Novinski naslovi koji pokazuju broj stradalih i broj povređenih, fotografije slupanih automobila, rotacija policijskih, vatrogasnih i vozila hitne pomoći, suze i strah na licima preživelih, sve su češća slika na drumovima Srbije.
U toku 2022. registrovano je čak 11.000 više vozača pod dejstvom alkohola u odnosu na prethodnu godinu. Dodatni problem prave vozači kojima je zbog nekog prekršaja oduzeta dozvola, što ih nije sprečilo da sednu za volan.
"Ako kod vas nađu pištolj, a nemate dozvolu za njega, oduzeće vam ga. A ako nađu da vozite auto, a nemate pravo da vozite, u čemu je razlika, kada je i auto opasna stvar. Ima ljudi, učesnika u saobraćaju, koje nikako ne možete ubediti da se ponašaju u skladu sa propisima. Onda mu oduzmete to vozilo kojim krši propise, prodate ga i pare stavite u fond za bezbednost saobraćaja. Znači, on koji je nebezbedan finansira bezbednost", kaže stručnjak za bezbednost saobraćaja, profesor Milan Vujanić
Plaćanje novčane kazne nije jednako teško materijalno situiranima i onima sa manjom zaradom. Kako stručnjaci kažu, zakon mora biti isti za svakoga.
"Po meni, jedino prihvatljivo u Srbiji, ono čega vozači se boje, i sve drugo pristaju, samo to ne, oduzimanje dozvole, a ne povećanja kazne. Zamislite sada da pogrešno parkirate, a da vas kaznim tim, da biste naučili, da ga parkirate jedan dan u garaži, 24 sata, i platite parkiranje. Prvo, bili biste kažnjeni materijalno, daću vam neke kaznene poene, ali nećete imati auto jedan dan, i to će više da vas nervira nego sve ove pare", objašnjava Vujanić.
Pogledajte ceo prilog koji je o ovoj temi pripremila TV Prva:
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Komentari 149
Pogledaj komentare