Ponedeljak, 30.05.2022.

12:46

Kupce električnih automobila u Srbiji čeka mnogo problema, jedan se izdvaja

Izvor: Izvor: B92, Blic

Kupce elektriènih automobila u Srbiji èeka mnogo problema, jedan se izdvaja IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

Joca

pre 1 godinu

Vidim da neke osnovne stvari mnogima nisu jasne. Prvo, vetar UVEK duva, samo ne uvek na istom mestu. Iz tog razloga EU i kreditira i stimuliše izgradnju vetroparkova i u zemljama koje još nisu u EU. Uprošćeno, ako nema vetrogeneratora u Srbiji, manje se isplati i manja je sigurnost sistema koliko god da ih podigneš u Holandiji ili Danskoj. Imati vetrogenerator u jednom izolovanom elektro sistemu je smisleno skoro isto kao da samo ti imaš telefon, nekompatibinu ili zatvorenu mrežu. Zatvoreni elektro sistem je kao zatvorena telefonska mreža, to i nije "telefon" nego interfon.
Drugo, svi obnovljivi izvori se rade samo da bi se dobilo na vremenu jer nuklearna fuzija previše kasni, a ni sada nije odmakla mnogo dalje od onoga gde je bila pre šezdeset godina. Na energiji vetra i svetla (dakle Sunca) ne može da se izgradi stabilan sistem jer bi morao da bude planetarnih razmera, ne više ni kontinentalnih. Ti obnovljivi izvori su zapravo u funkciji štednje energije, što ne isključuje potrebu ulaganja u druge vidove štednje. Na protiv.

Jedina druga energija kojom bi mogli da raspolažemo, osim nuklearnog reaktora kog zovemo Sunce, je energija Zemlje, toplota Zemljinog jezgra. Nije fuzija jedini izlaz, ali se dugo verovalo da "samo što nije", pa niko nije razmatrao ovo drugo. Ili bilo šta treće. Sa tom energijom se tako još više kasni, tj. tek počinje ozbiljnije da računa kako optimizam za fuziju jenjava. Sa fosilnim gorivima opstanka, odnosno progresa nema. To zaboravite.

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Kad vidim na sta EPS proizvodnja trenutno lici i koliko struje se dnevno uvozi, ja bih se i plasio da zakacim "stranjski" EV na javni punjac. Da ne krene struja iz auta u punjac :)

Andreja Todorovic

pre 1 godinu

Ne naplacauje se kod nas 0.08 evra po minutu kako je ovde navedeno nego blizu 30 din po minutu ko ne veruje neka ode na pomenuti aplikaciju charge and go i neka vidi cenu na brzim punjacima ,a u skoro svim slucajevima u svetu se naplacuje ionako punjenje po kilovatu utrosene energije a ne po minutu i to je jedino pravedno različiti automobili ce moci da prime razlicite kolicine struje u zavisnosti od modela i stepena napunjenosti tako da naplacivati npr punjenje od 175 kw po satu a neko moze da primi samo npr 75, 50 ili i manje kilovata je pljacka. Cena samo treba da bude po kilovatu kolko "sipas" tolko platis a ne fiksna tarifa za sve

Za santu i audi etron

pre 1 godinu

@audi etron - druze, naplata je po MINUTI na svakom Charge&Go punjacu u Srbiji, vidi i aplikaciju, vidi i kad zakacis Etron kako naplacuju

@santa - naplata je, nazalost, po minuti iz prostog razloga sto, da bi vlasnik "punjaca" prodavao struju na kilovat on mora da je registrovan kao "trgovac strujom" sto je brdo papirologije. To kod nas uglavnom radi EPS.
Tako da svi vlasnici punjaca "prodaju struju" kao "vremensku uslugu koriscenja punjaca" i onda klepe cenu 20 dinara minut, a punjac mizerija od 50 kw haha. Naplate kilovat preko 20 dinara (posto za sat mozes povuci maks 50 kw) a oni od mreze uzimaju kilovat po 5 dinara. Vazi druze.

A za ove koji se "boje troskova balansiranja" evo statistike koliko je EPS potrosio - u 2020 godini je na balansiranje potroseno 11 miliona evra.
Da se izgrade svi vetroparkovi koji su planirani u srbiji (oko 4 GW kapaciteta) EPS bi na balansiranje morao da da oko 100 miliona evra godisnje.
Znate li koliko je EPS dao na uvoz struje od novembra do danas zato sto im je nesposoban kadar? Preko milijardu evra!!!
I sta je bolje? Imati skrnave termo blokove gde lozimo blatnjav ugalj i gde trosimo milijardu godisnje na uvoz, ili imati 4GW vetra i "dodavati" na balansiranje 10% troska uvoza struje??? Ajde molim vas

Cages

pre 1 godinu

Nestvarno je koliko smo plitki a u sve se razumemo. Ni ne cudi sto nam ide kako nam ide. Pet evra punjenje i slicne gluposti,ne-ve-ra....

zbunjeni fan dačije

pre 1 godinu

"Zar posle (poslednjeg) kolapsa EPS-a u decembru nije od strane samog predsednika rečeno da je bio potpuno pogrešan oslonac na obnovljive izvore energije"

Vucic je tada hteo da prebaci krivicu na vetroelektrane da bi sakrio sramotu koja se desila u EPS-u gde se tada desilo nekoliko havarija u TENT-u i u Kolubari. Srbija dobija 3-5% elektricne energije od vetra i uopste se ne oslanja na obvnovljive izvore. Naprotiv, EPS je ulozio ogromne pare u novi blok u Kostolcu, koji kasni godinama.
(T, 31. maj 2022 10:02)

Da, ali, ono što je rekao posle decembarskog kolapsa EPS-a je istina u tom delu - da u Srbiji svi proizvodjači struje iz obnovljivih izbora energije sve "troškove balansiranja" (koje sa 100% izazivaju samo oni, a ne EPS) snosi samo EPS (pa i bužet RS i gradjani Srbije), dok ti proivodjači izvlače samo ekstra profit.

Ako oni izazivaju "troškove balansiranja" (a izazivaju ih, jer nemaju stalnost i kontinuitet u proizvodnji struje), neka oni "iz svog džepa" (iz svog prihoda) plate i troškove koje sami izazivaju. Prosto. I opet će imati ogroman profit.
No, kako bi se onda kum bavio ekološkom proizvodnjom struje, kada tu ne bi bilo ogromnog ekstra profita, već samo velikog profita.

dezon

pre 1 godinu

@Kobaja Grande

pre neki dan gledam golf 8 karavan TGI na metan. motor je 1.5 mozda nije imao neku extra opremu ali jeftiniji od dizelasa oko 2.700€

gladijator

pre 1 godinu

ako punite na punjačkom mestu ono vas košta oko 4 ili 5 evra za 100 pređenih kilometara - skoro 3x više od goriva. Aj zdravo.
(dzigi, 30. maj 2022 14:14

bežao si s mmatemaike, i eto ti sad. Lako si ispao glup i neobrazovan

T

pre 1 godinu

"ar posle (poslednjeg) kolapsa EPS-a u decembru nije od strane samog predsednika rečeno da je bio potpuno pogrešan oslonac na obnovljive izvore energije"

Vucic je tada hteo da prebaci krivicu na vetroelektrane da bi sakrio sramotu koja se desila u EPS-u gde se tada desilo nekoliko havarija u TENT-u i u Kolubari. Srbija dobija 3-5% elektricne energije od vetra i uopste se ne oslanja na obvnovljive izvore. Naprotiv, EPS je ulozio ogromne pare u novi blok u Kostolcu, koji kasni godinama.

Koki

pre 1 godinu

"A baterije se ne menjaju bar prvih 500.000 km, a i tad ne cele, nego samo najlošije ćelije."

Ma da, kako da ne! Preporuceni interval baterije je do 10 godina, i to posle umerene eksplotacije. Po nekim iskustvima iz prakse, korisnici su prijavljavali probleme sa baterijama i posle pete godine. Da ne pominjem da su cene popravke paprene posle isteka garancije. Cak i u slucaju zamene pojedinacnih celija.

Veliki brat

pre 1 godinu

Voznja na CNG, prirodni gas, je najjeftinija, a ujedno i ekoloski prihvatljiva.
Nov auto na CNG kosta 1000-1500eur vise u odnosu na klasicne benzinske modele, a 100km prevale sa 4-5kg CNG, koji kosta 100ak dinara. Narodski receno, 100km predjes za 400-500dinara. Toliko platis parking pored strujnog punjaca na autoputu.
Savet: siriti mrezu pumpi za CNG, visestruko ce se isplatiti. Meni se moj Seat Leon 1.4 TGI vec isplatio.
(Kobaja Grande, 30. maj 2022 13:29)

Nije sporno, ali tu ima mnogo ALI. Prvo, period atesta i reatesta je kraći nego za TNG (bar kad sam proveravao), 4 godine, i za atest i reatest se plaća 10.000 dinara, plus 3000 (državi?) plus 1500 pregled. Jedino što se boca menja na 20 godina, dok je kod TNG na 10, ali je zato i cena boce poprilično veća.
Za CNG ne postoje torusne boce, kao za TNG.

A što se tiče kupovine auta sa fabričkim CNG, isto kao i za TNG, tu je preporuka uzeti NOV (a ne NOV NOV NOV), jer ako se kupuje polovan, bolje je kupiti onaj koji je vožen samo na benzin (99% ste sigurni i da je prešao poprilično manju kilometražu).

E, sad, kad se kupuje nov auto sa fabričkim CNG, cena teško da je samo 1500 evra veća u odnosu na onaj bez CNG. Biće da je bar 2 ili čak 3 puta iznad te cene, ali u nekim državama dobijaš solidnu subvenciju, pa možda izađe samo 1500-2000 evra skuplje.

Kod manjih auta (npr. Polo 1.0TGI) problem je mali kapacitet boce, tipa 11kg CNG, ali je bar rezervoar za benzin normalnih 40L, za razliku od nekih.

Никада зарез - увек запета

pre 1 godinu

Износ субвенција је ОК, али, до њих није уопште лако доћи. Све прибавља купац, као и потврду да је “економски неосуђиван”. Треба имати у виду да је износ квота ограничен за текућу годину, односно, не постоји гаранција да ћеш остварити право на субвенцију.
Срећно !

Audi etron

pre 1 godinu

Kao prvo ne puni se po minutu već po kilovatu toliko o tome kakve stručnjake imamo u Srbiji, kao drugo sve ispod 100 kw nije interesantno jer traje predugo i na kraju pošto je struja u Srbiji vrlo jeftina nikom se ne isplati ulagati u infrastrukturu !

iki

pre 1 godinu

@zbunjeni fan dačije

bravo. Pravo u centar mete. Naprednjakovici misle da ce obnovljivi izvori da nas spasu. A realno treba pogledati sta pametne drzave rade i pratiti ih u stopu. Nove nuklearne elektrane se grade u engleskoj, finskoj, turskoj, egiptu, ... Znaci samo kopirati, ne praviti se pametan (kad nemas cime)

Marko

pre 1 godinu

Glupost obicna. Jedino mozda za voznje u gradu i ako imas svoj punjac u garazi. Ali i to nema smisla kada pogledas nabavne cene tih novih vozila kao i cenu polovnog kada dodje vreme za prodaju.
(Mika, 30. maj 2022 16:14)

Polovni električni automobili u proseku najbolje drže cenu u odnosu na konvencionalne automobile, zbog ogromne potražnje i male ponude, jer mnogi bi hteli jeftin električni auto, ali pre svega zbog subvencija, tako da ako npr. auto košta 40.000€, a ja ga uz subvenciju platim 30.000€, za par godina mogu da ga prodam za isto 30.000€ i ne izgubim ništa. Tako da, i po gubitku vrednosti se najviše isplati kupiti električni auto, a da ne govorimo o troškovima održavanja i vožnje. A baterije se ne menjaju bar prvih 500.000 km, a i tad ne cele, nego samo najlošije ćelije.

Marko

pre 1 godinu

A meni podeliše minuse na komentar kada toplo preporučim kanister od 3-5 lit. sa gorivom i prenosivi punjač
(XXL, 30. maj 2022 15:09)

Ako nekome baš treba, postoji i prenosivi punjač koji ima u sebi bateriju i isto se puni strujom, ne trebaju nikakvi kanisteri i gorivo.

Marko

pre 1 godinu

Voznja na CNG, prirodni gas, je najjeftinija, a ujedno i ekoloski prihvatljiva.
100km predjes za 400-500dinara. Toliko platis parking pored strujnog punjaca na autoputu.
(Kobaja Grande, 30. maj 2022 13:29)

Vožnja na CNG najjeftinija, a onda napišeš da 100 km košta 400-500 dinara, a na kućnu struju 100 km košta 30 dinara, maksimalno 120 dinara ako puniš po dnevnoj tarifi.

SlinaV

pre 1 godinu

... prvo da se mi dogovorimo, kolike su nam plate, a koliko zaista koštaju ti elektični čarobni automobili? Mi nemamo dovoljno novca ni za nove, bilo kakve automobile, a ne za električne...

santa

pre 1 godinu

Koja glupost da se placa po minutu punjenja. Treba da se placa za utrosen kilowat struje jer sva EV nemaju AC punjace iste snage koji su obicno od 3,7 do 22 kW osim auta koja mogu da se pune sa DC punjacima

hm

pre 1 godinu

"dobijemo podatak da imamo jedan punjač na, otprilike, svakih 230 kilometara puta."

U realnosti verovatno ne, jer je vecina u Beogradu sigurno

Mile

pre 1 godinu

Znam sta ce dezurni " pljuvatori," da me kritikuju,ali dok ima nafte,bice struje,baterija,itd. Sve sto se proizvodi u sebi na neki nacin sadrzi naftu,u bilo kom obliku. Kada ne stane nafte,nece biti ni struje,pa me bas zanima sta ce onda da se vozi? Ko bude imao taljige i dva konja,bice bukvalno na konju. Zivi bili pa videli.

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Ajd sto nema punjaca, nego izgleda ni struje nece biti bas nesto kad se problizi zima
Da sjasu ovi ethereum mineri malo sa alhemijom pretvaranja struje u maglu.

Elektricar dusu dao ako imate svoje garaze i punjace, i vozite te se na posao ili pijacu i nazad, za to idealno. Za dalji put neprakticno. Moze, ali neprakticno.

Obnovljivi izvori? Moze i to. Danju vracate u mrezu sta niste potrosili i dobijete bodove, nocu trosite bodove da povucete iz EPSa. Ali za to EPS mora da funkcionise nocu punom snagom, tj da se ne raspada... jer nocu punite trotinete i automobile...

Mile dizna

pre 1 godinu

ako punite na punjačkom mestu ono vas košta oko 4 ili 5 evra za 100 pređenih kilometara - skoro 3x više od goriva. Aj zdravo.
(dzigi, 30. maj 2022 14:14)

A tvoj auto troši manje od jednog litra na 100km, pa kažeš da je punjenje električnog vozila tri puta skuplje???

Mile

pre 1 godinu

Mi smo groblje evrope i sad treba prvo da izvozimo ove matore dizelaše pa kad se to sve izraubuje za jedno 10tak godina onda ćemo da gradimo infrastrukturu punjača..i opet ćemo da vozimo polovno električno i da kupujemo i polovne baterije.

Mika

pre 1 godinu

Ko je bre lud da kupi elektro automobil pa da samo misli o tome gde ce da ga dopunjava sa strujom i da ceka i gubi vreme. A sta ako je punjac vec zauzet pa treba da cekas u redu? Glupost obicna. Jedino mozda za voznje u gradu i ako imas svoj punjac u garazi. Ali i to nema smisla kada pogledas nabavne cene tih novih vozila kao i cenu polovnog kada dodje vreme za prodaju.

Bumbar

pre 1 godinu

Ključni problem je jadna kupovna moć kupaca u Srbiji koji jedva imaju ili nakupe za kupovinu polovnjaka, a o bilo kakvom novom ni ne razmišljaju. Ako treba još novim nametima da izdvajaju za punjače do Grčke, imaće još manje. Ako Grčkoj trebaju, neka ih oni prave na svaki kilometar od Beograda do Grčke. Samo beogradski paraziti i idu za jebenu Grčku, hajde opet da cela Srbija plaća kako bi njima bilo jeftinije i lakše. Svuda po Grčkoj samo BG, eventualno NS tablice.
Jebala vas Grčka. Srbiji trebaju električni automobili da ne bi gradovi smrdeli i da ne bi zavisila od uvoza nafte, a ne da bi paraziti komotno stizali do Grčke. Neka idu vozom, neka ne idu, zabole me i kako će i da li će.

Auto.BOY

pre 1 godinu

Hahhahaha kakvi crni punjaci u srbijaniji. Pa ovde se lozi blato u termoelektranama. Ocekujem da pocnu sipati zitko blato Euro 4 u ove nase dizelase hahhhahaha.

C i n i k

pre 1 godinu

EV dobra stvar za grad, ako imas kucu i svoj punjac, za iole duzi x i u EU, to je teska avantura.
Nznm gde bas to u EU na svakih 100 km ima po 4,5 brzih punjaca?
To je mozda nki prosek, ali kad bi pogledali zemlje pojedinacno, bilo bi isto stanje ko u SRB, vecina zemalja jos uvek kalkulise i vaga, ali npr u Norge, delom u D, It kao i u Fr zaista se na punjacima radi, pokusava se omasovljenje, medjutim nsm bas siguran da bih krenuo u takvu avanturu sa EV na iole duzi x..

XXL

pre 1 godinu

A meni podeliše minuse na komentar kada toplo preporučim kanister od 3-5 lit. sa gorivom i prenosivi punjač, a da ne govorim o ovima što imaju neke tipa "USB" punjač kome opet kad se isprazni treba prenosivi punjač i onda mi se još na komentar nakači neki tupsoni da mi to objasne ono što mogu i sam da nađem na internetu i bez njih. Only in Serbia state's reality in pink color ...

C i n i k

pre 1 godinu

Savet: siriti mrezu pumpi za CNG, visestruko ce se isplatiti. Meni se moj Seat Leon 1.4 TGI vec isplatio.
(Kobaja Grande, 30. maj 2022 13:29

Samo Diesel!

Goxy

pre 1 godinu

Zar posle (poslednjeg) kolapsa EPS-a u decembru nije od strane samog predsednika rečeno da je bio potpuno pogrešan oslonac na obnovljive izvore energije...
(zbunjeni fan dačije, 30. maj 2022 13:28)

Sedi u tu Dačiju i ostani zbunjen. Dva požara tent-a ti je upravo dokaz zašto moramo preći na obnovljive kao i ceo kršten svet.

Moram da kažem

pre 1 godinu

Pre jedno tri godine pisao sam koje probleme mogu nastati kod ljudi koji poseduju električni auto.Rešenje:agregat za struju.Aj zdravo.
(GoranMK, 30. maj 2022 13:45)

Naravno na prikolče, samo ne znam koji je efikasniji dizel ili benzinac?

Tako se izbegavaju zobilazne rute, koje mogu biti duže i par stotina kilometara jer moraju da se kucaju mesta punjača a ne krajnja destinacija.

pa ti vidi

pre 1 godinu

I ono što imamo mi imamo kilavo. Npr. mislim na punjače u garaži "Ada Mola". Svi su isti i svi neodgovarajućeg konektora. I, naravno, nikog nema da puni svoj EV ili PHEV, jer ne može.

Gruja

pre 1 godinu

Malo cistom logikom, ko bi pa ulagao tolike pare u punjace samo zbog stranaca? Prodju masovnije kroz zemlju par puta u toku godine. A nama sa ovim cenama automobila ostaje san bilo kakav, a pogotovo elektricni.

Joca

pre 1 godinu

kada je Evropa imala železničku mrežu kod nas se putovalo konjskim zapregama. kada je Evropa imala avionski saobraćaj kod nas se i dalje putovalo konjskim zapregama. uvek smo bili balkanski tigar

Moram da kažem

pre 1 godinu

Kao i u svemu, mi smo žabe koje gledaju konje sa zapada, kako se potkivaju, i prvi dižemo nogu...
El automobili imaju trenutno najefikasniju primenu u metropolama za gradsku vožnju ili prigradsku, posao stan i kuća na periferiji... I to ko je normalan, da ima mali autić sa dva sica ne veći od Smarta. Danju vožnja u autonomiji vozila, noću kućni punjač.
Za putovanja el automobili jednostavno još nisu upotrebno zreli, ni na zaoadu, gde je mreža punjača velika, zbog vremena punjenja i sve veće brojnosti, te idiot Mask preporučuje Tesla bioskope koje će da napravi. A ne pada mu na pamet kao geniju da putna mreža mora biti infrastrukturno razvijana kondenzatorima ispod asfalta koji pretenduje da postane gumen, tako da se auta istovremeno pune dok se voze, a naplata bi mogla biti online po potrošenim kilovatima ili kilometrima koje auto meri.

zbunjeni fan dačije

pre 1 godinu

„Moramo imati jeftine struje, a da bismo to postigli moramo imati obnovljive energije.“

Zar posle (poslednjeg) kolapsa EPS-a u decembru nije od strane samog predsednika rečeno da je bio potpuno pogrešan oslonac na obnovljive izvore energije jer oni objektivno nisu ( i nikada neće moći biti ) stalan izvor energije, a upravo ta njihova nestalnost stvara ogromne „troškove balansiranja“ koje ne snose oni koji te troškove prave ( vlasnici vetroparkova i sl. ), već ih plaća EPS ( tj. posredno budžet RS ).
Vlasnici vetroparkova i sličnih obnovljnih izvora imaju samo ogromnu dobit (jer struju (kada duva vetar ili kada sunce sija) prodaju po većim, subvencionisanim cenama, koje plaćaju potrošači), a dodatno sve „troškove balansiranja“ plaćaju svi gradjani Srbije.

GanDra Šajkaš

pre 1 godinu

Jeste problem punjaci, slazem se, ali mnogo veci problem je cena baterije koja posle 100000-150000 mora da se menja. A kosta, ko Svetog Petra kajgana.

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Voznja na CNG, prirodni gas, je najjeftinija, a ujedno i ekoloski prihvatljiva.
Nov auto na CNG kosta 1000-1500eur vise u odnosu na klasicne benzinske modele, a 100km prevale sa 4-5kg CNG, koji kosta 100ak dinara. Narodski receno, 100km predjes za 400-500dinara. Toliko platis parking pored strujnog punjaca na autoputu.
Savet: siriti mrezu pumpi za CNG, visestruko ce se isplatiti. Meni se moj Seat Leon 1.4 TGI vec isplatio.

GoranMK

pre 1 godinu

Pre jedno tri godine pisao sam koje probleme mogu nastati kod ljudi koji poseduju električni auto.Rešenje:agregat za struju.Aj zdravo.

zbunjeni fan dačije

pre 1 godinu

„Moramo imati jeftine struje, a da bismo to postigli moramo imati obnovljive energije.“

Zar posle (poslednjeg) kolapsa EPS-a u decembru nije od strane samog predsednika rečeno da je bio potpuno pogrešan oslonac na obnovljive izvore energije jer oni objektivno nisu ( i nikada neće moći biti ) stalan izvor energije, a upravo ta njihova nestalnost stvara ogromne „troškove balansiranja“ koje ne snose oni koji te troškove prave ( vlasnici vetroparkova i sl. ), već ih plaća EPS ( tj. posredno budžet RS ).
Vlasnici vetroparkova i sličnih obnovljnih izvora imaju samo ogromnu dobit (jer struju (kada duva vetar ili kada sunce sija) prodaju po većim, subvencionisanim cenama, koje plaćaju potrošači), a dodatno sve „troškove balansiranja“ plaćaju svi gradjani Srbije.

GanDra Šajkaš

pre 1 godinu

Jeste problem punjaci, slazem se, ali mnogo veci problem je cena baterije koja posle 100000-150000 mora da se menja. A kosta, ko Svetog Petra kajgana.

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Voznja na CNG, prirodni gas, je najjeftinija, a ujedno i ekoloski prihvatljiva.
Nov auto na CNG kosta 1000-1500eur vise u odnosu na klasicne benzinske modele, a 100km prevale sa 4-5kg CNG, koji kosta 100ak dinara. Narodski receno, 100km predjes za 400-500dinara. Toliko platis parking pored strujnog punjaca na autoputu.
Savet: siriti mrezu pumpi za CNG, visestruko ce se isplatiti. Meni se moj Seat Leon 1.4 TGI vec isplatio.

SlinaV

pre 1 godinu

... prvo da se mi dogovorimo, kolike su nam plate, a koliko zaista koštaju ti elektični čarobni automobili? Mi nemamo dovoljno novca ni za nove, bilo kakve automobile, a ne za električne...

GoranMK

pre 1 godinu

Pre jedno tri godine pisao sam koje probleme mogu nastati kod ljudi koji poseduju električni auto.Rešenje:agregat za struju.Aj zdravo.

Mile

pre 1 godinu

Mi smo groblje evrope i sad treba prvo da izvozimo ove matore dizelaše pa kad se to sve izraubuje za jedno 10tak godina onda ćemo da gradimo infrastrukturu punjača..i opet ćemo da vozimo polovno električno i da kupujemo i polovne baterije.

Mika

pre 1 godinu

Ko je bre lud da kupi elektro automobil pa da samo misli o tome gde ce da ga dopunjava sa strujom i da ceka i gubi vreme. A sta ako je punjac vec zauzet pa treba da cekas u redu? Glupost obicna. Jedino mozda za voznje u gradu i ako imas svoj punjac u garazi. Ali i to nema smisla kada pogledas nabavne cene tih novih vozila kao i cenu polovnog kada dodje vreme za prodaju.

Joca

pre 1 godinu

kada je Evropa imala železničku mrežu kod nas se putovalo konjskim zapregama. kada je Evropa imala avionski saobraćaj kod nas se i dalje putovalo konjskim zapregama. uvek smo bili balkanski tigar

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Ajd sto nema punjaca, nego izgleda ni struje nece biti bas nesto kad se problizi zima
Da sjasu ovi ethereum mineri malo sa alhemijom pretvaranja struje u maglu.

Elektricar dusu dao ako imate svoje garaze i punjace, i vozite te se na posao ili pijacu i nazad, za to idealno. Za dalji put neprakticno. Moze, ali neprakticno.

Obnovljivi izvori? Moze i to. Danju vracate u mrezu sta niste potrosili i dobijete bodove, nocu trosite bodove da povucete iz EPSa. Ali za to EPS mora da funkcionise nocu punom snagom, tj da se ne raspada... jer nocu punite trotinete i automobile...

Auto.BOY

pre 1 godinu

Hahhahaha kakvi crni punjaci u srbijaniji. Pa ovde se lozi blato u termoelektranama. Ocekujem da pocnu sipati zitko blato Euro 4 u ove nase dizelase hahhhahaha.

Bumbar

pre 1 godinu

Ključni problem je jadna kupovna moć kupaca u Srbiji koji jedva imaju ili nakupe za kupovinu polovnjaka, a o bilo kakvom novom ni ne razmišljaju. Ako treba još novim nametima da izdvajaju za punjače do Grčke, imaće još manje. Ako Grčkoj trebaju, neka ih oni prave na svaki kilometar od Beograda do Grčke. Samo beogradski paraziti i idu za jebenu Grčku, hajde opet da cela Srbija plaća kako bi njima bilo jeftinije i lakše. Svuda po Grčkoj samo BG, eventualno NS tablice.
Jebala vas Grčka. Srbiji trebaju električni automobili da ne bi gradovi smrdeli i da ne bi zavisila od uvoza nafte, a ne da bi paraziti komotno stizali do Grčke. Neka idu vozom, neka ne idu, zabole me i kako će i da li će.

pa ti vidi

pre 1 godinu

I ono što imamo mi imamo kilavo. Npr. mislim na punjače u garaži "Ada Mola". Svi su isti i svi neodgovarajućeg konektora. I, naravno, nikog nema da puni svoj EV ili PHEV, jer ne može.

Mile dizna

pre 1 godinu

ako punite na punjačkom mestu ono vas košta oko 4 ili 5 evra za 100 pređenih kilometara - skoro 3x više od goriva. Aj zdravo.
(dzigi, 30. maj 2022 14:14)

A tvoj auto troši manje od jednog litra na 100km, pa kažeš da je punjenje električnog vozila tri puta skuplje???

Никада зарез - увек запета

pre 1 godinu

Износ субвенција је ОК, али, до њих није уопште лако доћи. Све прибавља купац, као и потврду да је “економски неосуђиван”. Треба имати у виду да је износ квота ограничен за текућу годину, односно, не постоји гаранција да ћеш остварити право на субвенцију.
Срећно !

hm

pre 1 godinu

"dobijemo podatak da imamo jedan punjač na, otprilike, svakih 230 kilometara puta."

U realnosti verovatno ne, jer je vecina u Beogradu sigurno

Mile

pre 1 godinu

Znam sta ce dezurni " pljuvatori," da me kritikuju,ali dok ima nafte,bice struje,baterija,itd. Sve sto se proizvodi u sebi na neki nacin sadrzi naftu,u bilo kom obliku. Kada ne stane nafte,nece biti ni struje,pa me bas zanima sta ce onda da se vozi? Ko bude imao taljige i dva konja,bice bukvalno na konju. Zivi bili pa videli.

C i n i k

pre 1 godinu

EV dobra stvar za grad, ako imas kucu i svoj punjac, za iole duzi x i u EU, to je teska avantura.
Nznm gde bas to u EU na svakih 100 km ima po 4,5 brzih punjaca?
To je mozda nki prosek, ali kad bi pogledali zemlje pojedinacno, bilo bi isto stanje ko u SRB, vecina zemalja jos uvek kalkulise i vaga, ali npr u Norge, delom u D, It kao i u Fr zaista se na punjacima radi, pokusava se omasovljenje, medjutim nsm bas siguran da bih krenuo u takvu avanturu sa EV na iole duzi x..

Gruja

pre 1 godinu

Malo cistom logikom, ko bi pa ulagao tolike pare u punjace samo zbog stranaca? Prodju masovnije kroz zemlju par puta u toku godine. A nama sa ovim cenama automobila ostaje san bilo kakav, a pogotovo elektricni.

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Kad vidim na sta EPS proizvodnja trenutno lici i koliko struje se dnevno uvozi, ja bih se i plasio da zakacim "stranjski" EV na javni punjac. Da ne krene struja iz auta u punjac :)

santa

pre 1 godinu

Koja glupost da se placa po minutu punjenja. Treba da se placa za utrosen kilowat struje jer sva EV nemaju AC punjace iste snage koji su obicno od 3,7 do 22 kW osim auta koja mogu da se pune sa DC punjacima

iki

pre 1 godinu

@zbunjeni fan dačije

bravo. Pravo u centar mete. Naprednjakovici misle da ce obnovljivi izvori da nas spasu. A realno treba pogledati sta pametne drzave rade i pratiti ih u stopu. Nove nuklearne elektrane se grade u engleskoj, finskoj, turskoj, egiptu, ... Znaci samo kopirati, ne praviti se pametan (kad nemas cime)

XXL

pre 1 godinu

A meni podeliše minuse na komentar kada toplo preporučim kanister od 3-5 lit. sa gorivom i prenosivi punjač, a da ne govorim o ovima što imaju neke tipa "USB" punjač kome opet kad se isprazni treba prenosivi punjač i onda mi se još na komentar nakači neki tupsoni da mi to objasne ono što mogu i sam da nađem na internetu i bez njih. Only in Serbia state's reality in pink color ...

Goxy

pre 1 godinu

Zar posle (poslednjeg) kolapsa EPS-a u decembru nije od strane samog predsednika rečeno da je bio potpuno pogrešan oslonac na obnovljive izvore energije...
(zbunjeni fan dačije, 30. maj 2022 13:28)

Sedi u tu Dačiju i ostani zbunjen. Dva požara tent-a ti je upravo dokaz zašto moramo preći na obnovljive kao i ceo kršten svet.

C i n i k

pre 1 godinu

Savet: siriti mrezu pumpi za CNG, visestruko ce se isplatiti. Meni se moj Seat Leon 1.4 TGI vec isplatio.
(Kobaja Grande, 30. maj 2022 13:29

Samo Diesel!

Moram da kažem

pre 1 godinu

Kao i u svemu, mi smo žabe koje gledaju konje sa zapada, kako se potkivaju, i prvi dižemo nogu...
El automobili imaju trenutno najefikasniju primenu u metropolama za gradsku vožnju ili prigradsku, posao stan i kuća na periferiji... I to ko je normalan, da ima mali autić sa dva sica ne veći od Smarta. Danju vožnja u autonomiji vozila, noću kućni punjač.
Za putovanja el automobili jednostavno još nisu upotrebno zreli, ni na zaoadu, gde je mreža punjača velika, zbog vremena punjenja i sve veće brojnosti, te idiot Mask preporučuje Tesla bioskope koje će da napravi. A ne pada mu na pamet kao geniju da putna mreža mora biti infrastrukturno razvijana kondenzatorima ispod asfalta koji pretenduje da postane gumen, tako da se auta istovremeno pune dok se voze, a naplata bi mogla biti online po potrošenim kilovatima ili kilometrima koje auto meri.

Koki

pre 1 godinu

"A baterije se ne menjaju bar prvih 500.000 km, a i tad ne cele, nego samo najlošije ćelije."

Ma da, kako da ne! Preporuceni interval baterije je do 10 godina, i to posle umerene eksplotacije. Po nekim iskustvima iz prakse, korisnici su prijavljavali probleme sa baterijama i posle pete godine. Da ne pominjem da su cene popravke paprene posle isteka garancije. Cak i u slucaju zamene pojedinacnih celija.

Andreja Todorovic

pre 1 godinu

Ne naplacauje se kod nas 0.08 evra po minutu kako je ovde navedeno nego blizu 30 din po minutu ko ne veruje neka ode na pomenuti aplikaciju charge and go i neka vidi cenu na brzim punjacima ,a u skoro svim slucajevima u svetu se naplacuje ionako punjenje po kilovatu utrosene energije a ne po minutu i to je jedino pravedno različiti automobili ce moci da prime razlicite kolicine struje u zavisnosti od modela i stepena napunjenosti tako da naplacivati npr punjenje od 175 kw po satu a neko moze da primi samo npr 75, 50 ili i manje kilovata je pljacka. Cena samo treba da bude po kilovatu kolko "sipas" tolko platis a ne fiksna tarifa za sve

Moram da kažem

pre 1 godinu

Pre jedno tri godine pisao sam koje probleme mogu nastati kod ljudi koji poseduju električni auto.Rešenje:agregat za struju.Aj zdravo.
(GoranMK, 30. maj 2022 13:45)

Naravno na prikolče, samo ne znam koji je efikasniji dizel ili benzinac?

Tako se izbegavaju zobilazne rute, koje mogu biti duže i par stotina kilometara jer moraju da se kucaju mesta punjača a ne krajnja destinacija.

gladijator

pre 1 godinu

ako punite na punjačkom mestu ono vas košta oko 4 ili 5 evra za 100 pređenih kilometara - skoro 3x više od goriva. Aj zdravo.
(dzigi, 30. maj 2022 14:14

bežao si s mmatemaike, i eto ti sad. Lako si ispao glup i neobrazovan

Marko

pre 1 godinu

Glupost obicna. Jedino mozda za voznje u gradu i ako imas svoj punjac u garazi. Ali i to nema smisla kada pogledas nabavne cene tih novih vozila kao i cenu polovnog kada dodje vreme za prodaju.
(Mika, 30. maj 2022 16:14)

Polovni električni automobili u proseku najbolje drže cenu u odnosu na konvencionalne automobile, zbog ogromne potražnje i male ponude, jer mnogi bi hteli jeftin električni auto, ali pre svega zbog subvencija, tako da ako npr. auto košta 40.000€, a ja ga uz subvenciju platim 30.000€, za par godina mogu da ga prodam za isto 30.000€ i ne izgubim ništa. Tako da, i po gubitku vrednosti se najviše isplati kupiti električni auto, a da ne govorimo o troškovima održavanja i vožnje. A baterije se ne menjaju bar prvih 500.000 km, a i tad ne cele, nego samo najlošije ćelije.

Cages

pre 1 godinu

Nestvarno je koliko smo plitki a u sve se razumemo. Ni ne cudi sto nam ide kako nam ide. Pet evra punjenje i slicne gluposti,ne-ve-ra....

Marko

pre 1 godinu

Voznja na CNG, prirodni gas, je najjeftinija, a ujedno i ekoloski prihvatljiva.
100km predjes za 400-500dinara. Toliko platis parking pored strujnog punjaca na autoputu.
(Kobaja Grande, 30. maj 2022 13:29)

Vožnja na CNG najjeftinija, a onda napišeš da 100 km košta 400-500 dinara, a na kućnu struju 100 km košta 30 dinara, maksimalno 120 dinara ako puniš po dnevnoj tarifi.

Za santu i audi etron

pre 1 godinu

@audi etron - druze, naplata je po MINUTI na svakom Charge&Go punjacu u Srbiji, vidi i aplikaciju, vidi i kad zakacis Etron kako naplacuju

@santa - naplata je, nazalost, po minuti iz prostog razloga sto, da bi vlasnik "punjaca" prodavao struju na kilovat on mora da je registrovan kao "trgovac strujom" sto je brdo papirologije. To kod nas uglavnom radi EPS.
Tako da svi vlasnici punjaca "prodaju struju" kao "vremensku uslugu koriscenja punjaca" i onda klepe cenu 20 dinara minut, a punjac mizerija od 50 kw haha. Naplate kilovat preko 20 dinara (posto za sat mozes povuci maks 50 kw) a oni od mreze uzimaju kilovat po 5 dinara. Vazi druze.

A za ove koji se "boje troskova balansiranja" evo statistike koliko je EPS potrosio - u 2020 godini je na balansiranje potroseno 11 miliona evra.
Da se izgrade svi vetroparkovi koji su planirani u srbiji (oko 4 GW kapaciteta) EPS bi na balansiranje morao da da oko 100 miliona evra godisnje.
Znate li koliko je EPS dao na uvoz struje od novembra do danas zato sto im je nesposoban kadar? Preko milijardu evra!!!
I sta je bolje? Imati skrnave termo blokove gde lozimo blatnjav ugalj i gde trosimo milijardu godisnje na uvoz, ili imati 4GW vetra i "dodavati" na balansiranje 10% troska uvoza struje??? Ajde molim vas

T

pre 1 godinu

"ar posle (poslednjeg) kolapsa EPS-a u decembru nije od strane samog predsednika rečeno da je bio potpuno pogrešan oslonac na obnovljive izvore energije"

Vucic je tada hteo da prebaci krivicu na vetroelektrane da bi sakrio sramotu koja se desila u EPS-u gde se tada desilo nekoliko havarija u TENT-u i u Kolubari. Srbija dobija 3-5% elektricne energije od vetra i uopste se ne oslanja na obvnovljive izvore. Naprotiv, EPS je ulozio ogromne pare u novi blok u Kostolcu, koji kasni godinama.

zbunjeni fan dačije

pre 1 godinu

"Zar posle (poslednjeg) kolapsa EPS-a u decembru nije od strane samog predsednika rečeno da je bio potpuno pogrešan oslonac na obnovljive izvore energije"

Vucic je tada hteo da prebaci krivicu na vetroelektrane da bi sakrio sramotu koja se desila u EPS-u gde se tada desilo nekoliko havarija u TENT-u i u Kolubari. Srbija dobija 3-5% elektricne energije od vetra i uopste se ne oslanja na obvnovljive izvore. Naprotiv, EPS je ulozio ogromne pare u novi blok u Kostolcu, koji kasni godinama.
(T, 31. maj 2022 10:02)

Da, ali, ono što je rekao posle decembarskog kolapsa EPS-a je istina u tom delu - da u Srbiji svi proizvodjači struje iz obnovljivih izbora energije sve "troškove balansiranja" (koje sa 100% izazivaju samo oni, a ne EPS) snosi samo EPS (pa i bužet RS i gradjani Srbije), dok ti proivodjači izvlače samo ekstra profit.

Ako oni izazivaju "troškove balansiranja" (a izazivaju ih, jer nemaju stalnost i kontinuitet u proizvodnji struje), neka oni "iz svog džepa" (iz svog prihoda) plate i troškove koje sami izazivaju. Prosto. I opet će imati ogroman profit.
No, kako bi se onda kum bavio ekološkom proizvodnjom struje, kada tu ne bi bilo ogromnog ekstra profita, već samo velikog profita.

Marko

pre 1 godinu

A meni podeliše minuse na komentar kada toplo preporučim kanister od 3-5 lit. sa gorivom i prenosivi punjač
(XXL, 30. maj 2022 15:09)

Ako nekome baš treba, postoji i prenosivi punjač koji ima u sebi bateriju i isto se puni strujom, ne trebaju nikakvi kanisteri i gorivo.

Veliki brat

pre 1 godinu

Voznja na CNG, prirodni gas, je najjeftinija, a ujedno i ekoloski prihvatljiva.
Nov auto na CNG kosta 1000-1500eur vise u odnosu na klasicne benzinske modele, a 100km prevale sa 4-5kg CNG, koji kosta 100ak dinara. Narodski receno, 100km predjes za 400-500dinara. Toliko platis parking pored strujnog punjaca na autoputu.
Savet: siriti mrezu pumpi za CNG, visestruko ce se isplatiti. Meni se moj Seat Leon 1.4 TGI vec isplatio.
(Kobaja Grande, 30. maj 2022 13:29)

Nije sporno, ali tu ima mnogo ALI. Prvo, period atesta i reatesta je kraći nego za TNG (bar kad sam proveravao), 4 godine, i za atest i reatest se plaća 10.000 dinara, plus 3000 (državi?) plus 1500 pregled. Jedino što se boca menja na 20 godina, dok je kod TNG na 10, ali je zato i cena boce poprilično veća.
Za CNG ne postoje torusne boce, kao za TNG.

A što se tiče kupovine auta sa fabričkim CNG, isto kao i za TNG, tu je preporuka uzeti NOV (a ne NOV NOV NOV), jer ako se kupuje polovan, bolje je kupiti onaj koji je vožen samo na benzin (99% ste sigurni i da je prešao poprilično manju kilometražu).

E, sad, kad se kupuje nov auto sa fabričkim CNG, cena teško da je samo 1500 evra veća u odnosu na onaj bez CNG. Biće da je bar 2 ili čak 3 puta iznad te cene, ali u nekim državama dobijaš solidnu subvenciju, pa možda izađe samo 1500-2000 evra skuplje.

Kod manjih auta (npr. Polo 1.0TGI) problem je mali kapacitet boce, tipa 11kg CNG, ali je bar rezervoar za benzin normalnih 40L, za razliku od nekih.

Audi etron

pre 1 godinu

Kao prvo ne puni se po minutu već po kilovatu toliko o tome kakve stručnjake imamo u Srbiji, kao drugo sve ispod 100 kw nije interesantno jer traje predugo i na kraju pošto je struja u Srbiji vrlo jeftina nikom se ne isplati ulagati u infrastrukturu !

dezon

pre 1 godinu

@Kobaja Grande

pre neki dan gledam golf 8 karavan TGI na metan. motor je 1.5 mozda nije imao neku extra opremu ali jeftiniji od dizelasa oko 2.700€

Joca

pre 1 godinu

Vidim da neke osnovne stvari mnogima nisu jasne. Prvo, vetar UVEK duva, samo ne uvek na istom mestu. Iz tog razloga EU i kreditira i stimuliše izgradnju vetroparkova i u zemljama koje još nisu u EU. Uprošćeno, ako nema vetrogeneratora u Srbiji, manje se isplati i manja je sigurnost sistema koliko god da ih podigneš u Holandiji ili Danskoj. Imati vetrogenerator u jednom izolovanom elektro sistemu je smisleno skoro isto kao da samo ti imaš telefon, nekompatibinu ili zatvorenu mrežu. Zatvoreni elektro sistem je kao zatvorena telefonska mreža, to i nije "telefon" nego interfon.
Drugo, svi obnovljivi izvori se rade samo da bi se dobilo na vremenu jer nuklearna fuzija previše kasni, a ni sada nije odmakla mnogo dalje od onoga gde je bila pre šezdeset godina. Na energiji vetra i svetla (dakle Sunca) ne može da se izgradi stabilan sistem jer bi morao da bude planetarnih razmera, ne više ni kontinentalnih. Ti obnovljivi izvori su zapravo u funkciji štednje energije, što ne isključuje potrebu ulaganja u druge vidove štednje. Na protiv.

Jedina druga energija kojom bi mogli da raspolažemo, osim nuklearnog reaktora kog zovemo Sunce, je energija Zemlje, toplota Zemljinog jezgra. Nije fuzija jedini izlaz, ali se dugo verovalo da "samo što nije", pa niko nije razmatrao ovo drugo. Ili bilo šta treće. Sa tom energijom se tako još više kasni, tj. tek počinje ozbiljnije da računa kako optimizam za fuziju jenjava. Sa fosilnim gorivima opstanka, odnosno progresa nema. To zaboravite.

GanDra Šajkaš

pre 1 godinu

Jeste problem punjaci, slazem se, ali mnogo veci problem je cena baterije koja posle 100000-150000 mora da se menja. A kosta, ko Svetog Petra kajgana.

Goxy

pre 1 godinu

Zar posle (poslednjeg) kolapsa EPS-a u decembru nije od strane samog predsednika rečeno da je bio potpuno pogrešan oslonac na obnovljive izvore energije...
(zbunjeni fan dačije, 30. maj 2022 13:28)

Sedi u tu Dačiju i ostani zbunjen. Dva požara tent-a ti je upravo dokaz zašto moramo preći na obnovljive kao i ceo kršten svet.

GoranMK

pre 1 godinu

Pre jedno tri godine pisao sam koje probleme mogu nastati kod ljudi koji poseduju električni auto.Rešenje:agregat za struju.Aj zdravo.

C i n i k

pre 1 godinu

Savet: siriti mrezu pumpi za CNG, visestruko ce se isplatiti. Meni se moj Seat Leon 1.4 TGI vec isplatio.
(Kobaja Grande, 30. maj 2022 13:29

Samo Diesel!

Kobaja Grande

pre 1 godinu

Voznja na CNG, prirodni gas, je najjeftinija, a ujedno i ekoloski prihvatljiva.
Nov auto na CNG kosta 1000-1500eur vise u odnosu na klasicne benzinske modele, a 100km prevale sa 4-5kg CNG, koji kosta 100ak dinara. Narodski receno, 100km predjes za 400-500dinara. Toliko platis parking pored strujnog punjaca na autoputu.
Savet: siriti mrezu pumpi za CNG, visestruko ce se isplatiti. Meni se moj Seat Leon 1.4 TGI vec isplatio.

Bumbar

pre 1 godinu

Ključni problem je jadna kupovna moć kupaca u Srbiji koji jedva imaju ili nakupe za kupovinu polovnjaka, a o bilo kakvom novom ni ne razmišljaju. Ako treba još novim nametima da izdvajaju za punjače do Grčke, imaće još manje. Ako Grčkoj trebaju, neka ih oni prave na svaki kilometar od Beograda do Grčke. Samo beogradski paraziti i idu za jebenu Grčku, hajde opet da cela Srbija plaća kako bi njima bilo jeftinije i lakše. Svuda po Grčkoj samo BG, eventualno NS tablice.
Jebala vas Grčka. Srbiji trebaju električni automobili da ne bi gradovi smrdeli i da ne bi zavisila od uvoza nafte, a ne da bi paraziti komotno stizali do Grčke. Neka idu vozom, neka ne idu, zabole me i kako će i da li će.

zbunjeni fan dačije

pre 1 godinu

„Moramo imati jeftine struje, a da bismo to postigli moramo imati obnovljive energije.“

Zar posle (poslednjeg) kolapsa EPS-a u decembru nije od strane samog predsednika rečeno da je bio potpuno pogrešan oslonac na obnovljive izvore energije jer oni objektivno nisu ( i nikada neće moći biti ) stalan izvor energije, a upravo ta njihova nestalnost stvara ogromne „troškove balansiranja“ koje ne snose oni koji te troškove prave ( vlasnici vetroparkova i sl. ), već ih plaća EPS ( tj. posredno budžet RS ).
Vlasnici vetroparkova i sličnih obnovljnih izvora imaju samo ogromnu dobit (jer struju (kada duva vetar ili kada sunce sija) prodaju po većim, subvencionisanim cenama, koje plaćaju potrošači), a dodatno sve „troškove balansiranja“ plaćaju svi gradjani Srbije.

Marko

pre 1 godinu

Glupost obicna. Jedino mozda za voznje u gradu i ako imas svoj punjac u garazi. Ali i to nema smisla kada pogledas nabavne cene tih novih vozila kao i cenu polovnog kada dodje vreme za prodaju.
(Mika, 30. maj 2022 16:14)

Polovni električni automobili u proseku najbolje drže cenu u odnosu na konvencionalne automobile, zbog ogromne potražnje i male ponude, jer mnogi bi hteli jeftin električni auto, ali pre svega zbog subvencija, tako da ako npr. auto košta 40.000€, a ja ga uz subvenciju platim 30.000€, za par godina mogu da ga prodam za isto 30.000€ i ne izgubim ništa. Tako da, i po gubitku vrednosti se najviše isplati kupiti električni auto, a da ne govorimo o troškovima održavanja i vožnje. A baterije se ne menjaju bar prvih 500.000 km, a i tad ne cele, nego samo najlošije ćelije.

Joca

pre 1 godinu

kada je Evropa imala železničku mrežu kod nas se putovalo konjskim zapregama. kada je Evropa imala avionski saobraćaj kod nas se i dalje putovalo konjskim zapregama. uvek smo bili balkanski tigar

C i n i k

pre 1 godinu

EV dobra stvar za grad, ako imas kucu i svoj punjac, za iole duzi x i u EU, to je teska avantura.
Nznm gde bas to u EU na svakih 100 km ima po 4,5 brzih punjaca?
To je mozda nki prosek, ali kad bi pogledali zemlje pojedinacno, bilo bi isto stanje ko u SRB, vecina zemalja jos uvek kalkulise i vaga, ali npr u Norge, delom u D, It kao i u Fr zaista se na punjacima radi, pokusava se omasovljenje, medjutim nsm bas siguran da bih krenuo u takvu avanturu sa EV na iole duzi x..

Mika

pre 1 godinu

Ko je bre lud da kupi elektro automobil pa da samo misli o tome gde ce da ga dopunjava sa strujom i da ceka i gubi vreme. A sta ako je punjac vec zauzet pa treba da cekas u redu? Glupost obicna. Jedino mozda za voznje u gradu i ako imas svoj punjac u garazi. Ali i to nema smisla kada pogledas nabavne cene tih novih vozila kao i cenu polovnog kada dodje vreme za prodaju.

Audi etron

pre 1 godinu

Kao prvo ne puni se po minutu već po kilovatu toliko o tome kakve stručnjake imamo u Srbiji, kao drugo sve ispod 100 kw nije interesantno jer traje predugo i na kraju pošto je struja u Srbiji vrlo jeftina nikom se ne isplati ulagati u infrastrukturu !

XXL

pre 1 godinu

A meni podeliše minuse na komentar kada toplo preporučim kanister od 3-5 lit. sa gorivom i prenosivi punjač, a da ne govorim o ovima što imaju neke tipa "USB" punjač kome opet kad se isprazni treba prenosivi punjač i onda mi se još na komentar nakači neki tupsoni da mi to objasne ono što mogu i sam da nađem na internetu i bez njih. Only in Serbia state's reality in pink color ...

Auto.BOY

pre 1 godinu

Hahhahaha kakvi crni punjaci u srbijaniji. Pa ovde se lozi blato u termoelektranama. Ocekujem da pocnu sipati zitko blato Euro 4 u ove nase dizelase hahhhahaha.

Mile

pre 1 godinu

Znam sta ce dezurni " pljuvatori," da me kritikuju,ali dok ima nafte,bice struje,baterija,itd. Sve sto se proizvodi u sebi na neki nacin sadrzi naftu,u bilo kom obliku. Kada ne stane nafte,nece biti ni struje,pa me bas zanima sta ce onda da se vozi? Ko bude imao taljige i dva konja,bice bukvalno na konju. Zivi bili pa videli.

Mile dizna

pre 1 godinu

ako punite na punjačkom mestu ono vas košta oko 4 ili 5 evra za 100 pređenih kilometara - skoro 3x više od goriva. Aj zdravo.
(dzigi, 30. maj 2022 14:14)

A tvoj auto troši manje od jednog litra na 100km, pa kažeš da je punjenje električnog vozila tri puta skuplje???

Moram da kažem

pre 1 godinu

Kao i u svemu, mi smo žabe koje gledaju konje sa zapada, kako se potkivaju, i prvi dižemo nogu...
El automobili imaju trenutno najefikasniju primenu u metropolama za gradsku vožnju ili prigradsku, posao stan i kuća na periferiji... I to ko je normalan, da ima mali autić sa dva sica ne veći od Smarta. Danju vožnja u autonomiji vozila, noću kućni punjač.
Za putovanja el automobili jednostavno još nisu upotrebno zreli, ni na zaoadu, gde je mreža punjača velika, zbog vremena punjenja i sve veće brojnosti, te idiot Mask preporučuje Tesla bioskope koje će da napravi. A ne pada mu na pamet kao geniju da putna mreža mora biti infrastrukturno razvijana kondenzatorima ispod asfalta koji pretenduje da postane gumen, tako da se auta istovremeno pune dok se voze, a naplata bi mogla biti online po potrošenim kilovatima ili kilometrima koje auto meri.

Moram da kažem

pre 1 godinu

Pre jedno tri godine pisao sam koje probleme mogu nastati kod ljudi koji poseduju električni auto.Rešenje:agregat za struju.Aj zdravo.
(GoranMK, 30. maj 2022 13:45)

Naravno na prikolče, samo ne znam koji je efikasniji dizel ili benzinac?

Tako se izbegavaju zobilazne rute, koje mogu biti duže i par stotina kilometara jer moraju da se kucaju mesta punjača a ne krajnja destinacija.

SlinaV

pre 1 godinu

... prvo da se mi dogovorimo, kolike su nam plate, a koliko zaista koštaju ti elektični čarobni automobili? Mi nemamo dovoljno novca ni za nove, bilo kakve automobile, a ne za električne...

Gruja

pre 1 godinu

Malo cistom logikom, ko bi pa ulagao tolike pare u punjace samo zbog stranaca? Prodju masovnije kroz zemlju par puta u toku godine. A nama sa ovim cenama automobila ostaje san bilo kakav, a pogotovo elektricni.

iki

pre 1 godinu

@zbunjeni fan dačije

bravo. Pravo u centar mete. Naprednjakovici misle da ce obnovljivi izvori da nas spasu. A realno treba pogledati sta pametne drzave rade i pratiti ih u stopu. Nove nuklearne elektrane se grade u engleskoj, finskoj, turskoj, egiptu, ... Znaci samo kopirati, ne praviti se pametan (kad nemas cime)

Marko

pre 1 godinu

Voznja na CNG, prirodni gas, je najjeftinija, a ujedno i ekoloski prihvatljiva.
100km predjes za 400-500dinara. Toliko platis parking pored strujnog punjaca na autoputu.
(Kobaja Grande, 30. maj 2022 13:29)

Vožnja na CNG najjeftinija, a onda napišeš da 100 km košta 400-500 dinara, a na kućnu struju 100 km košta 30 dinara, maksimalno 120 dinara ako puniš po dnevnoj tarifi.

Mile

pre 1 godinu

Mi smo groblje evrope i sad treba prvo da izvozimo ove matore dizelaše pa kad se to sve izraubuje za jedno 10tak godina onda ćemo da gradimo infrastrukturu punjača..i opet ćemo da vozimo polovno električno i da kupujemo i polovne baterije.

Marko

pre 1 godinu

A meni podeliše minuse na komentar kada toplo preporučim kanister od 3-5 lit. sa gorivom i prenosivi punjač
(XXL, 30. maj 2022 15:09)

Ako nekome baš treba, postoji i prenosivi punjač koji ima u sebi bateriju i isto se puni strujom, ne trebaju nikakvi kanisteri i gorivo.

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Ajd sto nema punjaca, nego izgleda ni struje nece biti bas nesto kad se problizi zima
Da sjasu ovi ethereum mineri malo sa alhemijom pretvaranja struje u maglu.

Elektricar dusu dao ako imate svoje garaze i punjace, i vozite te se na posao ili pijacu i nazad, za to idealno. Za dalji put neprakticno. Moze, ali neprakticno.

Obnovljivi izvori? Moze i to. Danju vracate u mrezu sta niste potrosili i dobijete bodove, nocu trosite bodove da povucete iz EPSa. Ali za to EPS mora da funkcionise nocu punom snagom, tj da se ne raspada... jer nocu punite trotinete i automobile...

T

pre 1 godinu

"ar posle (poslednjeg) kolapsa EPS-a u decembru nije od strane samog predsednika rečeno da je bio potpuno pogrešan oslonac na obnovljive izvore energije"

Vucic je tada hteo da prebaci krivicu na vetroelektrane da bi sakrio sramotu koja se desila u EPS-u gde se tada desilo nekoliko havarija u TENT-u i u Kolubari. Srbija dobija 3-5% elektricne energije od vetra i uopste se ne oslanja na obvnovljive izvore. Naprotiv, EPS je ulozio ogromne pare u novi blok u Kostolcu, koji kasni godinama.

gladijator

pre 1 godinu

ako punite na punjačkom mestu ono vas košta oko 4 ili 5 evra za 100 pređenih kilometara - skoro 3x više od goriva. Aj zdravo.
(dzigi, 30. maj 2022 14:14

bežao si s mmatemaike, i eto ti sad. Lako si ispao glup i neobrazovan

Za santu i audi etron

pre 1 godinu

@audi etron - druze, naplata je po MINUTI na svakom Charge&Go punjacu u Srbiji, vidi i aplikaciju, vidi i kad zakacis Etron kako naplacuju

@santa - naplata je, nazalost, po minuti iz prostog razloga sto, da bi vlasnik "punjaca" prodavao struju na kilovat on mora da je registrovan kao "trgovac strujom" sto je brdo papirologije. To kod nas uglavnom radi EPS.
Tako da svi vlasnici punjaca "prodaju struju" kao "vremensku uslugu koriscenja punjaca" i onda klepe cenu 20 dinara minut, a punjac mizerija od 50 kw haha. Naplate kilovat preko 20 dinara (posto za sat mozes povuci maks 50 kw) a oni od mreze uzimaju kilovat po 5 dinara. Vazi druze.

A za ove koji se "boje troskova balansiranja" evo statistike koliko je EPS potrosio - u 2020 godini je na balansiranje potroseno 11 miliona evra.
Da se izgrade svi vetroparkovi koji su planirani u srbiji (oko 4 GW kapaciteta) EPS bi na balansiranje morao da da oko 100 miliona evra godisnje.
Znate li koliko je EPS dao na uvoz struje od novembra do danas zato sto im je nesposoban kadar? Preko milijardu evra!!!
I sta je bolje? Imati skrnave termo blokove gde lozimo blatnjav ugalj i gde trosimo milijardu godisnje na uvoz, ili imati 4GW vetra i "dodavati" na balansiranje 10% troska uvoza struje??? Ajde molim vas

pa ti vidi

pre 1 godinu

I ono što imamo mi imamo kilavo. Npr. mislim na punjače u garaži "Ada Mola". Svi su isti i svi neodgovarajućeg konektora. I, naravno, nikog nema da puni svoj EV ili PHEV, jer ne može.

hm

pre 1 godinu

"dobijemo podatak da imamo jedan punjač na, otprilike, svakih 230 kilometara puta."

U realnosti verovatno ne, jer je vecina u Beogradu sigurno

zbunjeni fan dačije

pre 1 godinu

"Zar posle (poslednjeg) kolapsa EPS-a u decembru nije od strane samog predsednika rečeno da je bio potpuno pogrešan oslonac na obnovljive izvore energije"

Vucic je tada hteo da prebaci krivicu na vetroelektrane da bi sakrio sramotu koja se desila u EPS-u gde se tada desilo nekoliko havarija u TENT-u i u Kolubari. Srbija dobija 3-5% elektricne energije od vetra i uopste se ne oslanja na obvnovljive izvore. Naprotiv, EPS je ulozio ogromne pare u novi blok u Kostolcu, koji kasni godinama.
(T, 31. maj 2022 10:02)

Da, ali, ono što je rekao posle decembarskog kolapsa EPS-a je istina u tom delu - da u Srbiji svi proizvodjači struje iz obnovljivih izbora energije sve "troškove balansiranja" (koje sa 100% izazivaju samo oni, a ne EPS) snosi samo EPS (pa i bužet RS i gradjani Srbije), dok ti proivodjači izvlače samo ekstra profit.

Ako oni izazivaju "troškove balansiranja" (a izazivaju ih, jer nemaju stalnost i kontinuitet u proizvodnji struje), neka oni "iz svog džepa" (iz svog prihoda) plate i troškove koje sami izazivaju. Prosto. I opet će imati ogroman profit.
No, kako bi se onda kum bavio ekološkom proizvodnjom struje, kada tu ne bi bilo ogromnog ekstra profita, već samo velikog profita.

Andreja Todorovic

pre 1 godinu

Ne naplacauje se kod nas 0.08 evra po minutu kako je ovde navedeno nego blizu 30 din po minutu ko ne veruje neka ode na pomenuti aplikaciju charge and go i neka vidi cenu na brzim punjacima ,a u skoro svim slucajevima u svetu se naplacuje ionako punjenje po kilovatu utrosene energije a ne po minutu i to je jedino pravedno različiti automobili ce moci da prime razlicite kolicine struje u zavisnosti od modela i stepena napunjenosti tako da naplacivati npr punjenje od 175 kw po satu a neko moze da primi samo npr 75, 50 ili i manje kilovata je pljacka. Cena samo treba da bude po kilovatu kolko "sipas" tolko platis a ne fiksna tarifa za sve

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Kad vidim na sta EPS proizvodnja trenutno lici i koliko struje se dnevno uvozi, ja bih se i plasio da zakacim "stranjski" EV na javni punjac. Da ne krene struja iz auta u punjac :)

santa

pre 1 godinu

Koja glupost da se placa po minutu punjenja. Treba da se placa za utrosen kilowat struje jer sva EV nemaju AC punjace iste snage koji su obicno od 3,7 do 22 kW osim auta koja mogu da se pune sa DC punjacima

Никада зарез - увек запета

pre 1 godinu

Износ субвенција је ОК, али, до њих није уопште лако доћи. Све прибавља купац, као и потврду да је “економски неосуђиван”. Треба имати у виду да је износ квота ограничен за текућу годину, односно, не постоји гаранција да ћеш остварити право на субвенцију.
Срећно !

Veliki brat

pre 1 godinu

Voznja na CNG, prirodni gas, je najjeftinija, a ujedno i ekoloski prihvatljiva.
Nov auto na CNG kosta 1000-1500eur vise u odnosu na klasicne benzinske modele, a 100km prevale sa 4-5kg CNG, koji kosta 100ak dinara. Narodski receno, 100km predjes za 400-500dinara. Toliko platis parking pored strujnog punjaca na autoputu.
Savet: siriti mrezu pumpi za CNG, visestruko ce se isplatiti. Meni se moj Seat Leon 1.4 TGI vec isplatio.
(Kobaja Grande, 30. maj 2022 13:29)

Nije sporno, ali tu ima mnogo ALI. Prvo, period atesta i reatesta je kraći nego za TNG (bar kad sam proveravao), 4 godine, i za atest i reatest se plaća 10.000 dinara, plus 3000 (državi?) plus 1500 pregled. Jedino što se boca menja na 20 godina, dok je kod TNG na 10, ali je zato i cena boce poprilično veća.
Za CNG ne postoje torusne boce, kao za TNG.

A što se tiče kupovine auta sa fabričkim CNG, isto kao i za TNG, tu je preporuka uzeti NOV (a ne NOV NOV NOV), jer ako se kupuje polovan, bolje je kupiti onaj koji je vožen samo na benzin (99% ste sigurni i da je prešao poprilično manju kilometražu).

E, sad, kad se kupuje nov auto sa fabričkim CNG, cena teško da je samo 1500 evra veća u odnosu na onaj bez CNG. Biće da je bar 2 ili čak 3 puta iznad te cene, ali u nekim državama dobijaš solidnu subvenciju, pa možda izađe samo 1500-2000 evra skuplje.

Kod manjih auta (npr. Polo 1.0TGI) problem je mali kapacitet boce, tipa 11kg CNG, ali je bar rezervoar za benzin normalnih 40L, za razliku od nekih.

Koki

pre 1 godinu

"A baterije se ne menjaju bar prvih 500.000 km, a i tad ne cele, nego samo najlošije ćelije."

Ma da, kako da ne! Preporuceni interval baterije je do 10 godina, i to posle umerene eksplotacije. Po nekim iskustvima iz prakse, korisnici su prijavljavali probleme sa baterijama i posle pete godine. Da ne pominjem da su cene popravke paprene posle isteka garancije. Cak i u slucaju zamene pojedinacnih celija.

dezon

pre 1 godinu

@Kobaja Grande

pre neki dan gledam golf 8 karavan TGI na metan. motor je 1.5 mozda nije imao neku extra opremu ali jeftiniji od dizelasa oko 2.700€

Cages

pre 1 godinu

Nestvarno je koliko smo plitki a u sve se razumemo. Ni ne cudi sto nam ide kako nam ide. Pet evra punjenje i slicne gluposti,ne-ve-ra....

Joca

pre 1 godinu

Vidim da neke osnovne stvari mnogima nisu jasne. Prvo, vetar UVEK duva, samo ne uvek na istom mestu. Iz tog razloga EU i kreditira i stimuliše izgradnju vetroparkova i u zemljama koje još nisu u EU. Uprošćeno, ako nema vetrogeneratora u Srbiji, manje se isplati i manja je sigurnost sistema koliko god da ih podigneš u Holandiji ili Danskoj. Imati vetrogenerator u jednom izolovanom elektro sistemu je smisleno skoro isto kao da samo ti imaš telefon, nekompatibinu ili zatvorenu mrežu. Zatvoreni elektro sistem je kao zatvorena telefonska mreža, to i nije "telefon" nego interfon.
Drugo, svi obnovljivi izvori se rade samo da bi se dobilo na vremenu jer nuklearna fuzija previše kasni, a ni sada nije odmakla mnogo dalje od onoga gde je bila pre šezdeset godina. Na energiji vetra i svetla (dakle Sunca) ne može da se izgradi stabilan sistem jer bi morao da bude planetarnih razmera, ne više ni kontinentalnih. Ti obnovljivi izvori su zapravo u funkciji štednje energije, što ne isključuje potrebu ulaganja u druge vidove štednje. Na protiv.

Jedina druga energija kojom bi mogli da raspolažemo, osim nuklearnog reaktora kog zovemo Sunce, je energija Zemlje, toplota Zemljinog jezgra. Nije fuzija jedini izlaz, ali se dugo verovalo da "samo što nije", pa niko nije razmatrao ovo drugo. Ili bilo šta treće. Sa tom energijom se tako još više kasni, tj. tek počinje ozbiljnije da računa kako optimizam za fuziju jenjava. Sa fosilnim gorivima opstanka, odnosno progresa nema. To zaboravite.