Petak, 27.01.2023.

12:31

Da li je električnim trotinetima mesto na trotoaru?

Izvor: Izvor: Blic

Da li je elektriènim trotinetima mesto na trotoaru? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

Dejan

pre 1 godinu

Ova država je najobičnija farsa. Setili se da 250 000 vozača trotineta ne popunjavaju dovoljno dobro državnu kasu time što ne daju ništa za benzin a ni za autobuske karte pa odredili kazne ne bi li nekako nadoknadili manjak u budžetu!?
Na to se sve nadovezuju polupismeni i glupi građani koji nasedaju na igru oko toga kako odrati građane po cenu gužvi u saobraćaju, manjka novca u novčanicima i prljavijeg vazduha što takođe ide u prilog svakoj vlasti jer dobija gomilu bolesnih građana koji onda troše novac na lečenje.
Dakle trotinet je jedno zlo sa kojim svaka vlast mora pod hitno da se izbori!!

Deda

pre 1 godinu

Trotineti su buducnost, isto kao i el. bicikli. Ko ima Trotinet na Novom Beogradu ne ulazi u javni prevoz. Em je zagadjenje manje, em vise mesta u javnom prevozu.
Pravo resenje je mnoogo kilometara biciklistickis staza, i sve ce biti ok, a mozda i bolje. A da ne pricam o oslobadjanju parkinga kao posledica smanjenja vozila.

pajo

pre 1 godinu

"Električni trotineti, bicikli i elekrtični bicikli bi trebalo da postanu sredstva prevoza koja se više koriste."

Slazem se do odredjene mere.

Sustina je u neshvatanju problema ili u nedostatku volje ili znanja da se problem resi.

Trotineti, bicikli, parkirani automobili, frizideri, zqgadjen vazduh, kontejneri i sl. su samo delovi slagalice.

Nikakav pojedinacni zakon o trotinetima, nece efikasno resiti taj problem u Beogradu i drugim vecim gradovima.

Prvo bi trebalo napraviti strategiju razvoja saobracaja koja bi imala jasno definisane ciljeve.

Zakonom bi trebalo definisati koliko svaki objekat ima zelenik povrsina i ooliko mora biti udaljen od kolovoza. Sistem po kome se napravi saobracajna traka od 2.75m do nje 80cm trotoara i odmah zgrada je mogao funkcionisati do je u bg-u bilo 50000 fica.

Danas je potrebno da pri izdavanju gradjevinske dozvole objekat moze prici ulici najvise toliko da ima prostora za najmanje dve saobracajne trake, biciklisticku i pesacku stazu, i pojas zelene povrsine na kojoj treba da bude drvored.

Time bi uveliko poboljsali kvalitet saobracaja i vazduha.

Potrebno je zakonom naterati investitore da svaka sambena jedinica mora da poseduje garazu oli garazno mesto u podrumu. I moze se napraviti sistem da svako ko ne poseduje automobil, naplacuje drugima koriscenje tog mesta. Time bi se uveliko resio problem nedostatka parkinga.
Kupite stan i svoje parking mesto iznajmljuje vozacima koji nemaju gde da parkiraju a grad neka uzima 10% za uslugu naplate.

Ulaganje u javni prevoz je jedna od najbitnijih stvari koju decenijama ignorisemo.
U minhenu sam primetio da pola automobila niko ne pokrece sa parkinga danima. To mi je bilo cudno dok nisam shvatio kakav javni prevoz imaju. Kombinacija metroa, tramvaja, autobusa pq cak i elektricnih trotineta i bicikala je toliko dobro organizovana da je isplativije i udobnije ici javnim prevozom nego upaliti svoj automobil nervirati se u voznji i trositi novac za parking i gorivo.

Velika ulaganja u javni prevoz je najbitnija stvar za Beograd. Da je metro izgradjen pre 50 godina kao sto je planirano Beograd bi drugacije izgledao danas.

Sledeca stvar koja je potrebana je promena svesti gradjana.

Najefikasnije sredstvo prevoza je pesacenje. Ljudi koji u toku dana ne idu od stana vise od 2km nemaju potrebe za posedovanjem automobila.

Kada mi je dete krenulo u skolu dosao sam u problem da moram da kupim jos jedan automobil. Posao mi je bio na 4.6 km od kuce a detetu skola na 2.5 ostavio sam automobil zeni i na posao isao pesice sa planom da kupim nesto za mesec dva. Javni prevoz nije bilo logike da koristim jer linije ne odgovaraju.

Za taj mesec sam se toliko navikao da pesacim da sam odustao od automobila a osecao sam se mnogo prijatnije i zdravije a i stomak mi se smanjio.

Znam da je mnogima nepojmljivo da pesace 4km do posla ali nista vas ne kosta da probate mesec-dva. Pogotovo to savetujem onima koji imaju posao slican mom a koji zahteva dosta sedenja.

Branko

pre 1 godinu

Sta je sa nama pesacima,vec smo ugrozeni na zebrama,od nepravilno parkiranih auta pa sada treba trotinetima dozvoliti voznju po popesackim stazama.Svasta.Pesacke staze ostaviti nama pesacima.Nekad nas je policija jurila sto vozimo stazama.Izgleda da cemo pesaci se morati pretvoriti u nevidljive!

KingSRB

pre 1 godinu

naravno da mu nije mesto na trotoaru iako vozim jak trotinet nikada ali nikada neidem po trotoaru samo dzada i bicikisticka dzada ....,... to je to.

Bumbar

pre 1 godinu

Ne. Donošenje takve odluke ograničene merom koja ne može da se kontroliše (ograničenje 5km/h) je praktično dozvola bez kontrole i ograničenja. Već provereno mnogim takvim nebuloznim propisima kojima je stvoren haos na putevima. Sada se haos sa puteva/ulica preseljava na trotoare, a isključivo iz razloga što nema dovoljno "biciklističkih" odnosno staza za dvotočkaše.

Jedina vozila kojima treba dozvoliti kretanje trotoarom su invalidska kolica. Ako se dozvoli drugim vozilima, totalno se onemogućava invalidima. Naopako od svega razumnog i humanog. Invalidi će morati da se sklanjaju degenericima! Gde? pa na kolovoz, gde bi drugde? Totalni idiotizam!

Nikola

pre 1 godinu

Trotinete treba staviti u T1-T3 kategorije prema brzini i snazi motora, zatim uvesti obavezan tehnički pregled i registraciju, i naravno svi vozači koji nemaju T kategorije, moraju da idu u auto-školu. E onda mogu na ulicu, s tim da se kreću 50cm uz ivičnjak.
I time bi se problem trotineta rešio na sveopšte zadovoljstvo...

Dejan

pre 1 godinu

Vozim i bicikl i trotinet i želim da vam skrenem pažnju da su to dva potpuno različita sredstva urbane mobilnosti po svemo a naročito po fizici vožnje. Ne mogu se tretirati na isti način i jedino je biciklistička staza mesto za obe vrste prevoza.
Prirodno je da trotinet ide trotoarom ako nema stazu a bicikl ulicom iako je bicikl najčešće sporiji od trotineta.
Takođe uopšte niste razumeli poentu zakona. Trotinet mora da smanji brzinu na trotoaru na 5kmh ukoliko naiđe na pešake ali čim ih zaobiđe nema razloga da vozi tom brzinom.
Sigurno da se neće kretati tom brzinom a da ispred sebe nema nijednog pešaka na vidiku.
I još jedna stvar. Svako ko je barem jednom stao na trotinet razume da je smanjenje brzine pri susretu sa pešakom najčešće u svrhu bezbednosti vozača a ne pešaka. Dakle zakon nije ni potreban da bi ovo razumeli već da nas podseti da je tako bezbednije...

Trol

pre 1 godinu

Objasnio je jedan profesor juče na RTS. Besmisleno je da se neko motorno vozilo kreće brzinom hoda i našalio se da oni dečji trotineti na gurku idu brže. U pravu je sto posto čovek. Samo retard može da smisli ovako nešto. Samo da dodam, ne vozim trotinet, ali nešto mi se čini da nije moguće održavati ravnotežu sa 5 na sat, pod uslovom da je uopšte moguće kretati se samo toliko.

stefan

pre 1 godinu

Svuda sem na trotoaru, najgore moguce resenje... Generalno kako se trude kako da dodatno zakomplikuju situaciju nasi stranacki strucnjaci bi mogli malo da vide kako da krenu sa pravljenjem biciklistickih staza kojih i u velim gradovima skoro nema a kamoli u manjim

rebro

pre 1 godinu

Čemu ovakva rasprava?
Češka je davno zabranila i bicikle na trotinetu. Sve što se nije čovek nema šta da traži na trotoaru. Biciklista vozi po ulici sa kacigom. Isto važi i za trotinet.

Udrite minuse

pre 1 godinu

Apsolutno sam protiv da bilo ko ako nema bar PSP vozi bilo kakvo vozilo kolovozom. Sa druge strane, ko poseduje bar PSP i hoće da vozi bilo kakvo vozlo kolovozom mora imati adekvatnu zaštitnu opremu i osiguranje vozača koje će da važi za vozača i koje god lako električno vozilo vozio. PSP i osiguranje da bude u obliku kartice i u elektronskom obliku na mobilnom telefonu. Izuzetak iz ovoga pravila bi bili vozači trotineta koji trenutno zbog blokiranog trotoara ne mogu da prođu pa mogu obazrivo da siđu na kolovoz i voze krajnom desnom saobraćajnom trakom zauzimavši najviše metar kolovozne trake sve do prvog slobodnog dela trotoara na koji bi bili dužni da se vrate. Na trotoaru ograničeni brzinom hoda mogli bi da voze svi koji žele bez obavezne opreme. E sad udrite minuse, al ja ne želim da bilo ko vozi kolovozom ko ne zna pravila saobraćaja, da izleću deca koja ne staju na STOP ili trougao, kroz crveno i sično pa da nekog nosim na duši ako ga pokupim autom. Dosta je po ulicama ovih kamikaza što rade dostavu još samo fale deca da voze trotinete, biće bre ko u Diznilendu.

Sofercina

pre 1 godinu

Troter, podrzavam tvoj stav - moj stav je da onoga ko na trotoaru naleti el. trotinetom na pesaka treba kolektivno pesaci da denacifikuju !

Časlav

pre 1 godinu

Električni trotineti, bicikli i elekrtični bicikli bi trebalo da postanu sredstva prevoza koja se više koriste, a ne da se ograničava njihovo korišćenje. Na taj način će se smanjiti gužva u saobraćaju i zagadjenje. Pa nisu Skandinavci blesavi što već godinama propagiraju korišćenje bicikala i trotineta. Nije normalno da se pokreće vozilo od preko jedne tone da bi se prevezlo jedno lice, kada to može da se učini trotinetom ili biciklom. I da, treba da se dozvoli trotinetima kretanje po trotoaru, meni ni do sada nisu smetali.

Troter

pre 1 godinu

A pešacima koji koračaju i kucaju poruke zabuljeni u telefon treba odseći glavu na licu mesta! Bez mandatne kazne i polovine iznosa do 7 dana, već na licu mesta sekirče!

XXL

pre 1 godinu

NE, a NE i kuda voze automobili. Električni trotinet NE bi trebalo ni da se proizvodi jer je običan trotinet namenjen deci da razvijaju motoriku i da ga voze bezbedno na prostorima gde nisu ugroženi. A ne da električni trotinet voze matore drtine i kojekakvi fensi fanovi jer tako brže stignu na posao vozeći se brzo trotoarima i kolovozima kojim se kreću motorna vozila na fosilna goriva i električna na baterije da budemo precizni. Onda krenimo i od električnih rolera ili već mašta nekog može svašta da pretvori u prevozno sredstvo pa i dasku za surfovanje kao i skejt te sve što nam padne pod ruke, a može da se iskoristi kao prevozno sredstvo. Zakon za sada precizira gde mu je mesto - kod kuće i u dvorištu svome.

Goxy

pre 1 godinu

PRE SVEGA- treba imati dovoljno biciklistickih staza, koje mi nemamo (pricam za BG). I to malo staza sto imamo je kriminalno, staza za bicikliste na Pupinovom mostu se zavrsava u bankini. Centar grada je prakticno bez staze za bicikliste. Hocete da uvedete zakon, a nemamo cime da ga postujemo. Okanovic je smesan lik, odavno poznata cinjenica. Rijaliti zvezda.

miroslav

pre 1 godinu

Vrlo su bahati vozaci trotineta.Ko ce da vozi 5 km i kako ce meriti brzinu.Trotineti su zlo i treba ih zabraniti na trotoaru, a po ulici ce biti veliko ludilo kako voze.Treba stvarno biti specifican, da sa malim tockicima vozis po putu kojim je tesko ici i velikim tockovima.Vidite sta sa vespama rade a ovo je jos gore.

Radoje Bembašić

pre 1 godinu

zasto se moraju voditi debate o nekim kvazi proizvodima koji ne bi trebali da postoje?
(ls, 27. januar 2023 13:13)

Zbog korupcije.

Totalnonebitan

pre 1 godinu

E bicikl i e trotinet moraju da su na kolovozu, nikako na biciklistickoj stazi ili trotoaru. To nisu vozila na sopstveni pogon. Svako ko redovno vozi po biciklistickoj stazi razume o cemu pricam. Brzina koju postize e bicikl i e trotinet su daleko vece nego obican bicikl i trotinet. E bicik i e trotinet moraju ici kolovozom uz obavezno polaganje PSP. Obavezno se moraju registrovati i platiti osiguranje ( naravno to su neki minimalni troskovi ). Pogledajte Glovo i Volt to su ljudi koji zaradjuju za zivot u teskim uslovima ( sto pre donesu to je vise para u dzepu ) ni ti imaju kulturu voznje e bicikla ni ti e trotineta, divljaju po svakoj povrsini po kojoj voze. Mene i moje dete ako neki genije lupi na trotoaru sta mislite da cu da mu uradim??? Sa druge strane ako vozim auto i udarime na kolovozu kako ce to da zavrsi??? Prevashodno osiguranje placaju zbog sebe a posle zbog stete drugom licu. Registracija i PSP su tu zbog bezbednosti svih ostalih.
Nisam protivnik tih vozila vec kazem iz iskustva kao visegodisnji biciklista. Biciklisti se jos uvek bore za biciklisticke staze i da budu ravnopravni u saobracaju… Na sve to sad uvodimo ljude koji bukvalno divljaju po saobracaju sta onda ocekujete od drugih ucesnika u saobracaju…
Resenje je kolovoz, obavezna kaciga, obavezno PSP, registracija i osiguranje.

Mile

pre 1 godinu

A jesmo naopak narod, masovni protesti protiv zagađenja, ali nećemo ni da desetine hiljada ljudi 6,7 meseci godišnje ne koriste svoje automobile i gradski prevoz i da time doprinesu smanjenju zagađenja. Zar nije masovna upotreba lakih električnih vozila jedno od najbržih i najefikasanijih rešenja za smanjenje zagađenja u gradu?!

dzigi

pre 1 godinu

Max 5kmh je ok ako se budu toga pridržavali, to je brzina normalnog hoda. A na lokalnim upravama je da daju prioritete biciklističkim stazama, a ne samo kažnjavanju.

biber

pre 1 godinu

Naravno da im nije mesto na trotoaru. Proleću bešumno u punoj brzini. Dok ne ubiju nekoga, ništa neće da se uradi. Kod nas uvek mora da se desi neko zlo da bi se reagovalo. Znači na ulicu, gde im je i mesto.

ls

pre 1 godinu

Elektricnom trotinetu je mesto u skejt parku, a to sto se neka budala setila da stavi elektromotor na trotinet i da sa njim jurcas 50km/h apsolutno ne znaci da treba da mu se trazi mesto na trotoaru ili na kolovozu. Hoces brzo, lako i jeftino da se vozis? Kupi elektricni bicikl i nema problema, zasto se moraju voditi debate o nekim kvazi proizvodima koji ne bi trebali da postoje?

biber

pre 1 godinu

Naravno da im nije mesto na trotoaru. Proleću bešumno u punoj brzini. Dok ne ubiju nekoga, ništa neće da se uradi. Kod nas uvek mora da se desi neko zlo da bi se reagovalo. Znači na ulicu, gde im je i mesto.

Goxy

pre 1 godinu

PRE SVEGA- treba imati dovoljno biciklistickih staza, koje mi nemamo (pricam za BG). I to malo staza sto imamo je kriminalno, staza za bicikliste na Pupinovom mostu se zavrsava u bankini. Centar grada je prakticno bez staze za bicikliste. Hocete da uvedete zakon, a nemamo cime da ga postujemo. Okanovic je smesan lik, odavno poznata cinjenica. Rijaliti zvezda.

ls

pre 1 godinu

Elektricnom trotinetu je mesto u skejt parku, a to sto se neka budala setila da stavi elektromotor na trotinet i da sa njim jurcas 50km/h apsolutno ne znaci da treba da mu se trazi mesto na trotoaru ili na kolovozu. Hoces brzo, lako i jeftino da se vozis? Kupi elektricni bicikl i nema problema, zasto se moraju voditi debate o nekim kvazi proizvodima koji ne bi trebali da postoje?

Totalnonebitan

pre 1 godinu

E bicikl i e trotinet moraju da su na kolovozu, nikako na biciklistickoj stazi ili trotoaru. To nisu vozila na sopstveni pogon. Svako ko redovno vozi po biciklistickoj stazi razume o cemu pricam. Brzina koju postize e bicikl i e trotinet su daleko vece nego obican bicikl i trotinet. E bicik i e trotinet moraju ici kolovozom uz obavezno polaganje PSP. Obavezno se moraju registrovati i platiti osiguranje ( naravno to su neki minimalni troskovi ). Pogledajte Glovo i Volt to su ljudi koji zaradjuju za zivot u teskim uslovima ( sto pre donesu to je vise para u dzepu ) ni ti imaju kulturu voznje e bicikla ni ti e trotineta, divljaju po svakoj povrsini po kojoj voze. Mene i moje dete ako neki genije lupi na trotoaru sta mislite da cu da mu uradim??? Sa druge strane ako vozim auto i udarime na kolovozu kako ce to da zavrsi??? Prevashodno osiguranje placaju zbog sebe a posle zbog stete drugom licu. Registracija i PSP su tu zbog bezbednosti svih ostalih.
Nisam protivnik tih vozila vec kazem iz iskustva kao visegodisnji biciklista. Biciklisti se jos uvek bore za biciklisticke staze i da budu ravnopravni u saobracaju… Na sve to sad uvodimo ljude koji bukvalno divljaju po saobracaju sta onda ocekujete od drugih ucesnika u saobracaju…
Resenje je kolovoz, obavezna kaciga, obavezno PSP, registracija i osiguranje.

XXL

pre 1 godinu

NE, a NE i kuda voze automobili. Električni trotinet NE bi trebalo ni da se proizvodi jer je običan trotinet namenjen deci da razvijaju motoriku i da ga voze bezbedno na prostorima gde nisu ugroženi. A ne da električni trotinet voze matore drtine i kojekakvi fensi fanovi jer tako brže stignu na posao vozeći se brzo trotoarima i kolovozima kojim se kreću motorna vozila na fosilna goriva i električna na baterije da budemo precizni. Onda krenimo i od električnih rolera ili već mašta nekog može svašta da pretvori u prevozno sredstvo pa i dasku za surfovanje kao i skejt te sve što nam padne pod ruke, a može da se iskoristi kao prevozno sredstvo. Zakon za sada precizira gde mu je mesto - kod kuće i u dvorištu svome.

miroslav

pre 1 godinu

Vrlo su bahati vozaci trotineta.Ko ce da vozi 5 km i kako ce meriti brzinu.Trotineti su zlo i treba ih zabraniti na trotoaru, a po ulici ce biti veliko ludilo kako voze.Treba stvarno biti specifican, da sa malim tockicima vozis po putu kojim je tesko ici i velikim tockovima.Vidite sta sa vespama rade a ovo je jos gore.

Troter

pre 1 godinu

A pešacima koji koračaju i kucaju poruke zabuljeni u telefon treba odseći glavu na licu mesta! Bez mandatne kazne i polovine iznosa do 7 dana, već na licu mesta sekirče!

Radoje Bembašić

pre 1 godinu

zasto se moraju voditi debate o nekim kvazi proizvodima koji ne bi trebali da postoje?
(ls, 27. januar 2023 13:13)

Zbog korupcije.

Trol

pre 1 godinu

Objasnio je jedan profesor juče na RTS. Besmisleno je da se neko motorno vozilo kreće brzinom hoda i našalio se da oni dečji trotineti na gurku idu brže. U pravu je sto posto čovek. Samo retard može da smisli ovako nešto. Samo da dodam, ne vozim trotinet, ali nešto mi se čini da nije moguće održavati ravnotežu sa 5 na sat, pod uslovom da je uopšte moguće kretati se samo toliko.

dzigi

pre 1 godinu

Max 5kmh je ok ako se budu toga pridržavali, to je brzina normalnog hoda. A na lokalnim upravama je da daju prioritete biciklističkim stazama, a ne samo kažnjavanju.

Mile

pre 1 godinu

A jesmo naopak narod, masovni protesti protiv zagađenja, ali nećemo ni da desetine hiljada ljudi 6,7 meseci godišnje ne koriste svoje automobile i gradski prevoz i da time doprinesu smanjenju zagađenja. Zar nije masovna upotreba lakih električnih vozila jedno od najbržih i najefikasanijih rešenja za smanjenje zagađenja u gradu?!

rebro

pre 1 godinu

Čemu ovakva rasprava?
Češka je davno zabranila i bicikle na trotinetu. Sve što se nije čovek nema šta da traži na trotoaru. Biciklista vozi po ulici sa kacigom. Isto važi i za trotinet.

Bumbar

pre 1 godinu

Ne. Donošenje takve odluke ograničene merom koja ne može da se kontroliše (ograničenje 5km/h) je praktično dozvola bez kontrole i ograničenja. Već provereno mnogim takvim nebuloznim propisima kojima je stvoren haos na putevima. Sada se haos sa puteva/ulica preseljava na trotoare, a isključivo iz razloga što nema dovoljno "biciklističkih" odnosno staza za dvotočkaše.

Jedina vozila kojima treba dozvoliti kretanje trotoarom su invalidska kolica. Ako se dozvoli drugim vozilima, totalno se onemogućava invalidima. Naopako od svega razumnog i humanog. Invalidi će morati da se sklanjaju degenericima! Gde? pa na kolovoz, gde bi drugde? Totalni idiotizam!

stefan

pre 1 godinu

Svuda sem na trotoaru, najgore moguce resenje... Generalno kako se trude kako da dodatno zakomplikuju situaciju nasi stranacki strucnjaci bi mogli malo da vide kako da krenu sa pravljenjem biciklistickih staza kojih i u velim gradovima skoro nema a kamoli u manjim

pajo

pre 1 godinu

"Električni trotineti, bicikli i elekrtični bicikli bi trebalo da postanu sredstva prevoza koja se više koriste."

Slazem se do odredjene mere.

Sustina je u neshvatanju problema ili u nedostatku volje ili znanja da se problem resi.

Trotineti, bicikli, parkirani automobili, frizideri, zqgadjen vazduh, kontejneri i sl. su samo delovi slagalice.

Nikakav pojedinacni zakon o trotinetima, nece efikasno resiti taj problem u Beogradu i drugim vecim gradovima.

Prvo bi trebalo napraviti strategiju razvoja saobracaja koja bi imala jasno definisane ciljeve.

Zakonom bi trebalo definisati koliko svaki objekat ima zelenik povrsina i ooliko mora biti udaljen od kolovoza. Sistem po kome se napravi saobracajna traka od 2.75m do nje 80cm trotoara i odmah zgrada je mogao funkcionisati do je u bg-u bilo 50000 fica.

Danas je potrebno da pri izdavanju gradjevinske dozvole objekat moze prici ulici najvise toliko da ima prostora za najmanje dve saobracajne trake, biciklisticku i pesacku stazu, i pojas zelene povrsine na kojoj treba da bude drvored.

Time bi uveliko poboljsali kvalitet saobracaja i vazduha.

Potrebno je zakonom naterati investitore da svaka sambena jedinica mora da poseduje garazu oli garazno mesto u podrumu. I moze se napraviti sistem da svako ko ne poseduje automobil, naplacuje drugima koriscenje tog mesta. Time bi se uveliko resio problem nedostatka parkinga.
Kupite stan i svoje parking mesto iznajmljuje vozacima koji nemaju gde da parkiraju a grad neka uzima 10% za uslugu naplate.

Ulaganje u javni prevoz je jedna od najbitnijih stvari koju decenijama ignorisemo.
U minhenu sam primetio da pola automobila niko ne pokrece sa parkinga danima. To mi je bilo cudno dok nisam shvatio kakav javni prevoz imaju. Kombinacija metroa, tramvaja, autobusa pq cak i elektricnih trotineta i bicikala je toliko dobro organizovana da je isplativije i udobnije ici javnim prevozom nego upaliti svoj automobil nervirati se u voznji i trositi novac za parking i gorivo.

Velika ulaganja u javni prevoz je najbitnija stvar za Beograd. Da je metro izgradjen pre 50 godina kao sto je planirano Beograd bi drugacije izgledao danas.

Sledeca stvar koja je potrebana je promena svesti gradjana.

Najefikasnije sredstvo prevoza je pesacenje. Ljudi koji u toku dana ne idu od stana vise od 2km nemaju potrebe za posedovanjem automobila.

Kada mi je dete krenulo u skolu dosao sam u problem da moram da kupim jos jedan automobil. Posao mi je bio na 4.6 km od kuce a detetu skola na 2.5 ostavio sam automobil zeni i na posao isao pesice sa planom da kupim nesto za mesec dva. Javni prevoz nije bilo logike da koristim jer linije ne odgovaraju.

Za taj mesec sam se toliko navikao da pesacim da sam odustao od automobila a osecao sam se mnogo prijatnije i zdravije a i stomak mi se smanjio.

Znam da je mnogima nepojmljivo da pesace 4km do posla ali nista vas ne kosta da probate mesec-dva. Pogotovo to savetujem onima koji imaju posao slican mom a koji zahteva dosta sedenja.

Udrite minuse

pre 1 godinu

Apsolutno sam protiv da bilo ko ako nema bar PSP vozi bilo kakvo vozilo kolovozom. Sa druge strane, ko poseduje bar PSP i hoće da vozi bilo kakvo vozlo kolovozom mora imati adekvatnu zaštitnu opremu i osiguranje vozača koje će da važi za vozača i koje god lako električno vozilo vozio. PSP i osiguranje da bude u obliku kartice i u elektronskom obliku na mobilnom telefonu. Izuzetak iz ovoga pravila bi bili vozači trotineta koji trenutno zbog blokiranog trotoara ne mogu da prođu pa mogu obazrivo da siđu na kolovoz i voze krajnom desnom saobraćajnom trakom zauzimavši najviše metar kolovozne trake sve do prvog slobodnog dela trotoara na koji bi bili dužni da se vrate. Na trotoaru ograničeni brzinom hoda mogli bi da voze svi koji žele bez obavezne opreme. E sad udrite minuse, al ja ne želim da bilo ko vozi kolovozom ko ne zna pravila saobraćaja, da izleću deca koja ne staju na STOP ili trougao, kroz crveno i sično pa da nekog nosim na duši ako ga pokupim autom. Dosta je po ulicama ovih kamikaza što rade dostavu još samo fale deca da voze trotinete, biće bre ko u Diznilendu.

Časlav

pre 1 godinu

Električni trotineti, bicikli i elekrtični bicikli bi trebalo da postanu sredstva prevoza koja se više koriste, a ne da se ograničava njihovo korišćenje. Na taj način će se smanjiti gužva u saobraćaju i zagadjenje. Pa nisu Skandinavci blesavi što već godinama propagiraju korišćenje bicikala i trotineta. Nije normalno da se pokreće vozilo od preko jedne tone da bi se prevezlo jedno lice, kada to može da se učini trotinetom ili biciklom. I da, treba da se dozvoli trotinetima kretanje po trotoaru, meni ni do sada nisu smetali.

Sofercina

pre 1 godinu

Troter, podrzavam tvoj stav - moj stav je da onoga ko na trotoaru naleti el. trotinetom na pesaka treba kolektivno pesaci da denacifikuju !

Branko

pre 1 godinu

Sta je sa nama pesacima,vec smo ugrozeni na zebrama,od nepravilno parkiranih auta pa sada treba trotinetima dozvoliti voznju po popesackim stazama.Svasta.Pesacke staze ostaviti nama pesacima.Nekad nas je policija jurila sto vozimo stazama.Izgleda da cemo pesaci se morati pretvoriti u nevidljive!

Nikola

pre 1 godinu

Trotinete treba staviti u T1-T3 kategorije prema brzini i snazi motora, zatim uvesti obavezan tehnički pregled i registraciju, i naravno svi vozači koji nemaju T kategorije, moraju da idu u auto-školu. E onda mogu na ulicu, s tim da se kreću 50cm uz ivičnjak.
I time bi se problem trotineta rešio na sveopšte zadovoljstvo...

KingSRB

pre 1 godinu

naravno da mu nije mesto na trotoaru iako vozim jak trotinet nikada ali nikada neidem po trotoaru samo dzada i bicikisticka dzada ....,... to je to.

Dejan

pre 1 godinu

Vozim i bicikl i trotinet i želim da vam skrenem pažnju da su to dva potpuno različita sredstva urbane mobilnosti po svemo a naročito po fizici vožnje. Ne mogu se tretirati na isti način i jedino je biciklistička staza mesto za obe vrste prevoza.
Prirodno je da trotinet ide trotoarom ako nema stazu a bicikl ulicom iako je bicikl najčešće sporiji od trotineta.
Takođe uopšte niste razumeli poentu zakona. Trotinet mora da smanji brzinu na trotoaru na 5kmh ukoliko naiđe na pešake ali čim ih zaobiđe nema razloga da vozi tom brzinom.
Sigurno da se neće kretati tom brzinom a da ispred sebe nema nijednog pešaka na vidiku.
I još jedna stvar. Svako ko je barem jednom stao na trotinet razume da je smanjenje brzine pri susretu sa pešakom najčešće u svrhu bezbednosti vozača a ne pešaka. Dakle zakon nije ni potreban da bi ovo razumeli već da nas podseti da je tako bezbednije...

Deda

pre 1 godinu

Trotineti su buducnost, isto kao i el. bicikli. Ko ima Trotinet na Novom Beogradu ne ulazi u javni prevoz. Em je zagadjenje manje, em vise mesta u javnom prevozu.
Pravo resenje je mnoogo kilometara biciklistickis staza, i sve ce biti ok, a mozda i bolje. A da ne pricam o oslobadjanju parkinga kao posledica smanjenja vozila.

Dejan

pre 1 godinu

Ova država je najobičnija farsa. Setili se da 250 000 vozača trotineta ne popunjavaju dovoljno dobro državnu kasu time što ne daju ništa za benzin a ni za autobuske karte pa odredili kazne ne bi li nekako nadoknadili manjak u budžetu!?
Na to se sve nadovezuju polupismeni i glupi građani koji nasedaju na igru oko toga kako odrati građane po cenu gužvi u saobraćaju, manjka novca u novčanicima i prljavijeg vazduha što takođe ide u prilog svakoj vlasti jer dobija gomilu bolesnih građana koji onda troše novac na lečenje.
Dakle trotinet je jedno zlo sa kojim svaka vlast mora pod hitno da se izbori!!

ls

pre 1 godinu

Elektricnom trotinetu je mesto u skejt parku, a to sto se neka budala setila da stavi elektromotor na trotinet i da sa njim jurcas 50km/h apsolutno ne znaci da treba da mu se trazi mesto na trotoaru ili na kolovozu. Hoces brzo, lako i jeftino da se vozis? Kupi elektricni bicikl i nema problema, zasto se moraju voditi debate o nekim kvazi proizvodima koji ne bi trebali da postoje?

XXL

pre 1 godinu

NE, a NE i kuda voze automobili. Električni trotinet NE bi trebalo ni da se proizvodi jer je običan trotinet namenjen deci da razvijaju motoriku i da ga voze bezbedno na prostorima gde nisu ugroženi. A ne da električni trotinet voze matore drtine i kojekakvi fensi fanovi jer tako brže stignu na posao vozeći se brzo trotoarima i kolovozima kojim se kreću motorna vozila na fosilna goriva i električna na baterije da budemo precizni. Onda krenimo i od električnih rolera ili već mašta nekog može svašta da pretvori u prevozno sredstvo pa i dasku za surfovanje kao i skejt te sve što nam padne pod ruke, a može da se iskoristi kao prevozno sredstvo. Zakon za sada precizira gde mu je mesto - kod kuće i u dvorištu svome.

Mile

pre 1 godinu

A jesmo naopak narod, masovni protesti protiv zagađenja, ali nećemo ni da desetine hiljada ljudi 6,7 meseci godišnje ne koriste svoje automobile i gradski prevoz i da time doprinesu smanjenju zagađenja. Zar nije masovna upotreba lakih električnih vozila jedno od najbržih i najefikasanijih rešenja za smanjenje zagađenja u gradu?!

biber

pre 1 godinu

Naravno da im nije mesto na trotoaru. Proleću bešumno u punoj brzini. Dok ne ubiju nekoga, ništa neće da se uradi. Kod nas uvek mora da se desi neko zlo da bi se reagovalo. Znači na ulicu, gde im je i mesto.

Časlav

pre 1 godinu

Električni trotineti, bicikli i elekrtični bicikli bi trebalo da postanu sredstva prevoza koja se više koriste, a ne da se ograničava njihovo korišćenje. Na taj način će se smanjiti gužva u saobraćaju i zagadjenje. Pa nisu Skandinavci blesavi što već godinama propagiraju korišćenje bicikala i trotineta. Nije normalno da se pokreće vozilo od preko jedne tone da bi se prevezlo jedno lice, kada to može da se učini trotinetom ili biciklom. I da, treba da se dozvoli trotinetima kretanje po trotoaru, meni ni do sada nisu smetali.

Troter

pre 1 godinu

A pešacima koji koračaju i kucaju poruke zabuljeni u telefon treba odseći glavu na licu mesta! Bez mandatne kazne i polovine iznosa do 7 dana, već na licu mesta sekirče!

Totalnonebitan

pre 1 godinu

E bicikl i e trotinet moraju da su na kolovozu, nikako na biciklistickoj stazi ili trotoaru. To nisu vozila na sopstveni pogon. Svako ko redovno vozi po biciklistickoj stazi razume o cemu pricam. Brzina koju postize e bicikl i e trotinet su daleko vece nego obican bicikl i trotinet. E bicik i e trotinet moraju ici kolovozom uz obavezno polaganje PSP. Obavezno se moraju registrovati i platiti osiguranje ( naravno to su neki minimalni troskovi ). Pogledajte Glovo i Volt to su ljudi koji zaradjuju za zivot u teskim uslovima ( sto pre donesu to je vise para u dzepu ) ni ti imaju kulturu voznje e bicikla ni ti e trotineta, divljaju po svakoj povrsini po kojoj voze. Mene i moje dete ako neki genije lupi na trotoaru sta mislite da cu da mu uradim??? Sa druge strane ako vozim auto i udarime na kolovozu kako ce to da zavrsi??? Prevashodno osiguranje placaju zbog sebe a posle zbog stete drugom licu. Registracija i PSP su tu zbog bezbednosti svih ostalih.
Nisam protivnik tih vozila vec kazem iz iskustva kao visegodisnji biciklista. Biciklisti se jos uvek bore za biciklisticke staze i da budu ravnopravni u saobracaju… Na sve to sad uvodimo ljude koji bukvalno divljaju po saobracaju sta onda ocekujete od drugih ucesnika u saobracaju…
Resenje je kolovoz, obavezna kaciga, obavezno PSP, registracija i osiguranje.

miroslav

pre 1 godinu

Vrlo su bahati vozaci trotineta.Ko ce da vozi 5 km i kako ce meriti brzinu.Trotineti su zlo i treba ih zabraniti na trotoaru, a po ulici ce biti veliko ludilo kako voze.Treba stvarno biti specifican, da sa malim tockicima vozis po putu kojim je tesko ici i velikim tockovima.Vidite sta sa vespama rade a ovo je jos gore.

Nikola

pre 1 godinu

Trotinete treba staviti u T1-T3 kategorije prema brzini i snazi motora, zatim uvesti obavezan tehnički pregled i registraciju, i naravno svi vozači koji nemaju T kategorije, moraju da idu u auto-školu. E onda mogu na ulicu, s tim da se kreću 50cm uz ivičnjak.
I time bi se problem trotineta rešio na sveopšte zadovoljstvo...

rebro

pre 1 godinu

Čemu ovakva rasprava?
Češka je davno zabranila i bicikle na trotinetu. Sve što se nije čovek nema šta da traži na trotoaru. Biciklista vozi po ulici sa kacigom. Isto važi i za trotinet.

dzigi

pre 1 godinu

Max 5kmh je ok ako se budu toga pridržavali, to je brzina normalnog hoda. A na lokalnim upravama je da daju prioritete biciklističkim stazama, a ne samo kažnjavanju.

Dejan

pre 1 godinu

Vozim i bicikl i trotinet i želim da vam skrenem pažnju da su to dva potpuno različita sredstva urbane mobilnosti po svemo a naročito po fizici vožnje. Ne mogu se tretirati na isti način i jedino je biciklistička staza mesto za obe vrste prevoza.
Prirodno je da trotinet ide trotoarom ako nema stazu a bicikl ulicom iako je bicikl najčešće sporiji od trotineta.
Takođe uopšte niste razumeli poentu zakona. Trotinet mora da smanji brzinu na trotoaru na 5kmh ukoliko naiđe na pešake ali čim ih zaobiđe nema razloga da vozi tom brzinom.
Sigurno da se neće kretati tom brzinom a da ispred sebe nema nijednog pešaka na vidiku.
I još jedna stvar. Svako ko je barem jednom stao na trotinet razume da je smanjenje brzine pri susretu sa pešakom najčešće u svrhu bezbednosti vozača a ne pešaka. Dakle zakon nije ni potreban da bi ovo razumeli već da nas podseti da je tako bezbednije...

Radoje Bembašić

pre 1 godinu

zasto se moraju voditi debate o nekim kvazi proizvodima koji ne bi trebali da postoje?
(ls, 27. januar 2023 13:13)

Zbog korupcije.

stefan

pre 1 godinu

Svuda sem na trotoaru, najgore moguce resenje... Generalno kako se trude kako da dodatno zakomplikuju situaciju nasi stranacki strucnjaci bi mogli malo da vide kako da krenu sa pravljenjem biciklistickih staza kojih i u velim gradovima skoro nema a kamoli u manjim

pajo

pre 1 godinu

"Električni trotineti, bicikli i elekrtični bicikli bi trebalo da postanu sredstva prevoza koja se više koriste."

Slazem se do odredjene mere.

Sustina je u neshvatanju problema ili u nedostatku volje ili znanja da se problem resi.

Trotineti, bicikli, parkirani automobili, frizideri, zqgadjen vazduh, kontejneri i sl. su samo delovi slagalice.

Nikakav pojedinacni zakon o trotinetima, nece efikasno resiti taj problem u Beogradu i drugim vecim gradovima.

Prvo bi trebalo napraviti strategiju razvoja saobracaja koja bi imala jasno definisane ciljeve.

Zakonom bi trebalo definisati koliko svaki objekat ima zelenik povrsina i ooliko mora biti udaljen od kolovoza. Sistem po kome se napravi saobracajna traka od 2.75m do nje 80cm trotoara i odmah zgrada je mogao funkcionisati do je u bg-u bilo 50000 fica.

Danas je potrebno da pri izdavanju gradjevinske dozvole objekat moze prici ulici najvise toliko da ima prostora za najmanje dve saobracajne trake, biciklisticku i pesacku stazu, i pojas zelene povrsine na kojoj treba da bude drvored.

Time bi uveliko poboljsali kvalitet saobracaja i vazduha.

Potrebno je zakonom naterati investitore da svaka sambena jedinica mora da poseduje garazu oli garazno mesto u podrumu. I moze se napraviti sistem da svako ko ne poseduje automobil, naplacuje drugima koriscenje tog mesta. Time bi se uveliko resio problem nedostatka parkinga.
Kupite stan i svoje parking mesto iznajmljuje vozacima koji nemaju gde da parkiraju a grad neka uzima 10% za uslugu naplate.

Ulaganje u javni prevoz je jedna od najbitnijih stvari koju decenijama ignorisemo.
U minhenu sam primetio da pola automobila niko ne pokrece sa parkinga danima. To mi je bilo cudno dok nisam shvatio kakav javni prevoz imaju. Kombinacija metroa, tramvaja, autobusa pq cak i elektricnih trotineta i bicikala je toliko dobro organizovana da je isplativije i udobnije ici javnim prevozom nego upaliti svoj automobil nervirati se u voznji i trositi novac za parking i gorivo.

Velika ulaganja u javni prevoz je najbitnija stvar za Beograd. Da je metro izgradjen pre 50 godina kao sto je planirano Beograd bi drugacije izgledao danas.

Sledeca stvar koja je potrebana je promena svesti gradjana.

Najefikasnije sredstvo prevoza je pesacenje. Ljudi koji u toku dana ne idu od stana vise od 2km nemaju potrebe za posedovanjem automobila.

Kada mi je dete krenulo u skolu dosao sam u problem da moram da kupim jos jedan automobil. Posao mi je bio na 4.6 km od kuce a detetu skola na 2.5 ostavio sam automobil zeni i na posao isao pesice sa planom da kupim nesto za mesec dva. Javni prevoz nije bilo logike da koristim jer linije ne odgovaraju.

Za taj mesec sam se toliko navikao da pesacim da sam odustao od automobila a osecao sam se mnogo prijatnije i zdravije a i stomak mi se smanjio.

Znam da je mnogima nepojmljivo da pesace 4km do posla ali nista vas ne kosta da probate mesec-dva. Pogotovo to savetujem onima koji imaju posao slican mom a koji zahteva dosta sedenja.

Sofercina

pre 1 godinu

Troter, podrzavam tvoj stav - moj stav je da onoga ko na trotoaru naleti el. trotinetom na pesaka treba kolektivno pesaci da denacifikuju !

Trol

pre 1 godinu

Objasnio je jedan profesor juče na RTS. Besmisleno je da se neko motorno vozilo kreće brzinom hoda i našalio se da oni dečji trotineti na gurku idu brže. U pravu je sto posto čovek. Samo retard može da smisli ovako nešto. Samo da dodam, ne vozim trotinet, ali nešto mi se čini da nije moguće održavati ravnotežu sa 5 na sat, pod uslovom da je uopšte moguće kretati se samo toliko.

Branko

pre 1 godinu

Sta je sa nama pesacima,vec smo ugrozeni na zebrama,od nepravilno parkiranih auta pa sada treba trotinetima dozvoliti voznju po popesackim stazama.Svasta.Pesacke staze ostaviti nama pesacima.Nekad nas je policija jurila sto vozimo stazama.Izgleda da cemo pesaci se morati pretvoriti u nevidljive!

Udrite minuse

pre 1 godinu

Apsolutno sam protiv da bilo ko ako nema bar PSP vozi bilo kakvo vozilo kolovozom. Sa druge strane, ko poseduje bar PSP i hoće da vozi bilo kakvo vozlo kolovozom mora imati adekvatnu zaštitnu opremu i osiguranje vozača koje će da važi za vozača i koje god lako električno vozilo vozio. PSP i osiguranje da bude u obliku kartice i u elektronskom obliku na mobilnom telefonu. Izuzetak iz ovoga pravila bi bili vozači trotineta koji trenutno zbog blokiranog trotoara ne mogu da prođu pa mogu obazrivo da siđu na kolovoz i voze krajnom desnom saobraćajnom trakom zauzimavši najviše metar kolovozne trake sve do prvog slobodnog dela trotoara na koji bi bili dužni da se vrate. Na trotoaru ograničeni brzinom hoda mogli bi da voze svi koji žele bez obavezne opreme. E sad udrite minuse, al ja ne želim da bilo ko vozi kolovozom ko ne zna pravila saobraćaja, da izleću deca koja ne staju na STOP ili trougao, kroz crveno i sično pa da nekog nosim na duši ako ga pokupim autom. Dosta je po ulicama ovih kamikaza što rade dostavu još samo fale deca da voze trotinete, biće bre ko u Diznilendu.

Bumbar

pre 1 godinu

Ne. Donošenje takve odluke ograničene merom koja ne može da se kontroliše (ograničenje 5km/h) je praktično dozvola bez kontrole i ograničenja. Već provereno mnogim takvim nebuloznim propisima kojima je stvoren haos na putevima. Sada se haos sa puteva/ulica preseljava na trotoare, a isključivo iz razloga što nema dovoljno "biciklističkih" odnosno staza za dvotočkaše.

Jedina vozila kojima treba dozvoliti kretanje trotoarom su invalidska kolica. Ako se dozvoli drugim vozilima, totalno se onemogućava invalidima. Naopako od svega razumnog i humanog. Invalidi će morati da se sklanjaju degenericima! Gde? pa na kolovoz, gde bi drugde? Totalni idiotizam!

Deda

pre 1 godinu

Trotineti su buducnost, isto kao i el. bicikli. Ko ima Trotinet na Novom Beogradu ne ulazi u javni prevoz. Em je zagadjenje manje, em vise mesta u javnom prevozu.
Pravo resenje je mnoogo kilometara biciklistickis staza, i sve ce biti ok, a mozda i bolje. A da ne pricam o oslobadjanju parkinga kao posledica smanjenja vozila.

KingSRB

pre 1 godinu

naravno da mu nije mesto na trotoaru iako vozim jak trotinet nikada ali nikada neidem po trotoaru samo dzada i bicikisticka dzada ....,... to je to.

Goxy

pre 1 godinu

PRE SVEGA- treba imati dovoljno biciklistickih staza, koje mi nemamo (pricam za BG). I to malo staza sto imamo je kriminalno, staza za bicikliste na Pupinovom mostu se zavrsava u bankini. Centar grada je prakticno bez staze za bicikliste. Hocete da uvedete zakon, a nemamo cime da ga postujemo. Okanovic je smesan lik, odavno poznata cinjenica. Rijaliti zvezda.

Dejan

pre 1 godinu

Ova država je najobičnija farsa. Setili se da 250 000 vozača trotineta ne popunjavaju dovoljno dobro državnu kasu time što ne daju ništa za benzin a ni za autobuske karte pa odredili kazne ne bi li nekako nadoknadili manjak u budžetu!?
Na to se sve nadovezuju polupismeni i glupi građani koji nasedaju na igru oko toga kako odrati građane po cenu gužvi u saobraćaju, manjka novca u novčanicima i prljavijeg vazduha što takođe ide u prilog svakoj vlasti jer dobija gomilu bolesnih građana koji onda troše novac na lečenje.
Dakle trotinet je jedno zlo sa kojim svaka vlast mora pod hitno da se izbori!!