1. Brate šta da radimo mi što imamo garažu?
    (daca, 25. novembar 2022 23:09)

    # Link komentara

  2. Moj komsija je imao fap 13 i svako jutro ga turirao, da bi nervirao komsiljuk i mog caleta, kao tako mora zbog pritiska vazduha, mada je morao redovno da radi i generalnu svake godine, jer radilica izlupa lezajeve. 2000 obrtaja par minuta da se sve podmaze i postigne pritisak i podmazivanje u svim sklopovima ili odmah krenuti i voziti je isti efekat, samo bez turiranja u mestu ili gas 4-5 hiljada obrtaja, to ubija motor.
    (Upsss, 24. novembar 2022 12:00)

    # Link komentara

  3. Digitalne masine obradju sklopove motora u savrsenoj toleranciji, tada motorima smeta samo lose podmazivanje i lose hladjenje. Nema loseg ulja, ali losih vozaca, tj teraca kola, koliko hoces. Vodena i uljna pumpa trebaju obrtaje. Nekada je postojao sauh zajedno sa rucnim gasom, a sve to da pi podmazao sve sklopove. Antifriz je takodje na bazi glicerina koji podmazuje sklopove za hladjenje i dihtovanje. Nekad je sauh bio na 2000 obrtaja, a i najsavremeniji motorcikli imaju rucni sauh, bas ih razloga zagrevanja motora i pritiska tecnosti. Vrte se preko 10 hiljada obrtaja i traju. Ko ima pare za porsea ima i za jos jednog, pa ekspert iz porsea vam prodaje svasta za bubrege.
    (Trt, 24. novembar 2022 11:50)

    # Link komentara

  4. Zimi obavezno naloziti veliku vatru sto blize autu,i po mogucstvu politi sa oko 200-300litara kljucale vode tek tada sesti u auto.
    (Kaligula, 23. novembar 2022 19:39)

    # Link komentara

  5. Бензинац креснеш и возиш нормално. Нема ту науке.
    (Детелинара, 23. novembar 2022 10:41)

    # Link komentara

  6. Svako jutro zimi ili leti upalim auto i posle minut krećem, imam tu sreću da vozim nizbrdo sve do posla 20km, Zlatibor ~ Užice pa se auto greje sa vrlo malo gasa i bez opterećenja. Samo bez turaže na hladnom vremenu jer metalni delovi motora hladni pod pritiskom pucaju kao ledenice. Ulje motora je jako bitno da bude novo pred zimu.
    (El Čapo Grande, 22. novembar 2022 06:40)
    A kada se vraćaš kući onda je sve uzbrdo, a motor je opet hladan, ili hoćeš da kažeš da je i tada opet nizbrdo i super za motor?
    (Giovanni, 23. novembar 2022 07:02)

    # Link komentara

  7. @kole
    Porsche u svom uputsvu za korisnike pise da se auto upali i odmah krece na niskom broju obrtaja. Dakle ako je to preporuka fabrike jedne od najboljih na svetu ne znam sta se ti pravis pametan. Mozda je yuga trebalo grejati, novija kola ne
    (ime, 22. novembar 2022 14:44)

    # Link komentara

  8. @
    U priručniku za BMW piše sačekati oko 10 do 20 sekundi bilo zima ili leto i onda krenuti. I voziti bez naglog ubrzavanja (do 2.000 obrtaja) dok se ne podigne radna temperatura. I uvek poštujem to kako je fabrika napisala.
    (UFO, 21. novembar 2022 10:43)

    Kako sad to?
    pa eno onaj kaze da fiat bolje zna - oni kazu: odma gaaas! komentar gore..
    (djosa, 22. novembar 2022 13:56)

    # Link komentara

  9. Svake zime ako čujem da će biti minus, izadjem i pokrijem stakla i haubu veeelikim ćebetom uveče pred spavanje. Ujutru pred svitanje odem do auta, pažljivo skinem ćebe pa još pažljivije otvorim haubu da proverim stanje tečnosti i napon u akumulatoru. Onda finom četkom skinem sneg i led sa mesta gde se nahvatao, otvorim vrata i brižljivo upalim auto. Zatim nakačim OBD2 i pratim na laptopu parametre rada motora. Kada vidim da je sve u redu, da se temperatura motora podiže i da je pritisak ulja u redu, lagano krećem da vozim nizbrdo (iako živim na ravnom, ali pošto to motoru najviše prija, mora nizbrdo). Zamena ulja na 5.000km, akumulator na svake 2 godine, dva seta guma i zamena na tri godine prema DOT-u, metlice brisača na 6 meseci, redovno mazanje svih kedera na vratima špiritusnom masti pred zimu, provera pritiska u gumama svake nedelje, uvek pun do vrha, nikad ispod pola rezervoara, do sada nisam imao problema ni sa jednom automobilom.
    E tako bi realno to trebalo da izgleda i to samo za auto a gde su sve one ispravne stvari vezane za zdravlje, decu, partnera… ma idi begaj!
    (Giovanni, 22. novembar 2022 10:40)

    # Link komentara

  10.  a kako zagrejati elektromobil?
    (Orač, 21. novembar 2022 21:40

    Pa na struju.
    (Grunf, 22. novembar 2022 10:20)

    # Link komentara

  11. Svako jutro zimi ili leti upalim auto i posle minut krećem, imam tu sreću da vozim nizbrdo sve do posla 20km, Zlatibor ~ Užice pa se auto greje sa vrlo malo gasa i bez opterećenja. Samo bez turaže na hladnom vremenu jer metalni delovi motora hladni pod pritiskom pucaju kao ledenice. Ulje motora je jako bitno da bude novo pred zimu.
    (El Čapo Grande, 22. novembar 2022 06:40)

    # Link komentara

  12. Te sto zimi krecu odmah bih hapsio i odredjivao im pritvor. To su oni genijalci sto na autu voze tonu snega ciji komadi se otkidaju i lete meni u soferku. To su oni sto probuse jednu rupu na zaledjenoj soferci kao da ce kroz nju da pecaju na zaledjenom jezeru i voze na srecu. To su oni sto se mrznu i drhte od zime dok se auto makar malo ne zagreje. Ovaj savet iz Volvoa je za one koji imaju garazu, ali ako je auto na ulici okovan ledom, prvo udjes i upalis ga, duvanje na soferku i paljenje grejaca zadnjeg stakla, pa sa strugacem i metlicom oko auta da se pripremi za bezbednu voznju. Tek onda se lagano krene. Ako bas hocete da cuvate motor auta, menjajte ulje na 10.000km, a ne na 30.000 kako vas savetuju u servisu.
    (kole, 21. novembar 2022 13:50)

    Dobru posluku si porao. Hvala.
    (0O, 21. novembar 2022 23:47)

    # Link komentara

  13. .. a kako zagrejati elektromobil?
    (Orač, 21. novembar 2022 21:40)

    # Link komentara

  14. Svake godine dajem isti savet na ovu temu. I ove cu.
    Kad je hladno, krenete sa polu podignutom rucnom. U prvu brzinu, samo u crveno, u blokadu. Kad dostigne radnu temperaturu ( brzo je), upalite grejanje i vozite normalno.
    (dexter-lab, 21. novembar 2022 21:29)

    # Link komentara

  15. Ja uvek krenem, a posle 45 sekundi upalim auto.
    (Život na nizbrdici .., 21. novembar 2022 20:49)

    # Link komentara

  16. Dok sam posedovao dizelasa, kad smrzne upalim ga i sacekam koj minut da stabilizuje rad, bas je bio nekako bucan, vidis da ne bi trebalo odmah da krenem da vozim. Od kako sam kupio benzinca, situacija je sledeca. Kad je iznad nule, otvorim kapiju, palim auto i isteram na ulicu, zatvorim kapiju i krecem. Kad je debeo minus, prvo upalim auto, zatim otvaram kapiju, isteram, zatvorim kapiju i vozim. Kod benzinca apsolutno nema nikakvih promena u radu motora bez obzira na spoljasnju temperaturu, dok mi je dizelas bas bio grub na tom prvom paljenju pri jacem minusu, ali posle par minuta se stabilizuje i radi kao sat, doduse to je starija generacija, ovi noviji su vrv kao i benzinci.
    (Brada_BG, 21. novembar 2022 17:45)

    # Link komentara

  17. Koga briga da li vi krećete za 45 ili 83 sekunde? Ovde se raspravlja o razlozima kada treba krenuti i da li treba i kako "zagrejati" motor.
    (Deki kufla, 21. novembar 2022 16:38)

    # Link komentara

  18. @
    Dok zavrsim sa snegom, stakla su suva iznutra, cista spolja, kabina zagrejana … e sad da li postoji neka mudrost oko toga, sta treba a sta ne treba raditi od toga, to vec nemam pojma, ali ovako ja nikakav problem nisam imao.
    (Djorke, 21. novembar 2022 09:51)

    To je u nekim evropskim zemljama kaznjivo vec ima vise od 20, mozda i 30 godina.
    (DC, 21. novembar 2022 13:31)

    Moguce i da jeste, nista me vise ne cudi, ali nesto ne verujem da ce to da napravi ne znam kakvu razliku. Bukvalno, da je toliki otrov rad auta u mestu od 2 minuta, bilo bi logicno zabraniti voznje duze od 10 minuta :))))

    Ovako mi deluje kao neko birokratsko resenje za problem koji ne postoji. Kad postane nelegalno i ovde, postovacu.
    (Djorke, 21. novembar 2022 16:03)

    # Link komentara

  19. Zavisi od automobila fiću, juga i stojadina je trebalo malo zagrejati zbog sauga, jer bi inače trzao i loše radio motor pa smo stavljali napred zimi kartone ispred hladnjaka da se brže ugreje motor. Sad motori imaju automatski saug i brže se zagreju u vožnji, nego u mestu samo prvih par kilometara ne treba voziti preko 2000 obrtaja posle gas koliko hoćeš!!!
    (gorski, 21. novembar 2022 14:33)

    # Link komentara

  20. Dam mu kontakt 15 sekundi, upalim, držim još 45 na leru i gas
    (SS, 21. novembar 2022 14:23)

    # Link komentara

  21. Zagrejes motor 1 minut na leru, onda krenes i lagana voznja 1500-2000 o/min.
    (Kobaja Grande, 21. novembar 2022 14:17)

    # Link komentara

  22. Ako ima snega na kolima, ocistis vrata, udjes, upalis, ocetkas auto i vozi. Ako nema snega upalis auto, vezes pojas, upalis svetla, spustis rucnu i lagano vec kreces, to je to.
    Neko je dobro napisao, dizeli ni ne mogu da se zagreju u mestu, cak i krace relacije po gradu po hladnom vremenu nisu dovoljne ni blizu da podignu radnu temperaturu.
    (Logo, 21. novembar 2022 14:07)

    # Link komentara

  23. Te sto zimi krecu odmah bih hapsio i odredjivao im pritvor. To su oni genijalci sto na autu voze tonu snega ciji komadi se otkidaju i lete meni u soferku. To su oni sto probuse jednu rupu na zaledjenoj soferci kao da ce kroz nju da pecaju na zaledjenom jezeru i voze na srecu. To su oni sto se mrznu i drhte od zime dok se auto makar malo ne zagreje. Ovaj savet iz Volvoa je za one koji imaju garazu, ali ako je auto na ulici okovan ledom, prvo udjes i upalis ga, duvanje na soferku i paljenje grejaca zadnjeg stakla, pa sa strugacem i metlicom oko auta da se pripremi za bezbednu voznju. Tek onda se lagano krene. Ako bas hocete da cuvate motor auta, menjajte ulje na 10.000km, a ne na 30.000 kako vas savetuju u servisu.
    (kole, 21. novembar 2022 13:50)

    # Link komentara

  24. Od kad startujem motor uvek sačekam 15 do 25 minuta. Toliko treba mojoj gospodji da se spremi(iako se u isto vreme muvamo oko izlaznih vrata).
    (kraft, 21. novembar 2022 13:41)

    # Link komentara

  25. U principu upalim, stavim pojas i krecem, e sad izuzetak je kad napada sneg. Tada ga upalim, pustim ventilaciju da duva u soferku, ukljucim grejac zadnjeg stakla i izadjem da cistim sneg.

    Dok zavrsim sa snegom, stakla su suva iznutra, cista spolja, kabina zagrejana … e sad da li postoji neka mudrost oko toga, sta treba a sta ne treba raditi od toga, to vec nemam pojma, ali ovako ja nikakav problem nisam imao.
    (Djorke, 21. novembar 2022 09:51)

    To je u nekim evropskim zemljama kaznjivo vec ima vise od 20, mozda i 30 godina.
    (DC, 21. novembar 2022 13:31)

    # Link komentara

  26. Kada sam kupio novog Punta, dobih i uputstvo na 300 strrana. Jedna od stavki je: Po hladnom vremenu nikada ne cekajte da se auto zagreje, nego odmah vozite. Tako da mislim da FIAT zna bolje nego neki "Strucnjaci" koji me ubedjuju da motor mora da radi u leru.
    (Marko Andric, 21. novembar 2022 10:08)

    Ovako pišu svi fabrikanti vozila.
    Zašto? Zato što ne žele da njihovo vozilo bude optuženo od strane komšija i od strane konkurencije, kako je nesposobno da odmah krene. I da zato ujutru npr. mora da budi komšiluk svojim zagrevanjem i da truje komšije svojim izduvnim gasovima ispod prozora dok se zagreva. Ovo oni nikako ne žele. Zato pišu odmah po paljenju kreći, ne oklevaj, ne zadržavaj se. Motor će to podneti, i potrajaće u garantnom roku, ali neće mu biti dobro, neće dugo potrajati.
    Iz ovog razloga u fabričkom uputstvu stoji da krećeš odmah.
    Zato zagrevaj u mestu bar pola minuta leti. Zimi 2 minuta, po žestokom minusu 3 minuta.
    (345-543, 21. novembar 2022 13:26)

    # Link komentara

  27. ..."Vožnja automobila je najbrži način da zagrejete motor i za njegovo dostizanje normalanog radnog odnosa vazduha i goriva."

    Ovo jeste NAJBRŽI način, naravno.
    Ali nije najbolji način, naravno.
    Zato što brzina zagrevanja motora nije najvažnija. Ako bi brzina zagrevanja bila najvažnija, najbrže bismo motor zagrejali sa punim gasom odmah po startovanju motora. Ovo, ukoliko bi neko radio, ako bi ovako postupao, UNIŠTIO bi motor vrlo brzo.
    Najbolji način zagrevanja motora jeste onaj način u kome se on zagreva sa najmanje štete po motor.
    Najbolji način je ovaj:
    Posle startovanja, sačekati u mestu bar 20-tak sekundi i potom krenuti nizbrdo, ako smo u mogućnosti. Znači ako možemo da biramo. Ako ne, onda polako sa vrlo malo gasa voziti. Težnja je da se tada, dok nije zagrejan, motor ne opterećuje. (Opterećivanje hladnog motora je najgore što mu se može prirediti od strane vlasnika.)
    Ovo je najbolji način.
    (ljud, 21. novembar 2022 13:14)

    # Link komentara

  28. Ово је већ стари савет... Ја га примењујем више година и немам проблема. Само полако са гасом у почетку и пред крај вожње. ЖИВЕЛА СРБИЈА!
    (Хаџи-Александар, 21. novembar 2022 09:12)

    Živeo sendvič!
    (Aragorn, 21. novembar 2022 12:53)

    # Link komentara

  29. Prvo dobro razmislim, da li sam u sluzbenom ili privatnom vozilu! Ako sam u sluzbenom, odma gas do daske, privatni prvo zagrejem.
    (vozac sportskih kola, rodjak marka pola, 21. novembar 2022 12:48)

    # Link komentara

  30. @(Marko Andric, 21. novembar 2022 10:08)

    Stvar je zagadjenja, a ne trajnosti.
    (Ime, 21. novembar 2022 11:54)

    # Link komentara

  31. 45sec u leru... dok vežem pojas, ugasim start/stop, upalim i podesim grejanje i krećem. sve ostalo je bacanje goriva
    (n6, 21. novembar 2022 09:57

    Zašto gasiš start/stop? Po hladnom vremenu motor neće sam da se gasi sve dok se ne ugreje tako da možeš slobodno da ga ostaviš uključenim.
    (Alex, 21. novembar 2022 11:49)

    # Link komentara

  32. Potpuno je isto da li krecete odmah nakon startovanja pogonskog agregata ili cekate dok vezete pojas ili slicno. Otidjite na FTN ili Masinac u Beogradu da vam objasne. Clanak je potpuno deplasiran.
    (Goran, 21. novembar 2022 11:28)

    # Link komentara

  33. U priručniku za BMW piše sačekati oko 10 do 20 sekundi bilo zima ili leto i onda krenuti. I voziti bez naglog ubrzavanja (do 2.000 obrtaja) dok se ne podigne radna temperatura. I uvek poštujem to kako je fabrika napisala.
    (UFO, 21. novembar 2022 10:43)

    # Link komentara

  34. Ово је већ стари савет... Ја га примењујем више година и немам проблема. Само полако са гасом у почетку и пред крај вожње. ЖИВЕЛА СРБИЈА!
    (Хаџи-Александар, 21. novembar 2022 09:12)

    Браво! Пријатан семдвич!
    (Сендвичару, 21. novembar 2022 10:30)

    # Link komentara

  35. godinama zimu provodim na Kopaoniku zbog posla tako da imam uvek isti rezim, start, rad u leru do 1min i polazak i nikad problema. mada to generalno radim i tokom cele godine kada idem na put.
    (ledenjak, 21. novembar 2022 10:13)

    # Link komentara

  36. ja na mojoj dačiji na dugme startujem motor onda upalim grejanje sedišta pa na dugme spustim električnu parkirnu kočnicu i krenem a već posle par kilometara gradske vožnje prebaci na plin
    (nisam rob novotarija i poštujem moj novac, 21. novembar 2022 10:12)

    # Link komentara

  37. Kada sam kupio novog Punta, dobih i uputstvo na 300 strrana. Jedna od stavki je: Po hladnom vremenu nikada ne cekajte da se auto zagreje, nego odmah vozite. Tako da mislim da FIAT zna bolje nego neki "Strucnjaci" koji me ubedjuju da motor mora da radi u leru.
    (Marko Andric, 21. novembar 2022 10:08)

    # Link komentara

  38. 45sec u leru... dok vežem pojas, ugasim start/stop, upalim i podesim grejanje i krećem. sve ostalo je bacanje goriva
    (n6, 21. novembar 2022 09:57)

    # Link komentara

  39. Tako treba upalis i krenes lagano
    (v, 21. novembar 2022 09:55)

    # Link komentara

  40. U principu upalim, stavim pojas i krecem, e sad izuzetak je kad napada sneg. Tada ga upalim, pustim ventilaciju da duva u soferku, ukljucim grejac zadnjeg stakla i izadjem da cistim sneg.

    Dok zavrsim sa snegom, stakla su suva iznutra, cista spolja, kabina zagrejana … e sad da li postoji neka mudrost oko toga, sta treba a sta ne treba raditi od toga, to vec nemam pojma, ali ovako ja nikakav problem nisam imao.
    (Djorke, 21. novembar 2022 09:51)

    # Link komentara

  41. To je tačno. Mislim čak da novi diželi ne mogu da postignu radnu temeraturu zimi samo na leru.
    Posle paljenja sačekati par sekundi da se smiri rad je dovoljno.
    Zaboravili su međutim da napomenu da prvih par minuta nije pametno voziti gas/patos već lagano.
    (sim, 21. novembar 2022 09:28)

    # Link komentara

  42. Grejem ga jer tako volim
    (Hakuna matata, 21. novembar 2022 09:22)

    # Link komentara

  43. Ostavim oko 30s, dok otvorim kapiju
    (joke, 21. novembar 2022 09:20)

    # Link komentara

  44. Ово је већ стари савет... Ја га примењујем више година и немам проблема. Само полако са гасом у почетку и пред крај вожње. ЖИВЕЛА СРБИЈА!
    (Хаџи-Александар, 21. novembar 2022 09:12)

    # Link komentara

  45. Gomila tekstova koji se ponavljaju u zavisnosti od doba godine. Gume, kllima, evo sad kretanje po hladnom vremenu...

    Sačekam da mi automatski saug smanji obrtaje (do minuta u zavisnosti od temperature) i krećem, naravno lagano, bez visokih obrtaja, žustrih ubrzavanja i slično.
    Što je hladnije, više vremena treba do optimalne radne temperature, to je sva filozofija.
    (Boža, 21. novembar 2022 09:08)

    # Link komentara

  46. Mislim da je ovo politicki korektan i drustveno pozeljan odgovor, kako bi se uticalo na smanjenje zagadjenja, ali nisam siguran da je bas u duhu struke
    (Saša, 21. novembar 2022 09:06)

    # Link komentara

  47. Startujes, sacekas minut ako je ispod 0° i kreces
    (ime, 21. novembar 2022 09:02)

    # Link komentara

  48. Ja ne krećem dok ne uspostavi radnu temperaturu
    (Bananamen, 21. novembar 2022 09:00)

    # Link komentara

  49. Pa ko vozi fiću nek malo pričeka :)
    (cobo, 21. novembar 2022 08:57)

    # Link komentara