Subota, 26.11.2022.

12:00

Kakva je ponuda električnih polovnjaka u Srbiji?

Izvor: Izvor: Polovni automobili

Kakva je ponuda elektriènih polovnjaka u Srbiji? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

dsw

pre 1 godinu

Meni jedini problem strah od dometa, tj nepostojanje mreze punjaca. To drzava mora dobro da zapne i investira u to prvo. Kupiti el. auto a da mreza nije razvijena nego nadati se, u ovoj drzavi, da ce to jednog dana biti uradjeno je besmisleno. Ja razmisljam mozda jednog dana el. auto ali kao drugi auto. Zivim u kuci, imam garazu, i 90% voznje mi je do grada i nazad, razvozavanje dece po skolama i slicno. Za to el. auto sa autonomijom nekom malom, i 100km, i vise nego dovoljno, svaki drugi dan u garazi prikljucim i to je to. Za neki duzi put, nema sanse. Krenem za CG, 600km... i onda sta? Gde da punim, koliko punjaca ima, da li moram da pravim pauzu par sati dok na 2 punjaca negde usput vec ceka par auta?

kimi R

pre 1 godinu

@inception
To su te kretenske izjave, kao da je sve oko nas ružičasto i svi imaju 200.000e pa eto stančić garaža, ludilo. Sve je super, samo je do nas. Totalno odsustvo realnosti.

Inception

pre 1 godinu

Jedno pitanje? Gde mogu da napuni bateriju a živim u zgradi sa 7 spratova? Da imam garažno mesto u zgradi morao bih da tražim saglasnost stanara i vadim novo brojilo. Ali ne živim u takvoj zgradi. Odakle da vučem struju. Na posai ne mogu kolima jer je tamo zelena zona parkiranja i nema nigde blizu punjač za ev. Da imam gde da ga punim kod kuće ok.
(Magnus, 27. novembar 2022 18:24)

Preseliš se lepo u krštenu zgradu sa garažom ili makar obeleženim parking mestima u dvorištu. Ujedno olakšaš sebi život i parkiranje, nevezano za punjenje. A inače u mnogim novogradnjama u poslednjih nekoliko godina već ima instaliranih punjača u garažama.
(Carlsen, 28. novembar 2022 00:09)


Znaci, da bi posedovao i koristio elektricni auto, moras da menjas i prebivaliste? Ludilo mozga.

nesha

pre 1 godinu

Prošle god.razmatrao sam kupovinu polovnog Golfa 7 GTE ( plug-in hibrid) 2018 god. po knjižici je prešao oko 90.000km i koštao oko 19.000 evra.Auto je bio Nemac.Ukupna snaga 150 kW.Vrlo očuvan.Oprema vrhunska.Zajedno sa 2 kabla za punjenje.Garancija na baeriju je bila 8 god.Odustao sam kada sam saznao da auto ne može da se vozi kada električna komponenta ne funkcioniše - bilo baterija ili elektro-motor.Softer u autu reguliše različite modove vožnje,ali bez elektrike nema vožnje.Isto je i sa otkazivanjem benzinskog agragata.Samo oba sistema - benzinski i električni.Eventualno nova original baterija je bila oko 12.000 evra,plus dva dodatna dela za oko 2000 evra.Rekli su mi i da su Kineske kopije,navodno dosta jeftinije.Naravno, i post prodaja bi bila mission imposible.

kimi R

pre 1 godinu

@Vojkan
19000 vau, znači sve rešeno? Problem je samo što Nemačka ima 48.5 miliona automobila, zamisli tranziciju na EV tako kako se predstavlja, od sutra.

Profesor Dušan

pre 1 godinu

1.skuplja vožnja na struju nego na dizel...
2. kraća autonomija
3. nedostatak punjača
4. skupa baterija za zamenu

Tako da ponuda može biti i vrhunska ali džabe .

Ivan

pre 1 godinu

vidjam priuse plug in na nbg, plavi i beli
ima li ko da napise neko iskustvo o njima?

Imam Priusa 2. On nije plug-in, sam puni bateriju kad radi motor, kad koči ili kad ide nizbrdo ili po inerciji. Iskustvo - odlično. Održavaš kočnice i trap. Ostalo skoro ništa. Troši 4,5-5 litara benzina na 100km bilo gde (grad ili autoput). Nema kvačilo, nema menjač koji menja brzine, nema anlaser, alternator, nema veliki servis, registracija 20.000 (nema poreza)... Izuzetno jeftin za korišćenje. Ne kvari se ništa.

Carlsen

pre 1 godinu

Jedno pitanje? Gde mogu da napuni bateriju a živim u zgradi sa 7 spratova? Da imam garažno mesto u zgradi morao bih da tražim saglasnost stanara i vadim novo brojilo. Ali ne živim u takvoj zgradi. Odakle da vučem struju. Na posai ne mogu kolima jer je tamo zelena zona parkiranja i nema nigde blizu punjač za ev. Da imam gde da ga punim kod kuće ok.
(Magnus, 27. novembar 2022 18:24)

Preseliš se lepo u krštenu zgradu sa garažom ili makar obeleženim parking mestima u dvorištu. Ujedno olakšaš sebi život i parkiranje, nevezano za punjenje. A inače u mnogim novogradnjama u poslednjih nekoliko godina već ima instaliranih punjača u garažama.

ddd

pre 1 godinu

@ Magnus

Mislim da sam razumeo kako će Hrvati (kao turistička sila), osim brzih DC punjača, uvesti i da svaka bandera na parkinzima ima priključnice od 220V a aktiviraju se novčanicom ili žetonom ili karticom.

Orač

pre 1 godinu

.... kakva god da je ponuda, besmisleno je kupiti takvo vozilo u Srbiji... baterije su preskupe, a i nema ih. Valjanih servisera, jedna nabrojati dvojicu. Punjača ni za leka... Zašto bi onda neko kupio ovakve polovne skalamerije, preskupe, bez ikave valjane podrške?

Kvaradona

pre 1 godinu

@BDj

Spore se prednosti. Navedi mi jednu prednost EV u odnosu na SUS motore. Govorim o svakodnevnoj eksploataciji, tako da ubrzanje nije argument.

C i n i k

pre 1 godinu

Pisu ljudi budalastine. Kada crkne baterija? Baterija samo oslabi a ne crkava. Proracun je da za 8 do 10 godina oslabi 10%. A za deset godina se promeni vozilo. Sirotinja vozi i po 20 godina isti auto ili kupuje polovnjaka starog deset godina za par hiljada evra. Uvek sam vozio nov auto najvise 5 godina
(Vozac, 27. novembar 2022 10:01)


Pa ok, kupi EV..

Magnus

pre 1 godinu

Jedno pitanje? Gde mogu da napuni bateriju a živim u zgradi sa 7 spratova? Da imam garažno mesto u zgradi morao bih da tražim saglasnost stanara i vadim novo brojilo. Ali ne živim u takvoj zgradi. Odakle da vučem struju. Na posai ne mogu kolima jer je tamo zelena zona parkiranja i nema nigde blizu punjač za ev. Da imam gde da ga punim kod kuće ok.

BDj

pre 1 godinu

@Dragan EV
Možda si ti sjajan lik, ali svi vi što u svom nicku imate E ili EV ste u najmanju ruku čudni. Čovek se zapita kakav je to mentalni sklop kad moraš svima da potenciraš tako nešto...
Evo godinama već čitam textove i komentare u ovoj rubrici i još nisam sreo Peru Dizela, Mileta Benzica ili Žileta SUSa. Tako da moraš da shvatiš da je to vaše insistiranje na tome da ste u pravu što vozite E automobile u najmanju ruku naporno ostalima.

Pored toga, morate da shvatite da živimo u zemlji Srbiji u kojoj većina građana za auto može da odvoji svega par hiljada Eura. Takva nam je zemlja i zato ste svi vi i otišli odavde.
Kako napisa jedan komentator - nema E auta bez barem 10-15 k Eura. Da se ne lažemo: većina bi odmah prešla na EV samo kada bi imala para za to.

Sledeći problem su potrebe koje neko ima. Meni je posao takav da pređem godišnje oko 50.000 km. Da li ovo mogu komotno sa EV, pogotovo u Srbiji? Ne mogu - znači moram SUS hteo - ne hteo.

I na kraju dolazi sasvim opravdani strah od kvara baterije, a koji je opet vezan za opštu nemaštinu. Šta ovde ima da vam je nerazumljivo?

Dakle, oladite malo... Narod bi hteo, ali ne može, ukapirajte to i ne smatrajte više. Ne spore se prednosti EV, otpor je zbog manjka kinte i nesigurnosti u pouzdanost tehnologije baterija

hm

pre 1 godinu

Dizel je za traktore, benzin za automobile, a struja za sporete, tostere, papilotne... ciao...
(NS oldtajmer, 27. novembar 2022 00:21)

Kakav duhovit i originalan komentar!

Vozac

pre 1 godinu

Pisu ljudi budalastine. Kada crkne baterija? Baterija samo oslabi a ne crkava. Proracun je da za 8 do 10 godina oslabi 10%. A za deset godina se promeni vozilo. Sirotinja vozi i po 20 godina isti auto ili kupuje polovnjaka starog deset godina za par hiljada evra. Uvek sam vozio nov auto najvise 5 godina

Vojkan

pre 1 godinu

Rado sam presao na elektricni auto. Ima mnogo prednosti. Jeftinije odrzavanje, Nema ulja, creva, dizni itd. Sve vise auto punjaca u Beoradu ali i sirom Srbije. Evropa se se sve vise okrece elektro automobilima. Samo u Nemackoj 19 hiljada auto punjaca a njihova vozila na gorivo zavrsice u siromasnim zemljama kao sto je Srbija. Za sada u Srbiji uglavnom punjenje besplatno

Gluteus Maximus

pre 1 godinu

Koliko bre vama crkava baterija pomislice ljudi češće crkava baterija nego guma na tocku , aman. Baterija može samo da oslabi i to na normalnim automobilima do 10% na oko 8-10 godina. Pa vi pričajte šta hoćete i plasite ljude. Vozim električni već 5. godina i prešao 120000 km . Meni je lično baterija degradirala oko 4-5% ali tu utiče i temperatura spoljašnja da li je 5C ili 25C baterija i potrošnja se razlikuje. Ako vam baterija degradira za oko 10% to znači da pri punom punjenju nećete možda očekivati da pređete 280km već 260-265km..vredi li zbog toga kupovati novu bateriju ili žaliti se ???

T

pre 1 godinu

Ne razumem ovoliko zgražavanje nad električnim automobilima. Osim (izuzetno bitnog) problema sa skupim baterijama koje se sporo pune, sve prednosti su na strani električnih vozila. Nisu bez razloga skoro svi hiper-automobili električni ili hibridi. Nema kvačila, menjača, buke, izduvnih gasova. I ima još detalja kao što je kriva momenta i slično. Da li ste ikada videli da postoji jedna jedina situacija da je struja dostupna a da se ne koristi električni motor nego SUS motor?

leo

pre 1 godinu

A u kafani uglavnom ja plaćam račune, jer igrom slučaja imam veće prihode od mojih prijatelja, koje svakako nisam birao na osnovu njihovog imovnog stanja.
(Dragan EV...Dragane nije mi bila namera da prozovem vas licno i vrlo je lako moguce da ste vi gospodin koji zna da se ponasa i ophodi kako dolikuje i u kafani i u zivotu ali moja iskustva su drugacija.Vlasnici EV koje ja poznajem su STIPSE!

Marko

pre 1 godinu

@batica - nije to uopšte pretpostavka da su mnogi zainteresovani za kupovinu električnog auta, pošto svi samo o tome pričaju. Tesla, Musk novi Isus, svi ćemo da vozimo električne... Imam osećaj da je gomila ljudi oko mene u nekoj sekti koliko su opterećeni električnim autima. Ranije su to bili hibridi, a sad su električni. Ako kažeš nešto protiv električnih, počinje ludilo. Ne smeš ni da pomeneš punjače, baterije i bilo šta drugo.

Boris Zonjić

pre 1 godinu

Gomila laickih komentara od strane ljudi koji nisu nikada zaista niti istrazili, niti vozili, niti imali dodirnih tacaka sa elektricnim automobilima. Neki komentari su cak velike neistine, tj gluposti... Edukujte se profesionalno, pa se vratite da komentarisete.

batica

pre 1 godinu

@Dane
Ti si nešto opasno pomešao kad misliš da polovina ljudi koji voze automobile od 15 do 20K€ živi u kućama u Bg.Uopšte ne znam odakle ti takva ideja.
Ono što mi smeta u samom tekstu je prva pretpostavka da ima mnogo ljudi koji su zainteresovani za kupovinu polovnog EV.Kako je uopšte došlo do te tvrdnje kad je evidentno da se najviše kupuju automobili do 5000€ a nijedan polovni EV ne košta toliko.Dobro,možda neki bez baterije.Meni su apsolutno jasne prednosti vožnje EV u gradu i ovo malo ljudi koji ih voze su trenutno u jako povoljnoj situaciji jer punjače koriste lagano i bez stresa.Ako broj javnih punjača ne počne drastično da raste ko god nema svoj punjač (čitaj garažu-dvorište) će da odlepi.Drugo rešenje je da počnemo da spuštamo kablove sa prozora što će dati poseban šarm svim naseljima u Bg.

Dilema

pre 1 godinu

Da li vam nešto govori to što osiguravajuća društva naplaćuju 200EUR mesečno za CASCO osiguranje čisto električnih automobila?
(okac, 26. novembar 2022 19:11)

Ja plaćam kasko za Nissan Leaf2018 godište 47€ mesečno. Pričaš neke stvari napamet u koje se ne razumeš. Vidim ovde dosta komentara koji se baziraju na pretpostavkama i svi su pametni. Što se mene tiče budite "pametni" a mi svi koji vozimo EV glupi. Kad budete kupili/vozili neki EV od poznatog proizvođača automobila javite se da prodiskutujemo malo o tome. Ajde prijatno i svako dobro!

Dragan EV

pre 1 godinu

@leo:"Karakterise ih izrazit cicijasluk,u slengu "shtekare".Ne vodi njih ekologija vec 50 dinara na 100 km i onda kad im crkne baterija to mu dodje nekakva karma...u kafani ce vam tesko platiti pice."

Vozim električne automobile već 6 godina. I ne, ne vozim ih zato što sam cicija, nego zato što uživam u tome.

Vožnja električnog automobila je, za sada, kada se sve uzme u obzir, dosta skuplja od vožnje automobila sa SUS motorima.

I da je vožnja na struju višestruko skuplja od vožnje na benzin ili dizel, opet bih vozio električni auto.

A u kafani uglavnom ja plaćam račune, jer igrom slučaja imam veće prihode od mojih prijatelja, koje svakako nisam birao na osnovu njihovog imovnog stanja.

Elektron

pre 1 godinu

Nemamo bas nikakva iskustva sa polovnim e-vozilima te je svaka kupovina te vrste robe potencijalni rizik. Ne znam sta radi vlasnik el.automobila kada ga baterija potpuno izda. Nova se tesko isplati a jos teze ga je prodati sa mrtvom baterijom. Vazno je da se smrt baterije uvek desi nekom drugom.

ljud

pre 1 godinu

Glavna bojazan za kupovinu polovnog BEV / HEV / PHEV je stanje baterije. Baterija degradira (smanjuje svoj kapacitet u kWh) ali kako koja (od kog proizvođača i kako u kom vozilu).
U Tojoti Prius plug-in (PHEV), osim što je najboljeg kvaliteta, odlično je rešeno njeno opsluživanje - ne dozvoljava joj se ispražnjavanje ispod 20% (automatski se puni oto motorom), kao ni punjenje preko 80%. Ovo je čini vrlo dugotrajnom - upotrebljiva je preko 500.000 km pa čak i do milion km.
(imam takvu Tojotu sa 230.000 km, staru 7 g.)
*
U Nišu je Tojota Prius veoma popularna kod taksista, a u Bgd ima 8 taksista sa Nissan Leaf (BEV) i vrlo su zadovoljni. Struja ih mesečno košta svega oko 3.000 din.

Taj sam

pre 1 godinu

Znate li vlasnika kineskog baterijskog usisivača koji je isti bacio u đubre pošto bi mu zamena dotrajalih baterija koštala kao i sam usisivač, a koji bi kupio električni automobil? E pa znam jednog kome se to dogodilo i kome posle toga na pamet ne bi pala kupovina električnog automobila.

C i n i k

pre 1 godinu

Pol Ev se slabo prodaju i u ostatku Evrope, najveci problem je baterija, nova kosta cca 20.000 e u proseku, medjutim najveci problem je sto se broj punjenja danas lako vraca, ko km na Sus motorima..

Pera Srbin

pre 1 godinu

Polovan električar nije što i polovan dizel. Automobil sa sus motorom može se voziti još godinama. Ako mu crkne motor za 1000-2000 EUR nabavićete drugi ispravan. Baterija el. automobila je 50%vrednosti novog el.automobila, tako da se ove dve kategorije ne mogu porediti.

leo

pre 1 godinu

Poznajem par ljud koji poseduju eletricne ili hibridne automobile.Mozda ce vam se uciniti cudno ali zaista nemam razloga da vas lazem narocito iz ugla anonimnog komentatora.Karakterise ih izrazit cicijasluk,u slengu "shtekare".Ne vodi njih ekologija vec 50 dinara na 100 km i onda kad im crkne baterija to mu dodje nekakva karma...u kafani ce vam tesko platiti pice.

Popokatepetl

pre 1 godinu

Ponuda može da bude kakva hoće,kad punjača ima na svakih 200 km. Jedino da kupim i polovni agregat,pa kad stanem pored puta,da se dopunim na miru.

NekoDrugi

pre 1 godinu

Dve godine vozim 3008 Hybrid 2013. Hibridna i EV vozila imaju puno prednosti u gradu, što po ekologiju što po novčanik. Subvencije države su se zaustavile na oslobadjanju od poreza - pod uslovom da čekate sami u MUPu - ne možete kao čovek sve završiti na istom mestu gde i tehnički. Država obećavala besplatan parking i vožnju žutom trakom za HYB i EV. Ništa od toga, obećanje ludom radovanje.

Aca

pre 1 godinu

(Joca, 26. novembar 2022 13:20)

Misliš da bi Kinezi došli do Srbije samo zbog srpskog tržišta? Pa to se nikad ne bi isplatilo, tj. izgubili bi silne pare.

Toni

pre 1 godinu

(Joca, 26. novembar 2022 13:20)

Ja se slažem sa ovim komentarom u potpunosti. Sad, kad je situacija sa pristupnim pregovorima najnesigurnija od početka, treba koristiti to stanje, makar za neke druge potrebe i izvlačiti najbolje iz toga.

mile

pre 1 godinu

@joca
pazi nekada nisu svi imali automobile, jer se za mnoge poslove korsitio javni prevoz ili su ljudi isli peske na iste. Danas je potreba za kolima ogromna, a razlog je vreme koje je iste nametnulo. Mi danas ne mozemo da zivimo bez istih, jer su nam takve potrebe. Mnogi mladi ljudi su se doselili u velike gradove zbog poslova, jer u svojim sredinama nemaju iste. A samim tim kada osnuju porodice daleko su od svojih roditelja, a treba decu voditi do vrtica, skole kada su mala. cuvati ih, a to nema ko da radi. Pa jos ako oboje rade, an razlicitim krajevima grada, potreban su dva auta da se deca razvezu, ode se na posa. Da li bi mogli da se zrtvujemo da jedno ide kolima drugo autom. Mozda, ali ta vremena su prosla, nazalost...sada svako tezi da ima svoj auto...E tu nastaje problem, jer je bila rec da ce ovi elektricni biti daleko jeftiniji od SUS automobila, medjutim ne da nisu jeftinija voyila vec su skuplja, a polovne ko ce to da kupi kada baterije budu pri kraju. Ove SUS automobile mozes da kupis opravis za malo novaca i vozikas se...kod ovih EV to ne ide i nove baterije cesto po ceni prevazilaze cenu samog automobila toj. njegove vrednsoti.
Druga bitna stvar je da niko ne razmisla o struji i punjenju istih. I ovako su mnoge drzave sa danasnjim potrebama sa struju an samoj grancii, sta ce biti kada budemo imali mnogo vise EV? O tome niko ne prica...i za kraj zagadjenej se nece smanjiti njihovom upotrebim jer struja odakle dolazi?

borivoje surdilovic

pre 1 godinu

ponuda je takva da su skoro sva elektro i hibridna vozila bila taxi vozila u zemljama odakle su ih uvezli....sa min 500.000 km.

Живчани лик

pre 1 godinu

Тај голф може да избије велики новац из џепа ако се не провери стање батерије пре куповине.

Moram da kažem

pre 1 godinu

Polovni el automobil se prodaje kao i laptop kad baterija počne da gubi kapacitet, kao i hard disk koji počne da pravi greške bad sectorima pa ih ispeglate i od tog trenutka, imate vrlo malo "prelaznog kapaciteta" dok se ne otarasite nekorisnog smeća po najpovoljnijoj ceni...
Onaj ko ga kupi dobije utisak performansi, koji traje koliko i izreka "drži bure vodu dok prodavci odu".
A onda počinje naša "inteligentna priča kao tržišta" koja renesansom i uskrsnućem smeća, poput evropske male, živimo naš dobro zasluženi standard...

True

pre 1 godinu

Ti koji kod nas voze "omiljeni" narodni automobil Golf, sigurno ne razmisljaju o bilo cemu drugom, osim dizelu.
Bydimo realni, nafta ide i u traktor i u Golfa. Sto bi zavicajci rekli "Ta auta su najbolja".

Dane

pre 1 godinu

Konačno tekst o polovnim EV! Meni je potpuno nejasno da u Srbiji velika većina misli da su električni automobili samo novi i da nema polovnih, stalno čitam takve komentare, tipa "odakle mi za skupu igračku od 50.000€" ili "videćemo kakve će biti baterije za 10 godina kad bude bilo polovnjaka", a pritom već uveliko ima električnih automobila starih 5-10 godina u ponudi i naravno, apsolutno ništa im ne fali... A da ne pričamo da je cena vožnje 50 dinara na 100 km.

Jeste u Srbiji slaba ponuda električnih automobila, ali za uvoz je ogromna ponuda u Evropi. Neko ko ovde planira da kupi auto od 15-20.000€ bi trebalo ozbiljno da razmisli o polovnom električnom autu u tom cenovnom rangu, posebno ako uglavnom vozi po gradu. A kad se pogleda po Beogradu, ima baš mnogo automobila koji vrede toliko, tako da ljudi apsolutno mogu da priušte to, ali iz nekog razloga biraju auto koji mnogo više košta da se vozi i lakše se kvari, iako pola njih živi u kući i može lako da puni auto u dvorištu.

Milan

pre 1 godinu

Mnogi ne ističu jačinu ugrađenog punjača.

Na primer, većina vozila dolazi sa monofaznim od 7.2 kW (32A), što jeste dovoljno, ali u Srbiji gde je pretežno trofazna struja, osigurači idu do 25A. Pored takvog punjača, ili se mora povećati obračunska snaga, ili se redukovati brzina punjenja.
Primeri su eGolf, Nissan Leaf, Mitsubishi Miev, prvi BMW i3, skoro svi plug in hibridi.

Zato su mnogo praktičniji od 11kW (16A trofazno), koji daju više snage, a vuku manje struje po fazi. Primeri su novija vozila, sve Tesle za Evropsko tržište, Reno Zoe.

Joca

pre 1 godinu

Da su oslobađanje od naftne zavisnosti i ekološki faktori bili od uticaja za uvođenje državne stimulacije, država bi našla i bolje rešenje za ubrzanje elektrifikacije bar u gradskom saobraćaju gde je potreba i najizraženija. Nije slučajno što je mali gradski elektromobil Wuling Hongguang MINI apsolutni hit i bestseler u Kini i svagde gde se pojavio. Apsolutno sam uveren da bi taj ili takav automobil bio bestseler i ovde. Da li je on po EU standardima? I da nije, da podsetim: Srbija NIJE U EU, a veliko je pitanje da li će ikada biti zbog sasvim nevezanih faktora. Građani Srbije nemaju standard zemalja EU što je vrlo očigledno jer kupuju polovna vozila iz tih zemalja.
U vreme kada su automobili postajali masovna potreba, ta potreba građana nije rešavana uvozom luksuznih polovnjaka, nego proizvodnjom Fiće. Niko se nije stideo što je Fića bio "nacionalna klasa". Uz malo propagande, ali i zato što je taj i takav Fića zadovoljavao osnovne potrebe građana. Stvorio je infrastrukturu i modelirao nov, drugačiji način života. Pa nije ni Fiću tada vozio svako! I tada su neki imali drugačije potrebe i veće zahteve. Ali su i oni sa manjim primanjima i zahtevima dobili rešenje.
Električni automobili JESU revolucija baš kao što su fosilni bili u vreme Fiće, bar ovde. Ne mogu se EV omasoviti Teslama; sumnjam da je to moguće i u Americi, ali ovde sasvim sigurno ne. Naša vlast ne želi da prizna da je stanovništvo siromašno, a "rešava" tako da ga još više osiromaši.

Joca

pre 1 godinu

Da su oslobađanje od naftne zavisnosti i ekološki faktori bili od uticaja za uvođenje državne stimulacije, država bi našla i bolje rešenje za ubrzanje elektrifikacije bar u gradskom saobraćaju gde je potreba i najizraženija. Nije slučajno što je mali gradski elektromobil Wuling Hongguang MINI apsolutni hit i bestseler u Kini i svagde gde se pojavio. Apsolutno sam uveren da bi taj ili takav automobil bio bestseler i ovde. Da li je on po EU standardima? I da nije, da podsetim: Srbija NIJE U EU, a veliko je pitanje da li će ikada biti zbog sasvim nevezanih faktora. Građani Srbije nemaju standard zemalja EU što je vrlo očigledno jer kupuju polovna vozila iz tih zemalja.
U vreme kada su automobili postajali masovna potreba, ta potreba građana nije rešavana uvozom luksuznih polovnjaka, nego proizvodnjom Fiće. Niko se nije stideo što je Fića bio "nacionalna klasa". Uz malo propagande, ali i zato što je taj i takav Fića zadovoljavao osnovne potrebe građana. Stvorio je infrastrukturu i modelirao nov, drugačiji način života. Pa nije ni Fiću tada vozio svako! I tada su neki imali drugačije potrebe i veće zahteve. Ali su i oni sa manjim primanjima i zahtevima dobili rešenje.
Električni automobili JESU revolucija baš kao što su fosilni bili u vreme Fiće, bar ovde. Ne mogu se EV omasoviti Teslama; sumnjam da je to moguće i u Americi, ali ovde sasvim sigurno ne. Naša vlast ne želi da prizna da je stanovništvo siromašno, a "rešava" tako da ga još više osiromaši.

leo

pre 1 godinu

Poznajem par ljud koji poseduju eletricne ili hibridne automobile.Mozda ce vam se uciniti cudno ali zaista nemam razloga da vas lazem narocito iz ugla anonimnog komentatora.Karakterise ih izrazit cicijasluk,u slengu "shtekare".Ne vodi njih ekologija vec 50 dinara na 100 km i onda kad im crkne baterija to mu dodje nekakva karma...u kafani ce vam tesko platiti pice.

ljud

pre 1 godinu

Glavna bojazan za kupovinu polovnog BEV / HEV / PHEV je stanje baterije. Baterija degradira (smanjuje svoj kapacitet u kWh) ali kako koja (od kog proizvođača i kako u kom vozilu).
U Tojoti Prius plug-in (PHEV), osim što je najboljeg kvaliteta, odlično je rešeno njeno opsluživanje - ne dozvoljava joj se ispražnjavanje ispod 20% (automatski se puni oto motorom), kao ni punjenje preko 80%. Ovo je čini vrlo dugotrajnom - upotrebljiva je preko 500.000 km pa čak i do milion km.
(imam takvu Tojotu sa 230.000 km, staru 7 g.)
*
U Nišu je Tojota Prius veoma popularna kod taksista, a u Bgd ima 8 taksista sa Nissan Leaf (BEV) i vrlo su zadovoljni. Struja ih mesečno košta svega oko 3.000 din.

Popokatepetl

pre 1 godinu

Ponuda može da bude kakva hoće,kad punjača ima na svakih 200 km. Jedino da kupim i polovni agregat,pa kad stanem pored puta,da se dopunim na miru.

borivoje surdilovic

pre 1 godinu

ponuda je takva da su skoro sva elektro i hibridna vozila bila taxi vozila u zemljama odakle su ih uvezli....sa min 500.000 km.

NekoDrugi

pre 1 godinu

Dve godine vozim 3008 Hybrid 2013. Hibridna i EV vozila imaju puno prednosti u gradu, što po ekologiju što po novčanik. Subvencije države su se zaustavile na oslobadjanju od poreza - pod uslovom da čekate sami u MUPu - ne možete kao čovek sve završiti na istom mestu gde i tehnički. Država obećavala besplatan parking i vožnju žutom trakom za HYB i EV. Ništa od toga, obećanje ludom radovanje.

batica

pre 1 godinu

@Dane
Ti si nešto opasno pomešao kad misliš da polovina ljudi koji voze automobile od 15 do 20K€ živi u kućama u Bg.Uopšte ne znam odakle ti takva ideja.
Ono što mi smeta u samom tekstu je prva pretpostavka da ima mnogo ljudi koji su zainteresovani za kupovinu polovnog EV.Kako je uopšte došlo do te tvrdnje kad je evidentno da se najviše kupuju automobili do 5000€ a nijedan polovni EV ne košta toliko.Dobro,možda neki bez baterije.Meni su apsolutno jasne prednosti vožnje EV u gradu i ovo malo ljudi koji ih voze su trenutno u jako povoljnoj situaciji jer punjače koriste lagano i bez stresa.Ako broj javnih punjača ne počne drastično da raste ko god nema svoj punjač (čitaj garažu-dvorište) će da odlepi.Drugo rešenje je da počnemo da spuštamo kablove sa prozora što će dati poseban šarm svim naseljima u Bg.

Dilema

pre 1 godinu

Da li vam nešto govori to što osiguravajuća društva naplaćuju 200EUR mesečno za CASCO osiguranje čisto električnih automobila?
(okac, 26. novembar 2022 19:11)

Ja plaćam kasko za Nissan Leaf2018 godište 47€ mesečno. Pričaš neke stvari napamet u koje se ne razumeš. Vidim ovde dosta komentara koji se baziraju na pretpostavkama i svi su pametni. Što se mene tiče budite "pametni" a mi svi koji vozimo EV glupi. Kad budete kupili/vozili neki EV od poznatog proizvođača automobila javite se da prodiskutujemo malo o tome. Ajde prijatno i svako dobro!

Moram da kažem

pre 1 godinu

Polovni el automobil se prodaje kao i laptop kad baterija počne da gubi kapacitet, kao i hard disk koji počne da pravi greške bad sectorima pa ih ispeglate i od tog trenutka, imate vrlo malo "prelaznog kapaciteta" dok se ne otarasite nekorisnog smeća po najpovoljnijoj ceni...
Onaj ko ga kupi dobije utisak performansi, koji traje koliko i izreka "drži bure vodu dok prodavci odu".
A onda počinje naša "inteligentna priča kao tržišta" koja renesansom i uskrsnućem smeća, poput evropske male, živimo naš dobro zasluženi standard...

Pera Srbin

pre 1 godinu

Polovan električar nije što i polovan dizel. Automobil sa sus motorom može se voziti još godinama. Ako mu crkne motor za 1000-2000 EUR nabavićete drugi ispravan. Baterija el. automobila je 50%vrednosti novog el.automobila, tako da se ove dve kategorije ne mogu porediti.

Milan

pre 1 godinu

Mnogi ne ističu jačinu ugrađenog punjača.

Na primer, većina vozila dolazi sa monofaznim od 7.2 kW (32A), što jeste dovoljno, ali u Srbiji gde je pretežno trofazna struja, osigurači idu do 25A. Pored takvog punjača, ili se mora povećati obračunska snaga, ili se redukovati brzina punjenja.
Primeri su eGolf, Nissan Leaf, Mitsubishi Miev, prvi BMW i3, skoro svi plug in hibridi.

Zato su mnogo praktičniji od 11kW (16A trofazno), koji daju više snage, a vuku manje struje po fazi. Primeri su novija vozila, sve Tesle za Evropsko tržište, Reno Zoe.

Живчани лик

pre 1 godinu

Тај голф може да избије велики новац из џепа ако се не провери стање батерије пре куповине.

Boris Zonjić

pre 1 godinu

Gomila laickih komentara od strane ljudi koji nisu nikada zaista niti istrazili, niti vozili, niti imali dodirnih tacaka sa elektricnim automobilima. Neki komentari su cak velike neistine, tj gluposti... Edukujte se profesionalno, pa se vratite da komentarisete.

True

pre 1 godinu

Ti koji kod nas voze "omiljeni" narodni automobil Golf, sigurno ne razmisljaju o bilo cemu drugom, osim dizelu.
Bydimo realni, nafta ide i u traktor i u Golfa. Sto bi zavicajci rekli "Ta auta su najbolja".

hm

pre 1 godinu

Dizel je za traktore, benzin za automobile, a struja za sporete, tostere, papilotne... ciao...
(NS oldtajmer, 27. novembar 2022 00:21)

Kakav duhovit i originalan komentar!

Aca

pre 1 godinu

(Joca, 26. novembar 2022 13:20)

Misliš da bi Kinezi došli do Srbije samo zbog srpskog tržišta? Pa to se nikad ne bi isplatilo, tj. izgubili bi silne pare.

Dragan EV

pre 1 godinu

@leo:"Karakterise ih izrazit cicijasluk,u slengu "shtekare".Ne vodi njih ekologija vec 50 dinara na 100 km i onda kad im crkne baterija to mu dodje nekakva karma...u kafani ce vam tesko platiti pice."

Vozim električne automobile već 6 godina. I ne, ne vozim ih zato što sam cicija, nego zato što uživam u tome.

Vožnja električnog automobila je, za sada, kada se sve uzme u obzir, dosta skuplja od vožnje automobila sa SUS motorima.

I da je vožnja na struju višestruko skuplja od vožnje na benzin ili dizel, opet bih vozio električni auto.

A u kafani uglavnom ja plaćam račune, jer igrom slučaja imam veće prihode od mojih prijatelja, koje svakako nisam birao na osnovu njihovog imovnog stanja.

BDj

pre 1 godinu

@Dragan EV
Možda si ti sjajan lik, ali svi vi što u svom nicku imate E ili EV ste u najmanju ruku čudni. Čovek se zapita kakav je to mentalni sklop kad moraš svima da potenciraš tako nešto...
Evo godinama već čitam textove i komentare u ovoj rubrici i još nisam sreo Peru Dizela, Mileta Benzica ili Žileta SUSa. Tako da moraš da shvatiš da je to vaše insistiranje na tome da ste u pravu što vozite E automobile u najmanju ruku naporno ostalima.

Pored toga, morate da shvatite da živimo u zemlji Srbiji u kojoj većina građana za auto može da odvoji svega par hiljada Eura. Takva nam je zemlja i zato ste svi vi i otišli odavde.
Kako napisa jedan komentator - nema E auta bez barem 10-15 k Eura. Da se ne lažemo: većina bi odmah prešla na EV samo kada bi imala para za to.

Sledeći problem su potrebe koje neko ima. Meni je posao takav da pređem godišnje oko 50.000 km. Da li ovo mogu komotno sa EV, pogotovo u Srbiji? Ne mogu - znači moram SUS hteo - ne hteo.

I na kraju dolazi sasvim opravdani strah od kvara baterije, a koji je opet vezan za opštu nemaštinu. Šta ovde ima da vam je nerazumljivo?

Dakle, oladite malo... Narod bi hteo, ali ne može, ukapirajte to i ne smatrajte više. Ne spore se prednosti EV, otpor je zbog manjka kinte i nesigurnosti u pouzdanost tehnologije baterija

Elektron

pre 1 godinu

Nemamo bas nikakva iskustva sa polovnim e-vozilima te je svaka kupovina te vrste robe potencijalni rizik. Ne znam sta radi vlasnik el.automobila kada ga baterija potpuno izda. Nova se tesko isplati a jos teze ga je prodati sa mrtvom baterijom. Vazno je da se smrt baterije uvek desi nekom drugom.

Taj sam

pre 1 godinu

Znate li vlasnika kineskog baterijskog usisivača koji je isti bacio u đubre pošto bi mu zamena dotrajalih baterija koštala kao i sam usisivač, a koji bi kupio električni automobil? E pa znam jednog kome se to dogodilo i kome posle toga na pamet ne bi pala kupovina električnog automobila.

Gluteus Maximus

pre 1 godinu

Koliko bre vama crkava baterija pomislice ljudi češće crkava baterija nego guma na tocku , aman. Baterija može samo da oslabi i to na normalnim automobilima do 10% na oko 8-10 godina. Pa vi pričajte šta hoćete i plasite ljude. Vozim električni već 5. godina i prešao 120000 km . Meni je lično baterija degradirala oko 4-5% ali tu utiče i temperatura spoljašnja da li je 5C ili 25C baterija i potrošnja se razlikuje. Ako vam baterija degradira za oko 10% to znači da pri punom punjenju nećete možda očekivati da pređete 280km već 260-265km..vredi li zbog toga kupovati novu bateriju ili žaliti se ???

mile

pre 1 godinu

@joca
pazi nekada nisu svi imali automobile, jer se za mnoge poslove korsitio javni prevoz ili su ljudi isli peske na iste. Danas je potreba za kolima ogromna, a razlog je vreme koje je iste nametnulo. Mi danas ne mozemo da zivimo bez istih, jer su nam takve potrebe. Mnogi mladi ljudi su se doselili u velike gradove zbog poslova, jer u svojim sredinama nemaju iste. A samim tim kada osnuju porodice daleko su od svojih roditelja, a treba decu voditi do vrtica, skole kada su mala. cuvati ih, a to nema ko da radi. Pa jos ako oboje rade, an razlicitim krajevima grada, potreban su dva auta da se deca razvezu, ode se na posa. Da li bi mogli da se zrtvujemo da jedno ide kolima drugo autom. Mozda, ali ta vremena su prosla, nazalost...sada svako tezi da ima svoj auto...E tu nastaje problem, jer je bila rec da ce ovi elektricni biti daleko jeftiniji od SUS automobila, medjutim ne da nisu jeftinija voyila vec su skuplja, a polovne ko ce to da kupi kada baterije budu pri kraju. Ove SUS automobile mozes da kupis opravis za malo novaca i vozikas se...kod ovih EV to ne ide i nove baterije cesto po ceni prevazilaze cenu samog automobila toj. njegove vrednsoti.
Druga bitna stvar je da niko ne razmisla o struji i punjenju istih. I ovako su mnoge drzave sa danasnjim potrebama sa struju an samoj grancii, sta ce biti kada budemo imali mnogo vise EV? O tome niko ne prica...i za kraj zagadjenej se nece smanjiti njihovom upotrebim jer struja odakle dolazi?

Toni

pre 1 godinu

(Joca, 26. novembar 2022 13:20)

Ja se slažem sa ovim komentarom u potpunosti. Sad, kad je situacija sa pristupnim pregovorima najnesigurnija od početka, treba koristiti to stanje, makar za neke druge potrebe i izvlačiti najbolje iz toga.

leo

pre 1 godinu

A u kafani uglavnom ja plaćam račune, jer igrom slučaja imam veće prihode od mojih prijatelja, koje svakako nisam birao na osnovu njihovog imovnog stanja.
(Dragan EV...Dragane nije mi bila namera da prozovem vas licno i vrlo je lako moguce da ste vi gospodin koji zna da se ponasa i ophodi kako dolikuje i u kafani i u zivotu ali moja iskustva su drugacija.Vlasnici EV koje ja poznajem su STIPSE!

Dane

pre 1 godinu

Konačno tekst o polovnim EV! Meni je potpuno nejasno da u Srbiji velika većina misli da su električni automobili samo novi i da nema polovnih, stalno čitam takve komentare, tipa "odakle mi za skupu igračku od 50.000€" ili "videćemo kakve će biti baterije za 10 godina kad bude bilo polovnjaka", a pritom već uveliko ima električnih automobila starih 5-10 godina u ponudi i naravno, apsolutno ništa im ne fali... A da ne pričamo da je cena vožnje 50 dinara na 100 km.

Jeste u Srbiji slaba ponuda električnih automobila, ali za uvoz je ogromna ponuda u Evropi. Neko ko ovde planira da kupi auto od 15-20.000€ bi trebalo ozbiljno da razmisli o polovnom električnom autu u tom cenovnom rangu, posebno ako uglavnom vozi po gradu. A kad se pogleda po Beogradu, ima baš mnogo automobila koji vrede toliko, tako da ljudi apsolutno mogu da priušte to, ali iz nekog razloga biraju auto koji mnogo više košta da se vozi i lakše se kvari, iako pola njih živi u kući i može lako da puni auto u dvorištu.

C i n i k

pre 1 godinu

Pol Ev se slabo prodaju i u ostatku Evrope, najveci problem je baterija, nova kosta cca 20.000 e u proseku, medjutim najveci problem je sto se broj punjenja danas lako vraca, ko km na Sus motorima..

C i n i k

pre 1 godinu

Pisu ljudi budalastine. Kada crkne baterija? Baterija samo oslabi a ne crkava. Proracun je da za 8 do 10 godina oslabi 10%. A za deset godina se promeni vozilo. Sirotinja vozi i po 20 godina isti auto ili kupuje polovnjaka starog deset godina za par hiljada evra. Uvek sam vozio nov auto najvise 5 godina
(Vozac, 27. novembar 2022 10:01)


Pa ok, kupi EV..

Marko

pre 1 godinu

@batica - nije to uopšte pretpostavka da su mnogi zainteresovani za kupovinu električnog auta, pošto svi samo o tome pričaju. Tesla, Musk novi Isus, svi ćemo da vozimo električne... Imam osećaj da je gomila ljudi oko mene u nekoj sekti koliko su opterećeni električnim autima. Ranije su to bili hibridi, a sad su električni. Ako kažeš nešto protiv električnih, počinje ludilo. Ne smeš ni da pomeneš punjače, baterije i bilo šta drugo.

T

pre 1 godinu

Ne razumem ovoliko zgražavanje nad električnim automobilima. Osim (izuzetno bitnog) problema sa skupim baterijama koje se sporo pune, sve prednosti su na strani električnih vozila. Nisu bez razloga skoro svi hiper-automobili električni ili hibridi. Nema kvačila, menjača, buke, izduvnih gasova. I ima još detalja kao što je kriva momenta i slično. Da li ste ikada videli da postoji jedna jedina situacija da je struja dostupna a da se ne koristi električni motor nego SUS motor?

Inception

pre 1 godinu

Jedno pitanje? Gde mogu da napuni bateriju a živim u zgradi sa 7 spratova? Da imam garažno mesto u zgradi morao bih da tražim saglasnost stanara i vadim novo brojilo. Ali ne živim u takvoj zgradi. Odakle da vučem struju. Na posai ne mogu kolima jer je tamo zelena zona parkiranja i nema nigde blizu punjač za ev. Da imam gde da ga punim kod kuće ok.
(Magnus, 27. novembar 2022 18:24)

Preseliš se lepo u krštenu zgradu sa garažom ili makar obeleženim parking mestima u dvorištu. Ujedno olakšaš sebi život i parkiranje, nevezano za punjenje. A inače u mnogim novogradnjama u poslednjih nekoliko godina već ima instaliranih punjača u garažama.
(Carlsen, 28. novembar 2022 00:09)


Znaci, da bi posedovao i koristio elektricni auto, moras da menjas i prebivaliste? Ludilo mozga.

Magnus

pre 1 godinu

Jedno pitanje? Gde mogu da napuni bateriju a živim u zgradi sa 7 spratova? Da imam garažno mesto u zgradi morao bih da tražim saglasnost stanara i vadim novo brojilo. Ali ne živim u takvoj zgradi. Odakle da vučem struju. Na posai ne mogu kolima jer je tamo zelena zona parkiranja i nema nigde blizu punjač za ev. Da imam gde da ga punim kod kuće ok.

Vojkan

pre 1 godinu

Rado sam presao na elektricni auto. Ima mnogo prednosti. Jeftinije odrzavanje, Nema ulja, creva, dizni itd. Sve vise auto punjaca u Beoradu ali i sirom Srbije. Evropa se se sve vise okrece elektro automobilima. Samo u Nemackoj 19 hiljada auto punjaca a njihova vozila na gorivo zavrsice u siromasnim zemljama kao sto je Srbija. Za sada u Srbiji uglavnom punjenje besplatno

kimi R

pre 1 godinu

@inception
To su te kretenske izjave, kao da je sve oko nas ružičasto i svi imaju 200.000e pa eto stančić garaža, ludilo. Sve je super, samo je do nas. Totalno odsustvo realnosti.

Orač

pre 1 godinu

.... kakva god da je ponuda, besmisleno je kupiti takvo vozilo u Srbiji... baterije su preskupe, a i nema ih. Valjanih servisera, jedna nabrojati dvojicu. Punjača ni za leka... Zašto bi onda neko kupio ovakve polovne skalamerije, preskupe, bez ikave valjane podrške?

ddd

pre 1 godinu

@ Magnus

Mislim da sam razumeo kako će Hrvati (kao turistička sila), osim brzih DC punjača, uvesti i da svaka bandera na parkinzima ima priključnice od 220V a aktiviraju se novčanicom ili žetonom ili karticom.

Vozac

pre 1 godinu

Pisu ljudi budalastine. Kada crkne baterija? Baterija samo oslabi a ne crkava. Proracun je da za 8 do 10 godina oslabi 10%. A za deset godina se promeni vozilo. Sirotinja vozi i po 20 godina isti auto ili kupuje polovnjaka starog deset godina za par hiljada evra. Uvek sam vozio nov auto najvise 5 godina

Kvaradona

pre 1 godinu

@BDj

Spore se prednosti. Navedi mi jednu prednost EV u odnosu na SUS motore. Govorim o svakodnevnoj eksploataciji, tako da ubrzanje nije argument.

Ivan

pre 1 godinu

vidjam priuse plug in na nbg, plavi i beli
ima li ko da napise neko iskustvo o njima?

Imam Priusa 2. On nije plug-in, sam puni bateriju kad radi motor, kad koči ili kad ide nizbrdo ili po inerciji. Iskustvo - odlično. Održavaš kočnice i trap. Ostalo skoro ništa. Troši 4,5-5 litara benzina na 100km bilo gde (grad ili autoput). Nema kvačilo, nema menjač koji menja brzine, nema anlaser, alternator, nema veliki servis, registracija 20.000 (nema poreza)... Izuzetno jeftin za korišćenje. Ne kvari se ništa.

nesha

pre 1 godinu

Prošle god.razmatrao sam kupovinu polovnog Golfa 7 GTE ( plug-in hibrid) 2018 god. po knjižici je prešao oko 90.000km i koštao oko 19.000 evra.Auto je bio Nemac.Ukupna snaga 150 kW.Vrlo očuvan.Oprema vrhunska.Zajedno sa 2 kabla za punjenje.Garancija na baeriju je bila 8 god.Odustao sam kada sam saznao da auto ne može da se vozi kada električna komponenta ne funkcioniše - bilo baterija ili elektro-motor.Softer u autu reguliše različite modove vožnje,ali bez elektrike nema vožnje.Isto je i sa otkazivanjem benzinskog agragata.Samo oba sistema - benzinski i električni.Eventualno nova original baterija je bila oko 12.000 evra,plus dva dodatna dela za oko 2000 evra.Rekli su mi i da su Kineske kopije,navodno dosta jeftinije.Naravno, i post prodaja bi bila mission imposible.

Profesor Dušan

pre 1 godinu

1.skuplja vožnja na struju nego na dizel...
2. kraća autonomija
3. nedostatak punjača
4. skupa baterija za zamenu

Tako da ponuda može biti i vrhunska ali džabe .

dsw

pre 1 godinu

Meni jedini problem strah od dometa, tj nepostojanje mreze punjaca. To drzava mora dobro da zapne i investira u to prvo. Kupiti el. auto a da mreza nije razvijena nego nadati se, u ovoj drzavi, da ce to jednog dana biti uradjeno je besmisleno. Ja razmisljam mozda jednog dana el. auto ali kao drugi auto. Zivim u kuci, imam garazu, i 90% voznje mi je do grada i nazad, razvozavanje dece po skolama i slicno. Za to el. auto sa autonomijom nekom malom, i 100km, i vise nego dovoljno, svaki drugi dan u garazi prikljucim i to je to. Za neki duzi put, nema sanse. Krenem za CG, 600km... i onda sta? Gde da punim, koliko punjaca ima, da li moram da pravim pauzu par sati dok na 2 punjaca negde usput vec ceka par auta?

kimi R

pre 1 godinu

@Vojkan
19000 vau, znači sve rešeno? Problem je samo što Nemačka ima 48.5 miliona automobila, zamisli tranziciju na EV tako kako se predstavlja, od sutra.

Carlsen

pre 1 godinu

Jedno pitanje? Gde mogu da napuni bateriju a živim u zgradi sa 7 spratova? Da imam garažno mesto u zgradi morao bih da tražim saglasnost stanara i vadim novo brojilo. Ali ne živim u takvoj zgradi. Odakle da vučem struju. Na posai ne mogu kolima jer je tamo zelena zona parkiranja i nema nigde blizu punjač za ev. Da imam gde da ga punim kod kuće ok.
(Magnus, 27. novembar 2022 18:24)

Preseliš se lepo u krštenu zgradu sa garažom ili makar obeleženim parking mestima u dvorištu. Ujedno olakšaš sebi život i parkiranje, nevezano za punjenje. A inače u mnogim novogradnjama u poslednjih nekoliko godina već ima instaliranih punjača u garažama.

leo

pre 1 godinu

Poznajem par ljud koji poseduju eletricne ili hibridne automobile.Mozda ce vam se uciniti cudno ali zaista nemam razloga da vas lazem narocito iz ugla anonimnog komentatora.Karakterise ih izrazit cicijasluk,u slengu "shtekare".Ne vodi njih ekologija vec 50 dinara na 100 km i onda kad im crkne baterija to mu dodje nekakva karma...u kafani ce vam tesko platiti pice.

Dane

pre 1 godinu

Konačno tekst o polovnim EV! Meni je potpuno nejasno da u Srbiji velika većina misli da su električni automobili samo novi i da nema polovnih, stalno čitam takve komentare, tipa "odakle mi za skupu igračku od 50.000€" ili "videćemo kakve će biti baterije za 10 godina kad bude bilo polovnjaka", a pritom već uveliko ima električnih automobila starih 5-10 godina u ponudi i naravno, apsolutno ništa im ne fali... A da ne pričamo da je cena vožnje 50 dinara na 100 km.

Jeste u Srbiji slaba ponuda električnih automobila, ali za uvoz je ogromna ponuda u Evropi. Neko ko ovde planira da kupi auto od 15-20.000€ bi trebalo ozbiljno da razmisli o polovnom električnom autu u tom cenovnom rangu, posebno ako uglavnom vozi po gradu. A kad se pogleda po Beogradu, ima baš mnogo automobila koji vrede toliko, tako da ljudi apsolutno mogu da priušte to, ali iz nekog razloga biraju auto koji mnogo više košta da se vozi i lakše se kvari, iako pola njih živi u kući i može lako da puni auto u dvorištu.

Vozac

pre 1 godinu

Pisu ljudi budalastine. Kada crkne baterija? Baterija samo oslabi a ne crkava. Proracun je da za 8 do 10 godina oslabi 10%. A za deset godina se promeni vozilo. Sirotinja vozi i po 20 godina isti auto ili kupuje polovnjaka starog deset godina za par hiljada evra. Uvek sam vozio nov auto najvise 5 godina

Dragan EV

pre 1 godinu

@leo:"Karakterise ih izrazit cicijasluk,u slengu "shtekare".Ne vodi njih ekologija vec 50 dinara na 100 km i onda kad im crkne baterija to mu dodje nekakva karma...u kafani ce vam tesko platiti pice."

Vozim električne automobile već 6 godina. I ne, ne vozim ih zato što sam cicija, nego zato što uživam u tome.

Vožnja električnog automobila je, za sada, kada se sve uzme u obzir, dosta skuplja od vožnje automobila sa SUS motorima.

I da je vožnja na struju višestruko skuplja od vožnje na benzin ili dizel, opet bih vozio električni auto.

A u kafani uglavnom ja plaćam račune, jer igrom slučaja imam veće prihode od mojih prijatelja, koje svakako nisam birao na osnovu njihovog imovnog stanja.

Boris Zonjić

pre 1 godinu

Gomila laickih komentara od strane ljudi koji nisu nikada zaista niti istrazili, niti vozili, niti imali dodirnih tacaka sa elektricnim automobilima. Neki komentari su cak velike neistine, tj gluposti... Edukujte se profesionalno, pa se vratite da komentarisete.

Vojkan

pre 1 godinu

Rado sam presao na elektricni auto. Ima mnogo prednosti. Jeftinije odrzavanje, Nema ulja, creva, dizni itd. Sve vise auto punjaca u Beoradu ali i sirom Srbije. Evropa se se sve vise okrece elektro automobilima. Samo u Nemackoj 19 hiljada auto punjaca a njihova vozila na gorivo zavrsice u siromasnim zemljama kao sto je Srbija. Za sada u Srbiji uglavnom punjenje besplatno

C i n i k

pre 1 godinu

Pol Ev se slabo prodaju i u ostatku Evrope, najveci problem je baterija, nova kosta cca 20.000 e u proseku, medjutim najveci problem je sto se broj punjenja danas lako vraca, ko km na Sus motorima..

mile

pre 1 godinu

@joca
pazi nekada nisu svi imali automobile, jer se za mnoge poslove korsitio javni prevoz ili su ljudi isli peske na iste. Danas je potreba za kolima ogromna, a razlog je vreme koje je iste nametnulo. Mi danas ne mozemo da zivimo bez istih, jer su nam takve potrebe. Mnogi mladi ljudi su se doselili u velike gradove zbog poslova, jer u svojim sredinama nemaju iste. A samim tim kada osnuju porodice daleko su od svojih roditelja, a treba decu voditi do vrtica, skole kada su mala. cuvati ih, a to nema ko da radi. Pa jos ako oboje rade, an razlicitim krajevima grada, potreban su dva auta da se deca razvezu, ode se na posa. Da li bi mogli da se zrtvujemo da jedno ide kolima drugo autom. Mozda, ali ta vremena su prosla, nazalost...sada svako tezi da ima svoj auto...E tu nastaje problem, jer je bila rec da ce ovi elektricni biti daleko jeftiniji od SUS automobila, medjutim ne da nisu jeftinija voyila vec su skuplja, a polovne ko ce to da kupi kada baterije budu pri kraju. Ove SUS automobile mozes da kupis opravis za malo novaca i vozikas se...kod ovih EV to ne ide i nove baterije cesto po ceni prevazilaze cenu samog automobila toj. njegove vrednsoti.
Druga bitna stvar je da niko ne razmisla o struji i punjenju istih. I ovako su mnoge drzave sa danasnjim potrebama sa struju an samoj grancii, sta ce biti kada budemo imali mnogo vise EV? O tome niko ne prica...i za kraj zagadjenej se nece smanjiti njihovom upotrebim jer struja odakle dolazi?

Moram da kažem

pre 1 godinu

Polovni el automobil se prodaje kao i laptop kad baterija počne da gubi kapacitet, kao i hard disk koji počne da pravi greške bad sectorima pa ih ispeglate i od tog trenutka, imate vrlo malo "prelaznog kapaciteta" dok se ne otarasite nekorisnog smeća po najpovoljnijoj ceni...
Onaj ko ga kupi dobije utisak performansi, koji traje koliko i izreka "drži bure vodu dok prodavci odu".
A onda počinje naša "inteligentna priča kao tržišta" koja renesansom i uskrsnućem smeća, poput evropske male, živimo naš dobro zasluženi standard...

Dilema

pre 1 godinu

Da li vam nešto govori to što osiguravajuća društva naplaćuju 200EUR mesečno za CASCO osiguranje čisto električnih automobila?
(okac, 26. novembar 2022 19:11)

Ja plaćam kasko za Nissan Leaf2018 godište 47€ mesečno. Pričaš neke stvari napamet u koje se ne razumeš. Vidim ovde dosta komentara koji se baziraju na pretpostavkama i svi su pametni. Što se mene tiče budite "pametni" a mi svi koji vozimo EV glupi. Kad budete kupili/vozili neki EV od poznatog proizvođača automobila javite se da prodiskutujemo malo o tome. Ajde prijatno i svako dobro!

Marko

pre 1 godinu

@batica - nije to uopšte pretpostavka da su mnogi zainteresovani za kupovinu električnog auta, pošto svi samo o tome pričaju. Tesla, Musk novi Isus, svi ćemo da vozimo električne... Imam osećaj da je gomila ljudi oko mene u nekoj sekti koliko su opterećeni električnim autima. Ranije su to bili hibridi, a sad su električni. Ako kažeš nešto protiv električnih, počinje ludilo. Ne smeš ni da pomeneš punjače, baterije i bilo šta drugo.

Joca

pre 1 godinu

Da su oslobađanje od naftne zavisnosti i ekološki faktori bili od uticaja za uvođenje državne stimulacije, država bi našla i bolje rešenje za ubrzanje elektrifikacije bar u gradskom saobraćaju gde je potreba i najizraženija. Nije slučajno što je mali gradski elektromobil Wuling Hongguang MINI apsolutni hit i bestseler u Kini i svagde gde se pojavio. Apsolutno sam uveren da bi taj ili takav automobil bio bestseler i ovde. Da li je on po EU standardima? I da nije, da podsetim: Srbija NIJE U EU, a veliko je pitanje da li će ikada biti zbog sasvim nevezanih faktora. Građani Srbije nemaju standard zemalja EU što je vrlo očigledno jer kupuju polovna vozila iz tih zemalja.
U vreme kada su automobili postajali masovna potreba, ta potreba građana nije rešavana uvozom luksuznih polovnjaka, nego proizvodnjom Fiće. Niko se nije stideo što je Fića bio "nacionalna klasa". Uz malo propagande, ali i zato što je taj i takav Fića zadovoljavao osnovne potrebe građana. Stvorio je infrastrukturu i modelirao nov, drugačiji način života. Pa nije ni Fiću tada vozio svako! I tada su neki imali drugačije potrebe i veće zahteve. Ali su i oni sa manjim primanjima i zahtevima dobili rešenje.
Električni automobili JESU revolucija baš kao što su fosilni bili u vreme Fiće, bar ovde. Ne mogu se EV omasoviti Teslama; sumnjam da je to moguće i u Americi, ali ovde sasvim sigurno ne. Naša vlast ne želi da prizna da je stanovništvo siromašno, a "rešava" tako da ga još više osiromaši.

Taj sam

pre 1 godinu

Znate li vlasnika kineskog baterijskog usisivača koji je isti bacio u đubre pošto bi mu zamena dotrajalih baterija koštala kao i sam usisivač, a koji bi kupio električni automobil? E pa znam jednog kome se to dogodilo i kome posle toga na pamet ne bi pala kupovina električnog automobila.

T

pre 1 godinu

Ne razumem ovoliko zgražavanje nad električnim automobilima. Osim (izuzetno bitnog) problema sa skupim baterijama koje se sporo pune, sve prednosti su na strani električnih vozila. Nisu bez razloga skoro svi hiper-automobili električni ili hibridi. Nema kvačila, menjača, buke, izduvnih gasova. I ima još detalja kao što je kriva momenta i slično. Da li ste ikada videli da postoji jedna jedina situacija da je struja dostupna a da se ne koristi električni motor nego SUS motor?

leo

pre 1 godinu

A u kafani uglavnom ja plaćam račune, jer igrom slučaja imam veće prihode od mojih prijatelja, koje svakako nisam birao na osnovu njihovog imovnog stanja.
(Dragan EV...Dragane nije mi bila namera da prozovem vas licno i vrlo je lako moguce da ste vi gospodin koji zna da se ponasa i ophodi kako dolikuje i u kafani i u zivotu ali moja iskustva su drugacija.Vlasnici EV koje ja poznajem su STIPSE!

Gluteus Maximus

pre 1 godinu

Koliko bre vama crkava baterija pomislice ljudi češće crkava baterija nego guma na tocku , aman. Baterija može samo da oslabi i to na normalnim automobilima do 10% na oko 8-10 godina. Pa vi pričajte šta hoćete i plasite ljude. Vozim električni već 5. godina i prešao 120000 km . Meni je lično baterija degradirala oko 4-5% ali tu utiče i temperatura spoljašnja da li je 5C ili 25C baterija i potrošnja se razlikuje. Ako vam baterija degradira za oko 10% to znači da pri punom punjenju nećete možda očekivati da pređete 280km već 260-265km..vredi li zbog toga kupovati novu bateriju ili žaliti se ???

Popokatepetl

pre 1 godinu

Ponuda može da bude kakva hoće,kad punjača ima na svakih 200 km. Jedino da kupim i polovni agregat,pa kad stanem pored puta,da se dopunim na miru.

Pera Srbin

pre 1 godinu

Polovan električar nije što i polovan dizel. Automobil sa sus motorom može se voziti još godinama. Ako mu crkne motor za 1000-2000 EUR nabavićete drugi ispravan. Baterija el. automobila je 50%vrednosti novog el.automobila, tako da se ove dve kategorije ne mogu porediti.

Elektron

pre 1 godinu

Nemamo bas nikakva iskustva sa polovnim e-vozilima te je svaka kupovina te vrste robe potencijalni rizik. Ne znam sta radi vlasnik el.automobila kada ga baterija potpuno izda. Nova se tesko isplati a jos teze ga je prodati sa mrtvom baterijom. Vazno je da se smrt baterije uvek desi nekom drugom.

borivoje surdilovic

pre 1 godinu

ponuda je takva da su skoro sva elektro i hibridna vozila bila taxi vozila u zemljama odakle su ih uvezli....sa min 500.000 km.

Orač

pre 1 godinu

.... kakva god da je ponuda, besmisleno je kupiti takvo vozilo u Srbiji... baterije su preskupe, a i nema ih. Valjanih servisera, jedna nabrojati dvojicu. Punjača ni za leka... Zašto bi onda neko kupio ovakve polovne skalamerije, preskupe, bez ikave valjane podrške?

True

pre 1 godinu

Ti koji kod nas voze "omiljeni" narodni automobil Golf, sigurno ne razmisljaju o bilo cemu drugom, osim dizelu.
Bydimo realni, nafta ide i u traktor i u Golfa. Sto bi zavicajci rekli "Ta auta su najbolja".

Kvaradona

pre 1 godinu

@BDj

Spore se prednosti. Navedi mi jednu prednost EV u odnosu na SUS motore. Govorim o svakodnevnoj eksploataciji, tako da ubrzanje nije argument.

Carlsen

pre 1 godinu

Jedno pitanje? Gde mogu da napuni bateriju a živim u zgradi sa 7 spratova? Da imam garažno mesto u zgradi morao bih da tražim saglasnost stanara i vadim novo brojilo. Ali ne živim u takvoj zgradi. Odakle da vučem struju. Na posai ne mogu kolima jer je tamo zelena zona parkiranja i nema nigde blizu punjač za ev. Da imam gde da ga punim kod kuće ok.
(Magnus, 27. novembar 2022 18:24)

Preseliš se lepo u krštenu zgradu sa garažom ili makar obeleženim parking mestima u dvorištu. Ujedno olakšaš sebi život i parkiranje, nevezano za punjenje. A inače u mnogim novogradnjama u poslednjih nekoliko godina već ima instaliranih punjača u garažama.

Aca

pre 1 godinu

(Joca, 26. novembar 2022 13:20)

Misliš da bi Kinezi došli do Srbije samo zbog srpskog tržišta? Pa to se nikad ne bi isplatilo, tj. izgubili bi silne pare.

BDj

pre 1 godinu

@Dragan EV
Možda si ti sjajan lik, ali svi vi što u svom nicku imate E ili EV ste u najmanju ruku čudni. Čovek se zapita kakav je to mentalni sklop kad moraš svima da potenciraš tako nešto...
Evo godinama već čitam textove i komentare u ovoj rubrici i još nisam sreo Peru Dizela, Mileta Benzica ili Žileta SUSa. Tako da moraš da shvatiš da je to vaše insistiranje na tome da ste u pravu što vozite E automobile u najmanju ruku naporno ostalima.

Pored toga, morate da shvatite da živimo u zemlji Srbiji u kojoj većina građana za auto može da odvoji svega par hiljada Eura. Takva nam je zemlja i zato ste svi vi i otišli odavde.
Kako napisa jedan komentator - nema E auta bez barem 10-15 k Eura. Da se ne lažemo: većina bi odmah prešla na EV samo kada bi imala para za to.

Sledeći problem su potrebe koje neko ima. Meni je posao takav da pređem godišnje oko 50.000 km. Da li ovo mogu komotno sa EV, pogotovo u Srbiji? Ne mogu - znači moram SUS hteo - ne hteo.

I na kraju dolazi sasvim opravdani strah od kvara baterije, a koji je opet vezan za opštu nemaštinu. Šta ovde ima da vam je nerazumljivo?

Dakle, oladite malo... Narod bi hteo, ali ne može, ukapirajte to i ne smatrajte više. Ne spore se prednosti EV, otpor je zbog manjka kinte i nesigurnosti u pouzdanost tehnologije baterija

batica

pre 1 godinu

@Dane
Ti si nešto opasno pomešao kad misliš da polovina ljudi koji voze automobile od 15 do 20K€ živi u kućama u Bg.Uopšte ne znam odakle ti takva ideja.
Ono što mi smeta u samom tekstu je prva pretpostavka da ima mnogo ljudi koji su zainteresovani za kupovinu polovnog EV.Kako je uopšte došlo do te tvrdnje kad je evidentno da se najviše kupuju automobili do 5000€ a nijedan polovni EV ne košta toliko.Dobro,možda neki bez baterije.Meni su apsolutno jasne prednosti vožnje EV u gradu i ovo malo ljudi koji ih voze su trenutno u jako povoljnoj situaciji jer punjače koriste lagano i bez stresa.Ako broj javnih punjača ne počne drastično da raste ko god nema svoj punjač (čitaj garažu-dvorište) će da odlepi.Drugo rešenje je da počnemo da spuštamo kablove sa prozora što će dati poseban šarm svim naseljima u Bg.

ljud

pre 1 godinu

Glavna bojazan za kupovinu polovnog BEV / HEV / PHEV je stanje baterije. Baterija degradira (smanjuje svoj kapacitet u kWh) ali kako koja (od kog proizvođača i kako u kom vozilu).
U Tojoti Prius plug-in (PHEV), osim što je najboljeg kvaliteta, odlično je rešeno njeno opsluživanje - ne dozvoljava joj se ispražnjavanje ispod 20% (automatski se puni oto motorom), kao ni punjenje preko 80%. Ovo je čini vrlo dugotrajnom - upotrebljiva je preko 500.000 km pa čak i do milion km.
(imam takvu Tojotu sa 230.000 km, staru 7 g.)
*
U Nišu je Tojota Prius veoma popularna kod taksista, a u Bgd ima 8 taksista sa Nissan Leaf (BEV) i vrlo su zadovoljni. Struja ih mesečno košta svega oko 3.000 din.

hm

pre 1 godinu

Dizel je za traktore, benzin za automobile, a struja za sporete, tostere, papilotne... ciao...
(NS oldtajmer, 27. novembar 2022 00:21)

Kakav duhovit i originalan komentar!

Toni

pre 1 godinu

(Joca, 26. novembar 2022 13:20)

Ja se slažem sa ovim komentarom u potpunosti. Sad, kad je situacija sa pristupnim pregovorima najnesigurnija od početka, treba koristiti to stanje, makar za neke druge potrebe i izvlačiti najbolje iz toga.

NekoDrugi

pre 1 godinu

Dve godine vozim 3008 Hybrid 2013. Hibridna i EV vozila imaju puno prednosti u gradu, što po ekologiju što po novčanik. Subvencije države su se zaustavile na oslobadjanju od poreza - pod uslovom da čekate sami u MUPu - ne možete kao čovek sve završiti na istom mestu gde i tehnički. Država obećavala besplatan parking i vožnju žutom trakom za HYB i EV. Ništa od toga, obećanje ludom radovanje.

Magnus

pre 1 godinu

Jedno pitanje? Gde mogu da napuni bateriju a živim u zgradi sa 7 spratova? Da imam garažno mesto u zgradi morao bih da tražim saglasnost stanara i vadim novo brojilo. Ali ne živim u takvoj zgradi. Odakle da vučem struju. Na posai ne mogu kolima jer je tamo zelena zona parkiranja i nema nigde blizu punjač za ev. Da imam gde da ga punim kod kuće ok.

Живчани лик

pre 1 godinu

Тај голф може да избије велики новац из џепа ако се не провери стање батерије пре куповине.

C i n i k

pre 1 godinu

Pisu ljudi budalastine. Kada crkne baterija? Baterija samo oslabi a ne crkava. Proracun je da za 8 do 10 godina oslabi 10%. A za deset godina se promeni vozilo. Sirotinja vozi i po 20 godina isti auto ili kupuje polovnjaka starog deset godina za par hiljada evra. Uvek sam vozio nov auto najvise 5 godina
(Vozac, 27. novembar 2022 10:01)


Pa ok, kupi EV..

Milan

pre 1 godinu

Mnogi ne ističu jačinu ugrađenog punjača.

Na primer, većina vozila dolazi sa monofaznim od 7.2 kW (32A), što jeste dovoljno, ali u Srbiji gde je pretežno trofazna struja, osigurači idu do 25A. Pored takvog punjača, ili se mora povećati obračunska snaga, ili se redukovati brzina punjenja.
Primeri su eGolf, Nissan Leaf, Mitsubishi Miev, prvi BMW i3, skoro svi plug in hibridi.

Zato su mnogo praktičniji od 11kW (16A trofazno), koji daju više snage, a vuku manje struje po fazi. Primeri su novija vozila, sve Tesle za Evropsko tržište, Reno Zoe.

Profesor Dušan

pre 1 godinu

1.skuplja vožnja na struju nego na dizel...
2. kraća autonomija
3. nedostatak punjača
4. skupa baterija za zamenu

Tako da ponuda može biti i vrhunska ali džabe .

ddd

pre 1 godinu

@ Magnus

Mislim da sam razumeo kako će Hrvati (kao turistička sila), osim brzih DC punjača, uvesti i da svaka bandera na parkinzima ima priključnice od 220V a aktiviraju se novčanicom ili žetonom ili karticom.

kimi R

pre 1 godinu

@Vojkan
19000 vau, znači sve rešeno? Problem je samo što Nemačka ima 48.5 miliona automobila, zamisli tranziciju na EV tako kako se predstavlja, od sutra.

nesha

pre 1 godinu

Prošle god.razmatrao sam kupovinu polovnog Golfa 7 GTE ( plug-in hibrid) 2018 god. po knjižici je prešao oko 90.000km i koštao oko 19.000 evra.Auto je bio Nemac.Ukupna snaga 150 kW.Vrlo očuvan.Oprema vrhunska.Zajedno sa 2 kabla za punjenje.Garancija na baeriju je bila 8 god.Odustao sam kada sam saznao da auto ne može da se vozi kada električna komponenta ne funkcioniše - bilo baterija ili elektro-motor.Softer u autu reguliše različite modove vožnje,ali bez elektrike nema vožnje.Isto je i sa otkazivanjem benzinskog agragata.Samo oba sistema - benzinski i električni.Eventualno nova original baterija je bila oko 12.000 evra,plus dva dodatna dela za oko 2000 evra.Rekli su mi i da su Kineske kopije,navodno dosta jeftinije.Naravno, i post prodaja bi bila mission imposible.

dsw

pre 1 godinu

Meni jedini problem strah od dometa, tj nepostojanje mreze punjaca. To drzava mora dobro da zapne i investira u to prvo. Kupiti el. auto a da mreza nije razvijena nego nadati se, u ovoj drzavi, da ce to jednog dana biti uradjeno je besmisleno. Ja razmisljam mozda jednog dana el. auto ali kao drugi auto. Zivim u kuci, imam garazu, i 90% voznje mi je do grada i nazad, razvozavanje dece po skolama i slicno. Za to el. auto sa autonomijom nekom malom, i 100km, i vise nego dovoljno, svaki drugi dan u garazi prikljucim i to je to. Za neki duzi put, nema sanse. Krenem za CG, 600km... i onda sta? Gde da punim, koliko punjaca ima, da li moram da pravim pauzu par sati dok na 2 punjaca negde usput vec ceka par auta?

Ivan

pre 1 godinu

vidjam priuse plug in na nbg, plavi i beli
ima li ko da napise neko iskustvo o njima?

Imam Priusa 2. On nije plug-in, sam puni bateriju kad radi motor, kad koči ili kad ide nizbrdo ili po inerciji. Iskustvo - odlično. Održavaš kočnice i trap. Ostalo skoro ništa. Troši 4,5-5 litara benzina na 100km bilo gde (grad ili autoput). Nema kvačilo, nema menjač koji menja brzine, nema anlaser, alternator, nema veliki servis, registracija 20.000 (nema poreza)... Izuzetno jeftin za korišćenje. Ne kvari se ništa.

Inception

pre 1 godinu

Jedno pitanje? Gde mogu da napuni bateriju a živim u zgradi sa 7 spratova? Da imam garažno mesto u zgradi morao bih da tražim saglasnost stanara i vadim novo brojilo. Ali ne živim u takvoj zgradi. Odakle da vučem struju. Na posai ne mogu kolima jer je tamo zelena zona parkiranja i nema nigde blizu punjač za ev. Da imam gde da ga punim kod kuće ok.
(Magnus, 27. novembar 2022 18:24)

Preseliš se lepo u krštenu zgradu sa garažom ili makar obeleženim parking mestima u dvorištu. Ujedno olakšaš sebi život i parkiranje, nevezano za punjenje. A inače u mnogim novogradnjama u poslednjih nekoliko godina već ima instaliranih punjača u garažama.
(Carlsen, 28. novembar 2022 00:09)


Znaci, da bi posedovao i koristio elektricni auto, moras da menjas i prebivaliste? Ludilo mozga.

kimi R

pre 1 godinu

@inception
To su te kretenske izjave, kao da je sve oko nas ružičasto i svi imaju 200.000e pa eto stančić garaža, ludilo. Sve je super, samo je do nas. Totalno odsustvo realnosti.