Petak, 19.08.2022.

12:36

Touchscreen protiv fizičkih komandi u automobilu – pobednik je jasan

Izvor: Izvor: B92, Autonet.hr

Touchscreen protiv fizièkih komandi u automobilu – pobednik je jasan IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

Mika

pre 1 godinu

Problem je sto je fabrikama mnogo jeftinije da stave ekran i program za sve funkcije nego da projektuju i izradjuju kvalitetne dugmice. To je i jedini razlog sto se forsiraju ekrani i ako to ide na stetu sigurnosti i jednostavnosti upotrebe.

Bane

pre 1 godinu

i kada realno sagledas stvari,nova tehnologija u automobilima moze samo da ti napravi ogroman problem ako ne pazis!!!
(dd, 20. avgust 2022 08:53)

A ne, to ide u kompletu, prvo dobijes tablet zbog kog moras da skrenes pogled sa puta i da gledas u njega dugo dok ne prosetas kroz niz menija i podmenija da bi nesto podesio.....pa ti za tvoje dobro zato prodaju i onaj front asist koji sam koci dok ti ne gledas....

Gagi

pre 1 godinu

Tach ekrani se prave zato što je to jeftinije od ručnih komandi i takav je trend. Trebalo bi bar par osnovnih komandi ostaviti na točkiće i dugmiće kao što su brzina ventilacije, jačina zvuka i menjanje radio stanica, da se tim može rukovati bez skretanja pogleda sa puta.

Alex

pre 1 godinu

2007 g. kupim muzički stub sa ravnim prednjim panelom i touch screen-om gde svaka funkcija ima svoje digitalno "dugme" . Fenomenalna stvar, sofisticirano, evo i dan danas odličan. Nemoj da se folirate da možete da koristite analogne tastere na kolima bez da skrećete pogled jer je to nemoguće. Morate da skrenete pogled na kratko čak i za te operacije osim ako nije neki kotur za podešavanje jačine za muziku i sl.Važno je da svaka važna funkcija ima svoje "dugme" bilo digitalno ili analogno i da se ne traži po meniju.

dd

pre 1 godinu

nije problem digitalizacija i uvodjenje novih tehnologija u svakodnevnom zivotu.problem je kada je koristis!!imate gomilu slucajeva gde se ljudi oslanjaju na tehnologiju i izgube zivot.to se desava u saobracaju nazalost.

sada je hit da imas sto veci display u auto i sto vise funkcija.ali covek realno koristi samo 10% od onoga sto mu treba.isto kao i smart telefon.to vise nije telefon nego kompjuter.zna se sta je telefon.

e u tome je problem ljude ponese te nove stvarcice,zagledaju se u displaye u autima,prave saobracajne nezgode,ginu,gaze pesake,bicikliste...

ljudi setaju gledaju u svoje telefone,ne gledaju uopste gde idu???licno sam video kako devojka nalece na stub gledajuci u svoj telefon!!!

tu treba edukacija da ljudi shvate te stvari,da znaju kada smeju da gledaju u svoje televizore u autima.u momentu si odusevljen sta imas u autu,a sledece sekunde mozes da izgubis glavu.ili da ubijes nekoga...

ljudi ginu na sportskim motorima ponese ih brzina...sada ginu u automobilima ponese ih tehnologija!!!kada vozis auto moras da gledas gde vozis,glavno pravilo!!!kada hodas ne gledas u mobilni mozes da neletis na nekog ili da te udari isti taj auto!!!

i kada realno sagledas stvari,nova tehnologija u automobilima moze samo da ti napravi ogroman problem ako ne pazis!!!

Bane

pre 1 godinu

Ajde prvo ovo oko profesionalnih vozaca.
Profesionalni vozac se zove onaj kome je voznja profesija, znaci nije to nikakav poseban profesionalac vec mu je to profesija i zato se tako zove. Pretpostavka je da neko ko se odlucio na tu profesiju to radi jer to voli i ima smisla za to, a sa druge strane zbog te profesije provodi i vise vremena za volanom pa bi trebao da ima i vise iskustva od onih koji voze za privatne potrebe. Medjutim, zadnjih godina se i u toj profesiji, kao i svakoj drugoj, moze videti i naci svasta jer se ljudi zbog nemanja posla u svojoj struci nekada nadju u tome silom prilika. Pa tako neki profesor geografije recimo koji se nikako ne snalazi za volanom ne moze da nadje posao i odluci da taksira. I onda sednes u njegov auto i posle tri raskrsnice ti dodje da kazes aj pusti mene da vozim.

A sto se tice digitalizacije, trebalo je stati na nivou multimedije. Eventualno digitalna instrument tabla bi mogla da bude korak dalje pa sa po potrebi setujes da ti neki prikaz koji ti je tada bitan istaknes i sl. Ali prebacivanje svih komandi na touch screen je za mene, sto bi Ruska Jakic rekla, ne nikako.

koh

pre 1 godinu

Imam jako suve prste i koriscenje touch screena ili uredjaja mi je malo problem, ne mogu da posaljem prstom komandu iz prve, uredjaj ne reaguje. Nikad nikad nikad necu touch screen u autu.

Zoran

pre 1 godinu

Vožnja sa mobilnim u ruci je gora nego vožnja u pijanom stanju, dokazano više puta. A isto važi i za touchscreen, koji isto tako ne treba koristiti kao ni mobilni tokom vožnje. Nije opravdanje ni jedno ni drugo koristiti tokom vožnje.

sf

pre 1 godinu

Najbolji je Mind Control Iterface. To jeuredjaj koji prati vase mozdane talase i ono sta zelite to vestacka inteligencija odradjuje.
@(Zoka, 19. avgust 2022 20:55)

:)) kad si vec toliki optimista, kako to moze da bude bolje od teleportacije ? ne treba ti ni auto ni preticanje :)

Комша

pre 1 godinu

Све је то дигитално јер свиме управља рачунар. Разлика је у томе како се шаљу команде рачунару. Помоћу физичког дугмета или преко екрана осетљивих на додир. Ја сам код мене у Астру Ј уградио велики таблет као код Тесле онај усправни, али ми је клима и команде на волану за музику, темпомат и телефон и даље на физичким дугмићима. Да је и клима на томе мислим да би полудео.

Детелинара

pre 1 godinu

Ekran, tj tablet je daleko jeftiniji nego mnostvo dugmica i tu je svaka prica zavrsena!
(sir oliver, 19. avgust 2022 16:02)
Па не баш. Дугмићи су обична пластика која шаље дигитални сигнал централном рачунару. Дакле смешна цена израде. Таблет са друге стране кошта више. Има екран, процесор, меморију, па онда мора да се дизајнира интерфејс а све то кошта. Форсирају их јер се људи тренутно ложе на то да им сија у колима све и свашта на што више екрана.

Детелинара

pre 1 godinu

Ekran, tj tablet je daleko jeftiniji nego mnostvo dugmica i tu je svaka prica zavrsena!
(sir oliver, 19. avgust 2022 16:02)
Па не баш. Дугмићи су обична пластика која шаље дигитални сигнал централном рачунару. Дакле смешна цена израде. Таблет са друге стране кошта више. Има екран, процесор, меморију, па онда мора да се дизајнира интерфејс а све то кошта. Форсирају их јер се људи тренутно ложе на то да им сија у колима све и свашта на што више екрана.

Voja

pre 1 godinu

Koliko ljudi,ukljucujuci i ovog sto je pisao ovo,pojma nema da dugmici i touch screen nemaju nikakvu korelaciju sa analognim i digitalnim. Jedno je interfejs,a drugo signal,ali ocigledno o tome pojma nemate. Dugmici mogu da upravljaju i analognim i digitalnim signalom,a isto vazi i za touch screen...

Čika Boško

pre 1 godinu

batica, 19. avgust 2022 18:35)

Batice, svaka ti čast ako voziš i telefonira a registruješ šta se dogadja ispred tebe! Ja gledam utakmicu i neko me zove... Pričam i uopšte ne registrujem da je pao gol!!! A kad vozim i neko me zove, onda ništa ne znam šta sam pričao...

XXX

pre 1 godinu

@(dnevna doza Lidije, 19. avgust 2022 20:59): upravo si opisao “Subaru Forester” koji sam već pomenuo u mom predhodnom komentaru.

flojd

pre 1 godinu

Zamlacivanje. Ne moze ni da se poredi, radnja koja se vrsi na dodir mehanicki u automobilu, i druga varijanta zbog koje morate da skrenete pogled svaki put..

DC

pre 1 godinu

Audi C7/4G i BMW F10/F11 - najbolje ergonomski odradjeni i sa idealnim kompromisom analogno-digitalno. Sve posle toga, Audi sa ekranima na dodir, BMW sa instrumentima iz video igrica, su koraci u pogresnom pravcu.

batica

pre 1 godinu

@gagi4
Ne dragi moj taksisto,upravo vi potencirate kako ste profesionalni vozači i kako taj posao ne može baš svako da radi iz tog razloga (vidi pod Uber).E pa kad ste toliko "profesionalni" onda ne smete da radite nište neprofesionalno a svi znamo da je tek to smejurija jer smo svesni kako neke tvoje kolege voze tj divljaju po ulicama i bahate se.
Tužno mi je kad me vozi "profesionalni" vozač koji to radi minimum 3 puta gore od mene,ajd što ne poštuje nijedan propis,to bih i preživeo,nego su me vozili neki koji ne znaju ni da upotrebljavaju vozilo.O automobilima u kojima voze ljude a propali su im amortizeri ili ležajevi npr ne bih trošio reči.Čist bre profesionalizam,bolje da se ne javljate i da molite da zaboravimo kako ste nas maltretirali i ucenjivali blokadama grada.

dnevna doza Lidije

pre 1 godinu

Kontrola klime, ventilacije, audio sistema trebalo bi ostati analogna. ostalo digitalno na ekran ali saanje funkcija i podmenija

Taurunum

pre 1 godinu

Analogno klimatizacija i radio pojačavanje/utišavanje i menjanje stanica(bar na volanu) pod obavezno, onaj ko provodi dosta vremena za volanom znači mnogo. Navigacija i ostala multimedija jednostavno mora na tač, i to da se podesi pre kreranja.

Zoka

pre 1 godinu

Najbolji je Mind Control Iterface. To jeuredjaj koji prati vase mozdane talase i ono sta zelite to vestacka inteligencija odradjuje. Na primer da skrenete ili preteknete neki kamion, inteligencija kompijutera autonobila ce to uraditi na najbolji moguci nacin bas onako kako ste vi zamislili. Takodje mozete i da se predomislite i da oduatanete odpreticanja,VZI ce odraditi sve onako kakozelite. Naravno postoji mogucnost primene sigurnosnih filtera kojice vas upozoriti na nerealne zahteve kojeovaaaj uto ne moze da odrdi

Bob

pre 1 godinu

Osnovne komande (klima, radio, pomoc u voznji-tempomat, ...) treba da budu analogne. Sporedne komplikovanije stvari (podesavanje navigacije, skrolovanje kroz menije itd) na tac.
Digitalna tabla bolja od analogne.

NS

pre 1 godinu

Slažem se da su fizički tasteri mnogo bolji od ekrana osetljivog na dodir ali ne razumem zašto toliko ljudi oplakuje "cajgere"? Ako vam toliko fale, kupite Juga i zakačite Nokiju 3310. Tu nema šta da se pokvari.

Dragon

pre 1 godinu

@tutu tutu
Kao prvo, kada držim fon pogled mi je skoro zakucan za kolovoz, a sve mogu da uradim i sa fonom u ruci ... pa i menjač i volan da uhvatim!
Kao drugo, za multimediju moram da skrenem pogled ... od auta do auta to je u levo ili u levo blago na dole, gde gubiš kontakt s kolovozom i onaj delić sekunde koji je potreban!
Kao treće, ako ste maksimalno pribrani i svesni, nije problem ni jedno ni drugo!
Kao četvrto, najbolje ni jedno ni drugo!

sale

pre 1 godinu

Apsolutno se slazem... u svom autu imam ekran na dodir, i pineke opcije preko fizickih dugmica... jedna stavka koja jeste dobra sa ekranima na dodir jeste upravo problem o kom pisu - ako treba nesto da kliknem na ekranu, obicno odlucim DA NE DIRAM NISTA dok ne dodjem na semafor...

Ako imas fizicke dugmice, onda ta pouzdanost ima negativno to sto narod klikce u toku voznje i odvraca mu paznju tokom voznje...

Pouka: ne mora da bude sve efikadno - negde mora da postoje ogranicenja za nase dobro tokom voznje....

Точак

pre 1 godinu

Предност аналогних команди је та што су директне и доступне одмах. Код ових екрана осетљивих на додир и осталих дигиталних показивача, мораш да их тражиш. Ако нису на првом екрану, онда окрећеш следећи, па падајуће листе, подменији итд. А ако се још и погреши па тек онда следи скретање пажње. Ако је још неко мање упознат са опремом и начином употребе, онда боље и да не покушава. Произвођачи ће свакако морати да воде рачуна о доступности и директности управљања.

tutu tutu

pre 1 godinu

Kažnjavaju se korisnici mobilnih telefona, koji su 5 puta manje rizični ako se jave na poziv, i drže telefon na uvu... Nego da tipkaju po centralnoj tablet konzoli, koja je em iskosa em morate da skrećete i pogled i ruke ka njoj.
(Moram da kažem, 19. avgust 2022 14:23)


Sam si rekao držiš telefon. To je problem, ruka ti je zauzeta i ne možeš brzo da reaguješ.
Da bi reagovao moraš da ispustiš telefon i onda rukom ka volanu.
Ekrani su uvek pored volana, na dohvat ruke i mnogo brže se reaguje kada je potrebno jer ništa ne držiš nego samo pipkaš.

pčelica Pavo

pre 1 godinu

Imao sam plan da 2015. uzmem nov 308 SW. Imao par testnih vožnji. I ne znam da li me više iritirao i-cocpit, koga "pola" nisam video (i to sve sa onim kontra cajgerima, koji mi i danas izazivaju gadjenje taman da su i na BMW-u) ili me više nerviralo što je komande klimatizacije imao u touch screen-u (to mi je zaista bilo šok posle 308 mk1, sa normalnim komandama auto klime). Ma koliko sam zaista želeo taj pežo (jer sam bio super zadovoljan onim prethodnim), taj zbir gluposti i neergoničnosti nisam mogao da progutam. Zbogom pežo.
Uzeo sam te 2015, a i 2020. nova kola, ali, oba sa normalnim instrumentima i sa normalnim komandama klimatizacije.
I veoma drago mi je da i danas ima novih ili tek predstavljenih modela sa klasičnim komandama klimatizacije. To ću opet da kupim.

XXX

pre 1 godinu

Zovite njegov sooljašnji i unutrašnji dizajn staromodnim/konzervativnim, ali “Subaru Forester” je jedan od najboljih sto se tiče bezbednosti, pa i te u vezi tih klasičnih fizičkih komandi i touchscreen-a.

batica

pre 1 godinu

Nije baš sve tako jednostavno.Sa povećavanjem broja funkcija u automobilima u jednom trenutku je došlo do toga da su proizvođači stavljali stotine dugmića a onda su novinari navalili da ih pljuju zbog toga može se reći i opravdano.E onda su počeli da minimalizuju sve komande i u svrhu profita jer je mnogo jeftinije staviti jedan,dva ekrana nego te silne dugmiće i još će novinari biti sretni.Sad smo došli do apsurda da su počeli svi da preteruju i da ne stavljaju nikakve fizičke komande.Izgleda da je problem kako biti "inovativan" i napraviti lep dizajn a da bude lako za upotrebu.Ima mnogo primera kako su proizvođači probali da isprave neke stvari koje su bile ispravne i radile kako treba.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ову причу можете продавати овим клинцима од 15-30 година који не нају да крену под механичком ручном кочницом и не умеју да се паркирају без камере.
(Рон Џереми, 19. avgust 2022 16:51)

To ti pričaj nekom drugom, možda stariji muškarci i ovi dečaci od 18 godina koji polože, ne mogu da krenu pod ručnom, žene i devojke pod ručnom mogu da voze ceo dan po gradu, što dovoljno govori koliko su bolji i sposobniji vozači ;)

Antiwar

pre 1 godinu

Analogno mi je prakticnije i cak lepse ako je alternativa nesretni tablet na sred table kako je sada u bukvalno svim vozilima. Lepo inkorporiran ekran, zasticen od sunca/svetla, sa vidljivim i jasnim interfejsom, mogucnoscu blagog okretanja levo ili desno... To bi vec imali smisla. Ovako, na svim vozilima izgleda kao nalepljeno, kasnije lose ugradjen tablet. Znaru. Fuserski.

kaboom

pre 1 godinu

al zvanicno nilada nece narediti proizvodjacima da povuku vozila na prepravku da tablete i televizore zamene komandama iako se zna da to ugrozava bezbednost, al zato ce naterati iste da ugrade 20 sistema kao obavezne, a koji realno ne trebaju vozacu koji ima iq iznad 70 i par hijada km iza sebe, jer ce to podici cenu kola a samim tim i porez

gagi4

pre 1 godinu

Nece mi biti jasno ali kad vidim da taxista nasred ulice razgovara sa mobilnim i vozi tacno bi mu uzeo dozvolu na trajno..
(paja, 19. avgust 2022 15:59)

Da, samo taksisti razgovaraju preko telefona, sram ih bilo, niko drugi to ne radi, samo oni! Ostali su svi fini, postuju pravila, ne koriste telefon, pazljivi su, ne seku jedni druge, ekstra su! U Beogradu, postoji oko 800 hiljada registrovanih automobila, a od tog broja 5800 su taksistu. To znaci, da su ispod 1%. Oni su nas problem, a ostalih 99% su besprekorni!? E moj Pajo...

Рон Џереми

pre 1 godinu

Ову причу можете продавати овим клинцима од 15-30 година који не нају да крену под механичком ручном кочницом и не умеју да се паркирају без камере.

realno

pre 1 godinu

Забрањена употреба мобилног телефона али све команде на аутомобилу су на екрану. Какво лудило мозга.
(Majkl Džondar, 19. avgust 2022 13:15

Nema tu ludila mozda, sve sto se kaznjava kaznja se zbog para. Nema tu nicega drugoga. Novac stoji iza apsolutno svega.

Novotarije

pre 1 godinu

Gledali pre par meseci da uzmemo novi auto. Sve nesto komande za klimu, za otvaranje prozora, ovo ono, na ekranu pipkavcu. Na kraju uzeh polovni, malo stariji, ali lepo sve bitne stvari su mi pod rukom da ne moram da skrecem pogled dok vozim. Nadam se da ce im doci iz pedu u vugla za jedno 7 kad budem menjao kola da pipkavac u kolima moze samo za muziku i mape.

Nemanja

pre 1 godinu

To je svakom vozacu koji je presao bar 50000 km jasno odmah. Najvaznije komande poput cetiri migavca, klimatizacije, osnovne komande radija, start stop dugme i slicno moraju biti analogne. Vozim nov auto kupljen prosle godine i muku sam mucio da nadjem model koji mi odgovara a da ima najvaznije fizicke komande. Rezultat pretrage je sledeci: modeli Alfe, Mazde, BMW-a i poneki iz VW grupacije. Ostali sve digitalni. Volvo XC60 mi se ozbiljno dopao ali zbog toga sto je sve na ekranu sam ga zaobisao.

Kuliša

pre 1 godinu

Prošle godine kupih novog Lexusa, bukvalno sve što ima na touchu ima i na fizičkim komandama, tako da u principu ni ne koristim touch...

igor

pre 1 godinu

Kada sam gledao koje auto, posto zivim u Belgiji, razmatrao sam teslu. I ono je jako neprakticno, tesko je podesiti bilo sto i bilo koju opciju na autou.
Posle odem kod jednog gospodina, i tu pogledam moje novo audi jaje 97 godiste, i lakocu za otvoriti prozor, pepeljaru, podesiti grijanje ili hladjenje, i vise nisam imao nedoumice.

Rade, ZG

pre 1 godinu

Većina vozila ima i govorne komande i to funkcionira elegantno i najsigurnije, ali samo na svjetskim jezicima. Gastarbajterski i Kunta Kinte ne razumije.

Moram da kažem

pre 1 godinu

Kažnjavaju se korisnici mobilnih telefona, koji su 5 puta manje rizični ako se jave na poziv, i drže telefon na uvu... Nego da tipkaju po centralnoj tablet konzoli, koja je em iskosa em morate da skrećete i pogled i ruke ka njoj.

Goxy

pre 1 godinu

Nisu testirali majku svih kontrola: Voice.

Kad to stigne u Srba, ima da se vozikate samo da bi nešto govorili nekome ko vas sluša. Jedini ko vas sluša.

Majkl Džondar

pre 1 godinu

Забрањена употреба мобилног телефона али све команде на аутомобилу су на екрану. Какво лудило мозга.

XXL

pre 1 godinu

Naravno analogno rešenje jer vozač ne skreće pogled sa pravca kretanja vozila, a komande prepoznaje po naučenom iskustvu na dodir što sam ranije kroz komentare karikirao da prstima klizim po ekranu da bi aktivirao neku od funkcija uz skretanje pogleda. I onda se nakači njih sijaset (tupsona) na komentar da mi oni kao "nešto objasne" jer se u to razumeju. No dobro sad je bar i to dokazano.

Majkl Džondar

pre 1 godinu

Забрањена употреба мобилног телефона али све команде на аутомобилу су на екрану. Какво лудило мозга.

Moram da kažem

pre 1 godinu

Kažnjavaju se korisnici mobilnih telefona, koji su 5 puta manje rizični ako se jave na poziv, i drže telefon na uvu... Nego da tipkaju po centralnoj tablet konzoli, koja je em iskosa em morate da skrećete i pogled i ruke ka njoj.

XXL

pre 1 godinu

Naravno analogno rešenje jer vozač ne skreće pogled sa pravca kretanja vozila, a komande prepoznaje po naučenom iskustvu na dodir što sam ranije kroz komentare karikirao da prstima klizim po ekranu da bi aktivirao neku od funkcija uz skretanje pogleda. I onda se nakači njih sijaset (tupsona) na komentar da mi oni kao "nešto objasne" jer se u to razumeju. No dobro sad je bar i to dokazano.

Nemanja

pre 1 godinu

To je svakom vozacu koji je presao bar 50000 km jasno odmah. Najvaznije komande poput cetiri migavca, klimatizacije, osnovne komande radija, start stop dugme i slicno moraju biti analogne. Vozim nov auto kupljen prosle godine i muku sam mucio da nadjem model koji mi odgovara a da ima najvaznije fizicke komande. Rezultat pretrage je sledeci: modeli Alfe, Mazde, BMW-a i poneki iz VW grupacije. Ostali sve digitalni. Volvo XC60 mi se ozbiljno dopao ali zbog toga sto je sve na ekranu sam ga zaobisao.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ову причу можете продавати овим клинцима од 15-30 година који не нају да крену под механичком ручном кочницом и не умеју да се паркирају без камере.
(Рон Џереми, 19. avgust 2022 16:51)

To ti pričaj nekom drugom, možda stariji muškarci i ovi dečaci od 18 godina koji polože, ne mogu da krenu pod ručnom, žene i devojke pod ručnom mogu da voze ceo dan po gradu, što dovoljno govori koliko su bolji i sposobniji vozači ;)

Novotarije

pre 1 godinu

Gledali pre par meseci da uzmemo novi auto. Sve nesto komande za klimu, za otvaranje prozora, ovo ono, na ekranu pipkavcu. Na kraju uzeh polovni, malo stariji, ali lepo sve bitne stvari su mi pod rukom da ne moram da skrecem pogled dok vozim. Nadam se da ce im doci iz pedu u vugla za jedno 7 kad budem menjao kola da pipkavac u kolima moze samo za muziku i mape.

realno

pre 1 godinu

Забрањена употреба мобилног телефона али све команде на аутомобилу су на екрану. Какво лудило мозга.
(Majkl Džondar, 19. avgust 2022 13:15

Nema tu ludila mozda, sve sto se kaznjava kaznja se zbog para. Nema tu nicega drugoga. Novac stoji iza apsolutno svega.

pčelica Pavo

pre 1 godinu

Imao sam plan da 2015. uzmem nov 308 SW. Imao par testnih vožnji. I ne znam da li me više iritirao i-cocpit, koga "pola" nisam video (i to sve sa onim kontra cajgerima, koji mi i danas izazivaju gadjenje taman da su i na BMW-u) ili me više nerviralo što je komande klimatizacije imao u touch screen-u (to mi je zaista bilo šok posle 308 mk1, sa normalnim komandama auto klime). Ma koliko sam zaista želeo taj pežo (jer sam bio super zadovoljan onim prethodnim), taj zbir gluposti i neergoničnosti nisam mogao da progutam. Zbogom pežo.
Uzeo sam te 2015, a i 2020. nova kola, ali, oba sa normalnim instrumentima i sa normalnim komandama klimatizacije.
I veoma drago mi je da i danas ima novih ili tek predstavljenih modela sa klasičnim komandama klimatizacije. To ću opet da kupim.

batica

pre 1 godinu

Nije baš sve tako jednostavno.Sa povećavanjem broja funkcija u automobilima u jednom trenutku je došlo do toga da su proizvođači stavljali stotine dugmića a onda su novinari navalili da ih pljuju zbog toga može se reći i opravdano.E onda su počeli da minimalizuju sve komande i u svrhu profita jer je mnogo jeftinije staviti jedan,dva ekrana nego te silne dugmiće i još će novinari biti sretni.Sad smo došli do apsurda da su počeli svi da preteruju i da ne stavljaju nikakve fizičke komande.Izgleda da je problem kako biti "inovativan" i napraviti lep dizajn a da bude lako za upotrebu.Ima mnogo primera kako su proizvođači probali da isprave neke stvari koje su bile ispravne i radile kako treba.

Antiwar

pre 1 godinu

Analogno mi je prakticnije i cak lepse ako je alternativa nesretni tablet na sred table kako je sada u bukvalno svim vozilima. Lepo inkorporiran ekran, zasticen od sunca/svetla, sa vidljivim i jasnim interfejsom, mogucnoscu blagog okretanja levo ili desno... To bi vec imali smisla. Ovako, na svim vozilima izgleda kao nalepljeno, kasnije lose ugradjen tablet. Znaru. Fuserski.

Kuliša

pre 1 godinu

Prošle godine kupih novog Lexusa, bukvalno sve što ima na touchu ima i na fizičkim komandama, tako da u principu ni ne koristim touch...

Точак

pre 1 godinu

Предност аналогних команди је та што су директне и доступне одмах. Код ових екрана осетљивих на додир и осталих дигиталних показивача, мораш да их тражиш. Ако нису на првом екрану, онда окрећеш следећи, па падајуће листе, подменији итд. А ако се још и погреши па тек онда следи скретање пажње. Ако је још неко мање упознат са опремом и начином употребе, онда боље и да не покушава. Произвођачи ће свакако морати да воде рачуна о доступности и директности управљања.

batica

pre 1 godinu

@gagi4
Ne dragi moj taksisto,upravo vi potencirate kako ste profesionalni vozači i kako taj posao ne može baš svako da radi iz tog razloga (vidi pod Uber).E pa kad ste toliko "profesionalni" onda ne smete da radite nište neprofesionalno a svi znamo da je tek to smejurija jer smo svesni kako neke tvoje kolege voze tj divljaju po ulicama i bahate se.
Tužno mi je kad me vozi "profesionalni" vozač koji to radi minimum 3 puta gore od mene,ajd što ne poštuje nijedan propis,to bih i preživeo,nego su me vozili neki koji ne znaju ni da upotrebljavaju vozilo.O automobilima u kojima voze ljude a propali su im amortizeri ili ležajevi npr ne bih trošio reči.Čist bre profesionalizam,bolje da se ne javljate i da molite da zaboravimo kako ste nas maltretirali i ucenjivali blokadama grada.

Rade, ZG

pre 1 godinu

Većina vozila ima i govorne komande i to funkcionira elegantno i najsigurnije, ali samo na svjetskim jezicima. Gastarbajterski i Kunta Kinte ne razumije.

igor

pre 1 godinu

Kada sam gledao koje auto, posto zivim u Belgiji, razmatrao sam teslu. I ono je jako neprakticno, tesko je podesiti bilo sto i bilo koju opciju na autou.
Posle odem kod jednog gospodina, i tu pogledam moje novo audi jaje 97 godiste, i lakocu za otvoriti prozor, pepeljaru, podesiti grijanje ili hladjenje, i vise nisam imao nedoumice.

kaboom

pre 1 godinu

al zvanicno nilada nece narediti proizvodjacima da povuku vozila na prepravku da tablete i televizore zamene komandama iako se zna da to ugrozava bezbednost, al zato ce naterati iste da ugrade 20 sistema kao obavezne, a koji realno ne trebaju vozacu koji ima iq iznad 70 i par hijada km iza sebe, jer ce to podici cenu kola a samim tim i porez

Čika Boško

pre 1 godinu

batica, 19. avgust 2022 18:35)

Batice, svaka ti čast ako voziš i telefonira a registruješ šta se dogadja ispred tebe! Ja gledam utakmicu i neko me zove... Pričam i uopšte ne registrujem da je pao gol!!! A kad vozim i neko me zove, onda ništa ne znam šta sam pričao...

gagi4

pre 1 godinu

Nece mi biti jasno ali kad vidim da taxista nasred ulice razgovara sa mobilnim i vozi tacno bi mu uzeo dozvolu na trajno..
(paja, 19. avgust 2022 15:59)

Da, samo taksisti razgovaraju preko telefona, sram ih bilo, niko drugi to ne radi, samo oni! Ostali su svi fini, postuju pravila, ne koriste telefon, pazljivi su, ne seku jedni druge, ekstra su! U Beogradu, postoji oko 800 hiljada registrovanih automobila, a od tog broja 5800 su taksistu. To znaci, da su ispod 1%. Oni su nas problem, a ostalih 99% su besprekorni!? E moj Pajo...

XXX

pre 1 godinu

Zovite njegov sooljašnji i unutrašnji dizajn staromodnim/konzervativnim, ali “Subaru Forester” je jedan od najboljih sto se tiče bezbednosti, pa i te u vezi tih klasičnih fizičkih komandi i touchscreen-a.

Voja

pre 1 godinu

Koliko ljudi,ukljucujuci i ovog sto je pisao ovo,pojma nema da dugmici i touch screen nemaju nikakvu korelaciju sa analognim i digitalnim. Jedno je interfejs,a drugo signal,ali ocigledno o tome pojma nemate. Dugmici mogu da upravljaju i analognim i digitalnim signalom,a isto vazi i za touch screen...

Goxy

pre 1 godinu

Nisu testirali majku svih kontrola: Voice.

Kad to stigne u Srba, ima da se vozikate samo da bi nešto govorili nekome ko vas sluša. Jedini ko vas sluša.

DC

pre 1 godinu

Audi C7/4G i BMW F10/F11 - najbolje ergonomski odradjeni i sa idealnim kompromisom analogno-digitalno. Sve posle toga, Audi sa ekranima na dodir, BMW sa instrumentima iz video igrica, su koraci u pogresnom pravcu.

Рон Џереми

pre 1 godinu

Ову причу можете продавати овим клинцима од 15-30 година који не нају да крену под механичком ручном кочницом и не умеју да се паркирају без камере.

flojd

pre 1 godinu

Zamlacivanje. Ne moze ni da se poredi, radnja koja se vrsi na dodir mehanicki u automobilu, i druga varijanta zbog koje morate da skrenete pogled svaki put..

Taurunum

pre 1 godinu

Analogno klimatizacija i radio pojačavanje/utišavanje i menjanje stanica(bar na volanu) pod obavezno, onaj ko provodi dosta vremena za volanom znači mnogo. Navigacija i ostala multimedija jednostavno mora na tač, i to da se podesi pre kreranja.

dnevna doza Lidije

pre 1 godinu

Kontrola klime, ventilacije, audio sistema trebalo bi ostati analogna. ostalo digitalno na ekran ali saanje funkcija i podmenija

tutu tutu

pre 1 godinu

Kažnjavaju se korisnici mobilnih telefona, koji su 5 puta manje rizični ako se jave na poziv, i drže telefon na uvu... Nego da tipkaju po centralnoj tablet konzoli, koja je em iskosa em morate da skrećete i pogled i ruke ka njoj.
(Moram da kažem, 19. avgust 2022 14:23)


Sam si rekao držiš telefon. To je problem, ruka ti je zauzeta i ne možeš brzo da reaguješ.
Da bi reagovao moraš da ispustiš telefon i onda rukom ka volanu.
Ekrani su uvek pored volana, na dohvat ruke i mnogo brže se reaguje kada je potrebno jer ništa ne držiš nego samo pipkaš.

Bob

pre 1 godinu

Osnovne komande (klima, radio, pomoc u voznji-tempomat, ...) treba da budu analogne. Sporedne komplikovanije stvari (podesavanje navigacije, skrolovanje kroz menije itd) na tac.
Digitalna tabla bolja od analogne.

sale

pre 1 godinu

Apsolutno se slazem... u svom autu imam ekran na dodir, i pineke opcije preko fizickih dugmica... jedna stavka koja jeste dobra sa ekranima na dodir jeste upravo problem o kom pisu - ako treba nesto da kliknem na ekranu, obicno odlucim DA NE DIRAM NISTA dok ne dodjem na semafor...

Ako imas fizicke dugmice, onda ta pouzdanost ima negativno to sto narod klikce u toku voznje i odvraca mu paznju tokom voznje...

Pouka: ne mora da bude sve efikadno - negde mora da postoje ogranicenja za nase dobro tokom voznje....

dd

pre 1 godinu

nije problem digitalizacija i uvodjenje novih tehnologija u svakodnevnom zivotu.problem je kada je koristis!!imate gomilu slucajeva gde se ljudi oslanjaju na tehnologiju i izgube zivot.to se desava u saobracaju nazalost.

sada je hit da imas sto veci display u auto i sto vise funkcija.ali covek realno koristi samo 10% od onoga sto mu treba.isto kao i smart telefon.to vise nije telefon nego kompjuter.zna se sta je telefon.

e u tome je problem ljude ponese te nove stvarcice,zagledaju se u displaye u autima,prave saobracajne nezgode,ginu,gaze pesake,bicikliste...

ljudi setaju gledaju u svoje telefone,ne gledaju uopste gde idu???licno sam video kako devojka nalece na stub gledajuci u svoj telefon!!!

tu treba edukacija da ljudi shvate te stvari,da znaju kada smeju da gledaju u svoje televizore u autima.u momentu si odusevljen sta imas u autu,a sledece sekunde mozes da izgubis glavu.ili da ubijes nekoga...

ljudi ginu na sportskim motorima ponese ih brzina...sada ginu u automobilima ponese ih tehnologija!!!kada vozis auto moras da gledas gde vozis,glavno pravilo!!!kada hodas ne gledas u mobilni mozes da neletis na nekog ili da te udari isti taj auto!!!

i kada realno sagledas stvari,nova tehnologija u automobilima moze samo da ti napravi ogroman problem ako ne pazis!!!

sf

pre 1 godinu

Najbolji je Mind Control Iterface. To jeuredjaj koji prati vase mozdane talase i ono sta zelite to vestacka inteligencija odradjuje.
@(Zoka, 19. avgust 2022 20:55)

:)) kad si vec toliki optimista, kako to moze da bude bolje od teleportacije ? ne treba ti ni auto ni preticanje :)

Mika

pre 1 godinu

Problem je sto je fabrikama mnogo jeftinije da stave ekran i program za sve funkcije nego da projektuju i izradjuju kvalitetne dugmice. To je i jedini razlog sto se forsiraju ekrani i ako to ide na stetu sigurnosti i jednostavnosti upotrebe.

Bane

pre 1 godinu

Ajde prvo ovo oko profesionalnih vozaca.
Profesionalni vozac se zove onaj kome je voznja profesija, znaci nije to nikakav poseban profesionalac vec mu je to profesija i zato se tako zove. Pretpostavka je da neko ko se odlucio na tu profesiju to radi jer to voli i ima smisla za to, a sa druge strane zbog te profesije provodi i vise vremena za volanom pa bi trebao da ima i vise iskustva od onih koji voze za privatne potrebe. Medjutim, zadnjih godina se i u toj profesiji, kao i svakoj drugoj, moze videti i naci svasta jer se ljudi zbog nemanja posla u svojoj struci nekada nadju u tome silom prilika. Pa tako neki profesor geografije recimo koji se nikako ne snalazi za volanom ne moze da nadje posao i odluci da taksira. I onda sednes u njegov auto i posle tri raskrsnice ti dodje da kazes aj pusti mene da vozim.

A sto se tice digitalizacije, trebalo je stati na nivou multimedije. Eventualno digitalna instrument tabla bi mogla da bude korak dalje pa sa po potrebi setujes da ti neki prikaz koji ti je tada bitan istaknes i sl. Ali prebacivanje svih komandi na touch screen je za mene, sto bi Ruska Jakic rekla, ne nikako.

Dragon

pre 1 godinu

@tutu tutu
Kao prvo, kada držim fon pogled mi je skoro zakucan za kolovoz, a sve mogu da uradim i sa fonom u ruci ... pa i menjač i volan da uhvatim!
Kao drugo, za multimediju moram da skrenem pogled ... od auta do auta to je u levo ili u levo blago na dole, gde gubiš kontakt s kolovozom i onaj delić sekunde koji je potreban!
Kao treće, ako ste maksimalno pribrani i svesni, nije problem ni jedno ni drugo!
Kao četvrto, najbolje ni jedno ni drugo!

NS

pre 1 godinu

Slažem se da su fizički tasteri mnogo bolji od ekrana osetljivog na dodir ali ne razumem zašto toliko ljudi oplakuje "cajgere"? Ako vam toliko fale, kupite Juga i zakačite Nokiju 3310. Tu nema šta da se pokvari.

Bane

pre 1 godinu

i kada realno sagledas stvari,nova tehnologija u automobilima moze samo da ti napravi ogroman problem ako ne pazis!!!
(dd, 20. avgust 2022 08:53)

A ne, to ide u kompletu, prvo dobijes tablet zbog kog moras da skrenes pogled sa puta i da gledas u njega dugo dok ne prosetas kroz niz menija i podmenija da bi nesto podesio.....pa ti za tvoje dobro zato prodaju i onaj front asist koji sam koci dok ti ne gledas....

Gagi

pre 1 godinu

Tach ekrani se prave zato što je to jeftinije od ručnih komandi i takav je trend. Trebalo bi bar par osnovnih komandi ostaviti na točkiće i dugmiće kao što su brzina ventilacije, jačina zvuka i menjanje radio stanica, da se tim može rukovati bez skretanja pogleda sa puta.

Zoka

pre 1 godinu

Najbolji je Mind Control Iterface. To jeuredjaj koji prati vase mozdane talase i ono sta zelite to vestacka inteligencija odradjuje. Na primer da skrenete ili preteknete neki kamion, inteligencija kompijutera autonobila ce to uraditi na najbolji moguci nacin bas onako kako ste vi zamislili. Takodje mozete i da se predomislite i da oduatanete odpreticanja,VZI ce odraditi sve onako kakozelite. Naravno postoji mogucnost primene sigurnosnih filtera kojice vas upozoriti na nerealne zahteve kojeovaaaj uto ne moze da odrdi

Детелинара

pre 1 godinu

Ekran, tj tablet je daleko jeftiniji nego mnostvo dugmica i tu je svaka prica zavrsena!
(sir oliver, 19. avgust 2022 16:02)
Па не баш. Дугмићи су обична пластика која шаље дигитални сигнал централном рачунару. Дакле смешна цена израде. Таблет са друге стране кошта више. Има екран, процесор, меморију, па онда мора да се дизајнира интерфејс а све то кошта. Форсирају их јер се људи тренутно ложе на то да им сија у колима све и свашта на што више екрана.

XXX

pre 1 godinu

@(dnevna doza Lidije, 19. avgust 2022 20:59): upravo si opisao “Subaru Forester” koji sam već pomenuo u mom predhodnom komentaru.

koh

pre 1 godinu

Imam jako suve prste i koriscenje touch screena ili uredjaja mi je malo problem, ne mogu da posaljem prstom komandu iz prve, uredjaj ne reaguje. Nikad nikad nikad necu touch screen u autu.

Детелинара

pre 1 godinu

Ekran, tj tablet je daleko jeftiniji nego mnostvo dugmica i tu je svaka prica zavrsena!
(sir oliver, 19. avgust 2022 16:02)
Па не баш. Дугмићи су обична пластика која шаље дигитални сигнал централном рачунару. Дакле смешна цена израде. Таблет са друге стране кошта више. Има екран, процесор, меморију, па онда мора да се дизајнира интерфејс а све то кошта. Форсирају их јер се људи тренутно ложе на то да им сија у колима све и свашта на што више екрана.

Zoran

pre 1 godinu

Vožnja sa mobilnim u ruci je gora nego vožnja u pijanom stanju, dokazano više puta. A isto važi i za touchscreen, koji isto tako ne treba koristiti kao ni mobilni tokom vožnje. Nije opravdanje ni jedno ni drugo koristiti tokom vožnje.

Комша

pre 1 godinu

Све је то дигитално јер свиме управља рачунар. Разлика је у томе како се шаљу команде рачунару. Помоћу физичког дугмета или преко екрана осетљивих на додир. Ја сам код мене у Астру Ј уградио велики таблет као код Тесле онај усправни, али ми је клима и команде на волану за музику, темпомат и телефон и даље на физичким дугмићима. Да је и клима на томе мислим да би полудео.

Alex

pre 1 godinu

2007 g. kupim muzički stub sa ravnim prednjim panelom i touch screen-om gde svaka funkcija ima svoje digitalno "dugme" . Fenomenalna stvar, sofisticirano, evo i dan danas odličan. Nemoj da se folirate da možete da koristite analogne tastere na kolima bez da skrećete pogled jer je to nemoguće. Morate da skrenete pogled na kratko čak i za te operacije osim ako nije neki kotur za podešavanje jačine za muziku i sl.Važno je da svaka važna funkcija ima svoje "dugme" bilo digitalno ili analogno i da se ne traži po meniju.

Rade, ZG

pre 1 godinu

Većina vozila ima i govorne komande i to funkcionira elegantno i najsigurnije, ali samo na svjetskim jezicima. Gastarbajterski i Kunta Kinte ne razumije.

Goxy

pre 1 godinu

Nisu testirali majku svih kontrola: Voice.

Kad to stigne u Srba, ima da se vozikate samo da bi nešto govorili nekome ko vas sluša. Jedini ko vas sluša.

tutu tutu

pre 1 godinu

Kažnjavaju se korisnici mobilnih telefona, koji su 5 puta manje rizični ako se jave na poziv, i drže telefon na uvu... Nego da tipkaju po centralnoj tablet konzoli, koja je em iskosa em morate da skrećete i pogled i ruke ka njoj.
(Moram da kažem, 19. avgust 2022 14:23)


Sam si rekao držiš telefon. To je problem, ruka ti je zauzeta i ne možeš brzo da reaguješ.
Da bi reagovao moraš da ispustiš telefon i onda rukom ka volanu.
Ekrani su uvek pored volana, na dohvat ruke i mnogo brže se reaguje kada je potrebno jer ništa ne držiš nego samo pipkaš.

igor

pre 1 godinu

Kada sam gledao koje auto, posto zivim u Belgiji, razmatrao sam teslu. I ono je jako neprakticno, tesko je podesiti bilo sto i bilo koju opciju na autou.
Posle odem kod jednog gospodina, i tu pogledam moje novo audi jaje 97 godiste, i lakocu za otvoriti prozor, pepeljaru, podesiti grijanje ili hladjenje, i vise nisam imao nedoumice.

NS

pre 1 godinu

Slažem se da su fizički tasteri mnogo bolji od ekrana osetljivog na dodir ali ne razumem zašto toliko ljudi oplakuje "cajgere"? Ako vam toliko fale, kupite Juga i zakačite Nokiju 3310. Tu nema šta da se pokvari.

Рон Џереми

pre 1 godinu

Ову причу можете продавати овим клинцима од 15-30 година који не нају да крену под механичком ручном кочницом и не умеју да се паркирају без камере.

Zoka

pre 1 godinu

Najbolji je Mind Control Iterface. To jeuredjaj koji prati vase mozdane talase i ono sta zelite to vestacka inteligencija odradjuje. Na primer da skrenete ili preteknete neki kamion, inteligencija kompijutera autonobila ce to uraditi na najbolji moguci nacin bas onako kako ste vi zamislili. Takodje mozete i da se predomislite i da oduatanete odpreticanja,VZI ce odraditi sve onako kakozelite. Naravno postoji mogucnost primene sigurnosnih filtera kojice vas upozoriti na nerealne zahteve kojeovaaaj uto ne moze da odrdi

gagi4

pre 1 godinu

Nece mi biti jasno ali kad vidim da taxista nasred ulice razgovara sa mobilnim i vozi tacno bi mu uzeo dozvolu na trajno..
(paja, 19. avgust 2022 15:59)

Da, samo taksisti razgovaraju preko telefona, sram ih bilo, niko drugi to ne radi, samo oni! Ostali su svi fini, postuju pravila, ne koriste telefon, pazljivi su, ne seku jedni druge, ekstra su! U Beogradu, postoji oko 800 hiljada registrovanih automobila, a od tog broja 5800 su taksistu. To znaci, da su ispod 1%. Oni su nas problem, a ostalih 99% su besprekorni!? E moj Pajo...

Dragon

pre 1 godinu

@tutu tutu
Kao prvo, kada držim fon pogled mi je skoro zakucan za kolovoz, a sve mogu da uradim i sa fonom u ruci ... pa i menjač i volan da uhvatim!
Kao drugo, za multimediju moram da skrenem pogled ... od auta do auta to je u levo ili u levo blago na dole, gde gubiš kontakt s kolovozom i onaj delić sekunde koji je potreban!
Kao treće, ako ste maksimalno pribrani i svesni, nije problem ni jedno ni drugo!
Kao četvrto, najbolje ni jedno ni drugo!

Moram da kažem

pre 1 godinu

Kažnjavaju se korisnici mobilnih telefona, koji su 5 puta manje rizični ako se jave na poziv, i drže telefon na uvu... Nego da tipkaju po centralnoj tablet konzoli, koja je em iskosa em morate da skrećete i pogled i ruke ka njoj.

realno

pre 1 godinu

Забрањена употреба мобилног телефона али све команде на аутомобилу су на екрану. Какво лудило мозга.
(Majkl Džondar, 19. avgust 2022 13:15

Nema tu ludila mozda, sve sto se kaznjava kaznja se zbog para. Nema tu nicega drugoga. Novac stoji iza apsolutno svega.

Alex

pre 1 godinu

2007 g. kupim muzički stub sa ravnim prednjim panelom i touch screen-om gde svaka funkcija ima svoje digitalno "dugme" . Fenomenalna stvar, sofisticirano, evo i dan danas odličan. Nemoj da se folirate da možete da koristite analogne tastere na kolima bez da skrećete pogled jer je to nemoguće. Morate da skrenete pogled na kratko čak i za te operacije osim ako nije neki kotur za podešavanje jačine za muziku i sl.Važno je da svaka važna funkcija ima svoje "dugme" bilo digitalno ili analogno i da se ne traži po meniju.

Voja

pre 1 godinu

Koliko ljudi,ukljucujuci i ovog sto je pisao ovo,pojma nema da dugmici i touch screen nemaju nikakvu korelaciju sa analognim i digitalnim. Jedno je interfejs,a drugo signal,ali ocigledno o tome pojma nemate. Dugmici mogu da upravljaju i analognim i digitalnim signalom,a isto vazi i za touch screen...

Novotarije

pre 1 godinu

Gledali pre par meseci da uzmemo novi auto. Sve nesto komande za klimu, za otvaranje prozora, ovo ono, na ekranu pipkavcu. Na kraju uzeh polovni, malo stariji, ali lepo sve bitne stvari su mi pod rukom da ne moram da skrecem pogled dok vozim. Nadam se da ce im doci iz pedu u vugla za jedno 7 kad budem menjao kola da pipkavac u kolima moze samo za muziku i mape.

Nemanja

pre 1 godinu

To je svakom vozacu koji je presao bar 50000 km jasno odmah. Najvaznije komande poput cetiri migavca, klimatizacije, osnovne komande radija, start stop dugme i slicno moraju biti analogne. Vozim nov auto kupljen prosle godine i muku sam mucio da nadjem model koji mi odgovara a da ima najvaznije fizicke komande. Rezultat pretrage je sledeci: modeli Alfe, Mazde, BMW-a i poneki iz VW grupacije. Ostali sve digitalni. Volvo XC60 mi se ozbiljno dopao ali zbog toga sto je sve na ekranu sam ga zaobisao.

Kuliša

pre 1 godinu

Prošle godine kupih novog Lexusa, bukvalno sve što ima na touchu ima i na fizičkim komandama, tako da u principu ni ne koristim touch...

pčelica Pavo

pre 1 godinu

Imao sam plan da 2015. uzmem nov 308 SW. Imao par testnih vožnji. I ne znam da li me više iritirao i-cocpit, koga "pola" nisam video (i to sve sa onim kontra cajgerima, koji mi i danas izazivaju gadjenje taman da su i na BMW-u) ili me više nerviralo što je komande klimatizacije imao u touch screen-u (to mi je zaista bilo šok posle 308 mk1, sa normalnim komandama auto klime). Ma koliko sam zaista želeo taj pežo (jer sam bio super zadovoljan onim prethodnim), taj zbir gluposti i neergoničnosti nisam mogao da progutam. Zbogom pežo.
Uzeo sam te 2015, a i 2020. nova kola, ali, oba sa normalnim instrumentima i sa normalnim komandama klimatizacije.
I veoma drago mi je da i danas ima novih ili tek predstavljenih modela sa klasičnim komandama klimatizacije. To ću opet da kupim.

Majkl Džondar

pre 1 godinu

Забрањена употреба мобилног телефона али све команде на аутомобилу су на екрану. Какво лудило мозга.

sale

pre 1 godinu

Apsolutno se slazem... u svom autu imam ekran na dodir, i pineke opcije preko fizickih dugmica... jedna stavka koja jeste dobra sa ekranima na dodir jeste upravo problem o kom pisu - ako treba nesto da kliknem na ekranu, obicno odlucim DA NE DIRAM NISTA dok ne dodjem na semafor...

Ako imas fizicke dugmice, onda ta pouzdanost ima negativno to sto narod klikce u toku voznje i odvraca mu paznju tokom voznje...

Pouka: ne mora da bude sve efikadno - negde mora da postoje ogranicenja za nase dobro tokom voznje....

XXL

pre 1 godinu

Naravno analogno rešenje jer vozač ne skreće pogled sa pravca kretanja vozila, a komande prepoznaje po naučenom iskustvu na dodir što sam ranije kroz komentare karikirao da prstima klizim po ekranu da bi aktivirao neku od funkcija uz skretanje pogleda. I onda se nakači njih sijaset (tupsona) na komentar da mi oni kao "nešto objasne" jer se u to razumeju. No dobro sad je bar i to dokazano.

Детелинара

pre 1 godinu

Ekran, tj tablet je daleko jeftiniji nego mnostvo dugmica i tu je svaka prica zavrsena!
(sir oliver, 19. avgust 2022 16:02)
Па не баш. Дугмићи су обична пластика која шаље дигитални сигнал централном рачунару. Дакле смешна цена израде. Таблет са друге стране кошта више. Има екран, процесор, меморију, па онда мора да се дизајнира интерфејс а све то кошта. Форсирају их јер се људи тренутно ложе на то да им сија у колима све и свашта на што више екрана.

Детелинара

pre 1 godinu

Ekran, tj tablet je daleko jeftiniji nego mnostvo dugmica i tu je svaka prica zavrsena!
(sir oliver, 19. avgust 2022 16:02)
Па не баш. Дугмићи су обична пластика која шаље дигитални сигнал централном рачунару. Дакле смешна цена израде. Таблет са друге стране кошта више. Има екран, процесор, меморију, па онда мора да се дизајнира интерфејс а све то кошта. Форсирају их јер се људи тренутно ложе на то да им сија у колима све и свашта на што више екрана.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ову причу можете продавати овим клинцима од 15-30 година који не нају да крену под механичком ручном кочницом и не умеју да се паркирају без камере.
(Рон Џереми, 19. avgust 2022 16:51)

To ti pričaj nekom drugom, možda stariji muškarci i ovi dečaci od 18 godina koji polože, ne mogu da krenu pod ručnom, žene i devojke pod ručnom mogu da voze ceo dan po gradu, što dovoljno govori koliko su bolji i sposobniji vozači ;)

kaboom

pre 1 godinu

al zvanicno nilada nece narediti proizvodjacima da povuku vozila na prepravku da tablete i televizore zamene komandama iako se zna da to ugrozava bezbednost, al zato ce naterati iste da ugrade 20 sistema kao obavezne, a koji realno ne trebaju vozacu koji ima iq iznad 70 i par hijada km iza sebe, jer ce to podici cenu kola a samim tim i porez

flojd

pre 1 godinu

Zamlacivanje. Ne moze ni da se poredi, radnja koja se vrsi na dodir mehanicki u automobilu, i druga varijanta zbog koje morate da skrenete pogled svaki put..

Čika Boško

pre 1 godinu

batica, 19. avgust 2022 18:35)

Batice, svaka ti čast ako voziš i telefonira a registruješ šta se dogadja ispred tebe! Ja gledam utakmicu i neko me zove... Pričam i uopšte ne registrujem da je pao gol!!! A kad vozim i neko me zove, onda ništa ne znam šta sam pričao...

Antiwar

pre 1 godinu

Analogno mi je prakticnije i cak lepse ako je alternativa nesretni tablet na sred table kako je sada u bukvalno svim vozilima. Lepo inkorporiran ekran, zasticen od sunca/svetla, sa vidljivim i jasnim interfejsom, mogucnoscu blagog okretanja levo ili desno... To bi vec imali smisla. Ovako, na svim vozilima izgleda kao nalepljeno, kasnije lose ugradjen tablet. Znaru. Fuserski.

Taurunum

pre 1 godinu

Analogno klimatizacija i radio pojačavanje/utišavanje i menjanje stanica(bar na volanu) pod obavezno, onaj ko provodi dosta vremena za volanom znači mnogo. Navigacija i ostala multimedija jednostavno mora na tač, i to da se podesi pre kreranja.

dnevna doza Lidije

pre 1 godinu

Kontrola klime, ventilacije, audio sistema trebalo bi ostati analogna. ostalo digitalno na ekran ali saanje funkcija i podmenija

DC

pre 1 godinu

Audi C7/4G i BMW F10/F11 - najbolje ergonomski odradjeni i sa idealnim kompromisom analogno-digitalno. Sve posle toga, Audi sa ekranima na dodir, BMW sa instrumentima iz video igrica, su koraci u pogresnom pravcu.

batica

pre 1 godinu

Nije baš sve tako jednostavno.Sa povećavanjem broja funkcija u automobilima u jednom trenutku je došlo do toga da su proizvođači stavljali stotine dugmića a onda su novinari navalili da ih pljuju zbog toga može se reći i opravdano.E onda su počeli da minimalizuju sve komande i u svrhu profita jer je mnogo jeftinije staviti jedan,dva ekrana nego te silne dugmiće i još će novinari biti sretni.Sad smo došli do apsurda da su počeli svi da preteruju i da ne stavljaju nikakve fizičke komande.Izgleda da je problem kako biti "inovativan" i napraviti lep dizajn a da bude lako za upotrebu.Ima mnogo primera kako su proizvođači probali da isprave neke stvari koje su bile ispravne i radile kako treba.

batica

pre 1 godinu

@gagi4
Ne dragi moj taksisto,upravo vi potencirate kako ste profesionalni vozači i kako taj posao ne može baš svako da radi iz tog razloga (vidi pod Uber).E pa kad ste toliko "profesionalni" onda ne smete da radite nište neprofesionalno a svi znamo da je tek to smejurija jer smo svesni kako neke tvoje kolege voze tj divljaju po ulicama i bahate se.
Tužno mi je kad me vozi "profesionalni" vozač koji to radi minimum 3 puta gore od mene,ajd što ne poštuje nijedan propis,to bih i preživeo,nego su me vozili neki koji ne znaju ni da upotrebljavaju vozilo.O automobilima u kojima voze ljude a propali su im amortizeri ili ležajevi npr ne bih trošio reči.Čist bre profesionalizam,bolje da se ne javljate i da molite da zaboravimo kako ste nas maltretirali i ucenjivali blokadama grada.

Точак

pre 1 godinu

Предност аналогних команди је та што су директне и доступне одмах. Код ових екрана осетљивих на додир и осталих дигиталних показивача, мораш да их тражиш. Ако нису на првом екрану, онда окрећеш следећи, па падајуће листе, подменији итд. А ако се још и погреши па тек онда следи скретање пажње. Ако је још неко мање упознат са опремом и начином употребе, онда боље и да не покушава. Произвођачи ће свакако морати да воде рачуна о доступности и директности управљања.

XXX

pre 1 godinu

Zovite njegov sooljašnji i unutrašnji dizajn staromodnim/konzervativnim, ali “Subaru Forester” je jedan od najboljih sto se tiče bezbednosti, pa i te u vezi tih klasičnih fizičkih komandi i touchscreen-a.

Bob

pre 1 godinu

Osnovne komande (klima, radio, pomoc u voznji-tempomat, ...) treba da budu analogne. Sporedne komplikovanije stvari (podesavanje navigacije, skrolovanje kroz menije itd) na tac.
Digitalna tabla bolja od analogne.

Bane

pre 1 godinu

i kada realno sagledas stvari,nova tehnologija u automobilima moze samo da ti napravi ogroman problem ako ne pazis!!!
(dd, 20. avgust 2022 08:53)

A ne, to ide u kompletu, prvo dobijes tablet zbog kog moras da skrenes pogled sa puta i da gledas u njega dugo dok ne prosetas kroz niz menija i podmenija da bi nesto podesio.....pa ti za tvoje dobro zato prodaju i onaj front asist koji sam koci dok ti ne gledas....

XXX

pre 1 godinu

@(dnevna doza Lidije, 19. avgust 2022 20:59): upravo si opisao “Subaru Forester” koji sam već pomenuo u mom predhodnom komentaru.

Комша

pre 1 godinu

Све је то дигитално јер свиме управља рачунар. Разлика је у томе како се шаљу команде рачунару. Помоћу физичког дугмета или преко екрана осетљивих на додир. Ја сам код мене у Астру Ј уградио велики таблет као код Тесле онај усправни, али ми је клима и команде на волану за музику, темпомат и телефон и даље на физичким дугмићима. Да је и клима на томе мислим да би полудео.

dd

pre 1 godinu

nije problem digitalizacija i uvodjenje novih tehnologija u svakodnevnom zivotu.problem je kada je koristis!!imate gomilu slucajeva gde se ljudi oslanjaju na tehnologiju i izgube zivot.to se desava u saobracaju nazalost.

sada je hit da imas sto veci display u auto i sto vise funkcija.ali covek realno koristi samo 10% od onoga sto mu treba.isto kao i smart telefon.to vise nije telefon nego kompjuter.zna se sta je telefon.

e u tome je problem ljude ponese te nove stvarcice,zagledaju se u displaye u autima,prave saobracajne nezgode,ginu,gaze pesake,bicikliste...

ljudi setaju gledaju u svoje telefone,ne gledaju uopste gde idu???licno sam video kako devojka nalece na stub gledajuci u svoj telefon!!!

tu treba edukacija da ljudi shvate te stvari,da znaju kada smeju da gledaju u svoje televizore u autima.u momentu si odusevljen sta imas u autu,a sledece sekunde mozes da izgubis glavu.ili da ubijes nekoga...

ljudi ginu na sportskim motorima ponese ih brzina...sada ginu u automobilima ponese ih tehnologija!!!kada vozis auto moras da gledas gde vozis,glavno pravilo!!!kada hodas ne gledas u mobilni mozes da neletis na nekog ili da te udari isti taj auto!!!

i kada realno sagledas stvari,nova tehnologija u automobilima moze samo da ti napravi ogroman problem ako ne pazis!!!

Gagi

pre 1 godinu

Tach ekrani se prave zato što je to jeftinije od ručnih komandi i takav je trend. Trebalo bi bar par osnovnih komandi ostaviti na točkiće i dugmiće kao što su brzina ventilacije, jačina zvuka i menjanje radio stanica, da se tim može rukovati bez skretanja pogleda sa puta.

Zoran

pre 1 godinu

Vožnja sa mobilnim u ruci je gora nego vožnja u pijanom stanju, dokazano više puta. A isto važi i za touchscreen, koji isto tako ne treba koristiti kao ni mobilni tokom vožnje. Nije opravdanje ni jedno ni drugo koristiti tokom vožnje.

koh

pre 1 godinu

Imam jako suve prste i koriscenje touch screena ili uredjaja mi je malo problem, ne mogu da posaljem prstom komandu iz prve, uredjaj ne reaguje. Nikad nikad nikad necu touch screen u autu.

Bane

pre 1 godinu

Ajde prvo ovo oko profesionalnih vozaca.
Profesionalni vozac se zove onaj kome je voznja profesija, znaci nije to nikakav poseban profesionalac vec mu je to profesija i zato se tako zove. Pretpostavka je da neko ko se odlucio na tu profesiju to radi jer to voli i ima smisla za to, a sa druge strane zbog te profesije provodi i vise vremena za volanom pa bi trebao da ima i vise iskustva od onih koji voze za privatne potrebe. Medjutim, zadnjih godina se i u toj profesiji, kao i svakoj drugoj, moze videti i naci svasta jer se ljudi zbog nemanja posla u svojoj struci nekada nadju u tome silom prilika. Pa tako neki profesor geografije recimo koji se nikako ne snalazi za volanom ne moze da nadje posao i odluci da taksira. I onda sednes u njegov auto i posle tri raskrsnice ti dodje da kazes aj pusti mene da vozim.

A sto se tice digitalizacije, trebalo je stati na nivou multimedije. Eventualno digitalna instrument tabla bi mogla da bude korak dalje pa sa po potrebi setujes da ti neki prikaz koji ti je tada bitan istaknes i sl. Ali prebacivanje svih komandi na touch screen je za mene, sto bi Ruska Jakic rekla, ne nikako.

sf

pre 1 godinu

Najbolji je Mind Control Iterface. To jeuredjaj koji prati vase mozdane talase i ono sta zelite to vestacka inteligencija odradjuje.
@(Zoka, 19. avgust 2022 20:55)

:)) kad si vec toliki optimista, kako to moze da bude bolje od teleportacije ? ne treba ti ni auto ni preticanje :)

Mika

pre 1 godinu

Problem je sto je fabrikama mnogo jeftinije da stave ekran i program za sve funkcije nego da projektuju i izradjuju kvalitetne dugmice. To je i jedini razlog sto se forsiraju ekrani i ako to ide na stetu sigurnosti i jednostavnosti upotrebe.