Utorak, 22.11.2022.

15:00

Koje su razlike u održavanju između električnih i "klasičnih" automobila

Izvor:

Koje su razlike u održavanju izmeðu elektriènih i "klasiènih" automobila IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

11 Komentari

Sortiraj po:

Joca

pre 1 godinu

I šta kažeš Joco:
"Hibrid je kombinacija najgorih osobina oba pogona."
(Joca, 16. novembar 2022 18:07)
(234-432, 23. novembar 2022 10:33)

Da.

A šta je pitanje?

Solarnaut

pre 1 godinu

Daću jedan primer. Motori za liftove su snage od 6 do 12 kW i rade sa pauzama. Rade, na primer, jedan minut, pa stoje nekoliko minuta ili desetine minuta.

Znači, motor za lift ima relativno malu snagu, malu brzinu i veliki prenos.

Motori za električne automobile imaju u proseku snagu od 100 do 200 kW. Ako se električni auto vozi konstantno 130 km/h na auto putu, to je oko 80 do 90% snage motora, odnosno oko 150 kW. To je snaga potrebna da pokreće oko 20 liftova. I naravno, tolika snaga oslobađa toplotu koja mora da se odvodi iz motora.

Pošto su motori u električnim automobilima višefazni visokofrekfentni motori kojima struju za rad obezbeđuje interni DC/AC konvertor koji mora da održava konstantnu struju i napon varijabilne frekvencije, više se greje DC/AC konvertor (koji takođe ima vodeno hlađenje) kada baterija ima viši napon (kad je više napunjena) i obratno.
(Dragan EV, 22. novembar 2022 22:02)

Iskreno se nadam da ne odrzavas liftove koje ja koristim cim su uporedio motor od lifta sa el motorom iz automobila :)))

C i n i k

pre 1 godinu

Manje je troskova za odrzavanje kod EV ali to sve dodje na naplatu nakon isteka garancije za bateriju,ja sam mislio da ce nakon 10 i vise godina cena zamenske baterije da pada ali to nije slucaj, cena je ostala ista, cca polovina novog EV, i to je veliki problem, ljudi slabije kupuju polovne EV pa ostaje da se vidi koliko je stvarno odrziva ta prica sa Ev..

Solarnaut

pre 1 godinu

Sve to ne opravdava visoku cenu po kojoj se kupuje, a ne može da traje više od 8-10 godina, dok običan auto može da traje i po 20-30 godina.
(Milan, 22. novembar 2022 21:15)

da moze da traje 10 godina sutra bi ga kupio pare jedne ne bi zalio, to ako traje kao mobilni 3-4 godine i baterija je gotova moze u smece.

achtwn

pre 1 godinu

Sve to ne opravdava visoku cenu po kojoj se kupuje, a ne može da traje više od 8-10 godina, dok običan auto može da traje i po 20-30 godina.
(Milan, 22. novembar 2022 21:15)
Odaklento ideja da ev traje 8-10g.

Dragan EV

pre 1 godinu

@Joca

Daću jedan primer. Motori za liftove su snage od 6 do 12 kW i rade sa pauzama. Rade, na primer, jedan minut, pa stoje nekoliko minuta ili desetine minuta.

Znači, motor za lift ima relativno malu snagu, malu brzinu i veliki prenos.

Motori za električne automobile imaju u proseku snagu od 100 do 200 kW. Ako se električni auto vozi konstantno 130 km/h na auto putu, to je oko 80 do 90% snage motora, odnosno oko 150 kW. To je snaga potrebna da pokreće oko 20 liftova. I naravno, tolika snaga oslobađa toplotu koja mora da se odvodi iz motora.

Pošto su motori u električnim automobilima višefazni visokofrekfentni motori kojima struju za rad obezbeđuje interni DC/AC konvertor koji mora da održava konstantnu struju i napon varijabilne frekvencije, više se greje DC/AC konvertor (koji takođe ima vodeno hlađenje) kada baterija ima viši napon (kad je više napunjena) i obratno.

Milan

pre 1 godinu

Sve to ne opravdava visoku cenu po kojoj se kupuje, a ne može da traje više od 8-10 godina, dok običan auto može da traje i po 20-30 godina.

XXL

pre 1 godinu

Znači za EV nije dovoljno imati samo glinaricu, motocangle i izolir traku ... već i majstor električar banderaš po struci da ga pogleda ...

Joca

pre 1 godinu

"poželjno je u praksi izbegavati stalno punjenje EV baterije do 100 odsto kapaciteta, a zatim je pustiti da padne na nulu (ili blizu nule). To može uzrokovati pregrejavanje motora i skratiti vek trajanja baterije."

Hajde za skraćivanje veka baterije, ali ne razumem kakve veze ima ovo "pregrejavanje motora"? Napon litijumskih akumulatora ne menja se drastično promenom napunjenosti ćelija, a čak i da je tako, do motora se neizbežno dovodi elektronski regulisana struja jer se tako menja broj obrtaja motora. Do motora apsolutno nikad ne dolazi direktno struja sa baterija.

Uzgred, vodeno hlađenje elektromotora je apsolutna besmislica čak i za stacionarne motore neuporedivo veće snage od automobilskih. Vrlo, vrlo retko se koristi, uglavnom onda kada motor radi u ekstremno prljavim i prašnjavim uslovima. Pitanje je čak i da li je vodeno hlađenje toplotno i energetski efikasnije. U najboljem slučaju je zanemarljivo tiše, a jedino izvesno da je mnogo skuplje. Ali, već poznato, to uopšte ne brine proizvođače električnih automobila, njihov glavni moto je "što skuplje to bolje".

A ovo "pregrejavanje motora uzrokovano napunjenošću baterija" baš nikako ne uspevam da odgonetnem. Ako neko razume "šta je pisac hteo da kaže", unapred hvala. Meni se čini da se oko električnih automobila stvaraju nekakvi novi mitovi i pre nego što su postali sasvim uobičajeni na putevima. U stvari, tamo gde ih je manje, mitova je više.

Joca

pre 1 godinu

"poželjno je u praksi izbegavati stalno punjenje EV baterije do 100 odsto kapaciteta, a zatim je pustiti da padne na nulu (ili blizu nule). To može uzrokovati pregrejavanje motora i skratiti vek trajanja baterije."

Hajde za skraćivanje veka baterije, ali ne razumem kakve veze ima ovo "pregrejavanje motora"? Napon litijumskih akumulatora ne menja se drastično promenom napunjenosti ćelija, a čak i da je tako, do motora se neizbežno dovodi elektronski regulisana struja jer se tako menja broj obrtaja motora. Do motora apsolutno nikad ne dolazi direktno struja sa baterija.

Uzgred, vodeno hlađenje elektromotora je apsolutna besmislica čak i za stacionarne motore neuporedivo veće snage od automobilskih. Vrlo, vrlo retko se koristi, uglavnom onda kada motor radi u ekstremno prljavim i prašnjavim uslovima. Pitanje je čak i da li je vodeno hlađenje toplotno i energetski efikasnije. U najboljem slučaju je zanemarljivo tiše, a jedino izvesno da je mnogo skuplje. Ali, već poznato, to uopšte ne brine proizvođače električnih automobila, njihov glavni moto je "što skuplje to bolje".

A ovo "pregrejavanje motora uzrokovano napunjenošću baterija" baš nikako ne uspevam da odgonetnem. Ako neko razume "šta je pisac hteo da kaže", unapred hvala. Meni se čini da se oko električnih automobila stvaraju nekakvi novi mitovi i pre nego što su postali sasvim uobičajeni na putevima. U stvari, tamo gde ih je manje, mitova je više.

XXL

pre 1 godinu

Znači za EV nije dovoljno imati samo glinaricu, motocangle i izolir traku ... već i majstor električar banderaš po struci da ga pogleda ...

Milan

pre 1 godinu

Sve to ne opravdava visoku cenu po kojoj se kupuje, a ne može da traje više od 8-10 godina, dok običan auto može da traje i po 20-30 godina.

Dragan EV

pre 1 godinu

@Joca

Daću jedan primer. Motori za liftove su snage od 6 do 12 kW i rade sa pauzama. Rade, na primer, jedan minut, pa stoje nekoliko minuta ili desetine minuta.

Znači, motor za lift ima relativno malu snagu, malu brzinu i veliki prenos.

Motori za električne automobile imaju u proseku snagu od 100 do 200 kW. Ako se električni auto vozi konstantno 130 km/h na auto putu, to je oko 80 do 90% snage motora, odnosno oko 150 kW. To je snaga potrebna da pokreće oko 20 liftova. I naravno, tolika snaga oslobađa toplotu koja mora da se odvodi iz motora.

Pošto su motori u električnim automobilima višefazni visokofrekfentni motori kojima struju za rad obezbeđuje interni DC/AC konvertor koji mora da održava konstantnu struju i napon varijabilne frekvencije, više se greje DC/AC konvertor (koji takođe ima vodeno hlađenje) kada baterija ima viši napon (kad je više napunjena) i obratno.

achtwn

pre 1 godinu

Sve to ne opravdava visoku cenu po kojoj se kupuje, a ne može da traje više od 8-10 godina, dok običan auto može da traje i po 20-30 godina.
(Milan, 22. novembar 2022 21:15)
Odaklento ideja da ev traje 8-10g.

Solarnaut

pre 1 godinu

Daću jedan primer. Motori za liftove su snage od 6 do 12 kW i rade sa pauzama. Rade, na primer, jedan minut, pa stoje nekoliko minuta ili desetine minuta.

Znači, motor za lift ima relativno malu snagu, malu brzinu i veliki prenos.

Motori za električne automobile imaju u proseku snagu od 100 do 200 kW. Ako se električni auto vozi konstantno 130 km/h na auto putu, to je oko 80 do 90% snage motora, odnosno oko 150 kW. To je snaga potrebna da pokreće oko 20 liftova. I naravno, tolika snaga oslobađa toplotu koja mora da se odvodi iz motora.

Pošto su motori u električnim automobilima višefazni visokofrekfentni motori kojima struju za rad obezbeđuje interni DC/AC konvertor koji mora da održava konstantnu struju i napon varijabilne frekvencije, više se greje DC/AC konvertor (koji takođe ima vodeno hlađenje) kada baterija ima viši napon (kad je više napunjena) i obratno.
(Dragan EV, 22. novembar 2022 22:02)

Iskreno se nadam da ne odrzavas liftove koje ja koristim cim su uporedio motor od lifta sa el motorom iz automobila :)))

C i n i k

pre 1 godinu

Manje je troskova za odrzavanje kod EV ali to sve dodje na naplatu nakon isteka garancije za bateriju,ja sam mislio da ce nakon 10 i vise godina cena zamenske baterije da pada ali to nije slucaj, cena je ostala ista, cca polovina novog EV, i to je veliki problem, ljudi slabije kupuju polovne EV pa ostaje da se vidi koliko je stvarno odrziva ta prica sa Ev..

Solarnaut

pre 1 godinu

Sve to ne opravdava visoku cenu po kojoj se kupuje, a ne može da traje više od 8-10 godina, dok običan auto može da traje i po 20-30 godina.
(Milan, 22. novembar 2022 21:15)

da moze da traje 10 godina sutra bi ga kupio pare jedne ne bi zalio, to ako traje kao mobilni 3-4 godine i baterija je gotova moze u smece.

Joca

pre 1 godinu

I šta kažeš Joco:
"Hibrid je kombinacija najgorih osobina oba pogona."
(Joca, 16. novembar 2022 18:07)
(234-432, 23. novembar 2022 10:33)

Da.

A šta je pitanje?

Milan

pre 1 godinu

Sve to ne opravdava visoku cenu po kojoj se kupuje, a ne može da traje više od 8-10 godina, dok običan auto može da traje i po 20-30 godina.

XXL

pre 1 godinu

Znači za EV nije dovoljno imati samo glinaricu, motocangle i izolir traku ... već i majstor električar banderaš po struci da ga pogleda ...

Solarnaut

pre 1 godinu

Sve to ne opravdava visoku cenu po kojoj se kupuje, a ne može da traje više od 8-10 godina, dok običan auto može da traje i po 20-30 godina.
(Milan, 22. novembar 2022 21:15)

da moze da traje 10 godina sutra bi ga kupio pare jedne ne bi zalio, to ako traje kao mobilni 3-4 godine i baterija je gotova moze u smece.

Joca

pre 1 godinu

"poželjno je u praksi izbegavati stalno punjenje EV baterije do 100 odsto kapaciteta, a zatim je pustiti da padne na nulu (ili blizu nule). To može uzrokovati pregrejavanje motora i skratiti vek trajanja baterije."

Hajde za skraćivanje veka baterije, ali ne razumem kakve veze ima ovo "pregrejavanje motora"? Napon litijumskih akumulatora ne menja se drastično promenom napunjenosti ćelija, a čak i da je tako, do motora se neizbežno dovodi elektronski regulisana struja jer se tako menja broj obrtaja motora. Do motora apsolutno nikad ne dolazi direktno struja sa baterija.

Uzgred, vodeno hlađenje elektromotora je apsolutna besmislica čak i za stacionarne motore neuporedivo veće snage od automobilskih. Vrlo, vrlo retko se koristi, uglavnom onda kada motor radi u ekstremno prljavim i prašnjavim uslovima. Pitanje je čak i da li je vodeno hlađenje toplotno i energetski efikasnije. U najboljem slučaju je zanemarljivo tiše, a jedino izvesno da je mnogo skuplje. Ali, već poznato, to uopšte ne brine proizvođače električnih automobila, njihov glavni moto je "što skuplje to bolje".

A ovo "pregrejavanje motora uzrokovano napunjenošću baterija" baš nikako ne uspevam da odgonetnem. Ako neko razume "šta je pisac hteo da kaže", unapred hvala. Meni se čini da se oko električnih automobila stvaraju nekakvi novi mitovi i pre nego što su postali sasvim uobičajeni na putevima. U stvari, tamo gde ih je manje, mitova je više.

C i n i k

pre 1 godinu

Manje je troskova za odrzavanje kod EV ali to sve dodje na naplatu nakon isteka garancije za bateriju,ja sam mislio da ce nakon 10 i vise godina cena zamenske baterije da pada ali to nije slucaj, cena je ostala ista, cca polovina novog EV, i to je veliki problem, ljudi slabije kupuju polovne EV pa ostaje da se vidi koliko je stvarno odrziva ta prica sa Ev..

Dragan EV

pre 1 godinu

@Joca

Daću jedan primer. Motori za liftove su snage od 6 do 12 kW i rade sa pauzama. Rade, na primer, jedan minut, pa stoje nekoliko minuta ili desetine minuta.

Znači, motor za lift ima relativno malu snagu, malu brzinu i veliki prenos.

Motori za električne automobile imaju u proseku snagu od 100 do 200 kW. Ako se električni auto vozi konstantno 130 km/h na auto putu, to je oko 80 do 90% snage motora, odnosno oko 150 kW. To je snaga potrebna da pokreće oko 20 liftova. I naravno, tolika snaga oslobađa toplotu koja mora da se odvodi iz motora.

Pošto su motori u električnim automobilima višefazni visokofrekfentni motori kojima struju za rad obezbeđuje interni DC/AC konvertor koji mora da održava konstantnu struju i napon varijabilne frekvencije, više se greje DC/AC konvertor (koji takođe ima vodeno hlađenje) kada baterija ima viši napon (kad je više napunjena) i obratno.

Solarnaut

pre 1 godinu

Daću jedan primer. Motori za liftove su snage od 6 do 12 kW i rade sa pauzama. Rade, na primer, jedan minut, pa stoje nekoliko minuta ili desetine minuta.

Znači, motor za lift ima relativno malu snagu, malu brzinu i veliki prenos.

Motori za električne automobile imaju u proseku snagu od 100 do 200 kW. Ako se električni auto vozi konstantno 130 km/h na auto putu, to je oko 80 do 90% snage motora, odnosno oko 150 kW. To je snaga potrebna da pokreće oko 20 liftova. I naravno, tolika snaga oslobađa toplotu koja mora da se odvodi iz motora.

Pošto su motori u električnim automobilima višefazni visokofrekfentni motori kojima struju za rad obezbeđuje interni DC/AC konvertor koji mora da održava konstantnu struju i napon varijabilne frekvencije, više se greje DC/AC konvertor (koji takođe ima vodeno hlađenje) kada baterija ima viši napon (kad je više napunjena) i obratno.
(Dragan EV, 22. novembar 2022 22:02)

Iskreno se nadam da ne odrzavas liftove koje ja koristim cim su uporedio motor od lifta sa el motorom iz automobila :)))

achtwn

pre 1 godinu

Sve to ne opravdava visoku cenu po kojoj se kupuje, a ne može da traje više od 8-10 godina, dok običan auto može da traje i po 20-30 godina.
(Milan, 22. novembar 2022 21:15)
Odaklento ideja da ev traje 8-10g.

Joca

pre 1 godinu

I šta kažeš Joco:
"Hibrid je kombinacija najgorih osobina oba pogona."
(Joca, 16. novembar 2022 18:07)
(234-432, 23. novembar 2022 10:33)

Da.

A šta je pitanje?