Ponedeljak, 21.11.2022.

08:40

Kada započeti vožnju nakon hladnog starta zimi?

Izvor: Izvor: B92, Revijahak.hr

Kada zapoèeti vožnju nakon hladnog starta zimi? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

Upsss

pre 1 godinu

Moj komsija je imao fap 13 i svako jutro ga turirao, da bi nervirao komsiljuk i mog caleta, kao tako mora zbog pritiska vazduha, mada je morao redovno da radi i generalnu svake godine, jer radilica izlupa lezajeve. 2000 obrtaja par minuta da se sve podmaze i postigne pritisak i podmazivanje u svim sklopovima ili odmah krenuti i voziti je isti efekat, samo bez turiranja u mestu ili gas 4-5 hiljada obrtaja, to ubija motor.

Trt

pre 1 godinu

Digitalne masine obradju sklopove motora u savrsenoj toleranciji, tada motorima smeta samo lose podmazivanje i lose hladjenje. Nema loseg ulja, ali losih vozaca, tj teraca kola, koliko hoces. Vodena i uljna pumpa trebaju obrtaje. Nekada je postojao sauh zajedno sa rucnim gasom, a sve to da pi podmazao sve sklopove. Antifriz je takodje na bazi glicerina koji podmazuje sklopove za hladjenje i dihtovanje. Nekad je sauh bio na 2000 obrtaja, a i najsavremeniji motorcikli imaju rucni sauh, bas ih razloga zagrevanja motora i pritiska tecnosti. Vrte se preko 10 hiljada obrtaja i traju. Ko ima pare za porsea ima i za jos jednog, pa ekspert iz porsea vam prodaje svasta za bubrege.

Kaligula

pre 1 godinu

Zimi obavezno naloziti veliku vatru sto blize autu,i po mogucstvu politi sa oko 200-300litara kljucale vode tek tada sesti u auto.

Giovanni

pre 1 godinu

Svako jutro zimi ili leti upalim auto i posle minut krećem, imam tu sreću da vozim nizbrdo sve do posla 20km, Zlatibor ~ Užice pa se auto greje sa vrlo malo gasa i bez opterećenja. Samo bez turaže na hladnom vremenu jer metalni delovi motora hladni pod pritiskom pucaju kao ledenice. Ulje motora je jako bitno da bude novo pred zimu.
(El Čapo Grande, 22. novembar 2022 06:40)
A kada se vraćaš kući onda je sve uzbrdo, a motor je opet hladan, ili hoćeš da kažeš da je i tada opet nizbrdo i super za motor?

ime

pre 1 godinu

@kole
Porsche u svom uputsvu za korisnike pise da se auto upali i odmah krece na niskom broju obrtaja. Dakle ako je to preporuka fabrike jedne od najboljih na svetu ne znam sta se ti pravis pametan. Mozda je yuga trebalo grejati, novija kola ne

djosa

pre 1 godinu

@
U priručniku za BMW piše sačekati oko 10 do 20 sekundi bilo zima ili leto i onda krenuti. I voziti bez naglog ubrzavanja (do 2.000 obrtaja) dok se ne podigne radna temperatura. I uvek poštujem to kako je fabrika napisala.
(UFO, 21. novembar 2022 10:43)

Kako sad to?
pa eno onaj kaze da fiat bolje zna - oni kazu: odma gaaas! komentar gore..

Giovanni

pre 1 godinu

Svake zime ako čujem da će biti minus, izadjem i pokrijem stakla i haubu veeelikim ćebetom uveče pred spavanje. Ujutru pred svitanje odem do auta, pažljivo skinem ćebe pa još pažljivije otvorim haubu da proverim stanje tečnosti i napon u akumulatoru. Onda finom četkom skinem sneg i led sa mesta gde se nahvatao, otvorim vrata i brižljivo upalim auto. Zatim nakačim OBD2 i pratim na laptopu parametre rada motora. Kada vidim da je sve u redu, da se temperatura motora podiže i da je pritisak ulja u redu, lagano krećem da vozim nizbrdo (iako živim na ravnom, ali pošto to motoru najviše prija, mora nizbrdo). Zamena ulja na 5.000km, akumulator na svake 2 godine, dva seta guma i zamena na tri godine prema DOT-u, metlice brisača na 6 meseci, redovno mazanje svih kedera na vratima špiritusnom masti pred zimu, provera pritiska u gumama svake nedelje, uvek pun do vrha, nikad ispod pola rezervoara, do sada nisam imao problema ni sa jednom automobilom.
E tako bi realno to trebalo da izgleda i to samo za auto a gde su sve one ispravne stvari vezane za zdravlje, decu, partnera… ma idi begaj!

El Čapo Grande

pre 1 godinu

Svako jutro zimi ili leti upalim auto i posle minut krećem, imam tu sreću da vozim nizbrdo sve do posla 20km, Zlatibor ~ Užice pa se auto greje sa vrlo malo gasa i bez opterećenja. Samo bez turaže na hladnom vremenu jer metalni delovi motora hladni pod pritiskom pucaju kao ledenice. Ulje motora je jako bitno da bude novo pred zimu.

0O

pre 1 godinu

Te sto zimi krecu odmah bih hapsio i odredjivao im pritvor. To su oni genijalci sto na autu voze tonu snega ciji komadi se otkidaju i lete meni u soferku. To su oni sto probuse jednu rupu na zaledjenoj soferci kao da ce kroz nju da pecaju na zaledjenom jezeru i voze na srecu. To su oni sto se mrznu i drhte od zime dok se auto makar malo ne zagreje. Ovaj savet iz Volvoa je za one koji imaju garazu, ali ako je auto na ulici okovan ledom, prvo udjes i upalis ga, duvanje na soferku i paljenje grejaca zadnjeg stakla, pa sa strugacem i metlicom oko auta da se pripremi za bezbednu voznju. Tek onda se lagano krene. Ako bas hocete da cuvate motor auta, menjajte ulje na 10.000km, a ne na 30.000 kako vas savetuju u servisu.
(kole, 21. novembar 2022 13:50)

Dobru posluku si porao. Hvala.

dexter-lab

pre 1 godinu

Svake godine dajem isti savet na ovu temu. I ove cu.
Kad je hladno, krenete sa polu podignutom rucnom. U prvu brzinu, samo u crveno, u blokadu. Kad dostigne radnu temperaturu ( brzo je), upalite grejanje i vozite normalno.

Brada_BG

pre 1 godinu

Dok sam posedovao dizelasa, kad smrzne upalim ga i sacekam koj minut da stabilizuje rad, bas je bio nekako bucan, vidis da ne bi trebalo odmah da krenem da vozim. Od kako sam kupio benzinca, situacija je sledeca. Kad je iznad nule, otvorim kapiju, palim auto i isteram na ulicu, zatvorim kapiju i krecem. Kad je debeo minus, prvo upalim auto, zatim otvaram kapiju, isteram, zatvorim kapiju i vozim. Kod benzinca apsolutno nema nikakvih promena u radu motora bez obzira na spoljasnju temperaturu, dok mi je dizelas bas bio grub na tom prvom paljenju pri jacem minusu, ali posle par minuta se stabilizuje i radi kao sat, doduse to je starija generacija, ovi noviji su vrv kao i benzinci.

Djorke

pre 1 godinu

@
Dok zavrsim sa snegom, stakla su suva iznutra, cista spolja, kabina zagrejana … e sad da li postoji neka mudrost oko toga, sta treba a sta ne treba raditi od toga, to vec nemam pojma, ali ovako ja nikakav problem nisam imao.
(Djorke, 21. novembar 2022 09:51)

To je u nekim evropskim zemljama kaznjivo vec ima vise od 20, mozda i 30 godina.
(DC, 21. novembar 2022 13:31)

Moguce i da jeste, nista me vise ne cudi, ali nesto ne verujem da ce to da napravi ne znam kakvu razliku. Bukvalno, da je toliki otrov rad auta u mestu od 2 minuta, bilo bi logicno zabraniti voznje duze od 10 minuta :))))

Ovako mi deluje kao neko birokratsko resenje za problem koji ne postoji. Kad postane nelegalno i ovde, postovacu.

Deki kufla

pre 1 godinu

Koga briga da li vi krećete za 45 ili 83 sekunde? Ovde se raspravlja o razlozima kada treba krenuti i da li treba i kako "zagrejati" motor.

gorski

pre 1 godinu

Zavisi od automobila fiću, juga i stojadina je trebalo malo zagrejati zbog sauga, jer bi inače trzao i loše radio motor pa smo stavljali napred zimi kartone ispred hladnjaka da se brže ugreje motor. Sad motori imaju automatski saug i brže se zagreju u vožnji, nego u mestu samo prvih par kilometara ne treba voziti preko 2000 obrtaja posle gas koliko hoćeš!!!

Logo

pre 1 godinu

Ako ima snega na kolima, ocistis vrata, udjes, upalis, ocetkas auto i vozi. Ako nema snega upalis auto, vezes pojas, upalis svetla, spustis rucnu i lagano vec kreces, to je to.
Neko je dobro napisao, dizeli ni ne mogu da se zagreju u mestu, cak i krace relacije po gradu po hladnom vremenu nisu dovoljne ni blizu da podignu radnu temperaturu.

kole

pre 1 godinu

Te sto zimi krecu odmah bih hapsio i odredjivao im pritvor. To su oni genijalci sto na autu voze tonu snega ciji komadi se otkidaju i lete meni u soferku. To su oni sto probuse jednu rupu na zaledjenoj soferci kao da ce kroz nju da pecaju na zaledjenom jezeru i voze na srecu. To su oni sto se mrznu i drhte od zime dok se auto makar malo ne zagreje. Ovaj savet iz Volvoa je za one koji imaju garazu, ali ako je auto na ulici okovan ledom, prvo udjes i upalis ga, duvanje na soferku i paljenje grejaca zadnjeg stakla, pa sa strugacem i metlicom oko auta da se pripremi za bezbednu voznju. Tek onda se lagano krene. Ako bas hocete da cuvate motor auta, menjajte ulje na 10.000km, a ne na 30.000 kako vas savetuju u servisu.

DC

pre 1 godinu

U principu upalim, stavim pojas i krecem, e sad izuzetak je kad napada sneg. Tada ga upalim, pustim ventilaciju da duva u soferku, ukljucim grejac zadnjeg stakla i izadjem da cistim sneg.

Dok zavrsim sa snegom, stakla su suva iznutra, cista spolja, kabina zagrejana … e sad da li postoji neka mudrost oko toga, sta treba a sta ne treba raditi od toga, to vec nemam pojma, ali ovako ja nikakav problem nisam imao.
(Djorke, 21. novembar 2022 09:51)

To je u nekim evropskim zemljama kaznjivo vec ima vise od 20, mozda i 30 godina.

kraft

pre 1 godinu

Od kad startujem motor uvek sačekam 15 do 25 minuta. Toliko treba mojoj gospodji da se spremi(iako se u isto vreme muvamo oko izlaznih vrata).

345-543

pre 1 godinu

Kada sam kupio novog Punta, dobih i uputstvo na 300 strrana. Jedna od stavki je: Po hladnom vremenu nikada ne cekajte da se auto zagreje, nego odmah vozite. Tako da mislim da FIAT zna bolje nego neki "Strucnjaci" koji me ubedjuju da motor mora da radi u leru.
(Marko Andric, 21. novembar 2022 10:08)

Ovako pišu svi fabrikanti vozila.
Zašto? Zato što ne žele da njihovo vozilo bude optuženo od strane komšija i od strane konkurencije, kako je nesposobno da odmah krene. I da zato ujutru npr. mora da budi komšiluk svojim zagrevanjem i da truje komšije svojim izduvnim gasovima ispod prozora dok se zagreva. Ovo oni nikako ne žele. Zato pišu odmah po paljenju kreći, ne oklevaj, ne zadržavaj se. Motor će to podneti, i potrajaće u garantnom roku, ali neće mu biti dobro, neće dugo potrajati.
Iz ovog razloga u fabričkom uputstvu stoji da krećeš odmah.
Zato zagrevaj u mestu bar pola minuta leti. Zimi 2 minuta, po žestokom minusu 3 minuta.

ljud

pre 1 godinu

..."Vožnja automobila je najbrži način da zagrejete motor i za njegovo dostizanje normalanog radnog odnosa vazduha i goriva."

Ovo jeste NAJBRŽI način, naravno.
Ali nije najbolji način, naravno.
Zato što brzina zagrevanja motora nije najvažnija. Ako bi brzina zagrevanja bila najvažnija, najbrže bismo motor zagrejali sa punim gasom odmah po startovanju motora. Ovo, ukoliko bi neko radio, ako bi ovako postupao, UNIŠTIO bi motor vrlo brzo.
Najbolji način zagrevanja motora jeste onaj način u kome se on zagreva sa najmanje štete po motor.
Najbolji način je ovaj:
Posle startovanja, sačekati u mestu bar 20-tak sekundi i potom krenuti nizbrdo, ako smo u mogućnosti. Znači ako možemo da biramo. Ako ne, onda polako sa vrlo malo gasa voziti. Težnja je da se tada, dok nije zagrejan, motor ne opterećuje. (Opterećivanje hladnog motora je najgore što mu se može prirediti od strane vlasnika.)
Ovo je najbolji način.

vozac sportskih kola, rodjak marka pola

pre 1 godinu

Prvo dobro razmislim, da li sam u sluzbenom ili privatnom vozilu! Ako sam u sluzbenom, odma gas do daske, privatni prvo zagrejem.

Aragorn

pre 1 godinu

Ово је већ стари савет... Ја га примењујем више година и немам проблема. Само полако са гасом у почетку и пред крај вожње. ЖИВЕЛА СРБИЈА!
(Хаџи-Александар, 21. novembar 2022 09:12)

Živeo sendvič!

Goran

pre 1 godinu

Potpuno je isto da li krecete odmah nakon startovanja pogonskog agregata ili cekate dok vezete pojas ili slicno. Otidjite na FTN ili Masinac u Beogradu da vam objasne. Clanak je potpuno deplasiran.

Alex

pre 1 godinu

45sec u leru... dok vežem pojas, ugasim start/stop, upalim i podesim grejanje i krećem. sve ostalo je bacanje goriva
(n6, 21. novembar 2022 09:57

Zašto gasiš start/stop? Po hladnom vremenu motor neće sam da se gasi sve dok se ne ugreje tako da možeš slobodno da ga ostaviš uključenim.

Marko Andric

pre 1 godinu

Kada sam kupio novog Punta, dobih i uputstvo na 300 strrana. Jedna od stavki je: Po hladnom vremenu nikada ne cekajte da se auto zagreje, nego odmah vozite. Tako da mislim da FIAT zna bolje nego neki "Strucnjaci" koji me ubedjuju da motor mora da radi u leru.

nisam rob novotarija i poštujem moj novac

pre 1 godinu

ja na mojoj dačiji na dugme startujem motor onda upalim grejanje sedišta pa na dugme spustim električnu parkirnu kočnicu i krenem a već posle par kilometara gradske vožnje prebaci na plin

UFO

pre 1 godinu

U priručniku za BMW piše sačekati oko 10 do 20 sekundi bilo zima ili leto i onda krenuti. I voziti bez naglog ubrzavanja (do 2.000 obrtaja) dok se ne podigne radna temperatura. I uvek poštujem to kako je fabrika napisala.

Сендвичару

pre 1 godinu

Ово је већ стари савет... Ја га примењујем више година и немам проблема. Само полако са гасом у почетку и пред крај вожње. ЖИВЕЛА СРБИЈА!
(Хаџи-Александар, 21. novembar 2022 09:12)

Браво! Пријатан семдвич!

ledenjak

pre 1 godinu

godinama zimu provodim na Kopaoniku zbog posla tako da imam uvek isti rezim, start, rad u leru do 1min i polazak i nikad problema. mada to generalno radim i tokom cele godine kada idem na put.

Boža

pre 1 godinu

Gomila tekstova koji se ponavljaju u zavisnosti od doba godine. Gume, kllima, evo sad kretanje po hladnom vremenu...

Sačekam da mi automatski saug smanji obrtaje (do minuta u zavisnosti od temperature) i krećem, naravno lagano, bez visokih obrtaja, žustrih ubrzavanja i slično.
Što je hladnije, više vremena treba do optimalne radne temperature, to je sva filozofija.

Djorke

pre 1 godinu

U principu upalim, stavim pojas i krecem, e sad izuzetak je kad napada sneg. Tada ga upalim, pustim ventilaciju da duva u soferku, ukljucim grejac zadnjeg stakla i izadjem da cistim sneg.

Dok zavrsim sa snegom, stakla su suva iznutra, cista spolja, kabina zagrejana … e sad da li postoji neka mudrost oko toga, sta treba a sta ne treba raditi od toga, to vec nemam pojma, ali ovako ja nikakav problem nisam imao.

Хаџи-Александар

pre 1 godinu

Ово је већ стари савет... Ја га примењујем више година и немам проблема. Само полако са гасом у почетку и пред крај вожње. ЖИВЕЛА СРБИЈА!

sim

pre 1 godinu

To je tačno. Mislim čak da novi diželi ne mogu da postignu radnu temeraturu zimi samo na leru.
Posle paljenja sačekati par sekundi da se smiri rad je dovoljno.
Zaboravili su međutim da napomenu da prvih par minuta nije pametno voziti gas/patos već lagano.

Saša

pre 1 godinu

Mislim da je ovo politicki korektan i drustveno pozeljan odgovor, kako bi se uticalo na smanjenje zagadjenja, ali nisam siguran da je bas u duhu struke

Marko Andric

pre 1 godinu

Kada sam kupio novog Punta, dobih i uputstvo na 300 strrana. Jedna od stavki je: Po hladnom vremenu nikada ne cekajte da se auto zagreje, nego odmah vozite. Tako da mislim da FIAT zna bolje nego neki "Strucnjaci" koji me ubedjuju da motor mora da radi u leru.

sim

pre 1 godinu

To je tačno. Mislim čak da novi diželi ne mogu da postignu radnu temeraturu zimi samo na leru.
Posle paljenja sačekati par sekundi da se smiri rad je dovoljno.
Zaboravili su međutim da napomenu da prvih par minuta nije pametno voziti gas/patos već lagano.

Djorke

pre 1 godinu

U principu upalim, stavim pojas i krecem, e sad izuzetak je kad napada sneg. Tada ga upalim, pustim ventilaciju da duva u soferku, ukljucim grejac zadnjeg stakla i izadjem da cistim sneg.

Dok zavrsim sa snegom, stakla su suva iznutra, cista spolja, kabina zagrejana … e sad da li postoji neka mudrost oko toga, sta treba a sta ne treba raditi od toga, to vec nemam pojma, ali ovako ja nikakav problem nisam imao.

kraft

pre 1 godinu

Od kad startujem motor uvek sačekam 15 do 25 minuta. Toliko treba mojoj gospodji da se spremi(iako se u isto vreme muvamo oko izlaznih vrata).

Boža

pre 1 godinu

Gomila tekstova koji se ponavljaju u zavisnosti od doba godine. Gume, kllima, evo sad kretanje po hladnom vremenu...

Sačekam da mi automatski saug smanji obrtaje (do minuta u zavisnosti od temperature) i krećem, naravno lagano, bez visokih obrtaja, žustrih ubrzavanja i slično.
Što je hladnije, više vremena treba do optimalne radne temperature, to je sva filozofija.

kole

pre 1 godinu

Te sto zimi krecu odmah bih hapsio i odredjivao im pritvor. To su oni genijalci sto na autu voze tonu snega ciji komadi se otkidaju i lete meni u soferku. To su oni sto probuse jednu rupu na zaledjenoj soferci kao da ce kroz nju da pecaju na zaledjenom jezeru i voze na srecu. To su oni sto se mrznu i drhte od zime dok se auto makar malo ne zagreje. Ovaj savet iz Volvoa je za one koji imaju garazu, ali ako je auto na ulici okovan ledom, prvo udjes i upalis ga, duvanje na soferku i paljenje grejaca zadnjeg stakla, pa sa strugacem i metlicom oko auta da se pripremi za bezbednu voznju. Tek onda se lagano krene. Ako bas hocete da cuvate motor auta, menjajte ulje na 10.000km, a ne na 30.000 kako vas savetuju u servisu.

ljud

pre 1 godinu

..."Vožnja automobila je najbrži način da zagrejete motor i za njegovo dostizanje normalanog radnog odnosa vazduha i goriva."

Ovo jeste NAJBRŽI način, naravno.
Ali nije najbolji način, naravno.
Zato što brzina zagrevanja motora nije najvažnija. Ako bi brzina zagrevanja bila najvažnija, najbrže bismo motor zagrejali sa punim gasom odmah po startovanju motora. Ovo, ukoliko bi neko radio, ako bi ovako postupao, UNIŠTIO bi motor vrlo brzo.
Najbolji način zagrevanja motora jeste onaj način u kome se on zagreva sa najmanje štete po motor.
Najbolji način je ovaj:
Posle startovanja, sačekati u mestu bar 20-tak sekundi i potom krenuti nizbrdo, ako smo u mogućnosti. Znači ako možemo da biramo. Ako ne, onda polako sa vrlo malo gasa voziti. Težnja je da se tada, dok nije zagrejan, motor ne opterećuje. (Opterećivanje hladnog motora je najgore što mu se može prirediti od strane vlasnika.)
Ovo je najbolji način.

ledenjak

pre 1 godinu

godinama zimu provodim na Kopaoniku zbog posla tako da imam uvek isti rezim, start, rad u leru do 1min i polazak i nikad problema. mada to generalno radim i tokom cele godine kada idem na put.

Хаџи-Александар

pre 1 godinu

Ово је већ стари савет... Ја га примењујем више година и немам проблема. Само полако са гасом у почетку и пред крај вожње. ЖИВЕЛА СРБИЈА!

Aragorn

pre 1 godinu

Ово је већ стари савет... Ја га примењујем више година и немам проблема. Само полако са гасом у почетку и пред крај вожње. ЖИВЕЛА СРБИЈА!
(Хаџи-Александар, 21. novembar 2022 09:12)

Živeo sendvič!

Logo

pre 1 godinu

Ako ima snega na kolima, ocistis vrata, udjes, upalis, ocetkas auto i vozi. Ako nema snega upalis auto, vezes pojas, upalis svetla, spustis rucnu i lagano vec kreces, to je to.
Neko je dobro napisao, dizeli ni ne mogu da se zagreju u mestu, cak i krace relacije po gradu po hladnom vremenu nisu dovoljne ni blizu da podignu radnu temperaturu.

Brada_BG

pre 1 godinu

Dok sam posedovao dizelasa, kad smrzne upalim ga i sacekam koj minut da stabilizuje rad, bas je bio nekako bucan, vidis da ne bi trebalo odmah da krenem da vozim. Od kako sam kupio benzinca, situacija je sledeca. Kad je iznad nule, otvorim kapiju, palim auto i isteram na ulicu, zatvorim kapiju i krecem. Kad je debeo minus, prvo upalim auto, zatim otvaram kapiju, isteram, zatvorim kapiju i vozim. Kod benzinca apsolutno nema nikakvih promena u radu motora bez obzira na spoljasnju temperaturu, dok mi je dizelas bas bio grub na tom prvom paljenju pri jacem minusu, ali posle par minuta se stabilizuje i radi kao sat, doduse to je starija generacija, ovi noviji su vrv kao i benzinci.

UFO

pre 1 godinu

U priručniku za BMW piše sačekati oko 10 do 20 sekundi bilo zima ili leto i onda krenuti. I voziti bez naglog ubrzavanja (do 2.000 obrtaja) dok se ne podigne radna temperatura. I uvek poštujem to kako je fabrika napisala.

gorski

pre 1 godinu

Zavisi od automobila fiću, juga i stojadina je trebalo malo zagrejati zbog sauga, jer bi inače trzao i loše radio motor pa smo stavljali napred zimi kartone ispred hladnjaka da se brže ugreje motor. Sad motori imaju automatski saug i brže se zagreju u vožnji, nego u mestu samo prvih par kilometara ne treba voziti preko 2000 obrtaja posle gas koliko hoćeš!!!

vozac sportskih kola, rodjak marka pola

pre 1 godinu

Prvo dobro razmislim, da li sam u sluzbenom ili privatnom vozilu! Ako sam u sluzbenom, odma gas do daske, privatni prvo zagrejem.

345-543

pre 1 godinu

Kada sam kupio novog Punta, dobih i uputstvo na 300 strrana. Jedna od stavki je: Po hladnom vremenu nikada ne cekajte da se auto zagreje, nego odmah vozite. Tako da mislim da FIAT zna bolje nego neki "Strucnjaci" koji me ubedjuju da motor mora da radi u leru.
(Marko Andric, 21. novembar 2022 10:08)

Ovako pišu svi fabrikanti vozila.
Zašto? Zato što ne žele da njihovo vozilo bude optuženo od strane komšija i od strane konkurencije, kako je nesposobno da odmah krene. I da zato ujutru npr. mora da budi komšiluk svojim zagrevanjem i da truje komšije svojim izduvnim gasovima ispod prozora dok se zagreva. Ovo oni nikako ne žele. Zato pišu odmah po paljenju kreći, ne oklevaj, ne zadržavaj se. Motor će to podneti, i potrajaće u garantnom roku, ali neće mu biti dobro, neće dugo potrajati.
Iz ovog razloga u fabričkom uputstvu stoji da krećeš odmah.
Zato zagrevaj u mestu bar pola minuta leti. Zimi 2 minuta, po žestokom minusu 3 minuta.

Сендвичару

pre 1 godinu

Ово је већ стари савет... Ја га примењујем више година и немам проблема. Само полако са гасом у почетку и пред крај вожње. ЖИВЕЛА СРБИЈА!
(Хаџи-Александар, 21. novembar 2022 09:12)

Браво! Пријатан семдвич!

0O

pre 1 godinu

Te sto zimi krecu odmah bih hapsio i odredjivao im pritvor. To su oni genijalci sto na autu voze tonu snega ciji komadi se otkidaju i lete meni u soferku. To su oni sto probuse jednu rupu na zaledjenoj soferci kao da ce kroz nju da pecaju na zaledjenom jezeru i voze na srecu. To su oni sto se mrznu i drhte od zime dok se auto makar malo ne zagreje. Ovaj savet iz Volvoa je za one koji imaju garazu, ali ako je auto na ulici okovan ledom, prvo udjes i upalis ga, duvanje na soferku i paljenje grejaca zadnjeg stakla, pa sa strugacem i metlicom oko auta da se pripremi za bezbednu voznju. Tek onda se lagano krene. Ako bas hocete da cuvate motor auta, menjajte ulje na 10.000km, a ne na 30.000 kako vas savetuju u servisu.
(kole, 21. novembar 2022 13:50)

Dobru posluku si porao. Hvala.

Alex

pre 1 godinu

45sec u leru... dok vežem pojas, ugasim start/stop, upalim i podesim grejanje i krećem. sve ostalo je bacanje goriva
(n6, 21. novembar 2022 09:57

Zašto gasiš start/stop? Po hladnom vremenu motor neće sam da se gasi sve dok se ne ugreje tako da možeš slobodno da ga ostaviš uključenim.

Djorke

pre 1 godinu

@
Dok zavrsim sa snegom, stakla su suva iznutra, cista spolja, kabina zagrejana … e sad da li postoji neka mudrost oko toga, sta treba a sta ne treba raditi od toga, to vec nemam pojma, ali ovako ja nikakav problem nisam imao.
(Djorke, 21. novembar 2022 09:51)

To je u nekim evropskim zemljama kaznjivo vec ima vise od 20, mozda i 30 godina.
(DC, 21. novembar 2022 13:31)

Moguce i da jeste, nista me vise ne cudi, ali nesto ne verujem da ce to da napravi ne znam kakvu razliku. Bukvalno, da je toliki otrov rad auta u mestu od 2 minuta, bilo bi logicno zabraniti voznje duze od 10 minuta :))))

Ovako mi deluje kao neko birokratsko resenje za problem koji ne postoji. Kad postane nelegalno i ovde, postovacu.

Giovanni

pre 1 godinu

Svake zime ako čujem da će biti minus, izadjem i pokrijem stakla i haubu veeelikim ćebetom uveče pred spavanje. Ujutru pred svitanje odem do auta, pažljivo skinem ćebe pa još pažljivije otvorim haubu da proverim stanje tečnosti i napon u akumulatoru. Onda finom četkom skinem sneg i led sa mesta gde se nahvatao, otvorim vrata i brižljivo upalim auto. Zatim nakačim OBD2 i pratim na laptopu parametre rada motora. Kada vidim da je sve u redu, da se temperatura motora podiže i da je pritisak ulja u redu, lagano krećem da vozim nizbrdo (iako živim na ravnom, ali pošto to motoru najviše prija, mora nizbrdo). Zamena ulja na 5.000km, akumulator na svake 2 godine, dva seta guma i zamena na tri godine prema DOT-u, metlice brisača na 6 meseci, redovno mazanje svih kedera na vratima špiritusnom masti pred zimu, provera pritiska u gumama svake nedelje, uvek pun do vrha, nikad ispod pola rezervoara, do sada nisam imao problema ni sa jednom automobilom.
E tako bi realno to trebalo da izgleda i to samo za auto a gde su sve one ispravne stvari vezane za zdravlje, decu, partnera… ma idi begaj!

Deki kufla

pre 1 godinu

Koga briga da li vi krećete za 45 ili 83 sekunde? Ovde se raspravlja o razlozima kada treba krenuti i da li treba i kako "zagrejati" motor.

DC

pre 1 godinu

U principu upalim, stavim pojas i krecem, e sad izuzetak je kad napada sneg. Tada ga upalim, pustim ventilaciju da duva u soferku, ukljucim grejac zadnjeg stakla i izadjem da cistim sneg.

Dok zavrsim sa snegom, stakla su suva iznutra, cista spolja, kabina zagrejana … e sad da li postoji neka mudrost oko toga, sta treba a sta ne treba raditi od toga, to vec nemam pojma, ali ovako ja nikakav problem nisam imao.
(Djorke, 21. novembar 2022 09:51)

To je u nekim evropskim zemljama kaznjivo vec ima vise od 20, mozda i 30 godina.

Giovanni

pre 1 godinu

Svako jutro zimi ili leti upalim auto i posle minut krećem, imam tu sreću da vozim nizbrdo sve do posla 20km, Zlatibor ~ Užice pa se auto greje sa vrlo malo gasa i bez opterećenja. Samo bez turaže na hladnom vremenu jer metalni delovi motora hladni pod pritiskom pucaju kao ledenice. Ulje motora je jako bitno da bude novo pred zimu.
(El Čapo Grande, 22. novembar 2022 06:40)
A kada se vraćaš kući onda je sve uzbrdo, a motor je opet hladan, ili hoćeš da kažeš da je i tada opet nizbrdo i super za motor?

Saša

pre 1 godinu

Mislim da je ovo politicki korektan i drustveno pozeljan odgovor, kako bi se uticalo na smanjenje zagadjenja, ali nisam siguran da je bas u duhu struke

nisam rob novotarija i poštujem moj novac

pre 1 godinu

ja na mojoj dačiji na dugme startujem motor onda upalim grejanje sedišta pa na dugme spustim električnu parkirnu kočnicu i krenem a već posle par kilometara gradske vožnje prebaci na plin

dexter-lab

pre 1 godinu

Svake godine dajem isti savet na ovu temu. I ove cu.
Kad je hladno, krenete sa polu podignutom rucnom. U prvu brzinu, samo u crveno, u blokadu. Kad dostigne radnu temperaturu ( brzo je), upalite grejanje i vozite normalno.

ime

pre 1 godinu

@kole
Porsche u svom uputsvu za korisnike pise da se auto upali i odmah krece na niskom broju obrtaja. Dakle ako je to preporuka fabrike jedne od najboljih na svetu ne znam sta se ti pravis pametan. Mozda je yuga trebalo grejati, novija kola ne

El Čapo Grande

pre 1 godinu

Svako jutro zimi ili leti upalim auto i posle minut krećem, imam tu sreću da vozim nizbrdo sve do posla 20km, Zlatibor ~ Užice pa se auto greje sa vrlo malo gasa i bez opterećenja. Samo bez turaže na hladnom vremenu jer metalni delovi motora hladni pod pritiskom pucaju kao ledenice. Ulje motora je jako bitno da bude novo pred zimu.

Goran

pre 1 godinu

Potpuno je isto da li krecete odmah nakon startovanja pogonskog agregata ili cekate dok vezete pojas ili slicno. Otidjite na FTN ili Masinac u Beogradu da vam objasne. Clanak je potpuno deplasiran.

djosa

pre 1 godinu

@
U priručniku za BMW piše sačekati oko 10 do 20 sekundi bilo zima ili leto i onda krenuti. I voziti bez naglog ubrzavanja (do 2.000 obrtaja) dok se ne podigne radna temperatura. I uvek poštujem to kako je fabrika napisala.
(UFO, 21. novembar 2022 10:43)

Kako sad to?
pa eno onaj kaze da fiat bolje zna - oni kazu: odma gaaas! komentar gore..

Upsss

pre 1 godinu

Moj komsija je imao fap 13 i svako jutro ga turirao, da bi nervirao komsiljuk i mog caleta, kao tako mora zbog pritiska vazduha, mada je morao redovno da radi i generalnu svake godine, jer radilica izlupa lezajeve. 2000 obrtaja par minuta da se sve podmaze i postigne pritisak i podmazivanje u svim sklopovima ili odmah krenuti i voziti je isti efekat, samo bez turiranja u mestu ili gas 4-5 hiljada obrtaja, to ubija motor.

Kaligula

pre 1 godinu

Zimi obavezno naloziti veliku vatru sto blize autu,i po mogucstvu politi sa oko 200-300litara kljucale vode tek tada sesti u auto.

Trt

pre 1 godinu

Digitalne masine obradju sklopove motora u savrsenoj toleranciji, tada motorima smeta samo lose podmazivanje i lose hladjenje. Nema loseg ulja, ali losih vozaca, tj teraca kola, koliko hoces. Vodena i uljna pumpa trebaju obrtaje. Nekada je postojao sauh zajedno sa rucnim gasom, a sve to da pi podmazao sve sklopove. Antifriz je takodje na bazi glicerina koji podmazuje sklopove za hladjenje i dihtovanje. Nekad je sauh bio na 2000 obrtaja, a i najsavremeniji motorcikli imaju rucni sauh, bas ih razloga zagrevanja motora i pritiska tecnosti. Vrte se preko 10 hiljada obrtaja i traju. Ko ima pare za porsea ima i za jos jednog, pa ekspert iz porsea vam prodaje svasta za bubrege.

nisam rob novotarija i poštujem moj novac

pre 1 godinu

ja na mojoj dačiji na dugme startujem motor onda upalim grejanje sedišta pa na dugme spustim električnu parkirnu kočnicu i krenem a već posle par kilometara gradske vožnje prebaci na plin

dexter-lab

pre 1 godinu

Svake godine dajem isti savet na ovu temu. I ove cu.
Kad je hladno, krenete sa polu podignutom rucnom. U prvu brzinu, samo u crveno, u blokadu. Kad dostigne radnu temperaturu ( brzo je), upalite grejanje i vozite normalno.

345-543

pre 1 godinu

Kada sam kupio novog Punta, dobih i uputstvo na 300 strrana. Jedna od stavki je: Po hladnom vremenu nikada ne cekajte da se auto zagreje, nego odmah vozite. Tako da mislim da FIAT zna bolje nego neki "Strucnjaci" koji me ubedjuju da motor mora da radi u leru.
(Marko Andric, 21. novembar 2022 10:08)

Ovako pišu svi fabrikanti vozila.
Zašto? Zato što ne žele da njihovo vozilo bude optuženo od strane komšija i od strane konkurencije, kako je nesposobno da odmah krene. I da zato ujutru npr. mora da budi komšiluk svojim zagrevanjem i da truje komšije svojim izduvnim gasovima ispod prozora dok se zagreva. Ovo oni nikako ne žele. Zato pišu odmah po paljenju kreći, ne oklevaj, ne zadržavaj se. Motor će to podneti, i potrajaće u garantnom roku, ali neće mu biti dobro, neće dugo potrajati.
Iz ovog razloga u fabričkom uputstvu stoji da krećeš odmah.
Zato zagrevaj u mestu bar pola minuta leti. Zimi 2 minuta, po žestokom minusu 3 minuta.

Saša

pre 1 godinu

Mislim da je ovo politicki korektan i drustveno pozeljan odgovor, kako bi se uticalo na smanjenje zagadjenja, ali nisam siguran da je bas u duhu struke

DC

pre 1 godinu

U principu upalim, stavim pojas i krecem, e sad izuzetak je kad napada sneg. Tada ga upalim, pustim ventilaciju da duva u soferku, ukljucim grejac zadnjeg stakla i izadjem da cistim sneg.

Dok zavrsim sa snegom, stakla su suva iznutra, cista spolja, kabina zagrejana … e sad da li postoji neka mudrost oko toga, sta treba a sta ne treba raditi od toga, to vec nemam pojma, ali ovako ja nikakav problem nisam imao.
(Djorke, 21. novembar 2022 09:51)

To je u nekim evropskim zemljama kaznjivo vec ima vise od 20, mozda i 30 godina.

Marko Andric

pre 1 godinu

Kada sam kupio novog Punta, dobih i uputstvo na 300 strrana. Jedna od stavki je: Po hladnom vremenu nikada ne cekajte da se auto zagreje, nego odmah vozite. Tako da mislim da FIAT zna bolje nego neki "Strucnjaci" koji me ubedjuju da motor mora da radi u leru.

Aragorn

pre 1 godinu

Ово је већ стари савет... Ја га примењујем више година и немам проблема. Само полако са гасом у почетку и пред крај вожње. ЖИВЕЛА СРБИЈА!
(Хаџи-Александар, 21. novembar 2022 09:12)

Živeo sendvič!

Хаџи-Александар

pre 1 godinu

Ово је већ стари савет... Ја га примењујем више година и немам проблема. Само полако са гасом у почетку и пред крај вожње. ЖИВЕЛА СРБИЈА!

vozac sportskih kola, rodjak marka pola

pre 1 godinu

Prvo dobro razmislim, da li sam u sluzbenom ili privatnom vozilu! Ako sam u sluzbenom, odma gas do daske, privatni prvo zagrejem.

kole

pre 1 godinu

Te sto zimi krecu odmah bih hapsio i odredjivao im pritvor. To su oni genijalci sto na autu voze tonu snega ciji komadi se otkidaju i lete meni u soferku. To su oni sto probuse jednu rupu na zaledjenoj soferci kao da ce kroz nju da pecaju na zaledjenom jezeru i voze na srecu. To su oni sto se mrznu i drhte od zime dok se auto makar malo ne zagreje. Ovaj savet iz Volvoa je za one koji imaju garazu, ali ako je auto na ulici okovan ledom, prvo udjes i upalis ga, duvanje na soferku i paljenje grejaca zadnjeg stakla, pa sa strugacem i metlicom oko auta da se pripremi za bezbednu voznju. Tek onda se lagano krene. Ako bas hocete da cuvate motor auta, menjajte ulje na 10.000km, a ne na 30.000 kako vas savetuju u servisu.

0O

pre 1 godinu

Te sto zimi krecu odmah bih hapsio i odredjivao im pritvor. To su oni genijalci sto na autu voze tonu snega ciji komadi se otkidaju i lete meni u soferku. To su oni sto probuse jednu rupu na zaledjenoj soferci kao da ce kroz nju da pecaju na zaledjenom jezeru i voze na srecu. To su oni sto se mrznu i drhte od zime dok se auto makar malo ne zagreje. Ovaj savet iz Volvoa je za one koji imaju garazu, ali ako je auto na ulici okovan ledom, prvo udjes i upalis ga, duvanje na soferku i paljenje grejaca zadnjeg stakla, pa sa strugacem i metlicom oko auta da se pripremi za bezbednu voznju. Tek onda se lagano krene. Ako bas hocete da cuvate motor auta, menjajte ulje na 10.000km, a ne na 30.000 kako vas savetuju u servisu.
(kole, 21. novembar 2022 13:50)

Dobru posluku si porao. Hvala.

Boža

pre 1 godinu

Gomila tekstova koji se ponavljaju u zavisnosti od doba godine. Gume, kllima, evo sad kretanje po hladnom vremenu...

Sačekam da mi automatski saug smanji obrtaje (do minuta u zavisnosti od temperature) i krećem, naravno lagano, bez visokih obrtaja, žustrih ubrzavanja i slično.
Što je hladnije, više vremena treba do optimalne radne temperature, to je sva filozofija.

ledenjak

pre 1 godinu

godinama zimu provodim na Kopaoniku zbog posla tako da imam uvek isti rezim, start, rad u leru do 1min i polazak i nikad problema. mada to generalno radim i tokom cele godine kada idem na put.

Giovanni

pre 1 godinu

Svake zime ako čujem da će biti minus, izadjem i pokrijem stakla i haubu veeelikim ćebetom uveče pred spavanje. Ujutru pred svitanje odem do auta, pažljivo skinem ćebe pa još pažljivije otvorim haubu da proverim stanje tečnosti i napon u akumulatoru. Onda finom četkom skinem sneg i led sa mesta gde se nahvatao, otvorim vrata i brižljivo upalim auto. Zatim nakačim OBD2 i pratim na laptopu parametre rada motora. Kada vidim da je sve u redu, da se temperatura motora podiže i da je pritisak ulja u redu, lagano krećem da vozim nizbrdo (iako živim na ravnom, ali pošto to motoru najviše prija, mora nizbrdo). Zamena ulja na 5.000km, akumulator na svake 2 godine, dva seta guma i zamena na tri godine prema DOT-u, metlice brisača na 6 meseci, redovno mazanje svih kedera na vratima špiritusnom masti pred zimu, provera pritiska u gumama svake nedelje, uvek pun do vrha, nikad ispod pola rezervoara, do sada nisam imao problema ni sa jednom automobilom.
E tako bi realno to trebalo da izgleda i to samo za auto a gde su sve one ispravne stvari vezane za zdravlje, decu, partnera… ma idi begaj!

ime

pre 1 godinu

@kole
Porsche u svom uputsvu za korisnike pise da se auto upali i odmah krece na niskom broju obrtaja. Dakle ako je to preporuka fabrike jedne od najboljih na svetu ne znam sta se ti pravis pametan. Mozda je yuga trebalo grejati, novija kola ne

Сендвичару

pre 1 godinu

Ово је већ стари савет... Ја га примењујем више година и немам проблема. Само полако са гасом у почетку и пред крај вожње. ЖИВЕЛА СРБИЈА!
(Хаџи-Александар, 21. novembar 2022 09:12)

Браво! Пријатан семдвич!

Goran

pre 1 godinu

Potpuno je isto da li krecete odmah nakon startovanja pogonskog agregata ili cekate dok vezete pojas ili slicno. Otidjite na FTN ili Masinac u Beogradu da vam objasne. Clanak je potpuno deplasiran.

Alex

pre 1 godinu

45sec u leru... dok vežem pojas, ugasim start/stop, upalim i podesim grejanje i krećem. sve ostalo je bacanje goriva
(n6, 21. novembar 2022 09:57

Zašto gasiš start/stop? Po hladnom vremenu motor neće sam da se gasi sve dok se ne ugreje tako da možeš slobodno da ga ostaviš uključenim.

ljud

pre 1 godinu

..."Vožnja automobila je najbrži način da zagrejete motor i za njegovo dostizanje normalanog radnog odnosa vazduha i goriva."

Ovo jeste NAJBRŽI način, naravno.
Ali nije najbolji način, naravno.
Zato što brzina zagrevanja motora nije najvažnija. Ako bi brzina zagrevanja bila najvažnija, najbrže bismo motor zagrejali sa punim gasom odmah po startovanju motora. Ovo, ukoliko bi neko radio, ako bi ovako postupao, UNIŠTIO bi motor vrlo brzo.
Najbolji način zagrevanja motora jeste onaj način u kome se on zagreva sa najmanje štete po motor.
Najbolji način je ovaj:
Posle startovanja, sačekati u mestu bar 20-tak sekundi i potom krenuti nizbrdo, ako smo u mogućnosti. Znači ako možemo da biramo. Ako ne, onda polako sa vrlo malo gasa voziti. Težnja je da se tada, dok nije zagrejan, motor ne opterećuje. (Opterećivanje hladnog motora je najgore što mu se može prirediti od strane vlasnika.)
Ovo je najbolji način.

kraft

pre 1 godinu

Od kad startujem motor uvek sačekam 15 do 25 minuta. Toliko treba mojoj gospodji da se spremi(iako se u isto vreme muvamo oko izlaznih vrata).

Brada_BG

pre 1 godinu

Dok sam posedovao dizelasa, kad smrzne upalim ga i sacekam koj minut da stabilizuje rad, bas je bio nekako bucan, vidis da ne bi trebalo odmah da krenem da vozim. Od kako sam kupio benzinca, situacija je sledeca. Kad je iznad nule, otvorim kapiju, palim auto i isteram na ulicu, zatvorim kapiju i krecem. Kad je debeo minus, prvo upalim auto, zatim otvaram kapiju, isteram, zatvorim kapiju i vozim. Kod benzinca apsolutno nema nikakvih promena u radu motora bez obzira na spoljasnju temperaturu, dok mi je dizelas bas bio grub na tom prvom paljenju pri jacem minusu, ali posle par minuta se stabilizuje i radi kao sat, doduse to je starija generacija, ovi noviji su vrv kao i benzinci.

sim

pre 1 godinu

To je tačno. Mislim čak da novi diželi ne mogu da postignu radnu temeraturu zimi samo na leru.
Posle paljenja sačekati par sekundi da se smiri rad je dovoljno.
Zaboravili su međutim da napomenu da prvih par minuta nije pametno voziti gas/patos već lagano.

Djorke

pre 1 godinu

@
Dok zavrsim sa snegom, stakla su suva iznutra, cista spolja, kabina zagrejana … e sad da li postoji neka mudrost oko toga, sta treba a sta ne treba raditi od toga, to vec nemam pojma, ali ovako ja nikakav problem nisam imao.
(Djorke, 21. novembar 2022 09:51)

To je u nekim evropskim zemljama kaznjivo vec ima vise od 20, mozda i 30 godina.
(DC, 21. novembar 2022 13:31)

Moguce i da jeste, nista me vise ne cudi, ali nesto ne verujem da ce to da napravi ne znam kakvu razliku. Bukvalno, da je toliki otrov rad auta u mestu od 2 minuta, bilo bi logicno zabraniti voznje duze od 10 minuta :))))

Ovako mi deluje kao neko birokratsko resenje za problem koji ne postoji. Kad postane nelegalno i ovde, postovacu.

gorski

pre 1 godinu

Zavisi od automobila fiću, juga i stojadina je trebalo malo zagrejati zbog sauga, jer bi inače trzao i loše radio motor pa smo stavljali napred zimi kartone ispred hladnjaka da se brže ugreje motor. Sad motori imaju automatski saug i brže se zagreju u vožnji, nego u mestu samo prvih par kilometara ne treba voziti preko 2000 obrtaja posle gas koliko hoćeš!!!

Deki kufla

pre 1 godinu

Koga briga da li vi krećete za 45 ili 83 sekunde? Ovde se raspravlja o razlozima kada treba krenuti i da li treba i kako "zagrejati" motor.

El Čapo Grande

pre 1 godinu

Svako jutro zimi ili leti upalim auto i posle minut krećem, imam tu sreću da vozim nizbrdo sve do posla 20km, Zlatibor ~ Užice pa se auto greje sa vrlo malo gasa i bez opterećenja. Samo bez turaže na hladnom vremenu jer metalni delovi motora hladni pod pritiskom pucaju kao ledenice. Ulje motora je jako bitno da bude novo pred zimu.

Trt

pre 1 godinu

Digitalne masine obradju sklopove motora u savrsenoj toleranciji, tada motorima smeta samo lose podmazivanje i lose hladjenje. Nema loseg ulja, ali losih vozaca, tj teraca kola, koliko hoces. Vodena i uljna pumpa trebaju obrtaje. Nekada je postojao sauh zajedno sa rucnim gasom, a sve to da pi podmazao sve sklopove. Antifriz je takodje na bazi glicerina koji podmazuje sklopove za hladjenje i dihtovanje. Nekad je sauh bio na 2000 obrtaja, a i najsavremeniji motorcikli imaju rucni sauh, bas ih razloga zagrevanja motora i pritiska tecnosti. Vrte se preko 10 hiljada obrtaja i traju. Ko ima pare za porsea ima i za jos jednog, pa ekspert iz porsea vam prodaje svasta za bubrege.

Djorke

pre 1 godinu

U principu upalim, stavim pojas i krecem, e sad izuzetak je kad napada sneg. Tada ga upalim, pustim ventilaciju da duva u soferku, ukljucim grejac zadnjeg stakla i izadjem da cistim sneg.

Dok zavrsim sa snegom, stakla su suva iznutra, cista spolja, kabina zagrejana … e sad da li postoji neka mudrost oko toga, sta treba a sta ne treba raditi od toga, to vec nemam pojma, ali ovako ja nikakav problem nisam imao.

UFO

pre 1 godinu

U priručniku za BMW piše sačekati oko 10 do 20 sekundi bilo zima ili leto i onda krenuti. I voziti bez naglog ubrzavanja (do 2.000 obrtaja) dok se ne podigne radna temperatura. I uvek poštujem to kako je fabrika napisala.

Logo

pre 1 godinu

Ako ima snega na kolima, ocistis vrata, udjes, upalis, ocetkas auto i vozi. Ako nema snega upalis auto, vezes pojas, upalis svetla, spustis rucnu i lagano vec kreces, to je to.
Neko je dobro napisao, dizeli ni ne mogu da se zagreju u mestu, cak i krace relacije po gradu po hladnom vremenu nisu dovoljne ni blizu da podignu radnu temperaturu.

Kaligula

pre 1 godinu

Zimi obavezno naloziti veliku vatru sto blize autu,i po mogucstvu politi sa oko 200-300litara kljucale vode tek tada sesti u auto.

djosa

pre 1 godinu

@
U priručniku za BMW piše sačekati oko 10 do 20 sekundi bilo zima ili leto i onda krenuti. I voziti bez naglog ubrzavanja (do 2.000 obrtaja) dok se ne podigne radna temperatura. I uvek poštujem to kako je fabrika napisala.
(UFO, 21. novembar 2022 10:43)

Kako sad to?
pa eno onaj kaze da fiat bolje zna - oni kazu: odma gaaas! komentar gore..

Giovanni

pre 1 godinu

Svako jutro zimi ili leti upalim auto i posle minut krećem, imam tu sreću da vozim nizbrdo sve do posla 20km, Zlatibor ~ Užice pa se auto greje sa vrlo malo gasa i bez opterećenja. Samo bez turaže na hladnom vremenu jer metalni delovi motora hladni pod pritiskom pucaju kao ledenice. Ulje motora je jako bitno da bude novo pred zimu.
(El Čapo Grande, 22. novembar 2022 06:40)
A kada se vraćaš kući onda je sve uzbrdo, a motor je opet hladan, ili hoćeš da kažeš da je i tada opet nizbrdo i super za motor?

Upsss

pre 1 godinu

Moj komsija je imao fap 13 i svako jutro ga turirao, da bi nervirao komsiljuk i mog caleta, kao tako mora zbog pritiska vazduha, mada je morao redovno da radi i generalnu svake godine, jer radilica izlupa lezajeve. 2000 obrtaja par minuta da se sve podmaze i postigne pritisak i podmazivanje u svim sklopovima ili odmah krenuti i voziti je isti efekat, samo bez turiranja u mestu ili gas 4-5 hiljada obrtaja, to ubija motor.