Nedelja, 13.11.2022.

10:55

Kaskamo za Evropom: U Srbiji svega 0,01 odsto električnih automobila, kako povećati njihov broj

Izvor: Izvor: RTS, Zoran Slepèeviæ

Kaskamo za Evropom: U Srbiji svega 0,01 odsto elektriènih automobila, kako poveæati njihov broj IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

NeshaBg

pre 1 godinu

a da ti malko izvuces glavu to jest proviris iz guzice tih istih nitkova sa zapada koji su nas doveli ovde gde smo sada trenutno.Slepce jedan nije stopa bolesnih velika zbog "dizlo auta",samo mediokritet poput tebe koristi tako otrcanu frazu,vec zbog govana koja jedemo i vode koju pijemo a tu mislim na zlatiborsku prsutu iz Brazila,matijevicevu piletinu iz kanalizacije,svezeg pangazijusa is toksicnih vijetnamskih potoka...pojma ti nemas ali prdis o EV,koji nam je najmanje bitan.
(kkk, 15. novembar 2022

Ovime sto pises samo potvrdjujes dve stvari. Prvo, nas narod na zalost jeste gluplji od onih na zapadu jer dok oni razmisljaju o ev, mi jedemo piletinu iz kanalizacije. I niko se nesto ne buni, cak je i red da kupe.
Drugo, pokazujes zavidan oblik nekulture, a on je povezan sa gluposcu.
A treca stvar je da bas zbog te nase "inteligencije" (srbija se saginjati nece) i pisanja uz vetar, kako onda, tako i sada, mi smo tu gde jesmo i jedemo piletinu iz kanalizacije.
Istina, postoje neki koji su osvesceni, pa shvataju da je znacajna i piletina i dizlo i ev, ali ti nisi u toj grupi.

w

pre 1 godinu

@
Pa, jeste, i ja mislim da bogatim ljudima treba pomoci da kupe vozilo od 40 hiljada i mnogo vise! Treba im dozvoliti i voznju po Knez Mihajlovoj, po trznim centrima, posto nemaju auspuh. Ako zgaze nekog da ne odgovaraju, voznja zutom trakom obavezno, ma, dao bih im i rotacije pa da im se mi bednici sklanjamo! Sve za nase bogate gradjane koji su stub ovog drustva!
(Serbiko, 13. novembar 2022 12:07)

Ali zato kad baja podbode Stila JTD pa zadžami i podavi celu garažu.

kkk

pre 1 godinu

@...@neko iz mase

“Narod nije glup kao u EU”

Hahahahahha, je ki majke ti, da li si ikad provirio izvan Babušnice ?! Koji narod, a posebno u EU je gluplji od našeg ? Mislim da smo u gluposti aposlutno šampioni, zajedno sa prvim mestom u kardiovaskularnim bolestima, stopi smrtnosti od raka, mortalitetom i najnižim standardom. To se najbolje vidi iz odnosa prema EV. Mi smo pametni, neće nas prevariti belosvetski ološ, valjda mi znamo da je najbolje voziti dizlo bez filtera, a to sto nam deca udiše kancerogene materije, nema veze ?!
(Ignjatov tata, ...a da ti malko izvuces glavu to jest proviris iz guzice tih istih nitkova sa zapada koji su nas doveli ovde gde smo sada trenutno.Slepce jedan nije stopa bolesnih velika zbog "dizlo auta",samo mediokritet poput tebe koristi tako otrcanu frazu,vec zbog govana koja jedemo i vode koju pijemo a tu mislim na zlatiborsku prsutu iz Brazila,matijevicevu piletinu iz kanalizacije,svezeg pangazijusa is toksicnih vijetnamskih potoka...pojma ti nemas ali prdis o EV,koji nam je najmanje bitan.

Stole

pre 1 godinu

U Rumuniji se mesečno proda od 500 do 800 električnih Dacia Spring modela.
Znači svakog meseca više nego što ih je kod nas ukupno. Ono, kad onaj kaže da smo "lideri regiona" jel on misli da Rumunija nije u regionu? Ili možda stvarno nije?

miki

pre 1 godinu

Pozivam na ukidanje diskriminacije nas koje iz nasih licnih razloga ne interesuje kupovina EV.Moje licno misljenje je da kad se podvuce crta cele price oni vise zagadjuju okolinu nego auto na gas na primer.Naj demokraticnije bi bilo da se to resi referendumom.Zasto da ostatak populacije placa sve troskove a neko ko ima (da baci)80k eura vozi se u Tesli i jos ga tetose drzava???

Ignjatov tata

pre 1 godinu

@neko iz mase

“Narod nije glup kao u EU”

Hahahahahha, je ki majke ti, da li si ikad provirio izvan Babušnice ?! Koji narod, a posebno u EU je gluplji od našeg ? Mislim da smo u gluposti aposlutno šampioni, zajedno sa prvim mestom u kardiovaskularnim bolestima, stopi smrtnosti od raka, mortalitetom i najnižim standardom. To se najbolje vidi iz odnosa prema EV. Mi smo pametni, neće nas prevariti belosvetski ološ, valjda mi znamo da je najbolje voziti dizlo bez filtera, a to sto nam deca udiše kancerogene materije, nema veze ?!

Za Cinika

pre 1 godinu

@cinik - druze, i do love je, veruj mi.
Jednostavno, mogu da kupim EV, imam para, ali po ovim cenama ne pada mi na pamet!
Hej, oni za elektro Peugeot e208 traze 41000 evra u salonu u Novom Sadu??? Pa jeste li vi normalni? Sa 300 km dometa? Vazi druze.
Kona long range 48000? Mercedese da ne spominjem. Kineza jos nema. Renault Megane eTech jos ga nema. Nissan Ariya nema. Tesle nema. Audi boze sacuvaj sa cenama. VW boze sacuvaj sa cenama (i dizajnom).
I sta da kupim? A hocu nov auto!
Dok im cena ne padne na 30-ak hiljada evra za NOV EV sa oko 400 km dometom necu da kupim.
Necu da udjem u EV i da mi je puna baterija kao da krenem na put sa SUS kom je rezervoar na pola

Milan

pre 1 godinu

Њихов број можемо да повећавао тако што ћемо цену да смањимо неких 200 - 300%.
(Majkl Džondar, 13. novembar 2022 22:25)

To znači da bi oni nama trebalo da plate da kupimo njihov auto?
Vrlo primamljivo.

Miroslav

pre 1 godinu

Kod nas se moze ocekivati veci broj elektricnih automobila na putevima kada bude brzih punjaca na svakom cosku i kada prosecna plata bude negde oko 1500e - znaci nikad!

Profesor Dušan

pre 1 godinu

Tako što sadašnje Tesle neće biti ismejane kao budale pa da moraju da idu za Ameriku već da se podrže njihove ideje i da se zadrže u Srbiji....

Max

pre 1 godinu

Treba da se ulaze u punjace da ih ima na svakom parkingu,da bude EV oslobodjeno svih dazbina osim osiguranja !!!
2025g u trku ulazi Xiaomi tako da cekam njih da kupim EV !!!

Milan

pre 1 godinu

Nije do love, mnogi u Srb bz problema mogu da kupe koje god Ev,
(C i n i k, 13. novembar 2022 14:26)

Kako bre druže nije do love?!
Sve je do love, misliš da bi naši ljudi vozili krševe da ne moraju?!
Kako naš čovek sa prosečnom platom od 400 eura, da kupi auto od 20.000 eura?!
Stanovnik EU ima prosečnu platu 2000-3000 eura, njemu nije toliki problem da kupi auto.

Majkl Džondar

pre 1 godinu

Њихов број можемо да повећавао тако што ћемо цену да смањимо неких 200 - 300%.

realno

pre 1 godinu

Npr drzava privremeno da ukine sve poreze i naknade pri kupovini el. auta. Registracija da se svede samo na simbolicnu vrednost. To za drzavu nebi bio neki izdatak, jer kod nas se jos uvek prodaje mali broj novih automobila. To bi sigurno poguralo prodaju el automobila. Mada efekat po zagadjenje kod nas bi bio vrlo upitan, s obzirom da veliki deo elektricne energije dobijamo iz prljavih izvora.

dača

pre 1 godinu

O čemu vi pričate? EV su skupa i za stanovnike EU, a kamoli za stanovnike Ekonomskog Tigra. Nažalost, biće još gore kad prestane proizvodnja vozila sa motorima SUS, jer će onda svi krpiti i popravljati ionako prastara vozila, pa ćemo imati "Kubanski scenario".

Max

pre 1 godinu

Eee da kaskamo samo u broju EV, nego...
Vidim negde negde strujadina( tipa 1 ili 2 dnevno). A ne znam lično nikoga ko poseduje EV.
@Goxy se ne računa.

NeshaBg

pre 1 godinu

Za pocetak treba prihvatiti da smo siromasna drzava sa samo 24.000 prodatih novih vozila prosle godine. Sledeci je problem cena e vozila, mada se to menja sa dolaskom kineza, npr vrlo hvaljeni mg4 koji je golf klasa, cena kao sus golf, a do 10.000 jeftiniji od id3, koji bi trebalo da bude ispod 30.000 bez subvencije (ako se mg srbija odluci da ga uvozi). Zanimljiv je i byd atto 2, ciji uvoz treba da pocne u evropi, oko 25.000. U naredne dve godine treba da se pojavi novi spring, panda i c3, reno 5, id2... a to su sve manji i jeftiniji modeli cije bi cena sa subvencijom iznosila oko 20.000 evra sto ih cini jeftinijim od sus vozila. U svakom slucaju, mi smo pored siromastva i vrlo specifican narod, tako da ce kod nas ne mali broj vozila biti sa sus motorima verovatno i krajem ovoga veka. Inace, ja sam odlozio zamenu vozila dok se malo ne iskristalise situacija na trzistu ali planiram da nam sledeci auto bude elektricni, verovatno kao drugi auto u kuci. Ps. Subvencija nam je vrlo bitna.

hm

pre 1 godinu

Povecajte minimalac na 2.400 evra, pa ce to povecati i prosecnu platu. Pa ce onda biti vise ljudi koji mogu da kupe nov automobil, i to elektricni.
(evo resenja, 13. novembar 2022 12:47)

Kako su ovo glupi komentari. Ko da ti poveća? Ko bi onda povećao prosečnu platu i na osnovu čega?

hm

pre 1 godinu

Preporučujem Tojotu Prius plug-in. Ko ima kuću, dvorište, garažu, može da se vozi za cenu jednog pakovanja sladoleda mesečno.
(ljud, 13. novembar 2022 11:34)

Prius je super varijanta, nego mi treba veći auto (bar dok nas deca ne otkače u pogledu godišnjih odmora :)) i ekstremno me odbija svojim dizajnom. Inače vozim Toyotinog hibrida, ali nije PHEV. Ne vredi, Prius ne mogu...

sve je relativno

pre 1 godinu

Zabraniti uvoznicima da podignu cenu vozila iznad cene koja je u Evropi da ne obesmisle subvenciju i sama subvencija da bude veca za najjeftinija vozila kako bi sto vise obicnih ljudi kupilo. I naravno beneficije oko parkinga i sl.
(Nije tesko, 13. novembar 2022 11:15)

Običnih ljudi? Ko su to obični ljudi kod nas koji mogu da priušte i nov automobil, a kamoli električni? Čak i da ima novca da ga kupi, gde će ga puniti kada živi u stanu (u slučaju da je dobrostojeći - novom) ali nema ni vlastitu garažu nego ofarbano linijama 15.000-20.000 evra plaćeno garažno mesto? Ovo je situacija u Beogradu, a slično će uskoro biti i u Novom Sadu i Nišu. Za 20 godina, velika većina Srbije živeće u nekoliko gradova, kao na zapadu, ali sa razlikom da je naša infrastruktura i kapaciteti ostala na nivou osamdesetih u najboljem slučaju.

Što se tiče subvencija, priča o ekologiji i sl, to je tek humor u Srbiji.
Najbanalniji primer: ukinute su pvc kese u prodavnicama, tj. ukinute su besplatne. Da se stvarno ekološki razmišljalo, prodavale bi se samo papirne kese i višekratne torbe kao što i radi jedan lanac, a ne sve isto samo uz plaćanje.
Za vreme najvećih sankcija i nestašica struje devedesetih kada se nije merila zagađenost vazduha i ne znamo kolika je bila, ali se svakako manje osećao smrad i viđao smog po terasama i krovovima automobila nego danas u danima izuzetne zagađenosti, a TE su i tada radile, i tada se u Vinči deponovalo i palilo smeće i sl. Gde smo mi ekološki 30 godina kasnije od raspada bivše zemlje, silnih usvojenih i EU prilagođenih zakona, punih usta ekologije i OIE? Nismo daleko odmakli, optimistički napisano.

Super Hik!

pre 1 godinu

Trebalo bi povećati subvencije za EV.
Za neupućene, to znači da sirotinja plati da bi bogati mogli jeftinije da kupe (pre)skupa EV.

marica, kriv, razumevanje...

pre 1 godinu

sa ekoloske tacke gledista u Srbiji bi trebalo zabraniti prodaju istih, posto proizvodnje nemamo dok proizvodnja istih ne bude bar jednako zelena ili zelenija od proizvodnje klasicnih ... a upotreba istih u Srbiji koja struju uglavnom pravi spaljivanjem uglja nema nikakvu eko korist ... tako da em im prozivodnja daleko vise zagadjuje okolinu (preko 100 puta) od klasicnih, a samim tim i katastrofa po prirodu je veca kad isti ili njegovi delovi sazreju za otpad, em kod nas cak ni drugi deo price upotreba nije tako zelen (a retko gde jeste), pa nema nikakvog smisla ni razmisljati o istim ... to i zelenu agendu treba zabraniti dok se ne dostigne taj stadijum ... ko da hoces fabrickog radnika iz 19 veka da stavis za CNC masinu

Dalibor

pre 1 godinu

U EU prestaju da daju subvencije za PHEV vozila, jer premalo vlasnika dopunjava bateriju i voze samo na gorivo. Zna se šta je cilj - ekologija, a ne populističke mere. Kod nas su subvencije potpuno besmislene, jer ne dovode do značajnog povećanja broja "ekoloških" vozila, već se pomaže dobro situiranim sugrađanima da kupe sebi igračku, a onda kad je izgustiraju i pokažu svima šta voze, vrate se na SUV od 3000+ kubika. Da bi se povećao broj EV, treba sva i nova i polovna ekološka vozila da budu oslobođena carine i pdv-a, a ako država hoće da postigne nešto po pitanju zagađenja vozila sa SUS motorima, treba da subvencioniše dovođenje sistema za smanjenje emisije štetih gasova, a potom da prekine da toleriše trovače na putevima. Ne može samo da se odlaže puna primena pravilnika o tehničkom pregledu, a da se u međuvremenu ništa ne preduzima. Ako ne radi prekidač podizača prozora na zadnjim desnim vratima (iako je prozor moguće spustiti sa komandom vozača), vozilo ne može na ulicu, ali da troši litar ulja na 100km može. Kako se uđe u naseljeno mesto, mora da se uključi recirkulacija vazduha u suprotnom udišeš rak pluća. Ne može ni da se zanemari da se struja i pored problema u Kolubari pretežno proizvodi od uglja u elektranama kojima je efikasnost jedva 27% i da samim tim elektro vozila i nisu baš toliko ekološka u Srbiji.

C i n i k

pre 1 godinu

Nije do love, mnogi u Srb bz problema mogu da kupe koje god Ev, problem je sto ljudi ne veruju u tu pricu da je odrziva i masovno ce preci na to tek kada to i ostali urade dakle za nkih 20 godina, ali ni u Evropi nije mnogo bolja prica, jeste naravno prodato neuporedivo vise EV ali je mali % Ev u odnosu na ukupan broj vozila, sem Norveske nigde prodaja Ev nije uzela maha..

Najjeftinije rešenje

pre 1 godinu

Samo merite čađ na tehničkom. Par stotina hiljada trovača manje za godinu dana. Samim zim skače i procenat elektro vozila, makar ne kupili ni jedno novo.

Kaboom

pre 1 godinu

"Ono o čemu mi razmišljamo, a to je da cena putarine za električne automobile bude niža,"

Superhik logika - onome ko vozi duplo teži auto koji više uništava drum i ko ima para - daj subvenciju i oslobodi plaćanja drumarine

Rok STAR

pre 1 godinu

Prvo zakon da električna vozila moraju biti teška kao i sa sus motorom , da nebi uništavala puteve, drugo da bateriju mora proizvođač da reciklira , treće zakon da u slučaju sudara el vozilo nesme da se zapali., znači prvo zakoni opšte bezbednosti , pa tek prodaja i registracija istih, vozila koja nisu u skladu sa tim a ulaze, prolaze kroz Srbiju, da plate extra taksu za prolaz.

CATAPA

pre 1 godinu

Isto tako smo ocekivali i 1.000 € po glavi stanovnika od Mladjana Dinkica.
(Inception, 13. novembar 2022 11:56)

To zahvali ruskim špijunima koji su prodali NIS i domaće rezerve nafte Putinu za cenu jednog osrednjeg fudbalera. Plus, državnoj firmi strane države dali očigledno trajni monopol na uvoz i preradu nafte. Otkako je NIS poklonjen Rusima, Srbi i domaću naftu plaćaju po ceni uvozne.

Ni električni automobili se ovde nikada neće masovnije zapatiti zbog vidljive, ali i nevidljive opstrukcije ruskih monopolista. Električnih automobila će biti srazmerno njihovom broju u Rusiji, a možda, verovatno i manje jer ni u Rusiji nema takvih Čvorovića kakvi su većinom Srbi. Srbin mrzi električni auto jer ako Srbija može bez nafte, može bez monopola Gasproma, može i bez Rusije i Putina! Tipični srpski rusofili Čvorovići možda i mogu bez najboljeg auta na svetu, Moskviča, ali da ostanu bez Putina... pa posamoubijali bi se masovno! Srbija-gubernija je san generacija rusofiličara, informbirovaca i ostalih izdajnika.

Zoro

pre 1 godinu

Jedino rešenje za buduća pokolenja je vodonik sve ostalo je đubre kako fosilna goriva tako i električna energija! To što električna vozila proizvode nultu emisiju ne znači da se do nje došlo na ekološki prihvatljiv način da ne nabrajam zbog čega jer razloga je mnogo. Kod nas će ovakvim tempom i sa ovakvom infrastrukturom 300000 elektičnih vozila biti 2450 godine!

mirko sv

pre 1 godinu

ja bih najvise voleo da zivim na planini i imam cybertrack, napunim ga 1 dan sa solarnim panelima oko150 kwh i sutra mogu da se vozim, ali sta, po zakonu bih bio kriminalac jer ne placam akcizu na struju. nasa drzava akcizom onemogucava prelazak na zelenu energiju jer stiti drzavne termoelektrane. koliko struje i uglja ce nam trebati da napunimo ev ako povecamo broj vozila?
biogas elektrana trosi 34t biowaste i proizvodi 1MWh, koliko im drzava uzima novca na sat i kako oni mogu da napreduju i da se sire, tj. po kapitalizmu ili platis extra profit ili profit trosis na ulaganje, kod nas je samo saplitanje. mi smo socijalni za drzavu i politicare po pitanju eko. prakticno nemamo uslove za prelazak na ev i hibride. zelena struja bez akcize i mali pdv a porez na profit normalno...
celo leto mi dimi drmno i kostolac na 30km, da bi bg imao jeftinu struju za klima uredjaje.

posmatrač izloga

pre 1 godinu

Subvencije u Srbiji treba ukinuti jer su svi uvoznici i trgovci digli cene za iznos subvencije. I ovim se zapravo subvencionišu prodavci i proizvođači. Subvencioniše se prodaja.
Nikakva to pomoć nije kupcima. Njima bi se pomoglo ukidanjem Subvencije.
Uostalom, zašto bi siromašni sloj poreskih obveznika finansirao nekom bogatijim obvezniku da on sebi kupi corollu sedan hibrid 1,8 od preko 40 hiljada evra?
Koja je to "poreska pravda"?
A i da se dogodine subvencioniše kupovina 1.000 tih hibrida, i dalje će preko 80-90 posto voznog parka biti Euro 3 i niže.

zoran

pre 1 godinu

Tko se raduje subvenciji, Kinezi, Paneli za elektricnu strauju koji daju struju ako imas sunce, se proizvode. u kini. Nestasica odredjenih supstanci i lijekova, farmacije u evropi prebacile proizvodnju u Kinu i Indiju.Kod mene covjek ceka dva mjeseca za odredjeni dio na mercedesu e klase, dio se proizvodi u kini, Tko je najveci snabdjevac supstanci za baterije i gdje se baterije proizvode. Nestasica struje i poskupljenje iste. Jedan elektricni auto u normalnoj voznji potrosi oko 18 kilovata na 100 km. U koliko se predje na takve aute, dali imamo kapacitete za toliku kolicinu potrosnje struje.Koliko treba vremena za izgradnju kapaciteta i do tada tko je spreman da plati minimum 40 hiljada eura za auto. sta sa baterijama koje se moraju mjenjati. nakon odredjenog vremena. Samo zamjena jedne baterije na Tesli kosta 18 hiljada eura. Imam jos mnogo pitanja, ali nemam nigdje odgovora na sve to.

Milan

pre 1 godinu

Superhik u akciji u Srbiji, otima od siromašnih poreskih obveznika i daje bogatima subvencije!!!
Put do većeg broja EV je omogućavanje privatnih investicija u infrastrukturu za punjenje. Za solarne panele je već nešto i preduzeto.
Omogućavanje uvoza EV bez carine iz dalekoistočnih država, mada ovde postoji ograničenje zbog sporazuma sa EU. EV bez carine iz EU su preskupa za građane srbije.
Ostalo prepustiti kupcima da odluče šta je bolje za njih. Za mene je anksioznost zbog dometa još prevelika.

Djorke

pre 1 godinu

Kako povecati ?

Pa ako “krsten” auto na baterije kosta 60-70.000 evra, tj onaj koji ima domet malo veci nego kao da vozis sa konstantno upaljenom rezervom, potrebno je prvo da se poveca standard.

Dakle ne moze se ocekivati da u zemlji u kojoj je prosecna zarada 500 evra, prosecan covek kupuje auto od 50.000. Sta se svi prave mutavi oko toga? To je igracka za bogate i visu srednju klasu, a taj stalez je kod nas maltene nepostojeci, zato su i retke skupe igracke.

Kapiram da nekome odgovara auto sa dometom od 120km samo za do posla i nazad, ali to je izuzetak, a ne pravilo. Porodici je potreban auto koji je multipraktik, koji moze vise stvari da zavrsi, koji moze da vozi posao-kuca, nabavku, izlet, odmor, posetu prijateljima u drugom gradu itd i sl. Onda dodjemo do toga da se valjda ocekuje da u zemlji gde je prosecna zarada 500 evra, ocekuje da porodica ima dva auta … Cirkus.

evo resenja

pre 1 godinu

Povecajte minimalac na 2.400 evra, pa ce to povecati i prosecnu platu. Pa ce onda biti vise ljudi koji mogu da kupe nov automobil, i to elektricni.

Ignjatov tata

pre 1 godinu

Pa sami ste rekli, više od 80% voznog parka u “ekonomskom tigru” je starije od 10 godina. Nismo mi budale pa ne volimo nova kola, nego je realnost takva da samo malobrojni mogu i da sanjaju o EV. Skoro sam kod Vukovog spomenika video Mercedes EQS. Došlo mi je da vozaču stisnem ruku i kažem mu - majstore svaka čast. Kako kog da si se snašao, alal ti vera.
O tome zašto je tako, mogli bismo da raspredamo, ali nije više ni važno, činjenica je da smo na dnu Evrope po svim parametrima, pa i po voznom parku. Broj EV će se povećati kada standard poraste za najmanje nekoliko puta , kada u Srbiju dodju velike industrije, bez subvencija i podignu standard života. Zašto ne dolaze i kako to promeniti, ne znam, gradjani su izabrali one za koje smatraju da su najsposobniji da to promene, pa eto… većina je uvek u pravu (da li?)

Serbiko

pre 1 godinu

Pa, jeste, i ja mislim da bogatim ljudima treba pomoci da kupe vozilo od 40 hiljada i mnogo vise! Treba im dozvoliti i voznju po Knez Mihajlovoj, po trznim centrima, posto nemaju auspuh. Ako zgaze nekog da ne odgovaraju, voznja zutom trakom obavezno, ma, dao bih im i rotacije pa da im se mi bednici sklanjamo! Sve za nase bogate gradjane koji su stub ovog drustva!

Marko

pre 1 godinu

Vlasniku vozila od 50.000€ oboriti putarinu za 20 ili 50% ne znaci ama bas ništa. Nemojte da izmisljate, nego prepisite, ako je to prioritet. Norveško rešenje je jedino dalo ozbiljne rezultate. A ako nije prioritet onda ništa, samo nemojte ovim glupostima da se bavite.

Nije tesko

pre 1 godinu

Zabraniti uvoznicima da podignu cenu vozila iznad cene koja je u Evropi da ne obesmisle subvenciju i sama subvencija da bude veca za najjeftinija vozila kako bi sto vise obicnih ljudi kupilo. I naravno beneficije oko parkinga i sl.

Inception

pre 1 godinu

"Očekuje se da će u Srbiji do 2040. biti oko 300.000 električnih automobila."

Isto tako smo ocekivali i 1.000 € po glavi stanovnika od Mladjana Dinkica.

Pop

pre 1 godinu

"70% zagadjenja dolazi sa drumova".Da li autor zna da brod za prevoz kontejnera trosi sto tona goriva na dan.Pitajte italijane da li im se isplati voznja na struju.A kupovina elektr.vozila u Srbiji morace malo da saceka jer sa prosekom primanja koja imamo i cenom tih vozila moracemo da sacekamo kineze ili 2100godinu.

ljud

pre 1 godinu

Odlučivali bi se ljudi za polovna baterijska ili hibridna vozila lakše ali ih najviše odvraća bojazan da je baterija na izdisaju.
Za baterijska vozila ovo ima opravdanja ali za hibridna je situacija znatno bolja. Hibridna vozila mnogo bolje čuvaju zdrave baterije stoga što ne dozvoljavaju njeno duboko ispražnjavanje. Već na 20% kapaciteta sus motor puni bateriju. Takođe i prepunjavanje - do 80% se pune i tu prestaje dalje punjenje baterije. Ovde baterije traju nekoliko stotina hiljada kilometra eksploatacije.
Preporučujem Tojotu Prius plug-in. Ko ima kuću, dvorište, garažu, može da se vozi za cenu jednog pakovanja sladoleda mesečno.

csbc

pre 1 godinu

Električni automobili ne bi trebalo da budu budućnost, kada bi se gledali interesi običnog čoveka. Ali velike kompanije kroje sve u svetu pa i to.
Ovde to neće tako brzo, ako ikada i zaživi. Sa ovakvom strukturom proizvodnje struje ekološki razlozi apsolutno ne postoje, tako da i nije nikakva šteta.

Inception

pre 1 godinu

"Očekuje se da će u Srbiji do 2040. biti oko 300.000 električnih automobila."

Isto tako smo ocekivali i 1.000 € po glavi stanovnika od Mladjana Dinkica.

Serbiko

pre 1 godinu

Pa, jeste, i ja mislim da bogatim ljudima treba pomoci da kupe vozilo od 40 hiljada i mnogo vise! Treba im dozvoliti i voznju po Knez Mihajlovoj, po trznim centrima, posto nemaju auspuh. Ako zgaze nekog da ne odgovaraju, voznja zutom trakom obavezno, ma, dao bih im i rotacije pa da im se mi bednici sklanjamo! Sve za nase bogate gradjane koji su stub ovog drustva!

evo resenja

pre 1 godinu

Povecajte minimalac na 2.400 evra, pa ce to povecati i prosecnu platu. Pa ce onda biti vise ljudi koji mogu da kupe nov automobil, i to elektricni.

Nije tesko

pre 1 godinu

Zabraniti uvoznicima da podignu cenu vozila iznad cene koja je u Evropi da ne obesmisle subvenciju i sama subvencija da bude veca za najjeftinija vozila kako bi sto vise obicnih ljudi kupilo. I naravno beneficije oko parkinga i sl.

Ignjatov tata

pre 1 godinu

Pa sami ste rekli, više od 80% voznog parka u “ekonomskom tigru” je starije od 10 godina. Nismo mi budale pa ne volimo nova kola, nego je realnost takva da samo malobrojni mogu i da sanjaju o EV. Skoro sam kod Vukovog spomenika video Mercedes EQS. Došlo mi je da vozaču stisnem ruku i kažem mu - majstore svaka čast. Kako kog da si se snašao, alal ti vera.
O tome zašto je tako, mogli bismo da raspredamo, ali nije više ni važno, činjenica je da smo na dnu Evrope po svim parametrima, pa i po voznom parku. Broj EV će se povećati kada standard poraste za najmanje nekoliko puta , kada u Srbiju dodju velike industrije, bez subvencija i podignu standard života. Zašto ne dolaze i kako to promeniti, ne znam, gradjani su izabrali one za koje smatraju da su najsposobniji da to promene, pa eto… većina je uvek u pravu (da li?)

Marko

pre 1 godinu

Vlasniku vozila od 50.000€ oboriti putarinu za 20 ili 50% ne znaci ama bas ništa. Nemojte da izmisljate, nego prepisite, ako je to prioritet. Norveško rešenje je jedino dalo ozbiljne rezultate. A ako nije prioritet onda ništa, samo nemojte ovim glupostima da se bavite.

Djorke

pre 1 godinu

Kako povecati ?

Pa ako “krsten” auto na baterije kosta 60-70.000 evra, tj onaj koji ima domet malo veci nego kao da vozis sa konstantno upaljenom rezervom, potrebno je prvo da se poveca standard.

Dakle ne moze se ocekivati da u zemlji u kojoj je prosecna zarada 500 evra, prosecan covek kupuje auto od 50.000. Sta se svi prave mutavi oko toga? To je igracka za bogate i visu srednju klasu, a taj stalez je kod nas maltene nepostojeci, zato su i retke skupe igracke.

Kapiram da nekome odgovara auto sa dometom od 120km samo za do posla i nazad, ali to je izuzetak, a ne pravilo. Porodici je potreban auto koji je multipraktik, koji moze vise stvari da zavrsi, koji moze da vozi posao-kuca, nabavku, izlet, odmor, posetu prijateljima u drugom gradu itd i sl. Onda dodjemo do toga da se valjda ocekuje da u zemlji gde je prosecna zarada 500 evra, ocekuje da porodica ima dva auta … Cirkus.

posmatrač izloga

pre 1 godinu

Subvencije u Srbiji treba ukinuti jer su svi uvoznici i trgovci digli cene za iznos subvencije. I ovim se zapravo subvencionišu prodavci i proizvođači. Subvencioniše se prodaja.
Nikakva to pomoć nije kupcima. Njima bi se pomoglo ukidanjem Subvencije.
Uostalom, zašto bi siromašni sloj poreskih obveznika finansirao nekom bogatijim obvezniku da on sebi kupi corollu sedan hibrid 1,8 od preko 40 hiljada evra?
Koja je to "poreska pravda"?
A i da se dogodine subvencioniše kupovina 1.000 tih hibrida, i dalje će preko 80-90 posto voznog parka biti Euro 3 i niže.

Pop

pre 1 godinu

"70% zagadjenja dolazi sa drumova".Da li autor zna da brod za prevoz kontejnera trosi sto tona goriva na dan.Pitajte italijane da li im se isplati voznja na struju.A kupovina elektr.vozila u Srbiji morace malo da saceka jer sa prosekom primanja koja imamo i cenom tih vozila moracemo da sacekamo kineze ili 2100godinu.

sve je relativno

pre 1 godinu

Zabraniti uvoznicima da podignu cenu vozila iznad cene koja je u Evropi da ne obesmisle subvenciju i sama subvencija da bude veca za najjeftinija vozila kako bi sto vise obicnih ljudi kupilo. I naravno beneficije oko parkinga i sl.
(Nije tesko, 13. novembar 2022 11:15)

Običnih ljudi? Ko su to obični ljudi kod nas koji mogu da priušte i nov automobil, a kamoli električni? Čak i da ima novca da ga kupi, gde će ga puniti kada živi u stanu (u slučaju da je dobrostojeći - novom) ali nema ni vlastitu garažu nego ofarbano linijama 15.000-20.000 evra plaćeno garažno mesto? Ovo je situacija u Beogradu, a slično će uskoro biti i u Novom Sadu i Nišu. Za 20 godina, velika većina Srbije živeće u nekoliko gradova, kao na zapadu, ali sa razlikom da je naša infrastruktura i kapaciteti ostala na nivou osamdesetih u najboljem slučaju.

Što se tiče subvencija, priča o ekologiji i sl, to je tek humor u Srbiji.
Najbanalniji primer: ukinute su pvc kese u prodavnicama, tj. ukinute su besplatne. Da se stvarno ekološki razmišljalo, prodavale bi se samo papirne kese i višekratne torbe kao što i radi jedan lanac, a ne sve isto samo uz plaćanje.
Za vreme najvećih sankcija i nestašica struje devedesetih kada se nije merila zagađenost vazduha i ne znamo kolika je bila, ali se svakako manje osećao smrad i viđao smog po terasama i krovovima automobila nego danas u danima izuzetne zagađenosti, a TE su i tada radile, i tada se u Vinči deponovalo i palilo smeće i sl. Gde smo mi ekološki 30 godina kasnije od raspada bivše zemlje, silnih usvojenih i EU prilagođenih zakona, punih usta ekologije i OIE? Nismo daleko odmakli, optimistički napisano.

Milan

pre 1 godinu

Superhik u akciji u Srbiji, otima od siromašnih poreskih obveznika i daje bogatima subvencije!!!
Put do većeg broja EV je omogućavanje privatnih investicija u infrastrukturu za punjenje. Za solarne panele je već nešto i preduzeto.
Omogućavanje uvoza EV bez carine iz dalekoistočnih država, mada ovde postoji ograničenje zbog sporazuma sa EU. EV bez carine iz EU su preskupa za građane srbije.
Ostalo prepustiti kupcima da odluče šta je bolje za njih. Za mene je anksioznost zbog dometa još prevelika.

dača

pre 1 godinu

O čemu vi pričate? EV su skupa i za stanovnike EU, a kamoli za stanovnike Ekonomskog Tigra. Nažalost, biće još gore kad prestane proizvodnja vozila sa motorima SUS, jer će onda svi krpiti i popravljati ionako prastara vozila, pa ćemo imati "Kubanski scenario".

ljud

pre 1 godinu

Odlučivali bi se ljudi za polovna baterijska ili hibridna vozila lakše ali ih najviše odvraća bojazan da je baterija na izdisaju.
Za baterijska vozila ovo ima opravdanja ali za hibridna je situacija znatno bolja. Hibridna vozila mnogo bolje čuvaju zdrave baterije stoga što ne dozvoljavaju njeno duboko ispražnjavanje. Već na 20% kapaciteta sus motor puni bateriju. Takođe i prepunjavanje - do 80% se pune i tu prestaje dalje punjenje baterije. Ovde baterije traju nekoliko stotina hiljada kilometra eksploatacije.
Preporučujem Tojotu Prius plug-in. Ko ima kuću, dvorište, garažu, može da se vozi za cenu jednog pakovanja sladoleda mesečno.

Milan

pre 1 godinu

Nije do love, mnogi u Srb bz problema mogu da kupe koje god Ev,
(C i n i k, 13. novembar 2022 14:26)

Kako bre druže nije do love?!
Sve je do love, misliš da bi naši ljudi vozili krševe da ne moraju?!
Kako naš čovek sa prosečnom platom od 400 eura, da kupi auto od 20.000 eura?!
Stanovnik EU ima prosečnu platu 2000-3000 eura, njemu nije toliki problem da kupi auto.

Super Hik!

pre 1 godinu

Trebalo bi povećati subvencije za EV.
Za neupućene, to znači da sirotinja plati da bi bogati mogli jeftinije da kupe (pre)skupa EV.

Kaboom

pre 1 godinu

"Ono o čemu mi razmišljamo, a to je da cena putarine za električne automobile bude niža,"

Superhik logika - onome ko vozi duplo teži auto koji više uništava drum i ko ima para - daj subvenciju i oslobodi plaćanja drumarine

hm

pre 1 godinu

Povecajte minimalac na 2.400 evra, pa ce to povecati i prosecnu platu. Pa ce onda biti vise ljudi koji mogu da kupe nov automobil, i to elektricni.
(evo resenja, 13. novembar 2022 12:47)

Kako su ovo glupi komentari. Ko da ti poveća? Ko bi onda povećao prosečnu platu i na osnovu čega?

csbc

pre 1 godinu

Električni automobili ne bi trebalo da budu budućnost, kada bi se gledali interesi običnog čoveka. Ali velike kompanije kroje sve u svetu pa i to.
Ovde to neće tako brzo, ako ikada i zaživi. Sa ovakvom strukturom proizvodnje struje ekološki razlozi apsolutno ne postoje, tako da i nije nikakva šteta.

zoran

pre 1 godinu

Tko se raduje subvenciji, Kinezi, Paneli za elektricnu strauju koji daju struju ako imas sunce, se proizvode. u kini. Nestasica odredjenih supstanci i lijekova, farmacije u evropi prebacile proizvodnju u Kinu i Indiju.Kod mene covjek ceka dva mjeseca za odredjeni dio na mercedesu e klase, dio se proizvodi u kini, Tko je najveci snabdjevac supstanci za baterije i gdje se baterije proizvode. Nestasica struje i poskupljenje iste. Jedan elektricni auto u normalnoj voznji potrosi oko 18 kilovata na 100 km. U koliko se predje na takve aute, dali imamo kapacitete za toliku kolicinu potrosnje struje.Koliko treba vremena za izgradnju kapaciteta i do tada tko je spreman da plati minimum 40 hiljada eura za auto. sta sa baterijama koje se moraju mjenjati. nakon odredjenog vremena. Samo zamjena jedne baterije na Tesli kosta 18 hiljada eura. Imam jos mnogo pitanja, ali nemam nigdje odgovora na sve to.

mirko sv

pre 1 godinu

ja bih najvise voleo da zivim na planini i imam cybertrack, napunim ga 1 dan sa solarnim panelima oko150 kwh i sutra mogu da se vozim, ali sta, po zakonu bih bio kriminalac jer ne placam akcizu na struju. nasa drzava akcizom onemogucava prelazak na zelenu energiju jer stiti drzavne termoelektrane. koliko struje i uglja ce nam trebati da napunimo ev ako povecamo broj vozila?
biogas elektrana trosi 34t biowaste i proizvodi 1MWh, koliko im drzava uzima novca na sat i kako oni mogu da napreduju i da se sire, tj. po kapitalizmu ili platis extra profit ili profit trosis na ulaganje, kod nas je samo saplitanje. mi smo socijalni za drzavu i politicare po pitanju eko. prakticno nemamo uslove za prelazak na ev i hibride. zelena struja bez akcize i mali pdv a porez na profit normalno...
celo leto mi dimi drmno i kostolac na 30km, da bi bg imao jeftinu struju za klima uredjaje.

Majkl Džondar

pre 1 godinu

Њихов број можемо да повећавао тако што ћемо цену да смањимо неких 200 - 300%.

CATAPA

pre 1 godinu

Isto tako smo ocekivali i 1.000 € po glavi stanovnika od Mladjana Dinkica.
(Inception, 13. novembar 2022 11:56)

To zahvali ruskim špijunima koji su prodali NIS i domaće rezerve nafte Putinu za cenu jednog osrednjeg fudbalera. Plus, državnoj firmi strane države dali očigledno trajni monopol na uvoz i preradu nafte. Otkako je NIS poklonjen Rusima, Srbi i domaću naftu plaćaju po ceni uvozne.

Ni električni automobili se ovde nikada neće masovnije zapatiti zbog vidljive, ali i nevidljive opstrukcije ruskih monopolista. Električnih automobila će biti srazmerno njihovom broju u Rusiji, a možda, verovatno i manje jer ni u Rusiji nema takvih Čvorovića kakvi su većinom Srbi. Srbin mrzi električni auto jer ako Srbija može bez nafte, može bez monopola Gasproma, može i bez Rusije i Putina! Tipični srpski rusofili Čvorovići možda i mogu bez najboljeg auta na svetu, Moskviča, ali da ostanu bez Putina... pa posamoubijali bi se masovno! Srbija-gubernija je san generacija rusofiličara, informbirovaca i ostalih izdajnika.

realno

pre 1 godinu

Npr drzava privremeno da ukine sve poreze i naknade pri kupovini el. auta. Registracija da se svede samo na simbolicnu vrednost. To za drzavu nebi bio neki izdatak, jer kod nas se jos uvek prodaje mali broj novih automobila. To bi sigurno poguralo prodaju el automobila. Mada efekat po zagadjenje kod nas bi bio vrlo upitan, s obzirom da veliki deo elektricne energije dobijamo iz prljavih izvora.

Max

pre 1 godinu

Eee da kaskamo samo u broju EV, nego...
Vidim negde negde strujadina( tipa 1 ili 2 dnevno). A ne znam lično nikoga ko poseduje EV.
@Goxy se ne računa.

Miroslav

pre 1 godinu

Kod nas se moze ocekivati veci broj elektricnih automobila na putevima kada bude brzih punjaca na svakom cosku i kada prosecna plata bude negde oko 1500e - znaci nikad!

Rok STAR

pre 1 godinu

Prvo zakon da električna vozila moraju biti teška kao i sa sus motorom , da nebi uništavala puteve, drugo da bateriju mora proizvođač da reciklira , treće zakon da u slučaju sudara el vozilo nesme da se zapali., znači prvo zakoni opšte bezbednosti , pa tek prodaja i registracija istih, vozila koja nisu u skladu sa tim a ulaze, prolaze kroz Srbiju, da plate extra taksu za prolaz.

NeshaBg

pre 1 godinu

Za pocetak treba prihvatiti da smo siromasna drzava sa samo 24.000 prodatih novih vozila prosle godine. Sledeci je problem cena e vozila, mada se to menja sa dolaskom kineza, npr vrlo hvaljeni mg4 koji je golf klasa, cena kao sus golf, a do 10.000 jeftiniji od id3, koji bi trebalo da bude ispod 30.000 bez subvencije (ako se mg srbija odluci da ga uvozi). Zanimljiv je i byd atto 2, ciji uvoz treba da pocne u evropi, oko 25.000. U naredne dve godine treba da se pojavi novi spring, panda i c3, reno 5, id2... a to su sve manji i jeftiniji modeli cije bi cena sa subvencijom iznosila oko 20.000 evra sto ih cini jeftinijim od sus vozila. U svakom slucaju, mi smo pored siromastva i vrlo specifican narod, tako da ce kod nas ne mali broj vozila biti sa sus motorima verovatno i krajem ovoga veka. Inace, ja sam odlozio zamenu vozila dok se malo ne iskristalise situacija na trzistu ali planiram da nam sledeci auto bude elektricni, verovatno kao drugi auto u kuci. Ps. Subvencija nam je vrlo bitna.

Najjeftinije rešenje

pre 1 godinu

Samo merite čađ na tehničkom. Par stotina hiljada trovača manje za godinu dana. Samim zim skače i procenat elektro vozila, makar ne kupili ni jedno novo.

Dalibor

pre 1 godinu

U EU prestaju da daju subvencije za PHEV vozila, jer premalo vlasnika dopunjava bateriju i voze samo na gorivo. Zna se šta je cilj - ekologija, a ne populističke mere. Kod nas su subvencije potpuno besmislene, jer ne dovode do značajnog povećanja broja "ekoloških" vozila, već se pomaže dobro situiranim sugrađanima da kupe sebi igračku, a onda kad je izgustiraju i pokažu svima šta voze, vrate se na SUV od 3000+ kubika. Da bi se povećao broj EV, treba sva i nova i polovna ekološka vozila da budu oslobođena carine i pdv-a, a ako država hoće da postigne nešto po pitanju zagađenja vozila sa SUS motorima, treba da subvencioniše dovođenje sistema za smanjenje emisije štetih gasova, a potom da prekine da toleriše trovače na putevima. Ne može samo da se odlaže puna primena pravilnika o tehničkom pregledu, a da se u međuvremenu ništa ne preduzima. Ako ne radi prekidač podizača prozora na zadnjim desnim vratima (iako je prozor moguće spustiti sa komandom vozača), vozilo ne može na ulicu, ali da troši litar ulja na 100km može. Kako se uđe u naseljeno mesto, mora da se uključi recirkulacija vazduha u suprotnom udišeš rak pluća. Ne može ni da se zanemari da se struja i pored problema u Kolubari pretežno proizvodi od uglja u elektranama kojima je efikasnost jedva 27% i da samim tim elektro vozila i nisu baš toliko ekološka u Srbiji.

marica, kriv, razumevanje...

pre 1 godinu

sa ekoloske tacke gledista u Srbiji bi trebalo zabraniti prodaju istih, posto proizvodnje nemamo dok proizvodnja istih ne bude bar jednako zelena ili zelenija od proizvodnje klasicnih ... a upotreba istih u Srbiji koja struju uglavnom pravi spaljivanjem uglja nema nikakvu eko korist ... tako da em im prozivodnja daleko vise zagadjuje okolinu (preko 100 puta) od klasicnih, a samim tim i katastrofa po prirodu je veca kad isti ili njegovi delovi sazreju za otpad, em kod nas cak ni drugi deo price upotreba nije tako zelen (a retko gde jeste), pa nema nikakvog smisla ni razmisljati o istim ... to i zelenu agendu treba zabraniti dok se ne dostigne taj stadijum ... ko da hoces fabrickog radnika iz 19 veka da stavis za CNC masinu

hm

pre 1 godinu

Preporučujem Tojotu Prius plug-in. Ko ima kuću, dvorište, garažu, može da se vozi za cenu jednog pakovanja sladoleda mesečno.
(ljud, 13. novembar 2022 11:34)

Prius je super varijanta, nego mi treba veći auto (bar dok nas deca ne otkače u pogledu godišnjih odmora :)) i ekstremno me odbija svojim dizajnom. Inače vozim Toyotinog hibrida, ali nije PHEV. Ne vredi, Prius ne mogu...

C i n i k

pre 1 godinu

Nije do love, mnogi u Srb bz problema mogu da kupe koje god Ev, problem je sto ljudi ne veruju u tu pricu da je odrziva i masovno ce preci na to tek kada to i ostali urade dakle za nkih 20 godina, ali ni u Evropi nije mnogo bolja prica, jeste naravno prodato neuporedivo vise EV ali je mali % Ev u odnosu na ukupan broj vozila, sem Norveske nigde prodaja Ev nije uzela maha..

Milan

pre 1 godinu

Њихов број можемо да повећавао тако што ћемо цену да смањимо неких 200 - 300%.
(Majkl Džondar, 13. novembar 2022 22:25)

To znači da bi oni nama trebalo da plate da kupimo njihov auto?
Vrlo primamljivo.

Zoro

pre 1 godinu

Jedino rešenje za buduća pokolenja je vodonik sve ostalo je đubre kako fosilna goriva tako i električna energija! To što električna vozila proizvode nultu emisiju ne znači da se do nje došlo na ekološki prihvatljiv način da ne nabrajam zbog čega jer razloga je mnogo. Kod nas će ovakvim tempom i sa ovakvom infrastrukturom 300000 elektičnih vozila biti 2450 godine!

Za Cinika

pre 1 godinu

@cinik - druze, i do love je, veruj mi.
Jednostavno, mogu da kupim EV, imam para, ali po ovim cenama ne pada mi na pamet!
Hej, oni za elektro Peugeot e208 traze 41000 evra u salonu u Novom Sadu??? Pa jeste li vi normalni? Sa 300 km dometa? Vazi druze.
Kona long range 48000? Mercedese da ne spominjem. Kineza jos nema. Renault Megane eTech jos ga nema. Nissan Ariya nema. Tesle nema. Audi boze sacuvaj sa cenama. VW boze sacuvaj sa cenama (i dizajnom).
I sta da kupim? A hocu nov auto!
Dok im cena ne padne na 30-ak hiljada evra za NOV EV sa oko 400 km dometom necu da kupim.
Necu da udjem u EV i da mi je puna baterija kao da krenem na put sa SUS kom je rezervoar na pola

Profesor Dušan

pre 1 godinu

Tako što sadašnje Tesle neće biti ismejane kao budale pa da moraju da idu za Ameriku već da se podrže njihove ideje i da se zadrže u Srbiji....

Stole

pre 1 godinu

U Rumuniji se mesečno proda od 500 do 800 električnih Dacia Spring modela.
Znači svakog meseca više nego što ih je kod nas ukupno. Ono, kad onaj kaže da smo "lideri regiona" jel on misli da Rumunija nije u regionu? Ili možda stvarno nije?

Max

pre 1 godinu

Treba da se ulaze u punjace da ih ima na svakom parkingu,da bude EV oslobodjeno svih dazbina osim osiguranja !!!
2025g u trku ulazi Xiaomi tako da cekam njih da kupim EV !!!

miki

pre 1 godinu

Pozivam na ukidanje diskriminacije nas koje iz nasih licnih razloga ne interesuje kupovina EV.Moje licno misljenje je da kad se podvuce crta cele price oni vise zagadjuju okolinu nego auto na gas na primer.Naj demokraticnije bi bilo da se to resi referendumom.Zasto da ostatak populacije placa sve troskove a neko ko ima (da baci)80k eura vozi se u Tesli i jos ga tetose drzava???

Ignjatov tata

pre 1 godinu

@neko iz mase

“Narod nije glup kao u EU”

Hahahahahha, je ki majke ti, da li si ikad provirio izvan Babušnice ?! Koji narod, a posebno u EU je gluplji od našeg ? Mislim da smo u gluposti aposlutno šampioni, zajedno sa prvim mestom u kardiovaskularnim bolestima, stopi smrtnosti od raka, mortalitetom i najnižim standardom. To se najbolje vidi iz odnosa prema EV. Mi smo pametni, neće nas prevariti belosvetski ološ, valjda mi znamo da je najbolje voziti dizlo bez filtera, a to sto nam deca udiše kancerogene materije, nema veze ?!

kkk

pre 1 godinu

@...@neko iz mase

“Narod nije glup kao u EU”

Hahahahahha, je ki majke ti, da li si ikad provirio izvan Babušnice ?! Koji narod, a posebno u EU je gluplji od našeg ? Mislim da smo u gluposti aposlutno šampioni, zajedno sa prvim mestom u kardiovaskularnim bolestima, stopi smrtnosti od raka, mortalitetom i najnižim standardom. To se najbolje vidi iz odnosa prema EV. Mi smo pametni, neće nas prevariti belosvetski ološ, valjda mi znamo da je najbolje voziti dizlo bez filtera, a to sto nam deca udiše kancerogene materije, nema veze ?!
(Ignjatov tata, ...a da ti malko izvuces glavu to jest proviris iz guzice tih istih nitkova sa zapada koji su nas doveli ovde gde smo sada trenutno.Slepce jedan nije stopa bolesnih velika zbog "dizlo auta",samo mediokritet poput tebe koristi tako otrcanu frazu,vec zbog govana koja jedemo i vode koju pijemo a tu mislim na zlatiborsku prsutu iz Brazila,matijevicevu piletinu iz kanalizacije,svezeg pangazijusa is toksicnih vijetnamskih potoka...pojma ti nemas ali prdis o EV,koji nam je najmanje bitan.

w

pre 1 godinu

@
Pa, jeste, i ja mislim da bogatim ljudima treba pomoci da kupe vozilo od 40 hiljada i mnogo vise! Treba im dozvoliti i voznju po Knez Mihajlovoj, po trznim centrima, posto nemaju auspuh. Ako zgaze nekog da ne odgovaraju, voznja zutom trakom obavezno, ma, dao bih im i rotacije pa da im se mi bednici sklanjamo! Sve za nase bogate gradjane koji su stub ovog drustva!
(Serbiko, 13. novembar 2022 12:07)

Ali zato kad baja podbode Stila JTD pa zadžami i podavi celu garažu.

NeshaBg

pre 1 godinu

a da ti malko izvuces glavu to jest proviris iz guzice tih istih nitkova sa zapada koji su nas doveli ovde gde smo sada trenutno.Slepce jedan nije stopa bolesnih velika zbog "dizlo auta",samo mediokritet poput tebe koristi tako otrcanu frazu,vec zbog govana koja jedemo i vode koju pijemo a tu mislim na zlatiborsku prsutu iz Brazila,matijevicevu piletinu iz kanalizacije,svezeg pangazijusa is toksicnih vijetnamskih potoka...pojma ti nemas ali prdis o EV,koji nam je najmanje bitan.
(kkk, 15. novembar 2022

Ovime sto pises samo potvrdjujes dve stvari. Prvo, nas narod na zalost jeste gluplji od onih na zapadu jer dok oni razmisljaju o ev, mi jedemo piletinu iz kanalizacije. I niko se nesto ne buni, cak je i red da kupe.
Drugo, pokazujes zavidan oblik nekulture, a on je povezan sa gluposcu.
A treca stvar je da bas zbog te nase "inteligencije" (srbija se saginjati nece) i pisanja uz vetar, kako onda, tako i sada, mi smo tu gde jesmo i jedemo piletinu iz kanalizacije.
Istina, postoje neki koji su osvesceni, pa shvataju da je znacajna i piletina i dizlo i ev, ali ti nisi u toj grupi.

CATAPA

pre 1 godinu

Isto tako smo ocekivali i 1.000 € po glavi stanovnika od Mladjana Dinkica.
(Inception, 13. novembar 2022 11:56)

To zahvali ruskim špijunima koji su prodali NIS i domaće rezerve nafte Putinu za cenu jednog osrednjeg fudbalera. Plus, državnoj firmi strane države dali očigledno trajni monopol na uvoz i preradu nafte. Otkako je NIS poklonjen Rusima, Srbi i domaću naftu plaćaju po ceni uvozne.

Ni električni automobili se ovde nikada neće masovnije zapatiti zbog vidljive, ali i nevidljive opstrukcije ruskih monopolista. Električnih automobila će biti srazmerno njihovom broju u Rusiji, a možda, verovatno i manje jer ni u Rusiji nema takvih Čvorovića kakvi su većinom Srbi. Srbin mrzi električni auto jer ako Srbija može bez nafte, može bez monopola Gasproma, može i bez Rusije i Putina! Tipični srpski rusofili Čvorovići možda i mogu bez najboljeg auta na svetu, Moskviča, ali da ostanu bez Putina... pa posamoubijali bi se masovno! Srbija-gubernija je san generacija rusofiličara, informbirovaca i ostalih izdajnika.

csbc

pre 1 godinu

Električni automobili ne bi trebalo da budu budućnost, kada bi se gledali interesi običnog čoveka. Ali velike kompanije kroje sve u svetu pa i to.
Ovde to neće tako brzo, ako ikada i zaživi. Sa ovakvom strukturom proizvodnje struje ekološki razlozi apsolutno ne postoje, tako da i nije nikakva šteta.

Serbiko

pre 1 godinu

Pa, jeste, i ja mislim da bogatim ljudima treba pomoci da kupe vozilo od 40 hiljada i mnogo vise! Treba im dozvoliti i voznju po Knez Mihajlovoj, po trznim centrima, posto nemaju auspuh. Ako zgaze nekog da ne odgovaraju, voznja zutom trakom obavezno, ma, dao bih im i rotacije pa da im se mi bednici sklanjamo! Sve za nase bogate gradjane koji su stub ovog drustva!

zoran

pre 1 godinu

Tko se raduje subvenciji, Kinezi, Paneli za elektricnu strauju koji daju struju ako imas sunce, se proizvode. u kini. Nestasica odredjenih supstanci i lijekova, farmacije u evropi prebacile proizvodnju u Kinu i Indiju.Kod mene covjek ceka dva mjeseca za odredjeni dio na mercedesu e klase, dio se proizvodi u kini, Tko je najveci snabdjevac supstanci za baterije i gdje se baterije proizvode. Nestasica struje i poskupljenje iste. Jedan elektricni auto u normalnoj voznji potrosi oko 18 kilovata na 100 km. U koliko se predje na takve aute, dali imamo kapacitete za toliku kolicinu potrosnje struje.Koliko treba vremena za izgradnju kapaciteta i do tada tko je spreman da plati minimum 40 hiljada eura za auto. sta sa baterijama koje se moraju mjenjati. nakon odredjenog vremena. Samo zamjena jedne baterije na Tesli kosta 18 hiljada eura. Imam jos mnogo pitanja, ali nemam nigdje odgovora na sve to.

Pop

pre 1 godinu

"70% zagadjenja dolazi sa drumova".Da li autor zna da brod za prevoz kontejnera trosi sto tona goriva na dan.Pitajte italijane da li im se isplati voznja na struju.A kupovina elektr.vozila u Srbiji morace malo da saceka jer sa prosekom primanja koja imamo i cenom tih vozila moracemo da sacekamo kineze ili 2100godinu.

evo resenja

pre 1 godinu

Povecajte minimalac na 2.400 evra, pa ce to povecati i prosecnu platu. Pa ce onda biti vise ljudi koji mogu da kupe nov automobil, i to elektricni.

C i n i k

pre 1 godinu

Nije do love, mnogi u Srb bz problema mogu da kupe koje god Ev, problem je sto ljudi ne veruju u tu pricu da je odrziva i masovno ce preci na to tek kada to i ostali urade dakle za nkih 20 godina, ali ni u Evropi nije mnogo bolja prica, jeste naravno prodato neuporedivo vise EV ali je mali % Ev u odnosu na ukupan broj vozila, sem Norveske nigde prodaja Ev nije uzela maha..

Zoro

pre 1 godinu

Jedino rešenje za buduća pokolenja je vodonik sve ostalo je đubre kako fosilna goriva tako i električna energija! To što električna vozila proizvode nultu emisiju ne znači da se do nje došlo na ekološki prihvatljiv način da ne nabrajam zbog čega jer razloga je mnogo. Kod nas će ovakvim tempom i sa ovakvom infrastrukturom 300000 elektičnih vozila biti 2450 godine!

hm

pre 1 godinu

Povecajte minimalac na 2.400 evra, pa ce to povecati i prosecnu platu. Pa ce onda biti vise ljudi koji mogu da kupe nov automobil, i to elektricni.
(evo resenja, 13. novembar 2022 12:47)

Kako su ovo glupi komentari. Ko da ti poveća? Ko bi onda povećao prosečnu platu i na osnovu čega?

Rok STAR

pre 1 godinu

Prvo zakon da električna vozila moraju biti teška kao i sa sus motorom , da nebi uništavala puteve, drugo da bateriju mora proizvođač da reciklira , treće zakon da u slučaju sudara el vozilo nesme da se zapali., znači prvo zakoni opšte bezbednosti , pa tek prodaja i registracija istih, vozila koja nisu u skladu sa tim a ulaze, prolaze kroz Srbiju, da plate extra taksu za prolaz.

Djorke

pre 1 godinu

Kako povecati ?

Pa ako “krsten” auto na baterije kosta 60-70.000 evra, tj onaj koji ima domet malo veci nego kao da vozis sa konstantno upaljenom rezervom, potrebno je prvo da se poveca standard.

Dakle ne moze se ocekivati da u zemlji u kojoj je prosecna zarada 500 evra, prosecan covek kupuje auto od 50.000. Sta se svi prave mutavi oko toga? To je igracka za bogate i visu srednju klasu, a taj stalez je kod nas maltene nepostojeci, zato su i retke skupe igracke.

Kapiram da nekome odgovara auto sa dometom od 120km samo za do posla i nazad, ali to je izuzetak, a ne pravilo. Porodici je potreban auto koji je multipraktik, koji moze vise stvari da zavrsi, koji moze da vozi posao-kuca, nabavku, izlet, odmor, posetu prijateljima u drugom gradu itd i sl. Onda dodjemo do toga da se valjda ocekuje da u zemlji gde je prosecna zarada 500 evra, ocekuje da porodica ima dva auta … Cirkus.

marica, kriv, razumevanje...

pre 1 godinu

sa ekoloske tacke gledista u Srbiji bi trebalo zabraniti prodaju istih, posto proizvodnje nemamo dok proizvodnja istih ne bude bar jednako zelena ili zelenija od proizvodnje klasicnih ... a upotreba istih u Srbiji koja struju uglavnom pravi spaljivanjem uglja nema nikakvu eko korist ... tako da em im prozivodnja daleko vise zagadjuje okolinu (preko 100 puta) od klasicnih, a samim tim i katastrofa po prirodu je veca kad isti ili njegovi delovi sazreju za otpad, em kod nas cak ni drugi deo price upotreba nije tako zelen (a retko gde jeste), pa nema nikakvog smisla ni razmisljati o istim ... to i zelenu agendu treba zabraniti dok se ne dostigne taj stadijum ... ko da hoces fabrickog radnika iz 19 veka da stavis za CNC masinu

Nije tesko

pre 1 godinu

Zabraniti uvoznicima da podignu cenu vozila iznad cene koja je u Evropi da ne obesmisle subvenciju i sama subvencija da bude veca za najjeftinija vozila kako bi sto vise obicnih ljudi kupilo. I naravno beneficije oko parkinga i sl.

Inception

pre 1 godinu

"Očekuje se da će u Srbiji do 2040. biti oko 300.000 električnih automobila."

Isto tako smo ocekivali i 1.000 € po glavi stanovnika od Mladjana Dinkica.

NeshaBg

pre 1 godinu

Za pocetak treba prihvatiti da smo siromasna drzava sa samo 24.000 prodatih novih vozila prosle godine. Sledeci je problem cena e vozila, mada se to menja sa dolaskom kineza, npr vrlo hvaljeni mg4 koji je golf klasa, cena kao sus golf, a do 10.000 jeftiniji od id3, koji bi trebalo da bude ispod 30.000 bez subvencije (ako se mg srbija odluci da ga uvozi). Zanimljiv je i byd atto 2, ciji uvoz treba da pocne u evropi, oko 25.000. U naredne dve godine treba da se pojavi novi spring, panda i c3, reno 5, id2... a to su sve manji i jeftiniji modeli cije bi cena sa subvencijom iznosila oko 20.000 evra sto ih cini jeftinijim od sus vozila. U svakom slucaju, mi smo pored siromastva i vrlo specifican narod, tako da ce kod nas ne mali broj vozila biti sa sus motorima verovatno i krajem ovoga veka. Inace, ja sam odlozio zamenu vozila dok se malo ne iskristalise situacija na trzistu ali planiram da nam sledeci auto bude elektricni, verovatno kao drugi auto u kuci. Ps. Subvencija nam je vrlo bitna.

Ignjatov tata

pre 1 godinu

Pa sami ste rekli, više od 80% voznog parka u “ekonomskom tigru” je starije od 10 godina. Nismo mi budale pa ne volimo nova kola, nego je realnost takva da samo malobrojni mogu i da sanjaju o EV. Skoro sam kod Vukovog spomenika video Mercedes EQS. Došlo mi je da vozaču stisnem ruku i kažem mu - majstore svaka čast. Kako kog da si se snašao, alal ti vera.
O tome zašto je tako, mogli bismo da raspredamo, ali nije više ni važno, činjenica je da smo na dnu Evrope po svim parametrima, pa i po voznom parku. Broj EV će se povećati kada standard poraste za najmanje nekoliko puta , kada u Srbiju dodju velike industrije, bez subvencija i podignu standard života. Zašto ne dolaze i kako to promeniti, ne znam, gradjani su izabrali one za koje smatraju da su najsposobniji da to promene, pa eto… većina je uvek u pravu (da li?)

mirko sv

pre 1 godinu

ja bih najvise voleo da zivim na planini i imam cybertrack, napunim ga 1 dan sa solarnim panelima oko150 kwh i sutra mogu da se vozim, ali sta, po zakonu bih bio kriminalac jer ne placam akcizu na struju. nasa drzava akcizom onemogucava prelazak na zelenu energiju jer stiti drzavne termoelektrane. koliko struje i uglja ce nam trebati da napunimo ev ako povecamo broj vozila?
biogas elektrana trosi 34t biowaste i proizvodi 1MWh, koliko im drzava uzima novca na sat i kako oni mogu da napreduju i da se sire, tj. po kapitalizmu ili platis extra profit ili profit trosis na ulaganje, kod nas je samo saplitanje. mi smo socijalni za drzavu i politicare po pitanju eko. prakticno nemamo uslove za prelazak na ev i hibride. zelena struja bez akcize i mali pdv a porez na profit normalno...
celo leto mi dimi drmno i kostolac na 30km, da bi bg imao jeftinu struju za klima uredjaje.

ljud

pre 1 godinu

Odlučivali bi se ljudi za polovna baterijska ili hibridna vozila lakše ali ih najviše odvraća bojazan da je baterija na izdisaju.
Za baterijska vozila ovo ima opravdanja ali za hibridna je situacija znatno bolja. Hibridna vozila mnogo bolje čuvaju zdrave baterije stoga što ne dozvoljavaju njeno duboko ispražnjavanje. Već na 20% kapaciteta sus motor puni bateriju. Takođe i prepunjavanje - do 80% se pune i tu prestaje dalje punjenje baterije. Ovde baterije traju nekoliko stotina hiljada kilometra eksploatacije.
Preporučujem Tojotu Prius plug-in. Ko ima kuću, dvorište, garažu, može da se vozi za cenu jednog pakovanja sladoleda mesečno.

Najjeftinije rešenje

pre 1 godinu

Samo merite čađ na tehničkom. Par stotina hiljada trovača manje za godinu dana. Samim zim skače i procenat elektro vozila, makar ne kupili ni jedno novo.

Kaboom

pre 1 godinu

"Ono o čemu mi razmišljamo, a to je da cena putarine za električne automobile bude niža,"

Superhik logika - onome ko vozi duplo teži auto koji više uništava drum i ko ima para - daj subvenciju i oslobodi plaćanja drumarine

Super Hik!

pre 1 godinu

Trebalo bi povećati subvencije za EV.
Za neupućene, to znači da sirotinja plati da bi bogati mogli jeftinije da kupe (pre)skupa EV.

Dalibor

pre 1 godinu

U EU prestaju da daju subvencije za PHEV vozila, jer premalo vlasnika dopunjava bateriju i voze samo na gorivo. Zna se šta je cilj - ekologija, a ne populističke mere. Kod nas su subvencije potpuno besmislene, jer ne dovode do značajnog povećanja broja "ekoloških" vozila, već se pomaže dobro situiranim sugrađanima da kupe sebi igračku, a onda kad je izgustiraju i pokažu svima šta voze, vrate se na SUV od 3000+ kubika. Da bi se povećao broj EV, treba sva i nova i polovna ekološka vozila da budu oslobođena carine i pdv-a, a ako država hoće da postigne nešto po pitanju zagađenja vozila sa SUS motorima, treba da subvencioniše dovođenje sistema za smanjenje emisije štetih gasova, a potom da prekine da toleriše trovače na putevima. Ne može samo da se odlaže puna primena pravilnika o tehničkom pregledu, a da se u međuvremenu ništa ne preduzima. Ako ne radi prekidač podizača prozora na zadnjim desnim vratima (iako je prozor moguće spustiti sa komandom vozača), vozilo ne može na ulicu, ali da troši litar ulja na 100km može. Kako se uđe u naseljeno mesto, mora da se uključi recirkulacija vazduha u suprotnom udišeš rak pluća. Ne može ni da se zanemari da se struja i pored problema u Kolubari pretežno proizvodi od uglja u elektranama kojima je efikasnost jedva 27% i da samim tim elektro vozila i nisu baš toliko ekološka u Srbiji.

Marko

pre 1 godinu

Vlasniku vozila od 50.000€ oboriti putarinu za 20 ili 50% ne znaci ama bas ništa. Nemojte da izmisljate, nego prepisite, ako je to prioritet. Norveško rešenje je jedino dalo ozbiljne rezultate. A ako nije prioritet onda ništa, samo nemojte ovim glupostima da se bavite.

posmatrač izloga

pre 1 godinu

Subvencije u Srbiji treba ukinuti jer su svi uvoznici i trgovci digli cene za iznos subvencije. I ovim se zapravo subvencionišu prodavci i proizvođači. Subvencioniše se prodaja.
Nikakva to pomoć nije kupcima. Njima bi se pomoglo ukidanjem Subvencije.
Uostalom, zašto bi siromašni sloj poreskih obveznika finansirao nekom bogatijim obvezniku da on sebi kupi corollu sedan hibrid 1,8 od preko 40 hiljada evra?
Koja je to "poreska pravda"?
A i da se dogodine subvencioniše kupovina 1.000 tih hibrida, i dalje će preko 80-90 posto voznog parka biti Euro 3 i niže.

dača

pre 1 godinu

O čemu vi pričate? EV su skupa i za stanovnike EU, a kamoli za stanovnike Ekonomskog Tigra. Nažalost, biće još gore kad prestane proizvodnja vozila sa motorima SUS, jer će onda svi krpiti i popravljati ionako prastara vozila, pa ćemo imati "Kubanski scenario".

Milan

pre 1 godinu

Nije do love, mnogi u Srb bz problema mogu da kupe koje god Ev,
(C i n i k, 13. novembar 2022 14:26)

Kako bre druže nije do love?!
Sve je do love, misliš da bi naši ljudi vozili krševe da ne moraju?!
Kako naš čovek sa prosečnom platom od 400 eura, da kupi auto od 20.000 eura?!
Stanovnik EU ima prosečnu platu 2000-3000 eura, njemu nije toliki problem da kupi auto.

NeshaBg

pre 1 godinu

a da ti malko izvuces glavu to jest proviris iz guzice tih istih nitkova sa zapada koji su nas doveli ovde gde smo sada trenutno.Slepce jedan nije stopa bolesnih velika zbog "dizlo auta",samo mediokritet poput tebe koristi tako otrcanu frazu,vec zbog govana koja jedemo i vode koju pijemo a tu mislim na zlatiborsku prsutu iz Brazila,matijevicevu piletinu iz kanalizacije,svezeg pangazijusa is toksicnih vijetnamskih potoka...pojma ti nemas ali prdis o EV,koji nam je najmanje bitan.
(kkk, 15. novembar 2022

Ovime sto pises samo potvrdjujes dve stvari. Prvo, nas narod na zalost jeste gluplji od onih na zapadu jer dok oni razmisljaju o ev, mi jedemo piletinu iz kanalizacije. I niko se nesto ne buni, cak je i red da kupe.
Drugo, pokazujes zavidan oblik nekulture, a on je povezan sa gluposcu.
A treca stvar je da bas zbog te nase "inteligencije" (srbija se saginjati nece) i pisanja uz vetar, kako onda, tako i sada, mi smo tu gde jesmo i jedemo piletinu iz kanalizacije.
Istina, postoje neki koji su osvesceni, pa shvataju da je znacajna i piletina i dizlo i ev, ali ti nisi u toj grupi.

Milan

pre 1 godinu

Superhik u akciji u Srbiji, otima od siromašnih poreskih obveznika i daje bogatima subvencije!!!
Put do većeg broja EV je omogućavanje privatnih investicija u infrastrukturu za punjenje. Za solarne panele je već nešto i preduzeto.
Omogućavanje uvoza EV bez carine iz dalekoistočnih država, mada ovde postoji ograničenje zbog sporazuma sa EU. EV bez carine iz EU su preskupa za građane srbije.
Ostalo prepustiti kupcima da odluče šta je bolje za njih. Za mene je anksioznost zbog dometa još prevelika.

Max

pre 1 godinu

Treba da se ulaze u punjace da ih ima na svakom parkingu,da bude EV oslobodjeno svih dazbina osim osiguranja !!!
2025g u trku ulazi Xiaomi tako da cekam njih da kupim EV !!!

Ignjatov tata

pre 1 godinu

@neko iz mase

“Narod nije glup kao u EU”

Hahahahahha, je ki majke ti, da li si ikad provirio izvan Babušnice ?! Koji narod, a posebno u EU je gluplji od našeg ? Mislim da smo u gluposti aposlutno šampioni, zajedno sa prvim mestom u kardiovaskularnim bolestima, stopi smrtnosti od raka, mortalitetom i najnižim standardom. To se najbolje vidi iz odnosa prema EV. Mi smo pametni, neće nas prevariti belosvetski ološ, valjda mi znamo da je najbolje voziti dizlo bez filtera, a to sto nam deca udiše kancerogene materije, nema veze ?!

Stole

pre 1 godinu

U Rumuniji se mesečno proda od 500 do 800 električnih Dacia Spring modela.
Znači svakog meseca više nego što ih je kod nas ukupno. Ono, kad onaj kaže da smo "lideri regiona" jel on misli da Rumunija nije u regionu? Ili možda stvarno nije?

kkk

pre 1 godinu

@...@neko iz mase

“Narod nije glup kao u EU”

Hahahahahha, je ki majke ti, da li si ikad provirio izvan Babušnice ?! Koji narod, a posebno u EU je gluplji od našeg ? Mislim da smo u gluposti aposlutno šampioni, zajedno sa prvim mestom u kardiovaskularnim bolestima, stopi smrtnosti od raka, mortalitetom i najnižim standardom. To se najbolje vidi iz odnosa prema EV. Mi smo pametni, neće nas prevariti belosvetski ološ, valjda mi znamo da je najbolje voziti dizlo bez filtera, a to sto nam deca udiše kancerogene materije, nema veze ?!
(Ignjatov tata, ...a da ti malko izvuces glavu to jest proviris iz guzice tih istih nitkova sa zapada koji su nas doveli ovde gde smo sada trenutno.Slepce jedan nije stopa bolesnih velika zbog "dizlo auta",samo mediokritet poput tebe koristi tako otrcanu frazu,vec zbog govana koja jedemo i vode koju pijemo a tu mislim na zlatiborsku prsutu iz Brazila,matijevicevu piletinu iz kanalizacije,svezeg pangazijusa is toksicnih vijetnamskih potoka...pojma ti nemas ali prdis o EV,koji nam je najmanje bitan.

sve je relativno

pre 1 godinu

Zabraniti uvoznicima da podignu cenu vozila iznad cene koja je u Evropi da ne obesmisle subvenciju i sama subvencija da bude veca za najjeftinija vozila kako bi sto vise obicnih ljudi kupilo. I naravno beneficije oko parkinga i sl.
(Nije tesko, 13. novembar 2022 11:15)

Običnih ljudi? Ko su to obični ljudi kod nas koji mogu da priušte i nov automobil, a kamoli električni? Čak i da ima novca da ga kupi, gde će ga puniti kada živi u stanu (u slučaju da je dobrostojeći - novom) ali nema ni vlastitu garažu nego ofarbano linijama 15.000-20.000 evra plaćeno garažno mesto? Ovo je situacija u Beogradu, a slično će uskoro biti i u Novom Sadu i Nišu. Za 20 godina, velika većina Srbije živeće u nekoliko gradova, kao na zapadu, ali sa razlikom da je naša infrastruktura i kapaciteti ostala na nivou osamdesetih u najboljem slučaju.

Što se tiče subvencija, priča o ekologiji i sl, to je tek humor u Srbiji.
Najbanalniji primer: ukinute su pvc kese u prodavnicama, tj. ukinute su besplatne. Da se stvarno ekološki razmišljalo, prodavale bi se samo papirne kese i višekratne torbe kao što i radi jedan lanac, a ne sve isto samo uz plaćanje.
Za vreme najvećih sankcija i nestašica struje devedesetih kada se nije merila zagađenost vazduha i ne znamo kolika je bila, ali se svakako manje osećao smrad i viđao smog po terasama i krovovima automobila nego danas u danima izuzetne zagađenosti, a TE su i tada radile, i tada se u Vinči deponovalo i palilo smeće i sl. Gde smo mi ekološki 30 godina kasnije od raspada bivše zemlje, silnih usvojenih i EU prilagođenih zakona, punih usta ekologije i OIE? Nismo daleko odmakli, optimistički napisano.

realno

pre 1 godinu

Npr drzava privremeno da ukine sve poreze i naknade pri kupovini el. auta. Registracija da se svede samo na simbolicnu vrednost. To za drzavu nebi bio neki izdatak, jer kod nas se jos uvek prodaje mali broj novih automobila. To bi sigurno poguralo prodaju el automobila. Mada efekat po zagadjenje kod nas bi bio vrlo upitan, s obzirom da veliki deo elektricne energije dobijamo iz prljavih izvora.

Za Cinika

pre 1 godinu

@cinik - druze, i do love je, veruj mi.
Jednostavno, mogu da kupim EV, imam para, ali po ovim cenama ne pada mi na pamet!
Hej, oni za elektro Peugeot e208 traze 41000 evra u salonu u Novom Sadu??? Pa jeste li vi normalni? Sa 300 km dometa? Vazi druze.
Kona long range 48000? Mercedese da ne spominjem. Kineza jos nema. Renault Megane eTech jos ga nema. Nissan Ariya nema. Tesle nema. Audi boze sacuvaj sa cenama. VW boze sacuvaj sa cenama (i dizajnom).
I sta da kupim? A hocu nov auto!
Dok im cena ne padne na 30-ak hiljada evra za NOV EV sa oko 400 km dometom necu da kupim.
Necu da udjem u EV i da mi je puna baterija kao da krenem na put sa SUS kom je rezervoar na pola

miki

pre 1 godinu

Pozivam na ukidanje diskriminacije nas koje iz nasih licnih razloga ne interesuje kupovina EV.Moje licno misljenje je da kad se podvuce crta cele price oni vise zagadjuju okolinu nego auto na gas na primer.Naj demokraticnije bi bilo da se to resi referendumom.Zasto da ostatak populacije placa sve troskove a neko ko ima (da baci)80k eura vozi se u Tesli i jos ga tetose drzava???

w

pre 1 godinu

@
Pa, jeste, i ja mislim da bogatim ljudima treba pomoci da kupe vozilo od 40 hiljada i mnogo vise! Treba im dozvoliti i voznju po Knez Mihajlovoj, po trznim centrima, posto nemaju auspuh. Ako zgaze nekog da ne odgovaraju, voznja zutom trakom obavezno, ma, dao bih im i rotacije pa da im se mi bednici sklanjamo! Sve za nase bogate gradjane koji su stub ovog drustva!
(Serbiko, 13. novembar 2022 12:07)

Ali zato kad baja podbode Stila JTD pa zadžami i podavi celu garažu.

hm

pre 1 godinu

Preporučujem Tojotu Prius plug-in. Ko ima kuću, dvorište, garažu, može da se vozi za cenu jednog pakovanja sladoleda mesečno.
(ljud, 13. novembar 2022 11:34)

Prius je super varijanta, nego mi treba veći auto (bar dok nas deca ne otkače u pogledu godišnjih odmora :)) i ekstremno me odbija svojim dizajnom. Inače vozim Toyotinog hibrida, ali nije PHEV. Ne vredi, Prius ne mogu...

Majkl Džondar

pre 1 godinu

Њихов број можемо да повећавао тако што ћемо цену да смањимо неких 200 - 300%.

Profesor Dušan

pre 1 godinu

Tako što sadašnje Tesle neće biti ismejane kao budale pa da moraju da idu za Ameriku već da se podrže njihove ideje i da se zadrže u Srbiji....

Miroslav

pre 1 godinu

Kod nas se moze ocekivati veci broj elektricnih automobila na putevima kada bude brzih punjaca na svakom cosku i kada prosecna plata bude negde oko 1500e - znaci nikad!

Milan

pre 1 godinu

Њихов број можемо да повећавао тако што ћемо цену да смањимо неких 200 - 300%.
(Majkl Džondar, 13. novembar 2022 22:25)

To znači da bi oni nama trebalo da plate da kupimo njihov auto?
Vrlo primamljivo.

Max

pre 1 godinu

Eee da kaskamo samo u broju EV, nego...
Vidim negde negde strujadina( tipa 1 ili 2 dnevno). A ne znam lično nikoga ko poseduje EV.
@Goxy se ne računa.