Utorak, 21.09.2021.

09:30

Michelin testirao "bezvazdušne" gume VIDEO

Izvor: B92

Michelin testirao "bezvazdušne" gume VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

Savo iz Kranja

pre 2 godine

Moj bato, kad ovo poteras par stotina metara po seoskoj dzadi, pa jos u jesen...blato, prasina, lisce se zavuku u resetke, pa se jos osuse i zapeku...nema sile da ih ocistis.
(Kobaja Grande, 21. septembar 2021 10:05)
Мислиш да си ти то сам сконтао, а инжењери из Мишелина нису?...
(Комша,

Skontali i inzenjeri, zato ovih guma i nema u prodaji. Sve sve ali kako rijesiti da voda ne prolazi a voda moze da se zaledi a to nije dobro za balans.

Snorke

pre 2 godine

Već dugo se svetski proizvođači autoguma batrgaju sa ovom idejom. Pored sijaset problema koji još nisu rešeni (zato i nije u prodaji) je i strahovita buka koju proivode u vožnji. Tako da ćemo se načekati do stvarne upotrebe.

Neko

pre 2 godine

Sve je ovo lepo, bice i to da se kupi za neko vreme, samo… kako podesiti pritisak u gumama? Leto, zima, opterecenost vozila, sedi li u njemu vozac ili vozac i 4 putnika, sama tezina vozla, profil gume… Mislili su inzenjeri i na to, samo me zanima sta su smislili.

Locutus

pre 2 godine

O ovome sam citao jos osamdesetih u Auto-magazinu.
(Riccardo Zunino, 21. septembar 2021 11:00

Nisi mogao da čitaš tada, jer su prvu promociju Francuzi imali pre pet, ili šest godina, kada su predstavljali i gumu latitud na poligonu na jugu Francuske... Bilo je i nekoliko naših novinara... .
(Čiča Miloje, 22. septembar 2021 11:12)

Ideja o gumama bez vazduha je vrlo star koncept, tvorac ideje je Džejms Vernon Martin. Imaš na YT 80 godina star film kako američka vojska testira gumu vrlo sličnog izgleda na vojnom džipu, tako da je vrlo moguće da je bilo i u nekom od naših magazina i pre nego što si se rodio.

Milan

pre 2 godine

Odvratno, ali sta da radimo kad je ceo svet toliko poludeo da je sve otislo u pm i mora se nesto menjati, ma sta bilo samo da bi se menjalo i uvodilo novo. fuj

Čiča Miloje

pre 2 godine

O ovome sam citao jos osamdesetih u Auto-magazinu.
(Riccardo Zunino, 21. septembar 2021 11:00

Nisi mogao da čitaš tada, jer su prvu promociju Francuzi imali pre pet, ili šest godina, kada su predstavljali i gumu latitud na poligonu na jugu Francuske... Bilo je i nekoliko naših novinara... .

Djokica

pre 2 godine

Hoce li ove gume imati spoljacni bocni zid, jer ako ovako budu otvorene a u ove proreze uleti rizla, kamen, grancica ili nesto trece, eto buke, krckanja, lupanja, dizbalansa tocka-auta?

Gumiflex

pre 2 godine

Sta fali run flat gumama ?
(bibras natcho, 21. septembar 2021 23:35)

Fali to da ako se zabije ekser u bočni zid, možeš da ih baciš.

Masariko

pre 2 godine

gume bez vazduha, motori bez zvuka, vozila bez vozaca...
(tu i tamo, 21. septembar 2021 16:38)

Tanjir bez hrane, novčanik bez para, šolje bez kafe, ljudi bez srca, životi bez nade...

BorG

pre 2 godine

Kada sam ja pisao o ovoj tehnologiji ovde na b92 još pre nekoliko godina , tada su svi sumnjali.
Brale jednostavno Mišlen je firma koja postoji od 1888 godine . Znači jenostavno firma sa najdužim radnim stažem u proizvodnji pneumatika u svetu . Nije Danlop kao što će se neko pozvati na istoriju već Michelin , jer je bitno ko je izmislio prvi Radijalni pneumatik na svetu.
Dakle kada pročitam komentare kada neko uporedi Mišlen sa nekim drugim proizvođačem i još kaže da su bolji , mene prođu žmarci . Mišlen koji jedini stavlja prirodan kaučuk u svoju smesu sa primesama najfinijeg čađa , jednostavno možete da vidite samo još u pneumaticima koji se koriste za trke. Zato Mišlen i jeste broj 1 u svetu sa 110 000 radnika i zato i jeste najbezbedniji jer se ne igra kada radi proizvod.
Mišlen jedini radi gume apsolutno za sve u svetu a za, automobile , sporcke automobile, danpere , formulu 1,za motore , za skutere, za bicikle , za avione , kamione, kranove, za spejs šatlove, pa i za rovere .
To je isto kada uzmete za primer dve firme za proizvodnju ručnih automatik satova , recimo kineski fngeen i japanski seiko i lupite da je fngeen bolji sat od seika . Fngeen nastao 1972 a seiko 1881 . Jes da Fngeen proizvodi mnogo lepe satove na oko ali šta mislite ko je bolji proizvođač ?
Aj prestanite više da pričate kako se Michelin gume razlepljuju , imaju bubice od vazduha i tako te gluposti , jer nemate pojma za kakve nevidljive sitnice Mišelin baci cele regale guma na otpad. Mislim bace naš Tigar Tyres gumu a kamo li Mišlen gumu.
Kontrola kvaliteta je toliko rigurozna da vi pojma nemate . Ja vam ovo pišem iz prve ruke.
Al da se vratimo na temu
Mishelin radi na ovoj tehnologiji odavno i prvo se koristila za vojsku zapadnih zemalja jer sa ovim možete da prođete i preko pešadiskih mina . Kasnije se upotrebljavala za teška građevinska radna vozila tj na bagerima i sličnim vozilima , da bi se sada konačno upotrebljavala na automobilima jer joj ekseri , stakla i oštri predmeti ne predstavljaju nikakav problem .
Ovo je zapravo najbezbednija tehnologija koja živote vredi.

Looking Forward

pre 2 godine

Мислиш да си ти то сам сконтао, а инжењери из Мишелина нису? Зар мислиш да ће гума овако бити продавана? Гума нема странице да би се видело како се понашају те унутрашње ћелије. У продају иду затворене и изгледаће као и свака друга гума...
(Комша, 21. septembar 2021 18:38)
Nisi skontao. Guma nema nikakve "stranice". Kada bi bila hermetički zatvorena, gubi svojstva. Ako bi se zatvorila nekom tankom i vrlo fleksibilnom gumom koja bi trpela deformacije pritiska, ta bi se brzo pocepala i bez udara ili bi propala zbog grejanja. Ako nije hermetički zatvorena, onda je još gore, blato i voda (ili led) ne bi mogli da izađu iz gume.
Što reče neko, odavno već svi veliki proizvođači eksperimentišu sa ovakvim dizajnom, ali sve probleme ne mogu uspešno da reše. Ili je prevelike težine, pa opet nije za veće brzine.

Ima puno smisla testirati ovakve konstrukcije jer i da se nikada ne koriste za sve automobile, mogu da budu idealne za mnoge radne mašine, gradska vozila ... i ono gde je najpresudnija osobina ta da ne mogu da eksplodiraju: na avionima! Na avionima bi mogle da budu idealne jer je i protektirana takva guma nova guma, pa bi bile i jeftinije na duži rok.

Uostalom, i sadašnja konstrukcija ima mnoge nedostatke koji mogu da budu i opasni, pa se koriste. Ove "bezvazdušne" imaju druge nedostatke, ali i prednosti. Idealnog rešenja nije ni bilo, a izgleda neće skoro ni biti.

Gogi

pre 2 godine

ovo je super za nase zatupljene autosoviniste sto letuju po hrvatskoj...
(Dragan, 21. septembar 2021 17:34)

To kaže i moj komšija. I ode ladno u Albaniju!

Комша

pre 2 godine

Moj bato, kad ovo poteras par stotina metara po seoskoj dzadi, pa jos u jesen...blato, prasina, lisce se zavuku u resetke, pa se jos osuse i zapeku...nema sile da ih ocistis.
(Kobaja Grande, 21. septembar 2021 10:05)
Мислиш да си ти то сам сконтао, а инжењери из Мишелина нису? Зар мислиш да ће гума овако бити продавана? Гума нема странице да би се видело како се понашају те унутрашње ћелије. У продају иду затворене и изгледаће као и свака друга гума...

Drajver

pre 2 godine

https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1925585#k37303320

Ajde ne lupetaj. Sad si se pokazao za vek vekova.

Dobro je da nisi naveo model i proizvodjaca... bitno je da si opet uspeo o sebi da napises poruku, "ja, ja, ja".

peca

pre 2 godine

Pobogu ljudi, naravno da nece ovako izgledati, bice zatvorena da se ne bi punila blatom, kamenjem idr., ovo je samo za prezentaciju! Imate na internetu kako izgleda zatvorena, nema nikakve razlike od obicne gume.

Yyy

pre 2 godine

Ja sam na osnovu recenzija i preporuke velike vulkanizerske kuce kupio waterfall gume.
Od prvog dana sve 4 lagano ispustaju vazduh. Znaci moram da ih dopunim jednom mesecno najmanje. Jedna je pocela da se odlepljuje izmedju zida i gazne povrsine.
Nikad vise kinez, turcin i ostale varijante.

DnK (°~°)

pre 2 godine

Jeste veliki problem ako nesto udje u ove linije: blato,kamencici itd ,valjda nece u finalnoj verziji ovo da bude ovako otvoreno ovo je vise da narod vidi kako ce da izgleda unutra.

mazohista

pre 2 godine

Ako je neko alegričan na problem bušenja guma (i što neka savremena vozila danas nemaju čak ni tehničke predispozicije za smeštaj rezervnog točka, a kod nekih opcioni ćopavi košta i 700-800 evra), ja sam taj, pri čemu sam i veliki poklonik Michelina (pa i sada imam njihova dva seta).
Ali, bojim se da ovo što nudi Michelin kao ideju nije dobro rešenje, a sa razloga koje su mnogi već ukazali u komentarima.

Rade

pre 2 godine

Ovi komentatori stvarno nisu shvatili da je ovako otvorena guma samo za potrebe demonstracije, da bi se videla unutrašnjost? Naravno da neće biti takva, nego normalno zatvorena.

Mikan

pre 2 godine

Ove membrane mogu da se napune blata ili kamenčića i opasnost je u saobraćaju, kamenčići mogu pri velikoj brzini da izletavaju i pogadjaju pešake ili šajbne, to treba da se nekako zatvori da nebi došlo do punjenja stranim telima!

Ivan ZG

pre 2 godine

Proizvođači guma nama poznatih brendova moraju naći način kako da sačuvaju svoju prednost pred kinezima. Prijatelj je na moj nagovor kupio kineske gume koje su na papiru (po službenim ocjenama nezavisne institucije) imale odlične karakteristike. Gume su na autu i izvrsne su, a bile su u pola cijene oni renomiranih proizvođača. Kineske gume su kod nas u RH rijetke (možda 1 od 15 automobila ih ima), ali neće proći dugo (cca.5 godina) dok ne uzmu dobar dio tržišta (vjerojatno 30-40%).
Ovakvim izumima nadaju se da će im opet malo odmaći.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Moj bato, kad ovo poteras par stotina metara po seoskoj dzadi, pa jos u jesen...blato, prasina, lisce se zavuku u resetke, pa se jos osuse i zapeku...nema sile da ih ocistis.

Rade

pre 2 godine

Ovi komentatori stvarno nisu shvatili da je ovako otvorena guma samo za potrebe demonstracije, da bi se videla unutrašnjost? Naravno da neće biti takva, nego normalno zatvorena.

Ivan ZG

pre 2 godine

Proizvođači guma nama poznatih brendova moraju naći način kako da sačuvaju svoju prednost pred kinezima. Prijatelj je na moj nagovor kupio kineske gume koje su na papiru (po službenim ocjenama nezavisne institucije) imale odlične karakteristike. Gume su na autu i izvrsne su, a bile su u pola cijene oni renomiranih proizvođača. Kineske gume su kod nas u RH rijetke (možda 1 od 15 automobila ih ima), ali neće proći dugo (cca.5 godina) dok ne uzmu dobar dio tržišta (vjerojatno 30-40%).
Ovakvim izumima nadaju se da će im opet malo odmaći.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Moj bato, kad ovo poteras par stotina metara po seoskoj dzadi, pa jos u jesen...blato, prasina, lisce se zavuku u resetke, pa se jos osuse i zapeku...nema sile da ih ocistis.

Mikan

pre 2 godine

Ove membrane mogu da se napune blata ili kamenčića i opasnost je u saobraćaju, kamenčići mogu pri velikoj brzini da izletavaju i pogadjaju pešake ili šajbne, to treba da se nekako zatvori da nebi došlo do punjenja stranim telima!

Masariko

pre 2 godine

gume bez vazduha, motori bez zvuka, vozila bez vozaca...
(tu i tamo, 21. septembar 2021 16:38)

Tanjir bez hrane, novčanik bez para, šolje bez kafe, ljudi bez srca, životi bez nade...

DnK (°~°)

pre 2 godine

Jeste veliki problem ako nesto udje u ove linije: blato,kamencici itd ,valjda nece u finalnoj verziji ovo da bude ovako otvoreno ovo je vise da narod vidi kako ce da izgleda unutra.

Yyy

pre 2 godine

Ja sam na osnovu recenzija i preporuke velike vulkanizerske kuce kupio waterfall gume.
Od prvog dana sve 4 lagano ispustaju vazduh. Znaci moram da ih dopunim jednom mesecno najmanje. Jedna je pocela da se odlepljuje izmedju zida i gazne povrsine.
Nikad vise kinez, turcin i ostale varijante.

peca

pre 2 godine

Pobogu ljudi, naravno da nece ovako izgledati, bice zatvorena da se ne bi punila blatom, kamenjem idr., ovo je samo za prezentaciju! Imate na internetu kako izgleda zatvorena, nema nikakve razlike od obicne gume.

Комша

pre 2 godine

Moj bato, kad ovo poteras par stotina metara po seoskoj dzadi, pa jos u jesen...blato, prasina, lisce se zavuku u resetke, pa se jos osuse i zapeku...nema sile da ih ocistis.
(Kobaja Grande, 21. septembar 2021 10:05)
Мислиш да си ти то сам сконтао, а инжењери из Мишелина нису? Зар мислиш да ће гума овако бити продавана? Гума нема странице да би се видело како се понашају те унутрашње ћелије. У продају иду затворене и изгледаће као и свака друга гума...

BorG

pre 2 godine

Kada sam ja pisao o ovoj tehnologiji ovde na b92 još pre nekoliko godina , tada su svi sumnjali.
Brale jednostavno Mišlen je firma koja postoji od 1888 godine . Znači jenostavno firma sa najdužim radnim stažem u proizvodnji pneumatika u svetu . Nije Danlop kao što će se neko pozvati na istoriju već Michelin , jer je bitno ko je izmislio prvi Radijalni pneumatik na svetu.
Dakle kada pročitam komentare kada neko uporedi Mišlen sa nekim drugim proizvođačem i još kaže da su bolji , mene prođu žmarci . Mišlen koji jedini stavlja prirodan kaučuk u svoju smesu sa primesama najfinijeg čađa , jednostavno možete da vidite samo još u pneumaticima koji se koriste za trke. Zato Mišlen i jeste broj 1 u svetu sa 110 000 radnika i zato i jeste najbezbedniji jer se ne igra kada radi proizvod.
Mišlen jedini radi gume apsolutno za sve u svetu a za, automobile , sporcke automobile, danpere , formulu 1,za motore , za skutere, za bicikle , za avione , kamione, kranove, za spejs šatlove, pa i za rovere .
To je isto kada uzmete za primer dve firme za proizvodnju ručnih automatik satova , recimo kineski fngeen i japanski seiko i lupite da je fngeen bolji sat od seika . Fngeen nastao 1972 a seiko 1881 . Jes da Fngeen proizvodi mnogo lepe satove na oko ali šta mislite ko je bolji proizvođač ?
Aj prestanite više da pričate kako se Michelin gume razlepljuju , imaju bubice od vazduha i tako te gluposti , jer nemate pojma za kakve nevidljive sitnice Mišelin baci cele regale guma na otpad. Mislim bace naš Tigar Tyres gumu a kamo li Mišlen gumu.
Kontrola kvaliteta je toliko rigurozna da vi pojma nemate . Ja vam ovo pišem iz prve ruke.
Al da se vratimo na temu
Mishelin radi na ovoj tehnologiji odavno i prvo se koristila za vojsku zapadnih zemalja jer sa ovim možete da prođete i preko pešadiskih mina . Kasnije se upotrebljavala za teška građevinska radna vozila tj na bagerima i sličnim vozilima , da bi se sada konačno upotrebljavala na automobilima jer joj ekseri , stakla i oštri predmeti ne predstavljaju nikakav problem .
Ovo je zapravo najbezbednija tehnologija koja živote vredi.

Gogi

pre 2 godine

ovo je super za nase zatupljene autosoviniste sto letuju po hrvatskoj...
(Dragan, 21. septembar 2021 17:34)

To kaže i moj komšija. I ode ladno u Albaniju!

mazohista

pre 2 godine

Ako je neko alegričan na problem bušenja guma (i što neka savremena vozila danas nemaju čak ni tehničke predispozicije za smeštaj rezervnog točka, a kod nekih opcioni ćopavi košta i 700-800 evra), ja sam taj, pri čemu sam i veliki poklonik Michelina (pa i sada imam njihova dva seta).
Ali, bojim se da ovo što nudi Michelin kao ideju nije dobro rešenje, a sa razloga koje su mnogi već ukazali u komentarima.

Locutus

pre 2 godine

O ovome sam citao jos osamdesetih u Auto-magazinu.
(Riccardo Zunino, 21. septembar 2021 11:00

Nisi mogao da čitaš tada, jer su prvu promociju Francuzi imali pre pet, ili šest godina, kada su predstavljali i gumu latitud na poligonu na jugu Francuske... Bilo je i nekoliko naših novinara... .
(Čiča Miloje, 22. septembar 2021 11:12)

Ideja o gumama bez vazduha je vrlo star koncept, tvorac ideje je Džejms Vernon Martin. Imaš na YT 80 godina star film kako američka vojska testira gumu vrlo sličnog izgleda na vojnom džipu, tako da je vrlo moguće da je bilo i u nekom od naših magazina i pre nego što si se rodio.

Looking Forward

pre 2 godine

Мислиш да си ти то сам сконтао, а инжењери из Мишелина нису? Зар мислиш да ће гума овако бити продавана? Гума нема странице да би се видело како се понашају те унутрашње ћелије. У продају иду затворене и изгледаће као и свака друга гума...
(Комша, 21. septembar 2021 18:38)
Nisi skontao. Guma nema nikakve "stranice". Kada bi bila hermetički zatvorena, gubi svojstva. Ako bi se zatvorila nekom tankom i vrlo fleksibilnom gumom koja bi trpela deformacije pritiska, ta bi se brzo pocepala i bez udara ili bi propala zbog grejanja. Ako nije hermetički zatvorena, onda je još gore, blato i voda (ili led) ne bi mogli da izađu iz gume.
Što reče neko, odavno već svi veliki proizvođači eksperimentišu sa ovakvim dizajnom, ali sve probleme ne mogu uspešno da reše. Ili je prevelike težine, pa opet nije za veće brzine.

Ima puno smisla testirati ovakve konstrukcije jer i da se nikada ne koriste za sve automobile, mogu da budu idealne za mnoge radne mašine, gradska vozila ... i ono gde je najpresudnija osobina ta da ne mogu da eksplodiraju: na avionima! Na avionima bi mogle da budu idealne jer je i protektirana takva guma nova guma, pa bi bile i jeftinije na duži rok.

Uostalom, i sadašnja konstrukcija ima mnoge nedostatke koji mogu da budu i opasni, pa se koriste. Ove "bezvazdušne" imaju druge nedostatke, ali i prednosti. Idealnog rešenja nije ni bilo, a izgleda neće skoro ni biti.

Drajver

pre 2 godine

https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1925585#k37303320

Ajde ne lupetaj. Sad si se pokazao za vek vekova.

Dobro je da nisi naveo model i proizvodjaca... bitno je da si opet uspeo o sebi da napises poruku, "ja, ja, ja".

Gumiflex

pre 2 godine

Sta fali run flat gumama ?
(bibras natcho, 21. septembar 2021 23:35)

Fali to da ako se zabije ekser u bočni zid, možeš da ih baciš.

Djokica

pre 2 godine

Hoce li ove gume imati spoljacni bocni zid, jer ako ovako budu otvorene a u ove proreze uleti rizla, kamen, grancica ili nesto trece, eto buke, krckanja, lupanja, dizbalansa tocka-auta?

Milan

pre 2 godine

Odvratno, ali sta da radimo kad je ceo svet toliko poludeo da je sve otislo u pm i mora se nesto menjati, ma sta bilo samo da bi se menjalo i uvodilo novo. fuj

Neko

pre 2 godine

Sve je ovo lepo, bice i to da se kupi za neko vreme, samo… kako podesiti pritisak u gumama? Leto, zima, opterecenost vozila, sedi li u njemu vozac ili vozac i 4 putnika, sama tezina vozla, profil gume… Mislili su inzenjeri i na to, samo me zanima sta su smislili.

Čiča Miloje

pre 2 godine

O ovome sam citao jos osamdesetih u Auto-magazinu.
(Riccardo Zunino, 21. septembar 2021 11:00

Nisi mogao da čitaš tada, jer su prvu promociju Francuzi imali pre pet, ili šest godina, kada su predstavljali i gumu latitud na poligonu na jugu Francuske... Bilo je i nekoliko naših novinara... .

Snorke

pre 2 godine

Već dugo se svetski proizvođači autoguma batrgaju sa ovom idejom. Pored sijaset problema koji još nisu rešeni (zato i nije u prodaji) je i strahovita buka koju proivode u vožnji. Tako da ćemo se načekati do stvarne upotrebe.

Savo iz Kranja

pre 2 godine

Moj bato, kad ovo poteras par stotina metara po seoskoj dzadi, pa jos u jesen...blato, prasina, lisce se zavuku u resetke, pa se jos osuse i zapeku...nema sile da ih ocistis.
(Kobaja Grande, 21. septembar 2021 10:05)
Мислиш да си ти то сам сконтао, а инжењери из Мишелина нису?...
(Комша,

Skontali i inzenjeri, zato ovih guma i nema u prodaji. Sve sve ali kako rijesiti da voda ne prolazi a voda moze da se zaledi a to nije dobro za balans.

Mikan

pre 2 godine

Ove membrane mogu da se napune blata ili kamenčića i opasnost je u saobraćaju, kamenčići mogu pri velikoj brzini da izletavaju i pogadjaju pešake ili šajbne, to treba da se nekako zatvori da nebi došlo do punjenja stranim telima!

Kobaja Grande

pre 2 godine

Moj bato, kad ovo poteras par stotina metara po seoskoj dzadi, pa jos u jesen...blato, prasina, lisce se zavuku u resetke, pa se jos osuse i zapeku...nema sile da ih ocistis.

Ivan ZG

pre 2 godine

Proizvođači guma nama poznatih brendova moraju naći način kako da sačuvaju svoju prednost pred kinezima. Prijatelj je na moj nagovor kupio kineske gume koje su na papiru (po službenim ocjenama nezavisne institucije) imale odlične karakteristike. Gume su na autu i izvrsne su, a bile su u pola cijene oni renomiranih proizvođača. Kineske gume su kod nas u RH rijetke (možda 1 od 15 automobila ih ima), ali neće proći dugo (cca.5 godina) dok ne uzmu dobar dio tržišta (vjerojatno 30-40%).
Ovakvim izumima nadaju se da će im opet malo odmaći.

mazohista

pre 2 godine

Ako je neko alegričan na problem bušenja guma (i što neka savremena vozila danas nemaju čak ni tehničke predispozicije za smeštaj rezervnog točka, a kod nekih opcioni ćopavi košta i 700-800 evra), ja sam taj, pri čemu sam i veliki poklonik Michelina (pa i sada imam njihova dva seta).
Ali, bojim se da ovo što nudi Michelin kao ideju nije dobro rešenje, a sa razloga koje su mnogi već ukazali u komentarima.

DnK (°~°)

pre 2 godine

Jeste veliki problem ako nesto udje u ove linije: blato,kamencici itd ,valjda nece u finalnoj verziji ovo da bude ovako otvoreno ovo je vise da narod vidi kako ce da izgleda unutra.

Rade

pre 2 godine

Ovi komentatori stvarno nisu shvatili da je ovako otvorena guma samo za potrebe demonstracije, da bi se videla unutrašnjost? Naravno da neće biti takva, nego normalno zatvorena.

Čiča Miloje

pre 2 godine

O ovome sam citao jos osamdesetih u Auto-magazinu.
(Riccardo Zunino, 21. septembar 2021 11:00

Nisi mogao da čitaš tada, jer su prvu promociju Francuzi imali pre pet, ili šest godina, kada su predstavljali i gumu latitud na poligonu na jugu Francuske... Bilo je i nekoliko naših novinara... .

Drajver

pre 2 godine

https://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=1925585#k37303320

Ajde ne lupetaj. Sad si se pokazao za vek vekova.

Dobro je da nisi naveo model i proizvodjaca... bitno je da si opet uspeo o sebi da napises poruku, "ja, ja, ja".

Milan

pre 2 godine

Odvratno, ali sta da radimo kad je ceo svet toliko poludeo da je sve otislo u pm i mora se nesto menjati, ma sta bilo samo da bi se menjalo i uvodilo novo. fuj

Yyy

pre 2 godine

Ja sam na osnovu recenzija i preporuke velike vulkanizerske kuce kupio waterfall gume.
Od prvog dana sve 4 lagano ispustaju vazduh. Znaci moram da ih dopunim jednom mesecno najmanje. Jedna je pocela da se odlepljuje izmedju zida i gazne povrsine.
Nikad vise kinez, turcin i ostale varijante.

BorG

pre 2 godine

Kada sam ja pisao o ovoj tehnologiji ovde na b92 još pre nekoliko godina , tada su svi sumnjali.
Brale jednostavno Mišlen je firma koja postoji od 1888 godine . Znači jenostavno firma sa najdužim radnim stažem u proizvodnji pneumatika u svetu . Nije Danlop kao što će se neko pozvati na istoriju već Michelin , jer je bitno ko je izmislio prvi Radijalni pneumatik na svetu.
Dakle kada pročitam komentare kada neko uporedi Mišlen sa nekim drugim proizvođačem i još kaže da su bolji , mene prođu žmarci . Mišlen koji jedini stavlja prirodan kaučuk u svoju smesu sa primesama najfinijeg čađa , jednostavno možete da vidite samo još u pneumaticima koji se koriste za trke. Zato Mišlen i jeste broj 1 u svetu sa 110 000 radnika i zato i jeste najbezbedniji jer se ne igra kada radi proizvod.
Mišlen jedini radi gume apsolutno za sve u svetu a za, automobile , sporcke automobile, danpere , formulu 1,za motore , za skutere, za bicikle , za avione , kamione, kranove, za spejs šatlove, pa i za rovere .
To je isto kada uzmete za primer dve firme za proizvodnju ručnih automatik satova , recimo kineski fngeen i japanski seiko i lupite da je fngeen bolji sat od seika . Fngeen nastao 1972 a seiko 1881 . Jes da Fngeen proizvodi mnogo lepe satove na oko ali šta mislite ko je bolji proizvođač ?
Aj prestanite više da pričate kako se Michelin gume razlepljuju , imaju bubice od vazduha i tako te gluposti , jer nemate pojma za kakve nevidljive sitnice Mišelin baci cele regale guma na otpad. Mislim bace naš Tigar Tyres gumu a kamo li Mišlen gumu.
Kontrola kvaliteta je toliko rigurozna da vi pojma nemate . Ja vam ovo pišem iz prve ruke.
Al da se vratimo na temu
Mishelin radi na ovoj tehnologiji odavno i prvo se koristila za vojsku zapadnih zemalja jer sa ovim možete da prođete i preko pešadiskih mina . Kasnije se upotrebljavala za teška građevinska radna vozila tj na bagerima i sličnim vozilima , da bi se sada konačno upotrebljavala na automobilima jer joj ekseri , stakla i oštri predmeti ne predstavljaju nikakav problem .
Ovo je zapravo najbezbednija tehnologija koja živote vredi.

Djokica

pre 2 godine

Hoce li ove gume imati spoljacni bocni zid, jer ako ovako budu otvorene a u ove proreze uleti rizla, kamen, grancica ili nesto trece, eto buke, krckanja, lupanja, dizbalansa tocka-auta?

Looking Forward

pre 2 godine

Мислиш да си ти то сам сконтао, а инжењери из Мишелина нису? Зар мислиш да ће гума овако бити продавана? Гума нема странице да би се видело како се понашају те унутрашње ћелије. У продају иду затворене и изгледаће као и свака друга гума...
(Комша, 21. septembar 2021 18:38)
Nisi skontao. Guma nema nikakve "stranice". Kada bi bila hermetički zatvorena, gubi svojstva. Ako bi se zatvorila nekom tankom i vrlo fleksibilnom gumom koja bi trpela deformacije pritiska, ta bi se brzo pocepala i bez udara ili bi propala zbog grejanja. Ako nije hermetički zatvorena, onda je još gore, blato i voda (ili led) ne bi mogli da izađu iz gume.
Što reče neko, odavno već svi veliki proizvođači eksperimentišu sa ovakvim dizajnom, ali sve probleme ne mogu uspešno da reše. Ili je prevelike težine, pa opet nije za veće brzine.

Ima puno smisla testirati ovakve konstrukcije jer i da se nikada ne koriste za sve automobile, mogu da budu idealne za mnoge radne mašine, gradska vozila ... i ono gde je najpresudnija osobina ta da ne mogu da eksplodiraju: na avionima! Na avionima bi mogle da budu idealne jer je i protektirana takva guma nova guma, pa bi bile i jeftinije na duži rok.

Uostalom, i sadašnja konstrukcija ima mnoge nedostatke koji mogu da budu i opasni, pa se koriste. Ove "bezvazdušne" imaju druge nedostatke, ali i prednosti. Idealnog rešenja nije ni bilo, a izgleda neće skoro ni biti.

Gumiflex

pre 2 godine

Sta fali run flat gumama ?
(bibras natcho, 21. septembar 2021 23:35)

Fali to da ako se zabije ekser u bočni zid, možeš da ih baciš.

peca

pre 2 godine

Pobogu ljudi, naravno da nece ovako izgledati, bice zatvorena da se ne bi punila blatom, kamenjem idr., ovo je samo za prezentaciju! Imate na internetu kako izgleda zatvorena, nema nikakve razlike od obicne gume.

Комша

pre 2 godine

Moj bato, kad ovo poteras par stotina metara po seoskoj dzadi, pa jos u jesen...blato, prasina, lisce se zavuku u resetke, pa se jos osuse i zapeku...nema sile da ih ocistis.
(Kobaja Grande, 21. septembar 2021 10:05)
Мислиш да си ти то сам сконтао, а инжењери из Мишелина нису? Зар мислиш да ће гума овако бити продавана? Гума нема странице да би се видело како се понашају те унутрашње ћелије. У продају иду затворене и изгледаће као и свака друга гума...

Gogi

pre 2 godine

ovo je super za nase zatupljene autosoviniste sto letuju po hrvatskoj...
(Dragan, 21. septembar 2021 17:34)

To kaže i moj komšija. I ode ladno u Albaniju!

Masariko

pre 2 godine

gume bez vazduha, motori bez zvuka, vozila bez vozaca...
(tu i tamo, 21. septembar 2021 16:38)

Tanjir bez hrane, novčanik bez para, šolje bez kafe, ljudi bez srca, životi bez nade...

Locutus

pre 2 godine

O ovome sam citao jos osamdesetih u Auto-magazinu.
(Riccardo Zunino, 21. septembar 2021 11:00

Nisi mogao da čitaš tada, jer su prvu promociju Francuzi imali pre pet, ili šest godina, kada su predstavljali i gumu latitud na poligonu na jugu Francuske... Bilo je i nekoliko naših novinara... .
(Čiča Miloje, 22. septembar 2021 11:12)

Ideja o gumama bez vazduha je vrlo star koncept, tvorac ideje je Džejms Vernon Martin. Imaš na YT 80 godina star film kako američka vojska testira gumu vrlo sličnog izgleda na vojnom džipu, tako da je vrlo moguće da je bilo i u nekom od naših magazina i pre nego što si se rodio.

Neko

pre 2 godine

Sve je ovo lepo, bice i to da se kupi za neko vreme, samo… kako podesiti pritisak u gumama? Leto, zima, opterecenost vozila, sedi li u njemu vozac ili vozac i 4 putnika, sama tezina vozla, profil gume… Mislili su inzenjeri i na to, samo me zanima sta su smislili.

Snorke

pre 2 godine

Već dugo se svetski proizvođači autoguma batrgaju sa ovom idejom. Pored sijaset problema koji još nisu rešeni (zato i nije u prodaji) je i strahovita buka koju proivode u vožnji. Tako da ćemo se načekati do stvarne upotrebe.

Savo iz Kranja

pre 2 godine

Moj bato, kad ovo poteras par stotina metara po seoskoj dzadi, pa jos u jesen...blato, prasina, lisce se zavuku u resetke, pa se jos osuse i zapeku...nema sile da ih ocistis.
(Kobaja Grande, 21. septembar 2021 10:05)
Мислиш да си ти то сам сконтао, а инжењери из Мишелина нису?...
(Комша,

Skontali i inzenjeri, zato ovih guma i nema u prodaji. Sve sve ali kako rijesiti da voda ne prolazi a voda moze da se zaledi a to nije dobro za balans.