Nedelja, 04.12.2022.

11:26

Istorijski preokret: Volkswagen više nije najprodavaniji u Kini

Izvor:

Istorijski preokret: Volkswagen više nije najprodavaniji u Kini IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

Ivan ZG

pre 1 godinu

ja@
Očekivanja su da će, za nekih 10-15 godina, prodaja novih automobila u Kini dostići broj od 40 miliona, što će činiti oko dve trećine ukupne svetske prodaje...

Zato je valjda svima jasno da ti auti moraju biti električni ili nitko u Kini neće vidjeti nebo barem jeedno desetljeće. Kada bi tamo bilo svake godine 40 milijuna novih auti sa SUS motorima...
Zato je Kina jako zainteresirana za što brži prijelaz na el. aute jer oni druge budućnosti - nemaju.

Majstor

pre 1 godinu

Od 50 komentara u proseku dva vredi pročitati. Voren Bafet je prodao 1.33 miliona akcije BYD. Ako mislite šta zna deda u desetoj deceniji, setitite se da su to čitavi timovi koji vode njegov fond. Ako i dalje verujete sebi a ne njemu poklonite mi samo jednu jedinu akciju njegovog fonda ticker BRKA A.

čiča

pre 1 godinu

Sav smisao komentara se moze svesti na sledece...VW je krs, kupuju ga samo zatucani balkanci, Rusi su propale pijanice, vec su izgubili rat u Ukrajini, a sve kinesko je krs, ali nije bas toliki krs kao rusko...
E sad...ako su komentari odraz socijalne svesti stanovnistva (u sta ozbiljno sumnjam) onda nam se crno pise.
A ako su odraz pokusaja manipulacije javnim prostorom, onda redakcija treba da se pozabavi sa tim, osim ako i oni nisu deo toga.
(Realista, 5. decembar 2022 08:49)

Svaka čast za komentar.
Jedna reč - histerija. I ultra isključivost.
I sloboda da se napiše šta god se poželi, bez posledica.
Neko će doduše reći - ne morate da čitate.
I, to je poenta? Da nekoliko (želim da verujem da nije većina) marginalizovanih sociopata istera sve nas ostale?
Ne bih baš rekao da su tvorci ideje slobode govora imali na umu takvu stvar.

ja

pre 1 godinu

@ (yupiter, 5. decembar 2022 05:57)

Nema veze s vezom. Kinezi nemaju vlasnički udeo ni u jednoj od pomenutih firmi. Philips, Nokia, Siemens i Ericsson su akcionarska društva koja su listirana globalno, a vlasništvo nad njihovim kapitalom je toliko rascepkano, da retko koji investitor ima više od 1% udela, a u ogromnoj većini slučajeva su vlasnici institucionalni investitori i međunarodni investicioni fondovi (uglavnom američki).

Nokia ima na stotine akcionara, a pojedinačno najveći akcionar (sa nešto preko 5%) je Solidium - finski investicioni fond, koji, između ostalog, upravlja delom imovine države Finske. HMD Global, Nokijina ćerka-firma koja pravi smartfonove sa logom Nokije, je takođe akcionarsko društvo gde najveći udeo ima Foxconn (tajvanska firma) sa 14%, a Nokia ima 10%. Ostali investitori su Google, Qualcomm i brdo institucionalnih investitora. S Kinezima, niđe veze...

Kod Philipsa je najveći pojedinačni akcionar Harris Associates, investicioni fond iz Čikaga, sa 2%. Philips nema veze s Kinezima.

Kod Ericssona je najveći pojedinačni akcionar Primecap, investicioni fond iz Milvokija, sa 2%. Nema veze s Kinezima.

Kod Siemensa je najveći pojedinačni akcionar Fisher Investments (takođe američki investicioni fond) sa manje od 1% akcija. Nema veze s Kinezima.

Rutina

pre 1 godinu

@ivanzg
Odlican komentar,steta sto si poslednjom recenicom morao da u****s sve sto si do tada rekao
(jonini, 4. decembar 2022 20:53)

Na vas se ne odnose propisi EU zemalja pa možete subvencionirati koga god hoćete. Ne znam šta je tu usr***.
(Ivan ZG, 4. decembar 2022 22:32)

Ivane, msm, nemo' se praviš lud.. Napisao si "...ali vas to ne brine", što je zvučalo kao tipično pod...vanje u stilu "mi smo u EU, vi niste". Lično, ne pogađa me takvo obraćanje ni najmanje, jer sam svim svojim bićem protivnik EU i boriću se da nikad u istu ne uđemo, ali čisto da ti kažem kako ovaj tvoj stil može da izgleda prosečnom čitaocu. Možda nisi hteo da budeš sarkastičan, ali prečesto ovde viđamo provokacije u ovom stilu, da bi unapred pretpostavili kako nije u pitanju to isto po stoti put.

Bozon

pre 1 godinu

Pogledajte unutrašnjost ovih Byd automobila, pa pogledajte Volkswagene. Volkswageni uglavnom dosadno, crna plastika, često jeftino. ID3 malo odstupa i malo je moderniji, al dizajn više liči na medicinsku opremu. Ovo u Byd autima čista umetnost. Futuristički art deco i izgleda jako skupo.

ja

pre 1 godinu

@ (Ivan, 4. decembar 2022 15:25)

Odlično pitanje! Godišnje se u svetu proda 66 milona novih automobila, od čega na Kinu otpada gotovo trećina - 21.5 miliona.

Da bi stvari stavio u perspektivu, u celoj Evropi se godišnje proda 11 miliona novih automobila, dok se u SAD proda 15 miliona. Dakle, za par godina, kako raste i jača kineska srednja klasa (to je vidljivo kada se posmatraju trendovi - iz godine u godinu se u Evropi prodaje sve manje i manje automobila, u Americi taj broj stagnira, dok u Kini snažno raste, stopom od oko 7% godišnje), doći ćemo u situaciju da se u Kini proda automobila koliko u SAD i Evropi zajedno... Kada uzmeš u obzir ove podatke, jasno ti je zašto se svi bore za kinesko tržište.

Ako se ukalkuliše i broj prodatih polovnih automobila, tek onda se shvati potencijal kineskog tržišta, jer se godišnje tamo, uz 21 milion novih, proda još i 15 miliona polovnih automobila. Kako bude rasla srednja klasa, broj prodatih novih automobila će rasti nauštrb polovnih.

Očekivanja su da će, za nekih 10-15 godina, prodaja novih automobila u Kini dostići broj od 40 miliona, što će činiti oko dve trećine ukupne svetske prodaje... Tek tada će se izroditi novi (kineski) giganti u automobilskoj industriji. A da bi se izborili sa njima, pokrenuće se novi talas velikih udruživanja među evropskim i američkim proizvođačima. Verujem da će se slično desiti u Aziji, sa japanskim i korejskim proizvođačima. Jedina kompanija koja će ostati samostalna će biti Tesla.

ja

pre 1 godinu

Uzgred, zaboravih da napomenem jednu činjenicu koja pokazuje koliko je automobilska industrija u Kini dinamična i kakav rast ostvaruje - BYD (o kojem se piše u ovom članku), čak nije ni najveća kineska automobilska kompanija. Po ukupnoj prodaji su tek na 10. mestu. Lista ide redom:

1-4. SAIC Motor, FAW, Dongfeng i Chang’an (tzv. "velika četvorka"),
5. Guangzhou Automobile Group
6. Beijing Automotive Group
7. Geely
8. Great Wall
9. Chery
10. BYD
11. Brilliance Automotive
12. Jianghuai (JAC)

Od svih ovih, prvih 8 na listi godišnje prodaju preko 1 milion automobila, a ostali su između 500.000 i milion... Koliko je ovo značajno vidi se iz činjenice da, ukoliko se evropski proizvođači automobila posmatraju pojedinačno prema brendovima, a ne prema grupacijama (kaqo što su PSA, Stelantis i tsl.), jedino Volksvagen prodaje više od miliona automobila godišnje...

Realista

pre 1 godinu

Sav smisao komentara se moze svesti na sledece...VW je krs, kupuju ga samo zatucani balkanci, Rusi su propale pijanice, vec su izgubili rat u Ukrajini, a sve kinesko je krs, ali nije bas toliki krs kao rusko...
E sad...ako su komentari odraz socijalne svesti stanovnistva (u sta ozbiljno sumnjam) onda nam se crno pise.
A ako su odraz pokusaja manipulacije javnim prostorom, onda redakcija treba da se pozabavi sa tim, osim ako i oni nisu deo toga.

Vlada

pre 1 godinu

Kada stižu kod nas?
(Pop, 4. decembar 2022 13:46)

To je nama krajnje nebitno. Kada god da stignu biće preskupi za naš standard, a ona šačica koja ima para će svakako kupiti nešto drugo.

Каурин

pre 1 godinu

Колико предрасуда о Кинезима, а мозгови заглавили у 80-им и 90-им... Посебно што је данас могуће видети шта се и где дешава!
Питајте Маска шта мисли о Кинеском тржишту електричних возила и њиховом просечном купцу тамо. Успут, из око 300 домаћих модела, више од 50% свих продатих ЕВ НА СВЕТУ нађе купца управо у Кини!

yupiter

pre 1 godinu

Siemens se bavi pretežno industrijskim postrojenjima, to im je glavni biznis. Ericsson i Nokia su giganti u oblasti telekomunikacija, Philips se idalje bavi potrošačkom elektronikom i glavni posao im je medicinska oprema. Te firme su daleko od propalih. U svojim oblastima su među svetskim liderima, ako ne i najbolji na svetu.
(Otheym, 04. decembar 2022 22:18)

Samo sto Philips nije vise evropski nego su ga kupili zamisli Kinezi,a isti imaju udeo i u Nokiji Ericsonu i malo u Simensu

Toto

pre 1 godinu

Luksuzne marke automobila poput Mercedesa, Audija, BMW itd su stvar prestiza i to je opshteprihvachena stvar u celome svetu...Ali obichni prosechni automobili koje vechina nas gradjana sveta vozimo...Samo je bilo pitanje vremena kada che se veliki kineski proizvodjachi pojaviti na svome domachem kao i medjunarodnom trzishtu...Pomrsiche konce Kinezi mnogim poznatim brendovima kada pochnu neshto slichno shto je nekada uradeo Handej i Kia...Prodaja kvalitetnih ali jeftinijih automobila od konkurencije...

Zacvo

pre 1 godinu

Šta! U kini bio najprodavaniji VW!
Ja mislio da VW kupuju samo Balkanci i još poneko u Evropi. Kad bi čovek čitao komentare na ovom portalu mislio bi da se van Balkana ne prodaju ni dva primerka VW automobila i da, ustvari, njihove fabrike rade samo za Balkan

Veliki brat

pre 1 godinu

Za duže prevoze koriste brze vozove (kakve u Evropi ne možeš da vidiš, a u Americi još manje) i avione.
(Toni, 4. decembar 2022 22:25)

Relativno mali procenat ljudi koristi te brze vozove, za njihov standard karta je jednostavno preskupa, pa većina koristi one sporije.
Inače, Kina se u izglupirala za 10, zapustili su stare pruge, pa recimo ugalj i dalje transportuju kamionima umesto da koriste teretne vozove. Zato im je sva proizvodnja i bazirana relativno blizu obale, jer nemaju odgovarajući teretni saobraćaj, pošto beze pruge nisu pogodne za teretni saobraćaj.

Od tih brzih pruga, samo 2-3 linije su isplative, ostale na nuli, a neke od njih ne mogu od prodaje karata ni da plate potrošenu električnu energiju.
Brze pruge su isplative u Japanu, koji ima visok standard i ogroman broj putnika svaki dan, jer se nekome iz Osake isplati da za mesečnu kartu plaća i 1000 dolara, pošto u Osaki živi u kući roditelja, a da bi se preselio u Tokiju treba da daje 2/3 plate. U Kini je "malo" drugačija priča, oni koji imaju para putuju avionom, a veoma mali broj njih brzim vozom.

Sve te brze pruge u Kini su lepe za slikanje i promociju političara, ali već stižu povećani troškovi održavanja i potrebe novih investicija u pruge koje su stare već 10 godina, ti vozovi troše poprilično više struje od konvencionalnih i koštaju više.
Generalno, jedino ima smisla linija Peking-Šangaj, mada, ako već bacaju pare, bolje da grade Hyperloop ili nešto slično.

Dusko Miami

pre 1 godinu

Jare
Pa i ti voziš korejski trash koje je mrvica bolji od China trash. Ja, zamisli, furam Teslu. Koju ti nikad nećeš. Makar ne za 15.000 eVra
(Jol, 04. decembar 2022 22:51)
Jel furaš?

Ivan ZG

pre 1 godinu

@ivanzg
Odlican komentar,steta sto si poslednjom recenicom morao da u****s sve sto si do tada rekao
(jonini, 4. decembar 2022 20:53)

Na vas se ne odnose propisi EU zemalja pa možete subvencionirati koga god hoćete. Ne znam šta je tu usr***.

Otheym

pre 1 godinu

Nekad smo mislili da ce Nokia, Ericsson, Philips i Siemens biti jedini mobilni koji ce dominirati svetom zbog najsavremenije tehnologije. Sada xiaomi i huawei rame u rame sa Iphonom. Ovi evropski davno nestali i zatvorene fabrike.
(Bankar, 04. decembar 2022 14:58)

Siemens se bavi pretežno industrijskim postrojenjima, to im je glavni biznis. Ericsson i Nokia su giganti u oblasti telekomunikacija, Philips se idalje bavi potrošačkom elektronikom i glavni posao im je medicinska oprema. Te firme su daleko od propalih. U svojim oblastima su među svetskim liderima, ako ne i najbolji na svetu.

Toni

pre 1 godinu

(Goxy, 4. decembar 2022 12:41)

Kinezi ne voze automobile kao mi ili čak i prosječni Evropljani. Uglavnom voze po gradu i kraćim međugradskim udaljenostima. Za duže prevoze koriste brze vozove (kakve u Evropi ne možeš da vidiš, a u Americi još manje) i avione. Statusni simbol im je skup Mercedes, BMW ili nešto još skuplje. Očuvani Pasat im ne znači ništa, niti Audi A4. Za njih su te kineske kante sasvim dobre i funkcionalne, a imaju dosta infrastrukture za iste. Bio i vidio.

achtwn

pre 1 godinu

Pa koliko se u Kini godišnje proda novih automobila kada samo jedan proizvođač, za jedan mesec proda 150 000 komada?
(Ivan, 04. decembar 2022 15:25)
Ne veruiem da ne umes to da nadjes online

1. China 21,482,374
2. United States 14,947,180

achtwn

pre 1 godinu

BYD da popravi softver i bice ok.
(Cicerus, 04. decembar 2022 16:07)
Byd ima bolji sw of vw. Ne. Kad bolje razmislim svi imaju bolji sw od vw

Jol

pre 1 godinu

Jare
Pa i ti voziš korejski trash koje je mrvica bolji od China trash. Ja, zamisli, furam Teslu. Koju ti nikad nećeš. Makar ne za 15.000 eVra

Serbiko

pre 1 godinu

i kinezi shvatili da je e-auto prava stvar, samo se srbi kunu u dizlo (i rusi, koji ne mogu ni da biraju).
(kiki, 04. decembar 2022 16:22)

Mozemo mi da shvatimo ili ne, u Srbiji se najvise kupuju automobili izmedju 2-5 hiljada evra, a novi EV nema ispod 40 hiljada! Jedno je voditi polemiku sta je bolje EV ili SUS, kada mozes da priustis tako nesto, a drugo je kada se zajmis kod kuma, da kupis auto od 3 soma. Ja licno vozim nov auto, ali nisam slep, vidim sta ljudi mogu i kupuju, i sad njima pricati o kupovini EV, kao boljoj opciji!?

čiča

pre 1 godinu

kinezi shvatili da je e-auto prava stvar, samo se srbi kunu u dizlo (i rusi, koji ne mogu ni da biraju).
(kiki, 04. decembar 2022 16:22)

Da nisi zaslepljen (iracionalnom) mržnjom i da si malo (malo vise) obrazovan, znao bi u Rusiji dizel ide samo u kamione, i jako, jako malo privatnih automobila.
Ladno rođeni, mrzne. Prosto je.
Ali važno da si ti napisao ono sto ti je na duši, sa malim s kod Srbi, i malim r kod Rusi. Nepismeno i primitivno.
I da si napisao "dizlo", nebuloznu nepostojeću reč koju koriste samo polupismeni likovi ovde na rubrici "auto".
E da, i da je e-auto "prava stvar". Moderan i obrazovan čovek poput tebe to zna sa sigurnošću....

XXL

pre 1 godinu

Mnogo je g-din Soltz kritikovao i napadao Kinu te spominjao kako treba Nemačka da manje zavisi od kineza - pa ispuniće mu se želja Nemačka neće biti "vodeća industrija"...

money money

pre 1 godinu

@Bankar

Ericsson je ozbiljan igrac, ali na mnogo ozbiljnijim stvarima od mobilnih telefona. Svako je u nekoj oblasti ozbiljan igrac. Svi oni prodaju svoje consumer business-e posle nekog vremena. Naprave dobru procenu da ce biti ugrozeni i jednostavno prodaju za velike pare i idu dalje. Nokia se jedina izglupirala. Xiaomi je poluproizvod, trenutno veoma precenjen, a Huawei je prisao blizu, ali jednostavno nemaju sta da traze ni pored Samsunga S, ni pored iPhone-a.

T

pre 1 godinu

"Иначе производња струје као и литијумских батерија још више трује околину (само мање у граду) од сус мотора.."
Argument koji može da se vidi samo na srpskim portalima.

Ivan ZG

pre 1 godinu

BYD je kompanija koja je prva krenula u izradu i prodaju el. automobila u Kini. Auto izgleda kao monovolumen Mazda 5 i ima oko 100 KS. Pravi obiteljski auto okrenut praktičnosti koji je bio jako popularan.
BYD je kompanija koja proizvodi i vlastite baterije LFP tehnologije koje su par puta trajnije od litij-ionskih, ne mogu se zapaliti i nisu osjetljive na brzo punjenje. Jedina mana im je za cca. 25% manja gustoća energije.
BYD ima ogromne kapacitete proizvodnje i odlučio je prestati proizvoditi aute samo sa SUS motorima i ostavio u proizvodnji plug-in hibride i električne. U ponudi imaju nekolkio vrlo interesantnih automobila. Jedan mali i jeftin za grad, jedan manji SUV, limuzina srednje klase i velika limuzina. Svi modeli su vrlo dobro dizajnirani i naravno jeftiniji od konkurencije iz Europe i Koreje.
Krenuli su u izvoz prije godinu dana u Europu i Australiju i ove godine možemo očekivati proširenje ponude sa 2 na 4 modela.
Veliko je pitanje da li će u EU ostati subvencije na sve el. aute ili samo one proizvedene u EU, iako to vas ne brine.

Hmm

pre 1 godinu

Odavno pametni ljudi pričaju da je EV kineska podvala Evropi sa ciljem da preskoče tehnološku zaostalost u kvalitetnim ekološkim SUS motorima.

ner0n

pre 1 godinu

@kiki Шта лупаш ти? Мислиш да немци и остали 100% возе електричне? Идем често у аустрију и електро возила нису ни 5% од укупних..
Иначе производња струје као и литијумских батерија још више трује околину (само мање у граду) од сус мотора..

Pantelija

pre 1 godinu

Sad će da navale ovi boljševici koji su digli ruke od Rusije ali se uvek mora pronaći neko novi koji će da pobedi zapad i naterati Ameriku i Englesku da postanu zemlje proleterske. Njima želim da voze ove kineske kantice do kraja života a ne da jure kola nemačkih baba.
(Goxy, 4. decembar 2022 12:41)

Slazem se sa tobom ali ti isti su pokvarena vrsta. Salju decu na zapad a mrze zapad. Prose od te iste dece na zapadu novac a mrze zapad. Voze zapadne automobile jer je Nemac najkalitetniji, Francuz najudobniji a Italijan ima dusu ali mrze zapad. Koriste zapadnu tehnologiju a mrze zapad. Stede u evrima a mrze zapad. Jednom reciju bolestan narod.

objektivan

pre 1 godinu

Čekaj, sta je ovo?
Pa valjda svi znaju da je u Aziji (i celom ostalom svemiru izuzev male nebitne Evrope) najprodavanija Tojota?
Ovo mora da je neka greška.
Nemoguće da je taj švapski krš najprodavaniji na najvećem svetskom tržištu, pod samim nosom najvećeg brenda u istoriji vasione.

čiča

pre 1 godinu

Jednom reciju bolestan narod.
(Pantelija, 04. decembar 2022 15:34)

I sve to, pazi sad, na vest o kineskoj marki automobila na kineskom tržištu.

Cenim da si ti jako zdrav.

Bankar

pre 1 godinu

Nekad smo mislili da ce Nokia, Ericsson, Philips i Siemens biti jedini mobilni koji ce dominirati svetom zbog najsavremenije tehnologije. Sada xiaomi i huawei rame u rame sa Iphonom. Ovi evropski davno nestali i zatvorene fabrike.

čiča

pre 1 godinu

Sad će da navale ovi boljševici koji su digli ruke od Rusije ali se uvek mora pronaći neko novi koji će da pobedi zapad i naterati Ameriku i Englesku da postanu zemlje proleterske. Njima želim da voze ove kineske kantice do kraja života a ne da jure kola nemačkih baba.
(Goxy, 04. decembar 2022 12:41)

A ja tebi da sto pre pronađeš nekog dobrog terapeuta.

Goxy

pre 1 godinu

Sad će da navale ovi boljševici koji su digli ruke od Rusije ali se uvek mora pronaći neko novi koji će da pobedi zapad i naterati Ameriku i Englesku da postanu zemlje proleterske. Njima želim da voze ove kineske kantice do kraja života a ne da jure kola nemačkih baba.

Bankar

pre 1 godinu

Nekad smo mislili da ce Nokia, Ericsson, Philips i Siemens biti jedini mobilni koji ce dominirati svetom zbog najsavremenije tehnologije. Sada xiaomi i huawei rame u rame sa Iphonom. Ovi evropski davno nestali i zatvorene fabrike.

čiča

pre 1 godinu

Jednom reciju bolestan narod.
(Pantelija, 04. decembar 2022 15:34)

I sve to, pazi sad, na vest o kineskoj marki automobila na kineskom tržištu.

Cenim da si ti jako zdrav.

čiča

pre 1 godinu

Sad će da navale ovi boljševici koji su digli ruke od Rusije ali se uvek mora pronaći neko novi koji će da pobedi zapad i naterati Ameriku i Englesku da postanu zemlje proleterske. Njima želim da voze ove kineske kantice do kraja života a ne da jure kola nemačkih baba.
(Goxy, 04. decembar 2022 12:41)

A ja tebi da sto pre pronađeš nekog dobrog terapeuta.

Serbiko

pre 1 godinu

i kinezi shvatili da je e-auto prava stvar, samo se srbi kunu u dizlo (i rusi, koji ne mogu ni da biraju).
(kiki, 04. decembar 2022 16:22)

Mozemo mi da shvatimo ili ne, u Srbiji se najvise kupuju automobili izmedju 2-5 hiljada evra, a novi EV nema ispod 40 hiljada! Jedno je voditi polemiku sta je bolje EV ili SUS, kada mozes da priustis tako nesto, a drugo je kada se zajmis kod kuma, da kupis auto od 3 soma. Ja licno vozim nov auto, ali nisam slep, vidim sta ljudi mogu i kupuju, i sad njima pricati o kupovini EV, kao boljoj opciji!?

čiča

pre 1 godinu

kinezi shvatili da je e-auto prava stvar, samo se srbi kunu u dizlo (i rusi, koji ne mogu ni da biraju).
(kiki, 04. decembar 2022 16:22)

Da nisi zaslepljen (iracionalnom) mržnjom i da si malo (malo vise) obrazovan, znao bi u Rusiji dizel ide samo u kamione, i jako, jako malo privatnih automobila.
Ladno rođeni, mrzne. Prosto je.
Ali važno da si ti napisao ono sto ti je na duši, sa malim s kod Srbi, i malim r kod Rusi. Nepismeno i primitivno.
I da si napisao "dizlo", nebuloznu nepostojeću reč koju koriste samo polupismeni likovi ovde na rubrici "auto".
E da, i da je e-auto "prava stvar". Moderan i obrazovan čovek poput tebe to zna sa sigurnošću....

ner0n

pre 1 godinu

@kiki Шта лупаш ти? Мислиш да немци и остали 100% возе електричне? Идем често у аустрију и електро возила нису ни 5% од укупних..
Иначе производња струје као и литијумских батерија још више трује околину (само мање у граду) од сус мотора..

Ivan ZG

pre 1 godinu

BYD je kompanija koja je prva krenula u izradu i prodaju el. automobila u Kini. Auto izgleda kao monovolumen Mazda 5 i ima oko 100 KS. Pravi obiteljski auto okrenut praktičnosti koji je bio jako popularan.
BYD je kompanija koja proizvodi i vlastite baterije LFP tehnologije koje su par puta trajnije od litij-ionskih, ne mogu se zapaliti i nisu osjetljive na brzo punjenje. Jedina mana im je za cca. 25% manja gustoća energije.
BYD ima ogromne kapacitete proizvodnje i odlučio je prestati proizvoditi aute samo sa SUS motorima i ostavio u proizvodnji plug-in hibride i električne. U ponudi imaju nekolkio vrlo interesantnih automobila. Jedan mali i jeftin za grad, jedan manji SUV, limuzina srednje klase i velika limuzina. Svi modeli su vrlo dobro dizajnirani i naravno jeftiniji od konkurencije iz Europe i Koreje.
Krenuli su u izvoz prije godinu dana u Europu i Australiju i ove godine možemo očekivati proširenje ponude sa 2 na 4 modela.
Veliko je pitanje da li će u EU ostati subvencije na sve el. aute ili samo one proizvedene u EU, iako to vas ne brine.

Pantelija

pre 1 godinu

Sad će da navale ovi boljševici koji su digli ruke od Rusije ali se uvek mora pronaći neko novi koji će da pobedi zapad i naterati Ameriku i Englesku da postanu zemlje proleterske. Njima želim da voze ove kineske kantice do kraja života a ne da jure kola nemačkih baba.
(Goxy, 4. decembar 2022 12:41)

Slazem se sa tobom ali ti isti su pokvarena vrsta. Salju decu na zapad a mrze zapad. Prose od te iste dece na zapadu novac a mrze zapad. Voze zapadne automobile jer je Nemac najkalitetniji, Francuz najudobniji a Italijan ima dusu ali mrze zapad. Koriste zapadnu tehnologiju a mrze zapad. Stede u evrima a mrze zapad. Jednom reciju bolestan narod.

XXL

pre 1 godinu

Mnogo je g-din Soltz kritikovao i napadao Kinu te spominjao kako treba Nemačka da manje zavisi od kineza - pa ispuniće mu se želja Nemačka neće biti "vodeća industrija"...

Toni

pre 1 godinu

(Goxy, 4. decembar 2022 12:41)

Kinezi ne voze automobile kao mi ili čak i prosječni Evropljani. Uglavnom voze po gradu i kraćim međugradskim udaljenostima. Za duže prevoze koriste brze vozove (kakve u Evropi ne možeš da vidiš, a u Americi još manje) i avione. Statusni simbol im je skup Mercedes, BMW ili nešto još skuplje. Očuvani Pasat im ne znači ništa, niti Audi A4. Za njih su te kineske kante sasvim dobre i funkcionalne, a imaju dosta infrastrukture za iste. Bio i vidio.

Otheym

pre 1 godinu

Nekad smo mislili da ce Nokia, Ericsson, Philips i Siemens biti jedini mobilni koji ce dominirati svetom zbog najsavremenije tehnologije. Sada xiaomi i huawei rame u rame sa Iphonom. Ovi evropski davno nestali i zatvorene fabrike.
(Bankar, 04. decembar 2022 14:58)

Siemens se bavi pretežno industrijskim postrojenjima, to im je glavni biznis. Ericsson i Nokia su giganti u oblasti telekomunikacija, Philips se idalje bavi potrošačkom elektronikom i glavni posao im je medicinska oprema. Te firme su daleko od propalih. U svojim oblastima su među svetskim liderima, ako ne i najbolji na svetu.

achtwn

pre 1 godinu

Pa koliko se u Kini godišnje proda novih automobila kada samo jedan proizvođač, za jedan mesec proda 150 000 komada?
(Ivan, 04. decembar 2022 15:25)
Ne veruiem da ne umes to da nadjes online

1. China 21,482,374
2. United States 14,947,180

Goxy

pre 1 godinu

Sad će da navale ovi boljševici koji su digli ruke od Rusije ali se uvek mora pronaći neko novi koji će da pobedi zapad i naterati Ameriku i Englesku da postanu zemlje proleterske. Njima želim da voze ove kineske kantice do kraja života a ne da jure kola nemačkih baba.

objektivan

pre 1 godinu

Čekaj, sta je ovo?
Pa valjda svi znaju da je u Aziji (i celom ostalom svemiru izuzev male nebitne Evrope) najprodavanija Tojota?
Ovo mora da je neka greška.
Nemoguće da je taj švapski krš najprodavaniji na najvećem svetskom tržištu, pod samim nosom najvećeg brenda u istoriji vasione.

achtwn

pre 1 godinu

BYD da popravi softver i bice ok.
(Cicerus, 04. decembar 2022 16:07)
Byd ima bolji sw of vw. Ne. Kad bolje razmislim svi imaju bolji sw od vw

Hmm

pre 1 godinu

Odavno pametni ljudi pričaju da je EV kineska podvala Evropi sa ciljem da preskoče tehnološku zaostalost u kvalitetnim ekološkim SUS motorima.

T

pre 1 godinu

"Иначе производња струје као и литијумских батерија још више трује околину (само мање у граду) од сус мотора.."
Argument koji može da se vidi samo na srpskim portalima.

Dusko Miami

pre 1 godinu

Jare
Pa i ti voziš korejski trash koje je mrvica bolji od China trash. Ja, zamisli, furam Teslu. Koju ti nikad nećeš. Makar ne za 15.000 eVra
(Jol, 04. decembar 2022 22:51)
Jel furaš?

money money

pre 1 godinu

@Bankar

Ericsson je ozbiljan igrac, ali na mnogo ozbiljnijim stvarima od mobilnih telefona. Svako je u nekoj oblasti ozbiljan igrac. Svi oni prodaju svoje consumer business-e posle nekog vremena. Naprave dobru procenu da ce biti ugrozeni i jednostavno prodaju za velike pare i idu dalje. Nokia se jedina izglupirala. Xiaomi je poluproizvod, trenutno veoma precenjen, a Huawei je prisao blizu, ali jednostavno nemaju sta da traze ni pored Samsunga S, ni pored iPhone-a.

Каурин

pre 1 godinu

Колико предрасуда о Кинезима, а мозгови заглавили у 80-им и 90-им... Посебно што је данас могуће видети шта се и где дешава!
Питајте Маска шта мисли о Кинеском тржишту електричних возила и њиховом просечном купцу тамо. Успут, из око 300 домаћих модела, више од 50% свих продатих ЕВ НА СВЕТУ нађе купца управо у Кини!

Ivan ZG

pre 1 godinu

@ivanzg
Odlican komentar,steta sto si poslednjom recenicom morao da u****s sve sto si do tada rekao
(jonini, 4. decembar 2022 20:53)

Na vas se ne odnose propisi EU zemalja pa možete subvencionirati koga god hoćete. Ne znam šta je tu usr***.

yupiter

pre 1 godinu

Siemens se bavi pretežno industrijskim postrojenjima, to im je glavni biznis. Ericsson i Nokia su giganti u oblasti telekomunikacija, Philips se idalje bavi potrošačkom elektronikom i glavni posao im je medicinska oprema. Te firme su daleko od propalih. U svojim oblastima su među svetskim liderima, ako ne i najbolji na svetu.
(Otheym, 04. decembar 2022 22:18)

Samo sto Philips nije vise evropski nego su ga kupili zamisli Kinezi,a isti imaju udeo i u Nokiji Ericsonu i malo u Simensu

Toto

pre 1 godinu

Luksuzne marke automobila poput Mercedesa, Audija, BMW itd su stvar prestiza i to je opshteprihvachena stvar u celome svetu...Ali obichni prosechni automobili koje vechina nas gradjana sveta vozimo...Samo je bilo pitanje vremena kada che se veliki kineski proizvodjachi pojaviti na svome domachem kao i medjunarodnom trzishtu...Pomrsiche konce Kinezi mnogim poznatim brendovima kada pochnu neshto slichno shto je nekada uradeo Handej i Kia...Prodaja kvalitetnih ali jeftinijih automobila od konkurencije...

Realista

pre 1 godinu

Sav smisao komentara se moze svesti na sledece...VW je krs, kupuju ga samo zatucani balkanci, Rusi su propale pijanice, vec su izgubili rat u Ukrajini, a sve kinesko je krs, ali nije bas toliki krs kao rusko...
E sad...ako su komentari odraz socijalne svesti stanovnistva (u sta ozbiljno sumnjam) onda nam se crno pise.
A ako su odraz pokusaja manipulacije javnim prostorom, onda redakcija treba da se pozabavi sa tim, osim ako i oni nisu deo toga.

čiča

pre 1 godinu

Sav smisao komentara se moze svesti na sledece...VW je krs, kupuju ga samo zatucani balkanci, Rusi su propale pijanice, vec su izgubili rat u Ukrajini, a sve kinesko je krs, ali nije bas toliki krs kao rusko...
E sad...ako su komentari odraz socijalne svesti stanovnistva (u sta ozbiljno sumnjam) onda nam se crno pise.
A ako su odraz pokusaja manipulacije javnim prostorom, onda redakcija treba da se pozabavi sa tim, osim ako i oni nisu deo toga.
(Realista, 5. decembar 2022 08:49)

Svaka čast za komentar.
Jedna reč - histerija. I ultra isključivost.
I sloboda da se napiše šta god se poželi, bez posledica.
Neko će doduše reći - ne morate da čitate.
I, to je poenta? Da nekoliko (želim da verujem da nije većina) marginalizovanih sociopata istera sve nas ostale?
Ne bih baš rekao da su tvorci ideje slobode govora imali na umu takvu stvar.

Rutina

pre 1 godinu

@ivanzg
Odlican komentar,steta sto si poslednjom recenicom morao da u****s sve sto si do tada rekao
(jonini, 4. decembar 2022 20:53)

Na vas se ne odnose propisi EU zemalja pa možete subvencionirati koga god hoćete. Ne znam šta je tu usr***.
(Ivan ZG, 4. decembar 2022 22:32)

Ivane, msm, nemo' se praviš lud.. Napisao si "...ali vas to ne brine", što je zvučalo kao tipično pod...vanje u stilu "mi smo u EU, vi niste". Lično, ne pogađa me takvo obraćanje ni najmanje, jer sam svim svojim bićem protivnik EU i boriću se da nikad u istu ne uđemo, ali čisto da ti kažem kako ovaj tvoj stil može da izgleda prosečnom čitaocu. Možda nisi hteo da budeš sarkastičan, ali prečesto ovde viđamo provokacije u ovom stilu, da bi unapred pretpostavili kako nije u pitanju to isto po stoti put.

Zacvo

pre 1 godinu

Šta! U kini bio najprodavaniji VW!
Ja mislio da VW kupuju samo Balkanci i još poneko u Evropi. Kad bi čovek čitao komentare na ovom portalu mislio bi da se van Balkana ne prodaju ni dva primerka VW automobila i da, ustvari, njihove fabrike rade samo za Balkan

ja

pre 1 godinu

@ (Ivan, 4. decembar 2022 15:25)

Odlično pitanje! Godišnje se u svetu proda 66 milona novih automobila, od čega na Kinu otpada gotovo trećina - 21.5 miliona.

Da bi stvari stavio u perspektivu, u celoj Evropi se godišnje proda 11 miliona novih automobila, dok se u SAD proda 15 miliona. Dakle, za par godina, kako raste i jača kineska srednja klasa (to je vidljivo kada se posmatraju trendovi - iz godine u godinu se u Evropi prodaje sve manje i manje automobila, u Americi taj broj stagnira, dok u Kini snažno raste, stopom od oko 7% godišnje), doći ćemo u situaciju da se u Kini proda automobila koliko u SAD i Evropi zajedno... Kada uzmeš u obzir ove podatke, jasno ti je zašto se svi bore za kinesko tržište.

Ako se ukalkuliše i broj prodatih polovnih automobila, tek onda se shvati potencijal kineskog tržišta, jer se godišnje tamo, uz 21 milion novih, proda još i 15 miliona polovnih automobila. Kako bude rasla srednja klasa, broj prodatih novih automobila će rasti nauštrb polovnih.

Očekivanja su da će, za nekih 10-15 godina, prodaja novih automobila u Kini dostići broj od 40 miliona, što će činiti oko dve trećine ukupne svetske prodaje... Tek tada će se izroditi novi (kineski) giganti u automobilskoj industriji. A da bi se izborili sa njima, pokrenuće se novi talas velikih udruživanja među evropskim i američkim proizvođačima. Verujem da će se slično desiti u Aziji, sa japanskim i korejskim proizvođačima. Jedina kompanija koja će ostati samostalna će biti Tesla.

Veliki brat

pre 1 godinu

Za duže prevoze koriste brze vozove (kakve u Evropi ne možeš da vidiš, a u Americi još manje) i avione.
(Toni, 4. decembar 2022 22:25)

Relativno mali procenat ljudi koristi te brze vozove, za njihov standard karta je jednostavno preskupa, pa većina koristi one sporije.
Inače, Kina se u izglupirala za 10, zapustili su stare pruge, pa recimo ugalj i dalje transportuju kamionima umesto da koriste teretne vozove. Zato im je sva proizvodnja i bazirana relativno blizu obale, jer nemaju odgovarajući teretni saobraćaj, pošto beze pruge nisu pogodne za teretni saobraćaj.

Od tih brzih pruga, samo 2-3 linije su isplative, ostale na nuli, a neke od njih ne mogu od prodaje karata ni da plate potrošenu električnu energiju.
Brze pruge su isplative u Japanu, koji ima visok standard i ogroman broj putnika svaki dan, jer se nekome iz Osake isplati da za mesečnu kartu plaća i 1000 dolara, pošto u Osaki živi u kući roditelja, a da bi se preselio u Tokiju treba da daje 2/3 plate. U Kini je "malo" drugačija priča, oni koji imaju para putuju avionom, a veoma mali broj njih brzim vozom.

Sve te brze pruge u Kini su lepe za slikanje i promociju političara, ali već stižu povećani troškovi održavanja i potrebe novih investicija u pruge koje su stare već 10 godina, ti vozovi troše poprilično više struje od konvencionalnih i koštaju više.
Generalno, jedino ima smisla linija Peking-Šangaj, mada, ako već bacaju pare, bolje da grade Hyperloop ili nešto slično.

ja

pre 1 godinu

Uzgred, zaboravih da napomenem jednu činjenicu koja pokazuje koliko je automobilska industrija u Kini dinamična i kakav rast ostvaruje - BYD (o kojem se piše u ovom članku), čak nije ni najveća kineska automobilska kompanija. Po ukupnoj prodaji su tek na 10. mestu. Lista ide redom:

1-4. SAIC Motor, FAW, Dongfeng i Chang’an (tzv. "velika četvorka"),
5. Guangzhou Automobile Group
6. Beijing Automotive Group
7. Geely
8. Great Wall
9. Chery
10. BYD
11. Brilliance Automotive
12. Jianghuai (JAC)

Od svih ovih, prvih 8 na listi godišnje prodaju preko 1 milion automobila, a ostali su između 500.000 i milion... Koliko je ovo značajno vidi se iz činjenice da, ukoliko se evropski proizvođači automobila posmatraju pojedinačno prema brendovima, a ne prema grupacijama (kaqo što su PSA, Stelantis i tsl.), jedino Volksvagen prodaje više od miliona automobila godišnje...

ja

pre 1 godinu

@ (yupiter, 5. decembar 2022 05:57)

Nema veze s vezom. Kinezi nemaju vlasnički udeo ni u jednoj od pomenutih firmi. Philips, Nokia, Siemens i Ericsson su akcionarska društva koja su listirana globalno, a vlasništvo nad njihovim kapitalom je toliko rascepkano, da retko koji investitor ima više od 1% udela, a u ogromnoj većini slučajeva su vlasnici institucionalni investitori i međunarodni investicioni fondovi (uglavnom američki).

Nokia ima na stotine akcionara, a pojedinačno najveći akcionar (sa nešto preko 5%) je Solidium - finski investicioni fond, koji, između ostalog, upravlja delom imovine države Finske. HMD Global, Nokijina ćerka-firma koja pravi smartfonove sa logom Nokije, je takođe akcionarsko društvo gde najveći udeo ima Foxconn (tajvanska firma) sa 14%, a Nokia ima 10%. Ostali investitori su Google, Qualcomm i brdo institucionalnih investitora. S Kinezima, niđe veze...

Kod Philipsa je najveći pojedinačni akcionar Harris Associates, investicioni fond iz Čikaga, sa 2%. Philips nema veze s Kinezima.

Kod Ericssona je najveći pojedinačni akcionar Primecap, investicioni fond iz Milvokija, sa 2%. Nema veze s Kinezima.

Kod Siemensa je najveći pojedinačni akcionar Fisher Investments (takođe američki investicioni fond) sa manje od 1% akcija. Nema veze s Kinezima.

Bozon

pre 1 godinu

Pogledajte unutrašnjost ovih Byd automobila, pa pogledajte Volkswagene. Volkswageni uglavnom dosadno, crna plastika, često jeftino. ID3 malo odstupa i malo je moderniji, al dizajn više liči na medicinsku opremu. Ovo u Byd autima čista umetnost. Futuristički art deco i izgleda jako skupo.

Vlada

pre 1 godinu

Kada stižu kod nas?
(Pop, 4. decembar 2022 13:46)

To je nama krajnje nebitno. Kada god da stignu biće preskupi za naš standard, a ona šačica koja ima para će svakako kupiti nešto drugo.

Majstor

pre 1 godinu

Od 50 komentara u proseku dva vredi pročitati. Voren Bafet je prodao 1.33 miliona akcije BYD. Ako mislite šta zna deda u desetoj deceniji, setitite se da su to čitavi timovi koji vode njegov fond. Ako i dalje verujete sebi a ne njemu poklonite mi samo jednu jedinu akciju njegovog fonda ticker BRKA A.

Jol

pre 1 godinu

Jare
Pa i ti voziš korejski trash koje je mrvica bolji od China trash. Ja, zamisli, furam Teslu. Koju ti nikad nećeš. Makar ne za 15.000 eVra

Ivan ZG

pre 1 godinu

ja@
Očekivanja su da će, za nekih 10-15 godina, prodaja novih automobila u Kini dostići broj od 40 miliona, što će činiti oko dve trećine ukupne svetske prodaje...

Zato je valjda svima jasno da ti auti moraju biti električni ili nitko u Kini neće vidjeti nebo barem jeedno desetljeće. Kada bi tamo bilo svake godine 40 milijuna novih auti sa SUS motorima...
Zato je Kina jako zainteresirana za što brži prijelaz na el. aute jer oni druge budućnosti - nemaju.

Goxy

pre 1 godinu

Sad će da navale ovi boljševici koji su digli ruke od Rusije ali se uvek mora pronaći neko novi koji će da pobedi zapad i naterati Ameriku i Englesku da postanu zemlje proleterske. Njima želim da voze ove kineske kantice do kraja života a ne da jure kola nemačkih baba.

Pantelija

pre 1 godinu

Sad će da navale ovi boljševici koji su digli ruke od Rusije ali se uvek mora pronaći neko novi koji će da pobedi zapad i naterati Ameriku i Englesku da postanu zemlje proleterske. Njima želim da voze ove kineske kantice do kraja života a ne da jure kola nemačkih baba.
(Goxy, 4. decembar 2022 12:41)

Slazem se sa tobom ali ti isti su pokvarena vrsta. Salju decu na zapad a mrze zapad. Prose od te iste dece na zapadu novac a mrze zapad. Voze zapadne automobile jer je Nemac najkalitetniji, Francuz najudobniji a Italijan ima dusu ali mrze zapad. Koriste zapadnu tehnologiju a mrze zapad. Stede u evrima a mrze zapad. Jednom reciju bolestan narod.

Jol

pre 1 godinu

Jare
Pa i ti voziš korejski trash koje je mrvica bolji od China trash. Ja, zamisli, furam Teslu. Koju ti nikad nećeš. Makar ne za 15.000 eVra

money money

pre 1 godinu

@Bankar

Ericsson je ozbiljan igrac, ali na mnogo ozbiljnijim stvarima od mobilnih telefona. Svako je u nekoj oblasti ozbiljan igrac. Svi oni prodaju svoje consumer business-e posle nekog vremena. Naprave dobru procenu da ce biti ugrozeni i jednostavno prodaju za velike pare i idu dalje. Nokia se jedina izglupirala. Xiaomi je poluproizvod, trenutno veoma precenjen, a Huawei je prisao blizu, ali jednostavno nemaju sta da traze ni pored Samsunga S, ni pored iPhone-a.

objektivan

pre 1 godinu

Čekaj, sta je ovo?
Pa valjda svi znaju da je u Aziji (i celom ostalom svemiru izuzev male nebitne Evrope) najprodavanija Tojota?
Ovo mora da je neka greška.
Nemoguće da je taj švapski krš najprodavaniji na najvećem svetskom tržištu, pod samim nosom najvećeg brenda u istoriji vasione.

T

pre 1 godinu

"Иначе производња струје као и литијумских батерија још више трује околину (само мање у граду) од сус мотора.."
Argument koji može da se vidi samo na srpskim portalima.

čiča

pre 1 godinu

Sad će da navale ovi boljševici koji su digli ruke od Rusije ali se uvek mora pronaći neko novi koji će da pobedi zapad i naterati Ameriku i Englesku da postanu zemlje proleterske. Njima želim da voze ove kineske kantice do kraja života a ne da jure kola nemačkih baba.
(Goxy, 04. decembar 2022 12:41)

A ja tebi da sto pre pronađeš nekog dobrog terapeuta.

Hmm

pre 1 godinu

Odavno pametni ljudi pričaju da je EV kineska podvala Evropi sa ciljem da preskoče tehnološku zaostalost u kvalitetnim ekološkim SUS motorima.

ner0n

pre 1 godinu

@kiki Шта лупаш ти? Мислиш да немци и остали 100% возе електричне? Идем често у аустрију и електро возила нису ни 5% од укупних..
Иначе производња струје као и литијумских батерија још више трује околину (само мање у граду) од сус мотора..

čiča

pre 1 godinu

Jednom reciju bolestan narod.
(Pantelija, 04. decembar 2022 15:34)

I sve to, pazi sad, na vest o kineskoj marki automobila na kineskom tržištu.

Cenim da si ti jako zdrav.

Bankar

pre 1 godinu

Nekad smo mislili da ce Nokia, Ericsson, Philips i Siemens biti jedini mobilni koji ce dominirati svetom zbog najsavremenije tehnologije. Sada xiaomi i huawei rame u rame sa Iphonom. Ovi evropski davno nestali i zatvorene fabrike.

XXL

pre 1 godinu

Mnogo je g-din Soltz kritikovao i napadao Kinu te spominjao kako treba Nemačka da manje zavisi od kineza - pa ispuniće mu se želja Nemačka neće biti "vodeća industrija"...

Zacvo

pre 1 godinu

Šta! U kini bio najprodavaniji VW!
Ja mislio da VW kupuju samo Balkanci i još poneko u Evropi. Kad bi čovek čitao komentare na ovom portalu mislio bi da se van Balkana ne prodaju ni dva primerka VW automobila i da, ustvari, njihove fabrike rade samo za Balkan

čiča

pre 1 godinu

kinezi shvatili da je e-auto prava stvar, samo se srbi kunu u dizlo (i rusi, koji ne mogu ni da biraju).
(kiki, 04. decembar 2022 16:22)

Da nisi zaslepljen (iracionalnom) mržnjom i da si malo (malo vise) obrazovan, znao bi u Rusiji dizel ide samo u kamione, i jako, jako malo privatnih automobila.
Ladno rođeni, mrzne. Prosto je.
Ali važno da si ti napisao ono sto ti je na duši, sa malim s kod Srbi, i malim r kod Rusi. Nepismeno i primitivno.
I da si napisao "dizlo", nebuloznu nepostojeću reč koju koriste samo polupismeni likovi ovde na rubrici "auto".
E da, i da je e-auto "prava stvar". Moderan i obrazovan čovek poput tebe to zna sa sigurnošću....

Veliki brat

pre 1 godinu

Za duže prevoze koriste brze vozove (kakve u Evropi ne možeš da vidiš, a u Americi još manje) i avione.
(Toni, 4. decembar 2022 22:25)

Relativno mali procenat ljudi koristi te brze vozove, za njihov standard karta je jednostavno preskupa, pa većina koristi one sporije.
Inače, Kina se u izglupirala za 10, zapustili su stare pruge, pa recimo ugalj i dalje transportuju kamionima umesto da koriste teretne vozove. Zato im je sva proizvodnja i bazirana relativno blizu obale, jer nemaju odgovarajući teretni saobraćaj, pošto beze pruge nisu pogodne za teretni saobraćaj.

Od tih brzih pruga, samo 2-3 linije su isplative, ostale na nuli, a neke od njih ne mogu od prodaje karata ni da plate potrošenu električnu energiju.
Brze pruge su isplative u Japanu, koji ima visok standard i ogroman broj putnika svaki dan, jer se nekome iz Osake isplati da za mesečnu kartu plaća i 1000 dolara, pošto u Osaki živi u kući roditelja, a da bi se preselio u Tokiju treba da daje 2/3 plate. U Kini je "malo" drugačija priča, oni koji imaju para putuju avionom, a veoma mali broj njih brzim vozom.

Sve te brze pruge u Kini su lepe za slikanje i promociju političara, ali već stižu povećani troškovi održavanja i potrebe novih investicija u pruge koje su stare već 10 godina, ti vozovi troše poprilično više struje od konvencionalnih i koštaju više.
Generalno, jedino ima smisla linija Peking-Šangaj, mada, ako već bacaju pare, bolje da grade Hyperloop ili nešto slično.

Otheym

pre 1 godinu

Nekad smo mislili da ce Nokia, Ericsson, Philips i Siemens biti jedini mobilni koji ce dominirati svetom zbog najsavremenije tehnologije. Sada xiaomi i huawei rame u rame sa Iphonom. Ovi evropski davno nestali i zatvorene fabrike.
(Bankar, 04. decembar 2022 14:58)

Siemens se bavi pretežno industrijskim postrojenjima, to im je glavni biznis. Ericsson i Nokia su giganti u oblasti telekomunikacija, Philips se idalje bavi potrošačkom elektronikom i glavni posao im je medicinska oprema. Te firme su daleko od propalih. U svojim oblastima su među svetskim liderima, ako ne i najbolji na svetu.

Ivan ZG

pre 1 godinu

@ivanzg
Odlican komentar,steta sto si poslednjom recenicom morao da u****s sve sto si do tada rekao
(jonini, 4. decembar 2022 20:53)

Na vas se ne odnose propisi EU zemalja pa možete subvencionirati koga god hoćete. Ne znam šta je tu usr***.

Ivan ZG

pre 1 godinu

BYD je kompanija koja je prva krenula u izradu i prodaju el. automobila u Kini. Auto izgleda kao monovolumen Mazda 5 i ima oko 100 KS. Pravi obiteljski auto okrenut praktičnosti koji je bio jako popularan.
BYD je kompanija koja proizvodi i vlastite baterije LFP tehnologije koje su par puta trajnije od litij-ionskih, ne mogu se zapaliti i nisu osjetljive na brzo punjenje. Jedina mana im je za cca. 25% manja gustoća energije.
BYD ima ogromne kapacitete proizvodnje i odlučio je prestati proizvoditi aute samo sa SUS motorima i ostavio u proizvodnji plug-in hibride i električne. U ponudi imaju nekolkio vrlo interesantnih automobila. Jedan mali i jeftin za grad, jedan manji SUV, limuzina srednje klase i velika limuzina. Svi modeli su vrlo dobro dizajnirani i naravno jeftiniji od konkurencije iz Europe i Koreje.
Krenuli su u izvoz prije godinu dana u Europu i Australiju i ove godine možemo očekivati proširenje ponude sa 2 na 4 modela.
Veliko je pitanje da li će u EU ostati subvencije na sve el. aute ili samo one proizvedene u EU, iako to vas ne brine.

Toni

pre 1 godinu

(Goxy, 4. decembar 2022 12:41)

Kinezi ne voze automobile kao mi ili čak i prosječni Evropljani. Uglavnom voze po gradu i kraćim međugradskim udaljenostima. Za duže prevoze koriste brze vozove (kakve u Evropi ne možeš da vidiš, a u Americi još manje) i avione. Statusni simbol im je skup Mercedes, BMW ili nešto još skuplje. Očuvani Pasat im ne znači ništa, niti Audi A4. Za njih su te kineske kante sasvim dobre i funkcionalne, a imaju dosta infrastrukture za iste. Bio i vidio.

Rutina

pre 1 godinu

@ivanzg
Odlican komentar,steta sto si poslednjom recenicom morao da u****s sve sto si do tada rekao
(jonini, 4. decembar 2022 20:53)

Na vas se ne odnose propisi EU zemalja pa možete subvencionirati koga god hoćete. Ne znam šta je tu usr***.
(Ivan ZG, 4. decembar 2022 22:32)

Ivane, msm, nemo' se praviš lud.. Napisao si "...ali vas to ne brine", što je zvučalo kao tipično pod...vanje u stilu "mi smo u EU, vi niste". Lično, ne pogađa me takvo obraćanje ni najmanje, jer sam svim svojim bićem protivnik EU i boriću se da nikad u istu ne uđemo, ali čisto da ti kažem kako ovaj tvoj stil može da izgleda prosečnom čitaocu. Možda nisi hteo da budeš sarkastičan, ali prečesto ovde viđamo provokacije u ovom stilu, da bi unapred pretpostavili kako nije u pitanju to isto po stoti put.

achtwn

pre 1 godinu

BYD da popravi softver i bice ok.
(Cicerus, 04. decembar 2022 16:07)
Byd ima bolji sw of vw. Ne. Kad bolje razmislim svi imaju bolji sw od vw

yupiter

pre 1 godinu

Siemens se bavi pretežno industrijskim postrojenjima, to im je glavni biznis. Ericsson i Nokia su giganti u oblasti telekomunikacija, Philips se idalje bavi potrošačkom elektronikom i glavni posao im je medicinska oprema. Te firme su daleko od propalih. U svojim oblastima su među svetskim liderima, ako ne i najbolji na svetu.
(Otheym, 04. decembar 2022 22:18)

Samo sto Philips nije vise evropski nego su ga kupili zamisli Kinezi,a isti imaju udeo i u Nokiji Ericsonu i malo u Simensu

ja

pre 1 godinu

@ (yupiter, 5. decembar 2022 05:57)

Nema veze s vezom. Kinezi nemaju vlasnički udeo ni u jednoj od pomenutih firmi. Philips, Nokia, Siemens i Ericsson su akcionarska društva koja su listirana globalno, a vlasništvo nad njihovim kapitalom je toliko rascepkano, da retko koji investitor ima više od 1% udela, a u ogromnoj većini slučajeva su vlasnici institucionalni investitori i međunarodni investicioni fondovi (uglavnom američki).

Nokia ima na stotine akcionara, a pojedinačno najveći akcionar (sa nešto preko 5%) je Solidium - finski investicioni fond, koji, između ostalog, upravlja delom imovine države Finske. HMD Global, Nokijina ćerka-firma koja pravi smartfonove sa logom Nokije, je takođe akcionarsko društvo gde najveći udeo ima Foxconn (tajvanska firma) sa 14%, a Nokia ima 10%. Ostali investitori su Google, Qualcomm i brdo institucionalnih investitora. S Kinezima, niđe veze...

Kod Philipsa je najveći pojedinačni akcionar Harris Associates, investicioni fond iz Čikaga, sa 2%. Philips nema veze s Kinezima.

Kod Ericssona je najveći pojedinačni akcionar Primecap, investicioni fond iz Milvokija, sa 2%. Nema veze s Kinezima.

Kod Siemensa je najveći pojedinačni akcionar Fisher Investments (takođe američki investicioni fond) sa manje od 1% akcija. Nema veze s Kinezima.

Majstor

pre 1 godinu

Od 50 komentara u proseku dva vredi pročitati. Voren Bafet je prodao 1.33 miliona akcije BYD. Ako mislite šta zna deda u desetoj deceniji, setitite se da su to čitavi timovi koji vode njegov fond. Ako i dalje verujete sebi a ne njemu poklonite mi samo jednu jedinu akciju njegovog fonda ticker BRKA A.

Bozon

pre 1 godinu

Pogledajte unutrašnjost ovih Byd automobila, pa pogledajte Volkswagene. Volkswageni uglavnom dosadno, crna plastika, često jeftino. ID3 malo odstupa i malo je moderniji, al dizajn više liči na medicinsku opremu. Ovo u Byd autima čista umetnost. Futuristički art deco i izgleda jako skupo.

Serbiko

pre 1 godinu

i kinezi shvatili da je e-auto prava stvar, samo se srbi kunu u dizlo (i rusi, koji ne mogu ni da biraju).
(kiki, 04. decembar 2022 16:22)

Mozemo mi da shvatimo ili ne, u Srbiji se najvise kupuju automobili izmedju 2-5 hiljada evra, a novi EV nema ispod 40 hiljada! Jedno je voditi polemiku sta je bolje EV ili SUS, kada mozes da priustis tako nesto, a drugo je kada se zajmis kod kuma, da kupis auto od 3 soma. Ja licno vozim nov auto, ali nisam slep, vidim sta ljudi mogu i kupuju, i sad njima pricati o kupovini EV, kao boljoj opciji!?

Toto

pre 1 godinu

Luksuzne marke automobila poput Mercedesa, Audija, BMW itd su stvar prestiza i to je opshteprihvachena stvar u celome svetu...Ali obichni prosechni automobili koje vechina nas gradjana sveta vozimo...Samo je bilo pitanje vremena kada che se veliki kineski proizvodjachi pojaviti na svome domachem kao i medjunarodnom trzishtu...Pomrsiche konce Kinezi mnogim poznatim brendovima kada pochnu neshto slichno shto je nekada uradeo Handej i Kia...Prodaja kvalitetnih ali jeftinijih automobila od konkurencije...

achtwn

pre 1 godinu

Pa koliko se u Kini godišnje proda novih automobila kada samo jedan proizvođač, za jedan mesec proda 150 000 komada?
(Ivan, 04. decembar 2022 15:25)
Ne veruiem da ne umes to da nadjes online

1. China 21,482,374
2. United States 14,947,180

Ivan ZG

pre 1 godinu

ja@
Očekivanja su da će, za nekih 10-15 godina, prodaja novih automobila u Kini dostići broj od 40 miliona, što će činiti oko dve trećine ukupne svetske prodaje...

Zato je valjda svima jasno da ti auti moraju biti električni ili nitko u Kini neće vidjeti nebo barem jeedno desetljeće. Kada bi tamo bilo svake godine 40 milijuna novih auti sa SUS motorima...
Zato je Kina jako zainteresirana za što brži prijelaz na el. aute jer oni druge budućnosti - nemaju.

Dusko Miami

pre 1 godinu

Jare
Pa i ti voziš korejski trash koje je mrvica bolji od China trash. Ja, zamisli, furam Teslu. Koju ti nikad nećeš. Makar ne za 15.000 eVra
(Jol, 04. decembar 2022 22:51)
Jel furaš?

Каурин

pre 1 godinu

Колико предрасуда о Кинезима, а мозгови заглавили у 80-им и 90-им... Посебно што је данас могуће видети шта се и где дешава!
Питајте Маска шта мисли о Кинеском тржишту електричних возила и њиховом просечном купцу тамо. Успут, из око 300 домаћих модела, више од 50% свих продатих ЕВ НА СВЕТУ нађе купца управо у Кини!

Realista

pre 1 godinu

Sav smisao komentara se moze svesti na sledece...VW je krs, kupuju ga samo zatucani balkanci, Rusi su propale pijanice, vec su izgubili rat u Ukrajini, a sve kinesko je krs, ali nije bas toliki krs kao rusko...
E sad...ako su komentari odraz socijalne svesti stanovnistva (u sta ozbiljno sumnjam) onda nam se crno pise.
A ako su odraz pokusaja manipulacije javnim prostorom, onda redakcija treba da se pozabavi sa tim, osim ako i oni nisu deo toga.

čiča

pre 1 godinu

Sav smisao komentara se moze svesti na sledece...VW je krs, kupuju ga samo zatucani balkanci, Rusi su propale pijanice, vec su izgubili rat u Ukrajini, a sve kinesko je krs, ali nije bas toliki krs kao rusko...
E sad...ako su komentari odraz socijalne svesti stanovnistva (u sta ozbiljno sumnjam) onda nam se crno pise.
A ako su odraz pokusaja manipulacije javnim prostorom, onda redakcija treba da se pozabavi sa tim, osim ako i oni nisu deo toga.
(Realista, 5. decembar 2022 08:49)

Svaka čast za komentar.
Jedna reč - histerija. I ultra isključivost.
I sloboda da se napiše šta god se poželi, bez posledica.
Neko će doduše reći - ne morate da čitate.
I, to je poenta? Da nekoliko (želim da verujem da nije većina) marginalizovanih sociopata istera sve nas ostale?
Ne bih baš rekao da su tvorci ideje slobode govora imali na umu takvu stvar.

ja

pre 1 godinu

@ (Ivan, 4. decembar 2022 15:25)

Odlično pitanje! Godišnje se u svetu proda 66 milona novih automobila, od čega na Kinu otpada gotovo trećina - 21.5 miliona.

Da bi stvari stavio u perspektivu, u celoj Evropi se godišnje proda 11 miliona novih automobila, dok se u SAD proda 15 miliona. Dakle, za par godina, kako raste i jača kineska srednja klasa (to je vidljivo kada se posmatraju trendovi - iz godine u godinu se u Evropi prodaje sve manje i manje automobila, u Americi taj broj stagnira, dok u Kini snažno raste, stopom od oko 7% godišnje), doći ćemo u situaciju da se u Kini proda automobila koliko u SAD i Evropi zajedno... Kada uzmeš u obzir ove podatke, jasno ti je zašto se svi bore za kinesko tržište.

Ako se ukalkuliše i broj prodatih polovnih automobila, tek onda se shvati potencijal kineskog tržišta, jer se godišnje tamo, uz 21 milion novih, proda još i 15 miliona polovnih automobila. Kako bude rasla srednja klasa, broj prodatih novih automobila će rasti nauštrb polovnih.

Očekivanja su da će, za nekih 10-15 godina, prodaja novih automobila u Kini dostići broj od 40 miliona, što će činiti oko dve trećine ukupne svetske prodaje... Tek tada će se izroditi novi (kineski) giganti u automobilskoj industriji. A da bi se izborili sa njima, pokrenuće se novi talas velikih udruživanja među evropskim i američkim proizvođačima. Verujem da će se slično desiti u Aziji, sa japanskim i korejskim proizvođačima. Jedina kompanija koja će ostati samostalna će biti Tesla.

Vlada

pre 1 godinu

Kada stižu kod nas?
(Pop, 4. decembar 2022 13:46)

To je nama krajnje nebitno. Kada god da stignu biće preskupi za naš standard, a ona šačica koja ima para će svakako kupiti nešto drugo.

ja

pre 1 godinu

Uzgred, zaboravih da napomenem jednu činjenicu koja pokazuje koliko je automobilska industrija u Kini dinamična i kakav rast ostvaruje - BYD (o kojem se piše u ovom članku), čak nije ni najveća kineska automobilska kompanija. Po ukupnoj prodaji su tek na 10. mestu. Lista ide redom:

1-4. SAIC Motor, FAW, Dongfeng i Chang’an (tzv. "velika četvorka"),
5. Guangzhou Automobile Group
6. Beijing Automotive Group
7. Geely
8. Great Wall
9. Chery
10. BYD
11. Brilliance Automotive
12. Jianghuai (JAC)

Od svih ovih, prvih 8 na listi godišnje prodaju preko 1 milion automobila, a ostali su između 500.000 i milion... Koliko je ovo značajno vidi se iz činjenice da, ukoliko se evropski proizvođači automobila posmatraju pojedinačno prema brendovima, a ne prema grupacijama (kaqo što su PSA, Stelantis i tsl.), jedino Volksvagen prodaje više od miliona automobila godišnje...