari

Sortiraj po:

Joker

pre 1 godinu

Vozim BMW 420d. Letnje su mi obične gume, a zimske runflat. I jesu malo bučnije od običnih, ali sam generalno zadovoljan. Loši su putevi u mom kraju, ima dosta rupa koje se ne vide zimi, tako da, za naše uslove, runflat je izmišljena.

Veliki brat

pre 1 godinu

Mešaju ljudu tubeless i obične gume u smislu da su tubeless takođe "run-flat", a uglavnom nisu, tj. možda imaju jače bokove od onih običnih koje zahtevaju unutrašnju gumu, ali će većina kad se probuši, u potpunosti ispustiti vazduh, tako da do vulkanizera možete voziti eventualno 10-20km/h.
Jedina prednost je što felna neće iseći tu gumu po bokovima, kao što se dešavalo sa običnim gumama.

Takođe, kod tubeless guma, ako vam gazni sloj probuši neki šraf ili ekser i ostane u gumi, može duže da drži vazduh, ako imate kod sebe pumpu (ručnu, nožnu, električnu koja radi na 12V) da je doduvate, što sa klasičnom gumom nema šanse kad se probuši unutrašnja.

Dakle, nije svaka tubeless guma i "run-flat"!

batica

pre 1 godinu

Bmw je rešio da "poveća" gepek kod svojih vozila i da to predstavi kao najbolje rešenje.Kupce niko nije pitao da li žele da plaćaju skuplje gume a da pri tome automobili budu neudobniji jer naravno "sportski" automobil mora da bude tvrd.Ja sam u poslednjih 20 godina jednom probušio gumu i nećete verovati uspeo sam da je sam zamenim što je stvarno neverovatno jer ako slušate marketing stručnjake onda to mogu samo da urade doktori nauka sa IQ160.

Anonymous

pre 1 godinu

Vozim 14 godina auta sa runflat gumama. Skuplje jesu oko 20-25% ... ali ... probušio sam ih do sada ozbiljnije 2 puta u životu (ne računam pad pritiska i vulkaniziranje), oba puta u nedođiji (jednom na Tjentištu baš 30.12. oko 23:30), pun gepek stvari, troje dece, sneg do kolena i veje kao na Aljasci. Da sam morao menjati gumu tada, ubio bih se...

buka? .... sa premium gumom toga nema

neudobnost? ... ne osećam, a vozim zbog posla svaki dan min 200 km i nemam odavno 20god pa da me 'sporski trim' oduševljava, bliži sam šestoj deceniji ...

runflat RULES

ja

pre 1 godinu

Imam na bmwu 19tice letnje te run flat I imam 17tice sa normalnim zimskim gumama.. Razlika u udobnosti je Dan I noc po kragujevacim ulicama koje su do jedne Sve krive I prepune rupa.

H H

pre 1 godinu

Ne piše glavna stvar, da li obične mogu da zamenim run flat gume i zašto ne. Vulkanizer tvrdi da će rasturiti trap ako nije od početka projektovan za njih.
(Majstori, javite se, 27. januar 2023 18:53)

Nisam majstor, ali su mi rekli u Delta motorsu i potvrdilo nekoliko vulkanizera.
Obicna guma na runflat felnu moze.
Runflat guna na obicnu felnu ne moze.
Razlika je u nekom zljebu na samoj felni, koju runflet guma zahteva da bi nalegla a obicna guma je ne zahteva i pritom obicna guma taj zljeb “preklapa” tako da joj uopste ne smeta.
Inace vozim na runflat gumama vec 220K, iskljucivo Continental SSR i u zivotu mi ne bi palo na pamet da predjem na obicne.
Sto se cene tice, jesu skuplje, ali ako imam pare da vozim BMW imam pare i za propisane gume.

Thor

pre 1 godinu

Imao sam runflat na BMW petici i nakon tri godine predjem na normalne gume. Ne mogu opisati koliko je auto postao tisi na autoputu. Kupio rezervni tocak i nikad mi nije vise palo na pamet da kupujem runflat.

Majstori, javite se

pre 1 godinu

Ne piše glavna stvar, da li obične mogu da zamenim run flat gume i zašto ne. Vulkanizer tvrdi da će rasturiti trap ako nije od početka projektovan za njih.

w

pre 1 godinu

5 godina i 57kkm fabrička Dunlop letnja runflat na BMW 3, zamenjena običnim all season. Ne primećujem značajnu razliku, možda je malo mekša nova guma. Inače, majstori su rekli da sam mogao još jednu sezonu sa runflat.

Dile

pre 1 godinu

Moze li nesto o uljima. Koja ulja su dobra i na kojoj temperaturi. Za motor, menjac, kocioni sistem. Plus, ulja za radionicu. Recimo za kompresore i pneumatske uredjaje i agregate.

Cvele

pre 1 godinu

Vozio 3 meseca na run flat i skinuo ih.

Već 6 godina na isključivo običnim gumama vozim bmw 520d koji je fabrički dolazio isključivo sa run flat gumama.
Kada sam sa run flat prešao na obične drugi auto mnogo udobnija i tiša vožnja.
Kao da izujete drvene klompe i obujete patike sa vazdušnim đonom.
6 godina bez ikakvih problema nikad gumu nisam probušio a prešao za tih 6 godina ukupno oko 130-140 000 km (ne sa jednim kompletom)
Bitno da je guma kvalitetna ne mora da bude premijum i ubedljivo najskuplja ali birajte kvalitetnije gume sa ojačanim bočnim delom.
Zimi koristim Michelin a leti
Dunlop sport max - jedina ne run flat guma koju bmw preporučuje za taj model.

Thor

pre 1 godinu

Imao sam runflat na BMW petici i nakon tri godine predjem na normalne gume. Ne mogu opisati koliko je auto postao tisi na autoputu. Kupio rezervni tocak i nikad mi nije vise palo na pamet da kupujem runflat.

Cvele

pre 1 godinu

Vozio 3 meseca na run flat i skinuo ih.

Već 6 godina na isključivo običnim gumama vozim bmw 520d koji je fabrički dolazio isključivo sa run flat gumama.
Kada sam sa run flat prešao na obične drugi auto mnogo udobnija i tiša vožnja.
Kao da izujete drvene klompe i obujete patike sa vazdušnim đonom.
6 godina bez ikakvih problema nikad gumu nisam probušio a prešao za tih 6 godina ukupno oko 130-140 000 km (ne sa jednim kompletom)
Bitno da je guma kvalitetna ne mora da bude premijum i ubedljivo najskuplja ali birajte kvalitetnije gume sa ojačanim bočnim delom.
Zimi koristim Michelin a leti
Dunlop sport max - jedina ne run flat guma koju bmw preporučuje za taj model.

H H

pre 1 godinu

Ne piše glavna stvar, da li obične mogu da zamenim run flat gume i zašto ne. Vulkanizer tvrdi da će rasturiti trap ako nije od početka projektovan za njih.
(Majstori, javite se, 27. januar 2023 18:53)

Nisam majstor, ali su mi rekli u Delta motorsu i potvrdilo nekoliko vulkanizera.
Obicna guma na runflat felnu moze.
Runflat guna na obicnu felnu ne moze.
Razlika je u nekom zljebu na samoj felni, koju runflet guma zahteva da bi nalegla a obicna guma je ne zahteva i pritom obicna guma taj zljeb “preklapa” tako da joj uopste ne smeta.
Inace vozim na runflat gumama vec 220K, iskljucivo Continental SSR i u zivotu mi ne bi palo na pamet da predjem na obicne.
Sto se cene tice, jesu skuplje, ali ako imam pare da vozim BMW imam pare i za propisane gume.

Majstori, javite se

pre 1 godinu

Ne piše glavna stvar, da li obične mogu da zamenim run flat gume i zašto ne. Vulkanizer tvrdi da će rasturiti trap ako nije od početka projektovan za njih.

batica

pre 1 godinu

Bmw je rešio da "poveća" gepek kod svojih vozila i da to predstavi kao najbolje rešenje.Kupce niko nije pitao da li žele da plaćaju skuplje gume a da pri tome automobili budu neudobniji jer naravno "sportski" automobil mora da bude tvrd.Ja sam u poslednjih 20 godina jednom probušio gumu i nećete verovati uspeo sam da je sam zamenim što je stvarno neverovatno jer ako slušate marketing stručnjake onda to mogu samo da urade doktori nauka sa IQ160.

Dile

pre 1 godinu

Moze li nesto o uljima. Koja ulja su dobra i na kojoj temperaturi. Za motor, menjac, kocioni sistem. Plus, ulja za radionicu. Recimo za kompresore i pneumatske uredjaje i agregate.

Anonymous

pre 1 godinu

Vozim 14 godina auta sa runflat gumama. Skuplje jesu oko 20-25% ... ali ... probušio sam ih do sada ozbiljnije 2 puta u životu (ne računam pad pritiska i vulkaniziranje), oba puta u nedođiji (jednom na Tjentištu baš 30.12. oko 23:30), pun gepek stvari, troje dece, sneg do kolena i veje kao na Aljasci. Da sam morao menjati gumu tada, ubio bih se...

buka? .... sa premium gumom toga nema

neudobnost? ... ne osećam, a vozim zbog posla svaki dan min 200 km i nemam odavno 20god pa da me 'sporski trim' oduševljava, bliži sam šestoj deceniji ...

runflat RULES

ja

pre 1 godinu

Imam na bmwu 19tice letnje te run flat I imam 17tice sa normalnim zimskim gumama.. Razlika u udobnosti je Dan I noc po kragujevacim ulicama koje su do jedne Sve krive I prepune rupa.

w

pre 1 godinu

5 godina i 57kkm fabrička Dunlop letnja runflat na BMW 3, zamenjena običnim all season. Ne primećujem značajnu razliku, možda je malo mekša nova guma. Inače, majstori su rekli da sam mogao još jednu sezonu sa runflat.

Veliki brat

pre 1 godinu

Mešaju ljudu tubeless i obične gume u smislu da su tubeless takođe "run-flat", a uglavnom nisu, tj. možda imaju jače bokove od onih običnih koje zahtevaju unutrašnju gumu, ali će većina kad se probuši, u potpunosti ispustiti vazduh, tako da do vulkanizera možete voziti eventualno 10-20km/h.
Jedina prednost je što felna neće iseći tu gumu po bokovima, kao što se dešavalo sa običnim gumama.

Takođe, kod tubeless guma, ako vam gazni sloj probuši neki šraf ili ekser i ostane u gumi, može duže da drži vazduh, ako imate kod sebe pumpu (ručnu, nožnu, električnu koja radi na 12V) da je doduvate, što sa klasičnom gumom nema šanse kad se probuši unutrašnja.

Dakle, nije svaka tubeless guma i "run-flat"!

Joker

pre 1 godinu

Vozim BMW 420d. Letnje su mi obične gume, a zimske runflat. I jesu malo bučnije od običnih, ali sam generalno zadovoljan. Loši su putevi u mom kraju, ima dosta rupa koje se ne vide zimi, tako da, za naše uslove, runflat je izmišljena.

Anonymous

pre 1 godinu

Vozim 14 godina auta sa runflat gumama. Skuplje jesu oko 20-25% ... ali ... probušio sam ih do sada ozbiljnije 2 puta u životu (ne računam pad pritiska i vulkaniziranje), oba puta u nedođiji (jednom na Tjentištu baš 30.12. oko 23:30), pun gepek stvari, troje dece, sneg do kolena i veje kao na Aljasci. Da sam morao menjati gumu tada, ubio bih se...

buka? .... sa premium gumom toga nema

neudobnost? ... ne osećam, a vozim zbog posla svaki dan min 200 km i nemam odavno 20god pa da me 'sporski trim' oduševljava, bliži sam šestoj deceniji ...

runflat RULES

H H

pre 1 godinu

Ne piše glavna stvar, da li obične mogu da zamenim run flat gume i zašto ne. Vulkanizer tvrdi da će rasturiti trap ako nije od početka projektovan za njih.
(Majstori, javite se, 27. januar 2023 18:53)

Nisam majstor, ali su mi rekli u Delta motorsu i potvrdilo nekoliko vulkanizera.
Obicna guma na runflat felnu moze.
Runflat guna na obicnu felnu ne moze.
Razlika je u nekom zljebu na samoj felni, koju runflet guma zahteva da bi nalegla a obicna guma je ne zahteva i pritom obicna guma taj zljeb “preklapa” tako da joj uopste ne smeta.
Inace vozim na runflat gumama vec 220K, iskljucivo Continental SSR i u zivotu mi ne bi palo na pamet da predjem na obicne.
Sto se cene tice, jesu skuplje, ali ako imam pare da vozim BMW imam pare i za propisane gume.

Dile

pre 1 godinu

Moze li nesto o uljima. Koja ulja su dobra i na kojoj temperaturi. Za motor, menjac, kocioni sistem. Plus, ulja za radionicu. Recimo za kompresore i pneumatske uredjaje i agregate.

Thor

pre 1 godinu

Imao sam runflat na BMW petici i nakon tri godine predjem na normalne gume. Ne mogu opisati koliko je auto postao tisi na autoputu. Kupio rezervni tocak i nikad mi nije vise palo na pamet da kupujem runflat.

Veliki brat

pre 1 godinu

Mešaju ljudu tubeless i obične gume u smislu da su tubeless takođe "run-flat", a uglavnom nisu, tj. možda imaju jače bokove od onih običnih koje zahtevaju unutrašnju gumu, ali će većina kad se probuši, u potpunosti ispustiti vazduh, tako da do vulkanizera možete voziti eventualno 10-20km/h.
Jedina prednost je što felna neće iseći tu gumu po bokovima, kao što se dešavalo sa običnim gumama.

Takođe, kod tubeless guma, ako vam gazni sloj probuši neki šraf ili ekser i ostane u gumi, može duže da drži vazduh, ako imate kod sebe pumpu (ručnu, nožnu, električnu koja radi na 12V) da je doduvate, što sa klasičnom gumom nema šanse kad se probuši unutrašnja.

Dakle, nije svaka tubeless guma i "run-flat"!

Majstori, javite se

pre 1 godinu

Ne piše glavna stvar, da li obične mogu da zamenim run flat gume i zašto ne. Vulkanizer tvrdi da će rasturiti trap ako nije od početka projektovan za njih.

Cvele

pre 1 godinu

Vozio 3 meseca na run flat i skinuo ih.

Već 6 godina na isključivo običnim gumama vozim bmw 520d koji je fabrički dolazio isključivo sa run flat gumama.
Kada sam sa run flat prešao na obične drugi auto mnogo udobnija i tiša vožnja.
Kao da izujete drvene klompe i obujete patike sa vazdušnim đonom.
6 godina bez ikakvih problema nikad gumu nisam probušio a prešao za tih 6 godina ukupno oko 130-140 000 km (ne sa jednim kompletom)
Bitno da je guma kvalitetna ne mora da bude premijum i ubedljivo najskuplja ali birajte kvalitetnije gume sa ojačanim bočnim delom.
Zimi koristim Michelin a leti
Dunlop sport max - jedina ne run flat guma koju bmw preporučuje za taj model.

w

pre 1 godinu

5 godina i 57kkm fabrička Dunlop letnja runflat na BMW 3, zamenjena običnim all season. Ne primećujem značajnu razliku, možda je malo mekša nova guma. Inače, majstori su rekli da sam mogao još jednu sezonu sa runflat.

ja

pre 1 godinu

Imam na bmwu 19tice letnje te run flat I imam 17tice sa normalnim zimskim gumama.. Razlika u udobnosti je Dan I noc po kragujevacim ulicama koje su do jedne Sve krive I prepune rupa.

batica

pre 1 godinu

Bmw je rešio da "poveća" gepek kod svojih vozila i da to predstavi kao najbolje rešenje.Kupce niko nije pitao da li žele da plaćaju skuplje gume a da pri tome automobili budu neudobniji jer naravno "sportski" automobil mora da bude tvrd.Ja sam u poslednjih 20 godina jednom probušio gumu i nećete verovati uspeo sam da je sam zamenim što je stvarno neverovatno jer ako slušate marketing stručnjake onda to mogu samo da urade doktori nauka sa IQ160.

Joker

pre 1 godinu

Vozim BMW 420d. Letnje su mi obične gume, a zimske runflat. I jesu malo bučnije od običnih, ali sam generalno zadovoljan. Loši su putevi u mom kraju, ima dosta rupa koje se ne vide zimi, tako da, za naše uslove, runflat je izmišljena.