Četvrtak, 29.09.2022.

11:23

Da li je vožnja na metan i dalje najisplativija, iako je poskupela ugradnja?

Izvor: B92

Da li je vožnja na metan i dalje najisplativija, iako je poskupela ugradnja? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

Miki

pre 1 godinu

Moja sestra je kupila novu Škodu Oktaviju karavan na metan prošle godine, motor je benzinac 130ks. Sa punim rezervoarom (bocama) moze da predje do 300 km. Potrošnja na otvorenom putu je 3,5-4,5 KG. Problem je što je rezervoar za gorivo samo 10 litara. Kada je išla na more u CG, poslednja pumpa gde je imao metan da se sipa bila je u Čačku. U CG iako postoje informacije da postoji pumpa za CNG u Nikšiću, ta pumpa ga ne drži, pa je morala po celoj CG da se vozi na benzin sa kojim može da predje malo preko 100 km. Jedina pumpa je u Podgorici ali ko ide preko Žabljaka njemu to ne odgovara. U Evropi je bolja situacija sa pumpama, ali ako se vozi po Balkanu, mora da se pravi plan puta gde su pumpe, kao da vozite električni auto.

Naučno dokazano!!!

pre 1 godinu

Kupio Grande Punta sa fabričkim metanom pre 2 godine, prešao 50000km, po nekom mom računu, auto je već isplatio u potpunosti sve pare koje sam dao za njega. Kada je kupljen prosek potrošnje je bio 400-450 din, sada je malo skuplje pa je 500-550 din što je skoro 2 i po puta manje nego na benzin da vozim. Nikakav problem sa motorom ili ogibljenjem do sada, održavanje smešno (veliki servis 16000, mali servis sam uradim za 4000). Ono što je velika zabluda je da motor slabije ide na metan, s obzirom da je metan kaloričnije gorivo od benzina ta pretpostavka pada u vodu, barem po mom mišljenju motor lepše ide na metan i dosta je tiši u odnosu na benzin. Prelazio sam preko 1000km u cugu autoputa bez problema.
E sad mane: manjak pumpi pa se mora unapred razmišljati gde se sipa (rezervoar traje 250-300km), nešto manji gepek (jedna boca se nalazi ispod gepeka, druga ide sredinom auta uz auspuh)
Zaključak je da je ovo veoma isplativ vid goriva, ne zagađuje ni blizu kao benzin i dizel, što je onda apsurd da država uopšte ne podržava vozila na metan, a daju se subvencije za nova električna vozila, a znamo kako se dobija električna energija u Srbiji...

Komša

pre 1 godinu

...Po sadasnjim cenama ako trosi 7 litara benzina na 100km to je 10€ na 100km ili ti za 160000km 16000€ a ako trosi 8 litara plina (mada je meni trosio isto 7 litara plina) izadje 7,3€ na 100km ili ti 11680€. Znaci za 5 godina i 160000 km ustedeo sam nekih 4000 kad se dobiju svi troskovi oko plina, s tim da je sada nikad nepovoljniji odnos u ceni plin benzin.
(Miroljub, 29. septembar 2022 19:12) # Link komentara

Po sadašnjim cenama si možda vozio nekih 4 meseca. Pre toga je benzin bio povoljniji,što znači da ti je ušteda manja.
I koliko možeš da prodaš taj Megan sada?
Ko će da kupi polovan auto sa ugradjenim plinom?
Pročitajte komentar @ serbico.
Čovek objasnio kako vecina ljudi razmišlja kada su polovnjaci sa ugradjenim plinom u pitanju - za izbegavanje.

Ili ce kupiti nov sa fabrički uradjenim plinom ili ce uzeti neki jeftin benzinac i ugradice ,preci ce 200000 i onda "venčanica" (ili prevara- uvaljivanje).

Mali gradski auto ,kilometraza do 12000 recimo - benzin.Nema matematike ni dizel da se uzima.
Veliki porodični,česta putovanja porodična - dizel.
Drugo je kome zbog posla treba ili zivi u Barajevu a radi u BG pa mu je rezija 2000 km mesecno...Tu da se i pomučiš sa tim gasovima ...

serbiko

pre 1 godinu

opel zafira je bolji izbor od loseg Fiata
(pera, 29. septembar 2022 21:10)

Govorim uz iskustva, kazem, 9 godina sam vozio razlicite autimobile na metan, a iz razgovora sa kolegama, taksistima, gde smo do detalja uvek razmenjivali iskustva, cenim da je Multipla, bez obzira na kontraverzni izgled, ipak najbolje resenje. Zafira nije losa, ali Fiat ima mnogo bolji metanski uredjaj, tu je razlika. Auto koji sam kupio nov, Fiat 500L, je, sto se tice potrosnje, najbolji, ali, tu se sva prica zavrsava, sve ostalo je uzas blagi. Motor od dva cilindra je iznenadjujuce dugotrajan, ali pravi takve vibracije, da se nosaci motora menjaju na mesecnom nivou, plivajuci zamajac i kompletno kvacilo tesko moze da izdrzi duze od 40 hiljada i da ne nabrajam. VW 1.4 tsi, ovaj novi 1.5 tsi u Skodama, vidim da prave ozbiljne probleme kolegama i to kao potpuno novi. Automatski menjaci DSG sa 7 b, suvi, su jako losi, imaju neku gresku koji zvanican servis ne zna da resi, ili ne zeli, a motori trose ulje i to bas dosta. 1.4 kod VW, standardan problem sa lancem, turbinom, klapna gasa, DSG menjac (mehatronik). Ljudi, verujte mi, mnogima taj metan presedne, jer je izbor fabrickih vozila vrlo suzen i veoma cudan sa izborom motora. Ja sam presekao i batalio sve to, kupio sam nov atmosferski benzinac sa obicnim plinom i ako vise nemam tako jeftinu voznju, vrlo sam zadovoljan. O kupovini polovnog vozila na metan, suvisno je govoriti. Pa ja po Beogradu vozeci taksi, predjem oko 50 hiljada godisnje, sta mislite, koliko predje jedan takav auto na taksiju u Holandiji, Svedskoj, bilo gde, gde se vozaci smenjuju? Racunajte oko 100 hiljada godisnje, pa vi vidite kolko je to kada je auto 2013, 2014. Nisam fan nikakvih vozila, za mene su to radne masine, sve sto sam napisao je cisto zapazanje iz iskukstva.

misko

pre 1 godinu

Ja vas ne razumem,imate auto a kukate za potrosnju.Za takem ljude i nije auto,te pare sto dajete za auto popravite zube,80% ljudi ima katastrofalne zube niti gledaju na svoje zdravlje

milan

pre 1 godinu

ne može ništa da se uštedi, umesto što gubite vreme razmišljajući kako da uštedite. Za to vreme smislite kako da zaradite, možda posle i kupite neki Porše ili Ferrari.

Dejan

pre 1 godinu

Evo vam još jedna informacija za razmišljanje. Kažu mi ljudi iz AMSS da im se u poslednjih godinu dana nije niko pojavio na tehničkom sa novougrađenim plinom.
Pitam se baš zbog čega kad je toliko povoljnije i jeftinije?
Da možda ljudi ne vole da bacaju pare ili su malo bolje napravili računicu nego što je u ovom tekstu...?

pera

pre 1 godinu

VW 1.4 tsi na metan je za izbegavanje u sirokom luku, osim onih starih 2.0, ali i to su vec odavno krsevi. Znam da je taj auto svima odvratan, ali, ubedljivo najbolje vozilo sa pogonom na metan je Fiat Multipla. Neprevazidjen! Milioni se prelazi sa njim, e sad, izgled...
(serbiko, 29. septembar 2022 18:46)
opel zafira je bolji izbor od loseg Fiata

Aleksandar

pre 1 godinu

Suština je da ne postoji akciza za metan dok je za TNG medju najvecom u evropi. Oba goriva su jako slična. Država bi morala da smanji akcizu na TNG kao što je smanjila za benzin i dizel da bi se smanjila potrošnja dizela koji je jako štetan za zdravlje. TNG ne bi smeo biti skuplji od polovine cene benzina.

Sone68

pre 1 godinu

...Dacia logan 1.6 b,280000km,bez problema,van grada 3.7 kg,grad 5.25 kg x 118 din,12 kg boca,racunajte sami,kakav dizel,kakvi bakraci,stim autom stigao do kraja Pelpoponeza,a bogami i pola evrope za kesu karamela....

Miroljub

pre 1 godinu

Da samo odgovorim na ovaj naručeni tekst sa svrhom da se napravi reklama ha metan i plin.
Ulravo sam demontirao svoj plinski uređaj i ne pada mi više na pamet da ikada u životu i pomislim na uvođenje plina kao i metana ili bilo kakvih drugih gluposti.
Ko želi da se maltretira i plaća gluposti državi i majstorima i ko je toliki mazohista da pored svih problema koje na kolima ima doda duplo samo neka izvoli.
Država ne samo da nije dala nikakve olakšice nego se svojski potrudila da zagorča život svima koji voze na ovo gorivo.
Meni se bez gasa auto preporodio i radi kao sat, imaću manje problema oko duplih tehničkih, atesta, popravki i ostalog a država će kao rezultat konačno od mene dobiti ono što i zaslužuje. Još prljaviji vazduh!
Ne pada mi na pamet da se ekologijom neko bavi na moj račun i preko moje grbače! Nemam ni ekonomsku ni bilo koju drugu računicu.
I za kraj, da ne bih komplikovao, u ovom tekstu nije ni blizu izračunato sve što će vas koštati prilikom vožnje na ovakve alternative!!!
Razmišljajte sami šta su vam sve prećutali...
(Dejan, 29. septembar 2022 13:16)

Vozio megana 1 na plin, presao sa njim 160000km, ugradnju plina platio 350€ (pre 5 godina), radio jednom plinske dizne i jednom isparivac prosle godine ukupno 9500 dinara i na svakih 10000km servis plina od 2500 dinara, za tih 160000km nisam imao ni jedan kvar na automobilu sem pumpe za gorivo koja je zbog plina stradala jer je auto cesto bio na rezervi benzina a nisam znao da to smeta pumpi za gorivo. Ukupno sam ulozio 350€ ugradnja 16 servisa po 2500din, 9500 din dizne i isparivac atest 100€ i reatest 50€ i pumpa goriva 40€ sve ukupno trosak za 5 godina 960€. Po mojoj nekoj racunici za voznju na plin umesto na benzin na tih 160000km ustedeo sam oko 5000€. Po sadasnjim cenama ako trosi 7 litara benzina na 100km to je 10€ na 100km ili ti za 160000km 16000€ a ako trosi 8 litara plina (mada je meni trosio isto 7 litara plina) izadje 7,3€ na 100km ili ti 11680€. Znaci za 5 godina i 160000 km ustedeo sam nekih 4000 kad se dobiju svi troskovi oko plina, s tim da je sada nikad nepovoljniji odnos u ceni plin benzin.

serbiko

pre 1 godinu

Zeleo bih da dodam. Fabricki izradjena vozila na CNG (metan), imaju drugacije glave motora, pojacane klipove, tacnije glave klipova i naravno, bolje i jace ventile. Kada se naknadno ugradi, na klasican motor namenjen benzinu, sve ovo sto sam naveo, traje mnogo krace, tako da sva usteda na gorivu, se izgubi kasnije na reparaciji motora. Takodje, kod fabrickih sistema, boce (rezervoari) se smestaju tako da ostaje gepek . Kod Fiata 500L, koji sam ja vozi, jedna boca se nalazi ispod gepeka, a druga ispod vozila, negde izmedju prednjih sedista. Sve je to obezbedjeno debelim metalnim šus plehom i ne vidi se. Takodje vozilo ima drugacije opruge koje su dosta jace. Mesto za tocenje se nalazi gde i cep za benzin, dok kod naknadne ugradnje se postavlja ispod haube gde je i motor, sto znaci otvaranje haube pri svakom tocenju. Iz mog iskustva, kao najbolji u tome se pokazao Fiat, naravno, sto se tice gasnog sistema, sve ostalo je klasika, Fiat ko Fiat. VW 1.4 tsi na metan je za izbegavanje u sirokom luku, osim onih starih 2.0, ali i to su vec odavno krsevi. Znam da je taj auto svima odvratan, ali, ubedljivo najbolje vozilo sa pogonom na metan je Fiat Multipla. Neprevazidjen! Milioni se prelazi sa njim, e sad, izgled...

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Moze metan, ali samo vozila sa fabricki ugradjenom instalacijom. Zasto? Zato sto je fabrika proracunala i ugradila odgovarajuce ogibljenje koje odgovara povecanoj masi vozola za oko 100kg. Pored toga, motori su projektovani bas za benzin i metan i tu brige nema.

Koja vozila su najcesca sa fabrickim metanom?
- Fiat Panda, Punto, Doblo sa 1.4 NaturalPower motorima. (izbegavati novu Pandu sa 0.9 2cilindricnim motorom i plivajucim zamajcem!)
- VW Polo/Golf/Pasat/Touran/Caddy 1.0, 1.4 i 1.5TGI (ima i starih Caddy sa 2.0 motorom).
- Skoda Octavia 1.4 i 1.5
- Seat Leon 1.4 i 1.5 TGI
- Audi A3, A4 i A5 G-Tron.
- Opel Zafira 1.6 i 1.6turbo.
- Mercedes B200 NGT.

Polovna vozila sa fabrickim metanom najlakse cete naci u Italiji i Holandiji.

VW motor 1.4TGI trosi 4-5kg u proseku.
Idealna kombinacija za Golf 7 karavan. Iako se nude i sa DSG menjacima, preporuka je klasicni menjac.

ciciban

pre 1 godinu

Da samo sto u Srbiji ima jako mali broj pumpi
(mario, 29. septembar 2022 13:25)

Pumpi naema dovoljno ali ih ima, taman da obidjes celu državu za 50e.

moravac

pre 1 godinu

Ja u De vozim, novu octaviu gtec, jedan od malobrojnih koji na metan vozi, a zasto nzm, jer je jako povoljno voziti se na ovu vrstu goriva. Dosta njih i ne znaju, vec me bledo gledaju kad im objasnjavam ? Neki nikad ni culi nisu..
Uglavnom, ovde je do skoro bila cena 1 euro, sad je 1.30. Racunao sam onako bzvz, presao 10.000 i sa dizelom koji sam vozio( mazda 2017), potrosio bih cca 1600 eura samo na gorivo, a sa ovim sam na oko 500 eura.
Pricam o novom autu, fabricka ugradnja.. Trosi ispod 3.5 kg kad se na auto putu vozi npr 120. Haos ? A nema apsolutno nikakve razlike u smilsi snage motora, kao stari LPG pa kad na benzin prebacis. Nemam sta reci osim da je extra! A kad sam u Cacku tocio, ostao u soku ? Taksisti toce lepo metan u corolle hybride ? Haos! Pa to je tek dz voznja!
Pozz svima! Da, porez je za dizel cca 300 eura ovde a za gtec je 60 eura.

kole

pre 1 godinu

Skoro udjem u taxi, Pasat B6 karavan, ne galami vidim nije dizel. Pitam jel na plin, decko mi kaze na Metan. Gde si ugradio, pitam ja. Kaze on, fabrika prijatelju i samo to mogu da ti preporucim. Nekoliko kolega su ugradjivali, ali taj teret im je veoma brzo razbio zadnji trap po ovim Bgd kraterima. Inace prezadovoljan jer mu svaki dan u dzepu ostane 1000 din vise nego njegovom kolegi koji vozi dizela.

Šumadinac

pre 1 godinu

600 din 100km....ko voli nek izvoli... svako ima računicu... dok Rusi ne zavrnu slavinu..... i počnemo USA ili već neki drugi skupi gas da točimo, DOVIĐENJA.

draganche

pre 1 godinu

80k na metan za 3.5 god. Prosecna potrošnja 4.09kg. Punto 1.4.
Dzabe voznja realno.
Mane:Nemas gepek, auto slabije ide, nema pumpi svuda. Nije baš za vožnju po brdima. Nije za voznju po Bg ko nema živaca.
Možda je neki jaci auto bolji ali pisem o iskustvu sa mojim autom.

serbiko

pre 1 godinu

9 godina sam vozio na metan, a poslednjih 5 sam imao Fiat 500l sa fabrickom instalacijom. Zaista se isplati, ali, nije bas sve tako sjajno. Najjveci problem su mali rezervoari i mali broj pumpi, koje se, uglavnom, nalaze na periferijama gradova, industrijskim zonama itd. U Beogradu, jedina pumpa u centru je kod Bogoslovije, ali, cesto se desava da se na toj pumpi nalazi na tocenju nekoliko kamiona ili kombija, pa to moze da potraje prilicno. Sve vise je i autobusa na metan, a on toci i po 30 minuta, a zauzme celu pumpu. Ja sam taj Fiat kupio nov, pa je sve to radilo, medjutim, ko kupi takav auto polovan, moze da ocekuje svakojakih problema, posto se ti automobili kupuju iskljucivo za jako puno km, a ne za do pijace. Odrzavanje tih fabrickih modela, moze da bude jako skupo, jer se tesko dolazi do tih elemenata. Moj savet, jeftino za voznju, ali samo nov, polovno ni pod razno. Sto se tice plina, juce sam video jedan taksi, Hyundai i30 1.4mpi na plin, sa 720 hiljada km na satu! Pa sad, procenite sami....

vidoje

pre 1 godinu

"Postoje i manji rezervoari, koji primaju npr. 4 kg, ali sa jednim takvim ne možete da pređete ni 100 km, pa je potrebno ugraditi više komada, što više nego osetno podiže ukupnu cenu."

Ajde sto podize cenu, nego sto SMANJUJE prtljazni prostor. Igradite li ga, zaboravite na prtljaznik. To se jedino isplati na dostavnim furgonima. Sve ostalo je katastrofalna drzavna politika za CNG i TNG. Akcize na TNG su najvece u Evropi i drzava cenu tog energrnta nije stavila pod "kontrolu". Doziveo sam da je cena TNG-a Grckoj NIZA od cene u Srbiji (trenutbo u gradu 108-109 din/lit, u Grckoj 85 euro centi = 100 din/lit.)! Onako uzgred, ona lopovska druzina na pumpama oko Preseva na ulasku u Makedoniju prodaje plin po ceni od 129,90 RSD po litru!

Plin

pre 1 godinu

(Dejan, 29. septembar 2022 13:16)

Cinjenica je da je drzava ucinila sve da obesmisli ugradnju plina.

Ja sam vozio na plin i tada mi se isplatilo na predjenih 20000km, presao na plin 140000.

Ne znam koliko je danas isplativo jer nisam racunao zbog logike sipaj plin kad vec imas uredjaj.

Automobil sada vozi moj otac i dalje funkcionise, tako da na svom iskustvu ne znam sta je to tako strasno sa kvarovima.

Problem drzave je u tome sto odluke ne donose ljudi sa zdravim razumom.

Normalno je da se naplacuju dadzbine na gorivo za odrzavanje puteva ali drzava je svakako trebala da destimulise dizelase.

To su mogli prosto uraditi kroz poskupljenje uvoznih dadzbina na dizel vozila i napraviti javnu objavu da ce dadzbine da skacu svake godine za 1000 evra. Paralelno sa tim dici cenu registracije za dizele uvezene od tog trenutka. I benzince bez plina.

Znam da deluje kao da podrzavam rast poreza ali govorim iz ugla ustede i ekologije.

Plin je cistiji tako da je ekoloska poenta jasna.

Finansijska racunica je takodje tu samo je treba uociti. Mi ne proizvodimo plin ili naftu ali proizvodna cena plina je priblizno 50% cene dizela.

Kada bi svi vozili na plin umesto na dizel, smanjili bi sumu novca koju dajem na uvoz. Trenutno bukvalno bacamo novac.

Metan se moze i proizvoditi za sopstvene potrebe na farmama ali bi trebao ozbiljan program stimulacije.

bVb

pre 1 godinu

Nisam u materiji. Ima li nekih problema sa motorom u explataciji.
Malo ko od ovih na gas što idu hoće da priznaju da je kod njih malo veća učestalost stradanja dihtunga na motoru. Još ako je malo vremešniji auto, skoro bez omašaja menjaju dihtunge i ravnaju glave što opet neki trošak od min 200e za neki prosečan auto kod nas.

Stef

pre 1 godinu

@ (Ivan, 29. septembar 2022 14:31)

Imam Doblo 1.4 na metan, 2015 godište. Katastrofa, štuca, trese se pa prebaci na benzin, a ni jedan majstor ne zna da ga popravi. Moram da sipam pun rezervoar benzina na svakih 600 do 2000km. Ne bih preporučio.

istine radi

pre 1 godinu

"Stavimo ipak kao okviran primer jednog benzinca koji troši u proseku 8 l/100 km."

Moj benzinac sa preko 170 ks na 30.000 km po aplikaciji ima prosek 6,41. Doduše, 4WD je pa valjda zato ne troši tih "u proseku 8 l/100 km."

Mvp

pre 1 godinu

Fabricki - da, ali... Samo nesto novije, do 10god. Posle ko ima zivce i novac da se mlati sa, cast izuzecima, priucenim majstorima koji nemaju veze sa mehanikom.
Drzavu ekoloska goriva ne interesuju, cena metana je povoljna samo zbog nedostatka taksi.(kojim su optereceni ostali energenti) a bez podsticaja. To moze da se promeni preko noci.
Obrni, okreni, vratio sam se na matori dizel,( promenio sam desetinu vozila za zivota) dimi, pusi, ide, moze da se "jeftino" popravi, nema dpf, zamajac, elektroniku, bosch pumpa i cao. Trosi ispod 8l po Bg(suv4x4) sta god mu radio. Ibarska 5, autoput ispod 7l. Benzinac slicnih gabarita mi je trosio duplo vise.

Dejan

pre 1 godinu

Da samo odgovorim na ovaj naručeni tekst sa svrhom da se napravi reklama ha metan i plin.
Ulravo sam demontirao svoj plinski uređaj i ne pada mi više na pamet da ikada u životu i pomislim na uvođenje plina kao i metana ili bilo kakvih drugih gluposti.
Ko želi da se maltretira i plaća gluposti državi i majstorima i ko je toliki mazohista da pored svih problema koje na kolima ima doda duplo samo neka izvoli.
Država ne samo da nije dala nikakve olakšice nego se svojski potrudila da zagorča život svima koji voze na ovo gorivo.
Meni se bez gasa auto preporodio i radi kao sat, imaću manje problema oko duplih tehničkih, atesta, popravki i ostalog a država će kao rezultat konačno od mene dobiti ono što i zaslužuje. Još prljaviji vazduh!
Ne pada mi na pamet da se ekologijom neko bavi na moj račun i preko moje grbače! Nemam ni ekonomsku ni bilo koju drugu računicu.
I za kraj, da ne bih komplikovao, u ovom tekstu nije ni blizu izračunato sve što će vas koštati prilikom vožnje na ovakve alternative!!!
Razmišljajte sami šta su vam sve prećutali...

s mile

pre 1 godinu

Niš - Beograd, oko 250km, oko 10kg metana. Umerena voznja.

Cena, 10 eur. Vredi

Za nekog ko puno prelazi, a ima KPG pumpu u blizini. Vredi svaki ulozen dinar.

Bruks 021

pre 1 godinu

Dejan
Moja računica je nešto drugačija.Kupio sam auto u maju sa plinom(atest važi do 2027) trošimo u gradskoj vožnji 8,5-9l.Ugrađen BRC uređaj(besprekorno radi)Pre toga sam vozio Astru H 2010g trošila u gradu oko 7,5l.Sa sadašnjom cenom dizela od 217din i gasa od 106din vidi da li se isplati.Uzgred ulje je žute boje skoro kao pre pet meseci kada sam radio mali servis.Što se tiče državne pljačke tu se u potpunosti slažem sa vama.Pozdrav.

obrni okreni kajaćeš se

pre 1 godinu

Ne isplati se.Mora da se radi ogibljenje na svakom autu, osim ako je fabrički ugradjen metan, onda je to fabrika vec odradila.Boca je mnogo teška jer je metan nabijen pod većim pritiskom od TNG.Znači traži dodatna ulaganja i onda metan nije 100din. po kg već ko zna koliko plus iza ugla uvek vreba neka državna taksa čim vide da ti se nešto možda isplati.

Dejan

pre 1 godinu

Da samo odgovorim na ovaj naručeni tekst sa svrhom da se napravi reklama ha metan i plin.
Ulravo sam demontirao svoj plinski uređaj i ne pada mi više na pamet da ikada u životu i pomislim na uvođenje plina kao i metana ili bilo kakvih drugih gluposti.
Ko želi da se maltretira i plaća gluposti državi i majstorima i ko je toliki mazohista da pored svih problema koje na kolima ima doda duplo samo neka izvoli.
Država ne samo da nije dala nikakve olakšice nego se svojski potrudila da zagorča život svima koji voze na ovo gorivo.
Meni se bez gasa auto preporodio i radi kao sat, imaću manje problema oko duplih tehničkih, atesta, popravki i ostalog a država će kao rezultat konačno od mene dobiti ono što i zaslužuje. Još prljaviji vazduh!
Ne pada mi na pamet da se ekologijom neko bavi na moj račun i preko moje grbače! Nemam ni ekonomsku ni bilo koju drugu računicu.
I za kraj, da ne bih komplikovao, u ovom tekstu nije ni blizu izračunato sve što će vas koštati prilikom vožnje na ovakve alternative!!!
Razmišljajte sami šta su vam sve prećutali...

obrni okreni kajaćeš se

pre 1 godinu

Ne isplati se.Mora da se radi ogibljenje na svakom autu, osim ako je fabrički ugradjen metan, onda je to fabrika vec odradila.Boca je mnogo teška jer je metan nabijen pod većim pritiskom od TNG.Znači traži dodatna ulaganja i onda metan nije 100din. po kg već ko zna koliko plus iza ugla uvek vreba neka državna taksa čim vide da ti se nešto možda isplati.

Bruks 021

pre 1 godinu

Dejan
Moja računica je nešto drugačija.Kupio sam auto u maju sa plinom(atest važi do 2027) trošimo u gradskoj vožnji 8,5-9l.Ugrađen BRC uređaj(besprekorno radi)Pre toga sam vozio Astru H 2010g trošila u gradu oko 7,5l.Sa sadašnjom cenom dizela od 217din i gasa od 106din vidi da li se isplati.Uzgred ulje je žute boje skoro kao pre pet meseci kada sam radio mali servis.Što se tiče državne pljačke tu se u potpunosti slažem sa vama.Pozdrav.

kole

pre 1 godinu

Skoro udjem u taxi, Pasat B6 karavan, ne galami vidim nije dizel. Pitam jel na plin, decko mi kaze na Metan. Gde si ugradio, pitam ja. Kaze on, fabrika prijatelju i samo to mogu da ti preporucim. Nekoliko kolega su ugradjivali, ali taj teret im je veoma brzo razbio zadnji trap po ovim Bgd kraterima. Inace prezadovoljan jer mu svaki dan u dzepu ostane 1000 din vise nego njegovom kolegi koji vozi dizela.

serbiko

pre 1 godinu

Zeleo bih da dodam. Fabricki izradjena vozila na CNG (metan), imaju drugacije glave motora, pojacane klipove, tacnije glave klipova i naravno, bolje i jace ventile. Kada se naknadno ugradi, na klasican motor namenjen benzinu, sve ovo sto sam naveo, traje mnogo krace, tako da sva usteda na gorivu, se izgubi kasnije na reparaciji motora. Takodje, kod fabrickih sistema, boce (rezervoari) se smestaju tako da ostaje gepek . Kod Fiata 500L, koji sam ja vozi, jedna boca se nalazi ispod gepeka, a druga ispod vozila, negde izmedju prednjih sedista. Sve je to obezbedjeno debelim metalnim šus plehom i ne vidi se. Takodje vozilo ima drugacije opruge koje su dosta jace. Mesto za tocenje se nalazi gde i cep za benzin, dok kod naknadne ugradnje se postavlja ispod haube gde je i motor, sto znaci otvaranje haube pri svakom tocenju. Iz mog iskustva, kao najbolji u tome se pokazao Fiat, naravno, sto se tice gasnog sistema, sve ostalo je klasika, Fiat ko Fiat. VW 1.4 tsi na metan je za izbegavanje u sirokom luku, osim onih starih 2.0, ali i to su vec odavno krsevi. Znam da je taj auto svima odvratan, ali, ubedljivo najbolje vozilo sa pogonom na metan je Fiat Multipla. Neprevazidjen! Milioni se prelazi sa njim, e sad, izgled...

draganche

pre 1 godinu

80k na metan za 3.5 god. Prosecna potrošnja 4.09kg. Punto 1.4.
Dzabe voznja realno.
Mane:Nemas gepek, auto slabije ide, nema pumpi svuda. Nije baš za vožnju po brdima. Nije za voznju po Bg ko nema živaca.
Možda je neki jaci auto bolji ali pisem o iskustvu sa mojim autom.

moravac

pre 1 godinu

Ja u De vozim, novu octaviu gtec, jedan od malobrojnih koji na metan vozi, a zasto nzm, jer je jako povoljno voziti se na ovu vrstu goriva. Dosta njih i ne znaju, vec me bledo gledaju kad im objasnjavam ? Neki nikad ni culi nisu..
Uglavnom, ovde je do skoro bila cena 1 euro, sad je 1.30. Racunao sam onako bzvz, presao 10.000 i sa dizelom koji sam vozio( mazda 2017), potrosio bih cca 1600 eura samo na gorivo, a sa ovim sam na oko 500 eura.
Pricam o novom autu, fabricka ugradnja.. Trosi ispod 3.5 kg kad se na auto putu vozi npr 120. Haos ? A nema apsolutno nikakve razlike u smilsi snage motora, kao stari LPG pa kad na benzin prebacis. Nemam sta reci osim da je extra! A kad sam u Cacku tocio, ostao u soku ? Taksisti toce lepo metan u corolle hybride ? Haos! Pa to je tek dz voznja!
Pozz svima! Da, porez je za dizel cca 300 eura ovde a za gtec je 60 eura.

s mile

pre 1 godinu

Niš - Beograd, oko 250km, oko 10kg metana. Umerena voznja.

Cena, 10 eur. Vredi

Za nekog ko puno prelazi, a ima KPG pumpu u blizini. Vredi svaki ulozen dinar.

serbiko

pre 1 godinu

9 godina sam vozio na metan, a poslednjih 5 sam imao Fiat 500l sa fabrickom instalacijom. Zaista se isplati, ali, nije bas sve tako sjajno. Najjveci problem su mali rezervoari i mali broj pumpi, koje se, uglavnom, nalaze na periferijama gradova, industrijskim zonama itd. U Beogradu, jedina pumpa u centru je kod Bogoslovije, ali, cesto se desava da se na toj pumpi nalazi na tocenju nekoliko kamiona ili kombija, pa to moze da potraje prilicno. Sve vise je i autobusa na metan, a on toci i po 30 minuta, a zauzme celu pumpu. Ja sam taj Fiat kupio nov, pa je sve to radilo, medjutim, ko kupi takav auto polovan, moze da ocekuje svakojakih problema, posto se ti automobili kupuju iskljucivo za jako puno km, a ne za do pijace. Odrzavanje tih fabrickih modela, moze da bude jako skupo, jer se tesko dolazi do tih elemenata. Moj savet, jeftino za voznju, ali samo nov, polovno ni pod razno. Sto se tice plina, juce sam video jedan taksi, Hyundai i30 1.4mpi na plin, sa 720 hiljada km na satu! Pa sad, procenite sami....

Plin

pre 1 godinu

(Dejan, 29. septembar 2022 13:16)

Cinjenica je da je drzava ucinila sve da obesmisli ugradnju plina.

Ja sam vozio na plin i tada mi se isplatilo na predjenih 20000km, presao na plin 140000.

Ne znam koliko je danas isplativo jer nisam racunao zbog logike sipaj plin kad vec imas uredjaj.

Automobil sada vozi moj otac i dalje funkcionise, tako da na svom iskustvu ne znam sta je to tako strasno sa kvarovima.

Problem drzave je u tome sto odluke ne donose ljudi sa zdravim razumom.

Normalno je da se naplacuju dadzbine na gorivo za odrzavanje puteva ali drzava je svakako trebala da destimulise dizelase.

To su mogli prosto uraditi kroz poskupljenje uvoznih dadzbina na dizel vozila i napraviti javnu objavu da ce dadzbine da skacu svake godine za 1000 evra. Paralelno sa tim dici cenu registracije za dizele uvezene od tog trenutka. I benzince bez plina.

Znam da deluje kao da podrzavam rast poreza ali govorim iz ugla ustede i ekologije.

Plin je cistiji tako da je ekoloska poenta jasna.

Finansijska racunica je takodje tu samo je treba uociti. Mi ne proizvodimo plin ili naftu ali proizvodna cena plina je priblizno 50% cene dizela.

Kada bi svi vozili na plin umesto na dizel, smanjili bi sumu novca koju dajem na uvoz. Trenutno bukvalno bacamo novac.

Metan se moze i proizvoditi za sopstvene potrebe na farmama ali bi trebao ozbiljan program stimulacije.

vidoje

pre 1 godinu

"Postoje i manji rezervoari, koji primaju npr. 4 kg, ali sa jednim takvim ne možete da pređete ni 100 km, pa je potrebno ugraditi više komada, što više nego osetno podiže ukupnu cenu."

Ajde sto podize cenu, nego sto SMANJUJE prtljazni prostor. Igradite li ga, zaboravite na prtljaznik. To se jedino isplati na dostavnim furgonima. Sve ostalo je katastrofalna drzavna politika za CNG i TNG. Akcize na TNG su najvece u Evropi i drzava cenu tog energrnta nije stavila pod "kontrolu". Doziveo sam da je cena TNG-a Grckoj NIZA od cene u Srbiji (trenutbo u gradu 108-109 din/lit, u Grckoj 85 euro centi = 100 din/lit.)! Onako uzgred, ona lopovska druzina na pumpama oko Preseva na ulasku u Makedoniju prodaje plin po ceni od 129,90 RSD po litru!

Mvp

pre 1 godinu

Fabricki - da, ali... Samo nesto novije, do 10god. Posle ko ima zivce i novac da se mlati sa, cast izuzecima, priucenim majstorima koji nemaju veze sa mehanikom.
Drzavu ekoloska goriva ne interesuju, cena metana je povoljna samo zbog nedostatka taksi.(kojim su optereceni ostali energenti) a bez podsticaja. To moze da se promeni preko noci.
Obrni, okreni, vratio sam se na matori dizel,( promenio sam desetinu vozila za zivota) dimi, pusi, ide, moze da se "jeftino" popravi, nema dpf, zamajac, elektroniku, bosch pumpa i cao. Trosi ispod 8l po Bg(suv4x4) sta god mu radio. Ibarska 5, autoput ispod 7l. Benzinac slicnih gabarita mi je trosio duplo vise.

Aleksandar

pre 1 godinu

Suština je da ne postoji akciza za metan dok je za TNG medju najvecom u evropi. Oba goriva su jako slična. Država bi morala da smanji akcizu na TNG kao što je smanjila za benzin i dizel da bi se smanjila potrošnja dizela koji je jako štetan za zdravlje. TNG ne bi smeo biti skuplji od polovine cene benzina.

Miroljub

pre 1 godinu

Da samo odgovorim na ovaj naručeni tekst sa svrhom da se napravi reklama ha metan i plin.
Ulravo sam demontirao svoj plinski uređaj i ne pada mi više na pamet da ikada u životu i pomislim na uvođenje plina kao i metana ili bilo kakvih drugih gluposti.
Ko želi da se maltretira i plaća gluposti državi i majstorima i ko je toliki mazohista da pored svih problema koje na kolima ima doda duplo samo neka izvoli.
Država ne samo da nije dala nikakve olakšice nego se svojski potrudila da zagorča život svima koji voze na ovo gorivo.
Meni se bez gasa auto preporodio i radi kao sat, imaću manje problema oko duplih tehničkih, atesta, popravki i ostalog a država će kao rezultat konačno od mene dobiti ono što i zaslužuje. Još prljaviji vazduh!
Ne pada mi na pamet da se ekologijom neko bavi na moj račun i preko moje grbače! Nemam ni ekonomsku ni bilo koju drugu računicu.
I za kraj, da ne bih komplikovao, u ovom tekstu nije ni blizu izračunato sve što će vas koštati prilikom vožnje na ovakve alternative!!!
Razmišljajte sami šta su vam sve prećutali...
(Dejan, 29. septembar 2022 13:16)

Vozio megana 1 na plin, presao sa njim 160000km, ugradnju plina platio 350€ (pre 5 godina), radio jednom plinske dizne i jednom isparivac prosle godine ukupno 9500 dinara i na svakih 10000km servis plina od 2500 dinara, za tih 160000km nisam imao ni jedan kvar na automobilu sem pumpe za gorivo koja je zbog plina stradala jer je auto cesto bio na rezervi benzina a nisam znao da to smeta pumpi za gorivo. Ukupno sam ulozio 350€ ugradnja 16 servisa po 2500din, 9500 din dizne i isparivac atest 100€ i reatest 50€ i pumpa goriva 40€ sve ukupno trosak za 5 godina 960€. Po mojoj nekoj racunici za voznju na plin umesto na benzin na tih 160000km ustedeo sam oko 5000€. Po sadasnjim cenama ako trosi 7 litara benzina na 100km to je 10€ na 100km ili ti za 160000km 16000€ a ako trosi 8 litara plina (mada je meni trosio isto 7 litara plina) izadje 7,3€ na 100km ili ti 11680€. Znaci za 5 godina i 160000 km ustedeo sam nekih 4000 kad se dobiju svi troskovi oko plina, s tim da je sada nikad nepovoljniji odnos u ceni plin benzin.

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Moze metan, ali samo vozila sa fabricki ugradjenom instalacijom. Zasto? Zato sto je fabrika proracunala i ugradila odgovarajuce ogibljenje koje odgovara povecanoj masi vozola za oko 100kg. Pored toga, motori su projektovani bas za benzin i metan i tu brige nema.

Koja vozila su najcesca sa fabrickim metanom?
- Fiat Panda, Punto, Doblo sa 1.4 NaturalPower motorima. (izbegavati novu Pandu sa 0.9 2cilindricnim motorom i plivajucim zamajcem!)
- VW Polo/Golf/Pasat/Touran/Caddy 1.0, 1.4 i 1.5TGI (ima i starih Caddy sa 2.0 motorom).
- Skoda Octavia 1.4 i 1.5
- Seat Leon 1.4 i 1.5 TGI
- Audi A3, A4 i A5 G-Tron.
- Opel Zafira 1.6 i 1.6turbo.
- Mercedes B200 NGT.

Polovna vozila sa fabrickim metanom najlakse cete naci u Italiji i Holandiji.

VW motor 1.4TGI trosi 4-5kg u proseku.
Idealna kombinacija za Golf 7 karavan. Iako se nude i sa DSG menjacima, preporuka je klasicni menjac.

serbiko

pre 1 godinu

opel zafira je bolji izbor od loseg Fiata
(pera, 29. septembar 2022 21:10)

Govorim uz iskustva, kazem, 9 godina sam vozio razlicite autimobile na metan, a iz razgovora sa kolegama, taksistima, gde smo do detalja uvek razmenjivali iskustva, cenim da je Multipla, bez obzira na kontraverzni izgled, ipak najbolje resenje. Zafira nije losa, ali Fiat ima mnogo bolji metanski uredjaj, tu je razlika. Auto koji sam kupio nov, Fiat 500L, je, sto se tice potrosnje, najbolji, ali, tu se sva prica zavrsava, sve ostalo je uzas blagi. Motor od dva cilindra je iznenadjujuce dugotrajan, ali pravi takve vibracije, da se nosaci motora menjaju na mesecnom nivou, plivajuci zamajac i kompletno kvacilo tesko moze da izdrzi duze od 40 hiljada i da ne nabrajam. VW 1.4 tsi, ovaj novi 1.5 tsi u Skodama, vidim da prave ozbiljne probleme kolegama i to kao potpuno novi. Automatski menjaci DSG sa 7 b, suvi, su jako losi, imaju neku gresku koji zvanican servis ne zna da resi, ili ne zeli, a motori trose ulje i to bas dosta. 1.4 kod VW, standardan problem sa lancem, turbinom, klapna gasa, DSG menjac (mehatronik). Ljudi, verujte mi, mnogima taj metan presedne, jer je izbor fabrickih vozila vrlo suzen i veoma cudan sa izborom motora. Ja sam presekao i batalio sve to, kupio sam nov atmosferski benzinac sa obicnim plinom i ako vise nemam tako jeftinu voznju, vrlo sam zadovoljan. O kupovini polovnog vozila na metan, suvisno je govoriti. Pa ja po Beogradu vozeci taksi, predjem oko 50 hiljada godisnje, sta mislite, koliko predje jedan takav auto na taksiju u Holandiji, Svedskoj, bilo gde, gde se vozaci smenjuju? Racunajte oko 100 hiljada godisnje, pa vi vidite kolko je to kada je auto 2013, 2014. Nisam fan nikakvih vozila, za mene su to radne masine, sve sto sam napisao je cisto zapazanje iz iskukstva.

Naučno dokazano!!!

pre 1 godinu

Kupio Grande Punta sa fabričkim metanom pre 2 godine, prešao 50000km, po nekom mom računu, auto je već isplatio u potpunosti sve pare koje sam dao za njega. Kada je kupljen prosek potrošnje je bio 400-450 din, sada je malo skuplje pa je 500-550 din što je skoro 2 i po puta manje nego na benzin da vozim. Nikakav problem sa motorom ili ogibljenjem do sada, održavanje smešno (veliki servis 16000, mali servis sam uradim za 4000). Ono što je velika zabluda je da motor slabije ide na metan, s obzirom da je metan kaloričnije gorivo od benzina ta pretpostavka pada u vodu, barem po mom mišljenju motor lepše ide na metan i dosta je tiši u odnosu na benzin. Prelazio sam preko 1000km u cugu autoputa bez problema.
E sad mane: manjak pumpi pa se mora unapred razmišljati gde se sipa (rezervoar traje 250-300km), nešto manji gepek (jedna boca se nalazi ispod gepeka, druga ide sredinom auta uz auspuh)
Zaključak je da je ovo veoma isplativ vid goriva, ne zagađuje ni blizu kao benzin i dizel, što je onda apsurd da država uopšte ne podržava vozila na metan, a daju se subvencije za nova električna vozila, a znamo kako se dobija električna energija u Srbiji...

ciciban

pre 1 godinu

Da samo sto u Srbiji ima jako mali broj pumpi
(mario, 29. septembar 2022 13:25)

Pumpi naema dovoljno ali ih ima, taman da obidjes celu državu za 50e.

Sone68

pre 1 godinu

...Dacia logan 1.6 b,280000km,bez problema,van grada 3.7 kg,grad 5.25 kg x 118 din,12 kg boca,racunajte sami,kakav dizel,kakvi bakraci,stim autom stigao do kraja Pelpoponeza,a bogami i pola evrope za kesu karamela....

Stef

pre 1 godinu

@ (Ivan, 29. septembar 2022 14:31)

Imam Doblo 1.4 na metan, 2015 godište. Katastrofa, štuca, trese se pa prebaci na benzin, a ni jedan majstor ne zna da ga popravi. Moram da sipam pun rezervoar benzina na svakih 600 do 2000km. Ne bih preporučio.

Šumadinac

pre 1 godinu

600 din 100km....ko voli nek izvoli... svako ima računicu... dok Rusi ne zavrnu slavinu..... i počnemo USA ili već neki drugi skupi gas da točimo, DOVIĐENJA.

Miki

pre 1 godinu

Moja sestra je kupila novu Škodu Oktaviju karavan na metan prošle godine, motor je benzinac 130ks. Sa punim rezervoarom (bocama) moze da predje do 300 km. Potrošnja na otvorenom putu je 3,5-4,5 KG. Problem je što je rezervoar za gorivo samo 10 litara. Kada je išla na more u CG, poslednja pumpa gde je imao metan da se sipa bila je u Čačku. U CG iako postoje informacije da postoji pumpa za CNG u Nikšiću, ta pumpa ga ne drži, pa je morala po celoj CG da se vozi na benzin sa kojim može da predje malo preko 100 km. Jedina pumpa je u Podgorici ali ko ide preko Žabljaka njemu to ne odgovara. U Evropi je bolja situacija sa pumpama, ali ako se vozi po Balkanu, mora da se pravi plan puta gde su pumpe, kao da vozite električni auto.

pera

pre 1 godinu

VW 1.4 tsi na metan je za izbegavanje u sirokom luku, osim onih starih 2.0, ali i to su vec odavno krsevi. Znam da je taj auto svima odvratan, ali, ubedljivo najbolje vozilo sa pogonom na metan je Fiat Multipla. Neprevazidjen! Milioni se prelazi sa njim, e sad, izgled...
(serbiko, 29. septembar 2022 18:46)
opel zafira je bolji izbor od loseg Fiata

misko

pre 1 godinu

Ja vas ne razumem,imate auto a kukate za potrosnju.Za takem ljude i nije auto,te pare sto dajete za auto popravite zube,80% ljudi ima katastrofalne zube niti gledaju na svoje zdravlje

milan

pre 1 godinu

ne može ništa da se uštedi, umesto što gubite vreme razmišljajući kako da uštedite. Za to vreme smislite kako da zaradite, možda posle i kupite neki Porše ili Ferrari.

bVb

pre 1 godinu

Nisam u materiji. Ima li nekih problema sa motorom u explataciji.
Malo ko od ovih na gas što idu hoće da priznaju da je kod njih malo veća učestalost stradanja dihtunga na motoru. Još ako je malo vremešniji auto, skoro bez omašaja menjaju dihtunge i ravnaju glave što opet neki trošak od min 200e za neki prosečan auto kod nas.

Dejan

pre 1 godinu

Evo vam još jedna informacija za razmišljanje. Kažu mi ljudi iz AMSS da im se u poslednjih godinu dana nije niko pojavio na tehničkom sa novougrađenim plinom.
Pitam se baš zbog čega kad je toliko povoljnije i jeftinije?
Da možda ljudi ne vole da bacaju pare ili su malo bolje napravili računicu nego što je u ovom tekstu...?

Komša

pre 1 godinu

...Po sadasnjim cenama ako trosi 7 litara benzina na 100km to je 10€ na 100km ili ti za 160000km 16000€ a ako trosi 8 litara plina (mada je meni trosio isto 7 litara plina) izadje 7,3€ na 100km ili ti 11680€. Znaci za 5 godina i 160000 km ustedeo sam nekih 4000 kad se dobiju svi troskovi oko plina, s tim da je sada nikad nepovoljniji odnos u ceni plin benzin.
(Miroljub, 29. septembar 2022 19:12) # Link komentara

Po sadašnjim cenama si možda vozio nekih 4 meseca. Pre toga je benzin bio povoljniji,što znači da ti je ušteda manja.
I koliko možeš da prodaš taj Megan sada?
Ko će da kupi polovan auto sa ugradjenim plinom?
Pročitajte komentar @ serbico.
Čovek objasnio kako vecina ljudi razmišlja kada su polovnjaci sa ugradjenim plinom u pitanju - za izbegavanje.

Ili ce kupiti nov sa fabrički uradjenim plinom ili ce uzeti neki jeftin benzinac i ugradice ,preci ce 200000 i onda "venčanica" (ili prevara- uvaljivanje).

Mali gradski auto ,kilometraza do 12000 recimo - benzin.Nema matematike ni dizel da se uzima.
Veliki porodični,česta putovanja porodična - dizel.
Drugo je kome zbog posla treba ili zivi u Barajevu a radi u BG pa mu je rezija 2000 km mesecno...Tu da se i pomučiš sa tim gasovima ...

istine radi

pre 1 godinu

"Stavimo ipak kao okviran primer jednog benzinca koji troši u proseku 8 l/100 km."

Moj benzinac sa preko 170 ks na 30.000 km po aplikaciji ima prosek 6,41. Doduše, 4WD je pa valjda zato ne troši tih "u proseku 8 l/100 km."

istine radi

pre 1 godinu

"Stavimo ipak kao okviran primer jednog benzinca koji troši u proseku 8 l/100 km."

Moj benzinac sa preko 170 ks na 30.000 km po aplikaciji ima prosek 6,41. Doduše, 4WD je pa valjda zato ne troši tih "u proseku 8 l/100 km."

s mile

pre 1 godinu

Niš - Beograd, oko 250km, oko 10kg metana. Umerena voznja.

Cena, 10 eur. Vredi

Za nekog ko puno prelazi, a ima KPG pumpu u blizini. Vredi svaki ulozen dinar.

Dejan

pre 1 godinu

Da samo odgovorim na ovaj naručeni tekst sa svrhom da se napravi reklama ha metan i plin.
Ulravo sam demontirao svoj plinski uređaj i ne pada mi više na pamet da ikada u životu i pomislim na uvođenje plina kao i metana ili bilo kakvih drugih gluposti.
Ko želi da se maltretira i plaća gluposti državi i majstorima i ko je toliki mazohista da pored svih problema koje na kolima ima doda duplo samo neka izvoli.
Država ne samo da nije dala nikakve olakšice nego se svojski potrudila da zagorča život svima koji voze na ovo gorivo.
Meni se bez gasa auto preporodio i radi kao sat, imaću manje problema oko duplih tehničkih, atesta, popravki i ostalog a država će kao rezultat konačno od mene dobiti ono što i zaslužuje. Još prljaviji vazduh!
Ne pada mi na pamet da se ekologijom neko bavi na moj račun i preko moje grbače! Nemam ni ekonomsku ni bilo koju drugu računicu.
I za kraj, da ne bih komplikovao, u ovom tekstu nije ni blizu izračunato sve što će vas koštati prilikom vožnje na ovakve alternative!!!
Razmišljajte sami šta su vam sve prećutali...

Sone68

pre 1 godinu

...Dacia logan 1.6 b,280000km,bez problema,van grada 3.7 kg,grad 5.25 kg x 118 din,12 kg boca,racunajte sami,kakav dizel,kakvi bakraci,stim autom stigao do kraja Pelpoponeza,a bogami i pola evrope za kesu karamela....

bVb

pre 1 godinu

Nisam u materiji. Ima li nekih problema sa motorom u explataciji.
Malo ko od ovih na gas što idu hoće da priznaju da je kod njih malo veća učestalost stradanja dihtunga na motoru. Još ako je malo vremešniji auto, skoro bez omašaja menjaju dihtunge i ravnaju glave što opet neki trošak od min 200e za neki prosečan auto kod nas.

Miroljub

pre 1 godinu

Da samo odgovorim na ovaj naručeni tekst sa svrhom da se napravi reklama ha metan i plin.
Ulravo sam demontirao svoj plinski uređaj i ne pada mi više na pamet da ikada u životu i pomislim na uvođenje plina kao i metana ili bilo kakvih drugih gluposti.
Ko želi da se maltretira i plaća gluposti državi i majstorima i ko je toliki mazohista da pored svih problema koje na kolima ima doda duplo samo neka izvoli.
Država ne samo da nije dala nikakve olakšice nego se svojski potrudila da zagorča život svima koji voze na ovo gorivo.
Meni se bez gasa auto preporodio i radi kao sat, imaću manje problema oko duplih tehničkih, atesta, popravki i ostalog a država će kao rezultat konačno od mene dobiti ono što i zaslužuje. Još prljaviji vazduh!
Ne pada mi na pamet da se ekologijom neko bavi na moj račun i preko moje grbače! Nemam ni ekonomsku ni bilo koju drugu računicu.
I za kraj, da ne bih komplikovao, u ovom tekstu nije ni blizu izračunato sve što će vas koštati prilikom vožnje na ovakve alternative!!!
Razmišljajte sami šta su vam sve prećutali...
(Dejan, 29. septembar 2022 13:16)

Vozio megana 1 na plin, presao sa njim 160000km, ugradnju plina platio 350€ (pre 5 godina), radio jednom plinske dizne i jednom isparivac prosle godine ukupno 9500 dinara i na svakih 10000km servis plina od 2500 dinara, za tih 160000km nisam imao ni jedan kvar na automobilu sem pumpe za gorivo koja je zbog plina stradala jer je auto cesto bio na rezervi benzina a nisam znao da to smeta pumpi za gorivo. Ukupno sam ulozio 350€ ugradnja 16 servisa po 2500din, 9500 din dizne i isparivac atest 100€ i reatest 50€ i pumpa goriva 40€ sve ukupno trosak za 5 godina 960€. Po mojoj nekoj racunici za voznju na plin umesto na benzin na tih 160000km ustedeo sam oko 5000€. Po sadasnjim cenama ako trosi 7 litara benzina na 100km to je 10€ na 100km ili ti za 160000km 16000€ a ako trosi 8 litara plina (mada je meni trosio isto 7 litara plina) izadje 7,3€ na 100km ili ti 11680€. Znaci za 5 godina i 160000 km ustedeo sam nekih 4000 kad se dobiju svi troskovi oko plina, s tim da je sada nikad nepovoljniji odnos u ceni plin benzin.

Mvp

pre 1 godinu

Fabricki - da, ali... Samo nesto novije, do 10god. Posle ko ima zivce i novac da se mlati sa, cast izuzecima, priucenim majstorima koji nemaju veze sa mehanikom.
Drzavu ekoloska goriva ne interesuju, cena metana je povoljna samo zbog nedostatka taksi.(kojim su optereceni ostali energenti) a bez podsticaja. To moze da se promeni preko noci.
Obrni, okreni, vratio sam se na matori dizel,( promenio sam desetinu vozila za zivota) dimi, pusi, ide, moze da se "jeftino" popravi, nema dpf, zamajac, elektroniku, bosch pumpa i cao. Trosi ispod 8l po Bg(suv4x4) sta god mu radio. Ibarska 5, autoput ispod 7l. Benzinac slicnih gabarita mi je trosio duplo vise.

Plin

pre 1 godinu

(Dejan, 29. septembar 2022 13:16)

Cinjenica je da je drzava ucinila sve da obesmisli ugradnju plina.

Ja sam vozio na plin i tada mi se isplatilo na predjenih 20000km, presao na plin 140000.

Ne znam koliko je danas isplativo jer nisam racunao zbog logike sipaj plin kad vec imas uredjaj.

Automobil sada vozi moj otac i dalje funkcionise, tako da na svom iskustvu ne znam sta je to tako strasno sa kvarovima.

Problem drzave je u tome sto odluke ne donose ljudi sa zdravim razumom.

Normalno je da se naplacuju dadzbine na gorivo za odrzavanje puteva ali drzava je svakako trebala da destimulise dizelase.

To su mogli prosto uraditi kroz poskupljenje uvoznih dadzbina na dizel vozila i napraviti javnu objavu da ce dadzbine da skacu svake godine za 1000 evra. Paralelno sa tim dici cenu registracije za dizele uvezene od tog trenutka. I benzince bez plina.

Znam da deluje kao da podrzavam rast poreza ali govorim iz ugla ustede i ekologije.

Plin je cistiji tako da je ekoloska poenta jasna.

Finansijska racunica je takodje tu samo je treba uociti. Mi ne proizvodimo plin ili naftu ali proizvodna cena plina je priblizno 50% cene dizela.

Kada bi svi vozili na plin umesto na dizel, smanjili bi sumu novca koju dajem na uvoz. Trenutno bukvalno bacamo novac.

Metan se moze i proizvoditi za sopstvene potrebe na farmama ali bi trebao ozbiljan program stimulacije.

pera

pre 1 godinu

VW 1.4 tsi na metan je za izbegavanje u sirokom luku, osim onih starih 2.0, ali i to su vec odavno krsevi. Znam da je taj auto svima odvratan, ali, ubedljivo najbolje vozilo sa pogonom na metan je Fiat Multipla. Neprevazidjen! Milioni se prelazi sa njim, e sad, izgled...
(serbiko, 29. septembar 2022 18:46)
opel zafira je bolji izbor od loseg Fiata

ciciban

pre 1 godinu

Da samo sto u Srbiji ima jako mali broj pumpi
(mario, 29. septembar 2022 13:25)

Pumpi naema dovoljno ali ih ima, taman da obidjes celu državu za 50e.

misko

pre 1 godinu

Ja vas ne razumem,imate auto a kukate za potrosnju.Za takem ljude i nije auto,te pare sto dajete za auto popravite zube,80% ljudi ima katastrofalne zube niti gledaju na svoje zdravlje

Stef

pre 1 godinu

@ (Ivan, 29. septembar 2022 14:31)

Imam Doblo 1.4 na metan, 2015 godište. Katastrofa, štuca, trese se pa prebaci na benzin, a ni jedan majstor ne zna da ga popravi. Moram da sipam pun rezervoar benzina na svakih 600 do 2000km. Ne bih preporučio.

milan

pre 1 godinu

ne može ništa da se uštedi, umesto što gubite vreme razmišljajući kako da uštedite. Za to vreme smislite kako da zaradite, možda posle i kupite neki Porše ili Ferrari.

Dejan

pre 1 godinu

Evo vam još jedna informacija za razmišljanje. Kažu mi ljudi iz AMSS da im se u poslednjih godinu dana nije niko pojavio na tehničkom sa novougrađenim plinom.
Pitam se baš zbog čega kad je toliko povoljnije i jeftinije?
Da možda ljudi ne vole da bacaju pare ili su malo bolje napravili računicu nego što je u ovom tekstu...?

obrni okreni kajaćeš se

pre 1 godinu

Ne isplati se.Mora da se radi ogibljenje na svakom autu, osim ako je fabrički ugradjen metan, onda je to fabrika vec odradila.Boca je mnogo teška jer je metan nabijen pod većim pritiskom od TNG.Znači traži dodatna ulaganja i onda metan nije 100din. po kg već ko zna koliko plus iza ugla uvek vreba neka državna taksa čim vide da ti se nešto možda isplati.

Komša

pre 1 godinu

...Po sadasnjim cenama ako trosi 7 litara benzina na 100km to je 10€ na 100km ili ti za 160000km 16000€ a ako trosi 8 litara plina (mada je meni trosio isto 7 litara plina) izadje 7,3€ na 100km ili ti 11680€. Znaci za 5 godina i 160000 km ustedeo sam nekih 4000 kad se dobiju svi troskovi oko plina, s tim da je sada nikad nepovoljniji odnos u ceni plin benzin.
(Miroljub, 29. septembar 2022 19:12) # Link komentara

Po sadašnjim cenama si možda vozio nekih 4 meseca. Pre toga je benzin bio povoljniji,što znači da ti je ušteda manja.
I koliko možeš da prodaš taj Megan sada?
Ko će da kupi polovan auto sa ugradjenim plinom?
Pročitajte komentar @ serbico.
Čovek objasnio kako vecina ljudi razmišlja kada su polovnjaci sa ugradjenim plinom u pitanju - za izbegavanje.

Ili ce kupiti nov sa fabrički uradjenim plinom ili ce uzeti neki jeftin benzinac i ugradice ,preci ce 200000 i onda "venčanica" (ili prevara- uvaljivanje).

Mali gradski auto ,kilometraza do 12000 recimo - benzin.Nema matematike ni dizel da se uzima.
Veliki porodični,česta putovanja porodična - dizel.
Drugo je kome zbog posla treba ili zivi u Barajevu a radi u BG pa mu je rezija 2000 km mesecno...Tu da se i pomučiš sa tim gasovima ...

Bruks 021

pre 1 godinu

Dejan
Moja računica je nešto drugačija.Kupio sam auto u maju sa plinom(atest važi do 2027) trošimo u gradskoj vožnji 8,5-9l.Ugrađen BRC uređaj(besprekorno radi)Pre toga sam vozio Astru H 2010g trošila u gradu oko 7,5l.Sa sadašnjom cenom dizela od 217din i gasa od 106din vidi da li se isplati.Uzgred ulje je žute boje skoro kao pre pet meseci kada sam radio mali servis.Što se tiče državne pljačke tu se u potpunosti slažem sa vama.Pozdrav.

Šumadinac

pre 1 godinu

600 din 100km....ko voli nek izvoli... svako ima računicu... dok Rusi ne zavrnu slavinu..... i počnemo USA ili već neki drugi skupi gas da točimo, DOVIĐENJA.

draganche

pre 1 godinu

80k na metan za 3.5 god. Prosecna potrošnja 4.09kg. Punto 1.4.
Dzabe voznja realno.
Mane:Nemas gepek, auto slabije ide, nema pumpi svuda. Nije baš za vožnju po brdima. Nije za voznju po Bg ko nema živaca.
Možda je neki jaci auto bolji ali pisem o iskustvu sa mojim autom.

moravac

pre 1 godinu

Ja u De vozim, novu octaviu gtec, jedan od malobrojnih koji na metan vozi, a zasto nzm, jer je jako povoljno voziti se na ovu vrstu goriva. Dosta njih i ne znaju, vec me bledo gledaju kad im objasnjavam ? Neki nikad ni culi nisu..
Uglavnom, ovde je do skoro bila cena 1 euro, sad je 1.30. Racunao sam onako bzvz, presao 10.000 i sa dizelom koji sam vozio( mazda 2017), potrosio bih cca 1600 eura samo na gorivo, a sa ovim sam na oko 500 eura.
Pricam o novom autu, fabricka ugradnja.. Trosi ispod 3.5 kg kad se na auto putu vozi npr 120. Haos ? A nema apsolutno nikakve razlike u smilsi snage motora, kao stari LPG pa kad na benzin prebacis. Nemam sta reci osim da je extra! A kad sam u Cacku tocio, ostao u soku ? Taksisti toce lepo metan u corolle hybride ? Haos! Pa to je tek dz voznja!
Pozz svima! Da, porez je za dizel cca 300 eura ovde a za gtec je 60 eura.

Aleksandar

pre 1 godinu

Suština je da ne postoji akciza za metan dok je za TNG medju najvecom u evropi. Oba goriva su jako slična. Država bi morala da smanji akcizu na TNG kao što je smanjila za benzin i dizel da bi se smanjila potrošnja dizela koji je jako štetan za zdravlje. TNG ne bi smeo biti skuplji od polovine cene benzina.

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Moze metan, ali samo vozila sa fabricki ugradjenom instalacijom. Zasto? Zato sto je fabrika proracunala i ugradila odgovarajuce ogibljenje koje odgovara povecanoj masi vozola za oko 100kg. Pored toga, motori su projektovani bas za benzin i metan i tu brige nema.

Koja vozila su najcesca sa fabrickim metanom?
- Fiat Panda, Punto, Doblo sa 1.4 NaturalPower motorima. (izbegavati novu Pandu sa 0.9 2cilindricnim motorom i plivajucim zamajcem!)
- VW Polo/Golf/Pasat/Touran/Caddy 1.0, 1.4 i 1.5TGI (ima i starih Caddy sa 2.0 motorom).
- Skoda Octavia 1.4 i 1.5
- Seat Leon 1.4 i 1.5 TGI
- Audi A3, A4 i A5 G-Tron.
- Opel Zafira 1.6 i 1.6turbo.
- Mercedes B200 NGT.

Polovna vozila sa fabrickim metanom najlakse cete naci u Italiji i Holandiji.

VW motor 1.4TGI trosi 4-5kg u proseku.
Idealna kombinacija za Golf 7 karavan. Iako se nude i sa DSG menjacima, preporuka je klasicni menjac.

vidoje

pre 1 godinu

"Postoje i manji rezervoari, koji primaju npr. 4 kg, ali sa jednim takvim ne možete da pređete ni 100 km, pa je potrebno ugraditi više komada, što više nego osetno podiže ukupnu cenu."

Ajde sto podize cenu, nego sto SMANJUJE prtljazni prostor. Igradite li ga, zaboravite na prtljaznik. To se jedino isplati na dostavnim furgonima. Sve ostalo je katastrofalna drzavna politika za CNG i TNG. Akcize na TNG su najvece u Evropi i drzava cenu tog energrnta nije stavila pod "kontrolu". Doziveo sam da je cena TNG-a Grckoj NIZA od cene u Srbiji (trenutbo u gradu 108-109 din/lit, u Grckoj 85 euro centi = 100 din/lit.)! Onako uzgred, ona lopovska druzina na pumpama oko Preseva na ulasku u Makedoniju prodaje plin po ceni od 129,90 RSD po litru!

serbiko

pre 1 godinu

Zeleo bih da dodam. Fabricki izradjena vozila na CNG (metan), imaju drugacije glave motora, pojacane klipove, tacnije glave klipova i naravno, bolje i jace ventile. Kada se naknadno ugradi, na klasican motor namenjen benzinu, sve ovo sto sam naveo, traje mnogo krace, tako da sva usteda na gorivu, se izgubi kasnije na reparaciji motora. Takodje, kod fabrickih sistema, boce (rezervoari) se smestaju tako da ostaje gepek . Kod Fiata 500L, koji sam ja vozi, jedna boca se nalazi ispod gepeka, a druga ispod vozila, negde izmedju prednjih sedista. Sve je to obezbedjeno debelim metalnim šus plehom i ne vidi se. Takodje vozilo ima drugacije opruge koje su dosta jace. Mesto za tocenje se nalazi gde i cep za benzin, dok kod naknadne ugradnje se postavlja ispod haube gde je i motor, sto znaci otvaranje haube pri svakom tocenju. Iz mog iskustva, kao najbolji u tome se pokazao Fiat, naravno, sto se tice gasnog sistema, sve ostalo je klasika, Fiat ko Fiat. VW 1.4 tsi na metan je za izbegavanje u sirokom luku, osim onih starih 2.0, ali i to su vec odavno krsevi. Znam da je taj auto svima odvratan, ali, ubedljivo najbolje vozilo sa pogonom na metan je Fiat Multipla. Neprevazidjen! Milioni se prelazi sa njim, e sad, izgled...

serbiko

pre 1 godinu

opel zafira je bolji izbor od loseg Fiata
(pera, 29. septembar 2022 21:10)

Govorim uz iskustva, kazem, 9 godina sam vozio razlicite autimobile na metan, a iz razgovora sa kolegama, taksistima, gde smo do detalja uvek razmenjivali iskustva, cenim da je Multipla, bez obzira na kontraverzni izgled, ipak najbolje resenje. Zafira nije losa, ali Fiat ima mnogo bolji metanski uredjaj, tu je razlika. Auto koji sam kupio nov, Fiat 500L, je, sto se tice potrosnje, najbolji, ali, tu se sva prica zavrsava, sve ostalo je uzas blagi. Motor od dva cilindra je iznenadjujuce dugotrajan, ali pravi takve vibracije, da se nosaci motora menjaju na mesecnom nivou, plivajuci zamajac i kompletno kvacilo tesko moze da izdrzi duze od 40 hiljada i da ne nabrajam. VW 1.4 tsi, ovaj novi 1.5 tsi u Skodama, vidim da prave ozbiljne probleme kolegama i to kao potpuno novi. Automatski menjaci DSG sa 7 b, suvi, su jako losi, imaju neku gresku koji zvanican servis ne zna da resi, ili ne zeli, a motori trose ulje i to bas dosta. 1.4 kod VW, standardan problem sa lancem, turbinom, klapna gasa, DSG menjac (mehatronik). Ljudi, verujte mi, mnogima taj metan presedne, jer je izbor fabrickih vozila vrlo suzen i veoma cudan sa izborom motora. Ja sam presekao i batalio sve to, kupio sam nov atmosferski benzinac sa obicnim plinom i ako vise nemam tako jeftinu voznju, vrlo sam zadovoljan. O kupovini polovnog vozila na metan, suvisno je govoriti. Pa ja po Beogradu vozeci taksi, predjem oko 50 hiljada godisnje, sta mislite, koliko predje jedan takav auto na taksiju u Holandiji, Svedskoj, bilo gde, gde se vozaci smenjuju? Racunajte oko 100 hiljada godisnje, pa vi vidite kolko je to kada je auto 2013, 2014. Nisam fan nikakvih vozila, za mene su to radne masine, sve sto sam napisao je cisto zapazanje iz iskukstva.

kole

pre 1 godinu

Skoro udjem u taxi, Pasat B6 karavan, ne galami vidim nije dizel. Pitam jel na plin, decko mi kaze na Metan. Gde si ugradio, pitam ja. Kaze on, fabrika prijatelju i samo to mogu da ti preporucim. Nekoliko kolega su ugradjivali, ali taj teret im je veoma brzo razbio zadnji trap po ovim Bgd kraterima. Inace prezadovoljan jer mu svaki dan u dzepu ostane 1000 din vise nego njegovom kolegi koji vozi dizela.

Naučno dokazano!!!

pre 1 godinu

Kupio Grande Punta sa fabričkim metanom pre 2 godine, prešao 50000km, po nekom mom računu, auto je već isplatio u potpunosti sve pare koje sam dao za njega. Kada je kupljen prosek potrošnje je bio 400-450 din, sada je malo skuplje pa je 500-550 din što je skoro 2 i po puta manje nego na benzin da vozim. Nikakav problem sa motorom ili ogibljenjem do sada, održavanje smešno (veliki servis 16000, mali servis sam uradim za 4000). Ono što je velika zabluda je da motor slabije ide na metan, s obzirom da je metan kaloričnije gorivo od benzina ta pretpostavka pada u vodu, barem po mom mišljenju motor lepše ide na metan i dosta je tiši u odnosu na benzin. Prelazio sam preko 1000km u cugu autoputa bez problema.
E sad mane: manjak pumpi pa se mora unapred razmišljati gde se sipa (rezervoar traje 250-300km), nešto manji gepek (jedna boca se nalazi ispod gepeka, druga ide sredinom auta uz auspuh)
Zaključak je da je ovo veoma isplativ vid goriva, ne zagađuje ni blizu kao benzin i dizel, što je onda apsurd da država uopšte ne podržava vozila na metan, a daju se subvencije za nova električna vozila, a znamo kako se dobija električna energija u Srbiji...

serbiko

pre 1 godinu

9 godina sam vozio na metan, a poslednjih 5 sam imao Fiat 500l sa fabrickom instalacijom. Zaista se isplati, ali, nije bas sve tako sjajno. Najjveci problem su mali rezervoari i mali broj pumpi, koje se, uglavnom, nalaze na periferijama gradova, industrijskim zonama itd. U Beogradu, jedina pumpa u centru je kod Bogoslovije, ali, cesto se desava da se na toj pumpi nalazi na tocenju nekoliko kamiona ili kombija, pa to moze da potraje prilicno. Sve vise je i autobusa na metan, a on toci i po 30 minuta, a zauzme celu pumpu. Ja sam taj Fiat kupio nov, pa je sve to radilo, medjutim, ko kupi takav auto polovan, moze da ocekuje svakojakih problema, posto se ti automobili kupuju iskljucivo za jako puno km, a ne za do pijace. Odrzavanje tih fabrickih modela, moze da bude jako skupo, jer se tesko dolazi do tih elemenata. Moj savet, jeftino za voznju, ali samo nov, polovno ni pod razno. Sto se tice plina, juce sam video jedan taksi, Hyundai i30 1.4mpi na plin, sa 720 hiljada km na satu! Pa sad, procenite sami....

Miki

pre 1 godinu

Moja sestra je kupila novu Škodu Oktaviju karavan na metan prošle godine, motor je benzinac 130ks. Sa punim rezervoarom (bocama) moze da predje do 300 km. Potrošnja na otvorenom putu je 3,5-4,5 KG. Problem je što je rezervoar za gorivo samo 10 litara. Kada je išla na more u CG, poslednja pumpa gde je imao metan da se sipa bila je u Čačku. U CG iako postoje informacije da postoji pumpa za CNG u Nikšiću, ta pumpa ga ne drži, pa je morala po celoj CG da se vozi na benzin sa kojim može da predje malo preko 100 km. Jedina pumpa je u Podgorici ali ko ide preko Žabljaka njemu to ne odgovara. U Evropi je bolja situacija sa pumpama, ali ako se vozi po Balkanu, mora da se pravi plan puta gde su pumpe, kao da vozite električni auto.