Četvrtak, 24.11.2022.

10:11

Bolji par guma ide na pogonske točkove – da ili ne?

Izvor:

Bolji par guma ide na pogonske toèkove – da ili ne? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

30 Komentari

Sortiraj po:

Miloš

pre 1 godinu

@ Neko iz mase:
Kada smo već kod nauke, na sajtovima proizvođača pneumatika stoji da se bolje gume stavljaju napred, nezavisno od pogona.

Neko iz mase

pre 1 godinu

Zimi po snegu je i sa novom zimskom tesko izaci uz neku uzbrdicu. vise sam za to da mi se zadnji kraj zanese nego da ne mogu da ukocim sa slabijom prednjom gumom i direktno se zakucam u nesto ili da na maloj uzbrdici ne mogu da izadjem, ili da skrenem levo a ona prokliza pravo. Dakle, losije prednje gume vuku daleko vece posledice od zadnjih. Iz iskustva pricam da sa losim prednjim gumama, auto po snegu neupotrebljiv!
(Brada_BG, 25. novembar 2022 09:05)

Stavi losije gume na zadnje tockove, pa idi vozi po EU, pa se slupaj, pa najebi kao zuti mrav... Onda ces mozda shvatiti da nauka ipak ima poslednju rec.

sve je relativno

pre 1 godinu

Uvek menjam sve 4 gume,ako nemas para za ceo set nemoj da vozis auto
(Rockstar, 24. novembar 2022 13:55)

Pocepaš nepopravljivo 1 gumu i menjaš sve 4, a recimo stare su 3 meseca?

Nenad

pre 1 godinu

ja iznajmjujem u autorentu, briga me za gume oni vode računa o tome. To menjanje guma je totalno pogrešna paradigma, postoje univerzalne gume koje mogu da se koriste u svim godišnjim dobima na svim pneumaticima. Ali nema tu biznisa, zato se izmišljaju letnje, zimeske, za prednje za zadnje točkove, kao da smo foruma 1

Brada_BG

pre 1 godinu

Zimi po snegu je i sa novom zimskom tesko izaci uz neku uzbrdicu. vise sam za to da mi se zadnji kraj zanese nego da ne mogu da ukocim sa slabijom prednjom gumom i direktno se zakucam u nesto ili da na maloj uzbrdici ne mogu da izadjem, ili da skrenem levo a ona prokliza pravo. Dakle, losije prednje gume vuku daleko vece posledice od zadnjih. Iz iskustva pricam da sa losim prednjim gumama, auto po snegu neupotrebljiv!

Brada_BG

pre 1 godinu

I da dodam, odgovor je prost, ako imate auto sa prednjom vucom, koje gume vam se brze trose i razmislite zbog cega se brze trose, kad nabrojite brdo razloga, onda ce te dobiti odgovor gde da stavite bolju gumu

Fleksibilno kaznjavanje

pre 1 godinu

Kako vole odgovorni kod nas da kazu, "nije prilagodio brzinu uslovima". Ako "prilagodite brzinu" po zakonodavcima, sve jedno vam je na kojim su vam tockovima bolje gume.

putnik

pre 1 godinu

Ima li ikakve veze u celoj priči ESP? To sada ima velika većina vozila, čak i neki stari po 20 godina. Sa ESP ne može zadnji kraj tek tako da klizne van puta.

Ja i ovaj pored mene

pre 1 godinu

Nije poenta da dve gume budu dobre, a dve loše, jer loše gume nisu ni za prednju ni za zadnju osovinu, već za otpad. Sve četiri gume moraju biti dobre, a razlika može biti što je jdan par noviji i manje prešao i to su onda bolje gume, a daleko od toga da su ove dve druge loše. Kod auta na prednji pogon, zimi na prednju osovinu stavljam bolje, a na proleće ih premestim na zadnju osovinu.
(Mirko, 24. novembar 2022 13:50)

Poenta je da se bolje, novije gume uvek stavljaju na zadnju osovinu. To ne znaci da 'stare' gume nisu jos uvek dobre.

Goran

pre 1 godinu

Delimično ste svi u pravu, ali akcenat organizacija koje vrše ispitivanje bezbednosti u saobraćaju imaju nešto drugo na umu, sto je većini promaklo.
U slučaju loših guma na prednjoj osovini i gubitka optimalnog kontakta sa poglogom, automobil će proklizati u napred i prednjim delom udariti u prepreku. Prednji deo je dizajniran da primi udarac i da maksimalno zaštiti putnike u automobilu. U slučaju da zadnji deo prokliže zbog loših guma, automobil gubi stabilnost i okreće se i bočno udara u prepreku. Bočna strana automobila nije dizajnirana da izdrži udarac i zaštiti putnike, stoga su povrede mnogo teže pri takvim udarcima.
Šansa da se dobrom gumama na prednjoj osovini izbegne udarac je manja nego da se spreči bežanje zadnjeg kraja automobila.
Bezvednost i zaštita putnika na prvom mestu.

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Kod automobila sa prednjim pogonom 60-65% mase je rasporedjeno na prednjoj osovini, a prednji diskovi su odgovorni i za najveci deo kocenja. Dakle, bolje gume idu napred.
Zadnji pogon: raspored mase je najcesce 50:50, tako da se bolje gume stavljaju pozadi, zbog kontrole proklizavanja.
Pogon 4x4: zavisi od samog pogona, koja je vuca primarna - prednja (vecina manjih SUV) ili zadnja (veliki SUV, BMW i ekipa).

Mirko

pre 1 godinu

Nije poenta da dve gume budu dobre, a dve loše, jer loše gume nisu ni za prednju ni za zadnju osovinu, već za otpad. Sve četiri gume moraju biti dobre, a razlika može biti što je jdan par noviji i manje prešao i to su onda bolje gume, a daleko od toga da su ove dve druge loše. Kod auta na prednji pogon, zimi na prednju osovinu stavljam bolje, a na proleće ih premestim na zadnju osovinu.

Pera Srbin

pre 1 godinu

Prednje gume upravljaju i prve Koče i vuku automobil. Zadnje gume nose zadnji deo. Ako su zadnje baš ćelave može se desiti da okrenu pri kočenju ili izleću na krivini, ali dodavanjem gasa se to izvuče na pravac.

mokisa

pre 1 godinu

Kakve budalastine ovde covek nece procitati?? Kao ona da nije dobro drzati ruku na rucici menjaca?!??! Normalno da ćete staviti nove gume na prednji ili zadnji pogon (u zavisnosti od auta). Pod ovim ne podrazumevam da drugi par guma bude bas celav, nego u zakonskim granicama dubine sare.

Avaya

pre 1 godinu

Ма да, мало су заборавили кочиони траг и управљивост... Мењајте им места пред сваку сезону ако имате комплет истих, трошиће се равномерно, тако да баланс неће бити нарушен...

logo

pre 1 godinu

Ok zadnji kraj zadrzava stabilnost, a kako ti da krenes ako su ti napred lose gume, i jos bolje pitanje, kako da se zaustavis?! Ionako su zadnje kocnice na vecini automobila skoro ukras, 70% posla obavljaju prednje kocnice i gume jer se tezina prenosi na prednju stranu prilikom kocenja.

Rope RS

pre 1 godinu

Švabe su u pravu. Tako se radi i u Americi kod profesionalnih vulkanizera.
A evo i zašto: većinu tipičnih, svakodnevnih vozača, gubitak kontrole na zadnjoj osovini nije nešto čime se lako može upravljati. Gubitak prianjanja na stražnjem dijelu vozila često rezultira okretanjem i/ili neželjenom off-road avanturom – dok ako se prednje gume “isperu” zbog privremenog gubitka vučne sile, intervencija vozača općenito nije tako hitno, ili isto tako teško.

Vozač

pre 1 godinu

Stavljam ipak napred nove, pozadi prošlogodišnje jer prednji pogon više troši prednje gume. Ionako premijum gume traju jedva tri godine i pedesetak hiljada km po auto putu.

logo

pre 1 godinu

Ok zadnji kraj zadrzava stabilnost, a kako ti da krenes ako su ti napred lose gume, i jos bolje pitanje, kako da se zaustavis?! Ionako su zadnje kocnice na vecini automobila skoro ukras, 70% posla obavljaju prednje kocnice i gume jer se tezina prenosi na prednju stranu prilikom kocenja.

Vozač

pre 1 godinu

Stavljam ipak napred nove, pozadi prošlogodišnje jer prednji pogon više troši prednje gume. Ionako premijum gume traju jedva tri godine i pedesetak hiljada km po auto putu.

Avaya

pre 1 godinu

Ма да, мало су заборавили кочиони траг и управљивост... Мењајте им места пред сваку сезону ако имате комплет истих, трошиће се равномерно, тако да баланс неће бити нарушен...

Pera Srbin

pre 1 godinu

Prednje gume upravljaju i prve Koče i vuku automobil. Zadnje gume nose zadnji deo. Ako su zadnje baš ćelave može se desiti da okrenu pri kočenju ili izleću na krivini, ali dodavanjem gasa se to izvuče na pravac.

Mirko

pre 1 godinu

Nije poenta da dve gume budu dobre, a dve loše, jer loše gume nisu ni za prednju ni za zadnju osovinu, već za otpad. Sve četiri gume moraju biti dobre, a razlika može biti što je jdan par noviji i manje prešao i to su onda bolje gume, a daleko od toga da su ove dve druge loše. Kod auta na prednji pogon, zimi na prednju osovinu stavljam bolje, a na proleće ih premestim na zadnju osovinu.

Goran

pre 1 godinu

Delimično ste svi u pravu, ali akcenat organizacija koje vrše ispitivanje bezbednosti u saobraćaju imaju nešto drugo na umu, sto je većini promaklo.
U slučaju loših guma na prednjoj osovini i gubitka optimalnog kontakta sa poglogom, automobil će proklizati u napred i prednjim delom udariti u prepreku. Prednji deo je dizajniran da primi udarac i da maksimalno zaštiti putnike u automobilu. U slučaju da zadnji deo prokliže zbog loših guma, automobil gubi stabilnost i okreće se i bočno udara u prepreku. Bočna strana automobila nije dizajnirana da izdrži udarac i zaštiti putnike, stoga su povrede mnogo teže pri takvim udarcima.
Šansa da se dobrom gumama na prednjoj osovini izbegne udarac je manja nego da se spreči bežanje zadnjeg kraja automobila.
Bezvednost i zaštita putnika na prvom mestu.

Rope RS

pre 1 godinu

Švabe su u pravu. Tako se radi i u Americi kod profesionalnih vulkanizera.
A evo i zašto: većinu tipičnih, svakodnevnih vozača, gubitak kontrole na zadnjoj osovini nije nešto čime se lako može upravljati. Gubitak prianjanja na stražnjem dijelu vozila često rezultira okretanjem i/ili neželjenom off-road avanturom – dok ako se prednje gume “isperu” zbog privremenog gubitka vučne sile, intervencija vozača općenito nije tako hitno, ili isto tako teško.

mokisa

pre 1 godinu

Kakve budalastine ovde covek nece procitati?? Kao ona da nije dobro drzati ruku na rucici menjaca?!??! Normalno da ćete staviti nove gume na prednji ili zadnji pogon (u zavisnosti od auta). Pod ovim ne podrazumevam da drugi par guma bude bas celav, nego u zakonskim granicama dubine sare.

Brada_BG

pre 1 godinu

Zimi po snegu je i sa novom zimskom tesko izaci uz neku uzbrdicu. vise sam za to da mi se zadnji kraj zanese nego da ne mogu da ukocim sa slabijom prednjom gumom i direktno se zakucam u nesto ili da na maloj uzbrdici ne mogu da izadjem, ili da skrenem levo a ona prokliza pravo. Dakle, losije prednje gume vuku daleko vece posledice od zadnjih. Iz iskustva pricam da sa losim prednjim gumama, auto po snegu neupotrebljiv!

Ja i ovaj pored mene

pre 1 godinu

Nije poenta da dve gume budu dobre, a dve loše, jer loše gume nisu ni za prednju ni za zadnju osovinu, već za otpad. Sve četiri gume moraju biti dobre, a razlika može biti što je jdan par noviji i manje prešao i to su onda bolje gume, a daleko od toga da su ove dve druge loše. Kod auta na prednji pogon, zimi na prednju osovinu stavljam bolje, a na proleće ih premestim na zadnju osovinu.
(Mirko, 24. novembar 2022 13:50)

Poenta je da se bolje, novije gume uvek stavljaju na zadnju osovinu. To ne znaci da 'stare' gume nisu jos uvek dobre.

Fleksibilno kaznjavanje

pre 1 godinu

Kako vole odgovorni kod nas da kazu, "nije prilagodio brzinu uslovima". Ako "prilagodite brzinu" po zakonodavcima, sve jedno vam je na kojim su vam tockovima bolje gume.

sve je relativno

pre 1 godinu

Uvek menjam sve 4 gume,ako nemas para za ceo set nemoj da vozis auto
(Rockstar, 24. novembar 2022 13:55)

Pocepaš nepopravljivo 1 gumu i menjaš sve 4, a recimo stare su 3 meseca?

putnik

pre 1 godinu

Ima li ikakve veze u celoj priči ESP? To sada ima velika većina vozila, čak i neki stari po 20 godina. Sa ESP ne može zadnji kraj tek tako da klizne van puta.

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Kod automobila sa prednjim pogonom 60-65% mase je rasporedjeno na prednjoj osovini, a prednji diskovi su odgovorni i za najveci deo kocenja. Dakle, bolje gume idu napred.
Zadnji pogon: raspored mase je najcesce 50:50, tako da se bolje gume stavljaju pozadi, zbog kontrole proklizavanja.
Pogon 4x4: zavisi od samog pogona, koja je vuca primarna - prednja (vecina manjih SUV) ili zadnja (veliki SUV, BMW i ekipa).

Brada_BG

pre 1 godinu

I da dodam, odgovor je prost, ako imate auto sa prednjom vucom, koje gume vam se brze trose i razmislite zbog cega se brze trose, kad nabrojite brdo razloga, onda ce te dobiti odgovor gde da stavite bolju gumu

Nenad

pre 1 godinu

ja iznajmjujem u autorentu, briga me za gume oni vode računa o tome. To menjanje guma je totalno pogrešna paradigma, postoje univerzalne gume koje mogu da se koriste u svim godišnjim dobima na svim pneumaticima. Ali nema tu biznisa, zato se izmišljaju letnje, zimeske, za prednje za zadnje točkove, kao da smo foruma 1

Miloš

pre 1 godinu

@ Neko iz mase:
Kada smo već kod nauke, na sajtovima proizvođača pneumatika stoji da se bolje gume stavljaju napred, nezavisno od pogona.

Neko iz mase

pre 1 godinu

Zimi po snegu je i sa novom zimskom tesko izaci uz neku uzbrdicu. vise sam za to da mi se zadnji kraj zanese nego da ne mogu da ukocim sa slabijom prednjom gumom i direktno se zakucam u nesto ili da na maloj uzbrdici ne mogu da izadjem, ili da skrenem levo a ona prokliza pravo. Dakle, losije prednje gume vuku daleko vece posledice od zadnjih. Iz iskustva pricam da sa losim prednjim gumama, auto po snegu neupotrebljiv!
(Brada_BG, 25. novembar 2022 09:05)

Stavi losije gume na zadnje tockove, pa idi vozi po EU, pa se slupaj, pa najebi kao zuti mrav... Onda ces mozda shvatiti da nauka ipak ima poslednju rec.

Rope RS

pre 1 godinu

Švabe su u pravu. Tako se radi i u Americi kod profesionalnih vulkanizera.
A evo i zašto: većinu tipičnih, svakodnevnih vozača, gubitak kontrole na zadnjoj osovini nije nešto čime se lako može upravljati. Gubitak prianjanja na stražnjem dijelu vozila često rezultira okretanjem i/ili neželjenom off-road avanturom – dok ako se prednje gume “isperu” zbog privremenog gubitka vučne sile, intervencija vozača općenito nije tako hitno, ili isto tako teško.

Nenad

pre 1 godinu

ja iznajmjujem u autorentu, briga me za gume oni vode računa o tome. To menjanje guma je totalno pogrešna paradigma, postoje univerzalne gume koje mogu da se koriste u svim godišnjim dobima na svim pneumaticima. Ali nema tu biznisa, zato se izmišljaju letnje, zimeske, za prednje za zadnje točkove, kao da smo foruma 1

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Kod automobila sa prednjim pogonom 60-65% mase je rasporedjeno na prednjoj osovini, a prednji diskovi su odgovorni i za najveci deo kocenja. Dakle, bolje gume idu napred.
Zadnji pogon: raspored mase je najcesce 50:50, tako da se bolje gume stavljaju pozadi, zbog kontrole proklizavanja.
Pogon 4x4: zavisi od samog pogona, koja je vuca primarna - prednja (vecina manjih SUV) ili zadnja (veliki SUV, BMW i ekipa).

Pera Srbin

pre 1 godinu

Prednje gume upravljaju i prve Koče i vuku automobil. Zadnje gume nose zadnji deo. Ako su zadnje baš ćelave može se desiti da okrenu pri kočenju ili izleću na krivini, ali dodavanjem gasa se to izvuče na pravac.

mokisa

pre 1 godinu

Kakve budalastine ovde covek nece procitati?? Kao ona da nije dobro drzati ruku na rucici menjaca?!??! Normalno da ćete staviti nove gume na prednji ili zadnji pogon (u zavisnosti od auta). Pod ovim ne podrazumevam da drugi par guma bude bas celav, nego u zakonskim granicama dubine sare.

Vozač

pre 1 godinu

Stavljam ipak napred nove, pozadi prošlogodišnje jer prednji pogon više troši prednje gume. Ionako premijum gume traju jedva tri godine i pedesetak hiljada km po auto putu.

Mirko

pre 1 godinu

Nije poenta da dve gume budu dobre, a dve loše, jer loše gume nisu ni za prednju ni za zadnju osovinu, već za otpad. Sve četiri gume moraju biti dobre, a razlika može biti što je jdan par noviji i manje prešao i to su onda bolje gume, a daleko od toga da su ove dve druge loše. Kod auta na prednji pogon, zimi na prednju osovinu stavljam bolje, a na proleće ih premestim na zadnju osovinu.

logo

pre 1 godinu

Ok zadnji kraj zadrzava stabilnost, a kako ti da krenes ako su ti napred lose gume, i jos bolje pitanje, kako da se zaustavis?! Ionako su zadnje kocnice na vecini automobila skoro ukras, 70% posla obavljaju prednje kocnice i gume jer se tezina prenosi na prednju stranu prilikom kocenja.

Brada_BG

pre 1 godinu

I da dodam, odgovor je prost, ako imate auto sa prednjom vucom, koje gume vam se brze trose i razmislite zbog cega se brze trose, kad nabrojite brdo razloga, onda ce te dobiti odgovor gde da stavite bolju gumu

sve je relativno

pre 1 godinu

Uvek menjam sve 4 gume,ako nemas para za ceo set nemoj da vozis auto
(Rockstar, 24. novembar 2022 13:55)

Pocepaš nepopravljivo 1 gumu i menjaš sve 4, a recimo stare su 3 meseca?

Goran

pre 1 godinu

Delimično ste svi u pravu, ali akcenat organizacija koje vrše ispitivanje bezbednosti u saobraćaju imaju nešto drugo na umu, sto je većini promaklo.
U slučaju loših guma na prednjoj osovini i gubitka optimalnog kontakta sa poglogom, automobil će proklizati u napred i prednjim delom udariti u prepreku. Prednji deo je dizajniran da primi udarac i da maksimalno zaštiti putnike u automobilu. U slučaju da zadnji deo prokliže zbog loših guma, automobil gubi stabilnost i okreće se i bočno udara u prepreku. Bočna strana automobila nije dizajnirana da izdrži udarac i zaštiti putnike, stoga su povrede mnogo teže pri takvim udarcima.
Šansa da se dobrom gumama na prednjoj osovini izbegne udarac je manja nego da se spreči bežanje zadnjeg kraja automobila.
Bezvednost i zaštita putnika na prvom mestu.

putnik

pre 1 godinu

Ima li ikakve veze u celoj priči ESP? To sada ima velika većina vozila, čak i neki stari po 20 godina. Sa ESP ne može zadnji kraj tek tako da klizne van puta.

Ja i ovaj pored mene

pre 1 godinu

Nije poenta da dve gume budu dobre, a dve loše, jer loše gume nisu ni za prednju ni za zadnju osovinu, već za otpad. Sve četiri gume moraju biti dobre, a razlika može biti što je jdan par noviji i manje prešao i to su onda bolje gume, a daleko od toga da su ove dve druge loše. Kod auta na prednji pogon, zimi na prednju osovinu stavljam bolje, a na proleće ih premestim na zadnju osovinu.
(Mirko, 24. novembar 2022 13:50)

Poenta je da se bolje, novije gume uvek stavljaju na zadnju osovinu. To ne znaci da 'stare' gume nisu jos uvek dobre.

Avaya

pre 1 godinu

Ма да, мало су заборавили кочиони траг и управљивост... Мењајте им места пред сваку сезону ако имате комплет истих, трошиће се равномерно, тако да баланс неће бити нарушен...

Brada_BG

pre 1 godinu

Zimi po snegu je i sa novom zimskom tesko izaci uz neku uzbrdicu. vise sam za to da mi se zadnji kraj zanese nego da ne mogu da ukocim sa slabijom prednjom gumom i direktno se zakucam u nesto ili da na maloj uzbrdici ne mogu da izadjem, ili da skrenem levo a ona prokliza pravo. Dakle, losije prednje gume vuku daleko vece posledice od zadnjih. Iz iskustva pricam da sa losim prednjim gumama, auto po snegu neupotrebljiv!

Neko iz mase

pre 1 godinu

Zimi po snegu je i sa novom zimskom tesko izaci uz neku uzbrdicu. vise sam za to da mi se zadnji kraj zanese nego da ne mogu da ukocim sa slabijom prednjom gumom i direktno se zakucam u nesto ili da na maloj uzbrdici ne mogu da izadjem, ili da skrenem levo a ona prokliza pravo. Dakle, losije prednje gume vuku daleko vece posledice od zadnjih. Iz iskustva pricam da sa losim prednjim gumama, auto po snegu neupotrebljiv!
(Brada_BG, 25. novembar 2022 09:05)

Stavi losije gume na zadnje tockove, pa idi vozi po EU, pa se slupaj, pa najebi kao zuti mrav... Onda ces mozda shvatiti da nauka ipak ima poslednju rec.

Fleksibilno kaznjavanje

pre 1 godinu

Kako vole odgovorni kod nas da kazu, "nije prilagodio brzinu uslovima". Ako "prilagodite brzinu" po zakonodavcima, sve jedno vam je na kojim su vam tockovima bolje gume.

Miloš

pre 1 godinu

@ Neko iz mase:
Kada smo već kod nauke, na sajtovima proizvođača pneumatika stoji da se bolje gume stavljaju napred, nezavisno od pogona.