Utorak, 14.06.2022.

11:11

Koliko klima-uređaj povećava potrošnju goriva?

Izvor: B92

Koliko klima-ureðaj poveæava potrošnju goriva? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

128 Komentari

Sortiraj po:

Zeljko

pre 1 godinu

Bavite se glupostima.Kolko mi bedno zivimk da cu voditi racuna o potrosnji zbog klime!?Sta sad treba da se kuvam u kolima ne bi li ustedeo 2dl na 150km zbog klima uredjaja?Gluposti

tom

pre 1 godinu

Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
(tom, 15. jun 2022 00:02)

sve je to ok sto si pobrojao, pitam drugu stvar, da li ima upotrebe sluzbenog u privatne svrhe obzirom da si se preporodio jel da, ukoliko da da li to firma zna i ako zna da li placa porez na zaradu, pitam za druga xD
(cipiripi, 15. jun 2022 12:55)

Ok, razumem pitanje, ali evo gore sam dao vec odgovor. Auto se koristi u privatne svrhe po odobrenju firme. Kao sto rekoh, auto je potpuno osigurano, sto znaci da imas zakonski pravo da ga vozis privatno. Firma ga registruje i pri registraciji bira nivo osiguranja. Ako ne zeli da ga osigura za privatnu upotrebu, to lako uradi. Naravno, ti mozes i dalje fizicki da ga vozis privatno i da sakrijes od firme, ali u slucaju nezgode ili obicne policijske kontrole, kada vide da osiguranje nije kompletno, trazice putni nalog, koji izdaje firma. Ako si privatno, putni nalog nemas, tretiraju te kao i svako drugo neregistrovano/neosigurano vozilo. To je model preuzet iz evropskih drzava, iz nekog razloga im se to isplati, ne bih znao detalje. Pozdrav

#

pre 1 godinu

Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.
(Комша, 15. jun 2022 08:57)

A to što će se kiseonik iz kabine potrošiti nakon 15 minuta i što će ubrzo svima, uključujući i vozača, početi da se spava bez kiseonika?

cipiripi

pre 1 godinu

pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
(cipiripi, 14. jun 2022 22:10)

Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
(tom, 15. jun 2022 00:02)

sve je to ok sto si pobrojao, pitam drugu stvar, da li ima upotrebe sluzbenog u privatne svrhe obzirom da si se preporodio jel da, ukoliko da da li to firma zna i ako zna da li placa porez na zaradu, pitam za druga xD

pisac bajki

pre 1 godinu

Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)

Ne lupetaj. Srbija uvozi mnogo više nafte iz Rusije i pokriva manje proizvodnju naftom iz Vojvodine.

joj

pre 1 godinu

Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
(Che, 15. jun 2022 08:08)

A baterija se puni na lepu rec? Puni se preko alternatora koji pokrece motor, maltene isto kao i kompresor klime. To sto je tako izvedeno da se napaja preko baterije je sada nova praksa u svemu, da imas kao UPS, a ne da ne opterecuje motor.

Комша

pre 1 godinu

Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.

Konan

pre 1 godinu

Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
(Che, 15. jun 2022 08:08)

A šta misliš, kako se puni taj akumulator, sam od sebe?

Војвода

pre 1 godinu

Компресор климе озбиљно оптерећује мотор, на дугим низбрдицама и у вишем степену преноса ауто се залеће и расте му брзина значајно, 120+, чим се клима укључи неће преко 80 и просто се осети као да га нешто кочи. Из искуства рекао бих да троши непун литар више на аутопуту, око 0.6Л, тако ми делује, тешко је поуздано утврдити, никад нису исти услови вожње а ауто ми троши 10+ па се то мало од климе лако загуби у рачуници, турбо бензински мотор је у питању, нешто веће запремине и коњаже.

Комша

pre 1 godinu

Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.

Gradjanin

pre 1 godinu

Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)
Pa zar nisu strucnajci prosle nedelje rekli da vise nemamo domace nafte. Izvukli sve sto je bilo ????

Sdi1.9

pre 1 godinu

Koristim klimu uvek kad je vruce i ne stedim, i uslov je da bude ravan put ili nizbrdica, na uzbrdici kao da vucem kamp prikolicu...64ks, preslab motor

pezo 5008

pre 1 godinu

Klimu nisam ugasio otkad sam kupio auto. Samo podesavam temperaturu po potrebi. Potrosnja je oko 8l, mesovita voznja, 60% grad. Ako nemam novca da sipam gorivo u auto, prodacu ga i kupiti BusPlus.

nema klima

pre 1 godinu

wingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
Milos

stari, pustimo mi sta se prica, ali ipak tu nesto nije u redu.
vw polo sa 45 ks pptrosi na 120 - 140 km/h manje od 6 litara.

Blake

pre 1 godinu

Ljudi jel moguce da namestite samo na noge klimu?? Hladan vazduh ostaje dole, topao gore, znaci leti klima gore da duva, a zimi topao vazduh dole i gore da bi odmaglio soferku

tom

pre 1 godinu

pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
(cipiripi, 14. jun 2022 22:10)

Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...

Neko iz mase

pre 1 godinu

Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)

Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
(Goxy, 14. jun 2022 16:22)

Zaboravio si četvrtog jahača apokalipse - promaju
(Đura, 14. jun 2022 20:03)

A hladan beton? Mrtva trka sa promajom...

Profa

pre 1 godinu

Samo 20% više . Pa to je sjajno . Mislio sam da je potrošnja veća . Brate ,složio bih se i da auto troši i do 50% goriva više , samo da me ne ubije ona promaja i da posle dužeg puta, ne mogu da izađem iz automobila.
Ko izmisli klimu u automobilu svaka mu čast .

Milosav

pre 1 godinu

Ako ti trosi previse goriva iskljuci i otvori prozor, obuci ony belu majicu na tregere i stavi peskir oko vrata kao Turci gasterbajteri i vozi!

vozač

pre 1 godinu

Nisi u pravu. Kompresor manualne klime uvek radi kada je klima ukljucena. Kod automatske klime na bilo kom iole novijem autu to nije slucaj vec ga elektronika pali po potrebi.
(DC, 14. jun 2022 20:53)

Ima i manuelnih koje pale i gase kompresor.

Puz

pre 1 godinu

Kolega u NS je trosio bar 3l vise po gradu garant. Octavia, napanjena klima u minus, duvanje u noge i ventilacija na Max. Ljudi, posle pola sata voznje poceo nos da mi curi a noge bile kao dve sante leda...

ili

pre 1 godinu

Najblesaviji savet koji sam procitao u vezi autoklime je da nije preporučljivo da klima radi dok auto stoji u mestu.
Pa tada mi najviše i treba!!!
Ili je možda preporucljivije da crknem u autu da bih sačuvao klimu?
(Dare, 14. jun 2022 22:52)

To sto tebi treba tad najvise ne znaci i da je najbolje i najpametnije. Pogledaj malo i sa mehanicke strane. Auto, i sve u njemu, nije napravljeno da ti zivis kao car, nego da ti pomognu.

rajkonen

pre 1 godinu

Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
(Sava, 14. jun 2022 20:49)

kol'ko bre pravih kola imaš..?
ne ubrajaj te barake u kola..

DataProcessing

pre 1 godinu

Imam pitanje za sve ove strucnjake. X3 2016 potrosnja na digitalnom displeju se razlikuje. Na grafickom prikazu crvena linija bude ispod 4.5l na 100kmh dok u isto vreme brojevima ispisuje 5.5 ili 6 kako kad...
Nekad se sve podudara.
Da li je moguce da mozda radi regeneraciju DPF-a pa da to ne pokazuje na delu sa manjom potrosnjom?

Dali Bocek

pre 1 godinu

Po gradu, mali motor, 1.4, 78 konja, 9 litara TNG-a, sa klimom 11 litara. Drugo vozilo, 2.0, 150 konja, automatska klima, dizel, samo 0.2 litra vise. Iste relacije, isti vozaci. I mali motor jedva ide...

klo

pre 1 godinu

Twingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
(Milos, 14. jun 2022 21:45)

Pa tvoj Twingo na 120-130km/h radi na 4000+ obrtaja, sta ocekujes... Zato se zove gradsko auto, da ga vozikas 30-60 km/h. Jos jedan primer iz prakse, Octavia 1.6 tdi (2017. god.) na autoputu trosi 6.8 litara, a Octavia 2.0 tdi (mislim 2015. god.) na autoputu 5.7 litara.

cipiripi

pre 1 godinu

Moje auto u principu ne trosi nista, 0 din/100km. To je fenomen ljudi moji, necete verovati. Ne zavisi ni od rezima voznje, ni od doba godine, ni od klime, ni od prozora - uvek 0 din. Ako nekoga zanima, model auta: sluzbeno. Svoje sopstveno auto nemam vec 5 godina. Preporodio sam se od tad. Pristao bih i za manje pare da radim, samo da ne razmisljam o autu.

pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom

Dare

pre 1 godinu

Najblesaviji savet koji sam procitao u vezi autoklime je da nije preporučljivo da klima radi dok auto stoji u mestu.
Pa tada mi najviše i treba!!!
Ili je možda preporucljivije da crknem u autu da bih sačuvao klimu?

dude

pre 1 godinu

Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
(Sava, 14. jun 2022 20:49)

imaš sandero i dva auta?

tom

pre 1 godinu

Moje auto u principu ne trosi nista, 0 din/100km. To je fenomen ljudi moji, necete verovati. Ne zavisi ni od rezima voznje, ni od doba godine, ni od klime, ni od prozora - uvek 0 din. Ako nekoga zanima, model auta: sluzbeno. Svoje sopstveno auto nemam vec 5 godina. Preporodio sam se od tad. Pristao bih i za manje pare da radim, samo da ne razmisljam o autu.

Geometar

pre 1 godinu

Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
(Sofronije, 14. jun 2022 17:58)

Izrazi koji se koriste su vrlo nejasni, ali automatska klima se razlikkuje od manuelne. Automatska klima ima nekoliko senzora u kabini i neprestano regulise kolicinu hladnog (ili toplog) vazudha koji se plasira u odredjeni deo kabine da bi se izjedacila zadata temperatura.

Rucna moze da se podesi i dok se ne promeni parametri ostaju isti.

Izrazi Digitalna i Analogna klima nemaju puno veze sa zivotom.

Istrebljivač Vonjevina

pre 1 godinu

Nisam vozio bez klime bar 25 godina. Kupim auto, stavim klimu na 22C s obe strane i tako ga i prodam. Možda sam 10 puta promenio temperaturu za svo to vreme, moja supruga možda malo češće na suvozačkoj strani.
(London, 14. jun 2022 21:44)

Lepo od tebe što si nam to rekao. Još nam samo reci da li ti žena nosi mrežaste čarape sa podvezicama dok ti radi klima u kolima...

London

pre 1 godinu

Nisam vozio bez klime bar 25 godina. Kupim auto, stavim klimu na 22C s obe strane i tako ga i prodam. Možda sam 10 puta promenio temperaturu za svo to vreme, moja supruga možda malo češće na suvozačkoj strani.

Veliki brat

pre 1 godinu

Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)

Ne bih baš bio siguran ko tu koga poseduje, tako da ti je bolje da se ne javljaš :)

Milos

pre 1 godinu

Twingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.

pavle

pre 1 godinu

Troši se gorivo i dok se vozimo pa ipak ne idemo peške. Dajte bre, ne valja ovo -ne valja ono, nemoj ovo -nemoj ono, i na kraju nemoj ništa..vrati se u 19 vek, upregni volove i teraj..

GEOS

pre 1 godinu

Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)

Dzabe, moraces kod psihoterapeuta kad malo porastes.

Sale

pre 1 godinu

Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)

Voleo bi ti da ga imaš... Ništa nije nemoguće kada lažeš, što se kaže...

basketaš

pre 1 godinu

@Ajde bre kakve price i potpaljivanje naroda. Koja prica ugasi sve i vrati nas u srednji vek zato sto je to sasvim ok jer su Rusi i Ukrajonci idioti. Ima nafte u celoj Arabiji, Norveškoj, SAD i da ne
nabrajam dalje. Cene digli da bi rafinerije dale drzavi pare da imaju da kupuju oruzje i poklanjaju Ukr i Rusima valjda da smire rat? Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)

nisu oni oteli nego im kostunica poklonio.

Đura

pre 1 godinu

Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)

Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
(Goxy, 14. jun 2022 16:22)

Zaboravio si četvrtog jahača apokalipse - promaju

Lars

pre 1 godinu

Samo se vi tesite da klima nista ne povecava potrosnju. Ja bih rekao da trosi i ceo litar vise na 100km u mojim prilicno novim i modernim kolima, naravno govorim o najgorim stani/kreni BG uslovima ali kao sto je neko vec ranije napisao - koga briga. Voznja je drugari luksuz, postoje sipka, bicikl, trotinet, djonovi a tu je i dugme za paljenje/gasenje klimatizacije, izbor imamo svi. Ja ne vidim smisla da dolazim mokar gde god da sam krenuo, ako ne budem imao tih 10-15% vise za klimu, necu ni da posedujem automobil.

DC

pre 1 godinu

Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
(Sofronije, 14. jun 2022 17:58)

Nisi u pravu. Kompresor manualne klime uvek radi kada je klima ukljucena. Kod automatske klime na bilo kom iole novijem autu to nije slucaj vec ga elektronika pali po potrebi.

coach

pre 1 godinu

Bila je jedna SAT emisija gde su radili testiranje voznje na klimu i sa otvorenim prozorom. Dokazali su da vise trosi goriva polu otvoren prozor nego klima na drugom stepenu. Valjda zbog otpora vazduha ili tako nesto slicno kad je otvoren prozor pa vise snage treba autu

Djorke

pre 1 godinu

@ draganche, 14. jun 2022 17:16

Imao sam isti osecaj na Corsa D 1.3 CDTI, maltene je znala da mi se ugasi ponekad kada nisam skoncentrisan na to da sam upalio klimu. Sada na Fiat 500 1.2 maltene ne osecam na motoru da je upaljena, a to je benzinac sa manje konja i manje obrtnog momenta. Izgleda “da se pogodila” sa autom kako treba :)))

Čačanin

pre 1 godinu

Miloš - troši itekako više iako je automatska klima( a ne Manuel). Uverim se kad krenem na put od 2000 km. Kad je koristim puno, 10 posto više troši otprilike. Putujem 20 god na tako dalek put( 4 hiljade u dva pravca) bukvalno sa svakim autom sam primetio veću potrošnju.
(Aleksandar, 14. jun 2022 12:43)
**********
/Ti si specijalan slučaj, šta da ti kažem drugo :)

Dada

pre 1 godinu

Svima kojima smeta što klima troši 0.5L više (recimo da je toliko), upalit klimu i smanjite brzinu na auto-putu na 115 umesto 130, garantujem da ćete imati manju potrošnju na 115 sa klimom nego na 130 bez (i to do 1L manje), a kako vam je u autu sada prijatno, nema ni potrebe da brzo vozite, biće i tako minimalna razlika u dužini puta do Halkidija. Još je gore ko je radi toga što ne pali klimu putovao noću, rizično, zamara, kad dođete treba vam 2 dana da se vratite u normalu.

Zbrdvic

pre 1 godinu

benzinac, 2.0, 180 konja, nisam primetio nikakvu razliku kad radi klima i kad ne radi, u potrosnji goriva, a vuce isto radila ili ne....

Sofronije

pre 1 godinu

Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.

Master Yoda

pre 1 godinu

Koliko trosi da trosi, isplati se svaki mililitar goriva potrosen na nju. Ko voli da se kuva neka mu, ali kod mene uvek jako, malo i otvorim prozor po gradu da mesa vazduh.

lion

pre 1 godinu

Moj 3.0 lit troši po računaru 0,5 lit/100 km. ALI realnije je reći na sat jer 100km na auto putu je manje od sat vremena, 100km po gradu ne manje od 2 sata, a klima isto optereti potrošnju bez obzira da li je auto u leru, ide 150km/h ili 30km/h. Dakle u gradu će potrošiti više na 100km pređenog puta ne zbog obrtaja već zbog dužeg vremena rada.

draganche

pre 1 godinu

Punto 1.4 Natural Power po gradu odprilike trosi 0.5kg vise ali je auto mrtav skroz. Jednostavno nece da ide. Pricam o voznji po Bg-u gde se vozi kreni-stani. Jos ako uletis u spic....
Na otvorenom pri brzini 90-100 nisam primetio povecanu potrošnju i skroz je ok za voznju. Jednostavno klima na mom autu trazi veče obrtaje motora i to je to.

goxy

pre 1 godinu

Imam auto 1.6 benzin, 110 konja. U gradu kada je lepo vreme trosi oko 8.3 litra na 100km. Kada se upali klima, ista ruta kuca-posao-posao-kuca, trosi mi oko 10.1 litara na 100km. Auto je inace 2020. godiste, presao oko 17000km. To je moje iskustvo.

kaboom

pre 1 godinu

na dizelu od 110ks oko 0.3 - 0.5 l/100km, na benzincu 75ks, 05-07L /100KM, u prevodu od 4-10% veća potrošnja koja čini 100% prijatniju vožnju.

I svakako, ako možete da birate- automatska klima je daleko komfornija od manuelne

Trovach

pre 1 godinu

Imamo (polovnu) fiestu i u pocetku smo palili klimu, ali nismo primetili neku razliku. Moguce je i da je neispravna. Ne fali nam previse. Meni je vazno da ukljucim da ventilaror vrti vazduh i sve duvace okrenem ka sebi jer supruzi smeta. Kada vozimo po gradu otvorim moj prozor. Kada vozim sam, otvorim oba. Ne verujem u promaju i ne smeta mi.

Dejan

pre 1 godinu

@Živo me zanima kako klima može povećati potrošnju za 20%... Pa klima troši svoj deo goriva, ne procentualno. Klima troši isto kada voziš u crvenim obrtajima i na leru...
(Beli, 14. jun 2022 13:33)

Klima troši gorivo?! Ti si baš zalutao u ovu tematiku. Motor troši gorivo, a više je opterećen kada je uključena klima, pa samim ti i više troši. A zavisno od snage motora, uslova voznje(grad ili otvoreno), konfiguracije terena, potrošnja će biti veća od X% do Y%.

dzigi

pre 1 godinu

Manje od pola litara. Evo prvi put vidim u komentarima da digitalna-automatska klima troši manje od "obične". Ne znam da li je to razlog, ali zaista je minimalna razlika između uključene i isključene. Zato je koristim i kad nije vrućina, za odmagljivanje stakala.

gigi

pre 1 godinu

Jedino što sam ja uspevao da primetim je da u mestu potrošnja poraste sa 0,6 na 0,8 l/h kada uključim klimu, svetla i multimediju. Koliko je to u vožnji, zaista ne znam, ali teško da je preko 0,5 litara na 100 km.

Radovan lV

pre 1 godinu

Potrosnja sa ukljucenom klimom zavisi od snage motora, ako je motor slab povecanje potrosnje je veci i obrnuto, ako je motor jaci povecanje potrosnje je manje.

Nenad

pre 1 godinu

Svaki teret kojim se optereti mmotor mora dovesti do povećanja potrošnje goriva, u suprotnom postigao bi se perpetuum mobile. Razlika u potrošnji se svakako razlikuje, ali isto tako svaki auto oseti taj teret u vidu smanjenja performansi, što je opet isto tako i očekivano.

spot

pre 1 godinu

Ajde bre kakve price i potpaljivanje naroda. Koja prica ugasi sve i vrati nas u srednji vek zato sto je to sasvim ok jer su Rusi i Ukrajonci idioti. Ima nafte u celoj Arabiji, Norveškoj, SAD i da ne
nabrajam dalje. Cene digli da bi rafinerije dale drzavi pare da imaju da kupuju oruzje i poklanjaju Ukr i Rusima valjda da smire rat? Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.

Beli

pre 1 godinu

Živo me zanima kako klima može povećati potrošnju za 20%... Pa klima troši svoj deo goriva, ne procentualno. Klima troši isto kada voziš u crvenim obrtajima i na leru...

Zoran

pre 1 godinu

Isao sam za Albaniju proslog leta, nisam znao da klima bila prazna(jer ne zivimo u Srbiji), pa je radio prozor. Kola su Audi 2.0 TFSI 2007 godiiste. Nisam verovao da mi jedan rezervoar trajao od Kruusevca do Draca, onda nazad preko Ohrida do granice sa Srbijom. Kad radi klima, to srce. :) Inace taj Ausi bas trosi.

sim

pre 1 godinu

Po računaru pri ulkučivanju klime potrošnja skače za oko 0.5 L na 100km. Odmah ispiše poruku. Ovo važi kad klima radi non stop pri sunčanom vremenu kada je napolju preko 30C. Moje iskustvo je da je u gradu možda čak malo više, a na otvorenom malo manje. Negde je bilo istrađivanje da je veće povećanje potrošnje sa otvorenim prozorima na brzinama preko 90, nego sa uključenom klimom.

Pop

pre 1 godinu

Баш ме заболе немам климу на мојој супер петици.
А на Даево укључим кад идем на дужи пут негде на 150 и не осетим потрошњу

Ilija Čvorović

pre 1 godinu

Ovo je netačno potpuno. Urađeno je na stotine testova, kada je spoljna temperatura preko 30°C i jednoj varijanti radi klima, a u drugoj varijanti su otvoreni prozori. Rezultati potrošnje goriva su takvi da je uvek manja potrošnja kada je uključena klima. Obrazloženje je jednostavno: otvoreni prozori povećavaju otpor vazduha i automobilu je potrebno više snage da bi se kretao nego što mu treba za rad klime.

Aleksandar

pre 1 godinu

Miloš - troši itekako više iako je automatska klima( a ne Manuel). Uverim se kad krenem na put od 2000 km. Kad je koristim puno, 10 posto više troši otprilike. Putujem 20 god na tako dalek put( 4 hiljade u dva pravca) bukvalno sa svakim autom sam primetio veću potrošnju.

C i n i k

pre 1 godinu

ja sam uključio klimu na Auto i tako stoji godinu dana (Kia Sportage). Auto sam bira kada i gde i koliko će da duva, bolje nego što bih ja izabrao. Ne znam za potrošnju ali je u okviru fabričkog obećanja. verovatno je i kod drugih auto klima tako. Manuelna klima je bolja od nikakve klime ali je večita gnjavaža oko podešavanja, i verovatno troši puno više
(Janko, 14. jun 2022 11:47)


Ne radis dobru stvar za kompresor.
Klima ne treba da se ukljucuje svaki x kad palis auto.

C i n i k

pre 1 godinu

Kod benzinaca je to veci %, kod diesela nije strasno, vrlo je malo uvecana potrosnja da se i ne primeti, a oni koji imaju EV misim i da ne smeju da ukljucuju klimu posto im se autonomija drasticno smanjuje...

Milos

pre 1 godinu

Vozila koja imaju tzv digitalnu klimu, ne troso gotovo ni malo vise goriva kada klima radi...izuzetak je pocetak hladjenja, nekoliko minuta dok klima ne dostigne zadatu temperaturu, nakon cega ulazi u mod odrzavanja i minimalnog opterecenja motora. Nesto slicno poput kucnih inverter klima...

Bb.

pre 1 godinu

Kupio sam kola (tada stara dve godine)
2018 godine i evo 6 godina nisam ugasio klimu samo menjam temperaturu kako mi kad odgovara uglavnom u rasponu
22 - 25 stepeni.

Ast

pre 1 godinu

Dva puta sam radio mjerenja na temparaturi od 33 do 35 kada radi klima na otvorenoj cesti nekih pola sata voznje. Potrosnja je veca za 5 posto. Auto je tada bio star pet godina.

Janko

pre 1 godinu

ja sam uključio klimu na Auto i tako stoji godinu dana (Kia Sportage). Auto sam bira kada i gde i koliko će da duva, bolje nego što bih ja izabrao. Ne znam za potrošnju ali je u okviru fabričkog obećanja. verovatno je i kod drugih auto klima tako. Manuelna klima je bolja od nikakve klime ali je večita gnjavaža oko podešavanja, i verovatno troši puno više

Ivan ZG

pre 1 godinu

Da 20%. Mogli ste napisati 80%. U pravilu povećava potrošnju za 0,5 litara na 100 km. Noviji auti imaju učinkovitije kompresore koji manje opterećuju motor pa se rad klime najčešće ni ne osjeti.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Da 20%. Mogli ste napisati 80%. U pravilu povećava potrošnju za 0,5 litara na 100 km. Noviji auti imaju učinkovitije kompresore koji manje opterećuju motor pa se rad klime najčešće ni ne osjeti.

Milos

pre 1 godinu

Vozila koja imaju tzv digitalnu klimu, ne troso gotovo ni malo vise goriva kada klima radi...izuzetak je pocetak hladjenja, nekoliko minuta dok klima ne dostigne zadatu temperaturu, nakon cega ulazi u mod odrzavanja i minimalnog opterecenja motora. Nesto slicno poput kucnih inverter klima...

Radovan lV

pre 1 godinu

Potrosnja sa ukljucenom klimom zavisi od snage motora, ako je motor slab povecanje potrosnje je veci i obrnuto, ako je motor jaci povecanje potrosnje je manje.

spot

pre 1 godinu

Ajde bre kakve price i potpaljivanje naroda. Koja prica ugasi sve i vrati nas u srednji vek zato sto je to sasvim ok jer su Rusi i Ukrajonci idioti. Ima nafte u celoj Arabiji, Norveškoj, SAD i da ne
nabrajam dalje. Cene digli da bi rafinerije dale drzavi pare da imaju da kupuju oruzje i poklanjaju Ukr i Rusima valjda da smire rat? Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.

Ilija Čvorović

pre 1 godinu

Ovo je netačno potpuno. Urađeno je na stotine testova, kada je spoljna temperatura preko 30°C i jednoj varijanti radi klima, a u drugoj varijanti su otvoreni prozori. Rezultati potrošnje goriva su takvi da je uvek manja potrošnja kada je uključena klima. Obrazloženje je jednostavno: otvoreni prozori povećavaju otpor vazduha i automobilu je potrebno više snage da bi se kretao nego što mu treba za rad klime.

Đura

pre 1 godinu

Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)

Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
(Goxy, 14. jun 2022 16:22)

Zaboravio si četvrtog jahača apokalipse - promaju

Ast

pre 1 godinu

Dva puta sam radio mjerenja na temparaturi od 33 do 35 kada radi klima na otvorenoj cesti nekih pola sata voznje. Potrosnja je veca za 5 posto. Auto je tada bio star pet godina.

Master Yoda

pre 1 godinu

Koliko trosi da trosi, isplati se svaki mililitar goriva potrosen na nju. Ko voli da se kuva neka mu, ali kod mene uvek jako, malo i otvorim prozor po gradu da mesa vazduh.

Dejan

pre 1 godinu

@Živo me zanima kako klima može povećati potrošnju za 20%... Pa klima troši svoj deo goriva, ne procentualno. Klima troši isto kada voziš u crvenim obrtajima i na leru...
(Beli, 14. jun 2022 13:33)

Klima troši gorivo?! Ti si baš zalutao u ovu tematiku. Motor troši gorivo, a više je opterećen kada je uključena klima, pa samim ti i više troši. A zavisno od snage motora, uslova voznje(grad ili otvoreno), konfiguracije terena, potrošnja će biti veća od X% do Y%.

dzigi

pre 1 godinu

Manje od pola litara. Evo prvi put vidim u komentarima da digitalna-automatska klima troši manje od "obične". Ne znam da li je to razlog, ali zaista je minimalna razlika između uključene i isključene. Zato je koristim i kad nije vrućina, za odmagljivanje stakala.

Milosav

pre 1 godinu

Ako ti trosi previse goriva iskljuci i otvori prozor, obuci ony belu majicu na tregere i stavi peskir oko vrata kao Turci gasterbajteri i vozi!

Bb.

pre 1 godinu

Kupio sam kola (tada stara dve godine)
2018 godine i evo 6 godina nisam ugasio klimu samo menjam temperaturu kako mi kad odgovara uglavnom u rasponu
22 - 25 stepeni.

dude

pre 1 godinu

Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
(Sava, 14. jun 2022 20:49)

imaš sandero i dva auta?

sim

pre 1 godinu

Po računaru pri ulkučivanju klime potrošnja skače za oko 0.5 L na 100km. Odmah ispiše poruku. Ovo važi kad klima radi non stop pri sunčanom vremenu kada je napolju preko 30C. Moje iskustvo je da je u gradu možda čak malo više, a na otvorenom malo manje. Negde je bilo istrađivanje da je veće povećanje potrošnje sa otvorenim prozorima na brzinama preko 90, nego sa uključenom klimom.

C i n i k

pre 1 godinu

Kod benzinaca je to veci %, kod diesela nije strasno, vrlo je malo uvecana potrosnja da se i ne primeti, a oni koji imaju EV misim i da ne smeju da ukljucuju klimu posto im se autonomija drasticno smanjuje...

Nenad

pre 1 godinu

Svaki teret kojim se optereti mmotor mora dovesti do povećanja potrošnje goriva, u suprotnom postigao bi se perpetuum mobile. Razlika u potrošnji se svakako razlikuje, ali isto tako svaki auto oseti taj teret u vidu smanjenja performansi, što je opet isto tako i očekivano.

pavle

pre 1 godinu

Troši se gorivo i dok se vozimo pa ipak ne idemo peške. Dajte bre, ne valja ovo -ne valja ono, nemoj ovo -nemoj ono, i na kraju nemoj ništa..vrati se u 19 vek, upregni volove i teraj..

Istrebljivač Vonjevina

pre 1 godinu

Nisam vozio bez klime bar 25 godina. Kupim auto, stavim klimu na 22C s obe strane i tako ga i prodam. Možda sam 10 puta promenio temperaturu za svo to vreme, moja supruga možda malo češće na suvozačkoj strani.
(London, 14. jun 2022 21:44)

Lepo od tebe što si nam to rekao. Još nam samo reci da li ti žena nosi mrežaste čarape sa podvezicama dok ti radi klima u kolima...

Profa

pre 1 godinu

Samo 20% više . Pa to je sjajno . Mislio sam da je potrošnja veća . Brate ,složio bih se i da auto troši i do 50% goriva više , samo da me ne ubije ona promaja i da posle dužeg puta, ne mogu da izađem iz automobila.
Ko izmisli klimu u automobilu svaka mu čast .

Dare

pre 1 godinu

Najblesaviji savet koji sam procitao u vezi autoklime je da nije preporučljivo da klima radi dok auto stoji u mestu.
Pa tada mi najviše i treba!!!
Ili je možda preporucljivije da crknem u autu da bih sačuvao klimu?

Veliki brat

pre 1 godinu

Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)

Ne bih baš bio siguran ko tu koga poseduje, tako da ti je bolje da se ne javljaš :)

Neko iz mase

pre 1 godinu

Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)

Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
(Goxy, 14. jun 2022 16:22)

Zaboravio si četvrtog jahača apokalipse - promaju
(Đura, 14. jun 2022 20:03)

A hladan beton? Mrtva trka sa promajom...

Sale

pre 1 godinu

Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)

Voleo bi ti da ga imaš... Ništa nije nemoguće kada lažeš, što se kaže...

Konan

pre 1 godinu

Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
(Che, 15. jun 2022 08:08)

A šta misliš, kako se puni taj akumulator, sam od sebe?

coach

pre 1 godinu

Bila je jedna SAT emisija gde su radili testiranje voznje na klimu i sa otvorenim prozorom. Dokazali su da vise trosi goriva polu otvoren prozor nego klima na drugom stepenu. Valjda zbog otpora vazduha ili tako nesto slicno kad je otvoren prozor pa vise snage treba autu

goxy

pre 1 godinu

Imam auto 1.6 benzin, 110 konja. U gradu kada je lepo vreme trosi oko 8.3 litra na 100km. Kada se upali klima, ista ruta kuca-posao-posao-kuca, trosi mi oko 10.1 litara na 100km. Auto je inace 2020. godiste, presao oko 17000km. To je moje iskustvo.

Dada

pre 1 godinu

Svima kojima smeta što klima troši 0.5L više (recimo da je toliko), upalit klimu i smanjite brzinu na auto-putu na 115 umesto 130, garantujem da ćete imati manju potrošnju na 115 sa klimom nego na 130 bez (i to do 1L manje), a kako vam je u autu sada prijatno, nema ni potrebe da brzo vozite, biće i tako minimalna razlika u dužini puta do Halkidija. Još je gore ko je radi toga što ne pali klimu putovao noću, rizično, zamara, kad dođete treba vam 2 dana da se vratite u normalu.

GEOS

pre 1 godinu

Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)

Dzabe, moraces kod psihoterapeuta kad malo porastes.

Puz

pre 1 godinu

Kolega u NS je trosio bar 3l vise po gradu garant. Octavia, napanjena klima u minus, duvanje u noge i ventilacija na Max. Ljudi, posle pola sata voznje poceo nos da mi curi a noge bile kao dve sante leda...

Dali Bocek

pre 1 godinu

Po gradu, mali motor, 1.4, 78 konja, 9 litara TNG-a, sa klimom 11 litara. Drugo vozilo, 2.0, 150 konja, automatska klima, dizel, samo 0.2 litra vise. Iste relacije, isti vozaci. I mali motor jedva ide...

lion

pre 1 godinu

Moj 3.0 lit troši po računaru 0,5 lit/100 km. ALI realnije je reći na sat jer 100km na auto putu je manje od sat vremena, 100km po gradu ne manje od 2 sata, a klima isto optereti potrošnju bez obzira da li je auto u leru, ide 150km/h ili 30km/h. Dakle u gradu će potrošiti više na 100km pređenog puta ne zbog obrtaja već zbog dužeg vremena rada.

rajkonen

pre 1 godinu

Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
(Sava, 14. jun 2022 20:49)

kol'ko bre pravih kola imaš..?
ne ubrajaj te barake u kola..

Lars

pre 1 godinu

Samo se vi tesite da klima nista ne povecava potrosnju. Ja bih rekao da trosi i ceo litar vise na 100km u mojim prilicno novim i modernim kolima, naravno govorim o najgorim stani/kreni BG uslovima ali kao sto je neko vec ranije napisao - koga briga. Voznja je drugari luksuz, postoje sipka, bicikl, trotinet, djonovi a tu je i dugme za paljenje/gasenje klimatizacije, izbor imamo svi. Ja ne vidim smisla da dolazim mokar gde god da sam krenuo, ako ne budem imao tih 10-15% vise za klimu, necu ni da posedujem automobil.

Janko

pre 1 godinu

ja sam uključio klimu na Auto i tako stoji godinu dana (Kia Sportage). Auto sam bira kada i gde i koliko će da duva, bolje nego što bih ja izabrao. Ne znam za potrošnju ali je u okviru fabričkog obećanja. verovatno je i kod drugih auto klima tako. Manuelna klima je bolja od nikakve klime ali je večita gnjavaža oko podešavanja, i verovatno troši puno više

gigi

pre 1 godinu

Jedino što sam ja uspevao da primetim je da u mestu potrošnja poraste sa 0,6 na 0,8 l/h kada uključim klimu, svetla i multimediju. Koliko je to u vožnji, zaista ne znam, ali teško da je preko 0,5 litara na 100 km.

kaboom

pre 1 godinu

na dizelu od 110ks oko 0.3 - 0.5 l/100km, na benzincu 75ks, 05-07L /100KM, u prevodu od 4-10% veća potrošnja koja čini 100% prijatniju vožnju.

I svakako, ako možete da birate- automatska klima je daleko komfornija od manuelne

joj

pre 1 godinu

Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
(Che, 15. jun 2022 08:08)

A baterija se puni na lepu rec? Puni se preko alternatora koji pokrece motor, maltene isto kao i kompresor klime. To sto je tako izvedeno da se napaja preko baterije je sada nova praksa u svemu, da imas kao UPS, a ne da ne opterecuje motor.

Beli

pre 1 godinu

Živo me zanima kako klima može povećati potrošnju za 20%... Pa klima troši svoj deo goriva, ne procentualno. Klima troši isto kada voziš u crvenim obrtajima i na leru...

Geometar

pre 1 godinu

Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
(Sofronije, 14. jun 2022 17:58)

Izrazi koji se koriste su vrlo nejasni, ali automatska klima se razlikkuje od manuelne. Automatska klima ima nekoliko senzora u kabini i neprestano regulise kolicinu hladnog (ili toplog) vazudha koji se plasira u odredjeni deo kabine da bi se izjedacila zadata temperatura.

Rucna moze da se podesi i dok se ne promeni parametri ostaju isti.

Izrazi Digitalna i Analogna klima nemaju puno veze sa zivotom.

tom

pre 1 godinu

Moje auto u principu ne trosi nista, 0 din/100km. To je fenomen ljudi moji, necete verovati. Ne zavisi ni od rezima voznje, ni od doba godine, ni od klime, ni od prozora - uvek 0 din. Ako nekoga zanima, model auta: sluzbeno. Svoje sopstveno auto nemam vec 5 godina. Preporodio sam se od tad. Pristao bih i za manje pare da radim, samo da ne razmisljam o autu.

Sdi1.9

pre 1 godinu

Koristim klimu uvek kad je vruce i ne stedim, i uslov je da bude ravan put ili nizbrdica, na uzbrdici kao da vucem kamp prikolicu...64ks, preslab motor

draganche

pre 1 godinu

Punto 1.4 Natural Power po gradu odprilike trosi 0.5kg vise ali je auto mrtav skroz. Jednostavno nece da ide. Pricam o voznji po Bg-u gde se vozi kreni-stani. Jos ako uletis u spic....
Na otvorenom pri brzini 90-100 nisam primetio povecanu potrošnju i skroz je ok za voznju. Jednostavno klima na mom autu trazi veče obrtaje motora i to je to.

basketaš

pre 1 godinu

@Ajde bre kakve price i potpaljivanje naroda. Koja prica ugasi sve i vrati nas u srednji vek zato sto je to sasvim ok jer su Rusi i Ukrajonci idioti. Ima nafte u celoj Arabiji, Norveškoj, SAD i da ne
nabrajam dalje. Cene digli da bi rafinerije dale drzavi pare da imaju da kupuju oruzje i poklanjaju Ukr i Rusima valjda da smire rat? Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)

nisu oni oteli nego im kostunica poklonio.

Trovach

pre 1 godinu

Imamo (polovnu) fiestu i u pocetku smo palili klimu, ali nismo primetili neku razliku. Moguce je i da je neispravna. Ne fali nam previse. Meni je vazno da ukljucim da ventilaror vrti vazduh i sve duvace okrenem ka sebi jer supruzi smeta. Kada vozimo po gradu otvorim moj prozor. Kada vozim sam, otvorim oba. Ne verujem u promaju i ne smeta mi.

Sofronije

pre 1 godinu

Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.

klo

pre 1 godinu

Twingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
(Milos, 14. jun 2022 21:45)

Pa tvoj Twingo na 120-130km/h radi na 4000+ obrtaja, sta ocekujes... Zato se zove gradsko auto, da ga vozikas 30-60 km/h. Jos jedan primer iz prakse, Octavia 1.6 tdi (2017. god.) na autoputu trosi 6.8 litara, a Octavia 2.0 tdi (mislim 2015. god.) na autoputu 5.7 litara.

pezo 5008

pre 1 godinu

Klimu nisam ugasio otkad sam kupio auto. Samo podesavam temperaturu po potrebi. Potrosnja je oko 8l, mesovita voznja, 60% grad. Ako nemam novca da sipam gorivo u auto, prodacu ga i kupiti BusPlus.

cipiripi

pre 1 godinu

Moje auto u principu ne trosi nista, 0 din/100km. To je fenomen ljudi moji, necete verovati. Ne zavisi ni od rezima voznje, ni od doba godine, ni od klime, ni od prozora - uvek 0 din. Ako nekoga zanima, model auta: sluzbeno. Svoje sopstveno auto nemam vec 5 godina. Preporodio sam se od tad. Pristao bih i za manje pare da radim, samo da ne razmisljam o autu.

pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom

Aleksandar

pre 1 godinu

Miloš - troši itekako više iako je automatska klima( a ne Manuel). Uverim se kad krenem na put od 2000 km. Kad je koristim puno, 10 posto više troši otprilike. Putujem 20 god na tako dalek put( 4 hiljade u dva pravca) bukvalno sa svakim autom sam primetio veću potrošnju.

Blake

pre 1 godinu

Ljudi jel moguce da namestite samo na noge klimu?? Hladan vazduh ostaje dole, topao gore, znaci leti klima gore da duva, a zimi topao vazduh dole i gore da bi odmaglio soferku

vozač

pre 1 godinu

Nisi u pravu. Kompresor manualne klime uvek radi kada je klima ukljucena. Kod automatske klime na bilo kom iole novijem autu to nije slucaj vec ga elektronika pali po potrebi.
(DC, 14. jun 2022 20:53)

Ima i manuelnih koje pale i gase kompresor.

Milos

pre 1 godinu

Twingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.

Djorke

pre 1 godinu

@ draganche, 14. jun 2022 17:16

Imao sam isti osecaj na Corsa D 1.3 CDTI, maltene je znala da mi se ugasi ponekad kada nisam skoncentrisan na to da sam upalio klimu. Sada na Fiat 500 1.2 maltene ne osecam na motoru da je upaljena, a to je benzinac sa manje konja i manje obrtnog momenta. Izgleda “da se pogodila” sa autom kako treba :)))

Комша

pre 1 godinu

Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.

Војвода

pre 1 godinu

Компресор климе озбиљно оптерећује мотор, на дугим низбрдицама и у вишем степену преноса ауто се залеће и расте му брзина значајно, 120+, чим се клима укључи неће преко 80 и просто се осети као да га нешто кочи. Из искуства рекао бих да троши непун литар више на аутопуту, око 0.6Л, тако ми делује, тешко је поуздано утврдити, никад нису исти услови вожње а ауто ми троши 10+ па се то мало од климе лако загуби у рачуници, турбо бензински мотор је у питању, нешто веће запремине и коњаже.

DC

pre 1 godinu

Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
(Sofronije, 14. jun 2022 17:58)

Nisi u pravu. Kompresor manualne klime uvek radi kada je klima ukljucena. Kod automatske klime na bilo kom iole novijem autu to nije slucaj vec ga elektronika pali po potrebi.

C i n i k

pre 1 godinu

ja sam uključio klimu na Auto i tako stoji godinu dana (Kia Sportage). Auto sam bira kada i gde i koliko će da duva, bolje nego što bih ja izabrao. Ne znam za potrošnju ali je u okviru fabričkog obećanja. verovatno je i kod drugih auto klima tako. Manuelna klima je bolja od nikakve klime ali je večita gnjavaža oko podešavanja, i verovatno troši puno više
(Janko, 14. jun 2022 11:47)


Ne radis dobru stvar za kompresor.
Klima ne treba da se ukljucuje svaki x kad palis auto.

Zbrdvic

pre 1 godinu

benzinac, 2.0, 180 konja, nisam primetio nikakvu razliku kad radi klima i kad ne radi, u potrosnji goriva, a vuce isto radila ili ne....

London

pre 1 godinu

Nisam vozio bez klime bar 25 godina. Kupim auto, stavim klimu na 22C s obe strane i tako ga i prodam. Možda sam 10 puta promenio temperaturu za svo to vreme, moja supruga možda malo češće na suvozačkoj strani.

tom

pre 1 godinu

pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
(cipiripi, 14. jun 2022 22:10)

Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...

Gradjanin

pre 1 godinu

Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)
Pa zar nisu strucnajci prosle nedelje rekli da vise nemamo domace nafte. Izvukli sve sto je bilo ????

ili

pre 1 godinu

Najblesaviji savet koji sam procitao u vezi autoklime je da nije preporučljivo da klima radi dok auto stoji u mestu.
Pa tada mi najviše i treba!!!
Ili je možda preporucljivije da crknem u autu da bih sačuvao klimu?
(Dare, 14. jun 2022 22:52)

To sto tebi treba tad najvise ne znaci i da je najbolje i najpametnije. Pogledaj malo i sa mehanicke strane. Auto, i sve u njemu, nije napravljeno da ti zivis kao car, nego da ti pomognu.

nema klima

pre 1 godinu

wingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
Milos

stari, pustimo mi sta se prica, ali ipak tu nesto nije u redu.
vw polo sa 45 ks pptrosi na 120 - 140 km/h manje od 6 litara.

Zoran

pre 1 godinu

Isao sam za Albaniju proslog leta, nisam znao da klima bila prazna(jer ne zivimo u Srbiji), pa je radio prozor. Kola su Audi 2.0 TFSI 2007 godiiste. Nisam verovao da mi jedan rezervoar trajao od Kruusevca do Draca, onda nazad preko Ohrida do granice sa Srbijom. Kad radi klima, to srce. :) Inace taj Ausi bas trosi.

Čačanin

pre 1 godinu

Miloš - troši itekako više iako je automatska klima( a ne Manuel). Uverim se kad krenem na put od 2000 km. Kad je koristim puno, 10 posto više troši otprilike. Putujem 20 god na tako dalek put( 4 hiljade u dva pravca) bukvalno sa svakim autom sam primetio veću potrošnju.
(Aleksandar, 14. jun 2022 12:43)
**********
/Ti si specijalan slučaj, šta da ti kažem drugo :)

Комша

pre 1 godinu

Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.

Zeljko

pre 1 godinu

Bavite se glupostima.Kolko mi bedno zivimk da cu voditi racuna o potrosnji zbog klime!?Sta sad treba da se kuvam u kolima ne bi li ustedeo 2dl na 150km zbog klima uredjaja?Gluposti

pisac bajki

pre 1 godinu

Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)

Ne lupetaj. Srbija uvozi mnogo više nafte iz Rusije i pokriva manje proizvodnju naftom iz Vojvodine.

#

pre 1 godinu

Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.
(Комша, 15. jun 2022 08:57)

A to što će se kiseonik iz kabine potrošiti nakon 15 minuta i što će ubrzo svima, uključujući i vozača, početi da se spava bez kiseonika?

Pop

pre 1 godinu

Баш ме заболе немам климу на мојој супер петици.
А на Даево укључим кад идем на дужи пут негде на 150 и не осетим потрошњу

DataProcessing

pre 1 godinu

Imam pitanje za sve ove strucnjake. X3 2016 potrosnja na digitalnom displeju se razlikuje. Na grafickom prikazu crvena linija bude ispod 4.5l na 100kmh dok u isto vreme brojevima ispisuje 5.5 ili 6 kako kad...
Nekad se sve podudara.
Da li je moguce da mozda radi regeneraciju DPF-a pa da to ne pokazuje na delu sa manjom potrosnjom?

cipiripi

pre 1 godinu

pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
(cipiripi, 14. jun 2022 22:10)

Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
(tom, 15. jun 2022 00:02)

sve je to ok sto si pobrojao, pitam drugu stvar, da li ima upotrebe sluzbenog u privatne svrhe obzirom da si se preporodio jel da, ukoliko da da li to firma zna i ako zna da li placa porez na zaradu, pitam za druga xD

tom

pre 1 godinu

Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
(tom, 15. jun 2022 00:02)

sve je to ok sto si pobrojao, pitam drugu stvar, da li ima upotrebe sluzbenog u privatne svrhe obzirom da si se preporodio jel da, ukoliko da da li to firma zna i ako zna da li placa porez na zaradu, pitam za druga xD
(cipiripi, 15. jun 2022 12:55)

Ok, razumem pitanje, ali evo gore sam dao vec odgovor. Auto se koristi u privatne svrhe po odobrenju firme. Kao sto rekoh, auto je potpuno osigurano, sto znaci da imas zakonski pravo da ga vozis privatno. Firma ga registruje i pri registraciji bira nivo osiguranja. Ako ne zeli da ga osigura za privatnu upotrebu, to lako uradi. Naravno, ti mozes i dalje fizicki da ga vozis privatno i da sakrijes od firme, ali u slucaju nezgode ili obicne policijske kontrole, kada vide da osiguranje nije kompletno, trazice putni nalog, koji izdaje firma. Ako si privatno, putni nalog nemas, tretiraju te kao i svako drugo neregistrovano/neosigurano vozilo. To je model preuzet iz evropskih drzava, iz nekog razloga im se to isplati, ne bih znao detalje. Pozdrav

ili

pre 1 godinu

Najblesaviji savet koji sam procitao u vezi autoklime je da nije preporučljivo da klima radi dok auto stoji u mestu.
Pa tada mi najviše i treba!!!
Ili je možda preporucljivije da crknem u autu da bih sačuvao klimu?
(Dare, 14. jun 2022 22:52)

To sto tebi treba tad najvise ne znaci i da je najbolje i najpametnije. Pogledaj malo i sa mehanicke strane. Auto, i sve u njemu, nije napravljeno da ti zivis kao car, nego da ti pomognu.

Janko

pre 1 godinu

ja sam uključio klimu na Auto i tako stoji godinu dana (Kia Sportage). Auto sam bira kada i gde i koliko će da duva, bolje nego što bih ja izabrao. Ne znam za potrošnju ali je u okviru fabričkog obećanja. verovatno je i kod drugih auto klima tako. Manuelna klima je bolja od nikakve klime ali je večita gnjavaža oko podešavanja, i verovatno troši puno više

Trovach

pre 1 godinu

Imamo (polovnu) fiestu i u pocetku smo palili klimu, ali nismo primetili neku razliku. Moguce je i da je neispravna. Ne fali nam previse. Meni je vazno da ukljucim da ventilaror vrti vazduh i sve duvace okrenem ka sebi jer supruzi smeta. Kada vozimo po gradu otvorim moj prozor. Kada vozim sam, otvorim oba. Ne verujem u promaju i ne smeta mi.

Zoran

pre 1 godinu

Isao sam za Albaniju proslog leta, nisam znao da klima bila prazna(jer ne zivimo u Srbiji), pa je radio prozor. Kola su Audi 2.0 TFSI 2007 godiiste. Nisam verovao da mi jedan rezervoar trajao od Kruusevca do Draca, onda nazad preko Ohrida do granice sa Srbijom. Kad radi klima, to srce. :) Inace taj Ausi bas trosi.

Milos

pre 1 godinu

Vozila koja imaju tzv digitalnu klimu, ne troso gotovo ni malo vise goriva kada klima radi...izuzetak je pocetak hladjenja, nekoliko minuta dok klima ne dostigne zadatu temperaturu, nakon cega ulazi u mod odrzavanja i minimalnog opterecenja motora. Nesto slicno poput kucnih inverter klima...

Beli

pre 1 godinu

Živo me zanima kako klima može povećati potrošnju za 20%... Pa klima troši svoj deo goriva, ne procentualno. Klima troši isto kada voziš u crvenim obrtajima i na leru...

C i n i k

pre 1 godinu

ja sam uključio klimu na Auto i tako stoji godinu dana (Kia Sportage). Auto sam bira kada i gde i koliko će da duva, bolje nego što bih ja izabrao. Ne znam za potrošnju ali je u okviru fabričkog obećanja. verovatno je i kod drugih auto klima tako. Manuelna klima je bolja od nikakve klime ali je večita gnjavaža oko podešavanja, i verovatno troši puno više
(Janko, 14. jun 2022 11:47)


Ne radis dobru stvar za kompresor.
Klima ne treba da se ukljucuje svaki x kad palis auto.

Bb.

pre 1 godinu

Kupio sam kola (tada stara dve godine)
2018 godine i evo 6 godina nisam ugasio klimu samo menjam temperaturu kako mi kad odgovara uglavnom u rasponu
22 - 25 stepeni.

rajkonen

pre 1 godinu

Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
(Sava, 14. jun 2022 20:49)

kol'ko bre pravih kola imaš..?
ne ubrajaj te barake u kola..

tom

pre 1 godinu

Moje auto u principu ne trosi nista, 0 din/100km. To je fenomen ljudi moji, necete verovati. Ne zavisi ni od rezima voznje, ni od doba godine, ni od klime, ni od prozora - uvek 0 din. Ako nekoga zanima, model auta: sluzbeno. Svoje sopstveno auto nemam vec 5 godina. Preporodio sam se od tad. Pristao bih i za manje pare da radim, samo da ne razmisljam o autu.

spot

pre 1 godinu

Ajde bre kakve price i potpaljivanje naroda. Koja prica ugasi sve i vrati nas u srednji vek zato sto je to sasvim ok jer su Rusi i Ukrajonci idioti. Ima nafte u celoj Arabiji, Norveškoj, SAD i da ne
nabrajam dalje. Cene digli da bi rafinerije dale drzavi pare da imaju da kupuju oruzje i poklanjaju Ukr i Rusima valjda da smire rat? Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.

Ilija Čvorović

pre 1 godinu

Ovo je netačno potpuno. Urađeno je na stotine testova, kada je spoljna temperatura preko 30°C i jednoj varijanti radi klima, a u drugoj varijanti su otvoreni prozori. Rezultati potrošnje goriva su takvi da je uvek manja potrošnja kada je uključena klima. Obrazloženje je jednostavno: otvoreni prozori povećavaju otpor vazduha i automobilu je potrebno više snage da bi se kretao nego što mu treba za rad klime.

Pop

pre 1 godinu

Баш ме заболе немам климу на мојој супер петици.
А на Даево укључим кад идем на дужи пут негде на 150 и не осетим потрошњу

London

pre 1 godinu

Nisam vozio bez klime bar 25 godina. Kupim auto, stavim klimu na 22C s obe strane i tako ga i prodam. Možda sam 10 puta promenio temperaturu za svo to vreme, moja supruga možda malo češće na suvozačkoj strani.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Da 20%. Mogli ste napisati 80%. U pravilu povećava potrošnju za 0,5 litara na 100 km. Noviji auti imaju učinkovitije kompresore koji manje opterećuju motor pa se rad klime najčešće ni ne osjeti.

Dejan

pre 1 godinu

@Živo me zanima kako klima može povećati potrošnju za 20%... Pa klima troši svoj deo goriva, ne procentualno. Klima troši isto kada voziš u crvenim obrtajima i na leru...
(Beli, 14. jun 2022 13:33)

Klima troši gorivo?! Ti si baš zalutao u ovu tematiku. Motor troši gorivo, a više je opterećen kada je uključena klima, pa samim ti i više troši. A zavisno od snage motora, uslova voznje(grad ili otvoreno), konfiguracije terena, potrošnja će biti veća od X% do Y%.

Čačanin

pre 1 godinu

Miloš - troši itekako više iako je automatska klima( a ne Manuel). Uverim se kad krenem na put od 2000 km. Kad je koristim puno, 10 posto više troši otprilike. Putujem 20 god na tako dalek put( 4 hiljade u dva pravca) bukvalno sa svakim autom sam primetio veću potrošnju.
(Aleksandar, 14. jun 2022 12:43)
**********
/Ti si specijalan slučaj, šta da ti kažem drugo :)

#

pre 1 godinu

Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.
(Комша, 15. jun 2022 08:57)

A to što će se kiseonik iz kabine potrošiti nakon 15 minuta i što će ubrzo svima, uključujući i vozača, početi da se spava bez kiseonika?

cipiripi

pre 1 godinu

Moje auto u principu ne trosi nista, 0 din/100km. To je fenomen ljudi moji, necete verovati. Ne zavisi ni od rezima voznje, ni od doba godine, ni od klime, ni od prozora - uvek 0 din. Ako nekoga zanima, model auta: sluzbeno. Svoje sopstveno auto nemam vec 5 godina. Preporodio sam se od tad. Pristao bih i za manje pare da radim, samo da ne razmisljam o autu.

pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom

C i n i k

pre 1 godinu

Kod benzinaca je to veci %, kod diesela nije strasno, vrlo je malo uvecana potrosnja da se i ne primeti, a oni koji imaju EV misim i da ne smeju da ukljucuju klimu posto im se autonomija drasticno smanjuje...

Zbrdvic

pre 1 godinu

benzinac, 2.0, 180 konja, nisam primetio nikakvu razliku kad radi klima i kad ne radi, u potrosnji goriva, a vuce isto radila ili ne....

DataProcessing

pre 1 godinu

Imam pitanje za sve ove strucnjake. X3 2016 potrosnja na digitalnom displeju se razlikuje. Na grafickom prikazu crvena linija bude ispod 4.5l na 100kmh dok u isto vreme brojevima ispisuje 5.5 ili 6 kako kad...
Nekad se sve podudara.
Da li je moguce da mozda radi regeneraciju DPF-a pa da to ne pokazuje na delu sa manjom potrosnjom?

Aleksandar

pre 1 godinu

Miloš - troši itekako više iako je automatska klima( a ne Manuel). Uverim se kad krenem na put od 2000 km. Kad je koristim puno, 10 posto više troši otprilike. Putujem 20 god na tako dalek put( 4 hiljade u dva pravca) bukvalno sa svakim autom sam primetio veću potrošnju.

lion

pre 1 godinu

Moj 3.0 lit troši po računaru 0,5 lit/100 km. ALI realnije je reći na sat jer 100km na auto putu je manje od sat vremena, 100km po gradu ne manje od 2 sata, a klima isto optereti potrošnju bez obzira da li je auto u leru, ide 150km/h ili 30km/h. Dakle u gradu će potrošiti više na 100km pređenog puta ne zbog obrtaja već zbog dužeg vremena rada.

dude

pre 1 godinu

Imamo tri auta u porodici vozim svaki. Prosto sto je jaci motor i potrosnja klime je manja. Npr Sandero 1.4 75ks sa klimom je mrtav auto.
(Sava, 14. jun 2022 20:49)

imaš sandero i dva auta?

Master Yoda

pre 1 godinu

Koliko trosi da trosi, isplati se svaki mililitar goriva potrosen na nju. Ko voli da se kuva neka mu, ali kod mene uvek jako, malo i otvorim prozor po gradu da mesa vazduh.

Milos

pre 1 godinu

Twingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.

Istrebljivač Vonjevina

pre 1 godinu

Nisam vozio bez klime bar 25 godina. Kupim auto, stavim klimu na 22C s obe strane i tako ga i prodam. Možda sam 10 puta promenio temperaturu za svo to vreme, moja supruga možda malo češće na suvozačkoj strani.
(London, 14. jun 2022 21:44)

Lepo od tebe što si nam to rekao. Još nam samo reci da li ti žena nosi mrežaste čarape sa podvezicama dok ti radi klima u kolima...

nema klima

pre 1 godinu

wingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
Milos

stari, pustimo mi sta se prica, ali ipak tu nesto nije u redu.
vw polo sa 45 ks pptrosi na 120 - 140 km/h manje od 6 litara.

Ast

pre 1 godinu

Dva puta sam radio mjerenja na temparaturi od 33 do 35 kada radi klima na otvorenoj cesti nekih pola sata voznje. Potrosnja je veca za 5 posto. Auto je tada bio star pet godina.

dzigi

pre 1 godinu

Manje od pola litara. Evo prvi put vidim u komentarima da digitalna-automatska klima troši manje od "obične". Ne znam da li je to razlog, ali zaista je minimalna razlika između uključene i isključene. Zato je koristim i kad nije vrućina, za odmagljivanje stakala.

Đura

pre 1 godinu

Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)

Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
(Goxy, 14. jun 2022 16:22)

Zaboravio si četvrtog jahača apokalipse - promaju

basketaš

pre 1 godinu

@Ajde bre kakve price i potpaljivanje naroda. Koja prica ugasi sve i vrati nas u srednji vek zato sto je to sasvim ok jer su Rusi i Ukrajonci idioti. Ima nafte u celoj Arabiji, Norveškoj, SAD i da ne
nabrajam dalje. Cene digli da bi rafinerije dale drzavi pare da imaju da kupuju oruzje i poklanjaju Ukr i Rusima valjda da smire rat? Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)

nisu oni oteli nego im kostunica poklonio.

Lars

pre 1 godinu

Samo se vi tesite da klima nista ne povecava potrosnju. Ja bih rekao da trosi i ceo litar vise na 100km u mojim prilicno novim i modernim kolima, naravno govorim o najgorim stani/kreni BG uslovima ali kao sto je neko vec ranije napisao - koga briga. Voznja je drugari luksuz, postoje sipka, bicikl, trotinet, djonovi a tu je i dugme za paljenje/gasenje klimatizacije, izbor imamo svi. Ja ne vidim smisla da dolazim mokar gde god da sam krenuo, ako ne budem imao tih 10-15% vise za klimu, necu ni da posedujem automobil.

vozač

pre 1 godinu

Nisi u pravu. Kompresor manualne klime uvek radi kada je klima ukljucena. Kod automatske klime na bilo kom iole novijem autu to nije slucaj vec ga elektronika pali po potrebi.
(DC, 14. jun 2022 20:53)

Ima i manuelnih koje pale i gase kompresor.

Profa

pre 1 godinu

Samo 20% više . Pa to je sjajno . Mislio sam da je potrošnja veća . Brate ,složio bih se i da auto troši i do 50% goriva više , samo da me ne ubije ona promaja i da posle dužeg puta, ne mogu da izađem iz automobila.
Ko izmisli klimu u automobilu svaka mu čast .

Puz

pre 1 godinu

Kolega u NS je trosio bar 3l vise po gradu garant. Octavia, napanjena klima u minus, duvanje u noge i ventilacija na Max. Ljudi, posle pola sata voznje poceo nos da mi curi a noge bile kao dve sante leda...

goxy

pre 1 godinu

Imam auto 1.6 benzin, 110 konja. U gradu kada je lepo vreme trosi oko 8.3 litra na 100km. Kada se upali klima, ista ruta kuca-posao-posao-kuca, trosi mi oko 10.1 litara na 100km. Auto je inace 2020. godiste, presao oko 17000km. To je moje iskustvo.

klo

pre 1 godinu

Twingo 1100ccm, 2008gid. Na otvorenom troši 8,5L ali ga vozim 120-130kmh. Sa manuelnom klimom 10L. Nisam mogao verovati sta se desilo. 21litru benzina mi je potrosio na 220km. Inače kada bih ga vozio 70-80km/h tek onda bi mozda trošio 6-7L. Nema govora ona priča,mali auto patroši kao upaljac. Da kazem da je na švapskom teh. pregledu detaljno pregledan, nigde ne "curi'' benzin sa strane. Gasanje moje izgleda troši benzin a i klima je za ne poverovati, tu oko 20% dodatno.
(Milos, 14. jun 2022 21:45)

Pa tvoj Twingo na 120-130km/h radi na 4000+ obrtaja, sta ocekujes... Zato se zove gradsko auto, da ga vozikas 30-60 km/h. Jos jedan primer iz prakse, Octavia 1.6 tdi (2017. god.) na autoputu trosi 6.8 litara, a Octavia 2.0 tdi (mislim 2015. god.) na autoputu 5.7 litara.

Sofronije

pre 1 godinu

Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.

coach

pre 1 godinu

Bila je jedna SAT emisija gde su radili testiranje voznje na klimu i sa otvorenim prozorom. Dokazali su da vise trosi goriva polu otvoren prozor nego klima na drugom stepenu. Valjda zbog otpora vazduha ili tako nesto slicno kad je otvoren prozor pa vise snage treba autu

pisac bajki

pre 1 godinu

Srbija uvozi sao 20% nafte iz Rusije. Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)

Ne lupetaj. Srbija uvozi mnogo više nafte iz Rusije i pokriva manje proizvodnju naftom iz Vojvodine.

kaboom

pre 1 godinu

na dizelu od 110ks oko 0.3 - 0.5 l/100km, na benzincu 75ks, 05-07L /100KM, u prevodu od 4-10% veća potrošnja koja čini 100% prijatniju vožnju.

I svakako, ako možete da birate- automatska klima je daleko komfornija od manuelne

pezo 5008

pre 1 godinu

Klimu nisam ugasio otkad sam kupio auto. Samo podesavam temperaturu po potrebi. Potrosnja je oko 8l, mesovita voznja, 60% grad. Ako nemam novca da sipam gorivo u auto, prodacu ga i kupiti BusPlus.

Комша

pre 1 godinu

Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.

Комша

pre 1 godinu

Да би вам клима радила под мањим оптерећењем кад достигне задату температуру у кабини укључите рециркулацију. На тај начин ће клима само дохлађивати већ охлађен ваздух и неће се мучити да хлади спољни који је топао.

Radovan lV

pre 1 godinu

Potrosnja sa ukljucenom klimom zavisi od snage motora, ako je motor slab povecanje potrosnje je veci i obrnuto, ako je motor jaci povecanje potrosnje je manje.

gigi

pre 1 godinu

Jedino što sam ja uspevao da primetim je da u mestu potrošnja poraste sa 0,6 na 0,8 l/h kada uključim klimu, svetla i multimediju. Koliko je to u vožnji, zaista ne znam, ali teško da je preko 0,5 litara na 100 km.

Dada

pre 1 godinu

Svima kojima smeta što klima troši 0.5L više (recimo da je toliko), upalit klimu i smanjite brzinu na auto-putu na 115 umesto 130, garantujem da ćete imati manju potrošnju na 115 sa klimom nego na 130 bez (i to do 1L manje), a kako vam je u autu sada prijatno, nema ni potrebe da brzo vozite, biće i tako minimalna razlika u dužini puta do Halkidija. Još je gore ko je radi toga što ne pali klimu putovao noću, rizično, zamara, kad dođete treba vam 2 dana da se vratite u normalu.

GEOS

pre 1 godinu

Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)

Dzabe, moraces kod psihoterapeuta kad malo porastes.

Dali Bocek

pre 1 godinu

Po gradu, mali motor, 1.4, 78 konja, 9 litara TNG-a, sa klimom 11 litara. Drugo vozilo, 2.0, 150 konja, automatska klima, dizel, samo 0.2 litra vise. Iste relacije, isti vozaci. I mali motor jedva ide...

Milosav

pre 1 godinu

Ako ti trosi previse goriva iskljuci i otvori prozor, obuci ony belu majicu na tregere i stavi peskir oko vrata kao Turci gasterbajteri i vozi!

Војвода

pre 1 godinu

Компресор климе озбиљно оптерећује мотор, на дугим низбрдицама и у вишем степену преноса ауто се залеће и расте му брзина значајно, 120+, чим се клима укључи неће преко 80 и просто се осети као да га нешто кочи. Из искуства рекао бих да троши непун литар више на аутопуту, око 0.6Л, тако ми делује, тешко је поуздано утврдити, никад нису исти услови вожње а ауто ми троши 10+ па се то мало од климе лако загуби у рачуници, турбо бензински мотор је у питању, нешто веће запремине и коњаже.

cipiripi

pre 1 godinu

pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
(cipiripi, 14. jun 2022 22:10)

Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
(tom, 15. jun 2022 00:02)

sve je to ok sto si pobrojao, pitam drugu stvar, da li ima upotrebe sluzbenog u privatne svrhe obzirom da si se preporodio jel da, ukoliko da da li to firma zna i ako zna da li placa porez na zaradu, pitam za druga xD

Sale

pre 1 godinu

Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)

Voleo bi ti da ga imaš... Ništa nije nemoguće kada lažeš, što se kaže...

pavle

pre 1 godinu

Troši se gorivo i dok se vozimo pa ipak ne idemo peške. Dajte bre, ne valja ovo -ne valja ono, nemoj ovo -nemoj ono, i na kraju nemoj ništa..vrati se u 19 vek, upregni volove i teraj..

Gradjanin

pre 1 godinu

Naša proizvodnja iz Vojvidine pokriva minimum 30% potreba ali nije više naše nego od braće Rusa koji oteše sve.
(spot, 14. jun 2022 13:22)
Pa zar nisu strucnajci prosle nedelje rekli da vise nemamo domace nafte. Izvukli sve sto je bilo ????

DC

pre 1 godinu

Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
(Sofronije, 14. jun 2022 17:58)

Nisi u pravu. Kompresor manualne klime uvek radi kada je klima ukljucena. Kod automatske klime na bilo kom iole novijem autu to nije slucaj vec ga elektronika pali po potrebi.

Veliki brat

pre 1 godinu

Imam BMW M5 2021. godiste . Koga briga koliko troši sa klimom?
(Igor, 14. jun 2022 20:10)

Ne bih baš bio siguran ko tu koga poseduje, tako da ti je bolje da se ne javljaš :)

Dare

pre 1 godinu

Najblesaviji savet koji sam procitao u vezi autoklime je da nije preporučljivo da klima radi dok auto stoji u mestu.
Pa tada mi najviše i treba!!!
Ili je možda preporucljivije da crknem u autu da bih sačuvao klimu?

sim

pre 1 godinu

Po računaru pri ulkučivanju klime potrošnja skače za oko 0.5 L na 100km. Odmah ispiše poruku. Ovo važi kad klima radi non stop pri sunčanom vremenu kada je napolju preko 30C. Moje iskustvo je da je u gradu možda čak malo više, a na otvorenom malo manje. Negde je bilo istrađivanje da je veće povećanje potrošnje sa otvorenim prozorima na brzinama preko 90, nego sa uključenom klimom.

Nenad

pre 1 godinu

Svaki teret kojim se optereti mmotor mora dovesti do povećanja potrošnje goriva, u suprotnom postigao bi se perpetuum mobile. Razlika u potrošnji se svakako razlikuje, ali isto tako svaki auto oseti taj teret u vidu smanjenja performansi, što je opet isto tako i očekivano.

draganche

pre 1 godinu

Punto 1.4 Natural Power po gradu odprilike trosi 0.5kg vise ali je auto mrtav skroz. Jednostavno nece da ide. Pricam o voznji po Bg-u gde se vozi kreni-stani. Jos ako uletis u spic....
Na otvorenom pri brzini 90-100 nisam primetio povecanu potrošnju i skroz je ok za voznju. Jednostavno klima na mom autu trazi veče obrtaje motora i to je to.

Djorke

pre 1 godinu

@ draganche, 14. jun 2022 17:16

Imao sam isti osecaj na Corsa D 1.3 CDTI, maltene je znala da mi se ugasi ponekad kada nisam skoncentrisan na to da sam upalio klimu. Sada na Fiat 500 1.2 maltene ne osecam na motoru da je upaljena, a to je benzinac sa manje konja i manje obrtnog momenta. Izgleda “da se pogodila” sa autom kako treba :)))

Geometar

pre 1 godinu

Klima će više nominalno potrošiti kod slabijih motora.
Dugovečnost klime najviše zavisi od broja uključenja i isključenja.
Ne postoji digitalna i "analogna" - ručna kako god klima, sve su iste, razlika je samo u komandama u kabini.
(Sofronije, 14. jun 2022 17:58)

Izrazi koji se koriste su vrlo nejasni, ali automatska klima se razlikkuje od manuelne. Automatska klima ima nekoliko senzora u kabini i neprestano regulise kolicinu hladnog (ili toplog) vazudha koji se plasira u odredjeni deo kabine da bi se izjedacila zadata temperatura.

Rucna moze da se podesi i dok se ne promeni parametri ostaju isti.

Izrazi Digitalna i Analogna klima nemaju puno veze sa zivotom.

Sdi1.9

pre 1 godinu

Koristim klimu uvek kad je vruce i ne stedim, i uslov je da bude ravan put ili nizbrdica, na uzbrdici kao da vucem kamp prikolicu...64ks, preslab motor

Blake

pre 1 godinu

Ljudi jel moguce da namestite samo na noge klimu?? Hladan vazduh ostaje dole, topao gore, znaci leti klima gore da duva, a zimi topao vazduh dole i gore da bi odmaglio soferku

Neko iz mase

pre 1 godinu

Ne palim klimu. Škodi zdravlju.
(Nišlija, 14. jun 2022 14:15)

Tri bele smrti:
- brašno
- šećer
- klima
(Goxy, 14. jun 2022 16:22)

Zaboravio si četvrtog jahača apokalipse - promaju
(Đura, 14. jun 2022 20:03)

A hladan beton? Mrtva trka sa promajom...

tom

pre 1 godinu

Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...
(tom, 15. jun 2022 00:02)

sve je to ok sto si pobrojao, pitam drugu stvar, da li ima upotrebe sluzbenog u privatne svrhe obzirom da si se preporodio jel da, ukoliko da da li to firma zna i ako zna da li placa porez na zaradu, pitam za druga xD
(cipiripi, 15. jun 2022 12:55)

Ok, razumem pitanje, ali evo gore sam dao vec odgovor. Auto se koristi u privatne svrhe po odobrenju firme. Kao sto rekoh, auto je potpuno osigurano, sto znaci da imas zakonski pravo da ga vozis privatno. Firma ga registruje i pri registraciji bira nivo osiguranja. Ako ne zeli da ga osigura za privatnu upotrebu, to lako uradi. Naravno, ti mozes i dalje fizicki da ga vozis privatno i da sakrijes od firme, ali u slucaju nezgode ili obicne policijske kontrole, kada vide da osiguranje nije kompletno, trazice putni nalog, koji izdaje firma. Ako si privatno, putni nalog nemas, tretiraju te kao i svako drugo neregistrovano/neosigurano vozilo. To je model preuzet iz evropskih drzava, iz nekog razloga im se to isplati, ne bih znao detalje. Pozdrav

tom

pre 1 godinu

pitam se da li ti firma uredno placa porez drzavi na to dok se ti preporadjas sluzbenim autom
(cipiripi, 14. jun 2022 22:10)

Ministru finansija, nisam te poznao. Sto ne bi placala porez firma ciji radnici (ne svi) imaju sluzbena vozila? Koja je paralela izmedju toga? Auto placeno, samim tim i porez. Auto se odrzava, porez. Gorivo firma placa, porez. Osiguranje placeno za voznju u privatne svrhe, porez kroz to. Evo stvarno ne znam...

joj

pre 1 godinu

Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
(Che, 15. jun 2022 08:08)

A baterija se puni na lepu rec? Puni se preko alternatora koji pokrece motor, maltene isto kao i kompresor klime. To sto je tako izvedeno da se napaja preko baterije je sada nova praksa u svemu, da imas kao UPS, a ne da ne opterecuje motor.

Konan

pre 1 godinu

Moja Mazda troši 0.0% jer ima dodatni akumulator koji služi za sve elektroničke uređaje pa i za klimu.
(Che, 15. jun 2022 08:08)

A šta misliš, kako se puni taj akumulator, sam od sebe?

Zeljko

pre 1 godinu

Bavite se glupostima.Kolko mi bedno zivimk da cu voditi racuna o potrosnji zbog klime!?Sta sad treba da se kuvam u kolima ne bi li ustedeo 2dl na 150km zbog klima uredjaja?Gluposti