Petak, 29.07.2022.

09:32

Kako da vam ne "prokuva" auto

Izvor: B92

Kako da vam ne "prokuva" auto IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

8 Komentari

Sortiraj po:

Toma

pre 1 godinu

Vozio sam razne "krseve" stare po cak i 20 godina, trenutno imam auto star 7 godina, radnicka klasa sta da se radi. Nikad, ali nikad mi nijedan auto nije prokuvao, morate biti svesni vasih i mogucnosti vaseg auta, svaki moze uz uzpon ali zavisi kojom brzinom, sa koliko obrtaja, ne moze isto auto sa 1000 i 2000 kubika, sa 100 i 200 konja.

Nenad

pre 1 godinu

&rođo piksla
potpuno se slažem, novi auto ikad na prokuva. Ja imam stari auto manje više old tajmer, po gradu je OK, za more iznajmljujem u MMS autu. Tako je bilo do sada, a tako će biti i ove godine, da isprobam novi auto put u Crnoj Gori. Pre dve godine i novi auto - Reno Espace mi je skoro prokuvao na Preševu, velika gužva mn toplo, klima nije mogla da ohladi, unutra ej dubalo toplo. Isključio sam motor i otvorio haubu da se malo ohladi, ali unutra je postalo kao u sauni.

mj

pre 1 godinu

@Moram da kažem
Tečnost pod pritiskom ključa na većim temperaturama nego na normalnom pritisku. Voda nece da kljuca na 100 stepeni u sistemu za hlađenje ako je čep ok, a npr. na velikoj nadmorskoj visini (Himalaji i sl.) ključa na 60 stepeni.

šomi

pre 1 godinu

Davno, davno, kadett 1.3 prokuvavao svakih 10min. U hladovini se "ispiški" i ohladi, dolijem mu vode i vozi dalje ?. Posle mu je majstor zamenio termostat valjda, i trajao je još 5 godina bez problema.

xxx

pre 1 godinu

Tako je, za svakakvu glupost trčite kod majstora i bacajte pare, jer Vi sami nemate ni oči ni ruke, ni uši da proverite gume, nivo svih tečnosti u motoru i da vidite da li nešto kaplje, curi, da oslušnete da li nešto zveči, lupka, da vidite da li se pali ventilator hladnjaka...

Auto veoma, veoma retko odjednom otkazuje "poslušnost". Uvek su vam na vreme date naznake da će se nešto pokvariti. Dakle, redovno održavajte vozila, proveravajte sami ono što bi svaki vozač trebalo da proveri pre svake duže vožnje, vozite auto normalnom brzinom i stići ćete svuda bez obzira na starost vozila. Još jedan savet koji važi naročito za Beogradjane, Novosadjane i sve one koji u toku godine retko napuštaju grad. Odvojite jedan dan i provozajte Vaš auto van grada 100-150km, ukoliko postoji DPF će odraditi regeneraciju a ukoliko je neki deo zreo za zamenu verovatno će se u toj test-vožnji to videti. Pozdrav svima i srećan put.

Moram da kažem

pre 1 godinu

G12 ključa na 120 stepeni.
Tako da antifriz mora da bude bar 1:1 ili još bolje 2:1 u odnosu na demineralizovanu vodu.
Ako obična voda ključa na 100 stepeni, i manje odvodi toplotu, onda je logično da svako kuvanje motora, ošteti glavu motora pa u sistem za hlađenje počne da duva pritisak koji ekspresno izbaci ostatak tečnosti. A skalu temp. gledamo dok se ne upale crvene lampe, au bog te **bo pa to motor gori.

xxx

pre 1 godinu

Tako je, za svakakvu glupost trčite kod majstora i bacajte pare, jer Vi sami nemate ni oči ni ruke, ni uši da proverite gume, nivo svih tečnosti u motoru i da vidite da li nešto kaplje, curi, da oslušnete da li nešto zveči, lupka, da vidite da li se pali ventilator hladnjaka...

Auto veoma, veoma retko odjednom otkazuje "poslušnost". Uvek su vam na vreme date naznake da će se nešto pokvariti. Dakle, redovno održavajte vozila, proveravajte sami ono što bi svaki vozač trebalo da proveri pre svake duže vožnje, vozite auto normalnom brzinom i stići ćete svuda bez obzira na starost vozila. Još jedan savet koji važi naročito za Beogradjane, Novosadjane i sve one koji u toku godine retko napuštaju grad. Odvojite jedan dan i provozajte Vaš auto van grada 100-150km, ukoliko postoji DPF će odraditi regeneraciju a ukoliko je neki deo zreo za zamenu verovatno će se u toj test-vožnji to videti. Pozdrav svima i srećan put.

mj

pre 1 godinu

@Moram da kažem
Tečnost pod pritiskom ključa na većim temperaturama nego na normalnom pritisku. Voda nece da kljuca na 100 stepeni u sistemu za hlađenje ako je čep ok, a npr. na velikoj nadmorskoj visini (Himalaji i sl.) ključa na 60 stepeni.

Moram da kažem

pre 1 godinu

G12 ključa na 120 stepeni.
Tako da antifriz mora da bude bar 1:1 ili još bolje 2:1 u odnosu na demineralizovanu vodu.
Ako obična voda ključa na 100 stepeni, i manje odvodi toplotu, onda je logično da svako kuvanje motora, ošteti glavu motora pa u sistem za hlađenje počne da duva pritisak koji ekspresno izbaci ostatak tečnosti. A skalu temp. gledamo dok se ne upale crvene lampe, au bog te **bo pa to motor gori.

šomi

pre 1 godinu

Davno, davno, kadett 1.3 prokuvavao svakih 10min. U hladovini se "ispiški" i ohladi, dolijem mu vode i vozi dalje ?. Posle mu je majstor zamenio termostat valjda, i trajao je još 5 godina bez problema.

Toma

pre 1 godinu

Vozio sam razne "krseve" stare po cak i 20 godina, trenutno imam auto star 7 godina, radnicka klasa sta da se radi. Nikad, ali nikad mi nijedan auto nije prokuvao, morate biti svesni vasih i mogucnosti vaseg auta, svaki moze uz uzpon ali zavisi kojom brzinom, sa koliko obrtaja, ne moze isto auto sa 1000 i 2000 kubika, sa 100 i 200 konja.

Nenad

pre 1 godinu

&rođo piksla
potpuno se slažem, novi auto ikad na prokuva. Ja imam stari auto manje više old tajmer, po gradu je OK, za more iznajmljujem u MMS autu. Tako je bilo do sada, a tako će biti i ove godine, da isprobam novi auto put u Crnoj Gori. Pre dve godine i novi auto - Reno Espace mi je skoro prokuvao na Preševu, velika gužva mn toplo, klima nije mogla da ohladi, unutra ej dubalo toplo. Isključio sam motor i otvorio haubu da se malo ohladi, ali unutra je postalo kao u sauni.

šomi

pre 1 godinu

Davno, davno, kadett 1.3 prokuvavao svakih 10min. U hladovini se "ispiški" i ohladi, dolijem mu vode i vozi dalje ?. Posle mu je majstor zamenio termostat valjda, i trajao je još 5 godina bez problema.

Moram da kažem

pre 1 godinu

G12 ključa na 120 stepeni.
Tako da antifriz mora da bude bar 1:1 ili još bolje 2:1 u odnosu na demineralizovanu vodu.
Ako obična voda ključa na 100 stepeni, i manje odvodi toplotu, onda je logično da svako kuvanje motora, ošteti glavu motora pa u sistem za hlađenje počne da duva pritisak koji ekspresno izbaci ostatak tečnosti. A skalu temp. gledamo dok se ne upale crvene lampe, au bog te **bo pa to motor gori.

mj

pre 1 godinu

@Moram da kažem
Tečnost pod pritiskom ključa na većim temperaturama nego na normalnom pritisku. Voda nece da kljuca na 100 stepeni u sistemu za hlađenje ako je čep ok, a npr. na velikoj nadmorskoj visini (Himalaji i sl.) ključa na 60 stepeni.

xxx

pre 1 godinu

Tako je, za svakakvu glupost trčite kod majstora i bacajte pare, jer Vi sami nemate ni oči ni ruke, ni uši da proverite gume, nivo svih tečnosti u motoru i da vidite da li nešto kaplje, curi, da oslušnete da li nešto zveči, lupka, da vidite da li se pali ventilator hladnjaka...

Auto veoma, veoma retko odjednom otkazuje "poslušnost". Uvek su vam na vreme date naznake da će se nešto pokvariti. Dakle, redovno održavajte vozila, proveravajte sami ono što bi svaki vozač trebalo da proveri pre svake duže vožnje, vozite auto normalnom brzinom i stići ćete svuda bez obzira na starost vozila. Još jedan savet koji važi naročito za Beogradjane, Novosadjane i sve one koji u toku godine retko napuštaju grad. Odvojite jedan dan i provozajte Vaš auto van grada 100-150km, ukoliko postoji DPF će odraditi regeneraciju a ukoliko je neki deo zreo za zamenu verovatno će se u toj test-vožnji to videti. Pozdrav svima i srećan put.

Nenad

pre 1 godinu

&rođo piksla
potpuno se slažem, novi auto ikad na prokuva. Ja imam stari auto manje više old tajmer, po gradu je OK, za more iznajmljujem u MMS autu. Tako je bilo do sada, a tako će biti i ove godine, da isprobam novi auto put u Crnoj Gori. Pre dve godine i novi auto - Reno Espace mi je skoro prokuvao na Preševu, velika gužva mn toplo, klima nije mogla da ohladi, unutra ej dubalo toplo. Isključio sam motor i otvorio haubu da se malo ohladi, ali unutra je postalo kao u sauni.

Toma

pre 1 godinu

Vozio sam razne "krseve" stare po cak i 20 godina, trenutno imam auto star 7 godina, radnicka klasa sta da se radi. Nikad, ali nikad mi nijedan auto nije prokuvao, morate biti svesni vasih i mogucnosti vaseg auta, svaki moze uz uzpon ali zavisi kojom brzinom, sa koliko obrtaja, ne moze isto auto sa 1000 i 2000 kubika, sa 100 i 200 konja.