Ponedeljak, 21.11.2022.

11:27

Na današnji dan pre 14 godina rekli smo zbogom Zastavi 101

Izvor: B92

Na današnji dan pre 14 godina rekli smo zbogom Zastavi 101 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

55 Komentari

Sortiraj po:

Simpson

pre 1 godinu

Veliki brat, 22. novembar 2022 03:01

Velika b... Zar stvarno misliš da bi Ameri, to jest Boing, dao Prvoj petoletki da radi hidrauliku za avione iz političkih razloga...!!!!!!!!!!!!!!
Pa stvarno, koliko zombija ima ovde...

Simpson

pre 1 godinu

Nece biti. Bilo je pre 1971 vec nekoliko popularnih hečbek modela: Reno 16, Simka 1204.

Nije tačno!
Reno 16 je prvi monovolumen... Ne hečbek! A simka 1100 je lansirana malo pre zastave 101...i jeste hečbek.

Simpson

pre 1 godinu

kole, 22. novembar 2022 15:02)

Hej, hej,hej...šta to bulazni, čoveče... Milenko Bojanić je tada bio direktor Zastave.... I niko nije uhapšen... Ne znaš da je Zastava pred "dogadjanje naroda", 1989.proizvela rekordnih 230.000 automobila... A nešto pre toga počela je izvoz juga u SAD...
Ne lupetaj ovde, ima mladih koji ne znaju, pa mogu i poverovati u tu laž!

NFFC

pre 1 godinu

Model od 1300 kuboka i 73ks nije bio L nego S. L je bio Lux, standardni motor malo bolji tapacirung rikverc svetlo, servo volan i branici sa gumom po celoj duzini
(achtwn, 23. novembar 2022 04:07)

Netačno. Dakle, kao što su i drugi napisali postojao je model Zastava 101L 1300 sa italijanskim motorom i menjačem.
Moj otac je imao taj automobil i ja sam ga vozio kratko vreme. Verovatno vas buni to što je bio, kako su i drugi ovde napisali, redak i proizveden u malom broju primeraka pa za njega ne znate.
Taj automobil je imao istu opremu kao i običan 101L (1100 ccm), ali sa jačim, italijanskim motorom i menjačem. Imao je obične čelične felne sa niskoprofilnim Tigar TG605 steel radial gumama 165/70 SR13 kao i specijal. Te gume su bile ispod prosečnog kvaliteta, kao što je neko već napisao. Obična Zastava je imala 145 SR 13 dimenzije. Na panelu ispred suvozačevog mesta pisalo je "1300" kao i na zadnjem delu gepeka, sa pločicom na kojoj je pisalo "1300", kakva će se koristiti i na mediteranu "1300" koju godinu kasnije. Sve ostalo je bilo kao i kod obične Zastave. Dakle, znam šta sam vozio, šta je pisalo u saobraćajnoj dozvoli, koliko je startan bio taj automobil, kao i za radoznalost automehaničara kada mu dvezete takav automobil u ono vreme.

NFFC

pre 1 godinu

Model od 1300 kuboka i 73ks nije bio L nego S. L je bio Lux, standardni motor malo bolji tapacirung rikverc svetlo, servo volan i branici sa gumom po celoj duzini
(achtwn, 23. novembar 2022 04:07)

Netačno. Dakle, kao što su i drugi napisali postojao je model Zastava 101L 1300 sa italijanskim motorom i menjačem.
Moj otac je imao taj automobil i ja sam ga vozio kratko vreme. Verovatno vas buni to što je bio, kako su i drugi ovde napisali, redak i proizveden u malom broju primeraka pa za njega ne znate.
Taj automobil je imao istu opremu kao i običan 101L (1100 ccm), ali sa jačim, italijanskim motorom i menjačem. Imao je obične čelične felne sa niskoprofilnim Tigar TG605 steel radial gumama 165/70 SR13 kao i specijal. Te gume su bile ispod prosečnog kvaliteta, kao što je neko već napisao. Obična Zastava je imala 145 SR 13 dimenzije. Na panelu ispred suvozačevog mesta pisalo je "1300" kao i na zadnjem delu gepeka, sa pločicom na kojoj je pisalo "1300", kakva će se koristiti i na mediteranu "1300" koju godinu kasnije. Sve ostalo je bilo kao i kod obične Zastave. Dakle, znam šta sam vozio, šta je pisalo u saobraćajnoj dozvoli, koliko je startan bio taj automobil, kao i za radoznalost automehaničara kada mu dvezete takav automobil u ono vreme.

DC

pre 1 godinu

Model od 1300 kuboka i 73ks nije bio L nego S. L je bio Lux, standardni motor malo bolji tapacirung rikverc svetlo, servo volan i branici sa gumom po celoj duzini
(achtwn, 23. novembar 2022 04:07)

Servo volan na Kecu???

dd

pre 1 godinu

"Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur."

Uvek se ova prica reciklira na svaki spomen bilo cega iz Zastave. Cak i u bivsoj Jugoslaviji, sa ogromnim carinama za strana vozila, sa trzisistima Afrike, Azije, nesvrstani... proizvodnja u Zastavi je bila neisplativa. I sad uvek neko spomene pricu kako bi sad drzava trebala da pokrene proizvodnju u Zastavi necega... kao jeftin auto 6k evra i slicno. Odakle ta racunica? Za trziste od 3-4 miliona a ne 20 kao pre... da se proizvodi auto? Koji motor? Koji delovi? Sta?!?! Da li neko kapira kako funkcionise auto industrija? Masovna proizvodnja?
U srbiji moze proizvodnja, kao samostalna firma, ali samo u fazonu rucna proizvodnja u garazi. Budimo realni za promenu.

achtwn

pre 1 godinu

Zaatava 101 specijal i L 1300 nastali su na inicijativu sportskog odeljenja Zaatave 1977. Takodje mislim da je model L 1300 bio ekstremno redak. Za sve te godine video sam 2-3 primerka sa onom malom oznakom 1300 na gepeku.
(Duqi, 22. novembar 2022 09:10)
Model od 1300 kuboka i 73ks nije bio L nego S. L je bio Lux, standardni motor malo bolji tapacirung rikverc svetlo, servo volan i branici sa gumom po celoj duzini

kole

pre 1 godinu

Ovaj auto je usao u projekat 70e, a proizvodnja 1971. U to vreme VW je u toj klasi pravio bubu. Moderan auto sa petim vratima, poprecno postavljenim motorom i Mek Ferson ogibljenjem sa homokinetikom. Ako cemo iskreno, to se i danas koristi u toj klasi auta, samo mnogo modernije. Nije samo Zastava stala sa daljim razvojem, jer su Tito i njegovi saradnici pohapsili grupu srpskih biznismena koji su krenuli u modernizaciju srpske privrede. Nazvali su ih "Tehnokrate" i optuzili da su skrenuli sa puta samoupravnog socijalizma. Tu je bio direktor Zastave, pa direktor koji je uveo koncept "robne kuce Beograd" sto je tada bio svetski trend u trgovini i jos neki privrednici modernijih shvatanja

Tomy Čubura

pre 1 godinu

@Veliki brat
ma jeste sve to tačno ali opet se to može gledati sa strane da su znale komunjare iskoristiti poziciju i politicku situaciju zemlje i sveta u to vreme . na koji god način da je pravila opet je PRAVILA Petoljetka za Boing i Soko Mostar prozore za Boing i JESTE jJAT dobio prvi u Evropi najnovije 737/300...a sad.....šta sad pravimo posle 50 god ?
druga stvar što se tiče prodaje u zapadnoj Evropi Z101 i zasto kako kazes vw nije propao .....to se na zapad izvozilo u malim serijama nisu imali niti servisnu mrezu niti kvalitetnu prodaju tu se nije moglo ocekivati nista kakav god da je bio auto .

T

pre 1 godinu

"Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur"
Silni Puntić stajali u Kragujevcu na placu po godinu dana pred kraj proizvodnje. Cak je i Punto preskup za nas.

Duqi

pre 1 godinu

Zaatava 101 specijal i L 1300 nastali su na inicijativu sportskog odeljenja Zaatave 1977. Takodje mislim da je model L 1300 bio ekstremno redak. Za sve te godine video sam 2-3 primerka sa onom malom oznakom 1300 na gepeku.

Srba

pre 1 godinu

Kec kupljen 1974 imao italijanski motor i sve prateće delove ,pored toga imao mišelin gume sve to bilo jako kvalitetno osim limarije koja je bila katastrofa....posle toga domaći motor i ostalo blagi užas...

Veliki brat

pre 1 godinu

"Zastava je izvozila Keca u veliki broj zemalja Zapadne Evrope kao što su Francuska, Nemačka, Luksemburg, Švajcarska, Belgija, Holandija i Velika Britanija.

Balkan i Centralna Evropa su takođe bili pokriveni, a osim što se prodavao u Grčkoj, Bugarskoj, Rumuniji, Mađarskoj i Čehoslovačkoj, sklapao se i u Poljskoj."


Ispade da se prodavao u celoj Evropi, ne znam kako onda VW nije bankrotirao ;)



@(Tomy Čubura, 21. novembar 2022 12:42)

To sto si naveo od tehnickih inovacija su smislili Zastavini inzenjeri iz Kragujevca ili Fiatovi u Torinu?
(Sta je Zastav 101 sem petih vrata?, 21. novembar 2022 17:16)

Ali MI smo sklapali :)))
Pa i danas sklapamo, samo da smo bili pametniji, mogli smo da sklapamo Tojotu ili nešto slično, ovako...
Eno mađari se jedva oslobodiše SSSR, pa koliko fabrika samo Audi ima u Mađarskoj, a kad su oni imali autoindsutriju, za razliku od nekadašnje Čehoslovačke?




inače ( kad sam se već raspričao hahaha ) Prva Petoletka Trstenik je pravila delove za Boing , a prva aviokompanija u Evropi koja je 1985 dobila najnovije Boinge 737/300...
(Tomy Čubura, 21. novembar 2022 22:39)

A znaš li razlog za Prvu Petoletku? Da nisu taj posao dobili na nekom tenderu? NE, nego se veštački održavala privreda SFRJ kao zid prema SSSR (pročitaj šta su bili "lona" poslovi). Kad je nestao SSSR, nestala je i podrška, a mi se potukli oko toga ko hoće ili neće da vraća dugove!

Veliki brat

pre 1 godinu

Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur. Jednostavan gradski auto sa servo,klimom i ABSom u osnovnoj verziji 1.2 benzinac plus verzija sa gasom. Jednostavno nepoderiv zahvalan motor.
(nik, 21. novembar 2022 12:23)

Druže, pre 10-12 godina taj Punto Classic je koštao 6800€ bez ABS-a, ali se za subvenciju od 1000 evra prodavao za 5800€, što je na 6-7 godina bilo ispod 100 evra mesečno uz neku kamatu od 2% ili tako nešto.
Ko je hteo ABS i retrovizore i branike u boji karoserije, bilo je još oko 500 evra, klima 950-1300 u zavisnosti da li je analogna ili digitalna, a kad se još doda fabrički TNG, cena bez subvencije je bila oko 10.500 evra, koliko je otprilike koštao i 1.3mjet od 70ks.

Zamisli koliko bi tek koštao sada sa ovim cenama kod nas i generalno u svetu, oko 20.00 evra?


U SFRJ je samo prva generacija radnika koji su došli sa sela nešto stvarno proizvodila, jer su ljudi pobegli od muke na selu i fizičkog rada, svaka sledeća je sve manje radila, a tražila sve veće plate, stanove, letovanja... to ni Japan ne bi mogao da finansira, a kamoli krhka ekonomija SFRJ, koju su pomagali i Zapad i Istok da se ne prikloni drugoj strani.
Kad je SSSR nestao, i Zapad je prestao da pomaže, jer smo postali nebitni, i odmah smo se potukli oko toga ko će ili neće da vraća dugove - dug SFRJ od 1970. do 1980. je narastao sa 4.5 na 22 milijarde dolara, što je danas ekvivalent od preko 120 milijardi.

DC

pre 1 godinu

Kec je po mnogo čemu bio revolucionaran, začelnik modernih automobila nižih klasa kakve znamo sada, ima par mojih komentara niže.

Međutim ima i ona druga strana medalje. Moj stari ga je kupio 1974., u vreme dok se još koliko toliko pazilo na kvalitet i dok su motori još uvek bili italijanske proizvodnje. Auto je tokom prve godine trošio prednje gume kao blesav. Zastava u Kraljevu kao i u Kragujevcu se pravila blesava, kao sve je u redu. Tek kada je stari na preporuku otišao kod eksperta za stajni trap u KG, čovek tamo je našao da su određeni delovi montirani naopako, pa je to relativno brzo i bezbolno sređeno. Još pre 1980., na motoru sa jedva oko 100.000km je morala da se radi generalka iako je otac ne samo bio mašinac već i vrlo pažljiv vozač. Kec je prodat osamdeset druge, sa rupama od korozije na sva četiri krila, onako kako ga ja i pamtim. I naravno, vrata nikako nisu mogla da se zatvore ukoliko se auto podigne na dizalicu sa otvorenim vratima.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

kada smo se već raspričali evo još jednog zanimljivog podatka : Zastava 101 je 1974 godine koštala 53.360 din ( 7.750 DEM ) a prosečna plata je bila 2.380 dinara ( 345 DEM ) . Za novog keca je bilo potrebno 22.5 mesečnih plata .
posto se tada smatrao i jeste bio moderan auto i relativno nov model ( nisu se menjali tada brzo modeli kao sada ) da kazemo da sada neki auto srednje klase bi bio oko 15.000
Ništa ne želim da tvrdim niti naginjem da je tada bilo bolje ili je sada bolje nego cisto neko uporedjivanje ....
Jedino o čemu razmisljam je da smo tada sami imali fabriku i pravili savremen auto i za evropske prilike ( nema veze sto je licenca ) fabrika je bila Jugoslovenska i svi radnici , inzenjeri , rukovodioci to je sve bilo naše društveno , a sada posle 50 godina smo veoma napredovali pa ne znamo sami da vodu koja teče sa izvora sipamo u flašu i prodamo nego to moramo da damo strancima da rade i da nam prodaju našu vodu !
inače ( kad sam se već raspričao hahaha ) Prva Petoletka Trstenik je pravila delove za Boing , a prva aviokompanija u Evropi koja je 1985 dobila najnovije Boinge 737/300 nije bila niti AirFrance niti AlItalia , niti KLM nego je bio JUGOSLOVENSKI AEROTRANPORT !
Inace Lufthansa ih je dobila 1986 e !

Vozač

pre 1 godinu

Pa ti kad toliko znaš , pokreni proizvodnju za 6-8000 evra. Ne treba ni vazdušni jastuci, ni ABS, nikakvi sistemi bezbednosti. Ma i kočnice na doboš neka budu samo da je jeftino pa onda stavi porodicu u to da prevezeš. Neka hvala, ja bih se ipak potrudio da zaradim više pa da se vozim kao čovek.
(Alex, 21. novembar 2022 15:07)

Ljudi voze leševe od 1000 evra krpljene delovima sa otpada. Pa 90% polovnjaka ne košta 6.000 evra.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

@(Tomy Čubura, 21. novembar 2022 12:42)

To sto si naveo od tehnickih inovacija su smislili Zastavini inzenjeri iz Kragujevca ili Fiatovi u Torinu?
(Sta je Zastav 101 sem petih vrata?, 21. novembar 2022 17:16)
joj bre ljudi zar je bitno , pa sam sam napisao da su najbolji motori bili italijanski a da je posle sve bilo lošije i lošije ...niko nije rekao da je zastava 101 ( fakticki fiat 128 u hečbek varijanti ) izmisljen i konstruisan u Zastavi...
poenta je da je za vreme kada je poceo da se proizvodi 1971 u Zastavi ( mada od 1973 prava proizvodnja u novoj fabrici ) bio zaista savremen auto , sve do 1980 e ! i kao sto je neko već pre mene napisao Fiat sam je uvideo najvecu gresku sto je odustao od tog modela i prepustio ga Zastavi. Da ga je Fiat proizvodio sa svojom servisnom i prodajnom mrezom poprilično sam siguran da bi to bio najprodavaniji auto u Evropi u 5/6 godina 1970 ih !

Arh

pre 1 godinu

NN_lice

I moj ćale je imao Zastavu 101 l 1300, ali beli sa narandžastim tapacirungom, baš to neko godište 79-80. Inače, zanimljivo je da mnogi "poznavaoci" stojadina, ali i po forumima i sl., gotovo da i ne znaju za taj model koji je imao siromašniju opremu od specijala sa istim performansama. Možda zbog toga što ih je napravljeno manje nego specijala, a i bili su vrlo retki, kako su ćaletu rekli, oko 1500 primeraka (ne držite me za reč, možda je više a možda i manje).

dexter-lab

pre 1 godinu

Prvi put sam kecao u kecu. Odvalio naslon od suvozacevog sedista. Da ne pisem kako sam caletu objasnio situaciju. I sad me je sramota. Cale je morao da zavari naslon. Jadna keva se godinama mucila sa tim sedistem.

Coco

pre 1 godinu

imao ga ali da bogdo nisam, karoserija koja se uvija,ovjes užas spone,krajnice, benzinska pumpa, gumice ventila, rezervoar koji se ljušti unutra,plovak u njemu,boja koja blijedi,loša sjedišta,tvrda škripava plastika i onda na to sve namontiraju one užasne tigrove i trajalove gume

mika

pre 1 godinu

vidim da lupaju minuse oni koji nikad nisu vozili i imali u garaži stojadina.Ja sam imao i vozio stojadina od 1116ccm od 55ks ,a kasnije od 1301ccm od 65ks(GTL 65)sa Lančijinim motorom.Ni jedan ni drugi nisu bili kvalitetni ,...

Sta je Zastav 101 sem petih vrata?

pre 1 godinu

@(Tomy Čubura, 21. novembar 2022 12:42)

To sto si naveo od tehnickih inovacija su smislili Zastavini inzenjeri iz Kragujevca ili Fiatovi u Torinu?

YPT

pre 1 godinu

Dužio sam u firmi jednu od poslednjih skala 55 koje su izašle iz proizvodnje (nisam delio auto sa drugim kolegama). Taj auto je bio horor. Novi dan, novi problem i tako dok ih se ne rešismo.
Verujem da je 101 bila kvalitetnija od onog Frankenštajna koga sam ja vozio. U prvih godinu dana sam imao tačno 18 reklamacija (kvarova) koje je zastava sve uvažila i "otklonila". Deo problema se rešio kupovinom delova zapadne proizvodnje o trošku firme, ali neki problemi su bili hronično nerešivi.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

.Bio je praktično prvi moderan hečbek na svetu, pojavivši se na tržištu tri godine pre Golfa.

Nece biti. Bilo je pre 1971 vec nekoliko popularnih hečbek modela: Reno 16, Simka 1204, oba sa pet vrata i jako slicna Stojadinu. Cak kazu da je sto se karoserije tice, bas ta Simka bila osnova za karoseriju Stojadina sa 5 vrata, da se preradi osnovna verzija od Fijata 128 sa 4 vrata,(koja je tehnicka osnova Stojadina, isto kao sto je Fiat 127 bio baza za Yugo 45).
Lepo je biti ponosan, ali treba znati i cinjenice.

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 21. novembar 2022 13:36)
dobro ne moramo se drzati bas u slovo nije prvi prvi prvi ali medju prvim hečbekovima u masovnoj proizvodnji pre golfa 1 recimo .Renault 16 ipak je bio veća skuplja klasa od njega . ali slozićete se da je 70 ih bio veoma konkurentan auto s'obzirom sta se tada proizvodilo .a ako uzmemo u obzir i cenu bio bi verovatno najbolja kupovina . ali proizvodio se u YU nije to moglo da se isprati masovna prodaja u Evropi , servisna mreza itd tako da je isao uglavnom u socijalisticke zemlje sa malim izletima na zapadno trziste .

DC

pre 1 godinu

...Bio je praktično prvi moderan hečbek na svetu, pojavivši se na tržištu tri godine pre Golfa.

Nece biti. Bilo je pre 1971 vec nekoliko popularnih hečbek modela: Reno 16, Simka 1204, oba sa pet vrata i jako slicna Stojadinu. Cak kazu da je sto se karoserije tice, bas ta Simka bila osnova za karoseriju Stojadina sa 5 vrata, da se preradi osnovna verzija od Fijata 128 sa 4 vrata,(koja je tehnicka osnova Stojadina, isto kao sto je Fiat 127 bio baza za Yugo 45).
Lepo je biti ponosan, ali treba znati i cinjenice.

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 21. novembar 2022 13:36)

Zapravo covek je bio u pravu, kljucna rec: MODERAN. Simka i R16 jesu bili hecbek, kao i recimo R4, ali je 'Kec' prvi objedinio: hecbek karoseriju, popreko postavljen motor koji ima menjac u nastavku sto rezultira poluosovinama nejednake duzine, motor sa bregastom u glavi pokretanom kaisem, mekferson ogibljenje napred - karakteristike velike vecine vozila A, B, C pa dobrim delom i D segmenta sve od 'Keca' pa naovamo.

Nikola

pre 1 godinu

Vozio ga 4 godine, prešao mnogo kilometara, svakog leta do mora i nazad i to bez ijednog kvara. Uživao u njemu i bilo mi žao kad sam ga prodavao da bih kupio Jetu vw.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur. Jednostavan gradski auto sa servo,klimom i ABSom u osnovnoj verziji 1.2 benzinac plus verzija sa gasom. Jednostavno nepoderiv zahvalan motor.
(nik, 21. novembar 2022 12:23)
i ko ce da ga kupuje ? Srbi ? fabrika u KG za trziste Srbije je proizvela 0.1% 500l a ! druga stvar niko vise nece praviti auto od 6000€

yuslaven

pre 1 godinu

Kupio pre dve godine za 150 evra. Zamenio diskove, pločice i sajlu ručne i registrovao. Da se razumemo, kad uporediš sa bilo čime iz 90-ih, a kamo li čime novijim to je tragedija od automobila, ali ja ga volim i uživam da ga vozim.

Milan

pre 1 godinu

U kupe karoseriji , sa motorom 1.3 od 60ks i u opremi Mediteran , bio je ozbiljna masina!
(ljubo, 21. novembar 2022 14:15)
Motor od 1300 ccm je imao 74 KS.
Postojala je i verzija 1116 ccm sa dvogrlim Weberom i izduvom 4-2-1 od 64 KS. Sve ostalo u kečevima je bilo 1116 ccm i 55 KS.
Vozio sam sve verzije navedenih motora. Motor u Specijalu iz 1979 godine je stvarno bio ozbiljna mašina za to vreme.
Inače slažem se da su to bili poprilično dobri automobili do početka 80-ih. Posle je sve bilo silovanje. Razvoj u Zastavi posle 80-e godine više nije ni postojao. Vreme je za njih tada stalo.

Alex

pre 1 godinu

Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur. Jednostavan gradski auto sa servo,klimom i ABSom u osnovnoj verziji 1.2 benzinac plus verzija sa gasom. Jednostavno nepoderiv zahvalan motor.
(nik, 21. novembar 2022 12:23)

Pa ti kad toliko znaš , pokreni proizvodnju za 6-8000 evra. Ne treba ni vazdušni jastuci, ni ABS, nikakvi sistemi bezbednosti. Ma i kočnice na doboš neka budu samo da je jeftino pa onda stavi porodicu u to da prevezeš. Neka hvala, ja bih se ipak potrudio da zaradim više pa da se vozim kao čovek.

Al

pre 1 godinu

Pre 14 godina je urađeno nešto što je trebalo uraditi barem četvrt veka pre toga!
Bitno da je bahata i neradnička ekipa u Kragujevcu (+kooperanti) parazitirala na carinskoporeskim zaštitama domaće "proizvodnje", zato su Z101 i šrafili toliko dugo.
Uostalom, Z101 pandan bio je F128. Posle njega, Italijani su u odgovarajućoj kategoriji izbacili ritmo, tipo, bravo/brava, stilo, pa bravo II generacije, koji je takođe bio savremenik Z101. Dakle, pet generacija smo mi genijalno "premostili" zahvaljujući tom bezbrižnom "radio-ne radio", lezilebovićkom crvenom mentalitetu.

nn_lice

pre 1 godinu

Krajem sedamdesetih, 1978-79., Zastava je prvi put serijski proizvodila u manjim serijama Zastavu 101 specijal (al.felne, sportska sedišta, volan obrtomer, merač pritiska ulja...), kao i Zastavu 101 L 1300 (sa siromašnijom opremom) kakvu je imao moj otac (teget, sa narandžastim enterijerom). Imao je italijanski motor i menjač.
Motor je imao 1298 ccm i 73 KS, dvogrli veberov karburator, dostizao je 155km/h i ubrzavao za oko 12.5-13 sekundi. Sećam se da sam tek položio za A kategoriju i da sam ga vozio godinu-dve (prodat 1991.) i da je bio vrlo startan za ono vreme.
Međutim, fabrički je imao vrlo loše gume. Bile su to tada prve niskoprofilne Tigar gume koje su rađene po licenci BF Goodrich, ali kvalitet izrade je bio očajan. 1980. godine pri brzino od okoo 130km/h izmežu Trsta i Venecije, na autostradi je eksplodirala zadnja desna guma; na sreću otac je sa obe ruke držao upravljač. Guna se bukvalno rascvetala na dva mesta. Kasnije je po povrratku u Beograd, zamenio Tigar za austrijski Semperit i sve je bilo OK izuzev potrošnje koja je poslovično bila velika, prosečna oko 8l a u gradu oko 12 litara.

T

pre 1 godinu

Da se u Zastavi neko iole brinio o unapređivanju tog modela a ne samo o kozmetičkim izmenama, možda bi i dan-danas vozili Zastavu 107 ili kako god bi se njegov naslednik zvao.

b1321

pre 1 godinu

101 je bio odbačeni koncept FIATa, verovatno jedna od najvećih grešaka te fabrike, jer je koncepcijski bio napredniji od 128 koja je prihvaćena.
Naravno, 2008. je bio veoma zastareo model...

DC

pre 1 godinu

Zastava 101 je bila jedna od prototip varijanti za Fiat 128 koja nije usla u obzir. Fiat se uplasio da je hecbek karoserija ipak korak previse imajuci u vidu sva druga tehnicka dostignuca koje je 'osmica' uvela. Koja greska Fiata!!!

Dobro

pre 1 godinu

...Bio je praktično prvi moderan hečbek na svetu, pojavivši se na tržištu tri godine pre Golfa.

Nece biti. Bilo je pre 1971 vec nekoliko popularnih hečbek modela: Reno 16, Simka 1204, oba sa pet vrata i jako slicna Stojadinu. Cak kazu da je sto se karoserije tice, bas ta Simka bila osnova za karoseriju Stojadina sa 5 vrata, da se preradi osnovna verzija od Fijata 128 sa 4 vrata,(koja je tehnicka osnova Stojadina, isto kao sto je Fiat 127 bio baza za Yugo 45).
Lepo je biti ponosan, ali treba znati i cinjenice.

Iz zemlje lala, uvek vas,

kraft

pre 1 godinu

U svoje vreme a je bio odličan. Kad kažem u svoje vreme mislim na kraj sedamdesetih i početak osamdesetih. Posle je izgubio trku. Italijanski motori su bili OK a posle ovi naši iz Rakovice horor(posle par hiljada km je počinjao da duva i iber lauf obavezno napolje). Dolaskom ratova kvalitet je bio još gori i nije se popravio ni do kraja proizvodnje. I u odnosu na današnja vozila potrošnja goriva je za ono vreme bila više nego OK.

aleks

pre 1 godinu

Deda moj vozio novog od 82 do 89 primerak sa msm italanskim motorom i neverovatnim skaj presvucenim sedistima i taj miris enterijera i dalje nemogu zaboraviti... Pre desetak god na skupu oldtajmera naletim na primerak tog auta i pitam vlasnika samo da pomirisem enter. i da to je taj miris... Auto kad je izasao napredniji od mk1 bio...

stanovnik Srbije

pre 1 godinu

Italijani su fiat 101 izbacili iz proizvodnje davne 1976. zbog toga što nije bio bezbedan auto. Zamislite koliko bi nas bilo više da nismo imali Zastavu i takve modele u kojima se ginulo kao od šale.

33 33

pre 1 godinu

Atmosfera sad nostalgija za vremenima kad smo bili mladi kad smo mogli i po celu noć ...

Nekad sam i ja sa njim orahe lupao a sad jedva da razbijam keramiku i to ako su domaće pločice,probao uvozne pa zaradio hematom.

mika

pre 1 godinu

kamo lepe sreće da nikad nije krenuo u proizvodnju.Imao sam na nesreću dva stojadina, oba kupljena nova 1975 i 1983.Stalno im nešto falilo ...

Tomy Čubura

pre 1 godinu

37 godina proizvedeno 1.000.000 .
500l za 9 godina proizvedeno 700.000 .
Ali ok , sve treba gledati sa prave vremenske distance .Naime kada je poceo da se proizvodi 1971 u Zastavi bio je to revolucionaran auto za svoje vreme . prvi faktički hečbek u EVROPI , začetnik jedne klase . Neka tehnička rešenja poput bregaste u alu glavi ili nezavisnog ogibljenja ne da nisu imali vw i opeli i fordovi tog vremena nego su ih uveli tek za 8/9 godina ! Morate shvatiti da je vw tada imao ve bubu , golf 1 je poceo tek oko 1975/1976 a zastava 101 je bila savremeniji auto od njega !!! vrhunac tog modela je bio Zastava 101 special 1979 1300 cm3 , dupli weber , magnezijumske Cromodora felne ...itd i zanimljiva činjenica za taj auto je bila da je skuplji bio polovan nego nov jer se cekao po godinu dana i tesko ga je uopste bilo kupiti ako niste u SK ili general . posle 1979 kreće polako da Zastareva kao model , kreće fušeraj u KG i DMB u i polako ostali proizvodjači ga prestižu i ono što se proizvodilo 1980 ih i 1990 ih i 2000 ih je bilo prvo loše a kasnije i zastarelo djubre .
sve u svemu - sve u svoje vreme najviše pozitivnih komentara kako je to najbolji auto naravno će dati stariji ljudi nostalgičari , uglavnom povedeni žalom za nekim srećnijim vremenima i žalom za mladošću , žalom za nekom ozbiljnijom drzavom koju smo imali kada je sve bilo bolje i lepše pa tako i čuveni KEC !

nik

pre 1 godinu

Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur. Jednostavan gradski auto sa servo,klimom i ABSom u osnovnoj verziji 1.2 benzinac plus verzija sa gasom. Jednostavno nepoderiv zahvalan motor.

Ikarus

pre 1 godinu

Mnogo čemu smo tad rekli zbogom. Ostala su sećanja na našu zemlju i sada možemo sa nalepnicama mercedesa da tražimo nekadašnje fabrike.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

37 godina proizvedeno 1.000.000 .
500l za 9 godina proizvedeno 700.000 .
Ali ok , sve treba gledati sa prave vremenske distance .Naime kada je poceo da se proizvodi 1971 u Zastavi bio je to revolucionaran auto za svoje vreme . prvi faktički hečbek u EVROPI , začetnik jedne klase . Neka tehnička rešenja poput bregaste u alu glavi ili nezavisnog ogibljenja ne da nisu imali vw i opeli i fordovi tog vremena nego su ih uveli tek za 8/9 godina ! Morate shvatiti da je vw tada imao ve bubu , golf 1 je poceo tek oko 1975/1976 a zastava 101 je bila savremeniji auto od njega !!! vrhunac tog modela je bio Zastava 101 special 1979 1300 cm3 , dupli weber , magnezijumske Cromodora felne ...itd i zanimljiva činjenica za taj auto je bila da je skuplji bio polovan nego nov jer se cekao po godinu dana i tesko ga je uopste bilo kupiti ako niste u SK ili general . posle 1979 kreće polako da Zastareva kao model , kreće fušeraj u KG i DMB u i polako ostali proizvodjači ga prestižu i ono što se proizvodilo 1980 ih i 1990 ih i 2000 ih je bilo prvo loše a kasnije i zastarelo djubre .
sve u svemu - sve u svoje vreme najviše pozitivnih komentara kako je to najbolji auto naravno će dati stariji ljudi nostalgičari , uglavnom povedeni žalom za nekim srećnijim vremenima i žalom za mladošću , žalom za nekom ozbiljnijom drzavom koju smo imali kada je sve bilo bolje i lepše pa tako i čuveni KEC !

nik

pre 1 godinu

Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur. Jednostavan gradski auto sa servo,klimom i ABSom u osnovnoj verziji 1.2 benzinac plus verzija sa gasom. Jednostavno nepoderiv zahvalan motor.

b1321

pre 1 godinu

101 je bio odbačeni koncept FIATa, verovatno jedna od najvećih grešaka te fabrike, jer je koncepcijski bio napredniji od 128 koja je prihvaćena.
Naravno, 2008. je bio veoma zastareo model...

aleks

pre 1 godinu

Deda moj vozio novog od 82 do 89 primerak sa msm italanskim motorom i neverovatnim skaj presvucenim sedistima i taj miris enterijera i dalje nemogu zaboraviti... Pre desetak god na skupu oldtajmera naletim na primerak tog auta i pitam vlasnika samo da pomirisem enter. i da to je taj miris... Auto kad je izasao napredniji od mk1 bio...

kraft

pre 1 godinu

U svoje vreme a je bio odličan. Kad kažem u svoje vreme mislim na kraj sedamdesetih i početak osamdesetih. Posle je izgubio trku. Italijanski motori su bili OK a posle ovi naši iz Rakovice horor(posle par hiljada km je počinjao da duva i iber lauf obavezno napolje). Dolaskom ratova kvalitet je bio još gori i nije se popravio ni do kraja proizvodnje. I u odnosu na današnja vozila potrošnja goriva je za ono vreme bila više nego OK.

Al

pre 1 godinu

Pre 14 godina je urađeno nešto što je trebalo uraditi barem četvrt veka pre toga!
Bitno da je bahata i neradnička ekipa u Kragujevcu (+kooperanti) parazitirala na carinskoporeskim zaštitama domaće "proizvodnje", zato su Z101 i šrafili toliko dugo.
Uostalom, Z101 pandan bio je F128. Posle njega, Italijani su u odgovarajućoj kategoriji izbacili ritmo, tipo, bravo/brava, stilo, pa bravo II generacije, koji je takođe bio savremenik Z101. Dakle, pet generacija smo mi genijalno "premostili" zahvaljujući tom bezbrižnom "radio-ne radio", lezilebovićkom crvenom mentalitetu.

DC

pre 1 godinu

Zastava 101 je bila jedna od prototip varijanti za Fiat 128 koja nije usla u obzir. Fiat se uplasio da je hecbek karoserija ipak korak previse imajuci u vidu sva druga tehnicka dostignuca koje je 'osmica' uvela. Koja greska Fiata!!!

Ikarus

pre 1 godinu

Mnogo čemu smo tad rekli zbogom. Ostala su sećanja na našu zemlju i sada možemo sa nalepnicama mercedesa da tražimo nekadašnje fabrike.

Dobro

pre 1 godinu

...Bio je praktično prvi moderan hečbek na svetu, pojavivši se na tržištu tri godine pre Golfa.

Nece biti. Bilo je pre 1971 vec nekoliko popularnih hečbek modela: Reno 16, Simka 1204, oba sa pet vrata i jako slicna Stojadinu. Cak kazu da je sto se karoserije tice, bas ta Simka bila osnova za karoseriju Stojadina sa 5 vrata, da se preradi osnovna verzija od Fijata 128 sa 4 vrata,(koja je tehnicka osnova Stojadina, isto kao sto je Fiat 127 bio baza za Yugo 45).
Lepo je biti ponosan, ali treba znati i cinjenice.

Iz zemlje lala, uvek vas,

yuslaven

pre 1 godinu

Kupio pre dve godine za 150 evra. Zamenio diskove, pločice i sajlu ručne i registrovao. Da se razumemo, kad uporediš sa bilo čime iz 90-ih, a kamo li čime novijim to je tragedija od automobila, ali ja ga volim i uživam da ga vozim.

Milan

pre 1 godinu

U kupe karoseriji , sa motorom 1.3 od 60ks i u opremi Mediteran , bio je ozbiljna masina!
(ljubo, 21. novembar 2022 14:15)
Motor od 1300 ccm je imao 74 KS.
Postojala je i verzija 1116 ccm sa dvogrlim Weberom i izduvom 4-2-1 od 64 KS. Sve ostalo u kečevima je bilo 1116 ccm i 55 KS.
Vozio sam sve verzije navedenih motora. Motor u Specijalu iz 1979 godine je stvarno bio ozbiljna mašina za to vreme.
Inače slažem se da su to bili poprilično dobri automobili do početka 80-ih. Posle je sve bilo silovanje. Razvoj u Zastavi posle 80-e godine više nije ni postojao. Vreme je za njih tada stalo.

YPT

pre 1 godinu

Dužio sam u firmi jednu od poslednjih skala 55 koje su izašle iz proizvodnje (nisam delio auto sa drugim kolegama). Taj auto je bio horor. Novi dan, novi problem i tako dok ih se ne rešismo.
Verujem da je 101 bila kvalitetnija od onog Frankenštajna koga sam ja vozio. U prvih godinu dana sam imao tačno 18 reklamacija (kvarova) koje je zastava sve uvažila i "otklonila". Deo problema se rešio kupovinom delova zapadne proizvodnje o trošku firme, ali neki problemi su bili hronično nerešivi.

T

pre 1 godinu

Da se u Zastavi neko iole brinio o unapređivanju tog modela a ne samo o kozmetičkim izmenama, možda bi i dan-danas vozili Zastavu 107 ili kako god bi se njegov naslednik zvao.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur. Jednostavan gradski auto sa servo,klimom i ABSom u osnovnoj verziji 1.2 benzinac plus verzija sa gasom. Jednostavno nepoderiv zahvalan motor.
(nik, 21. novembar 2022 12:23)
i ko ce da ga kupuje ? Srbi ? fabrika u KG za trziste Srbije je proizvela 0.1% 500l a ! druga stvar niko vise nece praviti auto od 6000€

DC

pre 1 godinu

...Bio je praktično prvi moderan hečbek na svetu, pojavivši se na tržištu tri godine pre Golfa.

Nece biti. Bilo je pre 1971 vec nekoliko popularnih hečbek modela: Reno 16, Simka 1204, oba sa pet vrata i jako slicna Stojadinu. Cak kazu da je sto se karoserije tice, bas ta Simka bila osnova za karoseriju Stojadina sa 5 vrata, da se preradi osnovna verzija od Fijata 128 sa 4 vrata,(koja je tehnicka osnova Stojadina, isto kao sto je Fiat 127 bio baza za Yugo 45).
Lepo je biti ponosan, ali treba znati i cinjenice.

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 21. novembar 2022 13:36)

Zapravo covek je bio u pravu, kljucna rec: MODERAN. Simka i R16 jesu bili hecbek, kao i recimo R4, ali je 'Kec' prvi objedinio: hecbek karoseriju, popreko postavljen motor koji ima menjac u nastavku sto rezultira poluosovinama nejednake duzine, motor sa bregastom u glavi pokretanom kaisem, mekferson ogibljenje napred - karakteristike velike vecine vozila A, B, C pa dobrim delom i D segmenta sve od 'Keca' pa naovamo.

33 33

pre 1 godinu

Atmosfera sad nostalgija za vremenima kad smo bili mladi kad smo mogli i po celu noć ...

Nekad sam i ja sa njim orahe lupao a sad jedva da razbijam keramiku i to ako su domaće pločice,probao uvozne pa zaradio hematom.

nn_lice

pre 1 godinu

Krajem sedamdesetih, 1978-79., Zastava je prvi put serijski proizvodila u manjim serijama Zastavu 101 specijal (al.felne, sportska sedišta, volan obrtomer, merač pritiska ulja...), kao i Zastavu 101 L 1300 (sa siromašnijom opremom) kakvu je imao moj otac (teget, sa narandžastim enterijerom). Imao je italijanski motor i menjač.
Motor je imao 1298 ccm i 73 KS, dvogrli veberov karburator, dostizao je 155km/h i ubrzavao za oko 12.5-13 sekundi. Sećam se da sam tek položio za A kategoriju i da sam ga vozio godinu-dve (prodat 1991.) i da je bio vrlo startan za ono vreme.
Međutim, fabrički je imao vrlo loše gume. Bile su to tada prve niskoprofilne Tigar gume koje su rađene po licenci BF Goodrich, ali kvalitet izrade je bio očajan. 1980. godine pri brzino od okoo 130km/h izmežu Trsta i Venecije, na autostradi je eksplodirala zadnja desna guma; na sreću otac je sa obe ruke držao upravljač. Guna se bukvalno rascvetala na dva mesta. Kasnije je po povrratku u Beograd, zamenio Tigar za austrijski Semperit i sve je bilo OK izuzev potrošnje koja je poslovično bila velika, prosečna oko 8l a u gradu oko 12 litara.

Nikola

pre 1 godinu

Vozio ga 4 godine, prešao mnogo kilometara, svakog leta do mora i nazad i to bez ijednog kvara. Uživao u njemu i bilo mi žao kad sam ga prodavao da bih kupio Jetu vw.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

kada smo se već raspričali evo još jednog zanimljivog podatka : Zastava 101 je 1974 godine koštala 53.360 din ( 7.750 DEM ) a prosečna plata je bila 2.380 dinara ( 345 DEM ) . Za novog keca je bilo potrebno 22.5 mesečnih plata .
posto se tada smatrao i jeste bio moderan auto i relativno nov model ( nisu se menjali tada brzo modeli kao sada ) da kazemo da sada neki auto srednje klase bi bio oko 15.000
Ništa ne želim da tvrdim niti naginjem da je tada bilo bolje ili je sada bolje nego cisto neko uporedjivanje ....
Jedino o čemu razmisljam je da smo tada sami imali fabriku i pravili savremen auto i za evropske prilike ( nema veze sto je licenca ) fabrika je bila Jugoslovenska i svi radnici , inzenjeri , rukovodioci to je sve bilo naše društveno , a sada posle 50 godina smo veoma napredovali pa ne znamo sami da vodu koja teče sa izvora sipamo u flašu i prodamo nego to moramo da damo strancima da rade i da nam prodaju našu vodu !
inače ( kad sam se već raspričao hahaha ) Prva Petoletka Trstenik je pravila delove za Boing , a prva aviokompanija u Evropi koja je 1985 dobila najnovije Boinge 737/300 nije bila niti AirFrance niti AlItalia , niti KLM nego je bio JUGOSLOVENSKI AEROTRANPORT !
Inace Lufthansa ih je dobila 1986 e !

Tomy Čubura

pre 1 godinu

.Bio je praktično prvi moderan hečbek na svetu, pojavivši se na tržištu tri godine pre Golfa.

Nece biti. Bilo je pre 1971 vec nekoliko popularnih hečbek modela: Reno 16, Simka 1204, oba sa pet vrata i jako slicna Stojadinu. Cak kazu da je sto se karoserije tice, bas ta Simka bila osnova za karoseriju Stojadina sa 5 vrata, da se preradi osnovna verzija od Fijata 128 sa 4 vrata,(koja je tehnicka osnova Stojadina, isto kao sto je Fiat 127 bio baza za Yugo 45).
Lepo je biti ponosan, ali treba znati i cinjenice.

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 21. novembar 2022 13:36)
dobro ne moramo se drzati bas u slovo nije prvi prvi prvi ali medju prvim hečbekovima u masovnoj proizvodnji pre golfa 1 recimo .Renault 16 ipak je bio veća skuplja klasa od njega . ali slozićete se da je 70 ih bio veoma konkurentan auto s'obzirom sta se tada proizvodilo .a ako uzmemo u obzir i cenu bio bi verovatno najbolja kupovina . ali proizvodio se u YU nije to moglo da se isprati masovna prodaja u Evropi , servisna mreza itd tako da je isao uglavnom u socijalisticke zemlje sa malim izletima na zapadno trziste .

Sta je Zastav 101 sem petih vrata?

pre 1 godinu

@(Tomy Čubura, 21. novembar 2022 12:42)

To sto si naveo od tehnickih inovacija su smislili Zastavini inzenjeri iz Kragujevca ili Fiatovi u Torinu?

Veliki brat

pre 1 godinu

Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur. Jednostavan gradski auto sa servo,klimom i ABSom u osnovnoj verziji 1.2 benzinac plus verzija sa gasom. Jednostavno nepoderiv zahvalan motor.
(nik, 21. novembar 2022 12:23)

Druže, pre 10-12 godina taj Punto Classic je koštao 6800€ bez ABS-a, ali se za subvenciju od 1000 evra prodavao za 5800€, što je na 6-7 godina bilo ispod 100 evra mesečno uz neku kamatu od 2% ili tako nešto.
Ko je hteo ABS i retrovizore i branike u boji karoserije, bilo je još oko 500 evra, klima 950-1300 u zavisnosti da li je analogna ili digitalna, a kad se još doda fabrički TNG, cena bez subvencije je bila oko 10.500 evra, koliko je otprilike koštao i 1.3mjet od 70ks.

Zamisli koliko bi tek koštao sada sa ovim cenama kod nas i generalno u svetu, oko 20.00 evra?


U SFRJ je samo prva generacija radnika koji su došli sa sela nešto stvarno proizvodila, jer su ljudi pobegli od muke na selu i fizičkog rada, svaka sledeća je sve manje radila, a tražila sve veće plate, stanove, letovanja... to ni Japan ne bi mogao da finansira, a kamoli krhka ekonomija SFRJ, koju su pomagali i Zapad i Istok da se ne prikloni drugoj strani.
Kad je SSSR nestao, i Zapad je prestao da pomaže, jer smo postali nebitni, i odmah smo se potukli oko toga ko će ili neće da vraća dugove - dug SFRJ od 1970. do 1980. je narastao sa 4.5 na 22 milijarde dolara, što je danas ekvivalent od preko 120 milijardi.

dexter-lab

pre 1 godinu

Prvi put sam kecao u kecu. Odvalio naslon od suvozacevog sedista. Da ne pisem kako sam caletu objasnio situaciju. I sad me je sramota. Cale je morao da zavari naslon. Jadna keva se godinama mucila sa tim sedistem.

Srba

pre 1 godinu

Kec kupljen 1974 imao italijanski motor i sve prateće delove ,pored toga imao mišelin gume sve to bilo jako kvalitetno osim limarije koja je bila katastrofa....posle toga domaći motor i ostalo blagi užas...

Alex

pre 1 godinu

Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur. Jednostavan gradski auto sa servo,klimom i ABSom u osnovnoj verziji 1.2 benzinac plus verzija sa gasom. Jednostavno nepoderiv zahvalan motor.
(nik, 21. novembar 2022 12:23)

Pa ti kad toliko znaš , pokreni proizvodnju za 6-8000 evra. Ne treba ni vazdušni jastuci, ni ABS, nikakvi sistemi bezbednosti. Ma i kočnice na doboš neka budu samo da je jeftino pa onda stavi porodicu u to da prevezeš. Neka hvala, ja bih se ipak potrudio da zaradim više pa da se vozim kao čovek.

DC

pre 1 godinu

Kec je po mnogo čemu bio revolucionaran, začelnik modernih automobila nižih klasa kakve znamo sada, ima par mojih komentara niže.

Međutim ima i ona druga strana medalje. Moj stari ga je kupio 1974., u vreme dok se još koliko toliko pazilo na kvalitet i dok su motori još uvek bili italijanske proizvodnje. Auto je tokom prve godine trošio prednje gume kao blesav. Zastava u Kraljevu kao i u Kragujevcu se pravila blesava, kao sve je u redu. Tek kada je stari na preporuku otišao kod eksperta za stajni trap u KG, čovek tamo je našao da su određeni delovi montirani naopako, pa je to relativno brzo i bezbolno sređeno. Još pre 1980., na motoru sa jedva oko 100.000km je morala da se radi generalka iako je otac ne samo bio mašinac već i vrlo pažljiv vozač. Kec je prodat osamdeset druge, sa rupama od korozije na sva četiri krila, onako kako ga ja i pamtim. I naravno, vrata nikako nisu mogla da se zatvore ukoliko se auto podigne na dizalicu sa otvorenim vratima.

mika

pre 1 godinu

vidim da lupaju minuse oni koji nikad nisu vozili i imali u garaži stojadina.Ja sam imao i vozio stojadina od 1116ccm od 55ks ,a kasnije od 1301ccm od 65ks(GTL 65)sa Lančijinim motorom.Ni jedan ni drugi nisu bili kvalitetni ,...

NFFC

pre 1 godinu

Model od 1300 kuboka i 73ks nije bio L nego S. L je bio Lux, standardni motor malo bolji tapacirung rikverc svetlo, servo volan i branici sa gumom po celoj duzini
(achtwn, 23. novembar 2022 04:07)

Netačno. Dakle, kao što su i drugi napisali postojao je model Zastava 101L 1300 sa italijanskim motorom i menjačem.
Moj otac je imao taj automobil i ja sam ga vozio kratko vreme. Verovatno vas buni to što je bio, kako su i drugi ovde napisali, redak i proizveden u malom broju primeraka pa za njega ne znate.
Taj automobil je imao istu opremu kao i običan 101L (1100 ccm), ali sa jačim, italijanskim motorom i menjačem. Imao je obične čelične felne sa niskoprofilnim Tigar TG605 steel radial gumama 165/70 SR13 kao i specijal. Te gume su bile ispod prosečnog kvaliteta, kao što je neko već napisao. Obična Zastava je imala 145 SR 13 dimenzije. Na panelu ispred suvozačevog mesta pisalo je "1300" kao i na zadnjem delu gepeka, sa pločicom na kojoj je pisalo "1300", kakva će se koristiti i na mediteranu "1300" koju godinu kasnije. Sve ostalo je bilo kao i kod obične Zastave. Dakle, znam šta sam vozio, šta je pisalo u saobraćajnoj dozvoli, koliko je startan bio taj automobil, kao i za radoznalost automehaničara kada mu dvezete takav automobil u ono vreme.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

@(Tomy Čubura, 21. novembar 2022 12:42)

To sto si naveo od tehnickih inovacija su smislili Zastavini inzenjeri iz Kragujevca ili Fiatovi u Torinu?
(Sta je Zastav 101 sem petih vrata?, 21. novembar 2022 17:16)
joj bre ljudi zar je bitno , pa sam sam napisao da su najbolji motori bili italijanski a da je posle sve bilo lošije i lošije ...niko nije rekao da je zastava 101 ( fakticki fiat 128 u hečbek varijanti ) izmisljen i konstruisan u Zastavi...
poenta je da je za vreme kada je poceo da se proizvodi 1971 u Zastavi ( mada od 1973 prava proizvodnja u novoj fabrici ) bio zaista savremen auto , sve do 1980 e ! i kao sto je neko već pre mene napisao Fiat sam je uvideo najvecu gresku sto je odustao od tog modela i prepustio ga Zastavi. Da ga je Fiat proizvodio sa svojom servisnom i prodajnom mrezom poprilično sam siguran da bi to bio najprodavaniji auto u Evropi u 5/6 godina 1970 ih !

mika

pre 1 godinu

kamo lepe sreće da nikad nije krenuo u proizvodnju.Imao sam na nesreću dva stojadina, oba kupljena nova 1975 i 1983.Stalno im nešto falilo ...

Arh

pre 1 godinu

NN_lice

I moj ćale je imao Zastavu 101 l 1300, ali beli sa narandžastim tapacirungom, baš to neko godište 79-80. Inače, zanimljivo je da mnogi "poznavaoci" stojadina, ali i po forumima i sl., gotovo da i ne znaju za taj model koji je imao siromašniju opremu od specijala sa istim performansama. Možda zbog toga što ih je napravljeno manje nego specijala, a i bili su vrlo retki, kako su ćaletu rekli, oko 1500 primeraka (ne držite me za reč, možda je više a možda i manje).

Vozač

pre 1 godinu

Pa ti kad toliko znaš , pokreni proizvodnju za 6-8000 evra. Ne treba ni vazdušni jastuci, ni ABS, nikakvi sistemi bezbednosti. Ma i kočnice na doboš neka budu samo da je jeftino pa onda stavi porodicu u to da prevezeš. Neka hvala, ja bih se ipak potrudio da zaradim više pa da se vozim kao čovek.
(Alex, 21. novembar 2022 15:07)

Ljudi voze leševe od 1000 evra krpljene delovima sa otpada. Pa 90% polovnjaka ne košta 6.000 evra.

stanovnik Srbije

pre 1 godinu

Italijani su fiat 101 izbacili iz proizvodnje davne 1976. zbog toga što nije bio bezbedan auto. Zamislite koliko bi nas bilo više da nismo imali Zastavu i takve modele u kojima se ginulo kao od šale.

Coco

pre 1 godinu

imao ga ali da bogdo nisam, karoserija koja se uvija,ovjes užas spone,krajnice, benzinska pumpa, gumice ventila, rezervoar koji se ljušti unutra,plovak u njemu,boja koja blijedi,loša sjedišta,tvrda škripava plastika i onda na to sve namontiraju one užasne tigrove i trajalove gume

Veliki brat

pre 1 godinu

"Zastava je izvozila Keca u veliki broj zemalja Zapadne Evrope kao što su Francuska, Nemačka, Luksemburg, Švajcarska, Belgija, Holandija i Velika Britanija.

Balkan i Centralna Evropa su takođe bili pokriveni, a osim što se prodavao u Grčkoj, Bugarskoj, Rumuniji, Mađarskoj i Čehoslovačkoj, sklapao se i u Poljskoj."


Ispade da se prodavao u celoj Evropi, ne znam kako onda VW nije bankrotirao ;)



@(Tomy Čubura, 21. novembar 2022 12:42)

To sto si naveo od tehnickih inovacija su smislili Zastavini inzenjeri iz Kragujevca ili Fiatovi u Torinu?
(Sta je Zastav 101 sem petih vrata?, 21. novembar 2022 17:16)

Ali MI smo sklapali :)))
Pa i danas sklapamo, samo da smo bili pametniji, mogli smo da sklapamo Tojotu ili nešto slično, ovako...
Eno mađari se jedva oslobodiše SSSR, pa koliko fabrika samo Audi ima u Mađarskoj, a kad su oni imali autoindsutriju, za razliku od nekadašnje Čehoslovačke?




inače ( kad sam se već raspričao hahaha ) Prva Petoletka Trstenik je pravila delove za Boing , a prva aviokompanija u Evropi koja je 1985 dobila najnovije Boinge 737/300...
(Tomy Čubura, 21. novembar 2022 22:39)

A znaš li razlog za Prvu Petoletku? Da nisu taj posao dobili na nekom tenderu? NE, nego se veštački održavala privreda SFRJ kao zid prema SSSR (pročitaj šta su bili "lona" poslovi). Kad je nestao SSSR, nestala je i podrška, a mi se potukli oko toga ko hoće ili neće da vraća dugove!

Duqi

pre 1 godinu

Zaatava 101 specijal i L 1300 nastali su na inicijativu sportskog odeljenja Zaatave 1977. Takodje mislim da je model L 1300 bio ekstremno redak. Za sve te godine video sam 2-3 primerka sa onom malom oznakom 1300 na gepeku.

NFFC

pre 1 godinu

Model od 1300 kuboka i 73ks nije bio L nego S. L je bio Lux, standardni motor malo bolji tapacirung rikverc svetlo, servo volan i branici sa gumom po celoj duzini
(achtwn, 23. novembar 2022 04:07)

Netačno. Dakle, kao što su i drugi napisali postojao je model Zastava 101L 1300 sa italijanskim motorom i menjačem.
Moj otac je imao taj automobil i ja sam ga vozio kratko vreme. Verovatno vas buni to što je bio, kako su i drugi ovde napisali, redak i proizveden u malom broju primeraka pa za njega ne znate.
Taj automobil je imao istu opremu kao i običan 101L (1100 ccm), ali sa jačim, italijanskim motorom i menjačem. Imao je obične čelične felne sa niskoprofilnim Tigar TG605 steel radial gumama 165/70 SR13 kao i specijal. Te gume su bile ispod prosečnog kvaliteta, kao što je neko već napisao. Obična Zastava je imala 145 SR 13 dimenzije. Na panelu ispred suvozačevog mesta pisalo je "1300" kao i na zadnjem delu gepeka, sa pločicom na kojoj je pisalo "1300", kakva će se koristiti i na mediteranu "1300" koju godinu kasnije. Sve ostalo je bilo kao i kod obične Zastave. Dakle, znam šta sam vozio, šta je pisalo u saobraćajnoj dozvoli, koliko je startan bio taj automobil, kao i za radoznalost automehaničara kada mu dvezete takav automobil u ono vreme.

T

pre 1 godinu

"Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur"
Silni Puntić stajali u Kragujevcu na placu po godinu dana pred kraj proizvodnje. Cak je i Punto preskup za nas.

kole

pre 1 godinu

Ovaj auto je usao u projekat 70e, a proizvodnja 1971. U to vreme VW je u toj klasi pravio bubu. Moderan auto sa petim vratima, poprecno postavljenim motorom i Mek Ferson ogibljenjem sa homokinetikom. Ako cemo iskreno, to se i danas koristi u toj klasi auta, samo mnogo modernije. Nije samo Zastava stala sa daljim razvojem, jer su Tito i njegovi saradnici pohapsili grupu srpskih biznismena koji su krenuli u modernizaciju srpske privrede. Nazvali su ih "Tehnokrate" i optuzili da su skrenuli sa puta samoupravnog socijalizma. Tu je bio direktor Zastave, pa direktor koji je uveo koncept "robne kuce Beograd" sto je tada bio svetski trend u trgovini i jos neki privrednici modernijih shvatanja

dd

pre 1 godinu

"Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur."

Uvek se ova prica reciklira na svaki spomen bilo cega iz Zastave. Cak i u bivsoj Jugoslaviji, sa ogromnim carinama za strana vozila, sa trzisistima Afrike, Azije, nesvrstani... proizvodnja u Zastavi je bila neisplativa. I sad uvek neko spomene pricu kako bi sad drzava trebala da pokrene proizvodnju u Zastavi necega... kao jeftin auto 6k evra i slicno. Odakle ta racunica? Za trziste od 3-4 miliona a ne 20 kao pre... da se proizvodi auto? Koji motor? Koji delovi? Sta?!?! Da li neko kapira kako funkcionise auto industrija? Masovna proizvodnja?
U srbiji moze proizvodnja, kao samostalna firma, ali samo u fazonu rucna proizvodnja u garazi. Budimo realni za promenu.

Simpson

pre 1 godinu

Veliki brat, 22. novembar 2022 03:01

Velika b... Zar stvarno misliš da bi Ameri, to jest Boing, dao Prvoj petoletki da radi hidrauliku za avione iz političkih razloga...!!!!!!!!!!!!!!
Pa stvarno, koliko zombija ima ovde...

Tomy Čubura

pre 1 godinu

@Veliki brat
ma jeste sve to tačno ali opet se to može gledati sa strane da su znale komunjare iskoristiti poziciju i politicku situaciju zemlje i sveta u to vreme . na koji god način da je pravila opet je PRAVILA Petoljetka za Boing i Soko Mostar prozore za Boing i JESTE jJAT dobio prvi u Evropi najnovije 737/300...a sad.....šta sad pravimo posle 50 god ?
druga stvar što se tiče prodaje u zapadnoj Evropi Z101 i zasto kako kazes vw nije propao .....to se na zapad izvozilo u malim serijama nisu imali niti servisnu mrezu niti kvalitetnu prodaju tu se nije moglo ocekivati nista kakav god da je bio auto .

DC

pre 1 godinu

Model od 1300 kuboka i 73ks nije bio L nego S. L je bio Lux, standardni motor malo bolji tapacirung rikverc svetlo, servo volan i branici sa gumom po celoj duzini
(achtwn, 23. novembar 2022 04:07)

Servo volan na Kecu???

Simpson

pre 1 godinu

kole, 22. novembar 2022 15:02)

Hej, hej,hej...šta to bulazni, čoveče... Milenko Bojanić je tada bio direktor Zastave.... I niko nije uhapšen... Ne znaš da je Zastava pred "dogadjanje naroda", 1989.proizvela rekordnih 230.000 automobila... A nešto pre toga počela je izvoz juga u SAD...
Ne lupetaj ovde, ima mladih koji ne znaju, pa mogu i poverovati u tu laž!

Simpson

pre 1 godinu

Nece biti. Bilo je pre 1971 vec nekoliko popularnih hečbek modela: Reno 16, Simka 1204.

Nije tačno!
Reno 16 je prvi monovolumen... Ne hečbek! A simka 1100 je lansirana malo pre zastave 101...i jeste hečbek.

achtwn

pre 1 godinu

Zaatava 101 specijal i L 1300 nastali su na inicijativu sportskog odeljenja Zaatave 1977. Takodje mislim da je model L 1300 bio ekstremno redak. Za sve te godine video sam 2-3 primerka sa onom malom oznakom 1300 na gepeku.
(Duqi, 22. novembar 2022 09:10)
Model od 1300 kuboka i 73ks nije bio L nego S. L je bio Lux, standardni motor malo bolji tapacirung rikverc svetlo, servo volan i branici sa gumom po celoj duzini

stanovnik Srbije

pre 1 godinu

Italijani su fiat 101 izbacili iz proizvodnje davne 1976. zbog toga što nije bio bezbedan auto. Zamislite koliko bi nas bilo više da nismo imali Zastavu i takve modele u kojima se ginulo kao od šale.

mika

pre 1 godinu

kamo lepe sreće da nikad nije krenuo u proizvodnju.Imao sam na nesreću dva stojadina, oba kupljena nova 1975 i 1983.Stalno im nešto falilo ...

mika

pre 1 godinu

vidim da lupaju minuse oni koji nikad nisu vozili i imali u garaži stojadina.Ja sam imao i vozio stojadina od 1116ccm od 55ks ,a kasnije od 1301ccm od 65ks(GTL 65)sa Lančijinim motorom.Ni jedan ni drugi nisu bili kvalitetni ,...

nik

pre 1 godinu

Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur. Jednostavan gradski auto sa servo,klimom i ABSom u osnovnoj verziji 1.2 benzinac plus verzija sa gasom. Jednostavno nepoderiv zahvalan motor.

Dobro

pre 1 godinu

...Bio je praktično prvi moderan hečbek na svetu, pojavivši se na tržištu tri godine pre Golfa.

Nece biti. Bilo je pre 1971 vec nekoliko popularnih hečbek modela: Reno 16, Simka 1204, oba sa pet vrata i jako slicna Stojadinu. Cak kazu da je sto se karoserije tice, bas ta Simka bila osnova za karoseriju Stojadina sa 5 vrata, da se preradi osnovna verzija od Fijata 128 sa 4 vrata,(koja je tehnicka osnova Stojadina, isto kao sto je Fiat 127 bio baza za Yugo 45).
Lepo je biti ponosan, ali treba znati i cinjenice.

Iz zemlje lala, uvek vas,

Alex

pre 1 godinu

Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur. Jednostavan gradski auto sa servo,klimom i ABSom u osnovnoj verziji 1.2 benzinac plus verzija sa gasom. Jednostavno nepoderiv zahvalan motor.
(nik, 21. novembar 2022 12:23)

Pa ti kad toliko znaš , pokreni proizvodnju za 6-8000 evra. Ne treba ni vazdušni jastuci, ni ABS, nikakvi sistemi bezbednosti. Ma i kočnice na doboš neka budu samo da je jeftino pa onda stavi porodicu u to da prevezeš. Neka hvala, ja bih se ipak potrudio da zaradim više pa da se vozim kao čovek.

Coco

pre 1 godinu

imao ga ali da bogdo nisam, karoserija koja se uvija,ovjes užas spone,krajnice, benzinska pumpa, gumice ventila, rezervoar koji se ljušti unutra,plovak u njemu,boja koja blijedi,loša sjedišta,tvrda škripava plastika i onda na to sve namontiraju one užasne tigrove i trajalove gume

Al

pre 1 godinu

Pre 14 godina je urađeno nešto što je trebalo uraditi barem četvrt veka pre toga!
Bitno da je bahata i neradnička ekipa u Kragujevcu (+kooperanti) parazitirala na carinskoporeskim zaštitama domaće "proizvodnje", zato su Z101 i šrafili toliko dugo.
Uostalom, Z101 pandan bio je F128. Posle njega, Italijani su u odgovarajućoj kategoriji izbacili ritmo, tipo, bravo/brava, stilo, pa bravo II generacije, koji je takođe bio savremenik Z101. Dakle, pet generacija smo mi genijalno "premostili" zahvaljujući tom bezbrižnom "radio-ne radio", lezilebovićkom crvenom mentalitetu.

Nikola

pre 1 godinu

Vozio ga 4 godine, prešao mnogo kilometara, svakog leta do mora i nazad i to bez ijednog kvara. Uživao u njemu i bilo mi žao kad sam ga prodavao da bih kupio Jetu vw.

33 33

pre 1 godinu

Atmosfera sad nostalgija za vremenima kad smo bili mladi kad smo mogli i po celu noć ...

Nekad sam i ja sa njim orahe lupao a sad jedva da razbijam keramiku i to ako su domaće pločice,probao uvozne pa zaradio hematom.

achtwn

pre 1 godinu

Zaatava 101 specijal i L 1300 nastali su na inicijativu sportskog odeljenja Zaatave 1977. Takodje mislim da je model L 1300 bio ekstremno redak. Za sve te godine video sam 2-3 primerka sa onom malom oznakom 1300 na gepeku.
(Duqi, 22. novembar 2022 09:10)
Model od 1300 kuboka i 73ks nije bio L nego S. L je bio Lux, standardni motor malo bolji tapacirung rikverc svetlo, servo volan i branici sa gumom po celoj duzini

Ikarus

pre 1 godinu

Mnogo čemu smo tad rekli zbogom. Ostala su sećanja na našu zemlju i sada možemo sa nalepnicama mercedesa da tražimo nekadašnje fabrike.

YPT

pre 1 godinu

Dužio sam u firmi jednu od poslednjih skala 55 koje su izašle iz proizvodnje (nisam delio auto sa drugim kolegama). Taj auto je bio horor. Novi dan, novi problem i tako dok ih se ne rešismo.
Verujem da je 101 bila kvalitetnija od onog Frankenštajna koga sam ja vozio. U prvih godinu dana sam imao tačno 18 reklamacija (kvarova) koje je zastava sve uvažila i "otklonila". Deo problema se rešio kupovinom delova zapadne proizvodnje o trošku firme, ali neki problemi su bili hronično nerešivi.

Sta je Zastav 101 sem petih vrata?

pre 1 godinu

@(Tomy Čubura, 21. novembar 2022 12:42)

To sto si naveo od tehnickih inovacija su smislili Zastavini inzenjeri iz Kragujevca ili Fiatovi u Torinu?

Vozač

pre 1 godinu

Pa ti kad toliko znaš , pokreni proizvodnju za 6-8000 evra. Ne treba ni vazdušni jastuci, ni ABS, nikakvi sistemi bezbednosti. Ma i kočnice na doboš neka budu samo da je jeftino pa onda stavi porodicu u to da prevezeš. Neka hvala, ja bih se ipak potrudio da zaradim više pa da se vozim kao čovek.
(Alex, 21. novembar 2022 15:07)

Ljudi voze leševe od 1000 evra krpljene delovima sa otpada. Pa 90% polovnjaka ne košta 6.000 evra.

kole

pre 1 godinu

Ovaj auto je usao u projekat 70e, a proizvodnja 1971. U to vreme VW je u toj klasi pravio bubu. Moderan auto sa petim vratima, poprecno postavljenim motorom i Mek Ferson ogibljenjem sa homokinetikom. Ako cemo iskreno, to se i danas koristi u toj klasi auta, samo mnogo modernije. Nije samo Zastava stala sa daljim razvojem, jer su Tito i njegovi saradnici pohapsili grupu srpskih biznismena koji su krenuli u modernizaciju srpske privrede. Nazvali su ih "Tehnokrate" i optuzili da su skrenuli sa puta samoupravnog socijalizma. Tu je bio direktor Zastave, pa direktor koji je uveo koncept "robne kuce Beograd" sto je tada bio svetski trend u trgovini i jos neki privrednici modernijih shvatanja

Tomy Čubura

pre 1 godinu

37 godina proizvedeno 1.000.000 .
500l za 9 godina proizvedeno 700.000 .
Ali ok , sve treba gledati sa prave vremenske distance .Naime kada je poceo da se proizvodi 1971 u Zastavi bio je to revolucionaran auto za svoje vreme . prvi faktički hečbek u EVROPI , začetnik jedne klase . Neka tehnička rešenja poput bregaste u alu glavi ili nezavisnog ogibljenja ne da nisu imali vw i opeli i fordovi tog vremena nego su ih uveli tek za 8/9 godina ! Morate shvatiti da je vw tada imao ve bubu , golf 1 je poceo tek oko 1975/1976 a zastava 101 je bila savremeniji auto od njega !!! vrhunac tog modela je bio Zastava 101 special 1979 1300 cm3 , dupli weber , magnezijumske Cromodora felne ...itd i zanimljiva činjenica za taj auto je bila da je skuplji bio polovan nego nov jer se cekao po godinu dana i tesko ga je uopste bilo kupiti ako niste u SK ili general . posle 1979 kreće polako da Zastareva kao model , kreće fušeraj u KG i DMB u i polako ostali proizvodjači ga prestižu i ono što se proizvodilo 1980 ih i 1990 ih i 2000 ih je bilo prvo loše a kasnije i zastarelo djubre .
sve u svemu - sve u svoje vreme najviše pozitivnih komentara kako je to najbolji auto naravno će dati stariji ljudi nostalgičari , uglavnom povedeni žalom za nekim srećnijim vremenima i žalom za mladošću , žalom za nekom ozbiljnijom drzavom koju smo imali kada je sve bilo bolje i lepše pa tako i čuveni KEC !

Tomy Čubura

pre 1 godinu

Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur. Jednostavan gradski auto sa servo,klimom i ABSom u osnovnoj verziji 1.2 benzinac plus verzija sa gasom. Jednostavno nepoderiv zahvalan motor.
(nik, 21. novembar 2022 12:23)
i ko ce da ga kupuje ? Srbi ? fabrika u KG za trziste Srbije je proizvela 0.1% 500l a ! druga stvar niko vise nece praviti auto od 6000€

DC

pre 1 godinu

...Bio je praktično prvi moderan hečbek na svetu, pojavivši se na tržištu tri godine pre Golfa.

Nece biti. Bilo je pre 1971 vec nekoliko popularnih hečbek modela: Reno 16, Simka 1204, oba sa pet vrata i jako slicna Stojadinu. Cak kazu da je sto se karoserije tice, bas ta Simka bila osnova za karoseriju Stojadina sa 5 vrata, da se preradi osnovna verzija od Fijata 128 sa 4 vrata,(koja je tehnicka osnova Stojadina, isto kao sto je Fiat 127 bio baza za Yugo 45).
Lepo je biti ponosan, ali treba znati i cinjenice.

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 21. novembar 2022 13:36)

Zapravo covek je bio u pravu, kljucna rec: MODERAN. Simka i R16 jesu bili hecbek, kao i recimo R4, ali je 'Kec' prvi objedinio: hecbek karoseriju, popreko postavljen motor koji ima menjac u nastavku sto rezultira poluosovinama nejednake duzine, motor sa bregastom u glavi pokretanom kaisem, mekferson ogibljenje napred - karakteristike velike vecine vozila A, B, C pa dobrim delom i D segmenta sve od 'Keca' pa naovamo.

aleks

pre 1 godinu

Deda moj vozio novog od 82 do 89 primerak sa msm italanskim motorom i neverovatnim skaj presvucenim sedistima i taj miris enterijera i dalje nemogu zaboraviti... Pre desetak god na skupu oldtajmera naletim na primerak tog auta i pitam vlasnika samo da pomirisem enter. i da to je taj miris... Auto kad je izasao napredniji od mk1 bio...

b1321

pre 1 godinu

101 je bio odbačeni koncept FIATa, verovatno jedna od najvećih grešaka te fabrike, jer je koncepcijski bio napredniji od 128 koja je prihvaćena.
Naravno, 2008. je bio veoma zastareo model...

kraft

pre 1 godinu

U svoje vreme a je bio odličan. Kad kažem u svoje vreme mislim na kraj sedamdesetih i početak osamdesetih. Posle je izgubio trku. Italijanski motori su bili OK a posle ovi naši iz Rakovice horor(posle par hiljada km je počinjao da duva i iber lauf obavezno napolje). Dolaskom ratova kvalitet je bio još gori i nije se popravio ni do kraja proizvodnje. I u odnosu na današnja vozila potrošnja goriva je za ono vreme bila više nego OK.

yuslaven

pre 1 godinu

Kupio pre dve godine za 150 evra. Zamenio diskove, pločice i sajlu ručne i registrovao. Da se razumemo, kad uporediš sa bilo čime iz 90-ih, a kamo li čime novijim to je tragedija od automobila, ali ja ga volim i uživam da ga vozim.

nn_lice

pre 1 godinu

Krajem sedamdesetih, 1978-79., Zastava je prvi put serijski proizvodila u manjim serijama Zastavu 101 specijal (al.felne, sportska sedišta, volan obrtomer, merač pritiska ulja...), kao i Zastavu 101 L 1300 (sa siromašnijom opremom) kakvu je imao moj otac (teget, sa narandžastim enterijerom). Imao je italijanski motor i menjač.
Motor je imao 1298 ccm i 73 KS, dvogrli veberov karburator, dostizao je 155km/h i ubrzavao za oko 12.5-13 sekundi. Sećam se da sam tek položio za A kategoriju i da sam ga vozio godinu-dve (prodat 1991.) i da je bio vrlo startan za ono vreme.
Međutim, fabrički je imao vrlo loše gume. Bile su to tada prve niskoprofilne Tigar gume koje su rađene po licenci BF Goodrich, ali kvalitet izrade je bio očajan. 1980. godine pri brzino od okoo 130km/h izmežu Trsta i Venecije, na autostradi je eksplodirala zadnja desna guma; na sreću otac je sa obe ruke držao upravljač. Guna se bukvalno rascvetala na dva mesta. Kasnije je po povrratku u Beograd, zamenio Tigar za austrijski Semperit i sve je bilo OK izuzev potrošnje koja je poslovično bila velika, prosečna oko 8l a u gradu oko 12 litara.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

.Bio je praktično prvi moderan hečbek na svetu, pojavivši se na tržištu tri godine pre Golfa.

Nece biti. Bilo je pre 1971 vec nekoliko popularnih hečbek modela: Reno 16, Simka 1204, oba sa pet vrata i jako slicna Stojadinu. Cak kazu da je sto se karoserije tice, bas ta Simka bila osnova za karoseriju Stojadina sa 5 vrata, da se preradi osnovna verzija od Fijata 128 sa 4 vrata,(koja je tehnicka osnova Stojadina, isto kao sto je Fiat 127 bio baza za Yugo 45).
Lepo je biti ponosan, ali treba znati i cinjenice.

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 21. novembar 2022 13:36)
dobro ne moramo se drzati bas u slovo nije prvi prvi prvi ali medju prvim hečbekovima u masovnoj proizvodnji pre golfa 1 recimo .Renault 16 ipak je bio veća skuplja klasa od njega . ali slozićete se da je 70 ih bio veoma konkurentan auto s'obzirom sta se tada proizvodilo .a ako uzmemo u obzir i cenu bio bi verovatno najbolja kupovina . ali proizvodio se u YU nije to moglo da se isprati masovna prodaja u Evropi , servisna mreza itd tako da je isao uglavnom u socijalisticke zemlje sa malim izletima na zapadno trziste .

dexter-lab

pre 1 godinu

Prvi put sam kecao u kecu. Odvalio naslon od suvozacevog sedista. Da ne pisem kako sam caletu objasnio situaciju. I sad me je sramota. Cale je morao da zavari naslon. Jadna keva se godinama mucila sa tim sedistem.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

kada smo se već raspričali evo još jednog zanimljivog podatka : Zastava 101 je 1974 godine koštala 53.360 din ( 7.750 DEM ) a prosečna plata je bila 2.380 dinara ( 345 DEM ) . Za novog keca je bilo potrebno 22.5 mesečnih plata .
posto se tada smatrao i jeste bio moderan auto i relativno nov model ( nisu se menjali tada brzo modeli kao sada ) da kazemo da sada neki auto srednje klase bi bio oko 15.000
Ništa ne želim da tvrdim niti naginjem da je tada bilo bolje ili je sada bolje nego cisto neko uporedjivanje ....
Jedino o čemu razmisljam je da smo tada sami imali fabriku i pravili savremen auto i za evropske prilike ( nema veze sto je licenca ) fabrika je bila Jugoslovenska i svi radnici , inzenjeri , rukovodioci to je sve bilo naše društveno , a sada posle 50 godina smo veoma napredovali pa ne znamo sami da vodu koja teče sa izvora sipamo u flašu i prodamo nego to moramo da damo strancima da rade i da nam prodaju našu vodu !
inače ( kad sam se već raspričao hahaha ) Prva Petoletka Trstenik je pravila delove za Boing , a prva aviokompanija u Evropi koja je 1985 dobila najnovije Boinge 737/300 nije bila niti AirFrance niti AlItalia , niti KLM nego je bio JUGOSLOVENSKI AEROTRANPORT !
Inace Lufthansa ih je dobila 1986 e !

Veliki brat

pre 1 godinu

"Zastava je izvozila Keca u veliki broj zemalja Zapadne Evrope kao što su Francuska, Nemačka, Luksemburg, Švajcarska, Belgija, Holandija i Velika Britanija.

Balkan i Centralna Evropa su takođe bili pokriveni, a osim što se prodavao u Grčkoj, Bugarskoj, Rumuniji, Mađarskoj i Čehoslovačkoj, sklapao se i u Poljskoj."


Ispade da se prodavao u celoj Evropi, ne znam kako onda VW nije bankrotirao ;)



@(Tomy Čubura, 21. novembar 2022 12:42)

To sto si naveo od tehnickih inovacija su smislili Zastavini inzenjeri iz Kragujevca ili Fiatovi u Torinu?
(Sta je Zastav 101 sem petih vrata?, 21. novembar 2022 17:16)

Ali MI smo sklapali :)))
Pa i danas sklapamo, samo da smo bili pametniji, mogli smo da sklapamo Tojotu ili nešto slično, ovako...
Eno mađari se jedva oslobodiše SSSR, pa koliko fabrika samo Audi ima u Mađarskoj, a kad su oni imali autoindsutriju, za razliku od nekadašnje Čehoslovačke?




inače ( kad sam se već raspričao hahaha ) Prva Petoletka Trstenik je pravila delove za Boing , a prva aviokompanija u Evropi koja je 1985 dobila najnovije Boinge 737/300...
(Tomy Čubura, 21. novembar 2022 22:39)

A znaš li razlog za Prvu Petoletku? Da nisu taj posao dobili na nekom tenderu? NE, nego se veštački održavala privreda SFRJ kao zid prema SSSR (pročitaj šta su bili "lona" poslovi). Kad je nestao SSSR, nestala je i podrška, a mi se potukli oko toga ko hoće ili neće da vraća dugove!

DC

pre 1 godinu

Zastava 101 je bila jedna od prototip varijanti za Fiat 128 koja nije usla u obzir. Fiat se uplasio da je hecbek karoserija ipak korak previse imajuci u vidu sva druga tehnicka dostignuca koje je 'osmica' uvela. Koja greska Fiata!!!

T

pre 1 godinu

Da se u Zastavi neko iole brinio o unapređivanju tog modela a ne samo o kozmetičkim izmenama, možda bi i dan-danas vozili Zastavu 107 ili kako god bi se njegov naslednik zvao.

Milan

pre 1 godinu

U kupe karoseriji , sa motorom 1.3 od 60ks i u opremi Mediteran , bio je ozbiljna masina!
(ljubo, 21. novembar 2022 14:15)
Motor od 1300 ccm je imao 74 KS.
Postojala je i verzija 1116 ccm sa dvogrlim Weberom i izduvom 4-2-1 od 64 KS. Sve ostalo u kečevima je bilo 1116 ccm i 55 KS.
Vozio sam sve verzije navedenih motora. Motor u Specijalu iz 1979 godine je stvarno bio ozbiljna mašina za to vreme.
Inače slažem se da su to bili poprilično dobri automobili do početka 80-ih. Posle je sve bilo silovanje. Razvoj u Zastavi posle 80-e godine više nije ni postojao. Vreme je za njih tada stalo.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

@(Tomy Čubura, 21. novembar 2022 12:42)

To sto si naveo od tehnickih inovacija su smislili Zastavini inzenjeri iz Kragujevca ili Fiatovi u Torinu?
(Sta je Zastav 101 sem petih vrata?, 21. novembar 2022 17:16)
joj bre ljudi zar je bitno , pa sam sam napisao da su najbolji motori bili italijanski a da je posle sve bilo lošije i lošije ...niko nije rekao da je zastava 101 ( fakticki fiat 128 u hečbek varijanti ) izmisljen i konstruisan u Zastavi...
poenta je da je za vreme kada je poceo da se proizvodi 1971 u Zastavi ( mada od 1973 prava proizvodnja u novoj fabrici ) bio zaista savremen auto , sve do 1980 e ! i kao sto je neko već pre mene napisao Fiat sam je uvideo najvecu gresku sto je odustao od tog modela i prepustio ga Zastavi. Da ga je Fiat proizvodio sa svojom servisnom i prodajnom mrezom poprilično sam siguran da bi to bio najprodavaniji auto u Evropi u 5/6 godina 1970 ih !

DC

pre 1 godinu

Kec je po mnogo čemu bio revolucionaran, začelnik modernih automobila nižih klasa kakve znamo sada, ima par mojih komentara niže.

Međutim ima i ona druga strana medalje. Moj stari ga je kupio 1974., u vreme dok se još koliko toliko pazilo na kvalitet i dok su motori još uvek bili italijanske proizvodnje. Auto je tokom prve godine trošio prednje gume kao blesav. Zastava u Kraljevu kao i u Kragujevcu se pravila blesava, kao sve je u redu. Tek kada je stari na preporuku otišao kod eksperta za stajni trap u KG, čovek tamo je našao da su određeni delovi montirani naopako, pa je to relativno brzo i bezbolno sređeno. Još pre 1980., na motoru sa jedva oko 100.000km je morala da se radi generalka iako je otac ne samo bio mašinac već i vrlo pažljiv vozač. Kec je prodat osamdeset druge, sa rupama od korozije na sva četiri krila, onako kako ga ja i pamtim. I naravno, vrata nikako nisu mogla da se zatvore ukoliko se auto podigne na dizalicu sa otvorenim vratima.

Veliki brat

pre 1 godinu

Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur. Jednostavan gradski auto sa servo,klimom i ABSom u osnovnoj verziji 1.2 benzinac plus verzija sa gasom. Jednostavno nepoderiv zahvalan motor.
(nik, 21. novembar 2022 12:23)

Druže, pre 10-12 godina taj Punto Classic je koštao 6800€ bez ABS-a, ali se za subvenciju od 1000 evra prodavao za 5800€, što je na 6-7 godina bilo ispod 100 evra mesečno uz neku kamatu od 2% ili tako nešto.
Ko je hteo ABS i retrovizore i branike u boji karoserije, bilo je još oko 500 evra, klima 950-1300 u zavisnosti da li je analogna ili digitalna, a kad se još doda fabrički TNG, cena bez subvencije je bila oko 10.500 evra, koliko je otprilike koštao i 1.3mjet od 70ks.

Zamisli koliko bi tek koštao sada sa ovim cenama kod nas i generalno u svetu, oko 20.00 evra?


U SFRJ je samo prva generacija radnika koji su došli sa sela nešto stvarno proizvodila, jer su ljudi pobegli od muke na selu i fizičkog rada, svaka sledeća je sve manje radila, a tražila sve veće plate, stanove, letovanja... to ni Japan ne bi mogao da finansira, a kamoli krhka ekonomija SFRJ, koju su pomagali i Zapad i Istok da se ne prikloni drugoj strani.
Kad je SSSR nestao, i Zapad je prestao da pomaže, jer smo postali nebitni, i odmah smo se potukli oko toga ko će ili neće da vraća dugove - dug SFRJ od 1970. do 1980. je narastao sa 4.5 na 22 milijarde dolara, što je danas ekvivalent od preko 120 milijardi.

dd

pre 1 godinu

"Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur."

Uvek se ova prica reciklira na svaki spomen bilo cega iz Zastave. Cak i u bivsoj Jugoslaviji, sa ogromnim carinama za strana vozila, sa trzisistima Afrike, Azije, nesvrstani... proizvodnja u Zastavi je bila neisplativa. I sad uvek neko spomene pricu kako bi sad drzava trebala da pokrene proizvodnju u Zastavi necega... kao jeftin auto 6k evra i slicno. Odakle ta racunica? Za trziste od 3-4 miliona a ne 20 kao pre... da se proizvodi auto? Koji motor? Koji delovi? Sta?!?! Da li neko kapira kako funkcionise auto industrija? Masovna proizvodnja?
U srbiji moze proizvodnja, kao samostalna firma, ali samo u fazonu rucna proizvodnja u garazi. Budimo realni za promenu.

Arh

pre 1 godinu

NN_lice

I moj ćale je imao Zastavu 101 l 1300, ali beli sa narandžastim tapacirungom, baš to neko godište 79-80. Inače, zanimljivo je da mnogi "poznavaoci" stojadina, ali i po forumima i sl., gotovo da i ne znaju za taj model koji je imao siromašniju opremu od specijala sa istim performansama. Možda zbog toga što ih je napravljeno manje nego specijala, a i bili su vrlo retki, kako su ćaletu rekli, oko 1500 primeraka (ne držite me za reč, možda je više a možda i manje).

Tomy Čubura

pre 1 godinu

@Veliki brat
ma jeste sve to tačno ali opet se to može gledati sa strane da su znale komunjare iskoristiti poziciju i politicku situaciju zemlje i sveta u to vreme . na koji god način da je pravila opet je PRAVILA Petoljetka za Boing i Soko Mostar prozore za Boing i JESTE jJAT dobio prvi u Evropi najnovije 737/300...a sad.....šta sad pravimo posle 50 god ?
druga stvar što se tiče prodaje u zapadnoj Evropi Z101 i zasto kako kazes vw nije propao .....to se na zapad izvozilo u malim serijama nisu imali niti servisnu mrezu niti kvalitetnu prodaju tu se nije moglo ocekivati nista kakav god da je bio auto .

DC

pre 1 godinu

Model od 1300 kuboka i 73ks nije bio L nego S. L je bio Lux, standardni motor malo bolji tapacirung rikverc svetlo, servo volan i branici sa gumom po celoj duzini
(achtwn, 23. novembar 2022 04:07)

Servo volan na Kecu???

NFFC

pre 1 godinu

Model od 1300 kuboka i 73ks nije bio L nego S. L je bio Lux, standardni motor malo bolji tapacirung rikverc svetlo, servo volan i branici sa gumom po celoj duzini
(achtwn, 23. novembar 2022 04:07)

Netačno. Dakle, kao što su i drugi napisali postojao je model Zastava 101L 1300 sa italijanskim motorom i menjačem.
Moj otac je imao taj automobil i ja sam ga vozio kratko vreme. Verovatno vas buni to što je bio, kako su i drugi ovde napisali, redak i proizveden u malom broju primeraka pa za njega ne znate.
Taj automobil je imao istu opremu kao i običan 101L (1100 ccm), ali sa jačim, italijanskim motorom i menjačem. Imao je obične čelične felne sa niskoprofilnim Tigar TG605 steel radial gumama 165/70 SR13 kao i specijal. Te gume su bile ispod prosečnog kvaliteta, kao što je neko već napisao. Obična Zastava je imala 145 SR 13 dimenzije. Na panelu ispred suvozačevog mesta pisalo je "1300" kao i na zadnjem delu gepeka, sa pločicom na kojoj je pisalo "1300", kakva će se koristiti i na mediteranu "1300" koju godinu kasnije. Sve ostalo je bilo kao i kod obične Zastave. Dakle, znam šta sam vozio, šta je pisalo u saobraćajnoj dozvoli, koliko je startan bio taj automobil, kao i za radoznalost automehaničara kada mu dvezete takav automobil u ono vreme.

Simpson

pre 1 godinu

kole, 22. novembar 2022 15:02)

Hej, hej,hej...šta to bulazni, čoveče... Milenko Bojanić je tada bio direktor Zastave.... I niko nije uhapšen... Ne znaš da je Zastava pred "dogadjanje naroda", 1989.proizvela rekordnih 230.000 automobila... A nešto pre toga počela je izvoz juga u SAD...
Ne lupetaj ovde, ima mladih koji ne znaju, pa mogu i poverovati u tu laž!

Srba

pre 1 godinu

Kec kupljen 1974 imao italijanski motor i sve prateće delove ,pored toga imao mišelin gume sve to bilo jako kvalitetno osim limarije koja je bila katastrofa....posle toga domaći motor i ostalo blagi užas...

Duqi

pre 1 godinu

Zaatava 101 specijal i L 1300 nastali su na inicijativu sportskog odeljenja Zaatave 1977. Takodje mislim da je model L 1300 bio ekstremno redak. Za sve te godine video sam 2-3 primerka sa onom malom oznakom 1300 na gepeku.

T

pre 1 godinu

"Treba vratiti Punto Classic u proizvodnju sa cenom od 6000 do 8000eur"
Silni Puntić stajali u Kragujevcu na placu po godinu dana pred kraj proizvodnje. Cak je i Punto preskup za nas.

NFFC

pre 1 godinu

Model od 1300 kuboka i 73ks nije bio L nego S. L je bio Lux, standardni motor malo bolji tapacirung rikverc svetlo, servo volan i branici sa gumom po celoj duzini
(achtwn, 23. novembar 2022 04:07)

Netačno. Dakle, kao što su i drugi napisali postojao je model Zastava 101L 1300 sa italijanskim motorom i menjačem.
Moj otac je imao taj automobil i ja sam ga vozio kratko vreme. Verovatno vas buni to što je bio, kako su i drugi ovde napisali, redak i proizveden u malom broju primeraka pa za njega ne znate.
Taj automobil je imao istu opremu kao i običan 101L (1100 ccm), ali sa jačim, italijanskim motorom i menjačem. Imao je obične čelične felne sa niskoprofilnim Tigar TG605 steel radial gumama 165/70 SR13 kao i specijal. Te gume su bile ispod prosečnog kvaliteta, kao što je neko već napisao. Obična Zastava je imala 145 SR 13 dimenzije. Na panelu ispred suvozačevog mesta pisalo je "1300" kao i na zadnjem delu gepeka, sa pločicom na kojoj je pisalo "1300", kakva će se koristiti i na mediteranu "1300" koju godinu kasnije. Sve ostalo je bilo kao i kod obične Zastave. Dakle, znam šta sam vozio, šta je pisalo u saobraćajnoj dozvoli, koliko je startan bio taj automobil, kao i za radoznalost automehaničara kada mu dvezete takav automobil u ono vreme.

Simpson

pre 1 godinu

Veliki brat, 22. novembar 2022 03:01

Velika b... Zar stvarno misliš da bi Ameri, to jest Boing, dao Prvoj petoletki da radi hidrauliku za avione iz političkih razloga...!!!!!!!!!!!!!!
Pa stvarno, koliko zombija ima ovde...

Simpson

pre 1 godinu

Nece biti. Bilo je pre 1971 vec nekoliko popularnih hečbek modela: Reno 16, Simka 1204.

Nije tačno!
Reno 16 je prvi monovolumen... Ne hečbek! A simka 1100 je lansirana malo pre zastave 101...i jeste hečbek.