Utorak, 19.07.2022.

10:34

Izbegnite rizik od požara: Kako voziti na dugim uzbrdicama, kao što je novi auto-put u CG

Izvor: Izvor: B92, Kurir, TV Vijesti

Izbegnite rizik od požara: Kako voziti na dugim uzbrdicama, kao što je novi auto-put u CG IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

82 Komentari

Sortiraj po:

Vrana

pre 1 godinu

Pa da uzmes nov auto dignes ga u obrtaje upalis klimu na 40stepeni i tako vozi jedno 2-3 sata ima da prokuva. Jedan savet a to svi profesionalni vozaci znaju da kad se digne temperatura motora upalis grijanje u autu otvoris prozere ventilator na max i temperatura na max za pola sata temperatura normalna. Ovo funkcionise samo ako ti je auto ispravno ali si ga preforsirao.

Sasa

pre 1 godinu

To se desava samo 'francuzima'. Profil prosecnog vozaca 'francuza' je takav da on nema pojma o motoristici ni o odrzavanju vozila. Da se ista razume u vozila ne bi ni kupio zabarski auto.

Dark

pre 1 godinu

Do skoro sam vozio Alfu, 95-o godište. Nikad nije prokuvala iako sam je vozio na velikim uzbrdicama,tako da nema veze što je auto staro. Dovoljno je da auto ima ispravan termostat i ventilator hladnjaka (koji treba da je čist) i na kraju ispravan pokazivač temperature. Ako neko, pored svega toga dozvoli da mu se auto zapali ne treba da vozi i tačka. Vidiš da je temperatura visoka, pali se lampica i ti nastavljaš da voziš?!

Drajver

pre 1 godinu

https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=2186991#k39715911

Ima, uredjenijih nego kod nas. Autoput je u celini bolji nego bilo koji kod nas novootvoreni osim jednog spoja mosta i regularnog dela koji je vec zreo za rekonstruisanje. I par led dioda u jednom tunelu, sve ostalo je tip top. Ono cega ljudi nisu svesni je da je iz pravca Pg uspon konstantan i iako u tunelima radi ventilacija i temp je niza kolicina kiseonika je procentualno niza pa to utice i na kolicinu goriva koje se sagoreva sto dovodi dalje do uvecanja temp proporcijalno kao jedan od razloga jelte itd itd. Dakle nije ni sve do automobila, uz nepravilan pristup prokuvali bi i novi novcijati premiumi.

analiticar_amater

pre 1 godinu

# Link komentara, promašio si temu , podrazumeva se da treba uređena drzava ali upravo jadnici koje žališ i koji se dovijaju su doveli kriminalce na vlast.
(Рајко Четник

Kakav si ti bednik a da toga nisi ni svestan.

sim

pre 1 godinu

Prelazim dosta kilometara. Vozim prilično snažan relativno mlad automobil. Na ravom me 50% vozila pretiče, a vozim malo preko ograničenja. Sva vozila koja me pretiču su slabija i mnogo slabija. Nizbrdo me pretiču još više. Uzbrdo me pretiče mnogo manje vozila. Šta je razlog? Dok ja stalno vozim sa 1/4 ili 1/3 gasa oni voze gas do daske. Kad se tako vozi posledica mora da bude.

brm

pre 1 godinu

Po komentarima vlasnika vozila starih 20+ godina stičem utisak da su njihovi automobili bezbedniji i očuvaniji od onih koji se izvezu iz salona.

Guliver

pre 1 godinu

Pre toga drzava da omoguci narodu da zaradi a ne ...
(Boki, 19. jul 2022 12:12)

Narod lenj, sedi se po kaficima, a trava i trnje do ramena, djubre svuda, po parkovima, sumama, plazama, gde kod da se okrenes.

Boli mene, nije moje...

Drzava moze samo da obezbedi skolstvo, sve ostalo je stvar pojedinca. Od pranja zuba, tusiranja, odlaska na zdravstvenu kontrolu.

Srbija je paorska, zemljoradnicka zemlja. A maline neobrane. Sve dok se stravi na postave na svoje mesto ovde nikada nece biti bolje. Ondosno dok se ne shvati ko smo i sta smo i dok se mentalitet ne promeni.

alex

pre 1 godinu

Ако приметите да се темпрратура мотора повећава, улази у црвено, станите са стране и не гасите мотор.
(Влада, 20. jul 2022 12:08)

Meni se najvise dize temperatura motora kad stojim leti na granici i cekam upaljenog motora.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ovi koji pričaju da se auto zapali od ulja koje curi na dihtungu glave ili poklopca glave, semeringu, na turbini ili interkuleru, da je tako, svaki dan bismo imali požare na putevima.
Ulje ako kaplje npr. na izduvnu granu, maltene odmah ispari, čak i da se zapali, to je jedna kapljica, ako ulje kaplje toliko učestalo, taj vozač bi morao da doliva pola litra ulja na svakih 100-200km, a takav auto je za otpad ili ozbiljnije sređivanje (zamena dihtunga, ravnanje glave, itd.).

Auto se najčešće zapali zbog neispravnih instalacija, vlasnici "majstori" sami krpe i nastavljaju žice, dolazi do varničenja i eto belaja.

Koliko sam se nagledao zamašćenih i umazanih motora, pa se nisu nikad zapalili, ali je pre neku sedmicu na oglasu bila Insignija koja je imala "manji požar" na glavi motora zbog neispravne električne instalacije. Da je takav išao od Podgorice ovim novim autoputem, možda bi mu baš tu izbio požar pod haubom, pa bi malo promenio statistiku "francuzima".

Neki su u komentarima na druge vesti o ovim požarima u automobilima savetovali da se uvek nosi PP aparat za automobile i da se u slučaju požara brzo podigne ili bar "otključa" hauba (dok se ne pregreje ili dok se navodno ne istope neki plastični držači sajle za otvaranje haube), međutim naglo podizanje haube ne bih nikako savetovao, jer time vatra u motornom prostoru dobija još više kiseonika i može čak da povredi onog ko podiže ko pokušava da je ugasi.

Dušan

pre 1 godinu

Osnova da do ovog ne dođe je da si VOZAČ, a ne šalabajzer za volanom. Treba u svakom trenutku da si nesvesno srođen sa mašinom kojom upravljaš, bio to auto, brod , avion ili konjska zaprega!

3210

pre 1 godinu

Ne krećite na put sa začepljenim dpf-om nivo zasićenja se proveri na dijagnostici za 3 minuta.
Obavezno proverite senzor nox čestica jer ako je on u kvaru dpf neće pokrenuti regeneraciju.

I ono najvažnije a iziskuje 10 minuta posla:
Auto na dizalicu skinuti donju plastiku zaštitu motora i lampom dobro proveriti da li motor negde gubi ulje.I naj manje kapanje ulja na šuspleh ili slivanje po bloku motora u trenucima kada se regeneriše dpf koji tom prilikom dostiže i do 600-700 ° izazvaće požar.

I za one koji misle da su "pametni" pa skidaju ili buše dpf dobro da provere da li im je dijagnostičar pravilno isključio dpf odnosno ubacio novu mapu u ecu jer ukoliko dijagnostika nije pravilno urađena višak goriva koji služi da pokrene i ubrza regeneraciju dpf-a slivaće se direktno u užarenu izduvnu granu.

To su uzroci požara gotovo u 90% slučajeva.

trt

pre 1 godinu

Samo ispravnost vozila nista drugo.......a sad sto neko voli petom uz uspon od 4-5% sa neispravnim autom i iskljucenom klimom "da bi mogao da povuce" je samo odraz kvaliteta auto skole i velike raznovrsnosti inteligencije homosapiensa.

RS

pre 1 godinu

Nikako ne gasiti klimu. Auta koja imaju klimu ne mogu da se pregreju jer sa uključenom klimom ventilator hlađenja uvek radi. Ako je automobil iole ispravan.
To je najveća greška ugasiti klimu i lagano uzbrdo na niskim obrtajima, svaki auto bi digao temperaturu.
(andrej, 20. jul 2022 13:27)

Automobili sa klimom imaju najčešće 2 ventilatora i još češće naročito srednji i manji automobili nemaju senzore koji javljaju kad se jedan pokvari, pa ispravni radi 100% snage leti. Pa, opet bedak puno automobila nema skalu koja pokazuje temp pa vidiš da se auto ptegrejao kada je već kasno. Mi koji smo se učili vožnji na jugićima i g2 znamo da je tada jedino rešenje izaći iz kola ostaviti motor da radi i uključiti grejanje na max, ventilator takodje. Jedina šansa da, se eventualno spasi glava motora koja će se skoro sigurno iskriviti. Kakvo crno ostajanje klime, njen kompresor manji motor optereti i do 20%

AJA

pre 1 godinu

Ocigledno da sa vazduhom tu negde nije sve u redu...pa kad se sve ovo ukombinuje sa ostalim komentarima dobijete a i dobijacete jos kola koja gore )))

Slobodan Stanković

pre 1 godinu

Prošao sam novim autoputem 16.07. od Mateševa do Smokovca, moja zapažanja(čude me malo i mišljenja stručnjaka). Niko da iznese po meni bitnu činjenicu, na ulaz sam čekao 15 min. a da izađem pola sata (iako je bez plaćanja!?), sve u režimu "kreni-stani", za one koji ulaze na Mateševu taj režim znači ulazak na autoput sa usponom sa "usijanim motorom", da li može vrntilator da ohladi, termostat je reagovao dok ste čekali na ulaz, a napolju je 35-38 C, a sve to jer rade dve ili tri rampe na ulazu( pa i na izlazu)!!!? Na Bubanj Potoku radi 12 do 15 rampi!!!

Crnogorac

pre 1 godinu

Nabiju gas u pod i gnjave ga petom brzinom na 1500 obrtaja, motor vec trpi i na kraju se malo zagusi, dovoljno da izbaci koju kap preko turbine i sve zapali momentalno..

Комша

pre 1 godinu

Ко вози мануелни атмо бензинац неће имати проблема јер су навикли да шалтају мењач у нижу брзину чим на узбрдици виши степен не вуче више. Са турбо пуњачима људи мисле да ће им у петом степену ауто вући као формула. Неће. Вућиће ок али ће упумпавати горива превише и прегрејаће се. Научите мало да шалтате мењач. Значиће вашем ауту.

blabojzna

pre 1 godinu

Po slikama sta se zapalilo, C3, Senik, 207 verovatno su imali problem sa slivanjem ulja od uljnih para, pošto mali o ring izmedju dekla motora i usisne grane ne zaptiva kako treba, pa membrana za uljne pare ne funkcioniše kako je predvidjeno i onda uljne pare gura u usis motora. Zaptivke na usisu i na izduvu turbo kompresora propuste ulje koje onda pada na izduvni sistem motora. Pogotovo izraženo na 1.6 hdi motorima, mada i na 1.4 hdi ima takvih slučajeva. Mada može da se desi i da prelivi sa brizgača počnu da puštaju gorivo i da se ono zapali.

Lone

pre 1 godinu

Kakav Adam Nišević?
U Hitautu radi momak koji je osvojio treće mesto u Evropi za Reno, Nisan i Dačiju i prvo mesto na Balkanu.
Pravi stručnjak za sva vozila.

Bane

pre 1 godinu

Razlika između novog i starog auta na opisanim karakteristikama ove deonice je samo u tome što nov auto bolje toleriše ili anulira greške vozača.

Kada se prenjete uzbrdo, morate da osetite u kom stepenu prenosa auto ne gubi brzinu i obrtaje. To je vrlo jednostavno ko ima makar malo vozačkog staža. Na uzbrdici pri istom gasu automobil će krenuti da usporava i obrtaji da mu padaju, ako dodavanjem gasa do kraja vi samo uspete da zadržite neki broj obrtaja bez da on ima snage da ubrza ili da se zavrti, znači da nema snage tim stepenom prenosa da se penje i time ga maksimalno forsirate. Treba da prebacite u stepen niže i opet da date gas do pola ili 2/3. Ako se i tada dešava isto ili slično, onda još jedan stepen niže dok ne osetite da automobil bez problema na pola gasa se penje i održava neki opet ne previsoki broj obrtaja ali u nekoj gornjoj granici optimalnog raspona obrtaja. I tako, brzinom kojom se auto u tom sptepenu prenosa na tom broju obrtaja kreće se penjete. A ne da pokušate teranjem u obrtaje pod punim gasom u nižim stepenima prenosa da ga zaletite pa da u nekom višem stepenu prenosa gasom do poda pokušavate da održite tu brzinu gde se auto vrti na malom broju obrtaja za takav položaj pedale gasa.

Kada silazite, opet isto, stepenom prenosa kojim bi se tuda penjali gledajte da se spuštate, ne forsirajte kočnice, pustite da auto u tom stepenu prenosa lagano ubrzava nizbrdo i po obrtajima cenite kada kočnicom treba na kratko da ga iskorigujete i opet pustite.

andrej

pre 1 godinu

Nikako ne gasiti klimu. Auta koja imaju klimu ne mogu da se pregreju jer sa uključenom klimom ventilator hlađenja uvek radi. Ako je automobil iole ispravan.
To je najveća greška ugasiti klimu i lagano uzbrdo na niskim obrtajima, svaki auto bi digao temperaturu.

Влада

pre 1 godinu

Ако приметите да се темпрратура мотора повећава, улази у црвено, станите са стране и не гасите мотор.

Radovan lV

pre 1 godinu

dva puta sam iso preko Cetinja za Boku... prvi put audijem iz '79 i drugi put golfom 3 iz '97, oba na plin... nikakvih problema zato sto su oba vozila bila servisirana redovno... e sad...
da bi doslo do otvorenog plamena na autu moguce su par stvari.
Losa instalacija, sto moze da se desi kad god...
Prljav motor ( prljavstina pomesana sa uljem se lako pali na visokoj temperaturi)
i zadnja vatijanta je da je nesto blizu izduvne grane pa se to upalilo od toplote, a jedino sto moze da se desi ako motor pregreje je da zakuca, a ne da se upali.
Koliko ja vidim problem je u aljkavosti i ne znanju vozaca...

Pravljenje senzacije od gluposti

pre 1 godinu

Odgovorno tvrdim, kao vozač koji ima vozačko iskustvo preko 30 godina i koji je prešao ko zna koliko kilometara ko zna sa kakvim sve vozilima, da će svaki prosečan ispravan automobil bilo koje starosti proći tu deonicu bez ikakvih problema, osim naravno plastičnih igračaka koji imaju motore veoma malih radnih zapremina, termički prenapregnutih (ceđenje poslednje atoma snage iz "prenabudženog" motora). Oni su osuđeni na propast i ovako i onako, a ovo je za njih uglavnom fatalan test. @ja ispravka: nisu bili prepravljeni filteri za gorivo već za vazduh, na pomenutim Zastavama 101. Korišćeni su uljani fiteri umesto običnih, suvih, zbog bespuća, peska i prašine. Pozdrav kolegama vozačima i pamet u glavu !

Janko

pre 1 godinu

prljav hladnjak motora. Jednostavno se skine ispere i polako očisti spolja,nesme pod pritiskom jakim da se nepokrivi saće. Sipa se nov antifriz jel i on hladi motor. i nema glava da boli nije to neznam kakav uspon samo ako je protok vode dobar nesme da bude problem. Pominje se PDF to kod nas nepostoji na kolima jer niko živi to ne vraća na kola već svi skidaju . Stara su kola 15 godina nije malo

Dizel

pre 1 godinu

Hajde da se kladimo da su sve bili chipovani dieseli. Ili chipovani turbo benzinci. Npr VW CRTDI motor nema bezveze 140 ili 150 konja fabricki. Zato sto u tom rezimu moze da se vozi dan i noc i po sahari i po sibiru i nece biti ni greske ni pregrevanja. Pametnjakovici menjaju parametre na vec preopterecenim BMW motorima... koji ipak nisu napravljeni za toliko mucenje i akanje kao VW dizelasi. Mogu da me mrze BMW ljubitelji ali VW 2.0 CRTDI motor je toliko dobra konstrukcija da ce nas nadziveti sve zajedno. Isto kao i VW 1.9 TDI (bez chipovanje), PDS 2.0 HDI (bez chipovanja) Fiat 1.9 JTD... ne dirajte i nece im biti nista.

DC

pre 1 godinu

'novi auto put tj.diinica od 42km u CG je zaista specifican a evo i zasto.Kada krenete iz PG ka Kolasinu vi ste na 60m nadmorske visine vec posliije 25km put je na najvisocijoj koti od 1160m.To znaci da ste se u tih samo 25km popeli 1100metara.'
(Montenegro, 19. jul 2022 21:57)

U prevodu, tokom 25km voznje imate prosecan uspon od 4%.

Samo nekoliko od mnostva Evropskih planinskih puteva:
Umbrail Pass 13,2km, prosecan uspon od 8,5%, maksimalan 14,0%.
Furka Pass 42km, prosecan uspon od 4,6%, maksimalan 10,3%
Great St Bernard Pass 32km, prosecan uspon od 5,9%.
Grimsel Pass 26km, prosecan uspon od 5,9%, maksimalan 11%.
Julier Pass 35km, prosecan uspon od 4,1%, maksimalan 11,7%.
Grossglockner 47,8km, prosecan uspon od 7,9%, maksimalan 12%.
Col de la Bonette 26km, prosecan uspon od 6,4%, maksimalan 15%.
Col du Galibier 34,8km, prosecan uspon od 6,1%, maksimalan 10,1%.
Col de l'Iseran 48km, prosecan uspon od 4,1%, zadnjih 15km konstantno 6%.
Itd...

Ljudi vuku kamp-prikolice, idu sa auto-domovima i opet ne gore tako cesto. Pri cemu se izlazi na preko 2000m nadmorske visine gde se kod atmosferskog motora vec moze osetiti gubitak snage zbog redjeg vazduha.

Rekao bih da ima nesto vise do ispravnosti vozila i odrzavanja istih a nesto manje do samog puta.

sofronije

pre 1 godinu

Право решење је да се забрани регистрација и вожња свих кршева старијих од 15 година и ово се неће дешавати, биће чистији ваздух и мање возила на путевима и паркинг местима у граду.
Сваки овај ауто треба рециклирати и држава власнику да исплати 300 до 500 еура за старо гвожђе.
(Рајко Четник, 19. jul 2022 11:18)

Pa da je drzavu briga za bezbednost u saobracaju ona bi prvo pri uvozu vrsila kontrolu kvaliteta vozila koja se uvoze... Ovako, dozvoljavaju uvoz krseva sa Evropskih otpada pa se onda kao brinu za bezbednost i uvode evropska pravila o zagadjenju i sl. Pa izvini zasto niste kontrolisali DPF filtere, emisione klase motora i sl. pri uvozu tih krseva? Lepo drzava ubaci u bazu brojeve sasija tih vozila i lupi im trajnu zabranu registracije na teritoriji Srbije i mogu da se koriste samo za rezervne delove, e onda bi imalo smisla da drzava kaze da je narod kriv sto ima neispravne automobile... A u situaciji kada prosecan radnik ima platu da prezivi a ne da zivi sa njom, ne mozes ocekivati da moze da se kupi auto star 5-6 godina...
Jedino sto se slazem je da ako imas para za letovanje onda moras da imas para i za odrzavanje vozila, jedno je luksuz a drugo je potreba i oni koji luksuz stavljaju ispred egzistencijalnih potreba na listi prioriteta, oni i treba da budu kaznjeni zbog svoje gluposti. Bolje da plate novcanu kaznu nego da plate glavom negde na putu...

Nislija

pre 1 godinu

Mene instruktor kad sam polagao ucio da nizbrdo idem brzinom kojom sam se i peo uz to brdo. Ako sam isao trecom uzbrdo onda i nizbrdo trecom, kocim motorom da ne spalim kocnice. A kad se penjem uzbrdo da idem brzinom kojom mogu da ubrzam a da motor lako prihvati obrtaje. Iako moja kola mogu lagano da ubrzaju uz brdo i u četvrtoj , bolje je da idem trecom .
Veci obrtaji, lakse i brze ubrza ako zatreba, brze se vrte pumpe za vodu i ulje, bolje je hladjenje zbog veceg protoka tecnosti, manje se greje motor jer je manje opterecen. I voziti na obrtajima gde je obrtni momenat najveci, u mom slucaju 2100 obrtaja.
Za zadnjih 30 godina aktivne voznje i promenjenih 10ak vozila nikad nisam imao problem.

autoBOT

pre 1 godinu

Za ove pametne što bi zabranili automobile starije od 15 godina...

Kupio sam Renault Megane 2001 godište za 1.200€, benzinac. Prešao pravih 180.000km. Očuvan, ljudi ne veruju da je 2001. Jedan kvar na njemu nisam imao.

I sad bi neki pametni što ne zna ni gumu sam da zameni da zabrani da se takav auto vozi? Tehnički postoji sa razlogom, a automobile koje sam ja video da gore su i skuplji i 10 godina mlađi od ove moje krntije.

igor

pre 1 godinu

Presrecan sam zbog auto puta. Ovo ce biti pravi test za moje novo audi jaje 97 godiste. Lagano do sutomora, relaxed, ima audi da pojede autoput. A ne ko ova moderna autoa, 3 cilindra, 999 kubika, pa gde to moze domora...

zex1

pre 1 godinu

i uz Kopaonik ima prokuvalih...a i sa pregrejanim kocnicama, koje mogu izazvati preveliku temperaturu pa i pozar. Mnogi automobili nemaju ni pokazivac temperature, jos kad na oko ne izgleda da je veca uzbrdica, pa dodamo da ima dosta onih koji nisu ni shvatili neke dobre savete, par zapaljenih automobila nije ni tako lose...

NS oldtajmer

pre 1 godinu

# Mad Max
ako si primetio da je on svaki dan na portalu - znaci i ti si svaki dan ovde !. Sta ono rece ? sta treba Goxy da uradi zbog toga ??

NS oldtajmer

pre 1 godinu

Kako voziti ?..... vozis NOVI auto kako znas i umes.... i nece mu biti nista, a krs ?... e njega voziti samo do otpada.... i ni njemu posle toga nece biti nista.

Milan

pre 1 godinu

Tu stradaju neadekvatno motorizovani modeli, kad motor iz kosilice ugrade u automobil negde dođe na naplatu!
Motor od 2l će samo proleteti tim putem

Montenegro

pre 1 godinu

novi auto put tj.diinica od 42km u CG je zaista specifican a evo i zasto.Kada krenete iz PG ka Kolasinu vi ste na 60m nadmorske visine vec posliije 25km put je na najvisocijoj koti od 1160m.To znaci da ste se u tih samo 25km popeli 1100metara.Kasnije put ide blago ravno i nizbrdo do kraja na Matesevu i nadmorskoj visini od oko 1000m.Isto tako je u kontra smjeru gdje se 15km blago penjete a onda nagli spust.Mada se to vozacu ne cini da je takav pad ili uspon zbog sirine puta ali vozila ga itekako osjete.Naravno jaca auta sigurno manje.Svakako put je nov spektakularan sa nevjerovatnim pogledima na okolnu prirodu.Ko je vec bio moze da potvrdi,pozdrav za sve iz CG.

Mad Max

pre 1 godinu

Ili jednostavno neki EV. I gledajte kako gore fosili pored.
(Goxy, 19. jul 2022 11:05)

Imaš li ti čoveče život? Svakodnevno visiš na portalu i ostavljaš neke zajedljive komentare Nadji posao, društvo, devojku ili dečka sta god da preferiraš i prestani da dosadjuješ drugima. Neverovatno si iritantan. Ako ti je to cilj uspeo si ali se zapitaj kako je ljudima u tvom okruzenju. Ovde stalno tupiš o nekim EV a verujem da uopšte niti imaš dozvolu niti automobil.

XXX

pre 1 godinu

@(boze me sakloni, 19. jul 2022 13:55): potpuno si u pravu. Bio u Srbiji posle više od 10 god; svi voze samo 4-om i 5-om, ostale brzine kao da ne postoje. Mnogi krecu iz 2. brzine; svi nešto kao štede gorivo. Čak i u preticanje posle spore vožnje iza “šlepera” (vožnja 4. brzinom) polaze ne prebacivsi u niži stepen prenosa; zamalo ne umreh od straha. Ja već dugo vozim automatik, ali nikada se ne zaboravlja kako voziti auto sa klasičnim menjačem, a to nije kako vozi većina u Srbiji u ovo vreme.

466453

pre 1 godinu

Svi mogu lako naći podatak na kojim obrtajima je tačka najvećeg obrtnog momenta.
Gledate da budete na njoj i izaberete u kojem stepenu prenosa auto uspeva da se održi na zadatim obrtajima sa do 2/3 gasa.
Slabijim motorima koji nisu dobro odabrani od strane proizvođača kontra totalne mase auta ta brzina neće biti na 100kmh već moguće i prilično niža ali jedna stvar je sigurna: ispoštovali ste osnovna pravila termodinamike i sposobnosti motora da izventilira toplotu.

Što motor ima više koraka u izduvnim sistemu (otpora) tim će problem biti izraženiji.

ja

pre 1 godinu

zastava 101 kragujevac kilimandzaro u skoro izvornoj verziji (modifikovan filter goriva zbog peska) kroz saharu na 45+ stepeni 5 automobila ni jedan nije prokuvao

masinista

pre 1 godinu

@Ili jednostavno neki EV. I gledajte kako gore fosili pored.
(Goxy, 19. jul 2022 11:05)

Šta je tebi čoveče u ovom slučaju jednostavno? Da sirotinja koja je jedva skupila 1800 eura da kupi raspadnuti clio 3 iste pare utroši na EV? Da li ti razmišljaš pre pisanja? Ubijaš sa lobiranjem, zbog tebe će nam se svima smučiti EV.
(Fernando, 19. jul 2022 12:05) lik ima 100 dinara u dzepu, pici peske na 40 stepeni i ventil su mu baljezganja o Ev…. Samo ga ignorisi… znam ga licno

rani

pre 1 godinu

Ili jednostavno neki EV. I gledajte kako gore fosili pored.
(Goxy, 19. jul 2022 11:05)

Ajde, leba ti, reci nam da svi ovde konacno saznamo, koji to elektricni auto ti imas? Na svaku temu pricas o EV, ako ga nemas, zasto ga nemas? Mene, eto nije sramota da kazem, ja nemam da dam 40 hiljada za autic na baterije, a i da imam, ne znam sta bi s njim, s obzirom da vozim dnevno 10 sati po gradu, a nemam gde da punim, ali, sto ti toliko forsiras?

Rade

pre 1 godinu

Pre par godina Podgorica-Budva preko Cetinja.
Pet putnika i prtljag. Pun gas preko uspona.
Kad smo stigli, vidim da se branik istopio od usijanih cevi auspuha s obe strane.
Nijednom nije podigao temperaturu preko normalne radne.
Tako da ako imate ispravan automobil nemate brige bez obzira na uspone.

EU Citizen

pre 1 godinu

@Goxy
E moj elektrotugomire, fosili makar mogu da se ugase, za razliku od elektrokrševa :))) A gore samo kante stare dvadeset godina, koje vlasnici, uprkos razumu i logici, izlažu ekstremnim uslovima vožnje, iako znaju da voze newtimere :))

Рајко Четник

pre 1 godinu

Boki, 19. jul 2022 12:12)

# Link komentara, promašio si temu , podrazumeva se da treba uređena drzava ali upravo jadnici koje žališ i koji se dovijaju su doveli kriminalce na vlast.

boze me sakloni

pre 1 godinu

Ljudi cesto nemaju osnovna znanja sto se tice rada motora. Misle da je super voziti u visokom stepenu prenosa i na niskim obrtajima jer se "trosi manje goriva".
Druga kategorija koja mi je smesna su oni koji ubace u ler na nizbrdici i pritiskaju kocnicu sve vreme.

Jaro

pre 1 godinu

Vidim ima pametnjakovića,koji bi starije automobile bacili na otpad. Imam Punta 2001g,80ks,potpuno ispravan,redovno održavan,mogu ići sa njime gde hoću,i ako je to gradski auto. Ni jednom me nisu vratili sa tehničkog,uvek ispravan auto.Jeftinije mi je redovno održavanje. Za noviji auto nemam. Pošto sam u invalidsloj penziji. A takvih ljudi ima mnogo. Električni automobili su jako skupi,skloni su samozapaljenju. Znači nebezbedni. U nekim državama EU ga nesmeš parkirati u javnoj garaži,već na otvorenom. Toliko o bezbednodti novih tehnologija. A da proizvodnjom el. automobila se više zagadjuje okolina,nego explatacija auta na fosilna goriva. Proizvodnja el energie,termoelektranama,zagađuje okolinu. Tako da ova vrsta automobila je plod zelene agende,i klimatskih promena,koja je protiv čoveka.

Goxy

pre 1 godinu

Pre toga drzava da omoguci narodu da zaradi a ne ...
(Boki, 19. jul 2022 12:12)

Kad narod bude poželeo da živi bolje onda će dobiti vlast u skladu sa tom potrebom. Do tada narodu ne treba ništa bolje od ovog zlatnog doba.

Vozac krseva

pre 1 godinu

Kakve veze ima ako je automobil star, kako mnogi "strucnjaci" tvrde, sa pregrejavanjem ako mu je sistem za hladjenje ispravan? To nema nikakve veze sa izraubovanim motorom.

Svakog leta ja iz motora svog yuga izvadim termostat iako je savrseno ispravan, preventive radi.

Ako ima dovoljno rashladne tecnosti u sistemu koji nigde ne gubi istu, a ventilator radi ispravno, mozete voziti ceo dan po uzbrdici i na sahrskoj temperaturi. Nema sanse da prokuva.

Fernando

pre 1 godinu

Ili jednostavno neki EV. I gledajte kako gore fosili pored.
(Goxy, 19. jul 2022 11:05)

Šta je tebi čoveče u ovom slučaju jednostavno? Da sirotinja koja je jedva skupila 1800 eura da kupi raspadnuti clio 3 iste pare utroši na EV? Da li ti razmišljaš pre pisanja? Ubijaš sa lobiranjem, zbog tebe će nam se svima smučiti EV.

Mladen

pre 1 godinu

Brzina niže, viši obrtaji (pumpa za vodu brže radi), najviše pola gasa (pa koliko da ide nek ide) i bez klime. Na +40 nemate bolje rešenje.

Boris

pre 1 godinu

Ako baš skače temp jedino što mozete uraditi je da pustite grejanje kabine na maximum i ukljucite ventilator na jaku brzinu, to je jedino rešenje a da je delotvorno odmah. Otvoriti prozore naravno da ne dobijete toplotni udar.

Boki

pre 1 godinu

Право решење је да се забрани регистрација и вожња свих кршева старијих од 15 година и ово се неће дешавати, биће чистији ваздух и мање возила на путевима и паркинг местима у граду.
Сваки овај ауто треба рециклирати и држава власнику да исплати 300 до 500 еура за старо гвожђе.
(Рајко Четник, 19. jul 2022 11:18)
@Rajko
Pre toga drzava da omoguci narodu da zaradi a ne to sto “prodaju” isti svoj narod stranim kompanijama i lokalnim kriminalcima za minimalac. To neka bude prvo rešenje pa ovo drugo nece ni biti problem. Dovija se jadan narod na sve nacine ne bi li preziveo, odveo decu na more npr. sa svojim malim primanjima, starim kolima… Neumesni su komentari kao ovaj gore pacijent sto pise, nisu svi imali srece da rade na drzavnim jaslama, nasledili stan, imanje, kola… Nije sramota biti siromašan sramota su ljudi koji to ne vide i koji vide samo sebe. Mene srce zaboli kad vidim roditelje i male skolarce koji more jos videli nisu, mislite o svemu a ne samo na svoju pozadinu.

CISTAC

pre 1 godinu

Sta bi ste radili onda sa kamionom od 40 tona na toj uzbrdici a ima ih po Evropi i gorih? Problem je dosta i obuka vozaca. Danas svako okaci slovo P na auto i bahacenje a kad dodje tamo gde treba vestina,auto mu se zapali. Za ovog "strucnjaka" sto ismeva i kaze :" cuje se motor" ,tacno. Ja kada bih vozio kamion po njegovoj zamisli prokuvao bi u prvih 5km uspona. Na visim obrtajima radi i brze pumpa,brze struji tecnost i rashladjuje,brze radi visko,ulje protice brze i podmazuje motor a ujedno i rashladjuje. Nizi stepen prenosa i polako,gas NIKAD do kraja,pustite vozilo da vam samo kaze kolike su njegove mogucnosti i polako. Naravno,za sve pa i ovog "strucnjaka" utisajte muziku i osluskujte motor i obrtaje i bilo sta da se desi da na vreme mozete stati i preduprediti jos vecu stetu

tozas

pre 1 godinu

Tacno, a pomaze i isključiti klimu da smanjite opterećenje motora. A ako se temperatura penje pomaze i ukljuciti grejanje. Jeste to bas nije lepo, ali kod dosta vozila pomaze.. Mada ima puno njih koji voze kola a u sistemu imaju vodu umesto antifriza. A voda kljuca na negde izmedju 92 i 102 stepena. A antifriz na 115, 130... Vecina vlasnika vozila na velikom servisu se ne seti da promeni termostat, a to puno znaci. Samo dopune klimu i teraj...

Goxy

pre 1 godinu

Tacno, a pomaze i isključiti klimu da smanjite opterećenje motora. A ako se temperatura penje pomaze i ukljuciti grejanje. Jeste to bas nije lepo, ali kod dosta vozila pomaze..
(tozas, 19. jul 2022 11:22)

Bolje onda na bajsu da pređeš tu deonicu, doći ćeš svežiji.

Рајко Четник

pre 1 godinu

Право решење је да се забрани регистрација и вожња свих кршева старијих од 15 година и ово се неће дешавати, биће чистији ваздух и мање возила на путевима и паркинг местима у граду.
Сваки овај ауто треба рециклирати и држава власнику да исплати 300 до 500 еура за старо гвожђе.

Boki

pre 1 godinu

Право решење је да се забрани регистрација и вожња свих кршева старијих од 15 година и ово се неће дешавати, биће чистији ваздух и мање возила на путевима и паркинг местима у граду.
Сваки овај ауто треба рециклирати и држава власнику да исплати 300 до 500 еура за старо гвожђе.
(Рајко Четник, 19. jul 2022 11:18)
@Rajko
Pre toga drzava da omoguci narodu da zaradi a ne to sto “prodaju” isti svoj narod stranim kompanijama i lokalnim kriminalcima za minimalac. To neka bude prvo rešenje pa ovo drugo nece ni biti problem. Dovija se jadan narod na sve nacine ne bi li preziveo, odveo decu na more npr. sa svojim malim primanjima, starim kolima… Neumesni su komentari kao ovaj gore pacijent sto pise, nisu svi imali srece da rade na drzavnim jaslama, nasledili stan, imanje, kola… Nije sramota biti siromašan sramota su ljudi koji to ne vide i koji vide samo sebe. Mene srce zaboli kad vidim roditelje i male skolarce koji more jos videli nisu, mislite o svemu a ne samo na svoju pozadinu.

Boris

pre 1 godinu

Ako baš skače temp jedino što mozete uraditi je da pustite grejanje kabine na maximum i ukljucite ventilator na jaku brzinu, to je jedino rešenje a da je delotvorno odmah. Otvoriti prozore naravno da ne dobijete toplotni udar.

Fernando

pre 1 godinu

Ili jednostavno neki EV. I gledajte kako gore fosili pored.
(Goxy, 19. jul 2022 11:05)

Šta je tebi čoveče u ovom slučaju jednostavno? Da sirotinja koja je jedva skupila 1800 eura da kupi raspadnuti clio 3 iste pare utroši na EV? Da li ti razmišljaš pre pisanja? Ubijaš sa lobiranjem, zbog tebe će nam se svima smučiti EV.

boze me sakloni

pre 1 godinu

Ljudi cesto nemaju osnovna znanja sto se tice rada motora. Misle da je super voziti u visokom stepenu prenosa i na niskim obrtajima jer se "trosi manje goriva".
Druga kategorija koja mi je smesna su oni koji ubace u ler na nizbrdici i pritiskaju kocnicu sve vreme.

CISTAC

pre 1 godinu

Sta bi ste radili onda sa kamionom od 40 tona na toj uzbrdici a ima ih po Evropi i gorih? Problem je dosta i obuka vozaca. Danas svako okaci slovo P na auto i bahacenje a kad dodje tamo gde treba vestina,auto mu se zapali. Za ovog "strucnjaka" sto ismeva i kaze :" cuje se motor" ,tacno. Ja kada bih vozio kamion po njegovoj zamisli prokuvao bi u prvih 5km uspona. Na visim obrtajima radi i brze pumpa,brze struji tecnost i rashladjuje,brze radi visko,ulje protice brze i podmazuje motor a ujedno i rashladjuje. Nizi stepen prenosa i polako,gas NIKAD do kraja,pustite vozilo da vam samo kaze kolike su njegove mogucnosti i polako. Naravno,za sve pa i ovog "strucnjaka" utisajte muziku i osluskujte motor i obrtaje i bilo sta da se desi da na vreme mozete stati i preduprediti jos vecu stetu

rani

pre 1 godinu

Ili jednostavno neki EV. I gledajte kako gore fosili pored.
(Goxy, 19. jul 2022 11:05)

Ajde, leba ti, reci nam da svi ovde konacno saznamo, koji to elektricni auto ti imas? Na svaku temu pricas o EV, ako ga nemas, zasto ga nemas? Mene, eto nije sramota da kazem, ja nemam da dam 40 hiljada za autic na baterije, a i da imam, ne znam sta bi s njim, s obzirom da vozim dnevno 10 sati po gradu, a nemam gde da punim, ali, sto ti toliko forsiras?

tozas

pre 1 godinu

Tacno, a pomaze i isključiti klimu da smanjite opterećenje motora. A ako se temperatura penje pomaze i ukljuciti grejanje. Jeste to bas nije lepo, ali kod dosta vozila pomaze.. Mada ima puno njih koji voze kola a u sistemu imaju vodu umesto antifriza. A voda kljuca na negde izmedju 92 i 102 stepena. A antifriz na 115, 130... Vecina vlasnika vozila na velikom servisu se ne seti da promeni termostat, a to puno znaci. Samo dopune klimu i teraj...

Mladen

pre 1 godinu

Brzina niže, viši obrtaji (pumpa za vodu brže radi), najviše pola gasa (pa koliko da ide nek ide) i bez klime. Na +40 nemate bolje rešenje.

ja

pre 1 godinu

zastava 101 kragujevac kilimandzaro u skoro izvornoj verziji (modifikovan filter goriva zbog peska) kroz saharu na 45+ stepeni 5 automobila ni jedan nije prokuvao

Jaro

pre 1 godinu

Vidim ima pametnjakovića,koji bi starije automobile bacili na otpad. Imam Punta 2001g,80ks,potpuno ispravan,redovno održavan,mogu ići sa njime gde hoću,i ako je to gradski auto. Ni jednom me nisu vratili sa tehničkog,uvek ispravan auto.Jeftinije mi je redovno održavanje. Za noviji auto nemam. Pošto sam u invalidsloj penziji. A takvih ljudi ima mnogo. Električni automobili su jako skupi,skloni su samozapaljenju. Znači nebezbedni. U nekim državama EU ga nesmeš parkirati u javnoj garaži,već na otvorenom. Toliko o bezbednodti novih tehnologija. A da proizvodnjom el. automobila se više zagadjuje okolina,nego explatacija auta na fosilna goriva. Proizvodnja el energie,termoelektranama,zagađuje okolinu. Tako da ova vrsta automobila je plod zelene agende,i klimatskih promena,koja je protiv čoveka.

masinista

pre 1 godinu

@Ili jednostavno neki EV. I gledajte kako gore fosili pored.
(Goxy, 19. jul 2022 11:05)

Šta je tebi čoveče u ovom slučaju jednostavno? Da sirotinja koja je jedva skupila 1800 eura da kupi raspadnuti clio 3 iste pare utroši na EV? Da li ti razmišljaš pre pisanja? Ubijaš sa lobiranjem, zbog tebe će nam se svima smučiti EV.
(Fernando, 19. jul 2022 12:05) lik ima 100 dinara u dzepu, pici peske na 40 stepeni i ventil su mu baljezganja o Ev…. Samo ga ignorisi… znam ga licno

Goxy

pre 1 godinu

Pre toga drzava da omoguci narodu da zaradi a ne ...
(Boki, 19. jul 2022 12:12)

Kad narod bude poželeo da živi bolje onda će dobiti vlast u skladu sa tom potrebom. Do tada narodu ne treba ništa bolje od ovog zlatnog doba.

Mad Max

pre 1 godinu

Ili jednostavno neki EV. I gledajte kako gore fosili pored.
(Goxy, 19. jul 2022 11:05)

Imaš li ti čoveče život? Svakodnevno visiš na portalu i ostavljaš neke zajedljive komentare Nadji posao, društvo, devojku ili dečka sta god da preferiraš i prestani da dosadjuješ drugima. Neverovatno si iritantan. Ako ti je to cilj uspeo si ali se zapitaj kako je ljudima u tvom okruzenju. Ovde stalno tupiš o nekim EV a verujem da uopšte niti imaš dozvolu niti automobil.

Vozac krseva

pre 1 godinu

Kakve veze ima ako je automobil star, kako mnogi "strucnjaci" tvrde, sa pregrejavanjem ako mu je sistem za hladjenje ispravan? To nema nikakve veze sa izraubovanim motorom.

Svakog leta ja iz motora svog yuga izvadim termostat iako je savrseno ispravan, preventive radi.

Ako ima dovoljno rashladne tecnosti u sistemu koji nigde ne gubi istu, a ventilator radi ispravno, mozete voziti ceo dan po uzbrdici i na sahrskoj temperaturi. Nema sanse da prokuva.

Montenegro

pre 1 godinu

novi auto put tj.diinica od 42km u CG je zaista specifican a evo i zasto.Kada krenete iz PG ka Kolasinu vi ste na 60m nadmorske visine vec posliije 25km put je na najvisocijoj koti od 1160m.To znaci da ste se u tih samo 25km popeli 1100metara.Kasnije put ide blago ravno i nizbrdo do kraja na Matesevu i nadmorskoj visini od oko 1000m.Isto tako je u kontra smjeru gdje se 15km blago penjete a onda nagli spust.Mada se to vozacu ne cini da je takav pad ili uspon zbog sirine puta ali vozila ga itekako osjete.Naravno jaca auta sigurno manje.Svakako put je nov spektakularan sa nevjerovatnim pogledima na okolnu prirodu.Ko je vec bio moze da potvrdi,pozdrav za sve iz CG.

Nislija

pre 1 godinu

Mene instruktor kad sam polagao ucio da nizbrdo idem brzinom kojom sam se i peo uz to brdo. Ako sam isao trecom uzbrdo onda i nizbrdo trecom, kocim motorom da ne spalim kocnice. A kad se penjem uzbrdo da idem brzinom kojom mogu da ubrzam a da motor lako prihvati obrtaje. Iako moja kola mogu lagano da ubrzaju uz brdo i u četvrtoj , bolje je da idem trecom .
Veci obrtaji, lakse i brze ubrza ako zatreba, brze se vrte pumpe za vodu i ulje, bolje je hladjenje zbog veceg protoka tecnosti, manje se greje motor jer je manje opterecen. I voziti na obrtajima gde je obrtni momenat najveci, u mom slucaju 2100 obrtaja.
Za zadnjih 30 godina aktivne voznje i promenjenih 10ak vozila nikad nisam imao problem.

Bane

pre 1 godinu

Razlika između novog i starog auta na opisanim karakteristikama ove deonice je samo u tome što nov auto bolje toleriše ili anulira greške vozača.

Kada se prenjete uzbrdo, morate da osetite u kom stepenu prenosa auto ne gubi brzinu i obrtaje. To je vrlo jednostavno ko ima makar malo vozačkog staža. Na uzbrdici pri istom gasu automobil će krenuti da usporava i obrtaji da mu padaju, ako dodavanjem gasa do kraja vi samo uspete da zadržite neki broj obrtaja bez da on ima snage da ubrza ili da se zavrti, znači da nema snage tim stepenom prenosa da se penje i time ga maksimalno forsirate. Treba da prebacite u stepen niže i opet da date gas do pola ili 2/3. Ako se i tada dešava isto ili slično, onda još jedan stepen niže dok ne osetite da automobil bez problema na pola gasa se penje i održava neki opet ne previsoki broj obrtaja ali u nekoj gornjoj granici optimalnog raspona obrtaja. I tako, brzinom kojom se auto u tom sptepenu prenosa na tom broju obrtaja kreće se penjete. A ne da pokušate teranjem u obrtaje pod punim gasom u nižim stepenima prenosa da ga zaletite pa da u nekom višem stepenu prenosa gasom do poda pokušavate da održite tu brzinu gde se auto vrti na malom broju obrtaja za takav položaj pedale gasa.

Kada silazite, opet isto, stepenom prenosa kojim bi se tuda penjali gledajte da se spuštate, ne forsirajte kočnice, pustite da auto u tom stepenu prenosa lagano ubrzava nizbrdo i po obrtajima cenite kada kočnicom treba na kratko da ga iskorigujete i opet pustite.

DC

pre 1 godinu

'novi auto put tj.diinica od 42km u CG je zaista specifican a evo i zasto.Kada krenete iz PG ka Kolasinu vi ste na 60m nadmorske visine vec posliije 25km put je na najvisocijoj koti od 1160m.To znaci da ste se u tih samo 25km popeli 1100metara.'
(Montenegro, 19. jul 2022 21:57)

U prevodu, tokom 25km voznje imate prosecan uspon od 4%.

Samo nekoliko od mnostva Evropskih planinskih puteva:
Umbrail Pass 13,2km, prosecan uspon od 8,5%, maksimalan 14,0%.
Furka Pass 42km, prosecan uspon od 4,6%, maksimalan 10,3%
Great St Bernard Pass 32km, prosecan uspon od 5,9%.
Grimsel Pass 26km, prosecan uspon od 5,9%, maksimalan 11%.
Julier Pass 35km, prosecan uspon od 4,1%, maksimalan 11,7%.
Grossglockner 47,8km, prosecan uspon od 7,9%, maksimalan 12%.
Col de la Bonette 26km, prosecan uspon od 6,4%, maksimalan 15%.
Col du Galibier 34,8km, prosecan uspon od 6,1%, maksimalan 10,1%.
Col de l'Iseran 48km, prosecan uspon od 4,1%, zadnjih 15km konstantno 6%.
Itd...

Ljudi vuku kamp-prikolice, idu sa auto-domovima i opet ne gore tako cesto. Pri cemu se izlazi na preko 2000m nadmorske visine gde se kod atmosferskog motora vec moze osetiti gubitak snage zbog redjeg vazduha.

Rekao bih da ima nesto vise do ispravnosti vozila i odrzavanja istih a nesto manje do samog puta.

XXX

pre 1 godinu

@(boze me sakloni, 19. jul 2022 13:55): potpuno si u pravu. Bio u Srbiji posle više od 10 god; svi voze samo 4-om i 5-om, ostale brzine kao da ne postoje. Mnogi krecu iz 2. brzine; svi nešto kao štede gorivo. Čak i u preticanje posle spore vožnje iza “šlepera” (vožnja 4. brzinom) polaze ne prebacivsi u niži stepen prenosa; zamalo ne umreh od straha. Ja već dugo vozim automatik, ali nikada se ne zaboravlja kako voziti auto sa klasičnim menjačem, a to nije kako vozi većina u Srbiji u ovo vreme.

autoBOT

pre 1 godinu

Za ove pametne što bi zabranili automobile starije od 15 godina...

Kupio sam Renault Megane 2001 godište za 1.200€, benzinac. Prešao pravih 180.000km. Očuvan, ljudi ne veruju da je 2001. Jedan kvar na njemu nisam imao.

I sad bi neki pametni što ne zna ni gumu sam da zameni da zabrani da se takav auto vozi? Tehnički postoji sa razlogom, a automobile koje sam ja video da gore su i skuplji i 10 godina mlađi od ove moje krntije.

466453

pre 1 godinu

Svi mogu lako naći podatak na kojim obrtajima je tačka najvećeg obrtnog momenta.
Gledate da budete na njoj i izaberete u kojem stepenu prenosa auto uspeva da se održi na zadatim obrtajima sa do 2/3 gasa.
Slabijim motorima koji nisu dobro odabrani od strane proizvođača kontra totalne mase auta ta brzina neće biti na 100kmh već moguće i prilično niža ali jedna stvar je sigurna: ispoštovali ste osnovna pravila termodinamike i sposobnosti motora da izventilira toplotu.

Što motor ima više koraka u izduvnim sistemu (otpora) tim će problem biti izraženiji.

Rade

pre 1 godinu

Pre par godina Podgorica-Budva preko Cetinja.
Pet putnika i prtljag. Pun gas preko uspona.
Kad smo stigli, vidim da se branik istopio od usijanih cevi auspuha s obe strane.
Nijednom nije podigao temperaturu preko normalne radne.
Tako da ako imate ispravan automobil nemate brige bez obzira na uspone.

Milan

pre 1 godinu

Tu stradaju neadekvatno motorizovani modeli, kad motor iz kosilice ugrade u automobil negde dođe na naplatu!
Motor od 2l će samo proleteti tim putem

igor

pre 1 godinu

Presrecan sam zbog auto puta. Ovo ce biti pravi test za moje novo audi jaje 97 godiste. Lagano do sutomora, relaxed, ima audi da pojede autoput. A ne ko ova moderna autoa, 3 cilindra, 999 kubika, pa gde to moze domora...

Рајко Четник

pre 1 godinu

Boki, 19. jul 2022 12:12)

# Link komentara, promašio si temu , podrazumeva se da treba uređena drzava ali upravo jadnici koje žališ i koji se dovijaju su doveli kriminalce na vlast.

zex1

pre 1 godinu

i uz Kopaonik ima prokuvalih...a i sa pregrejanim kocnicama, koje mogu izazvati preveliku temperaturu pa i pozar. Mnogi automobili nemaju ni pokazivac temperature, jos kad na oko ne izgleda da je veca uzbrdica, pa dodamo da ima dosta onih koji nisu ni shvatili neke dobre savete, par zapaljenih automobila nije ni tako lose...

EU Citizen

pre 1 godinu

@Goxy
E moj elektrotugomire, fosili makar mogu da se ugase, za razliku od elektrokrševa :))) A gore samo kante stare dvadeset godina, koje vlasnici, uprkos razumu i logici, izlažu ekstremnim uslovima vožnje, iako znaju da voze newtimere :))

Pravljenje senzacije od gluposti

pre 1 godinu

Odgovorno tvrdim, kao vozač koji ima vozačko iskustvo preko 30 godina i koji je prešao ko zna koliko kilometara ko zna sa kakvim sve vozilima, da će svaki prosečan ispravan automobil bilo koje starosti proći tu deonicu bez ikakvih problema, osim naravno plastičnih igračaka koji imaju motore veoma malih radnih zapremina, termički prenapregnutih (ceđenje poslednje atoma snage iz "prenabudženog" motora). Oni su osuđeni na propast i ovako i onako, a ovo je za njih uglavnom fatalan test. @ja ispravka: nisu bili prepravljeni filteri za gorivo već za vazduh, na pomenutim Zastavama 101. Korišćeni su uljani fiteri umesto običnih, suvih, zbog bespuća, peska i prašine. Pozdrav kolegama vozačima i pamet u glavu !

Влада

pre 1 godinu

Ако приметите да се темпрратура мотора повећава, улази у црвено, станите са стране и не гасите мотор.

Рајко Четник

pre 1 godinu

Право решење је да се забрани регистрација и вожња свих кршева старијих од 15 година и ово се неће дешавати, биће чистији ваздух и мање возила на путевима и паркинг местима у граду.
Сваки овај ауто треба рециклирати и држава власнику да исплати 300 до 500 еура за старо гвожђе.

Goxy

pre 1 godinu

Tacno, a pomaze i isključiti klimu da smanjite opterećenje motora. A ako se temperatura penje pomaze i ukljuciti grejanje. Jeste to bas nije lepo, ali kod dosta vozila pomaze..
(tozas, 19. jul 2022 11:22)

Bolje onda na bajsu da pređeš tu deonicu, doći ćeš svežiji.

Radovan lV

pre 1 godinu

dva puta sam iso preko Cetinja za Boku... prvi put audijem iz '79 i drugi put golfom 3 iz '97, oba na plin... nikakvih problema zato sto su oba vozila bila servisirana redovno... e sad...
da bi doslo do otvorenog plamena na autu moguce su par stvari.
Losa instalacija, sto moze da se desi kad god...
Prljav motor ( prljavstina pomesana sa uljem se lako pali na visokoj temperaturi)
i zadnja vatijanta je da je nesto blizu izduvne grane pa se to upalilo od toplote, a jedino sto moze da se desi ako motor pregreje je da zakuca, a ne da se upali.
Koliko ja vidim problem je u aljkavosti i ne znanju vozaca...

sofronije

pre 1 godinu

Право решење је да се забрани регистрација и вожња свих кршева старијих од 15 година и ово се неће дешавати, биће чистији ваздух и мање возила на путевима и паркинг местима у граду.
Сваки овај ауто треба рециклирати и држава власнику да исплати 300 до 500 еура за старо гвожђе.
(Рајко Четник, 19. jul 2022 11:18)

Pa da je drzavu briga za bezbednost u saobracaju ona bi prvo pri uvozu vrsila kontrolu kvaliteta vozila koja se uvoze... Ovako, dozvoljavaju uvoz krseva sa Evropskih otpada pa se onda kao brinu za bezbednost i uvode evropska pravila o zagadjenju i sl. Pa izvini zasto niste kontrolisali DPF filtere, emisione klase motora i sl. pri uvozu tih krseva? Lepo drzava ubaci u bazu brojeve sasija tih vozila i lupi im trajnu zabranu registracije na teritoriji Srbije i mogu da se koriste samo za rezervne delove, e onda bi imalo smisla da drzava kaze da je narod kriv sto ima neispravne automobile... A u situaciji kada prosecan radnik ima platu da prezivi a ne da zivi sa njom, ne mozes ocekivati da moze da se kupi auto star 5-6 godina...
Jedino sto se slazem je da ako imas para za letovanje onda moras da imas para i za odrzavanje vozila, jedno je luksuz a drugo je potreba i oni koji luksuz stavljaju ispred egzistencijalnih potreba na listi prioriteta, oni i treba da budu kaznjeni zbog svoje gluposti. Bolje da plate novcanu kaznu nego da plate glavom negde na putu...

Комша

pre 1 godinu

Ко вози мануелни атмо бензинац неће имати проблема јер су навикли да шалтају мењач у нижу брзину чим на узбрдици виши степен не вуче више. Са турбо пуњачима људи мисле да ће им у петом степену ауто вући као формула. Неће. Вућиће ок али ће упумпавати горива превише и прегрејаће се. Научите мало да шалтате мењач. Значиће вашем ауту.

3210

pre 1 godinu

Ne krećite na put sa začepljenim dpf-om nivo zasićenja se proveri na dijagnostici za 3 minuta.
Obavezno proverite senzor nox čestica jer ako je on u kvaru dpf neće pokrenuti regeneraciju.

I ono najvažnije a iziskuje 10 minuta posla:
Auto na dizalicu skinuti donju plastiku zaštitu motora i lampom dobro proveriti da li motor negde gubi ulje.I naj manje kapanje ulja na šuspleh ili slivanje po bloku motora u trenucima kada se regeneriše dpf koji tom prilikom dostiže i do 600-700 ° izazvaće požar.

I za one koji misle da su "pametni" pa skidaju ili buše dpf dobro da provere da li im je dijagnostičar pravilno isključio dpf odnosno ubacio novu mapu u ecu jer ukoliko dijagnostika nije pravilno urađena višak goriva koji služi da pokrene i ubrza regeneraciju dpf-a slivaće se direktno u užarenu izduvnu granu.

To su uzroci požara gotovo u 90% slučajeva.

sim

pre 1 godinu

Prelazim dosta kilometara. Vozim prilično snažan relativno mlad automobil. Na ravom me 50% vozila pretiče, a vozim malo preko ograničenja. Sva vozila koja me pretiču su slabija i mnogo slabija. Nizbrdo me pretiču još više. Uzbrdo me pretiče mnogo manje vozila. Šta je razlog? Dok ja stalno vozim sa 1/4 ili 1/3 gasa oni voze gas do daske. Kad se tako vozi posledica mora da bude.

andrej

pre 1 godinu

Nikako ne gasiti klimu. Auta koja imaju klimu ne mogu da se pregreju jer sa uključenom klimom ventilator hlađenja uvek radi. Ako je automobil iole ispravan.
To je najveća greška ugasiti klimu i lagano uzbrdo na niskim obrtajima, svaki auto bi digao temperaturu.

blabojzna

pre 1 godinu

Po slikama sta se zapalilo, C3, Senik, 207 verovatno su imali problem sa slivanjem ulja od uljnih para, pošto mali o ring izmedju dekla motora i usisne grane ne zaptiva kako treba, pa membrana za uljne pare ne funkcioniše kako je predvidjeno i onda uljne pare gura u usis motora. Zaptivke na usisu i na izduvu turbo kompresora propuste ulje koje onda pada na izduvni sistem motora. Pogotovo izraženo na 1.6 hdi motorima, mada i na 1.4 hdi ima takvih slučajeva. Mada može da se desi i da prelivi sa brizgača počnu da puštaju gorivo i da se ono zapali.

Janko

pre 1 godinu

prljav hladnjak motora. Jednostavno se skine ispere i polako očisti spolja,nesme pod pritiskom jakim da se nepokrivi saće. Sipa se nov antifriz jel i on hladi motor. i nema glava da boli nije to neznam kakav uspon samo ako je protok vode dobar nesme da bude problem. Pominje se PDF to kod nas nepostoji na kolima jer niko živi to ne vraća na kola već svi skidaju . Stara su kola 15 godina nije malo

Dizel

pre 1 godinu

Hajde da se kladimo da su sve bili chipovani dieseli. Ili chipovani turbo benzinci. Npr VW CRTDI motor nema bezveze 140 ili 150 konja fabricki. Zato sto u tom rezimu moze da se vozi dan i noc i po sahari i po sibiru i nece biti ni greske ni pregrevanja. Pametnjakovici menjaju parametre na vec preopterecenim BMW motorima... koji ipak nisu napravljeni za toliko mucenje i akanje kao VW dizelasi. Mogu da me mrze BMW ljubitelji ali VW 2.0 CRTDI motor je toliko dobra konstrukcija da ce nas nadziveti sve zajedno. Isto kao i VW 1.9 TDI (bez chipovanje), PDS 2.0 HDI (bez chipovanja) Fiat 1.9 JTD... ne dirajte i nece im biti nista.

Dušan

pre 1 godinu

Osnova da do ovog ne dođe je da si VOZAČ, a ne šalabajzer za volanom. Treba u svakom trenutku da si nesvesno srođen sa mašinom kojom upravljaš, bio to auto, brod , avion ili konjska zaprega!

Slobodan Stanković

pre 1 godinu

Prošao sam novim autoputem 16.07. od Mateševa do Smokovca, moja zapažanja(čude me malo i mišljenja stručnjaka). Niko da iznese po meni bitnu činjenicu, na ulaz sam čekao 15 min. a da izađem pola sata (iako je bez plaćanja!?), sve u režimu "kreni-stani", za one koji ulaze na Mateševu taj režim znači ulazak na autoput sa usponom sa "usijanim motorom", da li može vrntilator da ohladi, termostat je reagovao dok ste čekali na ulaz, a napolju je 35-38 C, a sve to jer rade dve ili tri rampe na ulazu( pa i na izlazu)!!!? Na Bubanj Potoku radi 12 do 15 rampi!!!

RS

pre 1 godinu

Nikako ne gasiti klimu. Auta koja imaju klimu ne mogu da se pregreju jer sa uključenom klimom ventilator hlađenja uvek radi. Ako je automobil iole ispravan.
To je najveća greška ugasiti klimu i lagano uzbrdo na niskim obrtajima, svaki auto bi digao temperaturu.
(andrej, 20. jul 2022 13:27)

Automobili sa klimom imaju najčešće 2 ventilatora i još češće naročito srednji i manji automobili nemaju senzore koji javljaju kad se jedan pokvari, pa ispravni radi 100% snage leti. Pa, opet bedak puno automobila nema skalu koja pokazuje temp pa vidiš da se auto ptegrejao kada je već kasno. Mi koji smo se učili vožnji na jugićima i g2 znamo da je tada jedino rešenje izaći iz kola ostaviti motor da radi i uključiti grejanje na max, ventilator takodje. Jedina šansa da, se eventualno spasi glava motora koja će se skoro sigurno iskriviti. Kakvo crno ostajanje klime, njen kompresor manji motor optereti i do 20%

NS oldtajmer

pre 1 godinu

# Mad Max
ako si primetio da je on svaki dan na portalu - znaci i ti si svaki dan ovde !. Sta ono rece ? sta treba Goxy da uradi zbog toga ??

Guliver

pre 1 godinu

Pre toga drzava da omoguci narodu da zaradi a ne ...
(Boki, 19. jul 2022 12:12)

Narod lenj, sedi se po kaficima, a trava i trnje do ramena, djubre svuda, po parkovima, sumama, plazama, gde kod da se okrenes.

Boli mene, nije moje...

Drzava moze samo da obezbedi skolstvo, sve ostalo je stvar pojedinca. Od pranja zuba, tusiranja, odlaska na zdravstvenu kontrolu.

Srbija je paorska, zemljoradnicka zemlja. A maline neobrane. Sve dok se stravi na postave na svoje mesto ovde nikada nece biti bolje. Ondosno dok se ne shvati ko smo i sta smo i dok se mentalitet ne promeni.

NS oldtajmer

pre 1 godinu

Kako voziti ?..... vozis NOVI auto kako znas i umes.... i nece mu biti nista, a krs ?... e njega voziti samo do otpada.... i ni njemu posle toga nece biti nista.

brm

pre 1 godinu

Po komentarima vlasnika vozila starih 20+ godina stičem utisak da su njihovi automobili bezbedniji i očuvaniji od onih koji se izvezu iz salona.

Dark

pre 1 godinu

Do skoro sam vozio Alfu, 95-o godište. Nikad nije prokuvala iako sam je vozio na velikim uzbrdicama,tako da nema veze što je auto staro. Dovoljno je da auto ima ispravan termostat i ventilator hladnjaka (koji treba da je čist) i na kraju ispravan pokazivač temperature. Ako neko, pored svega toga dozvoli da mu se auto zapali ne treba da vozi i tačka. Vidiš da je temperatura visoka, pali se lampica i ti nastavljaš da voziš?!

Veliki brat

pre 1 godinu

Ovi koji pričaju da se auto zapali od ulja koje curi na dihtungu glave ili poklopca glave, semeringu, na turbini ili interkuleru, da je tako, svaki dan bismo imali požare na putevima.
Ulje ako kaplje npr. na izduvnu granu, maltene odmah ispari, čak i da se zapali, to je jedna kapljica, ako ulje kaplje toliko učestalo, taj vozač bi morao da doliva pola litra ulja na svakih 100-200km, a takav auto je za otpad ili ozbiljnije sređivanje (zamena dihtunga, ravnanje glave, itd.).

Auto se najčešće zapali zbog neispravnih instalacija, vlasnici "majstori" sami krpe i nastavljaju žice, dolazi do varničenja i eto belaja.

Koliko sam se nagledao zamašćenih i umazanih motora, pa se nisu nikad zapalili, ali je pre neku sedmicu na oglasu bila Insignija koja je imala "manji požar" na glavi motora zbog neispravne električne instalacije. Da je takav išao od Podgorice ovim novim autoputem, možda bi mu baš tu izbio požar pod haubom, pa bi malo promenio statistiku "francuzima".

Neki su u komentarima na druge vesti o ovim požarima u automobilima savetovali da se uvek nosi PP aparat za automobile i da se u slučaju požara brzo podigne ili bar "otključa" hauba (dok se ne pregreje ili dok se navodno ne istope neki plastični držači sajle za otvaranje haube), međutim naglo podizanje haube ne bih nikako savetovao, jer time vatra u motornom prostoru dobija još više kiseonika i može čak da povredi onog ko podiže ko pokušava da je ugasi.

alex

pre 1 godinu

Ако приметите да се темпрратура мотора повећава, улази у црвено, станите са стране и не гасите мотор.
(Влада, 20. jul 2022 12:08)

Meni se najvise dize temperatura motora kad stojim leti na granici i cekam upaljenog motora.

Crnogorac

pre 1 godinu

Nabiju gas u pod i gnjave ga petom brzinom na 1500 obrtaja, motor vec trpi i na kraju se malo zagusi, dovoljno da izbaci koju kap preko turbine i sve zapali momentalno..

trt

pre 1 godinu

Samo ispravnost vozila nista drugo.......a sad sto neko voli petom uz uspon od 4-5% sa neispravnim autom i iskljucenom klimom "da bi mogao da povuce" je samo odraz kvaliteta auto skole i velike raznovrsnosti inteligencije homosapiensa.

Lone

pre 1 godinu

Kakav Adam Nišević?
U Hitautu radi momak koji je osvojio treće mesto u Evropi za Reno, Nisan i Dačiju i prvo mesto na Balkanu.
Pravi stručnjak za sva vozila.

Drajver

pre 1 godinu

https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=2186991#k39715911

Ima, uredjenijih nego kod nas. Autoput je u celini bolji nego bilo koji kod nas novootvoreni osim jednog spoja mosta i regularnog dela koji je vec zreo za rekonstruisanje. I par led dioda u jednom tunelu, sve ostalo je tip top. Ono cega ljudi nisu svesni je da je iz pravca Pg uspon konstantan i iako u tunelima radi ventilacija i temp je niza kolicina kiseonika je procentualno niza pa to utice i na kolicinu goriva koje se sagoreva sto dovodi dalje do uvecanja temp proporcijalno kao jedan od razloga jelte itd itd. Dakle nije ni sve do automobila, uz nepravilan pristup prokuvali bi i novi novcijati premiumi.

AJA

pre 1 godinu

Ocigledno da sa vazduhom tu negde nije sve u redu...pa kad se sve ovo ukombinuje sa ostalim komentarima dobijete a i dobijacete jos kola koja gore )))

analiticar_amater

pre 1 godinu

# Link komentara, promašio si temu , podrazumeva se da treba uređena drzava ali upravo jadnici koje žališ i koji se dovijaju su doveli kriminalce na vlast.
(Рајко Четник

Kakav si ti bednik a da toga nisi ni svestan.

Vrana

pre 1 godinu

Pa da uzmes nov auto dignes ga u obrtaje upalis klimu na 40stepeni i tako vozi jedno 2-3 sata ima da prokuva. Jedan savet a to svi profesionalni vozaci znaju da kad se digne temperatura motora upalis grijanje u autu otvoris prozere ventilator na max i temperatura na max za pola sata temperatura normalna. Ovo funkcionise samo ako ti je auto ispravno ali si ga preforsirao.

Sasa

pre 1 godinu

To se desava samo 'francuzima'. Profil prosecnog vozaca 'francuza' je takav da on nema pojma o motoristici ni o odrzavanju vozila. Da se ista razume u vozila ne bi ni kupio zabarski auto.

Рајко Четник

pre 1 godinu

Право решење је да се забрани регистрација и вожња свих кршева старијих од 15 година и ово се неће дешавати, биће чистији ваздух и мање возила на путевима и паркинг местима у граду.
Сваки овај ауто треба рециклирати и држава власнику да исплати 300 до 500 еура за старо гвожђе.

Goxy

pre 1 godinu

Tacno, a pomaze i isključiti klimu da smanjite opterećenje motora. A ako se temperatura penje pomaze i ukljuciti grejanje. Jeste to bas nije lepo, ali kod dosta vozila pomaze..
(tozas, 19. jul 2022 11:22)

Bolje onda na bajsu da pređeš tu deonicu, doći ćeš svežiji.

NS oldtajmer

pre 1 godinu

Kako voziti ?..... vozis NOVI auto kako znas i umes.... i nece mu biti nista, a krs ?... e njega voziti samo do otpada.... i ni njemu posle toga nece biti nista.

igor

pre 1 godinu

Presrecan sam zbog auto puta. Ovo ce biti pravi test za moje novo audi jaje 97 godiste. Lagano do sutomora, relaxed, ima audi da pojede autoput. A ne ko ova moderna autoa, 3 cilindra, 999 kubika, pa gde to moze domora...

Milan

pre 1 godinu

Tu stradaju neadekvatno motorizovani modeli, kad motor iz kosilice ugrade u automobil negde dođe na naplatu!
Motor od 2l će samo proleteti tim putem

Goxy

pre 1 godinu

Pre toga drzava da omoguci narodu da zaradi a ne ...
(Boki, 19. jul 2022 12:12)

Kad narod bude poželeo da živi bolje onda će dobiti vlast u skladu sa tom potrebom. Do tada narodu ne treba ništa bolje od ovog zlatnog doba.

Dizel

pre 1 godinu

Hajde da se kladimo da su sve bili chipovani dieseli. Ili chipovani turbo benzinci. Npr VW CRTDI motor nema bezveze 140 ili 150 konja fabricki. Zato sto u tom rezimu moze da se vozi dan i noc i po sahari i po sibiru i nece biti ni greske ni pregrevanja. Pametnjakovici menjaju parametre na vec preopterecenim BMW motorima... koji ipak nisu napravljeni za toliko mucenje i akanje kao VW dizelasi. Mogu da me mrze BMW ljubitelji ali VW 2.0 CRTDI motor je toliko dobra konstrukcija da ce nas nadziveti sve zajedno. Isto kao i VW 1.9 TDI (bez chipovanje), PDS 2.0 HDI (bez chipovanja) Fiat 1.9 JTD... ne dirajte i nece im biti nista.

Jaro

pre 1 godinu

Vidim ima pametnjakovića,koji bi starije automobile bacili na otpad. Imam Punta 2001g,80ks,potpuno ispravan,redovno održavan,mogu ići sa njime gde hoću,i ako je to gradski auto. Ni jednom me nisu vratili sa tehničkog,uvek ispravan auto.Jeftinije mi je redovno održavanje. Za noviji auto nemam. Pošto sam u invalidsloj penziji. A takvih ljudi ima mnogo. Električni automobili su jako skupi,skloni su samozapaljenju. Znači nebezbedni. U nekim državama EU ga nesmeš parkirati u javnoj garaži,već na otvorenom. Toliko o bezbednodti novih tehnologija. A da proizvodnjom el. automobila se više zagadjuje okolina,nego explatacija auta na fosilna goriva. Proizvodnja el energie,termoelektranama,zagađuje okolinu. Tako da ova vrsta automobila je plod zelene agende,i klimatskih promena,koja je protiv čoveka.

Boki

pre 1 godinu

Право решење је да се забрани регистрација и вожња свих кршева старијих од 15 година и ово се неће дешавати, биће чистији ваздух и мање возила на путевима и паркинг местима у граду.
Сваки овај ауто треба рециклирати и држава власнику да исплати 300 до 500 еура за старо гвожђе.
(Рајко Четник, 19. jul 2022 11:18)
@Rajko
Pre toga drzava da omoguci narodu da zaradi a ne to sto “prodaju” isti svoj narod stranim kompanijama i lokalnim kriminalcima za minimalac. To neka bude prvo rešenje pa ovo drugo nece ni biti problem. Dovija se jadan narod na sve nacine ne bi li preziveo, odveo decu na more npr. sa svojim malim primanjima, starim kolima… Neumesni su komentari kao ovaj gore pacijent sto pise, nisu svi imali srece da rade na drzavnim jaslama, nasledili stan, imanje, kola… Nije sramota biti siromašan sramota su ljudi koji to ne vide i koji vide samo sebe. Mene srce zaboli kad vidim roditelje i male skolarce koji more jos videli nisu, mislite o svemu a ne samo na svoju pozadinu.

andrej

pre 1 godinu

Nikako ne gasiti klimu. Auta koja imaju klimu ne mogu da se pregreju jer sa uključenom klimom ventilator hlađenja uvek radi. Ako je automobil iole ispravan.
To je najveća greška ugasiti klimu i lagano uzbrdo na niskim obrtajima, svaki auto bi digao temperaturu.

Рајко Четник

pre 1 godinu

Boki, 19. jul 2022 12:12)

# Link komentara, promašio si temu , podrazumeva se da treba uređena drzava ali upravo jadnici koje žališ i koji se dovijaju su doveli kriminalce na vlast.

EU Citizen

pre 1 godinu

@Goxy
E moj elektrotugomire, fosili makar mogu da se ugase, za razliku od elektrokrševa :))) A gore samo kante stare dvadeset godina, koje vlasnici, uprkos razumu i logici, izlažu ekstremnim uslovima vožnje, iako znaju da voze newtimere :))

XXX

pre 1 godinu

@(boze me sakloni, 19. jul 2022 13:55): potpuno si u pravu. Bio u Srbiji posle više od 10 god; svi voze samo 4-om i 5-om, ostale brzine kao da ne postoje. Mnogi krecu iz 2. brzine; svi nešto kao štede gorivo. Čak i u preticanje posle spore vožnje iza “šlepera” (vožnja 4. brzinom) polaze ne prebacivsi u niži stepen prenosa; zamalo ne umreh od straha. Ja već dugo vozim automatik, ali nikada se ne zaboravlja kako voziti auto sa klasičnim menjačem, a to nije kako vozi većina u Srbiji u ovo vreme.

Rade

pre 1 godinu

Pre par godina Podgorica-Budva preko Cetinja.
Pet putnika i prtljag. Pun gas preko uspona.
Kad smo stigli, vidim da se branik istopio od usijanih cevi auspuha s obe strane.
Nijednom nije podigao temperaturu preko normalne radne.
Tako da ako imate ispravan automobil nemate brige bez obzira na uspone.

Sasa

pre 1 godinu

To se desava samo 'francuzima'. Profil prosecnog vozaca 'francuza' je takav da on nema pojma o motoristici ni o odrzavanju vozila. Da se ista razume u vozila ne bi ni kupio zabarski auto.

autoBOT

pre 1 godinu

Za ove pametne što bi zabranili automobile starije od 15 godina...

Kupio sam Renault Megane 2001 godište za 1.200€, benzinac. Prešao pravih 180.000km. Očuvan, ljudi ne veruju da je 2001. Jedan kvar na njemu nisam imao.

I sad bi neki pametni što ne zna ni gumu sam da zameni da zabrani da se takav auto vozi? Tehnički postoji sa razlogom, a automobile koje sam ja video da gore su i skuplji i 10 godina mlađi od ove moje krntije.

ja

pre 1 godinu

zastava 101 kragujevac kilimandzaro u skoro izvornoj verziji (modifikovan filter goriva zbog peska) kroz saharu na 45+ stepeni 5 automobila ni jedan nije prokuvao

NS oldtajmer

pre 1 godinu

# Mad Max
ako si primetio da je on svaki dan na portalu - znaci i ti si svaki dan ovde !. Sta ono rece ? sta treba Goxy da uradi zbog toga ??

Fernando

pre 1 godinu

Ili jednostavno neki EV. I gledajte kako gore fosili pored.
(Goxy, 19. jul 2022 11:05)

Šta je tebi čoveče u ovom slučaju jednostavno? Da sirotinja koja je jedva skupila 1800 eura da kupi raspadnuti clio 3 iste pare utroši na EV? Da li ti razmišljaš pre pisanja? Ubijaš sa lobiranjem, zbog tebe će nam se svima smučiti EV.

Vozac krseva

pre 1 godinu

Kakve veze ima ako je automobil star, kako mnogi "strucnjaci" tvrde, sa pregrejavanjem ako mu je sistem za hladjenje ispravan? To nema nikakve veze sa izraubovanim motorom.

Svakog leta ja iz motora svog yuga izvadim termostat iako je savrseno ispravan, preventive radi.

Ako ima dovoljno rashladne tecnosti u sistemu koji nigde ne gubi istu, a ventilator radi ispravno, mozete voziti ceo dan po uzbrdici i na sahrskoj temperaturi. Nema sanse da prokuva.

Janko

pre 1 godinu

prljav hladnjak motora. Jednostavno se skine ispere i polako očisti spolja,nesme pod pritiskom jakim da se nepokrivi saće. Sipa se nov antifriz jel i on hladi motor. i nema glava da boli nije to neznam kakav uspon samo ako je protok vode dobar nesme da bude problem. Pominje se PDF to kod nas nepostoji na kolima jer niko živi to ne vraća na kola već svi skidaju . Stara su kola 15 godina nije malo

Pravljenje senzacije od gluposti

pre 1 godinu

Odgovorno tvrdim, kao vozač koji ima vozačko iskustvo preko 30 godina i koji je prešao ko zna koliko kilometara ko zna sa kakvim sve vozilima, da će svaki prosečan ispravan automobil bilo koje starosti proći tu deonicu bez ikakvih problema, osim naravno plastičnih igračaka koji imaju motore veoma malih radnih zapremina, termički prenapregnutih (ceđenje poslednje atoma snage iz "prenabudženog" motora). Oni su osuđeni na propast i ovako i onako, a ovo je za njih uglavnom fatalan test. @ja ispravka: nisu bili prepravljeni filteri za gorivo već za vazduh, na pomenutim Zastavama 101. Korišćeni su uljani fiteri umesto običnih, suvih, zbog bespuća, peska i prašine. Pozdrav kolegama vozačima i pamet u glavu !

analiticar_amater

pre 1 godinu

# Link komentara, promašio si temu , podrazumeva se da treba uređena drzava ali upravo jadnici koje žališ i koji se dovijaju su doveli kriminalce na vlast.
(Рајко Четник

Kakav si ti bednik a da toga nisi ni svestan.

boze me sakloni

pre 1 godinu

Ljudi cesto nemaju osnovna znanja sto se tice rada motora. Misle da je super voziti u visokom stepenu prenosa i na niskim obrtajima jer se "trosi manje goriva".
Druga kategorija koja mi je smesna su oni koji ubace u ler na nizbrdici i pritiskaju kocnicu sve vreme.

masinista

pre 1 godinu

@Ili jednostavno neki EV. I gledajte kako gore fosili pored.
(Goxy, 19. jul 2022 11:05)

Šta je tebi čoveče u ovom slučaju jednostavno? Da sirotinja koja je jedva skupila 1800 eura da kupi raspadnuti clio 3 iste pare utroši na EV? Da li ti razmišljaš pre pisanja? Ubijaš sa lobiranjem, zbog tebe će nam se svima smučiti EV.
(Fernando, 19. jul 2022 12:05) lik ima 100 dinara u dzepu, pici peske na 40 stepeni i ventil su mu baljezganja o Ev…. Samo ga ignorisi… znam ga licno

rani

pre 1 godinu

Ili jednostavno neki EV. I gledajte kako gore fosili pored.
(Goxy, 19. jul 2022 11:05)

Ajde, leba ti, reci nam da svi ovde konacno saznamo, koji to elektricni auto ti imas? Na svaku temu pricas o EV, ako ga nemas, zasto ga nemas? Mene, eto nije sramota da kazem, ja nemam da dam 40 hiljada za autic na baterije, a i da imam, ne znam sta bi s njim, s obzirom da vozim dnevno 10 sati po gradu, a nemam gde da punim, ali, sto ti toliko forsiras?

Drajver

pre 1 godinu

https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=2186991#k39715911

Ima, uredjenijih nego kod nas. Autoput je u celini bolji nego bilo koji kod nas novootvoreni osim jednog spoja mosta i regularnog dela koji je vec zreo za rekonstruisanje. I par led dioda u jednom tunelu, sve ostalo je tip top. Ono cega ljudi nisu svesni je da je iz pravca Pg uspon konstantan i iako u tunelima radi ventilacija i temp je niza kolicina kiseonika je procentualno niza pa to utice i na kolicinu goriva koje se sagoreva sto dovodi dalje do uvecanja temp proporcijalno kao jedan od razloga jelte itd itd. Dakle nije ni sve do automobila, uz nepravilan pristup prokuvali bi i novi novcijati premiumi.

CISTAC

pre 1 godinu

Sta bi ste radili onda sa kamionom od 40 tona na toj uzbrdici a ima ih po Evropi i gorih? Problem je dosta i obuka vozaca. Danas svako okaci slovo P na auto i bahacenje a kad dodje tamo gde treba vestina,auto mu se zapali. Za ovog "strucnjaka" sto ismeva i kaze :" cuje se motor" ,tacno. Ja kada bih vozio kamion po njegovoj zamisli prokuvao bi u prvih 5km uspona. Na visim obrtajima radi i brze pumpa,brze struji tecnost i rashladjuje,brze radi visko,ulje protice brze i podmazuje motor a ujedno i rashladjuje. Nizi stepen prenosa i polako,gas NIKAD do kraja,pustite vozilo da vam samo kaze kolike su njegove mogucnosti i polako. Naravno,za sve pa i ovog "strucnjaka" utisajte muziku i osluskujte motor i obrtaje i bilo sta da se desi da na vreme mozete stati i preduprediti jos vecu stetu

Montenegro

pre 1 godinu

novi auto put tj.diinica od 42km u CG je zaista specifican a evo i zasto.Kada krenete iz PG ka Kolasinu vi ste na 60m nadmorske visine vec posliije 25km put je na najvisocijoj koti od 1160m.To znaci da ste se u tih samo 25km popeli 1100metara.Kasnije put ide blago ravno i nizbrdo do kraja na Matesevu i nadmorskoj visini od oko 1000m.Isto tako je u kontra smjeru gdje se 15km blago penjete a onda nagli spust.Mada se to vozacu ne cini da je takav pad ili uspon zbog sirine puta ali vozila ga itekako osjete.Naravno jaca auta sigurno manje.Svakako put je nov spektakularan sa nevjerovatnim pogledima na okolnu prirodu.Ko je vec bio moze da potvrdi,pozdrav za sve iz CG.

sofronije

pre 1 godinu

Право решење је да се забрани регистрација и вожња свих кршева старијих од 15 година и ово се неће дешавати, биће чистији ваздух и мање возила на путевима и паркинг местима у граду.
Сваки овај ауто треба рециклирати и држава власнику да исплати 300 до 500 еура за старо гвожђе.
(Рајко Четник, 19. jul 2022 11:18)

Pa da je drzavu briga za bezbednost u saobracaju ona bi prvo pri uvozu vrsila kontrolu kvaliteta vozila koja se uvoze... Ovako, dozvoljavaju uvoz krseva sa Evropskih otpada pa se onda kao brinu za bezbednost i uvode evropska pravila o zagadjenju i sl. Pa izvini zasto niste kontrolisali DPF filtere, emisione klase motora i sl. pri uvozu tih krseva? Lepo drzava ubaci u bazu brojeve sasija tih vozila i lupi im trajnu zabranu registracije na teritoriji Srbije i mogu da se koriste samo za rezervne delove, e onda bi imalo smisla da drzava kaze da je narod kriv sto ima neispravne automobile... A u situaciji kada prosecan radnik ima platu da prezivi a ne da zivi sa njom, ne mozes ocekivati da moze da se kupi auto star 5-6 godina...
Jedino sto se slazem je da ako imas para za letovanje onda moras da imas para i za odrzavanje vozila, jedno je luksuz a drugo je potreba i oni koji luksuz stavljaju ispred egzistencijalnih potreba na listi prioriteta, oni i treba da budu kaznjeni zbog svoje gluposti. Bolje da plate novcanu kaznu nego da plate glavom negde na putu...

blabojzna

pre 1 godinu

Po slikama sta se zapalilo, C3, Senik, 207 verovatno su imali problem sa slivanjem ulja od uljnih para, pošto mali o ring izmedju dekla motora i usisne grane ne zaptiva kako treba, pa membrana za uljne pare ne funkcioniše kako je predvidjeno i onda uljne pare gura u usis motora. Zaptivke na usisu i na izduvu turbo kompresora propuste ulje koje onda pada na izduvni sistem motora. Pogotovo izraženo na 1.6 hdi motorima, mada i na 1.4 hdi ima takvih slučajeva. Mada može da se desi i da prelivi sa brizgača počnu da puštaju gorivo i da se ono zapali.

Lone

pre 1 godinu

Kakav Adam Nišević?
U Hitautu radi momak koji je osvojio treće mesto u Evropi za Reno, Nisan i Dačiju i prvo mesto na Balkanu.
Pravi stručnjak za sva vozila.

trt

pre 1 godinu

Samo ispravnost vozila nista drugo.......a sad sto neko voli petom uz uspon od 4-5% sa neispravnim autom i iskljucenom klimom "da bi mogao da povuce" je samo odraz kvaliteta auto skole i velike raznovrsnosti inteligencije homosapiensa.

Mad Max

pre 1 godinu

Ili jednostavno neki EV. I gledajte kako gore fosili pored.
(Goxy, 19. jul 2022 11:05)

Imaš li ti čoveče život? Svakodnevno visiš na portalu i ostavljaš neke zajedljive komentare Nadji posao, društvo, devojku ili dečka sta god da preferiraš i prestani da dosadjuješ drugima. Neverovatno si iritantan. Ako ti je to cilj uspeo si ali se zapitaj kako je ljudima u tvom okruzenju. Ovde stalno tupiš o nekim EV a verujem da uopšte niti imaš dozvolu niti automobil.

tozas

pre 1 godinu

Tacno, a pomaze i isključiti klimu da smanjite opterećenje motora. A ako se temperatura penje pomaze i ukljuciti grejanje. Jeste to bas nije lepo, ali kod dosta vozila pomaze.. Mada ima puno njih koji voze kola a u sistemu imaju vodu umesto antifriza. A voda kljuca na negde izmedju 92 i 102 stepena. A antifriz na 115, 130... Vecina vlasnika vozila na velikom servisu se ne seti da promeni termostat, a to puno znaci. Samo dopune klimu i teraj...

Slobodan Stanković

pre 1 godinu

Prošao sam novim autoputem 16.07. od Mateševa do Smokovca, moja zapažanja(čude me malo i mišljenja stručnjaka). Niko da iznese po meni bitnu činjenicu, na ulaz sam čekao 15 min. a da izađem pola sata (iako je bez plaćanja!?), sve u režimu "kreni-stani", za one koji ulaze na Mateševu taj režim znači ulazak na autoput sa usponom sa "usijanim motorom", da li može vrntilator da ohladi, termostat je reagovao dok ste čekali na ulaz, a napolju je 35-38 C, a sve to jer rade dve ili tri rampe na ulazu( pa i na izlazu)!!!? Na Bubanj Potoku radi 12 do 15 rampi!!!

Влада

pre 1 godinu

Ако приметите да се темпрратура мотора повећава, улази у црвено, станите са стране и не гасите мотор.

Radovan lV

pre 1 godinu

dva puta sam iso preko Cetinja za Boku... prvi put audijem iz '79 i drugi put golfom 3 iz '97, oba na plin... nikakvih problema zato sto su oba vozila bila servisirana redovno... e sad...
da bi doslo do otvorenog plamena na autu moguce su par stvari.
Losa instalacija, sto moze da se desi kad god...
Prljav motor ( prljavstina pomesana sa uljem se lako pali na visokoj temperaturi)
i zadnja vatijanta je da je nesto blizu izduvne grane pa se to upalilo od toplote, a jedino sto moze da se desi ako motor pregreje je da zakuca, a ne da se upali.
Koliko ja vidim problem je u aljkavosti i ne znanju vozaca...

Crnogorac

pre 1 godinu

Nabiju gas u pod i gnjave ga petom brzinom na 1500 obrtaja, motor vec trpi i na kraju se malo zagusi, dovoljno da izbaci koju kap preko turbine i sve zapali momentalno..

Guliver

pre 1 godinu

Pre toga drzava da omoguci narodu da zaradi a ne ...
(Boki, 19. jul 2022 12:12)

Narod lenj, sedi se po kaficima, a trava i trnje do ramena, djubre svuda, po parkovima, sumama, plazama, gde kod da se okrenes.

Boli mene, nije moje...

Drzava moze samo da obezbedi skolstvo, sve ostalo je stvar pojedinca. Od pranja zuba, tusiranja, odlaska na zdravstvenu kontrolu.

Srbija je paorska, zemljoradnicka zemlja. A maline neobrane. Sve dok se stravi na postave na svoje mesto ovde nikada nece biti bolje. Ondosno dok se ne shvati ko smo i sta smo i dok se mentalitet ne promeni.

Boris

pre 1 godinu

Ako baš skače temp jedino što mozete uraditi je da pustite grejanje kabine na maximum i ukljucite ventilator na jaku brzinu, to je jedino rešenje a da je delotvorno odmah. Otvoriti prozore naravno da ne dobijete toplotni udar.

Nislija

pre 1 godinu

Mene instruktor kad sam polagao ucio da nizbrdo idem brzinom kojom sam se i peo uz to brdo. Ako sam isao trecom uzbrdo onda i nizbrdo trecom, kocim motorom da ne spalim kocnice. A kad se penjem uzbrdo da idem brzinom kojom mogu da ubrzam a da motor lako prihvati obrtaje. Iako moja kola mogu lagano da ubrzaju uz brdo i u četvrtoj , bolje je da idem trecom .
Veci obrtaji, lakse i brze ubrza ako zatreba, brze se vrte pumpe za vodu i ulje, bolje je hladjenje zbog veceg protoka tecnosti, manje se greje motor jer je manje opterecen. I voziti na obrtajima gde je obrtni momenat najveci, u mom slucaju 2100 obrtaja.
Za zadnjih 30 godina aktivne voznje i promenjenih 10ak vozila nikad nisam imao problem.

brm

pre 1 godinu

Po komentarima vlasnika vozila starih 20+ godina stičem utisak da su njihovi automobili bezbedniji i očuvaniji od onih koji se izvezu iz salona.

466453

pre 1 godinu

Svi mogu lako naći podatak na kojim obrtajima je tačka najvećeg obrtnog momenta.
Gledate da budete na njoj i izaberete u kojem stepenu prenosa auto uspeva da se održi na zadatim obrtajima sa do 2/3 gasa.
Slabijim motorima koji nisu dobro odabrani od strane proizvođača kontra totalne mase auta ta brzina neće biti na 100kmh već moguće i prilično niža ali jedna stvar je sigurna: ispoštovali ste osnovna pravila termodinamike i sposobnosti motora da izventilira toplotu.

Što motor ima više koraka u izduvnim sistemu (otpora) tim će problem biti izraženiji.

zex1

pre 1 godinu

i uz Kopaonik ima prokuvalih...a i sa pregrejanim kocnicama, koje mogu izazvati preveliku temperaturu pa i pozar. Mnogi automobili nemaju ni pokazivac temperature, jos kad na oko ne izgleda da je veca uzbrdica, pa dodamo da ima dosta onih koji nisu ni shvatili neke dobre savete, par zapaljenih automobila nije ni tako lose...

Mladen

pre 1 godinu

Brzina niže, viši obrtaji (pumpa za vodu brže radi), najviše pola gasa (pa koliko da ide nek ide) i bez klime. Na +40 nemate bolje rešenje.

AJA

pre 1 godinu

Ocigledno da sa vazduhom tu negde nije sve u redu...pa kad se sve ovo ukombinuje sa ostalim komentarima dobijete a i dobijacete jos kola koja gore )))

Veliki brat

pre 1 godinu

Ovi koji pričaju da se auto zapali od ulja koje curi na dihtungu glave ili poklopca glave, semeringu, na turbini ili interkuleru, da je tako, svaki dan bismo imali požare na putevima.
Ulje ako kaplje npr. na izduvnu granu, maltene odmah ispari, čak i da se zapali, to je jedna kapljica, ako ulje kaplje toliko učestalo, taj vozač bi morao da doliva pola litra ulja na svakih 100-200km, a takav auto je za otpad ili ozbiljnije sređivanje (zamena dihtunga, ravnanje glave, itd.).

Auto se najčešće zapali zbog neispravnih instalacija, vlasnici "majstori" sami krpe i nastavljaju žice, dolazi do varničenja i eto belaja.

Koliko sam se nagledao zamašćenih i umazanih motora, pa se nisu nikad zapalili, ali je pre neku sedmicu na oglasu bila Insignija koja je imala "manji požar" na glavi motora zbog neispravne električne instalacije. Da je takav išao od Podgorice ovim novim autoputem, možda bi mu baš tu izbio požar pod haubom, pa bi malo promenio statistiku "francuzima".

Neki su u komentarima na druge vesti o ovim požarima u automobilima savetovali da se uvek nosi PP aparat za automobile i da se u slučaju požara brzo podigne ili bar "otključa" hauba (dok se ne pregreje ili dok se navodno ne istope neki plastični držači sajle za otvaranje haube), međutim naglo podizanje haube ne bih nikako savetovao, jer time vatra u motornom prostoru dobija još više kiseonika i može čak da povredi onog ko podiže ko pokušava da je ugasi.

Vrana

pre 1 godinu

Pa da uzmes nov auto dignes ga u obrtaje upalis klimu na 40stepeni i tako vozi jedno 2-3 sata ima da prokuva. Jedan savet a to svi profesionalni vozaci znaju da kad se digne temperatura motora upalis grijanje u autu otvoris prozere ventilator na max i temperatura na max za pola sata temperatura normalna. Ovo funkcionise samo ako ti je auto ispravno ali si ga preforsirao.

Bane

pre 1 godinu

Razlika između novog i starog auta na opisanim karakteristikama ove deonice je samo u tome što nov auto bolje toleriše ili anulira greške vozača.

Kada se prenjete uzbrdo, morate da osetite u kom stepenu prenosa auto ne gubi brzinu i obrtaje. To je vrlo jednostavno ko ima makar malo vozačkog staža. Na uzbrdici pri istom gasu automobil će krenuti da usporava i obrtaji da mu padaju, ako dodavanjem gasa do kraja vi samo uspete da zadržite neki broj obrtaja bez da on ima snage da ubrza ili da se zavrti, znači da nema snage tim stepenom prenosa da se penje i time ga maksimalno forsirate. Treba da prebacite u stepen niže i opet da date gas do pola ili 2/3. Ako se i tada dešava isto ili slično, onda još jedan stepen niže dok ne osetite da automobil bez problema na pola gasa se penje i održava neki opet ne previsoki broj obrtaja ali u nekoj gornjoj granici optimalnog raspona obrtaja. I tako, brzinom kojom se auto u tom sptepenu prenosa na tom broju obrtaja kreće se penjete. A ne da pokušate teranjem u obrtaje pod punim gasom u nižim stepenima prenosa da ga zaletite pa da u nekom višem stepenu prenosa gasom do poda pokušavate da održite tu brzinu gde se auto vrti na malom broju obrtaja za takav položaj pedale gasa.

Kada silazite, opet isto, stepenom prenosa kojim bi se tuda penjali gledajte da se spuštate, ne forsirajte kočnice, pustite da auto u tom stepenu prenosa lagano ubrzava nizbrdo i po obrtajima cenite kada kočnicom treba na kratko da ga iskorigujete i opet pustite.

RS

pre 1 godinu

Nikako ne gasiti klimu. Auta koja imaju klimu ne mogu da se pregreju jer sa uključenom klimom ventilator hlađenja uvek radi. Ako je automobil iole ispravan.
To je najveća greška ugasiti klimu i lagano uzbrdo na niskim obrtajima, svaki auto bi digao temperaturu.
(andrej, 20. jul 2022 13:27)

Automobili sa klimom imaju najčešće 2 ventilatora i još češće naročito srednji i manji automobili nemaju senzore koji javljaju kad se jedan pokvari, pa ispravni radi 100% snage leti. Pa, opet bedak puno automobila nema skalu koja pokazuje temp pa vidiš da se auto ptegrejao kada je već kasno. Mi koji smo se učili vožnji na jugićima i g2 znamo da je tada jedino rešenje izaći iz kola ostaviti motor da radi i uključiti grejanje na max, ventilator takodje. Jedina šansa da, se eventualno spasi glava motora koja će se skoro sigurno iskriviti. Kakvo crno ostajanje klime, njen kompresor manji motor optereti i do 20%

Dušan

pre 1 godinu

Osnova da do ovog ne dođe je da si VOZAČ, a ne šalabajzer za volanom. Treba u svakom trenutku da si nesvesno srođen sa mašinom kojom upravljaš, bio to auto, brod , avion ili konjska zaprega!

alex

pre 1 godinu

Ако приметите да се темпрратура мотора повећава, улази у црвено, станите са стране и не гасите мотор.
(Влада, 20. jul 2022 12:08)

Meni se najvise dize temperatura motora kad stojim leti na granici i cekam upaljenog motora.

Dark

pre 1 godinu

Do skoro sam vozio Alfu, 95-o godište. Nikad nije prokuvala iako sam je vozio na velikim uzbrdicama,tako da nema veze što je auto staro. Dovoljno je da auto ima ispravan termostat i ventilator hladnjaka (koji treba da je čist) i na kraju ispravan pokazivač temperature. Ako neko, pored svega toga dozvoli da mu se auto zapali ne treba da vozi i tačka. Vidiš da je temperatura visoka, pali se lampica i ti nastavljaš da voziš?!

DC

pre 1 godinu

'novi auto put tj.diinica od 42km u CG je zaista specifican a evo i zasto.Kada krenete iz PG ka Kolasinu vi ste na 60m nadmorske visine vec posliije 25km put je na najvisocijoj koti od 1160m.To znaci da ste se u tih samo 25km popeli 1100metara.'
(Montenegro, 19. jul 2022 21:57)

U prevodu, tokom 25km voznje imate prosecan uspon od 4%.

Samo nekoliko od mnostva Evropskih planinskih puteva:
Umbrail Pass 13,2km, prosecan uspon od 8,5%, maksimalan 14,0%.
Furka Pass 42km, prosecan uspon od 4,6%, maksimalan 10,3%
Great St Bernard Pass 32km, prosecan uspon od 5,9%.
Grimsel Pass 26km, prosecan uspon od 5,9%, maksimalan 11%.
Julier Pass 35km, prosecan uspon od 4,1%, maksimalan 11,7%.
Grossglockner 47,8km, prosecan uspon od 7,9%, maksimalan 12%.
Col de la Bonette 26km, prosecan uspon od 6,4%, maksimalan 15%.
Col du Galibier 34,8km, prosecan uspon od 6,1%, maksimalan 10,1%.
Col de l'Iseran 48km, prosecan uspon od 4,1%, zadnjih 15km konstantno 6%.
Itd...

Ljudi vuku kamp-prikolice, idu sa auto-domovima i opet ne gore tako cesto. Pri cemu se izlazi na preko 2000m nadmorske visine gde se kod atmosferskog motora vec moze osetiti gubitak snage zbog redjeg vazduha.

Rekao bih da ima nesto vise do ispravnosti vozila i odrzavanja istih a nesto manje do samog puta.

3210

pre 1 godinu

Ne krećite na put sa začepljenim dpf-om nivo zasićenja se proveri na dijagnostici za 3 minuta.
Obavezno proverite senzor nox čestica jer ako je on u kvaru dpf neće pokrenuti regeneraciju.

I ono najvažnije a iziskuje 10 minuta posla:
Auto na dizalicu skinuti donju plastiku zaštitu motora i lampom dobro proveriti da li motor negde gubi ulje.I naj manje kapanje ulja na šuspleh ili slivanje po bloku motora u trenucima kada se regeneriše dpf koji tom prilikom dostiže i do 600-700 ° izazvaće požar.

I za one koji misle da su "pametni" pa skidaju ili buše dpf dobro da provere da li im je dijagnostičar pravilno isključio dpf odnosno ubacio novu mapu u ecu jer ukoliko dijagnostika nije pravilno urađena višak goriva koji služi da pokrene i ubrza regeneraciju dpf-a slivaće se direktno u užarenu izduvnu granu.

To su uzroci požara gotovo u 90% slučajeva.

sim

pre 1 godinu

Prelazim dosta kilometara. Vozim prilično snažan relativno mlad automobil. Na ravom me 50% vozila pretiče, a vozim malo preko ograničenja. Sva vozila koja me pretiču su slabija i mnogo slabija. Nizbrdo me pretiču još više. Uzbrdo me pretiče mnogo manje vozila. Šta je razlog? Dok ja stalno vozim sa 1/4 ili 1/3 gasa oni voze gas do daske. Kad se tako vozi posledica mora da bude.

Комша

pre 1 godinu

Ко вози мануелни атмо бензинац неће имати проблема јер су навикли да шалтају мењач у нижу брзину чим на узбрдици виши степен не вуче више. Са турбо пуњачима људи мисле да ће им у петом степену ауто вући као формула. Неће. Вућиће ок али ће упумпавати горива превише и прегрејаће се. Научите мало да шалтате мењач. Значиће вашем ауту.