Subota, 22.01.2022.

15:00

U Hrvatskoj počinje naplata punjenja električnih automobila

Izvor: B92

U Hrvatskoj poèinje naplata punjenja elektriènih automobila IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

13 Komentari

Sortiraj po:

Dušan

pre 2 godine

Ako je po kWh 42 dinara, to je oko 7 puta skuplje od kWh iz sopstvene el. instalacije, pa ukazuje da je EV isplativ samo ako se tako puni.

Ivan ZG

pre 2 godine

Krivo ste prepisali. Nije po minuti nego po kWh.
Na slabijima je jeftinije jer su punjači u nabavi jeftiniji, ali moraš dulje čekati da se napuni.
Na punjaču od 22 kWh ti treba sat vremena za novih 100 km. To ima smisla jedino ako ideš ručati pa te ionako nema sat vremena, a za puno više od 100 km i ne trebaš dopuniti bateriju. To je otprilike kada ti piše da imaš još za 300 km vožnje, a do cilja je 300 km. Da budeš siguran da ćeš doći do cilja i imati za još barem 50 km.
Na punjaču od 50 kWh ćeš za sat vremena napuniti za cca. 200 km vožnje po autocesti brzinom 130 km/h ili 250 km gradske vožnje. Ove punjače i brzine punjenja AC (izmjenična struja) prihvaćaju skoro svi auti osim prvog Leafa i Zoe. Oni čak i kod punjenja sa DC (istosmjernom strujom) ne prihvaćaju tako brzo punjenje.
Ako vam se jako žuri ili imate viška para odabrat ćete najbrže punjače pa ćete na onom od 250 kW za 10 minuta napuniti 40 kWh struje ili za novih 150 km.
Evo linka sa cijenama (podijelite sa 7,5 da dobijete eure):
https://ams.hr/hep-elen-naplata-struja-cijena/

Truman

pre 2 godine

Ovde se izostavlja skoro najbitnija stavka. Ako se elektrifikacija automobila omasovi, država će naplaćivati akcize po kilovatu kao što to sada radi po litri goriva. Da ne spominjemo koliko će struja još biti skuplja kada se optereti elektromreža. Sada sa 1000 automobila u državi to nije ništa, a šta ćemo kada ih bude 100.000 ili 1.000.000? Cena zasigurno ide gore kao i sa svakom robom na tržištu.

fašisti

pre 2 godine

@ miloš

Sve si nam objasnio, još samo da objasniš šta da rade ljudi koji žive u gradovima, dakle zgradama, gradskim jezgrima? Oni da ispadnu glupi, je li, da bi ti sa kućom na selu bio pametan? A ima li mjesta za 8 milijardi ljudi da žive svi u kućama i pune auta u garažama? Ili se zalažeš za aparthejd, ko ima kuću neka vozi, ko nema neka ne vozi?

Boki

pre 2 godine

Ovakve vrstu prevare gde se naplaćuje minutaža umesto kW tj količine el energije "nasute" u električno vozilo su pokušali u mnogim zemljama sveta (čak i u Kanadi) pa su posle prvih tužbi potrošača brzo ispravile sve kompanije koje imaju svoje punjače.

miloš

pre 2 godine

mogli ste da napišete da su punjači u gradovima još uvijek besplatni i da naplata postoji u hrvatskoj već tri godine, T COM ima svoje cijene po kw od 1.86 do 2,86 kn, 1.06 kn po minuti, TIFON naplaćuje po sesiji punjenja 54 odnosno 74 kn, petrol naplaćuje 2.99 po kw, IONITY koji je najbrži naplačuje 5.60 kn, besplate punjače još imaju LIDL, KAUFLAND i to od 50 kw, te razni šoping centri (uglavnom AC)

nije cilj da ti puniš na tim punionicama nego kod kuće, a kod putovanja da dopuniš tih pola sata i ideš dalje, ne verujem da je bilo kom vlasniku auta od 40000€ (poticaj 10000€) problem platiti 10€, ja svoj auto punim kod kuće u noćnoj tarifi gdje mi punjenja baterije ispada jedva 3 eura za 250-300 km, imam omogućenu i punionicu na poslu što ništa ne plaćam

osim toga evo skoro 150.000 km nema servisa, menja se filter klime kočiono ulje, zamenio sam jedne prednje pločice i to je to
imamo kod kuće i renault megane, pa menjaj ulje svakih 15000, pa veliki servis na 105.000, pa kočnice, skuplja registracija, čisti egr, kugle i krajnici, pa senzor protoka zraka, ovo, ono, svako malo neka sitnica, govorim o novom automobilu

dzigi

pre 2 godine

Oko 2000 din za oko 100km vožnje, najjeftinija tarifa. Neka bude 7 litara goriva na 100km, to je nekih 1200din (cena goriva kod nas, ne znam za Hr).
Toliko o ekologiji, aj zdravo.

mikin

pre 2 godine

42 din/min, recimo za dva sata punjenja ti uzmu preko 5000 RSD! I ti onda sa time predjes max 300km! A sada, pri ovom preskupom plinu, za 5000 RSD uzmes 50 lit. i predjes min 500 km! I sada ti predji na struju.
Sta ce tek biti kada se mnogo njih upeca na ovu praznu udicu?

mikin

pre 2 godine

42 din/min, recimo za dva sata punjenja ti uzmu preko 5000 RSD! I ti onda sa time predjes max 300km! A sada, pri ovom preskupom plinu, za 5000 RSD uzmes 50 lit. i predjes min 500 km! I sada ti predji na struju.
Sta ce tek biti kada se mnogo njih upeca na ovu praznu udicu?

dzigi

pre 2 godine

Oko 2000 din za oko 100km vožnje, najjeftinija tarifa. Neka bude 7 litara goriva na 100km, to je nekih 1200din (cena goriva kod nas, ne znam za Hr).
Toliko o ekologiji, aj zdravo.

Truman

pre 2 godine

Ovde se izostavlja skoro najbitnija stavka. Ako se elektrifikacija automobila omasovi, država će naplaćivati akcize po kilovatu kao što to sada radi po litri goriva. Da ne spominjemo koliko će struja još biti skuplja kada se optereti elektromreža. Sada sa 1000 automobila u državi to nije ništa, a šta ćemo kada ih bude 100.000 ili 1.000.000? Cena zasigurno ide gore kao i sa svakom robom na tržištu.

miloš

pre 2 godine

mogli ste da napišete da su punjači u gradovima još uvijek besplatni i da naplata postoji u hrvatskoj već tri godine, T COM ima svoje cijene po kw od 1.86 do 2,86 kn, 1.06 kn po minuti, TIFON naplaćuje po sesiji punjenja 54 odnosno 74 kn, petrol naplaćuje 2.99 po kw, IONITY koji je najbrži naplačuje 5.60 kn, besplate punjače još imaju LIDL, KAUFLAND i to od 50 kw, te razni šoping centri (uglavnom AC)

nije cilj da ti puniš na tim punionicama nego kod kuće, a kod putovanja da dopuniš tih pola sata i ideš dalje, ne verujem da je bilo kom vlasniku auta od 40000€ (poticaj 10000€) problem platiti 10€, ja svoj auto punim kod kuće u noćnoj tarifi gdje mi punjenja baterije ispada jedva 3 eura za 250-300 km, imam omogućenu i punionicu na poslu što ništa ne plaćam

osim toga evo skoro 150.000 km nema servisa, menja se filter klime kočiono ulje, zamenio sam jedne prednje pločice i to je to
imamo kod kuće i renault megane, pa menjaj ulje svakih 15000, pa veliki servis na 105.000, pa kočnice, skuplja registracija, čisti egr, kugle i krajnici, pa senzor protoka zraka, ovo, ono, svako malo neka sitnica, govorim o novom automobilu

Boki

pre 2 godine

Ovakve vrstu prevare gde se naplaćuje minutaža umesto kW tj količine el energije "nasute" u električno vozilo su pokušali u mnogim zemljama sveta (čak i u Kanadi) pa su posle prvih tužbi potrošača brzo ispravile sve kompanije koje imaju svoje punjače.

Ivan ZG

pre 2 godine

Krivo ste prepisali. Nije po minuti nego po kWh.
Na slabijima je jeftinije jer su punjači u nabavi jeftiniji, ali moraš dulje čekati da se napuni.
Na punjaču od 22 kWh ti treba sat vremena za novih 100 km. To ima smisla jedino ako ideš ručati pa te ionako nema sat vremena, a za puno više od 100 km i ne trebaš dopuniti bateriju. To je otprilike kada ti piše da imaš još za 300 km vožnje, a do cilja je 300 km. Da budeš siguran da ćeš doći do cilja i imati za još barem 50 km.
Na punjaču od 50 kWh ćeš za sat vremena napuniti za cca. 200 km vožnje po autocesti brzinom 130 km/h ili 250 km gradske vožnje. Ove punjače i brzine punjenja AC (izmjenična struja) prihvaćaju skoro svi auti osim prvog Leafa i Zoe. Oni čak i kod punjenja sa DC (istosmjernom strujom) ne prihvaćaju tako brzo punjenje.
Ako vam se jako žuri ili imate viška para odabrat ćete najbrže punjače pa ćete na onom od 250 kW za 10 minuta napuniti 40 kWh struje ili za novih 150 km.
Evo linka sa cijenama (podijelite sa 7,5 da dobijete eure):
https://ams.hr/hep-elen-naplata-struja-cijena/

fašisti

pre 2 godine

@ miloš

Sve si nam objasnio, još samo da objasniš šta da rade ljudi koji žive u gradovima, dakle zgradama, gradskim jezgrima? Oni da ispadnu glupi, je li, da bi ti sa kućom na selu bio pametan? A ima li mjesta za 8 milijardi ljudi da žive svi u kućama i pune auta u garažama? Ili se zalažeš za aparthejd, ko ima kuću neka vozi, ko nema neka ne vozi?

Dušan

pre 2 godine

Ako je po kWh 42 dinara, to je oko 7 puta skuplje od kWh iz sopstvene el. instalacije, pa ukazuje da je EV isplativ samo ako se tako puni.

miloš

pre 2 godine

mogli ste da napišete da su punjači u gradovima još uvijek besplatni i da naplata postoji u hrvatskoj već tri godine, T COM ima svoje cijene po kw od 1.86 do 2,86 kn, 1.06 kn po minuti, TIFON naplaćuje po sesiji punjenja 54 odnosno 74 kn, petrol naplaćuje 2.99 po kw, IONITY koji je najbrži naplačuje 5.60 kn, besplate punjače još imaju LIDL, KAUFLAND i to od 50 kw, te razni šoping centri (uglavnom AC)

nije cilj da ti puniš na tim punionicama nego kod kuće, a kod putovanja da dopuniš tih pola sata i ideš dalje, ne verujem da je bilo kom vlasniku auta od 40000€ (poticaj 10000€) problem platiti 10€, ja svoj auto punim kod kuće u noćnoj tarifi gdje mi punjenja baterije ispada jedva 3 eura za 250-300 km, imam omogućenu i punionicu na poslu što ništa ne plaćam

osim toga evo skoro 150.000 km nema servisa, menja se filter klime kočiono ulje, zamenio sam jedne prednje pločice i to je to
imamo kod kuće i renault megane, pa menjaj ulje svakih 15000, pa veliki servis na 105.000, pa kočnice, skuplja registracija, čisti egr, kugle i krajnici, pa senzor protoka zraka, ovo, ono, svako malo neka sitnica, govorim o novom automobilu

mikin

pre 2 godine

42 din/min, recimo za dva sata punjenja ti uzmu preko 5000 RSD! I ti onda sa time predjes max 300km! A sada, pri ovom preskupom plinu, za 5000 RSD uzmes 50 lit. i predjes min 500 km! I sada ti predji na struju.
Sta ce tek biti kada se mnogo njih upeca na ovu praznu udicu?

fašisti

pre 2 godine

@ miloš

Sve si nam objasnio, još samo da objasniš šta da rade ljudi koji žive u gradovima, dakle zgradama, gradskim jezgrima? Oni da ispadnu glupi, je li, da bi ti sa kućom na selu bio pametan? A ima li mjesta za 8 milijardi ljudi da žive svi u kućama i pune auta u garažama? Ili se zalažeš za aparthejd, ko ima kuću neka vozi, ko nema neka ne vozi?

dzigi

pre 2 godine

Oko 2000 din za oko 100km vožnje, najjeftinija tarifa. Neka bude 7 litara goriva na 100km, to je nekih 1200din (cena goriva kod nas, ne znam za Hr).
Toliko o ekologiji, aj zdravo.

Ivan ZG

pre 2 godine

Krivo ste prepisali. Nije po minuti nego po kWh.
Na slabijima je jeftinije jer su punjači u nabavi jeftiniji, ali moraš dulje čekati da se napuni.
Na punjaču od 22 kWh ti treba sat vremena za novih 100 km. To ima smisla jedino ako ideš ručati pa te ionako nema sat vremena, a za puno više od 100 km i ne trebaš dopuniti bateriju. To je otprilike kada ti piše da imaš još za 300 km vožnje, a do cilja je 300 km. Da budeš siguran da ćeš doći do cilja i imati za još barem 50 km.
Na punjaču od 50 kWh ćeš za sat vremena napuniti za cca. 200 km vožnje po autocesti brzinom 130 km/h ili 250 km gradske vožnje. Ove punjače i brzine punjenja AC (izmjenična struja) prihvaćaju skoro svi auti osim prvog Leafa i Zoe. Oni čak i kod punjenja sa DC (istosmjernom strujom) ne prihvaćaju tako brzo punjenje.
Ako vam se jako žuri ili imate viška para odabrat ćete najbrže punjače pa ćete na onom od 250 kW za 10 minuta napuniti 40 kWh struje ili za novih 150 km.
Evo linka sa cijenama (podijelite sa 7,5 da dobijete eure):
https://ams.hr/hep-elen-naplata-struja-cijena/

Truman

pre 2 godine

Ovde se izostavlja skoro najbitnija stavka. Ako se elektrifikacija automobila omasovi, država će naplaćivati akcize po kilovatu kao što to sada radi po litri goriva. Da ne spominjemo koliko će struja još biti skuplja kada se optereti elektromreža. Sada sa 1000 automobila u državi to nije ništa, a šta ćemo kada ih bude 100.000 ili 1.000.000? Cena zasigurno ide gore kao i sa svakom robom na tržištu.

Boki

pre 2 godine

Ovakve vrstu prevare gde se naplaćuje minutaža umesto kW tj količine el energije "nasute" u električno vozilo su pokušali u mnogim zemljama sveta (čak i u Kanadi) pa su posle prvih tužbi potrošača brzo ispravile sve kompanije koje imaju svoje punjače.

Dušan

pre 2 godine

Ako je po kWh 42 dinara, to je oko 7 puta skuplje od kWh iz sopstvene el. instalacije, pa ukazuje da je EV isplativ samo ako se tako puni.